Ik raad iedereen aan om er voor te gaan zitten en deze video's te kijken:
YouTube: DJI Mavic - Explaining Compass Errors & GPS Issues - Part 1 Fligh...
En dan ook part 2 en 3.
Flyaways gebeurt heel erg zelden, en alleen bij:
Geen goed GPS ontvangst of Kompas heeft interference van metaal oid. of WIND.
Mocht hij onverhoopt in ATTI mode gaan, dan ben je 100% zelf de piloot en moet je het ding terug naar huis sturen, hij zal niet compenseren voor wind of drifts. het helpt om laag te gaan vliegen, dan kunnen de optische sensoren nog helpen. en heb je ook minder wind.
Mocht hij de strijd aan het verliezen zijn met de wind. zet hem op sport modus en stuur hem zelf naar huis. vlieg zo laag mogelijk. want hoe lager hoe minder wind.
En gebruik de Return to Home functie eigenlijk liefst nooit. zeker niet op het moment als dingen misgaan, met slecht GPS ontvangst, compas is wack. of je vliegt in sterke wind, dan komt hij nooit thuis met return to home, de motoren gebruiken minder energie om hem stabiel te houden vergeleken met manual input, wat er voor zorgt dat ie weg geblazen kan worden.
Je hoeft niet bang te zijn. gewoon fly responsible, en ken je drone.
Dat het forum volstaat met flyaways is omdat mensen hun eerste drone aanschaffen, het ding even 100 meter hoog sturen in een 60 KM/u of hogere wind die je helemaal niet voelt op de grond, en bye bye drone.
Daarnaast is dit een meer mainstream drone, dus veel meer mensen schaffen hem aan. meer users is meer problemen.
Ik ben door een hoop topics gegaan op het forum en 95% van de tijd ging het echt om pilot error, van de ander 5 % is er discussie over magnetische interferentie. en bij al die zaken had de juiste manual input hem kunnen redden. maar mensen verwachten dat die drone gewoon altijd stilhangt, maar dat hoeft niet altijd zo te zijn. zodra hij lost is, moet je zelf sturen zoals een echte helikopter piloot, airspeed is niet ground speed.
Ik heb nu de mini sinds een week en al flink mee gevlogen, wat een leuk speelgoed.
Je kunt hier dingen mee fotograferen op vakantie die je anders nooit had gemaakt, wat een vrijheid.
[
Voor 56% gewijzigd door
Vincenz0 op 02-01-2020 07:50
]