[DJI Mavic Mini] Informatie en discussie Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 10 Laatste
Acties:
  • 75.816 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ggiesberts
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 14-05 22:27
Iemand praktische tips hoe je de camera iets naar links of rechts kunt laten filmen ipv recht vooruit?
( dus bv een fietser schuin van achter file en en volgenj

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
In mode 2 en 3 de throttle schuin naar boven duwen. In mode 1 kan het ook maar dan moet je met beide sticks sturen. Linker stick vooruit en rechter stick naar links of rechts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 24-05 15:51

rik

Thanks. Bevalt de tas dan ook beter dan de grijze koffer? Of had je die wellicht er niet bij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gecko43
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 24-05 14:03
rik schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 21:06:
[...]

Thanks. Bevalt de tas dan ook beter dan de grijze koffer? Of had je die wellicht er niet bij.
Ik had de normale versie zonder de koffer. Maar ik denk dat een tas wel handiger is aangezien je deze gewoon om je schouder kan hangen en je je handen vrij hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlazeMuis
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 15:09
Een aantal maanden geleden mijn Mavic Air verkocht, maar met die mini begint het toch wel weer te kriebelen. Zeker nu het herfst is en de winter eraan komt.

Ik weet alleen nog niet of ik de fly more combo ga halen, of gewoon de normale goedkopere.

3 batterijen is wel fijn, maar met de mavic air heb ik ze nooit gebruikt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iisworks
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 24-05 20:13
BlazeMuis schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 21:20:
Een aantal maanden geleden mijn Mavic Air verkocht, maar met die mini begint het toch wel weer te kriebelen. Zeker nu het herfst is en de winter eraan komt.

Ik weet alleen nog niet of ik de fly more combo ga halen, of gewoon de normale goedkopere.

Dat gevoel komt me bekend voor, heb na een MP nog 2x een Spark aangeschaft & verkocht, Air gehad, verkocht, toch weer Spark aangeschaft, verkocht... en nu kon ik de Mini echt niet overslaan. :)

Voor wat betreft de Combo: normaal heb ik ook genoeg aan 1 extra accu maar in dit geval heb ik - gezien de geringe meerprijs van €100 - toch de Combo genomen, al was het maar voor de 2x extra accu en de laadhub!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:34
BlazeMuis schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 21:20:

Ik zat in hetzelfde schuitje en heb geen spijt. De Mini doet zeker niet onder voor de Air.
Aan 1 accu heb ik tot op heden ook meer dan genoeg. Dan ben ik aan het vliegen en wil ik weer gaan landen en zie dat ik nog 12 minuten vliegen over heb. Ok, dan nog maar een paar rondjes spelen in de sportstand. :9

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
ourplayground schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 14:04:
[...]

Ik gebruik DroneZones, hierin kunnen mensen aangeven waar wat te bekijken is. let wel dat je ff checked of je er ook daadwerkelijk mag vliegen.
Alleen in midden Nederland. :(

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ourplayground
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 14:23
rimave schreef op woensdag 20 november 2019 @ 08:26:
[...]

Alleen in midden Nederland. :(
Heb je de app gecheckt? Ik kan namelijk ook plekken in Friesland zien...

iRacing Profiel Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
ourplayground schreef op woensdag 20 november 2019 @ 08:38:
[...]

Heb je de app gecheckt? Ik kan namelijk ook plekken in Friesland zien...
Jazekers. Daarom werd mijn verwachting ook getemperd toen ik hem opende en alleen pinnetjes zag in midden Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ourplayground
rimave schreef op woensdag 20 november 2019 @ 08:59:
[...]

Jazekers. Daarom werd mijn verwachting ook getemperd toen ik hem opende en alleen pinnetjes zag in midden Nederland.
En je hebt ook op " tap to search here" getikt als je in de regio bent waar je wil checken wat er is te doen?
Ik heb even gezocht in het noorden en zuiden kom het volgende tegen:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/BRV6kOy.png
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Gab5S6Z.png

iRacing Profiel Twitch

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
@ourplayground leuk om je youtube mavic mini video's te kijken. Blijf je ze uploaden? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk2015
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 03-05 12:27

Luuk2015

Vires in numeris

Gister DroneZones gedownload, helaas crasht hij elke keer zodra ik de kaart probeer te openen.
Ik zal het vandaag wel even op een Ipad proberen, misschien werkt dat.
ourplayground schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 14:04:
[...]

Ik gebruik DroneZones, hierin kunnen mensen aangeven waar wat te bekijken is. let wel dat je ff checked of je er ook daadwerkelijk mag vliegen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• graafie68
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 22-03-2021
Luuk2015, ik heb ook dronezones op mijn android telefoon gezet. en idd hij crasht iedere keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frituurpanda
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 24-05 20:24
Is de drone nog ergens in NL te koop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlazeMuis
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 15:09
Frituurpanda schreef op woensdag 20 november 2019 @ 13:11:
Is de drone nog ergens in NL te koop?
Zon beetje elke mediamarkt en kamera express hebben de drone (niet de fly more) op voorraad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frituurpanda
@BlazeMuis Fair enough, was inderdaad op zoek naar de fly more versie..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ourplayground
Frituurpanda schreef op woensdag 20 november 2019 @ 13:19:
in Groningen is ie nog wel op voorraad bij de MediaMarkt

iRacing Profiel Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
Op marktplaats staat er 1 van een particulier (Nijmegen).
https://link.marktplaats.nl/m1482610587

[ Voor 7% gewijzigd door Cheesy op 20-11-2019 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joblamie
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Frituurpanda schreef op woensdag 20 november 2019 @ 13:19:
Vanmiddag was ie heel even op voorraad bij coolblue. Toen heb ik er 1 mee gepakt. Goed in de gaten houden.

[ Voor 5% gewijzigd door joblamie op 20-11-2019 17:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ggiesberts
Cheesy schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 21:04:
In mode 2 en 3 de throttle schuin naar boven duwen. In mode 1 kan het ook maar dan moet je met beide sticks sturen. Linker stick vooruit en rechter stick naar links of rechts.
Dank voor tip, werkt maar hoopte dat je ofwel de camera onder een hoek kon zetten of de drone kon roteren tov de rechter joystick. Tips en tricks dus welkom!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SpeedingWilly
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12:05
Voor de geïnteresseerden, ik heb een (korte) review geplaatst van de Mavic Mini na een weekje gebruik:
productreview: DJI Mavic Mini Fly More Combo - Wit, Zwart review door SpeedingWilly

Drone Insight - De plek waar jouw drone avontuur een vlucht krijgt!

• Frituurpanda

• ourplayground
Zeker gaaf, maar dit ga je in Nederland niet redden :)

iRacing Profiel Twitch

• SpeedingWilly
ourplayground schreef op donderdag 21 november 2019 @ 19:24:
[...]

eker gaaf, maar dit ga je in Nederland niet redden :)
Ik heb 650meter gehaald met wat hiccups en meldingen. Dat had nog wel verder gekund, maar dan moest ik over wegen vliegen wat ik niet gedaan heb. Maar als je al regelmatig hickups krijgt is vliegen niet fijn.

Dus in de praktijk is de maximum haalbare (prettige) range afhankelijk van de omstandigheden iets van 500-1000 meter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iisworks
Compacte EVA case voor Mini + RC met sticks (21x16x8cm, 260g):
https://www.aliexpress.com/item/4000382265115.html

[ Voor 12% gewijzigd door iisworks op 22-11-2019 07:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaMagnetron
  • Registratie: December 2010
  • Niet online
Iemand enig idee of de flymore nog ergens te verkrijgen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
MegaMagnetron schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 13:02:
Iemand enig idee of de flymore nog ergens te verkrijgen is?
Ik houd het al een paar dagen in de gaten, helaas niet.
Gisterenmorgen was er opeens voorraad bij Coolblue (ik denk een retourtje) maar toen ik wilde afrekenen ging die net voor m'n neus weg :'(

MediaMarkt Leeuwarden heeft wel voorraad volgens de website.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iisworks
Net een snelle testvlucht buiten bebouwde kom op 5.8GHz (ch 161) op 65m hoogte en dat viel me zeker niet tegen voor CE: tot 600m prima beeld, bij 800m viel het weg. Nog niet getest op een 2.4Ghz kanaal. Op deze locatie haalde ik met Spark nog niet de helft daarvan in CE mode. Ook de accuduur is in de praktijk echt verdubbeld, hij is ook een slag stiller en ik ben erg tevreden met de scherpe foto- en videokwaliteit (-0.3EV).

Enige minpunt is dat de RC accu vrij snel leegloopt en traag laadt (Android, dus dat hij de telefoon oplaadt helpt ook niet echt), maar daar hebben de meeste DJI modellen last van. En ik zou echt graag een wifi-only mode zien zodat de RC soms thuisgelaten kan worden, wat het drone pakket direct halveert. Hoe cool is het om met die 250g tijdens een uitje wat opnames te kunnen maken vanuit een uniek perspectief. En ja, controle is dan beroerd, maar voldoende voor een quickshot.

BTW: Had voor de 2e keer een spontane reboot van mijn (niet rooted) Galaxy S8 net na de start. Heeft iemand anders dat ook al eens ervaren bij de Fly app?

[ Voor 66% gewijzigd door iisworks op 22-11-2019 17:40 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tuur75
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 00:18
Voeg me ook even in dit topic, want Engels typen wordt je soms ook een beetje scheel van.

Vanavond een beetje op de gok naar de mediamarkt Leeuwarden gereden vanaf Zwolle voor de fly more versie. Had ze wel ge-apt, maar kwam geen reactie op. Op 10 minuten van Leeuwarden zag ik ineens dat hij niet meer op voorraad was. Balen natuurlijk. Ik was er echter bijna dus ben doorgereden. En pal om de hoek werd ik gebeld. Hij had hem uit het systeem gehaald omdat hij m voor mij apart ging leggen! Het was de laatste ook. Vandaag nog twee pre orders weggegaan daar.

Ik blij als een kind! Staat nu allemaal aan de lader. Morgen stukje proefvliegen!

Tip: De site Kamera Express heeft ook geregeld voorraad. Ik was vandaag net te laat maar stond ook 1 op voorraad.

[ Voor 8% gewijzigd door Tuur75 op 22-11-2019 22:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Viper_4111
  • Laatst online: 10:57
Gisteren wezen vliegen met de prop guards erop. Het waaide een beetje en toen ik iets boven het dak van het huis kwam, zoef weg achter het dak.... Prop guards en wind is geen goede combo...

Gelukkig bleef hij door de prop guards gewoon doorvliegen en uiteindelijk kwam ie o zo blij onbeschadigd weer boven vliegen met de sport mode aan. Had het er even warm van gekregen...

Geen informatie beschikbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
De fly more combo is weer op voorraad bij Apple. Ik heb eindelijk kunnen bestellen :)

https://www.apple.com/nl/...mini-drone-fly-more-combo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iisworks
Bevestiging dat een "FCC hack" met FakeGPS geen zin heeft met het CE model (Italiaans, auto-translate):
YouTube: MAVIC MINI EU VOLA IN FCC IN EUROPA | Ecco come funziona e i risultati

- Hij gebruikt FakeGPS op telefoon om een CE Mini te verbinden
- Daarna disconnect RC van smartphone
- Start drone met RC
- Verbindt dan telefoon weer aan RC.
- Drone/app denkt nog dat hij in USA is (als de drone aanstaat schakelt de app nooit terug)

Conclusie is dus dat het CE model nooit meer vermogen geeft dan CE.

Vergelijkbare test van FCC model in EU (dus beperkt tot 5.8GHz, vermogen ook verminderd dus weining toegevoegde waarde):
YouTube: DJI MAVIC MINI USA (FCC) in EUROPA | ECCO LA VERITA' DEL RANGE TEST (2)

[ Voor 41% gewijzigd door iisworks op 23-11-2019 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dipje2
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 29-04 23:01
Ik heb even lopen zoeken door het topic, maar dit nog niet gevonden. Sorry als het al wel besproken is:

Als ik de nieuwe regels er op na lees, is er vrijstelling voor registratie voor drones onder de 250gr _zonder camera_.

Dus dit betekent dat de Mavic Mini hier in de EU sowieso _niet_ onder de speelgoed-drones valt en dus een registratie vereist (en zelfs een ID zender over een paar jaar).

edit: Alhoewel ik die eis van 'zonder camera' niet op elke site tegenkom... so I'm confused ...

Toch? Of lees ik het verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ourplayground
dipje2 schreef op zaterdag 23 november 2019 @ 17:45:
Ik heb even lopen zoeken door het topic, maar dit nog niet gevonden. Sorry als het al wel besproken is:

Als ik de nieuwe regels er op na lees, is er vrijstelling voor registratie voor drones onder de 250gr _zonder camera_.

Dus dit betekent dat de Mavic Mini hier in de EU sowieso _niet_ onder de speelgoed-drones valt en dus een registratie vereist (en zelfs een ID zender over een paar jaar).

edit: Alhoewel ik die eis van 'zonder camera' niet op elke site tegenkom... so I'm confused ...

Toch? Of lees ik het verkeerd?
Klopt, volgend jaar zal je de boel moeten registreren in de EU.

iRacing Profiel Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Worsteneter
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 24-05 14:32
ourplayground schreef op zaterdag 23 november 2019 @ 18:08:
[...]

Klopt, volgend jaar zal je de boel moeten registreren in de EU.
Is er dan nog een verschil tussen een Mavic mini (<250) en een Spark bijv? en maakt het zakelijk nog wat uit?

Ik dacht dat met de nieuwe regelgeving vanaf 2020 je in de 'open' categorie zakelijk ook mag vliegen, mits geregistreerd (ivm camera) maar dat er geen ROC-light oid meer vereist is. Enige verschil wat ik zie is dat je onder de 250 alleen hoeft te registeren en daarboven ook een online theorietoets moet doen. Dus daar ben je wel van vrijgesteld met de mavic mini tov spark..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedingWilly
Klopt helemaal wat hierboven staat. Verder heb je nog wat minder restricties m.b.t. het vliegen over ‘niet betrokken’ mensen.

Grootste voordeel voor veel mensen is dat je die online test niet hoeft te doen. Registreren zal met elke camera drone moeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dipje2
Ik denk dat die test nou niet bepaald moeilijk zal zijn of zo. Nog sterker, het lijkt me erg fijne achtergrond kennis om te hebben aangezien ik nooit iets met vlieglessen of modelvliegen heb gedaan.

Of overschat ik de lesstof dan? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 188103

dipje2 schreef op zondag 24 november 2019 @ 00:51:
Ik denk dat die test nou niet bepaald moeilijk zal zijn of zo. Nog sterker, het lijkt me erg fijne achtergrond kennis om te hebben aangezien ik nooit iets met vlieglessen of modelvliegen heb gedaan.

Of overschat ik de lesstof dan? :)
Wil je wel betalen voor zo’n test? Registratie is ook niet echt goedkoop in verhouding met de prijs van de drone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dipje2
ik ga er eigenlijk vanuit dat de test goedkope gaat zijn dan de registratie... het is een simpel online-ding.

En ehm.. ik zeg niet dat ik er om sta te springen, maar ik keur het niet gelijk af. Maar het beinvloed m'n keuze nu wel erg, aangezien ik op zoek ben naar iets met active-track (en dus geen Mavic mini wil). Maar met de nieuwe regels kan het wel eens genoeg zijn om te denken 'dan maar geen active track 'en toch voor een Mini te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCNY
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 12:40
Anoniem: 188103 schreef op zondag 24 november 2019 @ 01:12:
[...]

Wil je wel betalen voor zo’n test? Registratie is ook niet echt goedkoop in verhouding met de prijs van de drone.
Wat gaat registratie dan kosten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iisworks
"Motor Covers" Accessoire:
https://nl.aliexpress.com/item/4000370049012.html

Klinkt op het eerste gezicht best handig, maar ben er niet zo van overtuigd dat het slim is om iets extra's op de motoren te bevestigen. Bovendien moet je de props losschroeven waardoor het eenmalig bruikbare blauwe "thread lock" de schroefjes niet meer borgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Worsteneter
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 24-05 14:32
DCNY schreef op zondag 24 november 2019 @ 08:34:
[...]

Wat gaat registratie dan kosten?
Volgens mij kost 't nu ook al iets van 75 euro, zal wel niet minder worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ourplayground
Worsteneter schreef op zaterdag 23 november 2019 @ 21:30:
[...]

Is er dan nog een verschil tussen een Mavic mini (<250) en een Spark bijv? en maakt het zakelijk nog wat uit?

Ik dacht dat met de nieuwe regelgeving vanaf 2020 je in de 'open' categorie zakelijk ook mag vliegen, mits geregistreerd (ivm camera) maar dat er geen ROC-light oid meer vereist is. Enige verschil wat ik zie is dat je onder de 250 alleen hoeft te registeren en daarboven ook een online theorietoets moet doen. Dus daar ben je wel van vrijgesteld met de mavic mini tov spark..
Je hebt helemaal gelijk. Volgens mij heb je voor zakelijk vliegen altijd een ROC nodig.
De kosten van zowel registreren als ROC zijn mij nog onbekend trouwens..
Ik vind het nu allemaal maar ingewikkeld, onlangs even de gemeente Gelderland gebeld met de vraag hoe ik toestemming voor vliegen in Natura2000 gebieden kan aanvragen.
Dat gaat uiteraard via een formulier (digitaal) waarbij je ook nog eens een natuurtoets moet bijvoegen. Nu ben ik aardig bedreven in het zoeken op het www maar een natuurtoets was nergens te vinden.. wel heel veel informatie over wanneer je allemaal die toets moet bijvoegen.

Verder ben ik heerlijk bezig met vluchten en filmpjes maken.
iisworks schreef op zondag 24 november 2019 @ 10:25:
"Motor Covers" Accessoire:
https://nl.aliexpress.com/item/4000370049012.html

Klinkt op het eerste gezicht best handig, maar ben er niet zo van overtuigd dat het slim is om iets extra's op de motoren te bevestigen. Bovendien moet je de props losschroeven waardoor het eenmalig bruikbare blauwe "thread lock" de schroefjes niet meer borgt.
Meh, ik weet het niet hoor.. ijkt mij niet dat het helemaal lucht/waterdicht zit dus als er vocht inkomt dan krijg je het ook niet makkelijk weg met alle gevolgen van dien. Verder lijkt het er op dat die motoren ook wel wat koeling kunnen gebruiken die je hiermee ook groot en deels afsluit.

[ Voor 22% gewijzigd door ourplayground op 24-11-2019 20:53 ]

iRacing Profiel Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaURoN
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
ourplayground schreef op zondag 24 november 2019 @ 20:51:
[...]

Je hebt helemaal gelijk. Volgens mij heb je voor zakelijk vliegen altijd een ROC nodig.
De kosten van zowel registreren als ROC zijn mij nog onbekend trouwens..
Ik vind het nu allemaal maar ingewikkeld, onlangs even de gemeente Gelderland gebeld met de vraag hoe ik toestemming voor vliegen in Natura2000 gebieden kan aanvragen.
Dat gaat uiteraard via een formulier (digitaal) waarbij je ook nog eens een natuurtoets moet bijvoegen. Nu ben ik aardig bedreven in het zoeken op het www maar een natuurtoets was nergens te vinden.. wel heel veel informatie over wanneer je allemaal die toets moet bijvoegen.

Verder ben ik heerlijk bezig met vluchten en filmpjes maken.

[...]

Meh, ik weet het niet hoor.. ijkt mij niet dat het helemaal lucht/waterdicht zit dus als er vocht inkomt dan krijg je het ook niet makkelijk weg met alle gevolgen van dien. Verder lijkt het er op dat die motoren ook wel wat koeling kunnen gebruiken die je hiermee ook groot en deels afsluit.
Mocht je uitvinden hoe je het moet doen , dan hoor ik het graag :) Ze maken het er niet makkelijker op met die Natura2000 gebieden, want het staat gewoon nergens duidelijk dat het wel of niet mag nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
Vliegen boven Natura2000-gebieden is helaas gewoon vergunningsplichtig. Alhoewel betwist wordt of dit juridisch goed dichtgetimmerd is.

Verder verdwijnt vanaf 2020 het onderscheid in regels tussen dronegebruik voor privé en zakelijke doeleinden. Op zich wel fijn, want dan kun je beelden van je privé drone gewoon verkopen. Op dit moment mag dat niet.

Nog even terugkomend op die Natura2000-gebieden. In het beheerplan zou ook een en ander over drones gemeld worden. Ik heb dat gecheckt voor de Veluwe en daar geven ze inderdaad aan dat vliegen met een drone vergunningplichtig is. In het zelfde stukje blijkt dat je ook niet met een e-bike over de Veluwe mag fietsen 8)7
Recreatief gebruik
Recreatieve activiteiten zouden kunnen worden beoordeeld als bestaand gebruik. De aard en
intensiteit van het recreatieve gebruik is echter vrij recent sterk aan het toenemen. Hierbij
moet worden gedacht aan activiteiten als mountainbiken, de E-bike waarmee de actieradius
stevig is uitgebreid, de natuurfotografie, het vliegen met drones, hondenuitlaat-services,
arrangementen en evenementen voor grote groepen etc. De intensivering van het gebruik
van de natuur dat hiermee gepaard gaat en de introductie van nieuwe vormen van gebruik
zijn nieuw en kunnen een bedreiging vormen voor de instandhoudingsdoelen. Hierbij is dus
geen sprake van bestaand gebruik en is een vergunning vereist.

Het normale recreatieve gebruik van de Veluwe in de vorm van wandelen, fietsen en
paardrijden tussen zonsopkomst en ondergang, met aangelijnde hond, op de daartoe
opengestelde paden wordt beschouwd als bestaand gebruik.
Ook de in maart 2010 aanwezige intensieve recreatieterreinen (dagrecreatie, transferia etc.)
worden beschouwd als bestaand gebruik en zijn in principe vergunningvrij.
Door middel van een nog op te stellen recreatiezoneringsplan wordt bezien waar bijsturing
van de recreatiedruk noodzakelijk is om de instandhoudingsdoelen te kunnen realiseren.
Binnenkort dus alle bejaarden op de bon :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ourplayground
Cheesy schreef op maandag 25 november 2019 @ 08:50:

Nog even terugkomend op die Natura2000-gebieden. In het beheerplan zou ook een en ander over drones gemeld worden. Ik heb dat gecheckt voor de Veluwe en daar geven ze inderdaad aan dat vliegen met een drone vergunningplichtig is. In het zelfde stukje blijkt dat je ook niet met een e-bike over de Veluwe mag fietsen 8)7

[...]

Ik hoop dat het niet al te serieus is, het probleem met drones is natuurlijk a) het geluid en b) we komen op plekken waar de fietser niet kan komen.

iRacing Profiel Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tollo71
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Ik overweeg de DJI Mavic Mini aan te schaffen om, hoofdzakelijk, te gebruiken op vakanties. Met name het compacte formaat, het lage gewicht en de relatief lage prijs zijn voor mij belangrijk.

Nu gaan we eens in de zoveel tijd met een groep vrienden zeilen in Griekenland. Het zou geweldig zijn om, vanaf de boot, met de DJI opnames te maken als we aan het zeilen zijn.

Ik ben me er van bewust dat de Mini geen echte "follow me" optie heeft, dus heb ik een tweetal relateerde vragen:

- Weet iemand hoe de "Helix" of "Circle" pre-defined functies werken als de "target" zich verplaats (met beperkte snelheid)?
- Werkt "Return to home" enkel op "GPS-locatie van vertrek" of komt de drone naar de GPS locatie van de zender?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pierz
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20-05 23:07
tollo71 schreef op maandag 25 november 2019 @ 09:48:

- Weet iemand hoe de "Helix" of "Circle" pre-defined functies werken als de "target" zich verplaats (met beperkte snelheid)?
Dat lijkt te werken, zie deze video vanaf 0:50

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rauwe Bonk
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 20-06-2020
iisworks schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 14:13:

BTW: Had voor de 2e keer een spontane reboot van mijn (niet rooted) Galaxy S8 net na de start. Heeft iemand anders dat ook al eens ervaren bij de Fly app?
Had ik met mijn S8 ook last van. Die S8 werd ook erg warm dus hij heeft het ergens zwaar mee dan. In een Facebook groep las ik dat dat te maken had met de cache in de dji fly app. Dus die heb ik maar uit gezet.
Vooralsnog geen spontane reboots meer gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
Die Helix functie werkt niet goed bij een molen. Ik had de voorkant van de molen geselecteerd, dus de Mini ging mooi een rondje om de molen starten, maar probeerde de voorkant van de molen in beeld te houden. Sja, dat gaat dus niet als hij er een rondje omheen vliegt.

Ik ben wel gecharmeerd van deze nieuwe app. Hij is een stuk fijner in gebruik dan de oude DJI app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
Graag even een zetje de goede kant op ;) Ben een opslag-kaartje aan het uitzoeken, Max Video Bitrate van de Mavic Mini is 40 Mbps. Volgens mij is dat 5 MB/s.
Dat betekent dat ik minimaal Class 6 nodig heb (6 MB/s). Klopt het dat ik dan niet hoef te letten op een eventuele UHS Class? Het U-tje met een 1 of 3 erin?

Als ik echter in de Pricewatch kijk, zie ik dat MicroSDXC kaarten minimaal Class 10 hebben, of UHS1 of UHS3. Heb ik dan zo het goede filter te pakken?

Filter: 128GB t/m 1,024TB | microSDXC | vanaf 6MB/s t/m 1.480MB/s
categorie: Geheugenkaarten

---

edit: mocht iemand dit nog nalezen ;)

De website van DJI geeft aan dat er toch UHS Class 3 (U3) nodig is. Er zijn zelf aanbevolen kaarten. Heb nu een Samsung Pro Plus kaartje gekocht.
Supported SD Cards
UHS-I Speed Class 3 or above is required. A list of reccomended microSD cards can be found below.
Recommended microSD Cards
16 GB: SanDisk Extreme, Lexar 633x
32 GB: Samsung Pro Endurance, Samsung Evo Plus, SanDisk Industrial, Sandisk Extreme V30 A1, SanDisk Extreme V30 A2, SanDisk Extreme Pro V30 A1, SanDisk Extreme Pro V30 A2, Lexar 633x, Lexar 667x
64 GB: Samsung Pro Endurance, Samsung Evo Plus, SanDisk Extreme V30 A1, SanDisk Extreme V30 A2, Lexar 633x, Lexar 667x, Lexar 1000x, Lexar High Endurance, Toshiba EXCERIA M303 V30 A1, Netac Pro V30 A1
128 GB: Samsung Pro Plus, Samsung Evo Plus, SanDisk Extreme V30 A1, SanDisk Extreme V30 A2, SanDisk Extreme Plus V30 A1, SanDisk Extreme Plus V30 A2, Lexar 633x, Lexar 667x, Lexar 1000x, Lexar High Endurance, Toshiba EXCERIA M303 V30 A1, Netac Pro V30 A1

[ Voor 38% gewijzigd door Cheesy op 03-12-2019 10:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierz
rimave schreef op maandag 25 november 2019 @ 12:18:
Die Helix functie werkt niet goed bij een molen. Ik had de voorkant van de molen geselecteerd, dus de Mini ging mooi een rondje om de molen starten, maar probeerde de voorkant van de molen in beeld te houden. Sja, dat gaat dus niet als hij er een rondje omheen vliegt.

Ik ben wel gecharmeerd van deze nieuwe app. Hij is een stuk fijner in gebruik dan de oude DJI app.
Ik kan me er wel wat bij voorstellen. Maar een witte zeilboot op een blauwe zee zoals eerder werd gevraagd gaat misschien beter.

De dame in het filmpje geeft overigens de tip om contrasterende kleding te dragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ggiesberts
rimave schreef op maandag 25 november 2019 @ 12:18:

Ja, heb soortgelijke ervaring

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
Pierz schreef op maandag 25 november 2019 @ 16:12:
[...]

Ik kan me er wel wat bij voorstellen. Maar een witte zeilboot op een blauwe zee zoals eerder werd gevraagd gaat misschien beter.

De dame in het filmpje geeft overigens de tip om contrasterende kleding te dragen.
Misschien helpt het ook als ik bijvoorbeeld alleen de wiek die het hoogste staat selecteer, of het topje/dak van de molen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iisworks
Voor wie ook last heeft van slecht leesbare telemetrie in de Fly App tegen een lichte achtergrond ? Kun je hier melden: https://forum.dji.com/thread-202499-1-1.html

Zou handig zijn als er een outline om het witte font heen zou zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierz
rimave schreef op maandag 25 november 2019 @ 17:39:
[...]

Misschien helpt het ook als ik bijvoorbeeld alleen de wiek die het hoogste staat selecteer, of het topje/dak van de molen.
Dat werkt denk ik beter idd, maar verandert wel je shot natuurlijk.

Verder ‘uitzoomen’ helpt wellicht ook, dan wordt misschien de molen als geheel herkend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ggiesberts
Pierz schreef op maandag 25 november 2019 @ 19:15:
[...]

Dat werkt denk ik beter idd, maar verandert wel je shot natuurlijk.

Verder ‘uitzoomen’ helpt wellicht ook, dan wordt misschien de molen als geheel herkend.
Ik heb redelijk wat vakjes getrokken en rondjes gevlogen om een klein slot (kasteel). Kreeg al meer het idee dat de Quickshots daar niet voor bedoeld zijn. De vliegbeweging ging in vrijwel alle gevallen door het groene vlak heen ipv eromheen. Alles mooi vloeiend maar niet de dronie die je verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tollo71
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Ik heb de chef thuis kunnen overtuigen :). Nu maar hopen dat er deze week een mooie Black Friday aanbieding komt, al zal dat met zo'n nieuwe product wel niet het geval zijn....

Op het DJI forum heb ik nog heel veel tips gelezen t.a.v. vliegen en landen op een boot. Blijft een risico, maar met wat voorzichtigheid en coomon sense verwacht ik dat het moet lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaURoN
  • Niet online
Cheesy schreef op maandag 25 november 2019 @ 08:50:
Vliegen boven Natura2000-gebieden is helaas gewoon vergunningsplichtig. Alhoewel betwist wordt of dit juridisch goed dichtgetimmerd is.

Verder verdwijnt vanaf 2020 het onderscheid in regels tussen dronegebruik voor privé en zakelijke doeleinden. Op zich wel fijn, want dan kun je beelden van je privé drone gewoon verkopen. Op dit moment mag dat niet.

[...]

Haha nou inderdaad, zelfde met MTB'en en dat word hier toch wel veel vuldig gedaan op de paden (zelf doe ik ook aan MTB'en en heb nooit wat gehoord daar over van de beheerders) Waarschijnlijk controleren ze er niet op... Maar goed met een drone vliegen is ook wel wat anders, is natuurlijk niet de bedoeling dat je over rust gebieden van het wild gaat vliegen of over broed gebieden die zijn afgesloten.

Maar hoe zou je het aan vliegen om zo'n vergunning te moeten aanvragen , dat zie ik dan weer nergens... Plus het zal dan wel vast wezen voor tijdstip x op dag x en niet vrijblijvend... :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
SaURoN schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 08:11:
[...]

Haha nou inderdaad, zelfde met MTB'en en dat word hier toch wel veel vuldig gedaan op de paden (zelf doe ik ook aan MTB'en en heb nooit wat gehoord daar over van de beheerders) Waarschijnlijk controleren ze er niet op... Maar goed met een drone vliegen is ook wel wat anders, is natuurlijk niet de bedoeling dat je over rust gebieden van het wild gaat vliegen of over broed gebieden die zijn afgesloten.

Maar hoe zou je het aan vliegen om zo'n vergunning te moeten aanvragen , dat zie ik dan weer nergens... Plus het zal dan wel vast wezen voor tijdstip x op dag x en niet vrijblijvend... :|
Formeel zou dat via de provincie moeten, in het geval van de Veluwe via Gelderland: https://formulieren.gelde...eden.aspx/fSTDIntroductie

Ik denk dat je dan wel een gegronde reden moet hebben om beelden te maken (bijvoorbeeld een documentaire ofzo). Niet dat het voor het familie-album of je privé-verzameling is.

Uiteraard zijn daar leges aan verbonden. Ik zou niet weten in welke categorie dit zou vallen, maar de leges beginnen bij 100 euro:
http://decentrale.regelge...R603995/CVDR603995_1.html

Blijft een lastige afweging. Ik zou zeggen gewoon gezond verstand gebruiken en inderdaad geen dieren verstoren. Maar aan de andere kant heb ik ook geen zin in een woedende boswachter :P Drones hebben toch een beetje een slechte reputatie (check bijvoorbeeld de ophef in Kinderdijk).

[ Voor 10% gewijzigd door Cheesy op 26-11-2019 08:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SaURoN
  • Niet online
Cheesy schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 08:31:
[...]

Formeel zou dat via de provincie moeten, in het geval van de Veluwe via Gelderland: https://formulieren.gelde...eden.aspx/fSTDIntroductie

Ik denk dat je dan wel een gegronde reden moet hebben om beelden te maken (bijvoorbeeld een documentaire ofzo). Niet dat het voor het familie-album of je privé-verzameling is.

Uiteraard zijn daar leges aan verbonden. Ik zou niet weten in welke categorie dit zou vallen, maar de leges beginnen bij 100 euro:
http://decentrale.regelge...R603995/CVDR603995_1.html
Ben wel even benieuwd hoe het moet etc, ga wel eens informeren bij gelegenheid.

Al denk ik dat een woedende boswachter hier wel mee zal vallen. Als je gewoon aangeeft dat het allemaal niet heel duidelijk is, en je goed oplet waar je kan vliegen (netzoals met MTB niet om borden heen fietsen waar staat rustgebied) en anders maar even donateur worden van het gebied, dan heb je het beste met ze voor :+

[ Voor 16% gewijzigd door SaURoN op 26-11-2019 08:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
Iemand een idee of je het oplaadstation en de afstandsbediening tegelijk kan opladen door de afstandbediening op de USB uitgang van het oplaadstation aan te sluiten? Of laden jullie de accu's en de afstandbediening apart op?
Ik vind de handleiding daar niet duidelijk in. Daar spreken ze alleen over opladen accu's en over als powerbank gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Cheesy schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 22:08:
Iemand een idee of je het oplaadstation en de afstandsbediening tegelijk kan opladen door de afstandbediening op de USB uitgang van het oplaadstation aan te sluiten? Of laden jullie de accu's en de afstandbediening apart op?
Ik vind de handleiding daar niet duidelijk in. Daar spreken ze alleen over opladen accu's en over als powerbank gebruiken.
Nee. Eerst het batterijpak. Als allen opgeladen zijn dan pas gaat stroom door naar apparaat dat aangesloten is op usb poort van het laadstation.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ggiesberts
Cheesy schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 22:08:
Als je snel wilt laden is het niet slim om de batterypack weer te ontladen door laden van de remote. Zorg dat je dan een lader hebt met 2 outputs, een 2e lader of schaf een USB kabel (aliexpress) aan met 2 micro USB uitgangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
ggiesberts schreef op woensdag 27 november 2019 @ 10:10:
[...]

Als je snel wilt laden is het niet slim om de batterypack weer te ontladen door laden van de remote. Zorg dat je dan een lader hebt met 2 outputs, een 2e lader of schaf een USB kabel (aliexpress) aan met 2 micro USB uitgangen.
Duidelijk, dankje. Wel een gemis eerlijk gezegd van de Fly More Combo. Er zitten wel 2 Micro USB-kabels bij (die witte), maar eigenlijk kun je ze niet tegelijk gebruiken met de onderdelen uit het pakket. De AC-adapter (lader) hadden ze inderdaad beter 2 uitgangen kunnen geven. Gelukkig eenvoudig op te lossen, nog genoeg adapters thuis liggen.

Die AC-adapter wordt overigens niet benoemd in het boekje "In the Box". Foutje of expres omdat het per land verschilt...

---

Gisterenavond binnen in huis gevlogen in atti-mode en dat ging prima. Ik had al wat ervaring met een Eachine speelgoeddrone. Mode 3 is dezelfde besturing dus daar hoef ik niet aan te wennen. Ik kan niet wachten om zaterdag in daglicht buiten te vliegen met GPS-dekking.

Helaas woon ik wel in een militair TRA-gebied (temporary reserved airspace). Gelukkig geldt dat alleen doordeweeks en is deze op dit moment uberhaupt niet geactiveerd (check via notaminfo).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beOnt
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:55
De leveringen van de Fly More Combo blijven toch echt wel een ramp. Ik heb deze kunnen kopen voor 344 € 444€ bij Fnac in preorder paar weken geleden, maar tot nu toe is deze nog niet binnen gekomen bij hen. En dit lijkt ook zo te zijn bij andere leveranciers. (of soms in zeer kleine oplages)

[ Voor 3% gewijzigd door beOnt op 27-11-2019 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
Dat is wel heel goedkoop, betreft dit een aanbetaling?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• beOnt
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:55
Cheesy schreef op woensdag 27 november 2019 @ 16:40:
Dat is wel heel goedkoop, betreft dit een aanbetaling?
Sorry, ik bedoelde 444€, ik was iets te snel. (11% korting via singles day)
Is via aanbetaling, ik kan gerust annuleren, maar ik zie ze nergens goedkoper, of leverbaar, dus zal hem voorlopig laten staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iisworks
Vrij compleet 2.5/5.8Ghz range test van een CE + FCC model Mavic Mini in USA + EU (met FakeGPS):
YouTube: MAVIC MINI EU in FCC sulla 5.8 raddoppia il range | METODO FCC spiegato

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragonfly4
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07-04 22:32
Cheesy schreef op woensdag 27 november 2019 @ 10:58:
[...]

Gisterenavond binnen in huis gevlogen in atti-mode en dat ging prima. Ik had al wat ervaring met een Eachine speelgoeddrone. Mode 3 is dezelfde besturing dus daar hoef ik niet aan te wennen. Ik kan niet wachten om zaterdag in daglicht buiten te vliegen met GPS-dekking.
Kan je die manueel ook in atti-mode zetten of lukt dat enkel binnen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12:36
Handleidingen voor illegale zaken zijn niet de bedoeling

[ Voor 91% gewijzigd door Wormaap op 28-11-2019 08:32 ]

• redslow
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 14:36
Dus als ik het goed zie, kan je beter de USA variant hebben dan de EU variant?

• iisworks
Voor zover ik zie is het bereik van de CE model behoorlijk acceptabel als je de juiste band hebt voor de omstandigheden: 2.4 buiten, 5.8 in bebouwing. Het is mij persoonlijk het boven omschreven gedoe niet waard, nog buiten het feit dat het illigaal is en dat je ergens een FCC model moet kopen waar EU garantie niet voor geldt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
dragonfly4 schreef op woensdag 27 november 2019 @ 19:58:
[...]

Volgens mij kan dat niet manueel. "The aircraft automatically chages to Attitude (ATTI) mode when te Vision System is unavailable or disabled and when the GPS signal is weak or the compass experiences interference."

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12:36
redslow schreef op donderdag 28 november 2019 @ 07:24:
Dus als ik het goed zie, kan je beter de USA variant hebben dan de EU variant?
Naja, niet met de manier waarop je nu naar FCC kunt switchen (te omslachtig).
mochten ze de mini zo weten te hacken dat een usa model in de eu full power gebruikt, dan wel.

• DCNY
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 12:40
iisworks schreef op donderdag 28 november 2019 @ 07:30:
Voor zover ik zie is het bereik van de CE model behoorlijk acceptabel als je de juiste band hebt voor de omstandigheden: 2.4 buiten, 5.8 in bebouwing. Het is mij persoonlijk het boven omschreven gedoe niet waard, nog buiten het feit dat het illigaal is en dat je ergens een FCC model moet kopen waar EU garantie niet voor geldt.
Dat switchen tussen 2.4 en 5.8 GHz, is dat simpel ergens in de app te doen? (Ik heb nog geen drone, dus kan t niet testen)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luuk2015
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 03-05 12:27

Luuk2015

Vires in numeris

Als je in de camera view zit dan kan je in de instellingen via het knopje "Transmission" switchen tussen beide frequenties en kanalen.
DCNY schreef op donderdag 28 november 2019 @ 10:08:
[...]

Dat switchen tussen 2.4 en 5.8 GHz, is dat simpel ergens in de app te doen? (Ik heb nog geen drone, dus kan t niet testen)

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11:24
Hoewel ik zeker begrijp dat wat extra bereik prettig kan zijn, zou ik toch willen vragen om terughoudend te zijn met het bespreken van manieren om je Mini op illegale vermogens te laten zenden. Ondanks dat we het hier niet hebben over waanzinnig vreselijke misdrijven aan deze uitspraak kunnen geen rechten worden ontleend :+ blijft Tweakers geen plek waar illegale zaken gewaardeerd worden :)

Ticking away, the moments that make up a dull day

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s4nch3z
  • Registratie: November 2019
  • Niet online
Schouder tas Spark (flymore combo) prima te gebruiken voor Mini + accessoires

Vandaag even mijn spark schouder tas gevuld met alles wat ik gebruik om met mijn mini op pad te gaan.
Ik hou zelfs ruimte over _/-\o_

En als voordeel ten opzichte van de Mini case (flymore combo) is dat je alles uit de schoudertas kunt halen en vlieg klaar te maken zonder de case ergens op te leggen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzf1kr
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 10:06
dragonfly4 schreef op woensdag 27 november 2019 @ 19:58:
[...]

Nee, dat kan niet. En momenteel een reden voor enkele crashes.

Als je drone in ATTI-mode opstijgt start, en hij dan tijdens de vlucht toch een gps lock krijgt dan wordt hij onbestuurbaar en crashed hij.

https://www.facebook.com/hausbrandeck

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragonfly4
yzf1kr schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 13:24:
[...]

Nee, dat kan niet. En momenteel een reden voor enkele crashes.

Als je drone in ATTI-mode opstijgt start, en hij dan tijdens de vlucht toch een gps lock krijgt dan wordt hij onbestuurbaar en crashed hij.
GPS Lock is inderdaad zeer belangrijk.

Was wel leuk geweest om atti te kunnen vliegen om wat te oefenen voor het examen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank1216
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 20-11-2024
Weet iemand waar de Fly More te verkrijgen is, ik kan hem nergens op voorraad vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redslow
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 14:36
Frank1216 schreef op zaterdag 30 november 2019 @ 00:31:
Weet iemand waar de Fly More te verkrijgen is, ik kan hem nergens op voorraad vinden.
Aankomende week komt er nieuwe voorraad. Alles is zo een beetje uitverkocht.

https://www.apple.com/nl/...4bac1b603183260b8434e5078 Apple heeft hem vanaf de 4e

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
Vanmorgen eindelijk buiten gevlogen. Na 2,5 accu’s leeg vliegen kwam ik wel bevroren thuis. ;)

Ik dacht dat het leuk zo zijn om exact met zonsopkomst te vliegen, maar achteraf gezien was het licht een of twee uur later nog mooier.

Wat wel vreemd was, de drone ging niet verder dan 100 meter. Ook na het wijzigen van de instellingen niet. Later zag ik een melding in beeld dat dit door de payload was, ik had namelijk voor de zekerheid de prop guards gemonteerd. Buiten is dit wat mij betreft totaal overbodig als je de ruimte hebt.

Ik heb wel het idee dan de gimbal niet goed staat, de horizon staat soms scheef, dus daar ga ik nog even naar kijken.

Twee onbewerkte foto’s:

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/6mgMbvC/D328-ED94-7-B90-4-AB9-B120-936-A9-BF35575.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/Yh44jbT/29-DDD88-C-468-D-417-D-816-A-59-F7-FF4-E4243.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter2512
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 23-05 07:47
redslow schreef op zaterdag 30 november 2019 @ 12:30:
[...]
Apple heeft hem vanaf de 4e
Vanmiddag bij Apple de Fly More besteld, site gaf inderdaad aan dat woensdag 4 december geleverd zou worden. Inmiddels al weer uitverkocht. Zojuist de verzendbevestiging van DHL ontvangen, wordt maandag bezorgd! Nog niet eerder een drone gehad, ben benieuwd of ik het wat vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ggiesberts
Fly more or fly less: IMU error!

Vanmorgen rijp en zonnetje. Dus eerst even vliegen over de vijver( ca 50x100m) voor de deur. Broek aan, jas aan, drone aan, remote aan. Check, we hebben verbinding, GPS, geen foutmeldingen. Klaar voor de start.

Knuppeltjes naar achter, motoren gaan draaien en ik stijg op, ga naar 2m hoogte en steek de straat over, vlieg tussen 2 bomen door (dit allen al meerdere malen zo gedaan) en vlieg ca 40m over de vijver en draai 90 gragden linksaf voor ik bij de overburen de tuin in vlieg. Tot dan gaat alles goed zonder wat dan ook. Dan komt de buurman langs met de hond, ben fractie van seconde afgeleid en kijk even welke kant ik op vlieg. Draai even wat bij met linker knuppel en constateer in een vreemde beweging. Knuppels los, verrek, de mini vliegt op eigen houtje! :? :| Gelukkig komt hij mijn kant op..... maar dit klopt niet!

Wat the xxxx is happening? De mini zakt richting water, er piept wat qua foutcode en probeer de drone omhoog te sturen. Het kan geen come home zijn want dan had ie naar de ingestelde.28m moeten gaan.
Verbinding was ook niet verloren, dan gaat het snel helemaal fout: :-( de drone zakt scheef, ca 75cm boven de grond en gaat versnellen, zakt tegen de grond (gelukkig hebben we de kant gehaald) en ketst heel scheef vliegend tegen mijn auto, tegen die van de buren en hangt zich dan op in de struiken! Dit wil je niet meemaken!

Schade lijkt mee te vallen, krassen op pootje, bramen op,de props, ik geschrokken, geen schade op de auto’s (pffff ), een motor arm ingeklapt, modder op een andere motor (dus toch al vliegend ook de grond nog een keer geraakt).

Een riedeltje foutmeldingen waaronder IMU errors, 2x impact error.

In huis alles effe bekeken en alles weer opgestart, geen foutmeldingen meer..,....

Toch maar ff calibrates doorlopen, braampjes van de props gehaald en met de “rol kooi” voorzichtig gaan vliegen. Lijkt eerst iets onstabieler maar na 2 accu’s vliegen (met de rol kooi) lijkt meeste in orde. Kreeg 2x melding gimbal overload. Bij tilten van de drone met de hand komt de horizon soms even scheef te hangen

Props goed bekeken op scheuren aan de hand van eerdere post hier maar dat blijkt niet aan de hand.

Weet vrijwel zeker dat ik aan het filmen was echter vindt geen filmpje!

Wat zou hier gebeurd zijn? Drone is twee weken jong, nooit wat geraakt, geen crashes of wat dan ook. Moet ik dit melden als garantie? Of terugsturen? Het vertrouwen is een beetje weg......

[ Voor 7% gewijzigd door ggiesberts op 01-12-2019 01:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ggiesberts schreef op zondag 1 december 2019 @ 00:35:
Draai even wat bij met linker knuppel en constateer in een vreemde beweging. Knuppels los, verrek, de mini vliegt op eigen houtje! :? :| Gelukkig komt hij mijn kant op..... maar dit klopt niet!

Wat the xxxx is happening? De mini zakt richting water, er piept wat qua foutcode en probeer de drone omhoog te sturen. Het kan geen come home zijn want dan had ie naar de ingestelde.28m moeten gaan.
Verbinding was ook niet verloren, dan gaat het snel helemaal fout: :-( de drone zakt scheef, ca 75cm boven de grond en gaat versnellen, zakt tegen de grond (gelukkig hebben we de kant gehaald) en ketst heel scheef vliegend tegen mijn auto, tegen die van de buren en hangt zich dan op in de struiken! Dit wil je niet meemaken!

Schade lijkt mee te vallen, krassen op pootje, bramen op,de props, ik geschrokken, geen schade op de auto’s (pffff ), een motor arm ingeklapt, modder op een andere motor (dus toch al vliegend ook de grond nog
Klinkt een beetje zoals hier:

https://forum.dji.com/thread-202170-1-1.html

Filmpje vanaf 1:52

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iisworks
Na de eerdere test op 5.8GHz (600m OK) nu op 2.4GHz ook een testje gedaan: tot ca. 1000m een stabiel signaal, heel netjes. Dat was op 80m hoog in CE mode, net buiten bebouwde kom met her en der een huis. Met de Spark haalde ik op die plek 300-400m max.

Conclusie voor mij persoonlijk: bij de Mini kan ik prima uit de voeten in CE mode, gelukkig geen FCC hack meer nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ggiesberts
Lijkt er wel iets op ja, ik had duidelijk wel iets van een sensor error. Vraag me af of, ondanks de heldere lucht, de temperatuur wat condens op de sensoren van de mini veroorzaakt heeft. Normaliter krijg je echter condens als je koude apparatuur in de warmte brengt en niet andersom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
Hmm, ik heb iets geks. Als ik video opneem met de drone, worden de niet-hd-beelden op m'n telefoon opgeslagen. Het origineel kan ik (achteraf) downloaden. Ik neem aan dat dit bij iedereen zo is :?

Nu lukt dat downloaden niet (meer). Ik mis zo'n 5 filmpjes en kan me niet herinneren dat ik die verwijderd heb.
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/GW1bYTr/5082-E572-FDAA-47-BC-AA46-ACFA41424-A5-F.png

Ben nu een scan met Recuva aan het doen, maar dat duurt een paar uur. Zou m'n opslagkaartje defect zijn?
Edit, lijkt er wel op, video's worden gewoon niet meer opgeslagen op m'n kaartje. Even getest zonder te vliegen. Ik ga even verder troubleshooten :P
Edit2, kaartje waarschijnlijk gaar, geformateerd in de dji-app, maar op de pc staan er nog steeds bestanden op. Jammer dat de app geen melding geeft dat de kaart gaar is, gelukkig mis ik niet hele bijzondere beelden.

[ Voor 25% gewijzigd door Cheesy op 02-12-2019 21:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iisworks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
Ik zag 'm gisteren, valt me op dat niet meer in beeld staat als je in atti mode vliegt (zo'n oranje balkje) dat vind ik wel irritant.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• yzf1kr
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 10:06
Cheesy schreef op maandag 2 december 2019 @ 20:55:
Ben nu een scan met Recuva aan het doen, maar dat duurt een paar uur. Zou m'n opslagkaartje defect zijn?
Edit, lijkt er wel op, video's worden gewoon niet meer opgeslagen op m'n kaartje. Even getest zonder te vliegen. Ik ga even verder troubleshooten :P
Edit2, kaartje waarschijnlijk gaar, geformateerd in de dji-app, maar op de pc staan er nog steeds bestanden op. Jammer dat de app geen melding geeft dat de kaart gaar is, gelukkig mis ik niet hele bijzondere beelden.
De fout die veel mensen maken is hun drone uit te zetten voordat ze de opname stoppen.
Dan worden de bestanden niet uit de cache geschreven of niet afgesloten.

Kaartje terug in de Mini stoppen, aanzetten en even wachten helpt in veel gevallen.

Dit is trouwens niet alleen bij de Mini zo, bij heel veel opname apparatuur is dit het geval.

Dus voortaan eerst opname stoppen, en dan pas uit zetten.

https://www.facebook.com/hausbrandeck

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
yzf1kr schreef op donderdag 5 december 2019 @ 15:00:
[...]

De fout die veel mensen maken is hun drone uit te zetten voordat ze de opname stoppen.
Dan worden de bestanden niet uit de cache geschreven of niet afgesloten.

Kaartje terug in de Mini stoppen, aanzetten en even wachten helpt in veel gevallen.

Dit is trouwens niet alleen bij de Mini zo, bij heel veel opname apparatuur is dit het geval.

Dus voortaan eerst opname stoppen, en dan pas uit zetten.
Goede tip, maar was bij mij niet het geval.
Het kaartje is gewoon afgeschreven, had het al jaren in gebruik in m'n dashcam. Formatteren via de drone lukte ook niet meer en formatteren via de pc ook niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PlugInBeer
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 30-04 09:24
dragonfly4 schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 16:58:
[...]

GPS Lock is inderdaad zeer belangrijk.

Was wel leuk geweest om atti te kunnen vliegen om wat te oefenen voor het examen.
Je kan hem wel in atti mode krijgen. Gewoon een stickertje op de sensors plakken :)
YouTube: Attitude Mode Hack on the DJI Mavic Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xilantof
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 24-05 15:07

Xilantof

ik ga lopen tot de zon komt

De Fly More combo ligt weer op voorraad her en der.
Bijv. bij CoolBlue: https://www.coolblue.nl/p...-mini-fly-more-combo.html

Fotonerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragonfly4
Xilantof schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 13:45:
De Fly More combo ligt weer op voorraad her en der.
Bijv. bij CoolBlue: https://www.coolblue.nl/p...-mini-fly-more-combo.html
Thx, gisteren nog niet maar wel bij Foto Konijnenberg dus daar besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xilantof
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 24-05 15:07

Xilantof

ik ga lopen tot de zon komt

dragonfly4 schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 20:42:
[...]

Thx, gisteren nog niet maar wel bij Foto Konijnenberg dus daar besteld.
Ben ik zelf te laat met bestellen :’) alles alweer weg.

Fotonerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
Xilantof schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 22:46:
[...]

Ben ik zelf te laat met bestellen :’) alles alweer weg.
Op marktplaats komt de Fly More Combo regelmatig voorbij voor 450 euro. Je koopt dan wel van een particulier.
Pagina: 1 ... 4 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Hoewel het begrijpelijk is dat mensen op zoek zijn naar extra zendvermogen, is dit topic niet de plek om het omzeilen van wetgeving en/of beveiligingen te bespreken.