[Multi] Football Manager 2020 Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 20 Laatste
Acties:

• quovadis25
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 00:11
Ivysaur schreef op donderdag 28 november 2019 @ 14:52:
Ah, ik zit echt dagelijks de deals in de gaten te houden, hé. 28 was wel het minimale. Ging nog even omhoog naar 29 en 30. Poeh. Geduld is echt een gave die je moet hebben, hé. Lees ook veel op SI games forum en het is weer een lekkere grote bugfest. :D
groot bugfest is wel schoon overdreven :-)

• Ivysaur
  • Registratie: Augustus 2014
  • Niet online
quovadis25 schreef op donderdag 28 november 2019 @ 16:30:
[...]

groot bugfest is wel schoon overdreven :-)
- Nou... die determination-bug was er. Zo goed als verholpen
- Custom skin bug
- 1op1 bug
- Clubvision bug. Je kan zomaar ontslagen worden. 8)7
- Allerlei ander bugjes.

Net als elk jaar. :+ Daarom pleit ik voor een 2 jaarlijkse uitgave.

[ Voor 7% gewijzigd door Ivysaur op 28-11-2019 17:27 ]

• quovadis25
Ivysaur schreef op donderdag 28 november 2019 @ 16:48:
[...]

- Custom skin bug
- 1op1 bug
- Allerlei ander bugjes.

en hoeveel bugs zijn er nu nog na de eerste patches?.
Ik dacht dat je de huidige versie bedoelde, niet de launch editie

• Ivysaur
  • Niet online
quovadis25 schreef op donderdag 28 november 2019 @ 18:22:
[...]

en hoeveel bugs zijn er nu nog na de eerste patches?.
Ik dacht dat je de huidige versie bedoelde, niet de launch editie
Nou ja. Die determination is verholpen dus dat is al heel wat. Huidige versie kan ik niet over meepraten, maar ik gok zo rond Feb 95% van de bugs wel verholpen is. Dan is het wachten tot 2021 met wederom 100+ bugs :D
Ach ja. Ik met geduld wachten op die 25 euro, hé. Heb er ook zin in. Maar blijft het jammer vinden dat het elke jaar wel raak is met een game-breaking bug of 2.

• quovadis25
Ivysaur schreef op donderdag 28 november 2019 @ 18:26:
[...]

Nou ja. Die determination is verholpen dus dat is al heel wat. Huidige versie kan ik niet over meepraten, maar ik gok zo rond Feb 95% van de bugs wel verholpen is. Dan is het wachten tot 2021 met wederom 100+ bugs :D
Ach ja. Ik met geduld wachten op die 25 euro, hé. Heb er ook zin in. Maar blijft het jammer vinden dat het elke jaar wel raak is met een game-breaking bug of 2.
heb er ondertussen al een seizoen of 6 opzitten en ik heb nog geen game-breaking bugs tegengekomen op dit moment :-)

• Ivysaur
  • Niet online
Nou, dan heb je geluk. Kan altijd, toch. Hoop alleen dat je die Clubvision bug niet tegenkomt straks. Beetje lullig als je aan alle verwachtingen voldoet en ineens ontslagen wordt. Hoppa weg 6 seizoenen.

• barriie
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 20-09 11:54
Ivysaur schreef op donderdag 28 november 2019 @ 16:48:
[...]

- Custom skin bug
- 1op1 bug
- Allerlei ander bugjes.

Wat was daar mee? heb ik niet meegekregen?

Nu de officiële game uit is, begin ik vaak een journeyman save, mensen nog ideeen voor landen om te starten?

Wel 2 baasjes in de jeugd
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/UV8sGVa.png
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/z7Wj4Pe.png

[ Voor 20% gewijzigd door barriie op 28-11-2019 19:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ivysaur
  • Niet online
@barriie Even terug lezen. Maar in het kort: Je determination + hidden stats van al je regens enzo waren gewoon altijd crap. ofwel aardig gamebreaking. Inmiddels verholpen voor nieuwe en huidige saves, dus dat is netjes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Nu online

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

barriie schreef op donderdag 28 november 2019 @ 19:16:
[...]

Wat was daar mee? heb ik niet meegekregen?

Nu de officiële game uit is, begin ik vaak een journeyman save, mensen nog ideeen voor landen om te starten?

Wel 2 baasjes in de jeugd
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ideeën genoeg; ligt er maar net aan wat je leuk vindt. Je kunt landen kiezen op basis van gekke competitieregels, of bijv op basis van clubs met een bijzonder verhaal. Of zoals ik gedaan heb, zelf een verhaal bedacht dat ik volg.

Bulgarije, Brazilië, Nederland, VS, België hebben ieder bijzondere regels.

Your Friendly Neighborhood Moderator

• barriie
Jorgen schreef op donderdag 28 november 2019 @ 20:36:
[...]

Ideeën genoeg; ligt er maar net aan wat je leuk vindt. Je kunt landen kiezen op basis van gekke competitieregels, of bijv op basis van clubs met een bijzonder verhaal. Of zoals ik gedaan heb, zelf een verhaal bedacht dat ik volg.

Bulgarije, Brazilië, Nederland, VS, België hebben ieder bijzondere regels.
Ja dat vind ik ook het vetste, maar ik eindig toch vaak in Zweden ofzo in de 4de divisie.

Hoe was Brazilie? Kun je het dan nog een beetje volgen? Ander continent lijkt me ook wel vet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jorgen
  • Nu online

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

@barriie Het is al weer een jaar of 2 geleden dat ik in Brazilië heb gespeeld, maar ik vond het altijd wel leuk daar. Zeker met al die regionale kampioenschappen, heb je daar in elk geval genoeg te doen. Als je een mod kunt vinden die ook de serie D heeft, kun je helemaal je lol op. Geloof dat die regels zo zijn dat je pas bij een bepaalde eindstand in de regionale divisie of beker je kwalificeert voor de reguliere competities. Ik heb in Brazilië inmiddels gespeeld met Santos, Sao Paulo, Corinthians, etc. Vond het in elk geval wel vermakelijk. Leukste Zuid-Amerikaanse save had ik in Colombia. Veel goede clubs die aan elkaar gewaagd zijn en ook kans om ver te komen in de Zuid-Amerikaanse bekers.

Zelf zou ik nog graag een keer een Amerikaanse save doen, maar ik snap al die transferregels nooit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AequitasII
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 22:22
barriie schreef op donderdag 28 november 2019 @ 20:50:
[...]

Ja dat vind ik ook het vetste, maar ik eindig toch vaak in Zweden ofzo in de 4de divisie.

Hoe was Brazilie? Kun je het dan nog een beetje volgen? Ander continent lijkt me ook wel vet.
Je kan ook Pentagon challenge doen. Op elk continent de champions league, nationale competitie en beker winnen met een club in een bepaald land. Beginnen als een werkloze, onervaren trainer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ivysaur
  • Niet online
Ik zou eens kijken in het Noorden. Zweden en Noorwegen zijn leuke competities. Nadeel is dat als je eenmaal EL/CL waardig bent dat je dan nadeel kan ondervinden dat je niet in hetzelfde pas loopt als de andere landen die een ander seizoen-dinges hanteren.

Als het lukt om te overwinteren dan heb je weleens kans dat het moeilijk gaat worden, omdat je spelers kwijt raakt, vakantie, vormverlies, enz. Gloeiende irritant. Daarom zou ik het tof vinden als Si Games een nieuwe 'feature' uitbrengt dat jou als speler de overige clubs van de competitie kan vragen of ze bereid zijn over te stappen naar het reguliere seizoenkalender.

• barriie
AequitasII schreef op donderdag 28 november 2019 @ 20:59:
[...]

Je kan ook Pentagon challenge doen. Op elk continent de champions league, nationale competitie en beker winnen met een club in een bepaald land. Beginnen als een werkloze, onervaren trainer.
Klinkt ook wel vet (lastig)! Beginnen als een werkloze, onervaren trainer is sowieso het plan maar ik ben eigenlijk nog nooit buiten europa geweest.
Ivysaur schreef op donderdag 28 november 2019 @ 20:59:
Ik zou eens kijken in het Noorden. Zweden en Noorwegen zijn leuke competities. Nadeel is dat als je eenmaal EL/CL waardig bent dat je dan nadeel kan ondervinden dat je niet in hetzelfde pas loopt als de andere landen die een ander seizoen-dinges hanteren.

Als het lukt om te overwinteren dan heb je weleens kans dat het moeilijk gaat worden, omdat je spelers kwijt raakt, vakantie, vormverlies, enz. Gloeiende irritant. Daarom zou ik het tof vinden als Si Games een nieuwe 'feature' uitbrengt dat jou als speler de overige clubs van de competitie kan vragen of ze bereid zijn over te stappen naar het reguliere seizoenkalender.
Ja Noorden eindig ik vaker, meestal kom ik dan via een tussenland (NL, BE, PO) naar de top, ook altijd veel plezier mee gehad.

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-09 06:35

Phydomir

Dennis

Situatie. Loting voor de kwart finale Europa League. Wij (Lyon) komen uit de pot als eerst thuis spelende team, nog 5 andere teams over. Celtic, Everton, Lazio, Dynoma Kyiv, en Inter. Ik denk dus, alles is prima, maar liever geen Inter. 3x raden tegen wie we moeten :+

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap.
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 22:51
Phydomir schreef op donderdag 28 november 2019 @ 22:53:
Situatie. Loting voor de kwart finale Europa League. Wij (Lyon) komen uit de pot als eerst thuis spelende team, nog 5 andere teams over. Celtic, Everton, Lazio, Dynoma Kyiv, en Inter. Ik denk dus, alles is prima, maar liever geen Inter. 3x raden tegen wie we moeten :+
Hahaha, denk dat dan ook niet ;) Het is al jaren alsof die engine precies weet wat je niet wilt; dat komt er altijd uit.. :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YES
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 23:22
Ik ben gisteren ook maar overstag gegaan en heb FM 2020 maar aangeschaft. Heb even de Eredivisie bekeken en had wellicht wel met PSV willen beginnen, voornamelijk vanwege supertalent Ihattaren en om de strijd met Ajax aan te gaan. Uiteindelijk toch gekozen voor AS Roma, die met Pellegrini, Zaniolo maar ook Kluivert ook leuke talenten hebben.

Het wil nog wel eens voorkomen dat ik met een nieuwe FM al na twee maand weer stop met een club, dus wellicht ga ik alsnog een rondje PSV proberen over een tijd :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rhain
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 05-05 16:37
Echt he.. ben ik lekker begonnen aan m'n Falkirk save game, zie ik hier die Pentagon challenge voorbij komen, dan jeukt het gelijk om die challenge aan te gaan. Gelukkig zag ik ook op een andere site een British Isle challenge. Win de competitie in Noord-Ierland, Schotland, Wales en Engeland. Laten we daar dan maar op voortborduren :+

Om nog iets meer gevoel te krijgen met m'n savegame; ik zat gisteren avond na 12 jaar weer eens in de Kuip en had mooi zicht op de Rangers supporters, opzich wel mooi publiek. Nu hoorde ik dat ze ergens ook een Ajax vlag hadden laten zakken, dat is dan weer jammer.. Kortom, dat gaan mooie potjes worden met mijn Falkirk tegen de rangers als ik 2x ben gepromoveerd _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YES
Rhain schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 11:02:
Echt he.. ben ik lekker begonnen aan m'n Falkirk save game, zie ik hier die Pentagon challenge voorbij komen, dan jeukt het gelijk om die challenge aan te gaan. Gelukkig zag ik ook op een andere site een British Isle challenge. Win de competitie in Noord-Ierland, Schotland, Wales en Engeland. Laten we daar dan maar op voortborduren :+

Om nog iets meer gevoel te krijgen met m'n savegame; ik zat gisteren avond na 12 jaar weer eens in de Kuip en had mooi zicht op de Rangers supporters, opzich wel mooi publiek. Nu hoorde ik dat ze ergens ook een Ajax vlag hadden laten zakken, dat is dan weer jammer.. Kortom, dat gaan mooie potjes worden met mijn Falkirk tegen de rangers als ik 2x ben gepromoveerd _O-
Haha ja, als je even niet helemaal in je lopende game zit, en ergens iets leest of een interessant team tegenkomt is de verleiding meteen groot om opnieuw te beginnen :)

Ik vind, ondanks dat ik zelf ook Feyenoorder ben, dat soort grappen wel mooi met zo'n Ajax vlag. Lekker jennen en stoken zonder dat het meteen geweldadig of zwaar beledigend moet zijn (al zullen sommige Feyenoord supporters een Ajax-vlag zwaar beledigend vinden :+ ) .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rhain
YES schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 11:06:
[...]

Haha ja, als je even niet helemaal in je lopende game zit, en ergens iets leest of een interessant team tegenkomt is de verleiding meteen groot om opnieuw te beginnen :)

Ik vind, ondanks dat ik zelf ook Feyenoorder ben, dat soort grappen wel mooi met zo'n Ajax vlag. Lekker jennen en stoken zonder dat het meteen geweldadig of zwaar beledigend moet zijn (al zullen sommige Feyenoord supporters een Ajax-vlag zwaar beledigend vinden :+ ) .
Er is een grens natuurlijk ;)
Schuin achter mij, kon ze net niet aanraken, zaten 4 schotten. Bij de 1-1 natuurlijk keihard juichen.. moet kunnen, maar slim noem ik het niet (doe het een beetje ingetogen).. Dat leverde schuine gezichten op. Bij de 1-2 durfde ze niet meer te juichen. Vak voor me gelijk een paar van die jonge honden provoceren van "juich dan".. tsjah.. dan heb ik wel zoiets van, doe niet zo triest, laat die schotten ook "gematigd" juichen, het was gewoon terecht ook. Bij de 2-2 ontplofte de Kuip natuurlijk, ook ik kon het niet laten om m'n blik op die schotten te werpen, maar puur voor de fun, zo van: steek die maar in je zak. Die gastjes bleven provoceren. Een moment later vertrokken die 4 gasten uit het vak. Jammer denk ik dan. Had ze graag na 90 minuten de hand geschut (bij wijzen van).
Maar volgens mij raken we off-topic.. maar het geeft wel gevoel aan m'n savegame 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhain
Even iets anders; Vroeger gebruikte ik volgens mij altijd FM Scout om m'n spelers zelf op te zoeken in dat programmaatje. Dat is nu FM Genie Scout?
Vinden jullie dat cheaten of niet? Ik vind het zelf altijd een beetje een grijs gebied :P. Eer dat ik een fatsoenlijk scout orgaan heb opgezet met Falkirk ben ik 5 seizoen verder denk ik. Dus maak ik graag gebruik van een eigen scout programma.. maar aan de andere kant..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Goelan
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 17-06 07:27
Cheaten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YES
Vind het ook cheaten.

En ik geef toe, ik heb ook gecheat in het verleden :P
Maar voor de lange termijn haalt het ook het plezier uit het spel hoor. Zo weet je namelijk op gegeven moment wanneer regens verschijnen per land en kan je dan met Genie Scout alle toptalenten eruit pikken en zoveel mogelijk vastleggen. Dan schiet je de concurrentie veel te snel voorbij. Daarnaast, je ziet de daadwerkelijke potentie van spelers tot in detail, wat binnen FM niet zo is, een scout kan het mis hebben zeg maar.

Sowieso zou het regen concept op de schop mogen van mij. Bijvoorbeeld dat je een jeugdteam hebt naast je -19, waar gedurende het seizoen op random momenten één of meerdere spelers instromen. Bijvoorbeeld als ze 14, 15 of 16 jaar worden, dat ze dan in aanmerking komen voor die jeugdploeg en dus daadwerkelijk de game instromen. Dan kan je ook niet op de data dat regens per land verschijnen de clubs (of erger nog het transfer scherm waar je jeugdinstroom kan filteren) afstruinen naar de grootste talenten en moet je gewoon echt een goed scoutingnetwerk opzetten om de pareltjes te vinden, of er toevallig op stuiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

Ik gebruik dat zelf nooit. Gebruik ook geen guides voor top talenten, goedkope "out of contract" speler etc. Wel gebruik ik gewoon mijn eigen kennis (volg het voetbal in het echt niet op de voet) en de player/staff search in game, afhankelijk van waar ik bezig ben. Als je echt in een kleine competitie, bij een kleine club, begint dan ga ik volledig af op mijn scouts en DoF (als ik die heb).

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Nu online

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Ik gebruik dat in mijn save wel. Het is gewoon niet te doen om op het derde niveau van Roemenië of Servië een scout te vinden die wel een klein beetje verstand van voetbal heeft, laat staan om spelers te vinden die je team beter maken. Ik ben nog net zo lang met scouting bezig als voorheen, alleen nu doe ik het zelf, ipv de scouts. Daarnaast is weten wat spelers kunnen worden één ding, maar hun potentiële niveau halen iets compleet anders. Sommige spelers redden het dan alsnog niet. O.a. door gebrek aan instelling, waardeloze trainers of weinig speeltijd. Zelfs als alles wel optimaal is, hoeven ze hun potentie niet te halen. Dat kan aan zoveel dingen liggen. De paar spelers die ik overigens zonder tool zelf heb gescout en gehaald, spelen al weer 10 jaar of langer in het eerste team. Wellicht dat als ik eenmaal Oostenrijk bereikt heb, dat mijn scouts wel betrouwbaar zijn.

Voorheen trouwens eigenlijk vrijwel altijd zonder genie scout alles gedaan.

Is attribute masking uitzetten cheaten? Is een tactiek downloaden cheaten? Ik vind van niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

Jorgen schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 12:49:

Is attribute masking uitzetten cheaten? Is een tactiek downloaden cheaten? Ik vind van niet.
Grote verschil is (van het eerste dan) dat het al in game zit. Tactieken downloaden doe ik zelf ook niet meer aan. Vroeger kon je daar nog mee weg komen maar nu doe je er veel beter aan om een tactiek te bouwen rond je spelers. Je hebt niet echt meer de super tactieken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YES
Phydomir schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 13:12:
[...]

Grote verschil is (van het eerste dan) dat het al in game zit. Tactieken downloaden doe ik zelf ook niet meer aan. Vroeger kon je daar nog mee weg komen maar nu doe je er veel beter aan om een tactiek te bouwen rond je spelers. Je hebt niet echt meer de super tactieken.
Ik vind toch wel dat @Jorgen een punt heeft. De in-game editor zit ook in de game.. Dus wat dat betreft is dat ook niet echt een graadmeter. Ik zelf vind Genie Scout wel een vorm van cheaten aangezien je hidden informatie naar boven haalt, maar ik snap wel dat het in bepaalde situaties anders is en gebruikt wordt. Volgens mij is dat ook voor iedereen zelf om daar invulling aan te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

YES schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 13:18:
Volgens mij is dat ook voor iedereen zelf om daar invulling aan te geven.
Oh, dat ook zeker. Dat is ook het mooie aan FM. Iedereen kan het helemaal spelen zoals hij zelf wil. Zolang je er zelf maar plezier aan beleef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhain
Wat ik nu merk ten opzichte van "vroeger" (maar correct me if i'm wrong)..

Je attributen waren toen niet ge-hide (en ja ik snap dat dit nu een optie is).. Daarnaast kon je toen (5+ jaar geleden) volgens mij gewoon filteren op alle spelers die in je database zitten.

Nu is dat enorm lastig; want a) de stats zijn gehide en soms zie je ze in een range (bijv 5-10) en niet 1 getal. en b) je scout kan maar 1 land pakken. Heel de wereld scouten kost enorm veel geld (toch?).

Ik speel met Falkirk 3e divisie. Ik vind het leuk om een Argentijnse beul te halen, maar in feite gaat dat nooit lukken met de scoutings mogelijkheden van Falkirk (ja mits ik er 1tje specifiek op Argentinië zet). Dus sluit ik me aan bij @Jorgen dat het voor lagere divisie clubs niet te doen is met de ingame middelen.

Zelfde haalde ik vroeger idd de 15/16-jarige regens bij clubs weg. Tsjah dat is dan meer een vorm van cheaten..
Daarom vind ik het persoonlijk een grijs gebied..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YES
Phydomir schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 13:30:
[...]

Oh, dat ook zeker. Dat is ook het mooie aan FM. Iedereen kan het helemaal spelen zoals hij zelf wil. Zolang je er zelf maar plezier aan beleef.
Nou, dan zijn we er dus mooi uit gekomen zo samen *;
Veel spelplezier nog :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Nu online

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

In de ideale wereld zou ik een fantastisch inzicht in een perfect spel hebben. Helaas is dat in de praktijk niet zo :p

Dus nu scout en koop ik vrijwel uitsluitend jong talent dat ik dan zelf opleid tot basisspeler. Wie het niet haalt, vertrekt door dezelfde deur voor een prikkie. Wie het wel haalt maakt mijn team sportief en financieel sterker. Het heeft me Farul alsnog 20 seizoenen gekost om de CL te winnen en 500 miljoen euro op de bank te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bean77
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17-09 23:00
Ik gebruik eigenlijk alleen de tip mbt periodiek via de youth intake talenten op een shortlist te gooien. Dan zoek met filters ik tot er een stuk of 15 jeugdspelers zichtbaar komen op de verschillende posities. Die scout ik vervolgens allemaal. Alles wat geen 4.5 of hoger potentieel heeft gooi ik er zo'n beetje weer vanaf zodat ik alles weer opschoon. Wel wat werk, maar levert mij leuke talenten op.

Heb sinds de allereerste cm game ook nog nooit een ingame editer gebruikt.

[ Voor 8% gewijzigd door Bean77 op 29-11-2019 13:42 ]

Sony A7R II | Zeiss Batis 25mm | Voigtlander 40mm Nocton f/1.2 | Zeiss Batis 85mm | Zeiss Batis 135mm | Aune S17 pro | Topping D70 pro octo | Audeze LCD-XC & MM-500 | Sennheiser HD650

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ngangatar
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

Na jarenlang dit spel stukgespeeld te hebben (vanaf Championship Manager in de jaren 90) kon het me om de een of andere reden niet meer boeien na 2015.

Toch wil ik nu weer een poging gaan wagen maar ik weet niet op welk device en dus ook niet welke versie. De mogelijkheden:
- PC: wil ik eigenlijk niet, daar speel ik andere spellen.
- Mobile: Vind ik te klein.
- Acer Spin Chromebook: kanshebber
- Microsoft Surface Go 8GB: kanshebber
Binnenkort komt er een Nvidia Shield Pro in huis, wellicht ook nog een optie.

Voor de Chromebook zou ik of de Mobile of de touch version kunnen aanschaffen.
Voor de Surface Pro de complete uitvoering.

Mijn vraag: Heeft een van jullie ervaring op de Chromebook of de Surface Go en zou je die die willen delen ajb?

AMD 7900XTX | Intel 13700 | 32GB | xTool S1 20W

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18:36
Tom Holland is blijkbaar een veel voorkomende naam in Ierland.

Vorig seizoen had Tom Holland de middenvelder en was bezig met Tommy Holland de middenvelder (deze kwam niet).
Dit seizoen heb ik dan nog Tommy Holland de doelman.

edit:
Ten Hag weg bij Ajax, hij is nu de bondscoach van Nederland.
Dus ik denk, doe es gek en geef aan dat ik interesse in de baan heb.
De reactie van de Ajax supporters was vrij negatief :/ . Weten ze wel wie ik ben?

En mijn eigen club was ook nogal negatief dat ik naar Ajax wilde. Want ik heb het zo goed bij de Ramblers.
En als Ajax me wilde halen dan moesten ze flink geld betalen :+

Denk dat mijn afkoopsom gevonden kan worden als ze in de Arena opzoek gaan naar kleingeld op de tribunes.

[ Voor 52% gewijzigd door Deadsy op 29-11-2019 21:26 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ivysaur
  • Niet online
Oof. Verkeerd gegokt en nu zijn de prijzen weer op de 30 euro. Zou minstens 26 moeten zijn. Haha. Ach ja. Nog even geduld

Trouwens in FM19 had je FMscout helemaal niet nodig, joh. Je kon gewoon op wonderkinderen zoeken met de mediabeschrijving. En dan ook nog met de verkoopclausule erbij. Binnen no time had ik bij Cork City allemaal wonderkindjes lopen. Tenminste als ze naar Cork wilden. Was geniaal. Inkomen ging lekker hard. Minder geniaal was dat iedereen aan je spelers zit te trekken dus meestal was ik ze na een seizoen of 2 a 3 kwijt.

Lekkere loyale Ierse regens die hun hele carriere bij Cork bleven en dan een handvol wonderkinderen. Ah. Dat was me toch een editie.

Edit: Kinguin trouwens failliet. Dus ik stap over naar Gamivo, aangezien de verkoper daar ook allemaal naar toe zijn. :X

[ Voor 8% gewijzigd door Ivysaur op 29-11-2019 22:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Deadsy schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 21:24:
Tom Holland is blijkbaar een veel voorkomende naam in Ierland.

Vorig seizoen had Tom Holland de middenvelder en was bezig met Tommy Holland de middenvelder (deze kwam niet).
Dit seizoen heb ik dan nog Tommy Holland de doelman.

edit:
Ten Hag weg bij Ajax, hij is nu de bondscoach van Nederland.
Dus ik denk, doe es gek en geef aan dat ik interesse in de baan heb.
De reactie van de Ajax supporters was vrij negatief :/ . Weten ze wel wie ik ben?

En mijn eigen club was ook nogal negatief dat ik naar Ajax wilde. Want ik heb het zo goed bij de Ramblers.
En als Ajax me wilde halen dan moesten ze flink geld betalen :+

Denk dat mijn afkoopsom gevonden kan worden als ze in de Arena opzoek gaan naar kleingeld op de tribunes.
Je zou kunnen proberen om Team Holland samen te stellen?
En grote schande dat de supporters jou niet kennen van eerdere jaren... :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Nu online

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Bean77 schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 13:41:
Ik gebruik eigenlijk alleen de tip mbt periodiek via de youth intake talenten op een shortlist te gooien. Dan zoek met filters ik tot er een stuk of 15 jeugdspelers zichtbaar komen op de verschillende posities. Die scout ik vervolgens allemaal. Alles wat geen 4.5 of hoger potentieel heeft gooi ik er zo'n beetje weer vanaf zodat ik alles weer opschoon. Wel wat werk, maar levert mij leuke talenten op.

Heb sinds de allereerste cm game ook nog nooit een ingame editer gebruikt.
Ingame editor ook nog nooit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen
  • Nu online

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Ngangatar schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 18:06:
Na jarenlang dit spel stukgespeeld te hebben (vanaf Championship Manager in de jaren 90) kon het me om de een of andere reden niet meer boeien na 2015.

Toch wil ik nu weer een poging gaan wagen maar ik weet niet op welk device en dus ook niet welke versie. De mogelijkheden:
- PC: wil ik eigenlijk niet, daar speel ik andere spellen.
- Mobile: Vind ik te klein.
- Acer Spin Chromebook: kanshebber
- Microsoft Surface Go 8GB: kanshebber
Binnenkort komt er een Nvidia Shield Pro in huis, wellicht ook nog een optie.

Voor de Chromebook zou ik of de Mobile of de touch version kunnen aanschaffen.
Voor de Surface Pro de complete uitvoering.

Mijn vraag: Heeft een van jullie ervaring op de Chromebook of de Surface Go en zou je die die willen delen ajb?
Wachten op Google Stadia niets voor jou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
Speel de laatste tijd niet elke dag. En wanneer ik speel ben ik zo veel tijd kwijt aan bedelen en scouten.

Wilde eigenlijk gisteren het seizoen af maken maar lukte vanwege al het bedelen totaal niet.
Dus dan maar vandaag.

Bohemian heeft me een sollicitatie gesprek aangeboden. Hun hebben flink meer inkomsten dan de Ramblers maar met de Ramblers heb ik een realistische kans op EL voorrondes. Dus toch maar niet gedaan.

Ik doe nu mee voor de plekken 3 t/m 6. Moet top 4 eindigen wil ik kans maken op EL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Zit er nog een bug in dat je veel te veel penalty's krijgt ofzo? In m'n 3e serieuze wedstrijd krijg ik 4 penalty's binnen 28 minuten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Nu online

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

toolkist schreef op zaterdag 30 november 2019 @ 19:24:
Zit er nog een bug in dat je veel te veel penalty's krijgt ofzo? In m'n 3e serieuze wedstrijd krijg ik 4 penalty's binnen 28 minuten.
er was een penalty bug

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• On_E
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:02

On_E

Housemusic

Attribute masking zet ik standaard uit omdat het er vroeger nooit in zat. Een van de charmes van deze game is voor mij urenlang zelf door allerlei O-21 en O-19 elftallen scrollen, op zoek naar die nog betaalbare talenten. Ik stuur er dan ook nog scouts op af voor de hidden attributes en zo vind ik altijd wel toekomstige toppers voor weinig. ;)

Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

toolkist schreef op zaterdag 30 november 2019 @ 19:24:
Ben het in de 3 seizoenen die ik tot nu toe gespeeld heb nog niet tegen gekomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• barriie
Rhain schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 12:01:
Even iets anders; Vroeger gebruikte ik volgens mij altijd FM Scout om m'n spelers zelf op te zoeken in dat programmaatje. Dat is nu FM Genie Scout?
Vinden jullie dat cheaten of niet? Ik vind het zelf altijd een beetje een grijs gebied :P. Eer dat ik een fatsoenlijk scout orgaan heb opgezet met Falkirk ben ik 5 seizoen verder denk ik. Dus maak ik graag gebruik van een eigen scout programma.. maar aan de andere kant..
Ik cheat in elke single player game eigenlijk wel, het blijven toch games en zal er altijd iets zijn dat er te misbruiken valt, vooral in het begin.

Zolang je zelf maar lol hebt toch, heb de in-game editor ook wel eens gebruikt om iemand heel blessure gevoelig te maken, want waarom niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivysaur
  • Niet online
@barriie Je moet hem wel heel veel gehaat hebben. Lekker doodschoppen en carrière beëindigen wat het idee, niet? :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• barriie
Ivysaur schreef op zaterdag 30 november 2019 @ 23:28:
@barriie Je moet hem wel heel veel gehaat hebben. Lekker doodschoppen en carrière beëindigen wat het idee, niet? :P
Zeker, was een verdediger van een vage club die me uit de EUFA Cup schopte met een 1 in een 100 schot. Toen was ik denk net uit mijn scum-save fase, en ja je moet iets he :o

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

Inmiddels halverwege het 3e seizoen bij Lyon en het gaat heel erg lekker. Na 19 wedstrijden gedeeld eerste met 50 punter (16W - 2D - 1L). Helaas doet PSG het uiteraard net zo goed, al hebben wij wel een iets beter doelsaldo en hebben we ze thuis al met 2-0 verslagen. Ook Marseille doet lekker mee, die staan namelijk maar twee punten achter ons. Hopelijk kan ik deze vorm doorzetten. Gezien de laatste twee seizoenen zal PSG weinig verliezen (vorig jaar zonder verlies kampioen) dus ook wij zullen alles moeten blijven winnen.

Gelukkig heb ik centrale verdedigers die denken dat ze van Basten zijn:

[YouTube: Insane overhead kick goal]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goelan
Zo.. dat is een zieke goal zeg! Mooie prestaties met Lyon!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Goelan
Ik denk dat ik een, voor mij, vrij cruciale fout heb gevonden.... De poule in de CL ziet er als volgt uit:

stand cl

Ik heb thuis met 3-0 gewonnen van PSG. Uit heb ik met 1-0 verloren van PSG. Waarom sta ik dan onder PSG, terwijl ik een beter doelsaldo heb overall, maar ook in onze onderlinge wedstrijden. Of zie ik iets over het hoofd?

Laatste wedstrijd moet Galatasaray thuis tegen PSG en ik moet thuis tegen Barcelona. Dan hopelijk die pot winnen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

Nadeel van het goed doen met Lyon is dat al je spelers heel erg gewild worden. Wat dat betreft lijkt het een beetje op het managen van Ajax. Voordeel is wel dat je echt heel veel geld kan verdienen, maar daardoor wel je beste spelers moet missen.
In de winter transfer windows helaas Dembele (top scorer in de competitie) kwijt geraakt aan Real Madrid en Houssem Aouar (hoogste rating in de competitie) aan Man Utd. Wel totaal voor 167M. In de zomer al Tete en Depay verkocht en nog wat overbodige spelers waardoor het totaal inkomen nu op 305M staat voor dit jaar.

Als vervanger voor Dembele heb ik Tammy Abraham (Chelsea) op het oog die op de transfer list stond voor slechts 13,5M. Dat zou een hele mooie ruil zijn. Edit: inmiddels binnen gehaald. (nog) niet zo goed als Dembele maar nog steeds erg goed met ene hoop potentie. Helemaal voor 13,5M.

[ Voor 8% gewijzigd door Phydomir op 01-12-2019 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Nu online

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Goelan schreef op zondag 1 december 2019 @ 10:08:
Ik denk dat ik een, voor mij, vrij cruciale fout heb gevonden.... De poule in de CL ziet er als volgt uit:

[Afbeelding: stand cl]

Ik heb thuis met 3-0 gewonnen van PSG. Uit heb ik met 1-0 verloren van PSG. Waarom sta ik dan onder PSG, terwijl ik een beter doelsaldo heb overall, maar ook in onze onderlinge wedstrijden. Of zie ik iets over het hoofd?

Laatste wedstrijd moet Galatasaray thuis tegen PSG en ik moet thuis tegen Barcelona. Dan hopelijk die pot winnen...
Wat zeggen de regelementen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 22:04
a. higher number of points obtained in the group matches played among the
teams in question;
b. superior goal difference from the group matches played among the teams in
question;
c. higher number of goals scored in the group matches played among the teams
in question;
d. higher number of away goals scored in the group matches played among the
teams in question;
https://www.uefa.com/Mult...7/12/2603712_DOWNLOAD.pdf

Lijkt mij een bug, qua punten gelijk maar zowel doelsaldo als gescoord onderling sta je er beter voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quovadis25
je staat met 3 ploegen gelijk dus worden de onderlinge matchen tegen Barcelona ook meegerekend. Bekijk de stand nog eens na de match van Barcelona indien ze niet verloren hebben. Dan ga je normaal wel boven PSG staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

Als hij 3-0 gewonnen en 1-0 verloren heeft van PSG zou hij daar sowieso boven moeten staan lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quovadis25
Phydomir schreef op zondag 1 december 2019 @ 16:06:
Als hij 3-0 gewonnen en 1-0 verloren heeft van PSG zou hij daar sowieso boven moeten staan lijkt me.
nee. Want PSG heeft mssn gewonnen van Barca en Barca van Ajax dus wie moet er dan voor wie staan ;-).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

quovadis25 schreef op zondag 1 december 2019 @ 16:12:
[...]

nee. Want PSG heeft mssn gewonnen van Barca en Barca van Ajax dus wie moet er dan voor wie staan ;-).
Oh, zo ja. De computer zal het wel goed hebben in dat geval :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ivysaur
  • Niet online
Trouwens vroeger met FM2005 tot 2007 ofzo. Kon je met een cheattool verder dan de 1 - 20. Maakte mijn broertje altijd zichzelf. Dan overal 125 (max). Won die alles, hehe. Ik moet eerlijk zeggen dat ik in mijn jongere jaren ook heel wat ge-save-scummed heb. Dat is ongeveer veranderd toen ik 2014 aanschafte. (Jarenlang geen FM gespeeld) Volwassen geworden, en het begon ook te lonen om eerlijk te spelen. Man, man. FM en Diablo II zijn als een rode draad in mijn leven <3

De prijzen van FM2020 worden alsmaar duurder, dus ACC gekocht voor 20 euro. :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

Nou, die titel kunnen we wel vergeten. Laatste twee maanden gaat het echt heel slecht. Laatste 9 duels maar 4x gescoord. Veel 0-0's. PSG bleef uiteraard winnen en de laatste wedstrijd die ik heb gespeeld zijn we daar met 4-1 afgedroogd. Achteraf had ik denk ik Dembele moeten houden. Abraham heeft het gewoon niet tot nu toe. We staan nog wel steeds 2e met 11 punten voor en een wedstrijd minder gespeeld. Dat zou in ieder geval directe plaatsing voor de Champions League betekenen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jorgen
  • Nu online

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Nieuw jaar Champions League. We zijn ingedeeld in poule D met Man Utd (10 landstitels, 2 x CL, 1 x EL), Rapid Wien (13 landstitels, 1 CL, 1 ESC en 1 CWC) en Dinamo Zagreb (26 landstitels, 1 x EL, 1 x ESC). Verwachting? Ik weet het niet meer. Vorig jaar een prachtige eerste plaats in de groep. Dit jaar lijken mijn kansen misschien beter, maar ik kan net zo goed roemloos onderuit gaan.

Dit jaar nemen 5 Nederlandse teams deel aan de Champions League. Ajax, dat 7e werd in de competitie, won de laatste editie van de Europa League, waardoor zij het 5e ticket krijgen voor de CL. Mooie prestatie en goed voor de coëfficiënten van Nederland.

In groep A moet Utrecht tegen CSM Politehnica Iaşi, Atlético en Celtic.
Groep C is met City en Bayern al zeer sterk te noemen. Shakhtar Donetsk en NAC Breda completeren de groep. Met 1 landstitel, 1 EL (en een 2e plek) en 1 Europese Super Cup, doet NAC het fantastisch.
Groep F is Spurs, Dinamo Boekarest, SV Ried en Ajax.
Groep G bestaat uit Real Madrid, Sankt Pölten en Schalke 04, tegen Vitesse.
In groep H vertegenwoordigt PSV de Nederlandse eer tegen Napoli, Ferencváros en Benfica.

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickskeg99
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 19-09 13:07
Een mooi seizoen aan het draaien met PSV. Als nummer 1 door in een CL poule met Bayern, Porto en Atalanta. 8 Punten los van Ajax in de Eredivisie (wel 2x verloren van Ajax in de JCS en 1x comp.) Dus voorlopig loopt mijn 3-3-3-1 formatie wel goed.

Nu heb ik wel een ergernis in dat schieten vanaf de achterlijn door zowel naar AMR/AML en backs. Is er ook een instelling in de tactiek dat ze meer van de achterlijn terugleggen? Backs heb ik al op meer voorzetten staan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Extigo
  • Registratie: Maart 2009
Sorry mensen. Ik had beloofd terug te komen na de transfer-periode, maar die 6 maanden tussen de seizoenen, duurde zo lang, dat ik blij was om weer een seizoen te spelen. Dus dat heb ik ook maar gedaan :).

Tijdens de transfer periode was er weinig te halen. We hadden wat ruimte in het salarisbudget, maar het grootste gedeelte van de transfers bestaat uit spelers met een non-contract (betaald per wedstrijd). Dit gold ook voor de transferperiode in augustus. Gelukkig wel wat verbeteringen kunnen halen. Spelers als Tim Brandrup en Aleksander Sorflaten hebben het team erg versterkt. Mijn grootste angst werd werkelijkheid in de zomer. Onze spits uit Peru, Héctor Vega, verliet ons om het twee competities hoger (Superettan) te proberen bij Halmstadts BK. De andere spelers waren daar niet blij mee en ik moest dus een vervanger vinden voor Vega. Deze heb ik uiteindelijk gevonden in Håvard Akersveen, wie gratis overkwam van Sandefjord BK uit Noorwegen. Deze complete spits heeft ons gered na een goede eerste helft.

Afbeeldingslocatie: https://i.lensdump.com/i/io01hr.png

Zoals gezegd ging de eerste helft van het seizoen erg goed. Na 13 westrijden staan we netjes bovenaan met 10 x winst, 1 x gelijk en 2 x verlies. Met de wijziging in de voorhoede moesten we maar kijken of we de goede positie vast konden houden. Ondanks dat de tweede helft lang niet zo goed was als de eerste helft (in de tweede helft 8 winst, 2 gelijk en 3 verlies) hadden we genoeg voorsprong om bovenaan te eindigen en zijn dus gepromoveerd naar Division 1! En tot mijn grote verbazing heeft het bestuur het salaris-budget zwaar verhoogd van +/- 2K naar +/- 6K. Dus dat wordt een drukke 6 maanden aan transfers.

Afbeeldingslocatie: https://i.lensdump.com/i/io0tM7.png

Afbeeldingslocatie: https://i.lensdump.com/i/io0Ez3.png

Afbeeldingslocatie: https://i.lensdump.com/i/io0T6F.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

rickskeg99 schreef op maandag 2 december 2019 @ 08:48:
Nu heb ik wel een ergernis in dat schieten vanaf de achterlijn door zowel naar AMR/AML en backs. Is er ook een instelling in de tactiek dat ze meer van de achterlijn terugleggen? Backs heb ik al op meer voorzetten staan.
Dat is een known issue in de engine. Zijn ze mee bezig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deadsy
Afgelopen zaterdag het seizoen afgemaakt en gisteren wat rond gescout.

Uiteindelijk zijn we 4e geworden, waardoor we voorrondes EL2 mogen spelen. Wat dan voor ons weer een flinke financiële injectie word.
Nadeel is dat dit nog even duurt, omdat het Ierse seizoen niet synchroon loopt met de rest.

Had de vierde plek eigenlijk niet verwacht aangezien we aan het einde veel lieten liggen. Gelukkig deed de rest dit ook.

Paar wedstrijden voor het einde lukte het me om nog een zeer goede gratis versterking binnen te halen.
Een jonge international van de Färöer eilanden.

Wat ik nodig heb voor komend seizoen: een goede linksback en rechtsback. Een goede rechtsbuiten.
Voor de rest van ik nogal tevreden.

De selectie verwacht dat we komend seizoen tegen degradatie moeten vechten. Wat ik niet echt begrijp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goelan
quovadis25 schreef op zondag 1 december 2019 @ 16:12:
[...]

Dit zal het inderdaad geweest zijn.

Gelukkig thuis, gewoon, met 2-0 gewonnen van Barca. PSG speelde gelijk tegen Galatasaray. Dus ik ben alsnog door als koploper. Niet verwacht om heel eerlijk te zijn.

[ Voor 11% gewijzigd door Goelan op 02-12-2019 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goelan
Phydomir schreef op maandag 2 december 2019 @ 09:42:
[...]

Dat is een known issue in de engine. Zijn ze mee bezig.
Dit is inderdaad wel erg. Soms staat de spits helemaal vrij voor de goal en dan toch zelf schieten... je zou ze er een boete voor willen geven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jaap.
Gister mijn eerste seizoen als manager van Sunderland afgemaakt. Ondanks wat aanvaringen in het einde van het seizoen met spelers die vonden dat ze recht hadden op meer speeltijd en/of een verbeterd contract zijn we glansrijk kampioen geworden! 94 punten, 26x winst, 16x gelijk en slechts 2 verliespartijen.
Wel veel gelijke spelen, maar het doel is behaald; volgend jaar Championship. In de verschillende bekertoernooien hebben we geen rol van betekenis gespeeld.

Het bestuur was tevreden, wat resulteerde in een nieuw contract voor mij; een jaar verlenging. Hierdoor stond de zomer in het teken van door selecteren; er kwamen 2 nieuwe keepers, 2 linksbacks, 1 centrale verdediger, 1 centrale middenvelder, 2 aanvallende middenvelders, 1 vleugelspeler en 1 spits ons team versterken; in totaal dus 10 nieuwe krachten. Hopelijk kunnen we hiermee een stap maken waardoor we ons in de Championship kunnen handhaven en wellicht zelfs richting het linker rijtje kijken.

Zal vanavond eens kijken of ik wat screens kan bijvoegen, kan niet alle namen zo onthouden ;)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 03:33
Eerste seizoen erop zitten. Weer een beetje succes teruggebracht bij Man. United met als highlight natuurlijk de Europa League. :)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/HPgiKBE.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/JpLSuz2.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/7UZtrFM.png

[ Voor 10% gewijzigd door Rivanov op 02-12-2019 14:06 ]

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jenzo
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 08-09 22:32
Rivanov schreef op maandag 2 december 2019 @ 14:05:
Eerste seizoen erop zitten. Weer een beetje succes teruggebracht bij Man. United met als highlight natuurlijk de Europa League. :)

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Nice, maar ook zonde. 1 punt meer en je was kampioen.

 MacBook Pro M4  iPhone 13 Pro Max + S24 Ultra  Apple Watch Ultra

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen
  • Nu online

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/J16uEHj.png

Seizoen 2061/2062 loopt best lekker. CL mag op zich iets beter, maar ik heb ook nog weinig te klagen. Uit verloren bij Rapid; thuis gewonnen. Gelijk tegen Dinamo en gewonnen van United. Tegen die 2 moet ik dus ook nog.

Het kan werkelijk nog alle kanten op. 1 punt in de komende wedstrijd en ik ben zeker van overwinteren. 1 x verliezen in de komende wedstrijd tegen United en het wordt al een stuk spannender. Als Rapid dan ook hun komende wedstrijd wint van Dinamo (thuis) moet ik flink oppassen. Ik kan eerste worden in de groep, maar ook laatste wanneer we alledrie op 7 punten eindigen achter Dinamo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
Jenzo schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 00:13:
[...]

Nice, maar ook zonde. 1 punt meer en je was kampioen.
Jup. Lange tijd ook aan kop gestaan, maar kreeg de befaamde "FM-klad" weer in m'n team. :+
Gelukkig nog op tijd weten te herstellen.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ngangatar
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

Jorgen schreef op zaterdag 30 november 2019 @ 02:55:
[...]

Ingame editor ook nog nooit.
Dat kon gewoon in Norton via Edit en dan hexi decimaal ^^. Dan had je na een seizoen of 2-3 wel een talentje met je eigen achternaam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joey1990
  • Laatst online: 26-08 13:05
Net begonnen met PSV aan een nieuw avontuur.
Iemand tips voor een goede Centrale verdediger/Linksback/Centrale middenvelder?
Die haalbaar zijn voor een budget van 15 miljoen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Goelan
Ik zit nu in de winterstop van seizoen 2 met Ajax. Ik sta nu al 13 punten voor op de nummer 2. Bizar hoe makkelijk het gaat.

De prijzen van de spelers die ik verkoop zijn ook absurd hoog. Eerder al Ziyech voor 90 miljoen aan Manchester United en nu Neres voor 80 miljoen verkocht aan Guangzhou. Als vervanger heb ik Karamoko Dembele van Celtic gehaald. Helaas komt hij pas in de zomer. Besloten dat ik voor de rest van het seizoen Tatih Chong ga huren. Eigenlijk wilde ik hem graag kopen (of Boadu/Stengs), maar zij waren allemaal boven de 30 miljoen.

Haaland is trouwens echt een beest. Hij scoort aan de lopende band. Daarnaast is Sander Berge ook een aanrader.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ivysaur
  • Niet online
@Goelan Er zit een leuker keeper in Ierland. Mits niet op gekocht. Gavin Bazunu. In het echt is die opgekocht door Man City.

In Fm2019 is die echt retegoed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhain
Over cheaten gesproken.. Is een savegame herladen wanneer iets tegen zit ook cheaten? :+ ik had m'n vinger op de knop..
In 2 in-game dagen 3 van m'n sterkhouders geblesseerd. Keeper + topscorer 4 tot 5 weken en m'n verdediger 3 maanden pffff. En m'n ziekenboek zat al redelijk vol met voornamelijk reserve spelers. Maar goed, Dick Advocaat moet ook met dat bijltje hakken 8)

Maar waar ik al bang voor was werd werkelijkheid.. de eerst volgende pot werd met 3-2 verloren.. dit na een 12-game unbeaten streak. Ondertussen nog wel van de nummer laatst gewonnen. Nu 2x voor de beker thuis en dan hoop ik dat m'n keeper en spits langzaam aan weer fit worden.

sorry voor de lage kwaliteit, was even snel snel met m'n telefoon gedaan. Van East Fife hadden we nog gewonnen. Daarna kwam het blessureleed

Afbeeldingslocatie: https://www.matchday.nl/football-manager/screens/191203_falkirk_results_season1_1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ngangatar
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

Of het toelaatbaar is beslis jezelf, maar ja, ik zie dit als cheaten.

*edit: dit soort zaken is wel balen natuurlijk, je frustratie is begrijpelijk.

[ Voor 37% gewijzigd door Ngangatar op 03-12-2019 09:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

Iedereen zich denk ik wel eens schuldig aan gemaakt. Inmiddels doe ik dat niet meer. Shit happens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 22:04
joey1990 schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 08:25:
Net begonnen met PSV aan een nieuw avontuur.
Iemand tips voor een goede Centrale verdediger/Linksback/Centrale middenvelder?
Die haalbaar zijn voor een budget van 15 miljoen
Kijk bij de grote clubs in Argentinie/Brazilie/Mexico.
Kwalitatief goede spelers die goedkoop binnen te halen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleeon
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 17-09 13:27
Als je gaat herladen kan je net zo goed niet spelen, wat is dan het nut van het hele spel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhain
Sleeon schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 10:20:
Als je gaat herladen kan je net zo goed niet spelen, wat is dan het nut van het hele spel?
Omdat het spel ook niet perfect is en bugs bevat. Je steekt soms tientallen al dan niet hondertallen in een savegame en als er dan iets voorvalt je dit nog kan voorkomen. Denk aan een onbenullig ontslag zoals vorige week meegemaakt door @Jaap.

Of je werkt heel het seizoen naar de CL finale toe en krijgt in de finale 4 penalties tegen in 10 minuten door de (wel/niet opgeloste) penalty bug. Dan kan ik mee voorstellen dat je je save even opnieuw wilt laden

[ Voor 19% gewijzigd door Rhain op 03-12-2019 10:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleeon
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 17-09 13:27
Rhain schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 10:56:
[...]

Omdat het spel ook niet perfect is en bugs bevat. Je steekt soms tientallen al dan niet hondertallen in een savegame en als er dan iets voorvalt je dit nog kan voorkomen. Denk aan een onbenullig ontslag zoals vorige week meegemaakt door @Jaap.

Of je werkt heel het seizoen naar de CL finale toe en krijgt in de finale 4 penalties tegen in 10 minuten door de (wel/niet opgeloste) penalty bug. Dan kan ik mee voorstellen dat je je save even opnieuw wilt laden
Dat is een ander geval, al vind ik 4 penalties tegen ook discutabel, want die kan je ook mee krijgen, reload je dan ook?

Maar reloaden omdat je gewoon een keer verliest, ook al onterecht, hoort er gewoon bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beavbusi
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 20-09 12:18
Als ik ga herladen ben ik eigenlijk al klaar met die save.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goelan
[...]

Ik kan het mij voorstellen hoor, maar ga je het omgekeerd ook doen? Dat als je binnen 10 minuten 4 penalties meekrijgt dat je dan ook de save gaat herstarten?

Ik probeer het maar te accepteren. Dus ook wanneer ik 20 keer op goal schiet en alles mis.. en de tegenstander 1 keer en meteen scoort. Beleef ik toch weer even FIFA ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ngangatar
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

Ik heb het in 2013 gedaan toen ik een paar weken alles tegen had. Het haalde echter zo ongelooflijk het goede gevoel bij me weg dat ik het complete gevoel dat ik iets goeds had neergezet weghaalde bij mezelf en met tegenzin zat te spelen.

Ik zie het nu zo: een reeks met overwinningen, of ongeslagen een seizoen door heeft geen enkele waarde, absoluut 0, wanneer ik zou herladen.

Dus opnieuw begonnen en niet meer gedaan. En ja, dat kost je soms een titel, of een EL/CL. Too bad, volgend seizoen een bredere selectie, iets meer tweaken en opnieuw proberen.

Het geval van @Jaap. heb ik gemist maar dat is toch echt iets van een andere orde, zo klinkt het.

*edit: nu ik dit zo teruglees, klinkt het best vreemd om het over "het geval" van Jaap te hebben. Gelukkig maar dat ik het gemist heb..... ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Ngangatar op 03-12-2019 12:19 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jaap.
Hahaha, "het geval van Jaap..." Ander onderwerp graag ;+

Maar zonder gekheid: door dit ontslag was ik toch al enigszins 'klaar' met die save. Ik wil prima tegenslag accepteren en alles hoeft echt niet vlekkeloos, maar deze situatie weigerde ik te accepteren en dus wist ik al dat ik een nieuwe save ging starten. Ik had dan ook enkel een reload gedaan for testing purposes om te kijken of ik invloed op het ontslag zou hebben.

Zelf reload ik niet (meer), maar ik denk dat iedereen dit ooit wel eens heeft gedaan. Ik zie het op dezelfde manier als @Ngangatar boven mij; voor mij heeft een prestatie enkel waarde als deze op legitieme manier is bereikt. Herladen voor een beter resultaat of ter voorkoming van blessures oid; ik veroordeel mensen die het wel doen niet, maar voor mij persoonlijk is dan het plezier weg.
[...]

Op zich snap ik je redenatie wel en kan ik de neiging tot reloaden ook ergens wel voorstellen, maar ik zou het zelf niet doen (lees bovenstaand waarom). Ik zou er wel van balen natuurlijk, maar het zou voor mij alleen maar meer motivatie zijn om het volgend seizoen wel te halen/beter te doen.

[ Voor 36% gewijzigd door Jaap. op 03-12-2019 13:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Is het cheaten als ik de selectie van psv downgrade? Naar hoe ze nu functioneren, wat van sommige ook echt hun kunnen is?
Asking for a friend natuurlijk😜

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeVliegendeNLer
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23:36
Ik ben bondscoach van de Filipijnen en hiermee probeer ik uiteraard zo goed mogelijk te presteren en te stijgen op de FIFA ranking. Nu ben ik benieuwd. Mocht je als land goed presteren, heeft dat ook automatisch invloed op de clubs en de regens die daaruit voortvloeien? Enig idee?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rivanov
20.2.0 Changelist
-------------------------
- General stability improvements
- Game performance improvements
- Training happiness and logic changes
- Improvements to newgen second nationality generation
- Tweaks related to board interference with transfers
- Number of tweaks regarding the balance and logic to objectives and club vision
- Number of competitions and rule group fixes, including VAR in Turkey, South American continental competition fixes and Bulgarian league registration
- Scheduling fixes for matches being played in conflict with other tournament fixtures
- Work permit tweaks
- Fixes for Shortcut keys on PC and ‘cmd’ button on Mac
- Number of UI improvements and tweaks
- Fixed issue where sometimes newgen would have red face
- Toned down pitch degradation effect on high-condition pitches
- Less shots from the byline
- Improvements to finishing in clear-cut-chance situations
- Improved through ball decisions in final third

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

Klinkt goed.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• On_E

On_E

Housemusic

Zag net bij het selecteren van mijn selectie voor de Champions League, dat ik met 10 spelers uit de eigen opleiding het toernooi in ga. Mijn sterkste basis bestaat ook nog eens uit 10 Spanjaarden en een Argentijn, die dan wel weer de Spaanse nationaliteit heeft aangenomen. :P

(Ben manager bij Valencia in 2029)

Atletico Madrid stelt 11 buitenlanders op, ter vergelijking. :+

[ Voor 9% gewijzigd door On_E op 03-12-2019 20:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Nu online

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

@On_E zijn dat spelers die echt uit eigen jeugd komen, of zoals bij Chelsea al zeer jong gekocht?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• On_E

On_E

Housemusic

Jorgen schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 20:42:
@On_E zijn dat spelers die echt uit eigen jeugd komen, of zoals bij Chelsea al zeer jong gekocht?
2 van de 10 zijn na 1 seizoen bij een andere club gekocht, de rest komt echt uit de Valencia opleiding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Nu online

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

@On_E netjes hoor! Bij mij is er al in geen jaren meer een speler van goed niveau doorgestroomd. Ik leid 95% van mijn spelers zelf op, maar ze zijn eigenlijk allemaal gekocht op heel jonge leeftijd. (15-21).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivysaur
  • Niet online
- Improved

Nice. Misschien toch nog het aankopen waard. Hoppa waar blijft die 25 euro. Haha

Eerlijk is eerlijk. Vorig jaar met Cork City in de CL finale. Kreeg volgens mij een late goal om de oren. Weg finale. Zat er om te dubben te herladen maar nooit gedaan. Zou al die uren die in er in heb gestoken gewoon reduceren tot niks. Verdomme 2 finales EL en een CL finale verloren. Lijkt Oranje wel. Haha de eeuwige overwinteraar uit de Rebel County

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wil als challenge zowel de CL als het wk/ek winnen met de zelfde selectie, twijfel over zelf opleiden of om dit later te doen en gewoon NL talent te kopen.
Iemand zo iets al een x gedaan?
Gelijk instappen als bondscoach of pas later een X als de vacature er is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
Mijn Man Utd. transfers tot nu toe, met als klapper de verkoop van Pogba. ;)

Seizoen 1:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/sLSveqD.png

Seizoen 2:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/zoxOE6w.png

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 20-09 10:53
Rivanov schreef op woensdag 4 december 2019 @ 06:46:
Mijn Man Utd. transfers tot nu toe, met als klapper de verkoop van Pogba. ;)

Seizoen 1:

[Afbeelding]

Seizoen 2:

[Afbeelding]
Kun je die afbeeldingen misschien iets groter maken, met zoomen worden ze compleet onleesbaar, en nu zijn ze zo :+ :
Afbeeldingslocatie: https://media1.tenor.com/images/67164b3656353e10806740c021b37cf6/tenor.gif?itemid=5494204

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goelan
Rivanov schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 17:16:
20.2.0 Changelist
-------------------------
- General stability improvements
- Game performance improvements
- Training happiness and logic changes
- Improvements to newgen second nationality generation
- Tweaks related to board interference with transfers
- Number of tweaks regarding the balance and logic to objectives and club vision
- Number of competitions and rule group fixes, including VAR in Turkey, South American continental competition fixes and Bulgarian league registration
- Scheduling fixes for matches being played in conflict with other tournament fixtures
- Work permit tweaks
- Fixes for Shortcut keys on PC and ‘cmd’ button on Mac
- Number of UI improvements and tweaks
- Fixed issue where sometimes newgen would have red face
- Toned down pitch degradation effect on high-condition pitches
- Improved through ball decisions in final third
Is deze update al doorgevoerd? Ik had gisteren nog een flink aantal 1 op 1's waar Haaland grootste moeite had een bal naast Lamprou te schuiven. Daarentegen had Dest er geen enkel probleem mee om de bal letterlijk in zijn eigen doel te lopen zonder enige aanleiding :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Goelan schreef op woensdag 4 december 2019 @ 08:42:
[...]

Is deze update al doorgevoerd?
De patch is gisteren uitgekomen. Of hij bij jou al toegepast is kunnen wij uiteraard niet aangeven, maar het zou normaal gesproken wel moeten ja :)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goelan
wildhagen schreef op woensdag 4 december 2019 @ 08:43:
[...]

De patch is gisteren uitgekomen. Of hij bij jou al toegepast is kunnen wij uiteraard niet aangeven, maar het zou normaal gesproken wel moeten ja :)
Ik snap dat je dat niet kunt aangeven nee, haha. Dan weet ik in ieder geval dat deze gereleased zou moeten zijn. Ik ga vanavond thuis even controleren.
Pagina: 1 ... 6 ... 20 Laatste