Iemand praktische tips hoe je de camera iets naar links of rechts kunt laten filmen ipv recht vooruit?
( dus bv een fietser schuin van achter file en en volgenj
( dus bv een fietser schuin van achter file en en volgenj
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Ik had de normale versie zonder de koffer. Maar ik denk dat een tas wel handiger is aangezien je deze gewoon om je schouder kan hangen en je je handen vrij hebt.rik schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 21:06:
[...]
Thanks. Bevalt de tas dan ook beter dan de grijze koffer? Of had je die wellicht er niet bij.
Dat gevoel komt me bekend voor, heb na een MP nog 2x een Spark aangeschaft & verkocht, Air gehad, verkocht, toch weer Spark aangeschaft, verkocht... en nu kon ik de Mini echt niet overslaan.BlazeMuis schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 21:20:
Een aantal maanden geleden mijn Mavic Air verkocht, maar met die mini begint het toch wel weer te kriebelen. Zeker nu het herfst is en de winter eraan komt.
Ik weet alleen nog niet of ik de fly more combo ga halen, of gewoon de normale goedkopere.
3 batterijen is wel fijn, maar met de mavic air heb ik ze nooit gebruikt.
Ik zat in hetzelfde schuitje en heb geen spijt. De Mini doet zeker niet onder voor de Air.BlazeMuis schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 21:20:
Een aantal maanden geleden mijn Mavic Air verkocht, maar met die mini begint het toch wel weer te kriebelen. Zeker nu het herfst is en de winter eraan komt.
Ik weet alleen nog niet of ik de fly more combo ga halen, of gewoon de normale goedkopere.
3 batterijen is wel fijn, maar met de mavic air heb ik ze nooit gebruikt.
The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.
Alleen in midden Nederland.ourplayground schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 14:04:
[...]
Ik gebruik DroneZones, hierin kunnen mensen aangeven waar wat te bekijken is. let wel dat je ff checked of je er ook daadwerkelijk mag vliegen.
The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.
Heb je de app gecheckt? Ik kan namelijk ook plekken in Friesland zien...
Jazekers. Daarom werd mijn verwachting ook getemperd toen ik hem opende en alleen pinnetjes zag in midden Nederland.ourplayground schreef op woensdag 20 november 2019 @ 08:38:
[...]
Heb je de app gecheckt? Ik kan namelijk ook plekken in Friesland zien...
En je hebt ook op " tap to search here" getikt als je in de regio bent waar je wil checken wat er is te doen?rimave schreef op woensdag 20 november 2019 @ 08:59:
[...]
Jazekers. Daarom werd mijn verwachting ook getemperd toen ik hem opende en alleen pinnetjes zag in midden Nederland.
ourplayground schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 14:04:
[...]
Ik gebruik DroneZones, hierin kunnen mensen aangeven waar wat te bekijken is. let wel dat je ff checked of je er ook daadwerkelijk mag vliegen.
Zon beetje elke mediamarkt en kamera express hebben de drone (niet de fly more) op voorraad.Frituurpanda schreef op woensdag 20 november 2019 @ 13:11:
Is de drone nog ergens in NL te koop?
in Groningen is ie nog wel op voorraad bij de MediaMarktFrituurpanda schreef op woensdag 20 november 2019 @ 13:19:
@BlazeMuis Fair enough, was inderdaad op zoek naar de fly more versie..
[ Voor 7% gewijzigd door Cheesy op 20-11-2019 13:56 ]
Vanmiddag was ie heel even op voorraad bij coolblue. Toen heb ik er 1 mee gepakt. Goed in de gaten houden.Frituurpanda schreef op woensdag 20 november 2019 @ 13:19:
@BlazeMuis Fair enough, was inderdaad op zoek naar de fly more versie..
[ Voor 5% gewijzigd door joblamie op 20-11-2019 17:20 ]
Dank voor tip, werkt maar hoopte dat je ofwel de camera onder een hoek kon zetten of de drone kon roteren tov de rechter joystick. Tips en tricks dus welkom!Cheesy schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 21:04:
In mode 2 en 3 de throttle schuin naar boven duwen. In mode 1 kan het ook maar dan moet je met beide sticks sturen. Linker stick vooruit en rechter stick naar links of rechts.
Drone Insight - De plek waar jouw drone avontuur een vlucht krijgt!
Zeker gaaf, maar dit ga je in Nederland niet reddenFrituurpanda schreef op donderdag 21 november 2019 @ 18:31:
Gave review met range test: YouTube: DJI Mavic MINI Range Test to 0% Power - How Far Will it Go? (Bonus C.... 5.5km :O!
Ik heb 650meter gehaald met wat hiccups en meldingen. Dat had nog wel verder gekund, maar dan moest ik over wegen vliegen wat ik niet gedaan heb. Maar als je al regelmatig hickups krijgt is vliegen niet fijn.ourplayground schreef op donderdag 21 november 2019 @ 19:24:
[...]
eker gaaf, maar dit ga je in Nederland niet redden
[ Voor 12% gewijzigd door iisworks op 22-11-2019 07:49 ]
Ik houd het al een paar dagen in de gaten, helaas niet.MegaMagnetron schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 13:02:
Iemand enig idee of de flymore nog ergens te verkrijgen is?
[ Voor 66% gewijzigd door iisworks op 22-11-2019 17:40 ]
[ Voor 8% gewijzigd door Tuur75 op 22-11-2019 22:47 ]
Geen informatie beschikbaar
[ Voor 41% gewijzigd door iisworks op 23-11-2019 13:42 ]
Klopt, volgend jaar zal je de boel moeten registreren in de EU.dipje2 schreef op zaterdag 23 november 2019 @ 17:45:
Ik heb even lopen zoeken door het topic, maar dit nog niet gevonden. Sorry als het al wel besproken is:
Als ik de nieuwe regels er op na lees, is er vrijstelling voor registratie voor drones onder de 250gr _zonder camera_.
Dus dit betekent dat de Mavic Mini hier in de EU sowieso _niet_ onder de speelgoed-drones valt en dus een registratie vereist (en zelfs een ID zender over een paar jaar).
edit: Alhoewel ik die eis van 'zonder camera' niet op elke site tegenkom... so I'm confused ...
Toch? Of lees ik het verkeerd?
Is er dan nog een verschil tussen een Mavic mini (<250) en een Spark bijv? en maakt het zakelijk nog wat uit?ourplayground schreef op zaterdag 23 november 2019 @ 18:08:
[...]
Klopt, volgend jaar zal je de boel moeten registreren in de EU.
Anoniem: 188103
Wil je wel betalen voor zo’n test? Registratie is ook niet echt goedkoop in verhouding met de prijs van de drone.dipje2 schreef op zondag 24 november 2019 @ 00:51:
Ik denk dat die test nou niet bepaald moeilijk zal zijn of zo. Nog sterker, het lijkt me erg fijne achtergrond kennis om te hebben aangezien ik nooit iets met vlieglessen of modelvliegen heb gedaan.
Of overschat ik de lesstof dan?
Wat gaat registratie dan kosten?Anoniem: 188103 schreef op zondag 24 november 2019 @ 01:12:
[...]
Wil je wel betalen voor zo’n test? Registratie is ook niet echt goedkoop in verhouding met de prijs van de drone.
Volgens mij kost 't nu ook al iets van 75 euro, zal wel niet minder worden.
Je hebt helemaal gelijk. Volgens mij heb je voor zakelijk vliegen altijd een ROC nodig.Worsteneter schreef op zaterdag 23 november 2019 @ 21:30:
[...]
Is er dan nog een verschil tussen een Mavic mini (<250) en een Spark bijv? en maakt het zakelijk nog wat uit?
Ik dacht dat met de nieuwe regelgeving vanaf 2020 je in de 'open' categorie zakelijk ook mag vliegen, mits geregistreerd (ivm camera) maar dat er geen ROC-light oid meer vereist is. Enige verschil wat ik zie is dat je onder de 250 alleen hoeft te registeren en daarboven ook een online theorietoets moet doen. Dus daar ben je wel van vrijgesteld met de mavic mini tov spark..
Meh, ik weet het niet hoor.. ijkt mij niet dat het helemaal lucht/waterdicht zit dus als er vocht inkomt dan krijg je het ook niet makkelijk weg met alle gevolgen van dien. Verder lijkt het er op dat die motoren ook wel wat koeling kunnen gebruiken die je hiermee ook groot en deels afsluit.iisworks schreef op zondag 24 november 2019 @ 10:25:
"Motor Covers" Accessoire:
https://nl.aliexpress.com/item/4000370049012.html
Klinkt op het eerste gezicht best handig, maar ben er niet zo van overtuigd dat het slim is om iets extra's op de motoren te bevestigen. Bovendien moet je de props losschroeven waardoor het eenmalig bruikbare blauwe "thread lock" de schroefjes niet meer borgt.
[ Voor 22% gewijzigd door ourplayground op 24-11-2019 20:53 ]
Mocht je uitvinden hoe je het moet doen , dan hoor ik het graagourplayground schreef op zondag 24 november 2019 @ 20:51:
[...]
Je hebt helemaal gelijk. Volgens mij heb je voor zakelijk vliegen altijd een ROC nodig.
De kosten van zowel registreren als ROC zijn mij nog onbekend trouwens..
Ik vind het nu allemaal maar ingewikkeld, onlangs even de gemeente Gelderland gebeld met de vraag hoe ik toestemming voor vliegen in Natura2000 gebieden kan aanvragen.
Dat gaat uiteraard via een formulier (digitaal) waarbij je ook nog eens een natuurtoets moet bijvoegen. Nu ben ik aardig bedreven in het zoeken op het www maar een natuurtoets was nergens te vinden.. wel heel veel informatie over wanneer je allemaal die toets moet bijvoegen.
Verder ben ik heerlijk bezig met vluchten en filmpjes maken.
[...]
Meh, ik weet het niet hoor.. ijkt mij niet dat het helemaal lucht/waterdicht zit dus als er vocht inkomt dan krijg je het ook niet makkelijk weg met alle gevolgen van dien. Verder lijkt het er op dat die motoren ook wel wat koeling kunnen gebruiken die je hiermee ook groot en deels afsluit.
Binnenkort dus alle bejaarden op de bonRecreatief gebruik
Recreatieve activiteiten zouden kunnen worden beoordeeld als bestaand gebruik. De aard en
intensiteit van het recreatieve gebruik is echter vrij recent sterk aan het toenemen. Hierbij
moet worden gedacht aan activiteiten als mountainbiken, de E-bike waarmee de actieradius
stevig is uitgebreid, de natuurfotografie, het vliegen met drones, hondenuitlaat-services,
arrangementen en evenementen voor grote groepen etc. De intensivering van het gebruik
van de natuur dat hiermee gepaard gaat en de introductie van nieuwe vormen van gebruik
zijn nieuw en kunnen een bedreiging vormen voor de instandhoudingsdoelen. Hierbij is dus
geen sprake van bestaand gebruik en is een vergunning vereist.
Het normale recreatieve gebruik van de Veluwe in de vorm van wandelen, fietsen en
paardrijden tussen zonsopkomst en ondergang, met aangelijnde hond, op de daartoe
opengestelde paden wordt beschouwd als bestaand gebruik.
Ook de in maart 2010 aanwezige intensieve recreatieterreinen (dagrecreatie, transferia etc.)
worden beschouwd als bestaand gebruik en zijn in principe vergunningvrij.
Door middel van een nog op te stellen recreatiezoneringsplan wordt bezien waar bijsturing
van de recreatiedruk noodzakelijk is om de instandhoudingsdoelen te kunnen realiseren.
Ik hoop dat het niet al te serieus is, het probleem met drones is natuurlijk a) het geluid en b) we komen op plekken waar de fietser niet kan komen.Cheesy schreef op maandag 25 november 2019 @ 08:50:
Nog even terugkomend op die Natura2000-gebieden. In het beheerplan zou ook een en ander over drones gemeld worden. Ik heb dat gecheckt voor de Veluwe en daar geven ze inderdaad aan dat vliegen met een drone vergunningplichtig is. In het zelfde stukje blijkt dat je ook niet met een e-bike over de Veluwe mag fietsen![]()
[...]
Binnenkort dus alle bejaarden op de bon
Dat lijkt te werken, zie deze video vanaf 0:50tollo71 schreef op maandag 25 november 2019 @ 09:48:
- Weet iemand hoe de "Helix" of "Circle" pre-defined functies werken als de "target" zich verplaats (met beperkte snelheid)?
Had ik met mijn S8 ook last van. Die S8 werd ook erg warm dus hij heeft het ergens zwaar mee dan. In een Facebook groep las ik dat dat te maken had met de cache in de dji fly app. Dus die heb ik maar uit gezet.iisworks schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 14:13:
BTW: Had voor de 2e keer een spontane reboot van mijn (niet rooted) Galaxy S8 net na de start. Heeft iemand anders dat ook al eens ervaren bij de Fly app?
Supported SD Cards
UHS-I Speed Class 3 or above is required. A list of reccomended microSD cards can be found below.
Recommended microSD Cards
16 GB: SanDisk Extreme, Lexar 633x
32 GB: Samsung Pro Endurance, Samsung Evo Plus, SanDisk Industrial, Sandisk Extreme V30 A1, SanDisk Extreme V30 A2, SanDisk Extreme Pro V30 A1, SanDisk Extreme Pro V30 A2, Lexar 633x, Lexar 667x
64 GB: Samsung Pro Endurance, Samsung Evo Plus, SanDisk Extreme V30 A1, SanDisk Extreme V30 A2, Lexar 633x, Lexar 667x, Lexar 1000x, Lexar High Endurance, Toshiba EXCERIA M303 V30 A1, Netac Pro V30 A1
128 GB: Samsung Pro Plus, Samsung Evo Plus, SanDisk Extreme V30 A1, SanDisk Extreme V30 A2, SanDisk Extreme Plus V30 A1, SanDisk Extreme Plus V30 A2, Lexar 633x, Lexar 667x, Lexar 1000x, Lexar High Endurance, Toshiba EXCERIA M303 V30 A1, Netac Pro V30 A1
[ Voor 38% gewijzigd door Cheesy op 03-12-2019 10:14 ]
Ik kan me er wel wat bij voorstellen. Maar een witte zeilboot op een blauwe zee zoals eerder werd gevraagd gaat misschien beter.rimave schreef op maandag 25 november 2019 @ 12:18:
Die Helix functie werkt niet goed bij een molen. Ik had de voorkant van de molen geselecteerd, dus de Mini ging mooi een rondje om de molen starten, maar probeerde de voorkant van de molen in beeld te houden. Sja, dat gaat dus niet als hij er een rondje omheen vliegt.
Ik ben wel gecharmeerd van deze nieuwe app. Hij is een stuk fijner in gebruik dan de oude DJI app.
Ja, heb soortgelijke ervaringrimave schreef op maandag 25 november 2019 @ 12:18:
Die Helix functie werkt niet goed bij een molen. Ik had de voorkant van de molen geselecteerd, dus de Mini ging mooi een rondje om de molen starten, maar probeerde de voorkant van de molen in beeld te houden. Sja, dat gaat dus niet als hij er een rondje omheen vliegt.
Ik ben wel gecharmeerd van deze nieuwe app. Hij is een stuk fijner in gebruik dan de oude DJI app.
Misschien helpt het ook als ik bijvoorbeeld alleen de wiek die het hoogste staat selecteer, of het topje/dak van de molen.Pierz schreef op maandag 25 november 2019 @ 16:12:
[...]
Ik kan me er wel wat bij voorstellen. Maar een witte zeilboot op een blauwe zee zoals eerder werd gevraagd gaat misschien beter.
De dame in het filmpje geeft overigens de tip om contrasterende kleding te dragen.
Dat werkt denk ik beter idd, maar verandert wel je shot natuurlijk.rimave schreef op maandag 25 november 2019 @ 17:39:
[...]
Misschien helpt het ook als ik bijvoorbeeld alleen de wiek die het hoogste staat selecteer, of het topje/dak van de molen.
Ik heb redelijk wat vakjes getrokken en rondjes gevlogen om een klein slot (kasteel). Kreeg al meer het idee dat de Quickshots daar niet voor bedoeld zijn. De vliegbeweging ging in vrijwel alle gevallen door het groene vlak heen ipv eromheen. Alles mooi vloeiend maar niet de dronie die je verwacht.Pierz schreef op maandag 25 november 2019 @ 19:15:
[...]
Dat werkt denk ik beter idd, maar verandert wel je shot natuurlijk.
Verder ‘uitzoomen’ helpt wellicht ook, dan wordt misschien de molen als geheel herkend.
Ik heb de chef thuis kunnen overtuigenPierz schreef op maandag 25 november 2019 @ 10:40:
[...]
Dat lijkt te werken, zie deze video vanaf 0:50
[YouTube: MAVIC MINI is BEST SELFIE drone?! | 4 Creative Selfie Tips | Quick Shots Guide]
Haha nou inderdaad, zelfde met MTB'en en dat word hier toch wel veel vuldig gedaan op de paden (zelf doe ik ook aan MTB'en en heb nooit wat gehoord daar over van de beheerders) Waarschijnlijk controleren ze er niet op... Maar goed met een drone vliegen is ook wel wat anders, is natuurlijk niet de bedoeling dat je over rust gebieden van het wild gaat vliegen of over broed gebieden die zijn afgesloten.Cheesy schreef op maandag 25 november 2019 @ 08:50:
Vliegen boven Natura2000-gebieden is helaas gewoon vergunningsplichtig. Alhoewel betwist wordt of dit juridisch goed dichtgetimmerd is.
Verder verdwijnt vanaf 2020 het onderscheid in regels tussen dronegebruik voor privé en zakelijke doeleinden. Op zich wel fijn, want dan kun je beelden van je privé drone gewoon verkopen. Op dit moment mag dat niet.
Nog even terugkomend op die Natura2000-gebieden. In het beheerplan zou ook een en ander over drones gemeld worden. Ik heb dat gecheckt voor de Veluwe en daar geven ze inderdaad aan dat vliegen met een drone vergunningplichtig is. In het zelfde stukje blijkt dat je ook niet met een e-bike over de Veluwe mag fietsen![]()
[...]
Binnenkort dus alle bejaarden op de bon
Formeel zou dat via de provincie moeten, in het geval van de Veluwe via Gelderland: https://formulieren.gelde...eden.aspx/fSTDIntroductieSaURoN schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 08:11:
[...]
Haha nou inderdaad, zelfde met MTB'en en dat word hier toch wel veel vuldig gedaan op de paden (zelf doe ik ook aan MTB'en en heb nooit wat gehoord daar over van de beheerders) Waarschijnlijk controleren ze er niet op... Maar goed met een drone vliegen is ook wel wat anders, is natuurlijk niet de bedoeling dat je over rust gebieden van het wild gaat vliegen of over broed gebieden die zijn afgesloten.
Maar hoe zou je het aan vliegen om zo'n vergunning te moeten aanvragen , dat zie ik dan weer nergens... Plus het zal dan wel vast wezen voor tijdstip x op dag x en niet vrijblijvend...
[ Voor 10% gewijzigd door Cheesy op 26-11-2019 08:34 ]
Ben wel even benieuwd hoe het moet etc, ga wel eens informeren bij gelegenheid.Cheesy schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 08:31:
[...]
Formeel zou dat via de provincie moeten, in het geval van de Veluwe via Gelderland: https://formulieren.gelde...eden.aspx/fSTDIntroductie
Ik denk dat je dan wel een gegronde reden moet hebben om beelden te maken (bijvoorbeeld een documentaire ofzo). Niet dat het voor het familie-album of je privé-verzameling is.
Uiteraard zijn daar leges aan verbonden. Ik zou niet weten in welke categorie dit zou vallen, maar de leges beginnen bij 100 euro:
http://decentrale.regelge...R603995/CVDR603995_1.html
[ Voor 16% gewijzigd door SaURoN op 26-11-2019 08:34 ]
Nee. Eerst het batterijpak. Als allen opgeladen zijn dan pas gaat stroom door naar apparaat dat aangesloten is op usb poort van het laadstation.Cheesy schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 22:08:
Iemand een idee of je het oplaadstation en de afstandsbediening tegelijk kan opladen door de afstandbediening op de USB uitgang van het oplaadstation aan te sluiten? Of laden jullie de accu's en de afstandbediening apart op?
Ik vind de handleiding daar niet duidelijk in. Daar spreken ze alleen over opladen accu's en over als powerbank gebruiken.
Als je snel wilt laden is het niet slim om de batterypack weer te ontladen door laden van de remote. Zorg dat je dan een lader hebt met 2 outputs, een 2e lader of schaf een USB kabel (aliexpress) aan met 2 micro USB uitgangen.Cheesy schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 22:08:
Iemand een idee of je het oplaadstation en de afstandsbediening tegelijk kan opladen door de afstandbediening op de USB uitgang van het oplaadstation aan te sluiten? Of laden jullie de accu's en de afstandbediening apart op?
Ik vind de handleiding daar niet duidelijk in. Daar spreken ze alleen over opladen accu's en over als powerbank gebruiken.
Duidelijk, dankje. Wel een gemis eerlijk gezegd van de Fly More Combo. Er zitten wel 2 Micro USB-kabels bij (die witte), maar eigenlijk kun je ze niet tegelijk gebruiken met de onderdelen uit het pakket. De AC-adapter (lader) hadden ze inderdaad beter 2 uitgangen kunnen geven. Gelukkig eenvoudig op te lossen, nog genoeg adapters thuis liggen.ggiesberts schreef op woensdag 27 november 2019 @ 10:10:
[...]
Als je snel wilt laden is het niet slim om de batterypack weer te ontladen door laden van de remote. Zorg dat je dan een lader hebt met 2 outputs, een 2e lader of schaf een USB kabel (aliexpress) aan met 2 micro USB uitgangen.
[ Voor 3% gewijzigd door beOnt op 27-11-2019 16:49 ]
Sorry, ik bedoelde 444€, ik was iets te snel. (11% korting via singles day)Cheesy schreef op woensdag 27 november 2019 @ 16:40:
Dat is wel heel goedkoop, betreft dit een aanbetaling?
Kan je die manueel ook in atti-mode zetten of lukt dat enkel binnen?Cheesy schreef op woensdag 27 november 2019 @ 10:58:
[...]
Gisterenavond binnen in huis gevlogen in atti-mode en dat ging prima. Ik had al wat ervaring met een Eachine speelgoeddrone. Mode 3 is dezelfde besturing dus daar hoef ik niet aan te wennen. Ik kan niet wachten om zaterdag in daglicht buiten te vliegen met GPS-dekking.
[ Voor 91% gewijzigd door Wormaap op 28-11-2019 08:32 ]
Volgens mij kan dat niet manueel. "The aircraft automatically chages to Attitude (ATTI) mode when te Vision System is unavailable or disabled and when the GPS signal is weak or the compass experiences interference."dragonfly4 schreef op woensdag 27 november 2019 @ 19:58:
[...]
Kan je die manueel ook in atti-mode zetten of lukt dat enkel binnen?
Naja, niet met de manier waarop je nu naar FCC kunt switchen (te omslachtig).redslow schreef op donderdag 28 november 2019 @ 07:24:
Dus als ik het goed zie, kan je beter de USA variant hebben dan de EU variant?
Dat switchen tussen 2.4 en 5.8 GHz, is dat simpel ergens in de app te doen? (Ik heb nog geen drone, dus kan t niet testen)iisworks schreef op donderdag 28 november 2019 @ 07:30:
Voor zover ik zie is het bereik van de CE model behoorlijk acceptabel als je de juiste band hebt voor de omstandigheden: 2.4 buiten, 5.8 in bebouwing. Het is mij persoonlijk het boven omschreven gedoe niet waard, nog buiten het feit dat het illigaal is en dat je ergens een FCC model moet kopen waar EU garantie niet voor geldt.
DCNY schreef op donderdag 28 november 2019 @ 10:08:
[...]
Dat switchen tussen 2.4 en 5.8 GHz, is dat simpel ergens in de app te doen? (Ik heb nog geen drone, dus kan t niet testen)
Ticking away, the moments that make up a dull day
Nee, dat kan niet. En momenteel een reden voor enkele crashes.dragonfly4 schreef op woensdag 27 november 2019 @ 19:58:
[...]
Kan je die manueel ook in atti-mode zetten of lukt dat enkel binnen?
https://www.facebook.com/hausbrandeck
GPS Lock is inderdaad zeer belangrijk.yzf1kr schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 13:24:
[...]
Nee, dat kan niet. En momenteel een reden voor enkele crashes.
Als je drone in ATTI-mode opstijgt start, en hij dan tijdens de vlucht toch een gps lock krijgt dan wordt hij onbestuurbaar en crashed hij.
Aankomende week komt er nieuwe voorraad. Alles is zo een beetje uitverkocht.Frank1216 schreef op zaterdag 30 november 2019 @ 00:31:
Weet iemand waar de Fly More te verkrijgen is, ik kan hem nergens op voorraad vinden.
Vanmiddag bij Apple de Fly More besteld, site gaf inderdaad aan dat woensdag 4 december geleverd zou worden. Inmiddels al weer uitverkocht. Zojuist de verzendbevestiging van DHL ontvangen, wordt maandag bezorgd! Nog niet eerder een drone gehad, ben benieuwd of ik het wat vind.
[ Voor 7% gewijzigd door ggiesberts op 01-12-2019 01:04 ]
Klinkt een beetje zoals hier:ggiesberts schreef op zondag 1 december 2019 @ 00:35:
Draai even wat bij met linker knuppel en constateer in een vreemde beweging. Knuppels los, verrek, de mini vliegt op eigen houtje!![]()
Gelukkig komt hij mijn kant op..... maar dit klopt niet!
Wat the xxxx is happening? De mini zakt richting water, er piept wat qua foutcode en probeer de drone omhoog te sturen. Het kan geen come home zijn want dan had ie naar de ingestelde.28m moeten gaan.
Verbinding was ook niet verloren, dan gaat het snel helemaal fout:de drone zakt scheef, ca 75cm boven de grond en gaat versnellen, zakt tegen de grond (gelukkig hebben we de kant gehaald) en ketst heel scheef vliegend tegen mijn auto, tegen die van de buren en hangt zich dan op in de struiken! Dit wil je niet meemaken!
Schade lijkt mee te vallen, krassen op pootje, bramen op,de props, ik geschrokken, geen schade op de auto’s (pffff ), een motor arm ingeklapt, modder op een andere motor (dus toch al vliegend ook de grond nog
Lijkt er wel iets op ja, ik had duidelijk wel iets van een sensor error. Vraag me af of, ondanks de heldere lucht, de temperatuur wat condens op de sensoren van de mini veroorzaakt heeft. Normaliter krijg je echter condens als je koude apparatuur in de warmte brengt en niet andersom.Anoniem: 188103 schreef op zondag 1 december 2019 @ 09:08:
[...]
Klinkt een beetje zoals hier:
https://forum.dji.com/thread-202170-1-1.html
Filmpje vanaf 1:52
[ Voor 25% gewijzigd door Cheesy op 02-12-2019 21:37 ]
Ik zag 'm gisteren, valt me op dat niet meer in beeld staat als je in atti mode vliegt (zo'n oranje balkje) dat vind ik wel irritant.
De fout die veel mensen maken is hun drone uit te zetten voordat ze de opname stoppen.Cheesy schreef op maandag 2 december 2019 @ 20:55:
Ben nu een scan met Recuva aan het doen, maar dat duurt een paar uur. Zou m'n opslagkaartje defect zijn?
Edit, lijkt er wel op, video's worden gewoon niet meer opgeslagen op m'n kaartje. Even getest zonder te vliegen. Ik ga even verder troubleshooten
Edit2, kaartje waarschijnlijk gaar, geformateerd in de dji-app, maar op de pc staan er nog steeds bestanden op. Jammer dat de app geen melding geeft dat de kaart gaar is, gelukkig mis ik niet hele bijzondere beelden.
https://www.facebook.com/hausbrandeck
Goede tip, maar was bij mij niet het geval.yzf1kr schreef op donderdag 5 december 2019 @ 15:00:
[...]
De fout die veel mensen maken is hun drone uit te zetten voordat ze de opname stoppen.
Dan worden de bestanden niet uit de cache geschreven of niet afgesloten.
Kaartje terug in de Mini stoppen, aanzetten en even wachten helpt in veel gevallen.
Dit is trouwens niet alleen bij de Mini zo, bij heel veel opname apparatuur is dit het geval.
Dus voortaan eerst opname stoppen, en dan pas uit zetten.
Je kan hem wel in atti mode krijgen. Gewoon een stickertje op de sensors plakkendragonfly4 schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 16:58:
[...]
GPS Lock is inderdaad zeer belangrijk.
Was wel leuk geweest om atti te kunnen vliegen om wat te oefenen voor het examen.
Fotonerd
Thx, gisteren nog niet maar wel bij Foto Konijnenberg dus daar besteld.Xilantof schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 13:45:
De Fly More combo ligt weer op voorraad her en der.
Bijv. bij CoolBlue: https://www.coolblue.nl/p...-mini-fly-more-combo.html
Ben ik zelf te laat met bestellen :’) alles alweer weg.dragonfly4 schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 20:42:
[...]
Thx, gisteren nog niet maar wel bij Foto Konijnenberg dus daar besteld.
Fotonerd
Op marktplaats komt de Fly More Combo regelmatig voorbij voor 450 euro. Je koopt dan wel van een particulier.Xilantof schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 22:46:
[...]
Ben ik zelf te laat met bestellen :’) alles alweer weg.
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq