Ik heb het inlaattraject van mijn Golf laten reinigen d.m.v. walnut blasting. Dit heb ik bij 60K laten doen, de vervuiling zag er als volgt uit.
Na afloop weer 100% schoon en ook zijn de pakkingen vervangen en zijn de injectoren gereinigd.
Ter extra info, ik tank uitsluitend BP euro 98. Had ik dat niet gedaan was het misschien nog erger geweest. Maar er zit een chip op, dus ik moet ook wel.
Ik heb dit gelijktijdig met een grote beurt laten doen, motor olie, bougies, rem vloeistof zijn vervangen en luchtfilter is gereinigd. Ook zit de eerste APK van de auto er nu op. Samen met nog wat andere kleine dingetjes. De dealer stopte er er 0W20 in, maar dat is zeer dunne olie waarbij ik voor het eerst verbruik opmerkte, dus ik ben weer overgestapt op 0W30. Dat bevalt mij het beste, nooit last van verbruik gehad.
Nou had ik geen problemen met de motor, en merk ik ook geen wereld van verschil, toch is wel te merken dat dit de prestaties van het motortje ten goede is gekomen.
De Bilstein B12 Sportline kit zit er nog onder waar ik nog steeds zeer tevreden over ben, je kan er ook nog heel redelijk mee over drempels rijden zo lang je iets rustiger aan doet. En bij de wat meer puntige drempels en zo natuurlijk wel voorzichtig aan doen.
Powerflex was een beetje een tegenvaller, ja de auto kraakt niet meer, maar m’n stuur lijkt wat losser te sturen, ik weet niet of dit normaal is? Niet dat er speling in zit, maar minder weerstand of zo, ik kan dat helaas niet goed uitleggen. Het zit hem niet in de uitlijning of zo, dat is allemaal geregeld.
Binnenkort zijn de remmen aan de beurt, de schijven zijn nog prima maar de blokken moeten zowel voor als achter vervangen worden. Kent iemand daar nog een goed adres voor? Ik heb de remvloeistof dus al laten vervangen en de remmen zijn toen ook ontlucht, dus zoek alleen maar iemand die er nieuwe blokken op kan zetten.
Ik ken zelf wel iemand, maar dan moet ik naar Rotterdam en dat is best ver weg voor mij. En de dealer prijzen, sja.
LG OLED G5 65" | Playstation 5 Pro LE | Nintendo Switch OLED | Sonos Arc Ultra Sub 4 | 2x Sonos Five Sub Gen 3 | Philips PureProtect Pro 4200 | VW Golf MK 7.5