[DJI Mavic Mini] Informatie en discussie Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 10 Laatste
Acties:
  • 76.092 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redslow
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 06-09 15:02
rimave schreef op maandag 27 januari 2020 @ 13:48:
Gisteren even weer bij de Marnewaard gaan vliegen. Is militair oefengebied. Vliegen kan daar zonder problemen, mist ze niet aan het oefenen zijn. Echter nu kreeg ik een waarschuwing in de app. Of ik dit gebied wilde unlocken (klinkt als een game). Geaccepteerd. Toen werd om mijn telefoonnummer gevraagd en na invoeren hiervan kreeg ik een sms code ter verrificatie. Ook ingevuld. Daarna moest ik nog drie keer voorwaardes accepteren en op confirm drukken. Daarna kon ik vliegen.

Echter bij het verwisselen van de accu moest ik weer die rits met voorwaardes accepteren.
Niet de sms verrificatie. Die kwam niet meer.

Ik heb daar wel vaker gevlogen zonder deze waarschuwingen en meldingen. Dit was wel bij de zeedijk. Meestal vlieg ik wat verder weg. Hier ligt de schietbaan voor de tanks vlak achter de dijk. Misschien dat dat het is.
Militaire oefenterreinen staan blauw aangegeven op de kaart. Kan je zo zien in de app.

Je kan het beste naar de website van dji gaan en dan het gebied unlocken middels de seriecode van je controller. Je geeft dan aan dat je daar wilt vliegen en dat je toestemming krijgt voor een bepaalde periode. Vrij simpel

Ik heb het gebruikt voor Duitsland en werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RamO
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 10-04 13:58

RamO

The Alchemist of Happiness

Zo eindelijk op Scheveningen een test run gedaan gisteren: ik merkte gelijk een slechte verbinding met de 2.4 GHz channels: alles zal continue vol. Toen maar op de 5.8 over gegaan wat opzich prima ging...
Wat ik begreep van andere fora is dat je wel het vermogen van de 5.8 channels ietwat kan verbeteren met die FCC hack maar dat het niets doet voor je 2.4 GHz channels...

Floccinoccinihilipilification

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BleekerVision
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 28-06 13:18
Om op vakantie te vliegen in Spanje (voor 1-7-2020), moet er op de drone een identificatie label zitten. Deze heb ik laten maken bij BVCP.de om op mijn Mavic Mini te plaatsen. Hij is 18 mm x 8 mm groot en er zit metaal in.
Wat is de beste plaats voor deze sticker op de Mavic Mini, zodat hij sensoren niet in de weg zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@iisworks Korte vraag. Er wordt aangegeven dat de mini een bereik heeft van max 2000 meter binnen Europa. Betekent dit dat de mini buiten Europa meer bereik heeft? Of blijft die altijd in CE modus staan? Ik snap dat gedeelte niet helemaal, aangezien een mavic mini uit de US een bereik van 4000m blijkt te claimen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _Christiaan_
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15-09 13:31

_Christiaan_

Master of SOG

@Verwijderd Nee je CE-drone schroeft het vermogen wel iets omhoog als je in een FCC-land bent. Alleen hij kan het niet zo ver opschroeven als een FCC-drone in een FCC-land. Op youtube zijn er verschillende filmpjes te vinden over de verschillen, de beste vind ik van Quadricottero News (wel even automatische subtitles aanzetten), zij hebben een zeer uitgebreide test tussen de FCC-drone en de CE-drone die ze vervolgens in CE mode zetten en in FCC mode. Vervolgens meten ze het zendvermogen. Je moet even goed zoeken tussen hun filmpjes maar dan kan je het goed zien. YouTube: Quadricottero News mavic mini

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RamO

RamO

Ah super! Handige links! Dus er valt zeker wel wat te halen op de 5.8 GHz...

Ik gebruik ook de parabolische kokers rondom de antennes om het bereik ook wat te verbeteren...
_Christiaan_ schreef op maandag 17 februari 2020 @ 13:43:
@Verwijderd Nee je CE-drone schroeft het vermogen wel iets omhoog als je in een FCC-land bent. Alleen hij kan het niet zo ver opschroeven als een FCC-drone in een FCC-land. Op youtube zijn er verschillende filmpjes te vinden over de verschillen, de beste vind ik van Quadricottero News (wel even automatische subtitles aanzetten), zij hebben een zeer uitgebreide test tussen de FCC-drone en de CE-drone die ze vervolgens in CE mode zetten en in FCC mode. Vervolgens meten ze het zendvermogen. Je moet even goed zoeken tussen hun filmpjes maar dan kan je het goed zien. YouTube: Quadricottero News mavic mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baviaan
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

baviaan

Hehe. Aap!

BleekerVision schreef op maandag 17 februari 2020 @ 10:09:
Om op vakantie te vliegen in Spanje (voor 1-7-2020), moet er op de drone een identificatie label zitten. Deze heb ik laten maken bij BVCP.de om op mijn Mavic Mini te plaatsen. Hij is 18 mm x 8 mm groot en er zit metaal in.
Wat is de beste plaats voor deze sticker op de Mavic Mini, zodat hij sensoren niet in de weg zit?
Het lijkt me dat je drone aan de bovenkant niet zo’n last van een sticker zal hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincenz0
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12-09 09:48

Vincenz0

Coder

baviaan schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 19:29:
[...]

Het lijkt me dat je drone aan de bovenkant niet zo’n last van een sticker zal hebben.
Juist wel. GPS module en gyro en compass zitten onder de plastic cover. Ik zou eigenlijk niks met metalen ergens op de Drone plakken

Coding 4 Fun!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@_Christiaan_ Bedankt voor de info, ik ga het checken:)!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
DJI heeft voor andere modellen wel een label-handleiding, wellicht dat je daar wat inspiratie uit kan ophalen:
https://bvcp.de/shop/wp-c...chnung-Label-Position.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@_Christiaan_ Ik heb het filmpje bekeken. Dus als ik het goed begrijp kan je met een CE drone als die in FCC mode staat een stuk verder vliegen, ongeveer het dubbele. In elk geval kan een FCC drone verder vliegen, ook in Europa? (tenminste als je je GPS aanpast). Wat raad jij aan om te kopen? Proberen een FCC drone te krijgen of een CE drone gewoon in Nederland kopen? Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_

_Christiaan_

Master of SOG

@Verwijderd Ik neem aan dat je gewoon van plan bent om in CE landen te gaan vliegen. In dat geval zou ik niet teveel moeite doen om een FCC drone te kopen. De CE drone vliegt ver genoeg, zeker na FCC hack. Extra voordeel is dat je garantie hebt in land van aankoop en dat je met een legale drone vliegt. Als je de extra range heel belangrijk vindt, dan zou ik het echter niet doen. Ikzelf echter vind de sterke verbinding wel heel fijn, ik weet met mijn FCC model zeker dat ik het maximaal haalbare bereik heb, het geeft ook een gevoel van vrijheid.

Mocht je toevallig binnenkort in een FCC land komen en indien je de extra range heel belangrijk vind, dan kan je overwegen om hem daar te kopen om zo een FCC model te bemachtigen. Ik heb de mijne gekocht tijdens een overstap in Taipe (Taiwan), extra voordeel was dat hij daar een stuk goedkoper was, 430 euro voor de flymore combo inclusief 64 GB SD kaartje en kreeg er een flesje mineraalwater bij :')

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@_Christiaan_ Thanks voor de info! Hier kan ik zeker wat mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Coolblue verkoopt ze weer maar wel ineens 50 euro extra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iLLuSion_xGen
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 15-05 08:41
Verwijderd schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 17:49:
Coolblue verkoopt ze weer maar wel ineens 50 euro extra
Net zoals alles op hun shop is opgeslagen in prijs, zelfs apple producten bijvoorbeeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Twijfel om de mini te kopen. Drones onder de 250 gram met een camera zullen straks alsnog verplicht een registratie nodig hebben. Drones boven de 250 gram komt er een EU dronebewijs bij, prijs onbekend.
Heb je voor meer geld niet een betere drone, prijs-kwaliteit verhouding?
Aangezien het nog een aantal maand duurt voordat je echt goed gebruik kan maken van de drone (weersafhankelijk), kun je nog een paar euro extra sparen.
Zelf kijk ik dan naar de dji mavic platinum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk2015
  • Laatst online: 15-09 13:22

Luuk2015

Vires in numeris

Volgens mij heb je met een drone zwaarder dan 250 gram wel een probleem buiten de EU.
Verwijderd schreef op zaterdag 22 februari 2020 @ 10:50:
Twijfel om de mini te kopen. Drones onder de 250 gram met een camera zullen straks alsnog verplicht een registratie nodig hebben. Drones boven de 250 gram komt er een EU dronebewijs bij, prijs onbekend.
Heb je voor meer geld niet een betere drone, prijs-kwaliteit verhouding?
Aangezien het nog een aantal maand duurt voordat je echt goed gebruik kan maken van de drone (weersafhankelijk), kun je nog een paar euro extra sparen.
Zelf kijk ik dan naar de dji mavic platinum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Buiten de EU kan inderdaad, te weinig over ingelezen. Maar buiten de EU reizen is geen haalbare optie voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
Binnenkort naar Mallorca, dus dacht daar even mooie plaatjes te gaan schieten.
Blijkt over het halve eiland een verordening uit 1957 te zitten (zonas prohibidas para el vuelo fotografico)
Afbeeldingslocatie: https://pepinair.com/wp-content/uploads/2018/07/ZonasNovueloFotografico-e1532007580992.png

Daarnaast mag blijkbaar ook niet in de bergen gevlogen worden omdat dit Nationaal Park is en ook de zee is beschermd gebied. Het lijkt wel Nederland :')

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/CW6Pm5N/mallorca2.png

Alleen in het zuidoosten mag je blijkbaar vliegen. Ik vraag me dan toch af hoe legaal al die mooie filmpjes op Youtube gemaakt zijn.

[ Voor 4% gewijzigd door Cheesy op 02-03-2020 13:31 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:06
Vandaag even bij Marnewaard wezen vliegen. Ja, dat oefendorp hier bij het Lauwersmeer. Dat dorp zelf is dus een no-go zone. In de zone wil de Mavic Mini niet opstijgen. Net buiten de zone wel, maar vlieg je vervolgens richting de zone dan ‘botst’ de Mavic Mini op een virituele muur in de lucht. Hij gaat gewoon echt niet verder. Geen idee hoe hoog de virtuele muur is, maar in ieder geval hoger dan 100 meter. Wel bijzonder om dit zo te ervaren. Ze waren vandaag niet aan het oefenen daar.

Wel erg vervelend is hoeveel last de Mavic Mini van bomen heeft. Er ligt voor dit oefendorp een gigantisch open veld van wel 4 of 5 voetbalvelden met her en der wat heuveltjes. Langs de randen staan wat bossages. Niet groot en er zit nu nog geen blad aan de bomen. Ik stond aan de rand van zo’n bosje. De Mavic Mini vloog aan de andere kant van het bosje. Op ongeveer 25 meter hoogte en om de haverklap kreeg ik een signal loss. Erg irritant. Ik verlang bijna weer terug naar de Mavic Pro.

Er liep trouwens nog wel een ree in dat veld die geen moer om de drone gaf. Bleef gewoon rustig staan, dus die staat nu op de gevoelige plaat:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MJW9jPUdjqKThLHJIS2vy8uDgCs=/f/image/THQEdCbZlwH67DWqPGKXBC6A.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door rimave op 24-03-2020 18:08 ]

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
Da's wel een uniek plaatje, gaaf!

Bomen veroorzaken inderdaad veel storing, had ik hier ook al last van en lees het wel meer in dit topic.
Mijn beste ervaring is nog op het strand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goedenavond,

Op dit moment heb ik last van een groene ruis, blokjes die mijn beeld op de mavic mini verstoren.. Ik krijg het niet weg.
Iemand die mij er mee kan helpen?
Ik hoor het graag.

groeten,

Jesse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaborGardens
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:19
Verwijderd schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 21:06:
Goedenavond,

Op dit moment heb ik last van een groene ruis, blokjes die mijn beeld op de mavic mini verstoren.. Ik krijg het niet weg.
Iemand die mij er mee kan helpen?
Ik hoor het graag.

groeten,

Jesse
Je gaat wel meer informatie moeten geven dat alleen dit. Heb je de ruis op het beeld van je telefoon in de controller? In je beelden die worden opgenomen? Wat voor telefoon gebruik je? Wat voor sd kaart gebruik je? Is die nog in orde en heb je al een ander kaartje geprobeerd? Wat heb je verder zelf al geprobeerd om het op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LaborGardens schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 21:33:
[...]

Je gaat wel meer informatie moeten geven dat alleen dit. Heb je de ruis op het beeld van je telefoon in de controller? In je beelden die worden opgenomen? Wat voor telefoon gebruik je? Wat voor sd kaart gebruik je? Is die nog in orde en heb je al een ander kaartje geprobeerd? Wat heb je verder zelf al geprobeerd om het op te lossen?
Ja, ik heb het geruis op mijn controller en op de beelden die worden opgenomen. Ik gebruik een iphone 7 plus om mijn beelden te bekijken. Het sd kaartje dat ik erin had was een SanDisk ultra 32 gb die ik eerst altijd gebruikte voor mijn Go Pro. Verder heb ik geen ander Sd kaartje op het te testen. Zelf heb ik dji fly app opnieuw gedownload maar dat was ook niet het probleem.
[...]

Zonder Sd kaartje is het beeld nog steeds blokkerig en groen..
[...]

Heb zojuist de ipad aangesloten en daar is het beeld perfect! Dan moet het dus aan mijn telefoon liggen..

Hallo,

Op dit moment heb ik een Mavic Mini. Ik gebruik mijn Iphone 7 plus om mijn beelden te bekijken. Alleen mijn beel geeft rare groene vlekken aan. Ook op de beelden die ik heg gemaakt. Als ik mijn Ipad er aan sluit is er niks aan de hand. Mijn iphone zou er toch wel aan kunnen zonder die rare beelden? Ik hoor het graag.

Groeten,

Jesse

[ Voor 48% gewijzigd door Wormaap op 28-03-2020 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14:44
@Verwijderd: Ik heb je posts even samengevoegd. Dubbelposten wordt hier doorgaans niet gewaardeerd, maar je kan altijd iets toevoegen met de 'Wijzigen'-knop rechtsboven je post.

Ticking away, the moments that make up a dull day

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marcelmg2
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 19:40
Toch nieuwe features in 1.08

Gedrag bij signaalverlies is nu in te stellen. En ook kan de je witbalans nu zelf kiezen en vastleggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
marcelmg2 schreef op zondag 29 maart 2020 @ 21:10:
Toch nieuwe features in 1.08

Gedrag bij signaalverlies is nu in te stellen. En ook kan de je witbalans nu zelf kiezen en vastleggen.
Tnx. Let op dat de app na updaten standaard op Hover staat en niet op RTH bij signaalverlies.

Wel iets om rekening mee te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk2015

Luuk2015

Vires in numeris

Is dat niet een onhandige keuze om die standaard te hebben?
Als mensen nu te ver vliegen en het signaal gaat verloren dan kan je hem niet terugkrijgen zonder dichter in de buurt te komen. Als hij standaard op RTH zou staan dan is dat volgens mij een stuk veiliger.
Cheesy schreef op maandag 30 maart 2020 @ 07:16:
[...]

Tnx. Let op dat de app na updaten standaard op Hover staat en niet op RTH bij signaalverlies.

Wel iets om rekening mee te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joe Dancen
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 07-03 11:12
Ayo

Nieuwe eigenaar van MM combo hier. Gekocht in Thailand voor een nette prijs.
Bereik in thailand was erg goed, tot 1 km. Hier valt het bereik valt mij hier tegen, heb nu een 4hawks SR antenne besteld, kijken of dit verschil gaat maken.
De CE > FCC oplossing nog niet echt uitgeprobeerd, berichten zijn wisselend.
Als ik straks toch RP-SMA connectoren heb dan kan ik gelijk wat omni directional anntennes op 5.8ghz proberen voor binnen in de sporthal. Die 4hawks is slecht als de MM boven je vliegt of achter je

Al redelijk veel gevlogen. geen crashes wel een paar beginners fouten die net goed gingen :)

Aantal vragen:

* Updates? ergens een overzicht en hoe regelmatig komen die?
* Krijgt de controller ook soms updates?
* Bij ome ali wat dingen besteld wo een houder voor mijn ipad mini. Baal dat mijn samsung galaxy tab niet
door de fly app ondersteund wordt
* Ik heb geprobeerd om de MM te registreren bij DJI....kan alleen niet vinden waar. Wil het serienummer etc invullen

nu maar wachten op goed weer...de wind is nu een spelbreker

ga dit topic volgen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrosser
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 16:32

Chrosser

ook wel sjef oponthoud genoemd

Zit er ook een volgmodus op de mini? Dus dat je personen kan volgen? En zijn er ook nog manieren om quickshots uit te breiden ofzo? Kan het zo snel niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• U2psv
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 14-09 13:52
Chrosser schreef op woensdag 1 april 2020 @ 15:29:
Zit er ook een volgmodus op de mini? Dus dat je personen kan volgen? En zijn er ook nog manieren om quickshots uit te breiden ofzo? Kan het zo snel niet vinden.
Sinds vandaag ook een Mavic mini aangeschaft, de volg mous zit niet op de mini alleen de quickshots, denk dat het te maken heeft dat de mini minder omgevingssensoren heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk2015

Luuk2015

Vires in numeris

Technisch gezien is het gewoon mogelijk dat de Mavic Mini iemand volgt.
In een bepaalde quickshot (volgens mij circle) volgt hij namelijk ook gewoon een persoon/object.
Het is een kwestie van het toevoegen aan de software.
Echter twijfel ik of ze het gaan toevoegen, misschien willen ze deze functie alleen aanbieden bij de duurdere drones.
U2psv schreef op woensdag 1 april 2020 @ 23:23:
[...]

Sinds vandaag ook een Mavic mini aangeschaft, de volg mous zit niet op de mini alleen de quickshots, denk dat het te maken heeft dat de mini minder omgevingssensoren heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michieldejong
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 06-10-2024
Bij alle quickshots doet hij al active track, maar je moet wel het op de juiste manier gebruiken wil het echt goed werken.
Zie ook
YouTube: DJI Mavic Mini: How to create ActiveTrack-like sport shots!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi allen, ik ben Niek en nieuw hier. Ik heb een probleempje met mijn Mavic mini....en wel: als ik wil filmen met de drone, dan doet hij dit maximaal 6 seconden en stopt dan met filmen. De opgeslagen filmpjes duren zelfs maar 2 seconden. Dit geldt ook voor de quickshots. De drone voert deze quickshots wel helemaal uit maar filmt blijkbaar niet de hele tijd. Foto’s maken ondervind ik geen problemen mee. Iemand een idee wat de oorzaak is van mijn filmprobleem? En een oplossing misschien? 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandermark
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14:46
Verwijderd schreef op zaterdag 4 april 2020 @ 17:20:
Hoi allen, ik ben Niek en nieuw hier. Ik heb een probleempje met mijn Mavic mini....en wel: als ik wil filmen met de drone, dan doet hij dit maximaal 6 seconden en stopt dan met filmen. De opgeslagen filmpjes duren zelfs maar 2 seconden. Dit geldt ook voor de quickshots. De drone voert deze quickshots wel helemaal uit maar filmt blijkbaar niet de hele tijd. Foto’s maken ondervind ik geen problemen mee. Iemand een idee wat de oorzaak is van mijn filmprobleem? En een oplossing misschien? 😉
Ander sdcard proberen om dat uit te sluiten?

STRAVA | Panasonic 5kW J Monoblock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zou dat het kunnen zijn ja? Er zit een 64Gb kaartje in. Zal het eens proberen. Moet ik er ff eentje bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chundo
  • Laatst online: 16:55
Verwijderd schreef op zaterdag 4 april 2020 @ 18:20:
Zou dat het kunnen zijn ja? Er zit een 64Gb kaartje in. Zal het eens proberen. Moet ik er ff eentje bestellen.
Staat het in de lijst met compatibele kaartjes, niet alles wordt ondersteund...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:02
Verwijderd schreef op zaterdag 4 april 2020 @ 18:20:
Dat zou zeker kunnen. Als je SD-kaartje niet snel genoeg is, dan gaat het al snel mis met opnemen natuurlijk. Ga dus ook niet voor de goedkoopste SD-kaartjes als je een nieuwe bestelt.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hebben jullie voorbeelden van kaartjes die sowieso goed zijn? Voor ik weer iets bestel wat niet goed is....🙈

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSEDA
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 19:50
Verwijderd schreef op zondag 5 april 2020 @ 10:08:
Hebben jullie voorbeelden van kaartjes die sowieso goed zijn? Voor ik weer iets bestel wat niet goed is....🙈
Op de site van DJI staat een lijste van aanbevolen kaarten: https://www.dji.com/nl/mavic-mini/specs

Kun je gelijk zien of je huidige kaart ertussen staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok thanks! Ik heb de Samsung Evo plus 64Gb....staat in de lijst. Dus wat dat betreft zit het goed lijkt me. Hmmmz.....🤔

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• U2psv
Nu reeds bijna een week de Mini in huis, is mijn eerste drone. Wat me opvalt is het gebruikersgemak werkt allemaal simpel, had het idee van een xbox controller ;)
Nog wel wat vertrouwen krijgen als ik iets verder ga. Ik ben al snel bang dat die weg is.
Maakt ook mooie foto's en films. Zon vind ik nog lastig er zijn ook filters voor te koop, zijn die handig of is het niet zo'n meerwaarde?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ieJvae2v01CNAQfzavIRiiFH3II=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vkTHCbxDQvEl2urDnlygKCg0.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 25% gewijzigd door U2psv op 06-04-2020 20:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaD_co
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14:38
Ik heb een vraag m.b.t. opstijgen en vliegen in /nabij no-fly zones.

Ik ben aan het kijken om de mavic mini aan te schaffen, maar zelf woonachtig op hemelsbreed 4 km. Van EHV airport.
Nu heb ik de beschikking over een redelijk ruime tuin, en zou hier dan ook gebruik van willen maken om te oefenen met de basis bewegingen (max 10/15m hoogte) alvorens ik de wijde wereld in ga ;)

Maar hoe zit het precies met restricties met deze drone?
Gaat dit wel lukken of moet ik echt ruim uit de buurt blijven alvorens hij wil opstijgen.
Ik had ergens gelezen dat dji vrij aggeresief de geo-fencing hanteert (natuurlijk wel goed)
Maar krijg nergens gevonden of ik dus wel boven eigen tuin op beperkte hoogte kan oefenen.
Zou jammer zijn hier na aanschaf achter te komen.

Alvast bedankt.

ATI X300 std @ 324/195 stable @ 432/283 @ 13202 3dmarks http://service.futuremark.com/compare?2k1=8575346

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
MaD_co schreef op maandag 13 april 2020 @ 02:55:

Ik ben aan het kijken om de mavic mini aan te schaffen, maar zelf woonachtig op hemelsbreed 4 km. Van EHV airport.
Nu heb ik de beschikking over een redelijk ruime tuin, en zou hier dan ook gebruik van willen maken om te oefenen met de basis bewegingen (max 10/15m hoogte) alvorens ik de wijde wereld in ga ;)

Gaat dit wel lukken of moet ik echt ruim uit de buurt blijven alvorens hij wil opstijgen.
Ik had ergens gelezen dat dji vrij aggeresief de geo-fencing hanteert (natuurlijk wel goed)
Maar krijg nergens gevonden of ik dus wel boven eigen tuin op beperkte hoogte kan oefenen.

Alvast bedankt.
Zoals je hier kan zien: https://aeret.kaartviewer...basic&mobiel=true#mappage woon je waarschijnlijk in een van de grootste no fly zones van Nederland. Je zult (ongeacht of je drone beperkingen oplegt in de software) niet in je tuin mogen vliegen en ergens anders heen moeten voor je oefenvluchten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
MaD_co schreef op maandag 13 april 2020 @ 02:55:

Alvast bedankt.
De map van DJI is niet zo streng, in een groot deel van Eindhoven zul je gewoon kunnen vliegen.

https://www.dji.com/nl/mobile/flysafe/geo-map

Uiteraard zijn die no fly zones er niet voor niets, dus neem alsjeblieft je verantwoordelijkheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaD_co
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14:38
Cheesy schreef op maandag 13 april 2020 @ 07:28:
[...]

De map van DJI is niet zo streng, in een groot deel van Eindhoven zul je gewoon kunnen vliegen.

https://www.dji.com/nl/mobile/flysafe/geo-map

Uiteraard zijn die no fly zones er niet voor niets, dus neem alsjeblieft je verantwoordelijkheid.
Uiteraard, ik snap dat deze er niet voor niets zijn.
Mijn bedoeling is dan ook totaa niet om vanuit mijn tuin eens lekker de buurt te verkennen. maar puur om gewoon te worden met de besturing en opstijgen en zachtjes landen van de drone.
Als ik telkens een half uur moet rijden voor een half uur oefenen schiet in het begin ook niet op namelijk,
Maar bedankt voor de antwoorden, ik ga dit draadje verder volgen

ATI X300 std @ 324/195 stable @ 432/283 @ 13202 3dmarks http://service.futuremark.com/compare?2k1=8575346

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
Zaterdagavond overigens nog even met de Mini gevlogen.
Niet veel bijzonders, je moet toch wat in tijden van corona...

Ik zoek eigenlijk nog een goed bewerkingsprogramma met fijne filters (deze video is zonder filters). Nu gebruik ik VideoPad maar die filters zijn echt ruk. Iemand tips? Liefst gratis natuurlijk 8) Toevallig aanraders in dit lijstje?

De DJI app heeft ook wel fijne filters, maar het importeren van de video-bestanden via de wifi-verbinding gaat me te traag.

[ Voor 26% gewijzigd door Cheesy op 14-04-2020 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_

_Christiaan_

Master of SOG

Wauw, mooi zeg zo met dat laagstaande zonnetje :)

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand anders nog een idee waar het aan kan liggen dat mijn mini stopt met filmen na zo’n 6 seconden? De SD kaart is er 1 die op de lijst met te gebruiken kaarten staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 16 april 2020 @ 00:04:
Iemand anders nog een idee waar het aan kan liggen dat mijn mini stopt met filmen na zo’n 6 seconden? De SD kaart is er 1 die op de lijst met te gebruiken kaarten staat.
Ik zou toch een andere proberen. Kaart kan ook 'gewoon' defect geraakt zijn. Ik had na een paar keer vliegen ook zo'n gevalletje met een oud kaartje (al stond die kaart niet in de aanbevolen lijst).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Het is inderdaad de card....nieuwe gekocht en hij filmt 👍🏼 Bedankt!!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
Vandaag nog even op het strand geweest. Ik was verder gelopen dus dacht even homepoint updaten, moet ik nog even vaker oefenen want hij had de huidige positie van de drone gepakt, niet echt slim. Volgende keer even testen of je ook de locatie van de controller aan kan klikken ofzo. Maar het ging verder goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DIKKEHENK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08:00
U2psv schreef op maandag 6 april 2020 @ 18:26:
. Zon vind ik nog lastig er zijn ook filters voor te koop, zijn die handig of is het niet zo'n meerwaarde?
Zeker, haal effe een setje bij Ali met ND filters. Zeker met harde zon een aanrader, en t kost geen drol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• U2psv
Nieuwe update eindelijk whitebalance aanpassen tijdens filmen, en 24fps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk2015

Luuk2015

Vires in numeris

U2psv schreef op donderdag 23 april 2020 @ 17:31:
Nieuwe update eindelijk whitebalance aanpassen tijdens filmen, en 24fps
Firmware- of app update?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12:22
DIKKEHENK schreef op maandag 20 april 2020 @ 11:22:
[...]

Zeker, haal effe een setje bij Ali met ND filters. Zeker met harde zon een aanrader, en t kost geen drol.
Mja aanraders? want ik lees alleen maar over crap kwaliteit en dan ook nog eens niet echt goedkoop.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
Update!

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/2Mj4yvH/ACCF6369-EAC5-4-B61-950-C-78-BDCCA777-F7.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DIKKEHENK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08:00
Phusebox schreef op donderdag 23 april 2020 @ 18:23:
[...]

Mja aanraders? want ik lees alleen maar over crap kwaliteit en dan ook nog eens niet echt goedkoop.
Gewoon de cheapos van 20/25 euro, setje van 6. verschil bij harde zon is vooral met de ND32 groot.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RamO

RamO

Nice! eindelijk manual controls, en inderdaad nu met ND filters kan je de sluitertijd eindelijk op je framerate aan laten sluiten...

https://nl.aliexpress.com...b201602_,searchweb201603_

Deze waren prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• U2psv
Na 2 weken gebruik gemaakt te hebben van mijn drone, een vraag hoe hoog komen jullie?
Ik heb mijn drone ingesteld op de 120m maar bij 75-80m krijg ik al antenne meldingen en ook RC not connected.
Verder veel plezier van de drone, mooie beelden en foto's. Nog wel ¨bang" om verder te vliegen, inschatten van de afstand blijft lastig ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• marcelmg2
Leg je de antenne(s) wel plat? Dan 'straalt' ie omhoog.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Luuk2015

Luuk2015

Vires in numeris

U2psv schreef op zaterdag 25 april 2020 @ 19:23:
Na 2 weken gebruik gemaakt te hebben van mijn drone, een vraag hoe hoog komen jullie?
Ik heb mijn drone ingesteld op de 120m maar bij 75-80m krijg ik al antenne meldingen en ook RC not connected.
Verder veel plezier van de drone, mooie beelden en foto's. Nog wel ¨bang" om verder te vliegen, inschatten van de afstand blijft lastig ;)
Misschien heb je hier iets aan:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bnlQSxmWZPn_auPn9DtFfHCqUYA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ZfKxkFUQqirdsf6kA928GOF5.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• U2psv
marcelmg2 schreef op zaterdag 25 april 2020 @ 21:27:
Leg je de antenne(s) wel plat? Dan 'straalt' ie omhoog.
Nog nooit aan gedacht |:(
Antennes strak omhoog wijzend naar de drone altijd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een hele goede avond, mijn naam is Julian en ik ben ook nieuw hier. Ik heb in 2018 een Phantom 3 standard gehad die bij 20% batterij ging landen in het water, maar heb nu een paar dagen geleden toch weer een nieuwe gekocht; de Mavic Mini. Nu merk ik dat er toch veel onduidelijkheid is over CE en FCC. Er wordt gezegd dat we in Europa echt qua hardware alleen CE hebben en geen FCC, maar dat er met die hack toch wel een range improvement is. Zou iemand mij misschien wat duidelijkheid over kunnen geven?

Ik zeg er even bij, ik heb tot 1385M ver gevlogen op 23M hoogte, voordat ik van die hack (mits die nu werkt of niet) af wist. Bij 1385M kreeg ik een weak signal melding maar nog geen last met het beeld. Ik twijfelde alleen of ik verder moest gaan en ben dus omgekeerd (na eerst achteruit te vliegen uiteraard). Dit alles was over weilanden onder Leeuwarden met enkel wat bomen die voor interference konden zorgen.

Alvast bedankt!

Vriendelijke groet,
Julian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelmg2
Gisteren heel even een check gedaan en tot 450m hoog gekomen. De mini gaf nog geen krimp. Was windkracht 1-2 beneden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• llooijmans86
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 12-09-2023
marcelmg2 schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 01:00:
Gisteren heel even een check gedaan en tot 450m hoog gekomen. De mini gaf nog geen krimp. Was windkracht 1-2 beneden.
Was dit in bewoond gebied? Bij weilanden? Hoe hield je de remote? Welke telefoon heb je, en had je die op vliegtuigmodus? Heb je iets meer info?

Mijn Mavic Mini bevalt erg goed, echter het bereik vind ik erg beperkt in bewoond gebied (mag je ook eigenlijk niet vliegen, I know), en als het windkracht 3 of meer is, kun je beter aan de grond blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wim62
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 10:37
Ik zie het alweer , er zijn altijd mensen die de regels aan de laars lappen .
Mensen die dat doen verzieken het voor een ander .
En als ze hem dan kwijt zijn omdat deze dan buiten het bereik is komen ze hier piepen dat het een K*t ding is .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joblamie
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Zo, vannacht is dan eindelijk de DJI Mavic Air 2 gepresenteerd. Dit topic gaat dan misschien over de Mini, maar een vergelijking met andere modellen is prima ontopic.

De Mavic Air 2 weegt 570 gram. Hij heeft nog geen C1 CE label meegekregen, welke in de toekomst verplicht wordt voor drones tot 900 gram. Het ding kost 849 euro en in de Fly More Combo variant 1049 euro.

Daarmee positioneert DJI de drone zowel qua prijs als specificaties precies tussen de Mavic Mini en de Mavic 2, hoewel de Air 2 vanwege zijn grote pakket aan opties en mogelijkheden in combinatie met zijn lage gewicht een serieuze concurrent wordt van de Mavic 2.

Eén van de grootste verschillen met de Mini is veel meer obstakel detectie, maar vooral ook OcuSync 2.0 ipv WiFi connectie tussen controller en drone, dat op bepaalde plekken tot wel 10km afstand mogelijk maakt.

Nog mensen die hun Mini gaan inruilen voor de Air 2 en waarom (niet)?

[ Voor 35% gewijzigd door joblamie op 28-04-2020 12:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Worsteneter
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 20:39
joblamie schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 12:15:
Zo, vannacht is dan eindelijk de DJI Mavic Air 2 gepresenteerd. Dit topic gaat dan misschien over de Mini, maar een vergelijking met andere modellen is prima ontopic.

De Mavic Air 2 weegt 570 gram. Hij heeft nog geen C1 CE label meegekregen, welke in de toekomst verplicht wordt voor drones tot 900 gram. Het ding kost 849 euro en in de Fly More Combo variant 1049 euro.

Eén van de grootste verschillen met de Mini is veel meer obstakel detectie, maar vooral ook OcuSync 2.0 ipv WiFi connectie tussen controller en drone, dat op bepaalde plekken tot wel 10km afstand mogeijk maakt.

De Mavic air 2 is op vele vlakken echt een geweldig ding. 4k60fps video, ocusync wat de verbinding echt een stuk stabieler maakt net als bij de pro - ook als je dichtbij vliegt binnen zicht zoals wettelijk verplicht. De nieuwe controller ziet er ook wel tof uit, met 2 a 3x zoveel accu en dus minder vaak opladen. Alle softwarefuncties zijn wel erg tof inderdaad, vooral de activetrack 3.0, focusfuncties etc.

Ikzelf heb nog een spark en voor mij was de mavic mini een achteruitgang of in ieder geval geen vooruitgang. Te kwetsbaar, geen followme functies etc (die nu bij de mavic air juist veel uitgebreider zijn).
Nadeel van de Mavic Air 2 vind ik:
- Gewicht is fors! De nieuwe controller is ook loeizwaar met 393 gram. Totaalpakket met 1 accu zit je al rond 1 kilo. Ik zit met de spark onder 1 kilo met 2x tasje, 3 accu's, kabels en propellers.
- Accugewicht is ook flink met 198 gram.
- Hij lijkt niet op te laden te zijn via USB. Opladen on the go met een powerbank oid is voor mij een must. Ik kan het echter nergens vinden, daarom hang ik nu in de wachtrij bij de chat
- Inderdaad geen C1 label. Dat betekent dat je wel door mag vliegen de komende 2 jaar, maar dat je daarna in de A3 klasse valt ipv de A1, wat o.a. betekent dat je niet over mensen/bebouwing mag vliegen wat wel in de A1 klasse mag. Beetje zonde om een drone aan te schaffen die uitkomt 2 maanden voor de nieuwe regels ingaan om na de overgangsperiode van 2 jaar al minder bruikbaar te worden dan het gewicht toelaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk2015

Luuk2015

Vires in numeris

joblamie schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 12:15:

Daarmee positioneert DJI de drone zowel qua prijs als specificaties precies tussen de Mavic Mini en de Mavic 2, hoewel de Air 2 vanwege zijn grote pakket aan opties en mogelijkheden in combinatie met zijn lage gewicht een serieuze concurrent wordt van de Mavic 2.

Eén van de grootste verschillen met de Mini is veel meer obstakel detectie, maar vooral ook OcuSync 2.0 ipv WiFi connectie tussen controller en drone, dat op bepaalde plekken tot wel 10km afstand mogelijk maakt.

Ziet er erg interessant uit, ik heb de Mavic Mini sinds release als mijn eerste drone.
Helaas nog niet zoveel mee gevlogen ivm geen tijd en het slechte weer.
Wat ik vooral fijn vind van de Mavic Mini is dat ivm het gewicht je hem gewoon makkelijk mee kan nemen op vakantie. Volgens mij kan dat niet met de andere DJI drones ivm wetgeving.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
Ik ben juist steeds verder gedowngrade en heb nu de Mavic Mini. De Air2 is een mooie drone, maar met al die regels niet leuk meer om te vliegen. Toch kriebelt de Air2 wel. Al was het maar om ocusync.

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scirocco
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-04-2023
Worsteneter schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 12:32:
[...]

- Inderdaad geen C1 label. Dat betekent dat je wel door mag vliegen de komende 2 jaar, maar dat je daarna in de A3 klasse valt ipv de A1, wat o.a. betekent dat je niet over mensen/bebouwing mag vliegen wat wel in de A1 klasse mag. Beetje zonde om een drone aan te schaffen die uitkomt 2 maanden voor de nieuwe regels ingaan om na de overgangsperiode van 2 jaar al minder bruikbaar te worden dan het gewicht toelaat.
Volgens Dronewatch is het CE keurmerk alleen voor nieuw verkochtte drones vanaf die ingangsdatum in 2022. Dus een drone die je nu koopt zou dan alsnog te gebruiken zijn.
De invoering van de Europese drone-regelgeving op 1 juli 2020 betekent gelukkig niet dat je niet meer mag vliegen met je huidige drone(s). Wel komen er vanaf 1 juli 2022 minimale producteisen voor nieuw verkochte drones waarmee in de Open categorie gevlogen wordt. Dit zal via een nieuw label dat onderdeel wordt van het welbekende CE-keurmerk geregeld gaan worden.
https://www.dronewatch.nl...we-ce-labels-voor-drones/

[ Voor 25% gewijzigd door Scirocco op 28-04-2020 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
Scirocco schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 14:47:
[...]

Volgens Dronewatch is het CE keurmerk alleen voor nieuw verkochtte drones vanaf die ingangsdatum in 2022. Dus een drone die je nu koopt zou dan alsnog te gebruiken zijn.
Wel te gebruiken maar alleen in de Open A3 categorie, zoals @Worsteneter aangeeft.
Op 1 januari 2023 loopt de overgangsregeling af en mag je met de Mavic Air 2 alleen nog vliegen conform de bepalingen van de Open A3 subcategorie. Dat betekent dat je minstens 150 meter afstand moet aanhouden van woon-, industrie-, haven- en recreatiegebieden, en uit de buurt moet blijven van niet-betrokken personen.
Geldt overigens (big helaas) ook voor de Mavic Mini :(

[ Voor 3% gewijzigd door Cheesy op 28-04-2020 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scirocco
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-04-2023
Ah scherp, dat had ik niet direct door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joblamie
  • Niet online
Cheesy schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 14:52:
[...]

Wel te gebruiken maar alleen in de Open A3 categorie, zoals @Worsteneter aangeeft.

[...]

Geldt overigens (big helaas) ook voor de Mavic Mini :(
Alleen valt de Mini dan in A1 en niet in A3

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Worsteneter
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 20:39
joblamie schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 18:56:
[...]

Alleen valt de Mini dan in A1 en niet in A3
Nope. De mini valt qua specs binnen de A1 categorie. Maar omdat ie geen C0/1 certificering heeft valt ie automatisch in A3. Had de mini wel dat labeltje head, dan viel die inderdaad in A1 met z'n 249 gram!

Kortom, die 249 is meer gericht op de US. Voor de EU een wassen neus omdat 't certificaat bepalend is. Certificaten, registraties en meer waar je overigens niets over kan vinden of over hoort 2 maanden voor inwerkingtreding.

DJI heeft overigens via de chat bevestigd dat de Mavic air 2 NIET oplaadbaar wordt via usb, enkel via lader of laadhub. Net als de huidige mavic air. Helaas, deal breaker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19:14
Hoe ver zou je met de Air 2 in de praktijk komen qua bereik?
Kilometer of 2 in Nederland?

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joblamie
  • Niet online
Worsteneter schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 19:36:
[...]

Nope. De mini valt qua specs binnen de A1 categorie. Maar omdat ie geen C0/1 certificering heeft valt ie automatisch in A3. Had de mini wel dat labeltje head, dan viel die inderdaad in A1 met z'n 249 gram!
Nope. Ook drones zonder C0 t/m C4 CE label vallen na 1 juli 2022 in de A1 categorie als ze minder dan 250 gram wegen.

Edit: Excuus, je hebt gelijk, hij valt na de overgangsperiode in A3. Echter niet vanwege het ontbreken van het C0 t/m C4 label, maar omdat het MTOW gewicht hoger ligt dan 250 gram. Als dat onder de 250 gram was gebleven, dan had ie ook zonder C0 t/m C4 label in A1 gebleven.

Bedroevend.

[ Voor 34% gewijzigd door joblamie op 28-04-2020 20:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
joblamie schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 20:24:
[...]

Nope. Ook drones zonder C0 t/m C4 CE label vallen na 1 juli 2022 in de A1 categorie als ze minder dan 250 gram wegen.

Edit: Excuus, je hebt gelijk, hij valt na de overgangsperiode in A3. Echter niet vanwege het ontbreken van het C0 t/m C4 label, maar omdat het MTOW gewicht hoger ligt dan 250 gram. Als dat onder de 250 gram was gebleven, dan had ie ook zonder C0 t/m C4 label in A1 gebleven.

Bedroevend.
Die verklaring is nieuw voor mij, heb je daar bronnen bij? En wat is het officiële MTOW van de Mini? Met een propguard zit je namelijk al +250 gram.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joblamie
  • Niet online
Cheesy schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 21:31:
[...]
Die verklaring is nieuw voor mij, heb je daar bronnen bij? En wat is het officiële MTOW van de Mini? Met een propguard zit je namelijk al +250 gram.
Bron: https://www.dronewatch.nl...e-op-1-juli-2020-terecht/

Dat er naar MTOW gekeken wordt ipv de TOW werd later duidelijk. De officiële MTOW van de Mini is geloof ik niet bekend gemaakt, maar inderdaad vanwege de propguard al +250.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Christiaan_

_Christiaan_

Master of SOG

Ja maar dan zet je de payload mode toch uit? Als die switch uit staat dan is je MTOW niet hoger dan 250 gram.

NOSIG

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SpeedingWilly
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:15
matthijst schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 20:16:
Hoe ver zou je met de Air 2 in de praktijk komen qua bereik?
Kilometer of 2 in Nederland?
Uiteraard afhankelijk van de omstandigheden, maar ik denk tot 4km. De Mavic 2 met (bijna) dezelfde techniek aan boord haalt dit ook bijna. En ik heb het niet over theoretische cijfers, maar de praktijk.

Ik weet zeker dat je je met de nieuwe Air 2 niet (meer) druk gaat maken over je verbinding. Occusync 2 werkt geweldig!

Drone Insight - De plek waar jouw drone avontuur een vlucht krijgt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marcelmg2
SpeedingWilly schreef op woensdag 29 april 2020 @ 10:56:
[...]

Uiteraard afhankelijk van de omstandigheden, maar ik denk tot 4km. De Mavic 2 met (bijna) dezelfde techniek aan boord haalt dit ook bijna. En ik heb het niet over theoretische cijfers, maar de praktijk.

Ik weet zeker dat je je met de nieuwe Air 2 niet (meer) druk gaat maken over je verbinding. Occusync 2 werkt geweldig!
Even de hypocriete moraalridder uithangen ;) : volgens mij moeten wij toch altijd zicht hebben op de drone, visual line of sight en zo.
Ik zie mijn Mini al niet meer als ie op 100 meter van me weg is.
Dus 4km of 2km is dan niet zo heel relevant?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedingWilly
marcelmg2 schreef op woensdag 29 april 2020 @ 11:47:
[...]

Even de hypocriete moraalridder uithangen ;) : volgens mij moeten wij toch altijd zicht hebben op de drone, visual line of sight en zo.
Dus 4km of 2km is dan niet zo heel relevant?
Vandaar mijn laatste opmerking: "Ik weet zeker dat je je met de nieuwe Air 2 niet (meer) druk gaat maken over je verbinding. Occusync 2 werkt geweldig!"

Dus binnen visual line of sight ga je never nooit niet verbindingsproblemen krijgen met deze drone!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
Ik wilde (gisteren) eigenlijk niet reageren, maar er gebeurt hier iets met 2 maten:
marcelmg2 schreef op woensdag 29 april 2020 @ 11:47:
[...]

marcelmg2 schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 01:00:
:F ik neem aan dat je weet dat 120 meter max altitude toegestaan is. Je zit dus dik 3,5x hoger.
wim62 schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 11:31:
Ik zie het alweer , er zijn altijd mensen die de regels aan de laars lappen .
Mensen die dat doen verzieken het voor een ander .
:Y

[ Voor 4% gewijzigd door Cheesy op 29-04-2020 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelmg2
SpeedingWilly schreef op woensdag 29 april 2020 @ 11:48:
[...]

Vandaar mijn laatste opmerking: "Ik weet zeker dat je je met de nieuwe Air 2 niet (meer) druk gaat maken over je verbinding. Occusync 2 werkt geweldig!"

Dus binnen visual line of sight ga je never nooit niet verbindingsproblemen krijgen met deze drone!
Maar druk maken dat doe ik met mijn Mini ook al niet, want ik laat hem (haar?) zelden verder dan een paar 100m van mij af. Horizontaal is ie max 500 geweest, verticaal laatst 450. Ver genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedingWilly
marcelmg2 schreef op woensdag 29 april 2020 @ 12:02:
[...]

Maar druk maken dat doe ik met mijn Mini ook al niet, want ik laat hem (haar?) zelden verder dan een paar 100m van mij af. Horizontaal is ie max 500 geweest, verticaal laatst 450. Ver genoeg.
Ik heb binnen zichtsafstand anders genoeg meldingen / video breakups gehad met mijn Mini. Niet gelijk het verlies van de verbinding, maar zwaar irritant is het wel! Als je OccuSync gewend bent, wil je nooit meer een WiFi drone (als het budget het toelaat).

Dus ik vind het knap dat DJI de Mavic Air 2 aanbiedt voor 849 euro. Natuurlijk meer dan een verdubbeling t.o.v. de Mini, maar toch.

Als je een serieuze drone wilt en het geld er voor hebt: koop een Air 2.
Als je een beperkt budget wilt en voor dat geld wel een prima drone met goede vliegeigenschappen wilt koop gewoon de Mini.

Het zal waarschijnlijk dan niet je laatste drone zijn... >:)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• marcelmg2
Cheesy schreef op woensdag 29 april 2020 @ 12:02:
Ik wilde (gisteren) eigenlijk niet reageren, maar er gebeurt hier iets met 2 maten:

[...]

[...]

:F

[...]

:Y
Ik gaf zelf al aan 'hypocriete moraalridder'.
Maar ja, ik rij ook wel eens 101 km/h waar ik maar 100 mag.
Ik heb ook wel eens geparkeerd zonder te betalen.
En ik heb wel eens een linksrijder rechts ingehaald.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SaURoN
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
SpeedingWilly schreef op woensdag 29 april 2020 @ 12:06:
[...]

Ik heb binnen zichtsafstand anders genoeg meldingen / video breakups gehad met mijn Mini. Niet gelijk het verlies van de verbinding, maar zwaar irritant is het wel! Als je OccuSync gewend bent, wil je nooit meer een WiFi drone (als het budget het toelaat).

Dus ik vind het knap dat DJI de Mavic Air 2 aanbiedt voor 849 euro. Natuurlijk meer dan een verdubbeling t.o.v. de Mini, maar toch.

Als je een beperkt budget wilt en voor dat geld wel een prima drone met goede vliegeigenschappen wilt koop gewoon de Mini.

Ik vind het gewicht en de grote van de mini anders 1 van de grote plus punten. Nu kan hij gewoon makkelijk mee als ik rondje op mtb of wielrenfiets ga fietsen. Die Air 2 is gewoon het dubbele aangewicht en grote dat doe je niet even snel in je zakje van je fietsshirt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk2015

Luuk2015

Vires in numeris

Nu de Mavic Air 2 is aangekondigd heb ik toch nog wel eventjes een vraagje betreft de wetgeving, hopelijk mag ik die hier stellen.
Met de release van de Mavic Mini heb ik deze gelijk gekocht met de gedachte dat ik hem gewoon overal mee naartoe mag nemen ivm het lage gewicht. Zo hoef je geen extra "brevet" te halen. Ook niet in het buitenland.
Alleen twijfel ik nu wel enorm om mijn Mavic Mini te verkopen en de Air 2 te halen.
Echter vind ik het erg onduidelijk of ik dan wel of niet met de Air 2 in het buitenland vliegen.
Hebben jullie hier een idee over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19:14
SpeedingWilly schreef op woensdag 29 april 2020 @ 10:56:
[...]

Dank je :)
Heb nu nog een Spark en die heeft het op 100m soms al moeilijk.
Wil gewoon kunnen vliegen zonder me zorgen te maken om wegvallen beeld (want gewoon irritant die warnings). Dat hoeft dan niet per se 2 kilometer weg te zijn, maar mooi dat het kan :)

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
SpeedingWilly schreef op woensdag 29 april 2020 @ 12:06:
[...]

Ocusync is echt subliem! Ik denk nog vaak met heimwee terug aan mijn Mavic Pro. Af en toe wordt ik gestoord van die melding over bereik met de Mavic Mini en helemaal als je net een leuk filmpje ook het opnemen bent en hij RTH gaat doen omdat het signaal wegvalt. Argh!
Maar ja, de regelgeving maakt het hebben van een Mavic Air 2 niet leuk. En er staat ook nergens waar ik exact aan moet voldoen bij het vliegen met een +250 gram drone. Het is allemaal zo onduidelijk.
Misschien dat ik alsnog overstag ga met een Mavic Air 2 of een 2e hands Mavic Pro. Ik ben er voor mezelf nog niet uit. Het heeft zoveel voordelen, maar de Mini doet het ook niet verkeerd. Met een Air2 en een Mavic Pro kun je daarintegen ook een keer vliegen als het wat harder waait.
Ik heb ook eens bij Noordpolderzijl en de Eemshaven gevlogen. Daar waait het altijd. Vliegen met een Mavic Mini heb ik daar nog nooit gedaan en zie ik ook niet gebeuren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joblamie
  • Niet online
Ik ben begonnen bij de Mavic Mini en toen na een tijdje overgestapt naar de Mavic 2 Pro. Eigenlijk alleen vanwege het bereik, want het kriebelt gewoon om een stuk verder te vliegen met zo’n ding. Ook een beetje vanwege de obstakel sensoren, maar in de gebieden waar ik vlieg heb je dat amper nodig. Is allemaal open en hoog genoeg.

Ik heb enorm veel plezier beleefd aan mijn Mavic 2 Pro, maar ik ben nu toch weer terug bij de Mini. En ik moet zeggen; Dat heeft ook weer wat. Vooral het lichte gewicht en daarmee het makkelijke meenemen overal mee naartoe voelt nog beter dan de eerste keer. En ik kijk nu op een andere manier naar de korte afstand die ie kan afleggen; Met de Mavic 2 Pro was dat gewoon ontzettend gaaf, maar was het echt nodig? Niet echt. Meestal wil je toch even losstaand van alle regels beelden maken van gebied om je heen, en dan red je dat eigenlijk prima met die 200 meter.

[ Voor 10% gewijzigd door joblamie op 29-04-2020 19:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk2015

Luuk2015

Vires in numeris

Nu DJI te Air 2 heeft uitgebracht is er dan eigenlijk nog wel een belangrijke reden om de 2 Pro te kopen?
De Air 2 ziet er qua specs toch ietsje beter uit.
Heeft iemand misschien een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furfoot
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13:22
Luuk2015 schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 12:57:
Nu DJI te Air 2 heeft uitgebracht is er dan eigenlijk nog wel een belangrijke reden om de 2 Pro te kopen?
Pro 2 heeft een 1 inch sensor en ook de mogelijkheid om aperture te kunnen veranderen, dat laatste is eigenlijk waar ik nog op wacht alvorens over te gaan op aanschaf van een drone. Met aperture control kun je namelijk makkelijker met variabele licht omstandigheden om gaan i.c.m. een vast ND filter.

Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedingWilly
Luuk2015 schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 12:57:
Naast de genoemde voordelen (1 inch sensor en var Aperture) heeft de pro o.a. Ook nog 10-bit log kleuren mogelijkheid en de pro heeft natuurlijk ook zijwaartse en upwards obstacle avoidance.

Als je deze voordelen niet zo belangrijk vind zou ik zeker voor de nieuwe Air 2 gaan (want veel goedkoper).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.E
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 15-10-2021

T.E

Hier een goede review die wat dieper ingaat op oa. de 8K hyperlapse optie die niet zo interessant blijkt te zijn aangezien het veel werk is er echt iets mee te doen.

Als je nog geen drone hebt, is dit zeker een goede instap. Heb je al een Mavic 2 dan is het in mijn ogen geen verbetering. Leuk dat je verder kan vliegen maar wat heb je daar in de praktijk aan aangezien 4km al erg ver is. ( ikzelf begin al te zweten als hij buiten zicht is )
De controller daar zie ik ook geen verbetering in waardoor hij totaal niet compater is dan een mavic 2 pro/zoom.
Op naar de Mavic 3!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk2015

Luuk2015

Vires in numeris

T.E schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 10:55:
[YouTube: DJI Mavic Air 2 review: a video director’s perspective]

Hier een goede review die wat dieper ingaat op oa. de 8K hyperlapse optie die niet zo interessant blijkt te zijn aangezien het veel werk is er echt iets mee te doen.

Als je nog geen drone hebt, is dit zeker een goede instap. Heb je al een Mavic 2 dan is het in mijn ogen geen verbetering. Leuk dat je verder kan vliegen maar wat heb je daar in de praktijk aan aangezien 4km al erg ver is. ( ikzelf begin al te zweten als hij buiten zicht is )
De controller daar zie ik ook geen verbetering in waardoor hij totaal niet compater is dan een mavic 2 pro/zoom.
Op naar de Mavic 3!
De enige reden dat ik de DJI Mavic Air 2 nog niet hebt gereserveerd is het missende CE label :-(
Hopelijk wordt dit snel gefixt :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LucW2
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 04-07 16:17
Ik heb hem gekocht de DJI Mavic Mini, met Fly More combo pakket, extra accu's etc.
Vanmiddag ontvangen, maar ik krijg de DJ Fly app niet geïnstalleerd op mijn smartphone, (Samsung J7 2016 model met Android 8 ) Android 6 is vereist. Terwijl mijn DJ Osmo Mobile 3 wel werkt met hun app, snap er totaal niets van ....

Ik roep HELP

Ben geen specs-nerd, maar praktisch ingesteld.

Pagina: 1 ... 7 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Hoewel het begrijpelijk is dat mensen op zoek zijn naar extra zendvermogen, is dit topic niet de plek om het omzeilen van wetgeving en/of beveiligingen te bespreken.