Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc
Als jouw alt geen aspect kan unlocken in een dungeon omdat je ze met je main character allemaal al hebt gedaan, klopt dan moet je wachten tot je level 25 bent. Kansloos besluit van Blizzard.The Chosen One schreef op maandag 17 juli 2023 @ 21:17:
Wanneer je alle dungeons gedaan hebt moet je dan perse lvl 25 zijn om een aspect te imprinten?
Juist wel fijn om wat simpele aspects vroeg te imprinten omdat die toch cheap en 'throwaway' zijn.
Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc
De imprints die je op lage level gear vindt is toch meestal de minste kwaliteit en je komt al heel snel betere gear tegen, wat je net geïmprinte gear weer nutteloos maakt.The Chosen One schreef op maandag 17 juli 2023 @ 21:50:
Duurt toch wel aantal uren en rotzooi gear maakt niet uit, het gaat om de imprints juist. En ik heb prima al mijn gold beschikbaar. En ik mis het zeker want daarom vraag ik het (voor de toekomst).
En geripte imprints kun je ook maar 1 keer gebruiken.
Ik zou me er niet te sappel om maken.
ik heb ook vernomen dat deze Patch een fix zou hebben voor het memory leak probleem waar sommige last van hebben (icm ultra texture settings vooral).
[ Voor 40% gewijzigd door Visgek82 op 18-07-2023 07:49 ]
Ryzen 7 7700X , 32 GB RAM, ProArt 4080 Super, MSI B650 Tomahawk, 2x2tb NVME
So_Surreal schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 07:49:
Hoe laat komt de patch en de patchnotes vandaag?

Ergens vanavond dus voor ons simpele Europeanen...
[ Voor 8% gewijzigd door London op 18-07-2023 07:53 ]
Tesla M3LR '21
Advies van een (bedrijfs)arts: gun jezelf de nodige ontspanning! Je werkt immers om te leven, en leeft niet om te werken. Succes!
Ik heb al gezegd tegen mijn vriendin dat vanavond 'date-night' is i.p.v. vrijdag avondRustStorm schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 08:22:
Hmmm dus vanavond geen D4 voor ons... doh
PS4 PSN: Dazzler2120
Denk je?RustStorm schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 08:22:
Hmmm dus vanavond geen D4 voor ons... doh
Laatst was er ook een update en konden we gewoon spelen....
En als je een season poppetje wilt aanmaken dan moet je toch mainstory hebben uitgespeeld?
Exact mijn gedachten om te doen haha.Dazzler2120 schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 08:24:
[...]
Ik heb al gezegd tegen mijn vriendin dat vanavond 'date-night' is i.p.v. vrijdag avond
@Aggressor dat is waar...
Wat betreft je andere opmerking: klopt.
Advies van een (bedrijfs)arts: gun jezelf de nodige ontspanning! Je werkt immers om te leven, en leeft niet om te werken. Succes!
Ja? Ik dacht dat als je de story nog niet completed had je gewoon niet de story kan skippen in seasonal?
Dus je gaat vanavond wel diablo spelen maar dan bij kaarslicht?Dazzler2120 schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 08:24:
[...]
Ik heb al gezegd tegen mijn vriendin dat vanavond 'date-night' is i.p.v. vrijdag avond
Je hebt volgens mij gelijk.Dazzler2120 schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 08:28:
[...]
Ja? Ik dacht dat als je de story nog niet completed had je gewoon niet de story kan skippen in seasonal?
Verwacht dat alles wat in de patchnotes staat gelijk live is na de patch op de Season na die pas overmorgen dan begint uiteraard.TheBrut3 schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 08:30:
Wordt het spel vandaag al geupdate maar de veranderingen gaan pas live als het seizoen begint? Of gaan de veranderingen vandaag ook gelijk live?
Er is een kans dat we, met gevaar voor eigen (character) leven, tussen de queues en foutmeldingen door, kunnen proberen in te loggen en eventueel zelfs zouden kunnen proberen de lag te trotseren en enige progressie boekenAggressor schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 08:24:
[...]
All jokes aside, vorige keer ging het bij mij op een half uurtje met wat errors en wachten en opnieuw proberen na wel om redelijk normaal te spelen. Al blijf ik er bij dat het moment van onderhoud belachelijk is.
Alle nerfs, buffs, tweaks en fixes zijn direct na de patch live.TheBrut3 schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 08:30:
Wordt het spel vandaag al geupdate maar de veranderingen gaan pas live als het seizoen begint? Of gaan de veranderingen vandaag ook gelijk live?
Maar de Seasonal content is niet toegankelijk. Daarvoor moet je sowieso een nieuw character op een nieuwe realm maken. En zolang die realm niet beschikbaar is kom je er dus niet in.
Ik ga ervanuit dat de client ook fixes krijgt dus het kan best zijn dat je er in ieder geval heel even uit moet om je client te updaten.Aggressor schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 08:24:
[...]
Denk je?
En als je een season poppetje wilt aanmaken dan moet je toch mainstory hebben uitgespeeld?
Er zijn echter wel hele zeldzame imprints die niet meeschalen omdat ze geen schaalbaar effect bieden.Poops_McGhee schreef op maandag 17 juli 2023 @ 23:33:
[...]
De imprints die je op lage level gear vindt is toch meestal de minste kwaliteit en je komt al heel snel betere gear tegen, wat je net geïmprinte gear weer nutteloos maakt.
Zoals die Bold Chieftain ring voor barb. Als je die vindt ga je hem zeker willen bewaren. Ik vond hem pas na lvl 83 en toen had ik het eigenlijk al niet echt meer nodig. Maar eerder was echt een stuk fijner geweest.
:fill(white):strip_exif()/f/image/ayxl30FheyFWSJ8Rv0lUgdCd.png?f=user_large)
Heb op nieuwe characters dus wel al die passvies maar je krijgt dus niet die renown.
Dus moet nu alsnog vandaag of morgen alle altaars opnieuw af gaan >_> doe ik dan uiteraard in WT1 ofzo maargoed.
Het blijft zo dom overigens. Aangezien je dan gewoon de achievement hebt met Get all statues en die explore maps achievements.
[ Voor 11% gewijzigd door Ricmaniac op 18-07-2023 09:39 ]
Je hebt toch tijd zat denk ik,Ricmaniac schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 09:38:
Rip ... nu dus toch de 100% confirmation dat ik mijn altaars opnieuw moet doen omdat ik mijn poppetje verloren had... Had het wel ergens verwacht maar toch hoopte ik het niet ofzo omdat ik wel gewoon op mijn nieuwe char al die passives natuurlijk kreeg en de achievements heb
[Afbeelding]
Heb op nieuwe characters dus wel al die passvies maar je krijgt dus niet die renown.
Dus moet nu alsnog vandaag of morgen alle altaars opnieuw af gaan >_> doe ik dan uiteraard in WT1 ofzo maargoed.
Het blijft zo dom overigens. Aangezien je dan gewoon de achievement hebt met Get all statues en die explore maps achievements.
Maakt het ook uit dat je bv volgende pas met season 1 begint? (ik moet ook nog wat verzamelen)
Verwijderd
Dat was toch al bekend?Ricmaniac schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 09:38:
Rip ... nu dus toch de 100% confirmation dat ik mijn altaars opnieuw moet doen omdat ik mijn poppetje verloren had... Had het wel ergens verwacht maar toch hoopte ik het niet ofzo omdat ik wel gewoon op mijn nieuwe char al die passives natuurlijk kreeg en de achievements heb
[Afbeelding]
Dat was toch al bekend inderdaad? Eerste wat ik heb gedaan op mijn nieuwe HC char, altars en exploration. Gaf ook goede exp overigensRicmaniac schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 09:38:
[Afbeelding]
Ik hoop hoop hoop echt voor je dat Fields of Hatred niet gecampt wordt momenteel, omdat ze weten dat je moet langskomen.
Ben ook heel benieuwd of er build changing zaken in zitten. Ik verwacht her en der wel een paar nerfs en misschien een buff.Jackson6 schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 09:59:
Ben benieuwd naar de patchnotes, als er niet veel veranderd ga ik denk voor een Bone Spear Necromancer, waar ik nu alleen met Whirlwind Barbarian heb gespeeld.
Ik ben momenteel van plan om Flurry/Rapid Fire rogue te gaan spelen. Eens zien of dat na de patch notes nog steeds zo is.
Ik heb van verscheidene mensen boze berichten gezien dat dat wel het geval is. Maar dat zal niet in elke instance zo zijn. Even uit en weer in game, als je zoiets ziet.lolgast schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 09:55:
[...]
Ik hoop hoop hoop echt voor je dat Fields of Hatred niet gecampt wordt momenteel, omdat ze weten dat je moet langskomen.
[ Voor 28% gewijzigd door Deadsmell op 18-07-2023 10:09 ]
Blijkbaar ja maar mij niet. ik had toch stiekem hoop dat ik het gewoon ook unlockte omdat mijn account het eens al helemaal completed had
Maargoed dat word dus idd op WT1 vanavond en morgen een rondje lopen over de hele map
Mooie route ervoor gevonden
[ Voor 26% gewijzigd door Ricmaniac op 18-07-2023 10:09 ]
Idd. dit hebben ze bij de vorige live stream ook al gezegd dat dit het geval zou zijn, daar was geen twijfel over. lijkt mij ook gewoon logisch.
Naja ik vind het oprecht compleet onlogisch.Visgek82 schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 10:09:
[...]
Idd. dit hebben ze bij de vorige live stream ook al gezegd dat dit het geval zou zijn, daar was geen twijfel over. lijkt mij ook gewoon logisch.
Mijn account heeft gewoon de achievements dat ik alle statues gepakt moet hebben en elke area 100% explored hebt. hoezo kunnen ze dat niet gebruiken.
Dat het al bekend was en ik het niet wist is mijn fout ja maar logisch vind ik het totaal niet
Gelukkig is dit ook maar echt eenmalig want als het elk seizoen moest was het gauw klaar.
[ Voor 3% gewijzigd door Ricmaniac op 18-07-2023 10:16 ]
Verwacht je nou werkelijk dat een small indie developer als Blizzard de mensen én tech in huis heeft om achievements te kunnen uitlezen?Ricmaniac schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 10:15:
[...]
Naja ik vind het oprecht compleet onlogisch.
Mijn account heeft gewoon de achievements dat ik alle statues gepakt moet hebben en elke area 100% explored hebt. hoezo kunnen ze dat niet gebruiken.
Dat het al bekend was en ik het niet wist is mijn fout ja maar logisch vind ik het totaal nietEn ik bedoel puur het stukje hardcore he.
Gelukkig is dit ook maar echt eenmalig want als het elk seizoen moest was het gauw klaar.
Hahahahahaha......
Tesla M3LR '21
Verwijderd
Dat hadden ze ook uitgelegd in de laatste live stream. Ze waren het niet voorplan om iets aan renown mee te geven in seasons maar om dat er zoveel vraag was hebben ze het snel geïmplementeerd en vandaar dat het niet optimaal werkt.Ricmaniac schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 10:15:
[...]
Naja ik vind het oprecht compleet onlogisch.
Dat het al bekend was en ik het niet wist is mijn fout ja maar logisch vind ik het totaal nietEn ik bedoel puur het stukje hardcore he.
Dat het vervelend is ben ik het overigens met je eens.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 18-07-2023 10:29 ]
Ik vind dat altijd zo bijzonder... ik begrijp dat jij de lijst niet hebt geschreven, maar is het doel echt zo snel mogelijk 100 te worden? dus zo efficient mogelijke dungeons te lopen om maar naar die level 100 te pushen,Jackson6 schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 10:30:
Voor de mensen die optimaal willen levelen, dit is wel een hele mooie lijst: https://www.reddit.com/r/..._dungeons_strongholds_so/
om daarna te klagen dat er geen endgame is en dat je je verveelt.
Ik zou gewoon zeggen, pak een cola, potje bier of (zoals ik) een klein laagje whisky, start dat spel op.. en ga lekker spelen. Beetje kloten met je build.. hier en daar ergeren.. hier een daar de euforie van een goeie keus of drop.. ipv het schema afwerken wat andere voor je hebben gemaakt.
Dit. Je wilt toch plezier hebben en variatie in de dungeons en activiteiten die je doet?Alcmaria schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 11:13:
[...]
Ik vind dat altijd zo bijzonder... ik begrijp dat jij de lijst niet hebt geschreven, maar is het doel echt zo snel mogelijk 100 te worden? dus zo efficient mogelijke dungeons te lopen om maar naar die level 100 te pushen,
Ik zou gewoon zeggen, pak een cola, potje bier of (zoals ik) een klein laagje whisky, start dat spel op.. en ga lekker spelen. Beetje kloten met je build.. hier en daar ergeren.. hier een daar de euforie van een goeie keus of drop.. ipv het schema afwerken wat andere voor je hebben gemaakt.
Ik ben zelf nog maar lvl90, zie het nut er niet echt van om lvl100 te worden, vanaf dan is er geen progressie meer en kun je beter een nieuw karakter maken. Juist de progressie en het steeds beter/sterker worden is leuk, het gaat om de reis en niet om de bestemming.
[ Voor 14% gewijzigd door pirke op 18-07-2023 11:19 ]
Plezier? Nee, daar bedankt ik voor. Als een robot zo optimaal en efficient mogelijk naar 100. Dán pas kan ik tevreden zijn.pirke schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 11:13:
[...]
Dit. Je wilt toch plezier hebben en variatie in de dungeons en activiteiten die je doet?
Ik ben het helemaal met je eens hoor, ik ga dit zelf ook niet gebruiken. Het was meer als tip voor mensen die dit wel willen.Alcmaria schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 11:13:
[...]
Ik vind dat altijd zo bijzonder... ik begrijp dat jij de lijst niet hebt geschreven, maar is het doel echt zo snel mogelijk 100 te worden? dus zo efficient mogelijke dungeons te lopen om maar naar die level 100 te pushen,
https://www.reddit.com/r/...hat_lead_to_dungeons_for/
Alle questchains die naar een dungeonclear leiden, om zo efficientere progressie te hebben voor je renown (50 renown per dungeon clear dus)
[ Voor 25% gewijzigd door Dazzler2120 op 18-07-2023 11:19 ]
Geen campaign, wel een aantal side quests. Side quests zijn een goede vorm van exp en over het algemeen sneller dan dungeons runnen (wat ook gaat vervelen). Daarnaast krijg je goede mats van sidequests die je nodig hebt voor o.a. potion upgrades.Jackson6 schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 11:29:
Gaan jullie de campaign en side-quests weer doen?
Sidequests geven van wat ik gezien heb juist heel weinig xp en zijn voor xp niet de moeite. er zijn ook een aantal youtubers die dat aangeven.lolgast schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 11:38:
[...]
Geen campaign, wel een aantal side quests. Side quests zijn een goede vorm van exp en over het algemeen sneller dan dungeons runnen (wat ook gaat vervelen). Daarnaast krijg je goede mats van sidequests die je nodig hebt voor o.a. potion upgrades.
[ Voor 5% gewijzigd door Visgek82 op 18-07-2023 11:39 ]
Zeker de dungeon-sidequests ga ik doen, dat is dubbel-winlolgast schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 11:38:
[...]
Geen campaign, wel een aantal side quests. Side quests zijn een goede vorm van exp en over het algemeen sneller dan dungeons runnen (wat ook gaat vervelen). Daarnaast krijg je goede mats van sidequests die je nodig hebt voor o.a. potion upgrades.
Voor de rest leg ik de focus op Tree of Whisper gebieden
Campaign niet. Dan zoek ik wel een youtube video op met alle cutscenes.Jackson6 schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 11:29:
Sidequests mogelijk wel voor de renown.
Persoonlijk wil ik weer een hardcore druid of necro starten.
Ik twijfel nog, druid, rogue of barbarian. Maar hoe dan ook gaat het SC worden, mijn HC chars zijn meer side-projectsKraveN schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 12:13:
Wat gaan jullie spelen?
Morgenavond wel nog even alle altars verzamelen op mijn lvl 39 hardcore, zodat die unlocked zijn
[ Voor 13% gewijzigd door Dazzler2120 op 18-07-2023 12:18 ]
Ik zou wat levellen, Fields of Hatred zijn level 45 zones. Daar wil je met 39 in HC niet rondlopenDazzler2120 schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 12:18:
[...]
Ik twijfel nog, druid, rogue of barbarian. Maar hoe dan ook gaat het SC worden, mijn HC chars zijn meer side-projects
Morgenavond wel nog even alle altars verzamelen op mijn lvl 39 hardcore, zodat die unlocked zijn
Eerste even de patch notes afwachten, wat er wordt generfd en welke class een buff krijgt. Ik hoop persoonlijk dat Sorc S of A tier wordt. Anders misschien een andere class.KraveN schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 12:13:
Wat gaan jullie spelen?
PSN: BUIZERD____NL 4x_. Battlenet: BuizerdNL#2451
Verwijderd
Ik ga afwisselen tussen alles om het leuk te houden. Mijn hoofd missie is om optimaal te gaan genieten.Jackson6 schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 11:29:
Verwijderd
Dat zou heel mooi zijn en dan vooral zodat er meer diversiteit is in build keuze zodat NMD 70+ goed te doen is.Buizerd__NL schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 12:45:
[...]
Eerste even de patch notes afwachten, wat er wordt generfd en welke class een buff krijgt. Ik hoop persoonlijk dat Sorc S of A tier wordt. Anders misschien een andere class.
Je kunt Diablo 4 uitstekend couch-co-oppen! Ik speel het, op de Xbox Series X, samen met mijn vrouw (zij level 55 Sorcerer, ik momenteel 60 Minion-Necromancer). We hebben de game 1x gekocht* (zie nuance onderaan) en beide ons eigen battlenet-account. Een van ons start de game op, speler twee logt in op dezelfde xbox, en vervolgens verschijnt er, als je ingame bent, in Diablo 4 rechtsonder een pop up 'press start for player 2' waarna we samen in de wereld staan! We kwamen er eigenlijk bij toeval achter want we speelden het in het begin 'omstebeurt'.
We verdienen beide XP en we kunnen beide onze inventory, paragon-bord, map en alles bekijken en besturen. Wat dat betreft is er geen enkele functionaliteit die verloren gaat en is de ervaring niet veel anders dan 'online' samenspelen. Elk hebben we onderin onze eigen lijst van attacks, HP en Resource.
Ieder krijgt zijn eigen loot. Er staat altijd P1 of P2 bij de loot en gold zodat je ziet voor wie de loot bestemd is. Wat dat betreft zien we dus 2x zoveel vallen dan wanneer je alleen speelt. Dat geldt geloof ik ook voor de damage-nummers. Maakt dat het er allemaal nog net wat indrukwekkender uitziet. Je kunt de loot van/voor elkaar oppakken maar het belandt bij de juiste speler in zijn inventory ongeacht wie het opraapt.
Natuurlijk zijn er wat compromissen: De camera volgt ons samen (in plaats van dat 1 speler centraal staat) waardoor je net wat eerder je character kwijtraakt op het scherm voor een moment wanneer de camera een andere kant op beweegt dan je character. Daarnaast moeten we samen grofweg dezelfde koers aanhouden want we moeten samen in één beeld blijven passen (game zoomt wel een stukje uit maar zeker niet oneindig). De vensters zijn soms ook net wat compacter omdat je het moet delen met je partner. En als de een naar z'n 'kistje' wil en de ander naar de smid is het ook even geven en nemen. Maar tegelijkertijd worden we goed gefaciliteerd. Als speler 1 nog even door z'n loot aan het gaan is herkent de game dit en kan speler 2 alvast aanlopen/rijden en wordt speler 2 automatisch 'meegetrokken'.
Het is voor ons in ieder geval van grote meerwaarde en Blizzard heeft er écht het best van gemaakt! Heel veel schermen kunnen we tegelijkertijd oproepen/bekijken/besturen op 50% van het totale beeldscherm (abilities/paragon/character-inventory) en andere kan maar 1 persoon tegelijkertijd bekijken/besturen schermvullend (Codex, Map, alles achter de knop 'start' eigenlijk). 100% optimaal is het natuurlijk niet, maar samen een avondje achter de tv demonen doden vinden we simpelweg véél gezelliger dan het alternatief: een van ons boven op zolder en de ander beneden waarbij we via headset moeten communiceren.
En naast wat gameplay nadeeltjes/compromissen biedt het ook voordeeltjes. Ben al vaker dan ik durf toe te geven gered met de waarschuwing van m'n vrouw: 'Stijn, kijk uit je bent bijna dood!!'
EDIT: En we kunnen ook couch-co-oppend in een party aansluiten met andere spelers. Zo zitten we regelmatig samen in een party van vier, met 2 pc-gamers.
* ligt iets genuanceerder realiseer ik mij: M'n broertje heeft Diablo 4 gekocht en hij heeft mijn Xbox als zijn Home-Xbox aangemerkt (en vice versa) waardoor 'iedereen' op mijn Xbox het spel kan spelen. Als je de game zelf gekocht hebt én je eigen Xbox als Home-xbox hebt aangemerkt moet je ook goed zitten.
[ Voor 17% gewijzigd door B Tender op 18-07-2023 14:50 ]
Ik denk ook dat ik weer voor Druid ga. Of toch Rogue maar wel sowieso 1 van die 2.KraveN schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 12:13:
Wat gaan jullie spelen?
En uiteraard hardcore
Ik moet bekennen dat de infimist build echt een walk in de park is en dat terwijl ik bloodmist nog steeds niet in mijn systeem heb icm helft van de aspects nog steeds mis.
Kom maar op met S1
We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919
100% Softcore Druid.KraveN schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 12:13:
Wat gaan jullie spelen?
Nu speel ik ook Druid en vond Tempest Roar op level 73 (nu level 82) en doe meer damage dan de gemiddelde level 100.
Misschien dat ik S1 Stormclaw of Shred ga spelen. Ziet er ook wel erg leuk uit.
Ligt eraan welke Unique ik als eerste krijg. Hopelijk geen Vasily / Insatiable, die komen mijn neusgaten nu wel uit.
Welke gloves zijn dat? Ik heb gisteren ook unique gloves gevonden.Bossie schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 13:22:
Gisteravond de unique necro gloves gevonden.
Ik moet bekennen dat de infimist build echt een walk in de park is en dat terwijl ik bloodmist nog steeds niet in mijn systeem heb icm helft van de aspects nog steeds mis.
Kom maar op met S1
Dan moet je alleen de hoofdmissie aanhouden.
Kan je daarna alsnog alle side missies doen? of heb je dan kans dat je side missie mist?
Ik bedoel meer dat je sommige sides misschien niet meer beschikbaar zijn omdat je hem hebt uigespeeld..
of is dit niet zo?
Zondag: RIP ... tweede dungeon. Net de death elixir pot vergeten. Nasty sandworm achtige elite...
Maandag: HC Druid gestart... gaat lekker!
Man man man wat baalde ik zondag. Maar dat is Hardcore... wel zuur (zoals een paar paginas eerder vermeld) dat niet alle renown / map exploration overgaat. Die was zo'n beetje 100%, terwijl mijn softcore nog niet op de helft zit (!).
S1 wordt het een softcore Druid of Necro voor mij. Ook om de map te verkennen en renown te completen.
Nog een vraag: wat is voor jullie de go-to voor nieuwe builds? Ik ben makkelijk ingesteld en ga in plaats van zelf aan te rommelen vaak naar Icy Veins voor een leuke build bij een nieuwe character, maar ben benieuwd naar andere fora / sites.
nee als je de campaign doet en niks anders kan je niks missen. alle sidequests blijven beschikbaar voor later.Aggressor schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 13:28:
Als je voor het eerste een character aanmaakt, en je wilt zo snel mogelijk de campaign uit spelen..
Dan moet je alleen de hoofdmissie aanhouden.
Kan je daarna alsnog alle side missies doen? of heb je dan kans dat je side missie mist?
Ik bedoel meer dat je sommige sides misschien niet meer beschikbaar zijn omdat je hem hebt uigespeeld..
of is dit niet zo?
Je ziet namelijk als je je map opent ook staan hoeveel sidequests je in een zone al gedaan hebt etc en dat is een vast aantal.
Ik doe op mijn Rogue ook NM20 en heb op lvl60 de dungeon simpel gecleared, maar werd ook door Elias geslacht.xeroamd schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 13:30:
Iemand nog tips voor Elias in Fallen temple? Tier 20 nmd en alles tot aan Elias fiets ik doorheen, om vervolgens ge-one hit te worden zodra mijn defensive skills een cooldown hebben. Ben zelf een lvl 70 sorc.
Ik ben nu twee levels (duurt wel lang met side quests en NM20 dungeons zeg...) verder en probeer de Paragon Points van de regio's vrij te spelen (bijna tweede klaar) om die in defensieve nodes te stoppen. Dan ga ik het nog een keer proberen.
Dat is niet waar. Ik ben nu bezig met de grind naar 100 en ervaar op level 96 nog even veel progressie als bij 80 - 90. Als je maar dungeons runt die hoog genoeg zijn en nog steeds snel gaan. Ben begonnen met level 40 dungeons en doe nu 57-ish even rap. Ik doe ongeveer twee uur over een level op dit moment.pirke schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 11:13:
[...]
Dit. Je wilt toch plezier hebben en variatie in de dungeons en activiteiten die je doet?
Ik ben zelf nog maar lvl90, zie het nut er niet echt van om lvl100 te worden, vanaf dan is er geen progressie meer en kun je beter een nieuw karakter maken. Juist de progressie en het steeds beter/sterker worden is leuk, het gaat om de reis en niet om de bestemming.
En als ik plezier wil hebben, dan ga ik wel Netflixen. ARPG's spelen is hard werken.
[ Voor 8% gewijzigd door Deadsmell op 18-07-2023 14:26 ]
De loot is zo slecht dat ik de meeste gele dingen ook laat liggen tenzij ik er toevallig toch al overheen loop, ik neem niet meer de moeite om om te lopen aangezien er toch nooit iets goeds meer tussen zit.
Oh sorry, ik had je bericht helemaal verkeerd gelezen.pirke schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 14:26:
@Deadsmell ik bedoel dat er vanaf lvl100 geen progressie meer is. Hooguit 0,00001% kans op betere gear.
De loot is zo slecht dat ik de meeste gele dingen ook laat liggen tenzij ik er toevallig toch al overheen loop, ik neem niet meer de moeite om om te lopen aangezien er toch nooit iets goeds meer tussen zit.
Na level 100 ga ik ook niet meer verder grinden. Het is inderdaad lastig om gear upgrades te vinden op dit niveau, al heb ik er na level 90 toch al twee gehad. Maar er is niet echt een doel meer na level 100. En ik vrees dat ik daar in het season ook tegenaan ga lopen. Wat doe je zonder leaderboards in een seasonal arpg?
Season journal uitspelen, battlepass afronden, Wachten tot S2Deadsmell schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 14:29:
[...]
Oh sorry, ik had je bericht helemaal verkeerd gelezen.
Na level 100 ga ik ook niet meer verder grinden. Het is inderdaad lastig om gear upgrades te vinden op dit niveau, al heb ik er na level 90 toch al twee gehad. Maar er is niet echt een doel meer na level 100. En ik vrees dat ik daar in het season ook tegenaan ga lopen. Wat doe je zonder leaderboards in een seasonal arpg?
Optioneel:
- level 100 + pinnacle boss als je daar zin in heb
- Andere class spelen als je dat leuk vind.
Lvl 100 gehaald maar verder is er gewoon niks meer te doen. Drops moeten al 3/4 stats goed hebben anders kunnen ze de prullenbak in. Dit komt zo weinig voor dat je hooguit elke week een upgrade krijgt maar daarvoor moet je wel minstens vier uren spelen per dag.
Een simpele horde modus zou ik al fantastisch vinden. Gooi zoveel mogelijk enemies mijn kant op en kijk maar hoelang je het volhoud met op het einde een boss fight of een reward. Het hoeft niet allemaal te draaien om betere loot. Of wat meer uitdagende dungeons met een paar bossfights waar je met zn vieren in kan. Dat heeft Lost Ark b.v. wel erg goed gemaakt.
De journey en de battlepass verwacht ik wel uitgespeeld te hebben als ik level 100 ben. Andere characters gaan er sowieso komen en die pinnacle boss....mooie uitdaging. Wie weet.Ricmaniac schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 14:36:
[...]
Season journal uitspelen, battlepass afronden, Wachten tot S2
Optioneel:
- level 100 + pinnacle boss als je daar zin in heb
- Andere class spelen als je dat leuk vind.
Ja die journal en battlepass gaat zeker geen probleem zijn. denk dat je dat zelfs al voor 80 af hebt.Deadsmell schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 14:38:
[...]
De journey en de battlepass verwacht ik wel uitgespeeld te hebben als ik level 100 ben. Andere characters gaan er sowieso komen en die pinnacle boss....mooie uitdaging. Wie weet.
Volgens mij gingen er geruchten dat de pinnacle boss ook een andere zou zijn dan Lillith
Ben de naam ff kwijt, maar het effect is dat CE skellies triggert die naar een “monster” rennen en dan CE pas doet.RustStorm schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 13:24:
[...]
Welke gloves zijn dat? Ik heb gisteren ook unique gloves gevonden.
We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919
Sta er net zo in als jij hoorbiggydeen2 schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 14:37:
Ben wellicht een van de weinigen maar de lack aan content in de end game heeft er bij mij voor gezorgd dat ik D4 al een tijd niet meer heb aangeraakt. Ook geen intentie om in S1 te beginnen want daar loop je weer tegen exact dezelfde problemen aan vanaf lvl 70.
Lvl 100 gehaald maar verder is er gewoon niks meer te doen. Drops moeten al 3/4 stats goed hebben anders kunnen ze de prullenbak in. Dit komt zo weinig voor dat je hooguit elke week een upgrade krijgt maar daarvoor moet je wel minstens vier uren spelen per dag.
Een simpele horde modus zou ik al fantastisch vinden. Gooi zoveel mogelijk enemies mijn kant op en kijk maar hoelang je het volhoud met op het einde een boss fight of een reward. Het hoeft niet allemaal te draaien om betere loot. Of wat meer uitdagende dungeons met een paar bossfights waar je met zn vieren in kan. Dat heeft Lost Ark b.v. wel erg goed gemaakt.
Ik wacht de patch notes af en dan beslis ik óf ik season 1 ga doen en zo ja wát ik ga spelen.
Tesla M3LR '21
Verwijderd
Dit kan ik begrijpen al heb ik wel zin in S1. De seasonal journey en de ervaring van een class kiezen die ik tot nu toe heb overgeslagen zorgt daar voor. Hoe lang het leuk blijft? Geen idee. Dat kan een week zijn of maanden.biggydeen2 schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 14:37:
Ben wellicht een van de weinigen maar de lack aan content in de end game heeft er bij mij voor gezorgd dat ik D4 al een tijd niet meer heb aangeraakt. Ook geen intentie om in S1 te beginnen want daar loop je weer tegen exact dezelfde problemen aan vanaf lvl 70.
Ik had wat nieuws willen zien voor endgame. Een mega dungeon met vleugels en speciale bosses of weet ik veel wat. Maar dat is blijkbaar teveel gevraagd.. misschien dat die malignant tunnels een leukere toevoeging gaat worden dan ik verwacht.
——-
Nu ik weet dat de premium BP te bewaren is ga ik toch maar eerst goed kijken hoe de cosmetics er uit zien. Als dat tegenvalt bewaar ik ‘m mooi voor een ander seizoen.
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 18-07-2023 15:05 ]
Omdat ze het... leuk vinden?crimby schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 15:00:
Misschien een stomme vraag, maar ik zie hier soms mensen voorbij komen die in S1 weer eenzelfde character gaan maken als wat ze nu spelen.. waarom? wat is daar de toegevoegde waarde van?
[ Voor 27% gewijzigd door London op 18-07-2023 15:05 ]
Tesla M3LR '21
Misschien omdat je de loot die je dan vindt nog wat kan betekenen voor je je main-character als je dit overdraagt, terwijl de loot die je voor een S1-Barbarian vindt niet snel wat kan betekenen voor (zeg) je main-necromancer? Anders weet ik het ook niet.crimby schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 15:00:
Misschien een stomme vraag, maar ik zie hier soms mensen voorbij komen die in S1 weer eenzelfde character gaan maken als wat ze nu spelen.. waarom? wat is daar de toegevoegde waarde van?
[ Voor 21% gewijzigd door B Tender op 18-07-2023 15:06 ]
After you see the patch get applied. That's usually around 10 AM PDT
— Rod Fergusson (@RodFergusson) 17 juli 2023
Tesla M3LR '21
nog iets anders trouwens... Wij spelen Diablo op de PS5 met een fysieke kopie waardoor we beide met onze eigen PS account en Battle.net account prima op dezelfde disc kunnen spelen. Zowel solo als couch-coop. Maar de battlepass is account bounded denk ik he? dus die moeten we neem ik aan twee keer aanschaffen?
Nee hoor, dit is mijn eerste Diablo en ik vond de storyline erg tof, maar eigenlijk op level 62 nu al redelijk saai. Ik wil T4 halen en de side quests doen voor de verhalen, maar daarna waarschijnlijk over naar een nieuwe class in S1. Omdat ik nog niet eerder heb gespeeld vind ik het wel leuk om nog wat classes te proberen, maar waarschijnlijk speel ik de characters niet veel verder dan 60-70.biggydeen2 schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 14:37:
Spannend!London schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 15:07:
Patch notes komen om: 10 AM PDT oftewel 19:00 uur onze tijd.
[Twitter]
Voor mij is dát simpelcrimby schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 15:00:
Als Death trap / twisting blades rogue niet generfed wordt, vind ik dat gewoon de leukste speelstijl. Lekker snel, actief, niet overpowered (naar mijn mening) - veel mobiliteit.
Tot nu toe iedere class die ik erna test, zelfs de OP builds, voelen momenteel log en lomp aan
Zou leuk zijn, als er een nieuwe pinnacle boss komt. Maar ik hoop wel dat de Lilith ook houden. Ik ben daar nog niet klaar mee.Ricmaniac schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 14:39:
[...]
Ja die journal en battlepass gaat zeker geen probleem zijn. denk dat je dat zelfs al voor 80 af hebt.
Volgens mij gingen er geruchten dat de pinnacle boss ook een andere zou zijn dan Lillith
Omdat je de class nu kent en er goed in zit of omdat je andere builds binnen die class wilt proberen. Of gewoon omdat je het leuk vindt.crimby schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 15:00:
Als Druid in de komende patch leuke changes krijgt, dan ga ik die ook weer overwegen. Ik vind Pulverize echt fantastisch en zou er geen enkel probleem mee hebben om die nog eens te spelen en te zien hoe snel ik hem kan levelen vanaf een verse start.
[ Voor 43% gewijzigd door Deadsmell op 18-07-2023 15:28 ]
Howl from belowBossie schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 14:40:
[...]
Ben de naam ff kwijt, maar het effect is dat CE skellies triggert die naar een “monster” rennen en dan CE pas doet.
- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙
Als ze de minions nu geen buff geven …

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙
De dungeon imprints kun je altijd gebruiken zolang je de mats/gold maar hebt dus vind je wat beters, gelijk nog een keer. En iets als flurry AoE, of dmg reduction met basic skills voor hardcore is toch echt wel iets wat je wilt hebben hoor.Poops_McGhee schreef op maandag 17 juli 2023 @ 23:33:
[...]
De imprints die je op lage level gear vindt is toch meestal de minste kwaliteit en je komt al heel snel betere gear tegen, wat je net geïmprinte gear weer nutteloos maakt.
Ik heb het over geripte aspects. niet over de aspects die je van dungeons krijgt, welke de slechtste versies van de aspects zijn, overigens.The Chosen One schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 16:53:
[...]
De dungeon imprints kun je altijd gebruiken zolang je de mats/gold maar hebt dus vind je wat beters, gelijk nog een keer. En iets als flurry AoE, of dmg reduction met basic skills voor hardcore is toch echt wel iets wat je wilt hebben hoor.
Aspects die je van gear extract, kun je maar eenmalig op een ander item gebruiken en niet weer extracten.
Die sigils gaan direct de scrapper in. Resource burn en Crit resist. En al helemaal als het een sigil voor Guulrahn Slums is.Deadsmell schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 17:02:
Ik hoop echt vurig dat ze resource burn uit de game gaan slopen en de bedenker daarvan ontslaan.
Ik handle alles wel, met uitzondering van resource burn. Soms doe ik een poging, maar ik voel meestal snel de angry german kid in me opkomen.Poops_McGhee schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 17:18:
[...]
Die sigils gaan direct de scrapper in. Resource burn en Crit resist. En al helemaal als het een sigil voor Guulrahn Slums is.
Het is een erg frustrerende en tijd verspillende mechanic.
Vanwaar 'helemaal als het een sigil voor Guulrahn Slums is.'?
Ik heb een pokkehekel aan die Possessed Brute met z'n chain stun attacks, van wie je de jail key moet pakken.Deadsmell schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 17:22:
[...]
Ik handle alles wel, met uitzondering van resource burn. Soms doe ik een poging, maar ik voel meestal snel de angry german kid in me opkomen.
Altijd een keer dood bij hem.
Hij doet me denken aan het gevecht met Brol in de campaign, en dat vond ik een vreselijke fight.
Dus, ik blijf daar lekker van weg.
Verwijderd
Precies, maakt de keus alleen maar makkelijker welke je wilt salvagen.Poops_McGhee schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 17:18:
[...]
Die sigils gaan direct de scrapper in. Resource burn en Crit resist. En al helemaal als het een sigil voor Guulrahn Slums is.
Hm grappig. Ik, als corpse necro, leun vrij weinig op mn resource omdat ik vooral corpses 'verbruik'. Ik merk af en toe wel dat ik ineens helemaal niks heb, maar denk dan "zal wel". Ga dit toch eens in de gaten houden.Deadsmell schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 17:22:
[...]
Ik handle alles wel, met uitzondering van resource burn. Soms doe ik een poging, maar ik voel meestal snel de angry german kid in me opkomen.
Zijn dit specifieke plekken of iets anders waar dit bij hoort?
Panasonic Lumix G9ii ~ Leica DG 12-60mm f/2.8-4.0 ~Lumix 35-100mm f/2.8 II ~ Lumix 20mm f/1.7 ~ M.Zuiko 60mm f/2.8 Macro ~ Leica DG 50-200mm f/2.8-4.0 ~Leica DG 200mm f/2.8
Tesla M3LR '21
[ Voor 190% gewijzigd door London op 18-07-2023 19:07 ]
Tesla M3LR '21
Zijn de vorige toch?
iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2, Apple Watch Series 6, iPhone 12 Pro, iPhone 14 Pro, iPhone 16 Pro, Apple Watch Series 10.
Zijn volgens mij inderdaad niet de goede.
My bad
Edit: denk dat je ff moet f5'en en een cached versie bekeek.
[ Voor 28% gewijzigd door London op 18-07-2023 19:07 ]
Tesla M3LR '21
We are adjusting bonus experience rewards for killing monsters that are a higher Level than the player.
Pre-Season of the Malignant bonuses:
1 Level higher: +15%.
2 Levels higher: +20%.
3+ Levels higher: +25%.
Post-Season of the Malignant:
1.5% bonus per Level up to 10 Levels.
Ex:
+1 level: +1.5%.
+2 levels: +3%.
+10 levels: +15%
Als ik dit lees komt het erop neer dat je veel minder xp krijgt als je hogere mobs vecht wtf ...