Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeanGreen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13-08 13:34
Een paar keer F5 hielp, soms kreeg ik 6 juli, soms 18 juli, zowel op de frontpage als de patchnotes pagina https://news.blizzard.com...909/diablo-iv-patch-notes

Overigens geen class nerfs volgens mij, alleen 'fixed an issue', die ik lees als een bugfix op een mechanic die onbedoeld te sterk was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bazziek
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 19-09 23:55
Ricmaniac schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 19:14:
Lees ik dit nou verkeerd .... ?

We are adjusting bonus experience rewards for killing monsters that are a higher Level than the player.
Pre-Season of the Malignant bonuses:
1 Level higher: +15%.
2 Levels higher: +20%.
3+ Levels higher: +25%.
Post-Season of the Malignant:
1.5% bonus per Level up to 10 Levels.
Ex:
+1 level: +1.5%.
+2 levels: +3%.
+10 levels: +15%

Als ik dit lees komt het erop neer dat je veel minder xp krijgt als je hogere mobs vecht wtf ...
Lees je goed zo te zien.

Ook helltides worden wat meer werk zo te zien.

"The Tortured Gift of Mysteries chest has had its cost increased to 250 Aberrant Cinders from 175."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Visgek82
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19-09 16:36
Zo te zien ziet de patch eruit als een enorme win voor Diablo 4.

Ben heel benieuwd hoe dit alles gaat beinvloeden in het seizoen.

Ryzen 7 7700X , 32 GB RAM, ProArt 4080 Super, MSI B650 Tomahawk, 2x2tb NVME

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• richards3
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Bazziek schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 19:15:
[...]
Lees je goed zo te zien.

"The Tortured Gift of Mysteries chest has had its cost increased to 250 Aberrant Cinders from 175."
plus dat monsters in helltides +3 levels zijn ipv +2

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• London
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Visgek82 schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 19:16:
Zo te zien ziet de patch eruit als een enorme win voor Diablo 4.

Ben heel benieuwd hoe dit alles gaat beinvloeden in het seizoen.
Waar maak je dat uit op? Fundamentele zaken zijn niet of onvoldoende aangepakt en de toffe content is generfed. Wat een farce.. |:(

Enige positieve is dat ze bepaalde builds onberoerd hebben gelaten 8)

[ Voor 8% gewijzigd door London op 18-07-2023 19:20 ]

Tesla M3LR '21

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bazziek
  • Laatst online: 19-09 23:55
Druid lijkt geen gigantische nerfs gehad te hebben dus dat blijft mijn season starter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08:04
[...]
Lees je goed zo te zien.

Level 100 was toch ook veels te gemakkelijk als je bijvoorbeeld vergelijkt met D3?

Had overigens veel meer barb/necro nerfs verwacht, lijkt allemaal wel mee te vallen.

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Visgek82
London schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 19:16:
[...]

Waar maak je dat uit op? Fundamentele zaken zijn niet of onvoldoende aangepakt en de toffe content is generfed. Wat een farce.. |:(
Mag je vinden. Ik vind het een prima patch als ik de notes zo lees.

Alleen het feit al dat vulnerability damage generfed is met 40-60% zegt mij al dat ze goed bezig zijn. dit opent deuren naar veel meer build mogelijkheden. ook het belachelijke boosten is klaar. prima.

[ Voor 23% gewijzigd door Visgek82 op 18-07-2023 19:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Even vluchtig door gekeken en het zal allemaal wel haha. Wacht wel op iemand die de boel bestudeerd en er wat zinnigs over kan zeggen. Ik zag niets indrukwekkends bij Sorcerer staan maar weet het niet. Geen zin om hier diep in te duiken. De patch zegt natuurlijk ook niet wat die hearts eventueel kunnen gaan betekenen in S1.
Ik kies maar gewoon een class en zie het allemaal wel vanaf donderdag. :P

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 18-07-2023 19:27 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tomski1986
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 08-09 08:55
Prima patch, laat maar komen!

edit: Vraag die wrs al gesteld is maar: is de patch al in werking voor eternal realm?

[ Voor 60% gewijzigd door Tomski1986 op 18-07-2023 19:33 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JohnnyV76
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10:11
Ook door de sorc notes heen gelezen en er zitten wat buffs bij maar ook een paar flinke nerfs wat echt onbegrijpelijk is.

Ik bedoel:
Devouring Blaze bonus Critical Strike damage reduced from 10/20/30% to 7/14/21%.
Devouring Blaze bonus Critical Strike damage to Immobilized reduced from 25/50/75% to 10/20/30%.

Dat was gewoon een van de beste DPS boosts. Benieuwd hoe veel mensen nog sorc gaan spelen in S1. Wellicht heb ik over een paar flinke buffs heen gelezen hoor maar voor zover lijkt sorc nog steeds poo.

Wise men speak because they have something to say; Fools because they have to say something

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jaer
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19-09 15:21
Blij dat mijn necro intact blijft zonder nerves, wat een pret is dat

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohnnyV76
Net de world boss gedaan en weet niet of ik nu goede RNG had of dat de loot gebuffed is maar hij dropte 2 uniques.

Wise men speak because they have something to say; Fools because they have to say something

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SideShow
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-06 15:55

SideShow

Administrator

Waarom is die download van die patch zo traag, soms 200KB/s...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vortigen
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 11:04
Patch notes van de Necro gelezen. Dat gaat dus mijn S1 class worden met een Bone Spear build :)

We don't stop playing games because we grow old - We grow old because we stop playing games

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 10:44
SideShow schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 19:43:
Waarom is die download van die patch zo traag, soms 200KB/s...
Duurde hier nog geen 10 min 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harry_180
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20-07-2024
9,67 kb/s zucht. Zo tegen de 20e heb ik het binnen denk ik . . .

[GoT]Gasoline#2396

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tomski1986
Oké net ff gespeeld en ik kan alvast met zekerheid vertellen dat HotA de grond is in generfed.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 01:03

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Topicstarter
Boosten is ook verleden tijd :P
For Example:

You are Level 1. Your friends bring you to World Tier IV and leave you at the entrance of a dungeon. They start killing Level 100 monsters.
Prior to Season of the Malignant, you get:
(Level 100 Monster XP) * (1 + 25%)
After Season of the Malignant, you get:
(Level 11 Monster XP) * (1 + 15%)

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohnnyV76
Als je slechte download speed hebt kun je proberen om in battlenet (als je dat gebruikt) bij game settings je download speed te limiteren op 99999. Dat lijkt te helpen maar geen garantie dat t werkt.

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Deze patch notes zijn echt 1 van de slechtere die ik ooit heb gezien zeg. En dan snap je helemaal niet dat ze zo moeilijk doen om een gem tab.

Ik weet 1000% zeker dat ik plezier ga hebben met seizoen 1 maar de patchnotes hebben ze fucked up.

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harry_180
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20-07-2024
God bless JohnnyV76. Het werkt hier wel

[GoT]Gasoline#2396

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 09:56
Deze patch doet wel pijn bij praktisch alle builds, vooral door de crit + vuln nerf. Maar al met al opent het wel de deuren voor meer variatie en dat is uiteindelijk wat iedereen zoekt.

Als je het zo leest klinkt het best heftig, maar ik denk serieus wel dat ze goed bezig zijn zo. Is dit in een keer goed? Nee. Gaat het de goede kant op? Ja dat denk ik wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik zal verder niet veel klagen voordat we het geprobeerd en gezien hebben maar hardcore maakt me ook wel iets zenuwachtiger. Mijn armor is ingame 20% gezakt ofzo. Was 4200, nu 3400

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-09 15:19
Ik heb nog nooit een game gezien waarbij mainstat zo waardeloos als in deze game. Het voegt echt helemaal niets toe. Jeuj, ik heb 15 strenght erbij, dat is 15 armor terwijl ik 4k armor heb. Dat is echt mega.

Antwoord van Blizzard: dat gaan we nerfen!

Overall best wel veel toughness nerfs. Best wel jammer dat iedereen dadelijk in endgame geoneshot wordt door offscreen mobs. Ik snap niet helemaal welke kant ze op willen tbh.

Had gehoopt dat ze itemization wat interessanter zouden maken, want stats als damage to close enemy's, distant enemy's en nog een zut stats die eigenlijk niets toevoegen maar alleen de pool groter maken van stats die op een item kunnen rollen.

[ Voor 22% gewijzigd door RedHat op 18-07-2023 20:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Net als die xp. Misschien balanced die xp boosts uit de free battle pass dat weer helemaal uit en hebben ze het daarom gedaan. Maarja

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11:09

The Legend

*Plop*

Sorcerer lijkt gewoon generfed, terwijl die class al niet eens in de buurt kwam van de anderen vanaf lvl 70 ofzo. Vulnerable damage -40%, terwijl dat zo ongeveer de enige mogelijkheid was om nog flink damage te doen voordat je ge-oneshot werd door een willekeurige mob 8)7

Ik ben toch malle pietje niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dog4life
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
lolgast schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 20:05:
Deze patch doet wel pijn bij praktisch alle builds, vooral door de crit + vuln nerf. Maar al met al opent het wel de deuren voor meer variatie en dat is uiteindelijk wat iedereen zoekt.

Als je het zo leest klinkt het best heftig, maar ik denk serieus wel dat ze goed bezig zijn zo. Is dit in een keer goed? Nee. Gaat het de goede kant op? Ja dat denk ik wel
Precies wat ik dacht, samen met de xp debuff klinkt het als hard werken vanaf de patch! Het echte grinden is begonnen }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 10:02
op de pc download hij de update echt heel langzaam

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Buizerd__NL
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 10:06
The Legend schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 20:11:
Sorcerer lijkt gewoon generfed, terwijl die class al niet eens in de buurt kwam van de anderen vanaf lvl 70 ofzo. Vulnerable damage -40%, terwijl dat zo ongeveer de enige mogelijkheid was om nog flink damage te doen voordat je ge-oneshot werd door een willekeurige mob 8)7
Tijd voor een andere class. Ik snap niet waarom ze sorc generfd hebben.

PSN: BUIZERD____NL 4x_. Battlenet: BuizerdNL#2451

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Visgek82
lolgast schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 20:05:

Inderdaad. ff door de zure appel heen, maar voor de toekomst van het spel en build variety denk ik dat dit een hele grote stap in de juiste richting is. Ook zal hierdoor het spel wat pittiger zijn, en dat is goed voor alle huilie huilie spelers die het allemaal te makkelijk vonden. Ook vind ik de wijzigingen voor World tier 2 erg goed.

We moeten ook niet vergeten dat straks smoldering ashes bonussen etc ook actief zullen zijn waardoor een hoop van deze veranderingen wss beter zullen uitpakken dan het nu lijkt.

[ Voor 10% gewijzigd door Visgek82 op 18-07-2023 20:18 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
[...]
Lees je goed zo te zien.

En het ging al zo lekker snel.......Blizz is echt heer en meester in het dood nerfen van dit soort dingen.
Bizar.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
Als je nu een nieuwe character maakt heb je al de exploration + altar renown. Dus je bent direct level 2 van de exp door de renown bonussen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend

The Legend

*Plop*

Heb je die Unique gezien voor sorc, +0 damage (als enige van alle nieuwe uniques), en de bijzondere skill is dat je naar een willekeurige plek wordt geteleport, alsof dat een feature is ipv een mega nadeel, echt 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Visgek82
The Legend schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 20:25:
Heb je die Unique gezien voor sorc, +0 damage (als enige van alle nieuwe uniques), en de bijzondere skill is dat je naar een willekeurige plek wordt geteleport, alsof dat een feature is ipv een mega nadeel, echt 8)7
Dit item zat ook in d2. dat is het leuke van de oculus.

Zal wel een fout zijn in de patch notes van de damage, bij mijn weten schalen ze gewoon naar item power qua damage.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• lolgast
Valt me ook op: Tree of Whispers heeft per gebied een aparte timer. Dus je kunt iets beter dungeons/activiteiten achter elkaar blijven spelen. Ipv 40 minuten moeten wachten tot er nieuwe dungeons zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Visgek82
lolgast schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 20:28:
Valt me ook op: Tree of Whispers heeft per gebied een aparte timer. Dus je kunt iets beter dungeons/activiteiten achter elkaar blijven spelen. Ipv 40 minuten moeten wachten tot er nieuwe dungeons zijn
Ooh, nice , dat zou inderdaad een super fijne verandering zijn. echter, het zou wat mij betreft nog beter zijn om de timers gewoon eruit te halen. En ook de dungeon waar je in gaat met 5 min op de klok gewoon mee laten tellen. Dat is wel super irritant soms.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend

The Legend

*Plop*

Visgek82 schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 20:28:
[...]

Zal wel een fout zijn in de patch notes van de damage, bij mijn weten schalen ze gewoon naar item power qua damage.
Heb D2 nooit gespeeld, maar wat ik lees is dat het item toen dikke stats had waar je wat mee kon (+3 all skills incl passives bv.) en dat de random teleport dus het ‘nadeel’ was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Topicstarter
Visgek82 schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 20:28:
[...]

Hij bedoeld dat het item enkel utility geeft en geen dmg bonusen (bijv. +X% to core skill dmg)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Dit is best lekker:
  • Nightmare Dungeons now have a 50% chance to drop a 2nd Legendary item upon completion.
  • Nightmare Dungeons now give 3 rare items upon completion, up from 1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasje123
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online
Verwijderd schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 20:39:
Dit is best lekker:
  • Nightmare Dungeons now have a 50% chance to drop a 2nd Legendary item upon completion.
  • Nightmare Dungeons now give 3 rare items upon completion, up from 1.
Euh nee. Nu nog sneller mijn inventory vol met trashloot. Ik vind dit oprecht een verschrikkelijke toevoeging. Als ze nu tenminste lootfilters geïmplementeerd zouden hebben zodat gems bijvoorbeeld niet in de weg zouden liggen bij het oprapen van wellicht misschien nuttige loot... Maar nee. Nog een non quality of life feature erbij :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsmell
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 24-07 11:28
DirtyBird schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 17:59:
[...]

Hm grappig. Ik, als corpse necro, leun vrij weinig op mn resource omdat ik vooral corpses 'verbruik'. Ik merk af en toe wel dat ik ineens helemaal niks heb, maar denk dan "zal wel". Ga dit toch eens in de gaten houden.
Zijn dit specifieke plekken of iets anders waar dit bij hoort?
Het is een random mechanic op nightmare dungeons. Staat wel vermeldt op de keystone. In mijn ervaring krijgen alleen ranged mobs die modifier. En de aanvallen daarvan zijn voor mijn druid lastig te ontwijken, dus ik ben daar overgeleverd aan basic skills en cooldown skills, met uitzondering van af en toe een lucky shot als ik toch wat resource weet te verzamelen.
Ricmaniac schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 19:14:
Lees ik dit nou verkeerd .... ?

We are adjusting bonus experience rewards for killing monsters that are a higher Level than the player.
Pre-Season of the Malignant bonuses:
1 Level higher: +15%.
2 Levels higher: +20%.
3+ Levels higher: +25%.
Post-Season of the Malignant:
1.5% bonus per Level up to 10 Levels.
Ex:
+1 level: +1.5%.
+2 levels: +3%.
+10 levels: +15%

Als ik dit lees komt het erop neer dat je veel minder xp krijgt als je hogere mobs vecht wtf ...
Blizz vond de grind naar de 100 kennelijk te snel gaan. 8)7
Angeloonie schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 19:56:
Boosten is ook verleden tijd :P

[...]
Het gaat om de journey, niet om het eindpunt, zouden ze blij Bliz zeggen. :9
Vind deze eigenlijk niet zo erg. Dit is niet hetzelfde soort spel als Diablo 3.

[ Voor 39% gewijzigd door Deadsmell op 18-07-2023 20:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
World scaling is wel kapot zo. Tree of Whispers doen is zo ook minder nuttig voor de exp, want je vecht tegen lager level monsters..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Kaasje123 schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 20:43:
[...]

Euh nee. Nu nog sneller mijn inventory vol met trashloot. Ik vind dit oprecht een verschrikkelijke toevoeging. Als ze nu tenminste lootfilters geïmplementeerd zouden hebben zodat gems bijvoorbeeld niet in de weg zouden liggen bij het oprapen van wellicht misschien nuttige loot... Maar nee. Nog een non quality of life feature erbij :/
Extra loot en extra kans op een Unique ga ik niet zien als iets vervelends al mis ik ook wat QoL zaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomski1986
Lol, die meme kan je nu evengoed omdraaien :D
Blijkbaar port je nu rechtstreeks de dungeon in.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jackson6
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Nou met Barbarian rag ik nog steeds overal dwars doorheen met Whirlwind dus merk weining van nerfs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Laatst online: 09:47
Hè shit. Afgelopen weekend nog even een HotA Barb gestart en die doet echt merkbaar minder damage vandaag.

Ook jammer dat ze niet hebben gefixt dat een item het level van een aspect overneemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justifire
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10:28
Iemand al gespeeld met zijn minions ? Volgens mij smelten die na deze patch alsnog als sneeuw voor de zon ….

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Topicstarter
Jackson6 schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 21:20:
Nou met Barbarian rag ik nog steeds overal dwars doorheen met Whirlwind dus merk weining van nerfs.
Die build niet per sé nee, maar er zijn diverse builds die nu véél minder effectief zijn. O.a. door nerfs op crit dmg en vulnerable dmg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Buizerd__NL
Er is ook bekend wat de Malignant Hearts gaan doen: https://maxroll.gg/d4/new...rts-revealed-for-season-1

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• justifire
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10:28
Alle Malignant Hearts :

General
The Picana (Vicious, Offensive): Critical Strikes electrically charge the enemy for 0.75-2.50 seconds, causing lightning to arc between them and any other charged enemies dealing 68-136 Lightning damage.

The Dark Dance (Vicious, Offensive-World Tier III): Every 5 seconds while above 60% Life, Core Skills cost 68-51 Life instead of your Primary Resource. Skills that consume Life deal 10-20% increased damage.

Tempting Fate (Vicious, Offensive-World Tier III): You gain 40-60% Critical Strike Damage but your Non-Critical Strikes deal 20-15% less damage.

The Lionheart (Brutal, Defensive): You gain 10% Barrier Generation. You Heal 3-7 Life per second while you have an active Barrier.

Revenge (Brutal, Defensive-World Tier III): 10-20% of incoming damage is instead suppressed. When you use a Defensive, Subterfuge or a Macabre skill, all suppressed damage is amplified by 250% and explodes, dealing up to 1360-2040 Fire damage to Nearby enemies.

Prudent Heart (Brutal, Defensive-World Tier III): You become Immune for 2.0-4.0 seconds after you lose more than 20% Life in a single hit. This effect can only occur once every 110 seconds.

Determination (Devious, Utility): Resource draining effects are 40-50% less effective. In addition, gain 3.0-8.0% increased Resource Generation.

Retaliation (Devious, Utility-World Tier III): Deal 510-680 Fire damage to surrounding enemies whenever a Crowd Control effect is removed from you.

The Calculated (Devious, Utility-World Tier III): After spending 150-200 of your Primary Resource, your next attack Stuns enemies hit for 2 seconds.

The Malignant Pact (Wrathful, Super): Cycle through a Malignant bonus every 20 kills:
Vicious: Gain 20% Attack Speed.
Devious: Core and Basic Skills have a 15% chance to fully restore your Primary Resource.
Brutal: Every 21 seconds, gain a Barrier absorbing 85-102 damage.

Creeping Death (Wrathful, Super): Your damage over time effects are increased by 30-40% for each different Crowd Control effect on the target. Unstoppable monsters and Staggered bosses instead take 110-130% increased damage from your damage over time effects.

The Barber (Wrathful, Super-World Tier III): Critical Strikes and all subsequent damage within 2.0-4.0 seconds is absorbed by your target. Then, the absorbed damage erupts onto surrounding enemies. Stored damage is increased by 10% per second.
Barbarian
Focused Rage (Vicious, Offensive): After spending 100-60 Fury within 2 seconds, your next Non-Basic Skill's Critical Strike Chance is increased by 20-30%.

Resurgent Life (Brutal, Defensive): While below 40-60% Life, you receive 50-60% more Healing from all sources.

Punishing Speed (Devious, Utility): Your Skills have a 20-30% chance to Knock Down all enemies for 1.25 seconds when that Skill's Attack Speed is higher than 35-20%.

Ignoring Pain (Wrathful, Super-World Tier IV): Incoming damage has a 5-15% chance of being ignored and instead Healing you for 17-68.
Druid
The Moonrage (Vicious, Offensive): Kills have a 5% chance to summon a Wolf Companion to your side for 20-30 seconds. In addition, gain +3 to Wolves.

The Agitated Winds (Brutal, Defensive): When 8-13 Close enemies, automatically cast Cyclone Armor. This cannot occur more than once every 10-20 seconds.

Inexorable Force (Devious, Utility): Up to 30-50 Distant enemies are pulled toward you while you have an Ultimate Skill active.

The Unconstrained Beast (Wrathful, Super-World Tier IV): When you are hit with a Stun, Freeze or Knock Down effect, there is a 40-60% chance to automatically activate Grizzly Rage for 3 seconds.
Necromancer
The Sacrilegious (Vicious, Offensive): Walking near a Corpse automatically activates an equipped Corpse Skill every second, dealing 40-30% reduced damage.

The Decrepit Aura (Brutal, Defensive): When at least 5 enemies are near you, gain an aura that automatically curses surrounding enemies with Decrepify for 5-15 seconds.

Frozen Terror (Devious, Utility): Lucky Hit: Up to a 10-20% chance of inflicting Fear for 2.5 seconds. Feared enemies are Chilled for 20% every second.

The Great Feast (Wrathful, Super-World Tier IV): Each Minion drains 1.0-2.0 Essence per second but deals 50-75% increased damage. With no Minions, this bonus applies to you and drains 5 Essence per second.
Rogue
Cluster Munitions (Vicious, Offensive): Lucky Hit: You have up to a 20% chance to launch 3 Stun Grenades that deal 26-32 Physical damage and Stun enemies for 0.50 seconds.

Trickery (Brutal, Defensive): When you use a Subterfuge Skill, leave behind an unstable Shadow Decoy Trap that Taunts enemies. The Shadow Decoy Trap will explode after 6.0 seconds dealing 680-1020 Shadow damage. Cannot occur more than once every 5 seconds.

The Clipshot (Devious, Utility): Lucky Hit: Up to a 20-40% chance for your Cutthroat Skills to Slow by 40% for 3 seconds and your Marksman Skills to Knock Back enemies.

The Vile Apothecary (Wrathful, Super-World Tier IV): Your attacks have a 5-15% chance to apply all Imbuement effects at 40-50% of normal potency.
Sorcerer
Tal’Rasha (Vicious, Offensive): For each unique element you deal damage with, you deal 7-12% increased damage for 3-10 seconds.

Spellbreaking (Brutal, Defensive): After taking Elemental damage, gain 20-40% Resistance to that element for 5 seconds.

Spite (Devious, Utility): When you are afflicted with a Crowd Control effect, there is a 20-40% chance that the same enemy and enemies around you are also afflicted with the same effect for 3 seconds.

Omnipower (Wrathful, Super-World Tier IV): Core Skills that launch a projectile consume all of your Mana. For every 45-35 extra Mana consumed, you launch an additional projectile, and the damage is increased by 3.0-5.0%.

Developer’s Note: Caged Hearts cannot be traded between players because we want Hearts to feel like an achievement for slaying challenging Malignant Monsters. However, Jewelry containing Malignant Sockets can be traded to ensure that there are multiple sources for Jewelry with Malignant Sockets that correspond to the Caged Hearts players have earned.

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• London
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

The Legend schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 20:25:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/4obm7Jf.png

Overpowered dat ding :o :P

Grapje moet kunnen ;)

[ Voor 4% gewijzigd door London op 18-07-2023 21:35 ]

Tesla M3LR '21

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Topicstarter
Ter illustratie waarom bepaalde Sorc builds nu kapot zijn:

Devouring Blaze giga-nerf op de immobilized bonus:
- Devouring Blaze bonus Critical Strike damage reduced from 10/20/30% to 7/14/21%.
- Devouring Blaze bonus Critical Strike damage to Immobilized reduced from 25/50/75% to 10/20/30%.

Stat verlagingen:
- Cooldown Reduction: Reduced by ~30%
- Cooldown Reduction (Inherent on Offhands): Reduced by ~35%
- Vulnerable Damage: Reduced by ~40%
- Critical Strike Damage: Reduced by ~17%

Aspects:
- Aspect of Disobedience maximum stacks reduced from 100 to 60, reducing maximum Bonus Armor % from 25%-50% to 15%-30%.

Tel dat allemaal bij elkaar op en je hebt een class die al niet enorm sterk was nu nog zwakker gemaakt. Vind dit echt zonde.

Tegenovergesteld heb je bijv. de Barb WW en Druid builds die dan weer top presteerden en dit nog steeds lijken te doen.

Maar goed, maakt op zich nu toch niet meer uit, gezien ik pas 20/7 weer echt ga spelen met een nieuwe class, dus m'n oude sorc raak ik dan toch niet meer aan :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pirke
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-09 00:33
Bone spear necro is flink generfd hoor, crit+vulnerable flink omlaag, belangrijkste aspects ook flink aangepakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het aantal cinders van Helltides lijken ook flink generfed. Ik ben nu 10 minuten lang in de Helltide en heb wel een whopping 17 cinders mogen looten.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pirke
En "total armor" hard omlaag :(

Ik had armor dat me 85% damage reduction gaf, daar is nu nog maar 72% damage reduction van over...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
  • Laatst online: 10:02
wat is nu de beste necromaner build dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
pirke schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 21:56:
Bone spear necro is flink generfd hoor, crit+vulnerable flink omlaag, belangrijkste aspects ook flink aangepakt.
Ik verwacht een hoop rants richting Blizz, over hoe ze de game rustig aan kapot gaan nerfen.
De game is nu nnet iets langer dan 6 weken officieel life en dit is al de hoeveelste nerf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pirke
En als ik het goed begrepen krijg je dus nog maar XP voor een monster dat maximaal 10 levels hoger is, oftewel hogere tiers NM geven geen extra XP meer, ook niet als je ze solo doet???

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Aggressor schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 22:01:
wat is nu de beste necromaner build dan?
Nog steeds Bone Spear.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Poops_McGhee schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 22:02:
[...]

Ik verwacht een hoop rants richting Blizz, over hoe ze de game rustig aan kapot gaan nerfen.
De game is nu nnet iets langer dan 6 weken officieel life en dit is al de hoeveelste nerf?
Meerdere mensen alweer horen zeggen dat de nerfs voor hun class niet merkbaar zijn. dus het is allemaal maar afwachten. op papier lijkt het allemaal kut maar mogelijk valt het allemaal gewoon mee :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pirke
Poops_McGhee schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 22:02:
[...]

Eerlijk is eerlijk, die build was ook super sterk, misschien is hij dat nog steeds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan niet zeggen dat ik enthousiast word door de Sorc info. Bonespear is wat generfed wat prima is als je ziet waar die vanaf komt. Denk dat ik maar voor Necro ga en dan heerlijk zonder minions. (I know.. :P )

Er zitten trouwens een aantal zeer interessante malignant hearts tussen zeg.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 18-07-2023 22:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheBrut3
Poops_McGhee schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 21:56:
Het aantal cinders van Helltides lijken ook flink generfed. Ik ben nu 10 minuten lang in de Helltide en heb wel een whopping 17 cinders mogen looten.....
Farm je de events? Er staat namelijk niets in de patchnotes dat dit is aangepast. Tenzij ik er overheen lees.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
Merkt iemand dat mobs minder weglopen? Heb alleen nog maar de Banshees gehad vandaag, maar die zweven alsnog weg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ricmaniac schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 22:02:
[...]

Meerdere mensen alweer horen zeggen dat de nerfs voor hun class niet merkbaar zijn. dus het is allemaal maar afwachten. op papier lijkt het allemaal kut maar mogelijk valt het allemaal gewoon mee :P
Hier gaat het best niet bij blijven, geloof me. Zaken die helemaal niet generfd hoeven te worden, zoals de XP gain en cinders die droppen, halen de fun wel een beetje uit het spelen. Dit is in D3 niet gebeurd, voor zover ik me kan herinneren. Sterker nog, daar kwamen juist items die je een behoorlijke buff gaven. Veel meer naar het idee van het type game.

Ferguson heeft gezegd dat ze D4 geen eeuwige grind wilden maken. Nou, het begint er meer en meer op te lijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TheBrut3 schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 22:07:
[...]

Farm je de events? Er staat namelijk niets in de patchnotes dat dit is aangepast. Tenzij ik er overheen lees.
Ik was net wel aan het farmen en zag het lage aantal cinders die ik na 10 minuten farmen had. Normaal gesproken heb ik er met een half uurtje dik 300. Nu met 10 minuten pas 17.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Deze is wat voor jou @Ricmaniac als HC liefhebber.

Prudent Heart (Brutal, Defensive-World Tier III): You become Immune for 2.0-4.0 seconds after you lose more than 20% Life in a single hit. This effect can only occur once every 110 seconds.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Poops_McGhee schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 22:08:
[...]

Hier gaat het best niet bij blijven, geloof me. Zaken die helemaal niet generfd hoeven te worden, zoals de XP gain en cinders die droppen, halen de fun wel een beetje uit het spelen. Dit is in D3 niet gebeurd, voor zover ik me kan herinneren. Sterker nog, daar kwamen juist items die je een behoorlijke buff gaven. Veel meer naar het idee van het type game.

Ferguson heeft gezegd dat ze D4 geen eeuwige grind wilden maken. Nou, het begint er meer en meer op te lijken.
tja D3 is inmiddels 10 jaar geleden. Die XP nerf is inderdaad lame oprecht maar weten we al hoe veel xp bonus we krijgen uit die battlepass levels. Ik kan me niet voorstellen dat ze het te snel vonden gaan naar level 100 in de oude situatie. Als dat wel zo is kijken ze alleen naar de top 1% van de spelers.

Ik vind de patchnotes ook kut hoor maar vind het nog vervelender dat heel het internet nu alweer ontploft en negativiteit spread terwijl we nog niet weten hoe het in de praktijk echt uit pakt. Meestal heeft de community het bij het rechte eind maar toch zie ik liever gewoon eerst resultaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
Ricmaniac schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 22:14:
Die XP nerf is inderdaad lame oprecht maar weten we al hoe veel xp bonus we krijgen uit die battlepass levels. Ik kan me niet voorstellen dat ze het te snel vonden gaan naar level 100 in de oude situatie. Als dat wel zo is kijken ze alleen naar de top 1% van de spelers.
Ik vind het levelen best snel gaan, een nerf is niet mijn grootste probleem. Wat ze in mijn optiek verkeerd doen is dat je gelijk als je WT4 binnenkomt je de beste drops kan krijgen, tenzij ik dat verkeerd heb begrepen. Probleem is dan dat je vanaf level 75 nauwelijks progressie hebt in gear. Paragon voegt ook alleen wat toe op een belangrijk punt. Al die +5'jes in stats die je niet super hard nodig hebt zijn ook niet merkbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
Ik heb net met mijn level 56 druid wat NM dungeons gedaan en merk niet méga veel verschil. Levellen voelt snel genoeg en ik moet iets beter opletten. Maar ik ben niet dood gegaan en gewoon level 58 in voor mij een acceptabel tijdsbestek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buizerd__NL
Angeloonie schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 21:53:
Ter illustratie waarom bepaalde Sorc builds nu kapot zijn:

Devouring Blaze giga-nerf op de immobilized bonus:
- Devouring Blaze bonus Critical Strike damage reduced from 10/20/30% to 7/14/21%.
- Devouring Blaze bonus Critical Strike damage to Immobilized reduced from 25/50/75% to 10/20/30%.

Stat verlagingen:
- Cooldown Reduction: Reduced by ~30%
- Cooldown Reduction (Inherent on Offhands): Reduced by ~35%
- Vulnerable Damage: Reduced by ~40%
- Critical Strike Damage: Reduced by ~17%

Aspects:
- Aspect of Disobedience maximum stacks reduced from 100 to 60, reducing maximum Bonus Armor % from 25%-50% to 15%-30%.

Tel dat allemaal bij elkaar op en je hebt een class die al niet enorm sterk was nu nog zwakker gemaakt. Vind dit echt zonde.

Tegenovergesteld heb je bijv. de Barb WW en Druid builds die dan weer top presteerden en dit nog steeds lijken te doen.

Maar goed, maakt op zich nu toch niet meer uit, gezien ik pas 20/7 weer echt ga spelen met een nieuwe class, dus m'n oude sorc raak ik dan toch niet meer aan :+
Welke classes ga je spelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ricmaniac schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 22:14:
[...]

tja D3 is inmiddels 10 jaar geleden. Die XP nerf is inderdaad lame oprecht maar weten we al hoe veel xp bonus we krijgen uit die battlepass levels. Ik kan me niet voorstellen dat ze het te snel vonden gaan naar level 100 in de oude situatie. Als dat wel zo is kijken ze alleen naar de top 1% van de spelers.

Ik vind de patchnotes ook kut hoor maar vind het nog vervelender dat heel het internet nu alweer ontploft en negativiteit spread terwijl we nog niet weten hoe het in de praktijk echt uit pakt. Meestal heeft de community het bij het rechte eind maar toch zie ik liever gewoon eerst resultaten.
Ik vind het hele idee van de game nerfen om progress in te dammen eigenlijk een beetje te lui. Wat is er mis met mobs buffen, bijv?
Drop rates verlagen om de speler nog minder kans op upgrades geven is ook zo'n luie oplossing. Waarom is die nerf in hemelsnaam nodig? Lijkt meer op een jeukende Ferguson Ban Hammer dan een noodzakelijke nerf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 10:44
lolgast schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 22:26:
Ik heb net met mijn level 56 druid wat NM dungeons gedaan en merk niet méga veel verschil. Levellen voelt snel genoeg en ik moet iets beter opletten. Maar ik ben niet dood gegaan en gewoon level 58 in voor mij een acceptabel tijdsbestek.
Hier same. 55 WW Barb en 55 Frost sorc en we rammen nog steeds net zo hard overal doorheen. Voor beide niks merkbaar…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bundin
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Poops_McGhee schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 22:33:
[...]

Ik vind het hele idee van de game nerfen om progress in te dammen eigenlijk een beetje te lui. Wat is er mis met mobs buffen, bijv?
Drop rates verlagen om de speler nog minder kans op upgrades geven is ook zo'n luie oplossing. Waarom is die nerf in hemelsnaam nodig? Lijkt meer op een jeukende Ferguson Ban Hammer dan een noodzakelijke nerf.
Mobs buffen raakt iedereen, ook niet volledig optimised (zowel class als build) casual spelers die op 't gemakje een beetje door het spel rennen (nu of over een paar maanden). Of spelers met een mindere uitrusting.

Ook pakt een mob buff het probleem niet aan van "build x is zoveel beter dan de rest dat iets anders spelen gewoon slecht voelt". Gerichte correcties zijn dan beter. Daarin zijn dan 2 smaakjes:

Alles buffen wat onder het top-niveau zit, inclusief mobs.
Gericht nerfen.

Effectief komen beide op hetzelfde neer: nivelleren van de output, maar nerfen is een bak minder werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartd1983
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 17-09 20:20
Poops_McGhee schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 22:09:
[...]

Ik was net wel aan het farmen en zag het lage aantal cinders die ik na 10 minuten farmen had. Normaal gesproken heb ik er met een half uurtje dik 300. Nu met 10 minuten pas 17.
Ik had net zelfde idee al zorgen de nerfs van mijn ice mage er ook voor dat ik sowieso ietsjes langzamer ga.

Ach ja, donderdag nieuwe Druid starten ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pirke
Mijn bone spear necro doet nu half damage van wat hij hiervoor deed. Letterlijk de helft.

En omdat vijanden niet met 1 cast doodgaan kost het 2 casts, waardoor m'n essence verbruik verdubbelt, terwijl de recovery voornamelijk "essence on kill" was.

Nu heb ik wel andere manieren om aan essence te komen (corpse tendrils), maar dat is een stuk omslachtiger dan hoe het eerst ging. Het gevolg is dat een dungeon nu gewoon meer tijd kost, ik haal er niet meer plezier uit...

Oja, en m'n health bar gaat significant sneller omlaag, waardoor ik minder vaak healthy ben wat killing is voor m'n damage. Is op zich niet erg, moet er gewoon op letten om wat vaker een potion te pakken.

[ Voor 17% gewijzigd door pirke op 18-07-2023 22:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exactor it
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 11:51
Ik vraag me af hoe erg de damage nerf voor bone spear gaat zijn. Hij wordt geraakt door de vuln, crit damage en crit with bone skill damage nerfs en door de nerf op reflected shards. Alsnog denk ik dat de damage numbers absurd hoog blijven. Het meeste wat ik met de initiële spear raakte was direct neer (dan zijn ze nog niet vulnerable), het zal wel wat meer tendrils gebuiken worden (wat ik nauwelijks deed omdat alles toch neer ging zonder extra stappen). En als alles al neer ging in 1 spear zonder vulnerable gaat dat ook zeker zo zijn als ze keurig en paars gegroepeerd zijn. Zal alleen wat minder hard gaan bij bosses. Misschien een keer 6 spears ipv 3. :)

Ik maak me meer 'zorgen' over snelheid van laatste 4 levels binnen tikken en uber lilith neerspearen eigenlijk. Ik snap de patch notes niet wat dat gevecht aangaat maar dat zien we over een paar weken wel.

[ Voor 13% gewijzigd door Exactor it op 18-07-2023 22:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bundin
  • Niet online
Tot hoeveel levels boven het jouwe hebben nightmares eigenlijk zin? Ik zit op +10-11 denk ik, maar win ik er wat mee anders dan dat het langzamer gaat dan +3?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pirke
Cinders farmen gaat nu echt sloom, met de kosten naar 250 voor een mystery chest vraag ik me af of 1 zo'n chest per uur al wel te doen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pirke
Bundin schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 22:46:
Tot hoeveel levels boven het jouwe hebben nightmares eigenlijk zin? Ik zit op +10-11 denk ik, maar win ik er wat mee anders dan dat het langzamer gaat dan +3?
Monsters gaven simpelweg meer XP, maar nu geven ze XP tot maximaal jouw level +10, dus hogere tiers hebben geen nut meer (behalve glyph XP).

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Nice, de altaars of lillith en map exploration af :) nu loggen we uit en raken die character niet meer aan haha. Ik was niet de enige die het nog opnieuw moest doen denk ik. zag echt ontzettend veel mensen tijdens mijn travel ook die statues pakken.

[ Voor 37% gewijzigd door Ricmaniac op 18-07-2023 22:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bundin schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 22:39:
[...]

Mobs buffen raakt iedereen, ook niet volledig optimised (zowel class als build) casual spelers die op 't gemakje een beetje door het spel rennen (nu of over een paar maanden). Of spelers met een mindere uitrusting.

Ook pakt een mob buff het probleem niet aan van "build x is zoveel beter dan de rest dat iets anders spelen gewoon slecht voelt". Gerichte correcties zijn dan beter. Daarin zijn dan 2 smaakjes:

Alles buffen wat onder het top-niveau zit, inclusief mobs.
Gericht nerfen.

Effectief komen beide op hetzelfde neer: nivelleren van de output, maar nerfen is een bak minder werk.
Ik nam het even als alternatief voorbeeld, niet als oplossing, maar bedankt voor je input.

Ding is, waarom moeten er nerfs toegepast worden, als niemand klaagt of de game broken is? Niets van dat en toch nerfs. De enige reden die ik voor deze nerfs kan bedenken is dat de Blizz Fun Police teveel spelers heeft gezien, die plezier hebben.

Ik snap dat nerfs nodig zijn bij een slechte balance, maar die is hier ook niet aanwezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Poops_McGhee schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 22:47:
[...]

Ik nam het even als alternatief voorbeeld, niet als oplossing, maar bedankt voor je input.

Ding is, waarom moeten er nerfs toegepast worden, als niemand klaagt of de game broken is? Niets van dat en toch nerfs. De enige reden die ik voor deze nerfs kan bedenken is dat de Blizz Fun Police teveel spelers heeft gezien, die plezier hebben.

Ik snap dat nerfs nodig zijn bij een slechte balance, maar die is hier ook niet aanwezig.
Het zal mij niks verbazen als het door de xp boost komt die we in de battlepass krijgen en het dan te snel zou zijn als we dat OOK hebben. stel dat dat een significante hoeveelheid is dat je daardoor met de oude rates veels te snel levelt snap ik dat ze dat wat willen aanpassen.

Blijkt straks dat dat niet zo is dan is het de domste change in diablo history

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Dat je nu na inloggen minder presteert hoeft niet zo erg te zijn. We moeten het allemaal in het geheel zien en dat doe je niet een paar uur na de patchnotes. Builds gaan veranderen. De komende weken zullen we zien waar dit naar toe gaat in de praktijk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jaer
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19-09 15:21
Het is echt belachelijk dit. Ik dacht na het lezen van de patch notes ah ok. Maar -80%+ dps? En minimaal de helft survival ? En dan heb of beter had ik echt wel prima gear en aspects en rolls.

Dit is echt waanzin. Na het werk lekker gamen nog pre patch, patch later gedaan. En de game is echt ruk zo.

Vrienden vinden dat ook en ook online is het merendeel er wel klaar mee op de sites en forums die ik lees.

Echt een bijzondere keuze dit. En zo’n brede aanpassing waarbij alles en iedereen gewoon slechter af is. Roept wel een groot vraagteken op.

Of ze hebben echt geen vertrouwen in season 1 en hopen dat de meesten nu zoiets hebben van prima delete. Op naar andere games.

Zal het morgen nog even proberen maar als dit het is ga ik season 1 overslaan ook al had ik de ultimate edition gekocht.

Bizar dat ze waar je gewoon hard voor gewerkt hebt met spelen , rerollen en proberen zo aanpassen.

Van alle opties na de feedback over end game en power en over power is dit echt een hele bijzondere keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bundin
  • Niet online
Poops_McGhee schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 22:47:
[...]

Ik ben geen arpg expert, dus vanuit mijn persoonlijke ervaring:

Dit is een spel dat als onderdeel van het design heeft dat het in een party gespeeld moet kunnen worden. Wanneer build x en y significant beter zijn dan build z, dan is dat in singleplayer niet zo'n issue, maar in een party wel. Ik heb achter een ice sorc aangerend en 1% bijdrage geleverd, in content waar ik solo niet veel moeite voor hoef te doen, maar ook niet slapend doorheen zeil. Makkelijk te pletten, maar soms beetje opletten als ik alleen ben, kapot saai als ik achter de sorc aan ren. Dat is niet bepaald leuk.

Los daarvan is dit een spel dat, zeker nu het nog nieuw is, uit te spelen is. Als alle conent gefacerold kan worden, dan is de uitdaging weg. Als spelers dan ook weglopen, lopen de opbrengsten van het spel terug. Niet de bedoeling, dus progressie moet niet te ver boven de curve uitkomen. Als dat goed gemanaged wordt, dan zijn spelers zo'n beetje klaar met de content wanneer het volgende ding wordt uitgerold.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
pirke schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 22:43:
Mijn bone spear necro doet nu half damage van wat hij hiervoor deed. Letterlijk de helft.

En omdat vijanden niet met 1 cast doodgaan kost het 2 casts, waardoor m'n essence verbruik verdubbelt, terwijl de recovery voornamelijk "essence on kill" was.

Nu heb ik wel andere manieren om aan essence te komen (corpse tendrils), maar dat is een stuk omslachtiger dan hoe het eerst ging. Het gevolg is dat een dungeon nu gewoon meer tijd kost, ik haal er niet meer plezier uit...

Oja, en m'n health bar gaat significant sneller omlaag, waardoor ik minder vaak healthy ben wat killing is voor m'n damage. Is op zich niet erg, moet er gewoon op letten om wat vaker een potion te pakken.
Ik heb ook het idee dat mijn essence veel sneller leeg is dan normaal, ook al heb ik niet het gevoel dat ik vaker Bone Spear moet casten. Tendrils heb ik sowieso in de rotatie, ook voor essence. Maar Bone Splinter niet en die heb ik nu ineens weer nodig als tussentijdse essence generator.

ik moet mijn build nog volledig checken, maar het speelt al minder leuk dan voor de patch. Alsof ik weer in Sacred gear rondloop. Dat gevoel geeft het me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartd1983
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 17-09 20:20
pirke schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 22:46:
Cinders farmen gaat nu echt sloom, met de kosten naar 250 voor een mystery chest vraag ik me af of 1 zo'n chest per uur al wel te doen is.
Dit is mogelijk een bug en wordt onderzocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jim[beam]
  • Laatst online: 19-09 11:12
Poops_McGhee schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 22:56:
[...]

Ik heb ook het idee dat mijn essence veel sneller leeg is dan normaal, ook al heb ik niet het gevoel dat ik vaker Bone Spear moet casten. Tendrils heb ik sowieso in de rotatie, ook voor essence. Maar Bone Splinter niet en die heb ik nu ineens weer nodig als tussentijdse essence generator.

ik moet mijn build nog volledig checken, maar het speelt al minder leuk dan voor de patch. Alsof ik weer in Sacred gear rondloop. Dat gevoel geeft het me.
Dat probleem heb ik ook op mn rogue en mn druid. Ik hoop dat het een bug is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leeghoofd21
  • Registratie: April 2009

Leeghoofd21

Wat een leuke ondertitel

Voor de HC spelers die toch graag alle altars willen. Maak een alt aan, die heeft alle al unlockte altars. Ren naar de pvp gebieden en pak die dingen. Op die manier komt je main niet in gevaar.

HANDTEKENING!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pirke
Poops_McGhee schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 22:56:
[...]

Tendrils deed ik alleen voor breed verspreide groepen, en dan alleen als m'n essence onder de 75% zat (was zeldzaam). Nu is het lastig om hem boven de 75% te houden lijkt het wel.

Ik liep gewoon rond, rechtsklikkend, en af en toe een tendril. Dat was het wel zo'n beetje :) Ok, bloodmist om te ontsnappen, en CE om de laatste essence een keertje af te toppen, maar ik had zelfs bone storm uit m'n lijst gehaald, die gebruikte ik nooit. Nu moet ik weer aan de bak, wat niet meevalt als je in zo'n luxe positie hebt gezeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ricmaniac schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 22:49:
[...]

Het zal mij niks verbazen als het door de xp boost komt die we in de battlepass krijgen en het dan te snel zou zijn als we dat OOK hebben. stel dat dat een significante hoeveelheid is dat je daardoor met de oude rates veels te snel levelt snap ik dat ze dat wat willen aanpassen.

Ik vond daar in D3 niks mis mee. Vond het veel snellere levelen juist een uitkomst. We worden nu flink afgeremd (ben ik ff blij dat ik mijn main iig al op 100 heb) en bij Seasons krijgen we een boost, wat misschien uitkomt op het niveau van voor de patch.

Ik heb meer het gevoel dat het vertragen van levelen op Eternal straks meer mensen moet overhalen om Seasons te doen en dan uiteraard een Battle Pass te kopen. Elke season weer.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind ‘m ‘leuk’ :P
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1j6Dp4UqGAEqIKovgp87V9IW61Y=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/ARqSfcbfEhZ5R0URRfpwBFiD.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jim[beam]
  • Laatst online: 19-09 11:12
Die is idd leuk!

Vind de sorc beetje sloom op het moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
pirke schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 23:07:
[...]

Tendrils deed ik alleen voor breed verspreide groepen, en dan alleen als m'n essence onder de 75% zat (was zeldzaam). Nu is het lastig om hem boven de 75% te houden lijkt het wel.

Ik liep gewoon rond, rechtsklikkend, en af en toe een tendril. Dat was het wel zo'n beetje :) Ok, bloodmist om te ontsnappen, en CE om de laatste essence een keertje af te toppen, maar ik had zelfs bone storm uit m'n lijst gehaald, die gebruikte ik nooit. Nu moet ik weer aan de bak, wat niet meevalt als je in zo'n luxe positie hebt gezeten.
Het kan aan mij liggen, maar ik heb ook het gevoel dat mijn character een fractie langer stilstaat na een cast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pirke
Ik denk dat ik voorlopig maar even op lvl91 stop, en weer naar alts ga kijken. Of minions weer eens een kans geven, die worden tenminste elke patch geboost ipv generfed. Beetje jammer van alle bone spear glyphs die ik nu bijna allemaal op lvl15 heb na de switch van minions 6 levels geleden.

Verder weet ik nog steeds niet wat ik S1 ga spelen, sorcerer is ook flink aangepakt hoor ik, misschien maar een druid.

Aan de andere kant gaan we binnenkort op vakantie, daarna komt BG3 en Starfield uit, misschien maar beter zo, hoef ik minder moeilijke keuzes te maken wat ik wil spelen in die paar uurtjes die ik heb.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
pirke schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 23:32:
Ik denk dat ik voorlopig maar even op lvl91 stop, en weer naar alts ga kijken. Of minions weer eens een kans geven, die worden tenminste elke patch geboost ipv generfed. Beetje jammer van alle bone spear glyphs die ik nu bijna allemaal op lvl15 heb na de switch van minions 6 levels geleden.

Verder weet ik nog steeds niet wat ik S1 ga spelen, sorcerer is ook flink aangepakt hoor ik, misschien maar een druid.

Aan de andere kant gaan we binnenkort op vakantie, daarna komt BG3 en Starfield uit, misschien maar beter zo, hoef ik minder moeilijke keuzes te maken wat ik wil spelen in die paar uurtjes die ik heb.
Minions zijn niet gebuffed. Sterker nog, die lijden mee aan de armor nerfs.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ohmarinus
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 16-09 11:59
Ricmaniac schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 22:49:
[...]

Ja, en ik denk ook dat DR, damage en armor enzo nog geboost worden door seasonal buffs. Dus wellicht valt het wel mee met die nerfs. En dat zit iedereen emotioneel te doen om niet uiteindelijk. De D4 discord overstroomt volledig met negativiteit.

Wacht even af wat het seizoen gaat bieden. En ja, als ze al die generfde dingen niet buffen met seasonal bonii, nou ja dan ga ik denk ik ook niet spelen.

Het moet wel leuk blijven natuurlijk :)

Volgens mij willen ze gewoon eternal realm play ontmoedigen.

[ Voor 3% gewijzigd door Ohmarinus op 18-07-2023 23:54 ]

Pagina: 1 ... 110 ... 213 Laatste