Op donderdag 17 januari 2002 23:20 schreef LuNaTiC het volgende:
Tsjah dit gebeurt toch overal
Op mn oude werk hielden we ook notes bij, en dat ging op precies dezelfde manier, (ik werkte op de crediteurenadministratie) het is namelijk van groot belang om te weten hoe je klanten je behandelen. Als iemand ongelooflijk grof of bot doet over de telefoon, gaat dat in de notes. Wil-ie een hoger limiet of snel zn spullen hebben, jammer voor hem.
Betaalt ie dat niet op tijd? Zegt ie het toe, maar komt die zn beloftes niet na? Allemaal in de notes.
Waarom zou hij daar inzage in moeten hebben?
Precies om die reden dus ...
Ik ben ook wal eens bot tegen leveranciers als zij hun contracten/beloften niet nakomen.
ALs ik dan op een later tijdstip "minder" behandeld wordt en kan bewijzen via informatie van andere klanten dat ik dus "genaaid" wordt .. dan kan zou ik kunnen eisen welke informatie er over mij bijgehouden wordt.
Laat dat nu net een heel erg vervelend voorbeeld zijn van iets waar die wet nu precies wel betrekking op heeft.
Zo zit het ook een klein beetje met het notes-systeem hier.
Als je ergens een waarschuwing voor krijgt weet je dat je iets fout gedaan hebt. Als achter de schermen bijgehouden word dat ik iets verkeerd gedaan heb, maar er word niks tegen mij gezegd en nog steeds poeslief gedaan vind ik dat een persoonlijke aanval, want blijkbaar heeft die persoon wel iets tegen mij, maar durft hij dat niet recht in mijn gezicht te zeggen ... ( moet je es kijken hoe hard ze rennen van de helpdesk om iets te fixen als ej dreigt niet de rekening te betalen omdat ze in gebreke blijven ).
Soms kan iets gewoon verkeerd vallen bij iemand terwijl dit helemaal niet zo bedoeld is ... en je er niet bewust van bent dat het gebeurd.
Dat is de reden waarom ik denk dat de NOTES idd door de gebruiker ingezien moeten kunnen worden.
Net als dat ik van mening ben dat sommige dingen gewoon een verjaringstijd hebben.
En nogmaals ... als het terechte dingen betreft zullen mensen hooguit wat morren, maar wel weten waar ze aan toe zijn ..
Als het onterechte dingen betreft ( een mod met een bad-hair-day ) dan moet ook die op de vingers getikt kunnen worden als hij zijn werk niet goed doet.
Je kan er wel super op tegen zijn dat notes privaat-openbaar gemaakt worden.
Het enige probleem wat ik van crew-kant hierin zie is dat er blijkbaar een reden is om dit tegen te werken en dat laten sommige toch zeer duidelik blijken ook.
Mischien dat ik nu heel dom denk hoor, maar de enigste reden die ik kan bedenken om de notes niet zichtbaar te maken voor gebruikers ( behalve dan implementatie problemen ) is als er blijkbaar dingen in die notes staan over users die het daglicht niet kunnen verdragen (of CRT licht in mijn geval).
De totale weigering van inzage is nu juist hetgene waarom iedereen hier er zo erg over valt en waarom iedereen wil weten wat er over hem genoteerd staat.
Erg vervelend die wet persoonsregistratie ... totdat je hem zelf ergens voor nodig hebt en dan ben je maar wat blij datie er is.
Notes zijn er ... en we willen alleen weten wat er in staat.
En als het neit goed is en niet klopt, dan kun je altijd vragen of het gerectificeerd kan worden.
Gebeurd dit niet en ben je het er niet mee eens wat er staat. Dan is verwijdering wel mogelijk.
En verwijderen van notes is heel simpel.
Gewoon je account opzeggen en evt. onder een nieuwe nick met nieuw email opnieuw beginnen met GOT'n.
Of gewoon niet meer GOT'n.