[Multi] Football Manager 2020 Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 ... 20 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R009
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 14-09 21:44
Weet iemand hier een paar ploegen waarmee je echt een uitdaging hebt. Op verschillende forums kan je lezen dat je voor ManU kan gaan en andere grootmachten die in slechte papieren zitten.

Ik zoek eerder een kleinere ploeg met een goeie scouting/training infrastructuur. Met een beperkt budget een grootmacht bouwen. Iemand ideetjes van clubs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xamsix
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 24-08 18:02
Is het bij anderen ook zo dat na verloop van tijd alle andere clubs ook 'rich' zijn? Eigenlijk zou je zoiets niet in de eredivisie verwachten, maar bij mij is iedereen rijk geworden. Overigens na 10 jaar nog altijd maar 2 CL plekken en 2 EL.

PSN/Steam: Xamsix

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 15:08

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

R009 schreef op zondag 5 januari 2020 @ 21:35:
Weet iemand hier een paar ploegen waarmee je echt een uitdaging hebt. Op verschillende forums kan je lezen dat je voor ManU kan gaan en andere grootmachten die in slechte papieren zitten.

Ik zoek eerder een kleinere ploeg met een goeie scouting/training infrastructuur. Met een beperkt budget een grootmacht bouwen. Iemand ideetjes van clubs?
Stukje terug in dit topic heeft @Jaap. een heel mooie opsomming gemaakt van alle suggesties die men op een gelijksoortige vraag deed. Zie Jaap. in "[Multi] Football Manager 2020"
Xamsix schreef op zondag 5 januari 2020 @ 23:51:
Is het bij anderen ook zo dat na verloop van tijd alle andere clubs ook 'rich' zijn? Eigenlijk zou je zoiets niet in de eredivisie verwachten, maar bij mij is iedereen rijk geworden. Overigens na 10 jaar nog altijd maar 2 CL plekken en 2 EL.
Ik zit inmiddels voorbij 2060 (wel in FM18) en bij mij zijn sommige clubs rijk geworden, maar lang niet allemaal.
Xamsix schreef op zaterdag 4 januari 2020 @ 20:49:
Tijdje niet meer gepost, heb deze vakantie echt heel veel uren in Football Manager gestoken. Inmiddels zit ik al in 2028, heb alle jaren met Roda gespeeld. Wilde graag er een kampioensclub van maken, maar dat is gewoon niet gelukt.

Het vreemde is dat eigenlijk alle teams ook bizar hard groeien. Utrecht kan 20 miljoen bieden op een speler van mij, AZ koopt nu voor 25 miljoen mijn beste verdediger weg, and so on. Spelers van Ajax, PSV of Feyenoord zijn sowieso onbetaalbaar.

Dus als je van helemaal onderop komt met Roda, is dat echt nauwelijks bij te halen. Al zal ik natuurlijk hier en daar ook foutjes hebben gemaakt :)
Vooral doorgaan zoals je nu bezig bent. Als spelers met Roda voor zoveel geld weggaan, ben je op de goede weg. Met mijn huidige club werd ik pas na 12 seizoenen kampioen. Blijven investeren in goedkope talenten en betaalbare toppers, je cash laten groeien zodat je betere spelers halen kunt en op een gegeven moment niet meer hoeven verkopen. Zodra je stabiel ieder jaar aan de EL en later CL meedoet, maken de transfersommen weer een flinke stap omhoog. Op een gegeven moment zul je zien dat je AZ, Utrecht en Vitesse (of wie dan subtop is) steeds makkelijker kunt bijhouden, evenaren en voorbijgaan. Vandaaruit blijf je op dezelfde manier doorgroeien naar Feyenoord, PSV en Ajax (of wie er destijds de Eredivisie leidt). Bij de ene club die je dat binnen 5 seizoenen al, bij de andere kan dat 10+ seizoenen duren.

[ Voor 71% gewijzigd door Jorgen op 06-01-2020 01:41 ]

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhain
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 05-05 16:37
On_E schreef op zondag 5 januari 2020 @ 09:49:
Ik heb ook zin om weer te spelen en vandaag lijkt me een prima dag.

Mijn 11 seizoenen lopende save zet ik even opzij en ik begin een nieuwe career game bij Paris FC, de 2e club van Parijs. ;)

Eens kijken of ik uiteindelijk de grote broer pijn kan doen. Eerste wat opvalt, er is geen rechtsback in de selectie en er lopen maar liefst 7 spelers rond die het liefste in de spits spelen. Met 100k ttansferbudget kan dit wel eens een uitdaging worden. :+
Succes met je nieuwe save!
Op basis van eigen ervaring; 100k verdelen naar salarisbudget en dan gratis spelers + loans regelen. Het lukt me na 3 seizoen nog amper om spelers < 100k binnen te halen (die ook goed zijn natuurlijk). Het is geen rechtsback, maar wel een fantastische keeper; Sebastien Cibois. In 2 savegames al een toppertje geweest. Na 2 seizoen kon ik hem voor bijna een miljoen verkopen (gratis binnen gehaald).

@Xamsix dat is balen dan! Was ook verbaasd toen ik zag dat AZ bij mij Veltman voor 24miljoen had gehaald 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bean77
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17-09 23:00
YES schreef op zaterdag 4 januari 2020 @ 12:40:
Pff, van die onderhandelingen waarbij de kopende club onverwacht akkoord gaat.. :o
Flinke zak geld maar ik moet wel weer op zoek naar een nieuwe rechtsback. Heb gelukkig een redelijk capabele vervanger al in de selectie (Facundo Mura) maar daarachter zit niets.
[Afbeelding]
En dat je dan denkt, KASSA! en vervolgens de speler doodleuk de aanbieding afwijst. Zo wilde Gutierrez in mijn savegame niet van PSV naar Manchester United voor een bedrag van in de 40mln. grrrrrr

Sony A7R II | Zeiss Batis 25mm | Voigtlander 40mm Nocton f/1.2 | Zeiss Batis 85mm | Zeiss Batis 135mm | Aune S17 pro | Topping D70 pro octo | Audeze LCD-XC & MM-500 | Sennheiser HD650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YES
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 10:10
Bean77 schreef op maandag 6 januari 2020 @ 09:39:
[...]

En dat je dan denkt, KASSA! en vervolgens de speler doodleuk de aanbieding afwijst. Zo wilde Gutierrez in mijn savegame niet van PSV naar Manchester United voor een bedrag van in de 40mln. grrrrrr
Haha, ja dat gebeurde mij met PSV ook een keer. Dumfries was dat bij mij volgens mij. Overigens is Tete wel gewoon vertrokken. Nog best lastig om een goede opvolger te vinden trouwens, qua (potentiële/betaalbare) wereldtoppers is het niet heel breed qua rechtsbacks volgens mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivysaur
  • Registratie: Augustus 2014
  • Niet online
-

[ Voor 100% gewijzigd door Ivysaur op 13-01-2020 09:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YES
Ivysaur schreef op maandag 6 januari 2020 @ 09:53:
[Afbeelding]

Bring it on, boys! Mogen jullie raden welk het meest gespeeld is, en hoeveel uren gezamelijk. (Uitgezonderd van, helaas, FM 05 06 07)
Heb je 2020 nou nog niet gekocht? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bean77
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17-09 23:00
YES schreef op maandag 6 januari 2020 @ 09:45:
[...]

Haha, ja dat gebeurde mij met PSV ook een keer. Dumfries was dat bij mij volgens mij. Overigens is Tete wel gewoon vertrokken. Nog best lastig om een goede opvolger te vinden trouwens, qua (potentiële/betaalbare) wereldtoppers is het niet heel breed qua rechtsbacks volgens mij?
Ik investeer zelf veel in jonge talenten tot 18 jaar. Heb er daar heel veel van rondlopen in mijn club. Verhuur ze meestal ook veelal aan clubs met goede faciliteiten. Zodoende vaak 3 of 4 spelers per positie. Dan is het een kwestie van doorschuiven. Slechts zelden heb ik echt een probleem. Spelers die ik niet gebruik verkoop ik meestal rond 20/21 jaar en pak daar meestal ook wel iets van winst op.

Sony A7R II | Zeiss Batis 25mm | Voigtlander 40mm Nocton f/1.2 | Zeiss Batis 85mm | Zeiss Batis 135mm | Aune S17 pro | Topping D70 pro octo | Audeze LCD-XC & MM-500 | Sennheiser HD650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YES
Bean77 schreef op maandag 6 januari 2020 @ 10:28:
[...]

Ik investeer zelf veel in jonge talenten tot 18 jaar. Heb er daar heel veel van rondlopen in mijn club. Verhuur ze meestal ook veelal aan clubs met goede faciliteiten. Zodoende vaak 3 of 4 spelers per positie. Dan is het een kwestie van doorschuiven. Slechts zelden heb ik echt een probleem. Spelers die ik niet gebruik verkoop ik meestal rond 20/21 jaar en pak daar meestal ook wel iets van winst op.
Ja dan heb je het, neem ik aan, over een aantal jaartjes verderop in het spel. Ik heb net het tweede seizoen afgerond en ben inmiddels ook begonnen met fanatiek zoeken naar regens/jonge spelers tot 18 jaar. Echter doordat er pas twee lichtingen regens zijn gekomen, is dit nog niet zover dat ik voor elke positie al meerdere talenten aan het klaarstomen ben. Dat komt bij mij pas na een aantal seizoenen goed op gang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivysaur
  • Niet online
-

[ Voor 100% gewijzigd door Ivysaur op 13-01-2020 09:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YES
Ivysaur schreef op maandag 6 januari 2020 @ 10:51:
@YES Nee, man. Te duur momenteel, en nog vol op bugs, lees ik.
Maar je hebt het hier echt al heel vaak over het kopen ervan, gehad. Daarom dat die vraag ook direct in mij op kwam. ;)
Bugs? Vast wel wat (teveel uitgespeelde kansen, die vervolgens gemist worden) maar voor mij zijn er geen game-breaking bugs hoor. Vind het best een prima nieuwe editie.
De enige bug die ik duidelijk zie terugkomen is die van de vele grote kansen, maar daar heeft de tegenstander net zoveel last van en bij mij zijn de uitslagen verder wel reëel dus tja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivysaur
  • Niet online
-

[ Voor 99% gewijzigd door Ivysaur op 13-01-2020 09:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xamsix
Jorgen schreef op maandag 6 januari 2020 @ 01:30:
[...]

Stukje terug in dit topic heeft @Jaap. een heel mooie opsomming gemaakt van alle suggesties die men op een gelijksoortige vraag deed. Zie Jaap. in "[Multi] Football Manager 2020"
[...]

Ik zit inmiddels voorbij 2060 (wel in FM18) en bij mij zijn sommige clubs rijk geworden, maar lang niet allemaal.
[...]

Vooral doorgaan zoals je nu bezig bent. Als spelers met Roda voor zoveel geld weggaan, ben je op de goede weg. Met mijn huidige club werd ik pas na 12 seizoenen kampioen. Blijven investeren in goedkope talenten en betaalbare toppers, je cash laten groeien zodat je betere spelers halen kunt en op een gegeven moment niet meer hoeven verkopen. Zodra je stabiel ieder jaar aan de EL en later CL meedoet, maken de transfersommen weer een flinke stap omhoog. Op een gegeven moment zul je zien dat je AZ, Utrecht en Vitesse (of wie dan subtop is) steeds makkelijker kunt bijhouden, evenaren en voorbijgaan. Vandaaruit blijf je op dezelfde manier doorgroeien naar Feyenoord, PSV en Ajax (of wie er destijds de Eredivisie leidt). Bij de ene club die je dat binnen 5 seizoenen al, bij de andere kan dat 10+ seizoenen duren.
Ga voorlopig nog door, al zakte me de moed wel even in de schoenen. Inmiddels eindig ik wel steady op de 4e plek. In principe kan ik mn beste spelers behouden, maar soms worden ze dan wel erg boos. Gisteravond weer een speler verkocht voor 42 miljoen. 21 jaar oud, dus ik had hem ook nog kunnen aanhouden, maar goed, 42 miljoen terwijl ik hem 2 seizoen eerder kocht voor 2.5 miljoen.

Op die manier maar proberen een steady subtopper te worden. Elke keer playoffs voor Europa League is wel zenuwslopend, gaat lang niet altijd goed. Werd ook vroeg uitgeschakeld dit jaar. Komende zomer (hopelijk vanavond) moet ik echt wat goede aankopen gaan doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YES
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/pHdGBdJ.png

Aankoopje gedaan, lijkt een goede match :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R009
Jorgen schreef op maandag 6 januari 2020 @ 01:30:
[...]

[...]
Thnx voor de update. Zitten wel leuke ploegen bij zo te zien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

R009 schreef op maandag 6 januari 2020 @ 22:00:
[...]

Thnx voor de update. Zitten wel leuke ploegen bij zo te zien...
Graag gedaan.

Weet niet of je het gezien hebt, maar in de daaronder geschreven post door @quovadis25 staan nog een boel meer suggesties.

@demo31051987 @Jaap. misschien een idee voor in de TS?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jaap.
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 16:52
Jorgen schreef op maandag 6 januari 2020 @ 23:47:
[...]

Graag gedaan.

Weet niet of je het gezien hebt, maar in de daaronder geschreven post door @quovadis25 staan nog een boel meer suggesties.

@demo31051987 @Jaap. misschien een idee voor in de TS?
Ik zal er komend weekend eens naar kijken; beide posts zijn in ieder geval gepinned en 'makkelijk' terug te vinden!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Jaap. schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 00:10:
[...]

Ik zal er komend weekend eens naar kijken; beide posts zijn in ieder geval gepinned en 'makkelijk' terug te vinden!
Top. Ik moet zeggen dat ik nog nooit de functie voor de gepinde posts heb gebruikt. Weer wat geleerd. Dank voor de tip. (y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14:34

Vos

AFCA

Ivysaur schreef op maandag 6 januari 2020 @ 09:53:
[Afbeelding]

Bring it on, boys! Mogen jullie raden welk het meest gespeeld is, en hoeveel uren gezamelijk. (Uitgezonderd van, helaas, FM 05 06 07)
Heb CM 97/98 helaas niet op Steam ;) daar begon het voor mij. Wel wat FM versies geskipped.

[ Voor 7% gewijzigd door Vos op 07-01-2020 07:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YES
Tweede seizoen ook kampioen geworden met Dortmund, overigens wel nog bijna een riante voorsprong weggegeven, maar op een ware thriller van een laatste speeldag met de nodige mazzel toch de titel nog in de wacht gesleept.

De eindstand:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/itB7BBK.png

En hoe deze tot stand kwam, met alle significante gebeurtenissen na de 85e minuut..:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/LZglDAS.png
Helemaal als je bedenkt dat Gladbach al nergens meer om speelde en ook nog eens rood pakte, ben ik door het oog van de naald gekropen.

Omdat ik niet houd van dit soort spannende slotfases (en nog minder van het uit handen geven van riante voorsprongen), ben ik maar gaan winkelen:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/mkc1k2S.png

Dit is het team zoals het er nu staat:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/317z8Gr.png

Hummels, Reus en Delaney zitten ook nog bij het eerste, al is het voornamelijk vanwege hun ervaring. Echt veel speeltijd gaan ze niet meer krijgen. Zeker Hummels en Reus zijn hard achteruit gegaan, Delaney is voorbij gestreefd door de jonkies.
Team staat redelijk vast zo, al zal Guerreiro waarschijnlijk snel weer in de basis komen voor Schulz. Brandt en Pedrinho zijn 2e keus op de links -en rechtsbuiten en Edouard voor de spits. Op het middenveld zal veel gerouleerd worden omdat er veel spelers zijn die op meerdere plekken hier uit de voeten kunnen en er ook voor in aanmerking komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xamsix
YES schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 10:02:
Tweede seizoen ook kampioen geworden met Dortmund, overigens wel nog bijna een riante voorsprong weggegeven, maar op een ware thriller van een laatste speeldag met de nodige mazzel toch de titel nog in de wacht gesleept.

De eindstand:
[Afbeelding]

En hoe deze tot stand kwam, met alle significante gebeurtenissen na de 85e minuut..:
[Afbeelding]
Helemaal als je bedenkt dat Gladbach al nergens meer om speelde en ook nog eens rood pakte, ben ik door het oog van de naald gekropen.

Omdat ik niet houd van dit soort spannende slotfases (en nog minder van het uit handen geven van riante voorsprongen), ben ik maar gaan winkelen:
[Afbeelding]

Dit is het team zoals het er nu staat:
[Afbeelding]

Hummels, Reus en Delaney zitten ook nog bij het eerste, al is het voornamelijk vanwege hun ervaring. Echt veel speeltijd gaan ze niet meer krijgen. Zeker Hummels en Reus zijn hard achteruit gegaan, Delaney is voorbij gestreefd door de jonkies.
Team staat redelijk vast zo, al zal Guerreiro waarschijnlijk snel weer in de basis komen voor Schulz. Brandt en Pedrinho zijn 2e keus op de links -en rechtsbuiten en Edouard voor de spits. Op het middenveld zal veel gerouleerd worden omdat er veel spelers zijn die op meerdere plekken hier uit de voeten kunnen en er ook voor in aanmerking komen.
Geen problemem met het feit dat alle spelers op het middenveld niet in hun perfecte rol spelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YES
Xamsix schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 14:22:
[...]

Geen problemem met het feit dat alle spelers op het middenveld niet in hun perfecte rol spelen?
Daar twijfel ik zelf ook nog over. Maar als ik dat zou doen, heb ik altijd twee spelmakers.. Eerdere ervaringen in FM zijn dat dat niet geweldig liep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13:26
Echt weer FM. Ik win de Engelse Super Cup, wedstrijd daarna moet ik tegen Leeds (gepromoveerd), verlies ik met 1-0. Vervolgens moet ik voor de Europese Super Cup tegen Arsenal en die win ik weer.

:z

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xamsix
YES schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 15:33:
[...]

Daar twijfel ik zelf ook nog over. Maar als ik dat zou doen, heb ik altijd twee spelmakers.. Eerdere ervaringen in FM zijn dat dat niet geweldig liep.
Nee zeker, wel verschillende rollen houden. Maar je kan er dan voor kiezen om (miss vrij drastisch) te kijken of je andere spelers kan aankopen die beter in de rollen passen die jij voor ogen hebt. Moet je even kijken naar de ratings/eigenschappen van deze spelers in de huidige rollen, en of dat voldoende is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YES
Xamsix schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 15:52:
[...]

Nee zeker, wel verschillende rollen houden. Maar je kan er dan voor kiezen om (miss vrij drastisch) te kijken of je andere spelers kan aankopen die beter in de rollen passen die jij voor ogen hebt. Moet je even kijken naar de ratings/eigenschappen van deze spelers in de huidige rollen, en of dat voldoende is.
Dat is dus ook waarom ik dat nu nog niet doe. Ik rouleer nu ook nog met de drie middenvelders dus ik ga eerst even zoeken hoe ik het precies wil hebben. En deze rolverdeling vult elkaar in ieder geval wel aan, ook al matcht het niet perfect met de spelers. Tot nu toe lijkt het ze overigens nog weinig te deren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

"This is not a great group of young players"

Iedere jaar weer bij de youth intake, verandert dit ooit? Heb alles top notch (begin 2024), dus dat is het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhain
M'n tactiek is wide over de vleugels (4-4-2 / 4-2-4).. in balbezit spelen over de vleugels.. bij omschakeling bal over de vleugels..
En toch gaan vrijwel alle acties gaan door het midden!
Meeste assists komen van m'n centrale man (welliswaar door spelhervattingen), maar m'n wingers hebben beiden nog geen 2+ assists of 2+ goals (zit bijna einde seizoen)..
Herkenbaar?
Of doe ik hier iets fout?

[ Voor 11% gewijzigd door Rhain op 08-01-2020 22:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
Zo, lekker begin van de Champions League campagne. :+

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/T9Agh5P.png

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YES
Rhain schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 22:03:
M'n tactiek is wide over de vleugels (4-4-2 / 4-2-4).. in balbezit spelen over de vleugels.. bij omschakeling bal over de vleugels..
En toch gaan vrijwel alle acties gaan door het midden!
Meeste assists komen van m'n centrale man (welliswaar door spelhervattingen), maar m'n wingers hebben beiden nog geen 2+ assists of 2+ goals (zit bijna einde seizoen)..
Herkenbaar?
Of doe ik hier iets fout?
Minder dan 2 goals en/of assists is wel héél weinig. Mijn wingers geven erg weinig assists, maar dat komt volgens mij deels door FM zelf, aangezien ze weigeren ballen voor de goal te trekken, hoe vrij de spits ook staat, als ze zo half schuin richting goal gaan. Dat is volgens mij ook gerelateerd aan al die uitgespeelde kansen die je kan krijgen en missen in deze versie.

Maar toch scoren mijn wingers regelmatig zonder dat ik expliciet over de zijkanten speel, ik speel zelfs regelmatig met de focus op opbouw door het centrum.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rhain
YES schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 08:01:
[...]
Minder dan 2 goals en/of assists is wel héél weinig. Mijn wingers geven erg weinig assists, maar dat komt volgens mij deels door FM zelf, aangezien ze weigeren ballen voor de goal te trekken, hoe vrij de spits ook staat, als ze zo half schuin richting goal gaan. Dat is volgens mij ook gerelateerd aan al die uitgespeelde kansen die je kan krijgen en missen in deze versie.

Maar toch scoren mijn wingers regelmatig zonder dat ik expliciet over de zijkanten speel, ik speel zelfs regelmatig met de focus op opbouw door het centrum.
Ja ook zoiets, een bal afleggen als de speler ernaast helemaal vrij staat, nog nooit gezien.. Maar dan vraag ik me af, hoe was dat in voorbij gaande seizoenen? Ik heb er even uit gelegen namelijk (sinds FM15).

En terwijl ik het schreef, kwamen m'n wingers wel tot scoren/assist :X

Maar we gaan vrolijk door..

Het einde van m'n 3e seizoen Falkirk nadert. Nog 4 wedstrijden te gaan, maar we staan stevig op de 5e plaats. In de kwart finale van de Scottish Cup zijn we uitgeschakeld door de Rangers. Wat dat betreft de board expectations netjes gehaald. Maar toch had ik net iets meer verwacht. Plaats nr4 geeft nog recht op playoffs. Maar aan de andere kant, we hebben er nog niks te zoeken.

Ik had gehoopt dat er dit seizoen een stevig fundament voor het volgende zou komen door veel nieuwe spelers aan te trekken. Helaas ben ik hierdoor meer gedurende het seizoen brandjes aan het blussen geweest van ontevreden spelers die wilde spelen (want dat had ik ze beloofd..). Sommige had ik naar de reserves gezet, maar sommige wil je tevreden houden. Desnoods voor een verkoop in de zomer. Maar hierdoor dus veel gerouleerd.

En wellicht is de koek een beetje op bij Falkirk, gisteren voor het eerst contact gezocht met andere clubs. Chateauroux zit zonder manager en lijkt me wel wat. Daarnaast zit de manager van AJ Auxerre op de schopstoel en heb ik interesse getoond. De reacties vallen me niet tegen. Falkirk hoopt dat ik blijf en AJ Auxerre Fans zien me wel graag komen ondanks dat de huidige manager er nog zit.
Auxerre zou ik zelf enorm zien zitten, weet niet of je het een "sleeping giant" mag noemen, maar vond het begin 2000 toch echt wel een mooie club met Philippe Mexes, Djibrill Cisse, Olivier Kapo.
En ik zie het toch wel als een stapje hoger..

Wordt vervolgd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YES
Rhain schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 09:17:
[...]
Ja ook zoiets, een bal afleggen als de speler ernaast helemaal vrij staat, nog nooit gezien
Dit is voor mij deze editie de grootste frustratie/manco van het spel. Ook al zijn de resultaten eigenlijk best realistisch te noemen als je spelersmateriaal naast elkaar legt, ik krijg hierdoor de indruk dat je de wedstrijden zelf niet eens hoeft te kijken/spelen, want hoe je ook speelt, alleen bepaalde mogelijkheden worden vaak omgezet in goals.
Dan kan je nog zo domineren en keer op keer voor de keeper van de tegenstander verschijnen, als de aanvallers op de verkeerde positie voor de goal aan de bal komen, wordt het nooit en te nimmer een goal.

Daarmee denk ik dan ook direct: maakt het wel verschil dat ik zelf een tactiek maak die perfect past bij mijn team of mijn eigen kijk op voetbal? Of is het zo dat als ik een goede assistent aan stel, deze met het juiste spelersmateriaal minstens zo goed presteert? Misschien moet ik het eens testen, maar ik krijg een beetje het gevoel dat je met deze FM editie vooral overwinningen boekt op de transfermarkt en dus moeilijker met een minder elftal kan verassen doordat je de tactiek of de tegenstander goed uitgeplozen hebt.
Rhain schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 09:17:
[...]
En wellicht is de koek een beetje op bij Falkirk, gisteren voor het eerst contact gezocht met andere clubs. Chateauroux zit zonder manager en lijkt me wel wat. Daarnaast zit de manager van AJ Auxerre op de schopstoel en heb ik interesse getoond. De reacties vallen me niet tegen. Falkirk hoopt dat ik blijf en AJ Auxerre Fans zien me wel graag komen ondanks dat de huidige manager er nog zit.
Auxerre zou ik zelf enorm zien zitten, weet niet of je het een "sleeping giant" mag noemen, maar vond het begin 2000 toch echt wel een mooie club met Philippe Mexes, Djibrill Cisse, Olivier Kapo.
En ik zie het toch wel als een stapje hoger..

Wordt vervolgd..
Misschien geen sleeping giant maar toch wel een roemruchte club, met een mooi lijstje aan klasse spelers. Mijn eerste ervaring met voetbal-management games was CM 01/02, waarbij bij Auxerre onder anderen Mexes en Cisse toptalenten waren volgens mij!

Op Wikipedia kwam ik dit lijstje tegen:
Bruno Martini
Basile Boli
Philippe Mexès
Bacary Sagna
Enzo Scifo
Jean-Alain Boumsong
Abou Diaby
Yann Lachuer
Djibril Cissé
Eric Cantona
Andrzej Szarmach
Fabien Cool
Yaya Sanogo

Lijkt me een leuke uitdaging om die club over te nemen en ervoor te zorgen dat ze weer wat roemruchte namen voort brengen ;)

Over CM 01/02 en legendes uit dat spel gesproken: heb je Mark Kerr nog bij Falkirk betrokken sinds je daar mee speelt? :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhain
@YES Sluit me volledig aan op je opmerking. Ach ja, geen 1 spel is perfect zullen we maar zeggen. Geniet nu al een paar maanden waar van FM zoals vroeger, tot op het zieke toe af en toe.. Broodtrommels van m'n meiden klaar maken 's ochtends om op het aanrecht toch nog even een wedstrijd op te zetten.. 8)7
En het vloeken en tieren op het spel is gewoon een onderdeel ervan..
Volg nu sinds een paar weken Loki Doki op YouTube, schitterend om hem soms met dezelfde struggles te zien en de bijbehorende beleving.

Mark Kerr.. geweldig. Ben zelf volgens mij met CM3 99/00 begonnen.. Weet niet meer welke versie, maar haalde hem regelmatig! Anyway, Mark Kerr hoe heb ik die over het hoofd kunnen zien! Zal hem vanavond eens opzoeken. Hij kwam niet helemaal op de radar via Wiki omdat hij 107 wedstrijden heeft gespeeld voor Falkirk, wat hem niet direct een notable player maakt..

[ Voor 12% gewijzigd door Rhain op 09-01-2020 10:08 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:37

Phydomir

Dennis

Ik ben zelf even afgehaakt met spelen tot er een nieuwe patch is. Ik irriteer me te veel aan de duidelijke tekortkomingen van de match engine. Had nog twee niet zo succesvolle seizoenen bij de Spurs gedaan en na het mislopen van Europees voetbal daar ontslag genomen. Zodra de nieuwe patch uit is ga ik weer verder bij een nieuwe club in Italië of Duitsland. In mijn zoektocht na clubs die al een tijd geen kampioen zijn geworden is zelfs Juventus nu een optie. In mijn save al 7 jaar geen kampioen geweest.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhain
@Phydomir zonde om te horen, maar begrijpelijk. Wat verwacht je van de nieuwe patch dan en wanneer deze uitkomt? Of is hier meer bekend over? Zijn ze daadwerkelijk bepaalde "bugs" aan het fixen?
Ik bedoel meer, anders kun je heeeel lang wachten en daarom speel ik "vrolijk" door

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YES
@Phydomir met FM2016 heb ik met Torino denk ik mijn beste FM save ooit zo'n beetje gehad. Eerst een aantal jaar dik geknokt om de top te halen/Juventus van de troon te stoten en na het grijpen van de macht niet meer losgelaten. Team helemaal Italiaans gemaakt op één Spaanse legendarische regen na, en uiteindelijk de Champions League gewonnen na heel wat jaren. Dus als je in Italië begint is dat misschien wel een leuke club ;)

@Rhain Zo erg als jij het hebt, ben ik nog niet verslingerd aan deze editie van FM, met name door de match engine dus. Verder is bij mij het eerste wat in mij opkomt als ik Falkirk hoor, sowieso Mark Kerr, haha. Absoluut één van de CM legendes, in ieder geval van de 01/02 editie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Zit inmiddels op bijna 400 uur Play Time wat Steam aangeeft. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goelan
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 17-06 07:27
Ik ben kortgeleden begonnen met een save met AC Milan (Ibra ging daar naar toe.. ik zag dat ze 12e of iets degelijks stonden en dacht.. daar moeten we verandering in gaan brengen). Ik merk dat ik gewoon te weinig tijd heb voor een journeyman save en dan niet lekker in de save zit zoals vroeger.

Ik heb een grondige renovatie van de ploeg gedaan en wil een andere manier van spelen gaan doorvoeren (3-5-2 met wing backs). Nieuwe aankopen zijn o.a. Zaniolo, Thiago Maia, Kehrer, Tonelli, Szoboszlai en Belotti. Spelers die weg zijn gegaan zijn o.a. Piatek, Castillejo, Suso,Calhanoglu, Bonaventura, Reina en Biglia. Ik merk wel dat er vanaf het begin (ook toen de voorgaande spelers er nog waren) weinig chemie is tussen de spelers. Hier zal dus aan gewerkt moeten worden. Ik ben erg benieuwd of dit wat kan gaan worden. Tot nu toe 2 wedstrijden gewonnen en 1 verloren. Raar is ook dat je letterlijk in het veld ziet dat de spelers verkeerd staan.. vooral in de verdediging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

Rhain schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 10:16:
@Phydomir zonde om te horen, maar begrijpelijk. Wat verwacht je van de nieuwe patch dan en wanneer deze uitkomt? Of is hier meer bekend over? Zijn ze daadwerkelijk bepaalde "bugs" aan het fixen?
Ik bedoel meer, anders kun je heeeel lang wachten en daarom speel ik "vrolijk" door
Goede vraag. Normaal is er nog een grote update na het sluiten van de transfermarkt. Er is wel gehint naar dat deze keer er een eerdere patch zou zijn. Wat ik vooral ergerlijk vind zijn de vele (perfecte) lange ballen over de verdediging heen, al kun je die wel opvangen met een lagere defensieve lijn. Hierdoor de vele 1-op-1's en het missen daarvan. De verdedigers die vaak een halve seconde te traag lijken te reageren. Spelers die de bal nooit afleggen maar vanuit de meest onlogische hoeken schieten.
Het lijkt wel alsof geen enkele speler ook maar iets van voetbal intelligentie heeft. Dat staat me vooral tegen.

Ik zat op een punt dat ik dacht het meer af te leggen tegen bugs van de match engine dan tegen het andere team. Of dat helemaal waar is, waarschijnlijk niet. Ondanks dat ik ook dit jaar vrij succesvol al ben geweest (ook in deze ME) ben ik zeker geen bijzonder goede FM speler. Daarvoor gebruik ik veel te weinig de optie die in de game zitten om echt uit te zoeken wat er precies per wedstrijd gebeurd.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goelan
Ik herken wel wat je zegt @Phydomir. Ik heb het idee dat de bugs in de match engine dit jaar erger zijn dan voorgaande jaren (in ieder geval erger ik mijzelf er meer aan). Vooral de 1op1's kan ik echt stuk op gaan. Aan de nadere kant werkt het ook in je voordeel, want de computer mist ze ook, haha. Ik probeer het op die manier maar te relativeren, want FM speel ik toch wel erg graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

Goelan schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 11:23:
Ik herken wel wat je zegt @Phydomir. Ik heb het idee dat de bugs in de match engine dit jaar erger zijn dan voorgaande jaren (in ieder geval erger ik mijzelf er meer aan). Vooral de 1op1's kan ik echt stuk op gaan. Aan de nadere kant werkt het ook in je voordeel, want de computer mist ze ook, haha. Ik probeer het op die manier maar te relativeren, want FM speel ik toch wel erg graag.
Dat is helemaal waar. Echter komt dit niet overeen met wat ik in het echt bij de gemiddelde wedstrijd zie. Dus irriteert het me wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goelan
Phydomir schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 11:25:
[...]

Dat is helemaal waar. Echter komt dit niet overeen met wat ik in het echt bij de gemiddelde wedstrijd zie. Dus irriteert het me wel.
Nee eens! Ook niet van die rare ballen, waarbij de keeper héél lang wacht met uittrappen. Net lang genoeg, zodat de aanstormende spits de bal kan afpakken 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YES
Phydomir schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 11:21:
[...]
Ik zat op een punt dat ik dacht het meer af te leggen tegen bugs van de match engine dan tegen het andere team. Of dat helemaal waar is, waarschijnlijk niet. Ondanks dat ik ook dit jaar vrij succesvol al ben geweest (ook in deze ME) ben ik zeker geen bijzonder goede FM speler. Daarvoor gebruik ik veel te weinig de optie die in de game zitten om echt uit te zoeken wat er precies per wedstrijd gebeurd.
Grappig, ik heb dus het gevoel dat, hoe goed je ook bent en hoe goed je de opties in het spel ook weet te benutten, je door de buggy match-engine nooit alles uit het spel kan halen aangezien je altijd schijtgoals incasseert die nergens op slaan, maar ook enorm veel kansen gemist ziet worden waarbij de bal afgelegd had kunnen worden. En met name dat laatste stoort me enorm, want als je beter, dominanter bent en heel veel kansen creëert mis je er dus ook veel meer. Dat maakt dat een dominante speelstijl niet beloond wordt, net als het voorbeeld wat gegeven wordt over een lagere defensieve lijn te hanteren om je maar te beschermen tegen de buggy lange trappen van de tegenstander, dat werkt dus precies in tegen het zelf maken van een mooie aanvallende tactiek.

Dan kan je waarschijnlijk beter een voor gemaakte defensieve countertactiek pakken, de juiste spelers kopen, zorgen dat je het beste spelersmateriaal hebt en op de automatische piloot je seizoen afwerken. En dan is dus jouw inbreng enorm verminderd en het spel/de overwinningen veel minder bevredigend.

(nu ik het teruglees lijken we ongeveer dezelfde mening te hebben alleen een iets andere kijk erop?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhain
Wat valt onder match engine? Het 3D beeld kijken, of ook de 2D weergave.. want heb je met de 2D weergave hetzelfde probleem? (zelf nog niet getest)..

Wat ik nu ook een paar keer had, bal blijft in de kluts op de doellijn ongeveer liggen, verdedigers en keeper struikelen over elkaar en tegenstander glijdt hem er nota bene met een sliding in.. Doet me een beetje denken aan FIFA waar spelers over elkaar struikelde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YES
Rhain schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 11:42:
Wat valt onder match engine? Het 3D beeld kijken, of ook de 2D weergave.. want heb je met de 2D weergave hetzelfde probleem? (zelf nog niet getest)..

Wat ik nu ook een paar keer had, bal blijft in de kluts op de doellijn ongeveer liggen, verdedigers en keeper struikelen over elkaar en tegenstander glijdt hem er nota bene met een sliding in.. Doet me een beetje denken aan FIFA waar spelers over elkaar struikelde
Ik weet niet precies waar de term match-engine voor staat. Ik ging zelf uit van de "backend" van de wedstrijden, dus hoe een wedstrijd verloopt. En ik ga er vanuit dat een wedstrijd in 2D of 3D af laten draaien niet uitmaakt voor het verloop. Ik neem aan dat dit 100% dezelfde wedstrijden zijn.. Zou wat zijn zeg, als een wedstrijd in 3D anders 'berekend' wordt dan die in 2D en er hele andere situaties plaatsvinde :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhain
@YES ja daar heb je wel een punt ja.. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

YES schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 11:48:
[...]

Ik weet niet precies waar de term match-engine voor staat. Ik ging zelf uit van de "backend" van de wedstrijden, dus hoe een wedstrijd verloopt. En ik ga er vanuit dat een wedstrijd in 2D of 3D af laten draaien niet uitmaakt voor het verloop. Ik neem aan dat dit 100% dezelfde wedstrijden zijn.. Zou wat zijn zeg, als een wedstrijd in 3D anders 'berekend' wordt dan die in 2D en er hele andere situaties plaatsvinde :P
Zo zie ik het ook. Ik weet ook dat je niet alles in de 3D engine letterlijk moet nemen. Zoals bijvoorbeeld het beschreven struikelen over elkaar op de doellijn. Volgens mij is dat een animatie dingetje en moet je het meer zien als een scrimmage in het vijf meter gebied waar een aanvallen net de bal er in weet te prikken.Je moet altijd een beetje je fantasie blijven gebruiken.
YES schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 11:37:
[...]

Grappig, ik heb dus het gevoel dat, hoe goed je ook bent en hoe goed je de opties in het spel ook weet te benutten, je door de buggy match-engine nooit alles uit het spel kan halen aangezien je altijd schijtgoals incasseert die nergens op slaan, maar ook enorm veel kansen gemist ziet worden waarbij de bal afgelegd had kunnen worden. En met name dat laatste stoort me enorm, want als je beter, dominanter bent en heel veel kansen creëert mis je er dus ook veel meer. Dat maakt dat een dominante speelstijl niet beloond wordt, net als het voorbeeld wat gegeven wordt over een lagere defensieve lijn te hanteren om je maar te beschermen tegen de buggy lange trappen van de tegenstander, dat werkt dus precies in tegen het zelf maken van een mooie aanvallende tactiek.

Dan kan je waarschijnlijk beter een voor gemaakte defensieve countertactiek pakken, de juiste spelers kopen, zorgen dat je het beste spelersmateriaal hebt en op de automatische piloot je seizoen afwerken. En dan is dus jouw inbreng enorm verminderd en het spel/de overwinningen veel minder bevredigend.

(nu ik het teruglees lijken we ongeveer dezelfde mening te hebben alleen een iets andere kijk erop?)
Volgens mij zeggen we allebei hetzelfde. Ik wil niet de ME verslaan, ik wil de tegenstander verslaan. Ondanks dat het onder water hetzelfde is, is het gevoel hierbij heel anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Match Engine is inderdaad het verloop van de wedstrijd. De kansen die worden benut etc. etc.
3D of 2D staat hier los van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goelan
Gisteravond nog even een paar wedstrijdjes gespeeld met mijn nieuwe save, maar ik moet zeggen dat Zaniolo wel een fantastisch talent is zeg. Ik heb er ook wel wat voor betaald (ik geloof verspreid over een aantal jaar 40 a 50 miljoen), maar hij maakt het met z'n 20 jaar nu al waar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YES
Goelan schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 08:08:
Gisteravond nog even een paar wedstrijdjes gespeeld met mijn nieuwe save, maar ik moet zeggen dat Zaniolo wel een fantastisch talent is zeg. Ik heb er ook wel wat voor betaald (ik geloof verspreid over een aantal jaar 40 a 50 miljoen), maar hij maakt het met z'n 20 jaar nu al waar.
Zaniolo is een leuke speler inderdaad. Valt me sowieso op dat er heel veel goede middenvelders zijn in deze editie van FM. Tonali, Camavinga, Sergio Gomez, Moriba, (Exequiel/Matias) Palacios, Almendra, Pedri, Almada, Ihattaren, Zaniolo, Verschaeren, Reinier, Mejbri en dan vergeet ik er vast nog een heleboel. Als je dit soort spelers goed in de gaten houdt pik je er in de loop van de seizoenen zo een paar op en heb je binnen enkele jaren echt een top-middenveld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Goelan
YES schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 08:26:
[...]

Zaniolo is een leuke speler inderdaad. Valt me sowieso op dat er heel veel goede middenvelders zijn in deze editie van FM. Tonali, Camavinga, Sergio Gomez, Moriba, (Exequiel/Matias) Palacios, Almendra, Pedri, Almada, Ihattaren, Zaniolo, Verschaeren, Reinier, Mejbri en dan vergeet ik er vast nog een heleboel. Als je dit soort spelers goed in de gaten houdt pik je er in de loop van de seizoenen zo een paar op en heb je binnen enkele jaren echt een top-middenveld.
Toch even twee spelers aan dit lijstje toevoegen welke bij mijn Ajax save echt helden zijn (en voor een aardige prijs op te pikken zijn): Szoboszlai en Berge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Ik heb nou al 5x een game gemaakt, vervolgens een half uurtje geklikt en em daarna weer afgesloten zonder op te slaan. Kom er om de een of andere reden niet lekker "in".

Dus, iemand een suggestie voor een leuke LLM game? Ik had zelf bedacht om San Marino omhoog te gaan werken maarja, die zitten 1 league te laag en dus niet in de game. Misschien dat ik maar eens in Zuid Amerika ga spelen, de Braziliaanse competitie heeft volgens mij ook nog best wat 'diepte' qua divisies. Het moet nl niet zo zijn dat ik na 1 promotie al in de hoogste divisie zit, dan ben je in no time ook kampioen. Maareh, suggesties dus svp :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extigo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13:59
toolkist schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 10:25:
Ik heb nou al 5x een game gemaakt, vervolgens een half uurtje geklikt en em daarna weer afgesloten zonder op te slaan. Kom er om de een of andere reden niet lekker "in".

Dus, iemand een suggestie voor een leuke LLM game? Ik had zelf bedacht om San Marino omhoog te gaan werken maarja, die zitten 1 league te laag en dus niet in de game. Misschien dat ik maar eens in Zuid Amerika ga spelen, de Braziliaanse competitie heeft volgens mij ook nog best wat 'diepte' qua divisies. Het moet nl niet zo zijn dat ik na 1 promotie al in de hoogste divisie zit, dan ben je in no time ook kampioen. Maareh, suggesties dus svp :)
Je kan een database downloaden (via bijvoorbeeld Steam of FMScout) met San Marino (Serie D). Ik ben zelf begonnen met een Journeyman en zit er over te denken om een engelse LLM save vanaf tier 10 o.i.d. te doen. Beginnen op amateur niveau en zien hoe snel ik naar de football league kan komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeVliegendeNLer
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21-09 17:45
toolkist schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 10:25:

Ik koos vorig jaar Chester FC. Zitten in level 5/6 in Engeland. Leuk detail is dat de parkeerplaats van het stadion in Engeland staat, en het veld + tribune in Wales:
Afbeeldingslocatie: https://i.gyazo.com/9060b824c399436a25285adfe8fdcb47.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
DeVliegendeNLer schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 13:36:
[...]

Ik koos vorig jaar Chester FC. Zitten in level 5/6 in Engeland. Leuk detail is dat de parkeerplaats van het stadion in Engeland staat, en het veld + tribune in Wales:
[Afbeelding]
Probleem is dat ik in FM 2017, FM2018 en FM2019 al veel, heel veel, tijd heb gestoken in LLM in Engeland (met Fylde, de volgers van het vorige topic herinneren m'n spam nog wel).
Weer een LLM game in Engeland is dus 'meer van hetzelfde'
demo31051987 schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 10:38:
[...]

Je kan een database downloaden (via bijvoorbeeld Steam of FMScout) met San Marino (Serie D). Ik ben zelf begonnen met een Journeyman en zit er over te denken om een engelse LLM save vanaf tier 10 o.i.d. te doen. Beginnen op amateur niveau en zien hoe snel ik naar de football league kan komen.
Heb ik ook aan zitten denken, het downloaden van extra competities. Mbt de Engelse 10e divisie ofzo is het, ben ik bang, alleen een kwestie van wat tijd voor je er doorheen bent geploegd en het weer op hetzelfde uitdraait als m'n Fylde games ;)
Sterker nog, van divisie 10 (ofzo) naar betaald voetbal is precies hetgeen wat Fylde nu in het echt probeert te doen. Ze waren er bijna (play off finale vorig seizoen) maar moeten nu uitkijken niet terug te vallen want het loopt voor geen meter.

Misschien ga ik maar gewoon een game starten met alle beschikbare competities (behalve de grote in Europa), en dan kijken waar ik beland als werkloze manager zonder enige ervaring of reputatie.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Peter_Aragorn
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-11-2023
Hier in FM20, voor het eerst in de hele FM carrière (begonnen met CM01/02), begonnen aan een Journeyman-save.

Begon bij Cobh Ramblers in de Tweede Divisie in Ierland, na een half jaar zoeken naar een club. De Ramblers stonden onderaan toen ik het overnam en ben uiteindelijk in het eerste seizoen als 7e geëindigd. Bij aanvang van het tweede seizoen kon ik op zoek naar wat spelers en eindigde ik uiteindelijk op de vierde plek. Genoeg voor promotievoetbal, maar hier greep ik net naast.

Het derde seizoen bleek het beste uit de carrière tot dan toe. The Ramblers eindigden op de 1e plek, met een flinke voorsprong op de rest. Het team bestond vooral uit jonge spelers, die vooral samen goed bleken te zijn. Tijdens dit seizoen werd ik al eens benaderd door Cork City, dat in de hoogste divisie speelt, maar ik wilde het seizoen toch afmaken bij de Ramblers.

Tijdens de werkzaamheden voor het eerste seizoen in de hoogste divisie, werd ik benaderd door Shamrock Rovers. Dit team speelt in de hoogste divisie in Ierland, maar bood een dusdanige verbetering is faciliteiten, reputatie en financiën, dat ik de overstap heb gemaakt.

Het eerste seizoen bij Shamrock Rovers bleek een ontzettend succes. Een team met vooral oude knarren, opgevuld met wat jong talent en één spits die er elke wedstrijd eentje in legde. Het gevolg: een kampioenschap in de hoogste Ierse divisie.

Nu bezig in het tweede seizoen, waar ik na 16 wedstrijden al 8 punten los staat. De legendarische spits van het eerste seizoen, is vervangen met een spits die nóg meer scoort. 21 doelpunten in 16 wedstrijden. In totaal in 16 wedstrijden al 55 gescoord en maar 9 tegen. Gaat dus erg goed!

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/gS0uU6m.png

Een aantal van mijn talenten, waarvan de eerste uit eigen jeugd komt:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/3znIXWl.png
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/6B62dHK.png
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Id5JM28.png
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Z3D4Obr.png
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/w7Dosj4.png
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/L7D1Hy3.png

En natuurlijk de nieuwe topscoorder:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/GVTFh4w.png

https://www.discogs.com/user/Hamlap1988/collection

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rhain
M'n sollicitatie bij Chateauroux was niet succesvol. Ze zagen me wel zitten, maar konden het niet waarderen dat het gesprek was uitgelekt naar de pers.. Ik voelde me er toch al niet helemaal lekker bij. AJ Auxerre presteerde ineens prima, hun manager mocht blijven zitten.
Het seizoen eindigde zoals voorspeld op een 5e plaats. Bestuur blij.. ik zelf; mwah.
Tijd voor een zomer break.. op naar m'n 4e seizoen Falkirk en het 2e seizoen in de Championship.

Het was tijd om de bezem door de selectie te halen, of, "door te selecteren" zoals ze dat zo mooi noemen.
Een aantal spelers zagen hun contract niet verlengd worden. Spelers die me trouw 3 jaar gediend hadden, maar de koek raakte langzaam op. Daarnaast kon ik nog 2 rotte appels slijten.

De 2 wingers waar ik recentelijk nog kritiek op had, die mogen blijven. Puur omdat ze goede attribuut cijfers hebben + nog een goede transfer waarde hebben. We zijn een seizoen verder, en ook zij moeten wellicht even aan het Schotse leven wennen :9 (Fransman en Algerijn).

Jim Cowie is voor ons een wonderkind die vorig jaar op 17 jarige leeftijd uitgeleend bij Dundee in de basis stond. Dundee speelde op dat moment nog Premier League. Hij mag dit jaar het stokje overnemen van m'n meesterbrein Michael Tidser. Tidser was 3 seizoenen een garantie van 10+ assists per seizoen en sleepte menig award in de wacht.

Parkhouse, ook vorig jaar weer goed voor 16 doelpunten op dit niveau (31 dpt het jaar ervoor), wordt voor het 3e seizoen geleend. Evenals Di Dio. Di Dio is een prima aanvulling met zijn beperkte salaris en kan op AM L R + S C.

Van het continueren van m'n Falkirk save heb ik nog geen spijt. League Cup* was wederom een drama net zoals ieder seizoen. Maar de start van het seizoen ging prima. Thuis werd er van angstgegner Kilmarnock gewonnen met 3-1. Uit wonnen we met 0-2 bij Inverness CT. Parkhouse? Hij draait nu al 5 uit 3. Samen met z'n buddy Watkins zijn ze een koningskoppel in spé voor dit seizoen.
Hopelijk wordt het een mooi seizoen!

League Cup in Schotland is een kleine competitie met 5 teams (4 wedstrijden) voorafgaand aan het seizoen. Ik zie dit meer als een vervanging voor m'n friendlies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YES
@Rhain maar heb je nou Mark Kerr al weer bij de club gehaald? ;)

Verder mooie resultaten wel. Hoe lang heb je nog contract? Je kan er ook voor kiezen die gewoon niet meer te verlengen, als die niet zo heel lang meer loopt, en daarna gewoon aankijken wat er komt? Of is het risico dat je dan geen goede club krijgt te groot?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhain
YES schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 15:56:
@Rhain maar heb je nou Mark Kerr al weer bij de club gehaald? ;)

Verder mooie resultaten wel. Hoe lang heb je nog contract? Je kan er ook voor kiezen die gewoon niet meer te verlengen, als die niet zo heel lang meer loopt, en daarna gewoon aankijken wat er komt? Of is het risico dat je dan geen goede club krijgt te groot?
Ik had hem nog opgezocht! Stats waren niet heeeel fantastisch en hij wilt niet eens komen op voorhand.. Zag trouwens dat hij van 2014 tm 2018 nog opnieuw voor Falkirk heeft gespeeld _/-\o_

Contract nog tot 2023 (1 jaar dus). Dat is zeker een optie. Al vind ik soms dat het spel dan (logischerwijs) heel snel doorloopt. Je kan zo een half jaar verder zijn voordat je een club gevonden hebt en dat vind ik dan zonde van dat gat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Poging 6... Dankzij @demo31051987 bedacht om een uitbreiding op de Nederlandse competities te zoeken, ik zit nu in de Tweede klasse zondag H (7e niveau). Eens kijken hoe dat bevalt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Goelan
toolkist schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 16:43:
Poging 6... Dankzij @demo31051987 bedacht om een uitbreiding op de Nederlandse competities te zoeken, ik zit nu in de Tweede klasse zondag H (7e niveau). Eens kijken hoe dat bevalt.
Welk team heb je gekozen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YES
Mijn spits (Edouard) scoort net 1-op-1 waarbij hij schuin op de goal af ging :o :o :o :o
Is er een patch geweest of zo? :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rhain
YES schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 18:03:
Mijn spits (Edouard) scoort net 1-op-1 waarbij hij schuin op de goal af ging :o :o :o :o
Is er een patch geweest of zo? :+
Dan ga ik m toppen, ik zag net m'n 2 spitsen de keeper uitspelen, dus, jawel! door naar elkaar over te spelen! :X

Overigens zijn we echt On Fire, Watkins en Parkhouse scoren er rustig op los. Staan na 9 ronden bovenaan. Daarnaast vond het team dat er voor in nog versterking nodig was en die versterking kwam er. Tavares, een Portugees, scoort ook even 4x in 3 wedstrijden. Hallee.

Wat dan wel weer jammer is.. De hele Europese top zat achter m'n verdediger Greaves aan. Alleen Celtic kwam iedere keer met een bod. Eerst van 80k. Ik wou 5.5 mil (denk, ik doe eens gek en wil m niet kwijt). Uiteindelijk stug blijven handelen. Zegt bij 2.5 miljoen het bestuur: "Dit bod MOET je accepteren, want we maken nu een mega klapper!". Was er tegen in gegaan, maar bij 2.9 miljoen moesten we toch afscheid nemen. Maar goed, transfer record verbroken, de kas ook verviervoudigd etc etc.

@toolkist O joh, dacht dat dat alleen in Engeland mogelijk was. Welk team is het geworden?

[ Voor 59% gewijzigd door Rhain op 10-01-2020 21:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Goelan schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 17:27:
[...]

Welk team heb je gekozen?
Rhain schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 21:10:
@toolkist O joh, dacht dat dat alleen in Engeland mogelijk was. Welk team is het geworden?
Berghem Sport.
Je kunt er echt zo enorm veel competities mee toevoegen, volgens mij zit zelfs heel Afrika erin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

toolkist schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 22:01:
[...]

[...]

Berghem Sport.
Je kunt er echt zo enorm veel competities mee toevoegen, volgens mij zit zelfs heel Afrika erin.
Weet niet of hij voor FM20 al uit is, maar het megapack van Claassen heeft ook altijd een heleboel continentale competities voor landen én clubs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goelan
[...]

[...]

Berghem Sport.
Ik heb jaren terug ook een keer een amateur club naar de eredivisie proberen te krijgen. Ik vond het toen wel wat jammerlijk in elkaar zitten. Je kon werkelijk iedere amateur speler halen die je wilde, omdat ze toch geen 'echt contract' hadden. Vervolgens in de tweede divisie was het bijna niet te doen, omdat die amateurs gewoon niet goed genoeg waren om mee te gaan in het betaalde voetbal.

Ik ben benieuwd naar je ervaringen of het nu beter in elkaar zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R009
[...]

[...]

Berghem Sport.
En komen al de spelers uit die lagere league overeen met de huidige ploeg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivysaur
  • Niet online
-

[ Voor 100% gewijzigd door Ivysaur op 13-01-2020 09:53 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Extigo
Ik heb mijn Journeyman maar even links laten liggen. Nadat ik aangenomen ben bij RB Leipzig, werd het een beetje eentonig en ik wilde wat meer doen met het vinden van spelers (een soort van DoF spelen).

Ik ben nu opnieuw begonnen in Tier 10 van het Engelse voetbal met Smethwick Rangers Football Club in de West Midlands (Regional) League Premier Division. Een budget om spelers aan te trekken is er dus niet. Ik ben vooral bezig met het On Trial nemen van spelers om zo te zien of ze wat kunnen toevoegen aan mijn club. Grootste nadeel is dat je spelers niet vast liggen en dat andere clubs uit hogere divisies makkelijk je spelers kunnen kapen. Voordeel is dat je dat je dit ook bij andere clubs kan doen.

Je beste 11 verandert dus continu en maakt het erg leuk om zo de beste spelers op te halen bij andere teams. Tot nu toe gaat het goed, 7 wedstrijden gespeeld, 7 gewonnen. Sommige zelfs met idiote cijfers als 8-1. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Goelan
Gisteren mijn eerste seizoen, nagenoeg, afgerond met AC Milan. Ik moet nog 1 wedstrijd in de competitie en ben kampioen geworden. Wat een raar en leuk seizoen was het. Iedereen kon van elkaar winnen, maar ook verliezen. De top 5 heeft heel lang op maximaal 10 punten van elkaar gestaan. Ik denk dat het niet spelen van Europees voetbal de doorslag heeft gegeven om kampioen te worden. Daardoor kon ik vaak met mijn sterkste team aantreden. Ik heb financieel gezien wel het maximale uit de club gehaald. Ik had zelfs 2 leen spelers die ik niet gebruikte, waar ik wel maandelijks salaris en een niet-spelen bonus voor moest betalen. Beetje jammer achteraf gezien.

Voor het komende seizoen is het zaak om wederom een kleine schoonmaak te gaan houden. Hopelijk kan ik mijn eerste team behouden, de niet-spelende grootverdieners verkopen en nieuwe talenten aan te trekken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rhain
Kleine voortgang Falkirk; weer een half jaartje verder (januari 2023)

We staan nu na 19 rondes op de 3e plaats, redelijk safe in de playoff zone. Maar er valt eigenlijk geen pijl op te trekken. Een reeks van 3 overwinning gaat om en om gepaard met 3 verlies/gelijk partijen. Thuis verliezen van slechtere clubs en uit winnen van de bovenste clubs.. zeg het maar. 1 reeks was echt 4-1, 4-2, 4-1 verlies achter elkaar. Ik was er even klaar mee. Terwijl ik op zoek was naar een andere club, wisten we ondertussen dan toch weer te winnen. Zowel in de Scottish Cup (5th round) als de Irn-Bru Cup (semi final) zijn we nog actief. Kortom.. toch maar seizoen afmaken..

Ik dacht dat ik van m'n transfer blunder met Cibois had geleerd.. maar neen. Watkins had nog een contract voor een jaar.. Ik dacht in september dat contract even te verlengen, maar niet dus. Watkins genood al interesse van diverse clubs en een nieuw contract wou hij dus niet afsluiten. Nu heb ik hem in de winter transfer periode toch nog voor 1.5 miljoen kunnen verkopen aan Lille, wederom een enorm mooi bedrag voor Falkirk. Boutobba, m'n rechtsbuiten is het zelfde verhaal, alleen hij tekende een contract bij een ander team zonder dat hier nog een transfer tussen zat (dus gratis weg).

To be continued..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Goelan
@Rhain ik herken de problematiek omtrent het verlengen van contracten. Ik wil eigenlijk het contract van mijn linksback, Rodriguez, verlengen (die staat in het echt in de belangstelling van PSV). Zijn contract loopt na volgend seizoen af, maar vanaf het begin af aan staat hij in de belangstelling van Chinese ploegen en wil hij graag daar naar toe. Ik denk dat ik hem maar ga verkopen als de transfer markt weer open gaat om toch nog 10 a 15 miljoen te kunnen vangen. In de winter kreeg ik al een bod en wilde op zich wel akkoord gaan, wanneer hij aan het eind van het seizoen mocht vertrekken (want ik had geen vervangen), maar dit wilden zij dan weer niet. Als vervanger heb ik al Reguilon aangetrokken. Hij komt in de zomer transfervrij over van Real Madrid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YES
@Goelan Dit heb ik ook meegemaakt met mijn eigen linksback, Guerreiro (bij BVB). Internazionale was geïnteresseerd en in het nieuws gingen geruchten over een transfer a 54 miljoen een jaar voor einde contract. Uiteindelijk gebeurde er in de transferwindow 18 maanden voor einde contract niets. Maar verlengen wilde hij niet vanwege de interesse.
De interesse verdampte gelukkig snel na sluiten van de transferwindow en toen wilde hij wel verlengen. Dus als je een beetje geluk hebt verdwijnt de interesse en kan je alsnog verlengen. Maar er zullen ook gevallen zijn waar je minder geluk hebt. Ik vind het zelf ergens wel leuk en realistisch, dat spelers daar bewuster mee omgaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goelan
YES schreef op woensdag 15 januari 2020 @ 15:17:
@Goelan Dit heb ik ook meegemaakt met mijn eigen linksback, Guerreiro (bij BVB). Internazionale was geïnteresseerd en in het nieuws gingen geruchten over een transfer a 54 miljoen een jaar voor einde contract. Uiteindelijk gebeurde er in de transferwindow 18 maanden voor einde contract niets. Maar verlengen wilde hij niet vanwege de interesse.
De interesse verdampte gelukkig snel na sluiten van de transferwindow en toen wilde hij wel verlengen. Dus als je een beetje geluk hebt verdwijnt de interesse en kan je alsnog verlengen. Maar er zullen ook gevallen zijn waar je minder geluk hebt. Ik vind het zelf ergens wel leuk en realistisch, dat spelers daar bewuster mee omgaan.
Dat ben ik met je eens. In China kan hij natuurlijk veel meer verdienen. Aan de andere kant speelt hij bij mij wel veel en AC Milan is toch wel een mooiere club dan Ghangzou

Ik wacht het wel even af. Ik heb gelukkig al een vervanger in huis.

Als ik een mooi bedrag voor hem kan vangen wil ik hem best verkopen. Ik ben meestal niet zo heel moeilijk met het verkopen van spelers als ik er maar een vervanger voor kan halen die minimaal net zo goed is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YES
Goelan schreef op woensdag 15 januari 2020 @ 15:29:
[...]

Dat ben ik met je eens. In China kan hij natuurlijk veel meer verdienen. Aan de andere kant speelt hij bij mij wel veel en AC Milan is toch wel een mooiere club dan Ghangzou

Ik wacht het wel even af. Ik heb gelukkig al een vervanger in huis.

Als ik een mooi bedrag voor hem kan vangen wil ik hem best verkopen. Ik ben meestal niet zo heel moeilijk met het verkopen van spelers als ik er maar een vervanger voor kan halen die minimaal net zo goed is.
Ik heb Guerreiro minder dan een half jaar nadat hij alsnog verlengde voor 72 miljoen verkocht. De interesse kwam namelijk vrij snel alweer op gang en bij de winterse transferwindow ontstond een bidding war rond hem :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Goelan
YES schreef op woensdag 15 januari 2020 @ 17:03:
[...]

Ik heb Guerreiro minder dan een half jaar nadat hij alsnog verlengde voor 72 miljoen verkocht. De interesse kwam namelijk vrij snel alweer op gang en bij de winterse transferwindow ontstond een bidding war rond hem :+
72 miljoen voor een linksback.. waar gaat het naar toe, haha. Lekker transfer!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YES
Goelan schreef op woensdag 15 januari 2020 @ 19:20:
[...]

72 miljoen voor een linksback.. waar gaat het naar toe, haha. Lekker transfer!
Ook nog op zijn 29e, én ik had het idee dat hij zelfs achteruit gegaan was in zijn ontwikkeling. Haalde wel altijd goede cijfers maar dit was inderdaad een no-brainer :+

Heb vervolgens gegokt met een huurdeal waarmee ik Aït-Nouri binnenhaalde. Hopelijk kan ik hem tijdens de huurperiode definitief losweken van Liverpool, want hij is echt goed. Had ook Tierney van Arsenal kunnen kopen maar die was net wat minder dus maar een gokje gewaagd 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goelan
YES schreef op woensdag 15 januari 2020 @ 19:47:
[...]

Ook nog op zijn 29e, én ik had het idee dat hij zelfs achteruit gegaan was in zijn ontwikkeling. Haalde wel altijd goede cijfers maar dit was inderdaad een no-brainer :+

Heb vervolgens gegokt met een huurdeal waarmee ik Aït-Nouri binnenhaalde. Hopelijk kan ik hem tijdens de huurperiode definitief losweken van Liverpool, want hij is echt goed. Had ook Tierney van Arsenal kunnen kopen maar die was net wat minder dus maar een gokje gewaagd 8)7
Dat vind ik zelf altijd wel mooi. Dan verkoop je zo'n speler die al 29 is voor een prachtig bedrag. Vervolgens kan je dan een jongere speler halen die ook nog eens een stuk beter kan worden. Die Ait-Nouri ga ik eens bekijken. Die ben ik nog niet tegen gekomen..

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rivanov
Public Beta is beschikbaar.

https://community.sigames...h-engine-changes-out-now/

Public Beta Changelist
----------------------------------------
- Performance and optimisation improvements

Various Match Engine (version 2031) tweaks including (but not limited to):

- Improved one-on-one finishing
- Recalculations regarding clear-cut chances
- Tweaks to penalty kick conversion rates
- Improved crossing variation and instruction behaviour
- Improved defensive tracking from long balls
- Improvements/tweaks to referee behaviour
- Various other balancing tweaks/improvements

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

Rivanov schreef op donderdag 16 januari 2020 @ 18:19:
Public Beta is beschikbaar.

https://community.sigames...h-engine-changes-out-now/

Public Beta Changelist
----------------------------------------
- Performance and optimisation improvements

Various Match Engine (version 2031) tweaks including (but not limited to):

- Improved one-on-one finishing
- Recalculations regarding clear-cut chances
- Tweaks to penalty kick conversion rates
- Improved crossing variation and instruction behaviour
- Improved defensive tracking from long balls
- Improvements/tweaks to referee behaviour
- Various other balancing tweaks/improvements
Zie een paar hele leuke! Eindelijk ook...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

Dan gaan we zo maar weer eens FM20 installeren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Ik ben even een klein beetje FM-moe. Hoop dat ik binnenkort weer verder kan met mijn save. Alleen nu gewoon weinig zin.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
Het bekende FM symptoom. ;)
Komt ieder jaar paar keer voor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

Gelijk mijn oude save weer op gepakt. Doel is om in iedere grote competitie een club kampioen maken die (in-game) al minstens vijf jaar geen kampioen zijn geworden. Even de samenvatting:

5 jaar Lyon. 5e seizoen kampioen geworden.
3 jaar Atletico Madrid. 1e jaar kampioen, 2e jaar Copa del Rey en uropa League, 3e seizoen niets.
2 jaar Spurs zonder successen.

Het einde van het 2e jaar bij Spurs ontslag genomen en de game in de koelkast gezet. Nu weer verder gegaan en werk gevonden in Duitsland bij Schalke 04. Voor het laatst kampioen in 57/58.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Leuke challenge @Phydomir

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Goelan
Jorgen schreef op donderdag 16 januari 2020 @ 19:45:
Ik ben even een klein beetje FM-moe. Hoop dat ik binnenkort weer verder kan met mijn save. Alleen nu gewoon weinig zin.
Heel herkenbaar, Jorgen.

Het gebeurd mij meerdere keren per jaar. Ik start altijd met Ajax. Dat is dan een paar seizoenen leuk en dan ben ik er klaar mee. Dan duurt het weer even voor ik zin heb om überhaupt verder te gaan. Dan vraag ik mijzelf vaak af... zal ik volgend jaar nog de nieuwe FM kopen? Daarna krijg ik toch het virus weer te pakken en pak ik vaak een club die het op dat moment erg matig doet (nu bijvoorbeeld AC Milan) en richting het einde van het 'FM-jaar' pak ik een club die op het tweede niveau acteert en die probeer ik vervolgens succes te brengen. Ieder jaar hetzelfde herkenbare patroon.

Ben jij eigenlijk al over gestapt op FM20?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Nee nog niet. Dat doe ik meestal pas rond m'n verjaardag in maart. Bovendien wilde ik eerst mijn eigen challenge afronden, maar ik zit pas op een derde 😂😉

Maar het is precies wat jullie zeggen. De interesse en lol in FM gaat in golven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rhain
Falkirk einde seizoen 2022/2023 - Het was te mooi om waar te zijn..

De motivatie om bij Falkirk aan te blijven was aan het begin van het seizoen al niet al te hoog, maar een sterk begin bracht daar verandering in en ik was van plan om toch nog een seizoen vol te maken.
Halverwege het seizoen stonden we nog in de playoff zone, kwart finale Scottish Cup en halve finale Irn-Bru Cup. Doelstelling vanuit bestuur was overigens playoffs halen.

Een enorm zwakke maand februari maakte al snel een einde aan onze titel "Cup fighters". Thuis werd er voor de Irn-Bru cup verloren van Hamilton met 0-1. Wat was ik hier ziek van, want bij winst hadden we een zwakke tegenstander getroffen in de finale. Daarnaast vielen we regelmatig net buiten de playoff zone.

Maar dankzij de positieve energie van het verzetten van de klok in maart, wisten we toch nog een mooie eindsprint te maken. Op de laatste dag konden we nog onze 4e plaats ruilen met de 3e waar St. Johnstone stond.

Datzelfde St. Johnstone troffen we in de eerste ronde van de playoffs. De goede lijn werd doorgezet door ze uit te verpulveren met 0-3. Thuis een bescheiden 0-0, maar spelers werden gespaard ivm fitheid.

Maar dan.. de laatste ronde, een tweeluik tegen onze angstgegner Hamilton..
De eerste helft stonden we flink onder druk. Na een donder speech in de rust konden we de wedstrijd kantelen en trokken we een 2-0 over de streep. Ik stond vanochtend tijdens het boterhammen smeren flink te juichen >:)

Vrouw des huizes was de kids naar school brengen, nog snel even de laatste wedstrijd voordat ik naar het werk ga.. Start de wedstrijd..
1 minuut onder weg, schot Hamilton, pracht save van m'n goalie. Corner Hamilton, we komen er uit met een counter.. 1-op-1 met de keeper.. mis..
Minuut 3, exact zelfde situatie.. schot, corner, counter, 1-op-1, mis
Minuut 10, schot op de keeper, onderschepping, counter, 1-op-1, mis
Wat een begin!
Maar dan valt hij.. in de 25e minuut, de 1-0 en ik voel m al aankomen. 2-0 voor rust. Verdedigend counter voetbal wordt omgezet naar het zoeken van de aanval. Maar niets mocht baten. Hamilton loopt uit naar 4-0.
25 kansen van Hamilton, 15 van mij. Zij maken er 4, wij maken er 0. Het laatste signaal klinkt.
We staan na een seizoen met lege handen. !@&*#!@#

Ik weet nog niet wat ik nu ga doen. Vooral de manier van highlights waarop de laatste wedstrijd is gegaan ben ik nu toch wel echt ziek van. Ja we weten het manko van FM op dit moment, maar toch.
Ik zie net het bericht van @Rivanov voorbij komen. Ik denk dat ik wacht tot dit gereleased wordt en dan opnieuw begin.

Bij deze nog een paar screens:
Afbeeldingslocatie: https://www.matchday.nl/football-manager/screens/falkirk_2022_2023_verloop.png

Afbeeldingslocatie: https://www.matchday.nl/football-manager/screens/falkirk_2022_2023_results.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

Je kan in Steam aangeven dat je mee wil doen aan de beta. Ik heb in mij 3 (weliswaar) vriendschappelijke wedstrijden al direct een veel beter gevoel bij de match engine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goelan
Phydomir schreef op vrijdag 17 januari 2020 @ 09:54:
Je kan in Steam aangeven dat je mee wil doen aan de beta. Ik heb in mij 3 (weliswaar) vriendschappelijke wedstrijden al direct een veel beter gevoel bij de match engine.
Hoe doe je dat? Ik ben namelijk al tijden klaar met die 1op1's dus ik doe graag mee.

@Rhain wat zuur man.. om zo je seizoen te eindigen. FM kan echt een rollercoaster zijn.

[ Voor 11% gewijzigd door Goelan op 17-01-2020 10:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Extigo
Goelan schreef op vrijdag 17 januari 2020 @ 10:42:
[...]

Hoe doe je dat? Ik ben namelijk al tijden klaar met die 1op1's dus ik doe graag mee.

@Rhain wat zuur man.. om zo je seizoen te eindigen. FM kan echt een rollercoaster zijn.
How to install the Public Beta
The public-beta version of the game is available via Steam by following the instruction below.

– Open Steam
– Go to ‘Football Manager 2020’ within your Steam Library
– Right-Click on the game and select ‘Properties’
– Select the ‘Beta’ tab
– Via the ‘Select the beta you would like to opt into’ dropdown, select ‘public beta’
– Click ‘Close’

Bron: https://fminside.net/foot...patch-20-2-4-public-beta/

[ Voor 4% gewijzigd door Extigo op 17-01-2020 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhain
@demo31051987 thx voor de quick note.

Ben ondertussen bezig met het solliciteren bij andere clubs, maar ik denk dat ik de moeite neem om de Public Beta te doen. Al is het maar om gehoor te geven dat er problemen opgelost dienen te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Nu online
Jorgen schreef op donderdag 16 januari 2020 @ 19:45:
Hier exact hetzelfde, en daarbij helpt die nieuwe match engine ook niet mee :+

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rhain
Whaha, deze is fraai _O-

Net even snel de Beta gestart. Eerste match. Komt een bal van achteruit uiteraard over de laatste man van de tegenstander heen, en m'n spits gaat er van door..
Normaal zou je dan 1-op-1 komen met de keeper en missen..
Ze hebben het gefixt!!!
De bal ging dus over de laatste man heen.. pats, beeld weg en krijg je weer je stats scherm en match comments..
Is dat hun manier van fixen? |:(
Maar goed, eens kijken of dit vaker gebeurd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Rhain schreef op vrijdag 17 januari 2020 @ 12:07:
Whaha, deze is fraai _O-

Net even snel de Beta gestart. Eerste match. Komt een bal van achteruit uiteraard over de laatste man van de tegenstander heen, en m'n spits gaat er van door..
Ze hebben het gefixt!!!
De bal ging dus over de laatste man heen.. pats, beeld weg en krijg je weer je stats scherm en match comments..
Ook deze ervaringen meldden op het Si forum. Laatste ME was tot nu toe elk jaar prima, dus nog even volhouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goelan
Rhain schreef op vrijdag 17 januari 2020 @ 12:07:
Whaha, deze is fraai _O-

Ze hebben het gefixt!!!
Maar bedoel je dat het uiteindelijk dan geen kans was ofzo? Of werd het beeld tijdens de 1op1 afgekapt? Dat zou inderdaad een mooie manier zijn om het op te lossen, haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhain
Goelan schreef op vrijdag 17 januari 2020 @ 13:08:
[...]
Maar bedoel je dat het uiteindelijk dan geen kans was ofzo? Of werd het beeld tijdens de 1op1 afgekapt? Dat zou inderdaad een mooie manier zijn om het op te lossen, haha.
Het werd een kans, maar het beeld werd echt afgekapt, daar waar het voorheen door zou gaan tot je de 1-op-1 mist

[ Voor 13% gewijzigd door Rhain op 17-01-2020 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhain
Het is al vaker gezegd dat Erling Braut Haaland in FM een beest is. Had m graag bij Falkirk gezien, maar dat zie ik zomaar niet gebeuren :P
In het echie gaat hij ook vrolijk door zeg (hattrick bij debuut vandaag) _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Goelan
In mijn Ajax save is het ook echt een beest. In zijn eerste seizoen had hij 24 wedstrijden gespeeld en 21 keer gescoord. In zijn 2e seizoen had hij 17 wedstrijden gespeeld en 23 keer gescoord. Dit jaar heeft hij 6 wedstrijden gespeeld en 8 keer gescoord. Bij FM zitten ze dus vaak dicht bij de werkelijkheid ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• vuurtjih
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 16:44
Afbeeldingslocatie: https://gyazo.com/1d67392f7d4dfed191f8070424b78535.png

Bedankt voor deze loting FM :+

1+12 | Polo 6R BlueGT 140PK | PS5

Pagina: 1 ... 9 ... 20 Laatste