Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MetalSonic
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 15:48
temp00 schreef op maandag 4 december 2023 @ 17:08:
Tip voor @MetalSonic je kan Flashpoint en elke andere map die je niet tof vind verlaten zonder enige endorsement penalty en ook zonder QP leaver penalty zolang:
- De match nog in de hero select fase zit ("select your hero"). Let op: er is een periode waarin hero select over is maar waarbij je nog wel in spawn zit en van hero kan veranderen. Tijdens die laatste periode kan je de map niet zonder penalty verlaten.
- De match niet al bezig is (backfills kan je in de meeste gevallen dus niet verlaten).

Woei, season 8 trailer:
YouTube: Overwatch 2 | Season 8: Call of the Hunt | Official Trailer
Late reactie, las je post al eerder maar had nog niet gereageerd. Bedankt voor je tip. Zal het wellicht af en toe doen ja.

Net paar potjes gedaan, 2-1 gewonnen (Quick play). Win ratio in QP is nu gestegen tot +50 O+

Ik heb dat wel nodig om het spel leuk te maken, soort doel. Net zoals dat in COD sommige erg gefocust zijn op hun k/d , ben ik echt gefocust op de win ratio :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• temp00
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

temp00

Als het kan ben ik lam

Np (y).

Win rate is wel een dingetje ja maar dan doe je het goed. Op de heroes die ik veel speel of main wil ik ook wel minimaal 50% anders is m'n humeur echt niet goed, maar gelukkig zit ik op de meeste heroes vrij safe. Wel een aantal heroes met een abominabele win rate, maar dat komt meer omdat dat swap heroes voor mij zijn die ik eigenlijk nooit speel en gebruik om bijv. snel naar de objective terug te keren (Lucio bijv). Of Zen als ik salty ben en constant wordt gekilled op Ana of Bap :P

Ik ben zelf nu een beetje Sojourn aan het leren omdat ik een nieuwe uitdaging nodig had maar die primary fire vind ik nog wennen omdat ik S76 zo gewend ben en dus niet goed m'n primary shots 'lead' (het zijn projectiles itt hitscan). Komt wel goed als ik het even de tijd geef, ben er alleen nog niet over uit of ik het ook echt de tijd wil geven. Zoveel leuke en goed ontworpen heroes in het spel om te spelen :)

♠ REPLY CODE ALPHA ♠ 5800X, 32GB @ 3600cl16, 980 Pro 2TB, RTX 5070Ti, MPG271QRX OLED @ 360HZ ♠ Overwatch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• temp00
  • Niet online

temp00

Als het kan ben ik lam

Ik denk dat ik het toch voorlopig even bij een ander experiment hou van een tijd geleden. Van de week begon het weer eens te kriebelen en toen dacht ik, laat ik Echo weer eens spelen. Afgelopen paar dagen ook niks anders gedaan dan Echo spelen. Het is gewoon zo'n sterk karakter als je een beetje weet waar je mee bezig bent. En het voordeel voor mij is dat Doom, Genji en in mindere mate Ball gewoon voer voor Echo zijn terwijl ik op m'n andere 'mains' met die ellendelingen soms best moeite heb om ze te handelen :9

Van de week ook nog even een oud OW1 account waar ik eigenlijk niet meer op speelde naar Diamond op DPS geschopt. Koste me wel 37 games en hard werken met m'n oude bakkes. Wat me opviel is dat er bijna elke game wel een speler tussen zat bij mijn team of het enemy team die een Masters of GM Role Challenger title had. Ook een keer een game met een dude in het enemy team die de GM title had. Toen dacht ik eerlijk gezegd bij aanvang van de game "oh nee hey, vervelende smurfs" maar die gast bakte er werkelijk waar niks van. Hij verliet de match ook na 3min ofzo toen wij vrij snel succesvol pushte (koekebakker :( ). Na de match nog even de replay gekeken en z'n performance was Gold op z'n best. Slechte aim en geen goede positionering, kan niet anders dan dat die speler een rank boost heeft gekocht oid. Echt triest.

Ook triest, Blizzard heeft het potdomme voor elkaar gekregen om een battle pass in een battle pass te stoppen. Namelijk het kerst event waar je, als je de normale BP al had gekocht, nog een keer voor kan gaan betalen. Kost weliswaar minder maar echt te lame voor woorden. Ik ben blij dat ik geen BP heb gekocht dit seizoen want dat soort praktijken ben ik niet van plan te sponsoren.

♠ REPLY CODE ALPHA ♠ 5800X, 32GB @ 3600cl16, 980 Pro 2TB, RTX 5070Ti, MPG271QRX OLED @ 360HZ ♠ Overwatch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:48

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Rank boosts en het verkopen van accounts komt veelvuldig voor. Er wordt niet tot nauwelijks tegen op getreden lijkt het. Hetzelfde geldt voor mensen die de sfeer verzieken.
Ook triest, Blizzard heeft het potdomme voor elkaar gekregen om een battle pass in een battle pass te stoppen. Namelijk het kerst event waar je, als je de normale BP al had gekocht, nog een keer voor kan gaan betalen. Kost weliswaar minder maar echt te lame voor woorden. Ik ben blij dat ik geen BP heb gekocht dit seizoen want dat soort praktijken ben ik niet van plan te sponsoren.
Het spel gaat momenteel kapot aan de geldzucht die er omheen hangt. Op een normale manier skins verzamelen is vrijwel niet meer mogelijk. De battlepasses volgen maand op maand. Als je die allemaal gekocht hebt zit je nu al boven het bedrag waarvoor ik Overwatch (1) indertijd retail heb gekocht. Het is echt te triest voor woorden. In plaats van dat men energie stopt in het oplossen van de problemen die rond Overwatch 2 hangen wordt er geld gepompt in het nog meer monetizen van het spel. Zie bijvoorbeeld de nieuwe weapon skins. Hierdoor zijn de meeste spelers die ik ken jammer genoeg al afgehaakt.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• temp00
  • Niet online

temp00

Als het kan ben ik lam

Oh ja die rank boosts heb ik niet zo'n zicht op maar ervaar je wat betreft toxicity enz. de laatste tijd nog steeds hetzelfde? Want Blizzard heeft Defense Matrix (niet de D.Va ability maar het anti toxicity/anti cheat initiatief) een maand of 2 geleden een flink tandje hoger gezet en het regent werkelijk waar bans of suspensions onder de player base. Elke keer als ik inlog zie ik ook een notification dat er iets met m'n reports is gedaan waar dat voorheen slechts sporadisch was. Ook de officiele fora staan vol van spelers die klagen over account suspensions of bans dus ik krijg wel de indruk dat ze daar iets strenger in zijn geworden. Eerlijk gezegd ben ik zelf ook een heel stuk voorzichtiger geworden. Ik zeg bijvoorbeeld niet meer "You are so bad" oid als iemand over 2 ronden maar 2 kills heeft. Iets wat niet echt netjes is maar naar mijn mening ook niet ban-waardig maar toch laat ik het nu voor de zekerheid achterwege. Gister ook nog een malloot in QP die mij meerdere malen beschuldigde van cheaten en toen dacht ik wel, het zal nog niet waar zijn dat ik straks gebanned wordt door een false report. Gelukkig vooralsnog niks aan de hand.

Wat betreft die monetization, ja dat is echt jammer. Voor een gratis spel kan ik me wel voorstellen dat ze ergens geld vandaan moeten halen maar het is erg jammer dat ze het model tov OW1 hebben omgegooid en dat ze het op deze manier doen. Die real currency prijzen van die legendary skins (niet dat ik er ooit geld voor neer zou leggen) zijn ook echt belachelijk. 15 of 20 euro ofzo. Ik denk dat als ze die meuk voor +- 5 euro ofzo in de shop zouden zetten dat ze een stuk meer goodwill onder de playerbase zouden kweken, maar ja de whales he...daar verdienen ze het meest aan en die houden het systeem in stand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

temp00 schreef op zondag 17 december 2023 @ 21:01:
Ik zeg bijvoorbeeld niet meer "You are so bad" oid als iemand over 2 ronden maar 2 kills heeft. Iets wat niet echt netjes is maar naar mijn mening ook niet ban-waardig maar toch laat ik het nu voor de zekerheid achterwege.
Dat zijn precies van die opmerkingen die bijdragen aan een onvriendelijke toxic sfeer. Ik laat dat altijd gewoon achterwege. Je schiet er niet alleen niets mee op maar je lokt ook weer slechte tegenreacties uit met dergelijke flames. Niet iedereen is even goed en de kans dat mensen die op laag niveau instappen flink hoger komen is niet heel erg groot zo lang ze niet met een vast team spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• temp00
  • Niet online

temp00

Als het kan ben ik lam

Ja klopt. Ik ben er ook niet trots op maar meer dan dat zeg ik meestal niet en ik zeg het ook niet zomaar. Als je één speler hebt die bijv. niet wil swappen en het voor de hele groep verpest zuigt dat gewoon. Maar goed, het geeft wel aan dat de nieuwe strengere aanpak werkt want ik denk nu wel 2 keer na voordat ik zoiets zegt, ik wil namelijk niet m'n 2000hr account door de plee trekken vanwege zoiets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Ik merk echt helemaal niets van een strengere aanpak ingame als ik eerlijk ben. In het laatste potje wat ik speelde werd er bijvoorbeeld nog iemand voor pedo uitgemaakt zonder reden. Wil men echt wat doen aan het toxic image van Overwatch 2 dan zullen ze echt nog veel harder moeten optreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 17:53
Bor schreef op zondag 17 december 2023 @ 21:22:
Ik merk echt helemaal niets van een strengere aanpak ingame als ik eerlijk ben. In het laatste potje wat ik speelde werd er bijvoorbeeld nog iemand voor pedo uitgemaakt zonder reden. Wil men echt wat doen aan het toxic image van Overwatch 2 dan zullen ze echt nog veel harder moeten optreden.
Gebeurd echt wel als hij gerapporteerd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• temp00
  • Niet online

temp00

Als het kan ben ik lam

Mmm nou ik weet voor mezelf iig wel dat als ik morgen weer inlog een "Thank you for reporting..." notificatie krijg. Gewoon blijven reporten zou ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Ik krijg die "thank you for reporting" meldingen ook wel af en toe maar dit soort opmerkingen zouden in mijn optiek gewoon een snelle ban moeten betekenen. Ik weet van anderen dat je best ver kan gaan en lang kan doorgaan met toxic gedrag voor er wordt ingegrepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Het is weer tijd voor Winter Wonderland in Overwatch 2. Leuk!

Ook dat wordt natuurlijk uitgemolken;

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/w0Ixn0EEhx8-ZKHVw31gTg6CXJo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XF8Nj9AePpyCwzfyGjtIYMaX.jpg?f=fotoalbum_large

Ze zijn echt van het padje af daar...

• Albinoraptor
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17:00
Bor schreef op woensdag 20 december 2023 @ 21:47:
Het is weer tijd voor Winter Wonderland in Overwatch 2. Leuk!

Ook dat wordt natuurlijk uitgemolken;

[Afbeelding]

Ze zijn echt van het padje af daar...
Wou mss in kerst vakantie weer eens een potje Overwatch proberen nadat ik nu klein half jaar ben gestopt, maar dank je voor dit bericht dit is voor mij teken dat ik lekker weg blijf bij OW2. Heb nadat het OW2 is geworden eigenlijk nooit meer echt plezier gehad er in, 1 potje in 25 mss.

• Akaendra
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 15:55
Beste is nog wel dat zelfs met die premium event pass je niet alles kunt meepakken, want daarvoor moet je de 30 euro bundle hebben die komt met 575 tickets.

Magoed, Blizz dev zelfs noemt het 'in the spirit of giving' op twitter.
Het is gewoon mensen van hun geld melken want FOMO enzo.
eigenlijk zou ik het liefst gewoon OW1 terug hebben en heel dit F2P model het liefst heel erg diep de prullenbak ingooien.

Heroes nog altijd op de Battlepass die echt elk seizoen minder en minder lijkt te worden qua wat je ervoor krijgt.
Ben benieuwd nadat Kotick weg is welke weg Blizz inslaat onder Microsoft bewind maar eerst zien en dan geloven. Hoop iig wel dat ze de achterlijke monetisation behoorlijk overhaulen of er zelfs helemaal uithalen, maar dat laatste is wishful thinking.

• MetalSonic
temp00 schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 23:33:
Np (y).

Win rate is wel een dingetje ja maar dan doe je het goed. Op de heroes die ik veel speel of main wil ik ook wel minimaal 50% anders is m'n humeur echt niet goed, maar gelukkig zit ik op de meeste heroes vrij safe. Wel een aantal heroes met een abominabele win rate, maar dat komt meer omdat dat swap heroes voor mij zijn die ik eigenlijk nooit speel en gebruik om bijv. snel naar de objective terug te keren (Lucio bijv). Of Zen als ik salty ben en constant wordt gekilled op Ana of Bap :P

Ik ben zelf nu een beetje Sojourn aan het leren omdat ik een nieuwe uitdaging nodig had maar die primary fire vind ik nog wennen omdat ik S76 zo gewend ben en dus niet goed m'n primary shots 'lead' (het zijn projectiles itt hitscan). Komt wel goed als ik het even de tijd geef, ben er alleen nog niet over uit of ik het ook echt de tijd wil geven. Zoveel leuke en goed ontworpen heroes in het spel om te spelen :)
Laatste paar sessies helaas veel verloren. Van plus 50 wins naar plus 35 ofzo.

In sommige potjes speelde ik niet op de max van mijn kunnen maar in een aantal had ik potg, meeste kills maar was het toch niet genoeg. Kenmerkend voor deze avond was een potje waarbij iemand zwaar suckte met Torjborn maar wisselen? Nee hoor.

• Aggressor
  • Laatst online: 17:53
MetalSonic schreef op donderdag 21 december 2023 @ 22:13:
[...]

Laatste paar sessies helaas veel verloren. Van plus 50 wins naar plus 35 ofzo.

In sommige potjes speelde ik niet op de max van mijn kunnen maar in een aantal had ik potg, meeste kills maar was het toch niet genoeg. Kenmerkend voor deze avond was een potje waarbij iemand zwaar suckte met Torjborn maar wisselen? Nee hoor.
Het hangt toch ooi van je team af?
Vaak heb je ook een waardeloos team..

• MetalSonic
Aggressor schreef op donderdag 21 december 2023 @ 22:18:
[...]

Ja hangt ook van team af maar toch ook wel een beetje de huidige meta hoor. In veel potjes hebben de tanks nu de meeste kills. (Zowel als het een bevriende tank is of enemy tank) Ze lijken gewoon haast niet te killen. Dan vuur ik 4 direct hits rockets op één van die nieuwe tanks en hij loopt rustig door alsof hij 400 armour heeft, wtf? Heb ook wel eens bij practise dan raketten op zo'n unit geschoten en dan was hij wel snel dood. Helpt dan wel dat hij stil staat en geen abilities gebruikt maar in zo'n Quickplay ga je dan toch twijfelen.

Soldier zie ik ook weer vaak als pick. Vaak is de k/d ten op zichte van hem 50/50. Echo niet vaak als tegenstander. Souljourn is ook mega irritant, kan mij met één straal gewoon killen op full health? okay...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kaos001
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-06 05:58
Overwatch topic! Wist niet dat deze bestond :D
Even voorstellen dan maar!

Voorheen Unreal Tournament speler op pc. Vrij veel en serieus gespeeld in het verleden. Erg leuke tijd gehad mede door de community en actief ClanBase gebeuren. UT was in mijn ogen altijd de perfecte shooter en niks kon in de buurt komen, totdat ik de beta van Overwatch2 probeerde. Ik was direct verkocht.

Speel inmiddels op de PS5 met vrienden en ben lang zo goed niet meer als vroeger, maar vind het ontzettend leuke game. Het hero systeem en daarbij horende roles hebben het FPS genre zoveel meer kleur gegeven. Dus na jarenlange FPS stilstand speel ik weer en heb er sinds release al bijna 700 uur inzitten :7

Ohja had ook nog een Bastion filmpje gemaakt van de eerste paar seizoenen dat ik speelde. Het stelt weinig voor, maar wellicht leuk.

Edit: ohja ik speel soms ook op pc, maar daar is het wel ff andere koek qua niveau. Op ps5 kom ik redelijk mee met gold/plat matches, maar op pc is zilver soms al zweten :')

[ Voor 8% gewijzigd door kaos001 op 21-12-2023 23:10 ]

Soundcloud

• Bor

Bor

Aggressor schreef op donderdag 21 december 2023 @ 22:18:
[...]

Het hangt voor een heel erg groot deel van het team af inderdaad.

• kaos001
Bor schreef op donderdag 21 december 2023 @ 23:24:
[...]

Het hangt voor een heel erg groot deel van het team af inderdaad.
Daarom speel ik ranked nooit alleen. Je bent aan de goden overgeleverd. Team dragen in je eentje lukt me soms alleen als ik tank speel, maar de rest is lastig :P

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Voor mensen met Amazon Prima; je krijgt nu 5 gratis tier skips via prime gaming.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• temp00
  • Niet online

temp00

Als het kan ben ik lam

kaos001 schreef op donderdag 21 december 2023 @ 23:08:

Voorheen Unreal Tournament speler op pc. Vrij veel en serieus gespeeld in het verleden. Erg leuke tijd gehad mede door de community en actief ClanBase gebeuren. UT was in mijn ogen altijd de perfecte shooter en niks kon in de buurt komen, totdat ik de beta van Overwatch2 probeerde. Ik was direct verkocht.

Speel inmiddels op de PS5 met vrienden en ben lang zo goed niet meer als vroeger, maar vind het ontzettend leuke game. Het hero systeem en daarbij horende roles hebben het FPS genre zoveel meer kleur gegeven. Dus na jarenlange FPS stilstand speel ik weer en heb er sinds release al bijna 700 uur inzitten :7

Ohja had ook nog een Bastion filmpje gemaakt van de eerste paar seizoenen dat ik speelde. Het stelt weinig voor, maar wellicht leuk.

[YouTube: Schießen mit Bastiaan]

Edit: ohja ik speel soms ook op pc, maar daar is het wel ff andere koek qua niveau. Op ps5 kom ik redelijk mee met gold/plat matches, maar op pc is zilver soms al zweten :')
UT was heel erg goed inderdaad. Ik heb zelf veel PvP in de voorloper gespeeld: Unreal die ook een multiplayer mode had. Favoriete map: Deck16 (of Deck zoals die later in UT werd genoemd).

Leuk filmpje btw. Fijne muziek eronder, past wel bij Bastion :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• temp00
  • Niet online

temp00

Als het kan ben ik lam

Mei, ook zo'n hero waar ik eigenlijk meer tijd in wil steken. Die Icicles (right click) kunnen zo sterk zijn als je ze een beetje weet te raken. Tijdje geleden een heel team omgelegd als Mei. Was QP dus stelt natuurlijk geen reet voor maar gaaf is het wel 8)

YouTube: Mei 5k (icicles only)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Een heel team als Mei solo bedoel je :? Mei is niet zo heel lastig te counteren, zeker niet met meerdere heroes. Haar heal heeft een aardige cool doen en zet haar vast op haar plek. Echt goede Mei spelers kom ik maar weinig tegen, zeker niet in QP. Ik heb ook niet zo veel met het karakter.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MetalSonic
kaos001 schreef op donderdag 21 december 2023 @ 23:08:

[YouTube: Schießen mit Bastiaan]

Welkom mede oud Unreal Tournament speler. Balen hé dat de arena shooter dood is gegaan. Hoe graag ik zou zien dat we weer UT assault konden spelen. En dan die van UT99 maar dan ook met mooie graphix en goed gevulde servers. Achja ik koester de goede herinneringen maar.

Pharah komt van de Overwatch 2 poppetjes beetje in de buurt van het UT99 gevoel. Die raketten dwingen je om echt goed te aimen, goed in te kunnen schatten waar de tegenstander naartoe gaat. En verder natuurlijk heerlijk om als de enemy in een gangetje staat, op een kluitje, langs de payload etc lekker veel aoe damage te incasseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toonen1988
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 16:26
MetalSonic schreef op maandag 1 januari 2024 @ 17:36:
[...]

Welkom mede oud Unreal Tournament speler. Balen hé dat de arena shooter dood is gegaan. Hoe graag ik zou zien dat we weer UT assault konden spelen. En dan die van UT99 maar dan ook met mooie graphix en goed gevulde servers. Achja ik koester de goede herinneringen maar.

Pharah komt van de Overwatch 2 poppetjes beetje in de buurt van het UT99 gevoel. Die raketten dwingen je om echt goed te aimen, goed in te kunnen schatten waar de tegenstander naartoe gaat. En verder natuurlijk heerlijk om als de enemy in een gangetje staat, op een kluitje, langs de payload etc lekker veel aoe damage te incasseren.
d:)b

Als er animo voor is bij Tweakers, misschien een UT '99 evenement organiseren. Er is een programma om een "lan" environment to creëren, zodat je geen officiële master servers nodig hebt, die nu offline zijn.

[ Voor 11% gewijzigd door Toonen1988 op 02-01-2024 06:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

BM

Moderator Spielerij
zullen we het verder weet over Overwatch gaan hebben? UT is tikje offtopic ;)

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalSonic
Lijkt het zo of is Mercy steeds agressiever geworden. Soms zelfs bijna vernederend.

Gisteren ook, had ik een soldier gekild. Had nog helft to drie kwart health en ik word vanuit de lucht beschoten voor ik het weet ben ik dood. En terwijl ik mijn lijk kort zie in in de recap zie ik ook hoe Mercy nog even soldier revived. Ouch! Voelde als een fatality.

Als ik denk aan Overwatch vroeger dan was Mercy één van de weinige die vooral leuk was om op te jagen en waar ik bijna nooit last van had. Nu vliegt ze door de lucht als een bijna halve dps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

MetalSonic schreef op dinsdag 2 januari 2024 @ 13:20:
Lijkt het zo of is Mercy steeds agressiever geworden. Soms zelfs bijna vernederend.

Gisteren ook, had ik een soldier gekild. Had nog helft to drie kwart health en ik word vanuit de lucht beschoten voor ik het weet ben ik dood. En terwijl ik mijn lijk kort zie in in de recap zie ik ook hoe Mercy nog even soldier revived. Ouch! Voelde als een fatality.

Als ik denk aan Overwatch vroeger dan was Mercy één van de weinige die vooral leuk was om op te jagen en waar ik bijna nooit last van had. Nu vliegt ze door de lucht als een bijna halve dps.
Een Battle Mercy is al langere tijd een ding. Mercy is al langer meer dan alleen healer en damage booster gezien ze zelf, vooral vanuit de lucht, ook rake klappen kan uitdelen. Je ziet de grens tussen pure healer en dps steeds verder opschuiven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalSonic
Bor schreef op dinsdag 2 januari 2024 @ 15:01:
[...]

Een Battle Mercy is al langere tijd een ding. Mercy is al langer meer dan alleen healer en damage booster gezien ze zelf, vooral vanuit de lucht, ook rake klappen kan uitdelen. Je ziet de grens tussen pure healer en dps steeds verder opschuiven.
HMm moet ik nog een beetje aan wennen. Ook dat sommige tanks halve DPS units zijn. Had Mercy niet vroeger de ability om in één keer het hele team te reviven als ultimate. Dat had ook wel zijn charmes _/-\o_ nu al sinds begin OW2 natuurlijk dat ze als skill kan reviven. Achja heeft ook wat, die andere moest zich dan altijd verstoppen enzo O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 14:14
Vandaag mn eerste Overwatch potjes ever gespeeld. Wel in Support role want de rest had wachttijd. Even wennen als je van COD komt, maar valt niet tegen. Vanavond nog maar eens wat potjes doen!

Korte vraag; het zijn allemaal losstaande potjes toch? Xp us alleen voor een eventuele battlepass maar geen leveling of unlocking systeem toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• temp00
  • Niet online

temp00

Als het kan ben ik lam

@MetalSonic misschien komt het ook doordat je zelf beter bent gaan spelen en in hidden MMR bent gestegen. Dan kan het dus zijn dat je meer spelers tegen gaat komen (zoals dit soort Mercy's) die beter aanvoelen wanneer ze dit soort dingen kunnen doen en meer gebruik maken van de volledige kit van hun hero.

@crimby Welkom en tof! Welke support speel je? Ja voornamelijk voor de battle pass idd en wat cosmetisch spul zoals een veranderende border in je career profile. Je kan volgens mij wel bepaalde gelockte heroes (als je dus geen hero pack hebt gekocht) vrijspelen. Verder heb je 50 Quick Play wins nodig om Competitive te kunnen spelen maar dat staat los van XP.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bor

Bor

crimby schreef op dinsdag 2 januari 2024 @ 17:23:
Korte vraag; het zijn allemaal losstaande potjes toch? Xp us alleen voor een eventuele battlepass maar geen leveling of unlocking systeem toch?
Het uiteindelijke doel is dat je ranked gaat spelen. De mogelijkheid tot ranked matches moet je unlocken (50 quick play matches uit mijn hoofd). De battlepass bevat coins en voornamelijk cosmetische items. Er is heel erg veel te unlocken rond consmetics maar uiteindelijk zal je daar vooral voor moeten betalen als dat jouw ding is.

[ Voor 8% gewijzigd door Bor op 02-01-2024 18:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MetalSonic
temp00 schreef op dinsdag 2 januari 2024 @ 18:04:
@MetalSonic misschien komt het ook doordat je zelf beter bent gaan spelen en in hidden MMR bent gestegen. Dan kan het dus zijn dat je meer spelers tegen gaat komen (zoals dit soort Mercy's) die beter aanvoelen wanneer ze dit soort dingen kunnen doen en meer gebruik maken van de volledige kit van hun hero.

@crimby Welkom en tof! Welke support speel je? Ja voornamelijk voor de battle pass idd en wat cosmetisch spul zoals een veranderende border in je career profile. Je kan volgens mij wel bepaalde gelockte heroes (als je dus geen hero pack hebt gekocht) vrijspelen. Verder heb je 50 Quick Play wins nodig om Competitive te kunnen spelen maar dat staat los van XP.
Quick play was vroeger echt voor de fun. Veel potjes dat ik met halve inzet makkelijk won. De huidige QP potjes, iedereen beweegt, tegenstanders passen hun class soms aan op mij. Ik moet soms hard werken voor elke kill. Achja dit maakt het wel lekker uitdagend. Sta nu in Quickplay (all time) op precies 50 wins meer dan loses dus het zou ook niet onredelijk zijn.

Ik weet niet wat ik nog uit Pharah kan persen, heb al veel guides gezien en ben tevreden met de aim.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• temp00
  • Niet online

temp00

Als het kan ben ik lam

Klinkt wel alsof je hidden MMR omhoog is gegaan en wat ook heel erg meespeelt is dat het algemene skill level tegenwoordig een stuk hoger is dan dat dat vroeger was.

Ik speel weinig Pharah maar vind haar wel heel leuk om te spelen. Wat mij op mijn MMR altijd opvalt is dat te weinig Pharah spelers die knock goed inzetten. En dan bedoel ik niet mensen van de map af knocken, dat is altijd leuk :P, maar meer dat je enemies richting jouw team of richting het gevecht knocked. Dus achter een tank, of als je gelukt hebt, achter een DPS die knock gooien en de paniek zien waarmee ze richting jouw team worden geknocked en hopelijk worden omgelegd. Regelmatig heb ik daar team fights of openingen mee gewonnen. Voor de rest is m'n Pharah maar gemiddeld hehe dus waarschijnlijk doe ik veel andere dingen nog fout. Die voorwaartse self knock vind ik ook wel tof om consistent en goed te kunnen inzetten, helemaal omdat het best functioneel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
temp00 schreef op dinsdag 2 januari 2024 @ 18:04:
Nu nog alles, moet het echt uitvinden wat fijn is. Sniper (Ana?) is wel wat al vind ik de sniper niet heel krachtig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

crimby schreef op dinsdag 2 januari 2024 @ 19:31:
[...]

Nu nog alles, moet het echt uitvinden wat fijn is. Sniper (Ana?) is wel wat al vind ik de sniper niet heel krachtig.
Ana is een long distance healer en niet echt een sniper. De sniper in het spel is Widow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• temp00
  • Niet online

temp00

Als het kan ben ik lam

Ah ja dat is ook de beste manier.

Ana kan best sterk zijn maar is geen hero die je snel oppikt. Voor de zekerheid: je weet dat haar primary fire op enemies damage doet en op friendlies healed he? Die Nade van haar is ook erg sterk. Die kan je op enemies gooien, die krijgen dan een paars effect en voor de periode dat ze paars zijn kunnen ze niet worden gehealed.

Voor de rest gewoon inderdaad gewoon uitvogelen wat je het leukst vind spelen, dat is het belangrijkste (y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

De secondary van Ana kan je op vijanden gooien maar hij healed wanneer je hem op / bij allies gooit. Dat maakt juist deze secondary sterk en interessant. Ana is zeker geen makkelijk karakter om goed te spelen. In handen van een goede speler is Ana dodelijk en een zeer goede healer maar ben je geen Ana "pro" dan zal je snel zien dat jouw heal output behoorlijk achterblijft bij andere healers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MetalSonic
temp00 schreef op dinsdag 2 januari 2024 @ 19:08:
Klinkt wel alsof je hidden MMR omhoog is gegaan en wat ook heel erg meespeelt is dat het algemene skill level tegenwoordig een stuk hoger is dan dat dat vroeger was.

Ik speel weinig Pharah maar vind haar wel heel leuk om te spelen. Wat mij op mijn MMR altijd opvalt is dat te weinig Pharah spelers die knock goed inzetten. En dan bedoel ik niet mensen van de map af knocken, dat is altijd leuk :P, maar meer dat je enemies richting jouw team of richting het gevecht knocked. Dus achter een tank, of als je gelukt hebt, achter een DPS die knock gooien en de paniek zien waarmee ze richting jouw team worden geknocked en hopelijk worden omgelegd. Regelmatig heb ik daar team fights of openingen mee gewonnen. Voor de rest is m'n Pharah maar gemiddeld hehe dus waarschijnlijk doe ik veel andere dingen nog fout. Die voorwaartse self knock vind ik ook wel tof om consistent en goed te kunnen inzetten, helemaal omdat het best functioneel is.
Ik ben eigenlijk een Pharah only player. De knock zet ik regelmatig ook in als ik denk dat het handig is. Bijvoorbeeld om tegenstanders iets verder weg te houden, wat meer tijd om een checkpoint/ pay load te verdedigen of om iemand te isoleren. Moet wel zeggen dat ik nog vaker die knock kan gebruiken dus goede tip.

Knock om één of meerdere in het ravijn te doen zijn uiteraard de leukste, ook een grote kans op POTG 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
Bor schreef op dinsdag 2 januari 2024 @ 19:57:
De secondary van Ana kan je op vijanden gooien maar hij healed wanneer je hem op / bij allies gooit. Dat maakt juist deze secondary sterk en interessant. Ana is zeker geen makkelijk karakter om goed te spelen. In handen van een goede speler is Ana dodelijk en een zeer goede healer maar ben je geen Ana "pro" dan zal je snel zien dat jouw heal output behoorlijk achterblijft bij andere healers.
Het ging wel aardig, maar ben sowieso geen supporter. Doe mij maar assault, maar dan heb ik meer geduld nodig

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• temp00
  • Niet online

temp00

Als het kan ben ik lam

MetalSonic schreef op dinsdag 2 januari 2024 @ 20:56:
[...]

Ik ben eigenlijk een Pharah only player. De knock zet ik regelmatig ook in als ik denk dat het handig is. Bijvoorbeeld om tegenstanders iets verder weg te houden, wat meer tijd om een checkpoint/ pay load te verdedigen of om iemand te isoleren. Moet wel zeggen dat ik nog vaker die knock kan gebruiken dus goede tip.

Knock om één of meerdere in het ravijn te doen zijn uiteraard de leukste, ook een grote kans op POTG 8)
Dat zijn zeker ook goede manieren om 'm in te zetten (y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalSonic
Ik laat Overwatch 2 maar weer even een tijdje liggen is denk ik beter voor mijn hart. Net ook weer een potje waarbij spelers steeds één voor één naar de point renden om te worden afgeslacht ipv even wachten op de rest en dan samen.

Edit: speel op mijn best (altijd), begin zelfs altijd het potje met "hey team"om te proberen met wat positieve energie. Als je aim niet mee zit, of je hebt pech hoe snel je gekilled wordt. Kan allemaal maar als een kip zonder kop snel (en alleen) naar de objective rennen is zo frustrerend om te zien. Helemaal in een potje waarin je begint met het veroveren van de eerste van de 3 points omdat je netjes bij elkaar bleef.

Ok dat is eruit. Ja hoort erbij in QP ik weet het, en als je het niet wil moet je in een party spelen.

[ Voor 53% gewijzigd door MetalSonic op 10-01-2024 19:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bor

Bor

MetalSonic schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 18:52:
Ik laat Overwatch 2 maar weer even een tijdje liggen is denk ik beter voor mijn hart. Net ook weer een potje waarbij spelers steeds één voor één naar de point renden om te worden afgeslacht ipv even wachten op de rest en dan samen.
Ha, dat is echt herkenbaar en in Overwatch 2 soms meer regel dan uitzondering in quick play. Je ziet echt dat het een free 2 play game is met alle nadelen van minder betrokken spelers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• temp00
  • Niet online

temp00

Als het kan ben ik lam

Edit: speel op mijn best (altijd), begin zelfs altijd het potje met "hey team"om te proberen met wat positieve energie. Als je aim niet mee zit, of je hebt pech hoe snel je gekilled wordt. Kan allemaal maar als een kip zonder kop snel (en alleen) naar de objective rennen is zo frustrerend om te zien. Helemaal in een potje waarin je begint met het veroveren van de eerste van de 3 points omdat je netjes bij elkaar bleef.

Ok dat is eruit. Ja hoort erbij in QP ik weet het, en als je het niet wil moet je in een party spelen.
Begrijpelijk die frustratie en geen probleem om dat ff ventileren. Af en toe heb je van die potjes achter elkaar met alleen maar idioten en dat soort acties, dan schiet het idd niet op :P Voor mij altijd een teken dat ik uit moet loggen....niet dat ik altijd zo verstandig ben om dat dan gelijk te doen 8)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/z6QBVhm0zpKLA0YU_puLp5lgGWg=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):gifsicle():strip_exif()/f/image/vTsYIHKMeGK5CknNzjoVIvyQ.gif?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toonen1988
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 16:26

Of een Tweakers group maken. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolkeh
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 18:32
Hier nog een PS5 speler. Ik was al een tijdje op zoek naar een shooter waar het makkelijk is om een paar potjes te spelen en meteen in de actie te zitten. Ik besefte me paar dagen terug dat OW2 inmiddels gratis was en heb het tot nu toe goed naar m'n zin in open QP met Soldier 76.

Zijn er hier nog wat mensen op PS5 die het niet te serieus nemen en af en toe een party willen maken? Zodra ik aan de benodigde wins zit ook geen punt om ranked te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
Bor schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 19:38:
[...]

Ha, dat is echt herkenbaar en in Overwatch 2 soms meer regel dan uitzondering in quick play. Je ziet echt dat het een free 2 play game is met alle nadelen van minder betrokken spelers.
Quick play is quick play. Daar kan je niet veel van verwachten ook. Het gaat immers nergens om.
Ranked is een stuk leuker! *O*

Soundcloud

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bor

Bor

kaos001 schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 08:11:
[...]

Quick play is quick play. Daar kan je niet veel van verwachten ook. Het gaat immers nergens om.
Deze opmerking hoor ik vaak, ook van mensen die vinden dat dit een excuus is om te lopen trollen "It's just qp" of om niet hun best te doen. Je wilt in quick play toch ook gewoon een leuke match? Ik speel redelijk wat QP omdat het doorgaans wat sneller gaat en ik niet altijd even veel tijd heb om een goed team te vinden voor een ranked match. Quick Play gaat wat mij betreft ook ergens om; plezier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
Bor schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 08:30:
[...]

Deze opmerking hoor ik vaak, ook van mensen die vinden dat dit een excuus is om te lopen trollen "It's just qp" of om niet hun best te doen. Je wilt in quick play toch ook gewoon een leuke match? Ik speel redelijk wat QP omdat het doorgaans wat sneller gaat en ik niet altijd even veel tijd heb om een goed team te vinden voor een ranked match. Quick Play gaat wat mij betreft ook ergens om; plezier.
In een ideale wereld zou ik ook graag willen dat QP wat serieuzer is, maar ik zie het als pokeren zonder geld. Het draait nergens om, dus kloot iedereen maar wat aan. Genoeg lui die even een rondje Pharah willen proberen zonder direct hun rank te verzieken. Ik snap dat wel :)

Je kan natuurlijk ook zelf je steen bijdragen en bij de tank blijven, of als tank zijnde meer je DPS'ers opzoeken of je support direct helpen als ze in de knoei zitten. Ze hebben het wel eens over je team "carryen". Nu ben ik niet van niveau dat dat altijd lukt, maar ik probeer wel dominant te zijn in welke rol dan ook. Zowel positief voor mijn team als vervelend voor de tegenstander.

Uiteindelijk moet je gewoon minder waarde hechten aan QP vind ik. Ik speel het daarom praktisch nooit.

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 19:44

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Imho gaat quickplay meer om plezier dan Ranked. Ranked wil je per se goed doen want je wilt klimmen rating.

Bij quickplay kan je veel meer fun hebben. Snap de trolls ook niet.
Maar soms is er ook een verschil tussen wat iemand een troll vind en het eigenlijk gewoon iemand is die graag een bepaalde hero gewoon wil spelen :P

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

kaos001 schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 08:39:
[...]

Genoeg lui die even een rondje Pharah willen proberen zonder direct hun rank te verzieken. Ik snap dat wel :)
Dat lijkt mij ook geen enkel probleem. Daar is quick play uitermate geschikt voor. Je houdt daar ook veel meer rekening met niveauverschil. Zo lang je maar serieus speelt / je best doet vind ik dat zelf ook prima. Het gaat mij meer om de mensen die opzettelijk de boel verzieken of de objective niet spelen. Dat zie je in quick play ook met enige regelmaat. Feitelijk heb je dan effectief of een speler minder of een saboteur in je team.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techno Overlord
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18:39

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

[...]

Behalve dan als men in Ranked speelt alsof ze in QP spelen. Dus 0 counter hero picks. Men blijft dan stug hun favo hero gebruiken ipv te switchen en te counteren. Ook al ligt het er heel erg dik bovenop dat het aan HEN ligt, switch how maar. Erg frustrerend maarja dat is Overwatch. Gelukkig zijn er ook potjes waarbij men wél switched en counterd. Dan voelt de game ineens heerlijk aan.

Forever raver!
Specs: Workstation Server

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
Techno Overlord schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 10:33:
[...]

Behalve dan als men in Ranked speelt alsof ze in QP spelen. Dus 0 counter hero picks. Men blijft dan stug hun favo hero gebruiken ipv te switchen en te counteren. Ook al ligt het er heel erg dik bovenop dat het aan HEN ligt, switch how maar. Erg frustrerend maarja dat is Overwatch. Gelukkig zijn er ook potjes waarbij men wél switched en counterd. Dan voelt de game ineens heerlijk aan.
Counterpicks geloof ik niet zo in. Je kan met elke hero domineren als je goed bent. Als je Bastion bent en een Genji tegenover je hebt moet je gewoon slimmer spelen. Niet perse switchen. Krijg je aan de broek, dan is die Genji beter :)

Waar ik wel in geloof is teamcompositie. Dus stel je hebt een Dva, Genji en Sombra in je team, dan is het bijna kansloos om Mercy te gaan spelen.
Daarbij, werkt jouw team een beetje mee ja of nee. Gamesense, slimmigheid, teamplay, allemaal factoren die meespelen. Soms heb je domme mensen om je heen, dan kan je schieten wat je wil, maar is het gewoon janken :')

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Een goede counter pick kan in mijn ogen een heel groot verschil maken en misschien zelfs het verschil tussen winst en verlies. Je ziet te vaak dat mensen halsstarrig vasthouden aan hun initiële keuze en weigeren een andere hero te kiezen. Mijn ervaring is dat je dit met name bij (o.a.) de Window en Hanzo spelers ziet. Team setup is ook heel belangrijk. Het moet een gebalanceerd geheel zijn en soms is veranderen wanneer iets niet goed werkt veel verstandiger dan stug doorgaan (en veelal verliezen).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Het heet niet voor niks counterpicks he :P Het is zeker wel een ding alleen soms misschien iets minder van impact als sommige denken wanneer je gewoon niet zo skilled bent :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MetalSonic
[...]

Niet mee eens. Het is een online versus modus met een lage instap. Ik verwacht leuke potjes! Uiteraard niet zo competitief als ranked maar ik wil wel een goede pot hebben. Vergelijk het met volgende. Als je even een potje schaakt tegen iemand dan verwacht je ook dat beiden hun best doen, hoeft het ook niet een wedstrijd te zijn van een schaaktoernooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalSonic
Bor schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 08:30:
[...]

Ja dit dus!

Laten we niet vergeten dat ook QP een team based versus game is. Je kan best oefenen met een nieuw poppetje of oefenen met sowieso het spelen van dit spel maar doe in elk geval wel je best. Kijk je team mates het doen, chat als je het niet snapt etc. Als je maar wat wil kloten kan je ook een willekeurige singleplayer game doen en kloten tegen bots. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MetalSonic
temp00 schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 23:58:
[...]

Begrijpelijk die frustratie en geen probleem om dat ff ventileren. Af en toe heb je van die potjes achter elkaar met alleen maar idioten en dat soort acties, dan schiet het idd niet op :P Voor mij altijd een teken dat ik uit moet loggen....niet dat ik altijd zo verstandig ben om dat dan gelijk te doen 8)
[Afbeelding]
Eerlijk is eerlijk net toch nog ff snel een potje gedaan (nee niet verslaafd hoor) en redelijk simpel gewonnen. Iedereen van mijn team deed lekker mee en de laatste minuut (ik speelde defense) vond het vijandelijk team het leuk om één voor één naar het te veroveren punt te komen. Dus ja ook dat gebeurt. Daarna meteen afgesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
MetalSonic schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 14:19:
[...]

Niet mee eens. Het is een online versus modus met een lage instap. Ik verwacht leuke potjes! Uiteraard niet zo competitief als ranked maar ik wil wel een goede pot hebben. Vergelijk het met volgende. Als je even een potje schaakt tegen iemand dan verwacht je ook dat beiden hun best doen, hoeft het ook niet een wedstrijd te zijn van een schaaktoernooi.
Ware het niet dat er met schaak fatsoenlijke mensen aan de tafel zitten vaak. De gemiddelde Overwatch lobby staat bol van de gekken. :P

Soundcloud

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MetalSonic
Ook niet altijd. Bij officiële wedstrijden zijn er schotten tussen de spelers zodat de schakers elkaar niet kunnen schoppen etc 😂

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bor

Bor

Er is dit weekend een nieuw event wat ik in Overwatch 2 volgens mij nog niet eerder heb gezien.

A new way to Quick Play is here, bringing new, limited-time changes to spice up your unranked queues.

This weekend only, rush into Quicker Play, a fun, new way to play with faster capture speeds, payloads and respawn times. Experience more team fights, more games and new strategies!

Voor de QP spelers misschien leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Dit is nogal een wijziging zeg:
In one of the wildest updates I've ever seen from a competitive shooter, Overwatch 2 is giving every hero in the game their own built-in healing as part of an effort to reduce the dominance of "team strategy and mechanics."

Director Aaron Keller outlined the upcoming change, which will arrive in Season 9, in a new blog post. This seismic update is actually just one part of "a massive set of gameplay and balance changes coming to that season," but it sounds like a huge meta shift in its own right.

"In Season 9, both Tank and Damage heroes will get a modified, tuned-down version of the Support self-healing passive," Keller explains. "This should give non-Support players more options in terms of sustaining themselves. It should also take some of the pressure off Support players to keep everyone alive since individual players now have more control of their own health pool."

The fundamental purpose of this change is to help reduce the frustrations that, as Keller puts it, can be caused by Overwatch 2's "reliance on teammates."

"In Overwatch, there is a constant tug of war between the power of a team and the power of an individual hero or player," he says. "A change like this shifts that balance a bit. This is something that we are constantly evaluating. We still want Overwatch to be defined by team strategy and mechanics, but we feel this can be pulled back a bit now and possibly more in the future.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Dat klinkt inderdaad als nogal een grote wijziging. Ik wil afwachten hoe dit in de praktijk uitpakt voor ik mij een mening vorm. Mijn eerste gevoel zegt dat ze een team based spel minder team based proberen te maken. Of ik daar zo blij mee ben... De tijd zal het leren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• temp00
  • Niet online

temp00

Als het kan ben ik lam

Van het weekend 'hacked' Quick Play gespeeld. Ik vind het niet echt een verbetering, de games gaan te snel en er is weinig ruimte om een match om te draaien als je er als team niet goed in zit. Helemaal bij control objectives die zo over zijn. Ik hoop niet dat ze dit permanent gaan doorvoeren.

De support passive die de andere rollen (dps, tank) in season 9 ook krijgen zie ik ook niet zo zitten, en ik zeg dat als dps speler (voornamelijk dan, af en toe support). Het zal idd voor minder teamplay zorgen en DPS Moira's, DPS Kiriko's etc. alleen maar meer gelegenheid geven om hun team te negeren. Daarnaast, een Wrecking Ball, Tracer, Genji zullen hierdoor zoveel sterker zijn. Blizzard zal echt goed in de gaten moet blijven houden of het bepaalde characters niet té krachtig of ongrijpbaar maakt.
Flinke verandering en we zullen het nog moeten gaan ervaren maar ik ben heel benieuwd en sceptisch hoe dit uit gaat pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Ik hoop dat "quicker play" geen proefballonnetje is voor een blijvende wijziging. De matches die ik heb gespeeld vervielen al snel in chaos en mindere teamplay. Ze hadden dit beter als extra arcade mode kunnen doen in plaats van het (tijdelijk) vervangen van alle normale QP mogelijkheden. Ik snap die tijdelijke modes niet zo. Lucioball zou je bijvoorbeeld prima als altijd speelbare arcade mode kunnen toevoegen, eventueel zelfs met een eigen ranked ladder.

De payload verplaatst dermate snel dat in de meeste gevallen een potje snel over is. Ik heb van de 15 matches die ik quicker play heb gespeeld geen enkele keer gezien dat het verdedigende team won.

[ Voor 17% gewijzigd door Bor op 15-01-2024 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akaendra
Ik heb heel dat quicker play weekend overgeslagen. Leek me helemaal niets, dat hadden ze gewoon als experimental moeten doen en niet de gewone quickplay aanpassen.

die nieuwe seizoensveranderingen zit ik ook niet zo op te wachten, maar Keller laat maar weer eens blijken totaal niet geschikt te zijn als dev in mijn optiek. De reactie op de Winter faire vorig jaar sprak ook boekdelen wat dat betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Akaendra schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 13:07:
De reactie op de Winter faire vorig jaar sprak ook boekdelen wat dat betreft.
Deze was mij even ontgaan. Wat is daar gebeurd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19:06
@Bor Volgens mij ging het hierom:
https://www.google.com/ur...AQda23SRtn_D&opi=89978449

Was dat niet zo'n dubbele battle pass? Staat me iets van bij.
Die Merci skin was wel tof, maar sinds Overwatch 2 en de gedachte hoe ze dat in aan het richten zijn, ben ik gestopt met uberhaupt geld uit te geven aan OW. Steek in het behalen van skins eigenlijk ook geen moeite meer in. Je krijgt er weinig voor terug. Dat was vroeger anders. Ik snap het, maar ga daar verder niet in mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bor

Bor

Arunia schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 12:11:
@Bor Volgens mij ging het hierom:
https://www.google.com/ur...AQda23SRtn_D&opi=89978449

Was dat niet zo'n dubbele battle pass? Staat me iets van bij.
Die Merci skin was wel tof, maar sinds Overwatch 2 en de gedachte hoe ze dat in aan het richten zijn, ben ik gestopt met uberhaupt geld uit te geven aan OW. Steek in het behalen van skins eigenlijk ook geen moeite meer in. Je krijgt er weinig voor terug. Dat was vroeger anders. Ik snap het, maar ga daar verder niet in mee.
Check, om daar goed aan mee te doen moest je inderdaad een pass kopen. Daar heb ik zelf nog negatief op gereageerd zie ik. My bad, ik zat even aan begin vorig jaar te denken en dacht wat gemist te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• temp00
  • Niet online

temp00

Als het kan ben ik lam

Wow. Er waren de laatste weken al geruchten en leaks over een flinke verandering mbt gameplay, health pools en game pace en deze bleken dus echt waar te zijn. Dit zijn de grootste veranderingen mbt de core gameplay die Overwatch sinds tijden heeft gehad. Tldr:
- Competitive rework en nieuwe competitive rank (geen verassing).
- Alle heroes krijgen afhankelijk van de huidige health pool meer health.
- Vrijwel alle wapen projectielen worden groter (dit geldt voor hitscan based én projectile based).
- Nieuwe all heroes passive en nieuwe DPS passive.
https://overwatch.blizzard.com/en-us/news/24056255/

Persoonlijk vind ik het huidige Overwatch redelijk goed en balanced spelen en wat mij betreft hoeven ze het allemaal niet makkelijker, of overdreven makkelijk te maken want skill ceilings, skill levels en skill expressions maken het voor mij leuk en uitdagend dus ik ben redelijk sceptisch (zeker wat betreft die projectile size) maar ben wel erg benieuwd hoe alle veranderingen spelen dus kom maar op met Season 9.

Voor de vorm, season 9 trailer (zonder vermelding van bovenstaande veranderingen): YouTube: Overwatch 2 | Season 9: Champions | Official Trailer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albinoraptor
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17:00
temp00 schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 23:32:
Wow. Er waren de laatste weken al geruchten en leaks over een flinke verandering mbt gameplay, health pools en game pace en deze bleken dus echt waar te zijn. Dit zijn de grootste veranderingen mbt de core gameplay die Overwatch sinds tijden heeft gehad. Tldr:
- Competitive rework en nieuwe competitive rank (geen verassing).
- Alle heroes krijgen afhankelijk van de huidige health pool meer health.
- Vrijwel alle wapen projectielen worden groter (dit geldt voor hitscan based én projectile based).
- Nieuwe all heroes passive en nieuwe DPS passive.
https://overwatch.blizzard.com/en-us/news/24056255/
Overwatch 2 was al geen Overwatch meer en dat voeren ze nog wat verder door, geen verrassing in mijn ogen.

Ik mis Overwatch echt enorm, nog 4 jaartjes wachten en dan kan ik mss Overwatch Classic spelen. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techno Overlord

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

en wat vinden we ervan?

Forever raver!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 1486766

Zelfde als voorheen, na 1 of 2 potje totaal geen zin meer. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MetalSonic
Ik heb het een paar weken niet gespeeld en ik denk ik kijk weer eens.

W T F is er met Pharah gebeurd????

Ze speelt alsof ze 100 kilo gewichten aan zich heeft. Vroeger lanceerde je jezelf met gemak hoog de lucht in maar dat is niet meer. En dan is er nog iets bij gekomen wat lijkt op een soort wannaB strafejump van UT99. Daar moest je daarvoor snel 2 keer een bepaalde richting op drukken. Uiteraard nu dan met cooldown....

bizar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Same, doe mij maar weer Overwatch uit 2016 terug

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Ik moet zeggen dat ik de wijzigingen negatiever had verwacht. Wel merk ik dat het langer lijkt te duren voor ik een ranked match kan vinden. De tijd die wordt weergegeven wordt eigenlijk elke keer met minuten overschreden. Na een aantal rondes merk ik dat mijn zin afneemt.

[ Voor 10% gewijzigd door Bor op 18-02-2024 20:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalSonic
Ricmaniac schreef op zondag 18 februari 2024 @ 17:56:
Same, doe mij maar weer Overwatch uit 2016 terug
OVerwatch 1 blijft echt de beste versie hoor. Vond de grotere teams fijner. Enige dat goed is aan OW2 is dat je van te voren je rol kan kiezen en je snel in potjes komt en niet meer al die potjes hebt met 4 dps en maar 2 tanks ofzo.

Ik ga nog wel een paar keer OW2 proberen met de rework, kijken of ik er doorheen kom maar een gedeelte van mij denkt dat ik OW2 nog een tijd in de koelkast vriezer zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

MetalSonic schreef op maandag 19 februari 2024 @ 13:11:
[...]

OVerwatch 1 blijft echt de beste versie hoor. Vond de grotere teams fijner. Enige dat goed is aan OW2 is dat je van te voren je rol kan kiezen en je snel in potjes komt en niet meer al die potjes hebt met 4 dps en maar 2 tanks ofzo.

Ik ga nog wel een paar keer OW2 proberen met de rework, kijken of ik er doorheen kom maar een gedeelte van mij denkt dat ik OW2 nog een tijd in de koelkast vriezer zet.
In Overwatch 1 had je ook al langere tijd een role lock.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Ik ga vanavond waarschijnlijk weer een paar ronden spelen. Ik wil wat afwisselen met heroes om te kijken of de aanpassingen bij andere heroes meer opvallen. Ik merk dat ik toch vaak dezelfde heroes kies waardoor ik er in de praktijk maar 4 tot 6 gebruik.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• yinx84
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 19:26
Heb de eerste Overwatch veel gespeeld op release. In seizoen 5 (denk in 2016/17) Grand Master bereikt en sindsdien niet meer aangeraakt.

Van de week Overwatch 2 eens geïnstalleerd op Steam. Zoveel nieuwe heroes en maps, daar zou ik aardig wat tijd en moeite in moeten investeren om weer op 't oude niveau te komen. Ik denk dat ik hem lekker casual blijf spelen. Begon toch weer te kriebelen om eens the queuen voor Competitive. 5 placement matches gehad waarvan 2 gewonnen en 3 verloren. Gaat nog niet heel denderend maar moet wel zeggen dat ik de spanning van Competitive potjes wel gemist heb!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalSonic
Pure bagger geworden, heb nu in een week tijd een paar keer dit spel een kans gegeven om mij te overtuigen dat het nog leuk is maar dat is het gewoon niet.

Net ook, en dan speel ik het terwijl ik goed uitgerust ben, goed gegeten. Dat was vroeger het recept voor een paar mooie wins achter elkaar. Maar die besturing van Pharah...... Vreselijk, wie dat bedacht heeft. Ik snap er niks van.

Ik laat hem maar even links liggen voor er een nieuwe update komt en anders switch ik wel naar een ander spel. Heel jammer maar het is wat het is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 15-06 20:55

apNia

Schreeuwen en Nibbits eten!

Wat is er veranderd aan Pharah's besturing dan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• markdm
  • Laatst online: 04-06 19:50
yinx84 schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 10:54:
Heb de eerste Overwatch veel gespeeld op release. In seizoen 5 (denk in 2016/17) Grand Master bereikt en sindsdien niet meer aangeraakt.

Van de week Overwatch 2 eens geïnstalleerd op Steam. Zoveel nieuwe heroes en maps, daar zou ik aardig wat tijd en moeite in moeten investeren om weer op 't oude niveau te komen. Ik denk dat ik hem lekker casual blijf spelen. Begon toch weer te kriebelen om eens the queuen voor Competitive. 5 placement matches gehad waarvan 2 gewonnen en 3 verloren. Gaat nog niet heel denderend maar moet wel zeggen dat ik de spanning van Competitive potjes wel gemist heb!
Ik heb hier precies hetzelfde, in Overwatch heb ik heel kort top500 aangetikt (nummer 490 op de support role op de NA server, dus niet een heel hoge positie lol), maar sindsdien ben ik eigenlijk gestopt. Ik vind veel van de hero's die in de afgelopen jaren toegevoegd zijn maar bagger en de community is ook slecht. De teammates op de noord amerikaanse servers waren beter, maar de ping van 120 werd ook frustrerend. Ik heb het sindsdien ook zo weinig gespeeld dat ik ook nooit zin had om competitive op te pakken. Nu af en toe een potje Quick Play omdat de gunplay nog steeds zo leuk blijft.

steam: failsnail, Letterbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• temp00
  • Niet online

temp00

Als het kan ben ik lam

Ik was al benieuwd @MetalSonic wat jij van de nieuwe Pharah vond, dat is nu wel duidelijk. Kan me wel vinden in wat je zegt. Ik speel haar maar af en toe, hele leuke hero verder, maar wat ze nu hebben gedaan is echt bagger. Haar hele identiteit en gameplay ging om airtime (en het managen daarvan) en dat is nu behoorlijk minder geworden. Eerlijk is eerlijk, ze heeft wel veel compensatie buffs gekregen maar leuk is anders.

De rest van de patch ben ook niet echt over te spreken. Voornamelijk de wijziging in bullet/projectile size vind ik ruk, en de reden helemaal: "make firing your weapons and abilities feel more consistent", "Make shooting feel better and more consistent.". Hoe verzinnen ze het. Het voelt niet meer fun of consistent, het voelt gewoon cheap als ik nu shots raak die ik eigenlijk hadden moeten missen. Dit is alleen leuk voor de mensen die niet kunnen aimen of niet willen leren aimen. Wat ik ook wel minder vind is dat je mobiele tanks zoals Doomfist, Ball en D.Va veel meer ziet. En vooral die eerste twee heb ik een schijthekel aan :P

Flanken met bijv. Soldier/Echo lijkt ook een stuk minder effectief. Vergeleken met de vorige patch zie ik toch wel veel dat ik squishies in de korte flank window (in/uit) die ik heb minder makkelijk kan killen. Wat dat betreft lijkt het aanpakken van burst momentjes wel iets wat ze is gelukt maar het voelt wel lame. Soldier is verder wel heel sterk atm dus ik mag verder niet klagen. De grootste verliezers deze patch lijken me de immobiele tanks die het echt lastig hebben met de DPS passive.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MetalSonic
apNia schreef op maandag 26 februari 2024 @ 15:23:
Wat is er veranderd aan Pharah's besturing dan?
Van de pak 'm beet 700 uur dat ik Overwatch (1 en 2) heb gespeeld heb ik zo'n 650 uur in Pharah gestopt. Je kan redeneren dat ik Overwatch nooit heb gespeeld zoals je het moet spelen maar dit was mijn manier en op die manier haalde ik er plezier uit. Het was echt mijn "go to game".

Wat er veranderd is is dat ze heel "zwaar" aan voelt. Alsof ze vliegt met 100 kilo extra aan gewichten. Waar je vroeger snel de lucht in vloog en daar redelijk makkelijk kon blijven vliegen via de juiste timing van de jumps etc is het nu, nouja voor je het weet ben je weer beneden. Ze heeft ineens veel last van de zwaarte kracht. Pharah was heerlijk om van hogerop aanvallen te starten, liefst van de zijkant flanken of via achter. Een enkele keer vond ik het ook leuk om juist van voren en dan voor afleiding zorgen.

Pharah is nooit makkelijk geweest om te spelen. Je doet veel damage maar bent ook zo dood maar je wordt echt wel beloond als je in haar kon investeren. En dan kon je ook sterk zijn als je geen Mercy aan je zijde had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalSonic
temp00 schreef op maandag 26 februari 2024 @ 20:01:
Ik was al benieuwd @MetalSonic wat jij van de nieuwe Pharah vond, dat is nu wel duidelijk. Kan me wel vinden in wat je zegt. Ik speel haar maar af en toe, hele leuke hero verder, maar wat ze nu hebben gedaan is echt bagger. Haar hele identiteit en gameplay ging om airtime (en het managen daarvan) en dat is nu behoorlijk minder geworden. Eerlijk is eerlijk, ze heeft wel veel compensatie buffs gekregen maar leuk is anders.

De rest van de patch ben ook niet echt over te spreken. Voornamelijk de wijziging in bullet/projectile size vind ik ruk, en de reden helemaal: "make firing your weapons and abilities feel more consistent", "Make shooting feel better and more consistent.". Hoe verzinnen ze het. Het voelt niet meer fun of consistent, het voelt gewoon cheap als ik nu shots raak die ik eigenlijk hadden moeten missen. Dit is alleen leuk voor de mensen die niet kunnen aimen of niet willen leren aimen. Wat ik ook wel minder vind is dat je mobiele tanks zoals Doomfist, Ball en D.Va veel meer ziet. En vooral die eerste twee heb ik een schijthekel aan :P

Flanken met bijv. Soldier/Echo lijkt ook een stuk minder effectief. Vergeleken met de vorige patch zie ik toch wel veel dat ik squishies in de korte flank window (in/uit) die ik heb minder makkelijk kan killen. Wat dat betreft lijkt het aanpakken van burst momentjes wel iets wat ze is gelukt maar het voelt wel lame. Soldier is verder wel heel sterk atm dus ik mag verder niet klagen. De grootste verliezers deze patch lijken me de immobiele tanks die het echt lastig hebben met de DPS passive.
Ja veel dingen die je hier noemt ben ik het mee eens.

Tja wat kan ik zeggen, ik heb de desktop shorcut maar verwijderd en het spel binnenkort denk ik ook. Ik hoop dat ze in de toekomst Pharah "weer" aanpassen en anders jammer hoor. Eerder ook wel wat uren in Tjorborn gestopt maar die is sinds de wijzigingen toch ook nooit meer zo leuk geweest als bij Overwatch 1.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• temp00
  • Niet online

temp00

Als het kan ben ik lam

Wel jammer hoor van Blizzard dat dit het resultaat is. Ik denk/hoop dat ze haar nog wel iets meer fuel (regen) gaan geven.

Voor het geval je wat anders wilt proberen: in Paladins heb je Drogoz die enigszins vergelijkbaar is en in Apex heb je Valkyrie (leuke hero!). Apex draait meer om gun play dus je hebt wel je Hover Jets, Jump Jet (als ultimate lol) en tactical ability wat een soort Rocket Barrage op range is met veel minder damage, maar geen rockets die je als primary fire kan schieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Laat ik dan de semi positieve note zijn; ik had de wijzigingen behoorlijk dramatischer verwacht. Eigenlijk valt het eea nog redelijk mee. Zo zie ik minder lone wolfs dan ik verwachte en zijn de aanpassingen minder groot dan ik mij had voorgesteld. Ik denk alleen dat de aanpassingen niet groot genoeg zijn om het tij te keren.

Een deel van de problemen rond Overwatch 2 zit niet direct in het spel zelf maar in de community. Aan wijzigingen aan het spel kan je doorgaans wennen maar dat is anders bij fundamentele problemen in de community. Daar lijkt weinig tot niets mee te gebeuren. Ja, rapporteren is een optie maar soms heb ik het idee te vechten tegen de bierkaai.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bor

Bor

Ik heb gisteravond weer een aantal rondes ranked gedaan met random spelers. Ik moet zeggen dat dat niet tegen viel. Op een ronde of twee na zag ik aardige teamplay met redelijk goede spelers. Dat was voor mij alweer een tijdje geleden.

Normaal ben ik geen frequente pharah speler maar ook ik merk dat deze hero zwaarder aanvoelt. Ik vraag mij wel af of het niet gewoon een kwestie is van wennen en of dit niet iets meer balans brengt in het spel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• temp00
  • Niet online

temp00

Als het kan ben ik lam

Voor diegene die het gemist hebben: vandaag om 19.00 begint de open playtest voor de nieuwe DPS hero Venture die dus van 28 t/m 31 maart speelbaar is.
https://twitter.com/PlayOverwatch/status/1773017622533079371

YouTube: Venture | New Hero Gameplay Trailer | Overwatch 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techno Overlord

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Bor schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 08:32:
Ik heb gisteravond weer een aantal rondes ranked gedaan met random spelers. Ik moet zeggen dat dat niet tegen viel. Op een ronde of twee na zag ik aardige teamplay met redelijk goede spelers. Dat was voor mij alweer een tijdje geleden.

Normaal ben ik geen frequente pharah speler maar ook ik merk dat deze hero zwaarder aanvoelt. Ik vraag mij wel af of het niet gewoon een kwestie is van wennen en of dit niet iets meer balans brengt in het spel.
Ik voel mij ook weer lekker met soldier in ranked. Nog altijd de gebruikelijke niet switchende tank uiteraard. Maar ik vermaak me weer de laatste tijd in Overwatch. :)

Forever raver!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• temp00
  • Niet online

temp00

Als het kan ben ik lam

Season 10 trailer is uit. Wat een gaaf thema! (Mirror Universe). Bizar om een Talon Rein, Junker Sym, good guy Doomfist etc. te zien 8)

YouTube: Season 10: Venture Forth | Overwatch 2 Official Trailer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Mirrorwatch is nu active maar het valt mij absoluut niet mee. Het is min of meer een rehash van wat er al is met skill aanpassingen (proefballonnetjes?) die niet altijd even goed uitpakken. Ik heb vanavond een aantal rondes gespeeld maar kon er weinig plezier uithalen. Ik hoor ingame veel mensen die het nu grinden voor de unlocks om het daarna weer links te laten liggen. Jammer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akaendra
Sommige Skillchanges zouden niet misstaan p characters.
Reinhardt is echt veel leuker met dat nieuwe schild en voornamelijk attackspeed op damage XD

Venture is ook heel erg goed te pruimen imo. Niet al te overpowered, enige tuning is wellicht wat minder ult charge maar verder zit die gewoon goed in elkaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 14:13
Topic is redelijk uitgestorven.

Ik speel nog bijna dagelijks wel een paar rondjes. De aanpassingen in het spel zijn inmiddels niet meer nieuw (als in, na een aantal weken weet je niet beter).

Phara is nog steeds een van mijn favo characters. Als verder niets werkt in een ronde (wanneer ik dps speel) dan switch ik altijd naar Phara en kan ik geregeld nog het tij keren.

Baal momenteel wel een beetje van de tank klasse. Op een of andere manier heb ik niet het gevoel een tank te spelen maar lijkt het meer een dps. Ik heb dat met alle tanks die ik speel en zie dat mijn tegenstanders de tank ook vooral gebruiken als dps. Hoop dat daar iets aan gedaan kan worden op korte termijn.

De nieuwe Healer (Juno) laatst wel 24 uur lang kunnen spelen. Speel nu veelal met Lucio, denk dat Juno wel eens de nieuwe favoriete healer voor mij kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• temp00
  • Niet online

temp00

Als het kan ben ik lam

Ja helaas maar zat er wel weer aan te komen. Ik speel de laatste tijd ook een stuk minder en wat ik dan altijd jammer vind aan een shooter is dat je ontzettend roestig wordt als je een tijd niet speelt (althans ik wel). Dat motiveert niet echt om de game weer eens aan te slingeren :P

Pharah schijnt sinds haar laatste, enigszins controversiële, veranderingen in april over het algemeen als een stuk sterker te worden beschouwd. Ze heeft sindsdien ook wel weer een paar nerfs gehad. Mijn Pharah is nog steeds middelmatig maar wel leuk om te spelen idd :)

Tanks hebben in juli giga buffs gekregen dus die kunnen idd wat sterk aanvoelen. Ik heb zelf niet echt het idee dat ze OP zijn maar als je tegen bijv. tegen een goede D.Va speelt dan kan dat soms wel pure aids zijn: DM, DM, DM, DM....nou ja dan maar een off-angle proberen, boem binnen twee seconden dood. En dan heeft ze ook betere mobility dan de meeste DPS heroes. Ook wel een L2P issue aan mijn kant hoor. Ik vind dat alle rollen, ook tanks, goed moeten aanvoelen om te spelen en ik kreeg het idee dat de tanks de laatste tijd door de tanks spelers als erg slecht werden ervaren dus de buffs waren wat mij betreft OK......behalve dan voor Ball. Die hero kan wat mij betreft zeer diep in de stront zakken en daar voor altijd in vast blijven zitten :P

Oh ja en de nieuwe regen passive van februari(?) is echt een verbetering. Ik was voor de introductie wat sceptisch maar het werkt echt zoveel beter in alle modes en op alle heroes. Dikke duim omhoog daarvoor.

[ Voor 7% gewijzigd door temp00 op 02-08-2024 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Klopt, dat lijkt ook steeds meer voor het spel zelf te gelden. Het duurt buiten de piekuren steeds langer om een match te vinden. De inidicatietijd wordt lang niet meer altijd gehaald. Tijden van minimaal het dubbele zijn niet ongebruikelijk.

Wat betreft tanks; ik vind de keuze om nog maar 1 tank te hebben nog steeds geen goede. Met een slechte tank ben je vrijwel kansloos. Extreem bashen op de tank in het so in de chat is meer regel dan uitzondering in bv Quick play.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Klopt, dat lijkt ook steeds meer voor het spel zelf te gelden. Het duurt buiten de piekuren steeds langer om een match te vinden. De inidicatietijd wordt lang niet meer altijd gehaald. Tijden van minimaal het dubbele zijn niet ongebruikelijk.

Wat betreft tanks; ik vind de keuze om nog maar 1 tank te hebben nog steeds geen goede. Met een slechte tank ben je vrijwel kansloos. Extreem bashen op de tank in het so in de chat is meer regel dan uitzondering in bv Quick play.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste