Falkirk einde seizoen 2022/2023 - Het was te mooi om waar te zijn..
De motivatie om bij Falkirk aan te blijven was aan het begin van het seizoen al niet al te hoog, maar een sterk begin bracht daar verandering in en ik was van plan om toch nog een seizoen vol te maken.
Halverwege het seizoen stonden we nog in de playoff zone, kwart finale Scottish Cup en halve finale Irn-Bru Cup. Doelstelling vanuit bestuur was overigens playoffs halen.
Een enorm zwakke maand februari maakte al snel een einde aan onze titel "Cup fighters". Thuis werd er voor de Irn-Bru cup verloren van Hamilton met 0-1. Wat was ik hier ziek van, want bij winst hadden we een zwakke tegenstander getroffen in de finale. Daarnaast vielen we regelmatig net buiten de playoff zone.
Maar dankzij de positieve energie van het verzetten van de klok in maart, wisten we toch nog een mooie eindsprint te maken. Op de laatste dag konden we nog onze 4e plaats ruilen met de 3e waar St. Johnstone stond.
Datzelfde St. Johnstone troffen we in de eerste ronde van de playoffs. De goede lijn werd doorgezet door ze uit te verpulveren met 0-3. Thuis een bescheiden 0-0, maar spelers werden gespaard ivm fitheid.
Maar dan.. de laatste ronde, een tweeluik tegen onze angstgegner Hamilton..
De eerste helft stonden we flink onder druk. Na een donder speech in de rust konden we de wedstrijd kantelen en trokken we een 2-0 over de streep. Ik stond vanochtend tijdens het boterhammen smeren flink te juichen
Vrouw des huizes was de kids naar school brengen, nog snel even de laatste wedstrijd voordat ik naar het werk ga.. Start de wedstrijd..
1 minuut onder weg, schot Hamilton, pracht save van m'n goalie. Corner Hamilton, we komen er uit met een counter.. 1-op-1 met de keeper.. mis..
Minuut 3, exact zelfde situatie.. schot, corner, counter, 1-op-1, mis
Minuut 10, schot op de keeper, onderschepping, counter, 1-op-1, mis
Wat een begin!
Maar dan valt hij.. in de 25e minuut, de 1-0 en ik voel m al aankomen. 2-0 voor rust. Verdedigend counter voetbal wordt omgezet naar het zoeken van de aanval. Maar niets mocht baten. Hamilton loopt uit naar 4-0.
25 kansen van Hamilton, 15 van mij. Zij maken er 4, wij maken er 0. Het laatste signaal klinkt.
We staan na een seizoen met lege handen. !@&*#!@#
Ik weet nog niet wat ik nu ga doen. Vooral de manier van highlights waarop de laatste wedstrijd is gegaan ben ik nu toch wel echt ziek van. Ja we weten het manko van FM op dit moment, maar toch.
Ik zie net het bericht van @
Rivanov voorbij komen. Ik denk dat ik wacht tot dit gereleased wordt en dan opnieuw begin.
Bij deze nog een paar screens: