[Multi] Football Manager 2020 Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 20 Laatste
Acties:

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15:41
In mijn verse game na wat solliciteren een club gevonden.

De Cobh Ramblers, 2e divisie Ierland.
Aangezien de competitie daar al in februari begint zijn we al flink op weg.
1e wedstrijd gewonnen met 3-0.

15 punten uit 18 wedstrijden. Promoveren zal niet gebeuren, dat gat is te groot.
Scouts hebben we niet, spelers huren die iets toevoegen kan ik vergeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Nu online

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Speel je met of zonder attribute masking? Anders gewoon de bankzitters bij de grootste clubs huren.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deadsy
Jorgen schreef op zaterdag 2 november 2019 @ 22:23:
Speel je met of zonder attribute masking? Anders gewoon de bankzitters bij de grootste clubs huren.
Met.
De bankzitters bij de top clubs uit de 2e of 1e div willen niet.
Doen het niet slecht, nu 7 uit 3.

We spelen 4-1-2-2-1, oftewel 6 verdedigers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivysaur
  • Registratie: Augustus 2014
  • Niet online
Go Cobh! :D Nooit geweest. Wel een keer over heen gevlogen. Herkende het meteen. Laatste aanlegplaats van de Titanic.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Geleihoofd
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18:13
Deadsy schreef op zaterdag 2 november 2019 @ 20:53:
In mijn verse game na wat solliciteren een club gevonden.

De Cobh Ramblers, 2e divisie Ierland.
Aangezien de competitie daar al in februari begint zijn we al flink op weg.
1e wedstrijd gewonnen met 3-0.

15 punten uit 18 wedstrijden. Promoveren zal niet gebeuren, dat gat is te groot.
Scouts hebben we niet, spelers huren die iets toevoegen kan ik vergeten.
Ha, dat is grappig. Ook ik ben m'n nieuwe carrière clubloos begonnen en in de 2e divisie van Ierland terecht gekomen, maar dan bij Limerick FC.

Bij mijn aanstelling zat het seizoen daar er al voor 2/3e op, de club stond op de 8e plaats van de 10 en het bestuur beschouwde het lopende seizoen al als verloren. Wel heb ik op de valreep nog twee spelers weten te huren voor de breedte, meer zat er niet in aangezien de transferperiode al op sluiten stond.
Veel mogelijkheden om ons gezicht te redden had ik dus niet, wilde ook met een 4-1-2-2-1 DM opstelling beginnen maar dat stond de selectie niet toe en ben dus maar met een 4-4-2 opstelling verder gegaan. Helaas eindigden we door een paar slechte, laatste wedstrijden toch nog onderaan (1 plaats onder Cobh) maar dat maakte het bestuur verder weinig uit, ik mocht met een schone lei aan het nieuwe seizoen gaan werken.

De doelstelling voor het 2e seizoen was dat we in het linkerrijtje zouden eindigen wat een flinke opgave leek. Ik heb dan ook flink de bezem door het team gehaald en de transferperiode goed benut. Ik wilde dit seizoen nu wel met een 4-1-2-2-1 DM ten tonele verschijnen en had dus een mooie richtlijn om de markt op te gaan.
Inmiddels hebben we nog 8 wedstrijden te gaan en staan nu net voor het eerst op de eerste plaats. Mocht onze huidige vorm nog even duren dan ligt het kampioenschap voor het grijpen! (Cobh Ramblers staat momenteel helemaal onderaan.)

De DL/DM van de club (Shane Tracy) heeft zich ontpopt als ware clubheld, speelt al sinds 2008 bij Limerick FC en was door het dolle toen ik hem captain maakte. Dit betaalde zich al snel uit door een geweldige atmosfeer bij de club en Tracy is dit seizoen al van de 19 wedstrijden 8x Player of the Match geworden. Helaas is hij al bijna 32 en mochten we promoveren dan wordt het nog een lastig besluit wat ik met hem ga doen aangezien zijn contract aflopende is. Nog een jaartje 2e divisie zou hij prima aankunnen maar een divisie hoger gaat hoogst waarschijnlijk wel een teleurstelling worden voor hem, aan de andere kant zal de rest van het team ook niet gelukkig worden als ik hem zijn aanvoerderschap weer afpak en hij op de bank belandt.

Zojuist ook nog m'n eerste supertalent aangetrokken, Roland Idowu. Was door zijn oude club Southampton laten gaan en na een korte trial periode was het duidelijk dat hij snel naar Limerick moest komen, hij is fysiek erg sterk en met z'n 19 jaar zit er nog heel veel groei in zijn ontwikkeling, hij gaat in ieder geval een hoofdrol spelen de komende jaren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Ik ben begonnen met Marbella FC in de Segunda División B (Group 4) , het derde niveau in Spanje. Heb nog niet zo vaak in Spanje gespeeld, dus laat ik dat eens proberen.

Hele aardige selectie eigenlijk, en de media prediction is 7e in de competitie. De board verwacht dit jaar dat ik in de top-half eindig, en de komende 4 jaar dat ik de play-offs haal. Ik denk dat dat haalbaar moet zijn, zeker de top-half doelstelling voor het eerste jaar.

Zou alleen nog graag een extra DC willen nemen voor de diepte, maar zit nu op 22 selectie-spelers, en meer mag ik er niet hebben volgens de competitie-rules. Misschien toch maar een MC verkopen dan, maar dan heb ik daar weer iets minder diepte. Moeilijk, moeilijk....

Alleen nog een paar friendlies gespeeld, ziet er tot nu toe goed uit.

Speel redelijk aanvallend, met een 4-2-3-1, past het best bij mijn selectie qua aanwezige spelers.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• govie
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 06-09-2020
Ik heb wat hulp nodig. Ik speelde vroeger een simpelere versie en voel me wat overweldigd door fm2020, ik weet niet waar ik moet beginnen. Ik wil graag starten in de eerste divisie bij NAC (relatief groot stadion) en dan 352 proberen te spelen.
  • Bestaan er goede guides voor dit spel?
  • Is er ook een manier om het spel wat te versimpelen maar wel met meer spelers in de database voor transfers?

[ Voor 8% gewijzigd door govie op 03-11-2019 08:57 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• govie
Aha, zoekt en gij zult vinden! :o Zijn kanaal is sowieso al goed gevuld met content en downloadbare lijstjes (moet ik ook weer uitzoeken). 8)

YouTube: Football Manager 2020 Starting Your First Save Game - Tips and Trick...

[ Voor 17% gewijzigd door govie op 03-11-2019 09:22 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:30
govie schreef op zondag 3 november 2019 @ 09:21:
Aha, zoekt en gij zult vinden! :o Zijn kanaal is sowieso al goed gevuld met content en downloadbare lijstjes (moet ik ook weer uitzoeken). 8)

YouTube: Football Manager 2020 Starting Your First Save Game - Tips and Trick...
WorkTheSpace is inderdaad een goeie.
Hier nog een aantal waar ik op geabonneerd ben op YouTube.

YouTube: lollujo
YouTube: The Northman
YouTube: TomFM
YouTube: FM Scout
YouTube: Loki Doki
YouTube: DoctorBenjy FM
YouTube: Second Yellow Card
YouTube: BusttheNet Gaming
YouTube: Trequartista

[ Voor 4% gewijzigd door Rivanov op 03-11-2019 10:03 ]

Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - GSI FPE / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Mocht je de skin willen gebruiken in FM 2020 die je in FM 2019 gebruikte, kopieer dan simpelweg de skin-folder naar de skins map van FM 2020 en pas het skin_config.xml bestand aan met de volgende wijziging:
<string id="required_version" value="20.0.0" />

Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - GSI FPE / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extigo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19:07
Zo, net terug van vakantie. Had gehoopt dat de beta pas zou komen als ik teug was (had 5 november verwacht), maar hij is er al! Meteen alle graphics en namen goed gezet en nu maar even een beta-save met mijn club Feyenoord gestart. Eens kijken hoe dat hele Development Centre werkt en of ik het beter kan doen dan Jaap :)

Steam

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joostmakaay
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 01-06 22:28
Vroeger had je z'n Football Manager-serie op Machinima(?), ken hem zo 1 2 3 niet meer vinden, maar die zat echt perfect in elkaar, niet te traag door de save heen, aandacht voor de juiste dingen. Heb bij de huidige FM-Youtubers vaak het gevoel dat ze echt overdreven lang over hun seizoenen doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• govie
Ik weet er nog geen zak vanaf. Maar hier een lijst met wonderkeinder per positie.

https://www.passion4fm.com/fm20-goalkeeper-wonderkids/

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Rivanov

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
govie schreef op zondag 3 november 2019 @ 13:33:
Ik weet er nog geen zak vanaf. Maar hier een lijst met wonderkeinder per positie.

https://www.passion4fm.com/fm20-goalkeeper-wonderkids/
Hier een shortlist met 1000+ Wonderkids die je kunt importeren in de game. :)

https://fm-base.co.uk/res...-fm20-shortlist-file.102/

En 800+ Best Bargains.

https://fm-base.co.uk/res...ootball-manager-2020.103/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• govie
Ik speelde Championship manager toen de batavieren nog met zijn vijven waren. Destijds kon ik doorverkooppercentage verwijderen en hoger bieden. Dat gaat niet in 2020, hoort dit zo of doe ik iets fout?

Ik heb nog niet veel talenten maar Cel Teunen van psv wil graag spelen voor NAC, gozertje is 16 net contract getekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• govie
Nog een vraagje. Ik heb nu die lijst van spelers in *.slf bestandsvorm, maar in welke folder moet ik deze zetten en hoe activeer ik de lijst in mijn huidige spel?

[ Voor 7% gewijzigd door govie op 03-11-2019 14:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deadsy
govie schreef op zondag 3 november 2019 @ 13:56:
Ik speelde Championship manager toen de batavieren nog met zijn vijven waren. Destijds kon ik doorverkooppercentage verwijderen en hoger bieden. Dat gaat niet in 2020, hoort dit zo of doe ik iets fout?

Ik heb nog niet veel talenten maar Cel Teunen van psv wil graag spelen voor NAC, gozertje is 16 net contract getekend.
Er is dacht ik een optie waarmee je dat bestand kunt importeren. Zal denk ik ergens in je scouting tab zijn.

En sommige opties kun je niet verwijderen wanneer de andere club dit als harde eis heeft.

@Geleihoofd
Denk dat ik in Noord Ierland terecht ben gekomen omdat ik voor een werkeloze manager met nul ervaring de verkeerde competities geselecteerd heb. Allemaal te hoog voor iemand van mijn niveau.
Heb al diverse competities toegevoegd voor komend seizoen.

We doen het redelijk met de Ramblers. Nog niets verloren. maar meedoen voor promotie zit er niet in, dat gat is gewoon te hoog.
Plek omlaag gaat ook niet gebeuren vanwege dezelfde reden.

We worden vaak volledig weg getikt maar omdat ik zo defensief speel komen we vaak goed weg.
Mijn spits kan de bal vaak goed vast houden waardoor spelers kunnen aansluiten.

Ga over een paar uur verder en moet dan kijken naar de aflopende contracten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
govie schreef op zondag 3 november 2019 @ 14:53:
Nog een vraagje. Ik heb nu die lijst van spelers in *.slf bestandsvorm, maar in welke folder moet ik deze zetten en hoe activeer ik de lijst in mijn huidige spel?
Map shortlists aanmaken in de Root van je Football Manager 2020 map. En dan kun je binnen Scouting > Shorlists aan de rechterzijde een nieuwe shortlist importeren. Waar o.a. <Default> staat.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rivanov
Onderstaande video legt trouwens handig uit hoe je een nieuwe savegame kunt beginnen, wanneer je er voor kiest om maar in één land / club te blijven. Door maar één competitie in te laden, maar wel alle spelers van alle topclubs in Europa behoudt je de snelheid in je savegame. Er hoeft op die manier niet iedere wedstrijd gesimuleerd te worden van andere competities, maar krijg je wel alle spelers te zien in je game. :)

Enfin, kijk de video maar even. WorktheSpace legt het haarfijn uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• govie
Rivanov schreef op zondag 3 november 2019 @ 15:41:
[...]

Map shortlists aanmaken in de Root van je Football Manager 2020 map. En dan kun je binnen Scouting > Shorlists aan de rechterzijde een nieuwe shortlist importeren. Waar o.a. <Default> staat.
Steamapps map? Zou je jouw locatie willen posten want ik heb meerdere cm20 mapjes volgens mij. thx

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
Ik speel op de Mac. Daar is mijn locatie:

/Library/Application Support/Sports Interactive/Football Manager 2020/

Op Windows is de locatie:

\Documents\Sports Interactive\Football Manager 2020\

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• govie
Kunnen we in de OP geen transferlijst (pulldowndinges) opstellen voor belgie/duitsland/nederland/zweden/noorwegen/finland voor eerste divisie en middelmatige eredivisie clubs? Het zijn juist die goedkoopjes die het moeilijkst te vinden zijn, zeker voor eerste divisieclubs.

[ Voor 3% gewijzigd door govie op 03-11-2019 18:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• govie
Rivanov schreef op zondag 3 november 2019 @ 17:38:
Ik speel op de Mac. Daar is mijn locatie:

/Library/Application Support/Sports Interactive/Football Manager 2020/

Op Windows is de locatie:

\Documents\Sports Interactive\Football Manager 2020\
Ik heb het geprobeerd maar ik zie dat shortlist bestand niet als ik die ene file plaats in de shortlists folder.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/DX5nvFr.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/F7XYjKL.png

[ Voor 12% gewijzigd door govie op 03-11-2019 18:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
govie schreef op zondag 3 november 2019 @ 18:52:
[...]

Ik heb het geprobeerd maar ik zie dat shortlist bestand niet als ik die ene file plaats in de shortlists folder.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Herstart FM een keer en probeer het dan eens opnieuw.
1. Import the file to:

PC: This Computer/Your Documents/Sports Interactive/Football Manager 2020 > shortlist
MAC*: Users/YOUR Mac USERNAME/Library/Application Support/Sports Interactive/Football Manager 2020 > Shortlist

NB! This folder is hidden by default. Please follow these instructions to locate your Football Manager 2020 Documents*.

2. Restart Football Manager 2020
3. Locate Scouting and Click Shortlist
4. Click Wrench icon – Load shortlist
5. Select the preferred shortlist – Click Open
Hier vind je overigens nog specifieke shortlists per positie.

https://www.passion4fm.com/football-manager/shortlists/

[ Voor 6% gewijzigd door Rivanov op 03-11-2019 19:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• govie
Rivanov schreef op zondag 3 november 2019 @ 19:08:
[...]

Herstart FM een keer en probeer het dan eens opnieuw.

[...]

Hier vind je overigens nog specifieke shortlists per positie.

https://www.passion4fm.com/football-manager/shortlists/
Ik heb gekeken, en alles showen op aan gezet maar geen shortlist map. Heb hem toen zelf aangemaakt maar dat werkte helaas niet. Fucking steam, ten einde raad!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
Zou kunnen dat je jouw Documenten in Onedrive hebt staan. Mogelijk wordt dit niet ondersteund?

/edit: Probeer anders eens Import Shortlist i.p.v. Load Shortlist.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/QQPWLhz.png

@govie

[ Voor 41% gewijzigd door Rivanov op 03-11-2019 20:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• govie
Hij is geimporteerd! Woohoo

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deadsy
Sta op het punt om mijn 1e pot met the Ramblers te verliezen.
Lijkt er ook op dat het bulk van mijn team gratis de deur uit gaat. Word een leuke winter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• govie
- Budget Wonderkindtip die ik haalde van internet als je vanuit de eerste divisie speelt : Sam Lautenschule van Volendam <350k (want ik had teveel geboden blijkbaar).
- Mijn wk-tip is Proper van NEC, ook uit de koekkoekskampioen divisie, maar deze gozer speelt in U19 van NL.

[ Voor 7% gewijzigd door govie op 03-11-2019 22:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ivysaur
  • Niet online
Ik mis Jack Tuyp bij Volendam weleens. Gewoon een gouden speler was dat. Net als Bogdan Stancu. Allebei hele goede doelpuntenmakers die niks kosten. @govie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Geleihoofd
Deadsy schreef op zondag 3 november 2019 @ 15:07:
[...]

...

@Geleihoofd
Denk dat ik in Noord Ierland terecht ben gekomen omdat ik voor een werkeloze manager met nul ervaring de verkeerde competities geselecteerd heb. Allemaal te hoog voor iemand van mijn niveau.
Heb al diverse competities toegevoegd voor komend seizoen.

We doen het redelijk met de Ramblers. Nog niets verloren. maar meedoen voor promotie zit er niet in, dat gat is gewoon te hoog.
Plek omlaag gaat ook niet gebeuren vanwege dezelfde reden.

We worden vaak volledig weg getikt maar omdat ik zo defensief speel komen we vaak goed weg.
Mijn spits kan de bal vaak goed vast houden waardoor spelers kunnen aansluiten.

Ga over een paar uur verder en moet dan kijken naar de aflopende contracten.
Ik had alle competities op de Britse eilanden + Nederland geselecteerd, doe ik meestal als eerste run om ergens in februari een grotere game te starten. Maar het viel mij ook op, in mijn herinnering was het in voorgaande versies vrij makkelijk om als complete nobody aan de slag te gaan in de Vanarama North/South. Dit maal wilde de paar beschikbare clubs in die competitie niks van mij weten. Enkel Lisburn Distillery FC (Noord-Ierland) en Limerick FC (Ierland) wilde met mij in zee. Lisburn had echter nog de amateur status wat het erg lastig maakt om überhaupt een team neer te zetten, laat staan te behouden, dus de keuze was snel gemaakt.

Het tweede seizoen is een groot succes gebleken, we zijn kampioen geworden al was daar wel het doelsaldo voor nodig. Shane Tracy werd zelfs competitiespeler van het jaar en kon het niet over mijn hart verkrijgen om hem te laten gaan dus hij heeft toch nog bijgetekend. Overigens eindigde Cobh dit seizoen stijf onderaan.

Na dit onverwachte succes heeft Limerick mij een nieuw contract gegeven voor 1 jaar en na een hele drukke transferperiode (bijna de hele technische staf is vernieuwd en ik heb een aantal jonge spelers weten te strikken wiens contract bij grote clubs afliep) was onze eerste wedstrijd op het hoogste niveau een feit. Qua tactiek heb ik geen veranderingen doorgevoerd, ik wil eerst kijken hoe we in die setup stand houden.

Die eerste wedstijd was een uitwedstrijd bij Cork City, 1 van de grotere Ierse clubs. We verloren weliswaar met 1-0 maar qua statistieken waren wij wel de betere ploeg. Datzelfde beeld zette zich voort in de 2e wedstrijd, een thuiswedstrijd tegen Derry City. De strijd eindigde in 0-0, ondanks dat Derry City geruime tijd met 10 man moest spelen. Echter waren we oppermachtig wat betreft balbezit (64%) en schoten, 24 waarvan 11 op doel. Dit alles wijst erop, samen met de kritiek van de fans, dat we weinig attractief voetbal spelen maar wel prima druk kunnen zetten waardoor we de bal veel hebben. Nu moet ik dus de tactiek een beetje aanpassen in de hoop iets meer beweging in het team te krijgen als we balbezit hebben om zo betere kansen te kunnen creëren. Leuk detail is dat Shane Tracy ook nu na twee wedstrijden alweer 2x Player of the Match is geworden, hij groeit uit tot een ware cult-held.

Ik verwacht dat dit een interessant seizoen zal gaan worden waarin we toch zeker degradatie zouden moeten kunnen ontlopen. Ook krijg ik sinds maanden elke keer geruchten dat de club overgenomen zal worden maar de huidige eigenaar blijft bij hoog en laag ontkennen dat er zoiets speelt. Hopelijk gaan deze geruchten weg voordat de ploeg hier last van gaat ondervinden al is mijn ervaring in FM dat er ook een overname komt als er eenmaal dit soort geruchten opduiken. Mocht het zover komen dan wordt het vast even spannend, zou niet de eerste keer zijn dat een nieuwe eigenaar mij op straat zet maar ik heb nu in ieder geval een prijs in mijn portfolio. Dat zou een andere club vinden makkelijker moeten maken (Cork City wilde mij na het 2e seizoen ook inlijven) maar ik heb het hier nog prima naar mijn zin en wat mij betreft blijf ik nog even.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Geleihoofd
Ivysaur schreef op zondag 3 november 2019 @ 22:16:
Ik mis Jack Tuyp bij Volendam weleens. Gewoon een gouden speler was dat. Net als Bogdan Stancu. Allebei hele goede doelpuntenmakers die niks kosten.
Jack Tuyp was absoluut een topper toen, ook Frank Demouge was er eentje uit die categorie imho. Haalde die namen altijd blind binnen en wat het niveau ook was, ze blonken altijd uit.
Ook heb ik nog steeds mooie herinneringen aan Tó Madeira, ook al bleek dat achteraf een cheatspeler te zijn. :P

[ Voor 11% gewijzigd door Geleihoofd op 03-11-2019 22:30 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ivysaur
  • Niet online
Geleihoofd schreef op zondag 3 november 2019 @ 22:25:
[...]

Jack Tuyp was absoluut een topper toen, ook Frank Demouge was er eentje uit die categorie imho. Haalde die namen altijd blind binnen en wat het niveau ook was, ze blonken altijd uit.
Ook heb ik nog steeds mooie herinneringen aan Tó Madeira, ook al bleek dat achteraf een cheatspeler te zijn. :P
Aaritalo, Sherman, Nicolas Millan, ga zo maar door. Naja. Heb de beste herinneringen aan mijn regens. Vooral diegenen die de hele carrière gewoon bij Cork bleven. Dan ontwikkel je ook echt een band. Vorige editie was best ok. Door die Wonderkind-trucje was het eigenlijk een komen en gaan van spelers. 8)7

Heb echt ontiegelijk zin in FM nu. ;(

[ Voor 7% gewijzigd door Ivysaur op 03-11-2019 22:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• govie
Het probleem van die eerste divisieclubs, is dat die jonge gozers niet meer de noodzaak zien om naar je cluppie te gaan omdat ajax2 ook in de eerste divisie speelt. Dat is toch wel een dingetje want ik kan ajaxieden kopen voor 1000.000, maar echt zin hebben ze niet of ik moet ze 20k/wedstrijd ofzo. Zo'n Unuvar komt wel, maar eigenlijk te duur voor de NEC begroting en dan kom je helaas toch weer uit bij vreemdenlingenlegioen.

[ Voor 17% gewijzigd door govie op 03-11-2019 22:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• govie
Ivysaur schreef op zondag 3 november 2019 @ 22:16:
Ik mis Jack Tuyp bij Volendam weleens. Gewoon een gouden speler was dat. Net als Bogdan Stancu. Allebei hele goede doelpuntenmakers die niks kosten. @govie
In de eerste versie die ik speelde 20 jaar geleden (dos variant), hadden we de fransman "paille" voor 1.9 miljoen volgens mij. Heel goedkoop, wereldspits. Nooit vergeten, maakte niet uit welk team, als je Paille had dan zat je goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivysaur
  • Niet online
Hmmm kan voor 29 euro FM halen bij the Pinguin, maar volgens mij geen beta. Hmmm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen
  • Nu online

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Ivysaur schreef op zondag 3 november 2019 @ 23:34:
Hmmm kan voor 29 euro FM halen bij the Pinguin, maar volgens mij geen beta. Hmmm
Als je dan toch moet wachten, wacht dan op een betere prijs, zou ik zeggen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
@Ivysaur

Momenteel de goedkoopste inclusief Beta toegang: https://www.hrkgame.com/n...source=www.allkeyshop.com

Hier heb ik 'm ook vandaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhain
  • Laatst online: 05-05 16:37
Vraagje;
Kun je je beta savegame straks ook gebruiken wanneer de game uit beta gaat? Of is het dan jammer maar helaas?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Extigo
Rhain schreef op maandag 4 november 2019 @ 13:34:
Vraagje;
Kun je je beta savegame straks ook gebruiken wanneer de game uit beta gaat? Of is het dan jammer maar helaas?
Je save uit de beta kan gewoon gebruikt worden in de volledige versie. Hou er wel rekening mee dat wanneer er wijzigingen in de volledige versie (zoals de nieuwe staff bij Feyenoord) zitten, deze niet in jouw save game terecht komen. In jouw save game kan Jaap Stam dus nog steeds trainer zijn van Feyenoord i.p.v. Dick Advocaat.

Steam

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
Mijn favoriete skin heeft zijn v1.0 uitgebracht. Op basis van deze skin bouw ik altijd mijn eigen 'cleane' skin. :)

TCS 2020 v.1.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhain
demo31051987 schreef op maandag 4 november 2019 @ 13:39:
[...]
Je save uit de beta kan gewoon gebruikt worden in de volledige versie. Hou er wel rekening mee dat wanneer er wijzigingen in de volledige versie (zoals de nieuwe staff bij Feyenoord) zitten, deze niet in jouw save game terecht komen. In jouw save game kan Jaap Stam dus nog steeds trainer zijn van Feyenoord i.p.v. Dick Advocaat.
Oke helder. Dan begint het nu toch wel heel erg te jeuken. Toch maar weer eens mezelf erin verliezen denk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
Mijn huidige binding met de Ramblers is zo laag dat ik soms zit te glimlachen bij een goal om er dan achter te komen dat de andere ploeg gescoord heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoteW
  • Registratie: November 2016
  • Nu online
Waarom kan ik na het kopen, downloaden en installeren nergens de root folder vinden om mijn graphics van FM19 heen te kopieren? Iemand enig idee?

Twente komt eraan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaydenjarno
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 26-10-2024
Wil ook weer een FM spelen. Maar liefst op laptop. Is me een Pentium gold 5405u met 4 GB en 128 SSD. Is dit beetje te doen om wat competities en grote database te laden?
Desktop is stuk sneller maar die staat in een kamer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vuurtjih
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 17:00
JoteW schreef op maandag 4 november 2019 @ 19:15:
Waarom kan ik na het kopen, downloaden en installeren nergens de root folder vinden om mijn graphics van FM19 heen te kopieren? Iemand enig idee?
Omdat je deze eerst moet aanmaken :+

Bijvoorbeeld zo:
Place the "trophies" folder here:
Documents\Sports Interactive\Football Manager 2020\graphics\
Create the folder "graphics" if it doesn't exist.

1+12 | Polo 6R BlueGT 140PK | PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• govie
Even een update voor de liefhebbers van eerste divisie teams. Eea youtuber had deze goedkope wonderkids lijstje uitgewerkt. Eventueel kunnen we hiervan een stel lokken naar je eerste divisie team naar keuze.

Sam Lautenschule Keeper 17 jaar NED Volendam
Peyalo Morilla Midfielder Left/Centre 18 jaar SPN Gijon
Manuel Gasparini Keeper 17 jaar ITA Udinese
Nerashyo Kasanwirjo Central Back 17 jaar NED Ajax
Leonardo Campana 18 jaar EQU Barcelona
Louis Munteanu 17 jaar ROE FC Vitorul
LassanaN’Diaye 18 jaar MAL CSKA
Kaio Jorge 17 jaar BRA SAN
Lassina Traore 18 jaar BUR Ajax
Unuvar 16 jaar NED Ajax
Sontje Hansen 17 jaar NED Ajax
Romano Postema 17 jaar NED Groningen
Luciano Cingolani 18 jaar ARG Newells
Embrima Colley 19 jaar GAM Atalanta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
jaydenjarno schreef op maandag 4 november 2019 @ 19:25:
Wil ook weer een FM spelen. Maar liefst op laptop. Is me een Pentium gold 5405u met 4 GB en 128 SSD. Is dit beetje te doen om wat competities en grote database te laden?
Desktop is stuk sneller maar die staat in een kamer
Niet echt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaydenjarno
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 26-10-2024
Das balen. Dan wordt het overslaan denk. Dank

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JoteW
  • Registratie: November 2016
  • Nu online
vuurtjih schreef op maandag 4 november 2019 @ 19:33:
[...]

Omdat je deze eerst moet aanmaken :+

Bijvoorbeeld zo:

[...]
Snap ik, maar de hele map Football Manager 2020 was überhaupt nergens te vinden. Inmiddels opgelost. FM een keer opstarten was genoeg :)

Twente komt eraan!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Extigo
Zo, ik heb de transferperiode met Feyenoord overleeft. 2 spelers binnen gehaald op loon: Musa Barrow van Atalanta en Lukas Mai van Bayern Munchen. Barrow heb ik gehaald vanwege de blessure van Jörgenson en er verder geen goede spits aanwezig was. Mai is gehaald door een blessure van 3 maanden van Senesi.

De wedstrijden gaan erg goed. Ik gebruik een 4-1-4-1 Gegenpress tactiek (wel aangepast naar mijn wensen) en we hebben inmiddels 5 wedstrijden gespeeld in de Eredivisie waarvan 4 gewonnen. Daarnaast de Johan Cruijff schaal gewonnen van Ajax en we hebben ons gekwalificeerd voor de Europa League ten koste van Luzern en Rangers.

Voor de liefhebbers hieronder wat screenshots van mijn beta save:
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/SsNVzwP/image.png

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/ZJq9ckj/image.png

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12:55

Vos

AFCA

demo31051987 schreef op maandag 4 november 2019 @ 20:49:
Zo, ik heb de transferperiode met Feyenoord overleeft. 2 spelers binnen gehaald op loon: Musa Barrow van Atalanta en Lukas Mai van Bayern Munchen. Barrow heb ik gehaald vanwege de blessure van Jörgenson en er verder geen goede spits aanwezig was. Mai is gehaald door een blessure van 3 maanden van Senesi.

De wedstrijden gaan erg goed. Ik gebruik een 4-1-4-1 Gegenpress tactiek (wel aangepast naar mijn wensen) en we hebben inmiddels 5 wedstrijden gespeeld in de Eredivisie waarvan 4 gewonnen. Daarnaast de Johan Cruijff schaal gewonnen van Ajax en we hebben ons gekwalificeerd voor de Europa League ten koste van Luzern en Rangers.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Zou je de centrale verdedigers niet switches? Linkspoot staat nu op rechts.

Keurige resultaten! Maar niet echt realistisch ;) j/k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extigo
Vos schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 08:16:
[...]

Zou je de centrale verdedigers niet switches? Linkspoot staat nu op rechts.

Keurige resultaten! Maar niet echt realistisch ;) j/k
Hmm, daar heb je een goed punt. Ik zal dat eens aanpassen vanavond.

En inderdaad, niet echt realistisch. Mijn transferbeleid is wat beter dan dat van Feyenoord IRL. 8)

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13:13
Nog 2 weken, dan kan ik ook aan de slag met FM20 via Stadia :+

Leuk dat jullie al zijn begonnen, altijd mooi om alvast wat verhaaltjes te zien.
Komen jullie nog rare dingen tegen in de match engine of de rest van de game? Ik lees op Reddit nogal wat verhalen over miraculeuze dingen in de slotminuten (3+ goals in blessuretijd om een wedstrijd alsnog te verliezen / winnen)

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• govie
Botteghin en vanderheijden :+ Ben jij dickie advocaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackson6
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Tot FM2010 heel erg veel gespeeld maar sindsdien niet meer, wil er weer aan beginnen. Ik zie door de bomen het bos niet meer, heeft iemand een mooie tutorial met tip/tricks voor beginners?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extigo
govie schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 08:52:
Botteghin en vanderheijden :+ Ben jij dickie advocaat?
Hahahaha, dit was voor mijn loon-deal met Lukas Mai en Senesi was al geblesseerd. Botteghin is in het spel beter als Ie, dus vandaar mijn keuze. Maar met Lukas Mai en Senesi op de terugweg, zal mijn centrale duo toch wel gaan veranderen :)

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• govie
Hoelang duren jullie kortste wedstrijdjes in werkelijke tijd? Ik zou graag wat sneller een seizoen willen draaien maar een wedstrijd gaat zo traag. Ik heb wel die skin geinstalleerd ofzoiets maar merk er eigenlijk niks van?

Ten tweede een vraag over hoe jullie beginnen? Zetten jullie veel spelers op de transferlijst of beginnen jullie gewoon met de shit die je krijgt en probeert er het maximale uit te halen en dan langzamer de spelers te krijgen die je wilt nadat je er een hebt verkocht?

[ Voor 3% gewijzigd door govie op 05-11-2019 09:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhain
demo31051987 schreef op maandag 4 november 2019 @ 20:49:

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Leuke voortgang! keep up the good work!
Maar uh...
Johan Cruijff schaal? Dat klopt toch niet? JC-schaal ging dit jaar tussen Ajax en PSV..

En idd normaal Botteghin en Van der Heijde normaal gesproken omdraaien, maar goed, je wint, dus never change a winning team toch? En Sven rechtsback? Geen Karsdorp?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhain
Werkt er hier iemand met cloud saven en werkt dat een beetje? Ik zou graag makkelijk willen switchen tussen m'n PC en MB-Pro.. ene avond zit ik lekker relaxed achter m'n PC, andere avond zit ik graag op de bank met m'n laptop.. kan ik dan makkelijk verder met m'n savegame?

[ Voor 4% gewijzigd door Rhain op 05-11-2019 09:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extigo
Rhain schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 09:27:
[...]

Leuke voortgang! keep up the good work!
Maar uh...
Johan Cruijff schaal? Dat klopt toch niet? JC-schaal ging dit jaar tussen Ajax en PSV..

En idd normaal Botteghin en Van der Heijde normaal gesproken omdraaien, maar goed, je wint, dus never change a winning team toch? En Sven rechtsback? Geen Karsdorp?
Ik vond het ook al raar. Feyenoord heeft niks gewonnen. Zal wel een bug zijn. Ik zag bij DoctorBenjyFM (die heeft een beta save met Ajax) dezelfde fout naar voren komen.

Karsdorp was licht geblesseerd. Ik zal vanavond (als ik er aan denk) een beste-11 opstelling posten.

Steam

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hoogie2004
Rhain schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 09:29:
Werkt er hier iemand met cloud saven en werkt dat een beetje? Ik zou graag makkelijk willen switchen tussen m'n PC en MB-Pro.. ene avond zit ik lekker relaxed achter m'n PC, andere avond zit ik graag op de bank met m'n laptop.. kan ik dan makkelijk verder met m'n savegame?
Ik gebruik dit regelmatig met FM19, werkt perfect.

Houd er wel rekening mee dat je Steam de tijd geeft om te syncen voor je je PC afsluit als je stopt, anders staat je nieuwste save niet in de cloud. Steam synced je save nadat hij detecteert dat je het spel hebt afgesloten, en upload dan je saves naar de cloud. Hier gaat makkelijk enkele minuten overheen (in de nieuwe UI heb ik de voortgang nog niet kunnen vinden... in de oude kwam die gewoon bij je game te staan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhain
demo31051987 schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 09:37:
[...]
Ik vond het ook al raar. Feyenoord heeft niks gewonnen. Zal wel een bug zijn. Ik zag bij DoctorBenjyFM (die heeft een beta save met Ajax) dezelfde fout naar voren komen.

Karsdorp was licht geblesseerd. Ik zal vanavond (als ik er aan denk) een beste-11 opstelling posten.
Misschien is het straks in de live versie wel correct..? Ik had al een vermoeden m.b.t. Karsdorp 8) .
Zit zelf te twijfelen om te starten met Feyenoord of Bolton of Girondins Bordeaux of..

@Hoogie2004 mooi! bedankt voor de toelichting

[ Voor 4% gewijzigd door Rhain op 05-11-2019 09:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daltona
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 12-03 15:36
Ben ik dan de enige die de touch versie speelt? (heb de 2020 versie nog niet)

<Ryzen 7 5800X3D <-> RX 6800XT <-> 1440p>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Rhain schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 09:29:
Ja hoor, gebruik dit al jaren. Werkt perfect. Zo gebruik ik dezelfde save tussen mijn iMac en MacBook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Nu online

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

daltona schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 13:13:
Ik heb touch/snelle versie zeker overwogen, maar volgens mij kon je daar veel minder extra's bij gebruiken, toch? (Transfer databases, extra landen, etc) Dan valt het voor mij af.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rivanov
Net als voorgaande FM's ben ik weer lekker aan het skin-modden door de TCS skin als basis te nemen en aan te passen naar mijn eigen smaak. Tot op heden het Club Overview Screen en Schedule screen aangepast. :)

Aanpassingen:
- Stad van de club toegevoegd aan de bovenste balk (onder het land)
- Club City Picture toegevoegd

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/64ZdNEI.png

Aanpassingen:
- Zijbalk voorzien van Stadium Picture

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/44nn08r.png

[ Voor 22% gewijzigd door Rivanov op 05-11-2019 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daltona
Jorgen schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 13:46:
[...]

Ik heb touch/snelle versie zeker overwogen, maar volgens mij kon je daar veel minder extra's bij gebruiken, toch? (Transfer databases, extra landen, etc) Dan valt het voor mij af.
in eerste instantie kan je maar 3 extra landen kiezen, maar dat kan je uitvinken en dan kan je net zoveel kiezen dan de normale versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daltona
Rivanov schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 14:07:
Net als voorgaande FM's ben ik weer lekker aan het skin-modden door de TCS skin als basis te nemen en aan te passen naar mijn eigen smaak. Tot op heden het Club Overview Screen en Schedule screen aangepast. :)

Aanpassingen:

[Afbeelding]

Aanpassingen:

[Afbeelding]
ziet er echt top uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Thanks! Kan me hier soms zó in verdiepen/verdwalen dat ik hier vaak meer tijd in heb zitten dan in het spelen van de game zelf. :+
Wil het altijd tot in zekere perfectie hebben qua skin en graphics. Beetje OCD. :+
Waarbij ik altijd een mooie balans probeer te vinden tussen default skin en specifieke aanpassingen.

[ Voor 12% gewijzigd door Rivanov op 05-11-2019 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extigo
Rivanov schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 14:07:

Aanpassingen:

[Afbeelding]

Aanpassingen:

[Afbeelding]
Hele mooie wijzigingen! Ben je van plan om deze te delen? En heb je ook de Instant Result button toegevoegd? Ik wil deze nog wel eens gebruiken als ik verder in mijn save zit of voor bepaalde friendly's.

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Nu online

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

daltona schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 14:11:
[...]

in eerste instantie kan je maar 3 extra landen kiezen, maar dat kan je uitvinken en dan kan je net zoveel kiezen dan de normale versie.
Ik bedoel echt extra competities die met de editor gemaakt zijn, zoals Engeland level 12, Japan, of de Arabische Champions League.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
daltona schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 13:13:
Ik heb een twee of drie jaar de touch versie gespeeld. Met name omdat het wat sneller speelt, meer lijkt op classic FM.

Dit jaar ga ik weer eens de full versie proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daltona
Jorgen schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 17:33:
[...]

Ik bedoel echt extra competities die met de editor gemaakt zijn, zoals Engeland level 12, Japan, of de Arabische Champions League.
Aah zo, nooit de editor gebruikt dus geen idee. Ik overweeg om de normale versie te halen dit jaar. Ik neem normaal de touch versie omdat ik de persconverenties en de teamtalks niet leuk vind. Kan iemand mij vertellen of er nadelen zijn als je dat allemaal door se assistent laat doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daltona
Hoogie2004 schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 18:05:
[...]

Ik heb een twee of drie jaar de touch versie gespeeld. Met name omdat het wat sneller speelt, meer lijkt op classic FM.

Dit jaar ga ik weer eens de full versie proberen :)
Ik twijfel ook om de full versie te halen, weet alleen niet wat er nou allemaal anders is bij de full versie op de persconverenties en de teamtalks na.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Nu online

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

daltona schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 18:07:
[...]

Aah zo, nooit de editor gebruikt dus geen idee. Ik overweeg om de normale versie te halen dit jaar. Ik neem normaal de touch versie omdat ik de persconverenties en de teamtalks niet leuk vind. Kan iemand mij vertellen of er nadelen zijn als je dat allemaal door se assistent laat doen?
Met een slechte assistent zullen de spelers minder goed gemotiveerd worden. Ik speel echter op instant result en zoveel mogelijk overgedragen aan mijn assistenten en haal best goede resultaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daltona
Jorgen schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 18:43:
[...]

Met een slechte assistent zullen de spelers minder goed gemotiveerd worden. Ik speel echter op instant result en zoveel mogelijk overgedragen aan mijn assistenten en haal best goede resultaten.
Gewoon uit interesse, maar waarom speel je dan wel de volle versie en niet de touch versie?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jorgen
  • Nu online

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

daltona schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 18:44:
[...]

Gewoon uit interesse, maar waarom speel je dan wel de volle versie en niet de touch versie?
Vanwege de extra mogelijkheden. Ik kan nu namelijk zelf kiezen wat ik wel wil doen. Voorheen deed ik ook heel veel dingen zelf, alleen in deze save ben ik het steeds meer gaan uitbesteden, omdat ik wist dat het een 100+ seizoenen taak ging worden. (Zie FM19 topic over mijn FM18 save) Daarnaast speel ik NOOIT zonder de real name fix en transferupdates van Sortitousi en gebruik ik ook graag de extra competities van Claassen (SI Community forums). Zover ik weet kan dat niet bij de Touch versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daltona
Jorgen schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 18:47:
[...]

Vanwege de extra mogelijkheden. Ik kan nu namelijk zelf kiezen wat ik wel wil doen. Voorheen deed ik ook heel veel dingen zelf, alleen in deze save ben ik het steeds meer gaan uitbesteden, omdat ik wist dat het een 100+ seizoenen taak ging worden. (Zie FM19 topic over mijn FM18 save) Daarnaast speel ik NOOIT zonder de real name fix en transferupdates van Sortitousie en gebruik ik ook graag de extra competities van Claassen (SI Community forums). Zover ik weet kan dat niet bij de Touch versie.
Oke duidelijke taal. Kan je bij fm2019 met de transferfix het spel spelen met de teams zoals ze vandaag de dag zijn? Tenminste van op de dag dat de fix uit kwam.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen
  • Nu online

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Jep. Er zijn veel transferupdates te krijgen, maar die van Sortitousi is een live update. Zodra iemand een update aan de spelers heeft doorgevoerd en hij wordt goedgekeurd, is hij ook meteen up to date te downloaden. Zo heb je hooguit de transfers van de laatste uren ipv iets dat maanden oud is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
demo31051987 schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 17:12:
[...]

Hele mooie wijzigingen! Ben je van plan om deze te delen? En heb je ook de Instant Result button toegevoegd? Ik wil deze nog wel eens gebruiken als ik verder in mijn save zit of voor bepaalde friendly's.
Instant Result Button zit er ook in.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Re8vwOq.png
daltona schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 18:07:
[...]

Touch versie zit altijd standaard bij de normale verrsie
Jorgen schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 18:53:
Jep. Er zijn veel transferupdates te krijgen, maar die van Sortitousi is een live update. Zodra iemand een update aan de spelers heeft doorgevoerd en hij wordt goedgekeurd, is hij ook meteen up to date te downloaden. Zo heb je hooguit de transfers van de laatste uren niet ipv iets dat maanden oud is.
Maar die werken dan toch niet in een bestaande save?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daltona
Jorgen schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 18:53:
Jep. Er zijn veel transferupdates te krijgen, maar die van Sortitousi is een live update. Zodra iemand een update aan de spelers heeft doorgevoerd en hij wordt goedgekeurd, is hij ook meteen up to date te downloaden. Zo heb je hooguit de transfers van de laatste uren niet ipv iets dat maanden oud is.
Wauw dat is wel cool, en dat is dus niet mogelijk bij de touch versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goelan
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 10-10-2023
@Rivanov Hele mooie skin man! Lekker rustig en overzichtelijk.. daar houd ik wel van.

Inmiddels een paar wedstrijdjes gedaan met Ajax. Weer wat leuke jonge talenten in beeld. Ik heb mij voorgenomen om veel gebruik te gaan maken van de talenten. Gravenberch, Unuvar, Regeer.... Ik kreeg al direct een bod van 15 miljoen van City voor Unuvar nadat ik hem had laten debuteren, haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
@Goelan het is een skin van TCS. Ik pas altijd enkel wat details aan voor mijzelf. :)
Combineer vaak elementen van verschillende skins in mijn eigen rustige skin.

[ Voor 30% gewijzigd door Rivanov op 05-11-2019 20:30 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Deadsy
Gisteren mijn 1e seizoen met de Ramblers afgesloten en we zijn 3e van onderen geworden en zijn gekozen tot overachieving team.
We hadden een kleine dip maar hebben per wedstrijd een stuk meer punten gehaald dan mijn voorganger.

playoffs voor promotie is mogelijk als alles goed gaat. Probleem is dat we nogal dun zitten in de aanvallers.
Ik zit vast aan gratis spelers en er komen alleen middenvelders en verdedigers lang.

Mijn scout doet zijn best maar die man krijgt 25 euro per week dus ik heb er niet veel vertrouwen in :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivysaur
  • Niet online
@Deadsy Dat is toch wel twee avondjes in de pub. Misschien 3 als die zuinig doet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Deadsy
Ivysaur schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 20:53:
@Deadsy Dat is toch wel twee avondjes in de pub. Misschien 3 als die zuinig doet.
Ben bang dat hij daar elke dag rond zit te hangen want hij komt niet met spelers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goelan
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 10-10-2023
Over 'bugs' gesproken: ik heb wel heel vaak de situatie dat ik een corner heb die voorkomt en richting de goal word gekopt en vervolgens staat er dan iemand bij de tweede paal, die buitenspel staat, die de bal binnen kopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Nu online

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

daltona schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 19:40:
[...]

Wauw dat is wel cool, en dat is dus niet mogelijk bij de touch versie?
Ik dacht van niet.

@Rivanov nee, klopt

[ Voor 7% gewijzigd door Jorgen op 05-11-2019 22:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• daltona
Ben het nu toevallig aan het testen bij fm 2019.
Bij touch werkt het niet, maar bij de full game wel.
Ga nu dus een carriere starten met de full fm 2019. Wel gaaf zeg. Dus het zou alleen nut hebben om fm2020 te kopen voor de nieuwe functies. Bedankt voor je uitleg! _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen
  • Nu online

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Graag gedaan @daltona

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vuurtjih
Afbeeldingslocatie: https://gyazo.com/04e5b8289bc122a24a532f51499629e5.png

Ik snap dus echt niet waarom het 2e + -19 zo verstopt zitten nu :?

Vertalingen af en toe nog ruk, maar dat is standaard Bèta taferelen.

Tactiek uit FM19 werkt trouwens gewoon in Fm20 :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• govie
Nieuwe tips voor lagere teams uit een andere video (ze hadden ook duurdere spelers maar die heb ik overgeslagen). Zit wel wat tussen!

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/mV3aBdd.png

[ Voor 27% gewijzigd door govie op 05-11-2019 22:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vuurtjih
Afbeeldingslocatie: https://gyazo.com/5673978a1f2366114fb5b70620a7ed2f.png

Dit gezeur zit er ook weer in dit jaar.....

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Geleihoofd
Na het succesvolle 2e seizoen van Limerick FC, waarin we tegen alle verwachtingen in op de valreep kampioen werden, maar weer druk aan de gang gegaan op de transfermarkt. Geld om spelers te kopen is er niet maar na lang zoeken hebben we dan toch nog wat gratis spelers gevonden die het team konden versterken. Daarnaast blijkt dat de jeugdopleiding opvallend goed is, elk jaar komen er wel weer een paar spelers door die met een paar jaar wel kans maken op een basisplaats. Eén daarvan is John Logue (Limerick FC supporter van het eerste uur), die het derde seizoen met een basisplaats mag starten. Physiek zeer sterke DR (en bij gelegenheid ook DL) die voor zijn jonge leeftijd ook mentaal erg volwassen is.

Niet ver het seizoen in blijkt dat het verschil in kwaliteit tussen de divisies dichterbij elkaar ligt dan ik had ingeschat. Tegen de grote drie (Shamrock Rovers, Cork City en Dundalk) was het hard ploeteren maar wisten we toch meer dan eens te winnen. Helaas, en dit is m'n terugkerende FM kwaaltje, tegen de 'makkelijke' ploegen domineren we aan alle kanten maar de enige twee counters van hun kant en we kunnen weer met 1-2 naar huis. Evengoed mogen we niet klagen, is pas ons eerste seizoen op het hoogste niveau en we zijn al een geduchte middenmoter.

Wel sloeg de schrik me nog even om het hart. Tegen het einde van het seizoen vond Dundalk het een goed idee om €500.000,- + 300.000,- aan bonussen te bieden op John Logue. Het bestuur vond dat helaas ook en accepteerde het aanbod meteen. Nu is het wel een wereldbedrag voor ons maar ik wilde Logue niet kwijt, nog niet in ieder geval. Tot mijn verbazing zag ik rechtsonder een knopje om in protest te gaan, zodoende kon Logue zich alsnog samen met Limerick FC gaan opmaken voor een tweede seizoen in de SSE Airtricity Premier League.

Nu de scouts ook al bijna een jaar door heel Ierland mogen crossen, en het feit dat er inmiddels een paar buitenlandse scouts bij ons werkzaam zijn, breidt mijn spelerskennis steeds verder uit. Hierdoor kan het team voor een groot gedeelte vervangen worden. Dat gaat toch altijd een beetje aan het hart, om te moeten zien dat Roland Idowu serieuze concurrentie om zich heen krijgt en zo nu en dan zelfs op de bank zit.

Echter is dit juist het goede moment om de bezem 2.0 er doorheen te halen aangezien Shane Tracy echt niet meer doorkan en er dus een aanvoerdersplek vrijkomt. Jammer genoeg is de 2e aanvoerder nog wat jong maar al snel komt daar een oplossing voor. Mijn hoofdscout liet mij weten dat Richard Keogh beschikbaar was, een Ierse centrale verdediger met 21 interlands op zijn naam die, ondanks zijn leeftijd (35), nog prima 1 jaar mee kan komen op dit niveau. En beter nog, het is een geboren leider dus meteen een contract aangeboden.

Ook verdient Layton Stewart nog een vermelding, een 19-jarige spits uit de opleiding van Liverpool die we gratis op hebben weten te pikken. Daardoor konden we de huidige spits voor €160.000,- verkopen om zo de rode cijfers weer een beetje te dichten. Het is bijna geen doen om winst te maken in deze divisie en dat terwijl ik graag Limerick FC uit het semiprofessionele gootje zou willen halen, dus verkopen moet echt onderdeel gaan worden van de beleidsvoering hier.

Inmiddels is het vierde seizoen al op de helft en staan we redelijk stevig op de 4e plaats. Mijn persoonlijke doel is minimaal 4e worden aangezien we dan Europa in mogen maar vertel dat niet verder door aan het bestuur, die is in de veronderstelling dat ik een mid-table finish ambieer. Layton Stewart is met 21 goals uit 26 wedstrijden league-topscorer, Logue heeft voor 3 jaar bijgetekend en de tactiek verandert steeds meer richting een aanvallendere 4-2-3-1, de toekomst ziet er goed uit dus.

Jammer genoeg kan ik dat niet zeggen over mijn Keogh plan. Door gewoonte klik ik nog wel eens sneller door dingen heen dan goed voor me is. Zo was mijn plan dat Keogh hier 1 jaar zou spelen. Echter was ik zo enthousiast dat hij de contractbesprekingen in wilde gaan dat ik enkel heb gelet op duur van het contract (1 year) en niet op de datum van afloop (tijdens zomerstop van de standaard Europese competities, dus halverwege ons seizoen, dit vanwege zijn al ingeplande 'pensioen'.) Nu herinnerde ik mij dat je een speler kan vragen om zijn vaarwel nog even uit te stellen maar die optie deed helemaal niks (hallo beta). Geen bevestiging na de klik, en hoe vaak ik ook heb geklikt, eenmaal uur U daar en Keogh hing z'n schoenen op, sad times.

Inmiddels is dat gat gedicht en hebben we nog een laatste plaats in het team die voor vernieuwing in aanmerking kwam opgevuld. Liam Bossin, Belgische/Ierse keeper van 26 die zijn contract bij Dundalk niet wilde verlengen gratis kunnen vastleggen. Hij is dan ook maar meteen gelegenheidsaanvoerder gemaakt, betere opties heb ik momenteel niet in mijn team, die moeten nog een paar jaar rijpen. Hopelijk gaat dit niet teveel doorwerken op het team en dus ook op de resultaten en kunnen ze de vorm waarin ze spelen behouden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jaap.
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 06:57
Leuk om te lezen dat iedereen weer enthousiast is. Ik zelf ook en ben direct begonnen in Engeland!.

Even rondgekeken in de verschillende divisies en begonnen met Bolton Wanderers; leuke uitdaging aangezien ze het eerste seizoen beginnen met een straf van 12 minpunten. Inmiddels ben ik gevorderd in het derde seizoen.

Seizoen 1
We begonnen zoals gezegd met 12 minpunten, waardoor het uiteindelijk een tegenvallend jaar werd. Naast de minpunten is ook de financiële situatie niet best, waardoor ik creatief moest zijn met het halen van versterkingen. Aan het eind van het seizoen waren de cupavonturen na de eerste ronde over en zijn we in de competitie op de 10e plaats geëindigd. Zonder de minpunten hadden we playoffs veilig gesteld, maar helaas. Lichtpuntje was het in de winter aangegane samenwerkingsverband met Chelsea, waardoor het wat makkelijker werd om vaardige spelers te huren.

Seizoen 2
Voortbordurend op het samenwerkingsverband wederom bij Chelsea aangeklopt en dit jaar Ian Maatsen, Marc Guehi & George McEachren kunnen huren. Samen met wat transfervrije aankopen was het een soortgelijk seizoen als het eerste; uiteindelijk 6e geworden en playoffs gehaald. Hierin waren we sterker dan Oxford United & Rotherham waardoor het 3e seizoen zich in de Championship afspeelt. Hier krijgen we voor het eerst wat transferbudget, maar zo minimaal dat het wederom huren en speuren naar gratis versterkingen wordt.

Hier ook de zelfde beta dingetjes ervaren zoals brakke vertalingen, maar het speelt naar mijn idee wel een stuk soepeler/sneller dan vorig jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhain
Ook ik ben overstag gegaan. Steam weer eens afgestoft, zag daar nog FM 13/14/15 staan. Even geleden dus. Denk tot de 19e beetje alles verkennen om daarna serieus ergens aan de slag te gaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YES
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 14:42
Ik lees her en der dat deze versie van FM wat 'sneller' speelt, dus dat je wat meer opschiet. Ervaren jullie dit zelf ook? Ik vond de laatste edities van FM namelijk wat stroperig te worden.
Ook zoveel opties en zaken die je kan instellen zonder dat je eigenlijk weet hoeveel impact het heeft was ook iets wat ik lastig vond.

Ik vind het niet erg dat het spel veel mogelijkheden heeft om zaken helemaal in te regelen zoals jij dat wil, maar zonder dat je weet of het enig effect heeft, is het niet echt bevredigend om die tijd er in te steken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extigo
YES schreef op woensdag 6 november 2019 @ 13:09:
Ik lees her en der dat deze versie van FM wat 'sneller' speelt, dus dat je wat meer opschiet. Ervaren jullie dit zelf ook? Ik vond de laatste edities van FM namelijk wat stroperig te worden.
Ook zoveel opties en zaken die je kan instellen zonder dat je eigenlijk weet hoeveel impact het heeft was ook iets wat ik lastig vond.

Ik vind het niet erg dat het spel veel mogelijkheden heeft om zaken helemaal in te regelen zoals jij dat wil, maar zonder dat je weet of het enig effect heeft, is het niet echt bevredigend om die tijd er in te steken.
Ik ervaar dat ook. De laadtijden zijn erg laag, maar nu speel ik maar met 6 landen en 14 competities. Maar heb wel het idee dat het allemaal net wat sneller is dan FM2019.

Steam

Pagina: 1 2 ... 20 Laatste