Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Rivanov
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 01:04

Rivanov

Apple freak

@demo31051987 Heb alles (Kitpacks, Logos, Faces, Skins, Trophies etc. etc.) op mijn Stack staan. Je mag mij ook € 5 betalen voor toegang. :+

Steam | Twitch | Mixer | Xbox Live: Rivanov | PSN: RivanovNL :: LG OLED55B6v :: PS4 Pro :: Xbox One X

• demo31051987
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 24-01 12:40
Nadat de statistieken-fix was uitgebracht (20.1.3) ben ik begonnen met mijn Journeyman. Voor de mensen die niet weten wat dit is, je begint zonder club, zonder diploma's en met de laagste ervaring. Vervolgens probeer je een baan te zoeken en vanaf daar werk je je op tot een succesvolle manager. Wat het einddoel is, is voor iedereen verschillend.

Voor mij is de save afgelopen als ik de Champions League gewonnen heb. Ik heb er wel voor gekozen om niet in een land te beginnen welke een goede top competitie heeft. Ik ben mijn save gestart met de onderstaande landen (heb later wel Brazilie en Argentinie toegevoegd).

Ik heb mijn manager-profiel zo ingesteld dat ik meer richting het managen ga dan het trainen. Ik wil mij focussen op het werken met jongeren en heb daarom gekozen voor de onderstaande instellingen (doe ik al jaren, vraag mij niet waar ik dit vandaan heb :P)

Bij het starten van de game had ik de mogelijkheid om de solliciteren bij ongeveer 40 clubs. Na overal mijn naam achtergelaten te hebben, werd ik uiteindelijk uitgenodigd door 3 clubs om op gesprek te komen: AFK Linköping uit de tweede divisie Södra Svealand in Zweden, Husqvarna uit de tweede divisie Östra Götaland in Zweden en NFK Minsk uit de eerste divisie van Wit-Rusland. AFK Linköping stond onderaan de competitie met 10 punten achterstand op de veilige plek 11 met nog 10 wedstrijden te spelen. Husqvarna ging aan het begin van het seizoen voor een promotie, maar stond op een schamele 9e positie. NFK Minsk stond tegen de degradatiestreep aan terwijl zij een linker-rijtje hadden verwacht. Gelukkig kon ik gesprekken in Zweden combineren, anders moest ik wel heel vaak op en neer :P.

Na de gesprekken was het wachten. Inmiddels nog wel bij een aantal andere clubs gesolliciteerd, maar deze kwamen niet op tijd met een uitnodiging voor een gesprek. Er was namelijk een club die mij zo graag wilde hebben, dat ze heel snel een contract hadden opgestuurd. Husqvarna was de club die mij al eerste benaderde. Aangezien ik van de andere clubs nog niets had gehoord, heb ik dit contract direct ondertekend en ben ik met mijn spullen het vliegtuig ingestapt. Welkom in Huskvarna!

Het eerste seizoen zit erop. Uiteindelijk zijn we 5e geëindigd. Het bestuur wilde een positie in het linker-rijtje en dat is ruimschoots gelukt. Komende periode zal vooral in het teken staan van het opnieuw opbouwen van het team en zorgen dat we volgend seizoen kunnen meedoen om de grote knikkers en misschien wel de playoffs voor promotie kunnen halen.

Het duurde even voordat ik een juiste tactiek gevonden had. Ik heb eerst geprobeerd met een defensieve 4-4-2, maar kwam er al snel achter dat de kracht vooral voorin lag. Dus uiteindelijk gekozen voor 4-1-4-1 DM aanvallende tactiek. Hiermee hebben een groot aantal wedstrijden kunnen winnen, waaronder van de uiteindelijke kampioen.

Het bestuur was tevreden. Ik had een slechte positie omgebogen tot een respectabele positie en werk netjes binnen het salaris-budget. De vraag is alleen of mij dat volgend seizoen ook nog lukt, aangezien er wel wat spelers nodig zijn om op een paar posities wat meer diepte te hebben.

Maar we gaan het zien. Ik laat weer wat van mij horen na de transferperiode ergens in april 2020.

Steam

• Goelan
  • Registratie: augustus 2018
  • Laatst online: 25-01 13:26
Hebben jullie ook dat je board vaak niet blij is 'met de financiële kant' van transfers? Vreemd genoeg is mijn board van mening dat de prestaties op de transfermarkt geweldig zijn, maar krijg ik maar een 6?

Ik kan ook niet echt achterhalen waarom ze ontevreden zijn. Ik betaal geen absurd hoge bedragen (duurste speler was 22.5 miljoen geloof ik) en ik heb een transfer budget van ruim 100 miljoen.

• Rhain
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 24-01 11:22
demo31051987 schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 10:11:
..

Maar we gaan het zien. Ik laat weer wat van mij horen na de transferperiode ergens in april 2020.
Goed bezig, maar dat doe je vlot zo, ook al is het maar een half seizoen. Ik ben nog steeds m'n selectie van Falkirk aan het uitkammen. Kijken op welke positie(s) ik ga versterken etc. Al heb ik de afgelopen avonden wel even een web app gemaakt om de stats wat sneller in te zien.

Gaan jullie voor een positie van een speler altijd uit van wat het spel je voorschotelt? Zo heb ik een middenvelder die op basis van attribuut cijfers eigenlijk ook wel een goede wing back kan zijn.. Maar het voelt wel een beetje vreemd om hem daar op te stellen.. Kun je nog steeds een speler d.m.v. training een andere positie laten omzetten?

Rhain wijzigde deze reactie 22-11-2019 13:17 (3%)

• demo31051987
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 24-01 12:40
Rhain schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 13:15:
[...]

Goed bezig, maar dat doe je vlot zo, ook al is het maar een half seizoen. Ik ben nog steeds m'n selectie van Falkirk aan het uitkammen. Kijken op welke positie(s) ik ga versterken etc. Al heb ik de afgelopen avonden wel even een web app gemaakt om de stats wat sneller in te zien.

Gaan jullie voor een positie van een speler altijd uit van wat het spel je voorschotelt? Zo heb ik een middenvelder die op basis van attribuut cijfers eigenlijk ook wel een goede wing back kan zijn.. Maar het voelt wel een beetje vreemd om hem daar op te stellen.. Kun je nog steeds een speler d.m.v. training een andere positie laten omzetten?
Het waren nog maar 10 wedstrijden. Ik had weinig tijd nog in de transferwindow om nog spelers aan te trekken, dus ik heb een tactiek uitgezocht en ben maar gewoon de wedstrijden gaan spelen. Het echte werk begint nu :)

Ik speel niet altijd de spelers op de positie waar hij het beste kan spelen, maar hij speelt waar ik wil dat hij speelt. Tegelijkertijd train je de speler op de nieuwe positie zodat hij snel de nieuwe positie leert. Ik doe dit wel alleen bij spelers met een hogere Determination (geen idee wat de NL vertaling hiervan is in het spel).

demo31051987 wijzigde deze reactie 22-11-2019 13:40 (14%)

Steam

@Rhain trainen + geregeld op de nieuwe positie laten spelen, tenmiste zo was het altijd.

• Faddermakker
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 22:13
Faddermakker schreef op donderdag 21 november 2019 @ 10:27:
Ik ben van plan om FM2020 te kopen, al is het alleen maar om de collectie compleet te houden want 2019 kon mij niet genoeg boeien. Normaal speel ik op mijn gamepc maar ben ook naar een laptop voor erbij aan het kijken met een Intel HD620, zijn er hier mensen die FM2020 in 3D mode spelen op iets soortgelijks?
Kickje, Iemand hier nog ervaringen met integrated graphics icm FM2020? :P

SR+ / Pearl White / Black int / 18"Aero - Besteld: 26/9 - RN: 26/9 - VIN: - SMS: - Any job you can do in your pajamas is not the hardest job in the world.

• Ninodebest
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 24-01 19:53
Faddermakker schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 14:15:
[...]

Ik speel met de MX940 en moet alles op low zetten. FM geeft een 1* ster aan. Het kan zijn dat FM mijn MX940 niet herkend en daarom de interne GPU pakt, maar geen idee hoe ik dat zou kunnen achterhalen: https://gpu.userbenchmark...Kaby-Lake/m88506vsm153579

• Faddermakker
Hmmm, meeste laptops waarnaar ik kijk hebben die iGPU. Het leek me zo relaxt om lekker op de bank te FM'en en als ik voor werk in Hotels zit.

SR+ / Pearl White / Black int / 18"Aero - Besteld: 26/9 - RN: 26/9 - VIN: - SMS: - Any job you can do in your pajamas is not the hardest job in the world.

• Phydomir
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 23:24
Als je thuis zit kan je ook FM op je PC starten en dan streamen naar je laptop via Steam (Steam uiteraard dan wel ook even op je laptop zetten.)

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

• Labbers
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 16-01 16:49
Faddermakker schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 14:32:
Hmmm, meeste laptops waarnaar ik kijk hebben die iGPU. Het leek me zo relaxt om lekker op de bank te FM'en en als ik voor werk in Hotels zit.
Download de demo, daar is hij voor.

• Faddermakker
Labbers schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 16:54:
[...]

Download de demo, daar is hij voor.
Als je m'n vorige bericht had gelezen dan wist je dat ik de laptop nog niet heb en aan het kijken ben om er eentje te kopen en dus niet kan testen met de demo.

• Richard117
  • Registratie: oktober 2012
  • Laatst online: 20:38
Sinds 95/96 speel ik al, 2019 was de eerste keer dat ik een editie overgeslagen heb. Maar het begon toch weer te kriebelen, dus vandaag toch maar aangeschaft. Ik ben benieuwd *O*
Zoals altijd begin ik met mijn cluppie Feyenoord. Kan dit jaar niet moeilijk zijn om het beter te doen dan in het echt :+

iRacing Profiel - www.volgaspics.nl

• Labbers
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 16-01 16:49
Faddermakker schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 17:02:
[...]

Als je m'n vorige bericht had gelezen dan wist je dat ik de laptop nog niet heb en aan het kijken ben om er eentje te kopen en dus niet kan testen met de demo.
Sorry hoor.

Ik heb de demo draaiend gekregen op een laptop die net iets meer kan dan een rekenmachine.
Hij zal misschien niet snel draaien en de wedstrijden kunnen schokkerig zijn maar hij doet het wel.

• Phydomir
Paar dingen die me opvallen na een uur of 10 spelen.

*Inside Forwards schieten altijd op doen. Dribbelen iets naar binnen, gaan dan op de rand van de 16 (links/rechts) een man voorbij en schieten vanuit een onmogelijke hoek op doel. Ik heb ze nog geen enkele keer een bal terug zien leggen.
*keepers maken nogal veel blunders. Stompen mis bij voorzetten. Ballen die over de lijn sukkelen nadat ze hem niet klem hebben.
*schoten van afstand lukken er wat vaak in de vliegen, maar niet door de personen waarvan je het verwacht.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

• On_E
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 17:41

On_E

Housemusic

lremcol schreef op donderdag 21 november 2019 @ 16:42:
Verkeerde tactiek?
Welke tactieken gebruiken jullie overigens allemaal?
Ik ben zelf nog aan het worstelen met een tactiek voor 2020, gebruik veelal 4 - 2 - 3 - 1
442 Diamond Narrow.

Heb trouwens een bug gevonden, als je het WK voor clubs speelt (eind juni) ben je helemaal niet in training. :o
Die won ik dus ook niet....

Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978

• Hoogie2004
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 19:29

Hoogie2004

Whohooooo

Faddermakker schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 14:15:
[...]

Ik heb 2019 altijd gespeeld op een laptop met integrated graphics. Gaat prima maar verwacht geen wonderen.

Dit jaar via Stadia :)

My iRacing profile | Mijnzestal.nl handboogadministratie | Strava

1* zegt zover ik weet toch echt niks over je grafische prestaties, maar over de snelheid van de databaseverwerking. Daar is de videokaart niet echt voor nodig. Volgens mij is FM veel eerder afhankelijk van je RAM en processor.

• Ivysaur
  • Registratie: augustus 2014
  • Niet online
Je zou bij wijze FM met een videokaart uit 2005 kunnen spelen. Wat telt zijn je CPU en je RAM-snelheid. Een SSD is ook wel fijn voor het opslaan en laden.

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Jorgen schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 20:16:
1* zegt zover ik weet toch echt niks over je grafische prestaties, maar over de snelheid van de databaseverwerking. Daar is de videokaart niet echt voor nodig. Volgens mij is FM veel eerder afhankelijk van je RAM en processor.
De grafische indicatie in het menu werkt volgens mij met hetzelfde sterretjes systeem

Hoogie2004 schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 20:48:
[...]

De grafische indicatie in het menu werkt volgens mij met hetzelfde sterretjes systeem
OK. Dat wist ik niet. Maar gaat dat dan alleen om de 3d-engine te gebruiken als je naar spelers wilt kijken? Want voor de rest is FM natuurlijk vooral het weergeven van enorme hoeveelheden statische content die na elke berekening (continue) hetzelfde blijft totdat je weer op continue drukt.
En we mogen weer aan de slag in de Champions League; seizoen 2060/2061.

De loting is net geweest en deze heeft ons gekoppeld aan PSV, Atlético Madrid en Manchester United.

Om met die laatste te beginnen; United is het 2e team van Engeland, achter City. In de afgelopen 40+ seizoenen zijn zij 10 keer kampioen geworden en hebben ze een CL en een EL gewonnen. Atlético is, Europees gezien, één van de succesvolste clubs tijdens deze save. Ze wonnen reeds 5 x de CL, 4 x de CWC en 1 x de EL. Daarnaast nog negen landstitels. Zij zijn ook de huidige titelhouder op het kampioenenbal. PSV completeert het rijtje opponenten. Zij wonnen 8 keer de Eredivisie en 1 x de Europa League.

Vorig seizoen voorspelde ik dat Wolfsburg 3e zou worden in een poule met Utrecht en Spurs, maar was Wolfsburg juist het beste team in de groep. Nu schat ik PSV in op de derde plaats, maar enkel qua Europese titels doen ze het minder dan de andere 2. Binnenlandse resultaten gezien, zouden ze vergelijkbaar kunnen zijn met Atlético en Man U.

Ondanks dat ik wel weer wat sterker geworden ben qua selectie, is de competitiestart ditmaal een stuk slechter dan vorig seizoen. Ik richt me dus maar gewoon op de 4e plaats en hoop wederom minimaal 2 punten te verdienen.
2300 wedstrijden! hatseflats!
Bijna winterstop. Gaat best lekker zo :)

En even later:

In de CL alle thuiswedstrijden tegen Atlético, Manchester en PSV gewonnen en in Eindhoven ook met de 3 punten naar huisgegaan. Ik had verwacht roemloos laatste te worden in deze poule, maar met een prachtige eerste plaats verlaten we deze groep om te gaan overwinteren in de Champions League. :)

Voorsprong in de competitie wordt langzaam maar zeker uitgebouwd.

Jorgen wijzigde deze reactie 24-11-2019 22:52 (70%)

• rickskeg99
  • Registratie: februari 2014
  • Laatst online: 24-01 15:38
Wie kan mij helpen? Ik heb een tactiek gedownload. Echter kan ik niet het .fmf bestaat vinden in fm20.

Ik speel op een mac btw

• Rivanov

Rivanov

Apple freak

@rickskeg99

/username/Library/Application Support/Sports Interactive/Football Manager 2020/tactics

Rivanov wijzigde deze reactie 25-11-2019 08:35 (8%)

Steam | Twitch | Mixer | Xbox Live: Rivanov | PSN: RivanovNL :: LG OLED55B6v :: PS4 Pro :: Xbox One X

• rickskeg99
Rivanov schreef op maandag 25 november 2019 @ 08:24:
@rickskeg99

/username/Library/Application Support/Sports Interactive/Football Manager 2020/tactics
Moet de tactic specifiek in deze map staan? Of maakt het niet uit dat ik hem in download map heb laten staan

• wildhagen
  • Registratie: juni 1999
  • Niet online

wildhagen

FP ProMod

Blablabla

rickskeg99 schreef op maandag 25 november 2019 @ 08:47:
[...]

Moet de tactic specifiek in deze map staan? Of maakt het niet uit dat ik hem in download map heb laten staan
Volgens mij moet hij specifiek in die folder staan.

Virussen? Scan ze hier!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Gisteren begonnen aan mijn eerste save in FM20, zoals bijna altijd, lekker met Ajax.

Holy crap, ik was FM Touch gewend van de laatste jaren, wat wordt je hier overladen met informatie. Ben na een half uur spelen pas bij de eerste oefenwedstrijd aanbeland, en dan heb ik naar transfers nog niet eens gekeken :+

• Phydomir
Na het mislukte avontuur bij Vitesse een nieuwe save gestart met Lyon. Daarmee inmiddels een heel seizoen gespeeld en dat ging al een stuk beter.

Het doel was "best of the rest" blijven en leuk mee doen in de Champions League. Aangezien Lyon al best een leuk, jong team heeft slechts een extra linksback en centrale verdediger gehaald (namen ontgaan mij even, zit niet achter mij game pc) om wat meer sterkte in de breedte te hebben.

In de CL in een poule met Bayern, Genk en Napoli als 1e door gegaan. 5x winst (1-0 thuis van Bayern) en uit met 1-0 van Bayern verloren. Na 4 wedstrijden waren zowel Bayern als wij al door. In de 1/8e finale tegen Tottenham. Uit 0-0 en thuis speelde we de beste wedstrijd van het seizoen. Na 3 minuten met 1-0 achter maar uiteindelijk met 6-1 gewonnen. Hierna volgde Real Madrid, ditmaal thuis een 0-0 en uit helaas met 1-0 verloren. Hadden eigenlijk beide wedstrijden weinig te vertellen maar lang niet slecht. Bestuur was ook in de 7e hemel met de CL resultaten.

In de competitie eigenlijk constant 3e gestaan achter PSG en Stade Rennais. Zoals verwacht liep PSG al snel weg, die hebben de hele competitie minder dan 10 doelpunten tegen gehad, dat zegt genoeg. Rond maart een wat slechte run gehad met slechts 6 punten uit 7 wedstrijden (6x gelijk, 1x verloren) waardoor we een klein beetje de aansluiting met Stade Rennais verloren. Wel de laatste 6 wedstrijden op rij gewonnen (waaronder een 3-0 thuis overwinning op PSG, die toen al lang kampioen waren en bezig waren zich te focussen op de CL finale, die ze ook wonnen) en daardoor toch nog op punten (80) gelijk gekomen met Rennais en maar op 2 doelpunten de 2e plek misgelopen.

Nu tijd voor de zomer transfers. Hebben een budget van 45M gekregen. Als iedereen blijft in de zomer moet ik wel een paar speler kunnen halen waardoor we volgend jaar zeker voor die 2e plek moeten kunnen gaan. Had in de winter al Phil Foden op huur basis gehaald, ik hoop dat ik die volgend seizoen nog een jaar kan huren want dat is echt een hele fijne speler.

Ook altijd zo fijn aan FM dat als je dan aan het eind van het jaar bij de meeting aangeeft dat plaatsing voor de CL er weer in moet zitten, er altijd een paar zijn die dat te moeilijk vinden ondanks dat we dat dit jaar ook al hebben gehaald.

@Phydomir Dat laatste heb ik hier ook. Niet alleen de media, maar ook de spelers zelf denken dat ze er nog niks van kunnen. Om dan achteraf natuurlijk weer te lezen dat het allemaal wél verwacht was. :P

• Phydomir
Als je een speler hebt met als negatieve eigenschap "doesn't like big matches". Kun je daar zelf iets aan doen of ben je dan volledig afhankelijk van zijn mentaliteit?

• Goelan
Phydomir schreef op maandag 25 november 2019 @ 10:12:
Als je een speler hebt met als negatieve eigenschap "doesn't like big matches". Kun je daar zelf iets aan doen of ben je dan volledig afhankelijk van zijn mentaliteit?
Voor zover ik weet is het afhankelijk van zijn eigen mentaliteit. In hoeverre de kleedkamer sfeer (het team collectief) daar iets aan kan veranderen weet ik niet. Ik probeer deze spelers altijd te mijden, want als het er op aan komt kunnen ze een zwakke schakel zijn.

• rickskeg99
Rivanov schreef op maandag 25 november 2019 @ 08:24:
@rickskeg99

nvm

rickskeg99 wijzigde deze reactie 25-11-2019 10:38 (22%)

• AequitasII
  • Laatst online: 23:16
Ik heb dit weekend FM20 aangeschaft. Ik had al gelezen over de hoeveelheid aan lange afstandsschoten die er wel in gaan en 1 op 1 kansen niet, maar het is wel echt veel erger dan ik dacht. Ik ben banger als de tegenstander aanlegt van 40 meter dan dat ze achter mijn verdediging kruipen. Daarom speel ik ook ten alle tijde met de verdediging zo hoog mogelijk en dat lijkt te werken, ook tegen snelle spitsen.
Hopelijk fixed SIgames dit snel.
[...]

Ja dat moet. FM leest zover ik weet alleen bestanden die in je juiste Football Manager-map en submappen staan.
Goelan schreef op maandag 25 november 2019 @ 10:28:
[...]

Voor zover ik weet is het afhankelijk van zijn eigen mentaliteit. In hoeverre de kleedkamer sfeer (het team collectief) daar iets aan kan veranderen weet ik niet. Ik probeer deze spelers altijd te mijden, want als het er op aan komt kunnen ze een zwakke schakel zijn.
Wat ik het ergste vind, zijn de opstandige spelers. Ik kocht een talent van Barcelona en die bleef continu weg van trainingen, reageerde niet op waarschuwingen op boetes, enz. Dat was ik vlug zat. Hup weg ermee. Onder zijn waarde verkocht, maar ik laat mijn team niet naar de knoppen helpen door 1 spelertje.

• Goelan
Jorgen schreef op maandag 25 november 2019 @ 14:33:
[...]

Wat ik het ergste vind, zijn de opstandige spelers. Ik kocht een talent van Barcelona en die bleef continu weg van trainingen, reageerde niet op waarschuwingen op boetes, enz. Dat was ik vlug zat. Hup weg ermee. Onder zijn waarde verkocht, maar ik laat mijn team niet naar de knoppen helpen door 1 spelertje.
Nee klopt. Ik probeer zoveel mogelijk in het team belang te denken. Het kan wel eens zijn dat ik een speler koop die (omdat mijn scouts het niet hadden gezien) 'bang zijn voor grote wedstrijden'. Het ligt er dan een beetje aan hoe deze speler speelt, maar ik zie het vaak gebeuren dat ze ondermaats spelen. Vorig jaar (met FM2019) had ik Redan (destijds van Chelsea) gekocht bij Sparta. Ik had hoge verwachtingen van hem... maar het kwam er gewoonweg niet uit. Dit kwam ook wel overeen met de dieper liggende stats denk ik.
Zo, we gaan de kampioensgroep van de Super Liga in met 10 punten voorsprong op de nummer 2. Met nog 7 wedstrijden te gaan (enkel tegen de nummers 2 t/m 8 ) hoef ik deze voorsprong nog 4 wedstrijden vol te houden om opnieuw kampioen te worden. In de CL zijn we helaas uitgeschakeld door met 4-3 over 2 wedstrijden van Rapid Wien te verliezen (uit 0-2, thuis 3-2). De nationale beker gaat wel goed. Daar staan we inmiddels in de halve finale.'

Eerste wedstrijd in de play-offs was meteen bingo, door met 10 man te winnen van nummer 2 Rode Ster. Al in de 35e minuut kregen we een rode kaart (linkervleugelverdediger) en moesten we nog een uur overeind zien te blijven tegen Crvena Zvezda (Rode Ster dus). In de 83e minuut scoren we eindelijk de 1-0, gevolgd door een 2e treffer in de 86e minuut. Diep in blessuretijd maakt onze keeper in de 94e minuut een eigen doelpunt, maar dat kon de winst niet meer van ons weghouden. Met deze mooie overwinning staan we nu met nog 6 wedstrijden te gaan 13 punten voor op Rode Ster en is deelname aan de komende editie de Champions League al een feit. Dat hebben we dus maar mooi binnengesleept.

Stemmen voor de beste speler van het jaar, is ook dit jaar een lastige opgave. 6 vd 12 spelers die genomineerd zijn, zijn afkomstig van IMT. Bij de beste jeugdspeler is het nog lastiger. 7 vd 10 genomineerden verdienen hun boterham bij IMT.

Jorgen wijzigde deze reactie 25-11-2019 17:19 (53%)

• Deadsy
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 22:48
[...]

Neh.
Als je bij Tactics op de huidige tactiek clicked krijg je een dropdown menu, hier pak je load.
Default kijkt hij dan inderdaad in de genoemde map, maar je kunt vanuit hier gewoon naar elke willekeurige plek op je PC navigeren en de tactiek loaden.

Ik dump ze zelf altijd in C:, de meest eenvoudige plek.

Ben al vrij ver in mijn 4e seizoen met de Ramblers, 2e seizoen in de top divisie.
De eis van het bestuur is niet degraderen maar ik denk dat we met wat mazzel gewoon top 5 kunnen eindigen.

Zijn nu over de helft en staan dus ook 5e. Veel meer dan dit zal er ook niet in zitten denk ik, max plek 4.
Als het echt slecht gaat in het resterende dan zullen we nooit verder dan de 8e plek zakkken, vlak boven de streep.

Afgelopen zomer flink wat spelers zien vertrekken, ze waren of niet goed genoeg of wilden niet verlengen.
Dat wat ik haalde moest gratis zijn en is jammer genoeg niet echt het niveau waar ik op hoopte.
Ondanks dat ik een hele nacht bezig geweest ben met huren heb ik geen spelers weten te huren.

Omdat er ook het een en ander mis ging is de selectie niet echt goed, op diverse plekken zitten we zeer dun waardoor ik regelmatig de tactiek moet aanpassen.
Maar uiteindelijk komt het er altijd op neer dat we de bus parkeren.

Kreeg gisteren nog een gesprek aangeboden door St Patricks Athletic.
Ondanks dat ze 9e staan hebben ze flink meer geld dan de Ramblers (dubbele aan salaris budget bv). En zag ik mogelijkheden om boven de streep te eindigen.

uiteindelijk de baan niet gekregen das mag ik weer tegen de stroom in gaan roeien met de Ramblers.

Een club zoals Athletic heeft pakweg 2000 bezoekers per thuis wedstrijd en tegen de bekende ploegen gewoon 3000+.
De Ramblers hebben dan 200 tot 400 in de meeste wedstrijden en dan 2 of 3x per jaar 3000.

Als je dan kijkt naar Dundalk, die hebben 3000 in de meeste wedstrijden en 4500 in de toppers.
Ze spelen vaak 2 rondes CL, 1 of 2 rondes El en hebben dit seizoen de groepsfase van EL2 gehaald.
En in deze wedstrijden zitten er gewoon 8000 mensen.

Dus het gat is gigantisch.

We spelen met verschillende t
@Deadsy Vind je dat nu echt handig om je files gewoon midden op je C:\ te dumpen? Dan is de juiste filelocatie toch een stuk overzichtelijker?

Enfin, onze 2e landstitel op rij is een feit:

• Deadsy
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 22:48
Jorgen schreef op maandag 25 november 2019 @ 17:36:
@Deadsy Vind je dat nu echt handig om je files gewoon midden op je C:\ te dumpen? Dan is de juiste filelocatie toch een stuk overzichtelijker?

Enfin, onze 2e landstitel op rij is een feit:

[Afbeelding]
Doen ik alleen met de tactiek files van FM. Zodra ze geladen zijn gooi ik ze weg.

Ik gooi ze weg omdat ik uiteindelijk de tactiek toch ga aanpassen.
Aha, duidelijk

Jeej, ook de beker is binnen! Het heeft dertien en een half jaar geduurd, maar dan heb je ook wat :)

En daarmee dus ook SERVIË: CHECK

Totdat ik een nieuwe club gevonden heb in Kroatië ga ik gewoon door bij IMT. Ik verwacht overigens dat het nog wel eens lastig kan zijn om een club in het volgende land te vinden. Als ik de kaart namelijk goed bekeken heb, dan ligt er maar 1 grote plaats in Kroatië aan de Donau. Dat is Vukovar. Volgens mij zitten er niet zoveel clubs uit Vukovar in HNK Radnicki Vukovar en Bobota Agrar hebben beide tijdens al deze seizoenen nog niet in een actieve competitie gespeeld. Vanzelfsprekend heb ik de laagst mogelijke divisie geladen. Dan blijft alleen Vukovar '91 over. Zij spelen in 1 van de laagste divisies en zijn daar op net boven de degradatiestreep geëindigd. Wellicht ontslaan zij hun trainer. Andere optie is om een andere aan de Donau gelegen stad uit te zoeken. Daar ga ik me nog even verder in verdiepen. Ik zal sowieso even moeten wachten op de seizoensupdate. Wie weet heb ik geluk.

Yes! Na de halve finale op het EK en een bronzen medaille op de Olympische Spelen nu met Italië ook de Nations League gewonnen :)

We zijn inmiddels 40e op de Europese ranglijst. Tot mijn grote verbazing ben ik daarmee Farul en Dunav voorbijgegaan. Farul begint dan ook echt achterop te raken in Roemenië. Dunav wordt nog steeds kampioen in Bulgarije (1 x niet).

Altijd leuk. Een ex-speler van mij is via Ajax en Dortmund nu bij PSG terechtgekomen. Doordat zowel Ajax en ik een doorverkoopclausule hadden opgenomen, krijg ik nu jaren later nog eens 1,1 miljoen euro bijgeschreven. Heerlijk dit soort geldcarroussels. Als je pech hebt, krijgt een speler een vrije transfer; als je geluk hebt, kun je nog jarenlang slapend rijk worden. :)

Ons nieuwe stadion is "reeds" 2 weken oud, we hebben onze allereerste wedstrijd gewonnen en nu gaan we weer verbouwen... :)

Jorgen wijzigde deze reactie 26-11-2019 04:26 (130%)

• Goelan
Jorgen schreef op maandag 25 november 2019 @ 17:52:

Totdat ik een nieuwe club gevonden heb in Kroatië ga ik gewoon door bij IMT. Ik verwacht overigens dat het nog wel eens lastig kan zijn om een club in het volgende land te vinden. Als ik de kaart namelijk goed bekeken heb, dan ligt er maar 1 grote plaats in Kroatië aan de Donau. Dat is Vukovar. Volgens mij zitten er niet zoveel clubs uit Vukovar in HNK Radnicki Vukovar en Bobota Agrar hebben beide tijdens al deze seizoenen nog niet in een actieve competitie gespeeld. Vanzelfsprekend heb ik de laagst mogelijke divisie geladen. Dan blijft alleen Vukovar '91 over. Zij spelen in 1 van de laagste divisies en zijn daar op net boven de degradatiestreep geëindigd. Wellicht ontslaan zij hun trainer. Andere optie is om een andere aan de Donau gelegen stad uit te zoeken. Daar ga ik me nog even verder in verdiepen. Ik zal sowieso even moeten wachten op de seizoensupdate. Wie weet heb ik geluk.
Hoeveel landen heb je na Kroatië nog te gaan? De bedoeling was om in Nederland uit te komen toch?
Ons nieuwe stadion is "reeds" 2 weken oud, we hebben onze allereerste wedstrijd gewonnen en nu gaan we weer verbouwen... :)
Mooi is dat he... dat had ik vorig jaar met Sparta ook. Meteen de eerste 2 wedstrijden stijf uitverkocht. Toen dacht ik... eens even vragen bij het bestuur en ze gingen direct akkoord.

Ik heb er nu anderhalf seizoen bij Ajax opzitten. Ik zit mij vast te oriënteren op een nieuwe save (wel eerst nog met Ajax de CL winnen). Het lijkt mij wel leuk om de lagere divisies van Duitsland een club te gaan zoeken. Iemand nog tips?

• Rhain
Eindelijk goed onderweg met m'n Falkirk FC na het uitpluizen + versterken van m'n selectie.
Er waren wel 2 buitenlandse spelers voor nodig om wat kwalitatieve impulsen toe te voegen.
Sebastian Cibois, 21-jarige Franse keeper
Joselu, Spaanse winger
Daarnaast nog Stevie Campbell aangesteld als Head youth academy. Ik weet niet of ik zover kom dat jeugd belangrijk wordt, maar z'n CV is te mooi om voorbij te laten lopen.

Poulefase voor de League Cup waren we redelijk kansloos.
Verloren van Motherwell 0-2 (premier league), verloren van Ayr 3-3 na pen. (championship div) en verloren van Stranraer 0-1 (league one). Verliezen van Stranraer was minder prettig, gezien zij in dezelfde divisie uitkomen. Er was nog wel een 3-0 winst op Albion Rovers (league two).

Ik begon toch met licht knikkende knieën aan de start van de competitie, gezien promotie ons doel #1 is.
Thuis kwamen we niet tot scoren tegen Raith en verlieten we allebei het veld met een punt. Balen, want we waren de bovenliggende partij.

Daarop volgde een weerzien met Stranraer, uit. Dit keer trokken wij aan het langste eind, 0-1. Zowaar had iedere club puntverlies geleden in 2 speelronden.

Een doordeweekse bekerwedstrijd zorgde ervoor dat we steeds meer in ons ritme kwamen. 2-0 Tegen de St. Mirren reserves.

In het weekend werd de competitie hervat. Nu was het East Fife dat ons ten prooi viel, 2-0. En zo staan we gedeeld 1e met 7 punten uit 3 wedstrijden.
Opvallen is dat m'n keepertje een uitstekende indruk maakt. Cibois houdt 4x op rij de nul. Kost me wel geld op deze manier met de nodige clean sheet bonussen :+

Vraagje; aan het begon van het seizoen kon ik een trainerscursus aanvragen, maar de board vond dat ik nodig was op het veld.. Nu zijn we 2 maanden verder, maar zie ik heel die optie niet meer om opnieuw de cursus aan te vragen... is dit een bug, of komt dit vanzelf weer tevoorschijn?

Rhain wijzigde deze reactie 26-11-2019 11:51 (8%)

• Rhain
Goelan schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 10:48:
[...]
Ik heb er nu anderhalf seizoen bij Ajax opzitten. Ik zit mij vast te oriënteren op een nieuwe save (wel eerst nog met Ajax de CL winnen). Het lijkt mij wel leuk om de lagere divisies van Duitsland een club te gaan zoeken. Iemand nog tips?
Wil je 2. Bundesliga of nog lager? 2. Bundesliga wellicht HSV, of St. Pauli? Bochum?
In 3. Bundesliga zou FC Kaiserslautern een mooie zijn? Ingolstadt?

• Goelan
Rhain schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 11:53:
[...]

In 3. Bundesliga zou FC Kaiserslautern een mooie zijn? Ingolstadt?
Dat is een hele mooie suggestie! Daar ga ik eens naar kijken. Dank voor de tip!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

FP ProMod

Blablabla

1860 München in de 3. Bundesliga is ook een leuk team. Ook zo gevallen (speelden best even in de Bundesliga, helemaal weggezakt).

Virussen? Scan ze hier!

@Goelan ja precies. Ik wil in Nederland uitkomen. Roemenië, Bulgarije en Servië voltooid. Nu nog Kroatië, Hongarije, Slowakije, Oostenrijk, Duitsland en dus Nederland. Daarna, als ik nog zin heb, de overstap naar Danubio in Uruguay.

@Rhain even wachten dan komt de optie vanzelf terug. Elke vraag aan het bestuur heeft een soort cool down. Ofwel omdat ze het uitvoeren (of recentelijk pas afgerond hebben), ofwel omdat ze het er momenteel mee oneens zijn.

Jorgen wijzigde deze reactie 26-11-2019 12:32 (32%)

• Rhain
Jorgen schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 12:16:
@Goelan ja precies. Ik wil in Nederland uitkomen. Roemenië, Bulgarije en Servië voltooid. Nu nog Kroatië, Hongarije, Slowakije, Oostenrijk, Duitsland en dus Nederland. Daarna, als ik nog zin heb, de overstap naar Danubio in Uruguay.

@Rhain even wachten dan komt de optie vanzelf terug. Elke vraag aan het bestuur heeft een soort cool down. Ofwel omdat ze het uitvoeren, ofwel omdat ze het er momenteel mee oneens zijn.
En nu valt het kwartje.. ik dacht al.. waarom per se een club aan de Donau/Danube.. :+
Leuk idee trouwens, eentje die ik een keertje van je jat :P
@Rhain Jorgen in "Football Manager 2019"

Kan me voorstellen dat niet iedereen mijn avonturen tot nu gevolgd heeft, of de achterliggende redenen voor mijn huidige save kent. (y)

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

FP ProMod

Blablabla

Jorgen schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 12:36:
@Rhain Jorgen in "Football Manager 2019"

Kan me voorstellen dat niet iedereen mijn avonturen tot nu gevolgd heeft, of de achterliggende redenen voor mijn huidige save kent. (y)
LOL, ik had je verslagen wel gelezen, maar die post gemist. Creatief bedacht :)

Ik kies meestal gewoon een club op naam uit (vandaar vorige keer met Petrolul, vond ik gewoon een mooie naam), of ik kies een random club uit als ik geen inspiratie heb. Dat laatste is nu dus het geval, in mijn game met Slough FC.

Gaat beroerd overigens, sta maar net boven de degradatiestreep. En mijn spelers zijn zo enorm talentvol dat ze over hun eigen benen struikelen en de de verkeerde kant uitlopen, om de bal in ons eigen doel te knallen. Moet ze nog even uitleggen dat die bal in het andere doel thuishoort.

Virussen? Scan ze hier!

Leuk te lezen dat er weer veel animo en verhalen zijn, nice!

Ik ga vanavond eens kijken waar ik mijn 'definitieve carrière' ga beginnen.. Denk dat ik op zoek ga naar een 'fallen / sleeping giant' zoals wellicht HSV of Nottingham Forrest oid. Jullie wellicht nog soortgelijke clubs die ik mogelijk over het hoofd zie / ga zien?
Haha, dat hebben bijna al mijn spelers de eerste paar seizoenen... 8)7

• Rhain
Jaap. schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 13:14:

Ik ga vanavond eens kijken waar ik mijn 'definitieve carrière' ga beginnen.. Denk dat ik op zoek ga naar een 'fallen / sleeping giant' zoals wellicht HSV of Nottingham Forrest oid. Jullie wellicht nog soortgelijke clubs die ik mogelijk over het hoofd zie / ga zien?
Als je toch aan Nottingham denkt, kun je wellicht een nog verder gezakt team pakken; Notts County
@Jaap. Je zou kunnen kijken naar ploegen die heel vroeger de CL of EL wonnen, zoals inderdaad HSV en Nottingham Forrest; of naar ploegen die wel de finale haalden maar nooit wonnen. Iemand opperde ook al 1860 München en Kaiserslautern of Notts County zoals @Rhain zegt.

Ik denk bijv. aan Eintracht Frankfurt, Stade Reims, Malmö, Borussia Mönchengladbach, Celtic, Arsenal, Feyenoord, Leeds, Fiorentina, Marseille, Twente, AZ, Benfica, Panathinaikos, Parma, IFK Göteborg, Ipswich, Sevilla, of Napoli.

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

FP ProMod

Blablabla

Jaap. schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 13:14:

Eerder al genoemd:

- FC Kaiserslautern
- 1860 München
- Bolton Wanderers
- Nottingham Forest

Virussen? Scan ze hier!

• Rhain
Vooruit; nog eentje die me te binnenschiet: AC Milan

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

FP ProMod

Blablabla

Haha :P

Nog een paar @Jaap. :

- Hansa Rostock, ook fors weggezakt
- MSV Duisburg, idem

Of in Italië: Foggia. Ooit speelden ze Serie A, nu zwemmen ze in de Serie D.....

In Frankrijk: AJ Auxerre. Nog niet zolang geleden speelden ze in de Champions League, nu vechten ze tegen degradatie uit Ligue 2....

Spanje: Real Zaragoza. Ooit Europa Cup, nu onderaan in de Segunda Divison....

Of Deportivo de La Coruna. Nog niet zolang geleden Spaans kampioen. Nu worstelend in de Segunda Division.

Rusland: Torpedo Moscow. 50 jaar lang op het hoogste niveau, nu al 30 jaar bungelend op het tweede niveau.

Zweden: Naast Malmo, die @Jorgen al eerder noemde, heb je ook nog Halmstad. Nog niet zolang geleden speelden ze Champions League en waren ze Zweeds kampioen, nu zitten ze al jaren op het tweede niveau van Zweden...

wildhagen wijzigde deze reactie 26-11-2019 14:01 (130%)

Virussen? Scan ze hier!

• Rhain
Wat een mooie clubs komen er toch voorbij, denk dat @Jaap. genoeg inspiratie heeft
wildhagen schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 13:33:
Of in Italië: Foggia. Ooit speelden ze Serie A, nu zwemmen ze in de Serie D.....
Maak dan het rijtje nog af met Palermo :+

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

FP ProMod

Blablabla

Rhain schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 14:02:
Wat een mooie clubs komen er toch voorbij, denk dat @Jaap. genoeg inspiratie heeft

[...]

Maak dan het rijtje nog af met Palermo :+
Palermo is ook een goede ja. Van 2005-2011 speelden ze regelmatig Europa League, krap 8 jaar later zijn ze afgezakt naar Serie D... (!!!)

Ik pretendeerde geen volledige lijst te hebben overigens hoor ;)

Vind zelf overigens spelen in Italië niet fijn, door dat rare systeem met co-ownership enzo. Altijd al rottig gevonden.

wildhagen wijzigde deze reactie 26-11-2019 14:05 (11%)

Virussen? Scan ze hier!

• Rhain
wildhagen schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 14:04:
[...]
Palermo is ook een goede ja. Van 2005-2011 speelden ze regelmatig Europa League, krap 8 jaar later zijn ze afgezakt naar Serie D... (!!!)

Vind zelf overigens spelen in Italië niet fijn, door dat rare systeem met co-ownership enzo. Altijd al rottig gevonden.
Zo bedoelde ik het ook niet hoor ;). O ja dat is waar ook, dat gedoe met transfers ook dat een speler ook eigendom is van een andere club enzo :'( . Vond het vroeger geweldig; Fiorentina met Toldo, Batistuta, Chiesa, Rui Costa, Edmundo en daarna was m'n interesse gegaan naar het Inter met Vieri, Ronaldo, Zanetti etc. Zo, ff wegdromen met een stukje jeugd sentiment :9 en daarna kwamen die gekke regels ;w

• Phydomir
Dat zijn wel mooie clubs om weer op te bouwen ja. Zo zit ik zelf altijd naar Leeds te kijken. In de CM3 en CM4 dagen speelde ik veel de Engelse competitie en dat was altijd mijn angstgegner. Op een of andere manier waren dat altijd extreem moeilijke wedstrijden. Nu doen die al jaren niet meer mee om de prijzen.

• Goelan
[...]

Prachtige clubs allemaal!

Dat heb ik dus ook. Ik ben nogal egoïstisch als het op spelers aankomt (met name het bedrag wat ik er voor kan vangen ;)). Dit is dan ook de reden dat ik bijna nooit een Italiaanse club kies. Hoewel ik net Palermo en Foggia (daar speelde Bryan Roy toch begin jaren '90?) voorbij zag komen en dat zijn wel hele mooie clubs.

Ik denk dat ik een save ga starten met 1860 München..

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

FP ProMod

Blablabla

@Goelan: Bryan Roy heeft idd van 1992 tot en met 1994 bij Foggia gespeeld ja. Ze waren in 1991/1992 net kampioen van Serie B geworden, dus met Roy kwamen ze net weer in de Serie A uit. In 1995 degradeerden ze weer naar de Serie B.

Virussen? Scan ze hier!

• Rhain
Phydomir schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 14:21:
Dat zijn wel mooie clubs om weer op te bouwen ja. Zo zit ik zelf altijd naar Leeds te kijken. In de CM3 en CM4 dagen speelde ik veel de Engelse competitie en dat was altijd mijn angstgegner. Op een of andere manier waren dat altijd extreem moeilijke wedstrijden. Nu doen die al jaren niet meer mee om de prijzen.
Klopt helemaal. Maar wat een team stond er o.a. 2000-2001, die namen, de potentie poh. Waren toen 4e in PL en halve finale CL bereikt. Kocht er vaak spelers van.
Ik krijg bijna zin om een nieuw verhaal te bedenken... :Y maar ik moet nog 6 landen... ;)

• quovadis25
  • Registratie: oktober 2011
  • Laatst online: 23:32
[...]

co-ownership bestaat toch al een tijdje niet meer in FM?

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

FP ProMod

Blablabla

quovadis25 schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 16:05:
[...]

co-ownership bestaat toch al een tijdje niet meer in FM?
Is dat zo? Zou best kunnen, ik heb sinds FM11 of FM12 ofzo al niet meer in Italië gemanaged, om die reden. Misschien toch nog maar eens een keer kijken dan....

Virussen? Scan ze hier!

• quovadis25
wildhagen schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 16:08:
[...]

Is dat zo? Zou best kunnen, ik heb sinds FM11 of FM12 ofzo al niet meer in Italië gemanaged, om die reden. Misschien toch nog maar eens een keer kijken dan....
sinds FM15 blijkbaar :+
Wow, dit is een boel meer input dan dat ik zo direct had verwacht haha. Thanks voor de input @Rhain, @Jorgen, @wildhagen, @Phydomir & @Goelan. Hier kunnen we zeker wat mee. Ik ga jullie input zo even samenvatten in een nieuwe post en deze pinnen, kleine kans dat ik de laatste ben die dergelijke clubs overweegt en dan is dit fantastische input.

Daarna eens kijken welke het wordt ;)

Acties:
  • +3Henk 'm!
  • Pinned
Op zoek ga naar een 'fallen / sleeping giant' voor een nieuwe carrière? Met dank aan @Rhain, @Jorgen, @wildhagen, @Phydomir & @Goelan hebben we een mooi lijstje welke mogelijk goede input zijn.

Jaap. wijzigde deze reactie 26-11-2019 18:23 (63%)

Acties:
  • +2Henk 'm!
  • Pinned

• quovadis25
in Italie heb je nog Pro Vercelli 7x landskampioen voor 1921 nu in de Serie C dachtek. Ook heb je Bari die terugkrabbelen na een faillissement en nog de Mitropacup hebben gewonnen (een Europese beker die op het laatst enkel toegankelijk was voor kampioenen van de 2de divisie). Ook kan je Sampdoria, Hellas Verona en Genoa zeker vermelden als voormalige kampioenen

Celtic past niet echt in de rijtje, eerder de Rangers. In Engeland kan je zeker nog Portsmouth en mssn ook Coventry vermelden.

In Duitsland Dynamo Dresden niet vergeten en ook Karlsruhe, Carl Zeis Jena en Uerdingen. Ohja ik vergeet nog VFB Stuttgart

In Frankrijk kan je evengoed Bordeaux, Nantes, Montpellie en Strasbourg vermelden als voormalige kampioenen. Of ploegen als Metz die waar verschillende topspelers ooit speelden nl Ribery, Pires, Pjanic, Sadio Mané, Song, Adebayor en natuurlijk de Bene-connectie met voormalig internationals als Boffin, Englebert, Suurbier en natuurlijk Henkie Vos :D

In Belgie kan je vb kiezen voor Union St Gillis. Record voor de meeste ongeslagen wedstrijden op een rij in de jaren 50 en meermaals Belgisch kampioen.

Wil maar zeggen dat er genoeg Fallen/Sleeping Giants zijn
Jaap. schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 18:17:
Op zoek ga naar een 'fallen / sleeping giant' voor een nieuwe carrière? Met dank aan @Rhain, @Jorgen, @wildhagen, @Phydomir & @Goelan hebben we een mooi lijstje welke mogelijk goede input zijn.

[Afbeelding]
Graag gedaan en mooie post!
quovadis25 schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 18:55:
in Italie heb je nog Pro Vercelli 7x landskampioen voor 1921 nu in de Serie C dachtek. Ook heb je Bari die terugkrabbelen na een faillissement en nog de Mitropacup hebben gewonnen (een Europese beker die op het laatst enkel toegankelijk was voor kampioenen van de 2de divisie). Ook kan je Sampdoria, Hellas Verona en Genoa zeker vermelden als voormalige kampioenen

Celtic past niet echt in de rijtje, eerder de Rangers. In Engeland kan je zeker nog Portsmouth en mssn ook Coventry vermelden.

In Duitsland Dynamo Dresden niet vergeten en ook Karlsruhe, Carl Zeis Jena en Uerdingen. Ohja ik vergeet nog VFB Stuttgart

In Frankrijk kan je evengoed Bordeaux, Nantes, Montpellie en Strasbourg vermelden als voormalige kampioenen. Of ploegen als Metz die waar verschillende topspelers ooit speelden nl Ribery, Pires, Pjanic, Sadio Mané, Song, Adebayor en natuurlijk de Bene-connectie met voormalig internationals als Boffin, Englebert, Suurbier en natuurlijk Henkie Vos :D

In Belgie kan je vb kiezen voor Union St Gillis. Record voor de meeste ongeslagen wedstrijden op een rij in de jaren 50 en meermaals Belgisch kampioen.

Wil maar zeggen dat er genoeg Fallen/Sleeping Giants zijn
Celtic vanwege de EC1, en omdat ze Europees gezien nu nauwelijks meer wat voorstellen. Wat dat betreft kunnen we AC Milan ook noemen.

België kan bijv. ook KV Mechelen.

Jorgen wijzigde deze reactie 26-11-2019 19:49 (64%)

Eens dat Celtic misschien niet zo passend is, al is het voor FM begrippen wel een uitdaging om ook Europees succes te behalen. Verder is Sevilla misschien ook niet de meest passende club, die zijn niet zozeer fallen of sleeping gezien het succes dat ze de afgelopen jaren hebben gehad. Man United zou ik dan misschien nog toevoegen, al denk ik dat de uitdaging in FM gauw weg is met die club. Dit is dan ook de reden dat ik weg wil blijven bij de wat grotere namen.

Bolton Wanderes is inderdaad een mooie uitdaging, zeker dit jaar gezien de extra straf die ze hebben, maar daarmee heb ik in de beta fase al gespeeld dus gezien de herhaling laat ik die ook links liggen. Ik ga het mooie weer opzoeken en heb gekozen voor een club die nog niet is genoemd en wellicht ook niet 100 procent in het plaatje past, maar toch de afgelopen jaren weinig succes en veel moeilijkheden heeft gekend: Malaga C.F.

• quovadis25
Jorgen schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 19:46:
[...]

Graag gedaan en mooie post!

[...]

Celtic vanwege de EC1, en omdat ze Europees gezien nu nauwelijks meer wat voorstellen. Wat dat betreft kunnen we AC Milan ook noemen.

België kan bijv. ook KV Mechelen.
ik snap wel wat je bedoelt met Celtic, maar een ploeg die zo domineert in eigen land, past hier niet echt. AC Milan wel omdat ze al jaren niets maar dan ook niets presteren

• Rivanov

Rivanov

Apple freak

Dat was een lekkere decembermaand. En mooi als koploper het nieuwe jaar in. :)

Oja, en hij is gearriveerd! >:)

Rivanov wijzigde deze reactie 26-11-2019 20:09 (15%)

• Khimno
  • Registratie: november 2019
  • Laatst online: 16-01 21:53
Ik mis in jullie rijtje blackburn rovers, toch wat prijzen veroverd vroeger:)

Zelf binnenkort met psv aan de slag, daarnaast lijkt bolton mij erg leuk met die 12 min punten.

• Phydomir
Ging het in mijn 2e seizoen bij Lyon toch bijna mis in de CL voorrondes. Moest in de laatste voorronde tegen Dynamo Kyiv en verloor uit met 2-0. Niet echt kansen gehad en dat voorspelde niet veel goeds. Gelukkig dacht Memphis daar in de thuis wedstrijd anders over en scoorde binnen het half uur 2x en in de 37e minuut scoorde nieuwe aankoop Federico Valverde al de 3-0. In de laatste minuut ook nog Dembele die zijn doelpuntje mee pakte en zo toch door naar de groepsfase.
Hierin zitten we in ene groep met Real Madrid, FC Porto en Basel. Niet de makkelijkste groep maar ook niet onmogelijk.

• Goelan
Haaland is bizar goed he. Ik heb hem ook bij Ajax gehaald voor 15 miljoen. Volgens mij loopt hij bij mij in de competitie 1 op 1.

Gisteren nog even snel gekeken naar een nieuwe club. Ik denk dat ik ga voor Uerdingen uit de 3e Bundesliga. Ze hebben een paar bekende spelers zoals Tom Boere (oud Twente), Jan Kirchhof (o.a. Bayern Munchen en Sunderland) en Kevin Grosskreutz (o.a. Borussia Dortmund). In de jaren 80 speelde ze nog in de Bundesliga, maar vanaf de begin jaren '90 zijn ze helemaal afgegleden naar de Verbandsliga Niederrhein tussen 2008 en en 2010 (6e niveau in Duitsland - amateurs). Sinds 2018/2019 spelen ze weer in de 3e Bundesliga. Tijd voor meer succes. Even zien wanneer ik klaar ben met Ajax en dat door met deze save :)

Goelan wijzigde deze reactie 27-11-2019 08:49 (3%)

Ik ben zoals gister aangegeven gestart met Malaga en omdat ik hun selectie redelijk op peil achtte heb ik vrij snel aan het seizoen kunnen beginnen. Net voor ik gister afsloot de maand december geopend en reeds 2 meetings met het bestuur achter de rug; één ervan ging over de prestaties van een specifieke speler; de strekking van het gesprek was samengevat "passeer speler X voor een paar wedstrijden want we zijn teleurgesteld met zijn vorm". Is dit een nieuw iets dit jaar of heb ik dit gewoon nog nooit gehad?

Met frisse tegenzin maar akkoord gegaan; het klopt dat de speler teleurstellend presteerde, maar zijn vervanger was een stuk minder, maar goed ik wilde niet halverwege november al ontslagen worden dus het zij zo.

Overall kan ik rustig de conclusie stellen dat het klote gaat; we staan 13e (op 5 punten van playoff plekken), maar de resultaten zijn simpelweg veel te wisselvallig. Hopelijk kunnen we het nog recht trekken voor het bestuur helemaal zenuwachtig wordt!

• Veel99
  • Registratie: april 2018
  • Laatst online: 24-01 12:42
Heb gisteren ook Football manager gekocht sinds 2015 trouwe speler van elke editie haha. Ik heb gekozen als club voor Bolton Wanderes, een zeer grote uitdaging natuurlijk omdat het daar een grote chaos is maar ik hou wel van een uitdaging. Heb in de transferperiode niemand kunnen aantrekken omdat er simpel weg geen geld is, ook spelers lenen ging lastig omdat ik ook geen bijdrage kon geven aan de club als ik wou lenen. In het echt heeft Bolton op de laatste dag toen iets van 9 nieuwe spelers gehaald en ik moet zeggen best wel goede spelers dus ben in principe ook best wel tevreden over mijn selectie. De financien zijn ook zeer lastig omdat we elke maand een half miljoen moet betalen als aflossing van de schuld, dus het is zeer lastig om elke maand uit de rooie cijfers te blijven (wat vaak ook niet gebeurd). Zoals bekend moeten we beginnen met -12 punten dus het zal zeer lastig worden om erin te blijven. zo is de doelstelling ook vecht tegen degradatie.

ben nu 7 wedstrijden onderweg en sta nu nog -3 punten (2x winst 3x gelijk 1x verlies) en nog maar 7 punten van een veilige plek dus het gaat eigenlijk best goed. als we zo door blijven gaan blijven we er ook wel in maar de selectie is niet al te breed dus er moeten niet teveel blessure gevallen komen. maar heb er vertrouwen in dat we erin blijven.

ik hou jullie op de hoogte.

• Rivanov

Rivanov

Apple freak

Goelan schreef op woensdag 27 november 2019 @ 08:46:
[...]

Haaland is bizar goed he. Ik heb hem ook bij Ajax gehaald voor 15 miljoen. Volgens mij loopt hij bij mij in de competitie 1 op 1.

Gisteren nog even snel gekeken naar een nieuwe club. Ik denk dat ik ga voor Uerdingen uit de 3e Bundesliga. Ze hebben een paar bekende spelers zoals Tom Boere (oud Twente), Jan Kirchhof (o.a. Bayern Munchen en Sunderland) en Kevin Grosskreutz (o.a. Borussia Dortmund). In de jaren 80 speelde ze nog in de Bundesliga, maar vanaf de begin jaren '90 zijn ze helemaal afgegleden naar de Verbandsliga Niederrhein tussen 2008 en en 2010 (6e niveau in Duitsland - amateurs). Sinds 2018/2019 spelen ze weer in de 3e Bundesliga. Tijd voor meer succes. Even zien wanneer ik klaar ben met Ajax en dat door met deze save :)
Dat moet ik nog gaan ervaren want hij is per 1 januari gearriveerd en heb nog geen wedstrijd gespeeld in het nieuwe jaar. ;)
Maar heb er alle vertrouwen in. Bij Red Bull Salzburg had hij dit seizoen 13 goals gemaakt in 15 wedstrijden.

• Rhain
Jaap. schreef op woensdag 27 november 2019 @ 09:08:
Ik ben zoals gister aangegeven gestart met Malaga en omdat ik hun selectie redelijk op peil achtte heb ik vrij snel aan het seizoen kunnen beginnen. Net voor ik gister afsloot de maand december geopend en reeds 2 meetings met het bestuur achter de rug; één ervan ging over de prestaties van een specifieke speler; de strekking van het gesprek was samengevat "passeer speler X voor een paar wedstrijden want we zijn teleurgesteld met zijn vorm". Is dit een nieuw iets dit jaar of heb ik dit gewoon nog nooit gehad?

Met frisse tegenzin maar akkoord gegaan; het klopt dat de speler teleurstellend presteerde, maar zijn vervanger was een stuk minder, maar goed ik wilde niet halverwege november al ontslagen worden dus het zij zo.

Overall kan ik rustig de conclusie stellen dat het klote gaat; we staan 13e (op 5 punten van playoff plekken), maar de resultaten zijn simpelweg veel te wisselvallig. Hopelijk kunnen we het nog recht trekken voor het bestuur helemaal zenuwachtig wordt!
Ik loop tegen een beetje hetzelfde aan met m'n verdediger welke tevens aanvoerder is. In de eerste dagen van het seizoen kreeg ik al een soort melding; Mocht Buchanan de eerste wedstrijden niet presteren, dan aanvoerdersband afpakken.. En nu ligt hij de laatste wedstrijden echt onder een vergrootglas. Volgens moe moet ik hem nog niet passeren, of ik heb het verkeerd gelezen. Toch moet hij mijn rots in de verdediging zijn..

Wel balen van je voortgang, straks wordt het wel een erg kort avontuur :/. Zelf gisteren nog 3 wedstrijden gespeeld, uit 1-1 bij de gedeeld nr 2, jammer want we waren net iets beter. Maar overall gaat het prima.

Rhain wijzigde deze reactie 27-11-2019 09:18 (4%)

Rhain schreef op woensdag 27 november 2019 @ 09:17:
[...]

Ik loop tegen een beetje hetzelfde aan met m'n verdediger welke tevens aanvoerder is. In de eerste dagen van het seizoen kreeg ik al een soort melding; Mocht Buchanan de eerste wedstrijden niet presteren, dan aanvoerdersband afpakken.. En nu ligt hij de laatste wedstrijden echt onder een vergrootglas. Volgens moe moet ik hem nog niet passeren, of ik heb het verkeerd gelezen. Toch moet hij mijn rots in de verdediging zijn..

Wel balen van je voortgang, straks wordt het wel een erg kort avontuur :/. Zelf gisteren nog 3 wedstrijden gespeeld, uit 1-1 bij de gedeeld nr 2, jammer want we waren net iets beter. Maar overall gaat het prima.
Nou, dat was een kort eerste avontuur:

Ik ben dus ontslagen omdat ik Wijnaldum niet heb weten te ontslaan, terwijl hij aantoonbaar beter is dan de andere optie voor linksback.. 8)7 Net nu het er op leek dat we het lek boven hadden en een paar wedstrijden hadden gewonnen :(

Edit: heb de laatste autosave gepakt die toevalligerwijs 4 dagen voor het ontslag was; Wijnaldum een vrije transfer gegeven en verder gespeeld en ik word niet ontslagen, maar nu dus zonder fatsoenlijke LB |:(

Edit 2: Sterker nog:

Jaap. wijzigde deze reactie 27-11-2019 18:11 (10%)

• On_E
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 17:41

On_E

Housemusic

Ik ben in het 6e seizoen met FC Utrecht naar Valencia vertrokken omdat ik bij FCU wel zo'n beetje alles gewonnen had wat je kon winnen. Met Valencia haalde ik CL voetbal in mijn eerste seizoen, en nu moet ik in seizoen 2 in de knock out fase van de CL tegen FC Utrecht. :)

Dat wordt leuk, maar waarschijnlijk ook verlies.

Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978

• Goelan
Jaap. schreef op woensdag 27 november 2019 @ 18:06:
[...]

Nou, dat was een kort eerste avontuur:
[Afbeelding]

Ik ben dus ontslagen omdat ik Wijnaldum niet heb weten te ontslaan, terwijl hij aantoonbaar beter is dan de andere optie voor linksback.. 8)7 Net nu het er op leek dat we het lek boven hadden en een paar wedstrijden hadden gewonnen :(

Edit: heb de laatste autosave gepakt die toevalligerwijs 4 dagen voor het ontslag was; Wijnaldum een vrije transfer gegeven en verder gespeeld en ik word niet ontslagen, maar nu dus zonder fatsoenlijke LB |:(

Edit 2: Sterker nog:
[Afbeelding]
Bizar dat het bestuur dus zoveel invloed kan uitoefenen op je functioneren. Ik ben dit zelf nog nooit tegen gekomen. Is dit nieuw? En kan dit te maken hebben met de eigenaar van de club (bijvoorbeeld bij een Napoli (flamboyante eigenaar) etc.?

• rickskeg99
Is het mogelijk om een fm19 tactic te importeren in fm20?

• quovadis25
rickskeg99 schreef op donderdag 28 november 2019 @ 09:02:
Is het mogelijk om een fm19 tactic te importeren in fm20?
kan je perfect doen. Sommige tactics werken nog, andere helemaal niet meer

• Beavbusi
  • Registratie: april 2013
  • Laatst online: 01:31
Nu bezig met het tweede seizoen bij Millwall. Sta nu op een 3de plek. Vorig jaar de play-off finale verloren helaas. Dit seizoen superslecht begonnen en stond in Oktober nog 12de. Nu een goede reeks en maar liefst 4-0 gewonnen van Aston Villa die dik eerste staan.

Sterspelers op het moment : Levitt en Parrott. Allebei geleend helaas. Er is geen geld om echt iets te kopen. Vorig jaar een transfer kunnen doen en dit jaar ook een. Dat waren Malacia (die helaas niks beter wordt. Wel voor 1.5 gekocht en nu 7 waard ofzo) en Sluga (redelijke keeper). Voor de rest moe tik het met PL talenten doen. Werkt opzich wel, maar kan dus absoluut niet bouwen. Er is geen geld en ik snap niet hoe die andere Championship teams wel geld kunnen binnen harken. Iemand een idee? Of gewoon promoveren en die 60 mil in talenten/overbodige spelers bij topclubs stoppen?

• rickskeg99
quovadis25 schreef op donderdag 28 november 2019 @ 09:07:
[...]

kan je perfect doen. Sommige tactics werken nog, andere helemaal niet meer
Het is bedoeld om een basis te hebben voor mij 3-3-3-1 (bielsa formatie) en daar vanuit te gaan tweaken

• Phydomir
Zit met Lyon nu ongeveer halverwege het twee seizoen en het gaat ok. Vooral nog wat te wisselvallig. We wisselen reeksen met 4/5 overwinningen op rij af met ineens een verlies partij tegen een club uit de top 8 of een gelijk spel tegen de nummer 18. Het lijkt er vooral op dat als een speler als Memphis of Dembele net lekker speelt het hele team ineens niet draait. Ondank dat ik nu een team heb wat qua mentaliteit boven gemiddeld zit. Wel veel jonge spelers, wellicht dat daar nog wat in te halen valt.

Champions League ging niet zo best. Uiteindelijk 3e geworden achter Porto en Real Madrid. Op één punt achter Porto maar uitschakeling is vooral te wijten aan het 0-0 gelijke spel tegen Basel uit, Genoeg kansen gehad maar niet benut. Loting voor de Uefa League is geweest en daar 1e knock-out ronde tegen Apoel. Dat moet te doen zijn.

Loop wel een beetje aan tegen het feit dat het bestuur redelijk hoge ambities heeft en ook redelijk streng is qua beoordeling van de resultaten. Ze verwachten dat de we tweede club worden achter PSG en ze verwachten minstens de knockout fase van de CL maar met een transfer budget van 40M ga je dat niet halen.

• ricjuh
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 24-01 16:23

ricjuh

PSN: ricjuhNL

Jaap. schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 18:17:
In Nederland kan je ook nog denken aan Roda JC ;)
Kan me nog de wedstrijd in 2002 herinneren tegen Milan in San Siro _/-\o_

Battle.net: ricjuh#2827

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

FP ProMod

Blablabla

Review van FM20 is nu op de FP te vinden: reviews: Football Manager 2020 - Toch weer beter dan de vorige

Virussen? Scan ze hier!

Goelan schreef op donderdag 28 november 2019 @ 08:23:
[...]

Bizar dat het bestuur dus zoveel invloed kan uitoefenen op je functioneren. Ik ben dit zelf nog nooit tegen gekomen. Is dit nieuw? En kan dit te maken hebben met de eigenaar van de club (bijvoorbeeld bij een Napoli (flamboyante eigenaar) etc.?
Yes, behoorlijk bizar. Ik was er ook wel klaar mee, dit is natuurlijk niet het gewenste begin van de carrière.
For testing purposes dus nog een reload gedaan met het resultaat dat ik niet ontslagen werd als ik 'm voortijdig een vrije transfer gaf.

Of het nieuw is weet ik niet; ik heb het zelf in ieder geval nooit eerder gezien of meegemaakt. Wellicht ook eigenaarsafhankelijk inderdaad.

Na gister Ajax te hebben gekeken een nieuwe game gestart; met Sunderland. Zij bivakkeren ook in de League One en we gaan zien of ik ze daar uit krijg!

• AndosH
  • Registratie: april 2019
  • Laatst online: 23-01 15:19
Eens met dat Portsmouth in het rijtje past! Heb (in FM2016) een hele leuke save met ze gedaan bovendien.

• Ivysaur
  • Niet online
Ah, ik zit echt dagelijks de deals in de gaten te houden, hé. 28 was wel het minimale. Ging nog even omhoog naar 29 en 30. Poeh. Geduld is echt een gave die je moet hebben, hé. Lees ook veel op SI games forum en het is weer een lekkere grote bugfest. :D
Waar mik je op dan? Want die paar euro die het nu scheelt met wat jij als minimum hebt gezien is te verwaarlozen, dan zou ik zeggen koop 'm lekker en ga genieten van de nieuwe editie :)

• Ivysaur
  • Niet online
Jaap. schreef op donderdag 28 november 2019 @ 15:18:
Waar mik je op dan? Want die paar euro die het nu scheelt met wat jij als minimum hebt gezien is te verwaarlozen, dan zou ik zeggen koop 'm lekker en ga genieten van de nieuwe editie :)
Zit er op te mikken dat het spel bij kinguin 30 euro is, want heb nog een 15% coupon van ze. Dan is dat 25 euro ofzo. :D
Ivysaur schreef op donderdag 28 november 2019 @ 15:30:
[...]

Zit er op te mikken dat het spel bij kinguin 30 euro is, want heb nog een 15% coupon van ze. Dan is dat 25 euro ofzo. :D
Ah ja. Hopelijk heb je morgen wat geluk met Black Friday. Anderzijds is de 35 euro - 15% wat het nu is ook niet verkeerd.
Pagina: 1 ... 5 ... 10 Laatste

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True