Hét grote Volkswagen Topic - Deel 5 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 98 ... 140 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:22
Audi-Arjan schreef op vrijdag 4 november 2022 @ 15:08:
[...]

Bij vw op de maps update site kan ik een zip downloaden van 16gb met de update van 2022/06

Daar kom ik als ik kies voor Golf en dan voor 2015. Daarna kies ik Discover Media.

Maar daar kan ik dus niks mee?
Ik zal zo even kijken. Je sd is als het goed is 8gb groot toch

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
Rainesh schreef op vrijdag 4 november 2022 @ 15:11:
[...]

In 2015 zaten er standaard 16Gb SD kaartjes in/bij de Discover Media dus met die 'truuk' welke ik hier al vaker gepost heb kun je héél de Europa kaartenset van 22-06-2022 nog nét op dat 16Gb kaartje frommelen.

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rainesh
Will_M schreef op vrijdag 4 november 2022 @ 15:15:
[...]

In 2015 zaten er standaard 16Gb SD kaartjes in/bij de Discover Media dus met die 'truuk' welke ik hier al vaker gepost heb kun je héél de Europa kaartenset van 22-06-2022 nog nét op dat 16Gb kaartje frommelen.
Dat is voor mib2, maar mib1 is anders

@Audi-Arjan net gekeken en er is een fout op de site van VW. Als je Discover Media MIB1 kiest, dan download ie de 2022-2023 map update voor MIB1 Pro 8)7

[ Voor 17% gewijzigd door Rainesh op 04-11-2022 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
Rainesh schreef op vrijdag 4 november 2022 @ 15:21:
[...]

Dat is voor mib2, maar mib1 is anders
Ik heb toevallig een maand of twee geleden nog zo'n MIB-1 van een collega van me geüpdate met die kaartenset nadat ze 'm bij de dealer niet konden helpen. Nederland is in de gedeeltelijke kaartensets dan wel een rare eend in de bijt als je op vakantie gaat naar Zuid Europa :9

Hij had er wel een origineel 16Gb 'VW' kaartje in zitten, in ieder geval.

[ Voor 7% gewijzigd door Will_M op 04-11-2022 15:28 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audi-Arjan
  • Registratie: November 2011
  • Nu online

Audi-Arjan

★★★★★

Rainesh schreef op vrijdag 4 november 2022 @ 15:11:
[...]

Ja die is 8gb.
De structuur in de zip is ook heel anders als op mijn sd kaartje.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09:11
Will_M schreef op vrijdag 4 november 2022 @ 09:37:
@Galois

Een collega van me stond een jaar geleden met z'n Skoda Karoq 1.0 nog in Oostenrijk 'stil' terwijl de bergweg toch écht nog wel een stukje verder doorliep in een stijgende lijn. Vrouw + 2 kinderen er uit.... Die mochten vervolgens een stukje gaan wandelen B-)
Bijzonder verhaal, kan die collega wel een beetje rijden? Hoe deden ze dat vroeger toen een Opel Corsa als instappertje 45PK en 68NM had? Waarschijnlijk zal grip eerder een probleem zijn dan vermogen.

Ik ben het zeker met je eens dat de 1.4/1.5 prettiger is met zware belading of in heuvelachtig landschap. Maar je gaat er echt over wel mee komen hoor.

Voor de grap wat gespeeld met de gewichten op caravantrekker.nl, met 1600KG totaalgewicht zou hij op een helling van circa 25% weg moeten kunnen rijden :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

nooberke schreef op vrijdag 4 november 2022 @ 15:35:
[...]

Bijzonder verhaal, kan die collega wel een beetje rijden? Hoe deden ze dat vroeger toen een Opel Corsa als instappertje 45PK en 68NM had? Waarschijnlijk zal grip eerder een probleem zijn dan vermogen.

Ik ben het zeker met je eens dat de 1.4/1.5 prettiger is met zware belading of in heuvelachtig landschap. Maar je gaat er echt over wel mee komen hoor.

Voor de grap wat gespeeld met de gewichten op caravantrekker.nl, met 1600KG totaalgewicht zou hij op een helling van circa 25% weg moeten kunnen rijden :+
Hier reden we met een zwaar beladen UP gewoon door de bergen hoor. Kruipend, dat dan wel :+

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• mathman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-09 12:49
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/w2TTduVVQvKrgyxmDhOQi3gieJs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YsHl73ffQ6BhlzKR4dRE4wpB.jpg?f=fotoalbum_large

gekocht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 18-09 00:39
Will_M schreef op vrijdag 4 november 2022 @ 13:03:
[...]

Kun jij in België daar de snelwegen nog mee gevonden krijgen of rijdt je inmiddels overal door de weilanden volgens je Navi?

>:) B-)
Natuurlijk. Maar er zijn wel wat nieuwe wegsn ipv offroad na de update _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Audi-Arjan
  • Nu online

Audi-Arjan

★★★★★

@Rainesh thanks voor het nakijken. En jammer voor mij dan.

@mathman congrats met de nieuwe ride. Ziet er mooi uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rainesh
Congrats! Ik zie een bomvolle wagen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Harvard blue d:)b
Rainesh schreef op vrijdag 4 november 2022 @ 18:02:
[...]

Congrats! Ik zie een bomvolle wagen :)
Hoe zie je dat aan de buitenkant? ;)

[ Voor 21% gewijzigd door Slasher op 04-11-2022 19:01 ]

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rainesh
Slasher schreef op vrijdag 4 november 2022 @ 19:00:
[...]

Harvard blue d:)b

[...]

Hoe zie je dat aan de buitenkant? ;)
Pano, lane assist, dynamic Light assist, verkeersbordenherkenning, mooie stoelen, 99% zeker ook acc erin en dan dus ook emergency assist erin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Niet online

Slasher

Rainesh schreef op vrijdag 4 november 2022 @ 19:09:
[...]

Pano, lane assist, dynamic Light assist, verkeersbordenherkenning, mooie stoelen, 99% zeker ook acc erin en dan dus ook emergency assist erin.
Ik had het plaatje niet aangeklikt voor de originele foto :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:36

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Slasher schreef op vrijdag 4 november 2022 @ 19:10:
[...]

Ik had het plaatje niet aangeklikt voor de originele foto :)
Hoeft ook niet. Aan de LEDs in de bumper herken je de GTE al, en die is bij voorbaat loaded :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Will_M schreef op vrijdag 4 november 2022 @ 13:03:
[...]

Kun jij in België daar de snelwegen nog mee gevonden krijgen of rijdt je inmiddels overal door de weilanden volgens je Navi?

>:) B-)
Snelwegen of weilanden, weet niet wat vlakker is in België :+

@Engineer Stewie kan beter voor een Amarok gaan :9

[ Voor 7% gewijzigd door Toppe op 04-11-2022 21:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
The Eagle schreef op vrijdag 4 november 2022 @ 20:52:
[...]

Hoeft ook niet. Aan de LEDs in de bumper herken je de GTE al, en die is bij voorbaat loaded :)
Toch zijn er ook genoeg met stoffen bekleding, simpele LED lichten voor/achter, standaard tellers, zonder stoelverwarming, etc. Deze heeft inderdaad een prima uitrusting, maar de catalogusprijs van € 46890 is tijdens de import wel lekker laag gehouden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Engineer Stewie
Toppe schreef op vrijdag 4 november 2022 @ 21:02:
Snelwegen of weilanden, weet niet wat vlakker is in België :+

@Engineer Stewie kan beter voor een Amarok gaan :9
Te veel CO2 uitstoot :p.

Ik had eigenlijk enkel een Audi A5 sportback overwogen uit de VAG stal. Maar die stond niet meer op de beperkte keuzelijst, waar ik vroeger vrij mocht bestellen.
Een Passat Break GTE kon ik wel kiezen, maar die heb ik al eens gehad, weliswaar als diesel.

Dus na 12+ jaar, 500k+ km en een Golf 6 highline, Passat break comfortline, Octavia 3 break en Arteon R-line later ga ik iets anders dan VAG rijden. Maar mijn ‘liefde’ voor VW blijft en hoop dat ze in de toekomst terug wat interessantere auto’s op de markt zetten, die ik dan ook nog eens mag kiezen. :Y

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mb1
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 02:18

mb1

Nice, gefeliciteerd met de NX23.-. maar wat zijn dat voor een velgen , lijken op die van Volvo?

[ Voor 5% gewijzigd door mb1 op 05-11-2022 07:46 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rainesh
En inmiddels ook de nieuwe kaart voor MIB2 Discover Media uit

https://navigation-maps.v...rMedia2_EU-AS_2010_V17.7z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathman
Als eerste tx all voor de congrats! Wij zijn er ook erg blij mee. Hopelijk over 2 weken mee rijden (nog all-season banden erop, trekhaak en zijn 60k beurt moet gedaan worden), maar heb er nu al zin in. En voor mij wordt het een sport zo zuinig mogelijk ermee te rijden en dus zoveel mogelijk te stekkeren (flinke overschot aan zonnepanelen opbrengst), zonder dat ik echt een slak in het verkeer ben. Dus gewoon vlot optrekken bij de stoplichten, maar lekker 100/110 op de acc en cruisen maar.
Leuk! Je wist de kleurnaam! Waren er ook niet veel in deze kleur en dat was ook wel 1 van USP voor mij; teveel grijs, wit en zwart al op de weg.
Rainesh schreef op vrijdag 4 november 2022 @ 19:09:
Ik moet nog een keertje langs bij de dealer om die sticker op te zoeken. Dan kan ik met zekerheid zeggen wat er allemaal op zit. Maar omdat het een import uit Duitsland is, kan dat natuurlijk verschillen in hoe de auto uitgerust is. Geen DAB bijvoorbeeld vind ik beetje vreemd, maar wel weer head-up display. Superhandig, maar was nou niet echt standaard in 2016.
mb1 schreef op zaterdag 5 november 2022 @ 07:20:
Nice, gefeliciteerd met de NX23.-. maar wat zijn dat voor een velgen , lijken op die van Volvo?
Haha, de nummerplaat bijna goed inderdaad.

Hier nog een closeup van de velg:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cnW7zNLKRlYtDJO2kN_xYdqqVOI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pkVK7DQv8SPqu4w7shdh5AmC.jpg?f=fotoalbum_large

Geen idee wat voor velgen het zijn. Wel VW origineel zo te zien. De auto is een import uit Duitsland, dus wie weet was het daar een optie? Wel een beetje aero en ik vind hem wel vet. Ook weer heel anders dan de standaard velgjes :)
Nadeel is dan wel weer de maat (245/45/r18) van de banden.. die zijn natuurlijk automatisch weer prijzig :/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rainesh
mathman schreef op zaterdag 5 november 2022 @ 10:38:
Als eerste tx all voor de congrats! Wij zijn er ook erg blij mee. Hopelijk over 2 weken mee rijden (nog all-season banden erop, trekhaak en zijn 60k beurt moet gedaan worden), maar heb er nu al zin in. En voor mij wordt het een sport zo zuinig mogelijk ermee te rijden en dus zoveel mogelijk te stekkeren (flinke overschot aan zonnepanelen opbrengst), zonder dat ik echt een slak in het verkeer ben. Dus gewoon vlot optrekken bij de stoplichten, maar lekker 100/110 op de acc en cruisen maar.

[...]

Leuk! Je wist de kleurnaam! Waren er ook niet veel in deze kleur en dat was ook wel 1 van USP voor mij; teveel grijs, wit en zwart al op de weg.

[...]

Ik moet nog een keertje langs bij de dealer om die sticker op te zoeken. Dan kan ik met zekerheid zeggen wat er allemaal op zit. Maar omdat het een import uit Duitsland is, kan dat natuurlijk verschillen in hoe de auto uitgerust is. Geen DAB bijvoorbeeld vind ik beetje vreemd, maar wel weer head-up display. Superhandig, maar was nou niet echt standaard in 2016.

[...]

Hier nog een closeup van de velg:
[Afbeelding]

Geen idee wat voor velgen het zijn. Wel VW origineel zo te zien. De auto is een import uit Duitsland, dus wie weet was het daar een optie? Wel een beetje aero en ik vind hem wel vet. Ook weer heel anders dan de standaard velgjes :)
Nadeel is dan wel weer de maat (245/45/r18) van de banden.. die zijn natuurlijk automatisch weer prijzig :/
Stuur me anders een pb met je chassisnummer dan stuur ik je uitrustingslijst :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 15-09 21:27
The Eagle schreef op vrijdag 4 november 2022 @ 20:52:
[...]

De origineel Nederlands geleverde GTE’s vaak wel ja, vanwege de lage bijtelling toendertijd maakte 1.000,- meer of minder aan opties vrijwel niks uit met 7% en later 15%. Geïmporteerde auto’s kunnen echter wel kromme uitvoeringen hebben.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Slasher
  • Niet online

Slasher

Heb sinds een tijdje ook een andere Volkswagen, heb de Passat ingeruild voor een Tiguan R-Line met wat leuke opties.

Niet om snobistisch over te komen maar een Tiguan zonder R-Line is geen mooie Tiguan, en wou het liefste ook met Led plus voorlichten. Dat is allemaal gelukt. Maar toen de vrouw eenmaal een proefrit had gemaakt in een exemplaar met pano dak was dat een harde eis geworden.

Normaal is zwart niet mijn kleur maar deze is qua uitvoering eentje die ik niet vaak in mijn quest op autotrack ben tegengekomen. Zelfs met R-line interieur dus daar was ik wel erg content mee.

Wat leuke opties zijn: DLA, Active Info Display, Pano dak, elektrische achterklep en elektrische trekhaak

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fuUDKLFM-xqI-5UXVB1FXMeEHKY=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/C1UYwtW40ruLwfpyfQFq4ozR.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DnNPuKgv8ISn_u27YclCk1D8-Mw=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OH4kyBeJFNq7ASJ2Dgdoj85g.jpg?f=fotoalbum_tile

[ Voor 6% gewijzigd door Slasher op 05-11-2022 11:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rainesh
Slasher schreef op zaterdag 5 november 2022 @ 11:29:
Heb sinds een tijdje ook een andere Volkswagen, heb de Passat ingeruild voor een Tiguan R-Line met wat leuke opties.

Niet om snobistisch over te komen maar een Tiguan zonder R-Line is geen mooie Tiguan, en wou het liefste ook met Led plus voorlichten. Dat is allemaal gelukt. Maar toen de vrouw eenmaal een proefrit had gemaakt in een exemplaar met pano dak was dat een harde eis geworden.

Normaal is zwart niet mijn kleur maar deze is qua uitvoering eentje die ik niet vaak in mijn quest op autotrack ben tegengekomen. Zelfs met R-line interieur dus daar was ik wel erg content mee.

Wat leuke opties zijn: DLA, Active Info Display, Pano dak, elektrische achterklep en elektrische trekhaak

[Afbeelding][Afbeelding]
Oeh wanneer kom je? Heb wel wat leuks ervoor namelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Niet online

Slasher

Rainesh schreef op zaterdag 5 november 2022 @ 11:30:
[...]

Zoals? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Een hele boel maar leukste blijft 60sec lane assist :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scrtz
Slasher schreef op zaterdag 5 november 2022 @ 11:29:

[Afbeelding][Afbeelding]
Eens, zeker R-Line hebben altijd! Heb je ook het sport (GTI) stuurwiel? Zie er veel die dat niet hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathman
hmm, kom er na het invullen van mijn VIN op https://www.volkswagen.co...ce-campaigns-recalls#secb dat de auto in aanmerking komt voor recall 93F9: S-Repair high-voltage battery

Maandag maar eens naar Pouw Zwolle bellen en zien wanneer ze daarvoor tijd hebben....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jop33
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 18-09 15:14
Rainesh schreef op zaterdag 5 november 2022 @ 11:30:
[...]

Welk bouwjaar is deze

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slasher
  • Niet online

Slasher

Scrtz schreef op zaterdag 5 november 2022 @ 12:02:
[...]

Eens, zeker R-Line hebben altijd! Heb je ook het sport (GTI) stuurwiel? Zie er veel die dat niet hebben
deze is het met het R-line logo onderop

Afbeeldingslocatie: https://cdn.automotivecdn.nl/cdn/w=xxlarge?fp=https://images.automotivecdn.nl/0/7f5dd613cb840fcd/webshop/products/521474/xxlarge/vw-polo-2g-r-line-stuur-airbag-1.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scrtz
Slasher schreef op zaterdag 5 november 2022 @ 13:06:
[...]

deze is het met het R-line logo onderop

[Afbeelding]
Ja top dat is hem! De goeie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZesBarkiePK
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 00:05
Ik heb het inlaattraject van mijn Golf laten reinigen d.m.v. walnut blasting. Dit heb ik bij 60K laten doen, de vervuiling zag er als volgt uit.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qcBV8nWXle2-oBQtbTAWBGZpUds=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OJXNjEm1QzUbmArYaQDWaNHa.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/osV0NAQPldc4JXmhqtgmimTzYeA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KgyUJy11WCDuByvILt4CsmIv.jpg?f=fotoalbum_large

Na afloop weer 100% schoon en ook zijn de pakkingen vervangen en zijn de injectoren gereinigd.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TjyIhtNPPvhJxPNmwXJn-KfgXnM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/T8lg9SnNMYfPCsIvZYd6ACPj.jpg?f=fotoalbum_large

Ter extra info, ik tank uitsluitend BP euro 98. Had ik dat niet gedaan was het misschien nog erger geweest. Maar er zit een chip op, dus ik moet ook wel.

Ik heb dit gelijktijdig met een grote beurt laten doen, motor olie, bougies, rem vloeistof zijn vervangen en luchtfilter is gereinigd. Ook zit de eerste APK van de auto er nu op. Samen met nog wat andere kleine dingetjes. De dealer stopte er er 0W20 in, maar dat is zeer dunne olie waarbij ik voor het eerst verbruik opmerkte, dus ik ben weer overgestapt op 0W30. Dat bevalt mij het beste, nooit last van verbruik gehad.

Nou had ik geen problemen met de motor, en merk ik ook geen wereld van verschil, toch is wel te merken dat dit de prestaties van het motortje ten goede is gekomen.

De Bilstein B12 Sportline kit zit er nog onder waar ik nog steeds zeer tevreden over ben, je kan er ook nog heel redelijk mee over drempels rijden zo lang je iets rustiger aan doet. En bij de wat meer puntige drempels en zo natuurlijk wel voorzichtig aan doen.

Powerflex was een beetje een tegenvaller, ja de auto kraakt niet meer, maar m’n stuur lijkt wat losser te sturen, ik weet niet of dit normaal is? Niet dat er speling in zit, maar minder weerstand of zo, ik kan dat helaas niet goed uitleggen. Het zit hem niet in de uitlijning of zo, dat is allemaal geregeld.

Binnenkort zijn de remmen aan de beurt, de schijven zijn nog prima maar de blokken moeten zowel voor als achter vervangen worden. Kent iemand daar nog een goed adres voor? Ik heb de remvloeistof dus al laten vervangen en de remmen zijn toen ook ontlucht, dus zoek alleen maar iemand die er nieuwe blokken op kan zetten.

Ik ken zelf wel iemand, maar dan moet ik naar Rotterdam en dat is best ver weg voor mij. En de dealer prijzen, sja.

LG OLED G5 65" | Playstation 5 Pro LE | Nintendo Switch OLED | Sonos Arc Ultra Sub 4 | 2x Sonos Five Sub Gen 3 | Philips PureProtect Pro 4200 | VW Golf MK 7.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
Scrtz schreef op zaterdag 5 november 2022 @ 14:08:
[...]

Ja top dat is hem! De goeie
Dat is toch altijd onderdeel van R-line pakket?
Heb dat stuur namelijk ook in mijn Arteon zitten. Is idd niet verkeerd :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Niet online

Slasher

Engineer Stewie schreef op zaterdag 5 november 2022 @ 15:36:
[...]

Ja dar idee had ik ook. Stuur, pedalen en stoelen zijn voorzien van r-line logo

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• giovanni2903
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 22:51
Engineer Stewie schreef op zaterdag 5 november 2022 @ 15:36:
[...]

nee hoor, mijn nederlandse golf 1.4 rline (2015) had een normaal stuur ipv het sportstuur, is dus wel echt een extra optie

Vandaag mijn clubsport s einddemper laten monteren op de gti. In comfort op lage toeren lekker stil, hoog in de toeren een flinke bak herrie. Enige nadeel is de drone vanaf 140km/u, gelukkig rij ik dat in Nederland toch alleen savonds en dat is niet zo vaak. Ziet er veel mooier uit ook:
Before:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6A6KhODikujmzANF0eXqrpmMtVw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/84TsmIlkIm5wqvuTGIF0bTq9.jpg?f=fotoalbum_large
After:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7ab1SOUMCbr71Ag9gsL3gG8w76s=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4LdvI6vTigxKG8UWLq44cumS.jpg?f=fotoalbum_large
Geluid (uitlaat bestaat uit: milltek downpipe met 200cells sportcat, middendemper delete en dus clubsport s einddemper):

| VW Golf MK7 GTI Performance 2015 2.0 TSI 340pk | Samsung Galaxy S23 | PC | PS5: Gi0vanni2903 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
@ZesBarkiePK waar kom je vandaan dan? Ik laat alles in Tiel doen en ben daar tevreden over

| VW Golf MK7 GTI Performance 2015 2.0 TSI 340pk | Samsung Galaxy S23 | PC | PS5: Gi0vanni2903 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mb1
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 02:18

mb1

mathman schreef op zaterdag 5 november 2022 @ 10:38:

Ja ik kan de rest ook wel opsommen, maar dat leek me niet zo netjes aangezien je zelf moeite had gedaan het kenteken ondenkbaar te maken 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

giovanni2903 schreef op zaterdag 5 november 2022 @ 16:18:
[...]

nee hoor, mijn nederlandse golf 1.4 rline (2015) had een normaal stuur ipv het sportstuur, is dus wel echt een extra optie

Vandaag mijn clubsport s einddemper laten monteren op de gti. In comfort op lage toeren lekker stil, hoog in de toeren een flinke bak herrie. Enige nadeel is de drone vanaf 140km/u, gelukkig rij ik dat in Nederland toch alleen savonds en dat is niet zo vaak. Ziet er veel mooier uit ook:
Before:
[Afbeelding]
After:
[Afbeelding]
Geluid (uitlaat bestaat uit: milltek downpipe met 200cells sportcat, middendemper delete en dus clubsport s einddemper):
[YouTube: CSS catback (+ milltek downpipe & middendemper delete)]
Wat moet ik zien? Zie geen verschil?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• giovanni2903
Toppe schreef op zaterdag 5 november 2022 @ 19:50:
[...]

Wat moet ik zien? Zie geen verschil?
deze pijpen zijn groter en het geluid is harder dan voorheen. dit was met originele einddemper maar wel al middendemper weg en dus die milltek downpipe:

[ Voor 32% gewijzigd door giovanni2903 op 05-11-2022 20:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

giovanni2903 schreef op zaterdag 5 november 2022 @ 20:49:
[...]

deze pijpen zijn groter en het geluid is harder dan voorheen. dit was met originele einddemper maar wel al middendemper weg en dus die milltek downpipe:
[YouTube: milltek downpipe , middendemper delete & original catback]
Ik bedoelde het sarcastisch hè ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• giovanni2903
Toppe schreef op zaterdag 5 november 2022 @ 20:54:
[...]

Ik bedoelde het sarcastisch hè ;)
geluid kun je niet zien inderdaad, maar de diameter van die pijpen wel. al is het lastig dat goed op foto te krijgen. ze lijken dan namelijk altijd klein :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZesBarkiePK
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 00:05
giovanni2903 schreef op zaterdag 5 november 2022 @ 16:29:
@ZesBarkiePK waar kom je vandaan dan? Ik laat alles in Tiel doen en ben daar tevreden over
Utrecht, dus Tiel zou goed kunnen. Ik houdt me aanbevolen, mag ook via DM. Thanks.

LG OLED G5 65" | Playstation 5 Pro LE | Nintendo Switch OLED | Sonos Arc Ultra Sub 4 | 2x Sonos Five Sub Gen 3 | Philips PureProtect Pro 4200 | VW Golf MK 7.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krus
  • Laatst online: 08:42
giovanni2903 schreef op zaterdag 5 november 2022 @ 20:49:
[...]

deze pijpen zijn groter en het geluid is harder dan voorheen. dit was met originele einddemper maar wel al middendemper weg en dus die milltek downpipe
Dat gorgel/donder ofzo geluid, krijg je toch alleen met een andere downpipe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leffunk
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 06-09 15:43
Eerste keer winterbanden op nieuwe leasewagen Passat variant GTE. Pas paar dagen later gemerkt dat zwart zakje met materiaal was open gedaan en zo in koffer lag. Wat hoort daar allemaal in te zitten? Heeft precies meer zakjes dan dat er onderdelen in zitten, klopt dat?

En dan er ook nog dat groot ding in koffer.ik neem aan dat dit niet iets is van reparatieset of dergelijke maar iets dat ze zijn vergeten?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Dj_eFGQtf-PAGIcsDSeIbaJ-s3g=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kES44kiUCmXEyU5BV43rKdJS.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VHfAEPhI1nUmSG3MjCkkVNADz8k=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LsACpaMI3GxTbHLbVLExlh2g.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Ik denk dat de garage opzoek is naar hun momentsleutel. :+ Wel erg slordig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audi-Arjan
  • Nu online

Audi-Arjan

★★★★★

@Leffunk
Op je 2e foto hebben ze het haakje gebruikt om de dopjes uit je velgen te halen om bij de wielbouten te komen. Het kleine dopje op je 2e foto is voor je slotbouten.

Het lange ding op je 1e foto is een momentsleutel. Dit om je wielbouten met precies de juiste kracht vast te zetten.
Hulde aan je garage, meestal gebruiken ze daar de luchtsleutel voor.

De momentsleutel is van de garage en zijn ze vergeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Audi-Arjan schreef op zondag 6 november 2022 @ 15:20:
@Leffunk
Op je 2e foto hebben ze het haakje gebruikt om de dopjes uit je velgen te halen om bij de wielbouten te komen. Het kleine dopje op je 2e foto is voor je slotbouten.

Het lange ding op je 1e foto is een momentsleutel. Dit om je wielbouten met precies de juiste kracht vast te zetten.
Hulde aan je garage, meestal gebruiken ze daar de luchtsleutel voor.

De momentsleutel is van de garage en zijn ze vergeten.
Elke fatsoenlijke garage gebruikt toch eerst een luchtsleutel en daarna een momentsleutel voor het juiste moment?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Toppe schreef op zondag 6 november 2022 @ 15:42:
[...]

Elke fatsoenlijke garage gebruikt toch eerst een luchtsleutel en daarna een momentsleutel voor het juiste moment?
niet te hopen, want een luchtsleutel zet 'm al snel veels te strak vast.
de bouten losmaken met een luchtsleutel zou wel kunnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Shanquish schreef op zondag 6 november 2022 @ 15:49:
[...]

niet te hopen, want een luchtsleutel zet 'm al snel veels te strak vast.
de bouten losmaken met een luchtsleutel zou wel kunnen
Nou ja, mijn garage zet ze altijd vast met de luchtsleutel en moet ze daarna de laatste slag met een momentsleutel geven. Ze zitten met de luchtsleutel zeker niet vast.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• giovanni2903
Krus schreef op zaterdag 5 november 2022 @ 23:14:
[...]

Dat gorgel/donder ofzo geluid, krijg je toch alleen met een andere downpipe?
er zit een soort burble tune op (was al zo toen ik m kocht), maar downpipe zorgt hier ook deels voor inderdaad. een css einddemper is helemaal leeg van binnen dus dat geeft ook weer extra geluid natuurlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Niet online
giovanni2903 schreef op zaterdag 5 november 2022 @ 16:18:
[...]

Before:
[Afbeelding]
After:
[Afbeelding]
[YouTube: CSS catback (+ milltek downpipe & middendemper delete)]
mijn 2015 Golf met R-line had ook een normaal stuur, maar wat ik mij nog kan herinneren is dat het R-line pakket uit 2 gedeeltes bestond, buitenzijde en optioneel de binnenzijde.

buitenzijde bestond dan uit de andere bumpers, sideskirts, dakspoiler, getint glas, spiegelpakket en r-line logo in de grille, die bestelde je dan als de Highline Business R. (dus eigenlijk in het rijtje van de trendline, comfortline en highline.

je kon dan als meerwerk het pakket R-line nemen. met dus oa. het R-line stuurwiel. (en instaplijsten, decorlijsten, sportonderstel en nog wat leuke attributen)

heb het net even nagekeken in de 2015 folder waaruit ik 'm destijds heb besteld.

[ Voor 6% gewijzigd door Shanquish op 07-11-2022 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
Shanquish schreef op maandag 7 november 2022 @ 14:46:
[...]

mijn 2015 Golf met R-line had ook een normaal stuur, maar wat ik mij nog kan herinneren is dat het R-line pakket uit 2 gedeeltes bestond, buitenzijde en optioneel de binnenzijde.

buitenzijde bestond dan uit de andere bumpers, sideskirts en r-line logo in de grille, die bestelde je dan als de Highline Business R.
je kon ook de complete R-line uitvoering nemen. met dus oa. het R-line stuurwiel.

heb het net even nagekeken in de 2015 folder waaruit ik 'm destijds heb besteld.
ah dat klopt inderdaad, de mijne was een highline business r met inderdaad alleen exterieur pakket

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathman
Zojuist even Pouw Zwolle gebeld voor terugroepactie 93F9 S-Repair high-voltage battery voor de Passat GTE: tussen kerst en oud en nieuw gaan ze het fixen 8)7

Daarnaast via https://userguide.volkswagen.de/public/vin/login/nl_NL geprobeerd de instructieboekjes te voorschijn te krijgen, maar dat lukt niet want ik krijg de melding: Er is geen informatie beschikbaar. Heeft iemand hier voor de Passat GTE (MY 2017) de (digitale) instructieboekjes in het NL of Engels? Aangezien mijn GTE een Duitse import is, zit er uiteraard een duitse handleiding bij....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
[...]

buitenzijde bestond dan uit de andere bumpers, sideskirts, dakspoiler, getint glas, spiegelpakket en r-line logo in de grille, die bestelde je dan als de Highline Business R. (dus eigenlijk in het rijtje van de trendline, comfortline en highline.

je kon dan als meerwerk het pakket R-line nemen. met dus oa. het R-line stuurwiel. (en instaplijsten, decorlijsten, sportonderstel en nog wat leuke attributen)

Bij de facelift Golf 7.5 was dit in het begin ook. Toen had je een Highline Business R maar enkel met standaard R-line exterieur. 1 of 2 modeljaren later omvatte het Highline Business R pakket ookstandaard het R-line interieur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Niet online

Slasher

maar zitten die R-line stoelen er dan ook niet bij in het interieur pakket?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• giovanni2903
Slasher schreef op maandag 7 november 2022 @ 15:48:
[...]

niet standaard nee. ik had half leder/half stoffen stoelen zonder R-line op de hoofdsteun

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Shanquish
  • Niet online
Slasher schreef op maandag 7 november 2022 @ 15:48:
[...]

Bij het interieur pakket zaten die er inderdaad bij. daarmee vervielen wel die mooie half lederen ErgoActive stoelen die standaard in de Business Edition zaten. ik weet dat naast budgettaire redenen dat voor mij toen een reden was om het R-line interieurpakket niet erbij te nemen.

ik heb even de folder van destijds erbij gepakt voor de details:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7Cnv9Hhqj-0ffNSLReEwuvy-n8Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/usTPbJkBx6gbS15a7WshOEQ8.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/suUniIYlZWlxRWwIYb-GjuF6_K0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/teQprvoE7f40R5KSGUW6107g.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekstra
  • Registratie: November 2012
  • Niet online
Weet iemand toevallig wat de laatste software versie is van een 2022 caddy radio?

Ben niet heel erg thuis in de modellen, maar ik heb er 1 zonder navigatie met 2 draaiknoppen links en rechts van het touchscreen. Hardware Id zegt 5h0035867b.

Ik heb problemen met mijn Android auto (start niet) en wil eerst even beide kanten up to date hebben. Zit nu op versie 1766.

En vraag 2, kan ik zo'n update zelf doen? Of moet ik naar de dealer als er een nieuwere versie is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• giovanni2903
updaten kan je niet zelf doen helaas
@Rainesh misschien wel (weet niet of hij nieuwste generatie VW kan doen)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rainesh
Koekstra schreef op maandag 7 november 2022 @ 21:44:
Weet iemand toevallig wat de laatste software versie is van een 2022 caddy radio?

Ben niet heel erg thuis in de modellen, maar ik heb er 1 zonder navigatie met 2 draaiknoppen links en rechts van het touchscreen. Hardware Id zegt 5h0035867b.

Ik heb problemen met mijn Android auto (start niet) en wil eerst even beide kanten up to date hebben. Zit nu op versie 1766.

En vraag 2, kan ik zo'n update zelf doen? Of moet ik naar de dealer als er een nieuwere versie is?
Dealer, er is een nieuwere als het goed is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AE69
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 08:16
Engineer Stewie schreef op vrijdag 4 november 2022 @ 23:45:
[...]

Dus na 12+ jaar, 500k+ km en een Golf 6 highline, Passat break comfortline, Octavia 3 break en Arteon R-line later ga ik iets anders dan VAG rijden. Maar mijn ‘liefde’ voor VW blijft en hoop dat ze in de toekomst terug wat interessantere auto’s op de markt zetten, die ik dan ook nog eens mag kiezen. :Y
VW ID Aero niets voor u?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekstra
  • Niet online
Rainesh schreef op maandag 7 november 2022 @ 22:22:
[...]

Top, thnx!

Weet iemand of de cruise control achteraf nog adaptive is te maken? Ik heb wel de radar voor front assist, maar weet niet welke opties er nog als randvoorwaarde benodigd zijn? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Koekstra schreef op dinsdag 8 november 2022 @ 07:06:
[...]

Top, thnx!

Weet iemand of de cruise control achteraf nog adaptive is te maken? Ik heb wel de radar voor front assist, maar weet niet welke opties er nog als randvoorwaarde benodigd zijn? :?
Moet via de interne shop in de auto zelf. Daar kun je opties kopen etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekstra
  • Niet online
Rainesh schreef op dinsdag 8 november 2022 @ 07:23:
[...]

Moet via de interne shop in de auto zelf. Daar kun je opties kopen etc
Oh nice!
Maar dit kan dus ook als je bijvoorbeeld geen camera oid hebt? Neem aan dat je auto wel aan een aantal voorwaarden moet voldoen qua opties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Engineer Stewie
AE69 schreef op dinsdag 8 november 2022 @ 06:34:
[...]

VW ID Aero niets voor u?
Moest die beschikbaar geweest zijn eind vorig jaar zeker wel. Helaas was dat niet zo, mijn wagen is reeds in December 2021 in bestelling gegaan.

Je had bvb wel de i4 of zelfs de polestar 2, maar dar merk je dat de batterij onder de vloer zit en de achterbank is claustrofobisch, de kinderen zijn namelijk wel wat gewend met een zee van ruimte. Heb dus een SUV met panoramisch dak gekozen, dik tegen mijn zin, maar naar de zin van de kinderen. We zijn mijn top 3 gaan bekijken en de kinderen hebben dan de finale beslissing gemaakt.

Maar met modellen als een VW Aero ID heb ik wel wat hoop op de toekomst. Een sedan EV op een EV platform moet vanbinnen ook wel ruim zijn :+ . Al zijn lengtes van 5-meter ook wel behoorlijk lang, de Arteon is 4m86 en dat raak je toch niet overal even makkelijk kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Koekstra schreef op dinsdag 8 november 2022 @ 07:25:
[...]

Oh nice!
Maar dit kan dus ook als je bijvoorbeeld geen camera oid hebt? Neem aan dat je auto wel aan een aantal voorwaarden moet voldoen qua opties
Achteruit rij Camera moet weer ingebouwd worden, maar acc zou bijvoorbeeld weer wel kunnen zover ik weet. Kijk even in de shop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ButcherJF
  • Laatst online: 24-07 09:20
Ik heb sinds enige tijd (weet niet precies hoe lang) het merkwaardige fenomeen dat ik de bandenspanningcontrole niet kan resetten in mijn Tiguan mj 2020 met MIB2. De knop ‘Set’ ontbreekt domweg in de instellingen. Was in het verleden wel mogelijk, maar nu niet meer. Hij geeft soms aan dat er te weinig lucht in een van de banden zit, maar resetten kan ik dus niks, iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
Restart van je mib systeem al geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
Rainesh schreef op maandag 7 november 2022 @ 22:22:
[...]

Ik heb zelfde onderdeelnummer
Hardware 099
Software 1546

Werkt probleemloos, vind het alleen niet handig op dit kleine scherm die veel te laag zit :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ButcherJF
  • Laatst online: 24-07 09:20
@giovanni2903 Herstart geprobeerd, geen verandering. Volgende week krijgt de auto z’n 60k beurt, dan maar even vragen aan de garagist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-03 15:34

Jazzper

BB4E^Guerilla

ik meldde hier tijdje terug dat mijn 2018 Passat B8 naar garage ging voor kraken uit het onderstel bij drempels etc. Zowel ik, na wat googlen, als de man achter de balie dachten dat het de rubbers van de stabilisatorstang zou zijn, maar het bleken andere rubbers te zijn. Meen draagarm of ophang iets. Eruit gehaald, gecontroleerd op afwijkingen en schade (wat niet zo was anders zouden ze het vervangen), ingevet en stille auto weer voor zolang het duurt.

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AutisticPinguin
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08:16
Had ik ook eens met een Passat B8 2018. Zodra het wat kouder werd. In 2019 een keer laten invetten en in 2021 toen het geluid weer terug kwam nog eens.

• JeeHaaa
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 13-08 09:56
Iemand blij maken met een dode mus.. Zoals eerder gemeld in juli een Golf GTE 8 besteld, die in maart 2023 geleverd zou worden.

Begin september krijg ik plotseling goed nieuws en dat mijn auto al in de week van 24 oktober bij de dealer zou staan. Inmiddels nog steeds niks binnen, volgens de dealer heeft dit te maken met personeelsproblemen in de Bremerhaven.. Dat gaat dadelijk alsnog 2023 worden |:(

https://www.autoblog.nl/n...p-in-duitse-haven-3414926
https://businessam.be/ver...de-toeleveringsproblemen/

[ Voor 14% gewijzigd door JeeHaaa op 10-11-2022 09:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lynx
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:45
Gents, mijn trouwe v70 diesel verkocht en een youngtimer passat b6 2007 gekocht. Relatief goedkoop en wist dat ik nog wat dingetjes moest doen. 1 is de brakke VW touch en rns 310. Ik wil dat dan ook in een keer oplossen door een nieuwe radio aan te schaffen. Alleen zie ik door de bomen het bos niet meer.

Alie Android lookalike ... welke is in vredesnaam goed?
Amazon/BoL Android lookalike ... veel duurder en welke dan?
Een originele RNS510 maar ik vind eigenlijk alleen maar problemen rond noodzaak tot codes en battery-drain na installatie.

Belangrijkste eis is Bluetooth integratie om spotify te streamen en te kunnen bellen.

Heeft iemand adviezen? Ik heb passat forum bekeken maar vind daar ook geen concrete richting.

[ Voor 6% gewijzigd door Lynx op 11-11-2022 09:18 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Voor de Android autoradios is een apart topic, steek daar je licht eens op zou ik zeggen :)

Edit: ik kom ook deze tegen: https://www.uwautoonderde...-Rns-310-Rns-315-Rns-510#
Als je aux ingang werkt ben je voor 50 euro klaar.
Voor de rest kan @Rainesh denk ik wel zeggen in hoeverre een software update van je RNS je problemen kan verhelpen :)

[ Voor 65% gewijzigd door The Eagle op 11-11-2022 13:42 ]

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rainesh
Ik zou een RCD330 erin plaatsen. Heb je gelijk carplay :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johanth
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 07-08-2024
Ik ben (lease) aan het kijken naar een Golf Variant 1.5 eTSI business line plus (eTSI of volledig elektrisch is verplicht). Op dit moment rijd ik een Golf Variant van de 7e generatie.

Hoe zijn de ervaringen met de "sliders" in plaats van echte knoppen voor b.v. de temperatuur en radio-volume bij de Tweakers? Mijn eerste indruk, na er even in te zitten, was "lastig".

Komende week heb ik een proefrit gepland, dus dan weet ik meer. Er zit niet binnenkort een facelift van het model aan te komen, waarbij de bediening wordt verbeterd, vooral in het donker?

(Andere optie is een Skoda Octavia Combi, maar ik begrijp dat die met de eTSI motor op dit moment extreem slecht leverbaar zijn).

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 09:27

GerCor

Zonder dallen geen pieken

johanth schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 19:07:
Ik ben (lease) aan het kijken naar een Golf Variant 1.5 eTSI business line plus (eTSI of volledig elektrisch is verplicht). Op dit moment rijd ik een Golf Variant van de 7e generatie.

Hoe zijn de ervaringen met de "sliders" in plaats van echte knoppen voor b.v. de temperatuur en radio-volume bij de Tweakers? Mijn eerste indruk, na er even in te zitten, was "lastig".

Komende week heb ik een proefrit gepland, dus dan weet ik meer. Er zit niet binnenkort een facelift van het model aan te komen, waarbij de bediening wordt verbeterd, vooral in het donker?

(Andere optie is een Skoda Octavia Combi, maar ik begrijp dat die met de eTSI motor op dit moment extreem slecht leverbaar zijn).

Bedankt!
Ik heb die sliders niet maar vind de ophef ietwat overdreven. Volume regel je via het stuur en temperatuur verander je nauwelijks.

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lynx
@Rainesh @The Eagle

Not that easy. Ik ben duidelijk nog aan het leren. Het is een echte golden oldie namelijk een rns300 met cd wisselaar. Mijn aannames veranderen allemaal. Ik ga weer even verder verdiepen. Mochten jullie me een goede kant op duwen dan heel graag.

Rcd310? Navigatie die ik wel op m'n telefoon. Is er dan geen plug & play? Pfff impuls aankoop van een auto kost nogal wat denkwerk 😂

[ Voor 20% gewijzigd door Lynx op 11-11-2022 19:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rainesh
Lynx schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 19:27:
@Rainesh @The Eagle

Not that easy. Ik ben duidelijk nog aan het leren. Het is een echte golden oldie namelijk een rns300 met cd wisselaar. Mijn aannames veranderen allemaal. Ik ga weer even verder verdiepen. Mochten jullie me een goede kant op duwen dan heel graag.

Rcd310? Navigatie die ik wel op m'n telefoon. Is er dan geen plug & play? Pfff impuls aankoop van een auto kost nogal wat denkwerk 😂
rcd330 is nagenoeg plug and play.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lynx
Wel knap prijzig. Vind ik nogal een bedrag voor een auto die z'n plek nog moet verdienen 😂. Heb een Bt adapter gevonden die op de poort van de cd wisselaar kan. Nu nog het issue oplossen met de touch adapter (verbind met uhv) en dan heb ik mogelijk een quick fix.

Overigens als 330 plug and play is, is de 310 dat dan ook? Wat ik zie is dat ik in beide gevallen een canbus update nodig heb... whatever that is.

[ Voor 22% gewijzigd door Lynx op 11-11-2022 21:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johanth
GerCor schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 19:15:
[...]

Ik heb die sliders niet maar vind de ophef ietwat overdreven. Volume regel je via het stuur en temperatuur verander je nauwelijks.
Dat geldt inderdaad als je alleen in de auto zit, maar mijn medepassagier heeft een enorme hekel aan touch screens en sliders, dus voor haar is het vervelender.

Maandag proefrit, dus dan weet ik meer.

Ik heb ook naar een Skoda Octavia Combi gekeken, maar de Skoda dealer raadde mij aan om eerst maar eens naar een Golf te kijken(!) vanwege de enorme levertijden bij Skoda (er wordt nu al medio 2024 geroepen). De Octavia heeft als voordeel dat veel functies nog gewoon onder echte knoppen zitten.

Het wordt dus waarschijnlijk hoe dan ook een Golf Variant (want de andere keuzes zijn allemaal elektrisch).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Lynx schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 19:27:
@Rainesh @The Eagle

Met Android auto of CarPlay heb je Waze of Google maps gewoon op de headunit staan. En die is, in tegenstelling tot de ingebouwde navi, altijd up to date. Ook Spotify integreert direct met de knoppen aan het stuur enzo. En uiteraard met de carkit.
Bijkomend voordeel: telefoon aansluiten via usb, laadt meteen bij en Flitsmeister kun je standaard op je telefoonscherm hebben. Best of all worlds.

Kom maar onder je steen uit zou ik zeggen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lynx
Heb ik dan geen issues met (wat ik lees) battery drain?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Lynx schreef op zaterdag 12 november 2022 @ 15:52:
Heb ik dan geen issues met (wat ik lees) battery drain?
Je laadt op terwijl ie aan de usb hangt he. Is data aansluiting en laden tegelijkertijd.
Verder: Ligt aan je telefoon. Maar kijk even naar de verhalen die je leest en de datum daarvan. Huidige laadcircuits van telefoons beschermen daar redelijk tegen :)
Laat ik het zo zeggen: mijn android moto G5 plus heb ik sinds begin 2018 en geen noemenswaardige drain van de auto bij mijn weten. Inmiddels is de accu wel iets minder dan toen ie nieuw was, maar dat mag na 5,5 jaar ook wel.
Zou me er niet te druk om maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lynx
😳 begrijpend lezen dan... ik dacht te hebben gevonden dat de radio's de accu van de auto leegtrekken. Met name bij wagens voor 2008 en dat je een canbus adapter nodig hebt. (Klok/klepel). Echter gaat het om battery drain van de telefoon?! Dat ga ik toch helemaal niet gebruiken 😂. Bluetooth/streamen/bellen is key. Is in dat geval een 330 dan plug & play? Geen coderingen ed?

Laat ik de vragen concreet stellen;
Indien ik een rcd 330 aanschaf
1. Moet ik een adapter kabel aanschaffen?
2. Moet ik een gateway/canbus oid hebben?
3. Moet er een VCDS codering gedaan worden?

Indien deze allemaal nee zijn, ga ik er van uit dat ik de 300 er uit kan halen, kabels inpluggen en gaan. Correct?

Dank voor jullie hulp tot dusver!

(Ps, nogmaals gaat om een passat b6 2.0FSI 10-2007 met nu een rns300 radio en touch unit (rood mfa)

Edit:

Is dit ding (https://autoradiospeciali.../canbus-simulator-adapteradapter kabel) dan hetgeen het mogelijk maakt de rcd 330 zonder problemen om te bouwen of moet ik dan alsnog vcds coding?

[ Voor 48% gewijzigd door Lynx op 12-11-2022 22:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scrtz
johanth schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 19:07:

Bedankt!
Rij een Golf 8 GTE. Ik vind de touchknoppen/sliders op het stuur prima, daar mis ik de fysieke knoppen niet. Bij het aanpassen van de temperatuur of het openen van je panoramadak mis ik wel de fysieke knoppen. Je bent toch net te veel afgeleid om je vinger goed te positioneren en de temperatuur aan te passen. Panoramadak open of dicht sliden gaat prima maar ik gebruik vooral de kantelstand, dan moet je dus in het midden van de slider drukken en dat is vrij onhandig tijdens het rijden.

En nee er zit geen facelift aan te komen voor zover bekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Niet online
Scrtz schreef op zondag 13 november 2022 @ 11:51:
[...]

Wellicht dat hij hiernaar refereert?
https://www.autoblog.nl/n...knoppen-terug-yes-3407983

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johanth
Die had ik eerlijk gezegd nog niet gezien.

Vanmorgen heb ik proefgereden in een normale Golf, geen Variant (mijn huidige auto is een Golf Variant 7 uit 2018), en ik vind het eerlijk gezegd niet geweldig. De auto rijdt op zich prima (automaat is even wennen) maar de bediening met die glijstrookjes is een drama. Zeker mijn echtgenote gaat daar niet vrolijk van worden (maar ze heeft ook haar eigen auto, dat scheelt).

Alternatief is de lijst met poolauto's in de gaten houden, om te zien of er een interessante auto voorbij komt.
(ik zou een Golf Variant 7.5 die nog even mee moet in contract prima vinden)

[ Voor 12% gewijzigd door johanth op 14-11-2022 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
Kan, maar dat is meer een aankondiging voor nieuwe modellen die nog moeten uitkomen. Ik zie ze dat niet zomaar even aanpassen in alle huidige modellen met touchknoppen/stuurwielen.
johanth schreef op maandag 14 november 2022 @ 11:21:
[...]

Die had ik eerlijk gezegd nog niet gezien.

Vanmorgen heb ik proefgereden in een normale Golf, geen Variant (mijn huidige auto is een Golf Variant 7 uit 2018), en ik vind het eerlijk gezegd niet geweldig. De auto rijdt op zich prima (automaat is even wennen) maar de bediening met die glijstrookjes is een drama. Zeker mijn echtgenote gaat daar niet vrolijk van worden (maar ze heeft ook haar eigen auto, dat scheelt).

Ik ben geneigd om de vergelijkbare Skoda Octavia Combi met eTSI motor te bestellen. Maar ik begrijp dat nu bestelde Octavia's pas geleverd gaan worden in 2024. Wie zegt me dat de versie die er dan staat nog steeds normale knoppen heeft?

Alternatief is de lijst met poolauto's in de gaten houden, om te zien of er een interessante auto voorbij komt.
(ik zou een Golf Variant 7.5 die nog even mee moet in contract prima vinden)
Volgens mij heeft de Octavia dezelfde bediening voor de temperatuur toch? Of enkel via het scherm? Het is nu ook weer niet dat je zo heel vaak die temperatuur aanpast..

Poolauto's zal denk ik lastig zijn in deze tijd. Dan moet er al een collega weggaan oid. Met de huidige flinke prijsverhogingen rijden er veel mensen graag door met een wat oudere auto icm lagere bijtelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johanth
Ik ben naar een nieuwe Golf Variant 1.5 eTSI aan het kijken (lease); wat is nu eigenlijk de meerwaarde van de Style ten opzichte van de Life Business? Behalve wat andere kleurtjes binnenin en gescheiden zones voor de airco (zitten ook in mijn huidige Golf; maken we nooit gebruik van).

Is de Life Business gewoon een heel aantrekkelijk geprijsde Style, of is er toch een reden om die laatste variant te kiezen?

(Er van uit gaan de dat de Life Business variant nog bestaat, met dezelfde pakketinhoud, wanneer mijn auto eindelijk geproduceerd gaat worden)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

johanth schreef op maandag 14 november 2022 @ 18:19:
Ik ben naar een nieuwe Golf Variant 1.5 eTSI aan het kijken (lease); wat is nu eigenlijk de meerwaarde van de Style ten opzichte van de Life Business? Behalve wat andere kleurtjes binnenin en gescheiden zones voor de airco (zitten ook in mijn huidige Golf; maken we nooit gebruik van).

Is de Life Business gewoon een heel aantrekkelijk geprijsde Style, of is er toch een reden om die laatste variant te kiezen?

(Er van uit gaan de dat de Life Business variant nog bestaat, met dezelfde pakketinhoud, wanneer mijn auto eindelijk geproduceerd gaat worden)
https://configurator.volkswagen.nl/de-nieuwe-golf-variant
De Style is geen bestelbare uitvoering meer, als je nu nieuw bestelt mag je een Life of een Life Business configureren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johanth
The Eagle schreef op maandag 14 november 2022 @ 19:30:
[...]

https://configurator.volkswagen.nl/de-nieuwe-golf-variant
De Style is geen bestelbare uitvoering meer, als je nu nieuw bestelt mag je een Life of een Life Business configureren :)
Ahh ... ik keek nog "ouderwets" in de prijslijst die ik van de site heb gedownload afgelopen week. Ik wist niet dat die zo snel zou verouderen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leffunk
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 06-09 15:43
Passat variant GTE geleverd september 2022. Zit allerlei opties op, zoals Lane-assist, side assist, 360 camera, parkeer - assistent etc. Bij mijn vorige passat variant gebruikte ik eigenlijk steeds Lane assist samen met die optie dat de auto in het midden van de rijstrook werd gehouden.

Maar ik vind nu nergens meer dat hij de auto in het midden moet houden. Nu wijkt hij helemaal naar de lijn om dan in mijn ogen redelijk laat pas te corrigeren, waardoor je weer meer richting midden gaat. In een bocht vb kom je zo weer dicht bij de andere rijstrook vooraleer er weer een kleine correctie volgt.

Is dat ergens toch nog in te stellen dat systeem auto toch midden van rijstrook houdt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjder
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 18-09 10:53
Leffunk schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 16:15:
Passat variant GTE geleverd september 2022. Zit allerlei opties op, zoals Lane-assist, side assist, 360 camera, parkeer - assistent etc. Bij mijn vorige passat variant gebruikte ik eigenlijk steeds Lane assist samen met die optie dat de auto in het midden van de rijstrook werd gehouden.

Maar ik vind nu nergens meer dat hij de auto in het midden moet houden. Nu wijkt hij helemaal naar de lijn om dan in mijn ogen redelijk laat pas te corrigeren, waardoor je weer meer richting midden gaat. In een bocht vb kom je zo weer dicht bij de andere rijstrook vooraleer er weer een kleine correctie volgt.

Is dat ergens toch nog in te stellen dat systeem auto toch midden van rijstrook houdt?
Ik denk dat je dan travel assist aan moet zetten daarmee stuurt de Passat zelf. Dit de meest rechterknop onderaan aan de linkerhelft van het stuur. Zie ook https://www.volkswagen.nl/features/travel-assist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Scrtz schreef op zondag 13 november 2022 @ 11:51:
[...]

Rij een Golf 8 GTE. Ik vind de touchknoppen/sliders op het stuur prima, daar mis ik de fysieke knoppen niet. Bij het aanpassen van de temperatuur of het openen van je panoramadak mis ik wel de fysieke knoppen. Je bent toch net te veel afgeleid om je vinger goed te positioneren en de temperatuur aan te passen. Panoramadak open of dicht sliden gaat prima maar ik gebruik vooral de kantelstand, dan moet je dus in het midden van de slider drukken en dat is vrij onhandig tijdens het rijden.

Vooral dat panoramadak is herkenbaar, wat een drama is het om die kantelstand tijdens het rijden te activeren.

Knopjes op ‘t stuur bevalt me prima. Snap de keus niet helemaal voor een ‘GTE’ stuur of een niet GTE exemplaar, waarom niet vanaf de Style en hoger een touch stuur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
Toppe schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 20:15:
[...]

Vooral dat panoramadak is herkenbaar, wat een drama is het om die kantelstand tijdens het rijden te activeren.

Knopjes op ‘t stuur bevalt me prima. Snap de keus niet helemaal voor een ‘GTE’ stuur of een niet GTE exemplaar, waarom niet vanaf de Style en hoger een touch stuur?
Niet normaal he, je moet gewoon echt omhoog kijken en goed richten met je vinger om juist te drukken, dat zijn echt secondes dat je even compleet de weg verloren bent..

Ja moet meer ‘luxe’ uitstralen i guess, was bij de 7(.5) ook. Daar hadden de luxere modellen het sportstuur a la gti/gte/gtd/R/R-line. Ik vond overigens dat stuur nog het allermooiste.
Afbeeldingslocatie: https://images.autoreview.nl/high/35289161165.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
alleen jammer dat ze zo "snel" slijten, mijn stuur ziet er na 100k km's niet uit :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 07:08

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Het is voor ons (mijn vrouw en ik) tijd om weer eens een andere auto aan te schaffen. Voor haar moet hij vooral praktisch zijn en voor mij ook wel een beetje leuk. 1 van de kandidaten is een mk6 Golf GTI. (max km-stand 120k a 130k)

Echter nu is de vraag is dit een verstandige keuze? Als ik op youtube aankoop-filmpjes kijk is het vooral drama met de motoren. Is dit een verstandige keuze of kan ik beter naar een ander model kijken?

Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super

Pagina: 1 ... 98 ... 140 Laatste