[DJI Mavic Mini] Informatie en discussie Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 10 Laatste
Acties:
  • 75.769 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15:18
Op V&A was er laatst iemand die voor een vaderdag cadeau op zoek was naar een Mavic Mini voor € 200,- met extra batterij... lol

Ik heb 'm gewoon gekocht voor de 499, had geen zin om te wachten op een aanbieding, bij zulke bedragen maakt mij 3 tientjes meer of minder niet echt uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCNY
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 16:22
FastFred schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 11:56:
Op V&A was er laatst iemand die voor een vaderdag cadeau op zoek was naar een Mavic Mini voor € 200,- met extra batterij... lol

Ik heb 'm gewoon gekocht voor de 499, had geen zin om te wachten op een aanbieding, bij zulke bedragen maakt mij 3 tientjes meer of minder niet echt uit.
Dat is precies waar ik ook naar neig. Alleen mocht ie nou regelmatig voor 460 ofzo weg gaan dan vind ik t toch weer zonde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedyDH
  • Registratie: Maart 2016
  • Nu online
De combi staat nu weer voor 480 bij kijkshop.nl... maar heb m zelf goedkoper daar gehaald, gewoon in de gaten houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedyDH
  • Nu online
Kleine vraag trouwens. Vanmiddag wezen vliegen (zijn nog lerende) en bewust stukje gaan rijden zodat we in een veilige zone vliegen (wel net buiten de rode cirkel)
Nu hebben we zo’n 50m hoog gevlogen en zouden we zelfs tot 120m mogen,toch?
Er kwam nl. een sportvliegtuig langs die dus niet zo heel hoog vloog... kan totaal niet inschatten hoe Hoog deze vloog en zal best boven de 120 zijn geweest maar verbaasde me er wel over... hoe hoog moeten vliegtuigen vliegen buiten de rode gebieden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• H92!
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
SpeedyDH schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 20:52:
Kleine vraag trouwens. Vanmiddag wezen vliegen (zijn nog lerende) en bewust stukje gaan rijden zodat we in een veilige zone vliegen (wel net buiten de rode cirkel)
Nu hebben we zo’n 50m hoog gevlogen en zouden we zelfs tot 120m mogen,toch?
Er kwam nl. een sportvliegtuig langs die dus niet zo heel hoog vloog... kan totaal niet inschatten hoe Hoog deze vloog en zal best boven de 120 zijn geweest maar verbaasde me er wel over... hoe hoog moeten vliegtuigen vliegen buiten de rode gebieden?
Binnen de bebouwde kom minimaal 1000 ft boven hoogste obstakel, zo'n 300 meter hoogte. Buiten de bebouwde kom volgens mij 500 ft boven hoogste obstakel. Rode gebieden zijn meestal al vliegvelden of bijzondere gebieden waar je lager of niet mag vliegen respectievelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThunderStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-05 19:45
Hij is er weer bij de Kijkshop voor 440! (Flymore combo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwakie
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 30-04 12:05
ThunderStorm schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 13:07:
Hij is er weer bij de Kijkshop voor 440! (Flymore combo)
Ik zie 519 staan op de site. Niet dat ik er wat aan heb aangezien ik gisteren hem gekocht heb voor 494 bij de mediamarkt en al care heb afgesloten bij dji.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCNY
Vorige week ook een Mavic Mini gekocht! Dus hoor ook bij de club. Beetje in de tuin gevlogen maar was bang dat ie aangevallen zou worden door een paar zwaluwen die dichtbij langsvlogen. Sindsdien is t hard blijven waaien dus niet echt meer gevlogen.. Binnenkort weer eens een poging wagen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThunderStorm
jwakie schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 20:39:
[...]

Ik zie 519 staan op de site. Niet dat ik er wat aan heb aangezien ik gisteren hem gekocht heb voor 494 bij de mediamarkt en al care heb afgesloten bij dji.
De prijzen bij Kijkshop variëren gedurende dag. Op basis waarvan geen idee, maar hij was vandaag 466, toen 440, toen uitverkocht en toen opeens weer beschikbaar voor 550 en nu dus 519 8)7

Maar goed.... ik heb hem besteld voor 466 en gebeld toen hij 440 was en ze zouden 26 terug storten. Da's wel netjes. :+
Update: Levering daarentegen gaat minder. Hij was erg populair zeiden ze bij navraag. Nog steeds niet binnen en wordt waarschijnlijk pas zaterdag. Dit terwijl er geadverteerd was met levering de volgende dag...

[ Voor 15% gewijzigd door ThunderStorm op 03-07-2020 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stimulate14
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 16:25

Stimulate14

⭐⭐⭐

Ik heb er ook 1 besteld :o O+.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• U2psv
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 29-04 10:05
Na een paar maanden in het bezit van de Mini ben ik zeer tevreden erover. Had hem gekocht omdat ze binnenkort mijn nieuwe huis gaan bouwen. Maar gewoon vliegen is toch ook wel heel gaaf om te doen.

Wel een vraag: de drone noemt de bestanden DJ_XXXX.jpg alleen als ik ze verwijder van de sd kaart dan begint de teller opnieuw. Kan de teller niet gewoon doorlopen, instelling?

En in de fly app als je via create-> templates iets maak dan loopt hij vast in een loop van het eind DJI logo.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tWyMLnVDcPGWBtM1_bMf9BHxFZE=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0mGqZ2MpjavfwyXyp1xSEU5u.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/77BHWdyW1UXO0ShoQL8CdzGbR5E=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WMixLJNUO6ZeRkwNsCqTYowm.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwakie
U2psv schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 20:56:
Na een paar maanden in het bezit van de Mini ben ik zeer tevreden erover. Had hem gekocht omdat ze binnenkort mijn nieuwe huis gaan bouwen. Maar gewoon vliegen is toch ook wel heel gaaf om te doen.

Wel een vraag: de drone noemt de bestanden DJ_XXXX.jpg alleen als ik ze verwijder van de sd kaart dan begint de teller opnieuw. Kan de teller niet gewoon doorlopen, instelling?

En in de fly app als je via create-> templates iets maak dan loopt hij vast in een loop van het eind DJI logo.

[Afbeelding][Afbeelding]
Mooie foto's!

Ik baal man. Laatst dus een magic mini gekocht maar het regent en het waait de hele tijd. Ik kan hem niet eens normaal uit proberen -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• U2psv
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 29-04 10:05
jwakie schreef op zondag 5 juli 2020 @ 16:53:
[...]

Mooie foto's!

Ik baal man. Laatst dus een magic mini gekocht maar het regent en het waait de hele tijd. Ik kan hem niet eens normaal uit proberen -O-
Bedankt, ja klopt laatste week is het niet leuk om te vliegen. Van de week wel kunnen vliegen, je merkt wel dat hij dan meer geluid maakt en moeite heeft met hoveren, maar bleef verassend stabiel beeld geven. Alleen op
25-35m continu strong wind warnings. Dus hoogte kan(durf) dan niet.

Maar hij kan wel een stootje hebben qua wind
https://youtu.be/2MG6xFK7fpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stimulate14

Stimulate14

⭐⭐⭐

Ik ben nu ook eigenaar _O_ O+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderStorm
Zijn er onder jullie nog mensen die op de nieuwste firmware de FCC-hack hebben toegepast? En zo ja, wat zijn jullie ervaringen hiermee?
Op diverse fora lees je soms compleet tegenstrijdige ervaringen. De ene meent dat het wel werkt op 2,4ghz band, terwijl andere zeggen dat de hack uberhaupt niet meer werkt op op de laatste 1.00.0500 firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 29-04 12:10

_Christiaan_

Master of SOG

@ThunderStorm In principe wordt hier niet toegestaan om het daarover te hebben gezien de topicwarning. Ik denk dat je dat beter kan bespreken ergens anders: https://mavicpilots.com/t...nto-fcc-hack.81162/page-6

Pas wel op als je Android gebruikt i.c.m. latere versies van de DJi Fly app.

Er zijn sinds kort veel interessante ontwikkelingen op dit gebied met name op iOS. Als je daarin geïnteresseerd bent daarin kan je mij het beste even een DM sturen op het mavicpilots forum, waar ik met dezelfde username zit.

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderStorm
_Christiaan_ schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 15:59:
@ThunderStorm In principe wordt hier niet toegestaan om het daarover te hebben gezien de topicwarning. Ik denk dat je dat beter kan bespreken ergens anders: https://mavicpilots.com/t...nto-fcc-hack.81162/page-6

Pas wel op als je Android gebruikt i.c.m. latere versies van de DJi Fly app.

Er zijn sinds kort veel interessante ontwikkelingen op dit gebied met name op iOS. Als je daarin geïnteresseerd bent daarin kan je mij het beste even een DM sturen op het mavicpilots forum, waar ik met dezelfde username zit.
Ok, dat is wel een beetje overdreven braaf in mijn ogen, maar ik zal me aan de regels houden :)
FCC-hacken is voor mij (op dit moment) ook meer 'omdat het kan'; of 'misschien kan' :+

In het open veld op 2,4ghz (channel 13) haalde ik zonder veel moeite 1km en pas vanaf 900m af en toe een korte freeze/warning. Dat is in de praktijk meer dan voldoende range verwacht ik, maar meer is altijd beter 8). Ik zal je ff DM-en.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stimulate14

Stimulate14

⭐⭐⭐

Sinds gisteren voor het eerst gevlogen, wat een heerlijk ding joh en makkelijk in gebruik. Blij dat ik de fly more combo heb aangeschaft. Het was windstil en in een veld met windmolens, dus echte storingen had ik niet.

Nu lekker genieten en veel oefenen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Christiaan_

_Christiaan_

Master of SOG

Probeerde net de DJi fly app te runnen maar crasht on startup. Dit is een wereldwijd probleem, tijdelijk op te lossen door flight mode aan te zetten.

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
_Christiaan_ schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 13:33:
Probeerde net de DJi fly app te runnen maar crasht on startup. Dit is een wereldwijd probleem, tijdelijk op te lossen door flight mode aan te zetten.
Heeft waarschijnlijk hier mee te maken:
https://www.rtlnieuws.nl/...st-tinder-crasht-facebook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_

_Christiaan_

Master of SOG

Wat best raar is eigenlijk. Ik heb geen facebook en ik snap ook niet waarom een drone app daar afhankelijk van is.

NOSIG

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DCNY
Hij doet t weer bij mij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iLLuSion_xGen
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 16-03 19:31
_Christiaan_ schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 14:13:
Wat best raar is eigenlijk. Ik heb geen facebook en ik snap ook niet waarom een drone app daar afhankelijk van is.
Dit was omdat je waarschijnlijk kan inloggen met je facebook account dus is er een facebook integratie in de app en daardoor crasht ie, Waze had dit probleem gisteren ook bijvoorbeeld

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jwakie
Als ik binnen de DJI Fly app via het beginscherm naar 'altitude zone' ga dan is al het tekst in het chinees. Iemand een idee hoe ik dat in het Nederlands of Engels krijg?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Jedi Geub
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Jedi Geub

huh!?

Afgelopen vrijdag naar Spanje vertrokken en vlak voor vertrek spontaan deze Mavic mini gekocht. Dacht is leuk om mee te pielen.

Maar wat een leuk ding!

[ Voor 58% gewijzigd door Jedi Geub op 26-07-2020 00:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwakie
Jedi Geub schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 12:00:
Afgelopen vrijdag naar Spanje vertrokken en vlak voor vertrek spontaan deze Mavic mini gekocht. Dacht is leuk om mee te pielen.

Maar wat een leuk ding!

Hier een foto van mijn 1e vlucht. Was in een baai.

[Afbeelding]
Ik ben 2x op vakantie geweest dit jaar maar toen had ik nog geen mavic mini. Echt balen. Vooral als ik dit soort mooie foto's zie.

Er komen gelukkig nog vele vakanties aan. Hopelijk blijft de mavic mini gevrijwaard van belachelijke restricties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
jwakie schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 18:00:
[...]

Ik ben 2x op vakantie geweest dit jaar maar toen had ik nog geen mavic mini. Echt balen. Vooral als ik dit soort mooie foto's zie.

Er komen gelukkig nog vele vakanties aan. Hopelijk blijft de mavic mini gevrijwaard van belachelijke restricties.
Mwah in Oostenrijk kan het alleen maar beter worden. Daar mag je max 30 meter hoog. Toch maar meenemen want uitzicht net boven een bergtop kan super zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Fatal
  • Laatst online: 06:45
Hier sinds kort ook eigenaar.

Net voor het eerst sinds weken weer eens proberen te vliegen, accu’s goed opgeladen, flight check goed. Gps update ok. Take off en recht omhoog.
Na een meter of 20, valt alles uit en power system hardware error 30210 en valt recht naar beneden. Drone wat beschadigd en props kapot. Maar eens kijken of dit een gevalletje garantie kan zijn. Anders is het een dure hobby.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S0epkip
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-05 15:07
The Fatal schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 20:58:

Net voor het eerst sinds weken weer eens proberen te vliegen, accu’s goed opgeladen, flight check goed. Gps update ok. Take off en recht omhoog.
Na een meter of 20, valt alles uit en power system hardware error 30210 en valt recht naar beneden. Drone wat beschadigd en props kapot. Maar eens kijken of dit een gevalletje garantie kan zijn. Anders is het een dure hobby.
Wow; dat klinkt niet goed :X
Lees online veel over defecte ESC.

PVO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwakie
Het zou maar boven het water gebeurd zijn. Dan heb je zelfs niks aan de care plan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steffex
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08-04 04:38
jwakie schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 17:16:
Het zou maar boven het water gebeurd zijn. Dan heb je zelfs niks aan de care plan.
Volgens de FAQ op de website van DJI, valt waterschate wel onder de DJI Care Refresh
18、My aircraft crashed into water. Will replacement be covered under DJI Care Refresh?
Damage occurring after the product has come into contact with water is covered by the DJI Care Refresh. Product that suffers water damage can be replaced under DJI Care Refresh.
Was het toevallig aan het uitzoeken, aangezien ik zojuist een Mavic Mini heb gekocht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jwakie
steffex schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 23:09:
[...]

Volgens de FAQ op de website van DJI, valt waterschate wel onder de DJI Care Refresh

[...]

Was het toevallig aan het uitzoeken, aangezien ik zojuist een Mavic Mini heb gekocht.
Misschien was ik niet duidelijk genoeg maar ik bedoelde meer dat je de mavic dan kwijt bent als hij boven een meer of rivier neerstort. Je moet hem wel kunnen overhandigen wil je aanspraak kun maken op de care refresh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
Care Refresh is vooral voor eigen fouten. Dit lijkt mij heel simpel een gevalletje non conformiteit (garantie dus).
Ik zou wel even je logfile veiligstellen, die zullen ze vast willen uitlezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S0epkip
The Fatal schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 20:58:

Hoe is dit afgelopen?

PVO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Fatal
Heb hem terug gebracht naar de winkel. En nog niks gehoord. Ze gingen hem onderzoeken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FastFred
Wandelingetje vanavond in een natuurgebied vlakbij huis, alleen de SD-card thuis laten liggen dus iets mindere kwaliteit foto (naar telefoon gestreamd)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/fotoalbum/image/bzQl5wa8vLI9EnDUQNmljcOK.jpg

Had al een paar weken niet meer gevlogen eigenlijk, maar het blijft leuk.

Mijn vorige drone was ff om te proberen, maar vond het maar niks :X Vrijwel zelfde formaat als de Mavic Mini maar behalve een afstandsbediening en een knopje waarmee de drone een looping maakt zat er niks op. Alles van piepschuim, als er een raam open stond waaide die al weg, buiten vliegen kon gewoon niet.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gtAqA4s2Vmp0Bs8zN638jFJKQMI=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZFfGdN2Azr2lA7g3su3IyK6Q.jpg?f=fotoalbum_medium

[ Voor 19% gewijzigd door FastFred op 27-07-2020 21:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stimulate14

Stimulate14

⭐⭐⭐

FastFred schreef op maandag 27 juli 2020 @ 21:35:
Wandelingetje vanavond in een natuurgebied vlakbij huis, alleen de SD-card thuis laten liggen dus iets mindere kwaliteit foto (naar telefoon gestreamd)

[Afbeelding]

Had al een paar weken niet meer gevlogen eigenlijk, maar het blijft leuk.

Mijn vorige drone was ff om te proberen, maar vond het maar niks :X Vrijwel zelfde formaat als de Mavic Mini maar behalve een afstandsbediening en een knopje waarmee de drone een looping maakt zat er niks op. Alles van piepschuim, als er een raam open stond waaide die al weg, buiten vliegen kon gewoon niet.

[Afbeelding]
Leuke foto man :).
De mini is toch qua formaat en prestatie een sterke drone in mijn ogen. Ik wil nog een keer erg vroeg op voor een zonsopgang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Fatal
Net bericht gehad:
Gezien het geautoriseerde servicecentrum DJI REPAIR val/stootschade heeft geconstateerd en dit is uitgesloten van garantie, hebben wij een prijsopgave ontvangen.
Zie bijlage toelichtingsformulier en originele prijsopgave van servicecentrum/leverancier.
Reparatieomschrijving:
Front Aircraft Arm Motor (Long Cable)Power ESC Board Module,Middle Frame Module (Global) en diverse behuizingdelen dienen te worden vervangen.
Reparatiekosten servicecentrum: EUR: 93.05 excl. BTW BTW: EUR: 19.54 -------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Subtotaal: EUR: 112.59 --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Te betalen reparatiekosten incl. BTW: EUR: 112.59
Hier ga ik dus niet mee akkoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S0epkip
The Fatal schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 19:01:
[...]

Net bericht gehad:

[...]

Hier ga ik dus niet mee akkoord.
Ja volgens mij komt de schade voort uit de val die is veroorzaakt door een defecte ESC module... lastig verhaal! Ze noemen in het rapport wel ook de ESC module.

PVO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Fatal
Dat is precies mijn commentaar. Val schade is gevolgschade. Niet waardoor hij naar beneden storte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Vanavond op dezelfde stek (weilanden/bosgebied, lekker rustig) weer wezen vliegen. Dit keer een volle accu en een SD-kaart meegenomen en wat mooie beelden gemaakt. Ik kwam er tijdens het vliegen achter dat ik 'm eerder eens handmatig op 2.4Ghz gezet had. Dus eens kijken hoever we komen. Als default staat ie op 5.8/2.4 combi en kreeg ik na ~650 meter op een open veld problemen met bereik.

Nu hij op 2.4Ghz vast stond, kwam ik ruim 1266m (!) toen ie begon te mekkeren over 35% accu en werd er automatisch rechtsomkeert gemaakt. Ik kon de drone nog wel draaien, maar de vliegrichting kon ik niks mee doen, na een tijdje kon ik de RTH alsnog cancellen en ben zelf terug gevlogen.

Ik heb al die tijd op 50/60 meter hoogte gevlogen, af en toe een windwaarschuwing (genegeerd), er zaten flink wat bomen rijen tussen maar vanwege de hoogte geen problemen met signaal :)

[ Voor 23% gewijzigd door FastFred op 29-07-2020 21:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Zelfde stek, nieuw record: 1.9km. Wel met flink veel signaal verlies en een aantal auto-RTH's.

Alles gefilmd alleen tijdens de vlucht aantal keer 'sd card malfunction' en nu is de MP4 corrupt :X 7(8)7 |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wim62
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 10:31
Ik zie het nut er niet van in om zover te vliegen met de kans dat je hem verliest .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
@wim62 geen gebouwen in de buurt, alleen bomen van max 30 meter hoog. Dus autoRTH hoogte op 40 meter ingesteld. Ben je het signaal kwijt komt ie vanzelf weer terug. En als ie dan terug komt dan heb je meestal het signaal al weer te pakken voor dat de drone ook maar bij je in de buurt is en kun je overnemen.

Beetje vertrouwen in de techniek hebben Wim :)

Een van de beter gelukte filmpjes. De video van de 1.9km vlucht ga ik nog proberen te fixen

Toestemming nodig voor bekijken van YouTube

Op deze plek staat ingesloten content die van YouTube afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat YouTube persoonlijke gegevens zoals je IP-adres verwerkt en/of cookies op jouw computer of ander apparaat zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven voor Sociale media.

Bekijk op YouTube
Mavic Mini: sunset flight

[ Voor 27% gewijzigd door FastFred op 29-07-2020 22:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wim62
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 10:31
FastFred schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 22:02:
@wim62 geen gebouwen in de buurt, alleen bomen van max 30 meter hoog. Dus autoRTH hoogte op 40 meter ingesteld. Ben je het signaal kwijt komt ie vanzelf weer terug. En als ie dan terug komt dan heb je meestal het signaal al weer te pakken voor dat de drone ook maar bij je in de buurt is en kun je overnemen.

Beetje vertrouwen in de techniek hebben Wim :)

Een van de beter gelukte filmpjes. De video van de 1.9km vlucht ga ik nog proberen te fixen

[YouTube: Mavic Mini: sunset flight]
Je mag niet buiten je gezichts-veld vliegen .
Maarja mensen hebben overal schijt aan , zie maar met de ander halve meter regeling .
Maar als je er plezier in hebt om zover te vliegen moet je het gewoon doen .
En niet hier komen zeuren dat je hem kwijt bent door een of andere storing . :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Als ik me aan de LOS regel hou dan houd het na 80 meter wel zo'n beetje op. Dan kun je opstijgen, een filmpje/selfie maken binnen die range en dan weer landen. Wat heb je daar aan als dat ding 25 minuten in de lucht kan blijven...

Je mag op de snelweg ook niet harder dan 100, toch heb ik vanmiddag onderweg naar huis langere tijd 150 gereden, sue me

Het was ook gewoon ff om te proberen. Ik ben niet van plan om bij iedere vlucht het maximale bereik op te zoeken. Ben in het filmpje hierboven niet verder gegaan dan 670 meter en ik vlieg bewust hier omdat er geen mensen en dichte bebouwing in de buurt zijn.

[ Voor 87% gewijzigd door FastFred op 29-07-2020 23:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S0epkip
michieldejong schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 18:02:
Ging het om een achterarm of een voorarm? Het probleem met de mini schijnt te liggen in de achterarmen, mogelijk als de propellor wordt platgedrukt door een onjuist opbergen in de Fly More case.

Wat je eens kan proberen is om te kijken of de achtermotoren een hogere snelheid moeten draaien dan de voormotoren bij een hover.
Als je de DJI Fly App instelt om niet automatisch te synchroniseren zul je op je telefoon voor iedere vlucht een DAT file vinden. Deze file kun je laden met CsvView (http://www.datfile.net/CsvView/intro.html). Daarin kun je dan bv de Motor Speeds bekijken. Sommige mensen zien een verschil van 3000 RPM of meer tussen voor en achter als de propellors niet goed meer zijn.
Is er een propellor-cover die dit tegengaat? Of past de mini niet meer in de fly more case met cover?

PVO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlazeMuis
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 13:44
knip, niet pronken met dingen die niet mogen

[ Voor 86% gewijzigd door PowerUp op 08-08-2020 22:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michieldejong
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 06-10-2024
S0epkip schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 12:39:
[...]

Is er een propellor-cover die dit tegengaat? Of past de mini niet meer in de fly more case met cover?
Ik heb zelf een cover besteld hiervoor maar daarmee past hij inderdaad niet meer in de fly more case.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S0epkip
knip

[ Voor 97% gewijzigd door PowerUp op 08-08-2020 22:17 ]

PVO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlazeMuis
S0epkip schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 08:15:
[...]

Spannend! Op hoeveel % begon je dan aan je terugvlucht? (Liever laat je je batterij niet tot 3% komen natuurlijk..)
Dat was op 55%, staat er ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S0epkip
Ah ok, ik las het anders omdat je op 55% de RTH had geannuleerd...

PVO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
knip, niet pronken met dingen die niet mogen

[ Voor 78% gewijzigd door PowerUp op 08-08-2020 22:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjanzk
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 08-08-2020
goeiedag
ik had een vraag .
is het ook mogelijk om zonder sd kaart fotos te maken met de mavic mini ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danny?!
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 31-01 08:48

Danny?!

Die ken ik niet… ;-)

Nee, de Mini heeft geen intern geheugen.

Wie niet waagt mist altijd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerUp
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 13:21
Ik heb wat berichten weggeknipt. Het bespreken van zaken die niet mogen van de wet is niet de bedoeling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
arjanzk schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 10:07:
goeiedag
ik had een vraag .
is het ook mogelijk om zonder sd kaart fotos te maken met de mavic mini ?
Dat kan prima, dan worden de foto's in mindere kwaliteit op je telefoon opgeslagen. Video's idem.

Als je iets op de moderatie hebt te zeggen, dan kan dat in een TR, een DM naar de moderator, het feedback topic etc, maar niet hier :)

[ Voor 23% gewijzigd door Nomad op 09-08-2020 10:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danny?!

Danny?!

Die ken ik niet… ;-)

FastFred schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 23:27:
[...]
Dat kan prima, dan worden de foto's in mindere kwaliteit op je telefoon opgeslagen. Video's idem.
Oh, dat wist ik niet. Wat versta je onder mindere kwaliteit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Danny?! schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 01:01:
[...]

Oh, dat wist ik niet. Wat versta je onder mindere kwaliteit?
De kwaliteit van de stream is 1280x720. Je maakt eigenlijk een screenshot van je telefoon tijdens het vliegen maar dan zonder alle data op beeld.

Als je op deze manier video opneemt en de verbinding tussen drone en ab stottert even, dan zie je dat ook terug in het filmpje. Met een SD kaart in de drone heb je dat niet.

Zie mijn foto op de vorige pagina bijvoorbeeld. Vraag: waarom zou je zonder SD willen vliegen?

[ Voor 16% gewijzigd door FastFred op 09-08-2020 08:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlazeMuis

Als je iets op de moderatie hebt te zeggen, dan kan dat in een TR, een DM naar de moderator, het feedback topic etc, maar niet hier :)

[ Voor 87% gewijzigd door Nomad op 09-08-2020 10:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danny?!

Danny?!

Die ken ik niet… ;-)

FastFred schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 08:56:
[...]
Vraag: waarom zou je zonder SD willen vliegen?
Goeie vraag. Ik heb de SD-kaart er normaal gesproken altijd in zitten. En doe ik dat niet, dan begint de app gelijk met een melding dat er geen SD-kaart in zit en prik ik ‘m er trouw in. Maar volgens mij heeft bijvoorbeeld de Air 2 wel 8GB intern geheugen voor opslag. Misschien bedoelt @arjanzk dat?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Danny?!

Danny?!

Die ken ik niet… ;-)

In dit mooie draadje lees ik eigenlijk zeer weinig over 3rd-party apps die de Mini ondersteunen. Ik had al wat over Litchi gelezen, maar die schijnt nog in Beta te zijn. Nu had ik ook Dronelink gevonden.

Op deze plek staat ingesloten content die van YouTube afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat YouTube persoonlijke gegevens zoals je IP-adres verwerkt en/of cookies op jouw computer of ander apparaat zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven voor Sociale media.

Bekijk op YouTube
Dronelink Announces Full Support For Mavic Mini Including Waypoints!

Helaas heb ik er nog geen succesvolle missies mee kunnen maken. Door het magere bereik van de Mini heb ik al 2 keer gehad dat de missie werd afgebroken door een slechte verbinding. Zijn er toevallig hier ook medegebruikers die al eens met Dronelink hebben geëxperimenteerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stimulate14

Stimulate14

⭐⭐⭐

Ik nog niet, ga me er eens in verdiepen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxkranendijk
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12-05 23:13
Ik ga zondag op vakantie en zie deze drone voorbij komen voor 370e (ik dacht altijd dat ze 600e+ waren waarmee je fatsoenlijk mee kan filmen). Nu lijkt het me leuk om toch eens een Drone te gaan kopen en te gebruiken voor vakanties (landschap foto's en video's) + mijn huis te inspecteren (voor onderhoud) en bij andere. Een paar vragen die ik nog heb voordat ik er 1 koop.

1: Hoelang duurt het (30min / 2 uur/ 5uur etc) voordat je de Drone kan besturen (is het moeilijk en kun je hem meteen laten crashen :p)? Mag ik deze Drone in Utrecht in mijn tuin laten vliegen of dat ook verboden gebied zoals grotere drones?
2: Wat zijn nu de voordelen van de 249 gram (en na 31 dec 2020)?
3: DJI Mavic Mini Fly More combo het geld waard (477e)?
4: Iemand nog een video (of meerdere) om mijn keuze te bepalen?
5: Zou je deze kleine Drone verzekeren (of de schade die je kan maken)?

Dank voor jullie hulp.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• _Christiaan_

_Christiaan_

Master of SOG

1. Basic besturing heb je binnen een uur wel onder de knie, maar verschilt uiteraard hoeveel aanleg je ervoor hebt. Er gaat meer tijd zitten in voorwerk, inlezen etc. Er zijn best veel dingen waar je rekening mee moet houden, bijv. nooit vliegen bij meer dan windkracht 4, beste altijd wegvliegen tegen de wind in (zodat je wind mee hebt als je terugkomt), en daarna komt pas het leren hoe je mooie cinematografische shots moet maken. Crashen gaat echt niet zomaar tenzij je ergens tegenaan vliegt. Als je je inputs loslaat dan blijft hij altijd zweven op zn positie.
2. Voordeel is dat hij in de laagste categorie blijft, ook na 2020. Zie https://www.dronepilots.n...-mini-toch-249-gram.5381/
Dit betekent volgens mij alleen een registratieplicht en stelt weinig voor. En je mag terloops wel boven mensen vliegen, zie https://www.dronewatch.nl...e-op-1-juli-2020-terecht/
3. Ja dat zou ik wel doen. de case en de 2 extra batterijen zijn het waard.
4. Ik zou gewoon even op youtube zoeken, genoeg video's...
5. Verschilt per persoon. Ik heb het zelf niet gedaan omdat ik mezelf bekwaam genoeg vind, niet roekeloos vlieg en me heel goed ingelezen heb. 2x Must-see voordat je gaat vliegen:
YouTube: Mavic Mini: How to Stop Flyaways & Prevent your Drone Being Blown Away
YouTube: DJI Mavic Mini - Return to Home Tutorial (RTH)

NOSIG

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Danny?!

Danny?!

Die ken ik niet… ;-)

Met bijna alles eens. ;)
1: Zelfs na enkele uren oefenen heb ik nog steeds moeite met als je de drone naar je toe laat vliegen. Links is rechts en rechts is links. Geen idee hoe lang dat gaat duren voordat ik dat eindelijk in m'n systeem heb zitten. 7(8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• S0epkip
Danny?! schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 11:42:
Met bijna alles eens. ;)
1: Zelfs na enkele uren oefenen heb ik nog steeds moeite met als je de drone naar je toe laat vliegen. Links is rechts en rechts is links. Geen idee hoe lang dat gaat duren voordat ik dat eindelijk in m'n systeem heb zitten. 7(8)7
Kruip in de drone met je hoofd ;) Je kijkt in gedachten altijd zoals de camera kijkt, dus naar links is altijd tov de cameraview naar links..

En doe oefeningen zoals deze: https://dronedj.com/2020/...pilot-practice-exercises/

[ Voor 8% gewijzigd door S0epkip op 13-08-2020 12:08 ]

PVO

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Christiaan_

_Christiaan_

Master of SOG

Met bijna alles eens. ;)
Klopt en daar heb ik nog steeds soms moeite mee, echter het helpt om dan gewoon naar je camera view te kijken op je telefoon. :)

NOSIG

• maxkranendijk
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12-05 23:13
Dank voor jullie reacties. Ik heb eindelijk de DJI Mavic Mini gekocht (zal hem opladen via powerbank/auto tijdens mijn auto/wandel vakantie). Ga hem morgen testen op een grasveld in Utrecht.

Mag je nu in NL ook niet op de plekken vliegen die gemarkeerd zijn op deze kaarten, of geld dit niet voor deze kleine drone (onder 250 gram). https://www.godrone.nl/#loc=52.0711879,5.1439174,17

Ik zie namens nergens gewicht of grote staan wat wel of niet mag als ik google. Ik wil graag ook mijn huis (dak/schoorsteen) inspecteren met mijn drone, maar officieel zit dat in een rood gebied.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stimulate14

Stimulate14

⭐⭐⭐

maxkranendijk schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 20:21:
Dank voor jullie reacties. Ik heb eindelijk de DJI Mavic Mini gekocht (zal hem opladen via powerbank/auto tijdens mijn auto/wandel vakantie). Ga hem morgen testen op een grasveld in Utrecht.

Mag je nu in NL ook niet op de plekken vliegen die gemarkeerd zijn op deze kaarten, of geld dit niet voor deze kleine drone (onder 250 gram). https://www.godrone.nl/#loc=52.0711879,5.1439174,17

Ik zie namens nergens gewicht of grote staan wat wel of niet mag als ik google. Ik wil graag ook mijn huis (dak/schoorsteen) inspecteren met mijn drone, maar officieel zit dat in een rood gebied.
Logisch nadenken, dus niet boven drukke plekken / gevangenissen etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
En niet in rode gebieden vliegen, ook niet in je achtertuin ;) En vlieg je toch in je achtertuin, niet hoger dan de schutting vliegen, krijg je gezeik met je buren van :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bacchusius
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 18-09-2024
Met bijna alles eens. ;)
gewoon lekker blijven oefenen in open veld (als dat kan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danny?!

Danny?!

Die ken ik niet… ;-)

We hebben hier een mooi groot speelveld om te oefenen. Ik begin het inmiddels al een beetje onder de knie te krijgen. Op het scherm blijven kijken en niet naar de drone doet al wonderen. :)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Danny?!

Danny?!

Die ken ik niet… ;-)

Van de week met de Mini, Dronelink & ICE m’n eerste “Tiny World” foto gemaakt. :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pbnrQqqGBaKsBrX0AWcY4O_6Gvo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/p58yZWQWBkq7ZzuyuPM8dlqY.png?f=fotoalbum_large

• feelthepower
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 16:21
Wow, dat is echt heel gaaf... Kun je misschien een kleine basale tutorial / Stapbeschrijving maken hoe ik ook zoiets kan maken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Danny?!

Danny?!

Die ken ik niet… ;-)

Ok, even heel basaal dan. ;)

Ik heb met Dronelink een '360 foto' gemaakt op circa 30 meter hoogte. Kan ook handmatig, maar met Dronelink is het zo gepiept. Deze foto's geopend met Microsoft ICE en een panorama foto er van laten maken. Met Photoshop heb ik de zwarte hoekjes een beetje dezelfde kleuren proberen te geven als de lucht.

Omdat ik geen mooie handleiding kon vinden heb ik het meeste in elkaar moeten puzzelen. Als ik weer thuis ben zal een wat uitgebreidere tutorial proberen te maken.

Oh ja, niet proberen bij een te laag hangende zon. Anders krijg je, net als bij mij, zo'n paarsige waas van de zon.

[ Voor 10% gewijzigd door Danny?! op 20-08-2020 22:08 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
Afgelopen vakantie de drone meegenomen naar Oostenrijk. Ondanks dat ik niet veel tijd had om te vliegen (familie, gezin, etc) is het toch echt wel heel gaaf om daar beelden te maken. Bijvoorbeeld ook 's ochtends vroeg of 's avonds laat. Daar had ik nu namelijk geen tijd/gelegenheid voor.

Enkele plaatjes, ik ben nog van plan een video te maken:
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/Y8GfkGv/DCIM-101-MEDIA-DJI-0003-JPG.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/q9Rq9c1/DCIM-100-MEDIA-DJI-0702-JPG.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/mRH2cwQ/DCIM-100-MEDIA-DJI-0714-JPG.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/VxV8vZT/DCIM-100-MEDIA-DJI-0867-JPG.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/CmmZGZT/DCIM-100-MEDIA-DJI-0988-JPG.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Danny?!

Danny?!

Die ken ik niet… ;-)

Het is in het Duits, maar deze heer legt prima uit hoe je een ‘Tiny World’ foto kan maken:

Bekijk op YouTube
MAVIC MINI: Tiny Planet Foto // Workaround Tutorial 👍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 188103

Ik kocht de mini met een extra pile. Ene kan ik via de drone opladen, de andere zou moeten wachten tot die in de drone terug vol is. Op ali vond ik deze lader: https://bit.ly/3jf4sYJ
Iemand ervaring mee?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Swurgin
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 23-04 00:02
A heads up !

Heb je Google Pixel ? Update dan niet naar Android 11 Beta, want dan werkt de DJI Fly app niet.

Voor mij was het te laat. Maar kan gelukkig mijn Pixel 2 XL gebruiken.
Eigenlijk vind ik het wel handig een aparte telefoon te gebruiken voor het vliegen, maar dat is niet voor iedereen een optie.

https://forum.dji.com/for...mod=viewthread&tid=217879

"... Reckon luck sees us the same Reckon love deals us the same ..." Mark Hollis (Talk Talk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toro
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 12-05 23:22
Is er een manier bekend dat de controler niet je phone oplaad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swurgin
toro schreef op zondag 30 augustus 2020 @ 12:18:
Is er een manier bekend dat de controler niet je phone oplaad?
Voor zo snel ik kan vinden, kan dit alleen als je je telefoon geroot hebt.

"... Reckon luck sees us the same Reckon love deals us the same ..." Mark Hollis (Talk Talk)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• knny
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-05 14:37
Zojuist besteld!

DJI Mavic Mini + Fly More Combo @ MediaMarkt €369

https://www.mediamarkt.nl...y-more-combo-1644533.html

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LD3EMAj--qvCQJClWckSVZKLd2U=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1PT4d2FCCkfZOANOvvptysaf.jpg?f=fotoalbum_large

Solar Edge 2,96 Wp 8x 370 ZZO (6x 45° en 2x plat dak 15°)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swurgin
Ah lekker ... net vorige week opgehaald bij de MM voor 477 .... gvd :/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kev7381
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 24-04 13:37
Swurgin schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 23:36:
Ah lekker ... net vorige week opgehaald bij de MM voor 477 .... gvd :/
koop een nieuwe en gebruik je 477euro bon voor retour >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swurgin
Kev7381 schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 23:49:
[...]

koop een nieuwe en gebruik je 477euro bon voor retour >:)
Hehe 8)7 _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S0epkip
Hopen dat je ook echt de fly more krijgt, mooie prijs, maar de gewone mini is nog steeds 390 @ MediaMarkt...?

PVO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinvdm
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-05 19:47

martinvdm

Martinvdm = TechJunky.nl

S0epkip schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 08:01:
[...]

Hopen dat je ook echt de fly more krijgt, mooie prijs, maar de gewone mini is nog steeds 390 @ MediaMarkt...?
Heb hem ook besteld, en met de nieuwsbrief ook nog € 10 korting. Hopen dat het inderdaad de juiste is

He who laughs last thinks slowest! | Drone video’s: Youtube | TechJunky.nl | 3000Wp Zonnepanelen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• knny
martinvdm schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 08:35:
[...]

Heb hem ook besteld, en met de nieuwsbrief ook nog € 10 korting. Hopen dat het inderdaad de juiste is
Ik ga hem vanmiddag ophalen. Dus ik laat het weten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SaURoN
  • Niet online
Staat nu weer voor 499 online. Dus denk dat het om een foutje ging! :) Hoop dat je hem krijgt!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• knny
SaURoN schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 09:46:
Staat nu weer voor 499 online. Dus denk dat het om een foutje ging! :) Hoop dat je hem krijgt!
Ik heb een factuur gekregen en daar staat 359,- op dus ik ga ervan uit dat ik hem wel meekrijg voor dat bedrag 😊

En meegekregen 😎

[ Voor 3% gewijzigd door knny op 01-09-2020 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinvdm
  • Laatst online: 09-05 19:47

martinvdm

Martinvdm = TechJunky.nl

Ik heb hem netjes thuis bezorgd gekregen en de eerste vlieg momenten zitten er al op. Erg leuk speelgoed.

[ Voor 40% gewijzigd door martinvdm op 02-09-2020 22:15 ]

He who laughs last thinks slowest! | Drone video’s: Youtube | TechJunky.nl | 3000Wp Zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedyDH
  • Nu online
https://www.amazon.es/gp/product/B07RJMJ77B/

Mini combo 412euro bij Amazon.es

• Pierz
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-05 16:13
iisworks schreef op zaterdag 2 november 2019 @ 20:34:
Range test in CE (band onbekend):
YouTube: DJI MAVIC MINI - REICHWEITE MAXIMALE BILDÜBERTRAGUNG

Komt max tot 500m (vanaf 300m storingen), helaas niet met zekerheid bekend of dat 5.8 of 2.4 was (op 5.8 zou het logisch zijn), en de hoogte tijdens de test was maar 30m en hoger kan beter uitvallen.
:(
Net even de logs bekeken en ik heb zonder al te veel haperen de 800m gehaald. Geen idee welke band gebruikt werd.

• Rendier2710
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-05 18:11
Ongeveer een maand geleden de fly more combo gekocht met dji care. Helaas blijkt het toch mijn hobby niet te zijn :-( dus de dji gaat de verkoop in. Ik heb daar wel 2 vragen over;
- Moet ik de drone voor verkoop nog ontkoppelen of kan de koper de drone gewoon koppelen onder zijn account?
- Is de DJI care overdraagbaar?

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen met bovenstaande vragen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Heb 'm al sinds mei, kom er net achter dat het geheugenkaartje dat ik gebruik toch niet helemaal compatibel is, ik kreeg vandaag wel erg vaak een sd card malfunction.

Welke sd card gebruiken jullie?

@Rendier2710 DJI Care Refresh is gekoppeld aan het serienummer dus er is niks nodig om Care Refresh over te zetten ofzo. Gewoon verkopen, als de koper brokken maakt kan ie zich bij DJI melden en normaal gebruik maken van Care Refresh

[ Voor 62% gewijzigd door FastFred op 13-09-2020 21:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Pierz schreef op donderdag 10 september 2020 @ 11:47:
[...]

Net even de logs bekeken en ik heb zonder al te veel haperen de 800m gehaald. Geen idee welke band gebruikt werd.
Standaard gebruikt de Mini een combi van 2.4 en 5.8. Ik haalde bij mij 600 meter op een open veld maar ik vloog op max 10 meter hoogte, had ik hoger gevlogen was ik verder gekomen denk ik.

Later heb ik 'm handmatig op 2.4 gezet en toen kwam ik tot bijna 2km. Dan moet je wel 50 tot 60 meter hoog gaan vliegen om nog signaal te houden want ik heb hier niet veel open velden over die afstand

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeareX
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Swurgin schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 14:18:
A heads up !

Heb je Google Pixel ? Update dan niet naar Android 11 Beta, want dan werkt de DJI Fly app niet.

Voor mij was het te laat. Maar kan gelukkig mijn Pixel 2 XL gebruiken.
Eigenlijk vind ik het wel handig een aparte telefoon te gebruiken voor het vliegen, maar dat is niet voor iedereen een optie.

https://forum.dji.com/for...mod=viewthread&tid=217879
Ohjee is het weer zo ver? Ik had hetzelfde met de Android 10 release op m'n galaxy S10+. Ik kijk wel uit als er weer een update aan komt!

Bedankt voor de heads-up :)

Canon EOS R | Olympus OM-1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Swurgin
Op de officiële / stabiele Android 11 doet de DJI Fly app het nu wel.
Ik heb er nog niet mee gevlogen, maar de app opent wel en crashed niet.

Ik denk dat DJI dus eindelijk het probleem heeft verholpen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlazeMuis
FastFred schreef op zondag 13 september 2020 @ 20:36:
Heb 'm al sinds mei, kom er net achter dat het geheugenkaartje dat ik gebruik toch niet helemaal compatibel is, ik kreeg vandaag wel erg vaak een sd card malfunction.

Welke sd card gebruiken jullie?
Ik heb een SanDisk Ultra 128GB erin zitten, zijn niet zo heel duur, destijds voor 2 tientjes gekocht. Ik heb er (nog) nooit problemen mee gehad. Kaartje is ook lekker snel met data eraf halen.
Pagina: 1 ... 9 10 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Hoewel het begrijpelijk is dat mensen op zoek zijn naar extra zendvermogen, is dit topic niet de plek om het omzeilen van wetgeving en/of beveiligingen te bespreken.