[DJI Mavic Mini] Informatie en discussie Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 10 Laatste
Acties:
  • 75.906 views

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Vandaag niet echt mooi weer om te vliegen, toch even geprobeerd.

Vorige week was het mooier, helaas zitten de HD-beelden niet in de video:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xilantof
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 14-06 07:25

Xilantof

ik ga lopen tot de zon komt

Ik liep vanmiddag in het centrum van Den Haag, de MediaMarkt had hem liggen. Toch maar meegenomen. Net even op het strand gevlogen, gaf aan dat er wat wind stond, maar het was alsnog leuk om even te proberen. Eerste keer met een drone vliegen. Hieraan ga ik wel wat plezier beleven. Zal eens kijken of ik wat beeld te delen heb.

Fotonerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iisworks
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 15:19
Mini parallelle lader:
https://www.aliexpress.com/item/4000455659472.html

Mini storage pouch (beetje suffe, en zonder RC sticks):
https://www.aliexpress.com/item/4000420808675.html

[ Voor 81% gewijzigd door iisworks op 08-12-2019 15:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redslow
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 14-06 14:24
Xilantof schreef op zaterdag 7 december 2019 @ 17:44:
Ik liep vanmiddag in het centrum van Den Haag, de MediaMarkt had hem liggen. Toch maar meegenomen. Net even op het strand gevlogen, gaf aan dat er wat wind stond, maar het was alsnog leuk om even te proberen. Eerste keer met een drone vliegen. Hieraan ga ik wel wat plezier beleven. Zal eens kijken of ik wat beeld te delen heb.
Ik had hetzelfde maar dan in Rotterdam. Ik had de laatste. Vanmiddag eerste testvlucht.

Eerst nog even dat dji care aanschaffen voor de zekerheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xilantof
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 14-06 07:25

Xilantof

ik ga lopen tot de zon komt

Mijn eerste vlucht gister. Merk dat film-editten nog een skill is die ik moet bijschaven. Hoewel ik straks denk ik vooral foto's zal maken, is het een goeie skill om te gaan leren.

Fotonerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.DT
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 18-09-2024
Gebruik iemand hier ook LG G6 voor de Mavic Mini en krijg geen verbinding met de drone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gecko43
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 24-05 14:03
Mr.DT schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 00:03:
Gebruik iemand hier ook LG G6 voor de Mavic Mini en krijg geen verbinding met de drone?
Ik krijg helaas met mijn Nokia 7 plus geen verbinding moet daardoor een Xiaomi mi A1 gebruiken welke wel connect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Worsteneter
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22:15
Wat een prachtige pouch! Die kleine pakmaat is alleen al een reden om voor de Mavic Mini te kiezen (tov de spark).

• Mr.DT
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 18-09-2024
Gecko43 schreef op woensdag 11 december 2019 @ 14:02:
[...]

Ik krijg helaas met mijn Nokia 7 plus geen verbinding moet daardoor een Xiaomi mi A1 gebruiken welke wel connect.
Top, goed om te weten. Wel stom, staat er gewoon bij de aanbevolen mobiellijst wel dat LG G6 het hoort te doen :s. Welke android telefoon gebruiken jullie om te connecten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ggiesberts
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 11-06 11:37
Voor de Mini vliegers die een het "verhoogde landingsgestel" ofwel landing gear exttensions van PGY tech overwegen: hiermee past de Mini niet meer zonder geweld in de Fly More koffer. De voorste pootjes kun je redelijk verwwijderen maar de achterste pak je er niet heel makkelijk af.

Terwijl ik dit schrijf realiseer ik me dat mogelijk juist de achterste pootjes misschien net wel kunnen blijven zitten. Kom ik op terug.

[ Voor 8% gewijzigd door ggiesberts op 17-12-2019 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlbAlb2
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 20-02 08:33
Welke android telefoon gebruiken jullie om te connecten?
Motorola G6 Plus

(Maar past niet heel lekker tussen de klemmen. In elk geval niet met het standaard erbij geleverde rubber hoesje.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 35872

De Mini is nu een tijdje uit, het wordt wat stil in dit topic..

Ik hoor graag wat reviews nu na een maandje gebruik, of wordt er gewoon weinig gevlogen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:25
Anoniem: 35872 schreef op woensdag 18 december 2019 @ 13:55:

Ik hoor graag wat reviews nu na een maandje gebruik, of wordt er gewoon weinig gevlogen?
Het waait telkens veel te hard om te vliegen. :(
Maar volgende week vakantie, dus dan meld ik me wel weer.

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
Anoniem: 35872 schreef op woensdag 18 december 2019 @ 13:55:

Het is veel donker en niet echt mooi weer (regen). Hopelijk in de kerstvakantie weer, maar het weerbericht ziet er niet veelbelovend uit.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Daanieyel
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Inderdaad veel wind de laatste tijd. Daarbij ook erg vroeg al zonsondergang, dus dat maakt het lastig tijd te vinden om te vliegen. Toch een aantal vluchten achter de rug en mijn ervaring is eigenlijk alleen maar positief. Even kort mijn bevindingen;

- Opnamekwaliteit verrassend goed, had minder verwacht maar zonder die verschrikkelijke compressie van youtube heb je echt mooi scherp beeld.
- Vliegt fijn. Als totale beginner prima onder controle te houden en ook is ie voldoende vlot in de sport modus. Zelfs met wind die in de buurt komt van bft5 vliegt ie nog goed.
- Batterijduur komt daadwerkelijk erg dichtbij de 30 minuten, zelfs met sportief vliegen.
- Feed naar je telefoon is van hoge kwaliteit met bijna nooit storing en minimale vertraging.

Het enige dingetje waar ik tegenaan ben gelopen is een crash doordat ie geen GPS fix had. Duurt na het opstarten ff voordat dat gedaan is en als je daarvoor al de lucht in gaat met niet al teveel daglicht dan kan ie behoorlijk driften. Op die manier tegen het huis aan gevlogen maar enkel een prop hoeven te vervangen gelukkig. Let in ieder geval goed op de meldingen die je app geeft, want het was mij niet helemaal duidelijk dat de GPS fix er niet was.

Hier een screenshot van een video die ik vanmiddag gemaakt heb. Screenshot is een beetje gecomprimeerd geloof ik maar dit geeft redelijk weer hoeveel detail je mag verwachten. Natuurlijk ziet het er nog wel scherper uit als je gewoon bewegend beeld hebt.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/HwuluKu26S0pVcw9Ngczx6Bz/medium.jpg

Mooie bijkomstigheid van de drone, de hond vindt t fantastisch om er achteraan te rennen en met 20 minuutjes heen en weer vliegen over ons weiland is ie helemaal bek af :+

[ Voor 20% gewijzigd door Daanieyel op 18-12-2019 23:24 ]

Ryzen 3600 - GTX1060

Hoe staat het met de range die behaald wordt, is daar nog enige stabiliteit in te vinden?
Ikzelf wil hem na de feestdagen kopen, en ik wil voornamelijk buitenaf vliegen, maar zit wel een beetje met de wisselende berichten in mijn maag.

Ik wil zeker 500-700 meter stabiel halen.. Liefst meer (richting 1km) maar dat is meer een wens dan een eis.

• iamclose
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 19:13
Range verschilt enorm per locatie.
Zodra ik in gebieden met interferentie vloog, begon het beeld tegen de 400 meter al te haperen en bij 450 meter is het signaal weg.
Ik heb reviews gelezen van mensen die in hele drukke gebieden zelfs amper 300 meter halen, dus daar moet je wel rekening mee houden.
Gister nog over weilanden langs een woonwijk gevlogen en toen kwam ik circa 1900 meter voordat het signaal weg viel. Dat is tot nu toe de max voor mij.

Dat valt me nog reuze mee.
Ik wil hem meenemen naar Frankrijk in April, ik zit dan een week aan een meer en verder weinig tot geen interferentie..

https://www.google.nl/map...!3d46.9016893!4d4.1121816

• Mars Warrior
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:01

Mars Warrior

Earth, the final frontier

Anoniem: 35872 schreef op donderdag 19 december 2019 @ 13:30:
Ik wil hem meenemen naar Frankrijk in April, ik zit dan een week aan een meer en verder weinig tot geen interferentie..

Ah! Typisch Frankrijk met een paar verloren huizen direct aan de weg. Waarom ze dat nu doen met zoveel ruimte ontgaat me altijd :X

Material 3 Thema's voor HA | Swiss Army Knife custom card voor HA | AmoebeLabs

• ditselsnitsel
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 13-09-2021
Hallo, vraagje.

Ik zag op een YouTube video dat de drone niet wil vliegen als hij zich bevind in een no-fly zone. Klopt dit? Want als ik hem aanschaf wil ik echt niet hebben dat ik nergens kan opstijgen. Iemand ervaring mee?

Thx

• H92!
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
ditselsnitsel schreef op donderdag 19 december 2019 @ 21:02:
Hallo, vraagje.

Ik zag op een YouTube video dat de drone niet wil vliegen als hij zich bevind in een no-fly zone. Klopt dit? Want als ik hem aanschaf wil ik echt niet hebben dat ik nergens kan opstijgen. Iemand ervaring mee?

Thx
Je moet ook niet vliegen in een no-fly zone.. en dat is niet voor niets 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iamclose
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 19:13
Anoniem: 35872 schreef op donderdag 19 december 2019 @ 13:30:

Daar kun je wel wat mooie shots maken zo te zien, gaaf!
Range zal geen issue zijn lijkt me zo. Ik heb trouwens gemerkt dat de hoogte ook een grote rol speelt bij de range. Tussen de 30 en 70 meter hoogte heb ik de meest stabiele verbinding bij grotere afstanden. Have fun!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
ditselsnitsel schreef op donderdag 19 december 2019 @ 21:02:
Hallo, vraagje.

Thx
De Geo zone map van DJI is zo streng niet. In die gebieden moet je gewoon echt niet willen vliegen. Punt. Ik verwacht niet dat je in je eigen achtertuin hier last van zal hebben. Mocht dat wel zo zijn dan kan je altijd nog unlocken via https://www.dji.com/nl/flysafe.

De kaart van de overheid is een stuk 'strenger'.

___

Gisteren kwam ik deze op Marktplaats tegen, een Mini verloren in Deventer, iemand van hier?
https://www.marktplaats.n...verloren-in-deventer.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvsteyn
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16-06 13:48
Ik mag a.s. zondag mijn mini ophalen! Het betreft een fly more combo...dus zin in!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De fly more is nog steeds overal uitverkocht, voordat ik allerlei winkels ga spammen, iemand een idee wat de algemene levering status is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierz
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 15-06 18:57
Op dinsdag en donderdag de coolblue site in de gaten houden. De voorraad alert werkt niet als ze meteen weer de winkel uit ‘vliegen’.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redslow
Ah gisteravond de mini gecrasht bij de buren van me zwager!

Ik had de Drone meegenomen omdat hij hem wel leuk vond. Kwam in de avond aan en zouden even in de achtertuin omhoog gaan om te kijken hoe de camera het doet in het donker.

Zo gezegd zo gedaan, Drone omhoog en toen kwam de melding no-fly zone!

Meteen was de Drone onbestuurbaar en vloog weg. Ik probeerde hem nog de landen met de knop naar beneden.

Helaas te laat. Het gevolg een botsing met de muur van het huis van de buren.

Drone opgehaald en onder de gimbal zitten nu diepe crashen (gelukkig niet op de camera)

En de props zijn allemaal beschadigd.

Vandaag de props vervangen en alles opnieuw gecalibeerd.

Helaas bij stationair maakt de Drone nu rondjes. Ik ben dus bang dat er intern iets fouts zit.

Ik heb dji care afgesloten voordat ik de Drone uitpakte. Iemand enig idee of ik recht heb op vervanging?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
Anoniem: 35872 schreef op vrijdag 20 december 2019 @ 10:32:
De fly more is nog steeds overal uitverkocht, voordat ik allerlei winkels ga spammen, iemand een idee wat de algemene levering status is?
Op voorraad bij FOKA
https://www.foka.nl/produ...mavic-mini-fly-more-combo
Nu bestellen, morgen in huis

[ Voor 4% gewijzigd door Cheesy op 20-12-2019 20:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lambiek19
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 09-06 13:22
Beste mensen,

Weet iemand nog een adresje waar een combo set op voorraad is ??? Of waar meeste kans ?? Bedankt groetjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joblamie
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
redslow schreef op vrijdag 20 december 2019 @ 17:42:

Ik had de Drone meegenomen omdat hij hem wel leuk vond. Kwam in de avond aan en zouden even in de achtertuin omhoog gaan om te kijken hoe de camera het doet in het donker.

Meteen was de Drone onbestuurbaar en vloog weg. Ik probeerde hem nog de landen met de knop naar beneden.

Drone opgehaald en onder de gimbal zitten nu diepe crashen (gelukkig niet op de camera)

Helaas bij stationair maakt de Drone nu rondjes. Ik ben dus bang dat er intern iets fouts zit.

Ik heb dji care afgesloten voordat ik de Drone uitpakte. Iemand enig idee of ik recht heb op vervanging?
Ja je hebt recht op vervanging en anders moet je hem eerst even goed te pletter vliegen. Maar het is ook wel ontzettend dom om in een achtertuin te gaan vliegen en dan ook nog eens in het donker. Je breekt daarmee 2 belangrijke regels, waarom doe je dat als ik vragen mag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• graafie68
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 22-03-2021
Zoudens ze niet de flight gegevens checken voordat ze een nieuwe opsturen.
En dus ook vlieghoogte checken in een no fly zone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierz
redslow schreef op vrijdag 20 december 2019 @ 17:42:

Props op de goede plek gemonteerd? Er is verschil tussen links en rechtsdraaiend.

Waarschijnlijk ben je trouwens gecrasht omdat je in het donker vloog en de camera aan de onderkant de positie verkeerd interpreteerde, niet vanwege de nofly zone.

[ Voor 7% gewijzigd door Pierz op 22-12-2019 00:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlbAlb2
Gisteren nog twee accu's leeg kunnen vliegen, maar met dit grijze weer krijg je niet echt mooie plaatjes.
De wind vond ik ook op het randje.

En vandaag is het helemaal niks. Voor morgen zijn de verwachtingen wat beter, maar de wind blijft de komende dagen nog fors. Hopelijk wordt de tweede week van mijn vakantie beter.

Ik had al de nodige drone-vlieg-ervaring, dus voor mij zit het vooral in het leren omgaan met de app en de camera. Ik draai nog vaak de verkeerde kant op met het stel-wieltje van de camera ;-)

Verder valt het me op dat de Mini zoveel stabieler en nauwkeuriger is dan de relatief goedkope GPS-drone die ik heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lambiek19
Op internet zie ik ook een
MR1SS5 5.8G FCC versie. Is die drone in Europa te gebruiken ????

Bedankt en groetjes

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bvsteyn
Sinds gisteren ook eigenaar van een mavic mini!

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/JFjPbZb.jpg?1

Tweedehands overgenomen, maar heeft maar 1 keer gevlogen. De vorige eigenaar heeft zelf nog een professionelere drone en heeft deze mini in een opwelling gekocht. Maar hij verwacht dat deze op de plank blijft liggen en dus had ik mazzel!

Het is een fly more combo inclusief een setje pgytech ND filters. Deze filters zijn geloof ik teruggeroepen, maar de vorige eigenaar heeft geen problemen met de gimbal gehad tijdens zijn eerste vlucht. Weet nog niet helemaal of ik ze ga proberen.

Gisteren de drone en controller geupdate naar de laatste versie software en nu hopen op wat beter weer voor een eerste vlucht.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redslow
joblamie schreef op zaterdag 21 december 2019 @ 18:22:
[...]

Ja je hebt recht op vervanging en anders moet je hem eerst even goed te pletter vliegen. Maar het is ook wel ontzettend dom om in een achtertuin te gaan vliegen en dan ook nog eens in het donker. Je breekt daarmee 2 belangrijke regels, waarom doe je dat als ik vragen mag?
Ik vlieg wel vaker in mijn eigen achtertuin als ik iets wil uittesten. Ik kom dan niet boven de 3 meter en de tuin bij mij thuis is lekker ruim. (je hebt niet altijd zin om naar een veld te gaan)

Nu was ik bij mijn zwager en drie dagen daarvoor hebben wij op een veld op 100 meter afstand nog gevlogen en nu wilde wij weleens weten hoe het eruit ziet als het donker is. Vandaar even snel in zijn tuin opstijgen. verticaal omhoog, kijken en weer landen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redslow
Pierz schreef op zondag 22 december 2019 @ 00:35:
[...]

Props op de goede plek gemonteerd? Er is verschil tussen links en rechtsdraaiend.

Waarschijnlijk ben je trouwens gecrasht omdat je in het donker vloog en de camera aan de onderkant de positie verkeerd interpreteerde, niet vanwege de nofly zone.
Yes props goed geplaatst.

Nou ik heb dus al eerder gehad dat de drone ineens naar achter vloog. Dit gebeurde op het werk. Ik werk op een defensie locatie en wij wilden kijken wat er gebeurd als je in een no-fly zone vliegt. wij zijn dus op een veld gaan opstijgen. en ook toen vloog die spontaan naar achteren uit de no-fly zone. Ik kon toen de drone snel laten landen omdat er ruimte was.

Die avond kreeg ik pas de melding dat ik in een no-fly zone zat, op het moment dat de drone al een minuut in de lucht in. Toen gebeurde hetzelfde. Helaas nu niet de ruimte gehad.

Vandaar. Het rare is, dat 100 meter verderop een veld is waar ik een paar dagen daarvoor had gevlogen en dat was buiten de zone. vandaar dat ik ook verrast was dat ik ineens in zo'n zone zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16:24

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

redslow schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 11:06:
[...]

Nou ik heb dus al eerder gehad dat de drone ineens naar achter vloog. Dit gebeurde op het werk. Ik werk op een defensie locatie en wij wilden kijken wat er gebeurd als je in een no-fly zone vliegt. wij zijn dus op een veld gaan opstijgen. en ook toen vloog die spontaan naar achteren uit de no-fly zone. Ik kon toen de drone snel laten landen omdat er ruimte was.

Die avond kreeg ik pas de melding dat ik in een no-fly zone zat, op het moment dat de drone al een minuut in de lucht in. Toen gebeurde hetzelfde. Helaas nu niet de ruimte gehad.

Vandaar. Het rare is, dat 100 meter verderop een veld is waar ik een paar dagen daarvoor had gevlogen en dat was buiten de zone. vandaar dat ik ook verrast was dat ik ineens in zo'n zone zat.
Je zoekt de problemen wel op hè. Vliegen op defensieterreinen is een prima manier om je baan en toekomst op het spel te zetten.

Vliegen in no-fly-zones, dicht bij bebouwing, in het donker of op defensieterreinen... Dat zijn al vier overtredingen. Dit soort onbezonnen gedrag is de reden dat regels steeds strenger worden.

[ Voor 8% gewijzigd door SnoeiKoei op 24-12-2019 13:13 ]

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redslow
SnoeiKoei schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 13:09:
[...]

Vliegen op defensieterreinen is een prima manier om je baan en toekomst op het spel te zetten.
Uhm nee niet als je toestemming hebt ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierz
redslow schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 11:06:
[...]

Als ik me niet vergis zou de drone niet op moeten stijgen. Kan het zijn dat je bent gaan vliegen voor hij een GPS fix en internetverbinding had?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02:19
Ik gok dat je drone een verkeerde GPS-locatie had, waardoor 'ie dacht in een zone te zitten waar wel gevlogen mocht worden. En zodra de GPS-locatie accurater werd/veranderde, wou je drone misschien gaan compenseren en vloog 'ie daarom opeens een kant op.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redslow
Pierz schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 18:56:
[...]

Als ik me niet vergis zou de drone niet op moeten stijgen. Kan het zijn dat je bent gaan vliegen voor hij een GPS fix en internetverbinding had?
Ik heb de vluchten terug gekeken. Ik wacht altijd tot alles groen is en dat was ook in alle vluchten het geval. Goede gps en verbinding.

Dus geen idee. Anyway de Drone en de controller gaat naar de fabrikant want zij vinden het ook raar. Denkelijk toch ergens een fout in het systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
Vandaag wilde ik even een rondje vliegen maar helaas kwam de zon precies door toen ik ingepakt had :’)

Voor de liefhebber zag ik nog een mooie Fly More op Marktplaats voor een zacht prijsje (€300,-)

-knip ivm oplichter, dank voor heads up-

[ Voor 14% gewijzigd door Cheesy op 25-12-2019 21:34 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lambiek19
Cheesy schreef op woensdag 25 december 2019 @ 18:02:
Vandaag wilde ik even een rondje vliegen maar helaas kwam de zon precies door toen ik ingepakt had :’)

Voor de liefhebber zag ik nog een mooie Fly More op Marktplaats voor een zacht prijsje (€300,-)
http://link.marktplaats.nl/m1496196639
Let Op. Oplichter marktplaats !!!!

http://link.marktplaats.nl/m1496196639

Pas op !!!! Klopt niet , Google zijn 06 nr welke hij in de tekst van marktplaats heeft geschreven. Oplichter !!!!

[ Voor 17% gewijzigd door Wormaap op 26-12-2019 10:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lambiek19
Dubbelpost even samengevoegd :)

[ Voor 87% gewijzigd door Wormaap op 26-12-2019 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09-06 18:37

rik

Gisteren op de Canarische Eilanden een boom headfirst gekopt, stuurfoutje :) Gelukkig werkt de drone verder nog prima en zijn er geen beschadigingen.

Heeft iemand al goed werkende carbon propellers gevonden voor de Mini? Ik vond deze op Ali maar zou liever een setje van een bekende fabrikant aanschaffen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OnsDenis
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 14-06 18:59
Mini los en combo zojuist weer op voorraad bij Coolblue.

FTTH 200/200 | Fritzbox 5490 | UniFi AC Pro

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mar.tin
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 18:59
Grappig, ik ben even wat duurtesten aan het doen binnenshuis om te kijken hoe hard je door kan vliegen met een Fly-More Combo.

+- 18 minuten op een volle accu inclusief de cage.

Maar na 1 lading / bij een hete accu, schakelt de laadsnelheid van de accu's terug van 18W naar 8,2W.

Nog maar even verder testen, best grappig. Misschien dat er nog wel een 4e accu bij komt om alle 4 de plekken altijd vol te hebben. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beOnt
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-06 22:59
Zijn er nog mensen die nu en dan een "Maximum power reached" melding krijgen? (zonder dat er veel wind is, of dat er een melding op komt) Op internet lees ik vrij veel mensen met gelijkaardige problemen, met soms crashes tot gevolg.

[ Voor 15% gewijzigd door beOnt op 29-12-2019 14:53 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
Nooit last van bovenstaande gehad gelukkig. Wel snel een oranje melding van windy conditions.

Gisteren lekker naar het strand geweest, leuk om met de drone te vliegen. Ik vetrok met wind mee, terugvliegen duurde toch aanzienlijk langer maar dankzij de goede accu geen enkel probleem.

Hoe zetten jullie de HD-beelden op de telefoon? Dat duurt namelijk erg lang via de draadloze verbinding van de controller, en telefoon rechtstreeks aansluiten op de drone is toch niet mogelijk? 3GB aan video duurt toch al snel een uurtje. De editor van de DJI app vind ik namelijk wel fijn en snel werken om een compilatie te maken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• joblamie
  • Niet online
Cheesy schreef op dinsdag 31 december 2019 @ 10:35:
Nooit last van bovenstaande gehad gelukkig. Wel snel een oranje melding van windy conditions.

Gisteren lekker naar het strand geweest, leuk om met de drone te vliegen. Ik vetrok met wind mee, terugvliegen duurde toch aanzienlijk langer maar dankzij de goede accu geen enkel probleem.

Hoe zetten jullie de HD-beelden op de telefoon? Dat duurt namelijk erg lang via de draadloze verbinding van de controller, en telefoon rechtstreeks aansluiten op de drone is toch niet mogelijk? 3GB aan video duurt toch al snel een uurtje. De editor van de DJI app vind ik namelijk wel fijn en snel werken om een compilatie te maken.

[YouTube: Noordwijk]
Erg mooi filmpje! Toevallig was ik gisteren ook met mijn Mavic Mini op het strand van Noordwijk! Waarschijnlijk een paar uur eerder dan jij. De Mavic hield zich verrassend goed in toch vrij harde wind.

Hier mijn filmpje voor de geïnteresseerden:

[YouTube: Job in de lucht #5]
Ik doe gewoon de micro sd kaart in een Sd-to-lightning adapter en importeren gaat daarmee razendsnel. Ik edit m’n filmpjes echter met standaard iOS functionaliteit en niet met de DJI app.

Ik vind overigens de range van de Mini af en toe teleurstellend en omdat ie zo klein is, is ie ook vrij snel uit het oog (en dat mag niet). Ik ben daarom toch aan het kijken of ik geen Mavic 2 wil, vooral vanwege de Ocusync technologie en zichtbaarheid. Qua beeldkwaliteit vind ik de Mini meer dan prima. De Mavic 1 Pro Platinum zou ook nog een (goedkoper) alternatief zijn.

[ Voor 18% gewijzigd door joblamie op 31-12-2019 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gold_dust
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 05-08-2021
beOnt schreef op zondag 29 december 2019 @ 14:52:
Zijn er nog mensen die nu en dan een "Maximum power reached" melding krijgen? (zonder dat er veel wind is, of dat er een melding op komt) Op internet lees ik vrij veel mensen met gelijkaardige problemen, met soms crashes tot gevolg.
De DJI Mavic Mini forums beginnen inmiddels behoorlijk vol te lopen met threads over fly-aways en crashes. Die 'maximum power reached' in rth modus lijkt een oorzaak te zijn van sommige fly-aways omdat de Mini te weinig vermogen heeft als het een beetje waait om terug te keren, helemaal als je rth hoogte 'veilig' hoog staat waar het harder waait waardoor de drone dan wegdrift. Verder lijken er ook veel compass errors voor te komen.

Ik was in de markt voor een Mini maar ben toch blij dat ik gewacht heb, eerst maar wachten tot de kinderziektes er uit zijn. Een DJI is wat dat betreft net een Duitse auto: nooit in het eerste jaar van productie kopen en daarna is het nog geluk hebben. Op de Spark heb ik uiteindelijk ook alleen maar gewacht en nooit aangeschaft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iisworks
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 15:19
Nieuwe .400 FW:
https://forum.dji.com/thread-205549-1-1.html

Overview:
Date: 2019.12.31
Aircraft Firmware: v01.00.0400
Remote Controller: v01.00.0400
DJI Fly App iOS: V1.0.4
DJI Fly App Android: V1.0.4

What’s New?
Added feature to unlock GEO zones (requires DJI Fly v1.0.4 or later).
Added feature that disables takeoff when the GPS signal is weak (GPS <8) and the environment light is not sufficient. This feature can be disabled manually (requires DJI Fly v1.0.4 or later).
Added requirement for compass calibration before takeoff when the environment light is not sufficient and the compass experiences interference.
Adjusted flight altitude and distance in payload mode.
Added warning prompt for battery cycles.
Reduced noise during self-diagnostics after powering on.
Fixed issue: linking was abnormal in some regions.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvsteyn
Tijdens mijn derde vlucht met de mavic mini ook wat uitgeprobeerd en er uiteindelijk dit filmpje van gemaakt. Heb nog wel wat te oefenen ermee.... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
joblamie schreef op dinsdag 31 december 2019 @ 16:35:
[...]

Erg mooi filmpje! Toevallig was ik gisteren ook met mijn Mavic Mini op het strand van Noordwijk! Waarschijnlijk een paar uur eerder dan jij. De Mavic hield zich verrassend goed in toch vrij harde wind.

Hier mijn filmpje voor de geïnteresseerden:

[YouTube: Job in de lucht #5]
Ik doe gewoon de micro sd kaart in een Sd-to-lightning adapter en importeren gaat daarmee razendsnel. Ik edit m’n filmpjes echter met standaard iOS functionaliteit en niet met de DJI app.

Ik vind overigens de range van de Mini af en toe teleurstellend en omdat ie zo klein is, is ie ook vrij snel uit het oog (en dat mag niet). Ik ben daarom toch aan het kijken of ik geen Mavic 2 wil, vooral vanwege de Ocusync technologie en zichtbaarheid. Qua beeldkwaliteit vind ik de Mini meer dan prima. De Mavic 1 Pro Platinum zou ook nog een (goedkoper) alternatief zijn.
Dat is toevallig ;)
Mooi shot van die vuurtoren, ik durf dat meestal niet zo snel, geen zin in discussie met eigenaren etc. Ik weet bijvoorbeeld dat ze in Kinderdijk nogal fel tegen drones zijn omdat er mensen in de molens wonen (alsof een drone een telelens zou hebben).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AlbAlb2
Ik vraag me toch af hoe vaak die fly aways terug te voeren zijn tot een user-error.

Zelf wacht ik liever op minimaal 12 GPS satellieten, beter een keer te vaak kompas calibratie dan te weinig en dat dan niet doen naast de stalen massa van je auto.

Zo zag ik vandaag een filmpje van een crashende Mini, maar het ging mis op het moment dat ie kort langs elektriciteitskabels vloog... iets met magnetische velden....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pierz
Cheesy schreef op woensdag 1 januari 2020 @ 18:11:
[...]
Dat is toevallig ;)
Mooi shot van die vuurtoren, ik durf dat meestal niet zo snel, geen zin in discussie met eigenaren etc. Ik weet bijvoorbeeld dat ze in Kinderdijk nogal fel tegen drones zijn omdat er mensen in de molens wonen (alsof een drone een telelens zou hebben).
Deze shots zijn vooral problematisch omdat er boven de weg en boven een gebouw wordt gevlogen. Dat mag niet. Maar het zijn wel erg mooie beelden ;)

Bij Kinderdijk is het vervelend voor de bewoners omdat daar juist wel gevlogen mag worden. Ze kunnen er dus niet handhaven.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vincenz0
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-05 09:40

Vincenz0

Coder

Ik raad iedereen aan om er voor te gaan zitten en deze video's te kijken:
YouTube: DJI Mavic - Explaining Compass Errors & GPS Issues - Part 1 Fligh...
En dan ook part 2 en 3.

Flyaways gebeurt heel erg zelden, en alleen bij:
Geen goed GPS ontvangst of Kompas heeft interference van metaal oid. of WIND.

Mocht hij onverhoopt in ATTI mode gaan, dan ben je 100% zelf de piloot en moet je het ding terug naar huis sturen, hij zal niet compenseren voor wind of drifts. het helpt om laag te gaan vliegen, dan kunnen de optische sensoren nog helpen. en heb je ook minder wind.

Mocht hij de strijd aan het verliezen zijn met de wind. zet hem op sport modus en stuur hem zelf naar huis. vlieg zo laag mogelijk. want hoe lager hoe minder wind.

En gebruik de Return to Home functie eigenlijk liefst nooit. zeker niet op het moment als dingen misgaan, met slecht GPS ontvangst, compas is wack. of je vliegt in sterke wind, dan komt hij nooit thuis met return to home, de motoren gebruiken minder energie om hem stabiel te houden vergeleken met manual input, wat er voor zorgt dat ie weg geblazen kan worden.

Je hoeft niet bang te zijn. gewoon fly responsible, en ken je drone. :)

Dat het forum volstaat met flyaways is omdat mensen hun eerste drone aanschaffen, het ding even 100 meter hoog sturen in een 60 KM/u of hogere wind die je helemaal niet voelt op de grond, en bye bye drone.
Daarnaast is dit een meer mainstream drone, dus veel meer mensen schaffen hem aan. meer users is meer problemen.

Ik ben door een hoop topics gegaan op het forum en 95% van de tijd ging het echt om pilot error, van de ander 5 % is er discussie over magnetische interferentie. en bij al die zaken had de juiste manual input hem kunnen redden. maar mensen verwachten dat die drone gewoon altijd stilhangt, maar dat hoeft niet altijd zo te zijn. zodra hij lost is, moet je zelf sturen zoals een echte helikopter piloot, airspeed is niet ground speed.

Ik heb nu de mini sinds een week en al flink mee gevlogen, wat een leuk speelgoed.
Je kunt hier dingen mee fotograferen op vakantie die je anders nooit had gemaakt, wat een vrijheid.

[ Voor 56% gewijzigd door Vincenz0 op 02-01-2020 07:50 ]

Coding 4 Fun!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gold_dust
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 05-08-2021
Vincenz0 schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 04:58:

Flyaways gebeurt heel erg zelden, en alleen bij:
Geen goed GPS ontvangst of Kompas heeft interference van metaal oid. of WIND.

Mocht hij onverhoopt in ATTI mode gaan, dan ben je 100% zelf de piloot en moet je het ding terug naar huis sturen, hij zal niet compenseren voor wind of drifts. het helpt om laag te gaan vliegen, dan kunnen de optische sensoren nog helpen. en heb je ook minder wind.

Mocht hij de strijd aan het verliezen zijn met de wind. zet hem op sport modus en stuur hem zelf naar huis. vlieg zo laag mogelijk. want hoe lager hoe minder wind.

En gebruik de Return to Home functie eigenlijk liefst nooit. zeker niet op het moment als dingen misgaan, met slecht GPS ontvangst, compas is wack. of je vliegt in sterke wind, dan komt hij nooit thuis met return to home, de motoren gebruiken minder energie om hem stabiel te houden vergeleken met manual input, wat er voor zorgt dat ie weg geblazen kan worden.
De Mini wordt vermarkt als instap drone, maar vervolgens werkt return to home niet bij wind. Ik vraag me af waarom het er dan op zit als het niet goed werkt, het geeft een vals gevoel van veiligheid. Even de drone in sportsmode zetten en naar huis vliegen gaat voor veel beginners niet lukken. Er zijn video's van meer ervaren drone piloten die de Mini bijna kwijtgeraakt zijn, zelfs al gaan ze lager in sportsmode vliegen.

Het lijkt er op dat DJI zich te veel heeft laten leiden door de 250 gram grens en niet goed heeft nagedacht over de consequenties van de problemen met een te lichte, kleine drone. Een opvolger van de Spark zou misschien een betere keuze zijn geweest. Juist voor beginners, die nu allemaal een Mini kopen, is een wat zwaardere, sterkere drone een betere keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincenz0

Vincenz0

Coder

Het klopt dat de mini als een instap drone word gezien, daar ben ik het persoonlijk niet erg mee eens, hij mist bijvoorbeeld collision avoidance features. Ook is 500 euro geen bedrag voor een beginner. een beginner zou eigenlijk een twello of ander goedkoper merk moeten kopen. Drone vliegen is eigenlijk geen speelgoed.

Return to home werkt trouwens prima, maar misschien niet bij erg sterke wind (meer dan 50 KM/u lijkt het op) De drone geeft aan de gebruiker aan dat er teveel wind is en zegt dat je zo snel mogelijk moet landen, al veel eerder bij het opstijgen/vliegen maar dat word genegeerd door de gebruikers. met alle gevolgen van dien. kijk maar eens door de logs van die mensen die op het forum praten over flyaways. wat trouwens erg zeldzaam is. je hoort natuurlijk alleen de mensen met problemen op een forum.

Ik ben het eens met je dat de drone in theorie alle zijlen zou moeten bijzetten als ie wegdrift, misschien gaan ze dat nog toevoegen/fixen in een update, ik denk dat dat niet standaard is omdat je op zo'n moment geen enkele manual controle meer hebt want alle motor power word ingezet op het position hold systeem.

Naar mijn ervaring kan het ding prima vliegen in de wind, het gaat pas mis bij echt heel erg harde wind, en daar is ie gewoon niet op gemaakt. Mocht je een zwaardere en sterkere drone willen geef meer geld uit aan een mavic air of mavic 2 pro/zoom, die zwaarder zijn en dus onder andere regels vallen.

Coding 4 Fun!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:51

Sorcerer8472

Mens sana?

-edit: voorbarige reactie, verwijderd-

[ Voor 94% gewijzigd door Sorcerer8472 op 03-01-2020 09:43 ]

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierz
Vincenz0 schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 09:19:
Het klopt dat de mini als een instap drone word gezien, daar ben ik het persoonlijk niet erg mee eens, hij mist bijvoorbeeld collision avoidance features. Ook is 500 euro geen bedrag voor een beginner. een beginner zou eigenlijk een twello of ander goedkoper merk moeten kopen. Drone vliegen is eigenlijk geen speelgoed.

Return to home werkt trouwens prima, maar misschien niet bij erg sterke wind (meer dan 50 KM/u lijkt het op) De drone geeft aan de gebruiker aan dat er teveel wind is en zegt dat je zo snel mogelijk moet landen, al veel eerder bij het opstijgen/vliegen maar dat word genegeerd door de gebruikers. met alle gevolgen van dien. kijk maar eens door de logs van die mensen die op het forum praten over flyaways. wat trouwens erg zeldzaam is. je hoort natuurlijk alleen de mensen met problemen op een forum.

Ik ben het eens met je dat de drone in theorie alle zijlen zou moeten bijzetten als ie wegdrift, misschien gaan ze dat nog toevoegen/fixen in een update, ik denk dat dat niet standaard is omdat je op zo'n moment geen enkele manual controle meer hebt want alle motor power word ingezet op het position hold systeem.

Naar mijn ervaring kan het ding prima vliegen in de wind, het gaat pas mis bij echt heel erg harde wind, en daar is ie gewoon niet op gemaakt. Mocht je een zwaardere en sterkere drone willen geef meer geld uit aan een mavic air of mavic 2 pro/zoom, die zwaarder zijn en dus onder andere regels vallen.
Precies, er bestaat niet zoiets als een instap drone. Drone vliegen is niet voor iedereen. Als je niet begrijpt dat er in hogere luchtlagen meer wind is en dat de drone precies daarheen gaat als je op RTH drukt dan Is een drone niet voor jou.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:06
Je kan RTH hoogte instellen toch :)
Mavic Mini is schijnbaar gewoon erg licht en weer net even anders dan eerdere DJI Drones.

[ Voor 56% gewijzigd door matthijst op 03-01-2020 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierz
Je kan RTH hoogte uiteraard instellen, maar dat doe je idealiter op een hoogte dat hij overal overheen vliegt. En waar de wind dus ook geen obstakels tegenkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Dacht dat default 30 meter was.
Hogere luchtlagen klinkt nogal dramatisch, alsof je RTH op 100 meter doet.

En je spreekt jezelf een beetje tegen: "Als je niet begrijpt dat er in hogere luchtlagen meer wind is en dat de drone precies daarheen gaat als je op RTH drukt dan Is een drone niet voor jou."

Als je hoog genoeg genoeg moet zitten om geen obstakels tegen te komen maar de wind daar wel harder waait dan kan je dus nooit RTH gebruiken 8)7
Of, de conclusie moet zijn dat je niet moet vliegen als het te hard waait, alleen is te hard bij de mini schijnbaar eerder dan bij andere drones.

[ Voor 69% gewijzigd door matthijst op 03-01-2020 14:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pierz
Hoezo spreek ik mezelf tegen? Haal die hamer maar weg hoor, je laatste conclusie is de juiste.

Hoe kleiner de drone hoe meer moeite hij met wind heeft. En wederom, wie dat niet snapt kan beter geen drone vliegen (even ge-edit, was niet als aanval op jou bedoeld).

[ Voor 30% gewijzigd door Pierz op 03-01-2020 14:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vincenz0

Vincenz0

Coder

Ik denk trouwens dat dit juist bewijst dat de regulaties voorgesteld door EU/Overheid verstandig zijn, misschien een drone vlieg brevet oid. ipv wat nu iets van een vragenlijst wordt.

Als men niet de basics begrijpt van vliegen waarom dan toestaan om rond te vliegen met alle gevolgen van dien?

Toen ik jonger was werd ik nog lid van een model vliegtuig vereniging en je mocht echt niet zomaar ergens gaan vliegen alleen op bepaalde plaatsen en moest een brevet halen om überhaupt zonder toezicht te gaan vliegen op het model vliegveld.

Dat deze drone nu precies buiten alle regulaties valt door zijn gewicht is een handigheidje, maar dat betekend niet dat je nu maar gewoon onzorgvuldig moet gaan vliegen. ik zie nu al een filmpje hier waarbij de wet word overtreden, Met betrekking tot het overvliegen van personen en het dicht bij gebouwen vliegen, leuk al die shots die je maakt maar verstandig is het niet.

Coding 4 Fun!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Tsja, je moet er ook niet te ver in doorschieten denk ik.
Als je in een oudjaarsnacht 2 doden, 500 mensen op de spoedeisende hulp en 15 miljoen schade hebt, dan zijn er dingen die meer aandacht verdienen dan een drone van 250 gram die over het strand vliegt 🙂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincenz0

Vincenz0

Coder

Daar heb je helemaal gelijk in, maar het laat wel zien dat men eigenlijk niet weet wat hij doet.

Coding 4 Fun!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joblamie
  • Niet online
Het doel van mijn filmpje hier plaatsen was om mensen te enthousiasmeren over de mogelijkheden die het ding biedt en de mooie beelden die het maakt. Niet om gezeur te krijgen over regelgeving.

Ik ben me juist zeer bewust van de regels en houd hier zoveel mogelijk rekening mee. Vooral het privacy-aspect. Ik vlieg behoedzaam en rustig en houd de drone in het zicht. Soms zoek je echter de grenzen van het toelaatbare op wanneer je ervan overtuigd bent dat het geen kwaad kan en het iets moois oplevert (in dit geval een onschuldig filmpje).

Daarnaast: Iedereen weet dat de regels voor meerdere interpretaties vatbaar zijn. Zo is 1 gebouw (de vuurtoren) geen aaneengesloten bebouwing. En als met aaneengesloten bebouwing een heel dorp of stad wordt bedoeld waarom is er dan een uitzondering voor wegen in 30km zones binnen bebouwde kom? Hier is al zoveel discussie over geweest.

Ik heb het filmpje verwijderd om verder gezeur voor te zijn. Begrijp me niet verkeerd, jullie hebben natuurlijk wel een klein beetje gelijk, maar ik ben van mening dat dit nog net binnen de grenzen van het toelaatbare valt en ben niet opzoek naar gezeur hierover.

Geen filmpjes meer van mij dus ;-)

[ Voor 3% gewijzigd door joblamie op 03-01-2020 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
Als dat de tendens in dit topic gaat worden ben ik ook snel weg hoor ;)
Naar mijn mening kun je in Nederland bijna niet meer legaal vliegen. Of het is natura 2000, of er is teveel bebouwing, of er zijn teveel mensen. (Overigens is er geen eenduidige definitie hoeveel mensen dit zouden zijn, men spreekt alleen over mensenmenigte.) Dan spreek ik nog niet eens over de vele no fly zones. Zie dan nog maar eens een plekjes te vinden.
Gelukkig wordt de regelgeving binnen een aantal maanden hier een stuk soepeler in gezien dan de EU-regelgeving van kracht wordt. Ik heb begrepen dat in de toekomst ook wat beter naar de Natura2000 regelgeving m.b.t. drones wordt gekeken, want deze is nu veel te straf.

[ Voor 8% gewijzigd door Cheesy op 03-01-2020 17:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Hebben jullie weleens iemand anders met een drone in 't wild gezien?
Ik nog nooit, nergens.
Ben wel benieuwd hoeveel drones d'r nou in NL vliegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:51

Sorcerer8472

Mens sana?

matthijst schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 17:55:
Hebben jullie weleens iemand anders met een drone in 't wild gezien?
Ik nog nooit, nergens.
Ben wel benieuwd hoeveel drones d'r nou in NL vliegen.
In Nederland een keer of 3, 4 in mijn hele leven. In het buitenland op pittoreske plekken vaker.
matthijst schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 14:44:
Tsja, je moet er ook niet te ver in doorschieten denk ik.
Als je in een oudjaarsnacht 2 doden, 500 mensen op de spoedeisende hulp en 15 miljoen schade hebt, dan zijn er dingen die meer aandacht verdienen dan een drone van 250 gram die over het strand vliegt 🙂
Dit!! Alle perspectief is zoek. Natuurlijk, bij schenden van bepaalde zaken kan er veel schade ontstaan, denk aan luchtverkeer! Echter, bij een DJI drone is het nog best lastig. Als de accu bijna leeg is dan gaat hij expres langzaam dalen, in een actie die zelfs de accucapaciteit kan beschadigen. Uit de lucht op een persoon vallen oid zie ik niet zomaar gebeuren.

Dat mensen op fora soms fel reageren is dat ze bang zijn dat de acties van één iemand het voor een hele groep kunnen verpesten, en daar zit natuurlijk wat in.

Wat ik me trouwens afvraag: een vrijstaand huis met een eigen tuin, da's geen aaneengesloten bebouwing toch? Of een wijk waarin meerdere vrijstaande huizen staan? :)

Ga verder vooral door met filmpjes posten!

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• redslow
redslow schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 20:24:
[...]

Ik heb de vluchten terug gekeken. Ik wacht altijd tot alles groen is en dat was ook in alle vluchten het geval. Goede gps en verbinding.

Dus geen idee. Anyway de Drone en de controller gaat naar de fabrikant want zij vinden het ook raar. Denkelijk toch ergens een fout in het systeem.
Update.

Ik krijg een nieuwe Drone en controller voor niks. Schijnbaar toch een fout in het systeem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pierz
joblamie schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 16:56:
Het doel van mijn filmpje hier plaatsen was om mensen te enthousiasmeren over de mogelijkheden die het ding biedt en de mooie beelden die het maakt. Niet om gezeur te krijgen over regelgeving.

Ik ben me juist zeer bewust van de regels en houd hier zoveel mogelijk rekening mee. Vooral het privacy-aspect. Ik vlieg behoedzaam en rustig en houd de drone in het zicht. Soms zoek je echter de grenzen van het toelaatbare op wanneer je ervan overtuigd bent dat het geen kwaad kan en het iets moois oplevert (in dit geval een onschuldig filmpje).

Daarnaast: Iedereen weet dat de regels voor meerdere interpretaties vatbaar zijn. Zo is 1 gebouw (de vuurtoren) geen aaneengesloten bebouwing. En als met aaneengesloten bebouwing een heel dorp of stad wordt bedoeld waarom is er dan een uitzondering voor wegen in 30km zones binnen bebouwde kom? Hier is al zoveel discussie over geweest.

Ik heb het filmpje verwijderd om verder gezeur voor te zijn. Begrijp me niet verkeerd, jullie hebben natuurlijk wel een klein beetje gelijk, maar ik ben van mening dat dit nog net binnen de grenzen van het toelaatbare valt en ben niet opzoek naar gezeur hierover.

Geen filmpjes meer van mij dus ;-)
Ik wilde alleen aangeven dat dit officieel niet mag, maar ‘moreel’ lijkt het me een prima filmpje. Er kijken in dit topic denk ik ook wel beginners mee en dan is het handig voor hen om te weten wat officieel wel en niet toegelaten is. Maar zo teruglezend is mijn text wat bot, excuses daarvoor.

Ik ben zelf ook geen heilige, oudjaarsdag heb ik nog een 50 km weg gekruist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1317946

Beste mensen met een mavic mini.
Ik heb een vraag maar heb nog nergens antwoord gekregen. Hoe is het bereik van de mini en krijgen jullie vaak meldingen over weak signal? Ook hoor ik zeggen veel mensen dat het signaal vaak wegvalt hebben jullie dit ervaren?
Graag reactie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onsgeluk
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-11-2022

onsgeluk

Beroepsprutser

Anoniem: 1317946 schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 22:54:
Ik heb een vraag maar heb nog nergens antwoord gekregen. Hoe is het bereik van de mini en krijgen jullie vaak meldingen over weak signal? Ook hoor ik zeggen veel mensen dat het signaal vaak wegvalt hebben jullie dit ervaren?
Graag reactie
Lees het topic terug, wisselende ervaringen.

iR Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joblamie
  • Niet online
Graag reactie
Mijn ervaring in de buurt van bebouwd gebied is “weak signal” meldingen na 200 à 300 meter en volledig wegvallen van de verbinding na circa 400 meter. Bij volledig open vlaktes bestuurbaar tot zo’n 700 à 800 meter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincenz0

Vincenz0

Coder

Excuses over het filmpje, het was een mooi filmpje en je doet er denk ik niemand kwaat mee.

Bereik is inderdaad soms erg matig, komt ook doordat Wifi word gebruikt door mensen in huis/bedrijven.

Ik heb tot nu toe maximaal 600 meter gehaald in een compleet open veld.

Ik zag online een aantal opties om de remote te modden, door er een normale wifi antenne connector op te zetten en vervolgens de antennes te vervangen, ik zit te denken aan simpelweg wat 5-6 Dbi omni antennes er op te zetten, de huidige antennes lijken mij 3-4 Dbi. Dat zou zomaar al genoeg moeten zijn.

Natuurlijk moet je altijd hem officieel binnen zichtbereik houden.. naar mijn test kon ik hem nog zien toen het signaal problemen gaf.

Info over controller mods is hier:
https://mavicpilots.com/t...-antenna-mods-only.36845/

Coding 4 Fun!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
gold_dust schreef op woensdag 1 januari 2020 @ 11:15:
[...]

De DJI Mavic Mini forums beginnen inmiddels behoorlijk vol te lopen met threads over fly-aways en crashes. Die 'maximum power reached' in rth modus lijkt een oorzaak te zijn van sommige fly-aways omdat de Mini te weinig vermogen heeft als het een beetje waait om terug te keren, helemaal als je rth hoogte 'veilig' hoog staat waar het harder waait waardoor de drone dan wegdrift. Verder lijken er ook veel compass errors voor te komen.

Ik was in de markt voor een Mini maar ben toch blij dat ik gewacht heb, eerst maar wachten tot de kinderziektes er uit zijn. Een DJI is wat dat betreft net een Duitse auto: nooit in het eerste jaar van productie kopen en daarna is het nog geluk hebben. Op de Spark heb ik uiteindelijk ook alleen maar gewacht en nooit aangeschaft.
Die max power reached melding krijg ik ook wel eens, maar eigenlijk alleen in sport modus.
Nog niet in rth mode gehad.

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• rimave
Afgelopen kerst is de Mavic Mini mee geweest naar Texel en daar ook even gevlogen.
In de duinen kwam ik bij toeval een kudde paarden tegen. Ik wilde ze niet laten schrikken, dus ben langzaam naar ze toe gevlogen. Daar werden ze niet warm of koud van, dus een paar mooie opnames kunnen maken:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bvsteyn
rimave schreef op zondag 5 januari 2020 @ 14:17:
Afgelopen kerst is de Mavic Mini mee geweest naar Texel en daar ook even gevlogen.
In de duinen kwam ik bij toeval een kudde paarden tegen. Ik wilde ze niet laten schrikken, dus ben langzaam naar ze toe gevlogen. Daar werden ze niet warm of koud van, dus een paar mooie opnames kunnen maken:

[YouTube: Texel, Kerst 2019]
Mooie opnames idd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelmg2
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 23:38
Poeh, levertijd Fly More combo bij Coolblue enkele weken, begin februari. Ik kan m dus niet meenemen op wintersport.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierz
Graag reactie
Tot nu toe in open veld 800m weggeweest. Nog geen weak signal melding gehad, maar toen kon ik hem echt niet meer zien en ben ik teruggevlogen.

Zoals al eerder aangegeven zal in bebouwd gebied veel wifi storing zijn en kan je er geen pijl op trekken wat het bereik daar zal zijn.
marcelmg2 schreef op zondag 5 januari 2020 @ 22:47:
Poeh, levertijd Fly More combo bij Coolblue enkele weken, begin februari. Ik kan m dus niet meenemen op wintersport.
Hou ook de apple store en mediamarkt in de gaten.

[ Voor 17% gewijzigd door Pierz op 05-01-2020 23:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelmg2
Bedankt voor de tip, ik zit echter 'vast' aan CB ivm (digitale) waardebonnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:40
Gelukkig heb ik mijn bestelling kunnen annuleren nog vorige week, aangezien ik alvast de DJI app ging installeren en er toen achter kwam dat deze niet werkte op mijn telefoon (Note 10+ met Android 10). Nu blijkt dus dat dit probleem al maanden bekend is, dat de app niet werkt op veel toestellen met Android 10, en DJI er nog geen oplossing voor heeft.

Ik wacht nog wel een paar maanden tot dit is opgelost, geen zin in een 500 euro paperweight. Wat een faal dit van DJI zeg. In de tussentijd kan ik op zoek naar een ander merk dat het wel goed voor elkaar heeft.

Zou handig zijn om deze waarschuwing in dit topic op te nemen dat voorlopig je met Android 10 waarschijnlijk niks met je drone kan.

[ Voor 10% gewijzigd door Phusebox op 06-01-2020 09:33 ]

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeareX
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Hier ook een Samsung S10 met Android 10. Sinds de Android 10 update ging het mis. App versie 1.0.3 heb ik nog wel werkend gekregen, maar versie 1.0.4 niet meer.
DJI heeft in hun forum aangegeven eraan te werken samen met Samsung en ze verwachten eind januari een fix te hebben. Het schijnt te maken hebben met Android 10 i.c.m. de Exynos chipset.
Hopelijk is het inderdaad eind januari klaar, want in februari ga ik op vakantie en wil ik m'n drone wel graag kunnen gebruiken!

Bron:
"With regards to the Samsung S10 compatibility concern, we have communicated with Samsung and verified the cause of the issue and now our DJI R&D department are working hard to test and optimize the DJI Fly application to work with the Samsung S10 that is estimated to be released on late January."

[ Voor 28% gewijzigd door FeareX op 06-01-2020 14:35 ]

Canon EOS R | Olympus OM-1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:40
FeareX schreef op maandag 6 januari 2020 @ 14:29:
Hier ook een Samsung S10 met Android 10. Sinds de Android 10 update ging het mis. App versie 1.0.3 heb ik nog wel werkend gekregen, maar versie 1.0.4 niet meer.
DJI heeft in hun forum aangegeven eraan te werken samen met Samsung en ze verwachten eind januari een fix te hebben. Het schijnt te maken hebben met Android 10 i.c.m. de Exynos chipset.
Hopelijk is het inderdaad eind januari klaar, want in februari ga ik op vakantie en wil ik m'n drone wel graag kunnen gebruiken!

Bron:
"With regards to the Samsung S10 compatibility concern, we have communicated with Samsung and verified the cause of the issue and now our DJI R&D department are working hard to test and optimize the DJI Fly application to work with the Samsung S10 that is estimated to be released on late January."
Best knap eigenlijk zoiets, heb nog geen enkele app gehad die problemen geeft met Android 10 of een bepaalde chipset. Laten we voor iedereen hopen dat ze het fixen. Ik koop hem pas als het opgelost is.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lambiek19
Houden we het gezellig?

[ Voor 82% gewijzigd door Wormaap op 06-01-2020 22:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeareX
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Hier hebben we topic reports voor.

[ Voor 72% gewijzigd door Wormaap op 06-01-2020 22:49 ]

Canon EOS R | Olympus OM-1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandermark
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15:20
Op mijn Xiaomi Mi9 met Android 10 geeft de app geen enkel probleem, werkt feilloos :)

STRAVA | Panasonic 5kW J Monoblock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelmg2
Overmorgen kan ik testen of het ook allemaal werkt op een OnePlus 7 Pro met Android 10....
Net een 2e kansje Combo bij CB besteld. Er was er vanochtend ook één, maar die was erg snel weer weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
marcelmg2 schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 15:13:
Overmorgen kan ik testen of het ook allemaal werkt op een OnePlus 7 Pro met Android 10....
Net een 2e kansje Combo bij CB besteld. Er was er vanochtend ook één, maar die was erg snel weer weg.
Nice! Uit interesse, wat vragen ze nog voor zo'n 2e kansje?

De Fly More Combo is op de website van DJI overigens al een tijdje te bestellen. Nog steeds weinig tot geen voorraad bij andere Nederland (web)winkels.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marcelmg2
Deze was 436, die van vanochtend ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCNY
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 22:27
marcelmg2 schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 15:13:
Zitten er dan nog addertjes onder t gras? Dat je m niet meer kan registreren voor Care refresh ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelmg2
Geen idee, dat zal ik dus moeten uitproberen. Kan zijn dat die optie weg is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vincenz0

Vincenz0

Coder

Ik heb de care refresh aangeschaft, maar ik denk dat het eigenlijk nutteloos was.

Van de crashes die ik heb gezien op verschillende fora breekt 1 arm van je drone af en gaan de propelors kapot bij ernstige crashes.

Een vervangings arm met motor en al op ali express is 15 dollar. een stuk minder dan care refresh en eigen risico van die verzekering...
http://nl.aliexpress.com/...SearchText=mavic+mini+arm

Ik had ook op een forum gezien dat een aantal mensen de arm gewoon met epoxy aan elkaar hadden gelijmd en het nog steeds prima vloog na uren en nog steeds vast bleef.. ook een optie..

Je moet natuurlijk wel weer handig zijn, maar daar zijn we tweakers voor..

[ Voor 32% gewijzigd door Vincenz0 op 07-01-2020 21:32 ]

Coding 4 Fun!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

DCNY schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 18:57:
[...]

Zitten er dan nog addertjes onder t gras? Dat je m niet meer kan registreren voor Care refresh ofzo?
Ik zag hem ook op CB, product is iets beschadigd (krasjes etc), ik wacht liever op een nieuwe..

Iemand een idee of de levertijden van de DJI site zelf een beetje accuraat zijn?
Op zich wil ik hem daar ook wel bestellen, maar dan moet die wel binnen die termijn binnen zijn (12-19 werkdagen)..

[ Voor 23% gewijzigd door Anoniem: 35872 op 08-01-2020 08:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
Anoniem: 35872 schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 08:33:
[...]

Ik zag hem ook op CB, product is iets beschadigd (krasjes etc), ik wacht liever op een nieuwe..

Iemand een idee of de levertijden van de DJI site zelf een beetje accuraat zijn?
Op zich wil ik hem daar ook wel bestellen, maar dan moet die wel binnen die termijn binnen zijn (12-19 werkdagen)..
Sinds vandaag (gisterenavond?) weer op voorraad bij Apple. Morgen in huis:
https://www.apple.com/nl/...mini-drone-fly-more-combo

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/bRhLZ00/2020-01-08-08-40-28-DJI-Mavic-Mini-Drone-Fly-More-combo-Apple-NL.png

[ Voor 9% gewijzigd door Cheesy op 08-01-2020 08:40 ]

Pagina: 1 ... 5 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Hoewel het begrijpelijk is dat mensen op zoek zijn naar extra zendvermogen, is dit topic niet de plek om het omzeilen van wetgeving en/of beveiligingen te bespreken.