Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

[DJI Mavic Mini] Informatie en discussie

Pagina: 1 ... 6 7 8 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• T.E
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 01:36
LucW2 schreef op zondag 3 mei 2020 @ 00:17:
Ik heb hem gekocht de DJI Mavic Mini, met Fly More combo pakket, extra accu's etc.
Vanmiddag ontvangen, maar ik krijg de DJ Fly app niet geïnstalleerd op mijn smartphone, (Samsung J7 2016 model met Android 8 ) Android 6 is vereist. Terwijl mijn DJ Osmo Mobile 3 wel werkt met hun app, snap er totaal niets van ....

Ik roep HELP
Vreemd al is het al een oudje voor smarthphone begrip. Op youtube niets te vinden?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• joblamie
  • Registratie: mei 2009
  • Niet online
T.E schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 10:55:
[YouTube: DJI Mavic Air 2 review: a video director’s perspective]

Hier een goede review die wat dieper ingaat op oa. de 8K hyperlapse optie die niet zo interessant blijkt te zijn aangezien het veel werk is er echt iets mee te doen.

Als je nog geen drone hebt, is dit zeker een goede instap. Heb je al een Mavic 2 dan is het in mijn ogen geen verbetering. Leuk dat je verder kan vliegen maar wat heb je daar in de praktijk aan aangezien 4km al erg ver is. ( ikzelf begin al te zweten als hij buiten zicht is )
De controller daar zie ik ook geen verbetering in waardoor hij totaal niet compater is dan een mavic 2 pro/zoom.
Op naar de Mavic 3!
Met alle respect, maar in de controller zie ik juist een enorme verbetering. Dat je de smartphone gewoon bovenop kunt klikken gaat zoveel fijner en sneller werken. En wat te denken van het niet hoeven na te denken over hoe de antennes moeten staan. Juist de controller maakt de Air 2 voor mij heel erg interessant.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Luuk2015
  • Registratie: december 2014
  • Laatst online: 29-05 17:33
Ik heb hem gekocht de DJI Mavic Mini, met Fly More combo pakket, extra accu's etc.
Vanmiddag ontvangen, maar ik krijg de DJ Fly app niet geïnstalleerd op mijn smartphone, (Samsung J7 2016 model met Android 8 ) Android 6 is vereist. Terwijl mijn DJ Osmo Mobile 3 wel werkt met hun app, snap er totaal niets van ....

Ik roep HELP
Via de site kan je ook het APK bestand downloaden:
https://www.dji.com/nl/downloads/djiapp/dji-fly

Klik dan op de "download for Android" knop

Intel i5 6600k@4.3GHz - HyperX 16GB DDR4 3200 - RTX 2070 Super - 1TB Intel 660p SSD - 250GB 850 EVO SSD - 2TB WD Blue HDD

Acties:
  • 0Henk 'm!

• JulesvH
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 00:56

Ik roep HELP
Toevallig vandaag voor t eerst wat info van deze drone bekeken, maar in een van de geschreven reviews (ik meen bij mediamarkt) las ik dat je een 64bits ipv 32 bits telefoon dient te hebben. Wellicht ligt t daar aan?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Worsteneter
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 26-05 16:09
joblamie schreef op zondag 3 mei 2020 @ 13:34:
[...]

Met alle respect, maar in de controller zie ik juist een enorme verbetering. Dat je de smartphone gewoon bovenop kunt klikken gaat zoveel fijner en sneller werken. En wat te denken van het niet hoeven na te denken over hoe de antennes moeten staan. Juist de controller maakt de Air 2 voor mij heel erg interessant.
Eens! Alleen dezelfde opzet had ook prima kunnen werken met de 'oude' accucapaciteit. In dat geval was de lengte naar onderen niet nodig en had 't gewicht gescheeld. Misschien niet relevant voor diegene die met de auto ergens heen gaat om te dronen, ikzelf wil m'n drone mee om te hiken en dan telt elke gram. Voor nu blijf ik dus bij m'n spark, mede door het gewicht, maar ook dat je niet via USB kan opladen (met een powerbank of zonnepaneeltje).

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Luuk2015
Ik wil berekenen hoeveel minuten aan beeldmateriaal ik op een SD-kaart kan opslaan.
Klopt dan het volgende?

Maximale bitrate = 120 megabit = 15 megabyte
SD-kaart = 128 gigabyte = 128 000 megabyte

128 000 / 15 = ongeveer 8533 seconden / 60 = ongeveer 142 minuten.

Intel i5 6600k@4.3GHz - HyperX 16GB DDR4 3200 - RTX 2070 Super - 1TB Intel 660p SSD - 250GB 850 EVO SSD - 2TB WD Blue HDD

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 01:28
Luuk2015 schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 16:58:
Ik wil berekenen hoeveel minuten aan beeldmateriaal ik op een SD-kaart kan opslaan.
Klopt dan het volgende?

Maximale bitrate = 120 megabit = 15 megabyte
SD-kaart = 128 gigabyte = 128 000 megabyte

128 000 / 15 = ongeveer 8533 seconden / 60 = ongeveer 142 minuten.
Heel grof gezien klopt het aardig, behalve dat een 128GB SD-kaartje meestal eerder rond de ~119GB zal zitten dan daadwerkelijk 128GB.

Maar ~120 minuten opnemen met een bitrate van 120 Megabit (15 MegaByte) zal in de praktijk wel redelijk in de buurt komen.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Luuk2015
Hahn schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 17:02:
[...]

Heel grof gezien klopt het aardig, behalve dat een 128GB SD-kaartje meestal eerder rond de ~119GB zal zitten dan daadwerkelijk 128GB.
Dat dacht ik al, was het vergeten te melden.
Maar bedankt! :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• U2psv
  • Registratie: mei 2012
  • Laatst online: 30-05 07:31
Hebben meer mensen last van motor error message sinds de laatste firmware update?
Ik krijg hem vaak heb al 3 maal mijn proppellors vervangen, de melding is dan even weg(40 min vliegen) en komt dan weer terug.
Op dit forum https://mavicpilots.com/t...mware-or-the-props.86710/ hebben er meer mensen last van, sommige zeggen dat het aan de manier van het opbergen in de fly more combo case is vind dit zelf vreemd aangezien dat voor de firmware update ik hier geen problemen mee had.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• beOnt
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 30-05 17:27
U2psv schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 20:28:
Hebben meer mensen last van motor error message sinds de laatste firmware update?
Ik krijg hem vaak heb al 3 maal mijn proppellors vervangen, de melding is dan even weg(40 min vliegen) en komt dan weer terug.
Op dit forum https://mavicpilots.com/t...mware-or-the-props.86710/ hebben er meer mensen last van, sommige zeggen dat het aan de manier van het opbergen in de fly more combo case is vind dit zelf vreemd aangezien dat voor de firmware update ik hier geen problemen mee had.
[Afbeelding]
Hier hetzelfde, na de firmware update. Net de propellers vervangen, maar nog niet kunnen testen.

• Luuk2015
Op welke framerate schieten jullie precies jullie beelden?
Is er iets van een standaard die gebruikt wordt binnen de filmwereld?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Grandshock
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 08-05 13:53
[Afbeelding]
Een oplossing is het refreshen van de software met je pc met dji assistent.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ggiesberts
  • Registratie: december 2011
  • Laatst online: 01:11
Grandshock schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 13:52:
[...]

Een oplossing is het refreshen van de software met je pc met dji assistent.
Ik heb het probleem ook, gelukkig kwam ie niet uit de lucht vallen. Kun je mogelijk een tip geven hoe dat gaat met DJI assistent?

Acties:
  • +2Henk 'm!

• LucW2
  • Registratie: januari 2017
  • Laatst online: 11-05 02:25
JulesvH schreef op maandag 4 mei 2020 @ 00:10:
[...]

Toevallig vandaag voor t eerst wat info van deze drone bekeken, maar in een van de geschreven reviews (ik meen bij mediamarkt) las ik dat je een 64bits ipv 32 bits telefoon dient te hebben. Wellicht ligt t daar aan?
Ben er uit.

De Samsung J7 (2016) voldeed niet aan de configuratie eisen van de DJI Fly app.
Om de DJI Fly app te kunnen laten werken moet minimale zijn:
- 64 bit quadcore
- 3 Gb vrij
- 2 Ghz
Via tips en advies op https://www.facebook.com/...0753022850/?ref=bookmarks werd mij de Samsung A50 als potente budget smartphone geadviseerd, voor tientje meer kocht ik bij Coolblue de nieuwe A51, die nog geschikter was.
Onder tussen heb ik hem al vliegend uitgeprobeerd, perfect!

Ben geen nerd

Acties:
  • 0Henk 'm!

• LucW2
  • Registratie: januari 2017
  • Laatst online: 11-05 02:25
[Afbeelding]
Heb nu 4x geoefend met gemiddeld 2x een accu in gebruik (heb er 3).
Laatste firmware toegepast via de PC mode (blijft een aparte toepassing die alleen werkt als je of de controller of de drone aansluit, je moet een melding vanaf de app krijgen, op de PC zie je dat niet zonder aangesloten device). Nog geen problemen van errors gekregen, gisteren nog geoefend.
Heb nog wel de behoudende instellingen en vlieg nog met de propguards, dat laatste hou ik er nog op zolang ik mij zelf nog tot de beginners classificeer in ontdekken en bezig met nog ervaringen op doen.

Ben geen nerd

Acties:
  • 0Henk 'm!

• wim62
  • Registratie: september 2016
  • Laatst online: 29-05 20:03
mijn vraag is als ik ga vliegen en alles heb afgesteld krijg ik de melding ready to fly, maar het richting symbool beneden in het scherm blijft rood knipperen en geeft dus geen richting.
mogelijk weet jij wat hier fout is.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Stimulate14
  • Registratie: augustus 2014
  • Laatst online: 29-05 10:45
Sta te popelen om er 1 te kopen :). Even meelezen.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• christian-vv
  • Registratie: mei 2020
  • Laatst online: 30-05 07:42
Sinds vandaag heb ik de Mavic Mini Fly More Combo alleen krijg ik de remote niet geconnect met mijn telefoon (Samsung Galaxy S10e, met android 10). Ik las op internet dat er meerdere mensen problemen mee hebben. Weet iemand of er een simpele oplossing voor is?

Update:
Het probleem is opgelost. Heb alle installatie bestanden verwijderd en een vorige versie van de app gedownload.

[Voor 19% gewijzigd door christian-vv op 16-05-2020 08:34]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Bosma
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 27-05 11:02
Goedenavond,
Afgelopen week heb ik helaas een crash gehad met mijn DJI Mavic Mini. Waarschijnlijk door een rukwind ging hij over de kop en stortte neer. Nu is 1 van de armen gebroken. Gelukkig zijn deze redelijk eenvoudig te vervangen. Het lukt mij echter niet om de topcase die met 4 mini schroefjes vast zit los te krijgen. 3/4 schroefjes zitten muurvast lijkt het en zijn inmiddels zo goed als dolgedraaid. Heeft iemand hier ervaring mee of een goede tip hoe ik de schroefjes los kan krijgen? Ik ken het bestaan van een schroefverwijderaar, alleen kan ik die niet vinden voor mini schroefjes zoals die in de drone gebruikt worden.

• FastFred
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 23:39
Dag allemaal,

Ik heb een vroeg verjaardagscadeau gekocht voor me zelf, de Mavic Mini FMC is vanmiddag aangekomen. De accu's opgeladen (de controller had nog 3 lampjes dus die niet gedaan), en volgens de quick start guide de boel aangezet, instructies in de app gevolgd en alles werkt. Even op het plat dak van ons kantoor wat voorzichtig heen en weer gevlogen met de beschermers erop.

Maar nu, de controller piept eindeloos, tot ik de controller calibratie start (alles staat direct al op nul). Ook met de constant piepende controller kan ik normaal vliegen zonder gekkigheid in besturing. Maar het piepen stopt pas als ik de controller calibratie een keer gedaan heb.

Is dit normaal of zit er iets niet goed?

En een andere vraag, zijn er betrouwbare apps waarop je gemakkelijk kunt zien waar je wel en niet mag vliegen. Ik heb die GEO data geupdate in de DJI Fly app maar die laat in heel Nederland nul vliegzones zien...

[Voor 13% gewijzigd door FastFred op 20-05-2020 19:07]

Franse auto's gaan niet stuk, die staken gewoon

• Luuk2015
FastFred schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 18:46:
En een andere vraag, zijn er betrouwbare apps waarop je gemakkelijk kunt zien waar je wel en niet mag vliegen. Ik heb die GEO data geupdate in de DJI Fly app maar die laat in heel Nederland nul vliegzones zien...
Alvast gefeliciteerd met je verjaardag ;)
De DJI Fly app heeft niet het complete bestand van de no-fly zones.
Daarvoor moet je kijken op deze website: https://www.godrone.nl/

• FastFred
@Luuk2015 Thx, maar duurt nog 2 weken :P

Geen heel denderende website voor op m'n telefoon, met de iPad al wat beter te doen. Volgens mij klopt er van die kaart ook niet veel, er zouden in de Achterhoek alleen al 11 no-fly zones zijn vanwege luchthavens. Maar in de Achterhoek zijn precies 0 luchthavens...

Ik was vandaag bij m'n vriendin in Zeist, niet veel vliegmogelijkheden daar en uiteindelijk helemaal niet gevlogen. Morgen weer een kans om eens lekker te spelen, bij mij in de buurt zijn prima spots om te vliegen.

[Voor 36% gewijzigd door FastFred op 21-05-2020 23:34]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Kees_B
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 22:26
FastFred schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 23:26:
@Luuk2015 Thx, maar duurt nog 2 weken :P

Geen heel denderende website voor op m'n telefoon, met de iPad al wat beter te doen. Volgens mij klopt er van die kaart ook niet veel, er zouden in de Achterhoek alleen al 11 no-fly zones zijn vanwege luchthavens. Maar in de Achterhoek zijn precies 0 luchthavens...

Ik was vandaag bij m'n vriendin in Zeist, niet veel vliegmogelijkheden daar en uiteindelijk helemaal niet gevlogen. Morgen weer een kans om eens lekker te spelen, bij mij in de buurt zijn prima spots om te vliegen.
https://aeret.kaartviewer.nl/index.php?@dpf_basic is wat fijner en duidelijker in gebruik. GoDrone is wel de officiële map.

PV Output

Acties:
  • +1Henk 'm!

• michieldejong
  • Registratie: maart 2012
  • Laatst online: 29-05 14:02
De ASR Vlieg Veilig app werkt wel netjes.
Andere aanraders zijn:
  • UAV Forecast app
  • Windy app (wind is je grootste vijand met de mavic mini)
  • Airdata.com om je vluchten bij te houden, kan automatisch synchroniseren met je account bij DJI

Acties:
  • +1Henk 'm!

• swv
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 23:29
Hoewel niet het meest overzichtelijk heeft godrone.nl ook een app voor iOS en Android. Op mijn iPhone draait de app soepel en kan ik er goed mee overweg. Ik weet niet hoe het voor Android is.

Check
https://play.google.com/s...etails?id=nl.lvnl.godrone
https://apps.apple.com/nl/app/godrone/id1500283686

Acties:
  • 0Henk 'm!

• FastFred
Thx jongens dat helpt al aardig.

Ik heb vanmiddag 3 accu's achter elkaar leeg gevlogen en wat geëxperimenteerd met filmen, beetje FPV oefenen boven een leeg weiland en wat gespeeld met de quick shots, kijken hoe hard ie kan in P (~25km/h), S (46km/h) en C (14km/h) modes. RTH ook even getest want bij een eerdere test wilde de drone gewoon landen op de huidige locatie in plaats van terug naar het vertrekpunt vliegen.

Blijft nog steeds dat irritante gepiep over als je de remote inschakelt. Dat verdwijnt pas als je de calibratie van de sticks uitvoert, is het normaal dat je dat IE-DE-RE keer moet doen als je de remote inschakelt?

[Voor 5% gewijzigd door FastFred op 22-05-2020 15:57]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ggiesberts
FastFred schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 15:50:

Blijft nog steeds dat irritante gepiep over als je de remote inschakelt. Dat verdwijnt pas als je de calibratie van de sticks uitvoert, is het normaal dat je dat IE-DE-RE keer moet doen als je de remote inschakelt?
Voor wat je eraan hebt: ik heb mijn sticks nog nooit gekalibreerd :/ , moet wel regelmatig compass calibreren

[Voor 3% gewijzigd door ggiesberts op 22-05-2020 16:48]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• FastFred
Ja, dat kompas calibreren moest ik vanmiddag ook doen voor ik wilde vliegen. En toen ik na het landen de drone op tafel zette zonder deze uit te zetten, moest het kompas weer gecalibreerd worden.

Overigens is het volgens mij geen kompas dat je calibreert, maar de gyroscoop, want die verticale 360 die je moet doen heeft geen klap te maken met een kompas, de horizontale 360 wel.

@ggiesberts Kan het de volgorde zijn waarin je de boel inschakelt? Ik klap de remote uit, sluit m'n telefoon aan, schakel de remote in en start de app. Daarna de drone aan. Doe jij dit anders?

Omg, gefixed! Je moet niet alleen de sticks calibreren, maar ook het wieltje waarmee je de camera bedient een paar keer heen en weer draaien en dan krijg je dus 'Calibration Succesfull'. Nu is het piepen voorbij :D

[Voor 35% gewijzigd door FastFred op 22-05-2020 20:37]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• quizzical
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 00:17
joblamie schreef op woensdag 29 april 2020 @ 07:52:
[...]

Bron: https://www.dronewatch.nl...e-op-1-juli-2020-terecht/

Dat er naar MTOW gekeken wordt ipv de TOW werd later duidelijk. De officiële MTOW van de Mini is geloof ik niet bekend gemaakt, maar inderdaad vanwege de propguard al +250.
Bedankt! Ik was aan het overwegen om de mavic mini te kopen omdat deze onder de nieuwe EU regelgeving in categorie A1 zou vallen, maar dat klopt inderdaad niet.
De nuance dat die 250g limiet over de maximum take off mass ging was me totaal ontgaan.

Daardoor ben ik nu wel weer terug bij af ivm wat ik wil kopen... |:(

Acties:
  • +1Henk 'm!

• FastFred
@quizzical tot 30 juni 2022 valt ie in A1, dus zul je rond die tijd voor een Mavic Mini een theorieexamen moeten doen op internet + je registeren als drone vlieger. Na 30 juni 2022 valt ie in A3.

• Luuk2015
FastFred schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 01:13:
@quizzical tot 30 juni 2022 valt ie in A1, dus zul je rond die tijd voor een Mavic Mini een theorieexamen moeten doen op internet + je registeren als drone vlieger. Na 20 juni 2022 valt ie in A3.
Volgens mij schuiven de data zich op vanwege de corona crisis.
Ik dacht ergens te lezen dat op 1 januari 2021 de nieuwe Europese regels pas ingaan.

• rimave
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 21:49
Dan valt de Mini straks in dezelfde categorie als de nieuwe Air 2?

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

• Luuk2015
rimave schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 10:23:
Dan valt de Mini straks in dezelfde categorie als de nieuwe Air 2?
Naar wat ik weet wel ja, tenminste na 1 januari 2023.
Alleen heb je bij de Mini alleen een online test, bij de Air 2 ook een "theorie-examen".

[Voor 16% gewijzigd door Luuk2015 op 23-05-2020 12:01]

• quizzical
Iemand heeft DJI een tweetal weken geleden gecontacteerd om te vragen naar de Maximum Takeoff Mass (deze reactie op een youtube video over het probleem).
Thank you for contacting DJI Technical Support.

As per our engineers, The Mavic Mini has a maximum takeoff weight of 249 g.
In addition, we have designed power redundancy to recognize and be compatible with official accessories (such as propeller guard).''

(MTOW or MTOM is the same)
Klinkt een beetje bizar niet? En als de MTOM 249 gram is, waarom schrijven ze dat dan niet in de technische specificaties op hun website?
Daar schrijven ze dat de "Aircraft takeoff weight (includes battery, propellers, and a microSD card)" 249 gram is.

In de nieuwe regels die vanaf 1 Januari 2021 van kracht zullen worden staat volgende definitie:
DEFINITION OF ‘MAXIMUM TAKE-OFF MASS (MTOM)’
This MTOM is the maximum mass defined by the manufacturer or the builder, in the case of privately
built UAS, which ensures the controllability and mechanical resistance of the UA when flying within
the operational limits.
The MTOM should include all the elements on board the UA:
(a) all the structural elements of the UA;
(b) the motors;
(c) the propellers, if installed;
(d) all the electronic equipment and antennas;
(e) the batteries and the maximum capacity of fuel, oil and all fluids; and
(f) the heaviest payload allowed by the manufacturer, including sensors and their ancillary
equipment.
Het is dus blijkbaar geen exacte wetenschap maar afhankelijk van wat de fabrikant definieert. Maar de "heaviest payload allowed by the manufacturer" lijkt me toch het gewicht dan de mavic mini te zijn met bvb de officiele propellor guards erop (waarbij het gewicht dus >250g is?).
Het is toch een JA/NEE antwoord op de vraag of de Mavic Mini een MTOM heeft >250g en niet 'soms wel soms niet' afhankelijk of er bvb een propellor guard op zit?

EDIT: ik begrijp dat er zelfs een soort payload mode op de mavic mini zit. Als hij merkt dat er extra gewicht op zit zet de mini zichzelf in deze modus waardoor je minder snel/ver kan vliegen. Dat zou je als een bewijs kunnen zien dat hij ontworpen is om te kunnen vliegen met extra payload (weliswaar in een reduced functionality mode).

Behoorlijk verwarrend...

[Voor 7% gewijzigd door quizzical op 23-05-2020 14:30]

• 911GT2
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 26-05 21:19

911GT2

en bouwen maar!

Moeilijk, moeilijk. Ik heb mijn DJI Phantom 3 een jaar of 2 geleden verkocht omdat ik het beu was om steeds dat ding mee te slepen.
De Mavic Mini past wat dat betreft perfect in mijn wensen. Compact en handzaam en een eenvoudige interface. Ik vind het echter een bijzonder groot gemis dat er geen active tracking op zit. Vaak ben ik alleen (rijdend in mijn oldtimer) of samen met mijn dochter (op vakantie) dus tracking zou dan perfect zijn om toch mooie shots te krijgen.
Ik begrijp dat DJI het niet gaat doen omdat er geen sensoren voor aanwezig zijn en dat snap ik wel, maar dat is het enige at me momenteel weerhoud om zo'n ding te kopen.

Ik zie wel wat geruchten voorbij komen, maar aangezien ook de SDK nog niet beschikbaar is zal een 3rd party app ook niet heel waarschijnlijk zijn wat dat betreft.

Wat is jullie ervaring met de 'beperkte' tracking van de standaar filmmodi is dat werkbaar (vond ergens een voorbeeld hier in het topic) of moet ik het gewoon uit mijn hoofd zetten en hopen dat DJI de mini ooit nog gaat upgraden.

• FastFred
Heb zonet even een wandeling gemaakt en de Mavic Mini meegenomen ondanks de sterke wind. Die strong wind warning is een beetje vreemd eerlijk gezegd. Gisteren was het nagenoeg windstil en op 40 meter hoogte kreeg ik de strong wind warning al terwijl er op het scherm geen beweging was te zien. Vanmiddag vloog ik op 5 meter hoogte over een veld, kreeg ik geen wind warning maar zag ik op m'n scherm dat de drone behoorlijk heen en weer gegooid werd.

Tijdens m'n wandeling heb ik 2x kort gevlogen. Een keer om wat met de camera settings te spelen en een km of 3 verder was er een mooi groot veld waar ik de range eens kon testen, gisteren had ik geen LOS tussen remote en drone en kon ik 210 meter komen voor het beeld begon te stotteren, maar op een mooi groot veld zonder obstakels kon ik vanmiddag bijna 600 meter ver komen zonder haperingen (verder kon niet want dan moest ik over bomen heen en dat zeg ik met de wind ff niet zo zitten).

Dit is mijn eerste degelijke drone na 1 ervaring met een piepschuim flutding van 3 tientjes maar het ding bevalt me uitstekend, het koffertje past exact in mijn rugzak en binnen 2 minuten kan de drone van in de koffer naar in de lucht, ff snel plaatjes schieten vanuit de lucht en weer inpakken en verder lopen :)

Ik zou alleen willen dat ie wat hoger op z'n poten staat, de props zijn groen van het gras en de onderzijde is al aardig smerig aan het worden van stof/zand/grind

[Voor 6% gewijzigd door FastFred op 23-05-2020 18:52]

• Luuk2015
FastFred schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 18:43:

Ik zou alleen willen dat ie wat hoger op z'n poten staat, de props zijn groen van het gras en de onderzijde is al aardig smerig aan het worden van stof/zand/grind
Er zijn extensies te koop zodat hij wat hoger op zijn poten staat ;)

• FastFred
@Luuk2015 Heb je een linkje? Ik kwam deze bijvoorbeeld tegen op Amazon

Daar zit behalve de pootjes ook nog wat andere interessante dingen bij

[Voor 3% gewijzigd door FastFred op 23-05-2020 21:17]

• Kees_B
Ik land altijd op m’n hand, prima te doen en geen last van zooi op de grond.

PV Output

• gcastro
  • Registratie: januari 2016
  • Laatst online: 24-05 01:49
Hoi,

Ik heb iets geks met mijn mavic mini.
De videos die ik maak worden in zijn als cache op mijn mobiel opgeslagen (wat normaal is) maar gek genoeg zijn de cache filmpjes langer dan "original" op de SD kaart... het zijn alleen een kleine fragmentjes? Iemand dit ook ervaren? En als ik op 2k film dan is het maar ook heel kort dan als ik op full hd film, is dit normaal?

Thanks!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Luuk2015
FastFred schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 21:06:

Dit zou misschien wat zijn:
https://www.aliexpress.com/i/4000318890340.html

Vanuit je hand starten en landen is ook een goede oplossing, moet je alleen even mee oefenen.
Wel uitkijken als het hard waait :P

Acties:
  • +1Henk 'm!

• marcelmg2
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 20:44
Ik heb voor een paar euro een kleine 'heli' pad gekocht. Altijd een mooi oppervlak om te landen en dat knaloranje is ook goed te zien vanuit de lucht. Voor als je even niet meer weet waar jij staat. En past prima in een rugzak en klap je in een paar seconden in en uit.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Stimulate14
Ik kwam iemand tegen (heb zelf nog geen drone) die had een grote muismat mee, zo'n neopreen ding waar je ook je toetsenbord opzet. Werkte goed volgens hem.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Worsteneter
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 26-05 16:09
Luuk2015 schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 09:58:
[...]

Volgens mij schuiven de data zich op vanwege de corona crisis.
Ik dacht ergens te lezen dat op 1 januari 2021 de nieuwe Europese regels pas ingaan.
Dat schreef Tweakers net al veel drone blogs. Er is echter nog altijd geen officiële publicatie. De verordening is gepubliceerd dus een wijziging van ingangsdatum zou ook gepubliceerd moeten worden. ILT laat helemaal niets weten online.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• quizzical
quizzical schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 14:21:
Iemand heeft DJI een tweetal weken geleden gecontacteerd om te vragen naar de Maximum Takeoff Mass (deze reactie op een youtube video over het probleem).

[...]

In de nieuwe regels die vanaf 1 Januari 2021 van kracht zullen worden staat volgende definitie:

DEFINITION OF ‘MAXIMUM TAKE-OFF MASS (MTOM)’
This MTOM is the maximum mass defined by the manufacturer or the builder, in the case of privately
built UAS, which ensures the controllability and mechanical resistance of the UA when flying within
the operational limits.
The MTOM should include all the elements on board the UA:
(a) all the structural elements of the UA;
(b) the motors;
(c) the propellers, if installed;
(d) all the electronic equipment and antennas;
(e) the batteries and the maximum capacity of fuel, oil and all fluids; and
(f) the heaviest payload allowed by the manufacturer, including sensors and their ancillary
equipment.

[...]
Elders wees iemand erop dat deze definitie 'should' bevat en niet 'shall'. De fabrikant is dus wettelijk niet verplicht om de 'heaviest payload allowed' mee te rekenen in de MTOM. Zou dit de logica zijn waarop DJI zich baseert om te schrijven dat de MTOM 249g is?

Ik heb DJI ondertussen ook zelf aangeschreven.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ggiesberts
FastFred schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 20:21:

@ggiesberts Kan het de volgorde zijn waarin je de boel inschakelt? Ik klap de remote uit, sluit m'n telefoon aan, schakel de remote in en start de app. Daarna de drone aan. Doe jij dit anders?
Ik zal die kalibratie dan af nieuw ook 1x gedaan hebben

Inschakelen doe ik andersom: eerst de drone aan, kan ie vast GPS gaan fixen terwijl ik de remote uitklap en mijn telefoon er in probeer te prutsen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ggiesberts
FastFred schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 21:06:

Ik heb de pootjes maar daarmee past de mini weer net niet in de combo koffer, moet je ze er iedere keef afslopen. Landen op de hand (al is dat met wind soms lastig) opstijgen als ik met de auto ben ff een mat uit de auto trekken

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Luuk2015
ggiesberts schreef op zondag 24 mei 2020 @ 16:11:
[...]

Ik heb de pootjes maar daarmee past de mini weer net niet in de combo koffer, moet je ze er iedere keef afslopen. Landen op de hand (al is dat met wind soms lastig) opstijgen als ik met de auto ben ff een mat uit de auto trekken
Een mat uit de auto werkt inderdaad ook.
Laatst maakte ik gebruik van het dak van mijn auto, werkte ook prima :*)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• michieldejong
Ik gebruik altijd de opbergtas van de Fly More Combo om van op te stijgen. Werkt prima en toch altijd bij de hand.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Kees_B
michieldejong schreef op zondag 24 mei 2020 @ 19:38:
Ik gebruik altijd de opbergtas van de Fly More Combo om van op te stijgen. Werkt prima en toch altijd bij de hand.
Werkt goed inderdaad, doe ik ook vaak. Niet op proberen te landen, ik zat pas stoer te doen maar toen kwam er een windvlaag en brak een propellor af tegen een hoekje van een picknickbank |:(
Luuk2015 schreef op zondag 24 mei 2020 @ 16:19:
[...]

Laatst maakte ik gebruik van het dak van mijn auto, werkte ook prima :*)
Dat zou ik persoonlijk niet doen i.v.m. interferentie op het kompas (en/of gyroscoop). Krijg je geen compass error?

[Voor 36% gewijzigd door Kees_B op 25-05-2020 08:33]

PV Output

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Luuk2015
Kees_B schreef op maandag 25 mei 2020 @ 08:31:
Dat zou ik persoonlijk niet doen i.v.m. interferentie op het kompas (en/of gyroscoop). Krijg je geen compass error?
Dat is inderdaad waar, was ik even vergeten. 8)7
Tot nu toe werkte het gewoon, zal de volgende keer wel iets anders gebruiken voor de zekerheid

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Mr. Detonator
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 23:18
zojuist mijn eerste vlucht gemaakt met mij mini...

werkt allemaal goed, alleen was er een meeuw die het er allemaal niet mee eens was en de drone begon aan te vallen, waardoor die op de kop in de lucht kwam te hangen ( het gebeurde maar op 20mtr van me af)... met als gevolg een crash tegen een hek wat 1mtr van het water af staat :X

gelukkig geen schade

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Kees_B
Wow heftig verhaal :o zat je misschien bij z’n nest ofzo?

Meeuw nog wel heel?

[Voor 16% gewijzigd door Kees_B op 25-05-2020 22:11]

PV Output

Acties:
  • 0Henk 'm!

• U2psv
  • Registratie: mei 2012
  • Laatst online: 30-05 07:31
Kees_B schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 21:50:
Ik land altijd op m’n hand, prima te doen en geen last van zooi op de grond.
Ook het opstijgen, alleen niet in de wind gaan staan.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• _Christiaan_
  • Registratie: maart 2003
  • Laatst online: 23:57

_Christiaan_

Master of SOG

michieldejong schreef op zondag 24 mei 2020 @ 19:38:
Dit doe ik ook, wel haal ik alles eruit om interferentie te voorkomen.
Mr. Detonator schreef op maandag 25 mei 2020 @ 21:38:
zojuist mijn eerste vlucht gemaakt met mij mini...

werkt allemaal goed, alleen was er een meeuw die het er allemaal niet mee eens was en de drone begon aan te vallen, waardoor die op de kop in de lucht kwam te hangen ( het gebeurde maar op 20mtr van me af)... met als gevolg een crash tegen een hek wat 1mtr van het water af staat :X

gelukkig geen schade
Wow wat zuur, eerste vlucht en dan meteen dit! Ik heb ook regelmatig een meeuw die er een beetje omheen gaat fladderen maar heb nog nooit gehad dat hij de Mavic daadwerkelijk aanvalt.

NOSIG

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Mr. Detonator
_Christiaan_ schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 08:18:
[...]

Wow wat zuur, eerste vlucht en dan meteen dit! Ik heb ook regelmatig een meeuw die er een beetje omheen gaat fladderen maar heb nog nooit gehad dat hij de Mavic daadwerkelijk aanvalt.
ja ik was ook een beetje verbaasd, want ik vlieg ook wel eens met vliegtuigen en helicoptertjes en daarmee heb ik zoiets nog niet meegemaakt ...

ik vloog ca 50 meter hoog en toen zag ik ineens die meeuw heel agressief de drone naderen...dus ik begin te zakken en op ca 30mtr hoogte tikte de meeuw al tegen de drone aan, maar hij herstelde zich...toen nog verder gezakt en op ongeveer 10 meter hoogte en 10-20 meter voor me tikte hij hem weer aan...waardoor die op de kop vloog en zowat recht naar me toe kwam en 2 mtr naast me tegen een hek crashte

Acties:
  • 0Henk 'm!

• FastFred
Ben gisteren op een mooi groot leeg weiland zonder obstakels tot 640 meter gekomen op 5.8Ghz voor het bereik weg viel en de drone enige tijd later terug kwam. De accu's zijn weer opgeladen dus deze week maar eens kijken hoe ver ik op 2.4Ghz kan komen.

Was ook een mooie locatie om te filmen met de ondergaande zon, maar ik had een SD-card error en er stonden nog filmpjes op die ik bewaren wilde dus formatteren was ff geen optie.

Ook moest ik alwéér een kompas calibratie doen voor ik kon vliegen. Als dat nou in een keer goed werkt zou dat niet zo'n punt zijn maar vooral de verticale 360 moet ik soms wel 4 keer doen voor ik een succesvolle calibratie krijg.

[Voor 9% gewijzigd door FastFred op 26-05-2020 09:20]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• quizzical
FastFred schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 09:16:
Ben gisteren op een mooi groot leeg weiland zonder obstakels tot 640 meter gekomen op 5.8Ghz voor het bereik weg viel en de drone enige tijd later terug kwam. De accu's zijn weer opgeladen dus deze week maar eens kijken hoe ver ik op 2.4Ghz kan komen.

Was ook een mooie locatie om te filmen met de ondergaande zon, maar ik had een SD-card error en er stonden nog filmpjes op die ik bewaren wilde dus formatteren was ff geen optie.

Ook moest ik alwéér een kompas calibratie doen voor ik kon vliegen. Als dat nou in een keer goed werkt zou dat niet zo'n punt zijn maar vooral de verticale 360 moet ik soms wel 4 keer doen voor ik een succesvolle calibratie krijg.
Dat was dan puur voor een range test veronderstel ik? Want op een leeg weiland is 2.4ghz beter begrijp ik.
Die Yagi range extenders die je gewoon op de antenne schuift lijken trouwens veelbelovende resultaten te hebben als je je bereik wil verbeteren (zowel de 2.4ghz Yagi extenders als de 5ghz Yagi extenders)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• FastFred
@quizzical gewoon beetje testen hoe ver ik kan komen inderdaad. Ik weet dat 2.4Ghz minder bandbreedte heeft maar wel verder draagt dan 5.8Ghz.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Luuk2015
FastFred schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 09:16:

Waarom heb je hem handmatig om 5.8Ghz gezet?
Je weet dat de combinatie van 2.4Ghz en 5.8Ghz het beste bereik heeft?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• FastFred
@Luuk2015 ik heb helemaal nergens aan gezeten, ik ging er vanuit dat ie standaard op 5.8Ghz staat, is dat niet zo dan? :P

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Luuk2015
FastFred schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 09:47:
@Luuk2015 ik heb helemaal nergens aan gezeten, ik ging er vanuit dat ie standaard op 5.8Ghz staat, is dat niet zo dan? :P
Als je niets hebt veranderd aan de instellingen dan staat hij op automatisch, dan switcht hij automatisch tussen 2.4Ghz en 5.8Ghz.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• michieldejong
@Luuk2015 Weet je dit zeker? Volgens mij kiest hij in de stand 'automatisch' bij het opstarten de, volgens hem, meest geschikte frequentie & kanaal en houd je altijd diezelfde frequentie & kanaal tot aan de landing.
Als je van plan bent ver te vliegen kan het dus handig zijn de frequentie handmatig op 2.4 te zetten en een 'rustig' kanaal te kiezen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Luuk2015
michieldejong schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 14:30:
@Luuk2015 Weet je dit zeker? Volgens mij kiest hij in de stand 'automatisch' bij het opstarten de, volgens hem, meest geschikte frequentie & kanaal en houd je altijd diezelfde frequentie & kanaal tot aan de landing.
Als je van plan bent ver te vliegen kan het dus handig zijn de frequentie handmatig op 2.4 te zetten en een 'rustig' kanaal te kiezen.
Ik heb in het verleden wel eens gezien dat hij bij het opstijgen gebruikt maakte van een ander kanaal dan halverwege de vlucht. Dit kan je allemaal tijdens de vlucht inzien.
Over dat vooruit plannen van welk kanaal, je weet niet welk kanaal vrij is een paar honderd meter verder.
Je kan je dus niet echt voorbereiden.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• michieldejong
Ik heb hier speciaal op gegoogled en verschillende draadjes gevonden op het DJI forum waar expliciet in beweerd wordt dat het niet mogelijk is dat er mid-flight van kanaal geswitched wordt.
Daarnaast heb ik zelf gemerkt dat het op de handmatige stand niet mogelijk is om mid-flight te wisselen. Je krijgt dan de melding dat je eerst moet landen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Mr. Detonator
hoe ''richten'' jullie de standaard antennes ?

en werken de range extenders een beetje in de praktijk?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Luuk2015
Mr. Detonator schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 23:17:
hoe ''richten'' jullie de standaard antennes ?

en werken de range extenders een beetje in de praktijk?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Kees_B
Sinds kort worden op Aeret ook NOTAM's weergegeven.
Het was al m'n favoriete map en nu helemaal :)

https://aeret.kaartviewer.nl/index.php?@dpf_basic
https://www.dronewatch.nl...nekaart-voor-dronesector/

PV Output

• toro
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 28-05 22:59
Beetje een drone leek hier.

Ik kijk al een paar jaar kwijlend en zeer geïnteresseerd naar deze toys van zal ik het doen of zal ik het niet doen :9

Maar ik heb al die drone disasters youtube filmpjes gezien en dan vraag ik mij af is het echt zo slecht of is het gewoon operator error of hardware/firmware error? Het is prijzig speelgoed als het zomaar uit de lucht valt. Zijn de DJI laatste generaties wat beter dan?

Als je bijvoorbeeld een standaard DJI Mavic mini koopt wat is dan ongeveer de reikwijdte dat de drone kan vliegen met een standaard setup in een gunstige vrijzicht situatie?

Ik pikte iets op al dat je niet hoger mag dan 100m? Houd dat dan in dat je dan bijvoorbeeld 1km ver mag vliegen op 100m hoogte?

Kan je deze drones toch hoger laten vliegen dan 100m?

Ik ben radio amateur en mag op 2,4Ghz en op 5Ghz 120w maken, Tweak time 8)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Kees_B
toro schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 10:34:
Beetje een drone leek hier.

Ik kijk al een paar jaar kwijlend en zeer geïnteresseerd naar deze toys van zal ik het doen of zal ik het niet doen :9

Maar ik heb al die drone disasters youtube filmpjes gezien en dan vraag ik mij af is het echt zo slecht of is het gewoon operator error of hardware/firmware error? Het is prijzig speelgoed als het zomaar uit de lucht valt. Zijn de DJI laatste generaties wat beter dan?
Meeste is toch uiteindelijk user error. Er zijn wel wat gevallen van gps error of compass error, maar toch vaak uiteindelijk te wijten aan slechte kalibratie of vliegen in de buurt van storingsbronnen (hoogspanning etc.) Ook veel crashes vanwege te harde wind. Op de grond lijkt het dan windstil, maar in hogere luchtstromen kan het zo windkracht 4-5 zijn.
Als je bijvoorbeeld een standaard DJI Mavic mini koopt wat is dan ongeveer de reikwijdte dat de drone kan vliegen met een standaard setup in een gunstige vrijzicht situatie?

Ik pikte iets op al dat je niet hoger mag dan 100m? Houd dat dan in dat je dan bijvoorbeeld 1km ver mag vliegen op 100m hoogte?
Max altitude 120 meter. Verder moet de drone in het zicht vliegen (visual line of sight, VLOS)
Ja, uit m'n hoofd weet ik even niet hoe hoog, maar wel significant hoger dacht ik.
Ik ben radio amateur en mag op 2,4Ghz en op 5Ghz 120w maken, Tweak time 8)

[Voor 4% gewijzigd door Kees_B op 27-05-2020 11:00]

PV Output

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Luuk2015

Maximaal 500m vanaf de hoogte waar je opstijgt.
Hoger dan 120m mag echter niet i.v.m. regelgeving.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• FastFred
120 meter is de max hoogte, is wettelijk zo vast gelegd, maar dat heb ik met de Mini nog niet gehaald, ik ben tot 70 meter geweest tot nu toe, maar bij 30 of 40 krijg ik al wind waarschuwingen.

Verder moet je zoals vermeld altijd zicht houden op de drone. Als je zelf op de camera vliegt dan moet iemand die naast je staat zicht houden op de drone.

Wat bereik betreft kun je in mijn posts (deze en vorige pagina) zien wat voor bereik ik haal met mijn Mavic Mini. Met wat bomen tussen mij en drone 200 meter, op een open veld is het na ~600 meter gebeurt zonder aanpassingen aan settings of het gebruik van range extenders.

[Voor 8% gewijzigd door FastFred op 27-05-2020 13:10]

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 02:35

Richh

HODL

Ik moet me trouwens ook even melden :P sinds een paar dagen heb ik ook een Mavic Mini aangeschaft. Wat een extreem tof ding is het ook :) Lekker compact en desondanks toch behoorlijk krachtig.
Ben er nu nog heel voorzichtig mee en durf er nog niet heel hard, hoog of ver mee te vliegen (idd, de drone fail video's ken ik ook :+). Krijg nog steeds soms een kleine hartverzakking als de videostream wat blokjes geeft :+

Desondanks al wel wat gave beelden kunnen maken. 300+ meter op een open veld is geen probleem inderdaad.
Wel kan je zo'n klein ding lastig zien dan :P

Ben iig echt super onder de indruk van wat dit kleine drone'tje allemaal kan :)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Stimulate14
Richh schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 13:31:
Ik moet me trouwens ook even melden :P sinds een paar dagen heb ik ook een Mavic Mini aangeschaft. Wat een extreem tof ding is het ook :) Lekker compact en desondanks toch behoorlijk krachtig.
Ben er nu nog heel voorzichtig mee en durf er nog niet heel hard, hoog of ver mee te vliegen (idd, de drone fail video's ken ik ook :+). Krijg nog steeds soms een kleine hartverzakking als de videostream wat blokjes geeft :+

Desondanks al wel wat gave beelden kunnen maken. 300+ meter op een open veld is geen probleem inderdaad.
Wel kan je zo'n klein ding lastig zien dan :P

Ben iig echt super onder de indruk van wat dit kleine drone'tje allemaal kan :)
Shit nu wil ik er ook 1.

• michieldejong
Ik ben zelf bij een test tot 270m hoogte gegaan. Eerlijk gezegd is het verschil in uitzicht tussen 100m hoog en 270m hoog verwaarloosbaar.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• FastFred
Richh schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 13:31:
Ik moet zeggen dat ik er al vrij snel vertrouwen in kreeg, heb 'm nu precies een week. Hij houd zelf zijn hoogte ongeacht wat jij met de andere sticks doet. Dus in sport stand met 45km/h een scherpe bocht maken is geen probleem, dat handled ie gewoon. Uiteraard wel zorgen dat je de ruimte hebt om wat manoeuvres te oefenen, niet in de buurt van bomen ofzo :P

Als ik ver ga vliegen dan breng ik de drone eerst op hoogte, kijk wat ongeveer de hoogte is van obstakels om mij heen, tel daar 5 meter bij op en stel dat in als de minimum hoogte voor RTH. Dan kan er weinig mis gaan als de connectie weg valt en de drone terug komt. Wel zorgen dat je GPS signaal hebt voordat je opstijgt, anders is je RTH punt ergens mid-air :P

[Voor 25% gewijzigd door FastFred op 27-05-2020 14:05]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Milo.
  • Laatst online: 20:47

Milo.

klik

Inderdaad went snel genoeg. Gisteren werd de mijne geraakt door een opeens wapperende vlag toen ik wilde landen maar hij herstelde zich razendsnel.
Ik heb wel zo een dji care regresh. Macbook, cameras etc heb ik allemaal al eens laten vallen.

|| Flickr || 500px || Apple || Windows || Nikon || Canon ||

• michieldejong
FastFred schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 13:57:
Als ik ver ga vliegen dan breng ik de drone eerst op hoogte, kijk wat ongeveer de hoogte is van obstakels om mij heen, tel daar 5 meter bij op en stel dat in als de minimum hoogte voor RTH. Dan kan er weinig mis gaan als de connectie weg valt en de drone terug komt. Wel zorgen dat je GPS signaal hebt voordat je opstijgt, anders is je RTH punt ergens mid-air :P
Dit is volgens mij de juiste manier. Je grootste vijand met de Mavic Mini is wind. Windkracht 5 is echt het maximum. In Sports mode moet hij wel meer kunnen maar in RTH vliegt hij volgens mij altijd in P mode. Wat mensen nog wel eens onderschatten is de windsnelheid op hoogte. 40 meter is echt al ontzettend hoog, de windsnelheid is zo een paar bft meer op die hoogte.Als je dan uit paniek bij sterke wind op RTH drukt gaat hij eerst stijgen en wordt het probleem alleen maar groter.

• FastFred
@michieldejong Dat vooral, als je opstijgt dan werkt ie het homepoint bij en stelt ie ook automatisch de RTH hoogte in en dat was bij mij al een aantal keer 60 meter hoogte terwijl 25 al voldoende was...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• michieldejong
@FastFred Volgens mij wordt de RTH hoogte (Auto RTH Altitude) niet iedere keer opnieuw ingesteld. Dit behoort hij gewoon te onthouden. In het verleden schijnt dit wel een bug geweest te zijn in de IOS app, dat hij iedere keer terugging naar de default van 15 meter maar dat is al lang opgelost.

Ik heb het zelf even getest. Drone aan, controller aan, app geopend en hem op 45 m gezet. Vliegtuig uit, remote uit, app gekilled. Daarna alles weer aan en hij stond nog steeds op 45 m.

Acties:
  • +5Henk 'm!

• Mr. Detonator
_Christiaan_ schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 08:18:
[...]

vanmiddag kwam ik er pas achter dat ik dat ook nog gefilmt heb :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• S0epkip
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 30-05 17:30
Mr. Detonator schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 18:13:
[...]

vanmiddag kwam ik er pas achter dat ik dat ook nog gefilmt heb :)

[YouTube: meeuw vs mavic mini]
Wat een geluk dat hij niet in het water terecht kwam!!

2430Wp ZW

Acties:
  • 0Henk 'm!

• FastFred
Mijn Mini corrigeerde zichzelf ook heel netjes toen ik omhoog wilde maar niet zag dat er boven de drone wat takken hingen :X Zag er op beeld ongeveer hetzelfde uit als hier. Verloor maar een meter of 2 aan hoogte

[Voor 10% gewijzigd door FastFred op 29-05-2020 11:56]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• S0epkip
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 30-05 17:30
Iemand hier ervaring met DJI care refresh bij een tweedehands Drone?

2430Wp ZW

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Kees_B
S0epkip schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 13:27:
Iemand hier ervaring met DJI care refresh bij een tweedehands Drone?
Geen ervaring mee, maar je moet een video insturen welke aan een aantal eisen moet voldoen:
https://repair.dji.com/Fi...rification%20Tutorial.pdf
https://www.djivideos.com...0-bb47f4b4e1f7?autoplay=1

PV Output

Pagina: 1 ... 6 7 8 Laatste

Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True