Ja d4 doet dat in ieder geval een stuk beter dan D3 en WoW enzo. Maar volgens mij doen ze met d4 tot nu toe alles global releasen. En niet eu & na apartRustStorm schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 06:59:
[...]
Wat houden ze dan keurig rekening met onze werkdagen (mits je geen wisseldiensten hebt) en het avond eten!
NiceHoef ik me dus niet te "haasten" (ga ik sowieso niet doen).
Gisteren twijfelde ik tussen necro en rogue; neig nu toch wel echt naar necro...
Ik mis de Homunculus wel...
jammer dat deze er nog niet in zit. Aan de andere kant is Lidless Wall ook wel toepasselijk voor de necromancer...
Als ik in s1 tijd over heb zal ik ook een rogue starten voor Eaglehorn... (maar eigenlijk wil ik Windforce
)
Als ik in s1 tijd over heb zal ik ook een rogue starten voor Eaglehorn... (maar eigenlijk wil ik Windforce
Advies van een (bedrijfs)arts: gun jezelf de nodige ontspanning! Je werkt immers om te leven, en leeft niet om te werken. Succes!
De graphics van BG3 zijn voor veel spelers scherper dan die van D4. Het is immers lastig om door tranen heen te zien wat er op je scherm gebeurt.justifire schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 23:18:
[...]
Baldurs Gate 3 schijnt echt 100x beter dan Diablo IV te zijn
"lekker m'n rogue verder levelen" ?Poops_McGhee schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 00:06:
Ik denk dat ik nog even rustig wacht met Season 1. Maanden de tijd, dus er direct inspringen is nergens voor nodig.
Eerst lekker m'n rogue verder levelen.
Patch 1.1 heeft dat dus minder .. lekker .. gemaakt.
Wat er gezegd word is dat het express minder 'lekker' gemaakt word, vanwege de battle pass + xp boosts.
Ik ga even op 't randje van off-topic hier... ik had heel even serieuze interesse in BG3 na het zien van wat screenshots. Maar nadat ik gameplay had gezien is de enige overeenkomst met Diablo de isometric view. Verder is de gameplay veel trager en veel meer praten/verhalend. Ook leuk, maar voor mij iets meer voor in de winterperiodejustifire schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 23:18:
[...]
Baldurs Gate 3 schijnt echt 100x beter dan Diablo IV te zijn
Ik heb nog wel redelijk zin in het eerste seizoen. Sorc heb ik al afgetikt in de eternal realm dus die hoef ik niet meer aan te raken. Ben iets gerustgesteld na het zien van Wudijo z'n video die de nerfs relativeert (maar nog wel kritisch is). Nu heeft hij als streamer natuurlijk direct baat bij het populair blijven van Diablo, dus wellicht is hij wat gekleurd, maar het geeft de hoop dat Blizzard een plan heeft waar het naartoe werkt om meer builds viable te maken door alles wat meer gelijk te trekken. Dan moet je ergens beginnen. Maar of de ingezette volgorde nu zo handig is...
BG3 is dan ook een echte klassieke RPG en geen ARPG wat D4 isyinx84 schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 08:08:
[...]
Ik ga even op 't randje van off-topic hier... ik had heel even serieuze interesse in BG3 na het zien van wat screenshots. Maar nadat ik gameplay had gezien is de enige overeenkomst met Diablo de isometric view. Verder is de gameplay veel trager en veel meer praten/verhalend. Ook leuk, maar voor mij iets meer voor in de winterperiode
Ik heb nog wel redelijk zin in het eerste seizoen. Sorc heb ik al afgetikt in de eternal realm dus die hoef ik niet meer aan te raken. Ben iets gerustgesteld na het zien van Wudijo z'n video die de nerfs relativeert (maar nog wel kritisch is). Nu heeft hij als streamer natuurlijk direct baat bij het populair blijven van Diablo, dus wellicht is hij wat gekleurd, maar het geeft de hoop dat Blizzard een plan heeft waar het naartoe werkt om meer builds viable te maken door alles wat meer gelijk te trekken. Dan moet je ergens beginnen. Maar of de ingezette volgorde nu zo handig is...
Ze hebben trouwens ook wat aspects generfed. Mn Armour en survivability is echt naar de klote sinds de patch. Heb echt wat nieuwe aspects en heel wat om moeten gooien om weer te kunnen blijven staan, zelfs als rogue.
Something under the bed is drooling
De armor en survivability is inderdaad wel een dingetje. Ik merk op mijn druid (tornado, lv90) dat ik eigenlijk nog steeds vrij makkelijk mobs dood maak in de tier 40-45 range, maar ik moet echt veeeeeeel beter opletten dat ik mobs niet te dicht bij me laat komen soms. En dan met name de elites uiteraard.
Ook moet ik nog selectiever zijn op welke (negatieve) effecten ik wel/niet speel in NM, alsook welke dungeons. Voorals dungeons met wraiths erin -> skip.
Ook moet ik nog selectiever zijn op welke (negatieve) effecten ik wel/niet speel in NM, alsook welke dungeons. Voorals dungeons met wraiths erin -> skip.
Bevalt mijn schrijfsel je niet? www.korrelatie.nl
Dit klopt helemaal, het zijn twee verschillende genre's. BG3 heeft ook turned based combat, terwijl Diablo IV realtime action based combat is.Mauz1978 schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 08:21:
[...]
BG3 is dan ook een echte klassieke RPG en geen ARPG wat D4 is.
Om ff terug on-topic te komen; iemand enig idee welke Rogue build hier gespeeld wordt? Ik ben de build-sites aan het refreshen maar kom hem nog niet tegenKol Nedra schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 15:44:
rogue poison dmg AFTER de nieuwe patch tegen uber lilith:
[YouTube: DіаbІо 4 Hardest Boss After Blizzard's Biggest Nerf | Asmongold Reacts]
in dit filmpje komen ook andere classes aan bod.
dit is nog zonder de season 1 buffs

Ik kan zelf vandaag nog niet starten, maar morgen na het werk heb ik al tegen de vriendin gezegd dat het game-avond gaat zijn, ondanks de nerfs & drastische wijzigingen, toch wel benieuwd naar S1!
PS4 PSN: Dazzler2120
Elke class is wel veilig naar level 50 hc te brengen, lijkt me. Zolang je op T1 blijft, is er weinig risico. Maar is Twisting Blades niet redelijk squishy vergeleken met bijvoorbeeld Rapidfire / Flurry? Ik meende dat die veel meer defense stackt. Als je daar na de patch tenminste nog iets aan hebt.Ricmaniac schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 23:38:
[...]
Twisting blades rogue. veruit makkelijkst om level 50 mee aan te ticken in hardcore.
Druid werkt ook gewoon prima maar is veeeel trager om er te komen.
Poison trap, Twisting Blades, poison imbu. Denk dat hij poison imbu spamt met aspect die een soort poison pool maakt op bepaald % waar je als je in die pool staat opnieuw poison imbu kan spammen.Dazzler2120 schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 09:00:
[...]
Om ff terug on-topic te komen; iemand enig idee welke Rogue build hier gespeeld wordt? Ik ben de build-sites aan het refreshen maar kom hem nog niet tegen![]()
Ik kan zelf vandaag nog niet starten, maar morgen na het werk heb ik al tegen de vriendin gezegd dat het game-avond gaat zijn, ondanks de nerfs & drastische wijzigingen, toch wel benieuwd naar S1!
Over de stats en bonussen is het inderdaad wel vaag. Maar als je naar de volledige stat lijst gaat kijken van je char, dan zie je wel in detail wat elke bonus doet.!mark schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 22:38:
Ah, een D4 topic hier op Tweakers, leuk! Nog niet eerder gezien maar gevonden via het Populair kopje op de FP.
[...]
Het grootste probleem vind ik nog dat de game zelf veel te beperkte informatie geeft over hoe affixes en spelelementen werken waarmee je een inschatting kunt maken met welke gear beter is:
- 10% vulnerable damage is beter dan 30% Core Skill Damage uitgaande dat al je damage van Core skills komt door het 'bucket' systeem. Dat is toch totaal niet logisch meer als wat meer casual speler?
- Damage to close enemies is hoe dichtbij precies, damage while injured is vanaf hoeveel procent health exact?![]()
- Geeft +7% armour of 7% damage reduction mij nu meer survivability? Ook hier moet je weer met spreadsheets of online buildcalculators aan de gang. D3 loste dit grotendeels op met een enkele Toughness stat.
- Gear breakpoint zoals 625 en 725 Itempower wordt nergens als concept uitgelegd, lang verhaal kort, de meeste affixed rollen hetzelfde zolang de Itempower maar 725 of hoger is, ancestral of sacred maakt daarbij niks uit.
Vooral puntje 1 en 3 maken het enorm lastig om bij het vinden van een potentieel goed item te weten welke nu beter is zonder externe bronnen/hulpmiddel, en dat is erg jammer.
[...]
Zo is 'damage to injured' bv van toepassing op mobs die minder dan 30% leven hebben.
Persoonlijk vindt ik dat 4 stats volledig random veel te veel. Zeker als je maar 1 van de 4 kan aanpassen.
Ik heb nog nooit een gevonden waar er 3 stats goed zijn. (Ben lvl 78 ondertussen)
Ik vond deze wel humor:
We do what we must because we can.
Mwah. Heb drie sorcs, 32/34/45 die allen op wt1 met prima gear onverwacht werden geoneshot door een random mob, een elite en een baas die met 2% leven ineens al mn leven eraf sloeg. Wat helpt is als je dat elixyr constant op hebt. WT1 is gewoon best spannend nog 😂Deadsmell schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 09:25:
[...]
Elke class is wel veilig naar level 50 hc te brengen, lijkt me. Zolang je op T1 blijft, is er weinig risico. Maar is Twisting Blades niet redelijk squishy vergeleken met bijvoorbeeld Rapidfire / Flurry? Ik meende dat die veel meer defense stackt. Als je daar na de patch tenminste nog iets aan hebt.
Mensen beinvloeden elkaar ook heel erg.Verwijderd schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 22:56:
Ik heb nog even een rondje gedaan op YouTube, wat een drama haha. De game zou helemaal kapot zijn en niemand gaat nog spelen. En dan uiteraard negatieve reddit berichten voorlezen. Dit slaat toch helemaal door joh. Grappig en sneu tegelijk om te zien. Gelukkig zijn er nog uitzonderingen die goede kritiek geven zonder een huilbaby te imiteren.
Ik heb sowieso zin in S1 en daar doet dat geklaag niets tegen.
Voor mij is het vooral zo van: "Omg, heb je de nieuwe patchnotes gezien? Volgens mij hebben ze echt teveel tegelijkertijd veranderd, dit gaat niet goed uitpakken en waarschijnlijk gaan hierom wel veel mensen stoppen omdat het erg demotiverend zou kunnen werken"
Maar wat ik vooral lees op Discord: "Jullie hebben onze game kapot gemaakt, we gaan dit jullie nooit vergeven en alles is kapot, boehoe"
Er was een iemand helemaal kapot over de exp nerfs, maar je krijgt met je battle pass gewoon weer een exp boost. En mensen zagen alles als damage nerfs, maar damage is helemaal niet generfd als je de patchnotes goed doorkijkt. Damage heeft juist een boost gekregen, survivability is generfd. En ik ging met iemand in discussie over de damage want mensen kijken alleen naar de crit en vulnerability stats, maar als je goed kijkt en snapt hoe de damage formules werken is het uiteindelijk niet generfd.
Plus de malignant hearts die bonussen geven.. Ik noemde het zelf al 'Glass Cannon Season' en ik denk dat dat het gewoon gaat zijn, helemaal nu ik heb gezien hoe de grotere youtubers het interpreteren.
Al met al kan het dus gewoon prima spelen worden, je moet alleen wel beter leren dodgen en je kunt niet altijd meer zomaar ergens vol in springen.
En al die mensen die de afgelopen dagen hebben gezegd dat ze gingen stoppen? Onzin, ik zie jullie morgenavond ook gewoon weer in S1

Klopt!MiramarVTM schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 09:39:
Injured is minder dan 35% toch?
Welk elixer bedoel je precies?M617573 schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 09:42:
[...]
Mwah. Heb drie sorcs, 32/34/45 die allen op wt1 met prima gear onverwacht werden geoneshot door een random mob, een elite en een baas die met 2% leven ineens al mn leven eraf sloeg. Wat helpt is als je dat elixyr constant op hebt. WT1 is gewoon best spannend nog 😂
Ik heb sinds de patch ook veel one shots gehad op de Druid, want toch een redelijk tanky char is. Ik denk dat hardcore spelen er voorlopig even niet meer in zit.
Ik vind het oneerlijk om al die reacties af te doen als huilen. Het is valide kritiek. Als je char super tanky is en na een patch om de haverklap ge-oneshot wordt en chain stunned, dan is er gewoon iets mis. Hoe hoger je komt in de nightmare dungeons of je eigen levels, des te meer je gaat merken van de huidige imbalance. Al die reacties van dat het wel meevalt snap ik dan ook niet. Ik vraag me af of die komen van mensen die geen endgame spelen.
En daarnaast zijn de echte problemen nog steeds niet aangepakt. Issues met de barb en sorc. Gebrek aan mobility bij de necro. Resistances. Stash tabs. Gem tab. Character slots. Rebirth.
Maar sommige dingen zijn wel overdreven, zoals die xp nerf. Ik ben gisteren level 100 geworden en had op 99 nog steeds een goed gevoel van voortgang. Niets te merken van een nerf.
[ Voor 104% gewijzigd door Deadsmell op 20-07-2023 09:55 ]
Omdat de lijst zo handig is post ik hem af en toe, check hier wat 'states' betekenen:MiramarVTM schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 09:39:
Injured is minder dan 35% toch?
:strip_exif()/f/image/RF9GVyHJiANZRmxTFrrMBykf.webp?f=fotoalbum_large)
Het. Spel. Was. Veel. Te. Makkelijk.Marcade schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 08:05:
[...]
"lekker m'n rogue verder levelen" ?
Patch 1.1 heeft dat dus minder .. lekker .. gemaakt.![]()
Wat er gezegd word is dat het express minder 'lekker' gemaakt word, vanwege de battle pass + xp boosts.
Heeft echt niks met gamewappie theorieën te maken.
Xbox: SendexNL
Maar het is nu niet moeilijker, alleen irritanter. Je hebt minder survivability, maar meer damage. Er is weinig veranderd aan de mechanics die het spel moeilijker maken. Storyline is nog steeds simpel, world bosses ook, NM bosses ook. Enige effect is dat je nu drie tot vijf NM dungeons lager speelt. Totdat het season live gaat. Dan speel je er waarschijnlijk tien hoger dan nu, op hetzelfde level.MPC60 schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 09:57:
[...]
Het. Spel. Was. Veel. Te. Makkelijk.
Heeft echt niks met gamewappie theorieën te maken.
Maar wel mee eens dat het moeilijker moet hoor.
[ Voor 3% gewijzigd door Deadsmell op 20-07-2023 10:02 ]
Uh dat exilyr of undying oid. Kan je zelf maken dan krijg je een extra leven zeg maarDeadsmell schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 09:45:
[...]
Klopt!
[...]
Welk elixer bedoel je precies?
[...]
Heb je die continu up als je hc speelt? Ik heb dat elixir nog nooit gebruikt. Ik was steeds van plan om het te gaan gebruiken op de momenten dat het gevaarlijk kon worden, maar ben bij beide hc pogingen geoneshot op een moment dat ik het totaal niet verwacht had.M617573 schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 10:08:
[...]
Uh dat exilyr of undying oid. Kan je zelf maken dan krijg je een extra leven zeg maar
Het is net als andere potions. Gebruiken is 30 minuten 'buff'. Daarna moet je een nieuwe pakken. Je kunt wel en de Elixer of Death drinken icm een andere potion.Deadsmell schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 10:10:
[...]
Heb je die continu up als je hc speelt? Ik heb dat elixir nog nooit gebruikt. Ik was steeds van plan om het te gaan gebruiken op de momenten dat het gevaarlijk kon worden, maar ben bij beide hc pogingen geoneshot op een moment dat ik het totaal niet verwacht had.
Continue up houden is bijna niet te doen kost veel te veel om te maken. Ik pop hem vaak als ik een worldboss ga doen oid (maar dat was nog voordat ze in 3 seconden dood gingen)Deadsmell schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 10:10:
[...]
Heb je die continu up als je hc speelt? Ik heb dat elixir nog nooit gebruikt. Ik was steeds van plan om het te gaan gebruiken op de momenten dat het gevaarlijk kon worden, maar ben bij beide hc pogingen geoneshot op een moment dat ik het totaal niet verwacht had.
en als ik push in NM ofzo als ik merk dat me health iets te vaak omlaag gaat
Precies. Continu is niet te doen. Als het echt spannend wordt gebruik ik er eentje. Scroll of escape op de shortcut en hopen op het beste.
Kun je dat verder toelichten? Als je van 450% crit dmg naar 350% crit dmg gaat en van 350% vuln. dmg naar 200% vuln. dmg dan doe je veel minder dmg in het algemeen. De modifiers zijn verder niet aangepast. Enkel de stats op gear is enorm verlaagd. Dus hoezo doe je dan zelfs meer dmg?Ohmarinus schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 09:44:
[...]
Er was een iemand helemaal kapot over de exp nerfs, maar je krijgt met je battle pass gewoon weer een exp boost. En mensen zagen alles als damage nerfs, maar damage is helemaal niet generfd als je de patchnotes goed doorkijkt. Damage heeft juist een boost gekregen, survivability is generfd. En ik ging met iemand in discussie over de damage want mensen kijken alleen naar de crit en vulnerability stats, maar als je goed kijkt en snapt hoe de damage formules werken is het uiteindelijk niet generfd.
Voor de patch deed ik 1 - 1.5 miljoen crits op mijn WW barb en kom nu amper op 600-800k. Dus hoe kan ik volgens jouw beredenering dan een dmg boost krijgen?
Door je build aan te passen en andere dmg buckets er ook bij te nemenbiggydeen2 schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 10:18:
[...]
Kun je dat verder toelichten? Als je van 450% crit dmg naar 350% crit dmg gaat en van 350% vuln. dmg naar 200% vuln. dmg dan doe je veel minder dmg in het algemeen. De modifiers zijn verder niet aangepast. Enkel de stats op gear is enorm verlaagd. Dus hoezo doe je dan zelfs meer dmg?
Voor de patch deed ik 1 - 1.5 miljoen crits op mijn WW barb en kom nu amper op 600-800k. Dus hoe kan ik volgens jouw beredenering dan een dmg boost krijgen?
Volgens mij wel erg class afhankelijk of je je dmg 'terug' kan krijgen.
Als we objectief kijken naar de situatie dan zien we dat EXP gain gebuffed is in de vorige patch, de progressie was een stuk vlotter en dat voelde veel beter aan ivm voorheen.Ohmarinus schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 09:44:
[...]
Er was een iemand helemaal kapot over de exp nerfs, maar je krijgt met je battle pass gewoon weer een exp boost.
Een paar weken later komt patch 1.1 en dan nerfen ze weer de EXP gain. Jouw argument is dat ze dit doen omdat je met de battlepass een EXP boost kan aanzetten (ik meen dat het 3% was per currency die je daar in stak, misschien 5x? dus max 15% extra exp). Dat slaat toch nergens op? Dit zijn dingen die je tijdens de beta zo kan jojo veranderen om te kijken hoe het spel aanvoelt maar nu is het toch raar.
Wat is precies het nut van stapsgewijs een 'buff' geven waardoor je weer op t zelfde niveau komt als voor de nerfs? We zijn toch geen kleuters die je zo kan foppen?
De damage calculations zullen misschien niet veranderd zijn maar is vulnerability niet z'n eigen bucket, e.g. multiplicative? Als je alle vulnerability damage stats door de helft hakt dan doe je toch minder damage?Ohmarinus schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 09:44:
[...]
En mensen zagen alles als damage nerfs, maar damage is helemaal niet generfd als je de patchnotes goed doorkijkt. Damage heeft juist een boost gekregen, survivability is generfd. En ik ging met iemand in discussie over de damage want mensen kijken alleen naar de crit en vulnerability stats, maar als je goed kijkt en snapt hoe de damage formules werken is het uiteindelijk niet generfd.
En waren alle damage 'buffs' die ze gemaakt hebben niet voor additive damage? Ik heb niet de calculator erbij gepakt maar goed, kan wel begrijpen waarom iemand op t eerste gezicht zegt dat het er niet goed uitziet.
Ik ben het wel met je eens dat je meegesleept word in de richting van een negatieve perceptie door alle negatieve comments maar ik kan er zelf ook niet bij waarom ze bepaalde keuzes gemaakt hebben. Ik had eigenlijk verwacht dat dit het moment was dat er meer viable builds zouden komen voor elke class. Op het moment heb je misschien 5-10 builds per class? Dat is toch echt erbarmelijk weinig voor een ARPG, zeker als je dan ook nog eens bedenkt dat er wellicht maar een paar zijn die je echt goed kan noemen. Blizzard is zo druk bezig om te zorgen dat de spelers geen overpowered iets verzinnen dat ze geen enkele baanbrekende dingen toevoegen en dan word het spel wel een stuk saaier.
Om maar weer even een gameplay momentje te delen, gisteren een Treasure Goblin tegengekomen in een dungeon. Geen idee of daar iets in is veranderd laatste patch, maar het lijkt wel alsof ze harder rennen dan voorheen. Als een idioot er achter aan, bijna binnen bereik van mijn Poison Creeper snare: FRESH MEAT!
Ik moet wel zeggen dat een Butcher die 5 levels achterloopt hierdoor nu vooral een irritant oponthoud is. Face tanken is nu ineens prima mogelijk ondanks armor nerfs, alleen door die healthbar heen snoepen kost tijd. 6-0.

Ik moet wel zeggen dat een Butcher die 5 levels achterloopt hierdoor nu vooral een irritant oponthoud is. Face tanken is nu ineens prima mogelijk ondanks armor nerfs, alleen door die healthbar heen snoepen kost tijd. 6-0.
Klinkt alsof ik nu opeens extra moet betalen voor dezelfde gameplay.Ohmarinus schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 09:44:
Er was een iemand helemaal kapot over de exp nerfs, maar je krijgt met je battle pass gewoon weer een exp boost.
SlaineMcRoth#2316 76561197992282479
Ik heb zelf heel veel zin in S1, eindelijk een nieuwe class spelen.
Ik ben denk ik te casual om de negatieve aspecten van de patch te ondervinden. Ik genoot de afgelopen dagen nog steeds van mijn rend Barb.
Is er al bekend welke unlocks er zijn van de battle pass?
Ik ben denk ik te casual om de negatieve aspecten van de patch te ondervinden. Ik genoot de afgelopen dagen nog steeds van mijn rend Barb.
Is er al bekend welke unlocks er zijn van de battle pass?
gameplay affecting items zitten in de free battle pass, niet in de premium battle pass.hexta schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 11:18:
[...]
Klinkt alsof ik nu opeens extra moet betalen voor dezelfde gameplay.
De premium battle pass zijn alleen cosmetics.
Dat geldt dus niet als ik mijn huidige char verder wil levelen tijdens het season.Deadsmell schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 10:01:
[...]
Maar het is nu niet moeilijker, alleen irritanter. Je hebt minder survivability, maar meer damage. Er is weinig veranderd aan de mechanics die het spel moeilijker maken. Storyline is nog steeds simpel, world bosses ook, NM bosses ook. Enige effect is dat je nu drie tot vijf NM dungeons lager speelt. Totdat het season live gaat. Dan speel je er waarschijnlijk tien hoger dan nu, op hetzelfde level.
Maar wel mee eens dat het moeilijker moet hoor.
Ik merk vooral dat ik veel meer gestund word, dat is wel irritant. Verder vind ik de changes op zich prima, behalve dat ik in niet-NM dungeons mobs en bosses tegenover me heb staan die 5 levels lager zijn. Waar doe ik het dan voor? Ben maar alle renown aan het halen, behalve tijd kost me dat verder weinig moeite (want ik oneshot alle tegenstand). Maar dat maakt het direct ook geen enkele uitdaging meer, eerder saai. Ach ja, bijna op vakantie en dan zien we in september wel weer verder
Hoe laat wordt season 1 actief vandaag
?
donderdag 10:00, Pacific Time (PT) is
donderdag 19:00
https://news.blizzard.com...the-malignant-coming-soonThe first Season of Diablo IV begins on July 20 at 10 a.m. PDT.
Wat gaan jullie doen: s1 starten mét campaign of deze skippen?
Advies van een (bedrijfs)arts: gun jezelf de nodige ontspanning! Je werkt immers om te leven, en leeft niet om te werken. Succes!
19:00 uur verschrikkelijke tijd, normaal gaat jongste kind 19:30 naar bed, de 2e om 20:15
dus dat wordt pas na 21:30 gamen in season 1
dus dat wordt pas na 21:30 gamen in season 1
nothing stops this train
skippen, gewoon beginnen met alle DungeonsRustStorm schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 11:33:
want bij campaign krijg je geen renown
[ Voor 8% gewijzigd door Kol Nedra op 20-07-2023 11:36 ]
nothing stops this train
100% skippen, campaign voegt weinig toe aan het levelen van een nieuw characterRustStorm schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 11:33:
100% skippen.RustStorm schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 11:33:
Voor de mensen die de patch gespeeld hebben al (pre-season dus) , wat is, nu de brandjes al weer geblust zijn en iedereen weer rustig aan de thee zit , jullie bevindingen? is het allemaal zo huilie huilie als "men" op de forums en reddit post?
Ryzen 7 7700X , 32 GB RAM, ProArt 4080 Super, MSI B650 Tomahawk, 2x2tb NVME
Ik heb gister avond met de nieuwe patch gespeeld. Ik heb een lvl 56 druid en merk gewoon dat ik veel sneller dood ga ook tegen gewone mobs vooral ranged. De -30% armor is best veel en dat merk ik behoorlijk met mijn build.
blij dat ik 9 health pots heb want die heb ik nu echt wel nodig
blij dat ik 9 health pots heb want die heb ik nu echt wel nodig
Valt allemaal reuze mee. Met een bone spear jekker ik nog steeds allerlei NM dungeons door.Visgek82 schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 11:36:
Voor de mensen die de patch gespeeld hebben al (pre-season dus) , wat is, nu de brandjes al weer geblust zijn en iedereen weer rustig aan de thee zit , jullie bevindingen? is het allemaal zo huilie huilie als "men" op de forums en reddit post?
Kan me niet echt vinden in de enorme droevigheid van anderen en vind het nog steeds lekker spelen. Het is, zoals al door meerderen genoemd, wel meer opletten geblazen. Qua damage heb ik niet het gevoel dat ik ingeleverd heb (tornado/hurricane druid), maar qua defense wel. Ik had voor het eerst dat ik de butcher niet plat kreeg in een NM dungeon (zelfde NM dungion level als pre-patch, 32) en dat kwam doordat ik uit mijn potions liep.Visgek82 schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 11:36:
Of het met de patch te maken heeft of niet, ik had zowaar EINDELIJK een Tempest Roar gevonden (nu level 85 en had de hoop opgegeven dat ik hem nog zou vinden) en dat in mijn eerste NM dungeon na de patch
https://www.reddit.com/r/...ith_100100_is_hit_in_pvp/Deadsmell schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 11:45:
Wat betekent dat linker icoontje en wat gebeurt er als je 100 bereikt? Het gaat 5 omhoog per PvP kill.
[Afbeelding]
Valt inderdaad mee. Maar ik zat ook niet helemaal aan het eind van de end-game met NM lvl 80+ dungeons of uber lilith. Ik merk dat ik nu vooral veel voorzichtiger moet zijn en ook daadwerkelijk mijn potions moet gebruiken.Visgek82 schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 11:36:
Ik heb nog geen nieuwe character gestart maar ik gok dat de sprong naar WT4 later gaat plaats vinden. Met mijn huidige character had ik deze sprong op lvl 60 gedaan. En ik heb gehoord dat sommige dit al op lvl 58 deden. Mijn theorie is ook dat ze dit proberen te fixen met de nerfs. Want als je te vroeg naar WT4 gaat dan sla je de hele optimizen van sacred gear over. Je begint te vroeg met optimizen van ancestral gear en ben je rond lvl 80 klaar en wordt het spel dan saai. Verder is het volgens mij nooit bedoelt om NM lvl 100 dungeons of uber lilith te doen tenzij je het meest geoptimaliseerde gear hebt. Dat is nu niet altijd het geval en dat proberen ze ook recht te zetten.
Schijnt dat Uber Lilith ook generfed is, daar klaagt dan weer niemand over
- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙
*live maintenance. wss kunnen we er gewoon in , net als vorige keren
Met een WW-barb gister en eergister van level 63 tot 74 gespeeld (WT4) post-patch, daarvoor pre-patch:Visgek82 schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 11:36:
- Damage is met de 40% nerf van vulnerable dmg en 17% van Crit damage effectief gehalveerd. Armor is gezakt van 6.9 naar 5.8K waarmee de damage reduction volgens de game ook gezakt is 85% naar 72%; en dat merk je wel met hoe veel je kunt hebben
- In de overworld incl. Helltides merk ik eerlijk gezegd weinig verschil qua damage buiten die lastigere Helltides bosses die soms inspawnen.
- NM dungeons kon ik voorheen als het moest wel lopen met een moblevel ~16 levels hoger dan mezelf, nu wordt het vanaf ~13 levels erg lastig.
- Het grootste probleem ervaar ik met de 30% nerf van cooldownreduction, dit maakt het gewoon oprecht minder leuk doordat je op het moment dat al je shouts down zijn je weinig kunt doen dan rondjes rennen rondom de mobs. Maar hier heeft niet elke build last van natuurlijk.
Wel een heerlijk wapen gevonden gister (IP had nog wat hoger gekund, maar verder is ie perfect
/f/image/Ghj4SMh4XPkNLmjX8uIfuE9v.png?f=fotoalbum_large)
Dat is trouwens wel echt een geniale feature waar D4 gebruik van maaktVisgek82 schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 12:04:
[...]
*live maintenance. wss kunnen we er gewoon in , net als vorige keren
Ik zal waarschijnlijk ook de campaign skippen, ook al vond ik deze wel echt te gek.
Is de patch niet pas 1 dag live?kwdtje schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 11:18:
Er is toch geen reward of loot voor Uber Lilith dus het maakt feitelijk niks uit. En heel die fight was toch al glass canon based, dus of je doet gigantisch hoge dmg en je word nooit/weinig geraakt of je bent dood. Deze patch geeft je minder defense en in het beste geval soort gelijke dmg dus die hp nerf maakt niet zo heel veel verschil.justifire schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 12:01:
Schijnt dat Uber Lilith ook generfed is, daar klaagt dan weer niemand over
Verwijderd
Dat kan betekenen dat we meer variatie gaan zien ipv altijd maar die war cry, rallying cry etc. Ik kom ze in al die builds wel tegen.!mark schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 12:11:
- Het grootste probleem ervaar ik met de 30% nerf van cooldownreduction, dit maakt het gewoon oprecht minder leuk doordat je op het moment dat al je shouts down zijn je weinig kunt doen dan rondjes rennen rondom de mobs. Maar hier heeft niet elke build last van natuurlijk.
Lekker wapen!
2 dagen volgens mij? Heb 2 avonden gespeeld iig en dat voelde verder prima! Maar zoals gezegd, ik speel casual en als ik een game speel dan speel ik een game, dan ga ik mij niet met randzaken bezig houden zoals het kijken van een serie/film op een ander scherm :-)
De basis DMG is 25% geboost. Als je dus geen gebruik maakte vd buckets (casual noob player) dan wordt je niet geraakt door de crit en vulnerable nerf en krijg je wel 25% DMG boost.biggydeen2 schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 10:18:
[...]
Kun je dat verder toelichten? Als je van 450% crit dmg naar 350% crit dmg gaat en van 350% vuln. dmg naar 200% vuln. dmg dan doe je veel minder dmg in het algemeen. De modifiers zijn verder niet aangepast. Enkel de stats op gear is enorm verlaagd. Dus hoezo doe je dan zelfs meer dmg?
Wat is eigenlijk het voor of nadeel om gebruik te maken van de optie om de campaign te skippen? Is het dan alleen dat eerste stukje intro wat je niet hoeft te doen plus de icoontjes voor campaign quests of zijn er nog andere voordelen? Ook wellicht dat je wat eerder naar WT3 kan gaan doordat de capstone dungeon meteen beschikbaar is? ANything else?
in het kader van het seizoen houdt het ook in dat je direct naar de season-verhaallijn gaat. Want daarvoor moet je de campaign afgerond óf geskipped hebben.
Het voordeel is dat je in het algemeen in de open world (whisper zones, etc.) sneller levelt dan via campaign progressie. Daar unlock je dat soort zaken vrij laat. Daarnaast wat je zelf al stelt, capstone is direct beschikbaar.crimby schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 13:11:
Wat is eigenlijk het voor of nadeel om gebruik te maken van de optie om de campaign te skippen? Is het dan alleen dat eerste stukje intro wat je niet hoeft te doen plus de icoontjes voor campaign quests of zijn er nog andere voordelen? Ook wellicht dat je wat eerder naar WT3 kan gaan doordat de capstone dungeon meteen beschikbaar is? ANything else?
Het nadeel is... Dat je de story mist? Denk ik dan, geen idee eigenlijk of er écht een nadeel is.
Er is wel een cosmetic reward die je alleen van uber lillith kunt krijgenstickfiguur schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 12:29:
[...]
Er is toch geen reward of loot voor Uber Lilith dus het maakt feitelijk niks uit.
Eigenlijk alleen mensen die de story geskipped hebben de 1e keer denk ik.Dazzler2120 schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 13:14:
Het nadeel is... Dat je de story mist? Denk ik dan, geen idee eigenlijk of er écht een nadeel is.
SlaineMcRoth#2316 76561197992282479
Thanks! Heb ik in ieder geval het juiste beeld erbij :-) Noodzakelijk voordat mijn vrouw perse weer de campaign wil doorlopenDazzler2120 schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 13:14:
[...]
Het voordeel is dat je in het algemeen in de open world (whisper zones, etc.) sneller levelt dan via campaign progressie. Daar unlock je dat soort zaken vrij laat. Daarnaast wat je zelf al stelt, capstone is direct beschikbaar.

Ja klopt, maar dan bedoel je gewoon manual de cutscenes geskipt hebben? Aangezien je de eerste playthrough verplicht bent de story te doorlopen.hexta schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 13:25:
[...]
Eigenlijk alleen mensen die de story geskipped hebben de 1e keer denk ik.
Ik merkte gisteren ook met m'n WW Barbarian dat ik heel vaak zonder fury zat terwijl ik voorheen bijna non stop kon doorgaan met whirlwind.!mark schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 12:11:
[...]
Met een WW-barb gister en eergister van level 63 tot 74 gespeeld (WT4) post-patch, daarvoor pre-patch:
- Damage is met de 40% nerf van vulnerable dmg en 17% van Crit damage effectief gehalveerd. Armor is gezakt van 6.9 naar 5.8K waarmee de damage reduction volgens de game ook gezakt is 85% naar 72%; en dat merk je wel met hoe veel je kunt hebben![]()
- In de overworld incl. Helltides merk ik eerlijk gezegd weinig verschil qua damage buiten die lastigere Helltides bosses die soms inspawnen.
- NM dungeons kon ik voorheen als het moest wel lopen met een moblevel ~16 levels hoger dan mezelf, nu wordt het vanaf ~13 levels erg lastig.
Wel een heerlijk wapen gevonden gister (IP had nog wat hoger gekund, maar verder is ie perfect) en natuurlijk een hoop paragon erbij incl. hogere glyph levels wat het effect van de nerfs deels compenseert natuurlijk:
[Afbeelding]
Ik twijfel nog tussen Bone Spear Necromancer en Twisting Blades Roque voor vanavond..

Trouwens, maxroll heeft de WW Barbarian build al helemaal aangepast voor S1: https://maxroll.gg/d4/build-guides/whirlwind-barbarian-guide
[ Voor 5% gewijzigd door Jackson6 op 20-07-2023 13:46 ]
Verwijderd
Ik ben benieuwd hoe jullie er in staan nu de patch uit is.
Poll: Met welke class ga jij beginnen in Season 1?
• Barbarian
• Necromancer
• Sorcerer
• Rogue
• Druid
• Ik ga helemaal niet spelen
Tussenstand:

Ook een poll maken? Klik hier
• Barbarian
• Necromancer
• Sorcerer
• Rogue
• Druid
Tussenstand:
Inmiddels ga ik toch voor Rogue.Verwijderd schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 13:47:
Pc geïnstalleerd op kantoor dus hoef vanavond niet lang te klooien voor ik kan spelen haha
[ Voor 48% gewijzigd door Ricmaniac op 20-07-2023 13:49 ]
TB Rogue! Kan niet wachten!Verwijderd schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 13:47:
• Barbarian
• Necromancer
• Sorcerer
• Rogue
• Druid
Tussenstand:
[Afbeelding]
Deze poll hadden we eergisteren ook al ofzo
Bevalt mijn schrijfsel je niet? www.korrelatie.nl
Ik reserveer hem alvast voor vrijdag; "welke classes hebben jullie gekozen voor S1?"
Ik twijfel nog een beetje wat het wordt vanavond.
Ik vind de speel snelheid van Rogue wel erg tof, mij leek mij dat barb daarbij wel in de buurt komt.
Druid en Nerco lijkt mij erg traag in attackspeed/movementspeed, sorc valt sowieso al af voor mij.
Ik vind de speel snelheid van Rogue wel erg tof, mij leek mij dat barb daarbij wel in de buurt komt.
Druid en Nerco lijkt mij erg traag in attackspeed/movementspeed, sorc valt sowieso al af voor mij.
Speelde heel lekker de afgelopen maanden. Ik ga nu voor Druid
XBL: DeutscheHelm // STEAM: Nielles™
Ehm, enige barb, heb ik iets gemist mbt nerfs etc?Verwijderd schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 13:47:
• Barbarian
• Necromancer
• Sorcerer
• Rogue
• Druid
Tussenstand:
[Afbeelding]
We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919
Volgens mij is de vraag afgelopen week zo'n 2x per dag langskomen.
Ik heb echt nog geen idee, gelukkig kan ik op zijn vroegst pas maandag aan het nieuwe seizoen beginnen.
Overigens, voor wie nog problemen heeft met Fury Against Fate: kunstmatig lag toevoegen aan je verbinding bleek voor mij de oplossing. Ik heb daar Clumsy voor gebruikt, maar wie niet wilt prutsen met onbekende programma's: latency zal vanavond vast afdoende beschikbaar zijn met de seizoensstart.
Overigens, voor wie nog problemen heeft met Fury Against Fate: kunstmatig lag toevoegen aan je verbinding bleek voor mij de oplossing. Ik heb daar Clumsy voor gebruikt, maar wie niet wilt prutsen met onbekende programma's: latency zal vanavond vast afdoende beschikbaar zijn met de seizoensstart.
Druid was ook een op mijn lijstje, maar mijn vrouw gaat voor Druid en we willen niet hetzelfde spelen.Nielless schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 14:01:
[...]
Speelde heel lekker de afgelopen maanden. Ik ga nu voor Druid![]()
@Woohooo Barb is inderdaad lekker snel! Necro is mega traag. Ik speel beide en altijd erg irritant als ik naar mijn necro switch

Verwijderd
Er is een inmiddels grote pacht uitgekomen met grote impact als ik het internet mag geloven. Kan het mis hebben natuurlijk.
Edit: nog even gekeken en de 19de in de ochtend was er inderdaad ook al een poll. Kan me voorstellen met al het nieuws dat men schuift in de keuze maar zal jullie niet meer lastig vallen met een poll.
[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 20-07-2023 14:15 ]
Voornamelijk dat je je eigen progressie kan bepalen binnen de zones die in je level vallen. De campaign neemt je geleidelijk mee door de map en is op die manier een lineair progressie. Het skippen is dus ook wel lineair maar je kan gelijk de zones clearen voor renown en xp op je eigen tempo en plan.crimby schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 13:11:
Vóór die patch was ik ook al van plan om rogue te spelen overigens 😉Verwijderd schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 14:12:
[...]
Er is een inmiddels grote pacht uitgekomen met grote impact als ik het internet mag geloven. Kan het mis hebben natuurlijk.
Afgelopen week een rogue geleveled en was tot nu toe het leukst om mee te spelen dus ik ben blij met de patchnotes.
Eigenlijk het enige waar ik van baalde was de CDR die wat generfd is. Echter is er voor barb volgens mij nu een 'bold chieftain' aspect als reward dus naar die ring hoef je ook niet meer eindeloos te zoeken. Gewoon de journey volgen en je krijgt hem vanzelf. En ik ga toch geen barb spelen, want dat is 1 keer leuk naar 100, maar twee keer... Mij niet gezien hoor.
Ik hoop vooral dat mensen gaan spelen wat ze leuk vinden en niet wat volgens de streamers de beste class zou zijn. Rogue zal wel populair worden want Raxx heeft die op nummer 1 gezet voor season starter.
Is sorc in dit geval te traag ? Ik heb nu een Rogue en dacht met S1 een sorc te maken.Woohooo schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 13:54:
Omdat ik die ook speel in D3 en loop gewoon rond en de hyrda's doen al het werk.
De rogue is wel super snel. Maar zolang ik gewoon kan doorlopen is dat al goed genoeg.
Verwijderd
Rogue zit ook echt heel goed in elkaar momenteel. Het is dat ik er al 1 heb en wat anders wil spelen nu.. Mijn twijfel tussen Necro of Sorc is wel voorbij na alle info.Ohmarinus schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 14:17:
[...]
Vóór die patch was ik ook al van plan om rogue te spelen overigens 😉
Afgelopen week een rogue geleveled en was tot nu toe het leukst om mee te spelen dus ik ben blij met de patchnotes.
Eigenlijk het enige waar ik van baalde was de CDR die wat generfd is. Echter is er voor barb volgens mij nu een 'bold chieftain' aspect als reward dus naar die ring hoef je ook niet meer eindeloos te zoeken. Gewoon de journey volgen en je krijgt hem vanzelf. En ik ga toch geen barb spelen, want dat is 1 keer leuk naar 100, maar twee keer... Mij niet gezien hoor.
Ik hoop vooral dat mensen gaan spelen wat ze leuk vinden en niet wat volgens de streamers de beste class zou zijn. Rogue zal wel populair worden want Raxx heeft die op nummer 1 gezet voor season starter.
Ik heb een partij zin om te beginnen haha. Aftellen.
Mijn vrouw speelt nu Sorc en als je dat vergelijkt met een Barb dan absoluut. Als we ergens doorheen rennen om even snel de quest of dungeon te halen, moet ik vaak wachten of terug om haar te redden gezien zij dan midden in de mobs loopt. Zeker met Beserker ben je mega snel.Boermansjo schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 14:18:
[...]
Is sorc in dit geval te traag ? Ik heb nu een Rogue en dacht met S1 een sorc te maken.
Omdat ik die ook speel in D3 en loop gewoon rond en de hyrda's doen al het werk.
De rogue is wel super snel. Maar zolang ik gewoon kan doorlopen is dat al goed genoeg.
Sorc is mij te zwak en nu ook nog eens generfed. Barb it is then.
Voor de toekomstige twisting blade rogues;
Je klikt je inderdaad verloren
Flurry/rapidfire is stuk leuker en meer relaxed
Voor de toekomstige twisting blade rogues;
Je klikt je inderdaad verloren
Flurry/rapidfire is stuk leuker en meer relaxed
[ Voor 7% gewijzigd door Woohooo op 20-07-2023 14:28 ]
Je kunt je huidige char niet verder levelen tijdens het season.dog4life schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 11:27:
[...]
Dat geldt dus niet als ik mijn huidige char verder wil levelen tijdens het season.
Ik merk vooral dat ik veel meer gestund word, dat is wel irritant. Verder vind ik de changes op zich prima, behalve dat ik in niet-NM dungeons mobs en bosses tegenover me heb staan die 5 levels lager zijn. Waar doe ik het dan voor? Ben maar alle renown aan het halen, behalve tijd kost me dat verder weinig moeite (want ik oneshot alle tegenstand). Maar dat maakt het direct ook geen enkele uitdaging meer, eerder saai. Ach ja, bijna op vakantie en dan zien we in september wel weer verder
Daarvoor komt waarschijnlijk nog wel een vijfde world tier, maar of dat nut heeft betwijfel ik. Niemand speelt de open world, omdat er gewoon niet genoeg uitdaging in zit. Extra world tiers gaan dat niet veranderen, tenzij je alle monsters level 110 en hoger maakt. En dat lijkt me wel een interessante change, maar niet genoeg.
Sowieso is renown completen handiger voordat je hogere content gaat runnen om dit soort dingen te voorkomen, als je je hieraan stoort.
Rogue! Flurry + Rapid Fire build.Verwijderd schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 13:47:
• Barbarian
• Necromancer
• Sorcerer
• Rogue
• Druid
Tussenstand:
[Afbeelding]
[ Voor 27% gewijzigd door Deadsmell op 20-07-2023 14:29 ]
Ja, sorc staat bij mij op de tweede plek kwa hoe leuk het speelt. Vond alleen dat sorc aanvankelijk niet genoeg dmg deed met arc lash. Dus toen op lvl 74 maar barb gegaan en die speelde inderdaad een stuk soepeler. Neemt niet weg dat sorc uiteindelijk leuker was.Verwijderd schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 14:20:
[...]
Rogue zit ook echt heel goed in elkaar momenteel. Het is dat ik er al 1 heb en wat anders wil spelen nu.. Mijn twijfel tussen Necro of Sorc is wel voorbij na alle info.
Ik heb een partij zin om te beginnen haha. Aftellen.
Necro voelde voor mij traag aan, die zou mijn laatste keus zijn denk ik, daarna druid, daar kreeg ik het ook niet warm van. Vooral omdat druid in endgame echt afhankelijk is van bepaalde uniques.
Rogue heeft zelfs builds die goed werken met aspects die je uit dungeons kunt halen. Zoals de barrage leveling build.
[ Voor 6% gewijzigd door Ohmarinus op 20-07-2023 14:30 ]
Barb heb ik heel even geprobeerd en was helaas niet mijn ding. Denk dat die maar lvl 15 ofzo is. Die vindt ik echt te lomp en saai.
Een rogue in S1 zie ik wel zitten maar dan een andere build proberen. Twisting blade is leuk maar een moment niet opletten en het is gedaan.
En toch ga ik denk ik deze avond een sorc beginnen. Wie weet kan er nog een speed build uit de bus komen met heel veel movement speed.
Een rogue in S1 zie ik wel zitten maar dan een andere build proberen. Twisting blade is leuk maar een moment niet opletten en het is gedaan.
En toch ga ik denk ik deze avond een sorc beginnen. Wie weet kan er nog een speed build uit de bus komen met heel veel movement speed.
Joh over een week of vier is sorcerer weer OP en lopen de rogue mains weer te janken.Boermansjo schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 14:33:
Barb heb ik heel even geprobeerd en was helaas niet mijn ding. Denk dat die maar lvl 15 ofzo is. Die vindt ik echt te lomp en saai.
Diablo is gonna be Diablo.
- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙
Mijn necro heeft schoenen waarbij je 2 extra evade charges hebt, dat scheelt enorm qua snelheid.crimby schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 14:10:
[...]
Druid was ook een op mijn lijstje, maar mijn vrouw gaat voor Druid en we willen niet hetzelfde spelen.
@Woohooo Barb is inderdaad lekker snel! Necro is mega traag. Ik speel beide en altijd erg irritant als ik naar mijn necro switch
Vanavond denk ik gewoon weer een Rogue lvlen, alleen denk ik dat ik nu een range Rogue maak ipv van de Flurry rogue die ik nu heb.
S1 Rogue eerste 50 en een beetje lvls zal uitkomen op dit.
https://d4planner.io/skil...IKHLGLFLEJGJFJEJDLDLCLBKB
Penetrating Shot voor de AoE Clear, Rapid Fire voor de bosses.
Maar eens kijken hoe dit werk, Dash is daar puur voor de movement met de 2 imbuements voor extra damage.
Dark Shroud alleen om die 2de punt te krijgen, de legendary Aspect die Shroud charges geeft met Marksman pakt die punten mee.
Anyways, na een paar weken niet echt gespeeld te hebben nu wel weer zin in !
S1 Rogue eerste 50 en een beetje lvls zal uitkomen op dit.
https://d4planner.io/skil...IKHLGLFLEJGJFJEJDLDLCLBKB
Penetrating Shot voor de AoE Clear, Rapid Fire voor de bosses.
Maar eens kijken hoe dit werk, Dash is daar puur voor de movement met de 2 imbuements voor extra damage.
Dark Shroud alleen om die 2de punt te krijgen, de legendary Aspect die Shroud charges geeft met Marksman pakt die punten mee.
Anyways, na een paar weken niet echt gespeeld te hebben nu wel weer zin in !
WoW: Doutz @ Defias brotherhood
Ik zou Barbarian wel iets langer doorspelen. Hij wordt pas een stuk later in de game leuk, als je de juiste aspects en paragon boards/glyphs hebt. Het is een beetje een laatbloeier, maar uiteindelijk een super leuke class.Boermansjo schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 14:33:
Klopt, het was ff strijden maar toen ik eenmaal (bijna) non stop kon whirlwinden was het genietenDeadsmell schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 14:38:
[...]
Ik zou Barbarian wel iets langer doorspelen. Hij wordt pas een stuk later in de game leuk, als je de juiste aspects en paragon boards/glyphs hebt. Het is een beetje een laatbloeier, maar uiteindelijk een super leuke class.
Verwijderd
Ik ga hard op jacht naar movement speed op boots en amulet.Ohmarinus schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 14:29:
[...]
Ja, sorc staat bij mij op de tweede plek kwa hoe leuk het speelt. Vond alleen dat sorc aanvankelijk niet genoeg dmg deed met arc lash. Dus toen op lvl 74 maar barb gegaan en die speelde inderdaad een stuk soepeler. Neemt niet weg dat sorc uiteindelijk leuker was.
Necro voelde voor mij traag aan, die zou mijn laatste keus zijn denk ik, daarna druid, daar kreeg ik het ook niet warm van. Vooral omdat druid in endgame echt afhankelijk is van bepaalde uniques.
Rogue heeft zelfs builds die goed werken met aspects die je uit dungeons kunt halen. Zoals de barrage leveling build.
Rogue heb ik enkel pen shot gespeeld. Twisting blade kan sterk zijn maar ik wil geen melee Rogue.
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 20-07-2023 14:41 ]
Grappig, ik zit daar net over te lezen op Icy Veins. Nieuwe S1 leveling build.Deadsmell schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 14:28:
[...]
Je kunt je huidige char niet verder levelen tijdens het season.
Daarvoor komt waarschijnlijk nog wel een vijfde world tier, maar of dat nut heeft betwijfel ik. Niemand speelt de open world, omdat er gewoon niet genoeg uitdaging in zit. Extra world tiers gaan dat niet veranderen, tenzij je alle monsters level 110 en hoger maakt. En dat lijkt me wel een interessante change, maar niet genoeg.
Sowieso is renown completen handiger voordat je hogere content gaat runnen om dit soort dingen te voorkomen, als je je hieraan stoort.
[...]
Rogue! Flurry + Rapid Fire build.
Ik zag hem al voorbij komen. Wudijo heeft die build oorspronkelijk bedacht en heeft er ook eentje in zijn Discord staan. Die is alleen nog niet aangepast aan de huidige patch. Gaat vast nog wel komen, binnenkort.crimby schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 14:43:
[...]
Grappig, ik zit daar net over te lezen op Icy Veins. Nieuwe S1 leveling build.
Of de Druid snel of traag is hangt erg van de build af. Pulverize is gemiddeld, de shred/tornado build is de beste speedfarm build in de game. Ik weet niet of daar nog iets tussenin zit. Beide zijn viable in season 1.Woohooo schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 13:54:
[ Voor 41% gewijzigd door Deadsmell op 20-07-2023 14:50 ]
Ik ga voor Rogue vanavond maar doe het liefste een ranged build.
Gewoon voor de afwisseling t.o.v. mijn Barb.
Heb alleen nog maar HotA Barb gespeeld tot lvl 50 en WT3 bereikt maar wil kijken of ik in S1 wat verder kan komen.
Heeft iemand toevallig al een aardige ranged rogue build voorbij zien komen?
Heb alleen nog maar HotA Barb gespeeld tot lvl 50 en WT3 bereikt maar wil kijken of ik in S1 wat verder kan komen.
We don't stop playing games because we grow old - We grow old because we stop playing games
Mjah, iets minder snel levelen en om de 5 levels pas weer wat uitdaging in dungeons, maar na al een character op 100 te hebben, is de drang om zsm naar 100 te levelen er niet. Het is na lvl75 toch een saaie bedoening, dus 100 worden is geen prio.Marcade schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 08:05:
[...]
"lekker m'n rogue verder levelen" ?
Patch 1.1 heeft dat dus minder .. lekker .. gemaakt.![]()
Had er meer te doen geweest na 100, dan had dat misschien anders geweest.
Toevallig net een paar post boven je geplaatst, maar of het een aardige build is weet ik niet en is geen volledige paragon board want dat bekijk ik tegen die tijd wel weer.Vortigen schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 15:01:
Ik ga voor Rogue vanavond maar doe het liefste een ranged build.
Maar iig mijn build: https://d4planner.io/skil...IKHLGLFLEJGJFJEJDLDLCLBKB
Met een vereiste dat je de Dark Shroud charges legendary krijg.
Anders gewoon op maxroll.gg kijken als je een build zoek
*fixed broken link
[ Voor 13% gewijzigd door Derr_Hans op 20-07-2023 15:06 ]
WoW: Doutz @ Defias brotherhood