Militaire oefenterreinen staan blauw aangegeven op de kaart. Kan je zo zien in de app.rimave schreef op maandag 27 januari 2020 @ 13:48:
Gisteren even weer bij de Marnewaard gaan vliegen. Is militair oefengebied. Vliegen kan daar zonder problemen, mist ze niet aan het oefenen zijn. Echter nu kreeg ik een waarschuwing in de app. Of ik dit gebied wilde unlocken (klinkt als een game). Geaccepteerd. Toen werd om mijn telefoonnummer gevraagd en na invoeren hiervan kreeg ik een sms code ter verrificatie. Ook ingevuld. Daarna moest ik nog drie keer voorwaardes accepteren en op confirm drukken. Daarna kon ik vliegen.
Echter bij het verwisselen van de accu moest ik weer die rits met voorwaardes accepteren.
Niet de sms verrificatie. Die kwam niet meer.
Ik heb daar wel vaker gevlogen zonder deze waarschuwingen en meldingen. Dit was wel bij de zeedijk. Meestal vlieg ik wat verder weg. Hier ligt de schietbaan voor de tanks vlak achter de dijk. Misschien dat dat het is.
Je kan het beste naar de website van dji gaan en dan het gebied unlocken middels de seriecode van je controller. Je geeft dan aan dat je daar wilt vliegen en dat je toestemming krijgt voor een bepaalde periode. Vrij simpel
Ik heb het gebruikt voor Duitsland en werkt prima.