[Multi] Football Manager 2020 Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 ... 20 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhain
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 05-05 16:37
Zijn er nog luitjes die de Public beta hebben gespeeld?
Ik afgelopen weekend een paar potjes, maar had niet direct het gevoel van vele verbeteringen.. alleen de 1-op-1 situaties kwamen bij mij minder voor. Maar van die gekke hakballetjes op ze zijlijn zat er bijvoorbeeld nog gewoon in..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06:39
Ik draai de Public Beta. Inderdaad, minder 1vs1 situaties.. of ze laten er gewoon minder zien tijdens de Key Highlights. ;)
En de irritante hakbal op de zijlijn zit er inderdaad nog steeds in..

Maar over het algemeen voelt de ME wel iets beter aan.

Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - GSI FPE / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Goelan
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 17-06 07:27
Ik heb hem ook geïnstalleerd. Ik denk dat ik 3 a 4 wedstrijden heb gespeeld met de nieuwe patch (Public Beta). Ik merk er nog niet zoveel van. De 1op1's werden soms nog steeds gemist, maar ze werden nu ook gescoord...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 05:55

Phydomir

Dennis

Heb er nu 3/4 seizoen opzitten sinds de public beta en ik vind het echt een enorme verbetering. Het ziet er veel meer uit als voetbal. Alles voelt echt veel gebalanceerder dan dat het was.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Goelan
Ik zit nu in het seizoen 22-23. Best apart om dan voor de eerste keer vanaf november al winterstop te hebben door het WK. Je kan dan eigenlijk net niets. Geen nieuwe spelers kopen, want de transfermarkt is nog niet open. Een groot deel van je spelers is er niet, want ze spelen een WK.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

Goelan schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 19:38:
Ik zit nu in het seizoen 22-23. Best apart om dan voor de eerste keer vanaf november al winterstop te hebben door het WK. Je kan dan eigenlijk net niets. Geen nieuwe spelers kopen, want de transfermarkt is nog niet open. Een groot deel van je spelers is er niet, want ze spelen een WK.
En de rest van het seizoen mag je ieder week 2 wedstrijden spelen. Jay. Wat een enorm debacle is dat hele WK in Qatar toch.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goelan
Phydomir schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 19:43:
[...]

En de rest van het seizoen mag je ieder week 2 wedstrijden spelen. Jay. Wat een enorm debacle is dat hele WK in Qatar toch.
Haha, zo was ik nog niet. Dan zal ik wel snel uit de CL vliegen en dan kan ik mij weer concentreren op de eredivisie :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goelan
Ik heb gisteren nog wat meer potjes gespeeld en ik merk echt een verschil in de 1op1's. In had eerst het idee dat het wel mee viel, maar ik scoor veel meer 1op1's (tegen natuurlijk ook). Goed werk!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

Ik heb gisteravond mijn eerste seizoen (30/31) bij Schalke 04 afgerond. Hebben het hele seizoen mee gedaan om het kampioenschap maar net niet gehaald. Uiteindelijk 2e geworden achter Bayer Leverkusen. Had de laatste 5/6 wedstrijden een redelijk makkelijk programma waarbij we 3 punten achter stonden. Helaas juist toen 4 blessures bij basis spelers waardoor we punten morste. Vooral een thuis nederlaag tegen Freiburg, die toe 16e stond, was erg pijnlijk. Helemaal toen ik zag dat Bayer die week ook verloor.

Wel met de 2e plaatst direct geplaatst voor de Champions League. Nu alleen eens kijken hoe ik de selectie ga versterken want we hebben echt een heel erg beperkt budget. Dat wordt dus waarschijnlijk twee hele goede spelers verkopen zodat daar 5/6 goede voor in de plaats komen. De selectie moet echt breder want op de basis 11 na is het maar matig eigenlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Traeces
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 21:10
Dit weekend toch maar FM 2020 aangeschaft. Speel het al sinds CM versies dus deze mag niet ontbreken :)

Ben zoals gewoonlijk een game begonnen met Feyenoord. Eerst even de staf goed doorgelicht en een nieuwe assistent manager aangenomen. De stats van de Wolf waren om te janken 8)7

Mijn doel is binnen nu en 3 jaar kampioen te worden en de jeugd goed door te ontwikkelen :) Ik koop ook alleen maar jonge talenten die ik later voor veel geld kan verkopen.

Hoe doen jullie het met de jeugd opleiding ? Waar letten jullie op qua trainers en trainingen ?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YES
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 16-06 22:37
Traeces schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 10:00:
Dit weekend toch maar FM 2020 aangeschaft. Speel het al sinds CM versies dus deze mag niet ontbreken :)

Ben zoals gewoonlijk een game begonnen met Feyenoord. Eerst even de staf goed doorgelicht en een nieuwe assistent manager aangenomen. De stats van de Wolf waren om te janken 8)7

Mijn doel is binnen nu en 3 jaar kampioen te worden en de jeugd goed door te ontwikkelen :) Ik koop ook alleen maar jonge talenten die ik later voor veel geld kan verkopen.

Hoe doen jullie het met de jeugd opleiding ? Waar letten jullie op qua trainers en trainingen ?
Bij mij (BVB) valt het vooralsnog best tegen wat er doorkomt, ben inmiddels 3 seizoenen op weg. Andere clubs hebben al wel wat echte toptalenten in de jeugdrangen zitten, waarvan ik er één voor 12,5 miljoen bij Bayern weghaal. Die is met zijn 16 jaar al zo goed dat ik hem denk ik al regelmatig mee ga laten doen bij mijn eerste.

Mijn jeugdopleiding/jeugdscouting is inmiddels optimaal, bij trainers let ik op de standaard zaken, dus of ze goed zijn in hun trainersonderdeel + Vastberadenheid, Motiveren, Discipline en Werken met Jonge Spelers. Verder probeer ik dan ook nog te kijken naar of de tactische stijl enigszins past bij hoe ik met het eerste wil spelen en ook de manager + assistent van de O19 moeten wat kunnen.
Algemene trainingen laat ik door de manager van de O19 inrichten en individuele trainingen regel ik zelf om de spelers de juiste rollen te laten aanleren. Verder let ik wel op de adviezen die mij gegeven worden vanuit mijn staf, of bepaalde rollen/neigingen bij spelers passen of niet.

Wat ik verder sinds een aantal jaren met FM doe is spelers tot hun 18e intern houden en als ze dan nog niet goed genoeg zijn voor de eerste selectie ga ik ze verhuren, vanuit de gedachte dan vanaf hun 18e ze de jeugdcompetities ontgroeit moeten zijn en op hoger niveau aan spelen moeten toekomen om toch nog te kunnen groeien.

Maar goed, bij deze FM is mijn jeugd nog niet zo succesvol, FM19 was ook niet mijn beste jaar wat jeugd opleiden betreft dus misschien doe ik het zelf ook niet helemaal goed meer. FM14 en FM16 waren qua zelf jeugd opleiden absoluut mijn beste edities.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Rhain
@Traeces dat was me ook al opgevallen toen ik even met Feyenoord startte. Jammer, want je wil hem er best bijhouden.. maar die stats..

Na een weekje m'n Falkirk save links te hebben laten liggen ben ik weer even verder gegaan.. Ik ben nu 4 seizoenen verder en ben toe aan een andere stap.. bij voorkeur hogerop. Ik had 1 of 2 sollicitaties uitstaan bij Engelse League 2 en League 1 clubs (waaronder Bolton). En.. ik dacht.. ik probeer gewoon Rangers..

Afbeeldingslocatie: https://www.matchday.nl/football-manager/screens/rangers.png
Die zag ik dus even niet aankomen :*) . Was begonnen als sunday league manager zonder diploma's. Uiteraard wel diploma's gehaald de afgelopen jaren + bescheiden Falkirk succesjes..

Saillant detail; ik zat recentelijk nog bij Feyenoord - Rangers voor de Uefa Cup op de tribune en heb nog een sjaaltje gekocht met ene helft Feyenoord, andere helft Rangers. Die gaat dus om m'n nek met spelen :9

Afbeeldingslocatie: https://www.matchday.nl/football-manager/screens/falkirk_wiki.png
Toch aardig van ze om me op te nemen op hun Wiki pagina :+

Wat betreft dat WK in Qatar.. zit in 2023.. Ik heb dat helemaal niet in de gaten gehad, speelschema voor Schotland League One was "gewoon" zoals altijd en ik had geen internationals..

[ Voor 18% gewijzigd door Rhain op 22-01-2020 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Belmorn
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 31-05-2022

Ja John de Wolf is echt dramatisch :X

Trainers : Koop per trainingsonderdeel 1 topper zodat je voor elke trainingsoort 4-5 sterren hebt.
Als je van 1 vlak moeite hebt om een topper te krijgen, doe die training dan zelf ( afhankelijk van hoe je zelf je stats hebt verdeelt uiteraard ).
In het begin van je Feyenoord save kun je niet altijd de mensen aantrekken die zou je willen omdat Feyenoord's reputatie net als IRL een beetje aan gort is( FM19 nog 4 sterren volgens mij nu begin je met laag 3,5 ster ).
Het is per save verschillend, maar er lopen best wel bruikbare talenten voor het huidige Feyenoord.
Ik had problemen om ze in te passen omdat mijn team bleef groeien en het gat tussen de talenten en het 1e daardoor evengroot bleef.
Zorg wel dat talenten ook spelen anders wordt het bestuur niet blij, ik heb op het randje gezeten ( bestuur wilde contract niet verlengen ) ondanks dat ik kampioen werd en boven verwachting in CL presteerde - maar te weinig jeugd liet spelen. Dit blijkt gebasseerd te zijn op JPL / JPC status welke je talentjes van 17-18 jaar die je koopt pas na 3 jaar hebben... Heel erg krom allemaal als je het mij vraagt.

Ben op dit moment in jaar 5 en dus zijn veel talenten nu jeugdproduct en heb ik dit probleem niet meer 8)

Verder : In het algemeen blijf ik mij verbazen als Feyenoord supporter dat Feyenoord elk jaar toch weer een team heeft wat zonder aankopen maar met de juiste tactiek kampioen kan worden. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Belmorn
Rhain schreef op zaterdag 18 januari 2020 @ 17:31:
Het is al vaker gezegd dat Erling Braut Haaland in FM een beest is. Had m graag bij Falkirk gezien, maar dat zie ik zomaar niet gebeuren :P
In het echie gaat hij ook vrolijk door zeg (hattrick bij debuut vandaag) _/-\o_
Haaland DZS
Sebastiano Esposito - DS

80 goals per seizoen _/-\o_ echt bizar
Esposito werd 2 keer gedumpt in mijn spellen door inter voor 5M :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goelan

Misschien heb je hier iets aan: https://www.fmscout.com/a...er-2020-best-coaches.html

Een lijst met de beste coaches per onderdeel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhain
Belmorn schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 22:40:
[...]
Verder : In het algemeen blijf ik mij verbazen als Feyenoord supporter dat Feyenoord elk jaar toch weer een team heeft wat zonder aankopen maar met de juiste tactiek kampioen kan worden. :?
Ik was ook even gestart met Feyenoord, maar ik kon zo al Jan-Arie, Tapia en Ayoub voor respectievelijk 2,3 en 5 miljoen verkopen.. Voor 6 miljoen kon ik Adolfo Gaich halen die gelijk als een malle ging, omdat Jorgensen nog geblesseerd was. Dan begin je het seizoen ook al lekker. In werkelijkheid lopen bovenste 3 vrijwel gratis de deur uit. Ten minste, voor nu Ayoub dan, maar Jan-Arie zal ook niet veel zijn en Tapia...

En wat je zegt.. Feyenoord heeft altijd wel een paar talenten, die jij waarschijnlijk wel laat spelen, maar Stam of Advocaat niet. Ik laat iig bijvoorbeeld Woutje Burger regelmatig invallen.

[ Voor 11% gewijzigd door Rhain op 23-01-2020 09:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Traeces
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 21:10
Belmorn schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 22:40:
[...]

Ja John de Wolf is echt dramatisch :X

Trainers : Koop per trainingsonderdeel 1 topper zodat je voor elke trainingsoort 4-5 sterren hebt.
Als je van 1 vlak moeite hebt om een topper te krijgen, doe die training dan zelf ( afhankelijk van hoe je zelf je stats hebt verdeelt uiteraard ).
In het begin van je Feyenoord save kun je niet altijd de mensen aantrekken die zou je willen omdat Feyenoord's reputatie net als IRL een beetje aan gort is( FM19 nog 4 sterren volgens mij nu begin je met laag 3,5 ster ).
Het is per save verschillend, maar er lopen best wel bruikbare talenten voor het huidige Feyenoord.
Ik had problemen om ze in te passen omdat mijn team bleef groeien en het gat tussen de talenten en het 1e daardoor evengroot bleef.
Zorg wel dat talenten ook spelen anders wordt het bestuur niet blij, ik heb op het randje gezeten ( bestuur wilde contract niet verlengen ) ondanks dat ik kampioen werd en boven verwachting in CL presteerde - maar te weinig jeugd liet spelen. Dit blijkt gebasseerd te zijn op JPL / JPC status welke je talentjes van 17-18 jaar die je koopt pas na 3 jaar hebben... Heel erg krom allemaal als je het mij vraagt.

Ben op dit moment in jaar 5 en dus zijn veel talenten nu jeugdproduct en heb ik dit probleem niet meer 8)

Qua status merk je indd wel het probleem :) Veel goede coaches willen niet komen , maar dat komt wel goed in de loop van de game :)

Heb al verschillende talenten doorgeschoven en zeker van plan om deze veel te laten spelen. 8) Zeker Burger, Bannis en Azarkan gaan veel minuten maken.
Rhain schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 09:16:
[...]

Ik was ook even gestart met Feyenoord, maar ik kon zo al Jan-Arie, Tapia en Ayoub voor respectievelijk 2,3 en 5 miljoen verkopen.. Voor 6 miljoen kon ik Adolfo Gaich halen die gelijk als een malle ging, omdat Jorgensen nog geblesseerd was. Dan begin je het seizoen ook al lekker. In werkelijkheid lopen bovenste 3 vrijwel gratis de deur uit. Ten minste, voor nu Ayoub dan, maar Jan-Arie zal ook niet veel zijn en Tapia...

En wat je zegt.. Feyenoord heeft altijd wel een paar talenten, die jij waarschijnlijk wel laat spelen, maar Stam of Advocaat niet. Ik laat iig bijvoorbeeld Woutje Burger regelmatig invallen.
Jan Arie en Vermeer heb ik verkocht waardoor ik 10 miljoen te besteden heb. Ga als palacios binnen is proberen nog Ayoub of Tapia verkopen. Dan zal ik ook zeker naar een spits gaan kijken aangezien ik momenteel alleen Bannis voor de spits heb :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 02:20

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Weet iemand of er ook een facepack is op basis van de kaarten van FIFA ultimate team (fut)? Heb nog niks kunnen vinden, maar het lijkt me wel een leuke toevoeging.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guzanni
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 25-05 10:08
Iemand hier ervaring met FM 2020 op Google Stadia? Raar genoeg kan ik hier heel weinig reviews over vinden. Is het nou zeker dat men geen mods kan installeren als je op Stadia speelt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

Guzanni schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 09:58:
Iemand hier ervaring met FM 2020 op Google Stadia? Raar genoeg kan ik hier heel weinig reviews over vinden. Is het nou zeker dat men geen mods kan installeren als je op Stadia speelt?
Voor zover ik weet kan dat niet. Je streamt de game en hebt geen mogelijkheid om dat aan te passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17-06 17:31

Vos

AFCA

Hoe krijg je in FM20 de 'commerciel incomes' hoger? Speel al paar jaar met Arsenal en win veel. Maar Utd blijft enorm veel geld binnen harken: 375M. Ik sta op plek 5 met 148M, de nr 2 is City met 194M. Dit is iedere jaar nagenoeg gelijk.

In eerdere versies kon je buitenlandse affiliaties kiezen (China, VS, etc) maar dat wordt nu constant geweigerd. Bugje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goelan
Vos schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 21:35:
Hoe krijg je in FM20 de 'commerciel incomes' hoger? Speel al paar jaar met Arsenal en win veel. Maar Utd blijft enorm veel geld binnen harken: 375M. Ik sta op plek 5 met 148M, de nr 2 is City met 194M. Dit is iedere jaar nagenoeg gelijk.

In eerdere versies kon je buitenlandse affiliaties kiezen (China, VS, etc) maar dat wordt nu constant geweigerd. Bugje?
Eigenlijk doe je al wat je zou moeten doen. Samenwerkingsverbanden aangaan met clubs in grote landen als China, VS of Japan. Maar als die geweigerd worden zou ik niet weten wat je zou moeten doen dan behalve prijzen winnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goelan
Jorgen schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 03:43:
Weet iemand of er ook een facepack is op basis van de kaarten van FIFA ultimate team (fut)? Heb nog niks kunnen vinden, maar het lijkt me wel een leuke toevoeging.
Volgens mij mogen er geen facepacks gemaakt meer worden toch? Zoiets had ik ergens gelezen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Goelan schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 00:25:
[...]

Volgens mij mogen er geen facepacks gemaakt meer worden toch? Zoiets had ik ergens gelezen..
Facepacks wel, logopacks niet.

Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - GSI FPE / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

O echt? Dat is jammer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

Volgens mij hebben ze alleen gezegd dat ze strenger op dat soort dingen gaan letten. Het blijft natuurlijk gewoon inbreuk op copyright. Maar heb er eigenlijk verder niet zo veel van gehoord. Sommige sites nemen het zeker van het onzekere maar op het officiële forum staan nog steeds topic van logo en face packs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Phydomir schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 13:05:
Volgens mij hebben ze alleen gezegd dat ze strenger op dat soort dingen gaan letten. Het blijft natuurlijk gewoon inbreuk op copyright. Maar heb er eigenlijk verder niet zo veel van gehoord. Sommige sites nemen het zeker van het onzekere maar op het officiële forum staan nog steeds topic van logo en face packs.
Dat zag ik ook ja. Viel me wel op dat het download subforum verdwenen is. Of vergis ik me en hadden alleen de taktieken en editors fora hun eigen subfora?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Goelan
Gisteren mijn hoogtepunt met Ajax gehad.. Ik zit nu in het seizoen 2022/2023 en heb zojuist de CL gewonnen. In de finale Real Madrid verslagen met 4-3. Niet eens onverdiend. Het was wel heel spannend. Ik keek 5 minuten voor het einde nog tegen een achterstand aan en in de eerste minuut van de verlenging maakten we het winnende doelpunt.

Ik verdien nu echt bakken met geld. Niet alleen door het prijzengeld, maar ook verkoop ik spelers voor mega bedragen (vb: Schuurs 60 miljoen, Angelino 51 miljoen, Onana 61 miljoen, Szoboszlai 93 miljoen, Majer 57 miljoen, Verschaeren 55 miljoen, Dembele 55 miljoen). Met zulke bedragen aan inkomsten kan ik het ook bedragen om spelers te kopen die meer waard zijn. Hoogste aankoop tot nu toe is Olmo (51 miljoen), maar ik heb ook Hudson Odoi (31 miljoen) gekocht.

Screenshots op aanvraag :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• vuurtjih
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 22:38
Afbeeldingslocatie: https://gyazo.com/c7ea99757cdd21896c93342d4a5b3f11.png

Ging m'n balans even van 22 miljoen naar 72 _O-

1+12 | Polo 6R BlueGT 140PK | PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Dat is altijd fijn @vuurtjih

Gaat lekker @Goelan Gefeliciteerd met je CL!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Goelan
Thanks @Jorgen. Ik had niet verwacht dat het dit seizoen zou gaan gebeuren. Eerlijk gezegd was ik, zoals eerder al aangegeven, een beetje klaar met deze save en was met AC Milan begonnen. Toch begon het weer te kriebelen met dit als resultaat.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-06 13:19
Denk dat ik nog nooit zo lang over een seizoen gedaan heb. Meer dan een maand.

Deels omdat ik wat andere games speelde maar grotendeels omdat er andere dingen gedaan moesten worden.
Dit was het 1e Europese seizoen met de Ramblers en het ging niet verkeerd.

De eerste ronde gingen we vrij eenvoudig verder, de 2e dank een uitgoal en de 3e gingen we onderuit, scheelde niet veel.

In de competitie ging het zeer goed en deden we tot het einde mee om de titel die uiteindelijk weer eens naar Dundalk ging.
Dat we zo lang mee deden om de titel was denk ik te danken vanwege de slechte start van Dundalk. We lagen op een moment 8 punten voor op hun.

Wist gedurende het seizoen enkele gratis spelers op te pikken uit League One welke toch weer een kwaliteits injectie gaven. Nadeel was dat ze grotendeels nogal oud waren.

Ondanks dat we het zo goed deden bleven de stoeltjes in het stadion vrij leeg. Misschien 10% meer kaartjes verkocht.
Omdat we 2 voorrondes overleefden kwam er flink wat geld binnen. De club stond al 2 seizoenen in het rood maar we sloten het seizoen af met 700k op de bank.

Nadeel van het top seizoen is dat bijna alle spelers vertrekken. De meeste spelers hadden geen contract en wilden niet verlengen. De spelers waar het contract af liep wilden grotendeels ook niet verlengen of wilden een bizar salaris.
Dus ik had wel zin om te vertrekken.

Volgens de media was ik de favoriet om de nieuwe trainer van Dundalk te worden. Klinkt leuk, CL voorrondes, transfer budget, dik salaris budget.
Maar met hun kampioen worden zag ik niet zitten, het zou te eenvoudig zijn en het is ook nog eens een rivaal.

En toen kwam Go Ahead :D

Na 21 wedstrijden staan ze 15e en het doel is 10e-12e plek.
Ik wilde echt weg uit Ierland dus heb de baan aangenomen.

Nu eens kijken wat de ploeg nodig heeft aangezien we bijna de winterstop hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-06 13:19
We gingen vrij goed, nu iets minder.
Begonnen met een 2-0 overwinning tegen Jong AZ.
Toen een 4-4 tegen Den Bosch waar ik toch wel blij mee ben.
Stonden 3-1 achter op een gegeven moment en kwamen terug naar 3-4. Uiteindelijk maakt Den Bosch nog gelijk in de extra tijd.
Dus beetje zuur van die gelijkmaker maar we stonden 3-1 achter.

Nu 11 punten uit uit 6 wedstrijden.

We staan slechts 5 punten achter op een PL plek maar denk zelf dat we gewoon in die zone terecht komen waar we de laatste 5 wedstrijden om niets meer spelen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Rivanov
Update!

We’re pleased to announce we’ve released Update 20.2.4 which, alongside some performance optimisation, includes an updated match engine containing a number of tweaks, improvements and changes.

As always, this update is save game compatible and the next time you log onto Steam it’ll automatically update. You can see the version number of Football Manager in the bottom left-hand corner of the main menu. If for whatever reason you find the game hasn’t updated, we’d recommend restarting Steam.

20.2.4 Changelist
-----------------------
- Performance and optimisation improvements

Various Match Engine (version 2039) changes including (but not limited to):

- Improved one-on-one finishing
- Recalculations regarding clear-cut chances
- Tweaks to penalty kick conversion rates
- Lowered frequency of players overrunning ball and losing possession
- Improved realism of player recoveries from slide tackles
- Improved crossing variation and instruction behaviour
- Improved defensive tracking from long balls
- Improved heading accuracy
- Improvements/tweaks to referee behaviour
- Throw-in positional adjustments
- Various other balancing tweaks/improvements

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soskes
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 03:01
Dit jaar voor het eerst sinds tijden eens 'op tijd' FM20 gehaald. Weer meer mogelijkheden. Supertof maar voor iemand die vanuit CM95/96 komt wel steeds wennen.

Mijn eerste game begonnen met A.C. Milan. Ik was van de subtoppers of van de ploegen die promotie konden maken maar tegenwoordig door minder tijd maar gewoon genieten van prijzen winnen met de toppers. Blijkt nu dat Milan wel wat tegenvalt qua ploeg zeg. Geen geld en de selectie stroomt nou niet over van talent.

Ik ben momenteel aan het strugglen om Champions league te halen maar vrees dat het niet gaat lukken. Nu maar hopen op de beker.

Helaas niet op de hoogte dat Juventus 'de Zebras' waren. Alles ingame aan kunnen passen behalve helaas het stadion. Maakt het toch wat minder leuk.

Anyway, de vorm van de tactiek, maakt dit uit welke je selecteert of zijn de instructies leidend? Ik heb het dan over vertical tika-taka of gegenpress bbijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Zebra's en alle andere namen kun je oplossen met de real name fix van sortitoutsi.net.

Zie https://sortitoutsi.net/d...m20-beta-awaiting-release

[ Voor 5% gewijzigd door Jorgen op 08-02-2020 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soskes
Jorgen schreef op zaterdag 8 februari 2020 @ 13:47:
Zebra's en alle andere namen kun je oplossen met de real name fix van sortitoutsi.net.

Zie https://sortitoutsi.net/d...m20-beta-awaiting-release
Thanks, heb ik gedaan. Alleen aangezien ik onderweg was pakt hij de naam van het stadion niet. Dat doet hij alleen bij nieuwe saves volgens mij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jenzo
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15-06 21:53
Voor de geïnteresseerden: ik kom FM20 net voor 21,59 EUR tegen op CDkeys, vele malen goedkoper dan andere sites.

 MacBook Pro M4  iPhone 13 Pro Max + S24 Ultra  Apple Watch Ultra

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• soskes
Jenzo schreef op zaterdag 8 februari 2020 @ 14:47:
Voor de geïnteresseerden: ik kom FM20 net voor 21,59 EUR tegen op CDkeys, vele malen goedkoper dan andere sites.
CDkeys is Dan ook een zeer dubieuze site waar veel en vaak wat om te doen is. Check maar eens deze site op google en de reviews of de Reddit hierover. Ze zijn een third party website en er wordt aangegeven dat de manier waarop de keys binnenkomen niet altijd legit zijn of dat er regiogebonden keys worden verkocht.
Voor mij persoonlijk is dit voldoende om hier niet te willen kopen. Maar zoals @Rivanov onderstaand aangeeft gaat het ook goed dus zal dit een persoonlijke afweging zijn voor je.

Mocht je hem goedkoop willen dan zou ik hem gewoon via managers United of een dergelijke site kopen. Zij werken samen met andere sites die hem tegen korting aan kunnen bieden. Vond zelf €32 een goede prijs voor de game waar ik veel uren in steek.

[ Voor 24% gewijzigd door soskes op 10-02-2020 12:18 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rivanov
soskes schreef op maandag 10 februari 2020 @ 11:12:
[...]

CDkeys is Dan ook een zeer dubieuze site. Check maar eens deze site op google en de reviews of de Reddit hierover.

Mocht je hem goedkoop willen dan zou ik hem gewoon via managers United of een dergelijke site kopen. Zij werken samen met andere sites die hem tegen korting aan kunnen bieden. Vond zelf €32 een goede prijs voor de game waar ik veel uren in steek.
Nog nooit problemen gehad met CDKeys. En daar al vele malen een key gekocht.
Voor een totaal overzicht kun je altijd kijken op www.allkeyshop.com

[ Voor 5% gewijzigd door Rivanov op 10-02-2020 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soskes
Rivanov schreef op maandag 10 februari 2020 @ 11:34:
[...]

Ik heb mijn bericht aangepast. Thanks voor het delen van je ervaring over deze shop.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• On_E
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-06 14:57

On_E

Housemusic

Vast al bekend maar voor mij nieuw, in mijn 5e seizoen bij Paris FC kreeg ik ineens een melding dat er een commerciële boost was geweest in de shirtverkoop, bleek dat een regen die ik had gehaald uit de kast was gekomen. :)

Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Goelan
Rivanov schreef op maandag 10 februari 2020 @ 11:34:
[...]

Ik koop FM ook al jaren bij CDkeys. Ik heb zelf nog nooit problemen gehad en vaak zijn ze een stuk goedkoper dan andere sites.

Gisteren nog even verder met mijn Ajax save. De Europese Supercup is nu ook in mijn bezit.

Son gratis opgepikt van Tottenham (is al wel 31.. maar het is Son ;)). Daarnaast o.a. Hudson-Odoi gehaald. Ik merk wel dat ik mij wat meer moet gaan richten op jonge talenten. Op zich heb ik wel een aantal wonderkids, maar bijna elke speler uit het 2e en de onder 19 is verhuurd. Ik moet gaan oppassen dat Jong Ajax straks niet gaat degraderen, haha. Doel is dat de spelers eerste elftal wedstrijden spelen bij clubs op het hoogste niveau en dat gaat op zich prima. Balans staat nog steeds op ruim 500 miljoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FixDeluxe
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 21-05 18:33
Weet iemand nog een leuke uitdaging?

Ik zit aan 2 dingen te denken maar weet niet hoe ik het op moet gaat pakken.

Of ik wil een league two club managen en de club balance naar 1.000.000.000 euro veranderen.
kijken of ik met geld uitgeven en alles opbouwen snel een top club maak.

of ik wil een club beginnen met create a club.
en daarin alleen maar spelers onder de 21 kopen. dat betekend dus fulltime naar talenten zoeken.

Misschien weten jullie nog iets leuks ?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Peter_Aragorn
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-11-2023
Hier al een tijdje bezig met een Journeyman-save. Inmiddels in m'n derde seizoen bij Shamrock Rovers. Gaat ontzettend goed en ik heb een heerlijk team (voor het niveau dan). Net de eerste voorrondes CL gehad. Na 34 minuten stond in de eerste wedstrijd de volgende stand op het bord:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/H6bvZ87.png

Werd uiteindelijk 0-10. Nu denk je: dat kan bijna niet beter... Nou, na 32 minuten stond er in de thuiswedstrijd het volgende op het bord:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Xvcg6Za.png

https://www.discogs.com/user/Hamlap1988/collection

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vuurtjih
Afbeeldingslocatie: https://gyazo.com/0d945bdda19e2345bd5549261e41da3b.png

FM zit nog niet zo lang op plannen :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 07:23
Zo, eindelijk door seizoen 1 heen met Ajax. De match engine is nog steeds drama, maar de laatste patch heeft wel wat geholpen in dat ik weer wil spelen.

Verder een weinig noemenswaardig seizoen, de beker was een totale mislukking. De titel is wel binnen, en in de Champions Leage heb ik de eerste knockout ronde gehaald, waarin Manchester City helaas te sterk was,met 6-5 over twee wedstrijden.

Na het seizoen begon het transfer geweld, en heb ik wat spelers laten gaan:
Ziyech, 75 miljoen naar Arsenal
Dest, 36 miljoen naar Sheffield United
Mazraoui voor 30 miljoen naar Watford

Wat jeugdtalent gehaald in Zuid Amerika, en wat grote namen van de transferlijst:
Rugani van Juventus
Shaqiri van Liverpool
Samen zo'n 70 miljoen, met de rest van de aankopen komt het totaal op ongeveer 90 miljoen.

Benieuwd naar volgend seizoen

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Rhain
M'n savegame Falkirk - Rangers is een beetje doodgebloed. Ik zat al een tijdje aan den Journeyman save te denken a la @Jorgen waarbij er een beetje een pad zit in het selecteren van je clubs.

Honningsvåg T&F it is..
In Noorwegen ben je met 5000+ inwoners een stad. Hierdoor is Honningsvåg de meeste noordelijke stad van Europa aan het vaste land. Honningsvåg is een aanmeer plaats voor cruise schepen, het ligt namelijk op steenworp afstand van de Noordkaap. Als je op Google Maps kijkt springt het voetbal veld er mooi uit. Dat witte gebouw ernaast is overigens geen tribune, maar de turn afdeling van Honningsvåg.
Ik ben uiteraard zonder diploma's en met zondag amateurs ervaring begonnen..
Honningsvåg komt uit in de 4e divisie Noorwegen.

Afbeeldingslocatie: https://www.matchday.nl/football-manager/screens/honningsvag_location.jpg

Ik ben gedurende het seizoen (juni 2019) ingestapt. Ik stond er echter niet bij stil dat het een echte amateur club is.. alleen trainen op dinsdag en donderdag d:)b . Budget is 0,0. Staff is er niet. De selectie bestaat uit 1 speler op amateur basis en de rest zijn "grijze spelers". Deze grijze spelers zijn bijna iedere wedstrijd weer anders.. Zo speel je met "Persen" op het doel, die een wedstrijd later "Bertheusen" blijkt te zijn en daarna weer "Andersen".
Een cursus voor een diploma volgen zit er niet in. Dat valt me ook nog eens tegen.

Tijdens het eerste transfer window had ik +/- 15 spelers op amateur basis binnen gehaald. Er werden een paar wedstrijden gewonnen, maar de rest verloren. Resultaat; op de laatste speeldag kon ik nog maar net degradatie voorkomen..

Het is november, het veld ligt onder de sneeuw en het is 24-7 donker.. tijd voor een winterslaap.. eeuuh winterstop.
Jeutje wat duurt dat lang in Noorwegen...
Zelfs een cursus volgen in de winterstop is er niet bij.. want ik ben op het trainingsveld nodig 8)7
Dan maar kijken of ik m'n carriere zuiderlijker kan vervolgen bij een andere Noorse of Zweedse ploeg. Maar met 4 winst, 4 gelijk en 8 verlies kom je niet ver.

Het seizoen wordt eind februari hervat en ik heb niet stil gezeten. Hop, nog maar eens 14 spelers erbij.
In de beker worden we kansloos uitgeschakeld. Het nieuwe seizoen starten we sterk. 3 winst en 1 verlies. Maar hoelang kunnen we dit volhouden weet ik niet, want volgens de critici moeten we vechten tegen degradatie..

to be continued..

[ Voor 3% gewijzigd door Rhain op 14-02-2020 11:37 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• On_E

On_E

Housemusic

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/t7XbHf6.png

Beste seizoen tot nu toe en dan toch weer geen kampioen. :(

En deze man maakte bijna 2 keer zoveel doelpunten als de nummer 2 op de topscorer lijst van de Ligue 1:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/AuBe0Ne.png

Voor het 3e seizoen op rij van Man City gehuurd. :+

[ Voor 59% gewijzigd door On_E op 14-02-2020 19:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Belmorn
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/wLFnt22/kansloos.jpg

Oh en in de week hiervoor was mijn ster spits tijdens een interland voor 3 weken geblesseerd geraakt.
Soms voelt het echt net als FIFA , zo zo scripted :(

[ Voor 4% gewijzigd door Belmorn op 14-02-2020 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
Net voor de eerste competitie wedstrijd nog een nieuwe aanwinst kunnen presenteren, Erling Haaland is een Ajaxied!

Kostte 60 miljoen, maar dan heb je ook wat. 7 goals in de eerste 3 wedstrijden. Met hem erbij lijkt het gewoon te klikken, in totaal 16 goals gemaakt in de eerste 3 wedstrijden dit seizoen. Dit wordt een leuke :D

Edit: Haaland nu 10 uit 4.... hij blijft maar gaan

[ Voor 7% gewijzigd door Hoogie2004 op 14-02-2020 20:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soskes
Hmmm.... Mijn save met Milan duurde nog geen 1.5 seizoen. Wat een bout team is dat zeg. Ik had mezelf wel meer op een spits moeten focussen. Giroud kwam in seizoen 1 en leverde veel goals maar seizoen 2 was Giroud, Rebic en Osimhen.

Verder het talent op het middenveld gehaald uit Hongarije maar hij was constant moe. Nee, geen lekkere eerste save.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Belmorn
soskes schreef op zaterdag 15 februari 2020 @ 17:25:
Hmmm.... Mijn save met Milan duurde nog geen 1.5 seizoen. Wat een bout team is dat zeg. Ik had mezelf wel meer op een spits moeten focussen. Giroud kwam in seizoen 1 en leverde veel goals maar seizoen 2 was Giroud, Rebic en Osimhen.

Verder het talent op het middenveld gehaald uit Hongarije maar hij was constant moe. Nee, geen lekkere eerste save.
Je bent gestopt of ontslagen ? Je kan na een ontslag / opzegging gewoon doorgaan he ? :")

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soskes
Belmorn schreef op zaterdag 15 februari 2020 @ 21:17:
[...]

Je bent gestopt of ontslagen ? Je kan na een ontslag / opzegging gewoon doorgaan he ? :")
Helaas ontslagen na een teleurstellende 5de plaats en in seizoen 2 ging het tot wedstrijd 15 goed en vervolgens 6 (ik herhaal: 6!!) nederlagen op rij en dus ontslag. En mijn eergevoel te na om dan nog door te gaan bij mijn eerste game. Opnieuw begonnen met HSV. Poging 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoteW
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 06:21
Eens kijken wat we met Willem II kunnen gaan bereiken! Aan de supporters zal het niet liggen in ieder geval! :)

Twente komt eraan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Na precies een maand FM18 maar weer eens aangeslingerd. Kijken of ik nu weer in mijn save kan komen.

Echt origineel qua clubnamen zijn ze in Servië overigens ook niet zo...

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/3ahT08E.png

[ Voor 39% gewijzigd door Jorgen op 17-02-2020 19:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Leuk weetje:

Het wereldrecord langste savegame in FM is weer eens verbroken.

2016: Darren Bland; 154 seizoenen met Fiorentina
2017: Seb Keenan; 170 seizoenen met o.a. Barcelona, QPR, Bristol City en Oxford United
2018: Michael Leniec; 221 seizoenen met Lech Poznan
2019: Sepp Hedel; 333 seizoenen met FC United, Bengaluru FC en Hereford FC

Van wat ik zo snel kan zien heeft het bij allen ongeveer 2 jaar geduurd om de mijlpaal te halen.
Zonder op vakantie gaan in het spel dat begrijp ik nog wel, maar kennelijk is er voor het record ook geen enkele wedstrijd gesimuleerd. Moet er niet aan denken om ruim 15.000 wedstrijden helemaal uit te zitten - zelfs niet op de snelste stand. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rhain
Jorgen schreef op maandag 17 februari 2020 @ 20:09:
Leuk weetje:

2017: Seb Keenan; 170 seizoenen met o.a. Barcelona, QPR, Bristol City en Oxford United

Van wat ik zo snel kan zien heeft het bij allen ongeveer 2 jaar geduurd om de mijlpaal te halen.
Zonder op vakantie gaan in het spel dat begrijp ik nog wel, maar kennelijk is er voor het record ook geen enkele wedstrijd gesimuleerd. Moet er niet aan denken om ruim 15.000 wedstrijden helemaal uit te zitten - zelfs niet op de snelste stand. ;)
Jeutje, en ik moet er niet aan denken om 221 (of 154) seizoenen met 1 club te spelen :X. Overigens wel knap staaltje data beheer van het spel zelf volgens mij.. je moet toch echt een mega database hebben tegen die tijd..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Goelan
Jorgen schreef op maandag 17 februari 2020 @ 20:09:
Leuk weetje:

Bizar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scargreg7
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 09-01-2024
Ondanks dat we er al 2.709 uur hebben opzitten in FM 2017 nog een save opgestart met Sunderland met als doel van League 1 naar PL terug te keren en schuldenvrij te maken, 170milj schulden.

2016-2017: 1ste League One
2017-2018: 1ste Championship, winst FA cup
2018-2019: 5de PL, Finale Community Shield verloren tegen Man Utd, 1ste KO ronde EL verloren tegen Udinese
2019-2020: 8ste PL, 1ste EFL cup, Kwartfinale EL verloren tegen Arsenal, Finale FA cup verloren tegen Man Utd
2020-2021: 4de PL, Winst EL tegen Arsenal
2021-2022: 3de PL, winst EFL cup tegen Liverpool, Halve finale CL verloren tegen Inter na groepsfase met Barcelona, PSG en Olympiakos en vervolgens Juventus en Man City uit te schakelen.

Sunderland begint uit te groeien tot een mooie Engelse subtopper die af en toe wat prijzen in de kast aanvult en bijna schuldenvrij is (18milj resterend). Elk seizoen veel verkopen en aankopen voor deze schulden maar nu eindelijk de kern kunnen versterken en hopelijk kunnen we PL of CL winnen zodat we een volgende ploeg onder handen kunnen nemen. Bijna alle toppers zijn al eens komen aankloppen, maar het zal terug een ploeg in moeilijkheden zijn die we zullen in handen nemen. Enkel Brazilië heeft ons 2jaar kunnen verleiden maar meer dan winst van de Olympische spelen en Kwartfinale WK heeft dat niet opgeleverd waar mijn 1ste ontslag een feit was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleeon
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 08-06 12:49
De winterupdate is er!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
De 1e van de 2 ja:
We’re very happy to announce that Update 20.3.0, containing an updated database including all the January transfers has now been released for Football Manager 2020* on Steam**. Our thousands of researchers around the globe have been scouting and tracking players over the last few months to make sure the most accurate and true to life data is now available.

We’re also pleased to announce that this is the first of two database updates you can expect over the coming weeks. As the February window for some other major nations such as China and Russia has yet to close, we’ll be releasing a February Transfer Update once the data has been finalised.

20.3.0 Update Changes including (but not limited to):
------------------------------------------------------------------------
- Number of Stability and Crash fixes
- Improvements to game optimisation and increased performance both inside and outside of matches
- Over 650,000 changes to database records
- 20,000 new players and non-players created
- Numerous changes to league competitions and rules including China, Mexico, Greece, Chile, Peru and many more
- Fixes for qualification rules regarding continental competitions and coefficient calculations
- Improvements to newgen generation with more realistic number of Inside Forwards and Ball-Winning Midfielders
- Newgens more tailored for specific positions with better logic for player development
- Fix for Must Respond inbox item appearing incorrectly when staff member responsible for transfer
- Fixes regarding loan functionality including responsibilities and loans being blocked incorrectly
- Improvements to Club Vision and Expectation logic
- Balancing changes to Board and Fan Confidence
- Number of UI improvements
- Various media, press conference and news fixes
- Improvements to player behaviour and instructions when defending set-pieces
- Various other improvements across the game
Zie https://community.sigames...-transfer-update-out-now/

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vuurtjih
Afbeeldingslocatie: https://gyazo.com/ecd8aa6ffa9394efce8bdef158eb62fb.png

Wel tof dat dit erin zit, wel bijzonder dat je daardoor meer shirts zou verkopen :+

Maar :)F

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• odan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-06 07:16

odan

The dark side is within all!

vuurtjih schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 22:32:
[Afbeelding]

Wel tof dat dit erin zit, wel bijzonder dat je daardoor meer shirts zou verkopen :+

Maar :)F
163,70 per shirt :/

Pulse mee voor GoT!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• On_E

On_E

Housemusic

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/V9hMlfk.png

Duurt even, maar dan heb je ook wat. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

On_E schreef op zaterdag 22 februari 2020 @ 10:43:
[Afbeelding]

Duurt even, maar dan heb je ook wat. :+
Dat heb ik ook met verschillende spelers gedaan. Eerst 3 jaar of langer huren en dan willen ze graag bij je blijven.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• scargreg7
scargreg7 schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 09:54:
Ondanks dat we er al 2.709 uur hebben opzitten in FM 2017 nog een save opgestart met Sunderland met als doel van League 1 naar PL terug te keren en schuldenvrij te maken, 170milj schulden.

2016-2017: 1ste League One
2017-2018: 1ste Championship, winst FA cup
2018-2019: 5de PL, Finale Community Shield verloren tegen Man Utd, 1ste KO ronde EL verloren tegen Udinese
2019-2020: 8ste PL, 1ste EFL cup, Kwartfinale EL verloren tegen Arsenal, Finale FA cup verloren tegen Man Utd
2020-2021: 4de PL, Winst EL tegen Arsenal
2021-2022: 3de PL, winst EFL cup tegen Liverpool, Halve finale CL verloren tegen Inter na groepsfase met Barcelona, PSG en Olympiakos en vervolgens Juventus en Man City uit te schakelen.

Sunderland begint uit te groeien tot een mooie Engelse subtopper die af en toe wat prijzen in de kast aanvult en bijna schuldenvrij is (18milj resterend). Elk seizoen veel verkopen en aankopen voor deze schulden maar nu eindelijk de kern kunnen versterken en hopelijk kunnen we PL of CL winnen zodat we een volgende ploeg onder handen kunnen nemen. Bijna alle toppers zijn al eens komen aankloppen, maar het zal terug een ploeg in moeilijkheden zijn die we zullen in handen nemen. Enkel Brazilië heeft ons 2jaar kunnen verleiden maar meer dan winst van de Olympische spelen en Kwartfinale WK heeft dat niet opgeleverd waar mijn 1ste ontslag een feit was.
Het zevende seizoen bij Sunderland achter de rug:
Premier League werd afgesloten op een mooie 2de plek met 78 ptn op 8 ptn van Man City waar niets tegen te beginnen viel.
FA cup in de 3de ronde al uitgeschakeld op Rotherham met 1-0
EFL cup werd gewonnen, 3-0 winst tegen Man City.
Champions League werd voor de 1ste keer gewonnen na AC Milan, Real Madrid, Liverpool te verslaan en uiteindelijk in de finale Benfica met 2-1 naar huis te sturen.

Enigste prijs die we nog missen is het kampioenschap, al staan we in de belangstelling van Marseille die Psg, Monaco en Lyon voor hun moeten dulden.
Twijfel om te blijven bij The Black Cats om kampioen te worden of om naar Marseille te trekken om hun terug naar de top te loodsen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• On_E

On_E

Housemusic

Jorgen schreef op zaterdag 22 februari 2020 @ 12:04:
[...]

Dat heb ik ook met verschillende spelers gedaan. Eerst 3 jaar of langer huren en dan willen ze graag bij je blijven.
Bij Paris FC lukte het ook al idd. Prima zo. :)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Zo, even een klein overzichtje:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/SPx5Y2j.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Hfpl6jR.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/onxizCy.png

Helaas voor mij miste ik net de informatie dat de trainer van mijn wensclub vervangen werd en ook het vertrek van de interim-manager zag ik over het hoofd. Nu staat er dus een nieuwe manager aan het roer en kan ik dus nóg langer wachten vooraleer ik de overstap naar Kroatië kan maken. Denk dat dit "jaren moeten wachten" ook één van de redenen is dat ik tijdelijk gestopt was met deze save. Vorige week de boel toch maar weer opgepakt en vanavond een tweede (korte) speelsessie gedaan. Ik hoop dat ik hiermee toch weer een beetje het plezier terugkrijg, want ik wil nog steeds deze carrière beëindigen op de manier die ik inmiddels, nu een jaar geleden voor ogen had. Blijft wel lastig omdat er alleen kleine stadjes en dorpjes aan de Kroatische Donauoever liggen. Een escape zou kunnen zijn om "te verhuizen" naar Vinkovci (aan de Vuka) of Osijek (aan de Drau). Deze plaatsen zijn beide gelegen aan zijrivieren op circa 20 à 30 km van de Donau. De keuze zou daarmee kunnen vallen op NK Cibalia (club van o.a. Ivković, Štimac, Bošnjak) of NK Osijek (club van o.a. Sukèr, Vranjes, Vida). Hiermee voldoe ik niet helemaal aan mijn eigen savegame-eisen, maar maak ik het me wel ietsje makkelijker om verder te kunnen gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jaap.
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 17-06 10:25
Jorgen schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 02:39:
Zo, even een klein overzichtje:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Helaas voor mij miste ik net de informatie dat de trainer van mijn wensclub vervangen werd en ook het vertrek van de interim-manager zag ik over het hoofd. Nu staat er dus een nieuwe manager aan het roer en kan ik dus nóg langer wachten vooraleer ik de overstap naar Kroatië kan maken. Denk dat dit "jaren moeten wachten" ook één van de redenen is dat ik tijdelijk gestopt was met deze save. Vorige week de boel toch maar weer opgepakt en vanavond een tweede (korte) speelsessie gedaan. Ik hoop dat ik hiermee toch weer een beetje het plezier terugkrijg, want ik wil nog steeds deze carrière beëindigen op de manier die ik inmiddels, nu een jaar geleden voor ogen had. Blijft wel lastig omdat er alleen kleine stadjes en dorpjes aan de Kroatische Donauoever liggen. Een escape zou kunnen zijn om "te verhuizen" naar Vinkovci (aan de Vuka) of Osijek (aan de Drau). Deze plaatsen zijn beide gelegen aan zijrivieren op circa 20 à 30 km van de Donau. De keuze zou daarmee kunnen vallen op NK Cibalia (club van o.a. Ivković, Štimac, Bošnjak) of NK Osijek (club van o.a. Sukèr, Vranjes, Vida). Hiermee voldoe ik niet helemaal aan mijn eigen savegame-eisen, maar maak ik het me wel ietsje makkelijker om verder te kunnen gaan.
Wat een carrière, petje af hoor. Onwijs knap en leuk om te volgen.

Als ik jou was zou ik even voor mezelf bepalen wat ik nu echt voor ogen heb; uiteindelijk speel je voor je plezier. Een dergelijke challenge als je jezelf hebt is fantastisch, maar als je spelplezier daalt doordat je 'vast' zit door je eigen regels ga je je doel misschien wel iets voorbij; want zoals je aangeeft speel je dan minder en behaal je je doel ook niet. Wellicht je eigen gestelde regels iets versoepelen? De suggestie waar je mee speelt is volgens mij best een redelijke zonder te veel concessies aan je initiële doel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

@Jaap. dankjewel voor je compliment!

Ja, dat denk ik ook. Straks, na Kroatië, wordt het weer hartstikke makkelijk om te kiezen (Budapest, Bratislava, Wenen). Misschien daarom nu maar inderdaad de eisen iets verruimen om door te kunnen gaan. Even afwachten of Cibalia degradeert.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rhain
@Jorgen Proficiat d:)b ! Maar ook wel zuur dat je net niet naar je gewenste club kunt.. Ik zou de touwtjes een beetje laten vieren om in ieder geval het plezier er in te houden.

Het vooruitzicht bij Honningsvag was voor mijn ontwikkeling niet bijster goed met als resultaat dat ik er weg wilde. Tijdens de start van het nieuwe seizoen vol op aan het solliciteren geweest, maar kreeg nergens een gesprek.
Ondanks de redelijke start van de competitie, 4 winst / 2 verlies, toch maar zelf opgestapt. Uiteraard even gedag gezegd bij de 21 vaste supporters.

Warempel, nu mocht ik wel op sollicitatie gesprek komen bij diverse clubs.. Mijn vereiste; van amateur naar semi-prof club gaan en van 0.5 ster reputatie naar 1 ster reputatie. Club moest wel een beetje aangrenzend van Honningsvag zijn, c.q. een club uit Noorwegen, Zweden of Finland.
Na 10? 15? gesprekken uiteindelijk toch bij een club aangeland: Bodens BK. Vooral het stadion sprak me aan voor z'n kleine club dat acteert op het 4e niveau van Zweden. Op moment van solliciteren stonden ze 4e van de 14, niet heel slecht.

Afbeeldingslocatie: https://www.matchday.nl/football-manager/screens/bodens_start.jpg

Maar volgens mij was ik iets te enthousiast..
Wederom mag ik geen trainerscursus volgen.
Het transfer budget is 0.
De lonen gaan over het toegestane bedrag heen.

Heb er nu 5 wedstrijden op zitten en kon er slechts 1 omzetten tot winst. We zijn afgezakt naar een 8e plaats.

Ook de transfer periode gaat zeer stroef. "Grootverdieners" probeer ik kwijt te raken, maar niemand wilt ze. Als ik een wederzijdse opzegging van het contract wil, dan houdt het bestuur dit tegen.
Pfff dat wordt een taaie klus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Dank @Rhain! Leuk om te zien dat jij ook bijzondere/originele clubs kiest in je carrière.

Ik heb net de derde landstitel op rij mogen vieren met IMT Belgrado. Het bestuur noemt het het voldoen aan de eisen; de rest van de wereld vindt het een verrassing en noemt mij een held. Voetbal..., de waan van de dag.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Het seizoen 2061/2062 afgesloten als kampioen en als verliezend finalist in de beker. 7 spelers in het elftal van het jaar (+ 1 op de bank); beste spits is topscorer, speler van het jaar in de competitie en speler van het jaar in de beker. Ondanks de 2e plaats in de beker, is het wel een mooi seizoen geweest. Wat mij betreft zou dit dan ook een prima afsluiter zijn van dit deel van mijn carrière. Even afwachten wat er nu beschikbaar komt in Kroatie.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• scargreg7
scargreg7 schreef op zaterdag 22 februari 2020 @ 14:06:
[...]

Het zevende seizoen bij Sunderland achter de rug:
Premier League werd afgesloten op een mooie 2de plek met 78 ptn op 8 ptn van Man City waar niets tegen te beginnen viel.
FA cup in de 3de ronde al uitgeschakeld op Rotherham met 1-0
EFL cup werd gewonnen, 3-0 winst tegen Man City.
Champions League werd voor de 1ste keer gewonnen na AC Milan, Real Madrid, Liverpool te verslaan en uiteindelijk in de finale Benfica met 2-1 naar huis te sturen.

Enigste prijs die we nog missen is het kampioenschap, al staan we in de belangstelling van Marseille die Psg, Monaco en Lyon voor hun moeten dulden.
Twijfel om te blijven bij The Black Cats om kampioen te worden of om naar Marseille te trekken om hun terug naar de top te loodsen.
8ste seizoen (2023-2024) bij Sunderland toch gebleven met als één doel: Premier League eindelijk winnen.

Snel werd er een kloof geslagen waardoor we eindelijk de titel pakten met 88ptn, respectievelijk 12ptn meer dan Tottenham en Liverpool. Meer dan verdiend en met de Europese super cup (6-4 winst tegen Dortmund) en WK voor clubs (7-0 tegen Palmeiras werden Bijna alle prijzen behaald met Sunderland die we ooit konden winnen. Als je daarbij de Efl cup (1-0 winst tegen Liverpool) dan weet je dat het een fantastisch seizoen werd met 4 prijzen.
Enige minpunt was de uitschakeling in de kwartfinale van de CL met 1-2 tegen Inter.

Alle mogelijke prijzen behaald in deze 8jaar behalve de community shield, dus op zoek naar een club in moeilijkheden nu om terug op te bouwen of toch mijn laatste jaar contract uit te dienen om deze prijs er te kunnen aan toevoegen.

Prijzenkast:
Premier League: 1x (2024)
Championship: 1x (2018)
League 1: 1x (2017)
FA cup: 1x (2018)
Efl cup: 4x (2020,2022,2023,2024)
Champions League: 1x (2023)
Wk voor clubs: 1x (2023)
Europa League: 1x (2021)
Europese Supercup: 1x (2023)

Bordeaux, Hertha Berlijn, Parma, Espanyol degraderen nu dus dat zouden mooie projecten kunnen worden alsook Bayern, Dortmund, Napoli, AC Milan die belangstelling tonen nadat ze in de middenmoot eindigden.

[ Voor 4% gewijzigd door scargreg7 op 29-02-2020 00:52 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

@scargreg7 Zeer mooie prestaties! (y)

Hier ben ik bijna rijp voor het bejaardentehuis:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/01sMB1x.png

Mijn trainingscarrière in-game is inmiddels langer dan die van Dick Advocaat in real life ;)

[ Voor 25% gewijzigd door Jorgen op 29-02-2020 00:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• scargreg7
@Jorgen Dat zijn ook een aantal trofeeën in de kast! Ik ben nog een eindje verwijderd met net 500 wedstrijden mijlpaal gehad te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

scargreg7 schreef op zaterdag 29 februari 2020 @ 00:49:
@Jorgen Dat zijn ook een aantal trofeeën in de kast! Ik ben nog een eindje verwijderd met net 500 wedstrijden maalpijl gehad te hebben.
Dit is dan ook een savegame die al een jaar draait.
Speeltijd 60 dagen, 5 uur en 53 minuten.

Enne, maalpijl? :P

[ Voor 5% gewijzigd door Jorgen op 29-02-2020 00:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• scargreg7
Jorgen schreef op zaterdag 29 februari 2020 @ 00:59:
[...]

Dit is dan ook een savegame die al een jaar draait.
Speeltijd 60 dagen, 5 uur en 53 minuten.

Enne, maalpijl? :P
Oeps, het werd wat laat 😅😁

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
Er gebeuren echt nog gekke transfers in de game.

Chelsea is zojuist akkoord gegaan met een tegenbod voor Brobbey (ze openden met 40 miljoen...), en betalen nu 70 miljoen, met nog eens 10 miljoen na 50 wedstrijden, en 10 miljoen na 10 interlands. En dan nog 40% van de volgende transferbedrag....

En dat voor een 18 jarig talentje dat niet eens in de basis staat bij mij

#edit: Och, ik heb Brobbey ook niet nodig, Haaland scoort net 6 goals tegen Feyenoord :+

[ Voor 11% gewijzigd door Hoogie2004 op 29-02-2020 23:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Net 27 miljoen betaald voor een 16-jarig talent. :o Dat is meteen ook gelijk mijn duurste speler ooit. Mijn vorige duurste speler kostte 20 miljoen, in 2045.

Onderstaande speler is onder mijn leiding gedebuteerd in het nationale team van Engeland destijds.
Nu enkele jaren later, blijkt ie nog altijd lekker te draaien. 86 interlands - 82 goals. :)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/l0ibadB.png

[ Voor 45% gewijzigd door Jorgen op 01-03-2020 04:03 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Met Italië de bronzen medaille behaald op het WK van 2062 in Zuid-Afrika. Deze 3e plaats is voor de Azzurri de beste klassering sinds de titelwinst op het Wereldkampioenschap in 2006.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• scargreg7
scargreg7 schreef op zaterdag 29 februari 2020 @ 00:38:
[...]

8ste seizoen (2023-2024) bij Sunderland toch gebleven met als één doel: Premier League eindelijk winnen.

Snel werd er een kloof geslagen waardoor we eindelijk de titel pakten met 88ptn, respectievelijk 12ptn meer dan Tottenham en Liverpool. Meer dan verdiend en met de Europese super cup (6-4 winst tegen Dortmund) en WK voor clubs (7-0 tegen Palmeiras werden Bijna alle prijzen behaald met Sunderland die we ooit konden winnen. Als je daarbij de Efl cup (1-0 winst tegen Liverpool) dan weet je dat het een fantastisch seizoen werd met 4 prijzen.
Enige minpunt was de uitschakeling in de kwartfinale van de CL met 1-2 tegen Inter.

Alle mogelijke prijzen behaald in deze 8jaar behalve de community shield, dus op zoek naar een club in moeilijkheden nu om terug op te bouwen of toch mijn laatste jaar contract uit te dienen om deze prijs er te kunnen aan toevoegen.

Prijzenkast:

Bordeaux, Hertha Berlijn, Parma, Espanyol degraderen nu dus dat zouden mooie projecten kunnen worden alsook Bayern, Dortmund, Napoli, AC Milan die belangstelling tonen nadat ze in de middenmoot eindigden.
Seizoen 9 (2024-2025) ging van start bij Sunderland waar we besloten te blijven tot de community shield, enige prijs in Sunderland die nog overbleef om te winnen waar Chelsea verslaan werd met 2-0. Alle prijzen binnen dus tijd om andere lucht op te snuiven.

Inter werd voor de Community Shield al afgewezen, enkel AC Milan en Bordeaux kwamen nog in aanmerking, Bordeaux net gedegradeerd werd het dus.

Veel jong talent in Bordeaux en kuis gehouden in de kern, resultaat voor 79milj verkocht en 16milj aangekocht, Bordeaux is meteen financieel gezond en onze filosofie van Trust in Youth konden we meteen toepassen.

Ligue 2: Kampioen met een recordaantal punten van 91, 17ptn meer dan achtervolger Auxerre.
Ligabeker: Uitgeschakeld door Paris FC in de voorronde
Coupe de France: Uitgeschakeld in de 9de ronde door Angers

Zo sterk in het kampioenschap, zo zwak in de bekers maar meteen terug promoveren was de boodschap. Volgend seizoen is de ambitie top 10 met hopelijk een uitschieter in een beker om Europees voetbal te halen.

Prijzenkast:
Community Shield: 1x (2024)
Ligue 2: 1x (2025)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nwnc
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 07:28
Zo, Inimini heeft het goed gedaan zeg.

Inventaris

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/PuBDowH.png

Gaat lekker zo in de Champions League! 4 x 3 = 12 punten :) Nu dus al overwinteren zekergesteld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Opnieuw CL, return tegen Rapid Wien. Invaller scoort 2 x in dezelfde minuut. Dat is nog eens een gouden wissel.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/ZL5l0DN.png

Helaas nét niet perfect in de Champions League van 2062/2063:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/79U9Fzr.png

Gelukkig niks verloren en 16 punten is natuurlijk uitstekend. Alleen Spurs en Real wisten met hetzelfde aantal punten de groepsfase te eindigen.

In 2059/60 vierde met 5 punten
In 2060/61 eerste met 12 punten
In 2016/62 derde met 8 punten

Volgende ronde mogen we naar Catalonië voor een onderonsje met Barcelona.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/HvftyfA.png

[ Voor 63% gewijzigd door Jorgen op 03-03-2020 16:06 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Dan komt de baan bij Cibalia vrij, blijkt het toch een irritant vraaggesprek te zijn met het bestuur. Heb ik er helemaal geen zin meer in om bij hen te gaan trainen. :S Alleen al het feit dat ze me vroegen of ik solliciteerde voordat ik ontslagen werd vanwege ondermaatse prestaties, schopte tegen het zere been bij mij. Ik heb minder wedstrijden gespeeld dan alle andere clubs in de competitie en sta - mits ik de volle winst pak - gewoon netjes tweede op maar 2 punten achterstand. Net of dat ineens crisis is ofzo. De rest van de vragen ging ook nergens over. Ik wilde best naar Cibalia gaan, maar ga nu gewoon sowieso ze afwijzen. Dan maar wachten op een club die wel normale vragen stelt. Mocht het volgende gesprek ook zo gaan, nou, wellicht dat ik er dan tegen die tijd anders over denk, maar nu is het jammer dan voor hen. Opties (minus de clubs die wel aan de Donau spelen, maar nog nooit in een actieve competitie) zijn dan nog Osijek, Vukovar en Bijelo Brdo.

Mafkezen! Het zijn allemaal mafkezen! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/IAHmxKi.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/VsSXGlx.png

Toch een prijs die ik niet vaak voor elkaar krijg. Geregeld dat een speler hem wint, maar dan zijn ze kort daarvoor al net verkocht naar het volgende team. Toch mooi om hem te winnen. Goed voor de transferwaarde (hoop ik). Speler zelf bljift kritisch. Na zijn felicitatie, zegt ie: "dankjewel, maar komend jaar moet het wel beter" :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhain
Wellicht kan iemand van jullie mij het e.e.a. uitleggen.. misschien bijna off-topic, maar probeer t toch ;)

Ben momenteel nog manager bij Bodens BK en zit even te kijken naar de locaties van m'n tegenstanders. Ik kom met m'n team uit in de 4e divisie Zweden (semi-pro). Meeste spelers hebben een contract van 200-800 Euro per maand. Het is van het niveau, dinsdag/donderdag trainen en zaterdag wedstrijd. Een van de tegenstanders is Ytterhogtal (ook IRL). Dat is bijna 9 uur rijden!
Hoe verplaatst zo'n team zich? Rijden ze in auto's achter elkaar aan en overnachten dan? Maar dan kost je dat op vrijdag toch ook een vrije dag iedere keer?
Ook bij Honningsvag had ik een paar enorm verre tegenstanders.. en dit is natuurlijk wel vaker het geval.
Ik vond iedere zaterdag ruim een uur naar Zeeland rijden al *!@^#& (en dan nog terug)
Weet iemand hoe dit in z'n werk gaat..?

[ Voor 5% gewijzigd door Rhain op 05-03-2020 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extigo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17-06 16:37
Rhain schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 14:36:
Wellicht kan iemand van jullie mij het e.e.a. uitleggen.. misschien bijna off-topic, maar probeer t toch ;)

Ben momenteel nog manager bij Bodens BK en zit even te kijken naar de locaties van m'n tegenstanders. Ik kom met m'n team uit in de 4e divisie Zweden (semi-pro). Meeste spelers hebben een contract van 200-800 Euro per maand. Het is van het niveau, dinsdag/donderdag trainen en zaterdag wedstrijd. Een van de tegenstanders is Ytterhogtal (ook IRL). Dat is bijna 9 uur rijden!
Hoe verplaatst zo'n team zich? Rijden ze in auto's achter elkaar aan en overnachten dan? Maar dan kost je dat op vrijdag toch ook een vrije dag iedere keer?
Ook bij Honningsvag had ik een paar enorm verre tegenstanders.. en dit is natuurlijk wel vaker het geval.
Ik vond iedere zaterdag ruim een uur naar Zeeland rijden al *!@^#& (en dan nog terug)
Weet iemand hoe dit in z'n werk gaat..?
Ik denk dat ze in dit geval een dag van tevoren vertrekken en dan in een hotel verblijven. Zelfde geldt denk ik voor bijvoorbeeld de Bundesliga waarbij een wedstrijd tussen Freiburg en Union Berlin ook een reis van ruim 7 uur met zich meebrengt (820 km ongeveer).

Steam

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rhain
demo31051987 schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 14:46:
[...]
Ik denk dat ze in dit geval een dag van tevoren vertrekken en dan in een hotel verblijven. Zelfde geldt denk ik voor bijvoorbeeld de Bundesliga waarbij een wedstrijd tussen Freiburg en Union Berlin ook een reis van ruim 7 uur met zich meebrengt (820 km ongeveer).
Bij de profs snap ik dat wel :P Spelersbus (of vliegen), overnachten etc. Maar op semi-prof/amateur niveau.. wat ik zeg, een dag van te voren vertrekken.. d.w.z. op vrijdag vertrekken (of op maandag pas thuis komen).. dan moet men toch ook vrij vragen bij werkgever? want van een salaris van 200-800 per maand kan men in Zweden/Noorwegen toch niet leven denk ik zo, of krijgen ze voedsel bonnen van de club :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/JGTn4mC.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/gdd9MeF.png

O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sleeon
Nieuwe update uit met alle transfers.
Meer info;
https://www.footballmanag...bruary-transfers-now-live

Further database updates covering February transfer window
Stability fixes
Fix for ‘Disable First Transfer Window Activity’
Tweaks to lighting for matches and Newgen faces
Competition tweaks and updates across a number of leagues
Fix for right-clicking on training sessions
Various other UI improvements across the game

[ Voor 56% gewijzigd door Sleeon op 06-03-2020 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Het zal er allicht mee te maken hebben, dat ik big spender ben geweest de afgelopen transferperiode, maar onderstaande bericht heb ik volgens mij nog nooit eerder gezien in FM:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/MNFRnR2.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
Jorgen schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 23:57:
[...]

Het zal er allicht mee te maken hebben, dat ik big spender ben geweest de afgelopen transferperiode, maar onderstaande bericht heb ik volgens mij nog nooit eerder gezien in FM:

[Afbeelding]
Volgens mij wordt dat overzicht toch altijd getoond na het (zomerse?) transfer window..

Wel lekker uitgaves :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Hoogie2004 schreef op zaterdag 7 maart 2020 @ 08:04:
[...]

Volgens mij wordt dat overzicht toch altijd getoond na het (zomerse?) transfer window..

Wel lekker uitgaves :P
Misschien valt het me nu pas op dan. 🤷🏻‍♂️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleeon
RB Leipzig ook echt op 1...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleeon
Komende week krijg ik een nieuwe laptop, knallen met FM! Zin in.
Nu nog een leuke club bedenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/9DI8KUQ.png

Met 2 wedstrijden te gaan, nog steeds dezelfde 6 punten achterstand op de nummer 1.
Met nog 1 wedstrijd te gaan nog maar 3 punten achterstand. 1-7 uit gewonnen bij Partizan.
Hopen op een gelukje in de laatste wedstrijd.

Edit: wel gewonnen; maar Vojvodina ook. Tweede geworden met 82 punten.

Edit 2: Nu ook met Italië prolongatie van de Nations League misgelopen door in de finale van 2063 te verliezen van Spanje.
Enerzijds allemaal prima prestaties dit jaar (1/2 finale beker, 2e plaats competitie, 2e plaats Nations League), maar tegelijkertijd voelt het allemaal als "net niet". Dat moet dus beter. Wel zijn we nu gestegen in de ranglijst van Europese clubs en zijn we nu de 24e club van Europa. Daarmee staan we o.a. boven Schalke, PSV, Chelsea, Dortmund, Juventus en Benfica. Dunav en Farul zijn na mijn vertrek ver afgezakt, naar respectievelijk de 47e en 48e plaats. Leverkusen, Bayern en City maken de top 3 uit. V.w.b. de Nederlandse clubs zien we Ajax (8), Utrecht (9), Vitesse (14) en Feyenoord (21) boven ons.

[ Voor 66% gewijzigd door Jorgen op 07-03-2020 23:05 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Op 1 juli 2063 kwamen bij mijn beide gewenste Kroatische teams vacatures vrij. Ik heb daarom voor de zekerheid mijn save ook onder een andere naam opgeslagen en daarna ontslag genomen en bij allebei de clubs gesolliciteerd. Mocht ik niet aangenomen worden, dan kan ik mijn huidige carrière bij IMT Novi Beograd nog even voortzetten.

Het gaat in dit geval om HNK Vukovar 1991, uit rivierhaven Vukovar, gelegen aan de monding van de Vuka in de Donau. De andere optie is NK BSK Bijelo Brdo, uit Bijelo Brdo, gemeente Erdut, gelegen nabij de monding van de Drau in de Donau.

Even afwachten of de gok van mijn ontslag goed uitpakt. Bij de vorige 2 keer wel, dus ik heb goede hoop.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/FswZJHP.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/EjnvQCN.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/bMc7Xr6.png

Edit:

Met gepaste trots en zo mogelijk nog grotere opluchting, kan ik u allen mededelen dat mijn avontuur langs de Donau nu officieel een vervolg in Kroatië gaat krijgen. Niet Vukovar als grootste Kroatische stad aan de Donau, maar wel het kleine Bijelo Brdo krijgt een nieuwe manager bij de plaatselijke FC. Hiermee zeg ik vaarwel Belgrado, dankjewel IMT en hallo Kroatië!

Bij dezen presenteer ik u de nieuwe manager van NK BSK Bijelo Brdo! :)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/JpPBrz6.png

Afbeeldingslocatie: https://seeklogo.com/images/N/nk-bsk-bijelo-brdo-logo-E06FF003E7-seeklogo.com.png

[ Voor 27% gewijzigd door Jorgen op 08-03-2020 01:22 ]

Pagina: 1 ... 10 ... 20 Laatste