[DJI Mavic Mini] Informatie en discussie Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 10 Laatste
Acties:
  • 75.845 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Ik zie hier wat berichten langskomen over bereik. Vliegen in de natuur van Oostenrijk is dan echt een genotje zonder haperingen of interferentie. Dan merk je pas hoe druk Nederland is met wifi-netwerken. Wat daar dan weer jammer is dat de mini een max hoogte heeft van 500 meter. In Nederland is dat (gevaarlijk) hoog, maar daar vlieg je dan tegen de berg aan _O-

Gisteren begonnen om een compilatie-filmpje te maken. Ik gebruik nu DaVinci Resolve. Even wennen zitten erg veel opties in en ik weet nog niet alle sneltoetsen dus het gaat niet heel snel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19-05 20:18

_Christiaan_

Master of SOG

Ik ben ook net begonnen met Davinci Resolve, na een tijdje Final Cut Pro geprobeerd te hebben. In Final Cut Pro lukte het me vaak net niet om de juiste kleurcorrecties toe te passen. Maar misschien nog belangrijker bij de mavic mini is ruisreductie en dit mis je bij Final Cut Pro. Wat ik merk als het bewolkt is, dan is de scene net te donker en dan laten de foto's en filmpjes toch veel ruis zien. Dit komt door de kleine sensor van de Mavic Mini. In dat geval kan de noise reduction van Davinci Resolve uitkomst bieden.

[ Voor 3% gewijzigd door _Christiaan_ op 15-09-2020 10:41 ]

NOSIG

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
BlazeMuis schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 09:21:
[...]

Ik heb een SanDisk Ultra 128GB erin zitten, zijn niet zo heel duur, destijds voor 2 tientjes gekocht. Ik heb er (nog) nooit problemen mee gehad. Kaartje is ook lekker snel met data eraf halen.
Hmm, die staat ook niet in het compatibility lijstje van de Mavic Mini.

Heb er voor de zekerheid eentje besteld die wel op de lijst staat, de Sandisk Extreme V30 A1 128GB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlazeMuis
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 05-06 23:47
FastFred schreef op donderdag 17 september 2020 @ 11:52:
[...]

Hmm, die staat ook niet in het compatibility lijstje van de Mavic Mini.

Heb er voor de zekerheid eentje besteld die wel op de lijst staat, de Sandisk Extreme V30 A1 128GB
Mijn excuses, ik heb de drone even opgevist en de SD kaart eruit gehaald. Ik heb deze: https://www.amazon.nl/dp/..._em_r_mt_dp_-rZyFbGTAXRCS

Ik heb een Sandisk Ultra in mijn camera zitten 8)7

[ Voor 14% gewijzigd door BlazeMuis op 17-09-2020 12:04 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
Deze week had ik tijd om de droneshots van de Mini te monteren die in Oostenrijk gemaakt zijn. Het was voor mij de eerste keer werken met Davinci Resolve.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• U2psv
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 11:53
Ik heb het volgende probleem, als ik de gimbal op 90 gr zet(top-down) en dan ga vliegen dan verplaatst de gimbal naar ongeveer 70graden. Dit is natuurlijk aardig irritant, iemand dit probleem meegemaakt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
U2psv schreef op zondag 20 september 2020 @ 00:20:
Ik heb het volgende probleem, als ik de gimbal op 90 gr zet(top-down) en dan ga vliegen dan verplaatst de gimbal naar ongeveer 70graden. Dit is natuurlijk aardig irritant, iemand dit probleem meegemaakt?
Ja soortgelijks iets heb ik ook. Lijkt vooral voor te doen tijdens wegvliegen in sportmodus. Gewoon met gimbal op 0 graden. Staat nog ‘op mn lijstje’ om daar wat meer onderzoek naar te doen. Irritant is het wel, maar misschien is het een simpel kalibratie-dingetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furfoot
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 05-06 19:30
Cheesy schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 06:58:
Deze week had ik tijd om de droneshots van de Mini te monteren die in Oostenrijk gemaakt zijn. Het was voor mij de eerste keer werken met Davinci Resolve.

[YouTube: Cinematic Austria]
Vette beelden! Is dat met een ND filter?

Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
Furfoot schreef op maandag 21 september 2020 @ 12:59:
[...]

Vette beelden! Is dat met een ND filter?
Dankje! Zit geen filter op, heb alleen de Levels licht aangepast en een andere aspect ratio genomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlbAlb2
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 20-02 08:33
Op mijn telefoon doet de GO Fly app niets met het GPS signaal van de telefoon.
Het icoontje onderin beeld wat aangeeft in welke richting de drone te vinden is, is dan rood.

Nu was er een bepaalde instelling op de telefoon die je moest doen om het wel te laten werken. Het was iets wat op het eerste gezicht helemaal geen relatie heeft met GPS.

Maar, ik ben vergeten wat het was !!!

Weet iemand welke setting in android ik moet doen om het wel te laten werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
Ik heb even een video opgezocht. Geen errors te zien in de flight log.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_

_Christiaan_

Master of SOG

Leuk om te zien, heel mooi gedaan. Leuk dat je met die bergjes zo kan spelen met 'reveal shots' waar de achtergrond tevoorschijn komt achter de berg die in de voorgrond ligt. Die draai shot op 2:57 is ook erg gaaf!

Ik ben sinds een tijdje ook bezig om mijn shots cinematografisch in elkaar te zetten, echter krijg ik de kleuren niet echt lekker in Final Cut Pro.

Mag ik vragen welke levels je hebt aangepast in Davinci Resolve? Ben je alleen aan exposures geweest of heb je ook kleuren aangepast?

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S0epkip
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10:17

Gave beelden hoor.

Die artefecten rond boomtoppen en berg-randen, is dat alleen in de youtube versie?

PVO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
S0epkip schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 13:03:
[...]

Gave beelden hoor.

Die artefecten rond boomtoppen en berg-randen, is dat alleen in de youtube versie?
Dat was ik me ook aan het afragen. Ik meende ook wat vreemde dingen te zien rond gebouwen in dat langzame pan-shot naar links in het begin.

Ticking away, the moments that make up a dull day

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
_Christiaan_ schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 10:31:
[...]

Mag ik vragen welke levels je hebt aangepast in Davinci Resolve? Ben je alleen aan exposures geweest of heb je ook kleuren aangepast?
Ik zei Levels maar bedoelde eigenlijk Curves. Iets minder rood (holle lijn), iets meer groen (bolle lijn). En het 0-punt van blauw ietsepiets omhoog geschoven.
Wormaap schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 14:23:
[...]

Dat was ik me ook aan het afragen. Ik meende ook wat vreemde dingen te zien rond gebouwen in dat langzame pan-shot naar links in het begin.
S0epkip schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 13:03:
[...]

Gave beelden hoor.

Bedankt.
Eerlijk gezegd zie ik niets vreemds gebeuren op meerdere apparaten. Heb je wellicht een screenshot? Wat voor artefacten zijn te zien, blokjes ofzo?

Edit, ah ik zie het al. Ligt inderdaad aan Youtube bij afspelen onder 1440p. Bij 1080p zie je het nog een klein beetje. Bij de andere niet-HD-resoluties is het helemaal erg. Ik ben niet heel technisch hierin maar vermoed dat het met de bitrate te maken heeft. Er verschuift simpelweg teveel in beeld voor de rate die gehanteerd wordt.

[ Voor 13% gewijzigd door Cheesy op 22-09-2020 15:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wormaap
Cheesy schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 15:51:
[...]

Ik zei Levels maar bedoelde eigenlijk Curves. Iets minder rood (holle lijn), iets meer groen (bolle lijn). En het 0-punt van blauw ietsepiets omhoog geschoven.

[...]

[...]
Bedankt.
Eerlijk gezegd zie ik niets vreemds gebeuren op meerdere apparaten. Heb je wellicht een screenshot? Wat voor artefacten zijn te zien, blokjes ofzo?

Edit, ah ik zie het al. Ligt inderdaad aan Youtube bij afspelen onder 1440p. Bij 1080p zie je het nog een klein beetje. Bij de andere niet-HD-resoluties is het helemaal erg. Ik ben niet heel technisch hierin maar vermoed dat het met de bitrate te maken heeft. Er verschuift simpelweg teveel in beeld voor de rate die gehanteerd wordt.
Je was me voor met de edit, maar ik zag inderdaad nét ook dat't op 1440p weg was :P Hij speelde hier default om de e.o.a. reden op 720p.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 10:42
Cheesy schreef op zondag 20 september 2020 @ 09:09:
[...]

Ja soortgelijks iets heb ik ook. Lijkt vooral voor te doen tijdens wegvliegen in sportmodus. Gewoon met gimbal op 0 graden. Staat nog ‘op mn lijstje’ om daar wat meer onderzoek naar te doen. Irritant is het wel, maar misschien is het een simpel kalibratie-dingetje.
Voor zover ik weet is dit normaal. In Sport Mode is het het duidelijkste.

Om snelheid te maken moet de Mavic dermate ver 'voorover' kantelen, zo ver dat de gimbal het niet meer kan corrigeren. Ik denk zelfs dat de 'lip' boven de camera het zicht zou blokkeren, als de gimbal het wel zou toelaten, zeker bij sterkere wind.

Dergelijke shots gewoon niet in Sport Mode maken, of accepteren dat je niet een video recht vooruit kan maken - dan is het prima te doen :P

Prachtige shots trouwens, @Cheesy!

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wormaap
Hier moet ik het trouwens nog wel even mee eens zijn :) In het gezeur om die artefacten helemaal vergeten te melden dat't er verder wel heel gaaf uitziet! Ook mooi dat je werk maakt van colour grading. Dat is toch vaak een beetje een vergeten ding dat enorm veel verschil maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eldro19
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 25-01 14:13
Goede dag,

Ik wil de DJI mavic mini gaan aanschaffen. Ik zie dat de controller telefoons van max 160mm ondersteunt.
Laat het nu net zo zijn dat mijn S20+ 162mm is.
Gebruikt een van jullie ook de S20+, past deze toch net wel in de controller of niet?

Ik zie dat er case's zijn voor tablet's / grotere telefoons. Met welke hebben jullie goede ervaring?

Ik hoor het graag!

Mvg Rick

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
Eldro19 schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 10:52:
Goede dag,

Ik wil de DJI mavic mini gaan aanschaffen. Ik zie dat de controller telefoons van max 160mm ondersteunt.
Laat het nu net zo zijn dat mijn S20+ 162mm is.
Gebruikt een van jullie ook de S20+, past deze toch net wel in de controller of niet?

Ik zie dat er case's zijn voor tablet's / grotere telefoons. Met welke hebben jullie goede ervaring?

Ik hoor het graag!

Mvg Rick
https://forum.dji.com/for...t&ptid=206716&pid=2158545
Volgens onderste foto in dit topic zou het passen.
Echter volgens de TS aldaar zou het niet passen.

Anders deze adapters gebruiken:
https://nl.aliexpress.com/item/4000449378014.html

[ Voor 5% gewijzigd door Cheesy op 29-09-2020 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
Voor de liefhebbers, de MM-aanbieding voor de Fly More Combo is er weer. (Zelfde prijs als los toestel)

https://www.mediamarkt.nl...y-more-combo-1644533.html
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/cx6Dm1Y/2020-09-29-14-23-58-DJI-Mavic-Mini-Fly-More-Combo-kopen-Media-Markt.png

MM staat niet meer in de pricewatch :?
pricewatch: DJI Mavic Mini Fly More Combo - Wit, Zwart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan2020
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 01-11-2022
Heb dat ding ook gehaald..nou nog verzinnen wat ik ermee moet haha.

Mag je bijv in Amsterdam in parken of velden bijv op lage hoogte dat ding boven je laten hangen om fotos te maken of wordt die dan meteen in beslag genomen met een boete erbij als een agent het opmerkt?

Las ergens dat als het maar paar meters boven je hangt het wel mag..klopt dat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marcelmg2
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11:32
Nou, meestal geen boete maar direct zweepslagen of executie (heb ik via via gehoord)

Er mag wel veel hoor!

Veel plezier met rondvliegen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
Het overgrote deel van Amsterdam bevindt zich in CTR Schiphol dus dat is gewoon verboden.
Ook laag vliegen heeft risico's, bijvoorbeeld fly aways of een andere manier waardoor de controle verloren gaat.

Nu zal dat bij de Mini over het algemeen niet heel snel voor problemen zorgen maar ze moeten 1 lijn trekken.

Nu is het (als ik het goed heb) tegenwoordig zo dat de Mini standaard gaat hoveren als de verbinding kwijt raakt. Als al die tijd de verbinding niet hersteld wordt en de batterij wordt kritisch dan wordt de landing ingezet.

Zelf heb ik deze optie weer teruggezet naar RTH, maar ook dat is in stedelijk gebied niet echt handig want hij zou zo rechstreeks de Bijenkorf ofzo invliegen ;)

TLDR: niet vliegen in/boven de stad en al zeker niet in Amsterdam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H92!
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Een kaart van de luchtverkeersleiding waar je met drones mag vliegen: https://map.godrone.nl/
Amsterdam valt inderdaad onder CTR Schiphol en is het officieel niet toegestaan (ja, er zal op 40 meter hoogte boven het Vondelpark geen Boeing overvliegen, maar zoals Kees_B zegt, een duidelijke ja/nee zonder uitzonderingen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan2020
Jezuss..dus in heel Amsterdam ten strengste verboden? Zelfs niet op lage hoogte in het amsterdamse bos of zo?

Wat triest zeg..dan gaat die vrees ik toch retour.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wim62
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 10:19
Dat had je van te voren kunnen weten als je eerst de nodige info had gelezen .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sys64738
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10:38

sys64738

Moderator Foto & Video

Press play on tape

Daan2020 schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 12:33:
Jezuss..dus in heel Amsterdam ten strengste verboden? Zelfs niet op lage hoogte in het amsterdamse bos of zo?

Het Amsterdamse bos ligt echt pal tegen Schiphol aan. Lijkt me vrij logisch dat je daar niet mag vliegen met je drone. Daarnaast is regelgeving soms vervelend maar ook heel hard nodig om alles gezellig en veilig te houden.

Het aantal plekken waar je vrij kunt vliegen is (vooral in de randstad) beperkt maar nog steeds goed te doen hoor.

Flickr | Photography 101: Skills > Patience > Gear

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_

_Christiaan_

Master of SOG

Amsterdamse bos daar noem je inderdaad precies een lastige area door nabijheid van de luchthaven. Maar je mist niet veel als je daar niet kan vliegen. De mooiste footage maak je op andere plekken, bijv. andere natuurgebieden in Nederland of op vakantie.

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan2020
sys64738 schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 13:12:
[...]

Het Amsterdamse bos ligt echt pal tegen Schiphol aan. Lijkt me vrij logisch dat je daar niet mag vliegen met je drone. Daarnaast is regelgeving soms vervelend maar ook heel hard nodig om alles gezellig en veilig te houden.

Het aantal plekken waar je vrij kunt vliegen is (vooral in de randstad) beperkt maar nog steeds goed te doen hoor.
Maar is het ook verboden om bijv ergens in het bos op 5-10 meter hoogte gewoon beetje te oefenen met dat ding?

Waar gaan amsterdammers dan heen met hun drone eigenlijk? Of speelt iedereen thuis ermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
Daan2020 schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 13:28:
[...]

Maar is het ook verboden om bijv ergens in het bos op 5-10 meter hoogte gewoon beetje te oefenen met dat ding?
Ja, regelgeving kent geen "maars".
Waar gaan amsterdammers dan heen met hun drone eigenlijk? Of speelt iedereen thuis ermee?
Da's een beetje hetzelfde als vragen wat mensen op de Veluwe met een boot doen. Plekje opzoeken waar je wel kan varen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 04-06 10:04

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Daan2020 schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 13:28:
[...]

Uiteraard. Verder mag je, ongeacht de kaarten waar naar werd verwezen, voor zover ik weet niet vliegen boven mensenmenigtes, aaneengesloten bebouwing, spoorwegen of wegen voor ander gemotoriseerd verkeer, havens, natura2000 natuurgebieden, in het donker of op defensieterreinen. En je mag luchtverkeer niet hinderen, dus niet vliegen in de buurt van een traumaheli bijvoorbeeld. Ik zou me maar eens goed inlezen in de regels voordat je een vliegende bosmaaier de lucht instuurt zonder te weten waar je mee bezig bent. :P

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michieldejong
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 06-10-2024
Het is niet toegestaan, maar ik zie in Amsterdam toch regelmatig mensen met hun drone vliegen, met name in de wat rustigere parken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• iisworks
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 08:49
Mavic Mini 2 in het wild?
- 4k
- Ocusync (+ lompe RC)

https://dronedj.com/2020/...th-new-features-revealed/
https://forum.dji.com/for...mod=viewthread&tid=227494

[ Voor 3% gewijzigd door iisworks op 26-10-2020 19:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
Het is dus meer een facelift geworden om de kleine onvolkomenheden van de mini 1 weg te poetsen.

Ik kan er wel mee leven en hou mooi de huidige. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSEDA
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 12:30
Ziet er inderdaad net uit, eens kijken wanneer de mini 2 aangekondigt wordt/in de winkel ligt. Als hij al per ongeluk de verkoop in gaat kan het niet meer lang duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedingWilly
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10:20
Geruchten zijn introductie op 5 november.

Drone Insight - De plek waar jouw drone avontuur een vlucht krijgt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierz
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 05-06 21:39
Daan2020 schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 12:33:

Je bedoelt dat Amsterdamse bos waar je op windstille dagen de luchtverplaatsingen vliegtuigen kan horen en voelen? ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daan2020
Pierz schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 11:47:
[...]

Je bedoelt dat Amsterdamse bos waar je op windstille dagen de luchtverplaatsingen vliegtuigen kan horen en voelen? ;)
Haha nee ok begrijpelijk vanwege Schiphol..maar goed heb dat ding toch al teruggebracht. Heb er helemaal niks aan door al die randstadverboden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wim62
Er zijn nog plaatsen genoeg in Nederland waar je wel kun en mag vliegen .
Alleen moet je wel er de moeite voor doen , en niet alleen een rondje om de kerk .

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SpeedingWilly
Dit zijn de specs en veranderingen van de mini 2 t.o.v. De Mavic mini (1):

Lijst in Engels, bron Tech Drone Media.
  1. Weight will be 249g, you can fly this with no registration
  2. The design is overall the same
  3. Price 449 / 599
  4. Occysync 2.0 -> 10km range in the US, and 6km in Europe
  5. You will get Mavic 2 remote, with tons of battery
  6. Air 2 remote and MM2 remote are compatible
  7. New Battery will be Lipo 2S, with 7.7V (you can use your old MM1)
  8. New Charging Hub that can also be used as a power bank
  9. Wind resistance is increased from Level 4 to Level 5, making it resistant to 8,5-10,5m/s
  10. You will get a prop holder keeping the props in place during transportation
  11. Props are marked differently and properly a stiffer design
  12. It will comply with the new EU Rules making it a real C0 drone (not confirmed).
  13. The camera is 4k, capable of doing 24, 25, and 30 fps
  14. Support for 4x zoom in 1080-60fps (2x lossy + 2x less less)
  15. You will get access to RAW images
  16. Bandwidth is going to be somewhere between 100mbps
  17. Max flight speed with be 16 m/s
  18. Flight time will be 31 min (on paper)
  19. Video transmission will be 720p / 60 fps
  20. USB-C connection for the drone, not verified if it can be used for charing
  21. Direct High-Speed transfer of images/footage (though bluetooth)
Ik vind de Mini 2 een hele verbetering t.o.v. De Mini 1, en voor mij een ‘instant buy’!

Top feature: OccuSync 2.0!!!
Daarna: 4K Video met hogere bitrate en raw foto’s
Verder: betere high HV Lipo I.c.m. sterkere motoren en props -> meer motor vermogen en beter bestand tegen wind

Nadeel is wel dat de prijs 50-100 euro hoger zal zijn (voor de FMC).

Verder is de verwachting dat d.m.v. Firmware upgrade de Mini 2 met de Smart Controller gevlogen kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S0epkip
Inderdaad een mooie upgrade, jammer van de price hike.

Deze mini2 (en zo snel al...) minimaliseert wel de kans dat de mini1 nog dingen als hogere bitrate of raw via een firmware update krijgt. Voor mini1 owners is dit eigenlijk gewoon slecht nieuws :P

Met de mini1 film ik overigens liever in 1080p60 dan 2.7k, maar die zoom/crop van de 2 klinkt wel interessant.

Eigenlijk, is de mini2 (1.1) eigenlijk gewoon wat de mini had moeten zijn...!

[ Voor 28% gewijzigd door S0epkip op 30-10-2020 07:34 ]

PVO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedingWilly
S0epkip schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 07:29:
...
Met de mini1 film ik overigens liever in 1080p60 dan 2.7k, maar die zoom/crop van de 2 klinkt wel interessant.
...
Eigenlijk, is de mini2 (1.1) eigenlijk gewoon wat de mini had moeten zijn...!
Die zoom/crop is wel het minst interessante aan de Mini 2 naar mijn mening. De Mini 1 heeft ook crop (in nabewerking). Dit is allemaal digitaal namelijk. Hoogste resolutie blijft 4K, en daar met de drone op inzoomen is gewoon digitale crop. 2x zoom vanaf 4K is dus gewoon 1080p. Wat het voordeel is (voor mensen die video niet nabewerken), is dat dit nu in de drone kan (i.p.v. in nabewerking). Maar het blijft digitaal. Klein voordeel wat mij betreft.
Ze noemen 2x zoom in 1080p lossless, maar dat is niet eerlijk. Er zit geen optische zoom op, dus is het digitaal. Truck met uitlezen sensor.

Film gewoon in 4K en bepaal zelf in de nabewerking of je nog wilt croppen.

Ik snap je opmerking over dat de Mini 1 eigenlijk de Mini 2 had moeten zijn, maar zo werkt het nu eenmaal. Voortgang der techniek en het steeds beter maken van producten en onvolkomenheden oplossen in een nieuwe versie. De Mini 3 wordt ook weer mooier, sneller en beter, maar geen reden (voor mij) om te wachten.

De Mini 2 is een erg mooie drone geworden!

[ Voor 7% gewijzigd door SpeedingWilly op 30-10-2020 08:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S0epkip
Ligt eraan of je 60p belangrijk vind (met 4k croppen in nabewerking heb je lagere fps).

Mijn punt is een beetje dat dit meer een 1.1 revisie betreft dan echt een nieuwe generatie. Zelfde frame, zelfde camera, nieuwe wifi chip en met name nieuwe software. Als je de nieuwe props op de mavic 1 zet zou je op de ocusync range na basically hetzelfde kunnen bereiken met een software update.

PVO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedingWilly
De Mini 2 is echt een hele grote verbetering. Het ligt uiteindelijk een beetje aan de uiteindelijke prijs die de Mni krijgt en je wensen of je nu voor de Mini 2 of voor de Mavic Air 2 moet gaan.

Ga voor de Mini 2 als:
  • Je een krap budget hebt
  • Af en toe vliegt en/of geen hele hoge eisen aan de camera stelt
  • Je geen opleiding wilt volgen. Vanaf 31 december 2020 is alleen een registratie benodigd voor deze drone en geen opleiding
  • Je over steden (buiten No Fly Zones) wilt vliegen (vanaf 31-12-2020)
  • Je compactheid erg belangrijk vind. Scheelt (met de juiste case) weer een stuk met de Mavic Air 2
Nadelen Mini 2 t.o.v. Mavic Air 2:
  • Geen obstacle avoidance
  • Sensor is kleiner, minder lichtgevoelig, minder instelopties, lagere fotoresolutie en lagere bitrate
  • Minder stabiel in de lucht (bij wind)
Ga voor de Mavic Air 2 als:
  • Je obstacle avoidance belangrijk vind (b.v. als je objecten wilt volgen met drone -> Active Track 3.0)
  • Je vaker vliegt en/of hogere eisen stelt aan de camera
  • Het volgen van een opleiding niet erg vindt (en de bijkomende kosten)
Nadelen Mavic Air 2 t.o.v. Mini 2:
  • groter budget nodig
  • Opleiding nodig (vanaf 31-12-2020)
  • Minder compact
Tip: ga altijd voor de Fly More versie. Alleen 2 extra accu's maken het de prijs al waard. Later bijkopen is altijd duurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedingWilly
S0epkip schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 20:20:
Ligt eraan of je 60p belangrijk vind (met 4k croppen in nabewerking heb je lagere fps).

Mijn punt is een beetje dat dit meer een 1.1 revisie betreft dan echt een nieuwe generatie. Zelfde frame, zelfde camera, nieuwe wifi chip en met name nieuwe software. Als je de nieuwe props op de mavic 1 zet zou je op de ocusync range na basically hetzelfde kunnen bereiken met een software update.
Uiteraard is het geen nieuwe generatie, maar een flinke upgrade. Hetzelfde frame is logisch. Bij de Mini 1 is bijna alle researchcapaciteit opgegaan aan het bouwen van een drone die net onder de 250 gram valt. Dat is niet zo gemakkelijk. Het is niet voor niets dat de concurrentie nog geen serieuze drone heeft ontwikkeld in deze gewichtscategorie. Bij de Mini 2 hebben ze de minpunten aangepakt (en naar mijn mening goed geluisterd naar consumenten die kritiek hadden op de Mavic Mini (1)).

Je zegt dat je met nieuwe props en een software update de Mavic Mini 1 (op OccuSync na) naar het niveau van de Mini 1 kan tillen. Dat klopt niet helemaal. Je vergeet de betere accutechniek (LiPo HV) die ook voor meer motorvermogen zorgt. Verder neem ik aan dat er ook een krachtigere processor in de Mini 2 zit om 4K@100mbps te processen -> Mavic Mini is 2.7K@40mbps. Dat scheelt flink qua processing.

Eerste generatie producten (Mavic Mini (1), Mavic Air (1)) hebben bijna altijd (flinke) minpunten, omdat bij gebruik in de praktijk deze minpunten pijnlijk duidelijk worden. Bij de Mavic Air (1) was dit het irritante geluid en de range (WiFi). Bij de Mavic Mini (1) was dit de camerakwaliteit en ook de range (WiFi). Bij beide drones is dit nu opgelost bij de 2e generatie, waarbij DJI voor de Mavic Air ook een andere vormfactor heeft gekozen.

De nadelen van de Mavic Mini (1) t.o.v. de Mavic Air 2 die nu (grotendeels) opgelost zijn met de Mini 2:
  • Range! Dit is echt een groot nadeel. WiFi als verbindingstechnologie is echt drama. Het schokken/bevriezen van het beeld treedt in de praktijk al op na zo'n 100m als het een beetje tegen zit. Met OccuSync is dit opgelost
  • Windgevoeligheid. Op papier heeft de Mini 2 nu dezelfde windgevoeligheid als de Mavic Air 2. in de praktijk zal de Air nog steeds stabieler in de lucht hanger door het veel hogere gewicht van de drone, maar het zal nu veel dichter bij elkaar liggen door gebruik van LiPo HV accu, langere props en iets krachtigere motoren
  • Kwaliteit van de camera was echt een stuk lager door lage bitrate, max 2.7K en geen RAW opties. Nu ligt de camerakwaliteit van de Mini veel dichter bij de Mavic Air 2
Ik had zelf gedacht dat DJI 4K zou toevoegen en wat kleine verbeteringen. Dat ze ook OccuSync hebben toegevoegd is echt een hele grote plus. Dit gaat nu direct invloed hebben op de verkopen van de Mavic Air 2 denk ik. Het aantal nadelen van de Mini 2 t.o.v. de Mavic Air 2 is hiermee flink afgenomen (zie hierboven).

Verder vind ik de RAW optie die ze hebben toegevoegd ook een flinke plus. Had ook niet gedacht dat DJI dit zou doen. Technisch stelt het niets voor, maar ik had gedacht dat DJI dit niet zou doen omdat dat marketing technisch zou betekenen dat ze de verkopen van de Mavic Air 2 kannibaliseren.

[ Voor 34% gewijzigd door SpeedingWilly op 31-10-2020 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Sinds een week ben ik de eigenaar van een Mini. Leuk ding en makkelijk te vliegen, maar... hij heeft zo'n fancy gimbal camera, hoe kan ik die bedienen? Dat ding is er toch niet alleen maar voor beeldstabilisatie hoop ik?

🖥️ | 🚗

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• S0epkip
MadMarky schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 13:25:
Sinds een week ben ik de eigenaar van een Mini. Leuk ding en makkelijk te vliegen, maar... hij heeft zo'n fancy gimbal camera, hoe kan ik die bedienen? Dat ding is er toch niet alleen maar voor beeldstabilisatie hoop ik?
De mini kan niet links rechts pannen, maar wel up-down tilten met de schouderknop, linksboven op je afstandsbediening.

PVO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wim62
MadMarky schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 13:25:
Hebt je de manuel dan niet gelezen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

wim62 schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 15:52:
[...]

Hebt je de manuel dan niet gelezen ?
Tuurlijk wel. Op pagina 23 staat iets over een gimbal dial maar ze verzaken om te melden wat dat is en waar die zit. Kennelijk is het dus de schouderknop linksboven op de remote.

🖥️ | 🚗

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daan2020
Haha gelukkig had ik die beschermers om toen ik 'm binnen even uitprobeerde..dat ding vloog tegen een donzen jas aan..zonder die beschermers was het een grote verenboel geweest 7(8)7 7(8)7

[ Voor 3% gewijzigd door Daan2020 op 31-10-2020 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12:26
Ik heb DJI care refresh maar hoe werkt dit nu precies? Krijg ik voor 59 euro gegarandeerd een nieuwe of gaan ze hem repareren?

Ik heb de drone in half jaar tijd denk ik 5x gebruikt dus dan wil ik de nieuwe die ik ontvang direct verkopen :)

[ Voor 38% gewijzigd door laurens0619 op 12-11-2020 23:55 ]

CISSP! Drop your encryption keys!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SpeedingWilly
laurens0619 schreef op zondag 1 november 2020 @ 15:14:
...
Ik heb DJI care refresh maar hoe werkt dit nu precies? Krijg ik voor 59 euro gegarandeerd een nieuwe of gaan ze hem repareren? De foutmelding krijg je namelijk niet altijd en wil wel weten dat ik de 59 euro goed investeer:)
...
Ik schat in jouw geval dat ze de Mini gewoon gaan repareren. Een nieuwe gimbal en klaar. Als er veel grotere schade is gaan ze gewoon een nieuwe sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luc45
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 11:27
Ik heb van het weekend een Mavic mini overgenomen van een medetweaker. Super tof ding, ik ben er alleen nog niet helemaal uit hoe het zit met de regelgeving.

In de Regeling modelvliegen (https://wetten.overheid.nl/BWBR0019147/2019-11-07), waar drones onder vallen, staat het volgende vermeld (art 2e):
de vlucht wordt niet uitgevoerd boven gebieden met aaneengesloten bebouwing of kunstwerken, industrie- en havengebieden daaronder begrepen dan wel boven mensenmenigten of boven spoorlijnen of voor motorrijtuigen toegankelijke verharde openbare wegen, met uitzondering van wegen in 30 km-zones binnen de bebouwde kom en wegen in 60 km-gebieden buiten de bebouwde kom;
Nu vraag ik mij af, wat is een "gebied", is dit alleen de ruimte boven de gebouwen? Boven een 30km/h straat mag namelijk wel gevlogen worden.

Op het internet zie ik veel verwijzingen naar 50 meter afstand tot gebouwen, maar dit lijkt alleen in de wetgeving van ROC(-l) te staan, terwijl hier alleen gesproken wordt over het "gebied" en geen minimale afstandsbeperking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
  • Nu online
Ik kreeg zojuist een mailtje van DJI...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xKk356WIIrvfK2uU7hB1ungOmO4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aGka1Oi09TyK1f5NlP0MxWfQ.jpg?f=fotoalbum_large

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedingWilly
rimave schreef op maandag 2 november 2020 @ 17:19:
Ik kreeg zojuist een mailtje van DJI...

[Afbeelding]
Ik zou mij niet meer verdiepen in de oude regelgeving als ik jou was. Vanaf 31 december 2020 gaat de nieuwe regelgeving in, en die is zeker voor Mavic Mini vliegers een stuk fijner. O.a. boven bebouwing vliegen (als die niet in een no fly zone ligt).

Check b.v. Even de nieuwe regelgeving op www.dronewatch.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
  • Nu online
Volgens mij heb je de verkeerde persoon gequote. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Luc45 schreef op maandag 2 november 2020 @ 17:01:
Ik heb van het weekend een Mavic mini overgenomen van een medetweaker. Super tof ding, ik ben er alleen nog niet helemaal uit hoe het zit met de regelgeving.

In de Regeling modelvliegen (https://wetten.overheid.nl/BWBR0019147/2019-11-07), waar drones onder vallen, staat het volgende vermeld (art 2e):

[...]

Nu vraag ik mij af, wat is een "gebied", is dit alleen de ruimte boven de gebouwen? Boven een 30km/h straat mag namelijk wel gevlogen worden.

Op het internet zie ik veel verwijzingen naar 50 meter afstand tot gebouwen, maar dit lijkt alleen in de wetgeving van ROC(-l) te staan, terwijl hier alleen gesproken wordt over het "gebied" en geen minimale afstandsbeperking.
Een Mini weegt minder dan 250 gram dus gaat veel van de drone regelgeving niet op. Zie ook de dronewatch site die een paar posts terug staat gelinkt. Je mag niet vliegen boven mensenmenigten maar verder hoef je je niet zo druk te maken met vliegen boven bebouwing.

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luc45
SpeedingWilly schreef op maandag 2 november 2020 @ 20:00:
[...]

Ik zou mij niet meer verdiepen in de oude regelgeving als ik jou was. Vanaf 31 december 2020 gaat de nieuwe regelgeving in, en die is zeker voor Mavic Mini vliegers een stuk fijner. O.a. boven bebouwing vliegen (als die niet in een no fly zone ligt).

Check b.v. Even de nieuwe regelgeving op www.dronewatch.nl
Ik zat toevallig vanmiddag naar de concept wet te kijken voor volgend jaar, waarin het lijkt dat ze proberen de huidige regelgeving alsnog bovenop de europese wetgeving proberen te krijgen. Lekker duidelijk allemaal weer.
MadMarky schreef op maandag 2 november 2020 @ 20:59:
[...]

Een Mini weegt minder dan 250 gram dus gaat veel van de drone regelgeving niet op. Zie ook de dronewatch site die een paar posts terug staat gelinkt. Je mag niet vliegen boven mensenmenigten maar verder hoef je je niet zo druk te maken met vliegen boven bebouwing.
Of het een zware drone is of niet, de regelgeving is hetzelfde en erg open ter interpretatie. Ik snap dat het risico kleiner is, waarbij het nog steeds wel verstandig is om genoeg afstand te houden voor de veiligeid. Ik zie alleen dat de handhaving het ook allemaal niet zo goed weet, maar wel wilt handhaven. De mogelijke boetes zijn ook best fors.

Ik ben erg benieuwd hoe de nieuwe regels uit gaan pakken, hopelijk zal het een stuk duidelijker worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedingWilly
Luc45 schreef op maandag 2 november 2020 @ 22:08:
[...]
Of het een zware drone is of niet, de regelgeving is hetzelfde en erg open ter interpretatie. Ik snap dat het risico kleiner is, waarbij het nog steeds wel verstandig is om genoeg afstand te houden voor de veiligeid. Ik zie alleen dat de handhaving het ook allemaal niet zo goed weet, maar wel wilt handhaven. De mogelijke boetes zijn ook best fors.
[...]
Nee, dus, ook bij de nieuwe regelgeving zijn er gewichtsklassen. In de laagste gewichtsklasse (waar de Mini in valt) mag je meer en moet je minder. Je hoeft geen opleiding te volgen (wel registratie) en je mag dichter bij mensen en dus zelfs over bebouwing vliegen.

Check https://www.dronewatch.nl/europese-droneregelgeving/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
SpeedingWilly schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 09:12:
[...]

Nee, dus, ook bij de nieuwe regelgeving zijn er gewichtsklassen. In de laagste gewichtsklasse (waar de Mini in valt) mag je meer en moet je minder. Je hoeft geen opleiding te volgen en je mag dichter bij mensen en dus zelfs over bebouwing vliegen.

Check https://www.dronewatch.nl/europese-droneregelgeving/
Als aanvulling hierop: de operator moet wel geregistreerd worden.

Helaas snapt de rdw het zelf nog niet helemaal:
Vliegbewijs
Het vliegbewijs wordt verplicht voor elke piloot van een drone of onbemand luchtvaartuig met een camera óf een gewicht van meer dan 250 gram. Voordat u een vliegbewijs bij ons aanvraagt, doet u eerst online theorie-examen bij een vliegschool.
Want dat laatste klopt niet.

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/YDP4v1B/2020-11-03-10-03-40-DJI-Mavic-Mini-Nederland-Facebook.png
https://www.facebook.com/...mment_id=1052452168537039

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedingWilly
Elk jaar opnieuw je registratie vernieuwen wordt weer een nieuwe melkkoe voor de (RDW) overheid. :(

Ik kan je nu al voorspellen dat dronevliegers begin 2021 in een zwart gat vallen. De overheid heeft zijn zaakjes niet goed op orde, er is te veel onduidelijk en opleidingsinstanties gaan pas medio 2021 opleidingen aanbieden.

Oftewel, de dronevlieger die alles goed wil regelen krijgt dit niet gedaan om op 31 december 'legaal' te vliegen.

[ Voor 63% gewijzigd door SpeedingWilly op 03-11-2020 10:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
Ja, elk jaar 23 euro :')

In principe heb ik niets tegen registratie, maar dit wordt een grote chaos natuurlijk. Inmiddels zijn er toch al heel wat mensen in Nederland met een drone, het lijkt me sterkt dat iedereen die jaarlijkse contributie gaat betalen.

Dan is de vervolgvraag natuurlijk hoe hier op gehandhaafd gaat worden. Gaat er een klopjacht ontstaan op vliegen zonder registratie, of wordt dit gedoogd met als gevolg bijna geen registraties? To be continued...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bsmpower
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 07:06
Cheesy schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 10:35:
Ja, elk jaar 23 euro :')

In principe heb ik niets tegen registratie, maar dit wordt een grote chaos natuurlijk. Inmiddels zijn er toch al heel wat mensen in Nederland met een drone, het lijkt me sterkt dat iedereen die jaarlijkse contributie gaat betalen.

Dan is de vervolgvraag natuurlijk hoe hier op gehandhaafd gaat worden. Gaat er een klopjacht ontstaan op vliegen zonder registratie, of wordt dit gedoogd met als gevolg bijna geen registraties? To be continued...
Ik denk vooral dat je een probleem hebt als je er een ongeluk mee maakt. Beetje hetzelfde als niet verzekerd rondrijden of rondrijden met een elektrische step. Waarschijnlijk levert het weinig problemen op, maar als er dan iets gebeurt ben je niet verzekerd voor alle gevolgschade?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Luc45
Bedankt voor de adviezen, ik hoop dat de Europese regels meer duidelijkheid gaan geven en tot die tijd voorzichtig boven straten en parken vliegen :)

Bij de drone had ik rubberen protectors gekregen voor de props, zodat deze niet kapot kunnen gaan bij de plaatsing in de case. Deze waren echter niet zo handig omdat de drone erg moeilijk in de case ging. Nu had ik dit model gevonden op thingiverse, wat erg goed werkt en ook mooi in de case past:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/T2GjEWjoM6Oq8wVYS9fu4J3jILw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vmZ9ooekZR8KaC4aNfd8IMJx.jpg?f=fotoalbum_large

De weersverwachting voor het weekend ziet er ook erg goed uit om lekker te gaan vliegen, ik ga maar eens opzoek naar mooie spots in de provincie :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rimave
  • Nu online
Zo, de Mini 1 is verkocht. Laat de Mini 2 maar komen. 😁

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SpeedingWilly
De prijs is bekend en de Mini 2 is te bestellen! €459,- voor de Mini 2 en €599,- voor de Mini 2 FMC.

Ik vind wel dat de prijzen flink gestegen zijn! :( . De FMC is 100 euro duurder geworden. Dat is een stijging van 20%!

Als je care refresh aanschaft voor 1 jaar is de prijsstijging zelf 110 euro.

Het Mini 2 topic is trouwens ook geopend: [DJI Mini 2] Ervaringen en discussie

[ Voor 37% gewijzigd door SpeedingWilly op 05-11-2020 06:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wes40
  • Laatst online: 03-06 06:28
Ik was van plan om een Mavic mini te kopen maar nu ik lees dat de Mavic mini 2 eraan komt, begin ik nu serieus te twijfelen om te wachten.
Zou het probleem daar ook nog bestaan omtrent de compatibiliteit met android smartphones?
Mijn telefoon is helaas niet compatibel dus was ik van plan om een 2de hands LG G6 te kopen.
Daar ik had begrepen dat deze wel zou werken tenminste als hij android 9 heeft.
Dus moest ik zeker weten dat de meeste smartphones er wel op werken dan zou ik misschien overwegen om een mini 2 te kopen.
De video overdracht van Wifi naar OccuSync lijkt me ook een meerwaarde.
Wat denken jullie hier.
Mvg Wes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
wes40 schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 15:02:
Ik was van plan om een Mavic mini te kopen maar nu ik lees dat de Mavic mini 2 eraan komt, begin ik nu serieus te twijfelen om te wachten.
Zou het probleem daar ook nog bestaan omtrent de compatibiliteit met android smartphones?
Mijn telefoon is helaas niet compatibel dus was ik van plan om een 2de hands LG G6 te kopen.
Daar ik had begrepen dat deze wel zou werken tenminste als hij android 9 heeft.
Dus moest ik zeker weten dat de meeste smartphones er wel op werken dan zou ik misschien overwegen om een mini 2 te kopen.
De video overdracht van Wifi naar OccuSync lijkt me ook een meerwaarde.
Wat denken jullie hier.
Mvg Wes.
Wachten hoeft niet, is nu al te koop bij DJI ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wes40
  • Laatst online: 03-06 06:28
Natuurlijk weet ik niet of die video overdracht met OccuSync zoveel meerwaarde heeft. Ikzelf ga waarschijnlijk nooit meer dan 500m van me vandaag vliegen. Dus op dit punt heb ik het misschien niet nodig.
Ben een leek dus weet ik het niet. Bedoeling is om zo nu en dan een vluchtje te maken en wat mooie foto's of video van landschappen nemen. Meer niet.
De compatibiliteit met bepaalde android smartphones is voor mij ook belangrijk.
Nu is er maar een beperkte lijst met werkende betaalbare smartphones.
Mvg Wes.

[ Voor 12% gewijzigd door wes40 op 06-11-2020 15:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• U2psv
Sinds de app update krijg ik alleen maar meldingen van weak signal. Kan dit door de app komen? Of ligt dit ergens anders aan. Bij opstijgen geen probleem na paar meter begint het al. RC verbinding valt niet weg, vliegen ook geen probleem. Als het nou op een paar honderd meter was okay, maar zelfs op 10m 😳
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ODDo1g2Fvz7vnr_WIHQ_tD68rtI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/fFAVff5SXdREsNaT2fWcIJ1t.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ug9rV_rRwWMsJxQKmykqWsPtC3E=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9Jd09jRZ8mz0emn1y5GFjk22.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8Zo_S9mhRs85-gIPAdCehXo76kc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qgOswgoivJY5oz1ZSXm0sfbK.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 15% gewijzigd door U2psv op 06-11-2020 17:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedingWilly
U2psv schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 17:51:
Sinds de app update krijg ik alleen maar meldingen van weak signal. Kan dit door de app komen? Of ligt dit ergens anders aan. Bij opstijgen geen probleem na paar meter begint het al. RC verbinding valt niet weg, vliegen ook geen probleem. Als het nou op een paar honderd meter was okay, maar zelfs op 10m 😳
Waarschijnlijk weet je dat al, maar heb je de antennes goed gericht? Misschien vergeten de antennes uit te vouwen? Verder kan zeer vochtig weer ook voor verminderde ontvangst zorgen. Maar 10m is inderdaad wel heel erg slecht!
Ik denk idd niet dat het door een app update komt.

Upgrade naar OccuSync 2 een optie? }:O

[ Voor 3% gewijzigd door SpeedingWilly op 06-11-2020 18:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
U2psv schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 17:51:
[Afbeelding]

[Afbeelding]
[Afbeelding]
Op Facebook zie ik meer meldingen hierover. Ik heb zelf nog niet gevlogen met de ge-update app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• U2psv
SpeedingWilly schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 18:23:
[...]

Waarschijnlijk weet je dat al, maar heb je de antennes goed gericht? Misschien vergeten de antennes uit te vouwen?
Upgrade naar OccuSync 2 een optie? }:O
Ja alles stond goed, OccuSync zou mooi zijn maar om daar nu de drone voor te vervangen🤔
@Cheesy okay zal wel een bug zijn misschien, vorige update ook al problemen met motor errors.

[ Voor 11% gewijzigd door U2psv op 06-11-2020 21:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luc45
Ik had deze melding vandaag ook, echter geen vastlopende beelden of controls. Lijkt echt een bug in de app

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• U2psv
@Luc45 Als ik eenmaal een slechte verbinding hebt lijkt de melding niet meer weg te gaan. Hier ook geen haperende beelden. Wel een keer RC lost toen ik op 100m hoogte zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCNY
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 06:17
Mensen hier die hun mini 1 verkopen en voor n mini 2 gaan? Wat levert een mini 1 FMC nu nog op?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SpeedingWilly
DCNY schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 19:36:
Mensen hier die hun mini 1 verkopen en voor n mini 2 gaan? Wat levert een mini 1 FMC nu nog op?
2 weken geleden kreeg ik er nog 400 euro voor. Dat zal je nu waarschijnlijk niet meer lukken...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iLLuSion_xGen
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 15-05 08:41
DCNY schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 19:36:
In België rond de €350-370

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
Update 1.2.1 voor Android is uit die het probleem met zwakke verbinding zou verhelpen.
Voor iOS nog geen update te zien, zal wel aan Apple liggen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedingWilly
Cheesy schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 10:48:
Update 1.2.1 voor Android is uit die het probleem met zwakke verbinding zou verhelpen.
Voor iOS nog geen update te zien, zal wel aan Apple liggen ;)
Ik heb (onder iOS) nog geen enkel probleem met de verbinding ervaren en de range is vergelijkbaar met de range van mijn Mavic 2 Pro.

Het gaat hier over de Mini 2 trouwens.

[ Voor 5% gewijzigd door SpeedingWilly op 13-11-2020 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
SpeedingWilly schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 15:17:
[...]

Ik heb (onder iOS) nog geen enkel probleem met de verbinding ervaren en de range is vergelijkbaar met de range van mijn Mavic 2 Pro.

Het gaat hier over de Mini 2 trouwens.
Die heeft (vermoed ik) geen problemen, ik zie enorm veel klachten van Mini 1-gebruikers.
Ben zelf nog niet aan vliegen toegekomen maar echt ver weg vlieg ik sowieso al niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedingWilly
Cheesy schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 15:25:
[...]

Die heeft (vermoed ik) geen problemen, ik zie enorm veel klachten van Mini 1-gebruikers.
Ben zelf nog niet aan vliegen toegekomen maar echt ver weg vlieg ik sowieso al niet.
Het gaat (na wat onderzoek) idd om verbindingsproblemen met de Mavic Mini (1). Wel raar, die zijn dan gekomen door de App update die nodig was om de Mini 2 toe te voegen. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
Klopt.

Bij Apple is hij ook goedgekeurd en staat 1.2.1. in de App Store:
https://apps.apple.com/nl/app/dji-fly/id1479649251

- Fixed issue: "Weak signal. Adjust antennas" pop-up message did not disappear automatically when using Mavic Mini.

[ Voor 33% gewijzigd door Cheesy op 13-11-2020 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

U2psv schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 14:40:
@Luc45 Als ik eenmaal een slechte verbinding hebt lijkt de melding niet meer weg te gaan. Hier ook geen haperende beelden. Wel een keer RC lost toen ik op 100m hoogte zat.
Ik heb de melding ook een keer gehad op 110m hoogte, beeld begon toen ook wat te haperen. Viel me ook al op dat de melding daarna niet meer verdween maar dat is nu dus opgelost.

Wat is eigenlijk een beetje een realistsch bereik voor beeld en bediening? Ik zag wat berichten over 200-300m afstand maar bij mij begint het beeld bij 100m dus al te haperen. Overigens wel op een (groot) veld midden in een woonwijk waar tientallen andere wifi netwerken zitten dus dat heeft waarschijnlijk ook invloed.

🖥️ | 🚗

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wormaap
Omdat er best wat overlap in de topics over de Mini 1 en Mini 2 zit, gaan we ze gewoon lekker allemaal in één topic bespreken en gaat deze op slot :)
[DJI (Mavic) Mini serie] Ervaringen en discussie

Pagina: 1 ... 9 10 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Hoewel het begrijpelijk is dat mensen op zoek zijn naar extra zendvermogen, is dit topic niet de plek om het omzeilen van wetgeving en/of beveiligingen te bespreken.