[Multi] Football Manager 2020 Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 20 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Geleihoofd
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 04:40
YES schreef op woensdag 6 november 2019 @ 13:09:
Ik lees her en der dat deze versie van FM wat 'sneller' speelt, dus dat je wat meer opschiet. Ervaren jullie dit zelf ook? Ik vond de laatste edities van FM namelijk wat stroperig te worden.
Ook zoveel opties en zaken die je kan instellen zonder dat je eigenlijk weet hoeveel impact het heeft was ook iets wat ik lastig vond.

Ik vind het niet erg dat het spel veel mogelijkheden heeft om zaken helemaal in te regelen zoals jij dat wil, maar zonder dat je weet of het enig effect heeft, is het niet echt bevredigend om die tijd er in te steken.
Deze versie voelt in mijn ogen een stuk gladder aan dan voorgaande delen. Er lijkt veel aandacht besteed te zijn aan zaken achter de schermen en dat komt de snelheid wel ten goede. Al zit ik nog niet in een hele grote game die al tientallen jaren omvat.

Ook heb ik dit jaar het idee beter op het veld te kunnen zien wat ik zojuist veranderd heb zeg maar. Meer gevoel van connectie in plaats van het idee hebben wel op knopjes te drukken maar wat het doet...

Voor mij persoonlijk heeft deze versie iets waardoor ik, na jaren een beetje FM-moe te zijn geweest, weer aan de slag ben gegaan zonder al snel weer in van die 'oh ja' gevoelens te vervallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YES
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 10:56
Geleihoofd schreef op woensdag 6 november 2019 @ 13:26:
[...]

Ook heb ik dit jaar het idee beter op het veld te kunnen zien wat ik zojuist veranderd heb zeg maar. Meer gevoel van connectie in plaats van het idee hebben wel op knopjes te drukken maar wat het doet...

Voor mij persoonlijk heeft deze versie iets waardoor ik, na jaren een beetje FM-moe te zijn geweest, weer aan de slag ben gegaan zonder al snel weer in van die 'oh ja' gevoelens te vervallen.
Dit stemt mij optimistisch! Dit is precies het gevoel waar ik tegenaan loop, je doet je uiterste best om alles zo goed mogelijk in te richten zodat je team naar jouw wensen speelt en alsnog heb je zoiets van, ja of dat nou aan mij ligt..

Ik ga maar eens nadenken of ik het spel aanschaf. Misschien wel eind van de maand als ik mijn 13e maand krijg :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16-09 20:22
Gisteren de oefen potjes ter voorbereiding aan het 2e seizoen afgesloten.
Ik vind dat we er beter voorstaan maar aanvallend komen we nog net te kort en zitten we ook vrij dun.

Vanavond ga ik verder en zal ook de competitie beginnen.

Mijn scout heeft wel een interessante speler gevonden in de pub.
Een 35 jarige spits met League 1 ervaring.
Jammer genoeg wilde hij 20 euro teveel p/w.

Die twee tientjes had ik er zelf wel bij willen leggen :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goelan
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 17-06 07:27
Grappig dat ik nu pas merk hoe niet in balans de selectie van Ajax eigenlijk is. Er zijn veel te weinig middenvelders die direct mee kunnen op niveau. Er zit wel genoeg talent aan te komen, maar dat is toch nog even een paar jaar wachten. Ik moet wel zeggen dat ik Siem de Jong en Labyad direct heb verkocht aangezien zij tekort kwamen. Daarom speel je noodgedwongen met Alvarez en/of Blind op het middenveld. Ik heb er voor gekozen om wat meer ervaring binnen te halen met Rincon, Hopelijk kan hij nog een jaar of 2 jaar mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivysaur
  • Registratie: Augustus 2014
  • Niet online
@Goelan Ik zou bij AZ of Zwolle shoppen. Misschien haal je wel de nieuwe Luigi Bruins. _/-\o_ Wat een kerel was dat in FM 2008.

[ Voor 51% gewijzigd door Ivysaur op 06-11-2019 21:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goelan
Ivysaur schreef op woensdag 6 november 2019 @ 21:50:
@Goelan Ik zou bij AZ of Zwolle shoppen. Misschien haal je wel de nieuwe Luigi Bruins. _/-\o_ Wat een kerel was dat in FM 2008.
Ik heb wel naar Koopmeijners, Boadu en Stengs gekeken, maar het lijkt erop alsof iedere Nederlandse club denkt dat ik wel 30 miljoen wil neerleggen voor dat soort spelers...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Deadsy
Heb vandaag (uit mijn hoofd) 7 competitie wedstrijden kunnen spelen en we hebben 12 punten.
Daarmee staan we netjes 2e met slechts 1 punt minder dan de nr1.

Wilde eigenlijk 4-2-2-2 spelen maar omdat de selectie niet op orde is speel ik 4-3-2-1.
We hebben twee spitsen, 1 rechtsbuiten en 2 linksbuiten.
Dus bij blessures heb ik direct een probleem.

Grote nadeel is dat ik qua goals bijna volledig afhankelijk ben van mijn spits, met zijn 9 goals.

Dus de Ramblers doen mee om promotie als het zo blijft.
Heb ook mijn eerste trainers papieren.
Hoop morgen richting het einde van dit tweede seizoen te komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Geleihoofd
Even een korte update aangezien mijn verslag tot halverwege het seizoen liep.

We hebben dus net helaas afscheid moeten nemen van Keogh, die zijn afscheid wel wilde uitstellen maar wat onmogelijk bleek door allerlei bureaucratische regeltjes. Gelukkig was er tijdig vervanging geregeld en konden we met een voltallig elftal het tweede deel ingaan. De vrees dat het team ontregeld zou worden door voor de tweede keer in 1 seizoen een nieuwe aanvoerder aan te stellen bleek ongegrond, de sfeer zat goed in het team en de stevige 4e plek die we hadden wisten we dan ook vast te houden. Zo eindigde het seizoen wederom zeer succesvol en mogen we ons op gaan maken voor ons eerste Europese avontuur.

Dit succes moest uiteraard gevierd worden en zijn we diezelfde avond nog met de hele ploeg de plaatselijke pub ingedoken. Tot ons aller verbazing was daar ook een scout van Cobh Ramblers aanwezig, die stond erop dat hij het feestje meevierde en is de hele avond door gespot met een Murphy's Irish Stout in z'n hand. Ook had hij nog een speler uit de League 1 meegenomen maar ze leken het niet met elkaar te kunnen vinden, bleven maar ruzie maken over €20,- of zoiets, geen idee waar dat over ging...

@Deadsy

Cobh Ramblers heeft in mijn game dit seizoen een topseizoen gedraaid, na 3 jaar stug onderaan eindigen wisten ze dit maal kampioen te worden en dus zullen we ze volgend seizoen weer minimaal 4x tegenkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhain
  • Laatst online: 05-05 16:37
Gisteren avond een game gestart met Southend. Maar wat een overload aan features zeg, en ik vond 2015 al enorm. Ik heb niet direct een click met Southend en zit er aan te denken om vanavond unemployed te starten. Doen jullie dit wel eens, zo ja, wat voor competities selecteer je dan meestal? Bedoeling is om zonder dimploma's o.i.d. te starten.

[ Voor 8% gewijzigd door Rhain op 07-11-2019 13:37 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Geleihoofd
Rhain schreef op donderdag 7 november 2019 @ 13:36:
Gisteren avond een game gestart met Southend. Maar wat een overload aan features zeg, en ik vond 2015 al enorm. Ik heb niet direct een click met Southend en zit er aan te denken om vanavond unemployed te starten. Doen jullie dit wel eens, zo ja, wat voor competities selecteer je dan meestal? Bedoeling is om zonder dimploma's o.i.d. te starten.
Zelf begin ik sowieso altijd unemployed met 0,0 ervaring en welke competities ik selecteer is afhankelijk van wat mijn plan op dat moment is. Zolang FM nog niet uitgepatched is (rond februari doorgaans) start ik meestal een kleine game. Wil ik dan in de keukenkastjesdivisie beginnen (al is unemployed beginnen dan af te raden, daar kiezen ze niet gauw voor 0 ervaring) dan laad ik Nederland en omringende landen zoals Duitsland, België, Engeland en eventueel Denemarken. Wil ik in de Zweedse competitie beginnen dan kies ik weer alle Scandinavische landen.

Dit maal was mijn idee om in de Engelse Vanarama North/South te beginnen en heb dus alle Britse eilanden ingeladen (Engeland, Wales, Schotland, Noord-Ierland en Ierland). Meestal kwam ik altijd wel aan het werk in de North/South league als nobody, alleen dit maal wilde ze me daar zelfs niet hebben en had ik de keuze tussen een Noord-Ierse en en Ierse club.

Wordt het een grote game dan kies ik altijd wel alle grote voetballanden plus alle landen waar ik zelf eventueel zou willen coachen, en ik probeer meestal wel in ieder geval op elk continent 1 land aan te vinken. Dit is vooral een oud gebruik waarvan ik niet weet of dit nog steeds zo werkt maar ooit was het in ieder geval zo dat je op die manier de meest diverse playerbase inlaadde.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vuurtjih
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 10:59
Afbeeldingslocatie: https://gyazo.com/7b77d23fd77f4ef627b9d5fd69f70b50.png

(behalve inhoudelijk |:( ) is dit wel een leuke nieuwe toevoeging :D
23 december nu, dus paar maanden voor de intake vast een inkijkje in de toekomstige lichting. Weet je meteen of je half Afrika/Zuid-Amerika -18 moet kopen of niet :+

1+12 | Polo 6R BlueGT 140PK | PS5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Goelan
@vuurtjih Wel hilarisch dat ze positief beginnen over de lichting om vervolgens op het einde te zeggen dat het een erg slechte lichting is _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goelan
Zojuist wel iets vreemds meegemaakt. Mijn tweede elftal (Ajax 2) moest een competitie wedstrijd spelen en centraal achterin stond Stan van Bladeren (keeper). Dit terwijl er wel centrale verdedigers beschikbaar waren...

Misschien ook wel een nieuwe tactiek... 2 keepers in plaats van 1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geleihoofd
Goelan schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 21:38:
Zojuist wel iets vreemds meegemaakt. Mijn tweede elftal (Ajax 2) moest een competitie wedstrijd spelen en centraal achterin stond Stan van Bladeren (keeper). Dit terwijl er wel centrale verdedigers beschikbaar waren...

Misschien ook wel een nieuwe tactiek... 2 keepers in plaats van 1.
Dat was mij ook al opgevallen. Wel nooit op gelet of het in het 2e gebeurt maar wel meerdere keren gezien als ik mijn assman om een opstellingssuggestie vroeg. Dan wil hij ook nog wel eens een keeper ergens in het veld opstellen, ondanks dat er genoeg serieuze alternatieven beschikbaar en fit zijn. De geneugten van een beta zullen we maar denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivysaur
  • Niet online
https://www.fmscout.com/a...-of-fm-graphic-packs.html

Aiit. Dat word geen FM2020 voor mij. Na 10/15 jaar ingame speel ik weliswaar enkel met regens, maar vind het wel prettig om toch te kunnen zien wie mijn spelers zijn aan de start van het spel.

Balen dat ik geen backup hebt gemaakt van al die cut outs, kits en niet-shiny logo's

[ Voor 14% gewijzigd door Ivysaur op 09-11-2019 18:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vuurtjih
Ivysaur schreef op zaterdag 9 november 2019 @ 18:10:

Aiit. Dat word geen FM2020 voor mij. Na 10/15 jaar ingame speel ik weliswaar enkel met regens, maar vind het wel prettig om toch te kunnen zien wie mijn spelers zijn aan de start van het spel.

Balen dat ik geen backup hebt gemaakt van al die cut outs, kits en niet-shiny logo's
https://sortitoutsi.net/downloads/category/77/megapacks

Gelukkig zijn er meer sites.

Afbeeldingslocatie: https://gyazo.com/7175d59cfbc7d66e4651a16c2ae07b56.png

Nieuw grapje van FM :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivysaur
  • Niet online
Even snel binnenhalen. Anders die website straks ook een takedown. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vuurtjih
Ivysaur schreef op zaterdag 9 november 2019 @ 19:04:
[...]

Even snel binnenhalen. Anders die website straks ook een takedown. :+
https://df11faces.com/

Anders hebben de makers ook nog een site, moet lukken :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 09:15
Ik vond het al zo rustig in het FM topic waar ik een bookmark op had :( Heel dit topic gemist

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 01:40

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Bij dezen dan maar allemaal overstappen?

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivysaur
  • Niet online
Jorgen schreef op zaterdag 9 november 2019 @ 23:42:
Bij dezen dan maar allemaal overstappen?
Ja :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 07:30
Ivysaur schreef op zaterdag 9 november 2019 @ 18:10:

Ik heb alles in mijn Stack staan. ;)
En de graphics die je in FM 2019 gebruikte kun je gewoon weer gebruiken in 2020.
Trouwens, genoeg andere sites die graphics aanbieden. FMScout centraliseerde alles gewoon, voor het gemak.
Maar op www.sortitoutsi.net, www.fm-base.co.uk, https://fminside.net, https://fm-view.net/forum/, https://www.footballmanagerblog.org/, https://manageronline.fr/fm2020/ is ook genoeg te vinden. :)

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 16-09 22:41
Ik neem aan dat als ze een takedown notice krijgen in verband met copyright ze niet de enige zullen zijn, en het dus om de rechten van clubs/spelers gaat, niet omdat ze bestanden van anderen linken en die dat niet willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• govie
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 06-09-2020
Ik weer een speler gevonden die naar eerste divisie clubs wilt. Moet je kijken naar de mandekking en dan de leeftijd, volgens mij is het een goede aankoop voor niet topclubs (zelfs in eerste divisie) :

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/IfhaVfq.png

[ Voor 55% gewijzigd door govie op 10-11-2019 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16-09 21:27

Vos

AFCA

Die schoten van afstand zijn wel donders irritant, krijg allemaal wereldgoals tegen 8)7

En heel veel VAR afkeurs.

[ Voor 14% gewijzigd door Vos op 10-11-2019 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• govie
[knip, geregeld]

Ik ben nu begonnen aan mijn eerste seizoen en de eerste 2 wedstrijden zijn binnen en sta op plek 1 zonder cheats of savegames te hebben geherlaad (beetje mazzel is niks mee). Ik heb de duurste spelers verkocht en veel jeugdspelers niet kunnen krijgen van ajax/psv/feyenoord/eredivisieteams. Maar ik heb wel voor meer dan een miljoen verkocht en heb nog transferbudget over. Mijn aankopen tot nu toe zijn: Lautenschule [CM] volendam 525k, Danilio Ruperti [AMR] FC Twente 250k. Daarnaast trekt de technisch directeur allemaal onbekende klotespelers aan maarja, #dealwithit.
Op dit moment ben ik op zoek naar een getalenteerde keeper van 17 of 18 jaar oud voor in de basis, maar dat komt rond de winterstop wel. Ik krijg ze al wel gekocht qua prijs, maar die tyfustieners willen niet voor NEC spelen, dus ik moet vet bovenaan staan denk ik. Onderstaande selectie doe ik het voorlopig mee tot aan de winterstop met als doelstelling playoffs halen.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Q1cPQRb.png

[ Voor 93% gewijzigd door govie op 10-11-2019 18:45 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Voor de mensen die het vorige topic niet of minder gevolgd hebben: ik speel nog FM18.

Net voor het eerst de groepsronde van de Europa League gespeeld en meteen overwinterd door eerste te worden in een groep met Újpest, Ried en Arsenal. De eerste wedstrijd in de eerste knock-outronde won ik uit bij Roda JC in Kerkrade door hen met 0-4 te verslaan. Dat belooft wat voor de return in eigen huis. Roda speelt inmiddels in het Jeff Hardeveld (Feyenoord, Utrecht, Heracles) Stadion. Hij telt als legende voor de club.

Thuis wisten we vervolgens met 3-2 te winnen, waardoor we met een 7-2 over 2 wedstrijden toch best comfortabel naar de 2e knock-outronde gaan. Daar komen we Red Bull Salzburg tegen. Eens zien of we ons kunnen meten met de Oostenrijkers...

Door Roda uit te schakelen is er nu 1 Nederlands team niet meer actief in de EL. AZ, Feyenoord en Vitesse bekeren net als IMT nog een ronde verder. In de CL proberen Ajax, PSV en Utrecht in de returns hun ticket naar de volgende ronde veilig te stellen.

[ Voor 14% gewijzigd door Jorgen op 11-11-2019 04:09 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Geleihoofd
Nadat ons Europese feestje met een hoop gebonk in het hoofd nog nadreunt moet ik me alweer opmaken voor het komende seizoen. Het gaat namelijk een zeer druk seizoen worden voor Limerick FC. We hebben ons dus geplaatst voor de Europe Conference League, de nieuwste aanwinst in Europees voetbal. Dit zou dus zo maar kunnen inhouden dat we nog best wel eens ver kunnen komen aangezien ik, zeker in het begin, niet al te veel tegenstand verwacht. Tel daar nog eens bij op dat het in Ierland niet ongebruikelijk is om ook nog eens ongeveer vijf bekertournooien te spelen en het wordt duidelijk hoeveel potentiële wedstrijden we extra moeten gaan spelen. En aangezien Limerick FC nog steeds op semi-professionele basis opereert én we nog niet bij machte zijn om twee volledige elftallen op te kunnen stellen, is het al snel duidelijk dat ons veel te wachten staat.

Er moet dus nu echt een strijdplan komen, hoe gaan we om met fitheid van de spelers, wat is verstandig. Uiteraard willen we het goed doen in de competitie maar Europa is ook belangrijk. Niet dat we denken wel even te winnen maar er valt bakken met geld te halen en dat hebben we hard nodig. Mede daarom is er ook besloten om dit seizoen spelers te gaan verkopen, we opereren al jaren in het rood tenslotte.
Mijn conclusie was dan ook dat we Europese wedstrijden voorrang geven op alles en de vele bekertournooien als totaal onbelangrijk beschouwen, het bestuur doet dat namelijk ook. Zo kunnen we hopelijk de fitheid van basisspelers garanderen voor belangrijke wedstrijden, hopelijk begrijpen de fans dat ook.

De eerste helft van het seizoen gaat boven verwachting goed, we staan al snel bovenaan de competitie en breiden onze afstand met nummer twee steeds verder uit. Nu is dit ook nog de rustige periode, de Europese competitie begint pas in juli en ook de meeste bekerwedstrijden beginnen in de tweede helft.
Eind juni komt dan ook nog onze eerste verkoop, eentje die we al mijlenver aan zagen komen, Layton Stewart staat in de belangstelling van Birmingham. Met pijn in het hart gaan we met z'n allen om de tafel zitten en weten we een mooi bedrag van ruim €1.000.000,- te bedingen, hiermee zijn we in 1 klap uit de rode cijfers. Nu zijn we wel enorm verzwakt, ondanks dat ik al geanticipeerd had op deze transfer en er al een vervanger klaar stond.
Niet veel later gaf clubspeler John Logue ook aan een nieuwe uitdaging te willen en ook hij is dus verkocht. Wel voor iets minder als er een paar jaar geleden voor geboden werd maar aangezien dit zijn wens was, toch maar in meegegaan, hij paste als zeer verdedigende DR ook niet echt meer in de huidige tactiek.

Niet lang daarna krijgen we ook te horen wie onze eerste tegenstander is in de eerste van de vier kwalificatierondes. We mogen naar Macedonië, Vardar Skopje is de gelukkige. Zowel uit als thuis wonnen we met 4-0 dus dat belooft veel moois de komende tijd. De volgende confrontaties zijn respectievelijk Trencin (Slowakije), Crvena Zvezda (Polen) en VVV-Venlo (Nederland). Ook deze voorrondes komen we prima door al maakte VVV het ons nog wel moeilijk maar we wisten stand te houden. Dat zijn toch al weer 8 wedstrijden extra maar omdat we voor de bekers enkel reserve en jeugdspelers opstellen weten we de fitheid te behouden. Plus het is weer 4x €250.000,- in de kas, professionele status komt steeds dichterbij zo.

Zo belanden we dus in de groepsfase met Ludogorets (Bulgarije), Apollon Limasol (Cyprus) en Flora Tallinn (Estland). Zo op het eerste oog niet echt de moeilijkste tegenstanders dus ik hou de voorkeur nog steeds op Europa gericht. Geen van deze ploegen maakten het ons moeilijk en zo werden we 1e in de groep.
Ondertussen is het Ierse seizoen ook afgelopen, door mijn focus op Europa hebben we wel een hoop punten gemorst, met nog twee wedstrijden te gaan stonden we samen met Cork City op nummer 1, enige verschil was het doelsaldo, daarin deed Cork City het net iets beter. Maar vanwege de vele extra wedstrijden waren er ook wat wedstrijden in de competitie verplaatst wat resulteerde in een zeer bijzonder einde, onze laatste twee wedstrijden waren namelijk tegen niemand minder dan Cork City.
De eerste wedstrijd was een uitwedstrijd die totaal op slot zat en we met 1-1 genoegen namen. Alle druk lag nu op wedstrijd nummer twee, we moesten winnen wilden we het kampioenschap binnen slepen. Gelukkig mochten we thuis en zo bracht de organistatie de beker alvast naar Limerick, hier zou namelijk de beslissing vallen. Ook dit was weer een complete deadlock, beide ploegen waren zeer aan elkaar gewaagd. Wel stonden we na 15 minuten op 1-0 maar na 70 minuten viel dan toch de 1-1. Het zag er niet meer naar uit dat we nog wat konden doen maar de vervanger van Stewart bracht daar in de 90e minuut verandering in, 2-1. De competitie was binnen!

Normaal gesproken zou het vakantie zijn maar omdat we nog steeds bezig waren met de Europese voorrondes zat dat er nog even niet in voor ons. Dus maar vriendschappelijke wedstrijden ingepland om zo het fitness niveau te bewaren maar uiteindelijk was het dan toch tijd om halverwege december met vakantie te gaan. Dit was meteen een mooi moment om het bestuur te vragen voor professionele status, we hadden inmiddels al ruim 4,5 miljoen binnen weten te halen vanwege Europees voetbal. Dit werd gelukkig meteen ingewilligd en gaat Limerick FC vanaf nu als volledig professioneel door het leven.

Voorbereidingen voor het nieuwe seizoen konden alweer beginnen dus, met als focus nu vooral een volwaardig 2e team neer te kunnen zetten. Is ook wel nodig nu we die status hebben, er zullen tenslotte nu vaker geblesseerden zijn door verhoogd trainingsniveau. Dit blijkt ook wel uit de stand na een half jaar, we staan tweede, ruim onder Shamrock Rovers en hebben inderdaad meer geblesseerden dan ooit. Echter pakken we in februari ook weer de Europese draad op en troffen Galatasaray in de knockout ronde. Iedereen verwachtte dat we genadeloos afgestraft zouden worden maar in onze eerste wedstrijd thuis zijn zij niet 1 minuut gevaarlijk geweest, 2-0. De return in Turkije zat er meer leven in maar bleef het 0-0, ongelooflijk maar waar, de kwartfinale is next.

Daar lootte we FC Utrecht. Wederom niet veel verwachtingen ervan en die bleken dit keer wel gegrond, thuis waren we totaal verlamd na 70 minuten spelen, drie snelle goals van afstand brachten ons weer met de voeten op de grond. De return wonnen we dan wel met 1-0 maar dat was niet genoeg, ons eerste avontuur buiten Ierland zat erop. Maar niet getreurd, vanwege het kampioenschap mogen we over een half jaar alweer aan de bak, dit maal in de Champions League.

In de competitie staan we momenteel dus 2e met Shamrock Rovers op oninhaalbare voorsprong. Wel heb ik ondertussen veel tijd gestoken in het zoeken naar nieuwe spelers, met wat geld op de bank is er nou eenmaal veel meer mogelijk. Maar de grootste verrassing van dit seizoen is Layton Stewart. Ja, die Layton Stewart die wij aan Birmingham hadden verkocht, hij komt weer terug naar Limerick op huurbasis en zal de komende 12 maanden de fans weer een hoop moois laten zien. Hopelijk tekent hij ondertussen niet bij, als zijn huur hier afloopt, loopt zijn contract daar ook af en als het aan mij ligt nemen wij hem gewoon weer gratis over.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Geleihoofd
govie schreef op zondag 10 november 2019 @ 18:32:

...

Daarnaast trekt de technisch directeur allemaal onbekende *****spelers aan maarja, #dealwithit.

...
Je kan bij staff/responsibilities aangeven wie verantwoordelijk is voor nieuwe aankopen, zowel voor 1e elftal als jeugd. Maak jezelf voor al die taken verantwoordelijk en zo zal hij niet zomaar spelers meer binnen halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• govie
Geleihoofd schreef op maandag 11 november 2019 @ 07:28:
[...]

Je kan bij staff/responsibilities aangeven wie verantwoordelijk is voor nieuwe aankopen, zowel voor 1e elftal als jeugd. Maak jezelf voor al die taken verantwoordelijk en zo zal hij niet zomaar spelers meer binnen halen.
Thx! Het is echt een stuk ingewikkelijker dan vroeger. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garathane
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 00:08

garathane

l'enfer, c'est les Autres

Ik heb de vraag in het FM '19 topic neergelegd, maar doe dat ook even hier, omdat hier waarschijnlijk meer leven in zit.
Ik FM '19 heb ik als coach van Leython Orient een Spaanse speler gehuurd van de Wolves. Na afronding van de transactie zit er een klein tekentje bij zijn naam (zoals bij alle spelers waar wat mee is) met de tekst 'je bent nu in staat een werkgeversverklaring aan te vragen'. Ik denk dat dat komt doordat het seizoen 2020/21 is en de Brexit is ingegaan. Hierdoor kunnen Europese spelers niet meer automatisch in dienst komen bij Engelse clubs.Hij is in elk geval niet speelgerechtigd.
Google helpt niet echt, is er iemand hier die in FM'19 (of FM '20 inmiddels) dit ook heeft meegemaakt en een oplossing heeft gevonden ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extigo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10:44
garathane schreef op maandag 11 november 2019 @ 10:49:
Ik heb de vraag in het FM '19 topic neergelegd, maar doe dat ook even hier, omdat hier waarschijnlijk meer leven in zit.
Ik FM '19 heb ik als coach van Leython Orient een Spaanse speler gehuurd van de Wolves. Na afronding van de transactie zit er een klein tekentje bij zijn naam (zoals bij alle spelers waar wat mee is) met de tekst 'je bent nu in staat een werkgeversverklaring aan te vragen'. Ik denk dat dat komt doordat het seizoen 2020/21 is en de Brexit is ingegaan. Hierdoor kunnen Europese spelers niet meer automatisch in dienst komen bij Engelse clubs.Hij is in elk geval niet speelgerechtigd.
Google helpt niet echt, is er iemand hier die in FM'19 (of FM '20 inmiddels) dit ook heeft meegemaakt en een oplossing heeft gevonden ?
Je zal een werkgeversverklaring aan moeten vragen. Volgens mij zit dit onder het contract-menu bij de speler. Zonder deze verklaring mag de speler niet spelen. Dit is inderdaad een gevolg van de Brexit.

Maar Google is je grote vriend. Wordt genoeg over geschreven:
https://www.google.com/se...mit+football+manager+2019

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deadsy
Afgelopen zaterdag kampioen tweede divisie met de Ramblers.
In gebruikte diverse tactieken, allemaal varianten van elkaar.

Welke ik gebruikte hing grotendeels af van de vorm van diverse spelers de wedstrijd ervoor.

Aan het begin van het seizoen een klein dipje.
Hier kwam ik uit door 4-4-1-1 te spelen.
Het middenveld had een opkomende speler aan de rechterkant.
Dan een echte linksbuiten en dan de spits.

Zondag even wat anders gedaan want ik wist dat het grote werk eraan kwam.
Bijna al mijn spelers gratis weg en mijn staf grotendeels weg.

De spelers die weg zijn waren maar net goed genoeg voor top eerste divisie, dus aan hun had ik toch niet veel.

Kijken of ik een leuke club kan vinden die mij als satelliet wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Kleine fix 20.0.4 is uitgekomen. Helaas verhelpt het de lag niet tijdens een 3D Match die sinds 20.0.3 zijn intrede heeft gedaan. Hopelijk fixen ze dit ook snel. Zowel op Windows als op Mac komt dit voor.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Rivanov schreef op maandag 11 november 2019 @ 15:35:
Kleine fix 20.0.4 is uitgekomen. Helaas verhelpt het de lag niet tijdens een 3D Match die sinds 20.0.3 zijn intrede heeft gedaan. Hopelijk fixen ze dit ook snel. Zowel op Windows als op Mac komt dit voor.
Klopt, 20.0.4 fixed enkel wat crashes bij het verlaten van een match, zie https://community.sigames...beta-hotfix-2004-out-now/

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goelan
Ik moet zeggen dat de 3D engine er weer een stuk beter uit ziet, maar dat het nog steeds een hoop rare fratsen bevat. Spelers die wegrennen van de plek waar ze naar toe zouden moeten gaan (in een verdedigende situatie naar voren rennen in plaats van naar achteren) of zo langzaam naar de bal lopen/rennen dat de tegenpartij de bal meeneemt. Ik ga weer ouderwets met het bovenaanzicht spelen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
Zijn dus gepromoveerd, ben bijna klaar met mijn team etc de voorbereiding komt er aan.

Krijg ik van 2 clubs een aanbod om te komen solliciteren. Zijn dit dus twee clubs die net van de hoogste divisie gedegradeerd zijn.
Waarom zou ik daar interesse in hebben, en dan ook nog even het punt benoemen dat ze twijfelen aan mijn geschiktheid omdat ik geen ervaring heb in het promoveren met een clun -.-

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

@Deadsy Apart ja.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/jQiiFDc.png

Heel spannend allemaal. Maar daarna komen nog 7 wedstrijden... :P

Helaas bleek de 2e knock-outronde van de Europa League ook het eindstation tijdens deze Europese campagne. Thuis verloren we met 3-4 van Red Bull Salzburg. In de return in Salzburg bleek Red Bull wederom het sterkste team: 2-1. Toch wel trots dat we eerste werden in de groep én 2 rondes verder speelden. Volgend seizoen maar weer een poging doen.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/pN4OfI7.png

We komen steeds een stapje dichterbij...

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/TG6Xrfk.png

Wedstrijd 35 verloren we helaas, waardoor we nu weer 2 punten achterstand hebben op Rode Ster.

Ondertussen moest ik stemmen voor de beste speler en beste jonge speler uit de competitie. Meestal kies ik voor zulke prijzen de topscorer, degene met de meeste assists en degene met het hoogste gemiddelde, of degene met de meeste man-of-the-match-uitverkiezingen. Lastig als dat dit jaar allemaal spelers van mij zijn, dus die kan ik niet kiezen. Elk rijtje begon met 4, 3 of 2 spelers van mijn team :P

Een gelijkspel in wedstrijd 36, tegenover een winstpartij van Rode Ster, heeft mijn kansen op de titel in rook doen opgaan. Met nog 1 wedstrijd te gaan staan we 4 punten achter. De nummer 3 heeft 2 wedstrijden minder gespeeld en nog 9 punten om in te halen. Aan 1 punt hebben we daarom genoeg om de tweede plaats te bemachtigen die recht geeft op een toegangsbewijs voor de tweede kwalificatieronde van de Champions League. Ondanks de teleurstelling van net-geen-kampioen worden, zou dat wel een bekroning op dit seizoen kunnen worden. Daarnaast hebben we nog een tweede ijzer in het vuur, want we staan in de halve finale van de beker. De heenwedstrijd hebben we uit bij Rode Ster nog met 1-4 weten te winnen, dus de kansen op de finale zijn best flink. Nog even knallen en doorzetten dus.

Met een 3-0 in de thuiswedstrijd, heb ik het Rode Ster in elk geval betaald gezet dat zij er met de landstitel vandoor gaan. Wij spelen namelijk ten koste van hen de bekerfinale! :) :) Dat wordt een wedstrijd tegen Vojvodina Novi Sad, één van de andere topteams uit de Super Liga. In de laatste wedstrijd van de competitie komen we ze ook tegen. Die wedstrijd wonnen we met 5-2. Dat bracht ons de tweede plaats en daarmee deelname aan de voorrondes van de Champions League. Het biedt ook perspectief voor de bekerfinale. Tenminste, dat zou je denken, want helaas ging die met 3-1 tegen datzelfde Vojvodina verloren. We hebben nu 2 bekerfinales gespeeld in 3 jaar tijd en ze allebei verloren.

Het seizoen 2058/2059 sluiten we af met 2 tweede plaatsen. Enerzijds trots op onze ploeg en de vooruitgang die we geboekt hebben; anderzijds toch wel jammer dat het net niet lukte. Tweeduizendzestig schijnt naar verluidt een goed jaar te worden ;)

We hebben in elk geval allerlei records aan diggels geschoten. Mijn topscorer heeft 20 doelpunten meer gescoord dan de vorige IMT topscorer; er zijn dit jaar 9 assists extra vanaf de voorzettenkoning vertrokken en meerdere spelers zijn gekozen in verschillende beste-van-het-jaar-rijtjes. Als klap op de vuurpijl verkopen we ons oude stadion voor een megabedrag van € 3.500 :+ en trekken we 1,1M uit voor een nieuw stadion dat bijna 9.000 toeschouwers van een plekje rondom het veld kan voorzien. Grootse dromen, grootse plannen, zullen we maar zeggen. :P

[ Voor 147% gewijzigd door Jorgen op 12-11-2019 01:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickskeg99
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 09:40
Waar kun je de ontbrekende gezichten van de eredivisie halen en de echte namen patch

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Extigo
rickskeg99 schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 11:34:
Waar kun je de ontbrekende gezichten van de eredivisie halen en de echte namen patch
FM Scout voor de logopacks en de real name fix:
Logo pack: https://www.fmscout.com/a...for-football-manager.html
Real name fix: https://www.fmscout.com/a-fm20-real-names-license-fix.html

DF11 voor een facepack:
https://df11faces.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
Met de Brawlers hebben we het geluk dat we onze voorbereiding in Qatar doen.
Dit neem ik aan aangezien de tribunes volledig leeg zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rivanov
Ik gebruik altijd de Cut Out Facepack. Hier zie je namelijk enkel het het hoofd van de speler en geen shirt. Wanneer een speler namelijk een transfer maakt, heeft hij bijvoorbeeld een Ajax shirt aan terwijl hij inmiddels bij een andere club speelt. Vandaar de Cut Out Facepack van sortitoutsi.net :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Heeft iemand anders ook het probleem dat de 3D-engine enorm stottert bij een match? Ik heb een GeForxe GTX970, en een Core i7-5820K, dus die zouden dat best aan moeten kunnen lijkt me.

Rest van de game is wel gewoon vloeiend, het is puur de 3D match die zo traag is.

Rare is dat ik dit in het begin van de beta helemaal niet had, het treed pas op sinds een dag of 5-6 ofzo. Gewoon op hetzelfde systeem....

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
@wildhagen Algemeen probleem.
Check: https://community.sigames...-facegen-and-manager-man/

Lopen diverse topics over. Is issue op zowel WIndows als Mac en is vanaf 20.0.3 erin gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Hmm, ok, dat zou dan verklaren waarom ik het in het begin niet had idd.

Hoop dat ze dit snel fixen, dit is echt onspeelbaar traag namelijk.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Ja heel je computer wordt daardoor traag. In de rust en na de wedstrijd is het weer normaal.
Enige oplossing voor nu is 2D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• London
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Zou er een permanente setting in FM20 zitten dat 1-op-1's niet afgemaakt worden? Ongeacht het team of de speler.. Heb er werkelijk waar nog geen 1 afgemaakt zien worden.

Tesla M3LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16-09 21:27

Vos

AFCA

London schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 20:16:
Zou er een permanente setting in FM20 zitten dat 1-op-1's niet afgemaakt worden? Ongeacht het team of de speler.. Heb er werkelijk waar nog geen 1 afgemaakt zien worden.
Heel veel niet, maar soms wel. Typische beta zaken die wel aangepast gaan worden.

En as we speak...zelf vijf acht keer 1 op 1 en alles mis. AI 1x voor de goal en raak 8)7

[ Voor 18% gewijzigd door Vos op 12-11-2019 21:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
De Public Beta is nu ook beschikbaar. Dit is versie 20.1.0
Schijnt de lag in de ME te verhelpen. Waarschijnlijk is dit de versie die gelijkstaat aan de final release van volgende week.

Te verkrijgen via: Steam > Rechtermuisknop Football Manager 2020 > Properties > Beta > Opt-In

Let op: maak een back-up van je savegame, want als je weer uit de Beta wilt stappen is je savegame niet meer compatible

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 09:22
Er worden nog wel wat dingen verbeterd voor de release :)
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/nXMxwcm.png

[ Voor 37% gewijzigd door Hoogie2004 op 13-11-2019 09:31 ]

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Extigo
Zo, mijn eerste seizoen met Feyenoord zit erop. En wat een seizoen. Zoals ik eerder al zei, startte ik goed met een mooie tweede plaats tot gevolg halverwege het seizoen. Ook konden we goed meekomen in de KNVB Beker en de Europa League.

Eredivisie
Eigenlijk ging het hartstikke goed in de Erediuvisie. We wonnen de meeste wedstrijden met hier en daar een uitschieter de verkeerde kant op. De thuiswedstrijd tegen Ajax was een titel-beslisser. Door deze wedstrijd in de 78e minuut naar ons toe te trekken met een prachtig lang afstand schot van Kökcü. Als we verder alle wedstrijden zouden winnen, zouden we kampioen worden. Dit is uiteindelijk gelukt, waardoor Rotterdam Zuid niet nog een keer 18 jaar hoefde te wachten op een kampioenschap. Enige smetjes op dit kampioenschap waren de wedstrijden tegen FC Utrecht (0-2), VVV (0-1) en Sparta (1-2) welke verloren werden.

Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/49054629977_b9178f2047_z.jpg

KNVB Beker
In de beker konden we makkelijk naar de halve finale spelen. Dit werd een Klassieker tegen de aartsrivaal Ajax. Na 90 minuten was het 1-1 gelijk en in de 108e minuut scoorde Nicolai Jørgensen vanuit een corner met een prachtige volley. In de laatste 12 minuten kwam Ajax niet meer tot spelen toe, toen Donny van de Beek geblesseerd uitviel en Ajax de wedstrijd dus met 10 man uit moest spelen. De winst voor ons kwam daardoor niet meer in gevaar.

De finale was een formaliteit. FC Utrecht werd 3-0 van de mat geveegd en had niets te vertellen in de wedstrijd. Hierdoor wonnen we dus de dubbel!

Europa League
Nadat we met onze hakken over de sloot de groepsfase overleefde, kregen we in de knockout-fase te maken met o.a. Young Boys, Wolfsburg en Wolves. Meestal startte we met een uitwedstrijd die helaas vaak werd verloren. Toch kregen we, met de kracht van De Kuip, het voorelkaar om over beide wedstrijden de winst naar ons toe te trekken. Op deze manier hebben we het zelfs naar de finale geschopt. Daarin kregen we te maken met Manchester United. De club van Ole Gunnar Solskjær was natuurlijk de gedoodverfde favoriet. We gingen de finale dus in met een mentaliteit dat wij het alleen maar konden winnen en Manchester United alles te verliezen had. Deze mentaliteit zorgde voor een 0-0 naar de eerste helft, mede door een prachtige redding van Vermeer op een schot van Pogba. In de tweede helft ging het op en neer en in de 75e minuut gingen wij voor alles of niets. In de 82e minuut kregen we een vrije trap aan de linkerkant van het veld. Deze werd genomen door Jens Toornstra en hij slingerde hem in de zestien. De bal werd weggewerkt door David de Gea en landde in de voeten van Stephan Berghuis, die de bal prachtig in de linkeronderhoek werkte. Manchester United kwam deze klap niet meer te boven en zo wonnen we naast de Eredivisie en de KNVB Beker nu ook de Europa League!

Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/49054612302_6a287e794f_h.jpg

Persoonlijk had ik niet verwacht dat het zo makkelijk zou gaan. De tactiek was redelijk vooraf bepaald en had ik gebaseerd op de tactiek die door Jaap Stam en nu ook door Dick Advocaat wordt gebruikt. Uiteraard heb ik wel mijn eigen toevoegingen gedaan. Daarnaast denk ik dat ook wat beter heb ingekocht door een extra spits binnen te halen en een extra centrale verdediger. Nu maar eens kijken of ik dit succes volgend jaar kan doortrekken.

Club Visie

Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/49053901418_a7e1518599_c.jpg

Manager performance

Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/49054415221_8353e6c44f_o.png

Team

Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/49053884648_fefc5dbbb9.jpg

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rivanov
Hoogie2004 schreef op woensdag 13 november 2019 @ 09:30:
Er worden nog wel wat dingen verbeterd voor de release :)
[Afbeelding]
Heb hierop gereageerd waarop Miles nog extra reageerde. ;)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/9HhAEGB.png

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Mooi gedaan @demo31051987. Daar kan je op voortborduren!

[ Voor 3% gewijzigd door Jorgen op 13-11-2019 10:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• artemivanov
  • Registratie: November 2008
  • Nu online
demo31051987 schreef op woensdag 13 november 2019 @ 10:16:

KNVB Beker

De finale was een formaliteit. FC Utrecht werd 3-0 van de mat geveegd en had niets te vertellen in de wedstrijd. Hierdoor wonnen we dus de dubbel!

Manager performance

[Afbeelding]
Blijkbaar heeft iemand naar een andere wedstrijd gekeken? ;)
"Pleased with Feyenoord's 4-3 TOTO KNVB Beker Final extra time vicotry over FC Utrecht"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Extigo
artemivanov schreef op woensdag 13 november 2019 @ 12:24:
[...]

Blijkbaar heeft iemand naar een andere wedstrijd gekeken? ;)
"Pleased with Feyenoord's 4-3 TOTO KNVB Beker Final extra time vicotry over FC Utrecht"
Heb ik nou echt de verkeerde wedstrijd gepakt 8)7 8)7 8)7

Vanavond nog maar eens goed kijken. Dat is echt dom....

Edit: Ik heb gewoon echt met mijn neus zitten kijken. Aan het einde van het seizoen speelde we ook nog tegen FC Utrecht in de competitie. Toen wonnen we met 3-0. In de beker was het een ander verhaal inderdaad. Ik heb nog even de wedstrijd teruggekeken en hier een korte samenvatting.

De wedstrijd ging aardig gelijk op. Beide kanten speelden mooi voetbal (Extended highlights) en creëerde genoeg kansen. De score liep dus ook gelijk op. Eerst 1-0 voor, 1-1, 1-2 achter, 2-2, 3-2 voor, 3-3. Einde van de 90 minuten. In de extra tijd heb ik Barrow ingebracht voor Jørgensen. En deze wissel bleek een gouden te zijn. Aan het begin van de tweede helft van de extra tijd (108e minuut) kwam Toornstra vanuit het midden naar voren. Een mooie diepe pass op Berghuis aan de rechterkant die de bal in één keer voor slingerde de zestien meter in. Daar stond Barrow klaar om in te koppen. Helaas werd zijn kopbal gestopt door de keeper, maar Barrow kreeg bal direct weer terug en schoot hem tegen de touwen.

Zo wonnen we dus de dubbel :P.

[ Voor 56% gewijzigd door Extigo op 14-11-2019 06:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goelan
Dat ontwikkelingsscherm is toch echt een goede vooruitgang zeg. Je kan heel makkelijk zien of een speler tevreden is over de (ver)huur periode (het aantal wedstrijden dat hij speelt). Je ziet ook hoe de balans is in je B en onder 19 elftal. Mooie vooruitgang dit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickskeg99
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 09:40
Moet ik ook nog ergens opletten bij het aanpassen omdat ik het tegenwoordig op een mbp speel?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Xamsix
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 24-08 18:02
Leuk dit topic, heb het net pas gevonden nadat ik wat rond aan het kijken was. Tof om ieder zn ervaringen te lezen.

Ben zelf begonnen met Roda in de eerste divisie. Doelstelling van het bestuur om in het linkerrijtje te eindigen. Ik eindigde op de 8e plek met vrij aanvallend voetbal. Betekende dat ik de playoffs in mocht, waar ik gezien mijn selectie weinig hoop had. Bizar genoeg, kwam ik (geloof 3) de ronden goed door en stelde ik promotie naar de Eredivisie veilig.

Alleen had ik hier totaal niet op gerekend. Qua niveau van de spelers, staff en de pas verlengde contracten (omdat ik uitging van nog een jaar eerste divisie) was er veel te doen. Helaas is het me in de voorbereiding van het seizoen in de Eredivisie niet gelukt om het team goed te versterken, voornamelijk door beperkt budget en de scouts vonden ook niet echt spelers die betaalbaar waren én een versterking zouden zijn.

Het is nu echt puzzelen geblazen. Van de eerste 4 potjes eentje gewonnen met veel geluk. Heb niet het idee dat tactiek veel uit gaat maken, zal vooral achteruit gaan hangen en hopen op een gelukje hier en daar.

PSN/Steam: Xamsix

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YES
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 10:56
Hebben jullie het idee dat je veel invloed kan hebben op de speelstijl/tactiek van je ploeg met deze versie van FM? Kan je als manager in deze versie dan ook echt een beetje je 'signature' speelstijl creëren, zoals de Guardiola's en Klopps van deze wereld?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• quovadis25
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 09:21
rickskeg99 schreef op woensdag 13 november 2019 @ 14:07:
[...]

Moet ik ook nog ergens opletten bij het aanpassen omdat ik het tegenwoordig op een mbp speel?
goed de instructies volgen om het te installeren aangezien Football manager nu onder /Users/[username]/Library/Application Support/Steam/steamapps/common/Football Manager 2020/database/data/db/2001/ staat ipv onder documents

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
@rickskeg99 de locatie voor graphics is op een Mac:

/Users/[username]/Library/Application Support/Sports Interactive/Football Manager 2020/graphics

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quovadis25
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 09:21
Rivanov schreef op woensdag 13 november 2019 @ 17:34:
@rickskeg99 de locatie voor graphics is op een Mac:

/Users/[username]/Library/Application Support/Sports Interactive/Football Manager 2020/graphics
helemaal correct. Ik had blijkbaar mislezen en dacht dat het over de names fix ging :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Nieuwe Beta update.
Versie 20.1.0

20.1.0 Changelist
-------------------------
- Stability Fixes
- Performance and optimisation improvements
- Lots of Gameplay/Match changes

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Huidige mate van verslaving: "Er is hier niks te zien, doorlopen maar..."

• gaizka
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14-07 18:10
Rivanov schreef op woensdag 13 november 2019 @ 07:05:
De Public Beta is nu ook beschikbaar. Dit is versie 20.1.0
Schijnt de lag in de ME te verhelpen. Waarschijnlijk is dit de versie die gelijkstaat aan de final release van volgende week.

Te verkrijgen via: Steam > Rechtermuisknop Football Manager 2020 > Properties > Beta > Opt-In

Let op: maak een back-up van je savegame, want als je weer uit de Beta wilt stappen is je savegame niet meer compatible
Is die beta alleen beschikbaar als je de game ook koopt? Een demo brengen ze ook niet meer uit zie ik?

Zou het wel weer eens een kans wilen geven namelijk!

• Extigo
gaizka schreef op donderdag 14 november 2019 @ 08:58:
[...]

Is die beta alleen beschikbaar als je de game ook koopt? Een demo brengen ze ook niet meer uit zie ik?

Zou het wel weer eens een kans wilen geven namelijk!
Voor FM19 was er wel een demo (https://www.footballmanager.com/demo), maar ik heb nog niet kunnen vinden of deze voor FM20 ook uitkomt. FM Scout denkt i.i.g. van wel: https://www.fmscout.com/a...ootball-manager-2020.html. Meestal komt de demo op dezelfde dag uit als de volledige release, in dit geval dus 19 november.

[ Voor 8% gewijzigd door Extigo op 14-11-2019 09:20 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sleeon
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 15-09 10:05
Gisteren helaas ook weer gekocht, daar gaat mijn leven :(

• Extigo
Voor de mensen die nog zaten te twijfelen over een VI Pro abonnement:
https://www.vi.nl/footballmanager

• Stijninho
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 18-02-2024
Bij bol.com staat er vandaag besteld en morgen geleverd. Zal toch ook een fout zijn

• Goelan
Stijninho schreef op donderdag 14 november 2019 @ 11:53:
Bij bol.com staat er vandaag besteld en morgen geleverd. Zal toch ook een fout zijn
Dat lijkt mij onmogelijk. De release datum is namelijk 19 november. Ik heb net even gekeken, maar er staat 'uiterlijk 22 november in huis'.

• Stijninho
Goelan schreef op donderdag 14 november 2019 @ 14:52:
[...]

Dat lijkt mij onmogelijk. De release datum is namelijk 19 november. Ik heb net even gekeken, maar er staat 'uiterlijk 22 november in huis'.
Klopt is nu gewijzigd. Ondanks dat er in mijn mail staat morgen geleverd wist ik al dat dit niet ging kloppen. Maar toch mooie prijs

• Deadsy
Gisteravond mijn 1e pot gewonnen met de Brawlers in de hoogste divisie.

Wist dat het moeilijk zou worden aangezien we pas zijn gepromoveerd maar niet dat het zo moeilijk zou worden.
Hoop dat we vlak boven de streep zullen eindigen, maar we zijn nog niet halverwege.

• Spockiej
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 26-10-2020
Stijninho schreef op donderdag 14 november 2019 @ 15:24:
[...]

Klopt is nu gewijzigd. Ondanks dat er in mijn mail staat morgen geleverd wist ik al dat dit niet ging kloppen. Maar toch mooie prijs
Vandaag lag voor mij toch een pakketje van Bol met FM2020 in de brievenbus O-)

• Stijninho
Spockiej schreef op donderdag 14 november 2019 @ 19:50:
[...]

Ziet er naar uit dat ik het ook morgen ontvang. Reeds bij PostNL

• wildhagen
  • Niet online
Is toch knap, als je bedenkt dat de final release pas aanstaande dinsdag uit komt.

Ben benieuwd wat Bol heeft opgestuurd dan?

Virussen? Scan ze hier!

• Rivanov
Waarom koop je de game op Bol als je veel goedkoper online een Steam key kunt kopen. ;)

• Deadsy
Dacht met de Ramblers even een lekkere serie neer te zetten, 3 wedstrijd achter elkaar punten pakken.
Besluit mijn doelman de bal voor zich uit te rollen terwijl een spits in de buurt staat.
Die pakt de bal en tikt hem in 0-1 verloren met nog maar een paar minuten te gaan.

Even later spelen we tegen de kampioen (nog pakweg 20 wedstrijden te gaan maar Dundalk word kampioen, dat staat vast.
Het ging lekker maar in de 10e minuut besluit Concorron dat het slim is iemand binnen de 16 omver te schoppen.
Iemand die op een plek staat waar hij nul gevaar kan stichten.

Dus penal en met 10 man verder -.-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spockiej
Rivanov schreef op donderdag 14 november 2019 @ 21:44:
Waarom koop je de game op Bol als je veel goedkoper online een Steam key kunt kopen. ;)
Verzamelen van de cd/dvd doosjes sinds FM 2005

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Ik verzamel de Steam keys. ;)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/WpiXbBm.png

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Ik ook.

Ik mis overigens bij jou FM10 en FM11? Tsssk.... ;)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Symon1989
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 24-10-2024
Weet iemand of FM 2020 beschikbaar zal komen via Xbox game pass voor PC? Ik zie FM 2019 er wel tussen staan namelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ivysaur
  • Niet online
@Rivanov @wildhagen Ik heb net mijn hele steam-bieb uitgekamd. Alles wat ik niet (meer) speelde of 100% had/heb heb ik weggeflikkerd. Permanent verwijderd. Hoppa klaar. Was wel even slikken om mijn FM-reeks weg te doen. FM2008 : 1400+ uur. FM2014: 1200+ uur. Oof oof. Maar het is goed zo ;)

Van 316-/+ spellen naar 21. :+

[ Voor 5% gewijzigd door Ivysaur op 15-11-2019 12:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stijninho
Spockiej schreef op donderdag 14 november 2019 @ 19:50:
[...]

Kan jij het spel al spelen ? Ik heb het deze middag ontvangen maar krijg nu een mail dat ik het niet zal kunnen spelen voor 19 november.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Stijninho schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 14:37:
[...]

Kan jij het spel al spelen ? Ik heb het deze middag ontvangen maar krijg nu een mail dat ik het niet zal kunnen spelen voor 19 november.
Dat is ook logisch, want de full version is nog niet gereleased door de producent. En als je hem gekocht hebt zonder beta-access, zul je idd tot 19 november (de release dag) moeten wachten.

Op dit moment is hij nog in beta-fase. Om die te kunnen spelen moet je hem dus met beta-acces hebben gekocht.

Geen idee of Bol de versie met of zonder beta-access verkoopt.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spockiej
Stijninho schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 14:37:
[...]

Niet de release versie maar slechts de Beta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matchke
  • Laatst online: 15-11-2019
Ik heb sinds gisteren het spel via bol.com
Nu is dat blijkbaar een beta versie, kan ik met mijn team na dinsdag gewoon verder spelen of moet ik helemaal opnieuw beginnen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Matchke schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 16:13:
Ik heb sinds gisteren het spel via bol.com
Nu is dat blijkbaar een beta versie, kan ik met mijn team na dinsdag gewoon verder spelen of moet ik helemaal opnieuw beginnen??
Ja, je kunt verder blijven spelen met een game die je met de beta-versie gestart bent.

Eventuele database-wijzigingen (spelers bij andere clubs etc) worden wel pas doorgevoerd bij het starten van een nieuwe game, maar alle andere wijzigingen gaan gewoon mee :)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Zo, aan seizoen 2059/2060 begonnen. Een hoop nieuw talent binnengehaald en spelers die te weinig speelden, of te weinig vooruitgingen, laten gaan. Ben benieuwd of de huidige basis, aangevuld met de nieuwelingen, voor succes kan zorgen. Spelers zullen zich aan moeten passen, maar hopelijk zorgt het voor nieuw elan en een boost in kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivysaur
  • Niet online
Oof. Bij HRK en Gamivo zijn ze onder de 30 gedoken. 29,34 euro enzo. Nog even wachten en ik haal um voor 26, huehue. Heb ik FM nodig? Nee. Wil ik de winter doorkomen met 500+/1000+ uur? Misschien wel, ja. d:)b

[ Voor 28% gewijzigd door Ivysaur op 16-11-2019 02:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Goelan
Zojuist mijn eerste seizoen afgerond met Ajax. Ik moet zeggen dat het dit jaar wel erg gemakkelijk is. Het basis team is zo goed dat je met 2 vingers in je neus kampioen kan worden. Helaas was de loting in de CL (Liverpool, Inter, RB Salzburg) te lastig en zijn we de eerste ronde meteen eruit gevlogen. In de EL kwamen we vervolgens tot de kwart finale (Wolves).

Ziyech net voor 90 miljoen weten te verkopen aan Manchester United en Veldman voor 27,5 miljoen aan Crystal Palace. Eerder, in de winterstop, al Mazraoui voor 30 miljoen aan Bayern.

Nieuwe aankopen zijn Szoboszlai (22,5 miljoen - RB Salzburg), Antony (22,5 miljoen - Sao Paulo) (in de winterstop reeds gekocht). Tot nu toe Talles Magno (13,5 miljoen - Vasco da Gama), Verschaeren (15 miljoen - Anderlecht) en Haaland (17,5 miljoen - RB Salzburg) gekocht in de zomerstop. Doel is nu om langzaam wat jeugdspelers te gaan inpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stijninho
Iemand nog problemen met de graphics quality ? Bij mij staat daar nu 1 ster terwijl dit in fm18 en fm19 nog 5 sterren was. Ik lees op het SI forum dat er nog veel mensen daar problemen mee hebben en heb nog geen oplossing gevonden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Is een known issue, zie https://community.sigames...-setting-by-default-r902/ voor wat tips.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
Damn de licentie issue is wel klote nu. Alle bekende kit-makers zijn momenteel gestopt. Gelukkig heb ik alle kits en logo’s zelf opgeslagen in m’n Stack, maar er komen voorlopig geen nieuwe bij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
Wat lief.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/008nlJx.png

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

We hebben net ons banksaldo verdubbeld door ons te kwalificeren voor de groepsronde van de Champions League! :D

Waar de tweede plaats in de eindstand van de Servische Super Liga voldoende was voor deelname aan de kwalificaties van de CL, was de hoop groot en de verwachting laag. Zeker toen bleek dat we tegen oude bekende Craiova uit Roemenië lootten. Echter, uit én thuis wisten we met 4-2 te winnen. 8-4 was natuurlijk een mooie eindstand. Veel te veel tegen, maar ook heel veel gescoord. Iets met meer scoren dan je tegenstander was het toch?

De volgende ronde moesten we aantreden tegen het Hongaarse Ferencvaros uit Boedapest. Aangezien zij in deze savegame maar 3 seizoenen niet eerste, tweede of derde werden, was de verwachting misschien nog wel lager dan in de wedstrijden tegen Craiova. Uit wisten we met 4-1 te winnen, gevolgd door een thuiswedstrijd die we met 5-2 onze kant op trokken. 9-3! Met de spitsen van IMT zit het dus wel goed. Nu nog de verdediging op orde krijgen ;)

Met 17 voor en 7 tegen; en de volle 12 punten uit 4 kwalificatiewedstrijden hebben we ons daarmee veel makkelijker geplaatst voor de groepsronde, dan we aanvankelijk durfden te bedenken. De bonus van 12,7 miljoen euro voor deelname is voor onze begrippen enorm. Hiermee verdubbelden we ons banksaldo in 1 klap. Waar we bijna 12 seizoenen gespaard hadden voor de vorige 12 miljoen, was vier wedstrijden winnen, alles wat nodig was om 100% erbij te krijgen. Relaxed!

Het heeft dus even geduurd, maar na 12 jaar ben ik terug in de Champions League! Woei, jahoe, en jeej.... ;)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/KcEjvoj.png
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/HqcWMfq.png

Wij nemen het in groep E op tegen tweevoudig winnaar van de EL en Super Cup FC Utrecht, dat met 9 landstitels aardig aan de weg timmert. Daarnaast treden we aan tegen Wolfsburg dat met 1 landstitel en 1 Europa League graag meer silverware in de prijzenkast wil zetten. Wij zijn dan weliswaar de underdog, maar Wolfsburg is waarschijnlijk ook niet meer dan een dark horse in deze groep. Onze poule wordt vervolledigd door Tottenham Hotspur. De Spurs zijn het beste team van Londen en het enige team in Engeland dat Manchester United en City van de titel heeft af weten te houden. Dat lukte overigens welgeteld 1 maal. In de continentale competities doen ze zeker mee, want achter de grote jongens wisten zij 3 maal de cup met de grote oren mee naar Noord-Londen te nemen; gevolgd door 2 Wereldbekers voor clubteams. Ik verwacht fel bevochten partijen tussen hen en Utrecht om te zien of de Dom of de Big Ben de vlag mag hijsen voor de 1e plaats in de groep. Aangezien Wolfsburg in een veel sterkere competitie speelt dan wij, schat ik in dat wij een roemloze tocht langs mooie stadions zullen volgen, waarbij 1 of 2 punten het hoogst haalbare zal zijn. Elk punt zal tijdens ons eerste Champions League-avontuur mooi meegenomen zijn.

In groep A nemen powerhouses City, Bayern en Feyenoord het op tegen ex-werkgever Dunav. Sinds mijn vertrek gaat het nog steeds goed in de nationale competitie en beker, maar is er Europees nog geen titel binnengehaald. Dat in schril contrast met City en Bayern die continu extra A4-tjes nodig hebben om hun palmares aan te vullen. Feyenoord is zoals eerder gezegd hét sterktste team van Nederland binnen én buiten de landsgrenzen. Inmiddels zitten zij op 32 landstitels, 2 CL's, 4 EL's en 1 CWC. Het is dus niet zomaar even gezegd dat Manchester en München om de eerste 2 plaatsen strijden. Feyenoord is prima in staat om eerste in deze groep te worden.

In groep B verwacht ik dat Vitesse en Barcelona de eerste 2 plekken innemen. Het zou me daarbij niets verbazen als Vitesse de groep wint en daarmee Barça achter zich houdt.

De Nederlandse inbreng wordt gecompletteerd door PSV dat in de competitie pas de laatste paar seizoen weer meedoet om de titel. Doordat zij zullen moeten wedijveren met Manchester United en Leverkusen, schat ik hen in op een 3e plaats. Alles daarboven is verdienstelijk, maar ook heel moeilijk.

De eerste groepswedstrijd was in Londen, uit bij Tottenham. We kwamen al heel snel op een 0-1 voorsprong door in de 6e minuut al te scoren. :) Helaas bleek dat voor Tottenham-speler (en ex-Dunav-spits) Vicuna het startsein om er dan maar 3 namens de Spurs in te schieten. Gelukkig toonden wij veerkracht door de 3-2 en 3-3 op de teller te zetten. Een gelijkspel op het scorebord dus en daarmee ons eerste punt en weer een half miljoen euro mee naar huis. :D

De volgende wedstrijd die op het programma stond was thuis tegen FC Utrecht. Ook hier verwachtte ik weinig van. Utrecht kwam op voorsprong; wij maakten gelijk. Utrecht nam daarna nogmaals het heft in handen, waarna wij weer de aansluittreffer maakten. Wederom eindigde een Champions Leaguewedstrijd in een gelijkspel voor IMT. Weer een punt voor de ranglijst en 500k op ons spaarbankboekje.

2 Wedstrijden; 2 punten... en dat tegen de sterkste teams uit de poule. We hebben nu al het beoogde/gehoopte aantal punten binnengehaald. Dat was sneller dan ik had durven denken.

Dit jaar zijn we dus uitstekend begonnen! :)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/yiwq8KI.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/HbJOpWQ.png

[ Voor 11% gewijzigd door Jorgen op 17-11-2019 01:54 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rivanov
Weer een kleine aanpassing gedaan aan m'n Club Info scherm. Heb de stadion informatie toegevoegd, naast de foto van het stadion. :)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/oeX9S0q.png

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Ziet er mooi uit @Rivanov Komt er ook een instant result knop in? En maak je hem uiteindelijk ook beschikbaar voor andere mensen?

Hier gaat het lekker met de financiën. Maand na de verdubbeling gaan we al richting de verdrievoudiging van het bedrag waarmee dit seizoen gestart werd. Zitten nu op ruim 33 miljoen euro. Natuurlijk is daarvan niet alles herinvesteerbaar, maar dit biedt perspectief om het huidige niveau vast te houden en zelfs te vergroten. :)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/wQ9SusB.png

Derde groepswedstrijd thuis tegen Wolfsburg verloren we zoals verwacht. Twee weken later troffen we de Duitsers wederom. In hun stadion wonnen we met maar liefst 0-4!. Hierdoor staan we nu derde in de poule, zelfs 3 punten boven Tottenham en maar 1 achter Wolfsburg en 3 achter Utrecht. Het zegt nog niks, maar het is nu al een geslaagd Europees avontuur op het allerhoogste niveau. :)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/hYFKGRN.png

Ook de verdere wedstrijden ging best lekker :) Wel van Spurs verloren waardoor we nu 2e, 3e of 4e in de groep kunnen worden. Mijn voorspelde dark horse Wolfsburg is juist het enige team dat al zeker is van verder bekeren; Spurs en Utrecht moeten het met mij uitvechten. De laatste wedstrijd moet ik tegen Utrecht en Tottenham treedt aan tegen Wolfsburg. Als het avontuur hier strandt met 5 of 6 punten, dan is dat al een grandioos succes te noemen voor deze club. Deelname na de winter aan de EL of zelfs CL is zeker nog mogelijk, maar dan moet ik winnen van Utrecht. Dat wordt sowieso nog een hele klus.

In de competitie gaat het geweldig. Evenveel wedstrijden als Rode Ster, maar 10 punten meer. 11 Punten meer dan Partizan, met 4 wedstrijden minder gespeeld. An sich geloof ik wel dat we deze lijn kunnen voortzetten, echter hebben mijn 3 belangrijkste centrumverdedigers elk nogal te kampen met pijntjes en vermoeidheid. Of we deze succesvolle reeks doorzetten, ligt dan ook vooral aan de conditie en gezondheid van mijn spelers. Blessures liggen op de loer namelijk.

De 6e wedstrijd bood helaas niet het gehoopte vervolg. Door een 2-0 verlies in en tegen Utrecht en op het andere veld een 2-2 gelijkspel tussen Tottenham en Wolfsburg, zijn we met 5 punten geëindigd als 4e en laatste. Waar de media dit verwacht had en het "slechts 5 punten" noemde, zie ik dit als een ongelooflijk succesvolle eerste stap in de Champions League. Als je tegen clubs uit de grootste competities 5 punten weet te halen als debutant, kun je het nooit slecht gedaan hebben. Zeer trots op dit kleine clubje dus. :)

En toen... een crash. Gelukkig net daarvoor gesaved, dus alleen de westrijd tegen Utrecht hoeft opnieuw. Dat is wel een opluchting, want het had zonde geweest als ik heel de voorgaande succesperiode had moeten overdoen. Rewind....

Ik heb wat kleine aanpassingen aan de opstelling gedaan. Wie niet waagt, wie niet wint. De deja-vu-wedstrijd tegen de Domstedelingen verloren we opnieuw. Ditmaal met 2-1. De concurrentie deed ook niet echt anders. Dit keer speelden de Engelsen en de Duitsers met 3-3 gelijk. Eindstand dus gelijk. Utrecht en Wolfsburg door in de CL; de Spurs verhuizen naar de EL.

Wat er op de formulieren bij de andere poules mogelijk veranderd is, heb ik geen idee van. Ik weet niet wat de scores voor de crash waren. Feyenoord, Vitesse, PSV en dus Utrecht zijn allen door in de CL en mogen overwinteren. Dunav heeft het niet gehaald.

Nu hopen dat een nieuwe continue niet weer de game laat crashen... Edit: dat lijkt goed te gaan O+

[ Voor 94% gewijzigd door Jorgen op 18-11-2019 01:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Afbeeldingslocatie: https://t3.ftcdn.net/jpg/02/77/87/44/500_F_277874450_RoxOAcCGfv0KsTuLLnmkVFdTuBGj0nLI.jpg

Gelukkig 2060 iedereen! :P

Met nog 9 wedstrijden te gaan in de reguliere competitie zijn we inmiddels verzekerd van deelname aan de play-offs om het landskampioenschap en Europees voetbal. Daar we al een enorme voorsprong hebben op onze achtervolgers, hoeven we deze in de komende 9 wedstrijden nog maar een klein beetje uit te bouwen om voordat diezelfde play-offs beginnen deelname aan de UEFA competities en zelfs het landskampioenschap binnen te halen. Ik had gehoopt dat we na de tweede plaats van afgelopen seizoen dit niveau en deze prestaties konden consolideren, maar dit gaat gewoon boven verwachting goed.

De komende 16 wedstrijden (9 + 7) kunnen daardoor eigenlijk elk moment een feestje opleveren. Nu kan er theoretisch gezien natuurlijk nog een heleboel misgaan, maar "Herbstmeister" zijn we sowieso.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/7APNRYc.png

Daarnet ook even de Nederlandse competities onder de loep genomen.
Op Achilles '29 na, spelen er alleen "usual suspects" in de Eredivisie en zijn er verder geen gekkigheden. Ajax doet het iets beter dan de laatste jaren, maar is nog altijd de "slechtste topclub van Nederland" in mijn save. Feyenoord heeft te lijden onder de gevolgen van een aanval van algehele malaise. Op eenzame hoogte in Nederland, doen ze het nu tegen de verwachting in ontzettend slecht. Utrecht en Vitesse gaan waarschijnlijk uitmaken wie er dit jaar kampioen wordt. PSV, AZ, Roda en NAC zullen strijden om de andere Europese tickets, maar zijn ook allen in staat om het Utrecht en Vitesse nog erg lastig te gaan maken. Het verschil is nog dusdanig klein dat er van alles kan gebeuren. Dat geldt natuurlijk ook voor Feyenoord, want met een paar gewonnen wedstrijdjes doe je ineens weer mee om de punten.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/SldYQfK.png

De Keukenkampioendivisie is andere koek. Alle "jong-teams" zijn inmiddels gedegradeerd en veel teams uit de tweede en derde divisie hebben de weg naar boven gevonden. Enkel GVVV stuitert op en neer door de divisies. De andere "nieuwe teams" spelen al jaren stabiel op dit niveau, of laten een gestage weg naar boven zien om hier te komen. Met Spakenburg, Lienden, IJsselmeervogels, Scheveningen, Kozakken Boys, BVV en GVVV is dit na de Eredivisie de interessantste divisie van Nederland. Heracles hoort hier niet, als je het vergelijkt methoe het in real life is.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/r6xTlUH.png

Alle 38 teams uit de "traditionele" professionele divisies, spelen daar nu nog. Alleen alle opleidingsteams spelen in de tweede divisie. Tevens moeten Go Ahead, Cambuur en Dordt hier acteren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
Jorgen schreef op zondag 17 november 2019 @ 23:24:
Ziet er mooi uit @Rivanov Komt er ook een instant result knop in? En maak je hem uiteindelijk ook beschikbaar voor andere mensen?
Die zit er al in. Mijn skin is een mengeling van de FM Default Skin en de TCS 2020 skin, waarbij ik telkens elementen / panels van de TCS skin neem en mix met de standaard Dark skin van FM.
Zo creeër ik ieder jaar mijn eigen persoonlijke skin. Maar kan het niet zomaar publiceren aangezien het 'officieel' elementen zijn van TCS. Zijn skin vind je hier.

https://www.fmscout.com/a-tcs-fm20-skin.html

Morgen komt hij met v1.1 uit.

https://community.sigames...98296-fm20-skin-tcs-2020/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Extigo
Zo, de release komt nu toch wel dichtbij. Maar eens gaan starten met mijn long-term-save. Ik twijfel alleen tussen een Journeyman in de mindere landen van Europa (dus Engeland, Duitsland, Frankrijk, Spanje en Italie uitsluiten en niet inladen) of een Non-league to Legend save (sorry, titel gejat van Lollujo) waar ik begin in de lagere regionen van Engeland.

Wat gaan jullie voor save doen? En hebben jullie nog andere ideeën voor een save?
Pagina: 1 ... 3 ... 20 Laatste