Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• anandus
  • Registratie: februari 2001
  • Niet online
Exterminator schreef op woensdag 13 november 2019 @ 07:56:
Mehja, moet ik voor 2euro per maand overstappen.
Waarom niet? :)
Gratis geld is gratis geld, en voor de moeite hoef je het niet te laten.

"Anti-intellectualism has been a constant thread winding its way through our political and cultural life, nurtured by the false notion that democracy means that 'my ignorance is just as good as your knowledge.'" -Isaac Asimov

• Kees_B
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 09:05
Premie van Ditzo is ook bekend, de basisverzekering is 5 euro per maand duurder geworden.
Het viel me op dat aanvullend TandGoed per maand 25 cent goedkoper is geworden vorig jaar.
Eventuele overige wijzigingen heb ik niet bekeken.

PV Output

• Mrjraider
  • Registratie: juli 2012
  • Laatst online: 09:36

Mrjraider

De mannelijke zuster

Chat opgestart:
Dit zijn inderdaad de geldende premies voor volgend jaar, dit moet verder worden nagekeken. U kunt daarvoor het beste bellen met de klantenservice....blablabla.

:+

Tot zover de vlotte communicatie

At the end of the line a survivor will be born

• Ardana
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 08:30

Ardana

Moderator General Chat

Army of undead unicorns

Odeklontje schreef op woensdag 13 november 2019 @ 00:10:
Anderzorg Basis, ER € 885,00 met eenmalige incasso = € 999,60.

Via CashbackXL naar de Zorgkiezer geeft je 2.000 punten (€ 20,00).

Kortom: € 979,60 (81,63€/maand omgerekend).
Kom ik aan, € 116,50 is de goedkoopste die ik heb kunnen vinden (nog niet gekeken naar Cashback etc.). Prijsverschil van € 35 pm, nog afgezien van wat ik zelf moet bijdragen, plus eigen risico dat ik sowieso jaarlijks kwijt ben. (Goedkoopste) restitutie is voor mij gewoon noodzakelijk.

Ow, en waarom staan de premies niet op https://www.zorgwijzer.nl/zorgpremie? Ik mis nog steeds de premies van veel verzekeraars.

En ik vind de div. sites zó misleidend:
De dekking van de basisverzekering is bij alle zorgverzekeraars gelijk. Je hebt met de voordelige studenten zorgverzekering van Besured géén verhoogd eigen risico. Alleen maar het wettelijk verplichte eigen risico van € 385 (2020). Hieronder zie je waarvoor je met de basisverzekering o.a. verzekerd bent. Vragen? Bel 078 611 81 11.
Nérgens staat duidelijk dat het om een natura-verzekering gaat. Echt.

Ardana wijzigde deze reactie 13-11-2019 08:47 (32%)

Stop intimidatie bij abortusklinieken: teken de petitie hier!

• Krekatos
  • Registratie: maart 2014
  • Laatst online: 15-12 19:32
Ik gebruik al jaren cashback websites en ik heb ooit gelezen dat wanneer je een zorgverzekering afsluit via een dergelijke website, zij alle persoonsgegevens kunnen inzien. Daarna heb ik er eigenlijk nooit meer naar gekeken. Zijn er mensen die hier wat meer info over hebben? Ik heb geen zin om mijn persoonsgegevens te delen met zo'n website voor een paar tientjes korting, maar indien zij dit niet doen, is het natuurlijk weer mooi meegenomen.

• Batavia
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 22:30
Krekatos schreef op woensdag 13 november 2019 @ 08:49:
Ik gebruik al jaren cashback websites en ik heb ooit gelezen dat wanneer je een zorgverzekering afsluit via een dergelijke website, zij alle persoonsgegevens kunnen inzien. Daarna heb ik er eigenlijk nooit meer naar gekeken. Zijn er mensen die hier wat meer info over hebben? Ik heb geen zin om mijn persoonsgegevens te delen met zo'n website voor een paar tientjes korting, maar indien zij dit niet doen, is het natuurlijk weer mooi meegenomen.
Heb je de algemene voorwaarden van de cashback al eens gelezen? Het zou me verbazen als ze niet op zijn minst gewoon je naam en adres registreren (al was het maar voor de administratie dat ze je een cashback hebben gegeven) dat en natuurlijk type zorgverzekering.

• GerardHenninger
  • Registratie: augustus 2004
  • Nu online

GerardHenninger

Pruts0r eerste klas

Mrjraider schreef op woensdag 13 november 2019 @ 08:24:
[...]

Chat opgestart:
Dit zijn inderdaad de geldende premies voor volgend jaar, dit moet verder worden nagekeken. U kunt daarvoor het beste bellen met de klantenservice....blablabla.

:+

Tot zover de vlotte communicatie
Hahaahaha. Ik stuur je wel een DM.

• Pazo
  • Laatst online: 15-12 14:44

Pazo

Miauw?

Die van Univé gaat voor mij met €5,10 omhoog. Van €93,85 naar €98,95. Komt mede doordat de collectiviteitskorting met 5% daalt.
Ik heb al jaren de meest eenvoudige / uitgeklede zorgverzekering met maximaal eigen risico. Dit omdat ik (gelukkig) nooit iets heb. Nu zit ik Independer te kijken en zou ik kunnen overstappen naar bijvoorbeeld Zilveren Kruis voor €79,95,-. Zou dan toch €228 per jaar schelen!

To the windooooow!

• Steefmeister
  • Registratie: oktober 2012
  • Laatst online: 15-12 16:53
Anderzorg wordt voor ons gezin 6 euro duurder totaal. Afgelopen jaar gingen bepaalde doktersdeclaraties niet erg soepel. Toch even orienteren voor iets anders

• RobBrands
  • Registratie: juli 2018
  • Laatst online: 12-12 15:56
Ook Besured stijgt flink.
Basisverzekering stijgt van 118,95 naar 121,30 pmnd.
Collectiviteitskorting daalt van 11,70 naar 6,05.
Tandartspakket stijgt van 15,90 naar 16,50.

Al met al 8,60 per maand duurder.

• EcoR
  • Registratie: juli 2008
  • Laatst online: 09:40
Pazo schreef op woensdag 13 november 2019 @ 09:03:
Die van Univé gaat voor mij met €5,10 omhoog. Van €93,85 naar €98,95. Komt mede doordat de collectiviteitskorting met 5% daalt.
Ik heb al jaren de meest eenvoudige / uitgeklede zorgverzekering met maximaal eigen risico. Dit omdat ik (gelukkig) nooit iets heb. Nu zit ik Independer te kijken en zou ik kunnen overstappen naar bijvoorbeeld Zilveren Kruis voor €79,95,-. Zou dan toch €228 per jaar schelen!
Let wel op dat die verzekering heel beperkt is qua zorgaanbieders waar je zomaar terecht kunt. In mijn geval zou ik niet zonder extra kosten naar het dichtstbijzijnde ziekenhuis kunnen. Ze hebben ook een versie met vrijwel volledige dekking voor 83,95.

• Longcat
  • Registratie: november 2018
  • Laatst online: 08:48
Ik betaal altijd in één keer (scheelt weer wat VRH). Verschilt de korting hiervoor nog per aanbieder? Handig om rekening mee te houden naast cashback.

• Pazo

Pazo

Miauw?

EcoR schreef op woensdag 13 november 2019 @ 09:13:
[...]

Let wel op dat die verzekering heel beperkt is qua zorgaanbieders waar je zomaar terecht kunt. In mijn geval zou ik niet zonder extra kosten naar het dichtstbijzijnde ziekenhuis kunnen. Ze hebben ook een versie met vrijwel volledige dekking voor 83,95.
Ja dat klopt, daar moet ik wel even op letten. Zat net snel even te kijken. Woon in het midden van het land en de ziekenhuizen in o.a. Amersfoort, Ede, Utrecht, Arnhem staan er allemaal bij.
Maar goed, zit nu even vluchtig beetje door te spitten naar de mogelijkheden; vanavond samen met vrouwlief maar eens dieper in graven. Maar ik denk dat overstappen wel gaat lonen.

To the windooooow!

• Viper®
  • Niet online
Krekatos schreef op woensdag 13 november 2019 @ 08:49:
Ik zit nu bij anderzorg voor idd 999,60 per jaar. Om daar nu 20 euro op te besparen door ergens al je gegevens in te vullen nee bedankt. Hiervoor zat ik bij Ditzo volgens mij, volgend jaar weer Anderzorg, vrijwel de goedkoopste. Er was een goedkoperen voor 1 euro maar die had deels zorgkeuze.

• mk1992
  • Registratie: mei 2019
  • Laatst online: 14-12 09:33
Viper® schreef op woensdag 13 november 2019 @ 09:22:
[...]

Ik zit nu bij anderzorg voor idd 999,60 per jaar. Om daar nu 20 euro op te besparen door ergens al je gegevens in te vullen nee bedankt. Hiervoor zat ik bij Ditzo volgens mij, volgend jaar weer Anderzorg, vrijwel de goedkoopste. Er was een goedkoperen voor 1 euro maar die had deels zorgkeuze.
Ligt eraan wat ze precies vragen, een oud emailadres en 06 123456878 kunnen ze best van me hebben.

• Steefmeister
Het lukt helaas nog niet om met Independer over te stappen naar een nieuwe zorgverzekering per 2020. Ook komen veelal de tarieven op de websites niet overeen met de tarieven op independer. Wellicht nog een paar dagen geduld hebben en dan nog eens berekenen.

• Pazo

Pazo

Miauw?

Wel apart, als ik bij Independer kijk kan ik van Zilveren Kruis dus voor €79,95 afsluiten, maar als ik naar Zilver Kruis zelf ga kom ik niet lager dan €95,95 :?

To the windooooow!

• Krekatos
  • Registratie: maart 2014
  • Laatst online: 15-12 19:32
peltco schreef op woensdag 13 november 2019 @ 08:53:
[...]

Heb je de algemene voorwaarden van de cashback al eens gelezen? Het zou me verbazen als ze niet op zijn minst gewoon je naam en adres registreren (al was het maar voor de administratie dat ze je een cashback hebben gegeven) dat en natuurlijk type zorgverzekering.
Ja, zoals ik al schreef maak ik al jaren gebruik van cashbackwebsites. Naam en adres hebben ze waarschijnlijk al, maar verder zijn ze redelijk onduidelijk in wat ze precies nog meer aan informatie ontvangen in geval van een zorgverzekering. Ik heb bijvoorbeeld CashbackXL gemaild met deze vraag, waarop ze zeiden dat het kan dat ze extra gegevens ontvangen.

• Batavia
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 22:30
Krekatos schreef op woensdag 13 november 2019 @ 09:25:
[...]

Ja, zoals ik al schreef maak ik al jaren gebruik van cashbackwebsites. Naam en adres hebben ze waarschijnlijk al, maar verder zijn ze redelijk onduidelijk in wat ze precies nog meer aan informatie ontvangen in geval van een zorgverzekering. Ik heb bijvoorbeeld CashbackXL gemaild met deze vraag, waarop ze zeiden dat het kan dat ze extra gegevens ontvangen.
als je het wilt weten een AVG verzoek tot inzage indienen.
Je weet nooit 100% zeker of ze stiekem niet ergens anders toch nog wat hebben, maar dan heb je in iedergeval een redelijk idee wat ze zouden moeten hebben.

• Viper®
  • Niet online
Pazo schreef op woensdag 13 november 2019 @ 09:25:
Wel apart, als ik bij Independer kijk kan ik van Zilveren Kruis dus voor €79,95 afsluiten, maar als ik naar Zilver Kruis zelf ga kom ik niet lager dan €95,95 :?
Ik vermoed met collectiviteitskorting.
Als ik het UWV toevoeg dan kom ik op 90.15 per maand.

• Pazo

Pazo

Miauw?

Viper® schreef op woensdag 13 november 2019 @ 09:28:
[...]

Ik vermoed met collectiviteitskorting.
Als ik het UWV toevoeg dan kom ik op 90.15 per maand.
Waarvan dan? Ik vul alles zo kaai mogelijk in. Heb zelf geen collectief of iets.
Vind bijna €16,- maar maand verschil wel extreem. Maar goed, dan maar afsluiten via Independer (als ik deze zou nemen).

To the windooooow!

• GerardHenninger
  • Nu online

GerardHenninger

Pruts0r eerste klas

Pazo schreef op woensdag 13 november 2019 @ 09:31:
[...]

Waarvan dan? Ik vul alles zo kaai mogelijk in. Heb zelf geen collectief of iets.
Vind bijna €16,- maar maand verschil wel extreem. Maar goed, dan maar afsluiten via Independer (als ik deze zou nemen).
Zit jij niet een Zilveren Kruis/Ziezo budgetpolis te vergelijken met een "normale" polis?

• Pazo

Pazo

Miauw?

GerardHenninger schreef op woensdag 13 november 2019 @ 09:32:
[...]

Zit jij niet een Zilveren Kruis/Ziezo budgetpolis te vergelijken met een "normale" polis?
Scherp! Maar bij Independer zie dat in eerste instantie niet. Pas als je op 'vraag aan' klikt staat er op het volgende scherm als titel 'ZieZo van Zilveren Kruis'.

To the windooooow!

• Odeklontje
  • Registratie: juli 2017
  • Laatst online: 10-12 18:37
Pazo schreef op woensdag 13 november 2019 @ 09:39:
[...]

Scherp! Maar bij Independer zie dat in eerste instantie niet. Pas als je op 'vraag aan' klikt staat er op het volgende scherm als titel 'ZieZo van Zilveren Kruis'.
Zilveren Kruis kent namelijk een aantal verschillende smaken, let dus goed op.

€ 105,25 ZieZo Selectief
€ 108,75 ZieZo Basis

€ 115,95 Basis Budget
€ 125,45 Basis Zeker
€ 134,95 Basis Exclusief

• m181087
  • Registratie: februari 2012
  • Laatst online: 11-12 16:55
Pazo schreef op woensdag 13 november 2019 @ 09:39:
[...]

Dat klopt niet helemaal.
Als je goed kijkt zie je de volgende regels staan bij Zilverenkruis voor 79,95 (uitgaande van 885 eigen risico):

Keuze uit ziekenhuizen: Beperkt
1 aandachtspunt

Ook als je op de hyperlink '1 aandachtspunt' klikt, zie je dat het om Ziezo gaat van Zilverenkruis.
Overigens staan nog niet alle premies op Independer. Volgens hun eigen site 'druppelen de laatste premies op dit moment nog binnen en kun je vanaf vanmiddag een volledige vergelijking maken'.

• Pazo

Pazo

Miauw?

We hebben ook nog wel even. Van het weekend maar eens verder in verdiepen :)

To the windooooow!

• Napsju
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 08:12
Pazo schreef op woensdag 13 november 2019 @ 09:25:
Is dit niet nog voor 2019? Ik zie dat Independer pas vanmiddag de prijzen van 2020 heeft...

Lekker!

• Pazo

Pazo

Miauw?

Napsju schreef op woensdag 13 november 2019 @ 10:33:
[...]

Is dit niet nog voor 2019? Ik zie dat Independer pas vanmiddag de prijzen van 2020 heeft...
Nee zoals eerder opgemerkt door @GerardHenninger zat ik 2 verschillende polissen te vergelijken.

To the windooooow!

• Napsju
@Pazo Die €79,95 is toch wel van 2019. De goedkoopste op Independer is nu €85.

Zoals @JohanNL aan gaf: Vooralsnog lijkt ZieZo Selectief de goedkoopste met een ER van €885 voor €979,02 per jaar. Iemand nog goedkopere opties gevonden? Uiteraard de cashback niet vergeten...

Napsju wijzigde deze reactie 13-11-2019 12:53 (4%)

Lekker!

• Drardollan
  • Laatst online: 09:24
Napsju schreef op woensdag 13 november 2019 @ 12:53:

Zoals @JohanNL aan gaf: Vooralsnog lijkt ZieZo Selectief de goedkoopste met een ER van €885 voor €979,02 per jaar. Iemand nog goedkopere opties gevonden? Uiteraard de cashback niet vergeten...
Voor 3e meer per maand heb je bij AnderZorg keuze uit alle ziekenhuizen. Lijkt me wel een hele dikke pre voor dat geld.

• GerardHenninger
  • Nu online

GerardHenninger

Pruts0r eerste klas

Mijn vragen als ik dit zo lees :
- Is jouw (favoriete) ziekenhuis geselecteerd?
- Stel je valt flauw in de zomer en moet met een ambulance vervoerd worden, heb jij dan een spaarpotje van 800+ euro voor het eigen risico?
- Gebruik je medicijnen?

;)

• Pazo

Pazo

Miauw?

@GerardHenninger Ja, Ja, Nee ;)
Natuurlijk moet je een potje hebben om iets onverwachts te kunnen opvangen (maar dat moet je sowieso hebben vind ik). Ik denk dat ik al meer dan 10 jaar het meeste kale pakket neem. Als je dan ieder jaar, zeg €200, bespaar, is dat nu toch al €2000,-. Ik heb het geluk dat ik nooit iets heb (*doet afkloppen* ). Vorig jaar 1x een gaatje in m'n tand, dus een (hogere) rekening. Nou ja, als dat alles is. Dus ik ga ook dit jaar waarschijnlijk weer voor (1 van de ) goedkoopste opties.

To the windooooow!

• GerardHenninger
  • Nu online

GerardHenninger

Pruts0r eerste klas

Pazo schreef op woensdag 13 november 2019 @ 13:02:
Natuurlijk moet je een potje hebben om iets onverwachts te kunnen opvangen (maar dat moet je sowieso hebben vind ik). Ik denk dat ik al meer dan 10 jaar het meeste kale pakket neem. Als je dan ieder jaar, zeg €200, bespaar, is dat nu toch al €2000,-. Ik heb het geluk dat ik nooit iets heb (*doet afkloppen* ). Vorig jaar 1x een gaatje in m'n tand, dus een (hogere) rekening. Nou ja, als dat alles is. Dus ik ga ook dit jaar waarschijnlijk weer voor (1 van de ) goedkoopste opties.
Ik doe met je mee hoor, ik heb precies hetzelfde (geluk). Was meer een testje om te kijken of iedereen zich bewust is van de zorg (kosten).

• Napsju
GerardHenninger schreef op woensdag 13 november 2019 @ 12:57:
Mijn vragen als ik dit zo lees :
- Is jouw (favoriete) ziekenhuis geselecteerd?
Voldoende gecontracteerde ziekenhuizen in de buurt.
GerardHenninger schreef op woensdag 13 november 2019 @ 12:57:
- Stel je valt flauw in de zomer en moet met een ambulance vervoerd worden, heb jij dan een spaarpotje van 800+ euro voor het eigen risico?
In dit geval gaat het om niet-planbare zorg. Geen probleem dus. Bovendien, ik heb in de afgelopen jaren nooit meer dan €100 ER verbruikt.
Ook niet.

In mijn geval is het verschil tussen ZieZo van 979 euro en Anderzorg voor 999 euro toch 20 euro. Het zijn de vele kleine beetjes die 't 'm doen. ;)

Lekker!

• GerardHenninger
  • Nu online

GerardHenninger

Pruts0r eerste klas

Napsju schreef op woensdag 13 november 2019 @ 13:05:

[...]
In dit geval gaat het om niet-planbare zorg. Geen probleem dus. Bovendien, ik heb in de afgelopen jaren nooit meer dan €100 ER verbruikt.
Ik had het ook niet over niet-planbare of planbare zorg. Ik had het over het eigen risico. Ooit wel eens opgezocht wat ambulancevervoer kost? ;)

• Pazo

Pazo

Miauw?

Klopt inderdaad, is nu anders. Via de site van Zilveren Kruis zelf zit ik op €83,25 per maand.
In 1x zou je 2% korting krijgen.

To the windooooow!

• Drardollan
Pazo schreef op woensdag 13 november 2019 @ 13:02:
Tanden vallen buiten je ER (en basis), dus doet er niet toe.

Per jaar heb je hopelijk wel iets meer voordeel gehad van 200 euro als je max eigen risico hebt.

• Pazo

Pazo

Miauw?

@Drardollan Ja was ook maar even een snelle natte vinger berekening. Is ook wel meer, want ik doe dit volgens mij al sinds ik 18 ben en zelf moet betalen, ben nu 33, dus is al 15 jaar.

To the windooooow!

• Lensent
  • Registratie: mei 2015
  • Laatst online: 08:44
Hoppa, weer 12 euro in de maand extra kwijt ondanks max eigen risico en alles zo uitgekleed mogelijk; 2 volwassenen en 1 kind <18

Lensent wijzigde deze reactie 13-11-2019 13:44 (13%)

• Odeklontje
GerardHenninger schreef op woensdag 13 november 2019 @ 13:07:
[...]

Ik had het ook niet over niet-planbare of planbare zorg. Ik had het over het eigen risico. Ooit wel eens opgezocht wat ambulancevervoer kost? ;)
En wat te bedenken van de IC. Als je daar ligt kost het je makkelijk €2.500 per dag. :/
Met één ritje Ambulance knal je zo je eigen risico erdoor.

Odeklontje wijzigde deze reactie 13-11-2019 14:43 (7%)

• Steefmeister
GerardHenninger schreef op woensdag 13 november 2019 @ 13:07:
[...]

Ja dat is duur, maar max 500 euro extra ivm eigen risico

• GerardHenninger
  • Nu online

GerardHenninger

Pruts0r eerste klas

Steefmeister schreef op woensdag 13 november 2019 @ 14:43:
[...]

Ja dat is duur, maar max 500 euro extra ivm eigen risico
Wat bedoel je precies? Een ambulance kan 700+ euro kosten, los van de km-vergoeding.

• Hielko
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 22:22
GerardHenninger schreef op woensdag 13 november 2019 @ 14:48:
[...]

Wat bedoel je precies? Een ambulance kan 700+ euro kosten, los van de km-vergoeding.
Ja, maar je betaald dus nooit meer dan je eigen risico...

• Bobo221
  • Registratie: maart 2013
  • Laatst online: 14-12 10:45
Toch maar besloten om via mijn werkgever collectief verzekerd te blijven. De bruto werkgeversbijdrage van € 25,- per maand hakt er toch best aardig in.
Verder heb ik de basisverzekering gewijzigd van Natura naar Natura select (scheelt € 6,- per maand) en alle aanvullende verzekeringen uitgezet.

Totaalpremie

Oude maandpremie per 01-01-2020
€ 97,08
Nieuwe maandpremie per 01-01-2020
€ 89,87

Oude premie per jaar
€ 1.164,95
U betaalt dus elk jaar
€ 1.078,39

• GerardHenninger
  • Nu online

GerardHenninger

Pruts0r eerste klas

Hielko schreef op woensdag 13 november 2019 @ 14:50:
[...]

Ja, maar je betaald dus nooit meer dan je eigen risico...
Dat klopt. Mijn punt was dat je je (vrijwillige) eigen risico snel kwijt kan zijn aan iets "knulligs". Mensen snappen vaak wel dat ze ER moeten betalen voor een gebroken been, maar niet voor een ambulanceritje.

• B-Real
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 09:54
Odeklontje schreef op woensdag 13 november 2019 @ 14:40:
[...]

En wat te bedenken van de IC. Als je daar ligt kost het je makkelijk €2.500 per dag. :/
Dan is het max eigen risico waarschijnlijk wel het laatste waar ik mij druk over maak :)

Standaard of max eigen risico is een jaarlijks terugkerend fenomeen op dit forum en iedereen moet hierbij zijn eigen keuzes maken o.b.v. zijn eigen overwegingen en situatie, net als dat ook geld voor het type verzekering.

Het zou daarom ook handig zijn dat wanneer iemand zijn uiteindelijke keuze hier deelt ook even aangeeft welke "variabelen" er in het spel zijn zodat anderen kunnen kijken of deze vergelijkbaar is met hun eigen situatie.

• Ankona
  • Registratie: mei 2014
  • Nu online
Odeklontje schreef op woensdag 13 november 2019 @ 14:40:
[...]

Dan heb je dat jaar financieel een tegenvaller van ongeveer 200 euro. Andere jaren kun je een meevaller van ongeveer 300 euro hebben.

Maar volgens mij zijn er in jouw voorbeeld andere zaken waar ik me dan meer druk om zou maken dan om die paar centen.

alles kan off-topic

• Drardollan
Pazo schreef op woensdag 13 november 2019 @ 13:21:
@Drardollan Ja was ook maar even een snelle natte vinger berekening. Is ook wel meer, want ik doe dit volgens mij al sinds ik 18 ben en zelf moet betalen, ben nu 33, dus is al 15 jaar.
Bijzonder, het eigen risico is pas op 1-1-2008 ingevoerd.

Lensent schreef op woensdag 13 november 2019 @ 13:44:
Hoppa, weer 12 euro in de maand extra kwijt ondanks max eigen risico en alles zo uitgekleed mogelijk; 2 volwassenen en 1 kind <18
Dan zit je duidelijk niet bij de juiste verzekeraar of je hebt nog wat uit te kleden.

Drardollan wijzigde deze reactie 13-11-2019 15:13 (32%)

• Pazo

Pazo

Miauw?

Drardollan schreef op woensdag 13 november 2019 @ 15:12:
[...]

Ook best, doe het ook maar een beetje uit mijn hoofd. :)

To the windooooow!

• dcl!
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 15-12 21:16
GerardHenninger schreef op woensdag 13 november 2019 @ 14:57:
[...]

Dat klopt. Mijn punt was dat je je (vrijwillige) eigen risico snel kwijt kan zijn aan iets "knulligs". Mensen snappen vaak wel dat ze ER moeten betalen voor een gebroken been, maar niet voor een ambulanceritje.
Dan nog. 385 moet je toch al betalen, en door je ER heb je 200 korting gekregen. Dus 585 "moet" je al in je spaarpot hebben. Alles daarboven is de tegenvaller.

En overigens was ik niet mijn volledige ER kwijt in 2018 aan de ambulance :+ (maar het restant natuurlijk alsnog aan het ziekenhuis).

Toch heb ik alle jaren daarvoor die 200 korting in mijn zak kunnen steken, dus geen spijt van mijn ER. Het ongeval was veel vervelender....

• Kees_B
GerardHenninger schreef op woensdag 13 november 2019 @ 14:57:
[...]

Ik kan je melden dat bij ons op dit moment eigen risico eraan gaat door "laboratoriumtesten". Gewoon bloedprikken en een plasje indienen wat via de huisarts en verloskundige aangevraagd wordt. Dus daar hoef je helemaal niet ziek voor te zijn of een ziekenhuis voor te bezoeken.

PV Output

• dcl!
Kees_B schreef op woensdag 13 november 2019 @ 15:49:
[...]

Ik kan je melden dat bij ons op dit moment eigen risico eraan gaat door "laboratoriumtesten". Gewoon bloedprikken en een plasje indienen wat via de huisarts en verloskundige aangevraagd wordt. Dus daar hoef je helemaal niet ziek voor te zijn of een ziekenhuis voor te bezoeken.
Meer dan de verplichte 385?

• Kees_B
dcl! schreef op woensdag 13 november 2019 @ 15:50:
[...]

Meer dan de verplichte 385?
Dat hangt er vanaf hoe vaak je laat testen natuurlijk ;) Het plasje kostte dik 70 euro om te testen, dus het kán hard gaan.

PV Output

• finsdefis
  • Registratie: juni 2005
  • Niet online
Maar meteen overgestapt via Zorgkiezer en CashbackXL (20 euro cashback), waardoor ik ook nog een elektrische tandenborstel krijg. Tja, wie het kleine niet eert...

Kwam van ZieZo Basis en ben overgestapt naar Anderzorg. Dat is nu 1320 basispremie - 300 korting door verhoogd eigen risico - 20,40 door jaarbetaling - 20 euro CashbackXL = € 979,60 op jaarbasis. Komt neer op € 81,63 per maand.

Afgelopen 5-6 jaar al verhoogd eigen risico genomen en nog nooit boven de 385 euro gekomen, dus mocht het onverhoopt een keer nodig zijn dan heb ik het er al lang uit.

Ik besef me uiteraard dat dit wel een enorme luxepositie is.

• dcl!
Kees_B schreef op woensdag 13 november 2019 @ 15:52:
[...]

Dat hangt er vanaf hoe vaak je laat testen natuurlijk ;) Het plasje kostte dik 70 euro om te testen, dus het kán hard gaan.
Kan je toch mooi 5x plassen voordat het van je vrijwillige ER af gaat :P

• Lensent
  • Registratie: mei 2015
  • Laatst online: 08:44
Drardollan schreef op woensdag 13 november 2019 @ 15:12:
[...]

[...]

Dan zit je duidelijk niet bij de juiste verzekeraar of je hebt nog wat uit te kleden.
Ik weet toch zeker wel wat ik invul op Independer...?
Goedkoper dan 170e voor 2 volwassenen zonder zorgvraag en twee keer max eigen risico bij AnderZorg wordt het niet.

Tenzij jij nog iets voor me in petto hebt?

• Drardollan
Lensent schreef op woensdag 13 november 2019 @ 16:02:
[...]

Ik weet toch zeker wel wat ik invul op Independer...?
Goedkoper dan 170e voor 2 volwassenen zonder zorgvraag en twee keer max eigen risico bij AnderZorg wordt het niet.

Tenzij jij nog iets voor me in petto hebt?
Klopt, dat is de goedkoopste. Net als vorig jaar met 166 euro. En dat is dus geen 12 euro per maand erbij.

• tweakje-2018
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 07:39
Gemiddeld genomen is mij de stijging van de alle zorgverzekeraars wel mee gevallen, voor sommige is er zelfs een daling. Maar totaal met daling van de collectiviteitskorting kan er toch een flinke premie stijging zijn.

Net heb ik voor mijn geval eventjes telefonisch contact opgenomen met ONVZ. Het blijkt dat de collectiviteit die ik had helemaal vervallen is waardoor ik hetzelfde betaal als het gewone leden collectief met 0 procent op de basis en 7 procent op de aanvullende verzekeringen, omdat ik per jaar betaal krijg ik nog wel 2 procent korting. Nu is de vraag ga ik overstappen of niet want ik baal wel van de 10 procent premie stijging ( ongeveer 13 euro per maand).

Mocht iemand een vrij toegankelijk collectief voor ONVZ weten, dan hoor ik het graag. Voor mensen die in twente wonen is er wel een vrij toegankelijk collectief, Stichting vitaal in Twente met resp 4 en 10 % korting. In mijn provincie (Utrecht) heb ik dat niet kunnen vinden.

• -Muncky-
  • Registratie: juni 2010
  • Nu online
finsdefis schreef op woensdag 13 november 2019 @ 15:53:
Maar meteen overgestapt via Zorgkiezer en CashbackXL (20 euro cashback), waardoor ik ook nog een elektrische tandenborstel krijg. Tja, wie het kleine niet eert...

Kwam van ZieZo Basis en ben overgestapt naar Anderzorg. Dat is nu 1320 basispremie - 300 korting door verhoogd eigen risico - 20,40 door jaarbetaling - 20 euro CashbackXL = € 979,60 op jaarbasis. Komt neer op € 81,63 per maand.

Afgelopen 5-6 jaar al verhoogd eigen risico genomen en nog nooit boven de 385 euro gekomen, dus mocht het onverhoopt een keer nodig zijn dan heb ik het er al lang uit.

Ik besef me uiteraard dat dit wel een enorme luxepositie is.
Ik zit nu bij Anderzorg (885 EUR ER) en betaal per jaar. Vind Anderzorg prima, 0x gebruik van gemaakt dit jaar. Dus opzoek naar de allergoedkoopste optie.
Vergoed CBXL ook de 'verlenging' van de Anderzorg polis (via Zorgkiezer.nl)?

M3 - LR AWD | Pearl White | Black | 19" | Besteld: 14/11 | LM: Leaseplan (actieauto) | RN: 14/11 | VIN: 28/11 | SMS: ?

• Citroentjuh
  • Registratie: november 2013
  • Nu online
-Muncky- schreef op woensdag 13 november 2019 @ 16:13:
[...]
Vind Anderzorg prima, 0x gebruik van gemaakt dit jaar. Dus opzoek naar de allergoedkoopste optie.
Hoe kan je het 'prima' vinden, of uberhaupt een oordeel over hebben, als je het nooit gebruikt? Ik begrijp dat je dan in principe kan kiezen voor de goedkoopste optie inderdaad. Maar het gaat erom dat een zorgverzekering goed is op het moment dat je hem dus wel nodig hebt.... als je dan ineens niet bij dat ene ziekenhuis ofzo terecht kan of een heel groot bedrag zelf moet betalen heb je een probleem.

• Mrjraider
  • Registratie: juli 2012
  • Laatst online: 09:36

Mrjraider

De mannelijke zuster

Mrjraider schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 15:19:
Ik ga zeven euro per maand meer betalen terwijl in principe alles goedkoper is dan 2019. Ik snap dat niet.
Zit bij zilveren kruis.
2019 vs 2020
Basis zeker 126,95 / 119,18
Aanvullen ** 19,55 / 17,82
Tand * 12,55 / 11,03
Collectieve korting werk: 17,46 /9,47
2019: 141,29 en 2020: 148,03

Iemand die dit kan uitleggen? :+
Ennn ik ben eruit.

De bedragen zijn inclusief de collectiviteitskorting. Dat wil zeggen dat ik dus, met korting 7 euro meer ga betalen met dank aan kabinet rutte :+
Als ik de collectiviteit weg zou halen dan is de premie inderdaad 1 euro goedkoper maar de aanvullende zijn een heul stuk duurder, vandaar 7 euro meer per maand.
Het staat zo scheef als een ui op de website..

At the end of the line a survivor will be born

• tomaszcs
  • Registratie: mei 2013
  • Laatst online: 15-12 20:20

tomaszcs

Dit is een ondertitel

Ik had even gekeken wat de goedkoopst mogelijke optie is voor dit jaar. Als ik het zo is dat Zilveren kruis ZieZo met ''beperkte'' zorgkeuze voor €83,25 de goedkoopste. Of €85 met ''ruime'' zorgkeuze bij Anderzorg.

Oude kosten 2019:
Jaar kosten: € 996 - 2% korting bij jaarbetaling = € 976,08 (- €20 via Cashbacktotaal* ) = € 956,08

Nieuwe kosten 2020:
Jaar kosten: € 999 - 2% korting bij jaarbetaling = 978,96 (- €17,50 via CashbackXL ) = € 961,46

Weet iemand nog een goedkopere optie?

* Weet iemand misschien wanneer Cashbacktotaal gaat uitbetalen? Wacht al sinds 14-11-2018 op mijn 20 knaken.

Dit is een signature

• oohh
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 09:46
tomaszcs schreef op woensdag 13 november 2019 @ 19:23:
* Weet iemand misschien wanneer Cashbacktotaal gaat uitbetalen? Wacht al sinds 14-11-2018 op mijn 20 knaken.
Cashbacktotaal gaat waarschijnlijk niet uitkeren, dat is hun verdienmodel. Zie o.a. Ervaringen met cashback-sites

• Slickk
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 13-12 15:02
-Muncky- schreef op woensdag 13 november 2019 @ 16:13:
[...]

Ik zit nu bij Anderzorg (885 EUR ER) en betaal per jaar. Vind Anderzorg prima, 0x gebruik van gemaakt dit jaar. Dus opzoek naar de allergoedkoopste optie.
Vergoed CBXL ook de 'verlenging' van de Anderzorg polis (via Zorgkiezer.nl)?
Ik ben ook wel benieuwd, dankzij dit topic vorig jaar ook overgestapt naar Anderzorg. Qua aanbod van ziekenhuizen is die voor mij best, in combinatie met dezelfde max ER. Vorig jaar via Independer + CBXL volgens mij gedaan, vraag mij dus af hoe ik dit weer kan doen maar dan blijven bij Anderzorg zoals jij noemt.

Slickk wijzigde deze reactie 13-11-2019 21:54 (7%)

• Odeklontje
tomaszcs schreef op woensdag 13 november 2019 @ 19:23:
Nieuwe kosten 2020:
Jaar kosten: € 999 - 2% korting bij jaarbetaling = 978,96 (- €17,50 via CashbackXL ) = € 961,46

Weet iemand nog een goedkopere optie?
Zilveren Kruis ZieZo Selectief (€ 979,08) met ER 885.- en 1 incasso via CBXL/Zorgkiezer (2.000 punten = 20 euro). Incl. de cashback kom je omgerekend uit op € 79,92 /maand.

Het viel mij trouwens op dat het bedrag bij ZK €979,02 is en via Zorgkiezer €979,08.

Odeklontje wijzigde deze reactie 14-11-2019 01:09 (8%)

• i7x
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 15-12 20:15
tomaszcs schreef op woensdag 13 november 2019 @ 19:23: Weet iemand misschien wanneer Cashbacktotaal gaat uitbetalen? Wacht al sinds 14-11-2018 op mijn 20 knaken.
Ai, het spijt me dit te moeten melden maar gebruik altijd cashbackxl en nooit cashback totaal; die houden alles op z'n minst al een jaar lekker in hun eigen portemonnee.

• -Muncky-
  • Registratie: juni 2010
  • Nu online
Citroentjuh schreef op woensdag 13 november 2019 @ 16:38:
[...]

Hoe kan je het 'prima' vinden, of uberhaupt een oordeel over hebben, als je het nooit gebruikt? Ik begrijp dat je dan in principe kan kiezen voor de goedkoopste optie inderdaad. Maar het gaat erom dat een zorgverzekering goed is op het moment dat je hem dus wel nodig hebt.... als je dan ineens niet bij dat ene ziekenhuis ofzo terecht kan of een heel groot bedrag zelf moet betalen heb je een probleem.
LOL, omdat ik al jaren (16 jaar) geen aanspraak maak op mijn zorgverzekering? Als ik maar in de buurt terecht kan in een ziekenhuis, en dat kan zeker (geen verschil tussen ZK en Anderzorg), waarom zou ik dan niet de goedkoopste kiezen?
En voor spoedeisende hulp kan je naar elk ziekenhuis.

M3 - LR AWD | Pearl White | Black | 19" | Besteld: 14/11 | LM: Leaseplan (actieauto) | RN: 14/11 | VIN: 28/11 | SMS: ?

• Citroentjuh
  • Registratie: november 2013
  • Nu online
-Muncky- schreef op donderdag 14 november 2019 @ 08:24:
[...]

LOL, omdat ik al jaren (16 jaar) geen aanspraak maak op mijn zorgverzekering? Als ik maar in de buurt terecht kan in een ziekenhuis, en dat kan zeker (geen verschil tussen ZK en Anderzorg), waarom zou ik dan niet de goedkoopste kiezen?
En voor spoedeisende hulp kan je naar elk ziekenhuis.
Volgens mij heb jij mijn post niet goed gelezen. Ik vind het logisch dat je in jouw situatie voor de goedkoopste kiest, dat zeg ik trouwens al in de tweede zin van mijn post. Mijn opmerking ging er enkel om dat je zegt dat je Anderzorg 'prima' vindt; maar als je nooit gebruik maakt ervan kun je daar helemaal geen oordeel over geven. Je had dat over elke zorgverzekering die je toevallig gekozen had op grond van de prijs kunnen zeggen.

• Highfive95
  • Registratie: april 2014
  • Laatst online: 07:40
Even snelle check gedaan of weer voor budget polis kan gaan. Echter heeft zilveren kruis nog geen contract met ziekenhuis in de buurt. Dus nog maar even wachten met eventueel overstappen.

• sylvesterrr
  • Registratie: juli 2002
  • Laatst online: 13-12 12:40
Zo, het is toch weer CZ geworden. Door de € 40 bruto vergoeding vanuit de werkgever zijn alle andere zorgverzekeringen te duur. :P

€ 116,56 - 2% korting (werkgever betaalt per jaar): € 114,23. Mijn partner geniet ook van de korting. Als je die bruto vergoeding vanuit de werkgever verdeelt over de twee personen dan kom je effectief uit op € 104 per maand ofzo. Niet slecht. :)

Ik heb de goedkoopste aanvullende verzekering zodat ik geen gedoe heb met zorg in het buitenland (m'n doorlopende reisverzekering via het werk heeft een eigen risico van € 100). Ook zit er een vergoeding in voor tandheelkundige kosten na een ongeval (€ 10000).

• GerardHenninger
  • Nu online

GerardHenninger

Pruts0r eerste klas

sylvesterrr schreef op donderdag 14 november 2019 @ 10:22:
Ik heb de goedkoopste aanvullende verzekering zodat ik geen gedoe heb met zorg in het buitenland (m'n doorlopende reisverzekering via het werk heeft een eigen risico van € 100). Ook zit er een vergoeding in voor tandheelkundige kosten na een ongeval (€ 10000).
Je reisverzekering klinkt aantrekkelijker dan je zorgverzekering; ook in het buitenland geldt het eigen risico van 385 (+ eventueel vrijwillig ER) zoals dat in Nederland geldt ;)

Ik gooi eventuele zorg in het buitenland op m'n reisverzekering, niet altijd op m'n zorgverzekering. Maar dat wisselt natuurlijk per situatie/reisverzekering.

• sylvesterrr
GerardHenninger schreef op donderdag 14 november 2019 @ 10:28:
[...]

Je reisverzekering klinkt aantrekkelijker dan je zorgverzekering; ook in het buitenland geldt het eigen risico van 385 (+ eventueel vrijwillig ER) zoals dat in Nederland geldt ;)
Er is toch geen sprake van eigen risico bij vergoeding vanuit de aanvullende verzekering? Of zie ik iets over het hoofd? Ik heb het dan over spoedeisende hulp, niet over geplande zorg in het buitenland.

• GerardHenninger
  • Nu online

GerardHenninger

Pruts0r eerste klas

sylvesterrr schreef op donderdag 14 november 2019 @ 10:30:
[...]

Er is toch geen sprake van eigen risico bij vergoeding vanuit de aanvullende verzekering? Of zie ik iets over het hoofd? Ik heb het dan over spoedeisende hulp, niet over geplande zorg in het buitenland.
Een aanvullende verzekering (in de zorg) kent geen eigen risico, dat is echt een overheids/basisverzekering dingetje. Maar spoedeisende zorg in het buitenland wordt vergoed vanuit de basisverzekering tot aan het Nederlandse tarief (en dus alleen voor zaken die in Nederland vergoed worden). Het eigen risico is dan ook van toepassing.

Het bedrag BOVEN het Nederlandse tarief wordt vergoed vanuit je aanvullende verzekering en kent geen eigen risico.

GerardHenninger wijzigde deze reactie 14-11-2019 10:35 (9%)

• sylvesterrr
GerardHenninger schreef op donderdag 14 november 2019 @ 10:33:
[...]

Een aanvullende verzekering (in de zorg) kent geen eigen risico, dat is echt een overheids/basisverzekering dingetje. Maar spoedeisende zorg in het buitenland wordt vergoed vanuit de basisverzekering tot aan het Nederlandse tarief en alleen voor behandelingen die in Nederland ook vergoed worden. Het eigen risico is dan ook van toepassing.

Het bedrag BOVEN het Nederlandse tarief wordt vergoed vanuit je aanvullende verzekering en kent geen eigen risico.
Hmm, goed punt. Ik las het net ook.

• Odeklontje
CZ heeft een dochter "Just". Zoals Menzis Anderzorg heeft. Mocht je een ER van 885 kiezen dan betaal je slechts 87,95/maand. Helaas geen mogelijkheid om te betalen met 1 incasso voor -2% korting.

https://www.just.nl/zorgverzekering/premie-berekenen

edit:

Bij het kopje "betalingsgegevens" kan je kiezen voor acceptgiro en dan krijg je wel -2% korting!

€1034,29/jaar = €86,19/maand.

Odeklontje wijzigde deze reactie 14-11-2019 14:33 (14%)

• Napsju
Voor wie planbare zorg verwacht in 2020: Het kán voordelig zijn om je hier extra voor te verzekeren. In 2019 heb ik een sterilisatie laten doen (aanrader, voor wie er aan toe is). Kosten: €425 maar 100% vergoed door Promovendum incl. Royaal met €885 ER voor €1244,80 per jaar (incl CashbackXL).

In 2020 naar ZieZo Selectief met €885 ER omdat ik verder geen planbare zorg verwacht in 2020.

Kosten: €979,02 per jaar, - €20 cashback via CashbackXL en Zorgkiezer = €959,02 per jaar
= €79,92 per maand.

Lekker!

• Ardana

Ardana

Moderator General Chat

Army of undead unicorns

Is het raar als ik een beetje jaloers ben op mensen die slechts € 80 pm kwijt zijn? Ik ben dik € 150 per maand kwijt... en dat is nog zonder aanvullende verzekering en zonder de extra kosten die ik moet maken...

• ciris
  • Nu online
Ardana schreef op donderdag 14 november 2019 @ 14:35:
Is het raar als ik een beetje jaloers ben op mensen die slechts € 80 pm kwijt zijn? Ik ben dik € 150 per maand kwijt... en dat is nog zonder aanvullende verzekering en zonder de extra kosten die ik moet maken...
Nope, same here. Je word nu eenmaal gestraft als je, bijvoorbeeld, chronisch ziek bent.

• Hielko
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 22:22
Je bedoelt al die mensen die 80 euro per maand betalen terwijl ze geen medische kosten hebben zodat jij voor slechts 150 per maand tienduizenden (totale gok) aan kosten per jaar vergoed krijgt? ;)

• Napsju
@Ardana Maar heb je die zorg ook allemaal nodig? Ik begrijp dat velen zich in een luxepositie bevinden als ze voldoende hebben aan een zorgverzekering van €80 per maand. Echter, mensen die wél €150 per maand betalen, hebben die zorg vaak ook echt nodig.

Lekker!

• ciris
  • Nu online
Hielko schreef op donderdag 14 november 2019 @ 14:39:
[...]

Je bedoelt al die mensen die 80 euro per maand betalen terwijl ze geen medische kosten hebben zodat jij voor slechts 150 per maand tienduizenden (totale gok) aan kosten per jaar vergoed krijgt? ;)
+385 euro eigen risico en met een beetje pech nog de eigen bijdrage.

Ik wist dat de discussie ging komen maar ik ga hem niet aan.

• menzo
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 23:32
Ik denk dat het dit jaar geen cashback gaat worden voor mij. Ik zit al bij Anderzorg en wil daar graag blijven maar ik zie dat cashbackXL alleen nog meer cashback doet bij een overstap. Het feestje was leuk zolang het duurde ik heb er toch €100+ mee bespaard de laatste jaren.

• Ardana

Ardana

Moderator General Chat

Army of undead unicorns

Hielko schreef op donderdag 14 november 2019 @ 14:39:
[...]
Je bedoelt al die mensen die genieten van hun gezondheid en daardoor kunnen zorgen voor 'n fatsoenlijk inkomen, en daarnaast ook nog eens minder hoeven te betalen? ;)

Begrijp me goed, ik gun het ze van harte. Maar ik ben zowel een beetje jaloers op hun gezondheid, als op het feit dat ze minder hoeven te betalen, dat lijkt me niet vreemd toch? Ik wou dat ik dat ook had, niet dat zij dat niet hadden ;)

Het voelt gewoon zo naar dat mijn basis-premie al € 122,50 is, plus die € 385 eigen risico die ik sowieso kwijt ben. Plus dat ik voor het zoveelste jaar op 'n rij al niet durf over te stappen, omdat ik niet weet (en vaak ook geen antwoord krijg van zorgverzekeraars) of bijv. mijn machtigingen (vervoer, fysio, bijzondere tandheelkunde) wel overgenomen worden, welke zorg ik nodig ga hebben, en of de hulpverleners uberhaupt wel vergoed gaan worden... Net iets te vaak mee op m'n bek gegaan zeg maar...

Ardana wijzigde deze reactie 14-11-2019 14:56 (26%)

• JanHenk
  • Registratie: september 2008
  • Laatst online: 15-12 16:42
Maak je je echt druk om die paar tientjes?

Ik maak zelden zorgkosten. Betaal inderdaad zo'n € 80 per maand aan de verzekeraar... Maar betaal tevens nog bijna € 3.200 per jaar ( > € 250 p.mnd) via de bijdrage zorgverzekeringswet. En waarschijnlijk gaat een groot deel van de inkomstenbelasting er ook nog aan op.

We zijn in NL inmiddels de grens gepasseerd van € 100 miljard aan zorguitgaven. Gemiddeld > € 6.000 per inwoner per jaar. Dan zou ik me persoonlijk niet zo druk maken om die paar tientjes die de ene of de ander meer/minder betaald... Het stelsel als geheel is nog steeds gebaseerd op het draagkrachtbeginsel.

• T-Infinity
  • Laatst online: 09:56

T-Infinity

Heen en weer....

menzo schreef op donderdag 14 november 2019 @ 14:49:
Ik denk dat het dit jaar geen cashback gaat worden voor mij. Ik zit al bij Anderzorg en wil daar graag blijven maar ik zie dat cashbackXL alleen nog meer cashback doet bij een overstap. Het feestje was leuk zolang het duurde ik heb er toch €100+ mee bespaard de laatste jaren.
Vorig jaar kon ik dit omzeilen door Anderzorg zelf op te zeggen, en daarna weer aan te melden. Ga ik dit jaar ook weer proberen.

• dragon2
  • Registratie: juni 2008
  • Niet online
JanHenk schreef op donderdag 14 november 2019 @ 14:54:
[...]
Vreemd genoeg kan je inkomen rustig 50% zakken als je chronisch ziek bent geworden... Dan is ieder tientje een ding, ja.

• Ardana

Ardana

Moderator General Chat

Army of undead unicorns

JanHenk schreef op donderdag 14 november 2019 @ 14:54:
[...]

Ik maak zelden zorgkosten. Betaal inderdaad zo'n € 80 per maand aan de verzekeraar... Maar betaal tevens nog bijna € 3.200 per jaar ( > € 250 p.mnd) via de bijdrage zorgverzekeringswet. En waarschijnlijk gaat een groot deel van de inkomstenbelasting er ook nog aan op.

We zijn in NL inmiddels de grens gepasseerd van € 100 miljard aan zorguitgaven. Gemiddeld > € 6.000 per inwoner per jaar. Dan zou ik me persoonlijk niet zo druk maken om die paar tientjes die de ene of de ander meer/minder betaald... Het stelsel als geheel is nog steeds gebaseerd op het draagkrachtbeginsel.
Paar tientjes? Toen ik arbeidsongeschikt werd, daalde mijn inkomen al met € 1.000 netto in de maand. Daarnaast spreek je over 'n basisverschil van € 122.50 - € 80, = € 42.50 per maand, alleen al voor de basisverzekering. Plus € 385 eigen risico. Plus nog de onvergoede zorgkosten die je hebt. Dat zijn geen kleine bedragen :)

Overigens zul je me over de gehele linie niet horen klagen. Er wordt idd veel meer vergoed dan ik moet betalen, en ook mijn inkomen is nog steeds niet slecht. Maar soms voelt het wel een beetje zuur, en wat mij betreft mag daar ook ruimte voor zijn :)

Ardana wijzigde deze reactie 14-11-2019 15:00 (11%)

• JanHenk
dragon2 schreef op donderdag 14 november 2019 @ 14:56:
Vreemd genoeg kan je inkomen rustig 50% zakken als je chronisch ziek bent geworden... Dan is ieder tientje een ding, ja.
Dat is mijn punt niet. Ik draag wellicht het minste af via de verzekeraar maar ben via een andere weg alsnog een dikke "netto betaler". Je moet het geheel bekijken, niet enkel de premie voor de verzekeraar. Van jaloezie op de lage premie kan m.i. dan ook geen sprake zijn.

Ik doe het overigens met alle plezier en benijd de mensen zeker niet die de zorg daadwerkelijk nodig hebben.

• Ankona
  • Nu online
Ik snap je helemaal. Zelf ben ik slechthorend en heb daardoor ook extra kosten (en niet te bewijzen hindernissen in het optimaal uitbuiten van mijn carrière kansen)

Cynisch zeg ik dan maar dat een hobby geld mag kosten.

Het is zuur, het is mijn probleem. Maar het maakt wel extra jaloers naar de mensen die zo bevoorrecht zijn geen problemen te hebben en dan ook extra leuke dingen met hun geld kunnen doen.

alles kan off-topic

• dragon2
  • Registratie: juni 2008
  • Niet online
JanHenk schreef op donderdag 14 november 2019 @ 15:01:
[...]

Dat is mijn punt niet. Ik draag wellicht het minste af via de verzekeraar maar ben via een andere weg alsnog een dikke "netto betaler". Je moet het geheel bekijken, niet enkel de premie voor de verzekeraar. Van jaloezie op de lage premie kan m.i. dan ook geen sprake zijn.

Ik doe het overigens met alle plezier en benijd de mensen zeker niet die de zorg daadwerkelijk nodig hebben.
Je vraagt, of iemand zich druk maakt om een paar tientjes. Dat antwoord kan zeer zeker JA zijn, als je als een baksteen gedaald bent in inkomen (en dus eerder wel hebt meebetaald, gezien dat zo belangrijk voor je is blijkbaar) of zelfs helemaal nooit een 'redelijk inkomen' hebt kunnen hebben want chronisch ziek.
Dan kun je wel 'high and mighty' gaan doen dat een gezond iemand meer betaalt, maar wat heeft die persoon met een laag inkomen DAAR nou aan? Een paar tientjes meer zorgverzekering betekent dan gewoon vaak rechtstreeks dat er ergens anders geld 'af' moet.

• Ardana

Ardana

Moderator General Chat

Army of undead unicorns

Ankona schreef op donderdag 14 november 2019 @ 15:03:
Ik snap je helemaal. Zelf ben ik slechthorend en heb daardoor ook extra kosten (en niet te bewijzen hindernissen in het optimaal uitbuiten van mijn carrière kansen)

Cynisch zeg ik dan maar dat een hobby geld mag kosten.

Het is zuur, het is mijn probleem. Maar het maakt wel extra jaloers naar de mensen die zo bevoorrecht zijn geen problemen te hebben en dan ook extra leuke dingen met hun geld kunnen doen.
Owja, die heb ik ook nog. De kosten voor 'n gehoorapparaat. 25% van € 1.500 zelf betalen - en maar hopen dat er niet binnen 5 jaar iets mee gebeurd, dan mag je het steeds zelf betalen (maar als je geluk hebt, kun je gebruik maken van 'n actie). Plus natuurlijk de batterijen. Plus de bril voor dichtbij, ver weg én cylinder, die zelfs bij Hans Anders rustig € 500 kost. Plus m'n silver ring splints, die je echt veel te makkelijk verliest en in het donker niet kan terug vinden, maar wél € 250 per stuk kosten (4 stuks).

Meestal sta ik er niet eens bij stil, het is zoals het is.

• Ankona
  • Nu online
JanHenk schreef op donderdag 14 november 2019 @ 15:01:
[...]

Je kunt niet zo stellen dat je een netto betaler bent. Je moet niet alleen waarderen wat je claimt, je moet ook een prijskaartje hangen aan het feit dat jouw risico's afgedekt zijn.
Zou jij het plezierig vinden om onverzekerd te zijn? Wat is het je dus waard om de zekerheid te hebben dat jouw eventuele kosten vergoed worden? Dat is waar je voor betaalt, niet direct voor wat je daadwerkelijk claimt.

alles kan off-topic

• JanHenk
dragon2 schreef op donderdag 14 november 2019 @ 15:06:

Je vraagt, of iemand zich druk maakt om een paar tientjes.
Sorry, foute woordkeuze. Ook ik maak me druk om een paar tientjes. Ik zoek de laagste premie, ik bekijk de energielasten van tijd tot tijd, etc. Nogmaals, dat is mijn punt niet.

Ik snap dat je er niks aan hebt, maar ook mijn inkomen is niet ongelimiteerd. Voor mij voelt het bijvoorbeeld onrechtvaardig dat ik haast niets aan kinderopvangtoeslag kan krijgen, wanneer volgend jaar mijn kleintje wordt geboren...

Maar goed, nogmaals, over het geheel gezien is er nog steeds sprake van het draagkrachtbeginsel. De sterkste schouders de zwaarste lasten. Zo is het en zo zal het ook blijven en daar heb ik ook geen problemen mee. Jaloezie op een bepaalde premie is daarom niet nodig..

• B-Real
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 09:54
Volgens gaat het in dit topic niet over de medische kosten en bijkomende ellende van Tweakers.

Ik heb het geluk dat ik ook opzoek kan naar de goedkoopste verzekering, daarentegen weet ik ook al dat mijn moeder komend jaar een behoorlijke lading kosten te wachten staat. Ik zou maar wat graag het tienvoudige per maand betalen als ik dat daarmee kon voorkomen....

Laten we het topic verder lekker informatief houden door verzekeringen en situaties te vergelijken, vragen te stellen en te beantwoorden zodat elke Tweaker aan het einde van dit jaar de voor hem/haar beste keuze heeft gemaakt qua zorgverzekering :)

• Ardana

Ardana

Moderator General Chat

Army of undead unicorns

Overigens betaal je maar tot een inkomen van € 56.000 premie, daarboven is het vrijgesteld. Dus ook weer hier: hoe hoger je inkomen, hoe minder je relatief betaalt. En zelfs: als je langdurige zorg krijgt, betaal je nóg meer: 9,65% vs 6,70% als je geen langdurige zorg krijgt.

Als je dus ziek bent, en een inkomen van € 35.000 hebt, betaal je € 3.377,50, plus € 122,50 pm, plus € 385 = € 5.232,50
Als je gezond bent, en een inkomen hebt van € 35.000, betaal je € 2.345, plus € 80 pm = € 3.305. Dat alleen al is minder dan er aan premie op het inkomen van de langdurig zieke wordt ingehouden... Bijna een verschil van € 2.000 netto...

• Diagonaal
  • Registratie: januari 2014
  • Nu online
Bij CZ zie ik wat vreemds. Als ik collectiviteit aanklik (aanvullende verzekering 15% korting), worden sommige aanvullende verzekeringen juist duurder.

Zie onderstaand voorbeeld, links bedragen zonder collectiviteit, rechts bedragen mét:

Pakket 'Basis' wordt bijvoorbeeld duurder. Voorwaarden/vergoedingen zijn precies hetzelfde

Iemand enig idee hoe dit kan of wat de gedachte hier achter is ?

Diagonaal wijzigde deze reactie 14-11-2019 15:24 (5%)

• GerardHenninger
  • Nu online

GerardHenninger

Pruts0r eerste klas

Diagonaal schreef op donderdag 14 november 2019 @ 15:23:
Bij CZ zie ik wat vreemds. Als ik collectiviteit aanklik (aanvullende verzekering 15% korting), worden sommige aanvullende verzekeringen juist duurder.

Zie onderstaand voorbeeld, links bedragen zonder collectiviteit, rechts bedragen mét:

[Afbeelding]

Pakket 'Basis' wordt bijvoorbeeld duurder. Voorwaarden/vergoedingen zijn precies hetzelfde

Hoelaat was dit? Er was vanmorgen een storing in de administratieve systemen van veel zorgverzekeraars. Check het voor de zekerheid nu nog een keer.

• Punkrocker
  • Registratie: september 2006
  • Laatst online: 08:14

Punkrocker

Mostly harmless

[Afbeelding]

Ze zeggen dan:In de collectieve pakketten zijn sommige vergoedingen ruimer en zitten er een paar extra's bij....
Even goed naast elkaar leggen.

15% korting?? Hoe krijg je dat voor elkaar? Ik ben van 10% naar 5% gegaan en ben even aan het rekenen of collectief wel verstandig is.

"What do you get if you multiply six by nine..."

• sylvesterrr
Odeklontje schreef op donderdag 14 november 2019 @ 13:46:
[...]

CZ heeft een dochter "Just". Zoals Menzis Anderzorg heeft. Mocht je een ER van 885 kiezen dan betaal je slechts 87,95/maand. Helaas geen mogelijkheid om te betalen met 1 incasso voor -2% korting.

https://www.just.nl/zorgverzekering/premie-berekenen

edit:

Bij het kopje "betalingsgegevens" kan je kiezen voor acceptgiro en dan krijg je wel -2% korting!

€1034,29/jaar = €86,19/maand.
ER van € 885 is geen optie voor ons beiden, dus dan blijft CZ toch de goedkopere optie voor ons. Die 2% korting krijg ik trouwens zonder zelf een jaar vooruit te betalen, dat doet de werkgever voor me. Mijn werkgever houdt gewoon m'n maandpremie in op m'n salaris.
Punkrocker schreef op donderdag 14 november 2019 @ 16:07:
[...]

Ze zeggen dan:In de collectieve pakketten zijn sommige vergoedingen ruimer en zitten er een paar extra's bij....
Even goed naast elkaar leggen.

15% korting?? Hoe krijg je dat voor elkaar? Ik ben van 10% naar 5% gegaan en ben even aan het rekenen of collectief wel verstandig is.
15% korting op de aanvullende verzekeringen. Heb ik ook.
U ziet de pakketten voor:
xxxxx

Via intermediair:
Mercer

• Extra’s om gezond aan het werk te blijven
• 5% korting op uw basisverzekering
• 15% korting op uw aanvullende verzekering
• 15% korting op uw tandartsverzekering

[Afbeelding]

Als ik kijk naar de vergoeding van fysiotherapie, dan zie ik tussen Plus en Plus Collectief wel een verschil: 12 vs 21 behandelingen per jaar. De collectieve aanvullende verzekeringen lijken ook hogere vergoedingen te hebben voor GGZ. Verder zie ik bij de collectieve aanvullende verzekering een vergoeding van de eigen bijdrage kraamzorg.

Wellicht dat er meer verschillen zijn.

sylvesterrr wijzigde deze reactie 14-11-2019 17:01 (59%)

• psychodude
  • Registratie: maart 2008
  • Laatst online: 15-12 21:40
Het probleem is natuurlijk ook wel een beetje dat deze verschillen gecreëerd worden, ten delen, om zinloze zorgconsumptie tegen te gaan. Zou deze drempel er niet zijn, dan zouden de zorgkosten in Nederland nog aanzienlijk veel hoger uitvallen.

Is het huidige systeem ideaal? Nee. Eerlijker zou mogelijk zijn om de kosten die te scharen zijn onder behandeling van dezelfde ziekte verder kwijt te spelen buiten het eigen risico. Maar wat uiteraard voorkomen dient te worden is dat de hedendaagse eiscultuur nog verder de spuihaten uitloopt. En voor wat betreft dit laatste, is in ieder geval voor het eerste bezoek aan het ziekenhuis het eigen risico toch een geschikte drempel.
Pagina: 1 ... 4 ... 7 Laatste

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Auto

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True