[DJI Mavic Mini] Informatie en discussie Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 10 Laatste
Acties:
  • 76.090 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cheesy schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 08:38:
[...]

Sinds vandaag (gisterenavond?) weer op voorraad bij Apple. Morgen in huis:
https://www.apple.com/nl/...mini-drone-fly-more-combo

[Afbeelding]
Thanks, had gisteren nog gekeken, maar was niets op voorraad..
Gelijk besteld.. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12:22
Vincenz0 schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 21:24:
Ik heb de care refresh aangeschaft, maar ik denk dat het eigenlijk nutteloos was.

Van de crashes die ik heb gezien op verschillende fora breekt 1 arm van je drone af en gaan de propelors kapot bij ernstige crashes.

Een vervangings arm met motor en al op ali express is 15 dollar. een stuk minder dan care refresh en eigen risico van die verzekering...
http://nl.aliexpress.com/...SearchText=mavic+mini+arm

Ik had ook op een forum gezien dat een aantal mensen de arm gewoon met epoxy aan elkaar hadden gelijmd en het nog steeds prima vloog na uren en nog steeds vast bleef.. ook een optie..

Je moet natuurlijk wel weer handig zijn, maar daar zijn we tweakers voor..
Als je zelf gaat repareren met niet originele onderdelen is je garantie natuurlijk ook weg... Weet niet of dat bij de care refresh ook zo is?

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Phusebox schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 09:03:
[...]

Als je zelf gaat repareren met niet originele onderdelen is je garantie natuurlijk ook weg... Weet niet of dat bij de care refresh ook zo is?
Crashes vallen ook niet onder de default garantie.. Wel onder Care Refresh..
Standaard garantie is alleen problemen die door productiefouten en software fouten ontstaan. (Oorzaak niet gerelateerd aan menselijk falen of tweaken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Die armen repareren is goed zelf te doen, wat lastiger wordt het als de gimbal kadoek is. Die zag ik zo 123 nog niet op Ali. Op het dji forum las ik wel dat de reparatiekosten bij DJI zelf ook niet heel hoog zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Mja goed, voorlopig is het ding toch niet te koop en werkt het niet met mijn Samsung telefoon. Koop liever niet via de Apple store, en is inmiddels ook daar weer uitverkocht.

[ Voor 14% gewijzigd door Phusebox op 08-01-2020 09:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom zou je niet via de apple store kopen?
Bestellen verliep zonder problemen, en daarnaast heb je gewoon aankoop bescherming via je CC.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Verwijderd schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 09:27:
Waarom zou je niet via de apple store kopen?
Bestellen verliep zonder problemen, en daarnaast heb je gewoon aankoop bescherming via je CC.. :)
Slechte ervaringen mee. Persoonlijk dus.
Ik heb ook nog wel even tijd, dus hopelijk fixen ze die Android app binnenkort anders moet ik sowieso naar iets anders gaan zoeken.

[ Voor 18% gewijzigd door Phusebox op 08-01-2020 09:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joblamie
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
nope

Je weet wel beter, dit is niet toegestaan

[ Voor 78% gewijzigd door Nomad op 08-01-2020 10:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik verwacht dat ze de android problemen vrij snel zullen oplossen..

Ondertussen 2x een 128GB sdkaartje besteld. Moet genoeg zijn voor 2 weken vakantie. Als ik het goed heb begrepen kan ik ongeveer 5-6 uur opnemen per kaartje.

Daarnaast een CPL filter besteld via Ali van pgytech, aangezien ik veel in de buurt/over water wil vliegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Verwijderd schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 10:17:
Ik verwacht dat ze de android problemen vrij snel zullen oplossen..
Het is al gemeld tijdens de beta van Android 10 voor Samsung toestellen, dus al ruim 2 maanden en nog steeds geen zicht op een oplossing. Schept weinig vertrouwen.

PS. Mediamarkt heeft voorraad in Rotterdam Centrum en Hengelo.

[ Voor 8% gewijzigd door Phusebox op 08-01-2020 10:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe meer drones er verkocht worden, hoe groter het probleem, en Samsung is marktleider op Android gebied, denk dat er genoeg aan gedaan wordt bij DJI en Samsung.

Daarnaast zal Samsung de fix misschien releasen met de volgende systeemupdate.. Geen idee of hier een release schema achter zit, het lijkt me van wel, anders zou je voor elke minor fix een firmware upgrade krijgen..
Mensen zitten er niet op te wachten om elke week updates te installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Ik dacht trouwens dat deze drone (met zijn gewicht onder 250 gram) een uitkomst zou zijn qua regelgeving maar las net dit:

"Alle dronevliegers krijgen te maken met een registratieplicht (uitgezonderd bezitters van speelgoeddrones die minder wegen dan 250 gram, zonder camera)"

Dus vanwege de camera valt het niet in de speelgoeddrones categorie en moet je alsnog aan strengere regels voldoen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14:29

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Phusebox schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 11:55:
Ik dacht trouwens dat deze drone (met zijn gewicht onder 250 gram) een uitkomst zou zijn qua regelgeving maar las net dit:

"Alle dronevliegers krijgen te maken met een registratieplicht (uitgezonderd bezitters van speelgoeddrones die minder wegen dan 250 gram, zonder camera)"

Dus vanwege de camera valt het niet in de speelgoeddrones categorie en moet je alsnog aan strengere regels voldoen?
Inderdaad. Geldt zelfs voor nog veel kleinere indoordrones met camera.

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
Het is alleen balen dat nog steeds niet duidelijk is hoe de registratie er uit komt te zien, en of daar (hoge) kosten aan verbonden zijn :(
Het is al bijna juli :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
De vraag is ook wat gaat er nu verder nog dit jaar uitkomen dat onder de 250 gram valt. En wat heb je er aan dat het onder de 250 gram valt als het alsnog niet in de laagste klasse terechtkomt vanwege de camera?

Ik ben nu toch weer gaan twijfelen, kreeg net een melding dat mijn bestelling van Amazon (stond op 2 maanden levertijd) deze week nog geleverd ging worden. Heb maar weer geannuleerd.

Hoofdreden is dat ik nog weinig vertrouwen heb in een echte fix en waarom zou ik een apparaat van 500 euro hier weken gaan laten liggen. Ik ga er vanuit dat de levertijd straks ook beter is, dus dan bestel ik over een tijdje wel weer.

[ Voor 50% gewijzigd door Phusebox op 08-01-2020 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cheesy schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 12:14:
Het is alleen balen dat nog steeds niet duidelijk is hoe de registratie er uit komt te zien, en of daar (hoge) kosten aan verbonden zijn :(
Het is al bijna juli :+
Zolang de drone blijft werken zonder registratie ben ik bang dat er weinig mensen zullen gaan registreren.
Handhaving schiet toch te kort..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
Voor mensen die nog een Fly More Combo zoeken, op dit moment op voorraad bij Foka/Kamera Express/Foto Konijnenberg (volgens mij putten ze allemaal uit dezelfde voorraad).
Het lijkt erop dat begin deze week weer een zending is afgeleverd in Nederland. MediaMarkt heeft namelijk op dit moment ook 23(!) winkels met voorraad. Bij Coolblue en Bol.com heb ik nog geen voorraad gespot, wellicht de komende dagen nog. Coolblue heeft wel voorraad in winkel Rotterdam. Bij Apple is de voorraad inmiddels uitverkocht.

https://www.foka.nl/produ...avic-mini-fly-more-combo/
https://www.kamera-expres...avic-mini-fly-more-combo/
https://www.fotokonijnenb...mavic-mini-fly-more-combo
https://www.mediamarkt.nl...y-more-combo-1644533.html

[ Voor 33% gewijzigd door Cheesy op 09-01-2020 08:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Ik snap niet dat we hier niet een topic waarschuwing krijgen met zoiets als "Let op: deze drone werkt niet met Europese Samsung telefoons en Android 10".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15-09 13:31

_Christiaan_

Master of SOG

Hoewel ik zeker begrijp dat extra vermogen wenselijk is, is GoT niet de plek voor vragen over het omzeilen van wetgeving.

[ Voor 79% gewijzigd door Wormaap op 09-01-2020 09:54 ]

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14:44
Phusebox schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 08:30:
Ik snap niet dat we hier niet een topic waarschuwing krijgen met zoiets als "Let op: deze drone werkt niet met Europese Samsung telefoons en Android 10".
Omdat dit best een groot probleem is, vind ik het een prima idee. Alleen is het wel handig als een van de regulars hier even iemand van de crew iets kan laten weten (taggen ofzo) als het verholpen is. Anders blijven we met een topic warning zitten die niet meer relevant is.

Ticking away, the moments that make up a dull day

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• boe.i
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10-09 11:13
Er is een workaround voor de DJI Fly app op Android 10 i.c.m. de Samsung Galaxy S10:

- Installeer eerst de DJI GO 4 app uit de App store. Open deze en laat hem updaten.
- Installeer hierna DJI Fly 1.0.3 (vorige versie)
- Probeer DJI Fly te openen. Indien wit scherm of crash: reboot de telefoon.
- Na reboot 2 x openen werkte de app bij mij.
- Je kunt hierna DJI Go 4 weer verwijderen. Zorg wel dat je automatische updates uit zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furrr
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 18:16
Vind het redelijk onlogisch dat er een compleet verbod lijkt te zijn op het bespreken van tweaks van DJI toestellen op dit Tweakers forum.

Verder is het bij wet niet verboden om je DJI te tweaken. Al schroef je het zendvermogen naar 100 watt, is compleet legaal!
Zodra je al je apparatuur aanzet en gaat transmitten op 100 watt ben je in overtreding en niet eerder.

Dit is toch Tweakers? Ik baal echt van alle, onlogische, censuur de laatste tijd.

Any way. Ik moest ‘t even kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincenz0
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12-09 09:48

Vincenz0

Coder

Het licht er aan waar je vliegt, in Europa zou je niet veel zendvermogen mogen hebben, maar in andere landen weer wel.

Mogen we wel antenne mods bespreken? want dat is niet toevoegen van hoger zendvermogen..

Coding 4 Fun!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Vandaag de software update van januari 2020 gehad op mijn Note10+ en helaas heeft dat in ieder geval niet geholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_

_Christiaan_

Master of SOG

Furrr schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 10:42:
Vind het redelijk onlogisch dat er een compleet verbod lijkt te zijn op het bespreken van tweaks van DJI toestellen op dit Tweakers forum.

Verder is het bij wet niet verboden om je DJI te tweaken. Al schroef je het zendvermogen naar 100 watt, is compleet legaal!
Zodra je al je apparatuur aanzet en gaat transmitten op 100 watt ben je in overtreding en niet eerder.

Dit is toch Tweakers? Ik baal echt van alle, onlogische, censuur de laatste tijd.

Any way. Ik moest ‘t even kwijt.
Ik ben het hier mee eens. Al is dit wel nu eenmaal het beleid van GoT (in mijn ervaring is GoT altijd al zo betuttelend geweest) en dit beleid volgen ze. Als je het er niet mee eens bent dat kan je v.w.b. dit soort mods beter een ander forum gebruiken.

Weet iemand een goed forum waar je antenne mods voor de MM kan bespreken?

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincenz0

Vincenz0

Coder

Voor alles wat met DJI mavics heeft te maken kan je ook naar dit forum gaan

https://mavicpilots.com/

Daar zijn verschillende hardware mods die gedaan worden.
En veel discussies natuurlijk.

Coding 4 Fun!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
Nu zal ik vast weer van censuur beticht worden, maar voor feedback op de moderatie hebben we een apart topic :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincenz0

Vincenz0

Coder

Over mods gesproken, wat zijn jullie echte vlucht tijden op een enkele accu?

Sommige mensen proberen het accu pakket te vervangen met betere baterijen, dat blijkt niet zo makkelijk. iemand heeft het ding tot 40 minuten vliegen gekregen, maar doordat met meer accu het ding zwaarder word heeft het niet heel veel zin. want hij gebruikt dan weer meer energie om in de lucht te blijven.

Coding 4 Fun!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_

_Christiaan_

Master of SOG

SDK voor de Mavic Mini schijnt eraan te komen:

https://mavicpilots.com/t...ni-sdk.78194/#post-884360
https://mavicpilots.com/t...port-is-on-the-way.78505/

Dit betekent dat Litchi support er ook aan komt. Er is nog geen datum wanneer de DJI SDK voor de Mavic Mini beschikbaar komt.

... En Litchi gaat ook anders om met de FCC / CE mode switch dan de DJI Fly app.

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincenz0

Vincenz0

Coder

Als je iets zou willen switchen tussen FCC en CE mode, dat kan niet, zowel de controller als de drone zijn anders hardwarematig.

Coding 4 Fun!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_

_Christiaan_

Master of SOG

Vincenz0 schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 14:05:
Als je iets zou willen switchen tussen FCC en CE mode, dat kan niet, zowel de controller als de drone zijn anders hardwarematig.
Dat klopt slechts deels. Het zendvermogen wordt wel aangepast door de software. Maar de FCC en CE versie schijnen hardwarematig idd wel verschillend te zijn.

Het grootste verschil valt te behalen als je een FCC drone hebt, maar in CE-gebied vliegt.

Andersom als je een CE drone hebt maar in FCC gebied vliegt, dan geeft de app het commando om op een iets hoger zendvermogen te vliegen.

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard!
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 24-07-2023
Wat is jullie ervaringen met de afstand van het CE-model (MT1SD25) van de Mavic Mini tot dusver?

Wat zijn tot dusver de ervaringen van mensen hier met de Mavic Mini? Ik heb nu een paar keer gevlogen in de twee maanden dat ik hem heb en ervaar echt enorm korte vliegafstanden. Ik heb hem in en rondom Nijmegen geprobeerd en vaak rond de 200 meter verliest hij al verbinding met de controller en moet hij automatisch omkeren.

Ik heb begrepen dat het CE-model (MT1SD25) wat hier in Europa wordt verkocht een aanzienlijk mindere range heeft in relatie tot het FCC model wat onder andere in de VS wordt verkocht (4km). Echter is de afstand die ik behaal nog steeds far less dan wat het CE model ongeveer zou moeten kunnen vliegen (maximaal 2 kilometer wat ik hier en daar lees).

Ik ga volgende week naar Colombia en wil de Mini meenemen, kan je een CE model wel vliegen in dit deel van de wereld? Ik lees namelijk dag het FCC model issues heeft als je hem hier in Europa gaat vliegen en dat hij warnings geeft, maar lees niet heel duidelijk iets over een CE model vliegen in een FCC gebied (er van uitgaande dan Colombia een FCC land is.)

richardbrunsveld.nl - Facebook - Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joblamie
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Richard! schreef op zaterdag 11 januari 2020 @ 13:19:
Wat is jullie ervaringen met de afstand van het CE-model (MT1SD25) van de Mavic Mini tot dusver?
Lees 2 pagina’s terug, is echt net besproken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DIKKEHENK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08:00
Zo, kersverse eigenaar. In Amsterdam centrum media markt liggen er stapels Combo's.

geniaal ding!
En voor de nOOb's zoals ik, vergeet niet je controller ook op te laden.. ;)

En met een huawei p30 pro android 10.

[ Voor 37% gewijzigd door DIKKEHENK op 13-01-2020 16:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marcelmg2
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 15-09 20:56
En nu wachten op droog en windstil(ler) weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk2015
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 15-09 13:22

Luuk2015

Vires in numeris

Hoe heb jij 1.0.3 werkend gekregen?
Vorige week werkte 1.0.3 bij mij nog maar sinds vandaag niet meer.
FeareX schreef op maandag 6 januari 2020 @ 14:29:
Hier ook een Samsung S10 met Android 10. Sinds de Android 10 update ging het mis. App versie 1.0.3 heb ik nog wel werkend gekregen, maar versie 1.0.4 niet meer.
DJI heeft in hun forum aangegeven eraan te werken samen met Samsung en ze verwachten eind januari een fix te hebben. Het schijnt te maken hebben met Android 10 i.c.m. de Exynos chipset.
Hopelijk is het inderdaad eind januari klaar, want in februari ga ik op vakantie en wil ik m'n drone wel graag kunnen gebruiken!

Bron:
"With regards to the Samsung S10 compatibility concern, we have communicated with Samsung and verified the cause of the issue and now our DJI R&D department are working hard to test and optimize the DJI Fly application to work with the Samsung S10 that is estimated to be released on late January."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:42

Sorcerer8472

Mens sana?

Vincenz0 schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 11:18:
Het licht er aan waar je vliegt, in Europa zou je niet veel zendvermogen mogen hebben, maar in andere landen weer wel.

Mogen we wel antenne mods bespreken? want dat is niet toevoegen van hoger zendvermogen..
Er zijn wettelijke beperkingen op het effectief uitgestraalde vermogen gebaseerd op een isotroop uitstralende antenne (alle richtingen even sterk); EIRP heet dat. Tweak je de antenne, dan ga je bepaalde richtingen op sterker uitzenden en ga je juist over die EIRP waarde heen in bepaalde richtingen, waarmee je mogelijk in overtrerding van maximale zendsterkte bent.

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FeareX
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Luuk2015 schreef op maandag 13 januari 2020 @ 13:17:
Hoe heb jij 1.0.3 werkend gekregen?
Vorige week werkte 1.0.3 bij mij nog maar sinds vandaag niet meer.

[...]
Ik heb het volgende gedaan:
1. DJI Fly verwijderen van je telefoon.
2. 1.0.3 APK installeren (let op dat automatische updates in de playstore uit staan).
3. Je telefoon opnieuw opstarten.
4. Na 3/4 keer de app openen en sluiten werkt het ineens en blijft het werken.

@boe.i had op de vorige pagina ook een how-to geschreven. Mocht het na mijn manier niet werken dan kan je die van hem ook proberen :)

Succes!

Canon EOS R | Olympus OM-1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barchettanl
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 26-08 23:15
marcelmg2 schreef op zondag 5 januari 2020 @ 22:47:
Poeh, levertijd Fly More combo bij Coolblue enkele weken, begin februari. Ik kan m dus niet meenemen op wintersport.
Ik zou erg oppassen met wintersport, of beter gezegd: in sneeuwgebieden. Boetes voor het kunnen veroorzaken van lawines zijn ontzettend hoog!

Ook: https://www.wintersport.nl/forum/topic/412779

Zelfbouw mini-ITX | i7-3770T
Fossil Carlyle HR Gen.5
Philips 55PUS6412
Sony Xperia 5 III

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vincenz0

Vincenz0

Coder

Het probleem van al die regels is dat je eigenlijk nooit de papierwinkel op orde zou kunnen krijgen als buitenlander, ook in Nederland zijn alle regels die er zijn en gaan komen erg extreem, mocht je echt professioneel iets willen filmen als bedrijf, nou, veel succes.

Ik heb het gevoel dat ook dit weer eerder iets is van, er zijn regels, en er is niemand die ze controleert.

Mensen met problemen met Samsung en Android 10,

DJI heeft 1.0.6 gelanceerd.
https://service-adhoc.dji...9cf977d77309?pbc=mF6h4ZTt

Zou als het goed is jullie problemen moeten oplossen.

[ Voor 24% gewijzigd door Vincenz0 op 15-01-2020 06:56 ]

Coding 4 Fun!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeareX
  • Niet online
Zojuist geïnstalleerd en de app start gelijk door. Erg blij mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Zij er hier mensen die een grote telefoon zoals een Note10+ gebruiken en hoe past deze in de remote? Las namelijk dat dit niet echt lekker of helemaal niet zou passen. Dan houdt het al helemaal op voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
FeareX schreef op woensdag 15 januari 2020 @ 09:48:
Zojuist geïnstalleerd en de app start gelijk door. Erg blij mee :)
Betekent dat dat de Samsung-/Android 10 combinatie nu gefixt is? :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vincenz0

Vincenz0

Coder

Wormaap schreef op woensdag 15 januari 2020 @ 10:37:
[...]
Yep, kan uit de waarschuwing.
Phusebox schreef op woensdag 15 januari 2020 @ 10:06:
Zij er hier mensen die een grote telefoon zoals een Note10+ gebruiken en hoe past deze in de remote? Las namelijk dat dit niet echt lekker of helemaal niet zou passen. Dan houdt het al helemaal op voor mij.
Ik heb een huawei Mate 20 pro er in hangen die is 0.5cm kleiner, gaat prima, kan ook nog verder open. ik denk dat alles onder de 7 inch prima gaat. :)

[ Voor 42% gewijzigd door Vincenz0 op 15-01-2020 10:52 ]

Coding 4 Fun!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:06
Ik heb een iPad Mini onderweg die ik ga gebruiken met de Mini.
Deze zou ook in de remote moeten passen. Remote is qua formaat gelijk aan de Spark en daar had ik ook altijd een iPad Mini in.

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DIKKEHENK
Net even geprobeerd, de mini past er inderdaad prima in. Wel is je ( standaard ) kabeltje tekort?

werkt dit ? https://www.dronekenner.n...-ipad-usb-c-en-micro-usb/

[ Voor 43% gewijzigd door DIKKEHENK op 15-01-2020 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelmg2
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 15-09 20:56
Hier een OnePlus 7Pro. Past wel tussen de houders, kabeltje staat superstrak, en de houdertjes staan wat scheef, dus eigenlijk net iets te lang/breed. Maar t werkt wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeareX
  • Niet online
Wormaap schreef op woensdag 15 januari 2020 @ 10:37:
[...]

Ja dat klopt :)
Voor wat het waard is: mijn Galaxy S10+ past met het Samsung leren hoesje in de remote. De Note+ zal niet heel veel groter zijn toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
DIKKEHENK schreef op woensdag 15 januari 2020 @ 11:34:
Net even geprobeerd, de mini past er inderdaad prima in. Wel is je ( standaard ) kabeltje tekort?

werkt dit ? https://www.dronekenner.n...-ipad-usb-c-en-micro-usb/
Klopt, daar heb ik ook een langere van besteld. :)

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk2015

Luuk2015

Vires in numeris

Zijn er hier mensen die ervaring hebben met het vliegen van een drone bij de Zaanse schans?
Hier zou ik wat beelden willen schieten van de molens.
Dit is toch gewoon mogelijk? de molens staan namelijk op openbaar terrein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
Luuk2015 schreef op donderdag 16 januari 2020 @ 14:06:
Zijn er hier mensen die ervaring hebben met het vliegen van een drone bij de Zaanse schans?
Hier zou ik wat beelden willen schieten van de molens.
Dit is toch gewoon mogelijk? de molens staan namelijk op openbaar terrein.
Zelf vinden ze dat het niet mag, het is me alleen niet duidelijk op welke gronden.
https://www.dezaanseschans.nl/contact/pers/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk2015

Luuk2015

Vires in numeris

Maar indien ik boven openbare grond vlieg hebben dan zou dit toch geen probleem moeten zijn?
Uiteraard in acht nemend dat ik geen enkele wet overtreed (afstand houden van personen enz).
Cheesy schreef op donderdag 16 januari 2020 @ 14:23:
[...]

Zelf vinden ze dat het niet mag, het is me alleen niet duidelijk op welke gronden.
https://www.dezaanseschans.nl/contact/pers/

[ Voor 11% gewijzigd door Luuk2015 op 16-01-2020 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk2015

Luuk2015

Vires in numeris

Zou dit kunnen betekenen dat de panorama functionaliteit toegevoegd kan worden?
Dit mis ik namelijk in de DJI Fly app.
_Christiaan_ schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 13:52:
SDK voor de Mavic Mini schijnt eraan te komen:

https://mavicpilots.com/t...ni-sdk.78194/#post-884360
https://mavicpilots.com/t...port-is-on-the-way.78505/

Dit betekent dat Litchi support er ook aan komt. Er is nog geen datum wanneer de DJI SDK voor de Mavic Mini beschikbaar komt.

... En Litchi gaat ook anders om met de FCC / CE mode switch dan de DJI Fly app.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Christiaan_

_Christiaan_

Master of SOG

Luuk2015 schreef op donderdag 16 januari 2020 @ 15:05:
Maar indien ik boven openbare grond vlieg hebben dan zou dit toch geen probleem moeten zijn?
Uiteraard in acht nemend dat ik geen enkele wet overtreed (afstand houden van personen enz).

[...]
Je mag daar gewoon vliegen, er is daar geen enkele beperking behalve de algemene beperking dat je niet over stukken met aaneengesloten bebouwd gebied en mensenmenigten mag vliegen. Je moet alleen niet te ver naar het oosten vliegen omdat je daar natuurgebied hebt waar je niet zonder vergunning overheen mag (is onzin maar wel een officiële regel).

https://www.rijksoverheid.../drone/regels-hobby-drone

https://kadata.kadaster.nl/dronekaart/

Die zin op de website hebben ze denk ik meer geschreven om het drone gebruik te verminderen. Iedereen kan wel een website maken en zelf regels erop schrijven.

NOSIG

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vj_slof
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 14:36
_Christiaan_ schreef op donderdag 16 januari 2020 @ 16:39:
[...]

Je mag daar gewoon vliegen, er is daar geen enkele beperking behalve de algemene beperking dat je niet over stukken met aaneengesloten bebouwd gebied en mensenmenigten mag vliegen. Je moet alleen niet te ver naar het oosten vliegen omdat je daar natuurgebied hebt waar je niet zonder vergunning overheen mag (is onzin maar wel een officiële regel).

https://www.rijksoverheid.../drone/regels-hobby-drone

https://kadata.kadaster.nl/dronekaart/

Die zin op de website hebben ze denk ik meer geschreven om het drone gebruik te verminderen. Iedereen kan wel een website maken en zelf regels erop schrijven.
Gewoon een screenshot van beide bovenstaande websites naar ze emailen... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• clonedonkey
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 14:58
Ik heb net min Mini binnen en ben nu eigenlijk aan het kijken wele memory cards ik erbij wil halen. Ik zou daarom graag weten wat de mini in 2,7k video ongeveer gebruikt per minuut beeld, ik kan dit alleen niet echt vinden, iemand enig idee? En wat raden jullie aan voor geheugen formaat?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Luuk2015

Luuk2015

Vires in numeris

Bij de specs van de Mavic Mini staan ook Micro SD kaarten die aanbevolen zijn.
Zelf heb ik een 128GB grote Samsung Evo Plus MicroSDXC.
Volgens mij kan je hier zo'n 6 uur aan 2.7k videomateriaal op kwijt.
clonedonkey schreef op donderdag 16 januari 2020 @ 20:53:
Ik heb net min Mini binnen en ben nu eigenlijk aan het kijken wele memory cards ik erbij wil halen. Ik zou daarom graag weten wat de mini in 2,7k video ongeveer gebruikt per minuut beeld, ik kan dit alleen niet echt vinden, iemand enig idee? En wat raden jullie aan voor geheugen formaat?

[ Voor 19% gewijzigd door Luuk2015 op 16-01-2020 21:20 . Reden: Toevoeging aanbevolen MicroSD cards ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk2015

Luuk2015

Vires in numeris

Zijn er hier mensen die ervaring hebben met het maken van panorama's d.m.v. de Mini?
Ik ben namelijk opzoek naar een goede tutorial/video.
Alvast bedankt ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DIKKEHENK
clonedonkey schreef op donderdag 16 januari 2020 @ 20:53:
gister 2 runs gedaan van 4.30 min, en dat is ongeveer 1,3 GB per filmpje. En ik heb een 64 GB samsung. Die krijg je dus nooit vol, tenzij je 30 accus hebt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vandermark
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14:46
Luuk2015 schreef op vrijdag 17 januari 2020 @ 22:06:
Zijn er hier mensen die ervaring hebben met het maken van panorama's d.m.v. de Mini?
Alvast bedankt ;)
Laatst een erg gave youtube hiervan gezien. Kan erg goed omdat je belichting op handmatig kan zetten en de mini stabiel genoeg is om 9 foto's bijvoorbeeld overlappend te maken. Zal eens kijken of ik hem kan vinden.

Edit, dit was hem. Ook post-processing wordt goed beschreven:
YouTube: Panoramic Photos with the DJI Mavic Mini

[ Voor 14% gewijzigd door vandermark op 18-01-2020 10:44 ]

STRAVA | Panasonic 5kW J Monoblock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
De Mavic Mini blijft verbazen. Net even een range test gedaan. Redelijk in het vrije veld. Opgestegen bij een gasopslag met links van mij een dorp op 1 km en recht vooruit weiland, een weg en een diepje. Verder een paar boerderijen.

Opgestegen en volle kracht vooruit gevlogen (P mode) op 25 meter hoogte. Weg en diepje overgestoken. Na 1103 meter kwam er een signal melding, dus omgedraaid en weer teruggevlogen. Ik wilde geen rth forceren.

Meer dan een kilometer dus. Vind ik erg netjes voor zo’n kleine drone. Ik zag bij het vliegen vlak voor m’n neus wel dat de Mavic Mini flink aan het corrigeren is ivm de wind. Zo hard waaide het niet echt. Windkracht 4 dacht ik. Is wel grappig om te zien, dat corrigeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
Ik had vandaag wel fors last van interferentie. Voordat ik opsteeg vroeg de Mini al om een kompas-kalibratie wat ik op zich niet gek vond, want de laatste keer had ik 'm zo'n 70 km verder gebruikt. Hij vloog al wat onstabiel en driftte soms weg, toen ik meldingen kreeg van interferentie en een rode 'strong wind warning'. Dat vond ik vreemd want op het strand met forse wind kreeg ik alleen oranje meldingen. Gelukkig zonder brokken kunnen landen. Ingepakt en op een 'schone' locatie maar weer een nieuwe calibratie uitvoeren.
Verder was het vandaag wel mooi weer maar in de winter is alles zo dor en dood dat ik niet echt wat leuks heb kunnen filmen.

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/k1DQrT7/IMG-4386.png Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/Y7jHRGg/IMG-4387.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redslow
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 06-09 15:02
Alvast bedankt ;)
Je kan via programma’s als lightroom een panorama maken.

Je maakt 6 foto’s van het gebied waar je de Panorama van wilt hebben

Je upload ze in lightroom en dan selecteer je ze alle 6 en dan naar kopje foto-> foto samenvoegen -> Panorama

Nu zal lightroom een Panorama maken van de foto’s.

https://helpx.adobe.com/n...lassic/help/panorama.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebaszz
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 11-09 20:47
rimave schreef op zaterdag 18 januari 2020 @ 16:21:
De Mavic Mini blijft verbazen. Net even een range test gedaan. Redelijk in het vrije veld. Opgestegen bij een gasopslag met links van mij een dorp op 1 km en recht vooruit weiland, een weg en een diepje. Verder een paar boerderijen.

Opgestegen en volle kracht vooruit gevlogen (P mode) op 25 meter hoogte. Weg en diepje overgestoken. Na 1103 meter kwam er een signal melding, dus omgedraaid en weer teruggevlogen. Ik wilde geen rth forceren.

Meer dan een kilometer dus. Vind ik erg netjes voor zo’n kleine drone. Ik zag bij het vliegen vlak voor m’n neus wel dat de Mavic Mini flink aan het corrigeren is ivm de wind. Zo hard waaide het niet echt. Windkracht 4 dacht ik. Is wel grappig om te zien, dat corrigeren.
Nice! Ik heb diverse youtube video's gezien waar men adviseert om niet de lucht in te gaan met windkracht 3 of hoger, kan de drone simpel weg niet aan. bij 30km kan het al zijn dat hij geen power genoeg heeft om terug te keren. Zelf laatst met windkracht 3 gevolgen en dat ging prima maar als het harder waait dan blijft de mijne aan grond ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jd1987
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09-09 11:02

jd1987

cliquefotografie.nl

Alvast bedankt ;)
Niet met de Mini, maar wel met de Air ;) Maakt ook niet uit, principe is natuurlijk gewoon hetzelfde.
Ik maak meestal 9 opnames en begin in het midden van mijn geplande compositie. Dan 1 links, en een rechts daarvan. Vervolgens pan ik omhoog en maak 3 opnames, en daarna heb ik helemaal naar beneden en maak ik 3 opnames. Zoals onderstaande lay-out. Met de Air schiet ik wel altijd raw en AEB van 5 foto's, maar dat ondersteund de Mini niet, dus moet je het met JPEG's doen.

Afbeeldingslocatie: https://ourboards.co.uk/kfob/wp-content/uploads/2016/05/OurBoard-9-square-grid-mat-cream.jpg

Vervolgens voeg ik de foto's toe in Lightroom en voeg ik ze samen als (HDR) panorama. Dan even spelen met de projectie-methode wat het beste werkt:

Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/48848840153_6ef2f35716_z.jpg

Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/1882/42532607250_47b209050d_z.jpg

Nikon Z6 | Nikkor 16-35 F4 VR AF-S | Nikkor 24-70 F2.8 AF-S | Nikkor 85 F1.8 AF-S | DJI Mini 2 | Lenovo Yoga Slim 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quincy2003
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15:13
Voor degene die nog een Fly More Combo willen, de mijne gaat in de verkoop

V&A aangeboden: DJI Mavic Mini Fly More Combo incl. 64Gb 160MB/s MicroSD

Tesla Model S - www.voltic.nl Eerlijk over elektrisch rijden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Mag ik vragen waarom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quincy2003
Natuurlijk, met name gekocht voor de aankomende wintersport. Nu gaan we met het vliegtuig, en hoewel hij zeer compact is, gaat er toch redelijk wat ruimte verloren van de beperkte bagage die ik mee kan nemen.

Verder zijn we op het laatste moment geswitched naar Oostenrijk, en daar hanteren ze boetes tot €22.000,-, ook niet fijn.

Als laatste, toch wel een beetje in een opwelling gekocht, en merk dat ik te weinig tijd heb om naar een mooie locatie te rijden en daar te gaan vliegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
Quincy2003 schreef op maandag 20 januari 2020 @ 16:28:
Verder zijn we op het laatste moment geswitched naar Oostenrijk, en daar hanteren ze boetes tot €22.000,-, ook niet fijn.
Ik heb me even wat ingelezen, omdat wij daar in de zomer heengaan.
Als je die regelgeving strikt volgt is het echt onwerkbaar inderdaad.

Gelukkig gaat ook daar vanaf 1 juli 2020 de EU-regelgeving in, en ze weten al te melden dat de online registratie van een Mavic Mini 25 euro gaat kosten. Als ik het goed begrepen heb is echter de registratie in Nederland gewoon geldig om in de gehele EU te vliegen.
Für die Kategorie "open" (bis 25 kg Startgewicht) muss man für die Online Registrierung einmalig 25 Euro zahlen.Der Antragsteller bekommt im Anschluss eine Betreibernummer, die er auf seinen Drohnen anbringt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quincy2003
Dat klopt, maar de skigebieden zijn privégebied. Daar hanteren de uitbaters dus eigen regelgeving. Op zich wel begrijpelijk als je ooit de mensenmassa ziet die van de piste af komt. Dat, in combinatie met het dalende prijskaartje van dit soort drones, kan natuurlijk wel voor gevaarlijke situaties zorgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedingWilly
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:15
V&A op het forum is nog steeds niet de bedoeling.

[ Voor 90% gewijzigd door Wormaap op 23-01-2020 17:58 ]

Drone Insight - De plek waar jouw drone avontuur een vlucht krijgt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smitovic
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 06-07 18:10
Ben ook voornemens een fly more combo aan te schaffen als ie weer ergens leverbaar is. Heb momenteel alleen nog een vraagje over die charging hub, wat ik niet echt terug kan vinden.

Er staat dat je m via de muur of autolader kan laden, maar dat moet toch ook van een powerbank kunnen? Als je die lader los op zoekt zit er nml alleen een usb kabeltje bij. Nou las ik op het DJI forum wel dat ze dat officieel niet aanraden omdat ze niet in staan voor de kwaliteit van powerbanks, maar met iets fatsoenlijks als een pricewatch: Anker PowerCore 20100 moet toch gewoon een fatsoenlijk resultaat kunnen geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_

_Christiaan_

Master of SOG

Vandaag de drone weer uit de kast getrokken. Ik heb dus een FCC model gekocht op reis, die in de EU terugschakelt naar lager zendvermogen. Vandaag echter besloten om hem op het originele zendvermogen te gebruiken. Moet wel zeggen, het is echt een enorm verschil. Ik heb hem geprobeerd in een gebied waar erg veel interferentie is (gebouwen, signalen). Waar ik voorheen in dit gebied niet verder kwam dan een metertje of 100, was het bereik nu ruimschoots over de 200 meter. Ook kon ik nu om gebouwen heen etc., het lijkt alsof het signaal beter door het gebouw heen gaat. Het scheelt erg veel in stabiliteit waardoor de drone een stuk bruikbaarder is.

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Wauw 100 meter bereik normaal? Dat is toch wel een gevalletje compleet onbruikbaar. Moet me nog maar eens goed bedenken of ik daar dan geld aan wil uitgeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedingWilly
Smitovic schreef op zondag 26 januari 2020 @ 09:36:
Er staat dat je m via de muur of autolader kan laden, maar dat moet toch ook van een powerbank kunnen? Als je die lader los op zoekt zit er nml alleen een usb kabeltje bij. Nou las ik op het DJI forum wel dat ze dat officieel niet aanraden omdat ze niet in staan voor de kwaliteit van powerbanks, maar met iets fatsoenlijks als een pricewatch: Anker PowerCore 20100 moet toch gewoon een fatsoenlijk resultaat kunnen geven?
Natuurlijk werkt dat, maar het is wel vrij traag laden dan. Waarschijnlijk ga je ongeveer met 10 wat laden via die powerbank (2A x 5Volt).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• matthieucalu
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 08-09 16:09
Cheesy schreef op maandag 20 januari 2020 @ 17:03:
[...]

Ik heb me even wat ingelezen, omdat wij daar in de zomer heengaan.
Als je die regelgeving strikt volgt is het echt onwerkbaar inderdaad.

Gelukkig gaat ook daar vanaf 1 juli 2020 de EU-regelgeving in, en ze weten al te melden dat de online registratie van een Mavic Mini 25 euro gaat kosten. Als ik het goed begrepen heb is echter de registratie in Nederland gewoon geldig om in de gehele EU te vliegen.

[...]
Onder 250gr moet je het toestel niet registreren volgens de nieuwe wetgeving.
Hangt er een camera onder, dan moet de operator geregistreerd zijn (maar dus nog steeds niet de drone). Hieronder een overzicht. De Mavic Mini valt dus duidelijk onder categorie C0. Met het grote voordeel dat je dus wel over mensen mag vliegen, zelfs al zijn ze niet betrokken (maar geen mensenmassa's). Redelijk veel vrijheid dus met de Mavic Mini. Bij mij komt er dan normaal ook eentje in juli :)

Afbeeldingslocatie: https://euka.org/wp-content/uploads/2019/06/open_category_eu_drone_legislation.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlbAlb2
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 05-09 16:11
Ik kwam er vandaag achter dat er in de videobestanden een ondertitelspoor zit met daarin informatie over diafragma, sluitertijd, locatie, hoogte etc.

Volgens mij is dit erin gekomen na de laatste firmware-update want in eerdere bestanden zit het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeareX
  • Niet online
matthieucalu schreef op zondag 26 januari 2020 @ 16:55:
[...]

Hangt er een camera onder, dan moet de operator geregistreerd zijn (maar dus nog steeds niet de drone). Hieronder een overzicht. De Mavic Mini valt dus duidelijk onder categorie C0. Met het grote voordeel dat je dus wel over mensen mag vliegen, zelfs al zijn ze niet betrokken (maar geen mensenmassa's). Redelijk veel vrijheid dus met de Mavic Mini. Bij mij komt er dan normaal ook eentje in juli :)
Bedankt voor dit overzicht! Het stemt me wel positief over de vrijheid die de nieuwe regels bieden. Ook fijn dat die regels dan voor heel Europa gelden. Nu ik dit lees ben ik extra tevreden over mijn keuze voor de Mavic Mini :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smitovic
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 06-07 18:10
SpeedingWilly schreef op zondag 26 januari 2020 @ 15:48:
[...]

Natuurlijk werkt dat, maar het is wel vrij traag laden dan. Waarschijnlijk ga je ongeveer met 10 wat laden via die powerbank (2A x 5Volt).
Bedankt voor de bevestiging, leek me ook al een raar verhaal dat dat niet zou kunnen.

Waar baseer je 2A op? Volgens Anker zelf doet 'ie max 4.8A, dus zou 18 watt wel kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
[...]

[Afbeelding]
Goede aanvulling, ik wist het wel maar heb het verkeerd verwoord.
Ik ben benieuwd of in Nederland op 1 juli alles draait, vooralsnog hoor ik er heel weinig over. Zou toch fijn zijn als het register een maandje eerder beschikbaar zou zijn.

LVNL is wel bezig met een nieuwe app met No Fly Zones, als je het leuk vind kun je nog een naam voorstellen:
https://www.facebook.com/...posts/10157487369876117:0

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SpeedingWilly
Smitovic schreef op maandag 27 januari 2020 @ 00:55:
[...]
Waar baseer je 2A op? Volgens Anker zelf doet 'ie max 4.8A, dus zou 18 watt wel kunnen.
Op het feit dat de meeste uitgangen op powerbanks 2A kunnen leveren. De jouwe dus veel meer, maar laden via de originele lader zal toch nog sneller gaan. Maar dat is prima geschikt om mobiel te laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_

_Christiaan_

Master of SOG

[...]

[Afbeelding]
Hoe zie je dat de operator geregistreerd moet zijn indien er een camera onder hangt? Valt een camera onder "A sensor able to capture personal data"?

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14:29

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

_Christiaan_ schreef op maandag 27 januari 2020 @ 08:50:
[...]

Hoe zie je dat de operator geregistreerd moet zijn indien er een camera onder hangt? Valt een camera onder "A sensor able to capture personal data"?
Ja, een camera is ongeveer de definitie van een sensor geschikt voor het vastleggen van persoonlijke data.

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedingWilly
AlbAlb2 schreef op zondag 26 januari 2020 @ 21:04:
Ik kwam er vandaag achter dat er in de videobestanden een ondertitelspoor zit met daarin informatie over diafragma, sluitertijd, locatie, hoogte etc.
Dat is een optie die je uit- of aan kunt zetten in de opties. Het is een art bestand, waar normaal idd ondertitels in staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kirra
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 03-12-2024
ik zit er over te denken om een mavic mini te kopen om te gebruiken op vakantie, nu ga ik dit jaar naar japan de wetgeving daar is 200 gram . De japanse versie is 200 gram door een kleinere accu kan ik een japanse accu kopen en deze met de europese versie gebruiken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
Gisteren even weer bij de Marnewaard gaan vliegen. Is militair oefengebied. Vliegen kan daar zonder problemen, mist ze niet aan het oefenen zijn. Echter nu kreeg ik een waarschuwing in de app. Of ik dit gebied wilde unlocken (klinkt als een game). Geaccepteerd. Toen werd om mijn telefoonnummer gevraagd en na invoeren hiervan kreeg ik een sms code ter verrificatie. Ook ingevuld. Daarna moest ik nog drie keer voorwaardes accepteren en op confirm drukken. Daarna kon ik vliegen.

Echter bij het verwisselen van de accu moest ik weer die rits met voorwaardes accepteren.
Niet de sms verrificatie. Die kwam niet meer.

Ik heb daar wel vaker gevlogen zonder deze waarschuwingen en meldingen. Dit was wel bij de zeedijk. Meestal vlieg ik wat verder weg. Hier ligt de schietbaan voor de tanks vlak achter de dijk. Misschien dat dat het is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk2015

Luuk2015

Vires in numeris

Het kan ook te maken hebben met de laatste update.
Toen hebben ze namelijk de mogelijkheid toegevoegd waarmee je geo-zones kan ontgrendelen.
rimave schreef op maandag 27 januari 2020 @ 13:48:
Gisteren even weer bij de Marnewaard gaan vliegen. Is militair oefengebied. Vliegen kan daar zonder problemen, mist ze niet aan het oefenen zijn. Echter nu kreeg ik een waarschuwing in de app. Of ik dit gebied wilde unlocken (klinkt als een game). Geaccepteerd. Toen werd om mijn telefoonnummer gevraagd en na invoeren hiervan kreeg ik een sms code ter verrificatie. Ook ingevuld. Daarna moest ik nog drie keer voorwaardes accepteren en op confirm drukken. Daarna kon ik vliegen.

Echter bij het verwisselen van de accu moest ik weer die rits met voorwaardes accepteren.
Niet de sms verrificatie. Die kwam niet meer.

Ik heb daar wel vaker gevlogen zonder deze waarschuwingen en meldingen. Dit was wel bij de zeedijk. Meestal vlieg ik wat verder weg. Hier ligt de schietbaan voor de tanks vlak achter de dijk. Misschien dat dat het is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DIKKEHENK
AlbAlb2 schreef op zondag 26 januari 2020 @ 21:04:

Volgens mij is dit erin gekomen na de laatste firmware-update want in eerdere bestanden zit het niet.
Als je in VLC je materiaal opent, dan even de ondertiteling aanzetten. Et voila, je data onderin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DIKKEHENK
Iemand een idee wat het merk CMOS is ? ben namelijk op zoek naar de sweetspot ( ideale ISO ) van deze beeldsensor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RamO
  • Laatst online: 10-04 13:58

RamO

The Alchemist of Happiness

Wat zijn de maximale windsnelheden waarmee jullie vliegen? De laatste tijd waait het best hard rondom Scheveningen...

Ook deze gekocht in de hoop dat het helpt met stabiele connectie:
https://www.amazon.de/dp/B0724ZLZKZ?ref_=ast_bbp_dp

Floccinoccinihilipilification

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_

_Christiaan_

Master of SOG

@RamO Ik vlieg altijd met max windkracht 4, oftewel 8 m/s. De windsnelheid kan je goed zien op windy.com. Als je de site nog niet kent, neem rustig de tijd om te leren hoe het werkt. Als je wat hoger gaat vliegen, vergeet dan ook niet de wind te checken op je geplande vlieghoogte (de hoogte kan je ook instellen op windy).

Qua voorspellingen, als ik windracht 4 zie staan op weeronline.nl dan is het een twijfelgeval of het uiteindelijk op de dag zelf gaat lukken. Windkracht 3 is wel een go.

De laatste week is het gewoon drama. Gewoon rustig afwachten totdat het rustiger weer wordt. Ik heb sinds begin dit jaar nog maar een stuk of 4 weekendjes gehad dat het goed vliegweer was. T is gewoon een klote herfst winter so far, tijd voor lente en zomer :)

En ik lees dat je het over Scheveningen hebt. Je kan beter wat verder landinwaarts trekken, dit kan je ook altijd goed zien op windy.com.

[ Voor 8% gewijzigd door _Christiaan_ op 02-02-2020 21:28 ]

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RamO

RamO

Aah Thanks! windkracht 4 dus pak em beet rond 30 kmh/16 knopen...
Ik gebruik nu UAV forecast, windguru en windy idd...
Sowieso is op hoogte de windsnelheid nog hoger idd.
Ik zeg overigens Scheveningen, omdat binnenstad Den Haag wat lastiger vliegen is tenzij er mensen hier nog toffe plekken hebben meer landinwaarts?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_

_Christiaan_

Master of SOG

Officieel kan hij 8 m/s aan dus 28,8 km/h. Beste zijn de wind gusts ook onder die snelheid, alleen vaak lukt dat net niet. Maar ik kan uit ervaring vertellen dat windkracht 3 prima gaat indien gusts >30 km/h. Bij windkracht 4 is het opletten.

Qua plaatsen zou ik zeggen gewoon een mooi natuurgebied, in het oosten en zuiden en noord-oosten van het land heb je veel keus. In de randstad is het erg lastig, Wil je toch in de randstad, dan ben ik laatst in Twiske geweest waar het goed kon (wel EUR 3,50 parkeren). Ben ook in het gooi geweest (Kamphoeve, Spanderswoud) waar je goed zou kunnen vliegen. En tafelberg is ook een mooie plek. Keep in mind dat je soms officieel een vergunning nodig hebt in bepaalde natuurgebieden (of je dat in de praktijk ook nodig hebt laat ik even in het midden).

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.E
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 15-10-2021

T.E

Buiten mijn Mavic 2 Zoom nu ook deze Mavic Mini gekocht.
Vandaag voor het eerst mee gevlogen. Ben best onder de indruk van deze mini drone.
Geen problemen met bereik of verbinding gehad. Enigste nadeel is dat je nu moet opletten met bomen etc. ivm dat er geen sensors opzitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RamO

RamO

_Christiaan_ schreef op maandag 3 februari 2020 @ 15:19:
Officieel kan hij 8 m/s aan dus 28,8 km/h. Beste zijn de wind gusts ook onder die snelheid, alleen vaak lukt dat net niet. Maar ik kan uit ervaring vertellen dat windkracht 3 prima gaat indien gusts >30 km/h. Bij windkracht 4 is het opletten.

Qua plaatsen zou ik zeggen gewoon een mooi natuurgebied, in het oosten en zuiden en noord-oosten van het land heb je veel keus. In de randstad is het erg lastig, Wil je toch in de randstad, dan ben ik laatst in Twiske geweest waar het goed kon (wel EUR 3,50 parkeren). Ben ook in het gooi geweest (Kamphoeve, Spanderswoud) waar je goed zou kunnen vliegen. En tafelberg is ook een mooie plek. Keep in mind dat je soms officieel een vergunning nodig hebt in bepaalde natuurgebieden (of je dat in de praktijk ook nodig hebt laat ik even in het midden).
Ah nice, thanks voor de tips! Dus tegen de 30 is wel de echte max... gelukkig waait het al wat minder komende week...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wim62
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 10:37
RamO schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 14:53:
[...]

Dus tegen de 30 is wel de echte max... gelukkig waait het al wat minder komende week...
Dat zal aankomende zondag wel anders zijn .
Ik hou hem dan wel aan de grond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk2015

Luuk2015

Vires in numeris

Aankomend weekend ga ik naar Duitsland en neem ik mijn Mavic Mini mee.
Zijn er nog grote verschillen in de regels vergeleken met NL?
Op sommige site's zie ik staan dat een aansprakelijkheidsverzekering verplicht is, klopt dit? Wat zijn jullie ervaringen met het vliegen in Duitsland?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
Helaas is de officiële app met no fly zones niet in Nederland te downloaden. Ik heb toen gebruik gemaakt van Map2Fly

En een verzekering is inderdaad verplicht:
https://www.test.de/Drohn...n-wissen-4727469-5254703/

Helaas zijn er in Nederland verschillende WA-verzekeringen die expliciet schade door drones uitsluiten.

[ Voor 13% gewijzigd door Cheesy op 10-02-2020 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk2015

Luuk2015

Vires in numeris

Vaak zie ik wel bij veel van deze regels dat ze het hebben over drones die zwaarder zijn dan 250 gram.
Geldt die regel betreft de aansprakelijkheids verzekering dan ook voor de mavic mini?
Kees_B schreef op maandag 10 februari 2020 @ 14:20:
Helaas is de officiële app met no fly zones niet in Nederland te downloaden. Ik heb toen gebruik gemaakt van Map2Fly

En een verzekering is inderdaad verplicht:
https://www.test.de/Drohn...n-wissen-4727469-5254703/

Helaas zijn er in Nederland verschillende WA-verzekeringen die expliciet schade door drones uitsluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
Luuk2015 schreef op maandag 10 februari 2020 @ 15:00:
Vaak zie ik wel bij veel van deze regels dat ze het hebben over drones die zwaarder zijn dan 250 gram.
Geldt die regel betreft de aansprakelijkheids verzekering dan ook voor de mavic mini?

[...]
Naar mijn idee is daar geen onderscheid in (https://www.gesetze-im-internet.de/luftvg/__43.html) maar wellicht dat er tegenstrijdige regels zijn in Duitsland.

Een WA-verzekering heb je al onder de 5 euro per maand. Er zijn er ook wel te vinden die dagelijks opzegbaar zijn. Dus heel veel hoeft het allemaal niet te kosten. Zoals gezegd wel even goed de polisvoorwaarden checken. In principe vallen drones onder luchtvaartuigen en de meeste verzekeraars vinden drones niet gelijkwaardig aan modelvliegtuigen.
Pagina: 1 ... 6 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Hoewel het begrijpelijk is dat mensen op zoek zijn naar extra zendvermogen, is dit topic niet de plek om het omzeilen van wetgeving en/of beveiligingen te bespreken.