Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennisCle
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 04-09 12:26
Ik heb zojuist op lvl60 mijn eerste NM20 gedaan. Moet zeggen dat het redelijk makkelijk ging behalve dat er wat non-elites waren die heel hard hitten (hornets vooral). Wel een paar keer dood gegaan, maar voorheen deed ik lvl12-13 en dat was te makkelijk en deze sprong viel mee.

Heb mijn gear een klein beetje geupgrade en wat aspects erop geprint die ik miste. Ik voelde me erg squishy met name tegen non-elites, omdat ik dan geen barrier krijg van mijn aspect. Hoop ook op snel een betere drop van die barrier aspect, want deze heb ik al 25 levels.

Denken jullie dat ik dan al die T4 capstone kan doen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GlorixJim
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 28-07 13:23
DennisCle schreef op maandag 10 juli 2023 @ 15:50:
Ik heb zojuist op lvl60 mijn eerste NM20 gedaan. Moet zeggen dat het redelijk makkelijk ging behalve dat er wat non-elites waren die heel hard hitten (hornets vooral). Wel een paar keer dood gegaan, maar voorheen deed ik lvl12-13 en dat was te makkelijk en deze sprong viel mee.

Heb mijn gear een klein beetje geupgrade en wat aspects erop geprint die ik miste. Ik voelde me erg squishy met name tegen non-elites, omdat ik dan geen barrier krijg van mijn aspect. Hoop ook op snel een betere drop van die barrier aspect, want deze heb ik al 25 levels.

Denken jullie dat ik dan al die T4 capstone kan doen?
100%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buizerd__NL
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 09:01
Bossie schreef op maandag 10 juli 2023 @ 15:47:
[...]

Ik moet bekennen dat ik als console speler de chat wel volg, maar dat reageren me teveel moeite kost icm dat ik safe spot nodig heb :+
Herkenbaar. Ik speel zelf ook op PS5.

PSN: BUIZERD____NL 4x_. Battlenet: BuizerdNL#2451

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09:55

The Legend

*Plop*

The Legend schreef op zondag 9 juli 2023 @ 14:38:
Gister op lvl 74 tijdens het renown farmen in een normale dungeon dropt Raiment of the Infinite uit een normaal kistje 8)7 Eerste voor m’n ice shards build bruikbare unique *O*
Volgende: Iceheart Brais pants 8) Kom nu wel in de knoei met m’n aspects die ik nodig dacht te hebben, bepaalde kunnen alleen op helm, chest, pants of amulet. Als chest en pants al afvalt ivm Unique, dan hou ik maar 2 slots voor 3 of 4 aspects die ik kwijt wil :+

Ik ben toch malle pietje niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woohooo
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07:34

Woohooo

Smilie, James Smilie

Weet er iemand of 'Chilled' hetzelfde is als 'Slowed'? Heb nu wat items met +X dmg voor slowed.
Mn unique boots hebben een Chilled effect erop zitten als er iemand doorheen loopt.

Op de reddit en Blizzard forums is het een beetje 50/50 of Chilled nou Slowed is en die dmg erbij komt. Ik vind het vaak erg verwarrend wat er nou wordt bedoeld.

Zo ja of nee; bron? zelf getest? of aanname?

[ Voor 19% gewijzigd door Woohooo op 10-07-2023 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• So_Surreal
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 17-09 20:04
Spooksel schreef op maandag 10 juli 2023 @ 15:09:
Pff, ik moet zeggen dat de spraakzaamheid in de GoT 2 clan over het algemeen wel tegenvalt hoor :P Meestal zijn er wel ong 55-65 tegelijk online, maar als je wat zegt of LFG bent dan kun je gewoon spelden horen vallen.

Had eerlijk gezegd wel iets meer levendigheid verwacht in de clan(s). Is dit ook zo bij de andere clans?
Ik denk dat dat komt omdat mensen niet naar die clan kijken doordat deze gespamd wordt door al die achievements.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DaWizza schreef op maandag 10 juli 2023 @ 15:01:
[...]

Beer kan ook best veel hebben. In totaal komt het neer op 2.5x hp (want fortify is 1x je hp erbij + barrier)
Je zit zo op 20-25k wat eraf moet voordat je dood gaat.
Tel daar de armor bij op (nu iets van 7k) en het is best lastig dood gaan.
Zo werkt fortify volgens mij niet hoor... Het is geen shield of zoiets. Het enige wat het doet is als je fortify hoger is dan je huidige life, dan krijg je 10% damage resistance. Die 10% kun je wat verbeteren met extra dr when fortified op je gear, maar voordat je op 50% dr zit waarmee je je life effectief zou verdubbelen moet je wel erg veel hebben. Vooral omdat het vermenigvuldigt, niet optelt. Dus als jij 4 keer 10% dr when fortified hebt (plus de basis 10%) dan heb je niet 50% dr, dat wordt 0,9 ^ 5 = 0,59 -> 41% dr.
En dan is het volgens mij ook pas actief ná de eerste hit. Als jij full health hebt dan ben je nog niet fortified ook al zit fortify ook helemaal vol. Als die eerste hit je oneshot heb je dus niks aan fortify. Natuurlijk helpt het wel tegen DoTs want dan is fortify snel actief.

Gamertag: FinrazielNL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dagarkin
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 09:28
Exactor it schreef op zaterdag 8 juli 2023 @ 13:55:
[...]

Diablo is geen moeilijk spel. Althans niet qua gameplay mechanics met pixel perfect dodges en timing op aanvallen etc. Als het moeilijk is ben je te hoge level aan het pushen of kan je build beter.
Ja nu naar tier 3. De eerste captstone dungeon prima te doen.

Heb met de necromancer nu legandary prefix met barrier, waardoor als ik bonestorm cast extreem lang geen damage krijg. Denk wel dat ze deze nog aanpassen.

Nu eindelijk ook rust, aangezien ik nu 20 juli mooi met het nieuwe seizoen mee kan doen.

Al met al is dit tov deel 3 voor mij stukken betere ervaring. Ook mooi combinatie tussen verhaallijn en je eigen ding doen.

Enige wat ik jammer vind is, dat ik dit niet 20 jaar geleden kon spelen, nu veels te weinig tijd

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 09:58
In HC weer level 38 en weer een extra gebied met alle altars + exploration. Het was goed dat ik alle levelling gear apart in een stashtab had gedaan, dat helpt heel erg d:)b

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aganim
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 09:43

Aganim

I have a cunning plan..

DaWizza schreef op maandag 10 juli 2023 @ 15:01:
[...]

Beer kan ook best veel hebben. In totaal komt het neer op 2.5x hp (want fortify is 1x je hp erbij + barrier)
Je zit zo op 20-25k wat eraf moet voordat je dood gaat.
Tel daar de armor bij op (nu iets van 7k) en het is best lastig dood gaan.
Nee, dat klopt niet. Fortify geeft je Fortified status wanneer je Fortify hoger is dan je huidige hoeveelheid gezondheid. Fortified geeft je vervolgens 10% schadereductie, waar eventueel nog bonussen van items en skills bovenop kunnen komen. Maar het geeft je geen extra health pool.

[ Voor 1% gewijzigd door Aganim op 10-07-2023 19:56 . Reden: Urgh, typos en geklooi op mobiel ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raymon1988
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 07-09 21:03
Woohooo schreef op maandag 10 juli 2023 @ 16:12:
Weet er iemand of 'Chilled' hetzelfde is als 'Slowed'? Heb nu wat items met +X dmg voor slowed.
Mn unique boots hebben een Chilled effect erop zitten als er iemand doorheen loopt.

Op de reddit en Blizzard forums is het een beetje 50/50 of Chilled nou Slowed is en die dmg erbij komt. Ik vind het vaak erg verwarrend wat er nou wordt bedoeld.

Dit vroeg ik mij ook al eens af. zag toen het volgende filmpje van Rhykker. Niet hetzelfde.
In het filmpje zegt ie het niet 100% te kunnen garanderen, maar een z.s.m. een update zou geven als iets erop zou wijzen dat het niet klopt. Andere mechanics heeft ie inmiddels bijgewerkt indien nodig, en deze niet.

Wyrmheart zegt hetzelfde, met argumenten die mij tot nu toe het meest logisch leken:
No, they are different things. Chill has a stacking mechanic based on a percentage, once it reaches 100% it freezes; chill also decreases over time if you don’t reapply it. Slow is a set amount.
edit:quote erbij

[ Voor 10% gewijzigd door Raymon1988 op 10-07-2023 20:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justifire
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06:53
Woohooo schreef op maandag 10 juli 2023 @ 16:12:

Volgens mij is chilled geen slowed.
Chilled is echter wel een crowd control.
(Zoals sommige aspects omschrijven +x% damage vs crowd controlled enemies)
Blight heeft bijvoorbeeld specifiek een extra optie voor slow.

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Chilled is een slow, een slow is cc.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mQPalHPFyFTe2xtmxKSjmNJaZew=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JsyyrpAx42bsd3GfwGELlsqu.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 92% gewijzigd door Verwijderd op 10-07-2023 21:24 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Exactor it
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 08:20
Daar zou ik tegen inbrengen dat chilled opbouwt naar frozen en slowed opbouwt naar stunned. Dat het een cc is, is duidelijk. Het gaat erom of +damage tegen slowed enemies ook werkt bij chilled enemies. (ik denk het niet maar heb geen gear waarmee ik het kan testen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWizza
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Finraziel schreef op maandag 10 juli 2023 @ 18:17:
[...]

Zo werkt fortify volgens mij niet hoor... Het is geen shield of zoiets. Het enige wat het doet is als je fortify hoger is dan je huidige life, dan krijg je 10% damage resistance. Die 10% kun je wat verbeteren met extra dr when fortified op je gear, maar voordat je op 50% dr zit waarmee je je life effectief zou verdubbelen moet je wel erg veel hebben. Vooral omdat het vermenigvuldigt, niet optelt. Dus als jij 4 keer 10% dr when fortified hebt (plus de basis 10%) dan heb je niet 50% dr, dat wordt 0,9 ^ 5 = 0,59 -> 41% dr.
En dan is het volgens mij ook pas actief ná de eerste hit. Als jij full health hebt dan ben je nog niet fortified ook al zit fortify ook helemaal vol. Als die eerste hit je oneshot heb je dus niks aan fortify. Natuurlijk helpt het wel tegen DoTs want dan is fortify snel actief.
I stand corrected :)

SUZ-SWM80VA & ERSD-VM2D, 200L SWW, 5330Wp O 45°, 2870Wp W 45°, 820Wp Z 10°, Zendure 2400AC 8,64kWh thuisbatterij, Fresh-r on the wall compac WTW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Exactor it schreef op maandag 10 juli 2023 @ 22:03:
[...]

Daar zou ik tegen inbrengen dat chilled opbouwt naar frozen en slowed opbouwt naar stunned. Dat het een cc is, is duidelijk. Het gaat erom of +damage tegen slowed enemies ook werkt bij chilled enemies. (ik denk het niet maar heb geen gear waarmee ik het kan testen)
Dat chill kan over gaan naar frozen staat ook In die lijst maar over opbouw naar een stun kan ik niets vinden.
Geen idee over die +damage tegen slowed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pirke
  • Laatst online: 00:33
Legions gaan een stuk lekkerder zonder minions, ik heb nu het gevoel ook echt wat bij te dragen. Minions waren echt veel te traag.

Op lvl87 Lilith eens geprobeerd. Ik heb daadwerkelijk een paar deukjes erin gekregen :) Na 5% dmg werd ik geoneshot. Vond dat het nog best aardig ging. Nog even wat door levelen.

Play Time : 7 days 19 hours 15 minutes :X

Ik speel traag, doe zeker 2 uur per level. Wel tier 48 NM ondertussen, dan is er nog een beetje uitdaging over, anders is er geen lol aan. Speedrunnen is niet mijn ding.

Ben lvl 88 nu. Ik verwacht de 100 niet te halen voor S1, maar daarna is er ook nog tijd. 1 karakter naar de 100 krijgen zou wel leuk zijn.

Heb ook nog een lvl25, lvl20 en lvl15 alt, maar die gaan waarschijnlijk het putje in, was gewoon een beetje gevoel krijgen voor andere poppetjes.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Ring of Mendeln dropt vandaag. Te laat. Ik kan niet meer terug naar minions. Misschien voor de lol eens proberen als ik lvl100 ben, maar nu nog niet. Ben vandaag to 96 en een beetje gekomen. Da's 1 leveltje progress sinds gisteren. Helaas veel dungeons gehad met wraiths. Ik heb zo'n hekel aan ze.
Voor de rest 0,0 upgrades. Ik doe NM+3, want hoger geeft me toch geen extra XP of betere loot. Moest het vandaag ook weer doen met <750ilvl zooi.
91,8mln gold op de rekening, dus dat schiet ook lekker op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• karsb23
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 09:46
Gisteren eindelijk naar T4 gegaan met Flurry / Rapid Fire Rogue. Eerst had ik alleen Flurry met meerdere imbuements maar wegens een tekort aan single target damage Rapid Fire toegevoegd aan de build. Gisteren dropte eindelijk de unique dagger Condemnation en ik vloog gelijk door de Capstone dungeon T4.

Vraagje voor wat betreft de start van S1. Betekent dit dat al je characters verwijderd worden? Of werkt het zoals in Path of Exile dat je dan gewoon met je huidige characters geen seasonal content kan doen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dazzler2120
  • Registratie: Oktober 2013
  • Nu online

Dazzler2120

FP ProMod
karsb23 schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 08:16:
Gisteren eindelijk naar T4 gegaan met Flurry / Rapid Fire Rogue. Eerst had ik alleen Flurry met meerdere imbuements maar wegens een tekort aan single target damage Rapid Fire toegevoegd aan de build. Gisteren dropte eindelijk de unique dagger Condemnation en ik vloog gelijk door de Capstone dungeon T4.

Vraagje voor wat betreft de start van S1. Betekent dit dat al je characters verwijderd worden? Of werkt het zoals in Path of Exile dat je dan gewoon met je huidige characters geen seasonal content kan doen?
Je huidige characters blijven gewoon bestaan op de Eternal realm. Sommige contect zal alleen via seasonal te ervaren zijn, andere content via zowel seasonal als eternal.
Daarnaast komt een seasonal realm met eigen character slots. Aan het einde van het season worden die characters omgezet naar de eternal realm.

PS4 PSN: Dazzler2120

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-09 14:30
So_Surreal schreef op maandag 10 juli 2023 @ 16:41:
[...]

Ik denk dat dat komt omdat mensen niet naar die clan kijken doordat deze gespamd wordt door al die achievements.
Qua communicatie en social hebben een hoop steken laten vallen helaas bij Diablo4.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bakkerjangert
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 06:21
Voor de completionists onder ons is het volgende draadje op reddit wellicht interessant. Deze geeft een detail overzicht van de random drop side quests per regio.

Hopelijk voegt Blizzard in de volgende update een log toe met voltooide side-quests zodat het makkelijk wordt te zien welke je nog mist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dog4life
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
karsb23 schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 08:16:
Welk level ben je? Ben zelf een lvl 56 Flurry (met enkel poison imbuement). Ik mis echter nog wat aspects, de juiste boots en de condemnation. Maar, ik ga er op WT3 prima doorheen. NM doe ik op tier 1, aangezien ik ze nog had liggen. Heb er nu een paar van 2-3-4 liggen, later is even zien hoe dat gaat. En hopen op wat drops, vanaf lvl 50 dropt er niet veel meer wat een vooruitgang is :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karsb23
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 09:46
dog4life schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 09:41:
[...]

Welk level ben je? Ben zelf een lvl 56 Flurry (met enkel poison imbuement). Ik mis echter nog wat aspects, de juiste boots en de condemnation. Maar, ik ga er op WT3 prima doorheen. NM doe ik op tier 1, aangezien ik ze nog had liggen. Heb er nu een paar van 2-3-4 liggen, later is even zien hoe dat gaat. En hopen op wat drops, vanaf lvl 50 dropt er niet veel meer wat een vooruitgang is :(
Ik was zelf level 64 toen Condemnation dropte en ik naar T4 kon. Ik verwacht wel dat ik eerder had kunnen gaan want ik ging er vrij gemakkelijk doorheen. Ik heb heel lang met Poison Trap / Poison Imbuement gespeeld maar merkte dat ik niet genoeg single target had. Nu heb ik Shadow imbuement erbij gedaan met Rapid Fire en de build is veel meer all-round geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennisCle
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 04-09 12:26
Helaas bleek de baas toch te sterk. Dungeon ging ik makkelijk doorheen, maar de abilities van de baas oneshotten mij min of meer nadat de barrier weg was. Kreeg hem tot iets onder 50%, maar die Blastwave komt zo fokking snel dat ik ze niet allemaal kon ontwijken.

Nog een paar levels pakken om wat meer health te krijgen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Exactor it
Level 83 inmiddels en wacht nog op aspect van exposed flesh voor refilling essence maar heb eindelijk een goede tweede, aspect of umbral (4 [1-4]). In combinatie met essence regen via crits (elke aanval is een crit) en alle cc effecten die ik doe gaat dit echt hard. De bonus damage voor elke punt boven 50 essence is best aardig. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbdie
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 14-09 11:59
Ik heb inmiddels al duizenden Obols uitgegeven aan focussen met als doel de Aspect of Frozen Tundra te krijgen. Heb alle aspects al tientallen keren gezien, maar deze gewoon nog geen enkele keer. Is er een site of andere bron waar je kan checken op welk stuk gear of met welke event je het meest kans hebt om een bepaalde aspect te krijgen/vinden? Wordt een beetje moe om constant 1000 Obols te spenderen en telkens met lege handen te staan, als is dat natuurlijk wel de name of the game, dat snap ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy
  • Laatst online: 17-09 14:36

spaceboy

Op grote hoogte

Robbdie schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 13:44:
Ik heb inmiddels al duizenden Obols uitgegeven aan focussen met als doel de Aspect of Frozen Tundra te krijgen. Heb alle aspects al tientallen keren gezien, maar deze gewoon nog geen enkele keer. Is er een site of andere bron waar je kan checken op welk stuk gear of met welke event je het meest kans hebt om een bepaalde aspect te krijgen/vinden? Wordt een beetje moe om constant 1000 Obols te spenderen en telkens met lege handen te staan, als is dat natuurlijk wel de name of the game, dat snap ik.
Ik heb dat issue met de Aspect of Umbral. Al heb ik hem 1x helemaal in het begin van mijn playthrough langs zien komen en toen helaas gesalvaged. Ik heb het idee dat ik dat ding echt nodig heb. :P

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• llovesoccerx7
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 17-09 16:04
Altar ging ook mee naar S1 toch? Ben nu level 30 maar dan ga ik die straks ook even allemaal pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzler2120
  • Nu online

Dazzler2120

FP ProMod
llovesoccerx7 schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 13:55:
Altar ging ook mee naar S1 toch? Ben nu level 30 maar dan ga ik die straks ook even allemaal pakken.
Klopt, altars en renown rewards worden allemaal overgedragen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Voor de Diablo IV spelers met Amazon Prime: er is "loot" beschikbaar voor Diablo 4, een armor kitje voor het paard / de mount: https://gaming.amazon.com...01_D01_CRWN&signedIn=true

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbdie
spaceboy schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 13:47:
[...]

Ik heb dat issue met de Aspect of Umbral. Al heb ik hem 1x helemaal in het begin van mijn playthrough langs zien komen en toen helaas gesalvaged. Ik heb het idee dat ik dat ding echt nodig heb. :P
Umbral kun je uit een dungeon halen hé! Al heb je dan natuurlijk wel de (1) rol uit (1-4).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cvs79
  • Laatst online: 09:48
Robbdie schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 13:44:
https://diablo4.life/tools/gambling helpt om het te optimaliseren iig

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Spooksel
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online

Spooksel

Spooksel!

CH4OS schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 14:10:
Voor de Diablo IV spelers met Amazon Prime: er is "loot" beschikbaar voor Diablo 4, een armor kitje voor het paard / de mount: https://gaming.amazon.com...01_D01_CRWN&signedIn=true
Hey, dat is best grappig. Aangezien ik toch Prime heb meteen maar even gekoppeld met battle.net :D

Bevalt mijn schrijfsel je niet? www.korrelatie.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbdie
Bedankt! Dit is precies wat ik zoek! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

Robbdie schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 14:19:
[...]

Umbral kun je uit een dungeon halen hé! Al heb je dan natuurlijk wel de (1) rol uit (1-4).
Ja, weet ik! Maar daar doe ik het niet voor. Ik wil minstens 3 of 4 per enemy... :P

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

Leuke tip! Maar hoe werkt dat, dat aspect wat ik wil kan ik het beste gamblen met een barbarian, maar ik heb geen (hoog level) character van die class. Kan ik obols swappen tussen characters dan? Wat een geklooi... :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exactor it
spaceboy schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 14:30:
[...]

Ja, weet ik! Maar daar doe ik het niet voor. Ik wil minstens 3 of 4 per enemy... :P
Level 84 en eentje gezien. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lolgast
Zo. Level 45 en wederom de hele map + altars discovered in HC. Nu ga ik dat character niet meer aanraken tot ik hem de 18e kan activeren voor Season 1

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Exactor it
lolgast schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 14:47:
Zo. Level 45 en wederom de hele map + altars discovered in HC. Nu ga ik dat character niet meer aanraken tot ik hem de 18e kan activeren voor Season 1
Weet je zeker dat de capstone dungeon niet meetelt? Misschien kun je die nog even meepikken. })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woohooo
  • Laatst online: 07:34

Woohooo

Smilie, James Smilie

lolgast schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 14:47:
Kan je die omzetten dan? Dacht dat iedereen bij 1 begon of heb ik iets gemist?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crimby
  • Registratie: Januari 2005
  • Nu online
Oef, ik zit nu met een lvl 52 whirlwind barbarian te kijken naar een verbeterde build en daarmee ben ik aan het inlezen over aspects, item priority en paragon board.. maar het is nog een hele studie geloof ik

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

crimby schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 15:46:
Oef, ik zit nu met een lvl 52 whirlwind barbarian te kijken naar een verbeterde build en daarmee ben ik aan het inlezen over aspects, item priority en paragon board.. maar het is nog een hele studie geloof ik
You are not alone. Ik zit met mijn Druid redelijk op hetzelfde. :+ Als iemand die al niet veel speelt is het best een hele onderneming. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lukin
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Woohooo schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 15:44:
[...]
Kan je die omzetten dan? Dacht dat iedereen bij 1 begon of heb ik iets gemist?
Omzetten niet. Maar je kan / moet op de 18de inloggen op een character waarmee je 2 renown aspecten hebt afgerond die meetellen voor seasons. Anders krijg je die niet mee als je een character aanmaakt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Exactor it
Lukin schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 15:51:
[...]

Omzetten niet. Maar je kan / moet op de 18de inloggen op een character waarmee je 2 renown aspecten hebt afgerond die meetellen voor seasons. Anders krijg je die niet mee als je een character aanmaakt.
Op of na toch? Zolang je het maar doet voordat je een seasons poppetje aanmaakt.

En misschien net anders verwoord: log in met je poppetje met de meeste renown progress nadat de patch is geinstalleerd en voordat je een seasonal character aanmaakt.

[ Voor 17% gewijzigd door Exactor it op 11-07-2023 16:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
  • Registratie: Januari 2005
  • Nu online
Alles van renown geld toch voor al je characters binnen je account? of wat bedoelen jullie nu?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lolgast
Kijk deze anders even :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09:26
Wat ik een beetje mis in D4 tov D3 is een party systeem waarbij je kan aangeven dat je greater rifts wilt doen. Lekker hersenloos met een groepje samen levelen en lootsharen o.i.d.

Dat gaat met het NM Dunguen systeem wat lastiger uiteraard, maar dat mis ik dus wel.

En ja, je kan ingame ook mensen uitnodigen etc. Maar dat is toch wat lastiger/ meer gedoe. Daarbij gebeurd dat bij mij ook alleen bij World Bosses en in iets mindere mate bij Helltides.

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
  • Laatst online: 08:02

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lolgast
Exactor it schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 14:57:
[...]

Weet je zeker dat de capstone dungeon niet meetelt? Misschien kun je die nog even meepikken. })
Ik kon me niet inhouden, dus ben nu net level 50. Capstone dungeon ga ik niet meer doen vanavond :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• llovesoccerx7
Ik ben nu level 33 Barb maar heb aantal legendarys maar die zijn bijv level 20 qua armor zijn de gele beter. Wat is dan de juiste keuze als ik mag vragen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bossie
Renown grind is klaar, tijd voor een kleine pauze tot s1 :)

@llovesoccerx7 ilevel is vaak beter tijdens levellen tenzij je legendaries aspects hebben die goed bij je build passen.

Zodra je WT3 begint etc dan gaat het pas echt lonen om met aspects te gaan extracten/printen naar mijn inzien.

[ Voor 66% gewijzigd door Bossie op 11-07-2023 22:56 ]

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• llovesoccerx7
Bossie schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 22:54:
Renown grind is klaar, tijd voor een kleine pauze tot s1 :)

@llovesoccerx7 ilevel is vaak beter tijdens levellen tenzij je legendaries aspects hebben die goed bij je build passen.

Zodra je WT3 begint etc dan gaat het pas echt lonen om met aspects te gaan extracten/printen naar mijn inzien.
levels die op de legend zitten voor barb bedoel je dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
llovesoccerx7 schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 23:08:
[...]
levels die op de legend zitten voor barb bedoel je dan?
Itemlevel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Bekende stem die de voice acting/over doet. :)

[ Voor 22% gewijzigd door CH4OS op 11-07-2023 23:16 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Ik krijg ook echt gewoon zin in de extra story van Season 1 :P vond de campaign echt ontzettend goed. ben benieuwd of het nog steeds van hoog niveau blijft met de story addon.

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
Ricmaniac schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 23:23:
Ik krijg ook echt gewoon zin in de extra story van Season 1 :P vond de campaign echt ontzettend goed. ben benieuwd of het nog steeds van hoog niveau blijft met de story addon.
Verwacht er weinig van om eerlijk te zijn, de echte uitbreidingen zullen pas met expansions komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Ik verwacht ook niet heel veel van de story in de seasons. Bij Destiny 2 (oke, totaal andere game, maar kent ook seasons) zijn de seasons nu ook wisselend qua niveau. En om nou te zeggen dat ze (story-wise) veel toevoegen... Maar leuk tussendoor vermaak is het wel. Wel een typisch dingetje voor live service games natuurlijk. ;)

[ Voor 18% gewijzigd door CH4OS op 11-07-2023 23:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Lvl98 gehaald. Morgen naar de 100 moet toch wel lukken. De 100mln gold is in ieder geval al gelukt. Dat is het voordeel van geen upgrades krijgen. Dan kun je alles verpatsen.
Ik hoop echt dat het levelen in seasons sneller gaat, want dit is niet so heel leuk grinden. NM dungeons komen zo'n beetje m'n neus uit. Ik moet er nog wel een aantal doen om de 100 te halen, maar echt leuk is anders.
Ik ben The Butcher 2 keer tegengekomen. De eerste keer had ik niet eens in de gaten dat ie er al was of dat ik hem al gekilled had. Er lag in ieder geval wel slechte loot klaar, dus hij was al plat. 2e keer dat ik hem zag was ie lvl101 en ik pas 97. Vijf klappen en een Bone Storm later was ie dood.

Hij is niets meer dan een iets sterkere elite. Echt geen uitdaging meer. Het vlees wordt schaars zonder Butcher.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pirke
@Poops_McGhee welke glyphs heb je in welk bord zitten? Er zijn verschillende setups voor een bonespear build

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zzzzz
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 25-05 21:59
Ik blijft het heel lastig vinden om door te komen. Ik krijg alleen maar zaadloot naar mijn idee. Level 39 op Barb.
Ik speel vaak een uurtje en dan heb ik het wel weer gezien voor die dag. Er zit naar mijn idee niet heel veel tussen om echt uren lang te spelen, vooral omdat mijn poppentje net zo sterk/zwak voelt als 20 levels terug. :Z

Fotografie: Sony A7RIV + Canon P + DJI Mini 2 Flickr - PC: Ryzen 5600X | Gigabyte RX6800XT Aorus Master | Dell U4320Q 4K

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Poops_McGhee schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 03:17:
Lvl98 gehaald. Morgen naar de 100 moet toch wel lukken. De 100mln gold is in ieder geval al gelukt. Dat is het voordeel van geen upgrades krijgen. Dan kun je alles verpatsen.
Ik hoop echt dat het levelen in seasons sneller gaat, want dit is niet so heel leuk grinden. NM dungeons komen zo'n beetje m'n neus uit. Ik moet er nog wel een aantal doen om de 100 te halen, maar echt leuk is anders.
Ik ben The Butcher 2 keer tegengekomen. De eerste keer had ik niet eens in de gaten dat ie er al was of dat ik hem al gekilled had. Er lag in ieder geval wel slechte loot klaar, dus hij was al plat. 2e keer dat ik hem zag was ie lvl101 en ik pas 97. Vijf klappen en een Bone Storm later was ie dood.

Hij is niets meer dan een iets sterkere elite. Echt geen uitdaging meer. Het vlees wordt schaars zonder Butcher.
Season gaat sowieso sneller. De free track van de battlepass (wat je dus niet hoeft te kopen) heeft milestones waar je XP boosts van krijgt enzo.

Dit is toegankelijk voor iedereen en niet eerder te halen door te betalen enzo. je kan betalen om die battlepass levels te krijgen maar je moet nog steeds de requirements voor die unlocks halen voordat je het kan gebruiken dus geen P2W. voordat mensen dat gaan denken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
Poops_McGhee schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 03:17:

Met mijn shadow build (70-72) ofzo heb ik de butcher nog niet neer gekregen. Het boefje negeert mijn minions compleet waardoor ik meer aan het vluchten ben dan dat ik zelf damage kan doen.

Ik kan inmiddels wel een paar klappen aan, dus er is iets van vooruitgang :+

Gisteren wel ff bonespear met een nieuwe necro geprobeerd aangezien mijn stash toch vol zit met bone drops. Leuke afwisseling in speelstijl, misschien iets voor s1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:34

uchiha tijntje

Seriously.... (gow 2 mp sux)

Welke class is op dit moment de een beetje de OP meta? Ik ben zelfs 74 sorcerer maar vind hem niet zo leuk spelen. Wil op zich wel keertje levelen naar 100 in nieuw seizoen. :)

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• greyfox1987
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 17-09 08:56
uchiha tijntje schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 08:56:
Welke class is op dit moment de een beetje de OP meta? Ik ben zelfs 74 sorcerer maar vind hem niet zo leuk spelen. Wil op zich wel keertje levelen naar 100 in nieuw seizoen. :)
Bedoel je in voorbereiding tot S1 of voor tijdens S1? Probleem is dat er over een dag of 6 een grote patch gaat komen met heel veel class changes en dat t atm echt een gevalletje koffiedik kijken is.

Xbox Live Gamertag: Greyfox1987

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het al 20 juli? :P
Mijn enthousiasme level in de game op dit moment is een 6, ik log in en doe 1 NM dungeon en eventueel een Legion en dat is het. Voor S1 is het een 8 en dan vooral om de premium battlepass te doorlopen, lekker regelmatig wat unlocken. Minder spelen zo vlak voor een season is eigenlijk prima omdat je dan frisser bent straks maar tegelijk is het best bizar om na 5 weken van een nieuwe Diablo launch al veel minder zin te hebben. Ik ben duidelijk niet te enige als ik zie hoeveel er online zin in de game. Nog ongeveer een week.
Hoe zit het met jullie enthousiasme levels?

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 12-07-2023 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzler2120
  • Nu online

Dazzler2120

FP ProMod
greyfox1987 schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 09:01:
[...]

Bedoel je in voorbereiding tot S1 of voor tijdens S1? Probleem is dat er over een dag of 6 een grote patch gaat komen met heel veel class changes en dat t atm echt een gevalletje koffiedik kijken is.
Precies, wat nu écht OP is verwacht ik gewoon van dat het volgende week generfed wordt.
Zou me niks verbazen als nerfs komen voor Bone spear / Prison Necro, infiminist Necro etc.

Beter gewoon een class kiezen waar je de speelstijl van aanspreekt

[ Voor 6% gewijzigd door Dazzler2120 op 12-07-2023 09:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GRDavies75
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 05-09 14:46

GRDavies75

PSN-id: GRDavies

uchiha tijntje schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 08:56:
Neem maar met een korrel zout, maar als ik papegaai wat ik lees en hoor:
- Sorcerer heeft issues en blijkbaar is Ice shard de enige viable build (heb deze klasse niet gespeeld, dus vertel me maar dat het BS is ;) ), ook iets met dat de meeste aspecten allemaal trade-off aspecten zijn, waar bijvoorbeeld de necromancer dat niet heeft
- Druid is heel divers qua builds, maar een slow starter, zeg pas vanaf level 50 wordt de druid interessant
- Rogue is ook divers en is al vanaf het begin krachtig
- (het zal wel een bubble ding zijn, maar zie en hoor relatief weinig over Necromancer - misschien dat minions niet zo krachtig zijn tov bonespear - en de Barbarian)

Ik speel zelf de Rogue (maar ben lang nog niet zo ver) en misschien een beetje squishy, maar doet wel veel damage output (Shadow Imbuement, Rapid fire, Twisted blades) voor mijn gevoel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dazzler2120
  • Nu online

Dazzler2120

FP ProMod
Overigens, om de huidige OP builds te zien zou je ook dit kunnen gebruiken;
https://maxroll.gg/d4/tierlists/endgame-tier-list

Maxroll wordt vrij veel geüpdated - je kan in het algemeen wel verwachten dat de S-tier builds volgende week een nerf krijgen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JohnnyV76
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:41
Verwijderd schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 09:02:
Na het halen van level 100 op sorc en 6 glyphs op level 21 merk ik ook dat ik een stuk minder zin heb om te spelen. Alhoewel.... ik heb zeker zin om te spelen maar niet meer op mijn sorc omdat er niet zo veel meer te progressen is.

Straks met een nieuwe class in S1 weer los natuurlijk :)

Wise men speak because they have something to say; Fools because they have to say something

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spooksel
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online

Spooksel

Spooksel!

Ik heb gisteren dit ding gevonden, maar ik weet nog niet zeker in wat voor build die nou het beste tot zijn recht komt: https://www.wowhead.com/d...staff-of-the-crone-354700

Wel met betere stats dan hier weergegeven overigens.

Bevalt mijn schrijfsel je niet? www.korrelatie.nl

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• London
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Laag. Speel ook geen D4 meer na level 100 te zijn geworden. Volg wel het nieuws en de bekende streamers natuurlijk. Verwachtingen voor season 1 zijn ook laag maar zoals ik al eerder zei laat ik me graag verrassen. En als het inderdaad tegenvalt heb ik er ook geen moeite mee om D4 weer naast mij neer te leggen.

Eind deze maand is Exilecon en wordt er als het goed is heel veel informatie over PoE2 gereleased. Daar ben ik een stuk meer excited voor :P

edit: De patch die 18 juli komt zal veel duidelijkheid moeten gaan verschaffen over de staat van de classes. Dat vind ik eigenlijk belangrijker dan de hele season 1 mechanic.

[ Voor 12% gewijzigd door London op 12-07-2023 10:42 ]

Tesla M3LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeckaa84
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 18-08 22:09
Hoi, zou ik misschien in invite kunnen krijgen op pc? jeckaa#21524 alvast bedankt! Groetjes!

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Khaelos
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 12-09 17:44
Ik dacht ik ga eens NM40 proberen op m'n Necro (77), damage gaat prima alleen slaan ze wel hard ze zijn namelijk lvl 94 :P
hoor ik ineens " FRESH MEAT!" yikes! :o
Dan blijkt maar weer dat Bonespear echt TE overpowered is, hij is neer in 4 hits..
maar wel dropte hij de " Butchers Trophy" :*)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QshnUlSULYIS1h_pk3f20WF1GHg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/YzOCsZ3LmxFD6m29UQKz471S.png?f=fotoalbum_large

Z790, 4070Ti, 13600K, 32gb DDR5 6200mhz, Samsung 980pro 2TB, Scythe Mugen rev C , Corsair 4000D airflow | Seat Leon Cupra 300 ST 4DRIVE

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lolgast
Ik kwam de Butcher gisteren nog tegen toen ik mijn HC Druid doelloos naar 50 aan het levellen was. Ik kreeg spijt van mijn keuze, maar hij ging best eenvoudig neer gelukkig. 2 dungeons later zag ik hem weer :/

Acties:
  • +1 Henk 'm!
lolgast schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 12:03:
Ik kwam de Butcher gisteren nog tegen toen ik mijn HC Druid doelloos naar 50 aan het levellen was. Ik kreeg spijt van mijn keuze, maar hij ging best eenvoudig neer gelukkig. 2 dungeons later zag ik hem weer :/
Heeerlijk die adrenaline als ik hem hoor in HC :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buizerd__NL
Ik krijg hem op mijn sorc niet neer, hij hakt zo hard dat ik geen kans tegen hem heb. Ik kan hem ook niet met freeze nova of teleport.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohnnyV76
Buizerd__NL schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 12:27:
Ik krijg hem op mijn sorc niet neer, hij hakt zo hard dat ik geen kans tegen hem heb. Ik kan hem ook niet met freeze nova of teleport.
Het is zeker een uitdaging op sorc. Ik krijg m meestal neer maar het hangt denk ik ook van de dungeon mods af... als je iets als "monsters gain 30% of their physical damage as shadow damage" dan slaat ie gewoon te hard voor onze paper armor. Ik loop meestal rondjes om hem heen zodat ie vaak mist en dan maar blizzards casten en defensive skills poppen. Met veel teleports en frost novas stagger je hem best goed. Ook een kwestie van niet zuinig zijn met pots... spammen die handel! Begrijp dat ie voor de meeste classes een iets sterkere elite is maar op sorc is het echt wel een taai gevecht.

Wise men speak because they have something to say; Fools because they have to say something

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekker Ventje
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 16-09 18:27
Is mij diverse keren gelukt maar evenveel keren niet. Hangt er gewoon vanaf of ik ruimte heb om te kiten. En teleporten is zinloos merk ik want elke keer opnieuw trekt ie mij weer terug.

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

Acties:
  • 0 Henk 'm!
pirke schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 07:45:
@Poops_McGhee welke glyphs heb je in welk bord zitten? Er zijn verschillende setups voor een bonespear build
Oh. Dat weet ik zo uit mijn hoofd niet. Ik kijk daar straks naar als ik weer thuis ben.
Ik pak in ieder geval wel glyphs met de bijbehorende stats in de buurt.
Dus als ik voor een bonus 50 int nodig heb, dan kijk ik wel of dat lukt op het board.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ohmarinus
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 16-09 11:59
Is het al 20 juli? :P
Mijn enthousiasme level in de game op dit moment is een 6, ik log in en doe 1 NM dungeon en eventueel een Legion en dat is het. Voor S1 is het een 8 en dan vooral om de premium battlepass te doorlopen, lekker regelmatig wat unlocken. Minder spelen zo vlak voor een season is eigenlijk prima omdat je dan frisser bent straks maar tegelijk is het best bizar om na 5 weken van een nieuwe Diablo launch al veel minder zin te hebben. Ik ben duidelijk niet te enige als ik zie hoeveel er online zin in de game. Nog ongeveer een week.
Ik heb eerlijk gezegd mezelf er niet echt meer toe kunnen zetten om nog wat te spelen nadat mijn main lvl 100 werd. Er is daarna niet echt meer een endgame behalve Lilith en de stap tussen lvl 100 worden en Lilith doen is heel erg groot voor een WW barb. Je moet echt de meest perfecte gear hebben en dan nog duurt het erg lang. Ik krijg haar tot 75% misschien en dan alleen in de eerste stage. Het heeft nul zin voor mij om het verder te proberen. Alle videos over haar mechanics gekeken maar het heeft amper nut want barb is gewoon het zwakst in Lilith helaas.

Het is zeker doable, maar dan zou ik moeten respeccen naar HotA of Rend/Bleed ofzo en dat blijft iets van een gevecht van een kwartier waar je sowieso echt geluk moet hebben :)

Ik wacht wel tot S1 met weer spelen. Heb wel op 1 char gezorgd dat ik alle altars heb plus de complete map complete.

Tip, doe de map completion op je character waar je ook al alle altars op hebt en de campaign mee hebt gedaan. Als je de campaign niet hebt gedaan kun je volgens mij geen 100% map completion krijgen. Op mijn alt de campaign geskipt en met die char was er in elke regio minstens 1 area die ik nooit heb kunnen uncoveren }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eehbiertje
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 10-09 08:21
zelfs 15 tiers lager niet op mijn sorc.. (lvl 100)
begint er niets tegen |:( nu heb ik ook een groep shatter build.
maar toch blijf het zo mega irritant vinden dan geen enkele status effect werkt.. tot ze de blauwe balk hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ohmarinus schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 16:20:
[...]

Tip, doe de map completion op je character waar je ook al alle altars op hebt en de campaign mee hebt gedaan. Als je de campaign niet hebt gedaan kun je volgens mij geen 100% map completion krijgen. Op mijn alt de campaign geskipt en met die char was er in elke regio minstens 1 area die ik nooit heb kunnen uncoveren }:O
Ik heb op mijn huidige character ook de campaign geskipped en heb 100% completion nu hoor. Strongholds waren denk ik de voornaamste die opnieuw moesten.

p.s. het maakt niet uit op welke character je het doet. als je op de characters in logt nadat die patch is geweest (de 18e volgens mij) dan merged die het van alle characters. dus stel je hebt 50 altaars op 1 en 60 altaars op een ander dan heb je nadat je ze beide even ingelogd hebt in seasons alsnog alle renown daarvoor gekregen. Zelfde geld voor map completion. als character X act 1-2 explored heeft en character Y de rest dan merged dat gelukkig ook.

Volgens Rhykker Althans.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Ohmarinus schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 16:20:
[...]
Ik wacht wel tot S1 met weer spelen. Heb wel op 1 char gezorgd dat ik alle altars heb plus de complete map complete.

Misschien ook maar helemaal stoppen tot S1.
Altars en 100% map exploration zijn allang geregeld. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
Ik heb echt een onnatuurlijk drang om op HC te blijven spelen, ook al weet ik dat ik de lul ben als ik dood ga. Ik denk niet dat ik genoeg tijd heb om bij een death nu nógmaals naar +/- 45 te levellen om alle Altars + exploration te doen.

Maar mijn Sorcerer op SC vind ik echt super saai spelen vergeleken met de Druid. En ik ga niet op voorhand nóg een character levellen voordat S1 er is :/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ABD
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 16-09 21:53

ABD

GRDavies75 schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 09:07:
[...]

Neem maar met een korrel zout, maar als ik papegaai wat ik lees en hoor:
- Sorcerer heeft issues en blijkbaar is Ice shard de enige viable build (heb deze klasse niet gespeeld, dus vertel me maar dat het BS is ;) ), ook iets met dat de meeste aspecten allemaal trade-off aspecten zijn, waar bijvoorbeeld de necromancer dat niet heeft
Ondanks dat Chain Lighting sinds de beta flink generfd is, vind ik het erg leuk spelen, en ondervind ik helemaal geen problemen. Ook met de butcher niet, al duurt het gevecht soms wat lang.

Goed, ik heb goed op elkaar afgestemde aspects, Raiment of the Infinite chest armor en voldoende cooldown reduction waardoor ik, ondanks dat de build squishy is, ik nooit problemen ondervind. Teleport trekt monsters naar mij toe die gestunned zijn, fireball en firebolt enchantments geven extra damage, mana en health en als de monsters nog niet dood zijn na afloop stunperiode gooi ik er een frostnova uit en ga door met spammen van chainlightning en arc lash. Elite monsters pak ik later en als ik 1op1 sta, kaatsts de chainlighting altijd op mij terug waardoor ik mana terugkrijg en dan kan je doorspammen met chain lightning. In crisis situaties - encounters met enkele elite monsters - en bij sterke elites(boss) gooi ik er pas een Unstable currents uit. Er zit een hele goede synergie in de build en met een beetje geluk gaat Blizzard de chain lightning ooit weer wat potiger maken, want ik zie zelden iemand ermee spelen.

Ja, Ice Shards geven meer damage, dat zie ik bij andere spelers, maar ik leer beter te spelen op deze manier. Je moet heel actief ontwijken als het even tegen zit, dus je bent echt bezig.

Ik weet nog niet wat ik met seizoen 1 ga spelen. Andere sorcerer build of andere class. Ik ga ze uiteindelijk allemaal spelen, maar het heeft geen haast wat mij betreft.

[ Voor 3% gewijzigd door ABD op 13-07-2023 18:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tektoon
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16-09 22:36

Tektoon

<GoT>qpunk#2623

JohnnyV76 schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 14:04:
[...]
Het is zeker een uitdaging op sorc. Ik krijg m meestal neer maar het hangt denk ik ook van de dungeon mods af... als je iets als "monsters gain 30% of their physical damage as shadow damage" dan slaat ie gewoon te hard voor onze paper armor. Ik loop meestal rondjes om hem heen zodat ie vaak mist en dan maar blizzards casten en defensive skills poppen. Met veel teleports en frost novas stagger je hem best goed. Ook een kwestie van niet zuinig zijn met pots... spammen die handel! Begrijp dat ie voor de meeste classes een iets sterkere elite is maar op sorc is het echt wel een taai gevecht.
Ik herken hier helemaal niks van. Ik kan m met mijn lvl75 firewall sorc gewoon facetanken. Zie ook de post hierboven.

Als je iets waagt, verlies je tijdelijk je houvast. Als je niets waagt, verlies je jezelf. (Kierkegaard)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnyV76
Tektoon schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 18:13:
[...]

Ik herken hier helemaal niks van. Ik kan m met mijn lvl75 firewall sorc gewoon facetanken. Zie ook de post hierboven.
Ook als ie wat levels hoger is? Als ik nu een NM dungeon doe dan is ie level 109 en dan doet ie auw.
Anders ben ik wel benieuwd naar je stats. Dacht dat ik wel redelijke gear had maar wellicht te weinig DR.
Je hebt wellicht ook geen glass cannon geslot?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buizerd__NL
Ben ik ook wel benieuwd naar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pirke
Flink wat armor en DR op je kleding zou toch moeten helpen?

Mijn necro is ook squishy, totdat ik +armor en +DR (algemeen, vs close en vs distant) op mn kleren stopte. Armor alleen negeert al 80%, van wat er over blijft wordt nog eens 50% afgehaald. Daarbij nog flinke dodge kansen. Dan wordt klappen incasseren opeens erg goed te doen. Moet ook wel, ik heb geen fortify of barriers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er komen ook class specifieke Malignant Hearts en ik vermoed dat ze daarmee de Sorc van dubbel glas gaan voorzien. Sorc heeft de minste armor van alle classes en de resistance die je tevens uit intellect haalt is kapot.
Hopelijk geven ze meer details voordat S1 begint..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pirke schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 19:10:

Mijn necro is ook squishy, totdat ik +armor en +DR (algemeen, vs close en vs distant) op mn kleren stopte. Armor alleen negeert al 80%, van wat er over blijft wordt nog eens 50% afgehaald. Daarbij nog flinke dodge kansen. Dan wordt klappen incasseren opeens erg goed te doen. Moet ook wel, ik heb geen fortify of barriers.
Necro kan flink wat armor uit Paragon halen toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09:26
Hebben ze Unique drops uitgeschakeld ofzo? Al iets van 15 Mystery Chests geloot, 15 NM Dunguens en geen enkele Unique meer voorbij zien komen..

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exactor it
pirke schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 19:10:

Ik moet ook een chest met die stats aantrekken. Dat besef heb ik al een paar levels lang maar nu dropt ie niet meer.

Squishy is mijn necro niet maar ik merk wel dat ik weinig anti-crowd control heb. Enige is bloodmist. Als ik oplettend speel is dat genoeg maar het gebeurt toch wel een keer of drie op een avond dat ik niet oplet (want alles gaat zo hard en snel dood) en bloodmist verkeerd inzet, dat leidt in dungeons met spiders meestal tot een vlugge dood. Misschien moet ik dat ene aspect met unstoppable erop gebruiken, maar dan moet ik weer nadenken (en damage inleveren). :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanter
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09:41
zzzzz schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 08:04:
Ik blijft het heel lastig vinden om door te komen. Ik krijg alleen maar zaadloot naar mijn idee. Level 39 op Barb.
Ik speel vaak een uurtje en dan heb ik het wel weer gezien voor die dag. Er zit naar mijn idee niet heel veel tussen om echt uren lang te spelen, vooral omdat mijn poppentje net zo sterk/zwak voelt als 20 levels terug. :Z
Heb hetzelfde. Ieder loot dat dropped is ruk. Weet niet of ik gewoon pech heb ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jinn
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 05-09 17:05
JohnnyV76 schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 18:27:
[...]

Ook als ie wat levels hoger is? Als ik nu een NM dungeon doe dan is ie level 109 en dan doet ie auw.
Anders ben ik wel benieuwd naar je stats. Dacht dat ik wel redelijke gear had maar wellicht te weinig DR.
Je hebt wellicht ook geen glass cannon geslot?
Hier ook geen problemen met Sorc. Denk dat ik de Butcher inmiddels 7x ben tegengekomen.

De eerste 3x was ik < lvl 60, toen was het een heel gevecht wat ik steeds niet kon winnen.
Sinds lvl60 kan ik hem vrij gemakkelijk de baas. Ik gebruik een Blizzard build.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vortigen
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 17-09 13:51
Voor S1 ga ik denk ik eens een Bone Spear Necro proberen. Wat ik hier zo lees is die aardig OP.
Het lijkt me gewoon eens leuk om mobs te "melten" i.p.v. het hakwerk wat ik doe met mijn HotA barb ;) (wat ook leuk is, maar ik wil iets totaal anders in S1)

Er vanuit gaande dat na de patch van 18 juli die build nog steeds zo OP is natuurlijk.... ben benieuwd of er veel class balancing gaat komen.

We don't stop playing games because we grow old - We grow old because we stop playing games

Pagina: 1 ... 105 ... 213 Laatste