Deadsy schreef op zaterdag 2 november 2019 @ 20:53:
In mijn verse game na wat solliciteren een club gevonden.
De Cobh Ramblers, 2e divisie Ierland.
Aangezien de competitie daar al in februari begint zijn we al flink op weg.
1e wedstrijd gewonnen met 3-0.
15 punten uit 18 wedstrijden. Promoveren zal niet gebeuren, dat gat is te groot.
Scouts hebben we niet, spelers huren die iets toevoegen kan ik vergeten.
Ha, dat is grappig. Ook ik ben m'n nieuwe carrière clubloos begonnen en in de 2e divisie van Ierland terecht gekomen, maar dan bij Limerick FC.
Bij mijn aanstelling zat het seizoen daar er al voor 2/3e op, de club stond op de 8e plaats van de 10 en het bestuur beschouwde het lopende seizoen al als verloren. Wel heb ik op de valreep nog twee spelers weten te huren voor de breedte, meer zat er niet in aangezien de transferperiode al op sluiten stond.
Veel mogelijkheden om ons gezicht te redden had ik dus niet, wilde ook met een 4-1-2-2-1 DM opstelling beginnen maar dat stond de selectie niet toe en ben dus maar met een 4-4-2 opstelling verder gegaan. Helaas eindigden we door een paar slechte, laatste wedstrijden toch nog onderaan (1 plaats onder Cobh) maar dat maakte het bestuur verder weinig uit, ik mocht met een schone lei aan het nieuwe seizoen gaan werken.
De doelstelling voor het 2e seizoen was dat we in het linkerrijtje zouden eindigen wat een flinke opgave leek. Ik heb dan ook flink de bezem door het team gehaald en de transferperiode goed benut. Ik wilde dit seizoen nu wel met een 4-1-2-2-1 DM ten tonele verschijnen en had dus een mooie richtlijn om de markt op te gaan.
Inmiddels hebben we nog 8 wedstrijden te gaan en staan nu net voor het eerst op de eerste plaats. Mocht onze huidige vorm nog even duren dan ligt het kampioenschap voor het grijpen! (Cobh Ramblers staat momenteel helemaal onderaan.)
De DL/DM van de club (Shane Tracy) heeft zich ontpopt als ware clubheld, speelt al sinds 2008 bij Limerick FC en was door het dolle toen ik hem captain maakte. Dit betaalde zich al snel uit door een geweldige atmosfeer bij de club en Tracy is dit seizoen al van de 19 wedstrijden 8x Player of the Match geworden. Helaas is hij al bijna 32 en mochten we promoveren dan wordt het nog een lastig besluit wat ik met hem ga doen aangezien zijn contract aflopende is. Nog een jaartje 2e divisie zou hij prima aankunnen maar een divisie hoger gaat hoogst waarschijnlijk wel een teleurstelling worden voor hem, aan de andere kant zal de rest van het team ook niet gelukkig worden als ik hem zijn aanvoerderschap weer afpak en hij op de bank belandt.
Zojuist ook nog m'n eerste supertalent aangetrokken, Roland Idowu. Was door zijn oude club Southampton laten gaan en na een korte trial periode was het duidelijk dat hij snel naar Limerick moest komen, hij is fysiek erg sterk en met z'n 19 jaar zit er nog heel veel groei in zijn ontwikkeling, hij gaat in ieder geval een hoofdrol spelen de komende jaren.