Ik begin altijd met een 'normale' save om even in te komen, dus ik ga voor Ajax of FC Kopenhagen of iets dergelijks. Later in het jaar pak ik altijd een LLM. FC United of Manchester, Salford of Chester FC is voor mij één van de opties. Ook die club waar Piqué eigenaar van is lijkt mij wel grappig (FC Androrra ofzo?).demo31051987 schreef op maandag 18 november 2019 @ 10:03:
Zo, de release komt nu toch wel dichtbij. Maar eens gaan starten met mijn long-term-save. Ik twijfel alleen tussen een Journeyman in de mindere landen van Europa (dus Engeland, Duitsland, Frankrijk, Spanje en Italie uitsluiten en niet inladen) of een Non-league to Legend save (sorry, titel gejat van Lollujo) waar ik begin in de lagere regionen van Engeland.
Wat gaan jullie voor save doen? En hebben jullie nog andere ideeën voor een save?
Toch wel weer de kriebels om dit te gaan spelen nadat ik 19 heb overgeslagen. Begin meestal ook mijn eerste save met Ajax omdat ik die al team het beste ken, dan hoef ik dan niet meer uit te zoeken.
Misschien dat ik het dit jaar anders zou doen. Beginnen bij de club waar ik het dichtbij woon, Vitesse.
Misschien dat ik het dit jaar anders zou doen. Beginnen bij de club waar ik het dichtbij woon, Vitesse.
iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky
Is het nou middernacht live? or morgen rond 18.00 ofzo?
Kan het me niet herinneren welke tijd ze meestal pakken.
[ Voor 32% gewijzigd door Ivysaur op 18-11-2019 17:53 ]
Middernacht UK. Dus 1:00 vannacht hier.Ivysaur schreef op maandag 18 november 2019 @ 17:53:
Is het nou middernacht live? or morgen rond 18.00 ofzo?Kan het me niet herinneren welke tijd ze meestal pakken.
Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - GSI FPE / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
@Rivanov Oei oei. Dan nog even goed kijken. Heb nog een 15% kortingbon van Kinguin. HRK en Gamivo vertrouw ik niet zo.
Heb zelf de game bij HRK gehaald. Ontving gewoon direct de code incl. Beta access. No problems
Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - GSI FPE / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Same.Rivanov schreef op maandag 18 november 2019 @ 18:20:
Heb zelf de game bij HRK gehaald. Ontving gewoon direct de code incl. Beta access. No problems
Vorige week niet vaak kunnen spelen, dus dit weekend effe zitten knallen.
Het seizoen in de hoogste divisie van Ierland heeft toch wat meer wedstrijden dan ik dacht, dus ben nog niet klaar.
Het duurde vrij lang voor we onze 1e competitie zege hadden, vlak erna kregen we een serie wedstrijden tegen de mindere ploegen en kreeg ik het allemaal op de rit.
Dit lukte deels door een wat meer behouden tactiek te gebruiken en terug te vallen naar de spelers die zorgden voor de promotie.
Nog 8 wedstrijden te gaan en we staan 6e (we hebben 1 wedstrijd meer).
Degraderen gaat niet gebeuren en het is zelfs mogelijk dat we naar de EL gaan, aangezien de eerste 4 clubs Europa in gaan en misschien zelfs de eerste 5.
Dus pakweg de helft van de competitie.
Wat dan wel weer irritant is dat de betere spelers niet willen komen omdat ze bang zijn dat we nog gaan degraderen.
De kampioen heeft vrij veel spelers die meer dan 1000 p/w krijgen, ik heb moeite met 300p/w.
Dus het zal nog moeilijk worden daar bij te komen.
Ben dus ook veel tijd kwijt aan scouten voor volgend seizoen
Het seizoen in de hoogste divisie van Ierland heeft toch wat meer wedstrijden dan ik dacht, dus ben nog niet klaar.
Het duurde vrij lang voor we onze 1e competitie zege hadden, vlak erna kregen we een serie wedstrijden tegen de mindere ploegen en kreeg ik het allemaal op de rit.
Dit lukte deels door een wat meer behouden tactiek te gebruiken en terug te vallen naar de spelers die zorgden voor de promotie.
Nog 8 wedstrijden te gaan en we staan 6e (we hebben 1 wedstrijd meer).
Degraderen gaat niet gebeuren en het is zelfs mogelijk dat we naar de EL gaan, aangezien de eerste 4 clubs Europa in gaan en misschien zelfs de eerste 5.
Dus pakweg de helft van de competitie.
Wat dan wel weer irritant is dat de betere spelers niet willen komen omdat ze bang zijn dat we nog gaan degraderen.
De kampioen heeft vrij veel spelers die meer dan 1000 p/w krijgen, ik heb moeite met 300p/w.
Dus het zal nog moeilijk worden daar bij te komen.
Ben dus ook veel tijd kwijt aan scouten voor volgend seizoen
FYI. Mijn favoriete logopack is weer verschenen voor het nieuwe jaar. 
TCM 20.
https://community.sigames...-logopack-by-tcmlogoscom/
Ik ben ook één van de contributors.
TCM 20.
https://community.sigames...-logopack-by-tcmlogoscom/
Ik ben ook één van de contributors.
[ Voor 6% gewijzigd door Rivanov op 18-11-2019 19:13 ]
Bah... de eerste 3 wedstrijden na de winterstop welgeteld maar 1 punt weten te bemachtigen. Dat is NIET goed
Your Friendly Neighborhood Moderator
Het is voor elkaar! 

Edit: Het banksaldo is nu 4 x zo hoog als aan het begin van dit seizoen
We tikken bijna de € 50 miljoen aan.
Ook voor de 5e keer deze carrière de meest trefzekere spits van Europa in mijn elftal. (2 x Farul, 2 x Dunav, 1 x IMT)
Meedoen aan de Champions League heeft in elk geval alles veranderd. Van circa 12 miljoen euro aan het begin van dit seizoen (aug. 2059) tot 50 miljoen nu (juni 2060) was natuurlijk al een enorme boost. Zelfs nog groter als je ziet dat de financiën van IMT eind vorig seizoen zelfs maar de helft waren en dus rond de 5 à 6 miljoen op de bank stond. Daarnaast heeft deelname aan de CL ook de allure van de club veranderd. Het wordt langzaamaan iets makkelijker om spelers aan te trekken. Nu het kampioenschap binnen is, verandert dat ook onze status binnen Servië. Van promovendus en stabiele middenmoter, naar topclub in spé en nu landskampioen.
Als ik het goed zie, is de titel ook een directe bye voor de groepsfase. Weliswaar geen inkomsten uit kwalificatiewedstrijden, maar ook zekerheid op opnieuw 12,7 miljoen euro aan het begin van '60'61.
Nu zoeken naar talent en mogelijk enkele directe versterkingen om de laatste zwakke plekken op te vangen. Kijken of we de titel kunnen prolongeren.
Hiermee zit ook de helft van het Servische deel van mijn challenge er weer op. Als de beker volgend seizoen wordt gewonnen (nu gestrand in de kwartfinale), mag ik een club gaan uitzoeken in Kroatië.

Edit: Het banksaldo is nu 4 x zo hoog als aan het begin van dit seizoen
Ook voor de 5e keer deze carrière de meest trefzekere spits van Europa in mijn elftal. (2 x Farul, 2 x Dunav, 1 x IMT)
Meedoen aan de Champions League heeft in elk geval alles veranderd. Van circa 12 miljoen euro aan het begin van dit seizoen (aug. 2059) tot 50 miljoen nu (juni 2060) was natuurlijk al een enorme boost. Zelfs nog groter als je ziet dat de financiën van IMT eind vorig seizoen zelfs maar de helft waren en dus rond de 5 à 6 miljoen op de bank stond. Daarnaast heeft deelname aan de CL ook de allure van de club veranderd. Het wordt langzaamaan iets makkelijker om spelers aan te trekken. Nu het kampioenschap binnen is, verandert dat ook onze status binnen Servië. Van promovendus en stabiele middenmoter, naar topclub in spé en nu landskampioen.
Nu zoeken naar talent en mogelijk enkele directe versterkingen om de laatste zwakke plekken op te vangen. Kijken of we de titel kunnen prolongeren.
[ Voor 131% gewijzigd door Jorgen op 19-11-2019 00:29 ]
Game is officieel uit! 380MB update voor de Beta versie.
Ik denk dat ik nog maar even wacht. Customskin-bug, heel veel regen-bug. Heb er wel ontiegelijk veel zin in.
En daarom wacht ik altijd tot maartIvysaur schreef op maandag 18 november 2019 @ 21:23:
Ik denk dat ik nog maar even wacht. Customskin-bug, heel veel regen-bug. Heb er wel ontiegelijk veel zin in.
De determination bug is ook knap irritant, is in de final release ook nog niet opgelost. Net als de lagging bug in de 3D match, is er ook nog steeds.Ivysaur schreef op maandag 18 november 2019 @ 21:23:
Virussen? Scan ze hier!
Kan iemand me vertellen waar ik ook al weer de transferafspraken vind? Dus EU, Cotonou etc.
Ik heb net wel een website gevonden met de lijsten, maar dit is echt zo'n dingetje dat ik altijd kwijt ben.
Ik heb net wel een website gevonden met de lijsten, maar dit is echt zo'n dingetje dat ik altijd kwijt ben.
Volgens mij staat dat onder de regels van de competitie, zie https://i.ytimg.com/vi/9AncSD0UUUc/maxresdefault.jpgJorgen schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 01:26:
Kan iemand me vertellen waar ik ook al weer de transferafspraken vind? Dus EU, Cotonou etc.
Anoniem: 170423

Eindelijk is het zover. Voor het eerst ga ik een Football Manager spelen op mijn laptop en ik heb er zin in en er de tijd voor. Ik ga eerst met Ajax aan de slag en zoals je ziet heb ik mijn foto ingescand voor het managers poppetje.
Nog tips voor een beginner zoals ik?
Ik wacht nog even met het starten van een carriere-game. Vooral die determination-bug sloopt het hele spel voor de eerste 5-6 seizoenen, alle jeugspelers hebben zeer lage (1-5) cijfers voor determination, waardoor ze hun potentie niet halen.
Of, zoals iemand op het SI-forum het zegt, "they have the determination of a cucumber".
Regens hebben dat probleem niet, maargoed, voordat die in serieuze getallen verschijnen ben je zo 5-6 seizoenen verder.
Hoop dat er snel een fix voor deze bug uitkomt. Bug is overigens geintroduceerd in 20.1.0, games die met 20.0.x gestart zijn hebben er geen last van. Maar in de final release (20.1.2) zit die dus nog steeds.
Of, zoals iemand op het SI-forum het zegt, "they have the determination of a cucumber".
Regens hebben dat probleem niet, maargoed, voordat die in serieuze getallen verschijnen ben je zo 5-6 seizoenen verder.
Hoop dat er snel een fix voor deze bug uitkomt. Bug is overigens geintroduceerd in 20.1.0, games die met 20.0.x gestart zijn hebben er geen last van. Maar in de final release (20.1.2) zit die dus nog steeds.
Virussen? Scan ze hier!
Wat houd deze bug precies in? Als deze het spel bederft moet ik maar tijdelijk stoppen denk ik. Alhoewel ik de komende jaren nog wel door kan met de jeugdspelers van Ajax zelf.wildhagen schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 10:18:
Ik wacht nog even met het starten van een carriere-game. Vooral die determination-bug sloopt het hele spel voor de eerste 5-6 seizoenen, alle jeugspelers hebben zeer lage (1-5) cijfers voor determination, waardoor ze hun potentie niet halen.
Het zorgt ervoor dat jeugdspelers in de database een zeer lage determination krijgen (meestal 1-5), als deze niet vooraf door de researcher is ingevoerd (en de meesten zijn niet ingevoerd). Het schijnt om tienduizenden spelers te gaan in de database.Goelan schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 10:26:
[...]
Wat houd deze bug precies in? Als deze het spel bederft moet ik maar tijdelijk stoppen denk ik. Alhoewel ik de komende jaren nog wel door kan met de jeugdspelers van Ajax zelf.
Dat betekent dus dat ze een laag doorzettingsvermogen hebben, en dus mentaal vrij kwetsbaar zijn bij de minste of geringste tegenslag.
Daardoor loop je een kans dat ze hun potentie niet, of pas veel later, halen, en ze dus achterblijven in de ontwikkeling.
Virussen? Scan ze hier!
Weet jij of dit ook om Ajax gaat dan?wildhagen schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 10:40:
[...]
Het zorgt ervoor dat jeugdspelers in de database een zeer lage determination krijgen (meestal 1-5), als deze niet vooraf door de researcher is ingevoerd (en de meesten zijn niet ingevoerd). Het schijnt om tienduizenden spelers te gaan in de database.
Dat betekent dus dat ze een laag doorzettingsvermogen hebben, en dus mentaal vrij kwetsbaar zijn bij de minste of geringste tegenslag.
Daardoor loop je een kans dat ze hun potentie niet, of pas veel later, halen, en ze dus achterblijven in de ontwikkeling.
Ze gaan in ieder geval aardig los op het SI forum.
https://community.sigames...comments#comment-12114022
Het is niet clubgebonden, het hangt ervanaf of de researcher de waarde heeft ingevuld (in de meeste gevallen is dat niet het geval). Als die wel is ingevuld is er voor die speler niets aan de hand. Is er niets ingevuld, dan heb je dus het probleem.
Oh absoluut, er wordt aardig met hakbijltje op ingehakt. En in dit geval kan ik het begrijpen, want met zo'n zoals @Ivysaur terecht opmerkt game-breaking bug had deze game NOOIT gereleased mogen worden imho naar final.Ze gaan in ieder geval aardig los op het SI forum.
https://community.sigames...comments#comment-12114022
Dit is geen klein bugje, dit is gewoon een bug je na 5-6 seizoenen gewoon grote problemen gaat opleveren. De regens komen dan pas en zijn dus niet inzetbaar, en de echte spelers die nu in de jeugd zitten zijn dan waarschijnlijk door die bug achtergebleven in hun ontwikkeling.
Ik begin me eigenlijk elk jaar steeds meer af te vragen of SI de games wel test. Je krijgt steeds meer een "okay, it compiles, lets ship it!"-gevoel

Virussen? Scan ze hier!
Ik ben mijn game gestart voor 20.1.0. Dus dan zouden mijn jeugdspelers dit niet hebben? Vanavond eens controleren. Wel een echte shitbug zeg!wildhagen schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 10:18:
Zal mijn ervaringen terugkoppelen.
Zoals ik het begrijp zijn savegames die met 20.0.x gestart zijn inderdaad niet getroffen, enkel games die met 20.1.x gestart zijn. Maar pin me hier niet op vast.Vos schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 11:14:
[...]
Ik ben mijn game gestart voor 20.1.0. Dus dan zouden mijn jeugdspelers dit niet hebben? Vanavond eens controleren. Wel een echte shitbug zeg!
Mijn huidige save is gestart met 20.0.2 en die heeft het problem iig niet. Maar ik ben niet helemaal tevreden over mijn gekozen leagues, dus wil eigenlijk een nieuwe long-term save starten. Maar ik wacht eerst op de patch voor dit probleem....
Virussen? Scan ze hier!
Damn... Dat zo echt balen zijn. Ik ben gisteren gestart met mijn Journeyman (ja, heb daar voor gekozen), maar dat was onder de 20.1.0 versie. Dan maar even doorspelen met mijn 20.0.2 Feyenoord save tot deze bug weg is.
Determination van mijn U-18 squad.
Save zojuist gestart met 20.1.2 (Final Release)

En dat demonstreert dus meteen mooi het probleem.Rivanov schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 11:26:
Determination van mijn U-18 squad.
[Afbeelding]
Virussen? Scan ze hier!
@wildhagen Ze hakken er wel goed op in, ja. Heb er zelf ook echt zin in. Aan de ene kant heb ik wel het gevoel: Allemaal weer hetzelfde, maar het blijft leuk om zo'n kutclub als Cork City EL-waardig te maken. Ja. Het was dit seizoen gewoon kut. 8e plek. 2 seizoenen geleden nog kampioen. Ah Cork. Ik hou van je.
Demo is trouwens ook beschikbaar inmiddels!
Overigens is het probleem nog groter dan alleen Determination. Het is alleen wat minder zichtbaar.
Er zijn namelijk ook Hidden Stats die afhankelijk zijn van o.a. Determination: Versatility, Consistency en "Important Matches". Als Determination op 1 staat, is de kans héél groot dat die 3 óók op 1 staan. Dat is dus geen gewone handicap voor die spelers, maar een vier-dubbele handicap.
Die info (hidden stats etc) is op te zoeken via de Editor.
Er zijn namelijk ook Hidden Stats die afhankelijk zijn van o.a. Determination: Versatility, Consistency en "Important Matches". Als Determination op 1 staat, is de kans héél groot dat die 3 óók op 1 staan. Dat is dus geen gewone handicap voor die spelers, maar een vier-dubbele handicap.
Die info (hidden stats etc) is op te zoeken via de Editor.
Virussen? Scan ze hier!
Iemand post net alle spelers met een Determination van 1 in zijn database. Gaat dus om 280.000 tot 367.000 spelers in totaal.... en dit is dus alleen bij hem nog maar.
Daar zie je dus ook het probleem met de hidden attributes:

Zie https://community.sigames...dComment&comment=12114466

[ Voor 4% gewijzigd door wildhagen op 19-11-2019 12:25 ]
Virussen? Scan ze hier!
Dit is wel een van de meest ernstige bugs die ik me kan herinneren. Heb hem nog niet gekocht omdat ik toch nog niet kan spelen maar ik wacht denk ik nog maar even.
iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky
Ze zijn er gelukkig wel mee bezig: https://twitter.com/marcduffy10/status/1196757998162661377wildhagen schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 12:23:
Iemand post net alle spelers met een Determination van 1 in zijn database. Gaat dus om 280.000 tot 367.000 spelers in totaal.... en dit is dus alleen bij hem nog maar.
[Afbeelding]

[ Voor 4% gewijzigd door DeVliegendeNLer op 19-11-2019 13:06 ]
Klopt, Neil Brock (SI staf member) meldt dat ook:DeVliegendeNLer schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 12:56:
[...]
Ze zijn er gelukkig wel mee bezig: https://twitter.com/marcduffy10/status/1196757998162661377
Zie https://community.sigames...dComment&comment=12114590Our aim is to absolutely get this issue addressed today, but as we've said on a couple of occasions, it's very much dependent on our tests. We don't want to rush out something which isn't ready.
Virussen? Scan ze hier!
Het zal vast wel even duren, ik verwacht niet dat er vandaag een update zal komen maar dat het wel een dag of wat zal duren, maargoed. Het is verstandig als je en lange game wilt spelen om nog even geduld te hebben. Ik ga de tijd denk ik even gebruiken om het spel even te verkennen en eens een jaartje met een club te spelen.
Ja, iemand vroeg of ze het voor het weekend konden fixen. Iemand van SI zei dat het waarschijnlijk wat eerder dan het weekend zal zijn.Nenoki schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 13:08:
Het zal vast wel even duren, ik verwacht niet dat er vandaag een update zal komen maar dat het wel een dag of wat zal duren, maargoed. Het is verstandig als je en lange game wilt spelen om nog even geduld te hebben. Ik ga de tijd denk ik even gebruiken om het spel even te verkennen en eens een jaartje met een club te spelen.
https://twitter.com/marcduffy10/with_replies
Fix komt snel.
Fix komt snel.
Als die fix uitkomt, is mijn savegame dan niks meer waard?
Is volgens mij nog niet bekend. De vraag is op het SI-forum al vaker gesteld, maar wordt door SI ontweken.
Mijn vermoeden is dat het niet save-game compatible zal zijn, en je een nieuwe save moet starten. Maar we zullen moeten afwachten om hier zekerheid over te krijgen.
Mijn vermoeden is dat het niet save-game compatible zal zijn, en je een nieuwe save moet starten. Maar we zullen moeten afwachten om hier zekerheid over te krijgen.
Virussen? Scan ze hier!
Als je een nieuwe save start, dan worden deze stats geladen. Lijkt me niet dat hij dan compatibel is.
Klopt, die zit er ook nog in. Net als de penalty-bug, 4 penalties in 1 game is geen uitzondering. Er zijn ook mensen die er 6 krijgen per game.Ivysaur schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 15:11:
Ben benieuwd. Zal dan wel weer een andere bug worden, hehe. 1 op 1-bug is ook nog niet verholpen, hé?
Ook de lag in de 3d match is nog lang niet bij iedereen opgelost.
Andere bug die er ook nog in zit is het feit dat wingers soms bizarre schoten nemen (van de vleugels direct op goal schieten).
Zo zijn er nog een aantal bugs die er nog niet uit zijn gehaald.
Virussen? Scan ze hier!
Inmiddels seizoen 2 in FM2020 er al op zitten met Roda. Na de verrassende promotie heel veel problemen gehad in de eerste helft van het seizoen. Toen een paar goede transfers kunnen doen in de winterstop. Het lukte bijna om de degradatie play-offs te ontwijken, maar ik kwam een punt te kort.
Terwijl ik op televisie weer iets langs hoorde komen over Den Bosch was dat ironisch genoeg ook mijn tegenstander in de playoffs. Uit verloor ik de eerste pot met 1-0, thuis werd het 0-0. Beide wedstrijden was ik sterker en had Roda veel meer kansen, maar helaas. Terug naar de Keuken Kampioen Divisie.
Zit nog in pre-season, tot dusver valt het mee qua uitloop van spelers. Heb er een aantal laten gaan, de meeste contracten had ik opgezet zonder release clause. Heb een aardig transferbudget, ruimte in salarishuishouding en een basis staan waarvan ik denk dat ze direct kunnen meedoen voor playoffs voor promotie.
Misschien, als ik wat geluk heb, kan ik met wat transfers proberen direct weer voor kampioenschap te gaan en direct te promoveren.
Terwijl ik op televisie weer iets langs hoorde komen over Den Bosch was dat ironisch genoeg ook mijn tegenstander in de playoffs. Uit verloor ik de eerste pot met 1-0, thuis werd het 0-0. Beide wedstrijden was ik sterker en had Roda veel meer kansen, maar helaas. Terug naar de Keuken Kampioen Divisie.
Zit nog in pre-season, tot dusver valt het mee qua uitloop van spelers. Heb er een aantal laten gaan, de meeste contracten had ik opgezet zonder release clause. Heb een aardig transferbudget, ruimte in salarishuishouding en een basis staan waarvan ik denk dat ze direct kunnen meedoen voor playoffs voor promotie.
Misschien, als ik wat geluk heb, kan ik met wat transfers proberen direct weer voor kampioenschap te gaan en direct te promoveren.
PSN/Steam: Xamsix
Mooi voorbeeld:

- 5 penalties
- 4 rode kaarten
- 8 gele kaarten
Heerlijk realisme

- 5 penalties
- 4 rode kaarten
- 8 gele kaarten
Heerlijk realisme
Virussen? Scan ze hier!
Hoezo onrealistisch? kan toch gewoon?wildhagen schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 15:34:
Mooi voorbeeld:
[Afbeelding]
- 5 penalties
- 4 rode kaarten
- 8 gele kaarten
Heerlijk realisme
Baal wel een beetje van die bug.. wou vanavond toch echt aan een nieuwe save voor de lange termijn beginnen
[ Voor 15% gewijzigd door Rhain op 19-11-2019 15:46 ]
Deze is nog erger 
https://www.hbvl.be/cnt/o...hiedenis-in-westerlo-genk
YouTube: Westerlo 6 - 6 Genk (1999/00)
of in het nederlands
YouTube: #1. Westerlo - KRC Genk (1999-00)
https://www.hbvl.be/cnt/o...hiedenis-in-westerlo-genk
YouTube: Westerlo 6 - 6 Genk (1999/00)
of in het nederlands
YouTube: #1. Westerlo - KRC Genk (1999-00)
[ Voor 21% gewijzigd door quovadis25 op 19-11-2019 15:54 ]
@Rhain @quovadis25
Ja, maar dat waren uitzonderingen. De screenshot zoals ik hierboven post komt stelselmatig voor qua verhoudingen, en bij meerdere mensen.
Een enkele fluke, zoals jullie voorbeelden kan altijd. Maar als dit om de game ofzo voorkomt, heeft dat met realisme net zoveel te maken als Sinterklaas. Namelijk, helemaal niks.
Ja, maar dat waren uitzonderingen. De screenshot zoals ik hierboven post komt stelselmatig voor qua verhoudingen, en bij meerdere mensen.
Een enkele fluke, zoals jullie voorbeelden kan altijd. Maar als dit om de game ofzo voorkomt, heeft dat met realisme net zoveel te maken als Sinterklaas. Namelijk, helemaal niks.
Virussen? Scan ze hier!
Ik ben sinds de beta bezig met mijn savegame maar heb nog geen hele gekke dingen gezien.
Zonet even naar mijn vastberadenheid van mijn spelers gekeken, heb er een paar van "1" tussenzitten maar dat zijn onbelangrijke spelers.
Zonet even naar mijn vastberadenheid van mijn spelers gekeken, heb er een paar van "1" tussenzitten maar dat zijn onbelangrijke spelers.
Met welke beta-versie heb jij je game gestart? Want als dat met 20.0.x was klopt dat, dan heb je nergens last van.lremcol schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 16:01:
Ik ben sinds de beta bezig met mijn savegame maar heb nog geen hele gekke dingen gezien.
Heb je hem met beta 20.1.0 of met de full release 20.1.2 gestart, pas dán heb je de genoemde problemen met Determination.
Virussen? Scan ze hier!
Dat is inderdaad een game breaking (op termijn) bug zeg. Dit heb ik niet eerder zo mee gemaakt in mijn FM carriere (ben met Championship Manager 3 officieel gestart). Eerder waren het altijd blessure bugs welke je het leven flink zuur konden maken.wildhagen schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 10:40:
[...]
Het zorgt ervoor dat jeugdspelers in de database een zeer lage determination krijgen (meestal 1-5), als deze niet vooraf door de researcher is ingevoerd (en de meesten zijn niet ingevoerd). Het schijnt om tienduizenden spelers te gaan in de database.
Gelukkig heb ik met mijn save met Ajax wel een pre x.1.x save. Daar zou ik dus nog wel verder mee kunnen spelen? Sigames kennende hebben ze wel snel een fix voor dit probleem. Raar dat niemand daar eerder achter is gekomen... ook tijdens de beta test niet. Ik moet eerlijk bekennen dat ik de beta periode meer gebruik om de game alvast lekker te spelen dan zelf echt te testen.
Hotfix 20.1.3 is nu uit: https://community.sigames...2020-2013-hotfix-out-now/
Dus idd nieuwe save starten.We’ve just released a hotfix to address an issue regarding hidden attributes and determination being generated incorrectly on game start. We’re thankful to the community for providing us with information enabling us to fix this.
For any user with a save game started since the release of 20.1.0, we’re currently working on a further fix which we hope will address this in any pre-existing saves. For any user who started a save game prior to 19.1.0 your save game is unaffected.
This current fix is only compatible with new saves.
20.1.3 Changelist
-----------------------
- Fix for hidden attributes being generated within correct scale
[ Voor 16% gewijzigd door wildhagen op 19-11-2019 17:08 ]
Virussen? Scan ze hier!
Komt ook fix voor bestaande saves
Hotfix 20.1.3 ⚙️
— Football Manager (@FootballManager) 19 november 2019
We've released a fix which solves the issue relating to unset attributes for new saves. We're working on a separate fix for existing saves which will follow ASAP.https://t.co/1s1k6uDXWh
Dat hebben ze dan heel snel gedaan. Ook fijn dat ze bestaande saves ook gaan fixen.wildhagen schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 17:07:
Hotfix 20.1.3 is nu uit: https://community.sigames...2020-2013-hotfix-out-now/
[...]
Dus idd nieuwe save starten.
Iemand enig idee wanneer die op de Switch verschijnt?
Eind van de week 25 euro oid. Dan haal ik hem ook wel 
Ivysaur schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 17:13:
Nu nog die 1op1's enzo. Prijs daalt nu wel hard. 28 euro al.
Sinterklaas is er vroeg bij, ja. Voor 25 wil ik um ook wel. Fuck Feb/Maart dan.PeevdTee schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 20:07:
Eind van de week 25 euro oid. Dan haal ik hem ook wel
[...]
Jongens... voor die paar euro? 
Gewoon halen die handel. Anders moet je zoveel inhalen, haha.
Tja. Speel al sinds FM2005, dus 25 vind ik een hele leuke prijs. Scheelt weer 2 of 3 krattenbier tegenover de echte prijs op Steam, huehue.Goelan schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 20:51:
Jongens... voor die paar euro?
Ik zou hem ook nooit op Steam halen hoor. Snap niet dat hij daar 45 euro is en met een beetje zoeken dat je hem voor 30 euro kan halen.Ivysaur schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 20:55:
[...]
Tja. Speel al sinds FM2005, dus 25 vind ik een hele leuke prijs. Scheelt weer 2 of 3 krattenbier tegenover de echte prijs op Steam, huehue.
@Goelan 55 euro als je niet voorbesteld. Ze zijn gek daar bij SI Games. Al een decennium erg gierig aan het worden. Met die editor die je nu kan kopen en toen nog met die cheats die je kon kopen.
Dat slaat inderdaad nergens op. Ik zie de editor (die ik overigens nog nooit gebruikt heb) als een leuk aardigheidje.. niet iets waarvoor ik extra zou en zou willen betalen.Ivysaur schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 21:02:
@GoelanMet die editor die je nu moet kopen en toen nog met die cheats die je kon kopen.
Ik snap overigens wel dat ze het doen. Mooie manier om extra geld binnen te harken.
De In-Game-Editor was toch altijd al betaald? Alleen de normale editor (database-editor) was gratis en dat is hij nog steeds.Ivysaur schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 21:02:
@Goelan 55 euro als je niet voorbesteld. Ze zijn gek daar bij SI Games. Al een decennium erg gierig aan het worden. Met die editor die je nu kan kopen en toen nog met die cheats die je kon kopen.
Ik heb de game zelf gekocht via 2Game met een kortingscode van Lollujo. Heb er uiteindelijk 35 euro voor betaald of zoiets.
Ah dan is dat het verschil zeker. Ik heb beide nog nooit gebruikt. Wat is het verschil? De ene kan je tijdens je save game gebruiken en de andere vooraf?demo31051987 schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 21:06:
[...]
De In-Game-Editor was toch altijd al betaald? Alleen de normale editor (database-editor) was gratis en dat is hij nog steeds.
Ja, inderdaad.Goelan schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 21:09:
[...]
Ah dan is dat het verschil zeker. Ik heb beide nog nooit gebruikt. Wat is het verschil? De ene kan je tijdens je save game gebruiken en de andere vooraf?
Zo, ben net gestart met mijn carriere long-term save. Dit keer een beetje traditioneel gehouden.
Geladen leagues:
- Engeland (alle)
- Nederland (beide)
- Frankrijk (National en above)
- Duitsland (alle)
- Spanje (alle)
- Italie (Serie A en B )
- Rusland (beide)
- Roemenie (alle)
- Croatië (alle)
Totaal 26 leagues, uit 9 landen. Moet te doen zijn.
Ben begonnen met Slough Town F.C. in de Vanarama National League South.
Een absolute topclub merk ik wel. Media prediction is dat we 19e worden (van 22 clubs), en de board verwacht voor het eerste seizoen een "avoid relegation", en voor de seizoen erna een "become an estabilished team".
Met een wage-budget van 2876 euro per week, transfer budget van € 0, poor training facilities, basic youth en een (goed, nieuw (2016)) stadion met wel 2000 capacity, moet ik toch de halve wereldtop wel kunnen aantrekken
Geladen leagues:
- Engeland (alle)
- Nederland (beide)
- Frankrijk (National en above)
- Duitsland (alle)
- Spanje (alle)
- Italie (Serie A en B )
- Rusland (beide)
- Roemenie (alle)
- Croatië (alle)
Totaal 26 leagues, uit 9 landen. Moet te doen zijn.
Ben begonnen met Slough Town F.C. in de Vanarama National League South.
Een absolute topclub merk ik wel. Media prediction is dat we 19e worden (van 22 clubs), en de board verwacht voor het eerste seizoen een "avoid relegation", en voor de seizoen erna een "become an estabilished team".
Met een wage-budget van 2876 euro per week, transfer budget van € 0, poor training facilities, basic youth en een (goed, nieuw (2016)) stadion met wel 2000 capacity, moet ik toch de halve wereldtop wel kunnen aantrekken
Virussen? Scan ze hier!
Afgezien van het slippertje tegen West Ham ben ik goed aan m'n carriëre begonnen met Man Utd. 
Met name Liverpool en Chelsea zijn lekkere uitslagen.

[ Voor 16% gewijzigd door Rivanov op 20-11-2019 06:58 ]
Ik weet dat dit off-topic is maar dit is echt geniaal, haha. Het artikel leest als een artikel van de speld, tot je het filmpje bekijkt en je realiseert dat het echt gebeurd is.
Hopelijk is dit in deze FM versie niet schering en inslag maar zo te lezen valt dat nog mee.
Toch maar gelijk gekocht nadat de hotfix uit was. Eerste stapjes bij Vitesse gezet. Beetje het team bekeken en opzich best aardig. Moet wel wat versterking komen, vooral in de verdediging en op het (centrale) middenveld is het erg dun. Heb niet heel veel transfer budget maar misschien dat we nog wat leuks kunnen lenen van Chelsea.
Doel van het bestuur is dit jaar het linker rijtje, volgend jaar Europees voetbal en dan willen ze mee gaan doen voor de landstitel. Dat laatste lijkt me wat optimistisch.
Doel van het bestuur is dit jaar het linker rijtje, volgend jaar Europees voetbal en dan willen ze mee gaan doen voor de landstitel. Dat laatste lijkt me wat optimistisch.
Gisteren avond, net als @wildhagen, begonnen met een long-term save. Ben neergestreken op het zelfde eiland, maar dan een land hoger. Falkirk FC, Schotland, it is.
Falkirk speelde van 2005 t/m 2010 nog in de Scottish Premier League. In 2009 waren ze verliezend finalist in de Scottish Cup tegen de Rangers, maar door eerdere Europese plaatsing van die club uit Glasgow mochten ze alsnog aantreden in het UEFA Cup toernooi. Een tweeluik tegen Vaduz maakte een einde aan het korte Europese avontuur. Het seizoen 2009/2010 kende ook een keerzijde; degradatie. In de seizoenen daarop was promotie naar het hoogste niveau steeds binnen handbereik, maar zonder succes.
Zo ook in 2016/2017, waar in de playoffs verloren werd van Dundee United.
Maar in 2017/2018 zette de neerwaartse spiraal zijn verdere intrede. In dat seizoen konden ze degradatie nog voorkomen, maar een jaar later (2018/2019) sloeg het noodlot alsnog toe; degradatie naar de Scottish League One.
En daar staan ze dan. Aan het begin van een nieuw seizoen, met een onervaren trainen zonder diploma's en een board die even promotie verwacht... Gaat dit plan daadwerkelijk lukken, of moet de gifbeker verder leeg.
Mijn prognose? Dit jaar links- om of rechtsom promoveren. Vervolgens 2 jaar in de Scottish Championship vertoeven met promotie in dat 2e seizoen, om daarna de strijd aan te gaan met de Hibs, de Hearts en Aberdeen...
Maar aan de andere kant.. laat ik (zonder ervaring) proberen iets langer aan het roer te staan dan de kortst zittende manger; Gregor Abel, 11 wedstrijden in het seizoen '82/'83 (al was de beste man naast manager ook nog leraar)
Falkirk speelde van 2005 t/m 2010 nog in de Scottish Premier League. In 2009 waren ze verliezend finalist in de Scottish Cup tegen de Rangers, maar door eerdere Europese plaatsing van die club uit Glasgow mochten ze alsnog aantreden in het UEFA Cup toernooi. Een tweeluik tegen Vaduz maakte een einde aan het korte Europese avontuur. Het seizoen 2009/2010 kende ook een keerzijde; degradatie. In de seizoenen daarop was promotie naar het hoogste niveau steeds binnen handbereik, maar zonder succes.
Zo ook in 2016/2017, waar in de playoffs verloren werd van Dundee United.
Maar in 2017/2018 zette de neerwaartse spiraal zijn verdere intrede. In dat seizoen konden ze degradatie nog voorkomen, maar een jaar later (2018/2019) sloeg het noodlot alsnog toe; degradatie naar de Scottish League One.
En daar staan ze dan. Aan het begin van een nieuw seizoen, met een onervaren trainen zonder diploma's en een board die even promotie verwacht... Gaat dit plan daadwerkelijk lukken, of moet de gifbeker verder leeg.
Mijn prognose? Dit jaar links- om of rechtsom promoveren. Vervolgens 2 jaar in de Scottish Championship vertoeven met promotie in dat 2e seizoen, om daarna de strijd aan te gaan met de Hibs, de Hearts en Aberdeen...
Maar aan de andere kant.. laat ik (zonder ervaring) proberen iets langer aan het roer te staan dan de kortst zittende manger; Gregor Abel, 11 wedstrijden in het seizoen '82/'83 (al was de beste man naast manager ook nog leraar)
[ Voor 6% gewijzigd door Rhain op 20-11-2019 09:52 ]
Hotfix 20.1.4 🚨
— Football Manager (@FootballManager) 20 november 2019
A fix which solves the issue relating to unset attributes for ALL saves.
This update also includes fixes related to the number of penalties being given in the match engine 🙌https://t.co/3p9MeAFdld
Op het forum: https://community.sigames...2020-hotfix-2014-out-now/
Blij toe dat dat die penalty-bug is gefixed. Gisteren een wedstrijd of 10 gespeeld, en in totaal 9 penalties gehad (zowel voor als tegen). Was een beetje veel
Blij toe dat dat die penalty-bug is gefixed. Gisteren een wedstrijd of 10 gespeeld, en in totaal 9 penalties gehad (zowel voor als tegen). Was een beetje veel
Virussen? Scan ze hier!
Ik ben van plan om FM2020 te kopen, al is het alleen maar om de collectie compleet te houden want 2019 kon mij niet genoeg boeien. Normaal speel ik op mijn gamepc maar ben ook naar een laptop voor erbij aan het kijken met een Intel HD620, zijn er hier mensen die FM2020 in 3D mode spelen op iets soortgelijks?
Any job you can do in your pajamas is not the hardest job in the world.
Welke skin en andere packs (logo’s, ....) heb jij geïnstalleerd ?Rivanov schreef op woensdag 20 november 2019 @ 06:58:
Afgezien van het slippertje tegen West Ham ben ik goed aan m'n carriëre begonnen met Man Utd.
[Afbeelding]

Euhm, help?

Iemand enig idee hoe ik dit op los? In de Beta werkte het prima.
Edit: ik heb dus geen spelbeeld meer, alleen dat blauwe. In 2D en in 3D.
[ Voor 19% gewijzigd door vuurtjih op 21-11-2019 11:36 ]
1+12 | Polo 6R BlueGT 140PK | PS5
Komt door custom skin heb ik gelezen, bekende bug.vuurtjih schreef op donderdag 21 november 2019 @ 11:34:
[Afbeelding]
Euhm, help?![]()
Iemand enig idee hoe ik dit op los? In de Beta werkte het prima.
Edit: ik heb dus geen spelbeeld meer, alleen dat blauwe. In 2D en in 3D.
Right, thanks. Skin geupdated en het probleem was verholpen. Alleen mis ik nu de optie om de kleuren aan te passen, klopt dat?Sleeon schreef op donderdag 21 november 2019 @ 11:56:
[...]
Komt door custom skin heb ik gelezen, bekende bug.
1+12 | Polo 6R BlueGT 140PK | PS5
Oh boy. Ik kreeg vandaag een mail van Steam dat ik weer zo'n 200 uur van mijn leven mag reserveren. Doei doei iedereen!
Iemand nog een goed adresje voor een key? 28 euro is meer dan prima.Ivysaur schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 17:13:
Nu nog die 1op1's enzo. Prijs daalt nu wel hard. 28 euro al.
[ Voor 51% gewijzigd door Ypuh op 21-11-2019 12:13 ]
@Ypuh Dan zou ik um gewoon bij Gamivo halen. -6%: AKS-FM2020 gebruiken en je hebt 28 euro, nog wat.
Gewoon multitasken.. FM tijdens het binnen trainen/ZwiftenYpuh schreef op donderdag 21 november 2019 @ 12:11:
Oh boy. Ik kreeg vandaag een mail van Steam dat ik weer zo'n 200 uur van mijn leven mag reserveren. Doei doei iedereen!
[...]
https://www.cdkeys.com/pc...ager-2020-pc-steam-cd-keyYpuh schreef op donderdag 21 november 2019 @ 12:11:
[...]
Iemand nog een goed adresje voor een key? 28 euro is meer dan prima.
31 euries.
Kits: FC’12 van FMSlovakia en sindskort voor enkele competities de PR kits van SerbianFM (nieuwe stijl en hebben nog beperkt aanbod)Stijninho schreef op donderdag 21 november 2019 @ 10:30:
[...]
Welke skin en andere packs (logo’s, ....) heb jij geïnstalleerd ?
Logo’s: TCM Logopack
Faces: Cut Out Facepack van sortitoutsi.net
Skin: TCS 2020 skin met eigen aanpassingen
Downloaden via www.fmscout.com :
Stadions: FMT Stadium Superpack
Steden: Vitrex City Pack
Trophies: Trophy Pack
https://www.msn.com/nl-nl...=BBoPOOe&ocid=mailsignout
Dat gaat straks een leuke suikeroom-clubje worden in Schotland. Huehue. Doei Rangers en Celtics.
Dat gaat straks een leuke suikeroom-clubje worden in Schotland. Huehue. Doei Rangers en Celtics.
Dan hoop ik dat ze dit jaar nog degradatie kunnen voorkomen, gezien ze laatste staan in de Championship.. Wel leuk om de ontwikkeling te volgen.Ivysaur schreef op donderdag 21 november 2019 @ 14:00:
https://www.msn.com/nl-nl...=BBoPOOe&ocid=mailsignout
Goed. Dat was mijn eerste poging. Na 17 wedstrijden ontslagen bij Vitesse met slechts 18 punten. Dus...
Verkeerde tactiek?
Welke tactieken gebruiken jullie overigens allemaal?
Ik ben zelf nog aan het worstelen met een tactiek voor 2020, gebruik veelal 4 - 2 - 3 - 1
Ik ben zelf nog aan het worstelen met een tactiek voor 2020, gebruik veelal 4 - 2 - 3 - 1
[ Voor 78% gewijzigd door lremcol op 21-11-2019 16:43 ]
Misschien. Ben ook van van de 4-2-3-1 en opzich heeft Vitesse daar ook wel de spelers voor. Friendlies gingen daarmee ook wel goed maar in de competitie liep het gewoon niet. Beetje rond zitten kijken naar "who to manage" artikelen en daar komt Olympique Lyon wel regelmatig naar voren. Moet een iets makkelijkere save zijn om mee in te komen.lremcol schreef op donderdag 21 november 2019 @ 16:42:
Verkeerde tactiek?
Penalties gefixed? 

Iemand een direct linkje naar de Cut Out Facepack van Sortitoutsi? Er staat dat ik +/- 40 uur bezig (maximaal 1 file per 180 minuten) ben om de Cut Out Facepack te downloaden. Of ik moet 10 GBP gaan betalen. Dat vind ik niet netjes en dat weiger is dus gewoon.
Waar dan? Want ik zie alleen 2 Free Mirrors van DepositFiles en Uploaded.netIvysaur schreef op donderdag 21 november 2019 @ 20:33:
@demo31051987 Gewoon die torrent pakken.
Never mind. Ik heb het gevonden. Thnx voor de tip!
[ Voor 11% gewijzigd door Extigo op 21-11-2019 20:54 ]