Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tektoon
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16-09 22:36

Tektoon

<GoT>qpunk#2623

JohnnyV76 schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 18:27:
[...]

Ook als ie wat levels hoger is? Als ik nu een NM dungeon doe dan is ie level 109 en dan doet ie auw.
Anders ben ik wel benieuwd naar je stats. Dacht dat ik wel redelijke gear had maar wellicht te weinig DR.
Je hebt wellicht ook geen glass cannon geslot?
Ik speel heel braaf de build van Kripp. Geen glass cannon, zoveel mogelijk +life, +armor, dmg reduction from burning, etc. Ik kon op lvl 62 ook rustig met sacred gear WT4 helltide farmen.

Mijn probleem is dat ik m'n normal ringen niet eens ge-upgrade krijg; als ze al twee goede stats hebben dan rolt de derde niet op m'n ancestral drop en is m'n geld weer op. :X

Ik zal eens zien welk level 'ie is als ik 'm weer tegenkom.

Als je iets waagt, verlies je tijdelijk je houvast. Als je niets waagt, verlies je jezelf. (Kierkegaard)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exactor it
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 11:02
Vortigen schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 20:30:
Voor S1 ga ik denk ik eens een Bone Spear Necro proberen. Wat ik hier zo lees is die aardig OP.
Het lijkt me gewoon eens leuk om mobs te "melten" i.p.v. het hakwerk wat ik doe met mijn HotA barb ;) (wat ook leuk is, maar ik wil iets totaal anders in S1)

Er vanuit gaande dat na de patch van 18 juli die build nog steeds zo OP is natuurlijk.... ben benieuwd of er veel class balancing gaat komen.
Bone spear op? Nee joh. Kijk maar eens hoe lastig het is tegen monsters 6 levels hoger. https://www.xbox.com/play/media/FPY289NERT

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Voor S1 ga ik denk ik eens een Bone Spear Necro proberen. Wat ik hier zo lees is die aardig OP.
Het lijkt me gewoon eens leuk om mobs te "melten" i.p.v. het hakwerk wat ik doe met mijn HotA barb ;) (wat ook leuk is, maar ik wil iets totaal anders in S1)

Er vanuit gaande dat na de patch van 18 juli die build nog steeds zo OP is natuurlijk.... ben benieuwd of er veel class balancing gaat komen.
Denk dat er wel wat balancing gaat komen en dan voornamlijk van de builds die nu S tier zijn.

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tektoon schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 20:40:
[...]

Ik speel heel braaf de build van Kripp. Geen glass cannon, zoveel mogelijk +life, +armor, dmg reduction from burning, etc. Ik kon op lvl 62 ook rustig met sacred gear WT4 helltide farmen.

Mijn probleem is dat ik m'n normal ringen niet eens ge-upgrade krijg; als ze al twee goede stats hebben dan rolt de derde niet op m'n ancestral drop en is m'n geld weer op. :X

Ik zal eens zien welk level 'ie is als ik 'm weer tegenkom.
Kripp is met een reden overgestapt naar Necro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiramarVTM
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 16-09 16:21
Er is geen Helltide gaande volgens Helltides.com maar toch is mijn kaart rood en staan er kisten. Maar ik krijg geen abhorrent Cinders.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

En hij speelt nog leuk ook. 8)
Necro of Sorc volgende week afhankelijk van wat Blizzard gaat doen.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 12-07-2023 21:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M617573
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 16-09 09:22
Als iemand zin heeft om mee te lvl en op HC(25 nu) : M617573 (psn) M617573#2854

Beetje dungeons doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exactor it
Om even mee te zeuren over loot: ik ben lvl 84 en heb nog geen upgrade gevonden op de amulet die ik in WT2 heb gekregen. Voor de rest ga ik buiten een chest piece met defensive stats en misschien een setje gloves (als ik ooit de moeite neem om uit te rekenen of de +12% crit chance nog nodig is) weinig kunnen vinden. De rest is al BiS qua stats en bijna qua rolls.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnyV76
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17-09 22:41
Jinn schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 20:10:
[...]

Hier ook geen problemen met Sorc. Denk dat ik de Butcher inmiddels 7x ben tegengekomen.

De eerste 3x was ik < lvl 60, toen was het een heel gevecht wat ik steeds niet kon winnen.
Sinds lvl60 kan ik hem vrij gemakkelijk de baas. Ik gebruik een Blizzard build.
Weet nog steeds niet in wat voor dungeon jullie m tegenkomen. Een on-level dungeon is inderdaad easy peasy maar als ie een aantal levels hoger is dan kan ik haast niet geloven dat een sorc m kan facetanken tenzij je echt flink op defense gefocused bent.... maar dan doe je wss niet zoveel DPS.

Wise men speak because they have something to say; Fools because they have to say something

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Exactor it schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 21:34:
Om even mee te zeuren over loot: ik ben lvl 84 en heb nog geen upgrade gevonden op de amulet die ik in WT2 heb gekregen. Voor de rest ga ik buiten een chest piece met defensive stats en misschien een setje gloves (als ik ooit de moeite neem om uit te rekenen of de +9% crit chance nog nodig is) weinig kunnen vinden. De rest is al BiS qua stats en bijna qua rolls.
De loot is echt niet rewarding in D4. Ik ben van mening dat er te weinig loot is, waar je met je build echt goed uit de voeten kan. Meestal is dat maar 1 of 2 Uniques en de rest is meer een lotto of je wat tegenkomt met goede specs.
Zo'n beetje 99% van alle loot gaat of de scrapper in of wordt verkocht. In D3 had je set items om voor te grinden en die kreeg je ook. Dat is veel meer rewarding dan dat je eindelijk dat ene item weet te pakken.

Ook met aspects denk ik dat ze de plank wat misslaan in D4. Het zijn er gewoon teveel en uiteindelijk kom je op slechts een aantal uit, waarvan je dan de beste versie wilt vinden.
Enchants? Ik ben van mening dat de RNG uit de gehele pool een beetje te vaag is. Als ik een Dex item tegenkom en eigenlijk liever Int heb, dan had ik in D3 daar veel sneller kans op dan in D4. Hier kan je zomaar een compleet andere stat tegenkomen dan uit de Int Dex Str pool. En het kost je nog flink wat gold ook. Veel te veel naar de progressie die je ermee maakt.

In de hogere level brackets is het echt janken wat upgrades betreft. ilvl686 items krijgen op lvl98, met slechte aspects en wat niet. Dat moet je in een ARPG gewoon niet tegenkomen.
En gems zouden wat waardevoller zijn, als je ze kan salvagen naar bijv Sigil Powder.

D3 was echt een lekkere loot piñata, maar dat kan D4 echt niet herhalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exactor it
Poops_McGhee schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 22:02:
[...]

De loot is echt niet rewarding in D4. Ik ben van mening dat er te weinig loot is, waar je met je build echt goed uit de voeten kan. Meestal is dat maar 1 of 2 Uniques en de rest is meer een lotto of je wat tegenkomt met goede specs.
Zo'n beetje 99% van alle loot gaat of de scrapper in of wordt verkocht. In D3 had je set items om voor te grinden en die kreeg je ook. Dat is veel meer rewarding dan dat je eindelijk dat ene item weet te pakken.

Ook met aspects denk ik dat ze de plank wat misslaan in D4. Het zijn er gewoon teveel en uiteindelijk kom je op slechts een aantal uit, waarvan je dan de beste versie wilt vinden.
Enchants? Ik ben van mening dat de RNG uit de gehele pool een beetje te vaag is. Als ik een Dex item tegenkom en eigenlijk liever Int heb, dan had ik in D3 daar veel sneller kans op dan in D4. Hier kan je zomaar een compleet andere stat tegenkomen dan uit de Int Dex Str pool. En het kost je nog flink wat gold ook. Veel te veel naar de progressie die je ermee maakt.

In de hogere level brackets is het echt janken wat upgrades betreft. ilvl686 items krijgen op lvl98, met slechte aspects en wat niet. Dat moet je in een ARPG gewoon niet tegenkomen.
En gems zouden wat waardevoller zijn, als je ze kan salvagen naar bijv Sigil Powder.

D3 was echt een lekkere loot piñata, maar dat kan D4 echt niet herhalen.
Sigil powder? Dat spul waar je al in om komt? :)

Verder snap ik wel wat je bedoelt. Ik denk niet dat ik vaker gave drops had aan het begin van D3. Wel denk ik dat ik sneller door had dat drops gaaf waren. Dat getuur naar roll ranges vind ik heel saai. En als ik dan een upgrade vind is het echt minimaal omdat ik al gear heb met redelijk goede rolls.

Sinds mijn vorige post heb ik overigens twee rings of medelin gekregen. Die liggen nu naast de twee die ik had in de stash. Wachtend op de dag dat ik mijn vierde minion build ga spelen. Ondanks dat een unique helm of broek drop enkel een kleine upgrade kan zijn en ik weet dat de rest niet geschikt is voor mijn build blijf ik unique drops mooi vinden. :+

[ Voor 3% gewijzigd door Exactor it op 12-07-2023 22:12 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Interview met Game Director Joe Shely en franchise GM Rod Fergusson:
“The season will not have timegated missions or story beats (though they did not fully rule that out for the future). All of it will be available week one, but it’s less of a major storyline and what they call just a “questline” to provide context to the central heart-farming mechanic. The vast majority of the season will be grinding out those new builds.”

“Since some players may be confused, to get to rank 100 in the battle pass, your character does not have to be anywhere near level 100 by the end of the season. “We want to make sure that players playing at varying intensities can still complete the battle pass,” Shely said. That even if you’re playing just a few hours a week, if you’re doing challenges you should be able to finish the full battle pass by the end of the 12 week season.”

https://www.forbes.com/si...er-unique-drop-rates/amp/

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 12-07-2023 22:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 22:21:

“Since some players may be confused, to get to rank 100 in the battle pass, your character does not have to be anywhere near level 100 by the end of the season. “We want to make sure that players playing at varying intensities can still complete the battle pass,” Shely said. That even if you’re playing just a few hours a week, if you’re doing challenges you should be able to finish the full battle pass by the end of the 12 week season.”

https://www.forbes.com/si...er-unique-drop-rates/amp/
Daarom lijkt mij die deluxe battlepass zo overbodig waar je 20 tiers skipt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Ricmaniac schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 22:24:
[...]

Daarom lijkt mij die deluxe battlepass zo overbodig waar je 20 tiers skipt.
Lijkt mij ook totaal niet nodig tenzij je extreem weinig speelt.
Het was al best duidelijk maar toch jammer om te lezen dat het een vrij mager seizoen gaat worden omdat het de eerste is. De prijs is niet magerder van de Premium versie omdat het de eerste is. :P Ik blijf erbij dat het beter was geweest als S1 Premium gratis was geweest.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 13-07-2023 10:22 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 11:00
Ik denk dat S1 al voor 99% af was toen de golden copy gemaakt werd. Echt leuke/gewenste season gimmicks verwacht is pas vanaf S2.

Overigens heb ik weinig last van de klachten die anderen hier vermelden, maar mijn hoogste level character is 65 ofzo en zit net 2 levels in WT4. En die speel is niet meer, want SC. Ik heb alles solo gedaan, niets gerushed. Vind de game tot nu toe prima spelen met regelmatig genoeg upgrades. Ruimte zat voor QoL improvements, maar niets wat me weghoudt van de game momenteel

Acties:
  • +1 Henk 'm!
lolgast schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 22:44:
Ik denk dat S1 al voor 99% af was toen de golden copy gemaakt werd. Echt leuke/gewenste season gimmicks verwacht is pas vanaf S2.

Overigens heb ik weinig last van de klachten die anderen hier vermelden, maar mijn hoogste level character is 65 ofzo en zit net 2 levels in WT4. En die speel is niet meer, want SC. Ik heb alles solo gedaan, niets gerushed. Vind de game tot nu toe prima spelen met regelmatig genoeg upgrades. Ruimte zat voor QoL improvements, maar niets wat me weghoudt van de game momenteel
Ik denk hetzelfde ja. denk dat S1 de game voor 100% was en ze er gewoon 20/25% van afgeschraapt hebben voor S0. Uiteraard wat S0-S1 balancing en verder developen voor S2 waarbij waarschijnlijk ook de leaderboards etc komen.

En heel eerlijk vind ik het eigenlijk wel prima. De meeste van ons die er "klaar" mee zijn en wachten op S1 hebben er sowieso 100+ uur in zitten. dat is al above average in een maand :P

Zo hebben ze op die manier ook ruimte om aan de changes te werken die uit de community komen zoals die gem stash tab. Wat veel sneller en makkelijk moet kunnen imo maargoed :P

Ik heb in ieder geval heel erg zin om de season journal en battlepass te completen straks :) en als ik er dan na 3 weken klaar mee ben omdat ik het "geno-lifed" heb is dat ook prima en ga ik gewoon weer andere games spelen tot S2. Zo gaat het nou eenmaal met seasonal games. Je moet niet de mindset hebben dat je zo'n game jaren opeenvolgend blijft spelen. Daar is zo'n looter ARPG niet voor gemaakt. uiteraard met uitzonderingen maar voor het gross niet.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Exactor it schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 22:11:
[...]

Sigil powder? Dat spul waar je al in om komt? :)
Nou, ik KWAM er in om. Nu zit ik toch wel erg laag in mijn powders. Ik heb er veel zitten craften, die mij +3 levels gaven, want ik heb ze nu alleen nodig om sneller te levelen. Sigils die ik niet ga doen of die te laag/te hoog zitten, die salvage ik.
Helemaal niet op m'n powder stash gelet, want ik had toch zat, kwam ik ineens zonder te zitten.....

edit: achteraf totaal onnodig geweest om zonder sigils te zitten...., maar ja, al doende leert men.....

Eerste lvl100 is een feit. Ik kan even geen NM dungeon meer zien.... :D

[ Voor 14% gewijzigd door Poops_McGhee op 13-07-2023 00:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pirke
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:33
Verwijderd schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 19:11:
[...]

Necro kan flink wat armor uit Paragon halen toch?
Ja daar zit wel wat, maar geen enorme aantallen hoor. Maar iets is beter als niets ja.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
JohnnyV76 schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 09:32:
[...]

Na het halen van level 100 op sorc en 6 glyphs op level 21 merk ik ook dat ik een stuk minder zin heb om te spelen. Alhoewel.... ik heb zeker zin om te spelen maar niet meer op mijn sorc omdat er niet zo veel meer te progressen is.

Straks met een nieuwe class in S1 weer los natuurlijk :)
Vanavond de 100 gehaald op m'n necro, meerdere glyphs op 17, maar niet echt veel zin om die hoger te levelen. Na het halen van 100 wist ik eigenlijk ook niet zo snel wat er nog te doen viel. Jagen op The Grandfather heeft geen zin, want die dropped toch niet.
Misschien in de laatste week tot season 1 m'n rogue nog wat levelen. Die staat al weken en weken op 52.
Ik heb nog teveel schik met de game om te pauzeren tot volgende week 😂

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ik weet het niet, hoor. Maar dit als 3e reward in een NM dungeon...... sheesh! 😂😂

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Vzce8wvfTh9kzBlADFYFS1V1GJ0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ce5LRdDkuIvmveEDhnesQOaL.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Khaelos
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10:57

Zoals ik eerder al zei is die nu totaal overpowered, ik verwacht wel een flinke nerf in S1 als ik eerlijk ben.

We gaan het zien in de patch notes ;)

Z790, 4070Ti, 13600K, 32gb DDR5 6200mhz, Samsung 980pro 2TB, Scythe Mugen rev C , Corsair 4000D airflow | Seat Leon Cupra 300 ST 4DRIVE

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pirke
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:33
Poops_McGhee schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 04:04:
Ik weet het niet, hoor. Maar dit als 3e reward in een NM dungeon...... sheesh! 😂😂

[Afbeelding]
Inventory vervuiling. Maar dat zijn alle rewards en alle loot op 0,01% na, dus in dat opzicht...

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Khaelos schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 04:58:
[...]

Zoals ik eerder al zei is die nu totaal overpowered, ik verwacht wel een flinke nerf in S1 als ik eerlijk ben.

We gaan het zien in de patch notes ;)
Ja ga denk ik ook mijn class pas bepalen na de patch notes :P Alhoewel bij mij "hoe leuk lijkt die class / builds mij" ook gewoon veel mee speelt. Volg niet zo gauw de meta met class keuze meer. Dat had ik bij D3 wel maar bij D4 voelt dat niet nodig ofzo.. misschien wel omdat er nog geen leaderboards zijn haha

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Luxurydiver
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 17-09 14:24
Had maandag eindelijk Lvl 100 bereikt, maar daarna is inderdaad de koek al snel op. Je gaat Clan members helpen maar hebt eigenlijk zelf geen doel meer.
Heb 95% van de Necro builds gespeeld met dit Char na vele respecs na elke keer een nieuwe Unique drop , wat Miljoenen gekost heeft.
Wellicht probeer ik dit weekend nog de one shot Bone Spirit Uber Lilith kill build (Nog nooit bone spirit geprobeerd) welke ik gisteren bij Asmongold gezien heb. De damage zag er waanzinnig uit met voor geprepareerde Blood Orbs. Ziet ernaar uit dat de Blood Artisan Chest geen cap heeft en dat als je ongeloofelijk veel blood orbs kan genereren je de gratis Bone Spirit explosie krijgt. Heeft iemand ervaring?
Zin in S1 met een Rogue

Apple, AP, Porsche, Rolex & Panerai

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Khaelos
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10:57
Ik ben even met Bard van Google aan het spelen, checkt dit:

Vraag: Kun je me uitleggen hoe ik het snelst level 100 wordt in Diablo 4

Natuurlijk. Hier zijn een paar tips om het snelst level 100 te worden in Diablo 4:

Kies de juiste klasse. Sommige klassen zijn sneller dan andere in het levelen. De Barbarian, Druid en Monk zijn bijvoorbeeld goede keuzes voor het levelen.
Gebruik XP-boosts. Er zijn een aantal XP-boosts beschikbaar in Diablo 4, zoals XP-potionen en XP-helmen. Deze boosts kunnen je helpen om sneller te levelen.
Doe side quests. Side quests geven je veel XP, dus het is zeker de moeite waard om ze te doen.
Speel in een groep. Het levelen in een groep is veel sneller dan het levelen alleen. Dit komt omdat je samen meer vijanden kunt verslaan en meer XP kunt verdienen.
Verken de wereld. Er zijn veel verborgen gebieden en items in de wereld van Diablo 4. Het verkennen van deze gebieden kan je veel XP opleveren.
Doe dungeons. Dungeons zijn een geweldige manier om XP te verdienen. Ze zijn ook een goede manier om nieuwe gear te vinden.
Wees geduldig. Het levelen tot level 100 kost tijd. Het is belangrijk om geduldig te zijn en niet te haasten.
Als je deze tips volgt, kun je snel level 100 worden in Diablo 4.

Z790, 4070Ti, 13600K, 32gb DDR5 6200mhz, Samsung 980pro 2TB, Scythe Mugen rev C , Corsair 4000D airflow | Seat Leon Cupra 300 ST 4DRIVE

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Heel goed bard... Monk in D4 :P

AI gaat niet altijd even lekker met 2023 informatie :P sowieso is sidequests nu echt de slechtste manier om snel te levelen haha

[ Voor 68% gewijzigd door Ricmaniac op 13-07-2023 09:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exactor it
Ricmaniac schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 09:24:
Heel goed bard... Monk in D4 :P

AI gaat niet altijd even lekker met 2023 informatie :P sowieso is sidequests nu echt de slechtste manier om snel te levelen haha
In veel leveling guides worden side quests genoemd omdat je er een aantal zal moeten doen voor je reknown. Die guides zijn bijna altijd vanuit perspectief van een eerste karakter. Verder zijn bijna alle guides gejat van maxroll. En die van maxroll moet je met een korrel zout nemen. Aldurwood staat daar als S voor xp maar je hebt daar lage density met grote lompe monsters. De echte XP knallers zijn de kleinere dungeons met tovenaars, die met veel ghouls en vleermuizen en (vooral) die met veel spinnen. Blind Burrows met event gaat het allerhardst bij mij.

Google Bard snapt ook dit stukkies nog niet. Qua maps zijn ze wel een flink stuk verder dan Diablo IV. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Exactor it schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 09:31:
[...]

In veel leveling guides worden side quests genoemd omdat je er een aantal zal moeten doen voor je reknown. Die guides zijn bijna altijd vanuit perspectief van een eerste karakter. Verder zijn bijna alle guides gejat van maxroll. En die van maxroll moet je met een korrel zout nemen. Aldurwood staat daar als S voor xp maar je hebt daar lage density met grote lompe monsters.
Klopt ja. Maar maxroll houd het wel goed in de gaten en update vaak hoor. Blind burrows staat daar nu ook als nr1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 11:00
Levellen door het doen van side quests is ook echt de snelste manier, tot in ieder geval level 40/45. Quests zijn over het algemeen veel sneller dan dungeons en als je het kunt plannen kun je de quest dungeons combineren met die van de Tree of Whispers.

[ Voor 42% gewijzigd door lolgast op 13-07-2023 09:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ohmarinus
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 16-09 11:59
Exactor it schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 21:34:
Om even mee te zeuren over loot: ik ben lvl 84 en heb nog geen upgrade gevonden op de amulet die ik in WT2 heb gekregen. Voor de rest ga ik buiten een chest piece met defensive stats en misschien een setje gloves (als ik ooit de moeite neem om uit te rekenen of de +12% crit chance nog nodig is) weinig kunnen vinden. De rest is al BiS qua stats en bijna qua rolls.
Je gaat van lvl 90 tot 100 ook misschien maar 1 of 2 upgrades vinden en dan voegen ze weinig toe kwa dmg. Tenzij je heel veel geluk hebt.

Eigenlijk vind je alleen upgrades wanneer je als streamer 8 tot 10 uur per dag speelt. Maar als je drie uurtjes per dag speelt ga je echt weinig nieuws vinden.

De upgrades gaan dan vooral in je Paragon bord plaatsvinden en in je glyph upgrades.

Ps, iemand dit nog gezien? :D
https://www.dexerto.com/d...lo-compatibility-2180912/

[ Voor 7% gewijzigd door Ohmarinus op 13-07-2023 10:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08:02
Ohmarinus schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 10:16:
[...]

Je gaat van lvl 90 tot 100 ook misschien maar 1 of 2 upgrades vinden en dan voegen ze weinig toe kwa dmg. Tenzij je heel veel geluk hebt.

Eigenlijk vind je alleen upgrades wanneer je als streamer 8 tot 10 uur per dag speelt. Maar als je drie uurtjes per dag speelt ga je echt weinig nieuws vinden.

De upgrades gaan dan vooral in je Paragon bord plaatsvinden en in je glyph upgrades.
Idd, als d2 speler verbaast het me sowieso dat zoveel mensen upgrades verwachten :+
Vanuit mijn perspectief gaat de game sowieso erg snel qua loot/levels, het is duidelijk meer getarget voor casuals etc.

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Alcmaria
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 15-09 13:07

Alcmaria

Syntax Error in 10

Nou ja.. wat het voor mij is.. ik vind het niet zo gek nadat ik 225 uur in een spel heb gestopt in 1 maand tijd dat ik een beetje een burnout heb voor wat betreft dat spel. Ik vind het al megaknap hoe dat spel me 200 uur bezig heeft gehouden en dan heb ik het nog niet eens over content die er nog aankomt.

Normaal als ik een spel koop dan ben ik daar een uur of 30 mee bezig en daar klaag ik niet over.

Ben nu gewoon ook echt heel nieuwsgierig welke kant Blizzard op gaat met Diablo IV, want dit is nog zeker niet de finale vorm van het spel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Alcmaria schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 11:57:
Nou ja.. wat het voor mij is.. ik vind het niet zo gek nadat ik 225 uur in een spel heb gestopt in 1 maand tijd dat ik een beetje een burnout heb voor wat betreft dat spel. Ik vind het al megaknap hoe dat spel me 200 uur bezig heeft gehouden en dan heb ik het nog niet eens over content die er nog aankomt.

Normaal als ik een spel koop dan ben ik daar een uur of 30 mee bezig en daar klaag ik niet over.

Ben nu gewoon ook echt heel nieuwsgierig welke kant Blizzard op gaat met Diablo IV, want dit is nog zeker niet de finale vorm van het spel.
Dat is ook zo, dit gaat waarschijnlijk mijn meest gespeelde game van het jaar worden. De kritiek komt dan ook voort uit liefhebberij van de game en het graag nog veel beter zien worden. Na 70 klopt er gewoon iets niet, alsof er een WT5 in zou moeten zitten oid. Dat er dan niet iets groots permanent bij komt op de hogere levels met S1 is voor mij dan ook een tegenvaller. We hebben 11 jaar op de game gewacht. ;)
Toch zorgt dit er niet voor dat ik de game niet goed vind. Heel veel zin in S1. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Alcmaria
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 15-09 13:07

Alcmaria

Syntax Error in 10

Verwijderd schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 12:30:
[...]

Dat is ook zo, dit gaat waarschijnlijk mijn meest gespeelde game van het jaar worden. De kritiek komt dan ook voort uit liefhebberij van de game en het graag nog veel beter zien worden. Na 70 klopt er gewoon iets niet, alsof er een WT5 in zou moeten zitten oid. Dat er dan niet iets groots permanent bij komt op de hogere levels met S1 is voor mij dan ook een tegenvaller. We hebben 11 jaar op de game gewacht. ;)
Toch zorgt dit er niet voor dat ik de game niet goed vind. Heel veel zin in S1. :)
Ja k begrijp heel goed wat je zegt.. een WT5 plus een bijbehorend iLvl van 850+ oid had leuk geweest, ik ga er dan ook vanuit dat iets dergelijks er echt wel gaat komen.

Eerst maar even Season 1 doen en wat achterstallig onderhoud aan mijn backlog van andere games.. en dan weer vol inzetten op D4 :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lekker Ventje
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 16-09 18:27
Die WT5 was toch al gevonden tijdens dataminen?
Ze mogen er van mij ook nog wel een oneindige dungeon instoppen die bij elk level wat moeilijker wordt.

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ohmarinus
Bossie schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 10:52:
[...]

Idd, als d2 speler verbaast het me sowieso dat zoveel mensen upgrades verwachten :+
Vanuit mijn perspectief gaat de game sowieso erg snel qua loot/levels, het is duidelijk meer getarget voor casuals etc.
Ja, en dat terwijl mijn vrienden die dus meer casual spelen (lvl 60+ sinds release) het nu ook al wel een beetje zat zijn.

Ze hebben rustig aan gespeeld, beetje van dit, beetje van dat. En nu komen ze aan op het punt dat ze voornamelijk NM dungeons moeten gaan grinden om hogerop te komen en dat zint ze echt totaal niet. Te eentonig, etc.

Ik hoop dat dat op de lange termijn de fanbase niet gaat opbreken. Denk het niet, maar ze zijn er allemaal al mee gestopt en hebben niet echt zin om in S1 weer opnieuw te beginnen.

Voor mij ligt het wat anders, ik denk dat ik nu echt zin heb in S1, maar tegelijkertijd weet ik ook dat het zomaar zo kan zijn dat ik straks D4 aanzwengel en dat dan blijkt dat opnieuw een char levelen mij helemaal geen dopamine geeft. Zou zomaar kunnen. Dat gevoel heb ik nu iig wel, ik krijg er geen geluksprikkel van als ik nu ga spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
Ohmarinus schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 13:07:
[...]
Ze hebben rustig aan gespeeld, beetje van dit, beetje van dat. En nu komen ze aan op het punt dat ze voornamelijk NM dungeons moeten gaan grinden om hogerop te komen en dat zint ze echt totaal niet. Te eentonig, etc.
Ik heb hetzelfde hoor, ik hoef mijn char niet te min/maxxen en op een bepaald punt is het wel redelijk klaar.
Waarschijnlijk word ik het type speler dat elk seizoen een nieuwe char/build gaat doen

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Exactor it
Bossie schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 13:11:
[...]

Ik heb hetzelfde hoor, ik hoef mijn char niet te min/maxxen en op een bepaald punt is het wel redelijk klaar.
Waarschijnlijk word ik het type speler dat elk seizoen een nieuwe char/build gaat doen
Ben jij dan de casual waar je eerder aan refereerde? :+ Niet dat ik zweterig aan het excellen ben hoor.

Maar wat ik mis in het leveling proces is de dopamine hit van mogelijk een verbetering vinden. Dat wordt nu afgezwakt door een paar oorzaken (1)een pling en een ster boven elke legendary drop terwijl legendaries in 99% van de gevallen troep zijn en (2)je moet alle affixes van alle ancestral spul dat je hebt opgeraapt checken voordat je weet of je een marginale upgrade hebt en 3) het pargorn upgrade systeem is te duidelijk, ik weet nu al dat mijn volgende powerspike over 8,25 levels is wanneer ik een glyph verplaats naar het laatste bord en een andere glyph in een ander bord stop. Dat tweede is vooral saai en zorgt voor nul dopamine bij upgrades aan mijn kant. Het gaat me dus niet om elke 4 minuten iets willen vinden maar om het gebrek aan lol in het proces richting de upgrade.

En toch speel ik gewoon met plezier na 200 uur. Grote groepen elites fijnmaken met grote damage numbers verveelt mij niet zo snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ohmarinus
Bossie schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 13:11:
[...]

Ja, zoiets heb ik mij ook voorgenomen. Uiteindelijk 1 char naar 74 en 1 naar 100. De rest alleen even de early gameplay bekeken.

Vroeger speelde ik elk char naar een redelijke endgame toe dat is in D4 niet echt te doen als je niet 8 uur per dag speelt, en dan lijkt het teveel op werken :D

Mijn beste vriend appte mij dinsdag ook dat hij het spel helemaal zat was en dat hij zich een aapje voelde dat alleen maar aan een fruitautomaat zat te trekken. Grappig, want die analogie gebruikte ik er zelf eerder ook al voor.

Op een gegeven moment voelt het alsof je alleen nog maar op zoek bent naar de volgende drop. Dan wordt het verslavend en dan is de lol eraf.

Anyway, ik denk dat 1 char spelen een goeie is. De reden waarom ik meestal naar iets anders ging was dus omdat ik dat gebrek aan goeie drops niet meer wilde voelen. Mijn sorc kreeg gewoon geen goede drops en arc lash was ook niet echt de beste build, het was okay, maar ik zag andere sorcs mij gewoon links en rechts inhalen terwijl mijn gear ook onwijs getweakt was. Naar barb gegaan waar ik gelukkig wat meer geluk had kwa drops en dat heeft mij eigenlijk bezig gehouden, maar de laatste tien levels waren allesbehalve leuk. Moest me er echt toe zetten om het af te maken hahaha. Achteraf was het wel fijn om 100 te halen, maar daarna viel er meteen een gat. Het heeft geen zin om je glyphs nog verder te levelen, je bent al 100, Lilith gaat niet lukken met WW barb en opnieuw gear farmen voor een broken HotA build die volgende week toch generfd wordt zie ik ook niet zitten.

Beter maken ze Lilith iets makkelijker en bereikbaarder voor meer casual spelers. Niet zodat iedereen het kan doen, want het moet natuurlijk wel echt een eindbaas blijven, maar voor nu is het echt alleen te doen voor de elitespelers en mensen die toevallig de juiste build hebben gekozen want veel builds zijn gewoon niet geschikt. En als je misbruik moet kamen van exploits om een eindbaas goed te kunnen voltooien, dan vind ik dat het niet echt goed in elkaar zit allemaal.

Los daarvan is het een prachtig spel en merk ik dat ik door de focus op snel alles willen completen totaal voorbij ga aan de schoonheid van levels en achtergronden. Daar waar ik in D3 tijdens het supersnel spelen wel meer oog had voor de schoonheid van de levels. Op de een of andere manier hebben de damage nummers en de effecten iets teveel aandacht gekregen waardoor je in veel gevallen niet eens meer kunt zien wat je eigen character doet aan bewegingen. Ik weet nog wanneer ik voor het eerst in de capstone dungeon stond om naar WT4 te komen. Meteen dat eerste stukje was echt prachtig met die oude beelden in de achtergrond. Soms wil ik gewoon om me heen kunnen kijken ^_^ Maar toch, het goud lonkt en de butcher of een goblin met slechte loot kan altijd om de hoek staan, dus daar geef je dan toch maar weer prioriteit aan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
Exactor it schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 13:19:
[...]

Ben jij dan de casual waar je eerder aan refereerde? :+ Niet dat ik zweterig aan het excellen ben hoor.

Maar wat ik mis in het leveling proces is de dopamine hit van mogelijk een verbetering vinden. Dat wordt nu afgezwakt door een paar oorzaken (1)een pling en een ster boven elke legendary drop terwijl legendaries in 99% van de gevallen troep zijn en (2)je moet alle affixes van alle ancestral spul dat je hebt opgeraapt checken voordat je weet of je een marginale upgrade hebt en 3) het pargorn upgrade systeem is te duidelijk, ik weet nu al dat mijn volgende powerspike over 8,25 levels is wanneer ik een glyph verplaats naar het laatste bord en een andere glyph in een ander bord stop. Dat tweede is vooral saai en zorgt voor nul dopamine bij upgrades aan mijn kant. Het gaat me dus niet om elke 4 minuten iets willen vinden maar om het gebrek aan lol in het proces richting de upgrade.

En toch speel ik gewoon met plezier na 200 uur. Grote groepen elites fijnmaken met grote damage numbers verveelt mij niet zo snel.
Waarschijnlijk wel ;)

Ik hoef niet perse lvl100/BiS slot te hebben netzoals dat ik D2R nog steeds regelmatig speel maar geen enkele character => level 90 heb.

Op een bepaald zijn de upgrades dusdanig minimaal/incrementeel dat ik het simpelweg leuker vind om iets nieuws te gaan proberen.

@Ohmarinus idd, dat alles scaled met je lvl is simpelweg ook een dingetje. Eigenlijk zijn alleen de capstones een check mbt uitdaging/progressie om naar toe te werken terwijl je dit in D2 for elke difficulty/act wel had.

We hebben natuurlijk NM dungeons, maar dat vond ik in D3 al een suffe grind, dat neemt niet weg dat het niet leuk is om er soms 1-2 te doen maar ik ga er niet keihard mee aan de slag om mijn glyphs een boost te geven (misschien wel als ik tegen capstone/gear-check aan zit te hikken).

[ Voor 15% gewijzigd door Bossie op 13-07-2023 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
pirke schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 07:46:
[...]

Inventory vervuiling. Maar dat zijn alle rewards en alle loot op 0,01% na, dus in dat opzicht...
Klopt. Maar dat een gem in de pool van NM dungeon rewards zit, dat vind ik echt raar. 😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is dat toch met die dopamine praatjes haha. Zeg je dat ook wanneer je een kado krijgt op je verjaardag: “bedankt voor het activeren van wat dopamine”?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• London
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Ohmarinus schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 13:24:
[...]

Op een gegeven moment voelt het alsof je alleen nog maar op zoek bent naar de volgende drop. Dan wordt het verslavend en dan is de lol eraf.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tbGZO5Cv3UqjIfJApz8jf9UVlAI=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/LnbcOe4PQpZuaiDZAigvBaQx.png?f=user_large

Waarom spelen mensen die dit echt denken ARPG's is wat ik mij afvraag. Die draaien echt puur en alleen om ''the next best thing'' vinden/craften/younameit. Dat is letterlijk het doel van álle ARPG's die je kunt spelen op dit moment :+

[ Voor 6% gewijzigd door London op 13-07-2023 14:07 ]

Tesla M3LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 10:00
Je hebt er dan toch aardig wat uurtjes ingestoken. 74 en 100 haal je niet zomaar.

Zelf heb ik een level 54 WW barbarian en een 42 Summoner Necromancer. Met de Barb zit ik in de endgame en was Lilith prima te verslaan. Wel gezegd hebbende dat ik deze samen met mijn vrouw speel en zij een Frost Sorc is. Eerder postte ik ook dat het een behoorlijke studie wordt om alles perfect te doen in deze game en ik heb dat dan ook los gelaten. De gear, aspects, paragon, glyphs etc laat ik los en vul ik in hoe ik denk dat goed of leuk is. Skills heb ik wel volgens het perfecte plaatje gedaan. Dit geeft meer rust en we zijn nu NM dungeons, world events en de maps aan het voltooien.

Ik kan me goed voorstellen dat ik het dodelijk saai ga vinden om mijn barb nog tot 100 te moeten levelen, maar tot nu toe vermaak ik me prima met de end game en kijk ik uit naar het eerste seizoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackson6
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Kan je je stash nou ook weer delen met je seasonal character, en zo ja, ook gear gebruiken uit die stash?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bossie
Jackson6 schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 14:30:
Kan je je stash nou ook weer delen met je seasonal character, en zo ja, ook gear gebruiken uit die stash?
Lijkt me niet, seasonal/eternal zijn gescheiden echter gaat je seasonal wel naar eternal als een season voorbij is.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
[...]

Het voelt meer alsof je eindelijk genoeg geld gespaard hebt om een nieuwe Audi S6 te kopen, maar in je zoektocht worden je alleen maar oude Volvo 440's aangeboden. De dealer heeft de Audi wel, maar weigert die zomaar aan je te verkopen. Je komt op een wachtlijst en het kan zomaar een paar jaar duren, voordat je aan de beurt bent, met de kans dat je hem helemaal niet eens mag kopen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Deadsmell
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 24-07 11:28
[...]

Vroeger speelde ik elk char naar een redelijke endgame toe dat is in D4 niet echt te doen als je niet 8 uur per dag speelt, en dan lijkt het teveel op werken :D
Dat is juist de hele opzet van arpg's. Arpg's zijn werk, hard werk. Vele uren grinden tot je je gear optimaal hebt en de hoogste tiers kunt spelen, de moeilijkste uber bosses kunt verslaan en met andere spelen kunt strijden om je positie op het leaderboard. Dat is letterlijk waarom mensen het spelen.

Om die reden moet er ook content zijn die onbereikbaar is voor meer dan de helft van de spelers. Zodat de arpg fans ook reden hebben om door te blijven spelen en het een continuous loop wordt.

Voor andere spelers is er de storyline en alle andere content, maar dan op een lager niveau. Of normale rpg's desnoods.

Maar laten we niet alle uitdaging in spellen gaan versimpelen zodat het bereikbaar wordt voor iedereen. Want dat leidt er uiteindelijk toe dat high end spelers en ook content creators er niets meer in zien en de gehele interesse afneemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09:51

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Ben net lvl 69 geworden met mijn Sorc. Overstap naar Tier 4 lukt nog niet, te squishy.
Wel jammer, merk dat ik wel genoeg dmg doe, alleen alles doet zoveel pijn

Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wognummer
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10:12
Mad-Matt schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 15:41:
Ben net lvl 69 geworden met mijn Sorc. Overstap naar Tier 4 lukt nog niet, te squishy.
Tip doe de worldboss op T4 zorg dat je met wat lvl 100's in een groep zit en doe dan langzaam gear verzamelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buizerd__NL
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 09:01
En Helltide is op zich wel te doen op jouw level, alleen je moet wat waakzamer zijn dat je niet afk staat ergens. :+

PSN: BUIZERD____NL 4x_. Battlenet: BuizerdNL#2451

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wognummer
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10:12
Buizerd__NL schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 16:08:
En Helltide is op zich wel te doen op jouw level, alleen je moet wat waakzamer zijn dat je niet afk staat ergens. :+
als Sorc is dat wel echt opletten hoor :) die doe ik (lvl 68) liever met een groepje

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Buizerd__NL
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 09:01
Klopt daar ben ik helaas zelf achter gekomen. Ook als je gestunned bent of je staat ergens vast met je paard ben je zo dood als sorc.

PSN: BUIZERD____NL 4x_. Battlenet: BuizerdNL#2451

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09:51

Mad-Matt

TheDoctor#2181

bedankt voor de tips, we gaan het zien. met Season 1 ga ik toch eens die Druid proberen :)

Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zarhrezz
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 31-07 22:01
Vorige week story afgemaakt, tot aan flashback-fight #2 op tier 2 en toen was ik de boss HP-pools wel zat.

De story is prima, gameplay voelt soepel maar ik mis iets in de boss fights; de meeste zijn dertien in een dozijn (the floor is lava + adds). Dodge the pools, kill the adds, rinse-repeat triggert bij mij geen "yes! boss verslagen!"...eerder een"hehe, dat hebben we ook weer gehad".

M'n main game blijft toch Destiny 2. Daar is de klacht dat de mechanics in de boss fights in herhaling vallen, maar er zijn in ieder geval mechanics. Er zit een "eb and flood" in boss battles en dat maakt die fights interessant.

Season zal ik gaan doen met een andere class (campaign met Sorc gedaan) en zo zullen de seasons komend jaar wel wat speeltijd opleveren. Story-technisch verwacht ik niet dat Diablo in de buurt gaat komen van Destiny terwijl daar echt wel een hoop potentie zit. Maar wellicht schat ik dat verkeerd in.

Worth the money? Sure. Maar sinds Diablo III is het looter genre doorontwikkeld en Diablo IV zet wat mij betreft op dit moment geen nieuwe standaard.

<GOT> Zarhrezz#2885

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackson6
  • Niet online
Level 77 met Barbarian, vind het wel ff mooi nu, zie geen reden om nog veel verder te gaan, ik ben wel toe aan een andere build of class voor S1, suggesties voor iemand die van WW Barbarian komt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grvy
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 09:34

Grvy

Bot

crimby schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 14:13:
[...]

Je hebt er dan toch aardig wat uurtjes ingestoken. 74 en 100 haal je niet zomaar.

Zelf heb ik een level 54 WW barbarian en een 42 Summoner Necromancer. Met de Barb zit ik in de endgame en was Lilith prima te verslaan. Wel gezegd hebbende dat ik deze samen met mijn vrouw speel en zij een Frost Sorc is. Eerder postte ik ook dat het een behoorlijke studie wordt om alles perfect te doen in deze game en ik heb dat dan ook los gelaten. De gear, aspects, paragon, glyphs etc laat ik los en vul ik in hoe ik denk dat goed of leuk is. Skills heb ik wel volgens het perfecte plaatje gedaan. Dit geeft meer rust en we zijn nu NM dungeons, world events en de maps aan het voltooien.

Ik kan me goed voorstellen dat ik het dodelijk saai ga vinden om mijn barb nog tot 100 te moeten levelen, maar tot nu toe vermaak ik me prima met de end game en kijk ik uit naar het eerste seizoen.
Hij heeft het over Uber Lilith niet over de story Lilith. :)

Dit is een account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beavbusi
  • Registratie: April 2013
  • Nu online
Jackson6 schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 17:04:
Level 77 met Barbarian, vind het wel ff mooi nu, zie geen reden om nog veel verder te gaan, ik ben wel toe aan een andere build of class voor S1, suggesties voor iemand die van WW Barbarian komt?
Hota is leuker, Druid nog veel leuker :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackson6
  • Niet online
Beavbusi schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 17:21:
[...]

Hota is leuker, Druid nog veel leuker :p
Zat zel fook aan Druid te denken, welke build of richting bedoel je dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beavbusi
  • Registratie: April 2013
  • Nu online
Ik speel nu shred druid werewolf vorm, supersnel dashen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alekz87
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 17-09 07:30
Beavbusi schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 17:30:
Ik speel nu shred druid werewolf vorm, supersnel dashen :)
Druid is vooral leuk als je een tempest roar (unique helm) vind.

iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2, Apple Watch Series 6, iPhone 12 Pro, iPhone 14 Pro, iPhone 16 Pro, Apple Watch Series 10.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Goldman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09:48
Alekz87 schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 17:33:
[...]

Nou dit dus....ben van Pulverize build terug gegaan naar Nature's Fury dit is toch beter in lijn met mijn speel style.

Paragon board reset....dan word elk vakje individueel terug klikken gok ik?

Tjaaaaa...c[_] <- een lege care cup! - D3 Profile

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bossie
[...]

Je kan er ook 250-300 voor neerleggen als je niet wilt grinden :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsmell
Jackson6 schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 17:04:
Druid. Pulverize of Storm Wolf. Druids zijn in dit spel betere barbs dan barbs. :P
[...]

Nah, Druid heeft veel meer toffe variatie. Pulverize is een fantastische tank. Beetje de HotA-build onder de druids.Dan heb je trample/landslide nog, pure wolf tornade of zelfs support druid voor group. En heel veel niet-endgame viable varianten.

[ Voor 35% gewijzigd door Deadsmell op 13-07-2023 18:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-09 21:51
Dan moet je toch echt even goed naar je build kijken. Ik zat op lvl 56 op T4 met mijn sorc. En tot lvl 64 ofzo was dat best lastig.
Met een ice shards build is het eigenlijk alleen wachten tot je frost nova weer van cooldown af is.
https://maxroll.gg/d4/build-guides/ice-shards-sorcerer-guide

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsmell
RocketKoen schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 18:04:
[...]

Met een ice shards build is het eigenlijk alleen wachten tot je frost nova weer van cooldown af is.
https://maxroll.gg/d4/build-guides/ice-shards-sorcerer-guide
Is dat niet bij alle sorc builds het geval?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ABD
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 16-09 21:53

ABD

Thalaron schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 19:57:
Hebben ze Unique drops uitgeschakeld ofzo? Al iets van 15 Mystery Chests geloot, 15 NM Dunguens en geen enkele Unique meer voorbij zien komen..
Nah, dat moet de RNG zijn; de kans op goede items is gewoon laag, laat staan dat je goede items met de juiste stats krijgt; dit spel is uiteindelijk een grind. Je moet je vermaken met spelen, niet omdat je een superhero speelt met maximale stats. Als je dat wil, kan je beter een ander spel spelen.

Ik heb bv nooit een uber unique gehad, en heel veel uniques zijn door de shredder gegaan omdat ze matig zijn. Ik had al tijden niets meer gescoord, dus ik merkte niet dat ze afgelopen week(end?) even de uber rares uitgezet hebben om een bug te verhelpen, maar vlak daarna kreeg ik twee keer Gloves of the Illuminator achter elkaar, en daarna niets meer. Ik heb voorlopig sowieso niets aan die Gloves, en de stats zijn ook niet geweldig. Overigens kreeg ik die Gloves omdat ik tijdens helltides naast chest of mysteries, vooral alles op gloves zet als het even kan, ook me Obols en Tree of Whispers, want ondanks dat ik al ruim 20 levels geen betere items meer heb gekregen waar ik wat aan heb, lopen mij handschoentjes sterk achter.

Goed, vorige versies van Diablo waren uiteindelijk ook een grind. Zelfs in D3 season 28 met Altar of Rites en primordial ashes kreeg ik het niet voor elkaar om een almachtige build te maken met alleen maar de allerbeste primal ancient superitems. Al was deze laatste demon hunter mijn allerbeste build ooit.

tldr; Misschien kun je je verwachtingen bijstellen?
Deadsmell schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 18:26:
[...]

Is dat niet bij alle sorc builds het geval?
Nee, ik gebruik eerst een teleport met Raiment of the Infinite effect;) Daarna pas indien noodzakelijk een frostnova, maar ik evade ook heel veel, zodat ik geen ice armor hoef te gebruiken, gevolgd door opnieuw teleport met RotI effect. Rinse and repeat.

Het is heel simpel, spaarzaamheid scheelt deaths omdat mijn sorcerer in 1-2 klappen dood is.
Ik ben met mijn Chain Lighting sorcerer met level 62 gegaan, het is makkelijk te doen, ook zonder Raiment of The Infinite. Squishy blijft zij, gewoon nooit stil blijven staan en met teleport ontsnappen wanneer je vastgevroren bent.

[ Voor 23% gewijzigd door ABD op 13-07-2023 19:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ABD
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 16-09 21:53

ABD

Zarhrezz schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 16:46:
Vorige week story afgemaakt, tot aan flashback-fight #2 op tier 2 en toen was ik de boss HP-pools wel zat.

De story is prima, gameplay voelt soepel maar ik mis iets in de boss fights; de meeste zijn dertien in een dozijn (the floor is lava + adds). Dodge the pools, kill the adds, rinse-repeat triggert bij mij geen "yes! boss verslagen!"...eerder een"hehe, dat hebben we ook weer gehad".
Ja, dat is ook zo en ik vind dit ook jammer. Ze hergebruiken bosses uit de verhaallijn in dungeons en geven die een ander naampje. Dat vind ik wel jammer, net als ik het een kleine moeite zou vinden dat men elk seizoen een extra chapter met verhaallijn zou ontwikkelen. Je hoeft daar geen enorm team voor op te zetten en ik vind een nieuw verhaal spelen persoonlijk meer de moeite waard dan een sterk character te grinden met bounties. Als je dat laatste belangrijk vindt, hack het spel dan en zet je stats op max.

Zo spelen is wat mij betreft een spel als monopoly spelen met verzwaarde dobbelstenen. Je doet niets zelf.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ohmarinus
London schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 14:06:
[...]

[Afbeelding]

Waarom spelen mensen die dit echt denken ARPG's is wat ik mij afvraag. Die draaien echt puur en alleen om ''the next best thing'' vinden/craften/younameit. Dat is letterlijk het doel van álle ARPG's die je kunt spelen op dit moment :+
Ja, ik vind dit altijd zo'n elitair onzinnig argument :+

Dan doe je net alsof degene op wie je reageert niet snapt hoe het spel werkt. Natuurlijk weet ik dat. Maar in D4 is het wel erg belabberd hoe weinig upgrades je nog vindt na lvl 85. Ik heb ook wel het idee dat er veel meer stats zijn in D4 dan in de vorige games en dat daardoor de pools zo groot zijn dat het al lang duurt voor er in ieder geval drie van de vier stats goed zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ohmarinus
Bossie schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 17:37:
[...]

Je kan er ook 250-300 voor neerleggen als je niet wilt grinden :+
Bedoel je dat je dan een account koopt waar iemand die items al op gegrind heeft? :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ohmarinus
Verwijderd schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 14:02:
Wat is dat toch met die dopamine praatjes haha. Zeg je dat ook wanneer je een kado krijgt op je verjaardag: “bedankt voor het activeren van wat dopamine”?
Alles is dopamine man. Anders kom je niet eens je bed uit in de ochtend.

Maar om er wat dieper op in te gaan, gamestudios doen er alles aan om games boeiender te maken. Soms gaat het om kwaliteit, maar het gaat grotendeels ook om mensen bezig te houden in je game.

En soms gaat dat te ver:
https://www.independent.c...-epic-games-a9146486.html

Er zijn echt heel veel studies naar gedaan:
https://www.gamedeveloper...n-game-design#close-modal
When looking to understand user psychology to design better product experiences, one of the richest sources of knowledge exists within the game design world.
Je kunt het ook zelf toepassen door dingen in je dagelijks leven te 'gamifyen':
https://playmotiv.com/en/...ne-why-games-motivate-us/

[ Voor 53% gewijzigd door Ohmarinus op 13-07-2023 20:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• London
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Ohmarinus schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 20:02:
[...]

Dan doe je net alsof degene op wie je reageert niet snapt hoe het spel werkt. Natuurlijk weet ik dat. Maar in D4 is het wel erg belabberd hoe weinig upgrades je nog vindt na lvl 85. Ik heb ook wel het idee dat er veel meer stats zijn in D4 dan in de vorige games en dat daardoor de pools zo groot zijn dat het al lang duurt voor er in ieder geval drie van de vier stats goed zijn.
Ik zie niet in hoe mijn generieke reactie als elitair gezien kan worden, maar soit.

Verder wel eens dat het erbarmelijk is hoe het upgradepad in D4 is geregeld na een bepaald level, maar dat is al vaker besproken dus ik zal de deur ditmaal gesloten laten.

Tesla M3LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsmell
[...]
Dat is volkomen logisch en ligt niet aan D4. Hoe beter je gear, des te kleiner de kans dat je een upgrade vindt. Dat is een onvermijdelijk principe met random loot.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
[...]

Naar mijn mening is er teveel tijd en moeite gestoken in items en stats waar minder gebruik van wordt gemaakt. Nu is D4 natuurlijk nog niet lang uit en ik hoop echt dat het wat verder uitgewerkt gaat worden en niet verder de nerf in gaat. Drops zijn al een keer generfd, staan ver van de beta's en, vooral in de hogere brackets, simpelweg niet echt belonend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Darker
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 28-08 14:46
Ik ben een doorgewinterde D3 speler maar D4 kan mij toch niet lang 'vasthouden'. Zit nu op 72 met een Ice Shard Sorc, sinds level 53 op T4. Alle renown gehaald, kan prima helltides en NM dungeons doen maar de 'fun' is er een beetje af. Teveel statische herhaling met weinig échte rewards. Uniques zie ik amper droppen, wacht nog steeds op een Infinite Chest Armor en Frostburn gloves maar die krijg ik maar niet :o

Mis een beetje de 'tot en met T10' van D3, gear dat niet automatisch mee leveled zodat je alts er ook nog wat aan hebben, XP boosting gear (Leorics Signet), easy random party join voor dungeon raids en uberhaupt item quality wat gewoon constant huilen is xD

edit; oh en t feit dat je geen uniques kan krijgen van die OBOL vendors is ook gewoon nep. Zelfde laken een pak dat vendors in iedere stad exact hetzelfde verkopen, waar gebeurd dit irl?

Maar goed.. we zijn pas net begonnen, we houden hoop! Kom maar op met die patches.

[ Voor 11% gewijzigd door Darker op 13-07-2023 21:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Darker schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 21:44:
Ik ben een doorgewinterde D3 speler maar D4 kan mij toch niet lang 'vasthouden'. Zit nu op 72 met een Ice Shard Sorc, sinds level 53 op T4. Alle renown gehaald, kan prima helltides en NM dungeons doen maar de 'fun' is er een beetje af. Teveel statische herhaling met weinig échte rewards. Uniques zie ik amper droppen, wacht nog steeds op een Infinite Chest Armor en Frostburn gloves maar die krijg ik maar niet :o

Mis een beetje de 'tot en met T10' van D3, gear dat niet automatisch mee leveled zodat je alts er ook nog wat aan hebben, XP boosting gear (Leorics Signet), easy random party join voor dungeon raids en uberhaupt item quality wat gewoon constant huilen is xD

edit; oh en t feit dat je geen uniques kan krijgen van die OBOL vendors is ook gewoon nep. Zelfde laken een pak dat vendors in iedere stad exact hetzelfde verkopen, waar gebeurd dit irl?

Maar goed.. we zijn pas net begonnen, we houden hoop! Kom maar op met die patches.
D3 was ook geen pareltje vanaf de start. Dat werd ook pas goed met Seasons. Dus ik geef D4 absoluut een hele goeie kans om minstens net zo goed te worden.
Qua gear en levelen was D3 wel wat minder vervelend. Je had inderdaad wel meer aan je loot, al was het voor een andere class. Maar qua content vind ik D4 toch echt een tikkie beter dan D3, beiden in de start fase gezien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• justifire
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06:53
Diablo 3 werd pas goed vanaf de Reaper of Souls uitbreiding / update.

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• KraveN
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02:24
De main story van d4 vond ik persoonlijk wel goed. Het pakte me in ieder geval beter dan in d3. Dus dat is zijn geld wel waard geweest.

Ik denk dat ik met s1 nog wel een andere class ga levelen. Maar op een heel laag pitje, als ik op een avond wat helltide doe, rondje tree of whispers en een dungeon dan ben ik er eigenlijk wel weer klaar mee. Het meeste van de loot die je onderweg oppakt is niet eens de moeite waard om te vergelijken en wordt meestal direct gesalvaged.

Voor mij teveel een grind zonder voortgang.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bundin
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
D3 had bosses die wel echt een leuk gevecht opleverden en die me ook wel bijbleven. De D4 bosses.... meh. Verder hele hopen nutteloze legendaries, waardoor ik pas gevonden legendaries check wanneer ik m'n inventory leeg maak. Uniques zijn zeldzaam en dat vind ik prima, maar het zijn er ook nog eens niet veel. Ik heb 7 uniques gevonden op m'n druid (thanks world bosses), maar 3x de werebear chest, 2x de werewolf chest en 2x de vasily's helm. Dus ja... dat gaat ook vervelen.

Ik mis relevante variatie in loot, ancestrals moeten scannen voor micro upgrades en aspects in de kist kiepen om die micro upgrade te kunnen gebruiken is ook niet waar ik op zit te wachten. Het is het allemaal nu nog net niet helemaal. Desondanks is pixels pletten met wat vrienden tijdens slap ouwehoeren op discord alsnog leuk vermaak, maar de loot en progressie is niet waarom ik het speel. En das niet echt de bedoeling van een arpg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• llovesoccerx7
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 17-09 16:04
Ik heb nog niet alle areas discovered maar hoe kan ik nu zien welke stukjes dat zijn? Of is het gewoon overal bij langs wat nog niet duidelijk zichtbaar is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lord_T
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-09 00:11
d4 net de renown grind af, lvl 86 en best wel een beetje stil aan het worden.... s1 maar beetje afwachten.. maar die hele grind opnieuw voor de renown is echt wel kut

ja ja... niet iedereen heeft dezelfde kennis... wees daarom ook eens gewillig en geef een antwoord op een vraag ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
llovesoccerx7 schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 23:47:
Ik heb nog niet alle areas discovered maar hoe kan ik nu zien welke stukjes dat zijn? Of is het gewoon overal bij langs wat nog niet duidelijk zichtbaar is?
Yup exact dat.

Acties:
  • +7 Henk 'm!
Toch nog ff wat leuks meegepakt vanavond.
Ben lekker mount dingen gaan farmen, omdat ik ff geen dungeon meer kan zien.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QYCIkf3q_RUHaLJ0cgz-r_BBkmI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8hbkdpawzCAw8k0BnudIpiVv.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Pure_evil
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 02-09 04:47
Heb het nu al een beetje gehad met D4. Amper lvl 59 druid (ik speel niet veel nee), renown grind grondig beu maar vooral gear. Ik lees overal dat mensen al veel te vroeg BIS gear vinden en vraag me echt af hoe? Zit sinds lvl 25-30 aandachtig de affixes te bekijken en dat heeft tot nog toe geresulteerd in gemiddeld lvl 41-42 gear (op lvl 59 dus...) met meestal toch wel 1 affix die relevant is. Helm heeft zelfs geen enkele affix die relevant is maar heb er toch een aspect opgezet om door de capstone dungeon heen te komen.
Het enige die redelijk op mijn lvl is is weapon gewoon door raw dmg want daar zit ook eigenlijk geen enkele goede affix op. De 40% basic skill dmg erop rerollen is na 4 pogingen nog steeds basic skill dmg want krijg gewoon geen andere affixes. Niet erg handig met een pulverize build. Zover ik begrijp heb ik die basic skill voornamelijk voor Cc en vuln en hoor ik mijn dmg te doen met pulverize maar met amper core skill dmg affixes op mijn gear valt dat best tegen.

Ik zal vast wel nog een aantal dingen niet doorhebben gezien ik weinig en vooral redelijk korte sessies speel maar los daarvan vind ik de gear in vgl met d3 ook helemaal niet boeiend. Als er al eens een upgrade voorbij is het gewoon iets van Ojee, deze heeft 0,5% meer crit, dat ga ik echt voelen, echt een waardige upgrade voor 20 extra ilvl's.

Vertrek binnenkort op reis, zie wel of ik terug zin heb als ik terug thuis ben.

Sidenote om niet al te negatief te klinken: vergeleken met d3 launch is d4 wel een pak beter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eehbiertje
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 10-09 08:21
@Pure_evil game begint pas op T4

ivm de ancestral gear.. onder lvl 73 kun je geen ancestral gamblen geloof ik (correct me if i am wrong) en dropt deze ook minder (tot niet volgens mij) in dungeons

ancestral heeft een hogere stat range.

als je gear boven de ilvl 725 (inclusief upgrades) zit dan zit je in de hoogste tier op t moment.
qua weapon is het beter zo hoog mogelijk te hebben ivm de damage roll nog.

en qua gear de armor stat dan een beetje. maar dat is voor sommige classes wat minder relevant omdat je dat toch niet merkt (helaas)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KraveN
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02:24
eehbiertje schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 07:38:
@Pure_evil game begint pas op T4

ivm de ancestral gear.. onder lvl 73 kun je geen ancestral gamblen geloof ik (correct me if i am wrong) en dropt deze ook minder (tot niet volgens mij) in dungeons

ancestral heeft een hogere stat range.

als je gear boven de ilvl 725 (inclusief upgrades) zit dan zit je in de hoogste tier op t moment.
qua weapon is het beter zo hoog mogelijk te hebben ivm de damage roll nog.

en qua gear de armor stat dan een beetje. maar dat is voor sommige classes wat minder relevant omdat je dat toch niet merkt (helaas)
Je hebt wel een punt dat tier 4 end game is, maar of het dan begint? Want wat wordt los van het level en de moeilijkheid heel veel anders? Je doet nog steeds tow, helltide, world bosses, pvp en nightmare dungeons. Voor mij voelt de grind hetzelfde alleen heb je inderdaad kans op betere gear, maar blijft het een hele boel salvagen en vergelijken alvorens er een upgrade gevonden wordt. En natuurlijk is dat part of the game, maar ik had bij d3 toch het gevoel dat je meer progressie had.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eehbiertje
@KraveN

True maar komt omdat je bij d3 minder buckets had.. Atk speed / crit dmg en crit hit chance was daar de hoofdfactor. Hier heb je 6 stats waar je geluk mee moet hebben (ilvl / type item / 4 stats / leg affix)

Moet minimaal 5 goed hebben 1 kun je rerollen en de aspect kun je vervangen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 10:41
Ik heb het idee dat de curve andersom is bij D4 tov D3.

Bij D3 duurde het even voordat je goede gear had, maar zodra je een complete set had, dan ging de progressie hard. Ultra Uniques had je in feite niet, maar BiS items natuurlijk wel. Het duurde dan even voordat je de gewenste stats overal op had.

Bij D4 duurt het niet lang alvorens je alle (reguliere) legendarische gear hebt in de vorm van Aspects (uitzonderingen daar gelaten). Zodra je eenmaal alle aspects hebt die je nodig hebt, en je op hoger lvl zit, dan begint de progressie flink af te nemen. Laatste 6 uur speeltijd heb ik letterlijk niets gevonden dat bruikbaar was.

Ook waren er in D3 leuke opties om gear te verkrijgen zoals upgraden in de cube (target farming) en reforge opties. Het rerollen van een stat was daarbij efficiënter omdat get betaalbaarder was maar ook zichtbaar was wát je kon krijgen.

Al met al geeft D3 (niet bij release maar toch) je veel meer mogelijkheden om progressie te krijgen in je gear.

Verder mis ik het wisselen van build bij D4 ook wel. Ik wil best gold uitgeven om een build/ paragon board op te slaan waarna ik die kan blijven gebruiken en dan respeccen naar een andere build en die dan ook opslaan tegen een gold bedrag, maar alles resetten voor een vermogen om erachter te komen dat de andere build toch beter beviel, of dat ik simpelweg wat afwisseling zou willen… nee dat mag niet zomaar.

D4 maakt het je dus in het begin makkelijk, maar naarmate je vordert in het spel (lvl75+) werkt het spel je op alle fronten tegen om progressie te verkrijgen (ten opzichte van D3 in ieder geval). In D3 was vrijwel elke iLVL 70 item beter dan iLVL 69 of lager. In D4 zegt iLVL enkel iets over de maximale stat opties. En BiS Uniques zijn in D3 lastig perfect te krijgen maar goed te verkrijgen en in D4 had men het beter Myths kunnen noemen gelet op de droprate.

[ Voor 4% gewijzigd door Thalaron op 14-07-2023 08:06 ]

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Deels heb je gelijk maar ben het er persoonlijk niet mee eens dat dat een argument mag zijn of de game leuk is zeg maar.

Als je 70€ voor je game betaald wil je gewoon direct fun hebben en niet zo iets van: ja de game word pas na 50 uur leuk bijvoorbeeld :P

Nou ervaar ik dat zelf niet hoor. ik heb vanaf het begin en nu nog steeds plezier met 150-200 uur en kijk nog erger uit naar S1.

Maar sommige mensen die dus al "vroeg" stoppen kan je niet zeggen van: je bent nog niet eens begonnen :P Maargoed we wisten 100% van te voren al dat een groot deel van de playerbase redelijk snel stopt. dat is tevens de tijd waar we in leven en je bij elke grote launch ziet en de game was erg hyped waardoor er ook veel nieuwe spelers naar de franchise komen en er dan na campaign bijv achterkomen van oke de rest is niet mijn ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eehbiertje
Moet er qua ubers ook bij zeggen het hangt van de class af die je speelt. Een grandfather en doombringer? dropt volgens mij niet voor sorc ivm het niet kunnen gebruiken..

Hier blijf dus alleen de andariel's en harlequin + jewelry over.. Dat verkleint de drop kans al weer. Denk dat het voor sorcs daarom ook moeilijker is om bepaalde ubers te krijgen.

Gear had in feite gewoon mee moeten schalen. Maar game is ontworpen voor lvl 50 volgens mij de rest is "extra" denk dat we voor endgame geduld moeten hebben en dat we daar verbeteringen in gaan zien maar dat kost tijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exactor it
Ricmaniac schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 08:23:
[...]

Deels heb je gelijk maar ben het er persoonlijk niet mee eens dat dat een argument mag zijn of de game leuk is zeg maar.

Als je 70€ voor je game betaald wil je gewoon direct fun hebben en niet zo iets van: ja de game word pas na 50 uur leuk bijvoorbeeld :P

Nou ervaar ik dat zelf niet hoor. ik heb vanaf het begin en nu nog steeds plezier met 150-200 uur en kijk nog erger uit naar S1.

Maar sommige mensen die dus al "vroeg" stoppen kan je niet zeggen van: je bent nog niet eens begonnen :P Maargoed we wisten 100% van te voren al dat een groot deel van de playerbase redelijk snel stopt. dat is tevens de tijd waar we in leven en je bij elke grote launch ziet en de game was erg hyped waardoor er ook veel nieuwe spelers naar de franchise komen en er dan na campaign bijv achterkomen van oke de rest is niet mijn ding.
Je kunt ook prima plezier hebben door tot level 50 (of 70) spelen met alle 5 de classes. En varianten qua builds verhoogt dat nog veel meer. Je core build is dan klaar buiten wat legendary aspects die skills veranderen. Alle dingen via paragon maken je build effectiever (lees hogere nummers en krachtigere effecten) maar veranderen je gameplay loop niet echt. In het begin gedeelte van het spel zit zoveel meer variatie in gametime dan in het stuk 70-100. Ik speel nog steeds met plezier maar kan wel zeggen dat de drie poppetjes die ik heb het leukst waren in de opbouwfase.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsmell
Pure_evil schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 04:19:
Heb het nu al een beetje gehad met D4. Amper lvl 59 druid (ik speel niet veel nee), renown grind grondig beu maar vooral gear. Ik lees overal dat mensen al veel te vroeg BIS gear vinden en vraag me echt af hoe? Zit sinds lvl 25-30 aandachtig de affixes te bekijken en dat heeft tot nog toe geresulteerd in gemiddeld lvl 41-42 gear (op lvl 59 dus...) met meestal toch wel 1 affix die relevant is. Helm heeft zelfs geen enkele affix die relevant is maar heb er toch een aspect opgezet om door de capstone dungeon heen te komen.
Het enige die redelijk op mijn lvl is is weapon gewoon door raw dmg want daar zit ook eigenlijk geen enkele goede affix op. De 40% basic skill dmg erop rerollen is na 4 pogingen nog steeds basic skill dmg want krijg gewoon geen andere affixes. Niet erg handig met een pulverize build. Zover ik begrijp heb ik die basic skill voornamelijk voor Cc en vuln en hoor ik mijn dmg te doen met pulverize maar met amper core skill dmg affixes op mijn gear valt dat best tegen.

Ik zal vast wel nog een aantal dingen niet doorhebben gezien ik weinig en vooral redelijk korte sessies speel maar los daarvan vind ik de gear in vgl met d3 ook helemaal niet boeiend. Als er al eens een upgrade voorbij is het gewoon iets van Ojee, deze heeft 0,5% meer crit, dat ga ik echt voelen, echt een waardige upgrade voor 20 extra ilvl's.

Vertrek binnenkort op reis, zie wel of ik terug zin heb als ik terug thuis ben.

Sidenote om niet al te negatief te klinken: vergeleken met d3 launch is d4 wel een pak beter
Dat betwijfel ik. BiS gear vinden is niet zo simpel. Mijn druid is nu level 79 en slechts één item benadert BiS: mijn wapen. Er is één stat die ik daarop moet rerollen, maar daarvoor heb ik al twee keer mijn hele gold voorraad er doorheen gejaagd, zonder succes. En dan zijn alle stats nog steeds niet maximaal. Duurt wel even voor ik zo'n wapen weer vind.
Ik denk dat dit een spel is waarbij verbetering altijd wel mogelijk blijft, binnen de 3 maanden cyclus van seasons.

Tip: ga geen gear enchanten als het niet ancestral is. Sacred gear of lager enchanten is alleen maar geldverspilling en niet nodig voor de capstone dungeons.
Ricmaniac schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 08:23:
[...]

Ja inderdaad. Het is gewoon natuurlijk verloop. Plus de spelers die al level 100 zijn en geen zin hebben om alts te maken of door te grinden. Die gaan nu weg en komen terug zodra het season start.

Vraag:
Weet iemand of het nuttig is om hogere tier nightmare dungeons te runnen, als je daar soepel doorheen gaat? Je wilt minimaal een tier 31 pakken voor level 85 mobs en minimaal monster levels 3 levels boven je eigen hebben, maar wat zijn de voordelen van daarboven? Alleen meer glyph xp? Want al het andere schaalt van je eigen character level toch?

[ Voor 22% gewijzigd door Deadsmell op 14-07-2023 09:49 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JSchut
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10:27

JSchut

.....

Merk dat ik niet zoveel zin meer heb in Diablo. Puur omdat ik weet dat ik volgende week vanaf scratch weer moet/wil beginnen.

Even een klein weekje pauze maar denk ik :)

PSN jschut_82 | Xbox: JSchut82

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kol Nedra
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 10:11
JSchut schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 09:51:
Merk dat ik niet zoveel zin meer heb in Diablo. Puur omdat ik weet dat ik volgende week vanaf scratch weer moet/wil beginnen.

Even een klein weekje pauze maar denk ik :)
nu wetende dat s1 er bijna is heb ik al 4 dagen niet meer ingelogd op D4. ik ga vanaf de 20ste beginnen met rogue

nothing stops this train

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JSchut
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10:27

JSchut

.....

Kol Nedra schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 10:02:
[...]

nu wetende dat s1 er bijna is heb ik al 4 dagen niet meer ingelogd op D4. ik ga vanaf de 20ste beginnen met rogue
Ik weet nog niet zo goed welke class ik wil gaan spelen in S1.

Heb nu een druid op 70, sorc op 42 en een necro op 11.

Zat ook aan rogue te denken maar weet het nog niet zo goed.

PSN jschut_82 | Xbox: JSchut82

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanter
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10:54
Ben level 42 en nog met de campagne bezig. Van het weekend proberen het uit te spelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exactor it
Deadsmell schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 09:44:
[...]

Vraag:
Weet iemand of het nuttig is om hogere tier nightmare dungeons te runnen, als je daar soepel doorheen gaat? Je wilt minimaal een tier 31 pakken voor level 85 mobs en minimaal monster levels 3 levels boven je eigen hebben, maar wat zijn de voordelen van daarboven? Alleen meer glyph xp? Want al het andere schaalt van je eigen character level toch?
De monsters hebben een hogere base xp op hogere levels. Dus je verdient meer character xp met hogere tiers dungeons. Naast de hogere glyph xp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeanGreen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13-08 13:34
Is toch gek dat seasons de reden zijn dat mensen de game nu niet of veel minder spelen? :?
Ik snap aan de ene kant de replayability wel een beetje die een season gaat bieden, maar wat mis ik, als 'season-skepticus' nou precies als ik S1 oversla en gewoon verder level of een ethernal alt aanmaak? De ervaring van een nieuwe questline en tijdelijke mechanics? Het enige wat overblijft na afloop is toch een character met gear en cosmetics? Ik ben nog niet overtuigd van het doel ervan. Zijn er dan unieke items die alleen dan te vinden zijn? Gaat het levelen sneller? En bij S2 dan? Weer een nieuw karakter erbij en de rest niet meer spelen?

Misschien ben ik gewoon nog niet uitgekeken op mijn ene main character en heb ik nu de incentive nu nog niet nodig om een alt te maken. Ik doe vast uit fomo wel mee volgende week, maar waarom precies, tsja.. ik weet het nog niet.

Wie kan me overtuigen? :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoSchaap
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02:00

JoSchaap

Had a life, got a modem..

in diablo 3 had ik de eerste 2 seasons ook geskipt omdat het niet veel toevoegde en ik nog niet 'klaar' was met mn huidige progressie.

Het lijkt erop dat ik nu ook ga wachten en op non-season blijf.
Ik heb ook gewoon een fulltime baan en wil eerst de 100 halen en minstens 2 waves van uberlillith halen :)

GamePC : Inv. : GameRoom : YouTube : Steam : Twitch : BattelNET

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deadsmell
Exactor it schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 10:14:
[...]

De monsters hebben een hogere base xp op hogere levels. Dus je verdient meer character xp met hogere tiers dungeons. Naast de hogere glyph xp.
Niet persé. Alleen onder voorwaarde dat je er net zo snel doorheen gaat als dat lagere level. Duurt het iets langer, dan heeft het wellicht meer nut om lager te spelen.

Maar gaat op zich wel lekker rap. Doe nu fluitend tier 40 en wil eigenlijk pushen, maar zie daar vooralsnog het nut niet van in. Misschien als mijn glyphs naar 21 moeten? Ik heb er nu drie op 15.
MeanGreen schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 10:38:
Is toch gek dat seasons de reden zijn dat mensen de game nu niet of veel minder spelen? :?
Ik snap aan de ene kant de replayability wel een beetje die een season gaat bieden, maar wat mis ik, als 'season-skepticus' nou precies als ik S1 oversla en gewoon verder level of een ethernal alt aanmaak? De ervaring van een nieuwe questline en tijdelijke mechanics? Het enige wat overblijft na afloop is toch een character met gear en cosmetics? Ik ben nog niet overtuigd van het doel ervan. Zijn er dan unieke items die alleen dan te vinden zijn? Gaat het levelen sneller? En bij S2 dan? Weer een nieuw karakter erbij en de rest niet meer spelen?

Misschien ben ik gewoon nog niet uitgekeken op mijn ene main character en heb ik nu de incentive nu nog niet nodig om een alt te maken. Ik doe vast uit fomo wel mee volgende week, maar waarom precies, tsja.. ik weet het nog niet.

Wie kan me overtuigen? :>
Het hele nut van arpg's is de seasonal gameplay. Elke drie maanden nieuwe content ontdekken en spelen, tegen andere spelers vechten om een plek op het leaderboard en nieuwe builds uitproberen. Door seasons krijg je elke keer het gevoel van vernieuwing, van een verse start. Dat voelt heel waardevol. Prima als je dat niet leuk vindt en non-season wilt spelen, maar de meeste sceptici zijn doorgaans snel overtuigd. :P

[ Voor 53% gewijzigd door Deadsmell op 14-07-2023 17:39 ]

Pagina: 1 ... 106 ... 213 Laatste