Zorgverzekering 2020 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Panzer_V schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 08:35:
Net met de ONVZ gebeld. Pas om 1300 uur worden bij hun de premies bekend. Tevens is vanaf dan pas bekend met welke werkgevers ze collectiviteitskortingen blijven aanbieden. Ook op mijn vraag via welk collectief je korting kunt krijgen als het contract met je werkgever opgezegd wordt kunnen ze schijnbaar pas vanaf 1300 uur beantwoorden.

Erg raar en vreemd allemaal.....
Ik ben erg benieuwd naar de collectieven, als dat tegenvalt word het waarschijnlijk een overstap.

In het beste geval verlagen zij de premies ook :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tweakje-2018
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 00:03
in 2016 heeft de nza onderzoek gedaan naar de restitutiepolissen en alleen ONVZ en OHRA zouden altijd alle kosten vergoeden. https://vergelijkmondzorg.nl/nep-restitutie-zorgverzekering/ Hoe de situatie voor 2020 wordt is natuurlijk afwachten maar het lijkt te moeite om in de voorwaarden te kijken hoe de vergoeding van ongecontracteerde zorg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rik.
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 00:47
Ik heb zojuist de polis van CZ in m'n mail gekregen. Ik betaalde dit jaar 108,56 en ga volgend jaar 109,12 betalen.

Dit is een CZ basisverzekering en de aanvullende verzekering Jongeren. Ik ben daarnaast collectief verzekerd en heb een eigen risico van €885,-.

Ondanks dat de collectiviteitskorting minder wordt, ga ik dus nog geen eens 1 euro meer betalen.

Kun je als je bij dezelfde verzekeraar blijft eigenlijk gebruik maken van een cashback deal?

[ Voor 11% gewijzigd door Rik. op 12-11-2019 09:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:47
De collectiviteitskorting gaat sws van 10% naar 5% dus daardoor wordt je korting wel minder.

Zelfde als Rik bij mij dus.

[ Voor 14% gewijzigd door Basekid op 12-11-2019 09:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

GerardHenninger schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 07:00:
n dat geval proberen in november/december naar de tandarts te gaan om te vragen wat je volgend jaar kan verwachten qua mondzorg. Dat werkt niet altijd, maar in de meeste gevallen kan een (eerlijke) tandarts wel aangeven wat je qua kosten kan verwachten.
Ik heb ook nooit een tandartsverzekering. De premie is extreem hoog voor een verzekering die ook echt een dekking geeft. Er zijn wel goedkope verzekeringen, maar die betalen bijna niets uit. Ik zag een keer een aanbieding voor een tandartsverzekering van 6 euro per maand. Maar die vergoeding bestond uit 2 maal een controle bezoek en 2 maal 5 minuten mondhygiëniste. Let wel 2 maal 5 minuten is niet hetzelfde als één maal 10 minuten. Probeer daar maar eens onder te komen.
Een controle bezoek is iets van 21 euro. Dus je premie was 72 euro. voor max 80 euro, als je dat al haalde.
Een echt goede dekking is met gemak 30 euro per maand. Mocht ik dan een keer een wortelkanaal behandeling krijgen (Verleden jaar bv. dag ik er een) dan kan ik die extra 100 best zelf betalen. De tandarts gaf ook netjes aan dat een van mijn kronen wel erg slecht werd (Zat er al bijna 20 jaar op) Volgens hem was het handig een verzekering te nemen voor dit jaar. Dat heb ik dus gedaan. De kroon (650) werd netjes vergoed. verder zag hij niets bijzonders komen. Dus volgens jaar weer uit de verzekering.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 23:46
Panzer_V schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 08:35:
Net met de ONVZ gebeld. Pas om 1300 uur worden bij hun de premies bekend. Tevens is vanaf dan pas bekend met welke werkgevers ze collectiviteitskortingen blijven aanbieden. Ook op mijn vraag via welk collectief je korting kunt krijgen als het contract met je werkgever opgezegd wordt kunnen ze schijnbaar pas vanaf 1300 uur beantwoorden.

Erg raar en vreemd allemaal.....
Sorry, maar ik vind het vreemder dat je perse op 12 november deze vraag telefonisch gaat stellen. Je hebt nog meer dan 1,5 maand om op te zeggen en 2,5 maand om een nieuwe keuze te maken.... Dit kan je ook over 3 dagen uitzoeken / vragen.

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

ONVZ is bekend!

133 per maand

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 12-11-2019 10:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:25
Ik blijf mooi zitten qua verzekering. Premie is de 1 na goedkoopste en ik kan mijn eigen risico weer omhoog gooien waardoor ik op 85 euro per maand kom.

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tweakje-2018
Eigenlijk is de premie bij ONVZ zelfs licht gedaald, de premie van 2019 was 134 euro, zonder collectiviteit. Maar iedereen kreeg standaard 3 procent collectiviteit dus betaalde je 129,98 . Nu is de nieuwe situatie 2020 dat de premie standaard 133 wordt met standaard 0 % collectiviteit. Met 5 % korting kan je premie in 2020 126,35 worden, waar je dit jaar met 10 % een premie 120,60 had.

zie https://web.onvz.nl/aanvraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odeklontje
  • Registratie: Juli 2017
  • Niet online
Ortep schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 09:37:
[...]

Ik heb ook nooit een tandartsverzekering. De premie is extreem hoog voor een verzekering die ook echt een dekking geeft. Er zijn wel goedkope verzekeringen, maar die betalen bijna niets uit. Ik zag een keer een aanbieding voor een tandartsverzekering van 6 euro per maand. Maar die vergoeding bestond uit 2 maal een controle bezoek en 2 maal 5 minuten mondhygiëniste. Let wel 2 maal 5 minuten is niet hetzelfde als één maal 10 minuten. Probeer daar maar eens onder te komen.
Een controle bezoek is iets van 21 euro. Dus je premie was 72 euro. voor max 80 euro, als je dat al haalde.
Een echt goede dekking is met gemak 30 euro per maand. Mocht ik dan een keer een wortelkanaal behandeling krijgen (Verleden jaar bv. dag ik er een) dan kan ik die extra 100 best zelf betalen. De tandarts gaf ook netjes aan dat een van mijn kronen wel erg slecht werd (Zat er al bijna 20 jaar op) Volgens hem was het handig een verzekering te nemen voor dit jaar. Dat heb ik dus gedaan. De kroon (650) werd netjes vergoed. verder zag hij niets bijzonders komen. Dus volgens jaar weer uit de verzekering.
Het wordt naar mijn idee ook steeds minder maar misschien toch het uitzoeken waard. Ook al wordt er maar 75% of 80% vergoedt. Je kunt bij de tandarts altijd een offerte opvragen en afspraken maken over de kosten (en eventueel ook betalingsregeling). De tandartstarieven 2020 worden bekend gemaakt door de Nederlandse Zorgautoriteit (NZa).

Om je eigen voorbeeld te gebruiken met de tarieven van volgend jaar:

Code
Behandeling
TariefAantalTotaal
C11Periodieke controle22.16
1
22.16
M03Gebitsreiniging, per vijf minuten13.07
2
26.14
48.30

Een wortelkanaalbehandeling kan per gebit verschillend zijn. Maar via de E-codes zijn de tarieven op de eerder genoemde pagina te vinden. Ik zit in hetzelfde schuitje en plan meestal in December mijn laatste controle. Als mijn tandarts geen grote plannen heeft kan je beter zelf elke maand een bedrag sparen. Staat er een grote behandeling te wachten dan loont het zeker om te verzekeren met een aanvullend pakket. Zelf ben ik nog aan het vergelijken maar de tandartsverzekeringen van Zilveren Kruis zijn een mooie optie. Als iemand een nog verzekeraar weet met dit soort pakketten, laat het weten :)
rimave schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 11:08:
Ik blijf mooi zitten qua verzekering. Premie is de 1 na goedkoopste en ik kan mijn eigen risico weer omhoog gooien waardoor ik op 85 euro per maand kom.
Welke verzekeraar? Met 95 euro aan zorgtoeslag "verdien" je 120 euro per jaar :P

[ Voor 5% gewijzigd door Odeklontje op 12-11-2019 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odeklontje
  • Niet online
edit: delete

[ Voor 94% gewijzigd door Odeklontje op 12-11-2019 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 21:31
Rik. schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 09:30:
Kun je als je bij dezelfde verzekeraar blijft eigenlijk gebruik maken van een cashback deal?
Ja maar enkel bij een vergelijker zoals independer.
Denk er wel om dat je de collectiviteit meestal achteraf dan nog moet toevoegen in je account bij de zorgverzekeraar, bij Zilveren Kruis was dit nooit een probleem maar ik weet niet hoe dat bij anderen zit.

[ Voor 4% gewijzigd door JohanNL op 12-11-2019 11:33 ]

In vino veritas, in aqua sanitas

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:25
Odeklontje schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 11:25:

[...]

Welke verzekeraar? Met 95 euro aan zorgtoeslag "verdien" je 120 euro per jaar :P
De Friesland. Zorgtoeslag heb ik niet. Ik heb alleen een basisverzekering met 885 euro eigen risico.
Tandarts betaal ik ook zelf. Ik heb wel orthopedische hulpmiddelen nodig eens in de zoveel jaar, maar dat is gelukkig planbaar. Net als de operatie aan mijn voet dit jaar.

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odeklontje
  • Niet online
JohanNL schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 11:33:
[...]

Ja maar enkel bij een vergelijker zoals independer.
Denk er wel om dat je de collectiviteit meestal achteraf dan nog moet toevoegen in je account bij de zorgverzekeraar, bij Zilveren Kruis was dit nooit een probleem maar ik weet niet hoe dat bij anderen zit.
Niet alleen Independer maar ook Zorgkiezer en PriceWise!. Hier een overzicht van CashbackXL. Sommigen werken met punten. 1 punt heeft een waarde van €0,01. Grootste aantal punten zijn te krijgen bij Nationale Nederlanden (NN) en UnitedConsumers (VGZ). 5.000 punten = €50 cashback. En via de vergelijkers:

VergelijkerPuntenCashback
Independer1.750€17.50
PriseWise2.250€22.50
Zorgkiezer2.000€20.00

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JanHenk
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Afgelopen jaren heeft mijn vriendin haar eigen polis geregeld. Zij heeft geen verhoogd eigen risico en spreid zelfs de betaling ervan tegelijk met de maandpremie. Daarentegen heeft ze momenteel ook recht op zorgtoeslag.

Ik heb het maximale eigen risico en betaal momenteel € 83,- p/mnd (Anderzorg) en heb geen recht op zorgtoeslag. Vorig jaar voor het eerst bij dezelfde verzekeraar gebleven..

Met ingang van 2020 zal er wel het een en ander veranderen. Mijn vriendin en ik zijn namelijk in verwachting van een kleine... Daarnaast zal ze ook mijn toeslagpartner worden, waardoor ze geen recht meer heeft op zorgtoeslag. Wat dat betreft overweeg ik om de premies van ons beiden dan maar voor mijn rekening te nemen.

Waar ik vooral naar moet gaan kijken in 2020 zijn aanvullende verzekeringen voor mijn vriendin in het kader van zwangerschap en bevalling. Ze gaat nu al i.v.m. bekkenklachten naar een fysiotherapeut.. Zelf heb ik nooit een aanvullende dekking gehad en zelfs vanaf het allereerste moment geopteerd voor het maximale eigen risico, dus ik heb eigenlijk geen verstand van de aanvullende dekkingen.

Iemand op voorhand goede tips omtrent aanvullende dekkingen voor zwangerschap en bevalling? Wat zijn 'must-haves', waar moet ik op letten in mijn situatie?

skoda enyaq 80 | holtkamper aero | fiscalist én techneut

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Odeklontje
  • Niet online
JanHenk schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 11:47:
Iemand op voorhand goede tips omtrent aanvullende dekkingen voor zwangerschap en bevalling? Wat zijn 'must-haves', waar moet ik op letten in mijn situatie?
Leuke vraag! In mijn familie dezelfde situatie. Ik meen ergens gelezen te hebben dat het kind na een half jaar kan wisselen van ouder (qua verzekering) als beide ouders een andere verzekeraar hebben. De bron moet ik je helaas schuldig blijven. Mocht ik het ergens kunnen vinden dan laat ik het weten. Of als het niet kan ook.

edit:

Wat GerardHenninger zegt klopt inderdaad. Kind aanmelden bij de verzekeraar binnen 4 maanden.
Meer onafhankelijke info over vergoedingen uit de basisverzekering en eigen bijdrage: https://www.zorgverzekering.org/zwanger/

[ Voor 16% gewijzigd door Odeklontje op 12-11-2019 13:46 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• GerardHenninger
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:56
JanHenk schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 11:47:

Waar ik vooral naar moet gaan kijken in 2020 zijn aanvullende verzekeringen voor mijn vriendin in het kader van zwangerschap en bevalling. Ze gaat nu al i.v.m. bekkenklachten naar een fysiotherapeut.. Zelf heb ik nooit een aanvullende dekking gehad en zelfs vanaf het allereerste moment geopteerd voor het maximale eigen risico, dus ik heb eigenlijk geen verstand van de aanvullende dekkingen.

Als eerste: GEFELICITEERD *O*

Om mij heen is iedereen zwanger (geweest) en voorgaande jaren was Zilveren Kruis met een aanvullende verzekering met 2 sterren erg interessant voor vrouwen. Denk aan een vergoeding voor het bevallen in het ziekenhuis zonder medische indicatie. "Gratis" kraampakket. Geen eigen bijdrage kraamzorg. Borstkolf.

Hier een overzicht van Zilveren Kruis.
Odeklontje schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 11:52:
[...]

Leuke vraag! In mijn familie dezelfde situatie. Ik meen ergens gelezen te hebben dat het kind na een half jaar kan wisselen van ouder (qua verzekering) als beide ouders een andere verzekeraar hebben. De bron moet ik je helaas schuldig blijven. Mocht ik het ergens kunnen vinden dan laat ik het weten. Of als het niet kan ook.
Je kan zelf bepalen bij welke ouder het kind bijgeschreven moet worden. Doe dit echter wel binnen 4 maanden, dan is het kind met terugwerkende kracht verzekerd en "betaalt het zijn/haar eigen geboorte".
Het is het slimste om het kind bij de hoogstverzekerde ouder bij te schrijven; het kind krijg dan automatisch een kopie van de verzekering van die ouder, zonder dat daar premie voor betaald hoeft te worden.

[ Voor 27% gewijzigd door GerardHenninger op 12-11-2019 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDFS
  • Niet online
Ortep schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 09:37:
[...]

Ik zit ook te denken om het op te zeggen, maar ik maak wel zo'n 3/4 keer per jaar gebruik van de mondhygieniste. Doen jullie dat allemaal niet? Want dat is ook best prijzig als ik de declaraties erop lossla (die nu voor 75% worden vergoed).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 01:43
Tandartsverzekering is bij mij ook een twijfelpuntje. Voorheen kon het idd wel uit met mondhygienist, een gaatje etc. Maar de afgelopen jaren heb ik veel minder problemen dus voor dit jaar heb ik nog bijna de helft van de aanvullende module over. Al moet ik nog wel twee foto's laten maken dacht ik... Moet nog op controle dit jaar dus zal eens overleggen wat ze aan kosten verwachten.

Binnenkort maar even puzzelen op de verzekeringen.

[ Voor 18% gewijzigd door ThinkPad op 12-11-2019 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik heb mijn tandartsverzekering er elk jaar wel (ruim) uit, eigenlijk. Voor mij is het een no-brainer. De vraag is vooral elk jaar: Hoe hoog?

Maar dat kan heel erg kan verschillen van persoon tot persoon, natuurlijk.

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Tandverzekering is alleen leuk als je goed kunt voorspellen wat je kosten zijn en dat die hoger zijn dan bij een normaal gezond gebit. Twee keer per jaar controle, beetje schoonmaken en eventueel een gaatje gaat een verzekering niet rechtvaardigen.

Heb je een keer echt iets (implantaat, kroon, ... ) dan loop je grote kans dat je het grootste deel toch zelf mag betalen.

In feite koop je gewoon vooraf een stukje zorg in met korting. Maar als je de ingekochte zorg niet gebruikt ben je het kwijt.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odeklontje
  • Niet online
JDFS schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 11:55:
[...]

Ik zit ook te denken om het op te zeggen, maar ik maak wel zo'n 3/4 keer per jaar gebruik van de mondhygieniste. Doen jullie dat allemaal niet? Want dat is ook best prijzig als ik de declaraties erop lossla (die nu voor 75% worden vergoed).
Je moet zelf je risico kunnen inschatten. Let wel op hoeveel M03 Gebitsreiniging per 5 minuten in rekening wordt gebracht. Is je tandarts of mondhygiënist per controle 3x 15 minuten bezig dan zijn je jaarlijkse kosten:

Code
Behandeling
TariefAantalTotaal
C11Periodieke controle22.16244.32
M03Gebitsreiniging, per vijf minuten13.07678.42
122.74

Dus alle tandartsverzekeringen duurder dan 10.23/maand kunnen niet uit. En zeker niet wanneer er maar 75% of 80% vergoed wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Odeklontje schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 12:06:
[...]

Je moet zelf je risico kunnen inschatten. Let wel op hoeveel M03 Gebitsreiniging per 5 minuten in rekening wordt gebracht. Is je tandarts of mondhygiënist per controle 3x 15 minuten bezig dan zijn je jaarlijkse kosten:

Code
Behandeling
TariefAantalTotaal
C11Periodieke controle22.16244.32
M03Gebitsreiniging, per vijf minuten13.07678.42
122.74

Dus alle tandartsverzekeringen duurder dan 10.23/maand kunnen niet uit. En zeker niet wanneer er maar 75% of 80% vergoed wordt.
Ik ben gemiddeld 350/400 kwijt, soms meer dus haal een tandartsverzekering er wel uit van 500/750E.

Verder geld per individu of je bereid bent om de rekening zelf te betalen en kan betalen of dat je liever jezelf verzekert ervoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lastig lastig. Eigen Riscio moet helaas wel op 385 blijven staan vanwege het feit dat ik nog wel is langs kom bij mijn huisarts. Verder kom ik ook wel is langs bij de tandarts dus 100% 500 euro vergoeding moet ook meegenomen worden. De rest gebruik ik zeg maar niet echt zoals fysio. Zit zelf nu op een pakket van 160,- euro per maand kan lager denk ik..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21:46
Verwijderd schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 12:35:
Lastig lastig. Eigen Riscio moet helaas wel op 385 blijven staan vanwege het feit dat ik nog wel is langs kom bij mijn huisarts. Verder kom ik ook wel is langs bij de tandarts dus 100% 500 euro vergoeding moet ook meegenomen worden. De rest gebruik ik zeg maar niet echt zoals fysio. Zit zelf nu op een pakket van 160,- euro per maand kan lager denk ik..
Regulier huisarts bezoek valt niet onder je eigen risico hè ;)
Maar aangezien je er regelmatig komt zul je waarschijnlijk ook kosten qua medicijnen/vervolgonderzoeken hebben die wél onder je eigen risico vallen.

Ik noem het toch maar even ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardHenninger
Verwijderd schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 12:35:
Voor je huisarts betaal je geen eigen risico. Doel je misschien op het ziekenhuis met een verwijzing van je huisarts?

"Verder kom ik wel is langs bij de tandarts". Dat klinkt niet als 500 euro. Misschien kan je inloggen op de website van je zorgverzekeraar om te kijken hoeveel er precies per jaar vergoed wordt voor je. 500 euro is relatief veel voor mondzorg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

B-Real schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 12:40:
[...]

Regulier huisarts bezoek valt niet onder je eigen risico hè ;)
Maar aangezien je er regelmatig komt zul je waarschijnlijk ook kosten qua medicijnen/vervolgonderzoeken hebben die wél onder je eigen risico vallen.

Ik noem het toch maar even ;)
Vergeten erbij te zeggen dat daarbij ook een bezoekje bij de ziekenhuis zal zijn vanwege bloedprikken of doorverwijzingen :o en o.a. medicijnen.

- 550 euro aan tandarts kosten ongeveer in 2019.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 12-11-2019 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
Wat betreft het eigenrisico, er moet niets. Iets anders kiezen dan max eigen risico is voordeliger als je (verwacht) meer dan ca 700 euro kosten te hebben. (Verplicht eigen risico heb je in ieder geval. Daarna is het zo dat je ca 300 euro korting krijgt als je 500 euro extra risico neemt. Dus pas wanneer je je verplichte eigen risico plus de maximale korting verbruikt hebt wordt het voordeliger. - voordeel is max 200 euro tov maximaal ER )

[ Voor 5% gewijzigd door Ankona op 12-11-2019 12:55 ]

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
Ankona schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 12:54:
Wat betreft het eigenrisico, er moet niets. Iets anders kiezen dan max eigen risico is voordeliger als je (verwacht) meer dan ca 700 euro kosten te hebben. (Verplicht eigen risico heb je in ieder geval. Daarna is het zo dat je ca 300 euro korting krijgt als je 500 euro extra risico neemt. Dus pas wanneer je je verplichte eigen risico plus de maximale korting verbruikt hebt wordt het voordeliger. - voordeel is max 200 euro tov maximaal ER )
En dan moet je ook nog meerdere jaren meenemen. Sinds de invoering van het eigen risico heb ik deze op max staan. In al die jaren niet serieus hoeven spreken, een keer een paar tientjes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rik.
Ankona schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 12:54:
Ik bereken ieder jaar wat ik precies qua korting krijg door het maximale eigen risico te kiezen en stort dit bedrag maandelijks (tegelijk met de afschrijving van de premie) op een spaarrekening genaamd "Eigen risico". Mocht ik dan toch onkosten krijgen haal ik dat van dit potje af.

Ik weet nog niet hoe lang ik dat precies op de spaarrekening laat staan, maar vond het persoonlijk wel een leuk idee omdat ik voorheen altijd het minimale eigen risico nam en dus in principe dit verschil niet echt mis op mijn rekening en zo toch altijd een leuk bedrag spaar.

Afgelopen jaar heb ik dit zelfs gedaan met de totale korting, dus de collectiviteitskorting en de maximale eigen risico korting, dit heeft mij toch een leuk bedrag opgeleverd in 1 jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobo221
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 20:59
Ik ben al jaren collectief verzekerd via mijn werkgever met een collectiviteitskorting van ruim 10%. Nu ze dit jaar de collectiviteitskorting begrensd hebben op maximaal 5% loont het wel om verder te kijken naar wat andere zorgverzekeringen te bieden hebben.

Zojuist bericht ontvangen van CZ hoe mijn nieuwe polis eruit gaat zien vanaf 2020

2019
Netto € 94,55

2020
Netto € 99,06

ER heb ik al jaren op maximaal staan.

Zilveren Kruis is op dit moment de goedkoopste met € 79,95 per maand.
Zorgpolis 2019 via independer, 2020 vanaf woensdag beschikbaar

Nu heb ik ook een werkgeversbijdrage van € 25,- per maand die bruto opgeteld wordt bij mijn salaris die dus komt te vervallen als ik wegga bij CZ. Heeft iemand enig idee hoe de werkgeversbijdrage belast wordt?

[ Voor 5% gewijzigd door Bobo221 op 12-11-2019 14:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Manke
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ze blijven het ongegeneerd verhogen want we hebben toch geen trekkers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odeklontje
  • Niet online
Bobo221 schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 14:26:

Zilveren Kruis is op dit moment de goedkoopste met € 79,95 per maand.
Is dit niet de prijs van 2019? Zodra ik op bereken premie klik bij Zilveren Kruis ZieZo Basis krijg ik een Under Construction-pagina.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bobo221
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 20:59
Odeklontje schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 14:35:
[...]

Is dit niet de prijs van 2019? Zodra ik op bereken premie klik bij Zilveren Kruis ZieZo Basis krijg ik een Under Construction-pagina.
Je hebt helemaal gelijk, via independer kun je vanaf woensdag pas voor 2020 vergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Highfive95
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 21:45
Odeklontje schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 14:35:
[...]
Volgens mij wel.

Ook goed op orde daar. Ben nu bij Ziezo verzekert en dan krijg je een mail voor de veranderingen 2020. Klik je op de link. Under Construction 8)7 :X |:(

Hier wordt het wel een leuke puzzel voor komend jaar. Komt een kleintje bij, heb waarschijnlijk wel wat tandartskosten, een nieuwe bril en sterilisatie :X .

Nu heb ik al even zitten kijken, maar bril en tandarts is vaak sigaar uit eigen doos. Verder kan ik eigenlijk nog niks vergelijken want alleen premies 2019 zijn te vergelijken volgens mij. Of is er al een vergelijker met de 2020 premies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 11-09 11:48
Geweldig inderdaad, alle budgetverzekeraars moeten de prijzen nog steeds bekend maken. Dat mag toch niet?

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• One-eye864
  • Laatst online: 11-09 14:48
Richh schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 14:42:
Geweldig inderdaad, alle budgetverzekeraars moeten de prijzen nog steeds bekend maken. Dat mag toch niet?
Jawel UITERLIJK vandaag moeten ze bekend gemaakt worden

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rik.
Richh schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 14:42:
Waarom zou dit niet mogen? Verzekeraars moeten uiterlijk 12 november de nieuwe premies bekend maken, hier hebben ze dus nog tot 23:59 de tijd voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
@One-eye864 @Rik. oke, fair :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sammy_tukker
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 22:13
Hallo allemaal, ook ik ben weer in de lucht voor een nieuwe zorgverzekering. Nu is het zo dat mijn vrouw 2e kerstdag is uitgerekend. Dit betekend dat we er een kindje bij krijgen.

Nu gaf mijn huidige verzekeraar (Interpolis) aan dat ik in 2019 mijn verzekering kan opzeggen, en dan uiterlijk 31 januari 2020 een nieuwe (inclusief eventuele aanvullende) verzekering nog kan afsluiten. Nu zie ik dat wel terug over aanvullende verzekeringen, maar niet over de basis verzekering. Is er iemand die hier ervaring mee heeft? (Basis hebben zij namelijk ook twee soorten in: natura en restitutie en bij de natura kun je je op zo'n manier bijverzekeren dat je zwangerschap niks kost en vervolgens een heel jaar lang nog iets van 15 keer fysio kunt op souperen en nog wat andere gekkigheid aan rechten hebt)

Het zou natuurlijk best gunstig zijn om eerst eventuele zorg in beeld te hebben (aanvullende kraamzorg, fysiotherapie) voordat we de verzekering afsluiten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerardHenninger
Highfive95 schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 14:42:
[...]

Volgens mij wel.

Ook goed op orde daar. Ben nu bij Ziezo verzekert en dan krijg je een mail voor de veranderingen 2020. Klik je op de link. Under Construction 8)7 :X |:(
Wacht even tot morgen, dan werkt die pagina wel en dan is de premie van Ziezo ook bekend ;)
Hier wordt het wel een leuke puzzel voor komend jaar. Komt een kleintje bij, heb waarschijnlijk wel wat tandartskosten, een nieuwe bril en sterilisatie :X .
Wat ik een paar posts terug ook heb gezegd: Zilveren Kruis + Aanvullende Verzekering met 2 sterren. Voor sterilisatie een Aanvullende Verzekering met 3 sterren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Ik ga zeven euro per maand meer betalen terwijl in principe alles goedkoper is dan 2019. Ik snap dat niet.
Zit bij zilveren kruis.
2019 vs 2020
Basis zeker 126,95 / 119,18
Aanvullen ** 19,55 / 17,82
Tand * 12,55 / 11,03
Collectieve korting werk: 17,46 /9,47
2019: 141,29 en 2020: 148,03

Iemand die dit kan uitleggen? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mk1992
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 15:54
Mrjraider schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 15:19:
Ik ga zeven euro per maand meer betalen terwijl in principe alles goedkoper is dan 2019. Ik snap dat niet.
Zit bij zilveren kruis.
2019 vs 2020
Basis zeker 126,95 / 119,18
Aanvullen ** 19,55 / 17,82
Tand * 12,55 / 11,03
Collectieve korting werk: 17,46 /9,47
2019: 141,29 en 2020: 148,03

Iemand die dit kan uitleggen? :+
Simpel, je maakt een rekenfout, je hebt de korting niet van de 148,03 afgetrokken.

Cash is king.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
mk1992 schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 15:22:
[...]

Simpel, je maakt een rekenfout, je hebt de korting niet van de 148,03 afgetrokken.
Wel bijzonder want in mijn mail krijg ik met korting dus 148,03 voor mijn kiezen :?

Edit: dit staat in de email onder de premie
Hierboven ziet u de netto premie en het eigen risico per persoon. Het eigen risico is een totaalbedrag. Het is het verplicht eigen risico van € 385 en het vrijwillig gekozen eigen risico samen. Netto premie betekent dat de korting die u krijgt voor uw collectiviteit al van de premie af is.

[ Voor 38% gewijzigd door Mrjraider op 12-11-2019 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mk1992
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 15:54
Mrjraider schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 15:24:
[...]

Wel bijzonder want in mijn mail krijg ik met korting dus 148,03 voor mijn kiezen :?

[...]
Te toevallig dat t precies uitkomt.

Cash is king.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
mk1992 schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 15:38:
[...]

Te toevallig dat t precies uitkomt.
Vind het wel raar. Als het er inderdaad nog af moet dan ben ik wat goedkoper uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
Mrjraider schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 15:24:
[...]

[...]
De bedragen van 2019 in jouw vergelijking zijn zonder korting, terwijl die van 2020 met korting zijn.
Log anders eens in op Zilveren Kruis daar staat het iets duidelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
JohanNL schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 15:51:
[...]

De bedragen van 2019 in jouw vergelijking zijn zonder korting, terwijl die van 2020 met korting zijn.
Log anders eens in op Zilveren Kruis daar staat het iets duidelijker.
Dat is het dus. Die bedragen die ik heb van 2019 is met korting en die van 2020 ook. Ik open de premie berekenaar kies mijn collectiviteit en kies exact dezelfde als ik nu heb en kom ik dus op bovenstaande bedragen.
Die 148,03 staat dus in de mail en is volgens de uitleg met korting terwijl die van 141,23 in de zilveren kruis app en het portaal ook met korting is. Het enige verschil is dat in 2019 de korting hoger is dan in 2020 maar de bedragen volgens de website voor de basis en aanvullende verzekeringen zijn lager. Maar mij premie word meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakje-2018
Netto ga ik bij ONVZ 13,19 euro meer per maand betalen. Ik ga maar even achter aan want de collectiviteit is op 2 % gezet in plaats van 5 %. Ook de korting op de aanvullende verzekering is flink verlaagd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColeJ
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 11-09 15:06
Ik heb zelf altijd de hoogste ER en basisbudget van Anderzorg. Geloof dat ik vorig jaar 970 euro betaalde. Ik sluit altijd pas af op 31-12-20XX. Als ik dan op 30 december mijn been breek of ziek word dan kan ik nog een andere keuze maken voor 2020. Of kijken ze hier doorheen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanHenk
  • Niet online
GerardHenninger schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 11:53:
[...]

Als eerste: GEFELICITEERD *O*

Om mij heen is iedereen zwanger (geweest) en voorgaande jaren was Zilveren Kruis met een aanvullende verzekering met 2 sterren erg interessant voor vrouwen. Denk aan een vergoeding voor het bevallen in het ziekenhuis zonder medische indicatie. "Gratis" kraampakket. Geen eigen bijdrage kraamzorg. Borstkolf.

Hier een overzicht van Zilveren Kruis.

[...]
Bedankt!! Ook voor de tips.. :) Ik ga dit overwegen voor mijn vriendin!

Zojuist ook een nieuwe polis 2020 voor Anderzorg binnen gekregen. De premie gaat van € 83 naar € 85 per maand. Een stijging van € 2. Is te overzien. Ik vermoed (maar dat ga ik nog even vergelijken) dat ze hiermee wederom de goedkoopste zijn. Voornoemde premies zijn voor de basisdekking met het maximale eigen risico.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohanNL
ColeJ schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 16:18:
Ik heb zelf altijd de hoogste ER en basisbudget van Anderzorg. Geloof dat ik vorig jaar 970 euro betaalde. Ik sluit altijd pas af op 31-12-20XX. Als ik dan op 30 december mijn been breek of ziek word dan kan ik nog een andere keuze maken voor 2020. Of kijken ze hier doorheen?
Je kunt het altijd nog wijzigen t/m de 31e en aanvullende verzekeringen zelfs tot eind januari.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Odeklontje
  • Niet online
Uw huidige zorgverzekering moet u vóór 1 januari opzeggen en de nieuwe verzekering moet u vóór 1 februari afsluiten. U bent dan met terugwerkende kracht vanaf 1 januari verzekerd. Zorgverzekeraars bieden een overstapservice aan. Zij zeggen uw huidige polis voor u op als u uiterlijk 31 december een nieuwe zorgverzekering afsluit.
Bron: https://www.rijksoverheid...erstappen-zorgverzekeraar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardHenninger
Ik heb zelf altijd de hoogste ER en basisbudget van Anderzorg. Geloof dat ik vorig jaar 970 euro betaalde
885 euro bedoel je gok ik?
Ik sluit altijd pas af op 31-12-20XX. Als ik dan op 30 december mijn been breek of ziek word dan kan ik nog een andere keuze maken voor 2020. Of kijken ze hier doorheen?
Deze snap ik niet helemaal, kan je dit toelichten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Op allerlei sites lees ik vaak dit:
Van zorgverzekering veranderen kan alleen aan het eind van ieder jaar. U heeft tot 1 januari 2020 de tijd om uw huidige zorgverzekering op te zeggen. Uw nieuwe zorgverzekering moet dan voor 1 februari 2020 geregeld zijn.
Maar wat als je half januari in het ziekenhuis komt oid :)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColeJ
GerardHenninger schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 16:29:
[...]

885 euro bedoel je gok ik?

[...]

Deze snap ik niet helemaal, kan je dit toelichten?
Hmm gek, op mijn factuur staat:

Premie basisverzekering: EUR 1296
Korting ER EUR 300
Korting jaarbetaling: EUR 19,92
Totaal: EUR 976,08

Hoeft niet toegelicht te worden want is helemaal niet relevant aan de hand van de antwoorden hierboven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JanHenk
  • Niet online
xabre16v schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 16:34:

[...]

Maar wat als je half januari in het ziekenhuis komt oid :)?
Je hebt tot 31 januari om een zorgverzekering af te sluiten. Er is een acceptatieplicht voor de basisdekking (bij mijn weten). Als je t.z.t. nog geen nieuwe polis hebt, maar wel je oude hebt opgezegd, kun je dat dus nog regelen... Ook al lig je in het ziekenhuis.

Voor aanvullende verzekeringen is geen acceptatieplicht. Mogelijk ben je dan dus te laat, wil de verzekeraar je niet o.b.v. verleden, etc...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Odeklontje
  • Niet online
Als ik dan op 30 december mijn been breek of ziek word dan kan ik nog een andere keuze maken voor 2020. Of kijken ze hier doorheen?
Je huidige verzekering loopt t/m 31 december 2019. Je behandeldatum op de factuur is bepalend. Dus alle verzorging op de 31e valt onder je huidige verzekering. Alle behandelingen vanaf 1 januari 2020 bij je nieuwe verzekering. Als je dan aanvullend verzekerd (en wordt geaccepteerd) dan gaat het met terugwerkende kracht.

Voor 1 januari 2020: Opzeggen òf overstappen.
Voor 1 februari 2020: Nieuwe verzekering aanmelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardHenninger
ColeJ schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 16:35:
[...]

Hmm gek, op mijn factuur staat:

Premie basisverzekering: EUR 1296
Korting ER EUR 300
Korting jaarbetaling: EUR 19,92
Totaal: EUR 976,08

Hoeft niet toegelicht te worden want is helemaal niet relevant aan de hand van de antwoorden hierboven.
Oh, jij doelde op je jaarpremie. Ik dacht dat je het over je (vrijwillige) eigen risico had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• One-eye864
  • Laatst online: 11-09 14:48
Hmmm nu bij anderzorg popup dat je de premie van 2020 op de site kan berekenen vanaf 23:59. #beetjeFlauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColeJ
One-eye864 schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 17:19:
Hmmm nu bij anderzorg popup dat je de premie van 2020 op de site kan berekenen vanaf 23:59. #beetjeFlauw
Waarom heb je er zo'n haast mee dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColeJ
One-eye864 schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 17:19:
Toevallig nu een mailtje:

Belangrijk! Je zorgpolis voor 2020

Totale jaarpremie: EUR 999,20

Dat is dus met maximale ER, Anderzorg Basis en 20,40 korting voor volledige jaarbetaling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odeklontje
  • Niet online
Mrjraider schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 16:00:
[...]

Dat is het dus. Die bedragen die ik heb van 2019 is met korting en die van 2020 ook. Ik open de premie berekenaar kies mijn collectiviteit en kies exact dezelfde als ik nu heb en kom ik dus op bovenstaande bedragen.
Die 148,03 staat dus in de mail en is volgens de uitleg met korting terwijl die van 141,23 in de zilveren kruis app en het portaal ook met korting is. Het enige verschil is dat in 2019 de korting hoger is dan in 2020 maar de bedragen volgens de website voor de basis en aanvullende verzekeringen zijn lager. Maar mij premie word meer?
Verzekering20192020Verschil
Basis126,95119,18 € 7,77 -6,12%
Aanvullend19,5517,82 € 1,73 -8,85%
Tand12,5511,03 € 1,52 -12,11%
159,05148,03 € 11,02 -6,93%
Collectieve korting17,469,47 € 7,99 -45,76%
Totaal141,59138,56 € 3,03 -2,14%

Bij die van 2020 moet nog de collectieve korting af?

[ Voor 94% gewijzigd door Odeklontje op 12-11-2019 17:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
Odeklontje schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 17:44:
[...]

Verzekering20192020Verschil
Basis126,95119,18 € 7,77 -6,12%
Aanvullend19,5517,82 € 1,73 -8,85%
Tand12,5511,03 € 1,52 -12,11%
159,05148,03 € 11,02 -6,93%
Collectieve korting17,469,47 € 7,99 -45,76%
Totaal141,59138,56 € 3,03 -2,14%

Bij die van 2020 moet nog de collectieve korting af?
Volgens het bericht vanuit Zilveren Kruis dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana
  • Laatst online: 11-09 09:12

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Ik heb op 5-11-2019 deze vragen aan Zekur gesteld:
Je vraag
Ik overweeg naar jullie over te stappen, met een restitutiepolis, zonder aanvullende verzekering. Ik heb een chronische aandoening, waarvoor ik 2x per week fysiotherapie krijg. Dit wordt vergoed uit de basisverzekering en de 1e 20 behandelingen heb ik in 2015 al gehad en betaald. Ben ik, met een restitutiepolis, vrij om bij iedere geregistreerde fysiotherapeut onder behandeling te gaan en wordt dit dan tot de maximaal wettelijk toegestane of marktconforme tarief vergoed? Welke van de 2 is het in dit geval? Het wettelijke tarief of het marktconforme tarief? En hoe hoog is dit? Daarnaast heb ik ook psychologische hulp nodig (derde lijns, specialistische GGZ). Hiervoor heb ik een verwijzing, maar kan ik mij ook aanmelden bij vrijgevestigde psychologen en psychiaters welke geen contract gesloten hebben met verzekeraars? Uiteraard zijn zij wel BIG geregistreerd. Zo ja, wat is het maximale bedrag wat jullie vergoeden per zitting? Wat is het maximale aantal zittingen die jullie vergoeden? Deze praktijk werkt expliciet niet met DBC-codes, maar factureert per zitting. Graag ontvang ik antwoord op al deze vragen. Met vriendelijke groet,
Ik heb 'n ontvangstbevestiging gekregen, en reactie dat ik binnen 2 werkdagen antwoord krijg. Ik moet eerlijk zeggen dat dit me weinig vertrouwen geeft in Zekur...

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odeklontje
  • Niet online
Mrjraider schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 18:12:
[...]

Volgens het bericht vanuit Zilveren Kruis dus niet.
Dan zou ik contact opnemen met Zilveren Kruis. https://www.zilverenkruis...tact/Paginas/default.aspx

Of ze hebben afgelopen keer een foutje gemaakt met de korting en staat het nu goed en ga je voor 2020 €148/maand betalen. Het beste is als je zelf met ZK contact opneemt om duidelijkheid te krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ankona
tweakje-2018 schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 16:12:
Netto ga ik bij ONVZ 13,19 euro meer per maand betalen. Ik ga maar even achter aan want de collectiviteit is op 2 % gezet in plaats van 5 %. Ook de korting op de aanvullende verzekering is flink verlaagd.
Ik kreeg net een mailtje van ONVZ, uit mijn hoofd ca 200 euro meer betalen dan vorig jaar. (nog geen energie in gestoken, ook de rekening van vorig jaar er nog niet eens bij gezocht - alle tijd nog komende weken)

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peatsmoke
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
De Basisverzekering niet, daarvoor geldt een acceptatieplicht. Het probleem ontstaat pas als je op 30-12-20XX als Roeland de Kasplant opgenomen wordt en je verder niets notarieel vast hebt laten leggen... :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odeklontje
  • Niet online
Peatsmoke schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 18:49:
[...]

De Basisverzekering niet, daarvoor geldt een acceptatieplicht. Het probleem ontstaat pas als je op 30-12-20XX als Roeland de Kasplant opgenomen wordt en je verder niets notarieel vast hebt laten leggen... :9
Je kunt ook iemand machtigen (of inloggegevens delen) van je DigiD om een verzekering af te sluiten. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peatsmoke
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Odeklontje schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 18:55:
[...]

Je kunt ook iemand machtigen (of inloggegevens delen) van je DigiD om een verzekering af te sluiten. O-)
Je inloggegevens van DigiD delen is wel het domste dat je kunt doen, machtigingen als je zelf handelingsonbekwaam bent, dien je notarieel (of in gevallen via de Rechtbank) te regelen. Als je in coma ligt of je wil niet meer kenbaar kunt maken, kun je niemand machtigen of in kennis stellen dat ze iets voor je moeten regelen.
De kans is klein, maar velen dachten ook dat het hun nooit zou overkomen... ;w

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Ardana
  • Laatst online: 11-09 09:12

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Ik vind het toch wel bizar dat, hoewel er een plicht is om op 12-11-2019 je premies bekend te maken, die om 19:00 nog niet gedaan is. Kantoren zijn gesloten, iedereen is al thuis. Wat hopen ze te bereiken met het uitstellen tot 23:59?

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
Ardana schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 19:05:
Ik vind het toch wel bizar dat, hoewel er een plicht is om op 12-11-2019 je premies bekend te maken, die om 19:00 nog niet gedaan is. Kantoren zijn gesloten, iedereen is al thuis. Wat hopen ze te bereiken met het uitstellen tot 23:59?
De IT en web development afdeling kan nog best aan het werk zijn, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
Odeklontje schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 18:41:
[...]

Dan zou ik contact opnemen met Zilveren Kruis. https://www.zilverenkruis...tact/Paginas/default.aspx

Of ze hebben afgelopen keer een foutje gemaakt met de korting en staat het nu goed en ga je voor 2020 €148/maand betalen. Het beste is als je zelf met ZK contact opneemt om duidelijkheid te krijgen.
Lijkt me erg sterk dat het een foutje is, anders had ik allang bericht gehad dat ik x euro moest betalen om dit recht te trekken ;)

Ik ga eens bellen met hun morgen, als ik er aan denk :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
De concurrentie niet laten weten wat je prijzen zijn? Dat is het enige wat ik kan verzinnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tweakje-2018
Ankona schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 18:48:
[...]

Ik kreeg net een mailtje van ONVZ, uit mijn hoofd ca 200 euro meer betalen dan vorig jaar. (nog geen energie in gestoken, ook de rekening van vorig jaar er nog niet eens bij gezocht - alle tijd nog komende weken)
Blijkbaar ben ik dan niet de enige waarbij de korting is geschrapt. Dat bij jou de premie nog meer gestegen is, komt dat misschien doordat je duurdere aanvullende verzekering hebt? Bij mij gaat het om de extrafit en de tand module A verzekeringen. Volgens mij zijn veel collectiviteiten gestopt, als ik ze invul op de website van ONVZ komt er 0 % korting voor de basisverzekering te voorschijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerardHenninger
Wachten op wat de concurrent doet en daar net 1 euro onderzitten. Beetje wat sommige leveranciers doen met de Tweakers Pricewatch ;)
JohanNL schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 19:37:
[...]
De IT en web development afdeling kan nog best aan het werk zijn, toch?
Die zijn sowieso aan het werk met de "overbelasting" van vandaag/deze week.
Mrjraider schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 19:52:
[...]

Lijkt me erg sterk dat het een foutje is, anders had ik allang bericht gehad dat ik x euro moest betalen om dit recht te trekken ;)

Ik ga eens bellen met hun morgen, als ik er aan denk :+
Tip: Login met je DigiD en ga chatten. Dan hoef je minder lang te wachten 8) Daarnaast kan je ondertussen gewoon werken/andere dingen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
Helaash, "chat niet beschikbaar" :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardHenninger
Je zei morgen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
Nogmaals, als ik er aan denk :+
Komt vast wel goed.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
Lekker rekken, net alsof ze om 23:45 de premie nog veranderen...

AnderZorg zonder korting 110 per maand trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EcoR
  • Registratie: Juli 2008
  • Niet online
Ik ga dit jaar denk ik weer eens overstappen. Zit nu al 2 jaar bij Anderzorg voor 83 euro per maand (niets aanvullend, max eigen risico). Gaat volgend jaar 85 worden.

Volgens independer zijn er een paar goedkoper, waaronder 1 (ZilverenKruis Ziezo voor 83,95 per maand) met volledige dekking van ziekenhuizen. De allergoedkoopste is ook ZilverenKruis Ziezo, maar dan met in mijn regio zeer beperkte mogelijkheden voor ziekenhuizen en dergelijke, dus die skip ik dan weer wel.

Dit keer ook maar gewoon meteen een heel jaar betalen, scheelt toch weer een paar tientjes op het geheel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
tweakje-2018 schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 19:58:
[...]

Blijkbaar ben ik dan niet de enige waarbij de korting is geschrapt. Dat bij jou de premie nog meer gestegen is, komt dat misschien doordat je duurdere aanvullende verzekering hebt? Bij mij gaat het om de extrafit en de tand module A verzekeringen. Volgens mij zijn veel collectiviteiten gestopt, als ik ze invul op de website van ONVZ komt er 0 % korting voor de basisverzekering te voorschijn.
Zal idd wel met de collectiviteit te maken hebben, via mijn verzekeringsagent had ik 8 en 10 % (de een op de basis de ander op de aanvullende)

Hier gaat het om het totaal pakket Topfit voor ons gezin.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21:46
Ik betaal per jaar en heb afgelopen jaar elke maand 85eu opzij gezet voor komend jaar, lijkt erop dat ik daarmee wel uit kom.
Gewoon basisverzekering, goedkoop maar wel dekking voor “mijn” ziekenhuis, max eigen risico en jaarbetaling.
Misschien ook nog collectiviteit via mijn werkgever, maar dat moet ik nog even uitzoeken.

Morgen o.a. Independer even afwachten en dan ben ik weer snel klaar denk ik :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• UltraInstinct
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 08-09 18:25
Is zilverenkruis nou 10 euro duurder geworden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanzut
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20:37

sanzut

It's always christmas time

Ben aan het kijken of overstappen wellicht interessant kan zijn voor ons. Ik heb echter nu een collectiviteitskorting, bij een overstap verlies ik die.
Ik heb mijn oog op VGZ laten vallen. Weet iemand of collectiviteiten ook daadwerkelijk worden gecontroleerd, of kan ik met een random (werkend) collectiviteitsnummer altijd gewoon door?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batavia
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21:50
sanzut schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 21:03:
Ben aan het kijken of overstappen wellicht interessant kan zijn voor ons. Ik heb echter nu een collectiviteitskorting, bij een overstap verlies ik die.
Ik heb mijn oog op VGZ laten vallen. Weet iemand of collectiviteiten ook daadwerkelijk worden gecontroleerd, of kan ik met een random (werkend) collectiviteitsnummer altijd gewoon door?
sommige collectiviteiten zijn nagenoeg niet te controleren. Maar realiseer je wel dat als je invult dat je onderdeel bent van een bepaald collectiviteit en je bent het niet dat je fraude pleegt.

Het controleren en een naheffing krijgen is dan nog het beste dat er kan gebeuren. Als je ergens lid van was en niet meer bent kun je nog een vergissing claimen. Als je gewoon een collectiviteit nummer gegoogled hebt zouden ze moeilijk kunnen gaan doen juist als je de verzekering het hardst nodig hebt

[ Voor 13% gewijzigd door Batavia op 12-11-2019 21:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardHenninger
EcoR schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 20:28:
Ik ga dit jaar denk ik weer eens overstappen. Zit nu al 2 jaar bij Anderzorg voor 83 euro per maand (niets aanvullend, max eigen risico). Gaat volgend jaar 85 worden.

Volgens independer zijn er een paar goedkoper, waaronder 1 (ZilverenKruis Ziezo voor 83,95 per maand) met volledige dekking van ziekenhuizen. De allergoedkoopste is ook ZilverenKruis Ziezo, maar dan met in mijn regio zeer beperkte mogelijkheden voor ziekenhuizen en dergelijke, dus die skip ik dan weer wel.

Dit keer ook maar gewoon meteen een heel jaar betalen, scheelt toch weer een paar tientjes op het geheel.
Ik doe de aanname dat je Ziezo Selectief (budgetpolis) met Ziezo Basis vergelijkt. Als je voor een budgetpolis kiest kijk dan VOORAF GOED of jouw ziekenhuis geselecteerd is. Geldt overigens voor alle zorgverleners; check altijd of er afspraken gemaakt zijn met jouw zorgverlener en zorgverzekering.
UltraInstinct schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 20:51:
Is zilverenkruis nou 10 euro duurder geworden?
Bruto (zonder kortingen) is Basis Zeker 1 euro goedkoper. De budget- en restitutie
polis zijn 1 euro (afgerond) duurder geworden.
sanzut schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 21:03:
Ligt aan de collectiviteit; Als jij zegt dat je bij Shell/Achmea/UWV/<random groot bedrijf> werkt en je krijgt op die manier extra korting, dan kan ik je nu al meegeven dat er een controle op plaatsvindt.

Ik snap dat iedereen graag met collectiviteiten en kortingen bezig is. Maar kijk ook goed naar de EXTRA vergoedingen uit een collectiviteit; het is eerder gezegd, maar vaak zit er bijvoorbeeld extra fysiotherapie- of brilvergoeding in. Staar je niet blind op de premies, maar kijk ook naar andere extra's zoals veel gecontracteerde zorgaanbieders, duidelijke app, snelle verwerking van declaraties etc.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Odeklontje
  • Niet online
GerardHenninger schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 21:31:
[...]
Ik doe de aanname dat je Ziezo Selectief (budgetpolis) met Ziezo Basis vergelijkt. Als je voor een budgetpolis kiest kijk dan VOORAF GOED of jouw ziekenhuis geselecteerd is. Geldt overigens voor alle zorgverleners; check altijd of er afspraken gemaakt zijn met jouw zorgverlener en zorgverzekering.
Precies dit. Het probleem is dat de onderhandelingen nu nog gaande zijn. Een ziekenhuis kan nu niet tussen de lijst staan en eind december of begin januari ineens wel. Dat kan voor sommigen lastig kiezen zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rik.
Odeklontje schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 21:49:
[...]

Precies dit. Het probleem is dat de onderhandelingen nu nog gaande zijn. Een ziekenhuis kan nu niet tussen de lijst staan en eind december of begin januari ineens wel. Dat kan voor sommigen lastig kiezen zijn.
Onder andere om deze rede mag je dus tot eind januari overstappen naar een andere verzekeraar zolang je de oude verzekering maar voor 01-01-2020 opgezegd hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Messje
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:27
Ik krijg net net mailtje van Zekur binnen. Met de basis zorgverzekering en 385 euro eigen risico gaan we naar €101,50. €3,50 meer dan voorheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanzut
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20:37

sanzut

It's always christmas time

De CZ site is al de hele avond moeilijk bereikbaar, afgewisseld met onderhoudsmodus, foutmelding en 404 meldingen op de loginpagina. Gaat lekker daar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberMania
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 05-12-2021
Mijn Zilveren Kruis verzekering:

Budget was in 2019: 103,46 (incl. 10% collectiviteitskorting)
Budget wordt in 2020: 110,15 (incl 5% collectiviteitskorting)

(7 euro duuder! Ook veel meer dan het kabinet voorspelde, dus dat wordt zeker overstappen)

[ Voor 26% gewijzigd door CyberMania op 12-11-2019 23:04 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JohanNL
CyberMania schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 23:02:
Mijn Zilveren Kruis verzekering:

Budget was in 2019: 103,46 (incl. 10% collectiviteitskorting)
Budget wordt in 2020: 110,15 (incl 5% collectiviteitskorting)

(7 euro duuder! Ook veel meer dan het kabinet voorspelde, dus dat wordt zeker overstappen)
Hier ook, we betalen een extra opslag dit jaar voor degenen die anders nooit een collectiviteitskorting hebben.
Ben benieuwd wat ZieZo ( ook ZK ) dan heeft te bieden want die heeft sowieso geen collectiviteitskorting en had voorgaande jaren altijd de goedkoopste basisverzekering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odeklontje
  • Niet online
Anderzorg Basis, ER € 885,00 met eenmalige incasso = € 999,60.

Via CashbackXL naar de Zorgkiezer geeft je 2.000 punten (€ 20,00).

Kortom: € 979,60 (81,63€/maand omgerekend).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deezers
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23:51
Odeklontje schreef op woensdag 13 november 2019 @ 00:10:
Anderzorg Basis, ER € 885,00 met eenmalige incasso = € 999,60.

Via CashbackXL naar de Zorgkiezer geeft je 2.000 punten (€ 20,00).

Kortom: € 979,60 (81,63€/maand omgerekend).
Heeft zeker geen nut als je daar al klant bent?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JohanNL
Ziezo van Zilveren Kruis is weer de goedkoopste.

€ 979,02 met een ER van €885, exclusief cashbacks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 07-09 01:13

pino85

Im just a Bird in the Sky

Ben weer benieuwd waar ik dit jaar bij uit kom. Ik zoek een basis verzekering met 385 eigen risico en een tandarts verzekering vanaf 400 euro tot 750 euro(80/100%) vergoeding.

Ik zit nu bij IZA voor 142,80 euro pm met een natura verzekering met 100% tot 500 euro tandarts vergoeding inc kronen/bruggen. In 2020 word het 1 euro pm duurder en blijft mijn vergoeding het zelfde.

Word weer veel uit zoeken of het voor mij goedkoper kan ;)

[ Voor 36% gewijzigd door pino85 op 13-11-2019 02:48 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbzfan
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21:29

dbzfan

Nee.

Promovendum van 107 naar 115 euro.. toch maar eens naar iets anders kijken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exterminator
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23:21
Anderzorg wordt voor mij 4euro duurder. Van 98 naar 102.

Ziezo lijkt goedkoopste op dit moment, €100,xx. Mehja, moet ik voor 2euro per maand overstappen. Tenzij ergens een leuke cashback is...
Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste