Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ohmarinus schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 23:53:
[...]

Volgens mij willen ze gewoon eternal realm play ontmoedigen.
Om hun $10 battle passes te verkopen, uiteraard. Ik kan me echt geen andere reden bedenken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MPC60
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 12-07 10:24

MPC60

Game on

Ze doen iets wat ik niet wil dus het moet wel een conspiracy zijn! PANIEK

Xbox: SendexNL

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DirtyBird
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 08:29

DirtyBird

Praktiserend denker

Jongens en meisjes...waar is het voetbal adagium: mondje dicht en speulen!

Panasonic Lumix G9ii ~ Leica DG 12-60mm f/2.8-4.0 ~Lumix 35-100mm f/2.8 II ~ Lumix 20mm f/1.7 ~ M.Zuiko 60mm f/2.8 Macro ~ Leica DG 50-200mm f/2.8-4.0 ~Leica DG 200mm f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!
DirtyBird schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 01:01:
Jongens en meisjes...waar is het voetbal adagium: mondje dicht en speulen!
Als iedereen dat zou doen, dan kan het forum opgedoekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pirke
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-09 00:33
Ohmarinus schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 23:53:
[...]

Volgens mij willen ze gewoon eternal realm play ontmoedigen.
Dit zal er wel achter zitten. Ipv gewoon lekker je karakter doorspelen wat leuk was, duwen ze je naar de nieuwe hearts.

Tempting Fate (Vicious, Offensive-World Tier III): You gain 40-60% Critical Strike Damage but your Non-Critical Strikes deal 20-15% less damage.

60% extra crit damage

The Great Feast (Wrathful, Super-World Tier IV): Each Minion drains 1.0-2.0 Essence per second but deals 50-75% increased damage. With no Minions, this bonus applies to you and drains 5 Essence per second.

75% extra damage

Dus met specifieke hearts komt je damage ongeveer uit op wat je voorheen deed.

Revenge (Brutal, Defensive-World Tier III): 10-20% of incoming damage is instead suppressed. When you use a Defensive, Subterfuge or a Macabre skill, all suppressed damage is amplified by 250% and explodes, dealing up to 1360-2040 Fire damage to Nearby enemies.

Dit compenseert het armor en damage reduction verlies een beetje. Al gaat dat ten koste van je gems die armor geven. Tja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
pirke schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 01:18:
[...]

Dit zal er wel achter zitten. Ipv gewoon lekker je karakter doorspelen wat leuk was, duwen ze je naar de nieuwe hearts.

Tempting Fate (Vicious, Offensive-World Tier III): You gain 40-60% Critical Strike Damage but your Non-Critical Strikes deal 20-15% less damage.

60% extra crit damage

The Great Feast (Wrathful, Super-World Tier IV): Each Minion drains 1.0-2.0 Essence per second but deals 50-75% increased damage. With no Minions, this bonus applies to you and drains 5 Essence per second.

75% extra damage

Dus met specifieke hearts komt je damage ongeveer uit op wat je voorheen deed.

Revenge (Brutal, Defensive-World Tier III): 10-20% of incoming damage is instead suppressed. When you use a Defensive, Subterfuge or a Macabre skill, all suppressed damage is amplified by 250% and explodes, dealing up to 1360-2040 Fire damage to Nearby enemies.

Dit compenseert het armor en damage reduction verlies een beetje. Al gaat dat ten koste van je gems die armor geven. Tja.
Oftewel, we spelen seasons zoals we eternal gewend waren, maar dan met hearts ipv gems en wat cosmetics, waar je, mits je Digital deluxe of Ultimate gekocht hebt, $10 voor mag bijbetalen als je alle extra's wilt.

Acties:
  • +13 Henk 'm!
Ik moet toch zeggen dat ik een klein beetje moet gniffelen om alle reacties. Alsof het hele spel nu onspeelbaar geworden is...

Waarom niet gewoon afwachten wat de theorycrafters gaan bedenken en welke builds er uit komen rollen. Als dat is gedaan en mensen spelen weer een build welke leuk én powerful is, dan is er ineens niets meer aan de hand waarschijnlijk...

Mensen vinden negatieve verandering nou eenmaal niet fijn en moeten wennen aan het nieuwe. Vooral gamers kunnen daar wat van. :) Geeft niet! Maar het is echt een typisch gevalletje van "first world problems"...

Begrijp me niet verkeerd hoor; ik kon er ook wat van in het verleden - spuien. Maar nu denk ik echt: "och, ik zie het wel hoe het in de praktijk zal zijn". Ga me er echt niet druk om maken in ieder geval. :)

Vanavond nog even aan de slag met m'n necro, en dan morgen waarschijnlijk weer een necro starten. :)

Advies van een (bedrijfs)arts: gun jezelf de nodige ontspanning! Je werkt immers om te leven, en leeft niet om te werken. Succes!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bartd1983
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 17-09 20:20
RustStorm schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 06:12:
Ik moet toch zeggen dat ik een klein beetje moet gniffelen om alle reacties. Alsof het hele spel nu onspeelbaar geworden is...

Waarom niet gewoon afwachten wat de theorycrafters gaan bedenken en welke builds er uit komen rollen. Als dat is gedaan en mensen spelen weer een build welke leuk én powerful is, dan is er ineens niets meer aan de hand waarschijnlijk...

Mensen vinden negatieve verandering nou eenmaal niet fijn en moeten wennen aan het nieuwe. Vooral gamers kunnen daar wat van. :) Geeft niet! Maar het is echt een typisch gevalletje van "first world problems"...

Begrijp me niet verkeerd hoor; ik kon er ook wat van in het verleden - spuien. Maar nu denk ik echt: "och, ik zie het wel hoe het in de praktijk zal zijn". Ga me er echt niet druk om maken in ieder geval. :)

Vanavond nog even aan de slag met m'n necro, en dan morgen waarschijnlijk weer een necro starten. :)
Eens! Ik denk ook dat we goed moeten kijken of er meer build diversity is. Dat was doel van de patch.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lekker Ventje
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 10:59

Maar waarom zou je nu weer van build moeten gaan veranderen? De lol gaat er snel af zo voor mensen die maar een aantal uren per week kunnen spelen. En dat alles voor seasons die lang niet iedereen gaat spelen.

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Lekker Ventje schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 06:56:
[...]

Maar waarom zou je nu weer van build moeten gaan veranderen? De lol gaat er snel af zo voor mensen die maar een aantal uren per week kunnen spelen. En dat alles voor seasons die lang niet iedereen gaat spelen.
Om het afwisselend te houden :)

Ik snap wat je zegt hoor!

Advies van een (bedrijfs)arts: gun jezelf de nodige ontspanning! Je werkt immers om te leven, en leeft niet om te werken. Succes!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Nu online
Dit spel zal altijd om de seasons gebouwd worden. Seasons is wat deze game maken. Als ze de balance zouden bouwen op Eternal en daardoor seasons compleet vernachelen klopt het niet. Eternal is vanaf morgen praktisch dood. Leuk om daar je ding te doen, maar daar is 'het' niet te doen. Ik vind dat Blizzard de juiste keuze heeft gemaakt als dit er voor zorgt dat het in season 1 beter op elkaar afgestemd is.

Nu klagen dat je BS necro 'dood' voelt slaat echt als een tang op een varken. Wat had je dan verwacht? HoTA barbs die in PvP iedereen 1-shotten, dachten jullie nou echt dat die build onaangeraakt ging blijven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaer
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19-09 15:21
Ik snap die hele build deversity wel maar dit is echt wel een hele grote verandering die alles en iedereen raakt.

Samenspelen met vrienden die lager level zijn, jammer xp gaat anders en ze gaan veel sneller dood.. de lol is er dan wel snel af. Eens ik kan nog prima een paar levels lager NM spelen en overal doorheen rammen maar waarom zou je dat doen?

Ze hadden ook kunnen kiezen voor buffs voor andere builds. Desnoods een crack down op de dps nummers om het wat minder erg te laten lijken. Of gewoon hogere monsters en hogere nm.
Aftoppen bone spear ook prima, inderdaad die 150+ miljoen was wat overdone. Maar als je nu ipv 1x schieten 5-6x nodig hebt met bone spear en die monsters hebben wel dezelfde affix is dat best naar.
We stunnen je 30x en waar je voorheen nog weg kon komen ga je up zeker door want je armor is helaas nu veel minder. Jammer man.

Dit is echt wel een hele luie oplossing hoor. En zaken die echt aandacht nodig hadden zoals sacred drops op NM 30+ als drops en eind reward laten ze er lekker in zitten. Of gems of je stash of gewoon de story replaybaar maken zodat je die eindbazen nog eens kon doen had veel meer goodwill gegeven.

Het is ook niet een class die nu "zeurt". En misschien is het inderdaad wel het gebrek aan communicatie over een roadmap en wat eraan zit te komen. Ze hebben zelf aangegeven dat vanaf S2 pas echt dingen gaan veranderen.

Het geeft ook weinig vertrouwen dat ze de patch notes niet eerder deelden die zo'n impact hebben.
Gaan we nu seasons in dat je echt iedere keer maar aan de grillen van de patches bent overgeleverd? Wat eerst prima ging wordt niet iets minder prima maar gewoon 20+ NM levels omlaag om het leuk te houden.

Kom nog aardig weg door mijn goede rolls en goede gear. Maar heb je dat niet dan voelt het echt alsof je weer net in WT4 begint.

Ze hadden beter WT5 kunnen maken die zo schaalt als nu het geval is. Dan heb je de oude content en kan je lekker je ding doen en in WT5 tja we weten dat iedere WT verhoging het allemaal lastiger wordt.

Zal er vanavond nog even naar kijken maar ik vrees dat ik season start even oversla en wacht of er inderdaad betere builds komen. Met de wetenschap dat als het echt leuk wordt er geen echte content bij gaat komen maar er nerfs komen zodat de content moeilijker wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Ik maak me er ook niet druk om... Maar de hype voor het eerste seizoen is wel aardig dood nu voor mij. Ik was al even naar andere games gegaan om niet burned out te raken op de game en de start van het eerste seizoen moet een moment zijn om je echt weer terug te zuigen. In plaats daarvan krijg ik meer het gevoel dat ik lekker andere games blijf spelen en wacht tot D4 zijn 'shit together' heeft.

Wellicht valt het inderdaad allemaal mee, start ik het spel straks nog eens op en is het toch weer cool, maar het is toch jammer dat dit moment waarop het eigenlijk allemaal écht zou moeten starten nu omgeven is door zoveel negativiteit. En een sorc gaan spelen laat ik denk ik maar helemaal uit mijn hoofd voorlopig.

Gamertag: FinrazielNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekker Ventje
lolgast schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 07:17:
Dit spel zal altijd om de seasons gebouwd worden. Seasons is wat deze game maken. Als ze de balance zouden bouwen op Eternal en daardoor seasons compleet vernachelen klopt het niet. Eternal is vanaf morgen praktisch dood. Leuk om daar je ding te doen, maar daar is 'het' niet te doen. Ik vind dat Blizzard de juiste keuze heeft gemaakt als dit er voor zorgt dat het in season 1 beter op elkaar afgestemd is.

Nu klagen dat je BS necro 'dood' voelt slaat echt als een tang op een varken. Wat had je dan verwacht? HoTA barbs die in PvP iedereen 1-shotten, dachten jullie nou echt dat die build onaangeraakt ging blijven?
Wat je zegt is dus eigenlijk dat als je geen minstens 20 uur per week in deze game kunt steken je gewoon geld weggegooid hebt bij de aanschaf? Niet iedereen heeft de tijd en zin om elke drie maanden alles weer opnieuw te gaan doen. Ikzelf heb een druid, sorc en necro rond lvl 60 en zou dan weer opnieuw moeten beginnen? Als Blizzard alles enkel nog maar op seasons gaat richten is de game snel dood.

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Nu online
Lekker Ventje schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 07:33:
[...]

Wat je zegt is dus eigenlijk dat als je geen minstens 20 uur per week in deze game kunt steken je gewoon geld weggegooid hebt bij de aanschaf? Niet iedereen heeft de tijd en zin om elke drie maanden alles weer opnieuw te gaan doen. Ikzelf heb een druid, sorc en necro rond lvl 60 en zou dan weer opnieuw moeten beginnen? Als Blizzard alles enkel nog maar op seasons gaat richten is de game snel dood.
Dat zie je echt verkeerd. Als jij geen seasons gaat spelen, dan voelt het spel dood. Letterlijk iedereen gaat dadelijk season spelen. Eternal is leuk zodat je character niet direct in de kliko verdwijnt na 3 maanden, maar in de praktijk gaat die niet aangeraakt worden omdat direct daarna season 2 begint.

Niemand verplicht je om 20 uur per week in D4 te stoppen, dat doe ik ook niet. Maar ik denk wel dat het slim is om balance rond Eternal uit je hoofd te zetten. Als het zo uitpakt, leuk voor Blizzard. Maar balance rond het huidige/aankomende season zal altijd de prioriteit hebben

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dog4life
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Lekker Ventje schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 07:33:
[...]

Helemaal mee eens, ik heb 1 char op 65. Zou leuk zijn die nog naar 100 te kunnen krijgen, maar met geluk speel ik 10u per week.

Moet wel zeggen dat dit destijds de reden was dat ik met D3 stopte, iedere keer een nieuwe char maken is niet iets voor mij, tenminste niet als dat om de 3 mnd is. En toen speelde ik wel 40+ u per week.
Dat iets moeilijker/anders wordt prima, maar laat mij dat lekker ervaren op mijn lvl65 char. Kan ook prima 3 maanden later, misschien is ie dan 100.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lekker Ventje
lolgast schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 07:39:
[...]

Dat zie je echt verkeerd. Als jij geen seasons gaat spelen, dan voelt het spel dood. Letterlijk iedereen gaat dadelijk season spelen. Eternal is leuk zodat je character niet direct in de kliko verdwijnt na 3 maanden, maar in de praktijk gaat die niet aangeraakt worden omdat direct daarna season 2 begint.

Niemand verplicht je om 20 uur per week in D4 te stoppen, dat doe ik ook niet. Maar ik denk wel dat het slim is om balance rond Eternal uit je hoofd te zetten. Als het zo uitpakt, leuk voor Blizzard. Maar balance rond het huidige/aankomende season zal altijd de prioriteit hebben
Dat letterlijk iedereen seasons gaat spelen lijkt me overdreven, ik sowieso niet want ik zie geen toegevoegde waarde zolang ik niet eens WT4 zit. Het zou erg jammer zijn als ze vanaf nu de game kapot nerfen enkel om mensen te dwingen seasons te gaan spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzler2120
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 07:42

Dazzler2120

FP ProMod
pirke schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 22:46:
Cinders farmen gaat nu echt sloom, met de kosten naar 250 voor een mystery chest vraag ik me af of 1 zo'n chest per uur al wel te doen is.
Normaal gesproken had ik zo'n 700 cinders gefarmed in ca. 40 minuutjes. Op zich zou het dan voor mij nog moeten lukken om 1000 cinders te farmen op een uur tijd. Gaat alleen lastig worden als de reset ongelukkig valt.

PS4 PSN: Dazzler2120

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• KraveN
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:41

Ik zit er eigenlijk hetzelfde in. Sterker nog ik heb de hele patch notes nog niet gelezen. Ik ga het allemaal wel zien met het nieuwe seizoen. En ja er zullen ieder seizoen wijzigingen plaatsvinden die bepaalde builds onspeelbaar maken. Maar dat hoort er ook een beetje bij, plus dat dwingt je als speler ook om andere builds te spelen.

Ik blijf bij mijn plan en ga starten met een hardcore druid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11:34
Blizz had natuurlijk ook een patch uit kunnen doen met aangepaste wijzigingen voor seasonal. Dat maakt echter specifiek seasons minder interessant maar goed.. het was mogelijk geweest.

Ik ben vooral benieuwd of ze nog wat hebben gedaan of gaan doen wat betreft de droprate van uber Uniques. Meer cinders nodig hebben voor een chest zou niet erg zijn wanneer de kans op kwaliteit ook (flink) omhoog gaat.

Ook zou ik graag een verhoogde kans zien op Uniques naarmate je hoge(re) NM speelt of een World Tier 5 met iLVL800+ items / ancestriel only ofzo.

Wat ik ook een groot nadeel vind, is dat de Glyps progressie character bound is. Tussen verschillende classes begrijp ok het wel, echter indien ik in seasons wederom zou starten met een Barb, dan zou het fijn zijn dat Glyph XP gecombineerd zou worden over alle Barbs (tot max lvl Glyph of resterende XP vrij verdeelbaar te maken o.i.d.

Ik heb de komende tijd weinig tot geen tijd om te spelen dus ik weet nog niet wat ik ga doen. Wellicht dat ik zodra de theory crafters hun ding hebben gedaan een alt start op seasons.

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timx2
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 19-09 21:26
lolgast schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 07:39:
[...]
Dat zie je echt verkeerd. Als jij geen seasons gaat spelen, dan voelt het spel dood. Letterlijk iedereen gaat dadelijk season spelen.
Ik niet in ieder geval… vermaak me prima in eternal en wil eerst eens de honderd aantikken. Misschien dat ik dat haal voordat season 2 start 😊

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jaer
Met D3 seasons kon je toch prima legacy spelen ? En als seasons afgelopen was kwamen die items naar legacy en schaalde alles door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasje123
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11:52
Timx2 schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 08:11:
[...]

Ik niet in ieder geval… vermaak me prima in eternal en wil eerst eens de honderd aantikken. Misschien dat ik dat haal voordat season 2 start 😊
Succes met de huidige nerfs. Nu duurt het allemaal nog langer 8)7
Wat ben ik blij dat ik dat maandag nog net op tijd voor elkaar heb gekregen. Is dat in ieder geval 1 goal die ik niet meer voor mezelf hoef te zetten vanaf nu. :F

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• London
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Ik sla season 1 ook over. Sorcerer niet gebuffed maar juist nog meer kapot gemaakt en minion build nog altijd niet viable voor Necro. Daarnaast is deze patch zonder er al te veel woorden aan vuil te maken niet meer dan een klap in het gezicht van de playerbase. Mensen kunnen het goedpraten maar als zelfs de streamers die Blizzard altijd verdedigen zich negatief gaan uitlaten dan is er wel echt iets goed mis. Zelden zo'n backlash gezien als bij deze shit.

Gelukkig zijn er meer dan genoeg toffe alternatieven om te doen en verlies je je premium battlepass niet als je een season skipt :) Wens de mensen die wel season 1 gaan doen uiteraard veel plezier!
JohnnyV76 schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 08:38:
Reddit gaat ook he-le-maal los over de patch. Ergens toch vreemd dat bijvoorbeeld de sorc nog verder generfed wordt terwijl het al veruit de zwakste was. Achteraf toch goed gekozen om nu de sorc te spelen en naar 100 te halen :). Met deze patch wordt dat een stuk lastiger. Dan vraag je je toch af of ze echt niet naar de community kijken en luisteren of dat ze het wel weten maar er bewust voor gekozen hebben om t spel te vertragen. Heb mijn sorc bijna niet meer gespeeld nadat ik 100 haalde en er zijn nu nog maar 5 classes dus als je alles op 100 zou hebben wat is er dan nog te doen?

Wellicht was het ook wel wat te makkelijk om 100 te halen. In D2 ben ik volgens mij niet verder gekomen dan een level76 char. Moet nog even zien met welke class ik S1 ga doen. Nog eens goed de patchnotes lezen.
Chris Wilson lacht zich helemaal slap :D

[ Voor 42% gewijzigd door London op 19-07-2023 08:38 ]

Tesla M3LR '21

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MeanGreen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13-08 13:34
d:)b *O* Vanaf deze post mag de sfeer hier weer iets positiever! *O*

Nou, ik heb gisteren lekker gespeeld en het ging lekker. De eerste area op de hoogste renown gekregen en lekker alles shredden. Beetje questen en whispers gedaan, eerste keer Butcher tegengekomen op SC en verslagen. Tweede paragon board de glyph socket unlocked, dus weer doelen om met NM dungeons verder te gaan.

Morgen lekker een necro aanmaken, alleen nog kiezen welke build ik onder voorbehoud van de gevonden gear wil volgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohnnyV76
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10:11
Reddit gaat ook he-le-maal los over de patch. Ergens toch vreemd dat bijvoorbeeld de sorc nog verder generfed wordt terwijl het al veruit de zwakste was. Achteraf toch goed gekozen om nu de sorc te spelen en naar 100 te halen :). Met deze patch wordt dat een stuk lastiger. Dan vraag je je toch af of ze echt niet naar de community kijken en luisteren of dat ze het wel weten maar er bewust voor gekozen hebben om t spel te vertragen. Heb mijn sorc bijna niet meer gespeeld nadat ik 100 haalde en er zijn nu nog maar 5 classes dus als je alles op 100 zou hebben wat is er dan nog te doen?

Wellicht was het ook wel wat te makkelijk om 100 te halen. In D2 ben ik volgens mij niet verder gekomen dan een level76 char. Moet nog even zien met welke class ik S1 ga doen. Nog eens goed de patchnotes lezen.

Wise men speak because they have something to say; Fools because they have to say something

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSchut
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05:57

JSchut

.....

Gister even op mijn level 72 druid gespeeld en merk wel dat ik iets meer damage pak en dus iets meer moet opletten wat ik doe. Maart hij speelt nog prima.

Ga S1 ook als druid spelen. Deze class bevalt me goed. Ben benieuwd hoe dit straks gaat spelen met de season buffs.

PSN jschut_82 | Xbox: JSchut82

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
  • Laatst online: 13:23
lolgast schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 07:17:

Blijkbaar, ik denk dat veel spelers vergelijken met D3 terwijl ik juist vanuit D2 kijk. Dit was gewoon een kleine balancing patch, waarbij het mij heeft verbaast dat er niet eerder stevig generfed is mbt bepaalde builds, boosting en vooral levelling speed.

Het is toch bizar dat meerdere spelers hier in zeer korte tijd al op level 100 zitten, dat is naar mijn inziens simpelweg een indicator dat de balans simpelweg “niet” goed is.

Misschien nu nog maar eens de legendary droprates etc aanpakken :+

@JohnnyV76 waarom zou je naar de community luisteren als het voornamelijk “wie schreeuwt er het hardst is” want constructive feedback/suggesties is misschien <0.01en de rest is ruis. Je pakt er de hoofdlijnen uit en vergelijkt dat met je strategie/data en stuurt/corrigeerd daar vervolgens op.

[ Voor 10% gewijzigd door Bossie op 19-07-2023 08:46 ]

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaer
Bossie schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 08:43:
[...]

Blijkbaar, ik denk dat veel spelers vergelijken met D3 terwijl ik juist vanuit D2 kijk. Dit was gewoon een kleine balancing patch, waarbij het mij heeft verbaast dat er niet eerder stevig generfed is mbt bepaalde builds, boosting en vooral levelling speed.

Het is toch bizar dat meerdere spelers hier in zeer korte tijd al op level 100 zitten, dat is naar mijn inziens simpelweg een indicator dat de balans simpelweg “niet” goed is.

Misschien nu nog maar eens de legendary droprates etc aanpakken :+
Als je het met D2 vergelijkt klopt het gebruik van seasons niet he :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
Jaer schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 08:44:
[...]

Als het het met D2 vergelijkt klopt het gebruik van seasons niet he :+
Seasons/ladder, het zijn periodieke resets met nieuwe content toch?
Hoewel D2 voornamelijk steeds een paar runewords toevoegde.

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Alekz87
  • Laatst online: 19-09 17:54

Reddit, waar iedereen sowieso 99% van de tijd toxic en negatief is. Stel jij vind een spel leuk, ga van die game ff wat lezen daar en je vind t spel ook binnen 5 min helemaal kut en haat je de developers.

iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2, Apple Watch Series 6, iPhone 12 Pro, iPhone 14 Pro, iPhone 16 Pro, Apple Watch Series 10.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pstalman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-09 13:44
dat ze de XP (run to 100) een beetje aanpassen is logisch, ik had nooit verwacht dat ik 100 zou worden met 1 char, nu heb ik er 3. De seasons zijn verder gewoon veel te kort, minimaal 6-12 maanden zodat casual players ook alle chars naar hogere lvls kan krijgen (lees 100 :)).

Dat er wat aan de DMG output gedaan wordt snap ik ook, maar het had ook die ene specifieke builds kunnen raken en de rest niet (of de rest omhoog boosten).

Iedereen weet nog de oude D3 (pre easymode patch) waar act2 vliegende beestjes je 1 hitte, deze patch voelt net andersom. De vraag is dan, wat is beter?

https://d4armory.io/Player/803500

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-09 18:47
pstalman schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 08:52:
dat ze de XP (run to 100) een beetje aanpassen is logisch, ik had nooit verwacht dat ik 100 zou worden met 1 char, nu heb ik er 3. De seasons zijn verder gewoon veel te kort, minimaal 6-12 maanden zodat casual players ook alle chars naar hogere lvls kan krijgen (lees 100 :)).

Dat er wat aan de DMG output gedaan wordt snap ik ook, maar het had ook die ene specifieke builds kunnen raken en de rest niet (of de rest omhoog boosten).

Iedereen weet nog de oude D3 (pre easymode patch) waar act2 vliegende beestjes je 1 hitte, deze patch voelt net andersom. De vraag is dan, wat is beter?
Alsof casual spelers 6 maanden gaat zitten grinden van 80 naar 100. Het is geen koreaanse MMO.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ohmarinus
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 16-09 11:59
Hebben we er nog zin in?

Ik begin gewoon met rogue zoals ik gepland had en dan zien we wel waar het schip strandt :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
Ohmarinus schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 09:06:
Hebben we er nog zin in?

Ik begin gewoon met rogue zoals ik gepland had en dan zien we wel waar het schip strandt :D
Weet je al een beetje welke build je gaat?
Ik twijfel nog, nog eens even paar dagen afwachten wat onze theorycrafters bedenken...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 01:03

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Topicstarter
Ik was al van plan S1 te starten met een Druid, en gezien die nu amper geraakt lijkt ga ik dat dus alsnog doen :+

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pstalman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-09 13:44
RocketKoen schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 08:59:
[...]

Alsof casual spelers 6 maanden gaat zitten grinden van 80 naar 100. Het is geen koreaanse MMO.
je hebt dan net geen 1,25 maand per char om 100 te worden. Ik zie het probleem niet.

https://d4armory.io/Player/803500

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kol Nedra
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 12:16
Hebben we er nog zin in?

same here, gewoon rogue en beginnen, je moet iets in je vakantie doen ;)

nothing stops this train

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• friketje1
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 19-09 20:46
Roque is gewoon ook erg leuk met alle mobility en nog sterker geworden ook. Deathtrap rogue en flurry zijn allebei gewoon goed. Denk dat deathtrap wat leuker speelt, flurry is wat relaxter.

Ik wil in season 1 wat anders doen, anders is rogue een no brainer. Twijfel een beetje tussen bonespear en een druid build. Was liever voor een sorc gegaan maar dat moet maar even wachten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PjotrX
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 07:58
Man oh man wat commotie rond deze patch. Mijn theorie is dat het niet de bedoeling was om zo snel 70+ NM dungeons te spelen, laat staan een 100 NM dungeon. Ik vind dat niet erg, je moet nu veel beter je best doen en je build optimaliseren om door de hoge NM dungeons heen te komen.
In principe zal de patch vooral de hardcore spelers raken die snel door de end-game willen komen. Ik denk zelfs dat voor de casual players het spel leuker gaat worden. Ze zullen namelijk door de aangepaste level scaling de overworld op een gegeven moment uitlevelen en zich daardoor sterk voelen. Maar het verschil in level tussen normaal overworld en helltides is groter waardoor het spannender voor hun gaat worden om helltides te spelen.

Ik heb in ieder geval wel zin in S1. Weet nog niet welke class, waarschijnlijk druid of rogue. Heb nu alleen barbarian gespeeld en wil elke seizoen in ieder geval een andere class spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alekz87
Hebben we er nog zin in?

Twisting blades rogue build!

iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2, Apple Watch Series 6, iPhone 12 Pro, iPhone 14 Pro, iPhone 16 Pro, Apple Watch Series 10.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MisterEagle
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11:48
Ricmaniac schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 22:47:
Nice, de altaars of lillith en map exploration af :) nu loggen we uit en raken die character niet meer aan haha. Ik was niet de enige die het nog opnieuw moest doen denk ik. zag echt ontzettend veel mensen tijdens mijn travel ook die statues pakken.
Haha guilty! Gisteren alle laatste puntjes gedaan qua map en statues. Ook de eerste capstone dungeon gedaan en meteen gehaald (softcore, wel 3x dood opeens oeps)
Daarna even een dungeon in wt3 gedaan en dat is een verschil qua gear die dropt dan meteen zeg. Tot het eerste wapen even voorzichtig moeten spelen maar daarna was het meteen prima te doen.

Speel overigens geen specifieke build barb, dus kan sowieso sterker wanneer ik het goed focus. Dat was voor nu het voornemen maar ik duik toch seasons in dus zal nog wel even duren.

Ben nog zoekende naar de patchnotes maar hier scrollend maakt me wel verdrietig al. Dat is wat mij betreft wel zonde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsmell
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 24-07 11:28
Angeloonie schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 09:09:
Ik was al van plan S1 te starten met een Druid, en gezien die nu amper geraakt lijkt ga ik dat dus alsnog doen :+
Ik merkte het gisteravond wel, met de Pulverize build. Comfortabel spelen is nu een stuk of drie niveau's lager, omdat 'ie wat meer squishy aanvoelt. Maar alsnog redelijk tanky. Denk dat het komt door de unstoppable nerf van Grizzly Rage. Crowd control heeft opeens veel meer effect.

Ik vrees echt voor hardcore na deze patch. Lijkt me bijna niet meer te doen. Ik ga echt een stuk vaker dood vergeleken met voor de patch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
pstalman schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 09:09:
[...]

je hebt dan net geen 1,25 maand per char om 100 te worden. Ik zie het probleem niet.
Dat is omdat je dan geen casual player bent :P
De casual player is beperkte tijd verbonden met een spel en zal dan naar een ander spel overgaan om niet verder terug te kijken.
Daarnaast, seasons van 6-12 maanden, dat is geen season meer, dat zou écht vééls te lang zijn en zou 0 toevoegen aan seasons van 2-3 maanden.
Je kan prima in S1 op 1 class focussen, S2 een andere class evt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Exactor it
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 13:10
MisterEagle schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 09:13:
[...]

Ben nog zoekende naar de patchnotes maar hier scrollend maakt me wel verdrietig al. Dat is wat mij betreft wel zonde.
Ik heb ook flink zitten zoeken en uiteindelijk gevonden met de zoektermen 'diablo 4 patchnotes'. :) https://news.blizzard.com...909/diablo-iv-patch-notes

Ik zou ze gewoon zelf lezen en alle reddit posts en YouTube filmpjes links laten liggen tot een paar dagen na seizoen start. Dan beginnen de filmpjes met titels als 'New super overpowered build!' en 'I beat the patch so you guys don't have to'.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paterpor
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 19-09 20:16
Als je informatie zoekt kan je best naar https://www.wowhead.com/diablo-4/ gaan. Is zowat beste info site voor alles wat met patch notes te maken heeft.

Ik vertrek vrijdag voor twee weken op vakantie dus ik mis de start van het seizoen sowieso. Als ik terugkom zal ik campaign opnieuw spelen. Die vond ik echt zo goed dat ik die nog eens doe. Terwijl ik campaign speel ook ineens alle renown meepikken.

Er wordt heel veel gezeurd over de patch. Vind ik zo bijzonder, je moet toch eerst heel wat proberen voor je kan zeggen of het beter of slechter is? Ook vind ik het vreemd dat mensen iets eisen als "waarom doen ze niet gewoon x of y". Blizzard maakt het spel, als je het niet goed vindt speel je het toch niet? Is net zoals naar een restaurant gaan, eten bestellen en dan zeuren dat de chefkok het eten niet zoals x of y gemaakt heeft. Als je het niet lekker vindt ga je toch ook niet meer terug?
Wat ik nog meer bijzonder vind is dat mensen zeggen dat Chris Wilson in zijn handen wrijft ... GGG doet al seizoenen hetzelfde als hier. Wijzigingen doorvoeren die ze denken dat goed zijn voor het spel. En die krijgen daar ook zeer veel gezeur over.

[ Voor 76% gewijzigd door Paterpor op 19-07-2023 09:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ohmarinus
Dazzler2120 schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 09:08:
[...]

Weet je al een beetje welke build je gaat?
Ik twijfel nog, nog eens even paar dagen afwachten wat onze theorycrafters bedenken...
Yes! Ik ga beginnen met flurry rogue denk ik. De hoge movement speed van rogue beviel me heel erg en dan ga een paar levels stap ik over op barrage.

Als ik dan wat betere gear heb en wat aspects wordt het denk ik weer flurry want die gaf mij toch wat meer damage, maar het is ook afhankelijk van de drops die vallen.

Had me eigenlijk voorgenomen om druid te gaan maar nu die niet meer immune is tegen crowd control is die droom ook snel voorbij haha. En rogue speelde gewoon leuk, leukste wat ik tot nu toe had gespeeld.

Waar zit jij aan te denken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alcmaria
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 15-09 13:07

Alcmaria

Syntax Error in 10

Exactor it schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 09:25:
[...]

Ik heb ook flink zitten zoeken en uiteindelijk gevonden met de zoektermen 'diablo 4 patchnotes'. :) https://news.blizzard.com...909/diablo-iv-patch-notes

Ik zou ze gewoon zelf lezen en alle reddit posts en YouTube filmpjes links laten liggen tot een paar dagen na seizoen start. Dan beginnen de filmpjes met titels als 'New super overpowered build!' en 'I beat the patch so you guys don't have to'.
haha.. ja inderdaad!.. jij had youtube-titel-bedenker-moeten-worden...
Laten we elkaar niet gek maken door die patch notes.. eerst maar even spelen, wat dingen tweaken.. en dan pas klagen.

Maar goed.. door jouw post stap ik weer uit bad en haal het broodrooster van de badrand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ohmarinus
Alekz87 schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 09:12:
[...]

Twisting blades rogue build!
Ja die is ook leuk he? Ik mis alleen de AoE een beetje. Teveel klikken, teveel polsbewegingen. En dat is nu net waar ik in augustus aan geopereerd ga worden ;) Dus effe bij een relaxte gameplay blijven helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ohmarinus
Reddit gaat ook he-le-maal los over de patch.
De D4 discord is ook een slagveld. Je kunt daar niet eens meer meelezen omdat de discussie te snel gaat.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ohmarinus
Exactor it schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 09:25:
[...]
Ik zie die deprimerende dude met dat lange rode haar alweer voorbij komen als ik die titels lees :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kol Nedra
Ohmarinus schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 09:32:
[...]

Ja die is ook leuk he? Ik mis alleen de AoE een beetje. Teveel klikken, teveel polsbewegingen. En dat is nu net waar ik in augustus aan geopereerd ga worden ;) Dus effe bij een relaxte gameplay blijven helaas.
bij lange game sessies krijg ik ook last van mijn pols, mijn oplossing: ik pak de xbox 360 controller erbij, blijft een heerlijke controller :)

succes met de operatie, hopelijk gaat het meevallen.

[ Voor 5% gewijzigd door Kol Nedra op 19-07-2023 09:36 ]

nothing stops this train

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomski1986
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 08-09 08:55
Holy moly, wat een gerant en negativiteit over de patch op de sociale media.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kol Nedra
Tomski1986 schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 09:41:
ik heb er bijna niks van mee gekregen gelukkig, ik zie het vanzelf wel als ik met s1 begin.
just gooo with the flowwwww!

don't trust wat er gezegd wordt, verify! ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Kol Nedra op 19-07-2023 09:44 ]

nothing stops this train

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paterpor
Is er eigenlijk al een uur bekend wanneer het seizoen live gaat morgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaer
Tomski1986 schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 09:41:
Haha herkenbaar voor je vanuit het hearthstone forum? Of was jij dat niet steeds? :(:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crimby
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13:11
haha wat een soap. Zoals al aangegeven gisteren na de patch gespeeld en echt totaal niks te merken. Merk je wel wat, dan kan ik me niet voorstellen dat het hele spel meteen omzeep geholpen is. Als je generfed bent, onthoudt dan dat iedereen met die built dat is en niet alleen jij.

Ik vond het spel toch al te makkelijk af en toe en met een necro bone spear wandel je nog steeds door alles en iedereen heen. Leuk voor even maar uiteindelijk wil je ook wel een beetje uitdaging toch?

De gear daar en tegen mogen ze wel wat aanpassen, ik heb helemaal geen goede gear maar 99% van wat ik vind is echt nog veel slechter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackson6
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Ik was voornemens niet te gaan zeiken maar helltide is nu compleet nutteloos, je krijgt zo weinig cinders, jezus..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ohmarinus
Paterpor schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 09:44:
Is er eigenlijk al een uur bekend wanneer het seizoen live gaat morgen?
Yes, donderdagavond om 19u :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• London
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Jackson6 schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 09:47:
Ik was voornemens niet te gaan zeiken maar helltide is nu compleet nutteloos, je krijgt zo weinig cinders, jezus..
Dit is een bug en wordt gehotfixed.

Tesla M3LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alcmaria

Alcmaria

Syntax Error in 10

Jackson6 schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 09:47:
" Aberrant Cinder drop rate on Twitter, stating it’s “a bug that will be fixed in our first hot fix”."

dus gaat weer verbeteren.. eerst maar even iets anders doen :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tomski1986
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 08-09 08:55
Jaer schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 09:46:
[...]

Haha herkenbaar voor je vanuit het hearthstone forum? Of was jij dat niet steeds? :(:)
Vervlogen tijden 😅

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
Ohmarinus schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 09:30:
[...]

Yes! Ik ga beginnen met flurry rogue denk ik. De hoge movement speed van rogue beviel me heel erg en dan ga een paar levels stap ik over op barrage.

Als ik dan wat betere gear heb en wat aspects wordt het denk ik weer flurry want die gaf mij toch wat meer damage, maar het is ook afhankelijk van de drops die vallen.

Had me eigenlijk voorgenomen om druid te gaan maar nu die niet meer immune is tegen crowd control is die droom ook snel voorbij haha. En rogue speelde gewoon leuk, leukste wat ik tot nu toe had gespeeld.

Waar zit jij aan te denken?
Neig het meeste om gewoon weer te starten met Twisting blades. AoE clear is echt dikke prima. Misschien in end-game een switch maken richting death trap, speelt wel fijn weg. Lekker snel.
Anderzijds even kijken naar de nieuwe uniques, pen shot met die nieuwe unique bow kan ook wel grappig zijn, dan zou ik rapid fire / barrage spelen tot ik die unique zou vinden. Maar nog even aankijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vortigen
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 12:44
Ik twijfel tussen een Necro en een Rogue voor S1.
Wat ik zoek is een andere "feel" t.o.v. van mijn Barb (HotA).

In eerste instantie wilde ik een ranged class maar dat hoeft eigenlijk niet perse meer. Als het maar lekker door groepjes mobs heen kan rauzen en het redelijk goed doet bij een Boss ;)

Tot nu toe dus exclusief Barb gespeeld en de andere classes niet aangeraakt.
Denk dat ik vandaag en morgen eens op Maxroll ga kijken wat voor builds ze daar hebben na de patch.

We don't stop playing games because we grow old - We grow old because we stop playing games

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jackson6
  • Niet online
Nou maar even een post patch poll:

Poll: Met welke class ga je S1 in?
Barbarian
Roque
Sorcerer
Druid
Necromancer
Ik ga S1 niet spelen.
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=405789&layout=2&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spooksel
  • Registratie: Oktober 2000

Spooksel

Spooksel!

Is er nog iemand wakker van de leiding van GoT 2? Ik heb paar dagen geleden join request gedaan voor mijn vriendin, maar die is nog altijd niet geaccepteerd.

Bevalt mijn schrijfsel je niet? www.korrelatie.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het idee dat veel mensen gewoon geen zin hebben in de game en een reden zoeken om te stoppen. Wat een hysterie online en elkaar maar na brullen op reddit etc. Ik kan zeker kritisch zijn maar vind de reacties zwaar overtrokken. De streamers zullen wel weer gaan reageren op de "community" om aandacht/likes vast te houden en zo is het cirkeltje weer rond, een cirkel van hysterie.

Ik heb zin in morgen! :P *O*

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Paterpor
Jackson6 schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 09:56:
Nou maar even een post patch poll:

Poll: Met welke class ga je S1 in?
Barbarian
Roque
Sorcerer
Druid
Necromancer
Ik ga S1 niet spelen.
[Afbeelding]
Ook een poll maken? Klik hier
Ik ga met de Roque spelen, het broertje van de rogue. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aganim
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12:27

Aganim

I have a cunning plan..

Ik zelf nog weinig van de nerfs gemerkt gelukkig, mijn grootste teleurstellingen zijn vooral dat Fury Against Fate nog steeds niet gefixt is en dat
spoiler:
Mahjoob
ook nog steeds nergens op slaat. Wat een compleet van de pot gerukt gevecht is dat als meleeklasse. Heb je hem na 10 minuten eindelijk onder een kwart health, ben je net niet op tijd uit zijn achterlijk grote AoE vampiric drain aanval: bam, zit ie weer op full health, kan je dus opnieuw beginnen. Zelfs Butcher kost me minder moeite. :(

[ Voor 3% gewijzigd door Aganim op 19-07-2023 10:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Buizerd__NL
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 10:06
De endgame tierlist staat online:
https://maxroll.gg/d4/tierlists/endgame-tier-list
Het is duidelijk welke class s tier is, met de nadruk op class. 8)7

PSN: BUIZERD____NL 4x_. Battlenet: BuizerdNL#2451

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Deadsmell
crimby schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 09:47:
haha wat een soap. Zoals al aangegeven gisteren na de patch gespeeld en echt totaal niks te merken. Merk je wel wat, dan kan ik me niet voorstellen dat het hele spel meteen omzeep geholpen is. Als je generfed bent, onthoudt dan dat iedereen met die built dat is en niet alleen jij.

Ik vond het spel toch al te makkelijk af en toe en met een necro bone spear wandel je nog steeds door alles en iedereen heen. Leuk voor even maar uiteindelijk wil je ook wel een beetje uitdaging toch?

De gear daar en tegen mogen ze wel wat aanpassen, ik heb helemaal geen goede gear maar 99% van wat ik vind is echt nog veel slechter.
Ik weet niet wat jij speelt, maar de veranderingen zijn op de druid heel duidelijk te merken. Is opeens een stuk meer squishy geworden. Barb en Sorc zijn de grond in generfd en de nerfs op defences zijn zo erg dat hardcore nauwelijks een optie meer is. Alle ophef is meer dan terecht. Deze patch is, zonder season 1 in ogenschouw te nemen, best een clusterfuck.

Daarnaast zijn er een paar nieuwe aspects/items bij gekomen die nauwelijks of geen nut hebben.

Enige waar ik tot nu toe positief over ben is de grotere variatie in nightmare dungeons.

En uitdaging zat er genoeg in toch? Ik ben nu bijna level 99 en doe soepel level 55-60 nightmare dungeons. De push naar 100 is nog wel een lange weg, vermoed ik. Zeker na deze patch.

[ Voor 6% gewijzigd door Deadsmell op 19-07-2023 10:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Buizerd__NL schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 09:59:
Haha ze hebben alweer de tierlist aangepast hoor. Heel knap om alles alweer in perspectief te kunnen plaatsen. Ga er maar van uit dat die regelmatig nog aangepast gaat worden. ;) Nu kan iedereen weer lekker boos worden over de tierlist. 8)
Ik zie dat ik blij mag zijn met Bonespear. :P

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 19-07-2023 10:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alcmaria

Alcmaria

Syntax Error in 10

Deadsmell schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 09:59:
[...]

Ik weet niet wat jij speelt, maar de veranderingen zijn op de druid heel duidelijk te merken. Is opeens een stuk meer squishy geworden. Barb en Sorc zijn de grond in generfd en de nerfs op defences zijn zo erg dat hardcore nauwelijks een optie meer is. Alle ophef is meer dan terecht. Deze patch is, zonder season 1 in ogenschouw te nemen, best een clusterfuck.

Daarnaast zijn er een paar nieuwe aspects/items bij gekomen die nauwelijks of geen nut hebben.

Enige waar ik tot nu toe positief over ben is de grotere variatie in nightmare dungeons.

En uitdaging zat er genoeg in toch? Ik ben nu bijna level 99 en doe soepel level 55-60 nightmare dungeons. De push naar 100 is nog wel een lange weg, vermoed ik. Zeker na deze patch.
Barbarian heeft volgens mij 99% buffs, waar zie jij dat ze generfed zijn.
Dit is de enige nerf die ik kan vinden
Cut to the Bone Bleeding damage bonus to Vulnerable reduced from 6/12/18% to 5/10/15%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paterpor
Wat een onzin die tierlist. Letterlijk builds die verouderd zijn. Daarnaast, op wat is die gebaseerd? Heeft maxroll dan deze nacht alles uitvoerig getest met nieuwe waardes van gear en nieuwe unique's en aspects? Kan natuurlijk niet. Is gewoon op basis van wat ze denken, niet wat werkelijk is... Niet te veel naar kijken dus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
Ze hebben de builds nog niet aangepast hé ;) dus dit is o.b.v. de 'oude' builds, wordt geacht dat rogue het sterkste zal zijn. Waar Death trap en Twisting blades eigenlijk bijna dezelfde builds zijn.
Ik zou de tier lists even een paar dagen afwachten om te zien wat daar gaat gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwdtje
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 12:37
Alcmaria schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 10:04:
[...]

Cut to the Bone Bleeding damage bonus to Vulnerable reduced from 6/12/18% to 5/10/15%.
De HOTA build is generfd, maar dat was een bug dus niet gek ;-)

Speel sinds dit weekend een bleed build, veel leuker! S1 ga ik als Bow/Crossbow Rogue beginnen. Nog even kijken of het Rapid Fire of Barrage wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alekz87
Paterpor schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 10:05:
[...]

Wat een onzin die tierlist. Letterlijk builds die verouderd zijn. Daarnaast, op wat is die gebaseerd? Heeft maxroll dan deze nacht alles uitvoerig getest met nieuwe waardes van gear en nieuwe unique's en aspects? Kan natuurlijk niet. Is gewoon op basis van wat ze denken, niet wat werkelijk is... Niet te veel naar kijken dus.
Sommige waren gister al op twitch met alle classes 100 Uber lillith aan t doen. Dan zie je direct welke build na de patch nog steeds goed is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deadsmell
[...]

Aspect of Ancestral Echoes is generfd, waardoor HotA een stuk minder viable is op hoge niveaus. Aspect of Disobedience is generd. En de algemene defensive nerves raken de barb ook hard, omdat die altijd overal middenin staan. Ook zijn cooldowns generfd, waardoor je shouts een stuk minder vaak kunt gebruiken en barbs zijn daar erg van afhankelijk.
Daarnaast zijn veel van de buffs op zaken die niet gebruikt worden in de populairste builds.
Paterpor schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 10:05:
[...]

Dat is de tierlist op basis van de pre-patch builds, met de patch er overheen. Eventuele nieuws builds staan er nog niet in en herbouw op basis van de patch is ook nog niet meegenomen.

[ Voor 37% gewijzigd door Deadsmell op 19-07-2023 10:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand HDR al gecheckt op console? Zag er niets over in de patchnotes maar wie weet.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• London
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Deadsmell schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 10:11:
[...]

Aspect of Ancestral Echoes is generfd, waardoor HotA een stuk minder viable is op hoge niveaus. Aspect of Disobedience is generd. En de algemene defensive nerves raken de barb ook hard, omdat die altijd overal middenin staan. Ook zijn cooldowns generfd, waardoor je shouts een stuk minder vaak kunt gebruiken en barbs zijn daar erg van afhankelijk.
Daarnaast zijn veel van de buffs op zaken die niet gebruikt worden in de populairste builds.
Hamstring nerf is ook echt een pijnlijke.

Tesla M3LR '21

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Gixxer27
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 19-09 15:12
Wat ik dus totaal niet snap is dat er zoveel mensen helemaal loos gaan op het feit dat je een nieuwe char moet maken als je season wilt spelen......... volgens mij werken zo'n beetje alle ARPG games zo :+

Verder zie ik wel, ik speel toch wat ik leuk vind en niet wat de OP build van het moment is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsmell
London schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 10:13:
[...]

Hamstring nerf is ook echt een pijnlijke.
Oh ja, die is er ook nog. Dat maakt whirlwind wel echt een stuk moeilijker. Gebruikt HotA ook Hamstring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13:11
Deadsmell schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 09:59:
[...]

We spelen Barb, Sorc en Necro. Alledrie spelen ze nog net zo fantastisch en gaan we nog steeds met gemak door NM dungeons heen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boermansjo
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 09:55
crimby schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 09:47:

Mijn Rogue doet toch ook minder damage nu. Die -40% damage reduction op vulnerable is echt niet goed.

Zou wel leuk zijn als de gear wat minder random is. Zeker als elke stat op elk item kan voorkomen. En dan zit je met een leuk item waar 2 van de 4 stats goed zijn. Maar je kan maar 1 veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ohmarinus
Dazzler2120 schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 09:51:
[...]

Neig het meeste om gewoon weer te starten met Twisting blades. AoE clear is echt dikke prima. Misschien in end-game een switch maken richting death trap, speelt wel fijn weg. Lekker snel.
Anderzijds even kijken naar de nieuwe uniques, pen shot met die nieuwe unique bow kan ook wel grappig zijn, dan zou ik rapid fire / barrage spelen tot ik die unique zou vinden. Maar nog even aankijken
Ja maaar hoe doe je dat met resource management met rapid fire en barrage?

Ik zat echt constant zonder na de patch van gisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
Ohmarinus schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 10:18:
[...]

Ja maaar hoe doe je dat met resource management met rapid fire en barrage?

Ik zat echt constant zonder na de patch van gisteren.
Geen idee, nog niet mee gespeeld, dus de 'struggles' ken ik ook nog niet van die builds

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ohmarinus
Alekz87 schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 10:08:
[...]

Sommige waren gister al op twitch met alle classes 100 Uber lillith aan t doen. Dan zie je direct welke build na de patch nog steeds goed is.
Ja als je van 100m hits naar 50m hits gaat blijft de build natuurlijk nog steeds sterk.

En die pro gamers weten ook wel elke attack van de uber boss dus dat is na een paar uur aanklooien ook wel onder de knie meestal.

Het is denk ik vooral voor de casual gamers nu onmogelijk om uberhaupt in de buurt te komen van Lilith.

Al ben ik dan wel weer voorstander dat je iemand niet meer kunt helpen met Lilith. Het moet wel echt een endgame challenge blijven die je solo moet kunnen doen.

Solo moet kunnen doen... Maar dan moet jouw class het überhaupt wel aankunnen. En dat is na deze nerfs toch nog wel twijfelachtig. Ik denk dat barb er niet lekker op zal gaan, en sorc.. Ja, wellicht nog wel. Er zijn wel wat mensen die Lilith kunnen doen met sorc denk ik, ondanks de nerfs.

Druid en Rogue gaan het wel rondbreien denk ik en necro is afwachten hoeveel impact de bone spear nerf uitpakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MPC60
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 12-07 10:24

MPC60

Game on

Gixxer27 schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 10:14:
Wat ik dus totaal niet snap is dat er zoveel mensen helemaal loos gaan op het feit dat je een nieuwe char moet maken als je season wilt spelen......... volgens mij werken zo'n beetje alle ARPG games zo :+

Verder zie ik wel, ik speel toch wat ik leuk vind en niet wat de OP build van het moment is ;)
Vind ik ook vreemd. Het lijkt sowieso alsof er heel veel mensen op de hype train zijn gestapt zonder te weten waar hij eigenlijk precies heen gaat.

Xbox: SendexNL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Kwam deze reactie ergens tegen en daar ben ik het wel helemaal mee eens: "If they going to mess with our builds, they should give us a scroll of amnesia every patch"

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Jackson6
  • Niet online
Ik heb het idee dat heel Reddit gister met rode ogen huilend naar bed is gegaan, wat een droevige bende.

Ten eerste, het is maar een game.
Ten tweede, er komen nog zat patches aan die eventueel weer buffs en QoL geven e.d.

Het is toch helemaal niet leuk als alle OP-builds vanaf nu tot het einde van deze game vast staan en er nooit meer wat aan veranderd.

Het inspelen op de nerfs en buffs is juist wat het voor mij leuk maakt.

Wat ik wel jammer vind is dat je bestaande gear niet als legacy item hetzelfde is gebleven, zoals dat in bijvoorbeeld Fallout 76 wel gebeurde bij dit soort patches.

Daarnaast weten we ook nog niet precies wat voor boosts je gaat krijgen met S1 rewards.

TL;DR: Het valt allemaal wel mee.

[ Voor 25% gewijzigd door Jackson6 op 19-07-2023 10:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grimmie187
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13:24
[...]

Het probleem is juist dat Blizz heeft gekozen voor algemene 'blanket' nerfs over alle classes heen, zoals vulnerable dmg en defenses. Class specifiek is er inderdaad vrijwel niets aangepast, helaas..

Daarom schreeuwt men nu ook moord en brand: i.p.v. specifiek per class te kijken naar build viability smijt Blizz gewoon een algemene nerf over alle classes en maakt bijv. de net aangepaste Helltides nu ook weer nutteloos.

Het zal naarmate de seizoenen verstrijken vast beter gebalanceerd worden maar op dit moment is Blizz een beetje als een kip zonder kop dingen aan het aanpassen.

My 2 cents..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxurydiver
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 19-09 15:03
Heb vanochtend ook even met mijn 2 meest gespeelde chars gespeeld: Lvl 100 Necro Bone Spear, nog prima te spelen. Wellicht 30-40% minder damage, dus Lvl 55 plus NM Dungeons worden lastiger.
Lvl 60 Barb HOTA, 30% minder damage. Maar ook deze nog prima te spelen.
Ja ik kan gaan klagen over vele punten (Necro Minions niet goed gebuffed, Geen stash tabs, Geen Gem tab, etc.) maar dat komt allemaal wel.
Zeer positief was ik over de NM Dungeon drop rates en eind Drop (nu 2 Legendaries tegelijk)
Ook hebben ze de Renown exp. carry prima doorgevoerd.
Ik ga starten met een Rogue in S1 en kijk uit naar die nieuwe Pen Shot Unique en de nieuwe build mogenlijkheden.

[ Voor 12% gewijzigd door Luxurydiver op 19-07-2023 10:44 ]

Apple, AP, Porsche, Rolex & Panerai

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yinx84
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 03-09 14:14
Ik ben blij dat m'n Sorcerer al een week of twee lvl 100 is. Ik schaalde m'n nightmare dungeons telkens mee met m'n level, zodat ik altijd dungeons deed waar mobs 3 levels hoger waren dan ik... uiteindelijk rond de tier 50 geëindigd, maar vanaf tier 40 merkte je dat het moelijker werd. Laat staan dat je als Sorc hogere nightmare tiers wil pushen... het kan wel, maar is de moeite echt niet waard omdat de rewards niet beter worden. Stond echt versteld toen ik gisteren de patch notes las. De class die al de meeste moeite had nog verder nerfen...

Speel nu Barbarian en daar merk ik op lvl 55 al dat alles veel makkelijker afgaat vergeleken met m'n Sorc. Althans, ik heb gisteren nog niet veel gespeeld er mee na de patch, dus even onder voorbehoud ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11:30
Gisteren Diablo IV gekocht op Battle.net. Gewoon de basis versie. Vind het meergeld het eigenlijk niet waard.
Wellicht nog eens voor het verhaal D1 met uitbreidingen, D2 met uitbreidingen uitspelen.
D3 niet lang geleden nog gedaan, maar wie weet die ook weer opnieuw.

D1 was mijn tienerjaren. D2 toch minder mee vermaakt door alle mogelijkheden qua customizen. Zelfde met D3, maar voor het verhaal zeker mee vermaakt. DIV gaan we zien. De beta zag er wel mooi uit.
Daarnaast kan ik hem ook draaien op mijn Steam Deck, dus meer mogelijkheden om even te spelen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gixxer27
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 19-09 15:12
Jackson6 schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 10:42:
Ik heb het idee dat heel Reddit gister met rode ogen huilend naar bed is gegaan, wat een droevige bende.

Ten eerste, het is maar een game.
Ten tweede, er komen nog zat patches aan die eventueel weer buffs en QoL geven e.d.

Het is toch helemaal niet leuk als alle OP-builds vanaf nu tot het einde van deze game vast staan en er nooit meer wat aan veranderd.

Het inspelen op de nerfs en buffs is juist wat het voor mij leuk maakt.

Wat ik wel jammer vind is dat je bestaande gear niet als legacy item hetzelfde is gebleven, zoals dat in bijvoorbeeld Fallout 76 wel gebeurde bij dit soort patches.

Daarnaast weten we ook nog niet precies wat voor boosts je gaat krijgen met S1 rewards.

TL;DR: Het valt allemaal wel mee.
Het is ook wel iets van de huidige tijd denk ik, mensen willen zonder al te veel moeite de end game halen en dan ook nog eens meteen hun BiS items kunnen oprapen.

Voor mij heeft een game als POE en D4 juist de charme dat je gear moet grinden en je als je sleutel item vind je ineens naar je beoogde build kan switchen.
Verder mis ik met name het gear craften in D4 en dan hoeft het van mij niet zo uitgebreid als in POE maar had toch wel iets van gear craften verwacht, en dan bedoel ik niet die reroll functie van 1 stat die er nu in zit.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Alekz87
Gixxer27 schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 11:19:
[...]

Het is ook wel iets van de huidige tijd denk ik, mensen willen zonder al te veel moeite de end game halen en dan ook nog eens meteen hun BiS items kunnen oprapen.

Voor mij heeft een game als POE en D4 juist de charme dat je gear moet grinden en je als je sleutel item vind je ineens naar je beoogde build kan switchen.
Verder mis ik met name het gear craften in D4 en dan hoeft het van mij niet zo uitgebreid als in POE maar had toch wel iets van gear craften verwacht, en dan bedoel ik niet die reroll functie van 1 stat die er nu in zit.
Weet niet of mensen wel eens 15 jaar geleden wow hebben gespeeld. Ik moest soms 2 uur wachten op een healer of tank tijdens een 40 man raid omdat die moest eten beneden van z’n ouders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
Zijn er ook rogue builds die vergelijkbaar zijn met bowazon in D2?

Wat ik lees klinkt vooral als rogue/assasin

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Gixxer27 schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 11:19:
[...]

"Ik ben een vader van 23 kinderen, werk 320 uur per week en heb maar 3 minuten per week om te gamen! Mag ik geen plezier hebben in Diablo?"
:+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luxurydiver
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 19-09 15:03
Bossie schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 11:26:
Zijn er ook rogue builds die vergelijkbaar zijn met bowazon in D2?

Wat ik lees klinkt vooral als rogue/assasin
Niet helemaal hetzelfde maar met Penetration Shot (nu in S1 met nieuwe Unique) of Rapid Fire build in combo met Rain of Arrows (Rainbow build met Unique Amu) is de Rogue met Bow speelbaar.
Deze builds zijn momenteel niet de krachtigste of snelste van de Rogue maar je kan prima alle content spelen.

Apple, AP, Porsche, Rolex & Panerai

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dog4life
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 11:29:
[...]

"Ik ben een vader van 23 kinderen, werk 320 uur per week en heb maar 3 minuten per week om te gamen! Mag ik geen plezier hebben in Diablo?"
:+
Gewoon je kinderen laten levelen en grinden!
Pagina: 1 ... 111 ... 213 Laatste