[Multi] Football Manager 2020 Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 20 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-09 06:35

Phydomir

Dennis

Gisteravond was de update via Steam in ieder geval al doorgekomen. Zowaar een goal waarbij een IF de bal aflegde aan de mee opgekomen andere IF bij een counter en die hem zo kon binnen schuiven.

Ben nu net begonnen aan het 4e seizoen bij Lyon. In de zomer behoorlijke versterking op het middenveld kunnen halen, een "wonderkid" striker en een nieuwe keeper. Ik zal als ik thuis ben wel even de exacte namen noemen en wat screens maken.

In de competitie 5 gespeeld, 4 winst en een keer gelijk tot nu toe. In de Champions League ingedeeld bij Porto, Roma en Ludogorets . Eerste poule wedstrijd 3-1, thuis, van Porto gewonnen. Dat is dus een lekker begin.
Ben benieuwd of dit seizoen PSG eens wat punten gaat laten liggen want die zijn de afgelopen drie seizoenen met meer dan 100 punten kampioen geworden. Ik zat er afgelopen seizoen het dichtstbij met 90 punten. Volgens mij is dat in de meeste competities ruim voldoende voor het kampioenschap, maar niet in Frankrijk.

[ Voor 66% gewijzigd door Phydomir op 04-12-2019 09:54 ]

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhain
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 05-05 16:37
Ondanks de blessures toch met veel pijn en moeite door kunnen bekeren in de Irn-Bru Cup en de Scottish Cup. 0-0 met penalties door en 1-0 tegen een team dat een league lager uitkomt. Daarna ging het alsnog even goed mis..
Ik zag gisteren nog een mooie term voorbij komen wat betreft de FM dip, maar kan m zo snel niet vinden. Zo ben je 12 wedstrijden ongeslagen sinds het begin van het seizoen en zo krijg je 3 verlies partijen achter elkaar om je oren :(
Na flink wat agressieve speaches en praat sessies én nog een speler de laan uit gestuurd te hebben konden we net op tijd het tij doen keren. Tegen de nr 2 werd thuis met 2-0 gewonnen.
Zit nu precies op de helft van m'n 1e seizoen. 1e plaats met 6 punten voorsprong op de nr's 2 en 3. Moet goed komen toch..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 05:53
Hoogie2004 schreef op woensdag 4 december 2019 @ 07:28:
[...]

Kun je die afbeeldingen misschien iets groter maken, met zoomen worden ze compleet onleesbaar, en nu zijn ze zo :+ :
[Afbeelding]
Oh haha, had de afbeeldingen op m'n Retina Mac gemaakt en verkleind.
Zal nieuwe maken.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

Rhain schreef op woensdag 4 december 2019 @ 10:34:
Ik zag gisteren nog een mooie term voorbij komen wat betreft de FM dip, maar kan m zo snel niet vinden. Zo ben je 12 wedstrijden ongeslagen sinds het begin van het seizoen en zo krijg je 3 verlies partijen achter elkaar om je oren :(
Dat vind ik ook een van de moeilijkste dingen aan FM. Zoals afgelopen seizoen met Lyon. Had na de jaar wisseling alles gewonnen tot in maart. Daarna ging het ineens heel slecht. Wist weinig te winnen en we scoorde gewoon niet. Heb toen geloof ik 3 of 4 keer achter elkaar 0-0 gespeeld. Nu had ik die winter wel 2 hele belangrijke spelers verkocht maar daarna nog steeds 8 of 9 keer gewonnen op rij.

Ik weet dan nooit zo goed hoe ik kan achter halen waardoor dat ineens komt. Is het de tactiek? Ik heb een vrij jong team, worden die nerveus van het feit dat we echt mee doen om de titel. Is het die ene wedstrijd in de beker tegen PSG die we dik verloren? Als het dan ineens niet meer gaat lijkt het alsof niets meer helpt.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
Rhain schreef op woensdag 4 december 2019 @ 10:34:
Ondanks de blessures toch met veel pijn en moeite door kunnen bekeren in de Irn-Bru Cup en de Scottish Cup. 0-0 met penalties door en 1-0 tegen een team dat een league lager uitkomt. Daarna ging het alsnog even goed mis..
Na flink wat agressieve speaches en praat sessies én nog een speler de laan uit gestuurd te hebben konden we net op tijd het tij doen keren. Tegen de nr 2 werd thuis met 2-0 gewonnen.
Zit nu precies op de helft van m'n 1e seizoen. 1e plaats met 6 punten voorsprong op de nr's 2 en 3. Moet goed komen toch..
Dat was ik. ;)

https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/60801384

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goelan
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 17-06 07:27
Ik probeer altijd in teamgesprekken en 1 op 1 gesprekken met spelers iedereen weer te motiveren (trainingsprestaties of wedstrijdprestaties loven). Meestal gaat het dan wel wat beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeVliegendeNLer
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23:36
Naar welke eigenschappen kijken jullie altijd bij het aantrekken van een assistent?

Ik kijk altijd naar beoordelen spelerskwaliteit + potentie, tactische kennis en motiveren evt.

Mis ik nog iets belangrijks?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YES
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 23:22
DeVliegendeNLer schreef op woensdag 4 december 2019 @ 12:48:
Naar welke eigenschappen kijken jullie altijd bij het aantrekken van een assistent?

Ik kijk altijd naar beoordelen spelerskwaliteit + potentie, tactische kennis en motiveren evt.

Ik check altijd even of zijn speelstijl ongeveer overeenkomt met wat ik wil

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rhain

Volgens mij man management, maar weet niet hoe dat in het Nederlands is..
Overigens zie je tegenwoordig welke statistieken belangrijk zijn voor een rol. In het groen aangegeven primair, secundaire stats zijn in het blauw aangegeven..

even een voorbeeld:
Afbeeldingslocatie: https://fmbrotherhood.com/wp-content/uploads/2019/08/nicolas-pepe-fm19-arsenal-confirmed-signing-2019-2020.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ivysaur
  • Registratie: Augustus 2014
  • Niet online
@DeVliegendeNLer Als ik genoeg geld heb na een aantal jaar. Haal ik een assistent met 20 tactische kennis enzo, Beoordelen speler niveau, en wat people management. Dan geef ik hem de opdracht om die irritante briefings te doen en bovendien de tegenstander-instructies. Hoef ik dat niet elke keer weg te klikken of niet zelf in te vullen. Hoppa werkt altijd.

Oh ja, en zorgen dat de assistent ook dezelfde tactieken als jouw gebruikt. Dus bij zijn voorkeuren bv 4-4-2 heeft.

[ Voor 14% gewijzigd door Ivysaur op 04-12-2019 15:57 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rivanov
Helaas op penalties de Supercup verloren van Barcelona.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/TXMgvEH.png

Hier nog een overzicht van m'n transfers tot nu toe (nu wel leesbaar ;))

Seizoen 1:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/OXLbTTt.png

Seizoen 2 (huidig):

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/OXLbTTt.png

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

Hierbij het overzicht van mijn zomer transfers:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/eXDRMkl.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/CDVjvxr.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Xk38tY6.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/eR5KyJl.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/finW11B.png

En dan nog even DE aankoop van vorig seizoen:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/yTtcQnW.png

Waarom Barcelona hem voor 325K heeft laten gaan weet ik nog steeds niet. Wat een beest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivysaur
  • Niet online
https://www.mirror.co.uk/...plains-uefas-new-21019816

Das mooi, want in FM vind ik het ook een gedrocht. Haalt alles uit het spel wat voetbal zo mooi maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLoldebroek
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 12-08 08:42
Rivanov schreef op donderdag 21 november 2019 @ 12:51:
[...]

Kits: FC’12 van FMSlovakia en sindskort voor enkele competities de PR kits van SerbianFM (nieuwe stijl en hebben nog beperkt aanbod)

Logo’s: TCM Logopack

Faces: Cut Out Facepack van sortitoutsi.net

Skin: TCS 2020 skin met eigen aanpassingen

Downloaden via www.fmscout.com :

Stadions: FMT Stadium Superpack

Steden: Vitrex City Pack

Trophies: Trophy Pack
Vraagje.

Wat betreft de steden pack, kan ik op fmscout, alleen deze uit 2017 vinden, deze werkt ook bij 2020?
https://www.fmscout.com/a...es-adapted-from-flut.html

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ivysaur
  • Niet online
@NLoldebroek Probeer het eens. Clubs and spelers hebben een ID aangewezen. Alle foto's ook, dus het zou moeten werken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
NLoldebroek schreef op woensdag 4 december 2019 @ 23:17:
[...]

Vraagje.

Wat betreft de steden pack, kan ik op fmscout, alleen deze uit 2017 vinden, deze werkt ook bij 2020?
https://www.fmscout.com/a...es-adapted-from-flut.html
Ale graphics werken gewoon. Vanaf FM 09 tot heden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 04:24

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Rivanov schreef op woensdag 4 december 2019 @ 16:57:
Helaas op penalties de Supercup verloren van Barcelona.

[Afbeelding]

Hier nog een overzicht van m'n transfers tot nu toe (nu wel leesbaar ;))

Seizoen 1:

[Afbeelding]

Seizoen 2 (huidig):

[Afbeelding]
Dat is 2 x dezelfde afbeelding...

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Goelan
Ivysaur schreef op woensdag 4 december 2019 @ 18:50:
https://www.mirror.co.uk/...plains-uefas-new-21019816

Das mooi, want in FM vind ik het ook een gedrocht. Haalt alles uit het spel wat voetbal zo mooi maakt.
[off-topic]

Geheel andere discussie natuurlijk, maar laten we vooral geen 10-20 cm speling nemen. Dan gaan we vervolgens weer discussie krijgen als het 11 of 21 cm is.
“It’s okay if you don’t rule someone offside if it’s one centimetre. Because the meaning of offside is that I have to have some kind of advantage.
Grappig dat hij het gaat goedpraten dat wanneer iemand 1cm buienspel staat dat het niet erg is om door te spelen... Buitenspel is buitenspel. Zo moeilijk is het toch niet. Het enige wat ze moeten doen is dat het in alle situaties precies hetzelfde is en niet met zelf getekende lijntjes laten zien dat ze gelijk hebben, terwijl de rest van de wereld ziet dat het niet zo is. Ik ben, persoonlijk, erg blij met de VAR. Dat het niet altijd in mijn voordeel uitvalt daar heb ik mee te leven. Het spel is in mijn ogen eerlijker geworden, omdat er tenminste gekeken kan worden naar discutabele situaties.

[/off-topic]

Vlak voor het einde van de winterstop werd Blind voor 37.5 miljoen (!) weggekocht. Dat is toch niet verkeerd voor een 30 jarige speler. Voor hem in de plaats heb ik Merih Demiral voor +/- 20 miljoen gekocht van Juventus. Vanavond maar eens starten met de 2e seizoens-helft. Ik wil eigenlijk mijn jeugd trainings personeels leden eens goed onder de loep nemen. Waar letten jullie nog meer op naast 'werken met jeugdspelers' en eventueel een bepaalde training (aanvallend, verdedigend etc.)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

Ik let ook altijd op motiveren. Vooral bij jonge spelers lijkt me dat wel belangrijk.

Gaan ze trouwens in de toekomst het CL schema omgooien. Zit nu in het vierde seizoen en dan speel ik 3 weken achter elkaar, dan twee weken niet en dan weer 3 weken achter elkaar in de groepsfase.

Overigens wel al na 4 wedstrijden geplaatst voor de knockout ronde. Al 2x van Roma gewonnen (uit door een 1-0 achterstand in blessuretijd om te buigen naar een 2-1 overwinning.), Porto thuis 3-1 en uit makkelijk van Ludogorets gewonnen. Rest van de poule gebruiken om jonge spelers wat speeltijd te geven.

Ook in de competitie gaat het lekker. 10 gespeeld, 9 gewonnen en alleen op de openingsdag gelijk gespeeld. PSG inmiddels wel 2x gelijk gespeeld dus met twee punten voorsprong 1e.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard117
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 20:21
Ik zit nu in de winterstop van mijn eerste seizoen bij Feyenoord. Ik heb bij aanvang van het seizoen besloten om de selectie te houden zoals hij is en op basis van het verloop van het seizoen te gaan kijken wat voor versterkingen ik wil.

Om te beginnen heb ik het met een 4-1-2-3 opstelling achterin behoorlijk dichtgetimmerd wat uit blijkt uit het feit dat we de minst gepasseerde verdediging zijn met pas 9 goals tegen en maar 1 nederlaag (3-2 tegen ajax). Toch staan we aanvallend ook ons mannetje, elke wedstrijd hebben we 20-30 schoten maar er vliegen er maar zo weinig in. Hierdoor hebben we al 7x gelijk gespeeld en staan we in de winterstop maar 4e op al 10 punten achterstand op koploper PSV.

Dilemma waar ik mee zit, op linksbuiten heb ik Larsson die qua stats veel beter is dan jeugdspeler Azarkan. Maar die jongen maakt wel de goals, die heeft nu in alle competities 15x de kans gekregen en er al 7 goals inliggen. 1:2 voor een linksbuiten is geen slecht gemiddelde. Maar aan de andere kant, Larsson scoort minder, maar geeft weer meer assists. Dus dat wordt nog een leuke puzzel.

Europa League ben ik door beide voorrondes gekomen maar 2 overwinningen in de groepsfase waren bij lange na niet genoeg voor overwinteren in Europa. In de 1e ronde beker tegen Den Bosch heb ik een v. Bommeltje gedaan, reservespelers het veld op gestuurd en na een rode kaart en verlengen 4-3 verloren :X

Einde van het seizoen verlopen veel contracten van mijn staf, waar dan meteen de bezem door heen kan. Want er lopen er te veel bij waarbij de stats niet helemaal matchen met de functie die ze hebben. Kortom, het wordt weer lekker puzzelen om de boel op de rit te krijgen.

iRacing Profiel - www.volgaspics.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18:36
Iets te vroeg feest zitten vieren.
De 4e plek van vorig seizoen geeft ons toch geen EL2 plek.
De beker is gewonnen door de nr7 en dus geen Europees voetbal voor ons :/

Klote is dat de 3e plek gewoon haalbaar was en op 1 wedstrijd tegen de nr3 verloren is gegaan.

Nu maar weer een nieuw seizoen met de Ramblers. Aangezien elke sollicitatie die ik weg stuur dezelfde reactie krijgt: ze weten niet wie ik ben ":"/

Zijn in dit nieuwe seizoen al weer onderweg en staan na 6 wedstrijden 1e.
Denk dat dit grotendeels is omdat we de groep bij elkaar hebben gehouden (niemand wilde komen).
Cork en Dundalk staan zoals gewoonlijk aan het begin van het seizoen zeer laag, maar zullen wel weer 1e en 2e worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YES
Toch mijn game met Roma maar weer gedumpt en voor PSV gegaan. Heb gewoon zin om met Ihattaren, Bergwijn en Malen te gaan spelen, kijken hoe ver ze PSV kunnen brengen en proberen Ajax voorbij te gaan. Ze beginnen alledrie echt goed aan het seizoen.

Ik heb Exequiel Palacios opgehaald bij River, dat zal misschien een aardige standaardaankoop worden deze FM? Daarnaast Palomino van Atalanta opgehaald, wat ouder al maar een degelijke verdediger die mijn manke en blinde achterin (Schwaab en Viergever vind ik helemaal niets) een beetje kan ontlasten.

Johan Cruijff schaal helaas met 2-1 aan Ajax moeten laten en de CL ook niet gehaald doordat Porto te sterk was. Maar de competitie wel goed begonnen, thuis met 2-1 gewonnen van Ajax en na 8 wedstrijden nog ongeslagen. Malen topscorer met 8 doelpunten uit 7 potjes.

Erick Gutierrez doet het overigens ook heel goed en staat in de belangstelling van Man U en Tottenham, ben benieuwd of daar flinke biedingen op komen in de winter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stijninho
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 18-02-2024
Onlangs heb ik Emerson (DL) gekocht na een goed scoutverslag (83, 3,5 sterren en 100% gescout). Ik laat hem tekenen en plots krijg ik nog eens een verslag van hem waar hij maar 59 krijgt van beoordeling en slechts 2,5 sterren. Beiden waren goeie scouts.

Zijn er nog mensen die dit tegenkomen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extigo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:02
Stijninho schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 10:02:
Onlangs heb ik Emerson (DL) gekocht na een goed scoutverslag (83, 3,5 sterren en 100% gescout). Ik laat hem tekenen en plots krijg ik nog eens een verslag van hem waar hij maar 59 krijgt van beoordeling en slechts 2,5 sterren. Beiden waren goeie scouts.

Zijn er nog mensen die dit tegenkomen ?
Hoe oud was het eerste scoutverslag? Het kan zijn dat je toen op een andere positie zat als club. Als je ondertussen andere (betere) spelers hebt aangetrokken, kan het zijn dat het verslag niet meer overeen komt met de actualiteit. Ik doe altijd eerst een hernieuwd scoutverslag aanvragen voordat ik de transfer daadwerkelijk doorzet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stijninho
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 18-02-2024
demo31051987 schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 10:04:
[...]

Hoe oud was het eerste scoutverslag? Het kan zijn dat je toen op een andere positie zat als club. Als je ondertussen andere (betere) spelers hebt aangetrokken, kan het zijn dat het verslag niet meer overeen komt met de actualiteit. Ik doe altijd eerst een hernieuwd scoutverslag aanvragen voordat ik de transfer daadwerkelijk doorzet.
Niet oud, net voor ik de deal bevestigde. Vandaar ook mijn verbazing. En de laatste scout had het wel correct want heeft in mijn team maar 2,5 sterren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extigo
Stijninho schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 10:25:
[...]

Niet oud, net voor ik de deal bevestigde. Vandaar ook mijn verbazing. En de laatste scout had het wel correct want heeft in mijn team maar 2,5 sterren.
Dat is inderdaad raar. Wat zijn de stats van de beide scouts?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rickskeg99
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 19-09 13:07
YES schreef op donderdag 5 december 2019 @ 17:15:
Toch mijn game met Roma maar weer gedumpt en voor PSV gegaan. Heb gewoon zin om met Ihattaren, Bergwijn en Malen te gaan spelen, kijken hoe ver ze PSV kunnen brengen en proberen Ajax voorbij te gaan. Ze beginnen alledrie echt goed aan het seizoen.

Ik heb Exequiel Palacios opgehaald bij River, dat zal misschien een aardige standaardaankoop worden deze FM? Daarnaast Palomino van Atalanta opgehaald, wat ouder al maar een degelijke verdediger die mijn manke en blinde achterin (Schwaab en Viergever vind ik helemaal niets) een beetje kan ontlasten.

Johan Cruijff schaal helaas met 2-1 aan Ajax moeten laten en de CL ook niet gehaald doordat Porto te sterk was. Maar de competitie wel goed begonnen, thuis met 2-1 gewonnen van Ajax en na 8 wedstrijden nog ongeslagen. Malen topscorer met 8 doelpunten uit 7 potjes.

Erick Gutierrez doet het overigens ook heel goed en staat in de belangstelling van Man U en Tottenham, ben benieuwd of daar flinke biedingen op komen in de winter.
Viergever heeft het bij mij in seizoen 1 meer dan prima gedaan in mijn 3 mans defensie. Ondanks aanvoerder te zijn is hij in het tweede seizoen voorgegaan door van Drongelen. Zelfde geldt voor Baumgartl die voorbij is gegaan door Markovic

Speel momenteel met het volgende team:
Zoet
Markovic - Osbispo - Van Drongelen
Dumfries - Marcos Antonio - Een Griek waar van ik de naam even kwijt/Willems
Antony - Mo - Bruma
Haaland

Btw: Weet iemand nog een goede verdediger voor libero? Speel momenteel met Osbipo op die plek. Vorige seizoen voornamelijk met Hendrix op die positie gespeeld. Maar ben nu op zoek naar een

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Richard117
Ze hebben de Feyenoord-scouting in ieder geval goed gesimuleerd. Ik stuur mijn scouts met een blanco opdracht naar het Frans Jeugdinventatietoernooi, daar lopen echt wel een paar pareltjes rond waar heel de wereld achteraan zit. En ik krijg een eindrapportage: "we konden geen geschikte spelers vinden" 8)7

De hoogste tijd dat deze zomer de bezem door de staf gaat ;w

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YES
Richard117 schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 11:00:
Ze hebben de Feyenoord-scouting in ieder geval goed gesimuleerd. Ik stuur mijn scouts met een blanco opdracht naar het Frans Jeugdinventatietoernooi, daar lopen echt wel een paar pareltjes rond waar heel de wereld achteraan zit. En ik krijg een eindrapportage: "we konden geen geschikte spelers vinden" 8)7

De hoogste tijd dat deze zomer de bezem door de staf gaat ;w
Tja, als de hele wereld achter die pareltjes aan zit is hun reputatie wellicht al te ver gestegen/onhaalbaar voor Feyenoord en zijn ze dus niet geschikt voor je? Dan doen je scouts het wel goed :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard117
YES schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 11:23:
[...]

Tja, als de hele wereld achter die pareltjes aan zit is hun reputatie wellicht al te ver gestegen/onhaalbaar voor Feyenoord en zijn ze dus niet geschikt voor je? Dan doen je scouts het wel goed :P
Zit wat in. Maar ik stuur de scouts met een blanco opdracht weg, dan moeten ze mij gewoon rapportages over spelers sturen en is het aan mij/bestuur de taak om te beoordelen of zo'n transfer haalbaar is :P

Maar serieuzer: Ik heb zelf die teams ook eens bekeken, en er zitten ook spelers bij waar nog geen (massale) interesse in is en als ik een scout specifiek naar die speler vraag komt er wel een goede rapportage uit.
Het gaat mij niet om die pareltjes, ik snap ook wel dat die niet zomaar haalbaar zijn. Maar helemaal niets vinden kan niet...

[ Voor 7% gewijzigd door Richard117 op 06-12-2019 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

Weet inmiddels ook waarom het Champions League schema in het 4e sezioen op de schop gaat. Het WK in Qatar welke in de winter wordt gespeeld. In november en december gewoon geen competitie en dan de rest van het seizoen op elkaar gepropt. In ieder geval tot en met februari iedere week twee wedstrijden. Wat een onzin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YES
Richard117 schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 11:41:
[...]

Zit wat in. Maar ik stuur de scouts met een blanco opdracht weg, dan moeten ze mij gewoon rapportages over spelers sturen en is het aan mij/bestuur de taak om te beoordelen of zo'n transfer haalbaar is :P

Maar serieuzer: Ik heb zelf die teams ook eens bekeken, en er zitten ook spelers bij waar nog geen (massale) interesse in is en als ik een scout specifiek naar die speler vraag komt er wel een goede rapportage uit.
Het gaat mij niet om die pareltjes, ik snap ook wel dat die niet zomaar haalbaar zijn. Maar helemaal niets vinden kan niet...
Dat is wel vreemd inderdaad. Vervelend ook. Ik heb mijn scouting bij PSV flink omgegooid maar ze komen op zich ook met bijzondere rapporten aanzetten. Spelers die niet super goed zijn en mega veel geld moeten kosten, en nauwelijks/geen echte targets.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Determination, level of discipline, motivating, tactical knowledge, man management, judging player ability, judging player potential. Als ik me vooral richt op spelen met jeugd, dan ook die eigenschap.

Liefst een paar interlands achter zijn naam, omdat het spel, zeker bij nationale teams, nadruk legt in de berichten dat een nieuw staflid wel of geen internationale ervaring heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLoldebroek
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 12-08 08:42
Hallo FM'ers,

FM 2019 lukt het volgende me nog:
Scouting > filter > geavanceerd: dan alles uitzetten, behalve: 'gescoute spelers geplaatst op de transferlijst' + 'recente transferlijst' + 'aangeboden contractvernieuwing' + 'aangeboden contract bij een andere club' + 'aanbeveling van nieuwe staf'

Nu lukt het me niet, om in te stellen, herkenbaar voor iemand?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Jorgen schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 03:22:
[Afbeelding]

Seizoen 2061/2062 loopt best lekker. CL mag op zich iets beter, maar ik heb ook nog weinig te klagen. Uit verloren bij Rapid; thuis gewonnen. Gelijk tegen Dinamo en gewonnen van United. Tegen die 2 moet ik dus ook nog.

Het kan werkelijk nog alle kanten op. 1 punt in de komende wedstrijd en ik ben zeker van overwinteren. 1 x verliezen in de komende wedstrijd tegen United en het wordt al een stuk spannender. Als Rapid dan ook hun komende wedstrijd wint van Dinamo (thuis) moet ik flink oppassen. Ik kan eerste worden in de groep, maar ook laatste wanneer we alledrie op 7 punten eindigen achter Dinamo.
Met een 0-0 tegen Manchester United en Rapid Wien dat met 4-1 van Dinamo won, kan ik in elk geval geen laatste meer worden. Overwinteren in Europa is dus sowieso zeker. Het hangt nu van de laatste wedstrijd tegen Dinamo af, of we doorgaan in de CL, of toch de EL in gaan.

Helaas ging die laatste wedstrijd tegen Dinamo met 4-2 verloren, waar Rapid en MU 2-2 gelijkspeelden. Hiermee ben ik helaas 3e in de groepsfase geworden. wel overwinteren, maar in het 2e Europese toernooi dus.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/OeSRXjF.png

[ Voor 11% gewijzigd door Jorgen op 06-12-2019 21:14 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Rhain
Ik dacht even dat ik helemaal gek werd...

Resumé:
Halverwege het seizoen stond ik met Falkirk fier bovenaan, maar een reeks van 12 wedstrijden ongeslagen werd teniet gedaan door 3 verlies partijen op rij.
Met een overwinning op de nr2 dacht ik dat het lek boven was.. maar niets bleek minder waar.
Verlies, winst, verlies, verlies.
Het laatste verlies was uit tegen de nr laatst, 1-0.

Erop of eronder:
De thuis wedstrijd tegen de nr. 8 Forfar Athletic stond op het programma. De koppositie was nog in handen, maar voor hoelang..
Het plan was om vol op de aanval te gaan, 4-2-2-2 met wingers, iets dat ik zovaak had gedaan in de eerste seizoens helft met thuis wedstrijden..
Ik had m'n topspits (door blessure) vervangen door de net gehuurde 18-jarige Dapo Mebude. Alleen de naam al! Acceleration 17, Balance 17, Pace 17, Finishing 12 (over de rest van de stats zwijgen we vooralsnog ;). Maar dit zijn mooie stats voor een club als Falkirk.

De eerste minuten verstreken, kansen voor mij.. maar het eerste beeld toonde een aanval van Forfar.. 0-1. 10 minuten onderweg. Hoe bestaat het dacht ik... Dan maar standje op very attacking waardoor we bleven aanvallen, maar niemand die de bal tussen de palen kreeg, verschrikkelijk. Rust.

Mijn donderspeech galmde nog door de gang, maar voordat we met onze ogen konden knipperen kregen we zelfs de 0-2 om de oren.
Ik werd GEK. Ik was er helemaal KLAAR mee. HOE KRIJG JE HET VERZONNEN.

Maar bij de pakken neer zitten? Nee, als ik m'n dochter en haar team IRL coach stop ik ook niet met coachen, zelfs niet bij 0-15 achterstand! Dan maar over op een 3-5-2 en wat wissels.
En jawel! Mebude was snel weg, legt hem terug op Joselu, Joselu met een zee van ruimte, maar schiet tegen de keeper.. bal voor de voeten van Mebude.. GOAL! En hij pakt de bal. Yes! Hij snapt het. Gaan!

Nog meer kansen volgen. 81e minuut, corner, m'n links-buiten, klein van stuk, knikt hem binnen bij de 1e paal. Gelukkig! Op z'n minst een punt gered..

Maar dan.. 5 minuten later.. m'n keeper bereikt met een uittrap direct m'n wonderkid in spé.. hij draait, zet aan, en haalt vanaf 25 meter VERWOESTEND uit! 3-2!! Ik juich! Ik spring! Mijn vrouw verklaard me voor GEK!
Het laatste signaal klikt.

Fijne avond en prettig weekend aan iedereen die dit topic volgt :Y)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Zolang je je vrouw daarna maar af en toe bedankt voor haar begrip gedoogbeleid, komt het allemaal goed. :+

Mooi geschreven @Rhain

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18:36
Pakweg halverwege het seizoen met de Ramblers en we doen nog mee om de top 3 :D

Kreeg een uitnodiging van de Rijnburgse Boys. Ik werd niet aangenomen, ze vonden het gesprek goed maar vonden me niet de juiste keuze.
Denk dat ik dit maar als compliment zie.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

Wat een pegel @Rhain !

Mijn 4e seizoen bij Lyon zit erop. Wederom een heel goed seizoen gedraaid en als PSG niet had bestaan dan hadden we een behoorlijke volle prijzenkast gehad.

In de competitie wederom heel lang goed mee gedaan op een punt of 3 van PSG maar die verliezen gewoon niet, letterlijk! Op 7 gelijke spelen na weer alles gewonnen en met 100 punten kampioen. Wel hun slechtste seizoen van de 4 :+ Wij netjes op 91 punten 2e en Marseille ver achter ons op 72. In bijna iedere andere grote competitie was ik met dit punten aantal kampioen geweest. Mijn nieuwe aankopen hebben zo'n beetje allemaal heel goed gespeeld met Eduardo Camavinga als uitblinker. Pas 20 jaar en nu al een van de beste spelers in heel Frankrijk.

In de Champions League ging het ook heel lekker. Loting was zwaar met Bayern in de 1e knockout ronde maar door een geweldige comeback uit 3-2 gewonnen nadat we 2-0 achter stonden. Thuis was het billen knijpen nadat we 1-0 achter kwamen door dit moment:

[YouTube: Lyon 0-1 Bayern Munich - Match Highlights]

Toen we daarna ook nog eens 30 minuten met 10 man door moesten was het helemaal raak maar volgehouden. Hierna was Barcelona de tegenstander. Eerst uit en eigenlijk compleet van de mat gespeeld maar toch "maar" met 3-2 verloren. Thuis al na 5 minuten met 1-0 achter maar wonder boven wonder 3-1 gewonnen en door naar de halve finale. Zoals de rest van het seizoen werd deze droom ook bruut verstoort door PSG. Twee keer 1-0 verloren maar nog steeds ene prestatie om trots op te zijn.

Oh ja, in de beker ook in de halve finale van PSG verloren |:(

Ondanks dat het eigenlijk best wel goed gaat toch wel wat frustratie. PSG is zo machtig, hebben zo'n fanatische selectie en zo veel geld. Doordat de rest van de teams eigenlijk al helemaal niets in te brengen hebben, wordt het heel lastig om kampioen te worden. Volgend seizoen weer een kans.

Ik zat ook eens te denken wat ik nou eigenlijk wil met deze save en heb besloten dat ik mezelf als doel zet om de competitie te winnen in ieder van de vijf grote landen met een team wat (in-game) al minstens 5 jaar geen kampioen is geworden. Ben denk ik met de moeilijkste competitie begonnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

@Phydomir Dat is eigenlijk wel een mooie uitdaging om zo in Frankrijk kampioen te worden. Nu is het in Duitsland denk ik ook niet heel eenvoudig met een oppermachtig Bayern. Frankrijk is wel al jaren een land dat het met clubs-met-veel-titels-op-rij doet. Eerst Lyon en nu PSG weer.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

d:)b d:)b

Denk dat ik ook maar ga solliciteren. Steaua Boekarest of Watford of zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickskeg99
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 19-09 13:07
Weet iemand of er ook face/logopack is van alleen de BPL?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
rickskeg99 schreef op zondag 8 december 2019 @ 18:08:
Weet iemand of er ook face/logopack is van alleen de BPL?
https://www.fmscout.com/c-fm20-logos.html

TCM logopack is ook aan te raden www.tcmlogos.com, of deze als je een hoge resolutie gebruikt aangezien deze pack “2X” logo’s bevat https://community.sigames...logos-for-fm20-pack-20v1/.

[ Voor 33% gewijzigd door Rivanov op 08-12-2019 19:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ivysaur
  • Niet online
@Jorgen Gewoon solliciteren bij je plaatselijke club. Dan allerlei jonge gasten scouten. Ze hebben in het voorjaar volgens mij vaak schoolvoetbal, dus daar scouten enzo. Je langzaam opwerken tot de top. Of tot je favoriete club en die EL/CL-waardig maken door jouw uitmuntende scoutingskennis. :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• On_E
  • Registratie: Oktober 2004

On_E

Housemusic

Na 6 seizoenen bij Utrecht en 4 bij Valencia heb ik in 2030 getekend bij Tottenham. De club is in de afgelopen 10 jaar nooit hoger dan 6e geëindigd, dus een leuke uitdaging hopelijk. :)

Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhain
@Phydomir laatste keer FM (2015) had ik FC Metz omhoog gewerkt in Frankrijk, maar PSG was toen ook al oppermachtig. Op een gegeven moment wordt je er doodmoe van. Knap dat je dit al 4 seizoen!

Net het ijzersterke optreden van m'n nieuweling Mebude was hij ook de wedstrijd daarop de man die ons op de been hield. Maar helaas, een golf van blessures trok weer door het complex. Ook Mebude mocht 7 weken vanaf de kant meekijken. Slechte resultaten volgde weer.
We naderen de ontknoping van het seizoen. Met 1 punt voorsprong moet ik het nog 8 wedstrijden volhouden. Maar de volgende wedstrijd is uit naar de nr2. Mebude is net wel/niet op tijd fit. Sowieso een risico dus. Maar ik zie het somber in. Afgelopen 3 wedstrijden 3x gelijkspel. Het is dat wij de minste verlies punten hebben waardoor we 1e staan (7x gelijk, 7x verlies). We gaan het zien..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

Het kan vrij frustrerend zijn ja. Vorige seizoen is letterlijk alles verpest doordat ik gewoon niet van PSG kon winnen.
Heb gisteren tot de winterstop van het 5e seizoen doorgespeeld en het ziet er wederom goed uit en al beter dan vorig seizoen omdat ik de Franse Johan Cruijff schaal heb gewonnen door 2-1 van PSG te winnen en het uit op een 1-1 heb weten te houden in de competitie. Wedstrijd die we eigenlijk hadden moeten winnen. Maakte in de 86e minuut de 0-1 maar kregen in de laatste minuut van blessuretijd toch de 1-1 om de oren. Staan nu 2 punten achter PSG. Zij 2x gelijk en wij 3x gelijk. Rest gewonnen. Staan wederom een straatlengte voor op nummer 3.

In de Champions League makkelijk de poule met Bayern, Leipzig en Slavia Praag door gekomen met 13 punten (thuis verloren van Bayern, uit gelijk). Nu in de eerste knock-out ronde tegen Juventus. Die staan tot nu toe 5e in de Serie A en hebben dus geen fantastisch seizoen. Ik geef ons wel kans.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ivysaur
  • Niet online
Dit is me nooit eerder overkomen.. Droomde dat ik naar allkeyshop ging om FM2020 te kopen. Zag zelfs hoe ik navigeerde door de menu's en de poppetjes op het veld spelen. Volgens mij heb ik een verborgen verlangen. Hihi.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Gisterenavond is hotfix 20.2.1 uitgekomen:
20.2.1 Changelist
-----------------------

- Fix for users encountering crashes before/after matches taking place
- Fix for rare issue when user encounters crash when attempting to add an additional tactic
- Fix for rare issue where users are unable to go past 'Match Preview' screen before a match
- Fix for users unable to enter password via game status screen on low resolution systems

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• YES
Ik ben aanbeland op 1 januari 2020. Nog voordat ik me besefte dat de transfermarkt open ging kwam Bayern met een bod van 14,5 miljoen op Dumfries. Ik vroeg vervolgens 40. Bayern ging naar 21,5. Ik wil Dumfries niet kwijt dus ik vroeg koppig nogmaals om 40. Dat zal ze leren, ze zullen nu wel terugkrab.. huh, acceptabel?

Oké. Dumfries dus waarschijnlijk voor 40 miljoen weg :+

Update: hij weigert het contract van Bayern :o

[ Voor 6% gewijzigd door YES op 10-12-2019 08:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YES
Pfff, leuke transferwindow zeg.

Dumfries dus niet naar Bayern omdat hij zelf niet wilde, had hem best kunnen missen denk ik. Komt vervolgens Juventus met een schamele 14 miljoen, onderhandelingen lopen op niets uit. Wordt meneer pissig. Nou ja, draait hopelijk wel weer bij.

Laatste dag van de transferwindow komt Arsenal met 25 miljoen voor Bergwijn. Stel ik 60 voor, vinden ze dat prompt helemaal prima. Had ik niet verwacht en baal ik wel van. Als je zoiets uitonderhandeld kan je niet meer terugkrabbelen vind ik zelf, dus Bergwijn is vertrokken,

Als vervangers nog wel zowel Almada en Barreal van Velez binnen weten te halen. Volgens mij wel grote talenten en vooral Almada kan er meteen in komen.
Ook huur ik Gabriel Barbosa nog even van Inter nadat hij terugkeerde van Flamengo.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rhain
Wat ik dan toch wel mooi vind aan FM;
Na de blessure van Mebude was scoren echt weer een drama. Na 4 weken was hij weer fit en scoort direct weer (of de wedstrijd daarna, weet niet meer precies). Vervolgens zie je in het commentaar na zijn goal "that's exactly why they missed him last matches" oid. Dat zijn toch mooie details van het spel

[ Voor 5% gewijzigd door Rhain op 10-12-2019 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleeon
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 17-09 13:27
Zit in 2022 met ons aller Ajax.
Alle basisspelers zijn er gewoon nog, dat vind ik toch wel beetje onrealistisch, als er interesse is, nieuw contract aanbieden en ze blijven voor altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

Als je echt wil dan kan je ze wel houden ja. In mijn Lyon save had Amine Gouiri echt een doorbraak seizoen (23/24) en in de winter kwam Liverpool met een bod van 90M. Dan zeg ik geen nee. Zo deed ik het bij Ajax ook altijd. In het echt zou zo'n bod ook altijd worden geaccepteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeVliegendeNLer
YES schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 12:30:
Pfff, leuke transferwindow zeg.

Dumfries dus niet naar Bayern omdat hij zelf niet wilde, had hem best kunnen missen denk ik. Komt vervolgens Juventus met een schamele 14 miljoen, onderhandelingen lopen op niets uit. Wordt meneer pissig. Nou ja, draait hopelijk wel weer bij.

Laatste dag van de transferwindow komt Arsenal met 25 miljoen voor Bergwijn. Stel ik 60 voor, vinden ze dat prompt helemaal prima. Had ik niet verwacht en baal ik wel van. Als je zoiets uitonderhandeld kan je niet meer terugkrabbelen vind ik zelf, dus Bergwijn is vertrokken,

Als vervangers nog wel zowel Almada en Barreal van Velez binnen weten te halen. Volgens mij wel grote talenten en vooral Almada kan er meteen in komen.
Ook huur ik Gabriel Barbosa nog even van Inter nadat hij terugkeerde van Flamengo.
Kun je dan niet snel op 'transfers' klikken en de stekker uit de onderhandelingen trekken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YES
DeVliegendeNLer schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 15:43:
[...]

Kun je dan niet snel op 'transfers' klikken en de stekker uit de onderhandelingen trekken?
Dat is precies wat ik bedoel met "Als je zoiets uitonderhandeld kan je niet meer terugkrabbelen vind ik zelf". Ik heb zelf de 'gok' genomen door te onderhandelen voor 60, dat was mijn grens. Alleen ik rekende er totaal niet op dat ze het zouden accepteren. Als ik hem absoluut niet had willen missen had ik elk bod gewoon moeten weigeren. Vandaar dat ik in dit soort gevallen de speler wel laat gaan. Dan had ik maar niet moeten bluffen door de onderhandeling aan te gaan zeg maar ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Goelan
60 miljoen is op zich ook een heel mooi bedrag toch! Als ik spelers voor 60 miljoen kan verkopen dan (afhankelijk van welke club je bent) vind ik het wel prima. Dan kan ik weer een nieuwe speler kopen/doorschuiven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YES
60 miljoen is inderdaad een prima bedrag en heb er al goede vervangers voor terug kunnen halen en nog een smak geld over. Alleen is het ook leuk als je zulke gasten iets langer kan houden om er echt succes mee te hebben. Nu heb ik er net een half seizoen mee gespeeld ;) Dat maakt het jammer, maar over het geheel genomen gewoon een prima deal inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeVliegendeNLer
Waarschijnlijk weet ik het antwoord al, maar ik vraag het toch voor de zekerheid. Kun je met Ajax Amateurs de Eredivisie halen of niet? Iemand enig idee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• quovadis25
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 00:11
DeVliegendeNLer schreef op woensdag 11 december 2019 @ 12:18:
Waarschijnlijk weet ik het antwoord al, maar ik vraag het toch voor de zekerheid. Kun je met Ajax Amateurs de Eredivisie halen of niet? Iemand enig idee?
is niet mogelijk. Je zal altijd minimaal 1 afdeling lager spelen dan de hoofdmacht. Mocht Ajax zakken, dan ben je verplicht om ook te degraderen indien je in dezelfde reeks zou terecht komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeVliegendeNLer
quovadis25 schreef op woensdag 11 december 2019 @ 14:03:
[...]

is niet mogelijk. Je zal altijd minimaal 1 afdeling lager spelen dan de hoofdmacht. Mocht Ajax zakken, dan ben je verplicht om ook te degraderen indien je in dezelfde reeks zou terecht komen
Thanks. Ik weet natuurlijk dat Ajax Am onderdeel is van Ajax, maar ik twijfelde of ze meer gezien worden als satellietclub of als onderdeel van, en zo ook in FM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lremcol
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 19-09 20:57
Het spel is niet altijd even realistisch maar dat hoeft ook niet.
Ik heb met Ajax 2 spelers verkocht, Kenneth Taylor en nog een talent die in mijn B speelde, kreeg ik in totaal 170 miljoen voor en ze speelde niet eens in mijn basiselftal.
Voor 130 miljoen heb ik de Ligt terug weten te halen, met kop en schouder beste speler van de eredivisie en ook van de wereld ongeveer. Hij verdiend wel zo'n 15 miljoen per jaar ongeveer, nou ja kleinigheidje. Heb ik er wel voor over voor zo'n speler.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/yTKtK5o.png

Na vijf seizoenen is het dan eindelijk zo ver. Kampioen!!

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/6oBo74s.png

Zoals voorspeld moest het en seizoen worden zoals PSG ze al een aantal jaren heeft. Ongeslagen en 100 punten of meer. Lang leek het erop dat ik weer tweede zou worden maar zo rond maart lieten ze ineens punten liggen waardoor we gelijk kamen in punten. Toen wij daarna thuis overtuigend wonnen met 2-0 van PSG was het zaak dit vol te houden. Met nog twee wedstrijden te gaan nog steeds 3 punten voor en thuis tegen Caen die 18e stonden. Als het volgende, bij een 0-0 stand, in de 75e minuut, je dan gebeurd dan zakt de moed je wel even in de schoenen.

[YouTube: Lyon 2-1 SM Caen - Match Highlights]

Gelukkig wisten we in de 85e minuut gelijk te maken en in de allerlaatste seconde een corner binnen te koppen waardoor we, gezien ons doelsaldo, eigenlijk al kampioen waren. Op de laatste speeldag een 2-2 gelijk spel bij Lille zorgde er voor dat we met 1 punt voorsprong de titel pakte!

In de Champions League was het wederom een mooi seizoen waarin we uiteindelijk in de halve finale van Man. City verloren. Thuis nog een keurige 1-1 maar uit met 4-0 van het veld gespeeld. Tikkie geflatteerd aangezien wij na de 2-0 vol in de aanval gingen, wat niet werkte. Hiervoor nog wel Juventus en Liverpool uit het toernooi geknikkerd.

In de Franse beker in de 1/4e finale verloren van PSG met 3-1 na verlenging.

Nu is de grote vraag, wat gaan we doen. Ik heb nu echt wel een heel goed team en met één of twee versterkingen kan ik denk ik wel voor de Champions League gaan maar de Franse competitie is echt geen hol aan. Er zijn te weinig teams niet echt weerstand kunnen bieden tegen ons en PSG. Hierdoor zal het waarschijnlijk steeds hetzelfde blijven. Net wel, net geen kampioen.

Al even rond zitten kijken naar wie er zoals kampioen is geworden en het is Liverpool eindelijk gelukt in Engeland na 6 jaar City. Mooie clubs daar om naar te kijken zijn natuurlijk Man Utd, Arsenal, Chelsea en Tottenham.
In Italië is het allemaal wat spannender. Daar hebben Milan, Napoli en Inter de laatste drie jaren gewonnen. Dan blijven eigenlijk alleen Roma en Lazio over die al tijden niet meer gewonnen hebben. Atalanta zou ook een mooie zijn om die voor het eerst kampioen te maken.
In Duitsland is Bayern al 11 jaar oppermachtig. Maar afgelopen jaar wel met maar 73 punten. Lang niet zo dominant als PSG. Dortmund zou een mooie club zijn maar ook Leverkusen of Borussia zijn kandidaten.
In Spanje blijft qua grote clubs alleen Atletico over nadat valencia 3 jaar geleden kampioen is geworden. Anders wellicht Villareal of Sevilla maar dat is echt wel een grotere opgave.

En dan is het natuurlijk ook nog zo dat ik daar maar net een aanbod van moet krijgen of zelf op moet solliciteren als er een plekje vrij komt. Van dat rijtje zijn er nu plekken vrij bij Roma, Tottenham en Sevilla. Keuzes.....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YES
DeVliegendeNLer schreef op woensdag 11 december 2019 @ 15:15:
[...]

Thanks. Ik weet natuurlijk dat Ajax Am onderdeel is van Ajax, maar ik twijfelde of ze meer gezien worden als satellietclub of als onderdeel van, en zo ook in FM.
Met het risico dat ik ten overvloede reageer: het is ook bij een club met een samenwerking op te zoeken:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/NxbB5P8.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YES
Gefeliciteerd! Mijn ervaring met het uitschakelen van een enorm dominante topploeg in FM is dat als je ze eenmaal achterhaalt hebt, je die ploeg vaak ook direct voorbij kan gaan. Ik ben ooit (volgens mij FM 2016) met Torino begonnen en voorkwam maar net dat Juventus 10 keer op rij kampioen werd. Echter daarna was het meteen helemaal gedaan met ze en werd ik de dominante ploeg. Was wel een tijdje leuk maar als je echt een stuk beter bent dan de concurrentie en ook Europees succes begint te boeken kan je wel veel makkelijker dominant blijven en jeugdopleidingen beroven van hun beste talenten waardoor je de beste blijft, rijkste blijft etc. Dan kan je uitdaging wel een keer weg zijn.

Dus misschien zou ik in jouw plaats nog proberen Europees meer succesvol te worden, of als je dat niet ziet zitten zou ik snel ergens in een nog spannende competitie een subtopper proberen te gaan managen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

De stap gemaakt. Na interviews bij Totteham, Roma en Atlético Madrid aangenomen bij Atlético Madrid. Die hadden ook nog een mooie vraag in het interview. Of 319M aan transfer budget genoeg was :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeVliegendeNLer
YES schreef op woensdag 11 december 2019 @ 17:42:
[...]

Met het risico dat ik ten overvloede reageer: het is ook bij een club met een samenwerking op te zoeken:
[Afbeelding]
Maar wat nou als ik de samenwerking opzeg?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• vuurtjih
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 20-09 10:33
Afbeeldingslocatie: https://gyazo.com/cf25e7770e840d627c241ee0f4084277.png

Wat een belachelijk goede speler zeg, en hij is 15 _O-
Als ik die toch kon kopen :9~

1+12 | Polo 6R BlueGT 140PK | PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhain
En zo lelijk en vervelend kan FM zijn..

M'n maat Dapo Mebude, 7 uit 7 en de laatste wedstrijden wederom belangrijk.
Laatste wedstrijd van het seizoen.. we moeten winnen om de titel te veroveren.. Maar de ene na de andere 1-op-1 kans wordt verprutst door m'n oogappel. Ook andere ballen gaan er op onverklaarbare wijze niet in. 17 schoten, waarvan 8 op doel. 0-0.
Gedoemd tot de 2e plaatst na 36 wedstrijden. De titelstrijd verloren op doelsaldo. Enorm, maar dan ook enorm frustrerend..

Momenteel bezig met de play-offs, en ook daar, weer niet tot scoren komen. Ik denk dat Mebude nu 7(!!) 1-op-1 kansen heeft gemist in de afgelopen 2 wedstrijden..
M'n eerste leg van de playoffs is net klaar.. 17 kansen (7 on goal).. 0 doelpunten. Jeeej...

edit:
En door met m'n 2e leg.. 7x 1-op-1 mis, tel er maar weer 2 bij op. Ben er echt helemaal klaar mee. Kun je tegen een speler zeggen dat hij niet meer 1-op-1 mag, gewoon verbieden?
'71 minuut .. JAAAA goaal, de bevrijdende 1-0!! oh wacht.. offside :O
Uiteindelijk in extra tijd nu wel 2x weten te scoren.
We gaan door naar de finale (wederom een tweeluik)..
Ik heb er een hard hoofd in. Op deze manier wil je niet eens promoveren, weet niet wat we een niveau hoger te zoeken hebben. Maar aan de andere kant, nog een jaar vertoeven in de League One is ook geen pretje..

[ Voor 28% gewijzigd door Rhain op 11-12-2019 22:09 ]

• YES
Rhain schreef op woensdag 11 december 2019 @ 21:47:
En zo lelijk en vervelend kan FM zijn..

M'n maat Dapo Mebude
Nou je hebt er in ieder geval een maat bij, zo mooi kan FM dus ook zijn :P

Bij mij heeft Malen ook periodes dat hij kans op kans mist, voornamelijk als hij enigszins schuin op de goal af voor een 1 op 1 met de keeper gaat. Maar daar staan ook ongelofelijke reeksen tegenover (hij had op een gegeven moment in 7 wedstrijden 18 goals). Bijzonder wel hoe 'grillig' deze versie daarin is. De vorm van mijn ploeg is ook redelijk grillig, fantastische reeksen worden zo afgewisseld met 4x op rij niet winnen.

• Rhain
YES schreef op donderdag 12 december 2019 @ 07:22:
[...]

Nou je hebt er in ieder geval een maat bij, zo mooi kan FM dus ook zijn :P

Bij mij heeft Malen ook periodes dat hij kans op kans mist, voornamelijk als hij enigszins schuin op de goal af voor een 1 op 1 met de keeper gaat. Maar daar staan ook ongelofelijke reeksen tegenover (hij had op een gegeven moment in 7 wedstrijden 18 goals). Bijzonder wel hoe 'grillig' deze versie daarin is. De vorm van mijn ploeg is ook redelijk grillig, fantastische reeksen worden zo afgewisseld met 4x op rij niet winnen.
M'n maat is het niet meer. Uit wist ik nog 1-1 te spelen. Mebude mocht op de bank beginnen. Laatste 10 minuten invallen en jawel.. 1-op-1.. mis. Maar vooruit. Vervolgens thuis 1-0 voorkomen. Weer een invalbeurt en WEER 1-op-1 mis. Vervolgens wordt het 1-1. In de 78e.. vanuit buitenspel de tegenstander 1-op-1 met mijn keeper.. goal.. dag promotie.

Vandaag eens denken of ik met dit spel door ga. Klink heel flauw wellicht, maar dit slaat werkelijk nergens op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YES
Rhain schreef op donderdag 12 december 2019 @ 07:49:
[...]

M'n maat is het niet meer. Uit wist ik nog 1-1 te spelen. Mebude mocht op de bank beginnen. Laatste 10 minuten invallen en jawel.. 1-op-1.. mis. Maar vooruit. Vervolgens thuis 1-0 voorkomen. Weer een invalbeurt en WEER 1-op-1 mis. Vervolgens wordt het 1-1. In de 78e.. vanuit buitenspel de tegenstander 1-op-1 met mijn keeper.. goal.. dag promotie.

Vandaag eens denken of ik met dit spel door ga. Klink heel flauw wellicht, maar dit slaat werkelijk nergens op.
Ja snap ik, balen!
Volgens mij is het ook iets in het spel, dat je veel 1 op 1 kansen krijgt (en mist). Als er echt een hoog percentage in goals omgezet werd had ik met PSV echt meerdere keren met 10-0 kunnen winnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Goelan
vuurtjih schreef op woensdag 11 december 2019 @ 21:02:
[Afbeelding]

Wat een belachelijk goede speler zeg, en hij is 15 _O-
Als ik die toch kon kopen :9~
Wat een bizar goede speler zeg. Ik denk dat ik weinig regens heb gezien van 15 die zo verschrikkelijk goed zijn.
Het valt mij op dat, ondanks de patch, er bij mij ook enorm veel 1 op 1 kansen worden gemist. Vooral Haaland (die elke andere kans er in ramt) weet ze 1 op 1 niet te maken.

Vanavond maar weer eens verder met m'n save. De laatste tijd te weinig tijd gehad om echt verder te komen.

[ Voor 34% gewijzigd door Goelan op 12-12-2019 08:12 ]

• dimmak
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17-09 22:00
Mijn Ajax savegame is verpest. Heb per ongeluk mijn beste 17 jarige regen een contract gegeven van 450k per week. :') Ach tijd voor een nieuwe uitdaging.

Weet er iemand nog een leuke club om mee te beginnen die een b elftal hebben en een onder de 19 team? Voorgaande versies ging vaak ik voor Dynamo Dresden, maar die hebben geen b elftal.

Het liefst geen Engeland trouwens.

• Phydomir

Phydomir

Dennis

1 op 1s zijn nogal overdreven sinds de patch ja. Die komen voornamelijk door verdedigers die de bal er overheen gooien. Dat lijkt ook veel te veel te gebeuren. Ook erg irritant dat er nooit wordt afgelegd door IF/W op de vrij staande spits die hem in kan tikken.

Pre-season bij mijn nieuwe club doorlopen maar wat de drama heeft het bestuur er daar van gemaakt zegt. Geen fatsoenlijke links-back, 1,5 aardige centrale verdediger. Matige wingers/IF's. Heb behoorlijk wat transfers gedaan waarvan ik als ik weer thuis ben wel wat van zal laten zien. Eerste 3 La Liga wedstrijden gedaan en met 2x winst en 1x gelijk een prima start.

[ Voor 41% gewijzigd door Phydomir op 12-12-2019 09:17 ]

• Rhain
dimmak schreef op donderdag 12 december 2019 @ 09:02:
Mijn Ajax savegame is verpest. Heb per ongeluk mijn beste 17 jarige regen een contract gegeven van 450k per week. :') Ach tijd voor een nieuwe uitdaging.
Dat is balen! Maar heb je toevallig niet meerdere savegames gemaakt? Dat is dan bij deze een tip.. zo nu en dan ook even meerdere saves opslaan, maakt niet uit bij welk spel overigens..

@Goelan & @YES .. en natuurlijk is geen 1 spel perfect, maar laat het dan ook consistent 1-op-1 bij de tegenstander fout gaan.. maar nee.
Maar goed, genoeg gezegd. Eens kijken of ik niet ontslagen wordt en hoe ik de zomer kwa transfers door kom. Ik wil het spel nog niet links laten liggen.

Ik speelde dit seizoen voornamelijk 4-4-2 met route-one omdat daar de selectie een beetje naar was én het past een beetje bij het Engelse/Schotse voetbal. Zelf ben ik meer voorstander van een 4-3-2-1 opstelling. In ieder geval 1 spits met 2 wingers. Misschien dit maar eens doordrukken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YES
Rhain schreef op donderdag 12 december 2019 @ 09:25:
[...]

@Goelan & @YES .. en natuurlijk is geen 1 spel perfect, maar laat het dan ook consistent 1-op-1 bij de tegenstander fout gaan.. maar nee.
Ik benader het een beetje als volgt: zijn de resultaten met mijn ploeg (PSV), het spelersmateriaal en dergelijke meegenomen, over het geheel genomen en alleen kijkende naar uitslagen/stand op de ranglijst, realistisch? Bij mij is dat zeker het geval, ik sta 2e op 2 punten van Ajax, lig er in de Europa League uit in de eerste knock-out ronde na de groepsfase.
Wel staat, voor mij, als een paal boven water dat het spel nog niet echt lekker in balans is. Fantastische maar tegelijkertijd onrealistisch goede reeksen wissel je af met pardoes 3 keer op rij verliezen en niet meer scoren, waardoor je seizoen in drie weken tijd voorbij lijkt te zijn terwijl je daarvoor nog uitzicht had op een droomseizoen. Bij mij houden de positieve en negatieve onrealistische zaken elkaar dus nog redelijk in evenwicht maar het kan wel behoorlijk frustrerend werken voor je beleving van het spel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dimmak
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17-09 22:00
Rhain schreef op donderdag 12 december 2019 @ 09:25:
[...]

Dat is balen! Maar heb je toevallig niet meerdere savegames gemaakt? Dat is dan bij deze een tip.. zo nu en dan ook even meerdere saves opslaan, maakt niet uit bij welk spel overigens..
Nee nooit eigenlijk, best dom als ik er bij nadenk. Ga ik toch maar eens doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YES
dimmak schreef op donderdag 12 december 2019 @ 10:19:
[...]

Nee nooit eigenlijk, best dom als ik er bij nadenk. Ga ik toch maar eens doen.
Ik heb gewoon elke week autosave. Gaat best rap als je een SSD hebt.

• Ivysaur
  • Niet online
Ik maak laat ze altijd om de drie 'saves' opslaan. 2 weken, zeg maar.

• Goelan
Ivysaur schreef op donderdag 12 december 2019 @ 10:27:
Ik maak laat ze altijd om de drie 'saves' opslaan. 2 weken, zeg maar.
Volgens mij heb ik dat ook.. hij saved in ieder geval om de zoveel games.

• Rhain
Gaat er niet zozeer om hoevaak je saved, maar maak soms even een extra save game aan..
Stel dat je ene save game verpest wordt door een verkeerde keuze (in geval van @dimmak ), of vervelender beschadigd/corrupted of wat dan ook raakt. Dan ben je vaak vele uren werk kwijt. Iets waar ik in ieder geval in het verleden van geleerd heb.. en dan heb ik het niet alleen over FM.

edit: of doet FM dit automatisch; meerdere save games aanmaken (ben niet thuis om het te checken)

[ Voor 11% gewijzigd door Rhain op 12-12-2019 10:32 ]

• Phydomir

Phydomir

Dennis

Bij mij saved hij iedere week met 3 rolling saves. Mocht er dus iets heel erg mis gaan dan is het ergste wat er kan gebeuren dat ik maximaal 3 weken opnieuw moet spelen.

• Rhain
Phydomir schreef op donderdag 12 december 2019 @ 10:32:
Bij mij saved hij iedere week met 3 rolling saves. Mocht er dus iets heel erg mis gaan dan is het ergste wat er kan gebeuren dat ik maximaal 3 weken opnieuw moet spelen.
Ah ik begon al te twijfelen, dat doen ze dan goed bij FM wat betreft rolling saves

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Extigo
Ik vind jullie nog al risky :+ . Ik gebruik een 10-rolling save elke week. Met een automatische koppeling naar mijn NAS zodat ik daar ook nog een backup heb voor het geval dat mijn harde schijf crasht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YES
demo31051987 schreef op donderdag 12 december 2019 @ 10:37:
Ik vind jullie nog al risky :+ . Ik gebruik een 10-rolling save elke week. Met een automatische koppeling naar mijn NAS zodat ik daar ook nog een backup heb voor het geval dat mijn harde schijf crasht.
En jij bent nogal paranoïde :+

Ik vind 3-rolling wekelijkse savegame meer dan genoeg. Als ik meer dan 3 weken in zou moeten halen geef ik de save al bijna op doordat er dan teveel uren in zaten die ik opnieuw moet doen. Bovendien kan ik het dan bijna niet verkroppen dat resultaten anders worden dan voordat de save naar de klote ging.

In een eerdere FM heb ik eens gehad dat ik in de halve finale van de CL uitgeschakeld werd, vervolgens een save corrupt ging, ik een week terug in de tijd moest en daarna wel doorging. Heb uiteindelijk de finale niet eens gespeeld omdat ik het zo klote vond dat het spel anders verliep.

• Extigo
Hahahaha. Het is puur toeval. Ik kies eigenlijk altijd voor de 10-file variant. Heeft ook te maken met de mogelijkheid om terug te kijken naar eerdere standen. En de Mijn Documenten map wordt automatisch gesynced met mijn NAS :P

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 22:04
Je kunt de autosave zo instellen dat hij bijvoorbeeld 3 of 5 bestanden wisselt, dan heb je altijd nog een recente save om op terug te vallen, ook als je per abuis opnieuw een save doet.

• Phydomir

Phydomir

Dennis

YES schreef op donderdag 12 december 2019 @ 10:41:
In een eerdere FM heb ik eens gehad dat ik in de halve finale van de CL uitgeschakeld werd, vervolgens een save corrupt ging, ik een week terug in de tijd moest en daarna wel doorging. Heb uiteindelijk de finale niet eens gespeeld omdat ik het zo klote vond dat het spel anders verliep.
Als het om één wedstrijd gaat dan is een instant result skin wel handig daar voor. Saven voor je begint en dan net zo lang instant resulten tot het resultaat hetzelfde is.
Heb vorige week wel een keer gehad dat mijn FM er voor zorgde dat mijn hele pc vast liep op het moment van na een wedstrijd gaan. Toen moest ik een wedstrijd over doen en die won ik toen, terwijl ik eerst gelijk had gespeeld. Voel me er nog smerig over :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RMark
  • Laatst online: 20-09 13:57
Ik vind de stabiliteit wel verbeterd. Tot 2 weken geleden speelde ik nog fm17, nooit een crash oid gehad. De versies daarvoor altijd wel wat problemen. Het ergste was bij mij denk ik dat ik een journeyman save had waarbij ik rond 2060 zat. Toen een fout bij het opslaan...had nog wel een back-up maar die maakte ik toen zelf door de save in een andere map te zetten, als ik er aan dacht. Dat had ik toen dus al een tijdje niet gedaan... 8)7 kon weer 3 jaar terug in de tijd..heb toen een paar weken geen fm aangeraakt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barriie
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 20-09 11:54
YES schreef op donderdag 12 december 2019 @ 10:02:
[...]

Ik benader het een beetje als volgt: zijn de resultaten met mijn ploeg (PSV), het spelersmateriaal en dergelijke meegenomen, over het geheel genomen en alleen kijkende naar uitslagen/stand op de ranglijst, realistisch? Bij mij is dat zeker het geval, ik sta 2e op 2 punten van Ajax, lig er in de Europa League uit in de eerste knock-out ronde na de groepsfase.
Wel staat, voor mij, als een paal boven water dat het spel nog niet echt lekker in balans is. Fantastische maar tegelijkertijd onrealistisch goede reeksen wissel je af met pardoes 3 keer op rij verliezen en niet meer scoren, waardoor je seizoen in drie weken tijd voorbij lijkt te zijn terwijl je daarvoor nog uitzicht had op een droomseizoen. Bij mij houden de positieve en negatieve onrealistische zaken elkaar dus nog redelijk in evenwicht maar het kan wel behoorlijk frustrerend werken voor je beleving van het spel.
Maat, ooit van Arsenal gehoord? :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YES
barriie schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 12:05:
[...]

Maat, ooit van Arsenal gehoord? :9
Tegenwoordig wisselt Arsenal geen fantastische reeksen meer af met dramatische. Ze zijn in real life behoorlijk stabiel matig geworden volgens mij. Al kijk ik nauwelijks meer potjes van ze. :+ (tenminste, daar doelde je op denk ik?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barriie
YES schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 12:08:
[...]

Tegenwoordig wisselt Arsenal geen fantastische reeksen meer af met dramatische. Ze zijn in real life behoorlijk stabiel matig geworden volgens mij. Al kijk ik nauwelijks meer potjes van ze. :+ (tenminste, daar doelde je op denk ik?)
Het seizoen dat Leicester kampioen werd doet nog steeds pijn. Dat was echt een dramatisch (fm) seizoen.
Tegenwoordig is het bijna niet meer om aan te zien nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YES
barriie schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 12:11:
[...]

Het seizoen dat Leicester kampioen werd doet nog steeds pijn. Dat was echt een dramatisch (fm) seizoen.
Tegenwoordig is het bijna niet meer om aan te zien nee.
Jammer, in FM is (of was?) Arsenal altijd wel een ploeg waar je gauw richting de echte top kan klimmen. Net als Tottenham overigens, al zal dat niet jouw voorkeur hebben in FM als ik het zo lees ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barriie
YES schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 13:36:
[...]

Jammer, in FM is (of was?) Arsenal altijd wel een ploeg waar je gauw richting de echte top kan klimmen. Net als Tottenham overigens, al zal dat niet jouw voorkeur hebben in FM als ik het zo lees ;)
Begin altijd met Arsenal, en je bent inderdaad aardig snel aan de top, altijd lekker om het spel te leren kennen voor de journeyman save, sta nu ook 1e. Al is Dias het aardig aan het weggooien (rood tegen Spurs, en bij terugkomst rood tegen Chelsea)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YES
barriie schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 15:53:
[...]

Begin altijd met Arsenal, en je bent inderdaad aardig snel aan de top, altijd lekker om het spel te leren kennen voor de journeyman save, sta nu ook 1e. Al is Dias het aardig aan het weggooien (rood tegen Spurs, en bij terugkomst rood tegen Chelsea)
Haha, zit in ieder geval genoeg gif in hem dus als je tegen rivalen speelt :P

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/8wPw5vV.png

Na twaalf wedstrijden mag ik niet klagen over hoe het seizoen tot nu toe gaat. Nog niet verloren en samen met Barca al een mooie voorsprong op de rest van de teams. De laatste 11 wedstrijden zelfs geen doelpunt tegen en er 10 gewonnen.

Vlak voor de zomer nog flink ingekocht om een degelijk elftal bij elkaar te kopen. Nieuwe aanwinsten zijn:

Eduardo Camavinga 110M - Mee genomen van Lyon. Was daar al ster speler en gaat nu vrolijk verder
Janathan Tah 85M - Centrale verdiger
Jorge Cuenca 4.8M - Ook bij Lyon meegenomen, prima back-up verdediger
David Alaba 60M - Verdient te veel en te veel voor betaald maar ik had echt een goede linksback nodig. Tot nu toe maakt hij het echter wel waar.
Killian Gicquel (RG) 21.5M - Hadden alleen Gabriel Jesus als echter spits. Deze als back-up en doet het best goed.
Didier Reyes 38M - Prima jonge winger die nog wel wat moet groeien maar super veel potentie.

In de winter komt ook nog Cleiton ons versterken in het doel via een free transfer.

Ondanks dat het nu hele goed gaat moet er nog wel wat versterking bij in de winter. Onze selectie is best wel dun en met een paar blessures kan het maar zo een vervelend jaar worden. Ik wil eigenlijk nog een extra verdediger erbij en een aanvallende middenvelder. Liefst iemand voor op links maar als het even kan iemand die op AML/AMC/AMR uit de voeten kan. Heb nog 44M aan transfer budget dus kan nog wel wat binnen halen voor in de breedte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

320 miljoen uitgegeven en nog 44 over? Grote bankrekening hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YES
Phydomir schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 17:29:
[Afbeelding]
Eduardo Camavinga 110M - Mee genomen van Lyon. Was daar al ster speler en gaat nu vrolijk verder
Jeetje, ik kende hem nog niet eens, wat een beest. Gelijk maar een scout achteraan gestuurd vanuit mijn PSV game :+
Pagina: 1 ... 7 ... 20 Laatste