http://tweakers.net/gallery/103719/sys.
Weet ze zeker dat het de auto of de lader is?Rainesh schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 20:35:
Schoonzus heeft een G7.5 GTE en belt me net op dat haar thuislader het niet meer doet. 3x een rood lampje.
Ik weet aardig wat over VAG, maar dit weer niet haha.
Iemand idee? Dat ding resetten?
Publieke paal even proberen. Thuislader afhankelijk van model en aansluiting in de meterkast kan je vaak een aardlekschakelaar omhalen om hem even helemaal spanningloos te maken en na 10 seconden weer terug.
Het is zo een granny charger. Dus zo een 230v stekker oplader.GeeMoney schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 21:44:
[...]
Weet ze zeker dat het de auto of de lader is?
Publieke paal even proberen. Thuislader afhankelijk van model en aansluiting in de meterkast kan je vaak een aardlekschakelaar omhalen om hem even helemaal spanningloos te maken en na 10 seconden weer terug.
Dan kan evengoed de groep eruit liggen natuurlijk. Dat al nagekeken en/of een ander zeker weten werkend stopcontact geprobeerd?Rainesh schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 21:47:
[...]
Het is zo een granny charger. Dus zo een 230v stekker oplader.
Volgens mij heeft die lader zelf ook een beveiliging.
[ Voor 11% gewijzigd door GeeMoney op 09-10-2022 22:33 ]
Zit er een verlengsnoer tussen? Zo ja, probeer eens zonder.Rainesh schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 21:47:
[...]
Het is zo een granny charger. Dus zo een 230v stekker oplader.
A software developer is someone who looks both left and right when crossing a one-way street.
Ik zal dr zeggen om een ander stopcontact te proberen.GeeMoney schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 22:33:
[...]
Dan kan evengoed de groep eruit liggen natuurlijk. Dat al nagekeken en/of een ander zeker weten werkend stopcontact geprobeerd?
Volgens mij heeft die lader zelf ook een beveiliging.
Nee ze heeft een buitenstopcontact aangelegd om haar auto op te laden. Zit geen verlengsnoer tussen.MerijnB schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 22:44:
[...]
Zit er een verlengsnoer tussen? Zo ja, probeer eens zonder.
Is de aarding nog ok?Rainesh schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 22:50:
[...]
Ik zal dr zeggen om een ander stopcontact te proberen.
[...]
Nee ze heeft een buitenstopcontact aangelegd om haar auto op te laden. Zit geen verlengsnoer tussen.
A software developer is someone who looks both left and right when crossing a one-way street.
Zover ik weet wel.
Pakt ze even een lamp. Steekt ze die in de lader....
Mocht die het ook niet doen dan zit je op het verkeerde forum. 😉
Of werkt dat zo niet?
[ Voor 21% gewijzigd door GerCor op 10-10-2022 09:17 ]
Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost
Wel Engelse handleiding, maar los van de functie toets zijn ze vrij gelijk volgens mij. Weet wel dat t ding ongelofelijk strak op aarde zit, als ie vindt dat t niet goed is doet ie niks (denk aan een halfbakken verlengsnoer bv.)
![]() | ![]() |
3960wp SE | Model Y RWD
Ik snap exact wat je bedoelt maar je snapt niet exact wat ik bedoel, hahaha.AE69 schreef op zondag 2 oktober 2022 @ 18:29:
[...]
Iedere fabrikant heeft een andere kijk op UX
[...]
Wat had jij verwacht dat er ging gebeuren? Dat het nog steeds op pauze bleef en het pas ging afspelen als je op je telefoon op afspelen/volgende/vorige knop indrukte?
[...]
Ik snap niet hoe je constante audio stream wil als jij zelf het pauze zet dmv pauze knop en het weer hervat door aan de volume knoppen te zitten?
Waarom zit je met je telefoon te spelen tijdens het rijden?Je hebt toch de belangrijkste functionaliteit via de MMI van je MIB?
Ik weet ook niet hoe ik het beter onder woorden moet brengen, maar laat ik een concreet voorbeeld geven.
Als ik dus een liedje (spotify oid) pauzeer, mute mijn radio. Opzich niet erg zou je denken, maar mijn Flitsmeister of Google Maps/oid meldingen komen ook niet meer door! Dat is eigenlijk wat ik bedoel
In de auto uitloggen en via de App verwijderen is afdoendeDennisdn schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 13:59:
Volgende week is het moment gekomen dat ik (met flinke tegenzin) de 7.5 moet gaan inleveren omdat de leasetermijn voorbij is. Wat en hoe moet ik allemaal ontkoppelen voor Carnet en WeConnect? Gewoon uitloggen voldoende om de volgende berijder er niet mee op te zadelen?

3960wp SE | Model Y RWD
Huidige (lease) auto is een Volkswagen T-Roc 1.5 R-Line
Deze verloopt per 07-12 en heb ik in Maart een Golf Variant besteld.
Nu zou die in week 41 worden geleverd maar is het uitgesteld naar week 47
Ik heb het idee dat het pas rond februari 2023 word geleverd, maar ben wel benieuwd of de nieuwe VW autos met alle opties die je hebt besteld worden geleverd?
Zelf heb ik een redelijke basis auto "Style" zonder Harman Kardon of heads up display
Meerdere collega's hebben namelijk gehad dat opties ontbraken
Ook vind ik het jammer dat je niet zelf de status kan bekijken, of is daar een manier voor? Heb alleen een kom nummer
PSN: MGFlexican.
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Mocht je Android auto gebruiken, check daar de opties van. Dikke kans dat het daar zit234FaTaLiTy schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 10:23:
[...]
Ik snap exact wat je bedoelt maar je snapt niet exact wat ik bedoel, hahaha.
Ik weet ook niet hoe ik het beter onder woorden moet brengen, maar laat ik een concreet voorbeeld geven.
Als ik dus een liedje (spotify oid) pauzeer, mute mijn radio. Opzich niet erg zou je denken, maar mijn Flitsmeister of Google Maps/oid meldingen komen ook niet meer door! Dat is eigenlijk wat ik bedoel
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
| VW Golf MK7 GTI Performance 2015 2.0 TSI 340pk | Samsung Galaxy S23 | PC | PS5: Gi0vanni2903 |
Bij 210k km pas.Engineer Stewie schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 13:22:
Mijn 'stokoude' Arteon moet nog even een onderhoudje hebben. Wordt de distributieriem van een 2.0TDI 150pk op 120k km vervangen? Zou wel een kostelijke grap kunnen zijn aangezien de voorste remschijven ook vervangen moeten worden (eigenlijk al 20k km terug...).
Dat haalt die nooit. Anders rij ik hem zelf het kanaal in

Heb ik nietThe Eagle schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 12:59:
[...]
Mocht je Android auto gebruiken, check daar de opties van. Dikke kans dat het daar zit
dus dat kan het niet zijn haha.
Gaat echt puur om de normale bluetooth functie.
Ik hoop nog steeds op een firmware update maar word er niet wijs uit (MIB1, weinig over te vinden)
Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

[ Voor 9% gewijzigd door giovanni2903 op 18-10-2022 20:54 ]
| VW Golf MK7 GTI Performance 2015 2.0 TSI 340pk | Samsung Galaxy S23 | PC | PS5: Gi0vanni2903 |
Zeker, ik rij alweer een maandje in een Cupra Formentor 310.Famous schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 15:39:
@Vissa66 Al geslaagd?
Of is zwart geen optie?
[Afbeelding]
M3P 24'
Ik ben niet erg thuis bij VW, maar dit bedrijf bijvoorbeeld heeft een aantal nieuwe Caddy's die R line zijn uitgevoerd. Geen idee wat het verschil is met een gewone, maar de configurator van VW zelf heeft helemaal geen keus in R-Line.
https://autounit.nl/voorraad/
Is hier iets achteraf aan gedaan? Of zijn ze nou echt origineel zo?
Ze hebben een nieuwe benzine automaat staan waar ik mogelijk interesse in heb, alleen daar is het weer raar dat ze de foto's van de stoelen enkel als voorbeeld er bij hebben staan. De stoelen die er daadwerkelijk in staan zijn ook echt anders (heb foto's opgevraagd)
https://voorraad.autodata...line/occ17992890-8958f9f8
Overigens zijn de wielen van een golf, en de originele wielen die er onder zitten zijn stalen velgen met wieldoppen. Dan vind ik dus ook weer een beetje gek voor een Caddy met praktisch alle opties
Ik ga ze vanmiddag even bellen, maar wil even weten wat er wel en niet helemaal klopt. Voor mij zijn het wel een beetje rode vlaggetjes

Edit: ik weet dat de auto uit Zweden komt, dus wellicht is het daar een optie, maar dat kan ik niet vinden.
Ook is het gek dat ze met 160 pk adverteren, wat hij dus alleen heeft nadat hun hem hebben laten chippen. Ja dat snap ik allemaal wel, maar waarom adverteren ze niet gewoon met een auto zoals ie is?

[ Voor 12% gewijzigd door Koekstra op 19-10-2022 08:20 ]
Een Caddy is/was een bestelbusje uitvoering van een Golf/Polo (kijk maar naar de oude modellen).Koekstra schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 08:14:
Is er iemand bekend met de R-Line op een Caddy?
Ik ben niet erg thuis bij VW, maar dit bedrijf bijvoorbeeld heeft een aantal nieuwe Caddy's die R line zijn uitgevoerd. Geen idee wat het verschil is met een gewone, maar de configurator van VW zelf heeft helemaal geen keus in R-Line.
Het lijkt er op dat ze de Pretoria velgen van een Golf 7 er onder hebben gemonteerd, paar spoilers, andere voorbumper? Stoelen opnieuw laten bekleden (kan ook bij nieuw bestellen, voor lagere bijtelling). En Voila! U heeft een Caddy R(acing)-line
Ja precies. Maar dat zou dus betekenen dat ze een nieuwe auto importeren en daar dan gelijk aan aan gaan schroeven?AE69 schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 08:22:
[...]
Een Caddy is/was een bestelbusje uitvoering van een Golf/Polo (kijk maar naar de oude modellen).
Het lijkt er op dat ze de Pretoria velgen van een Golf 7 er onder hebben gemonteerd, paar spoilers, andere voorbumper? Stoelen opnieuw laten bekleden (kan ook bij nieuw bestellen, voor lagere bijtelling). En Voila! U heeft een Caddy R(acing)-line
Enfin, de bumpers en spoiler zijn dus zo nooit origineel geleverd op de Caddy?
Heb even gekeken, maar er zit gewoon een aftermarket lip onder de bumper, en een spoiler achterop. Verder lijkt het wel de originele bumper.
Stoelen zullen wel voorbeeldfoto's zijn omdat ze naar de stoffeerder waren gok ik, en ze toch iets wilde laten zien. Er zit namelijk een oranje autounit label aan gestikt.
Dat is dan nog wel te verklaren allemaal.
[ Voor 21% gewijzigd door Koekstra op 19-10-2022 08:44 ]
Heeft het 0km op de teller? Het kan een jonge schade auto zijn en dat ze het gepimpt hebben om een hogere verkoopprijs te vragenKoekstra schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 08:30:
[...]
Ja precies. Maar dat zou dus betekenen dat ze een nieuwe auto importeren en daar dan gelijk aan aan gaan schroeven?
Nee er staat 113 km op de teller, dus is echt een nieuwe. In het geval van die benzine uitvoering dan. Ze hebben ook een aantal jong gebruikte omgebouwd tot 'R-Line look'AE69 schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 08:50:
[...]
Heeft het 0km op de teller? Het kan een jonge schade auto zijn en dat ze het gepimpt hebben om een hogere verkoopprijs te vragen
Ja ik ben bekend met de Caddy, verkoop ze (werk bij een VW bedrijfswagendealer) en de 'R-Line' is iets wat ze zelf hebben verzonnen.Koekstra schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 08:14:
Is er iemand bekend met de R-Line op een Caddy?
https://autounit.nl/voorraad/
Is hier iets achteraf aan gedaan? Of zijn ze nou echt origineel zo?
Ze hebben een nieuwe benzine automaat staan waar ik mogelijk interesse in heb, alleen daar is het weer raar dat ze de foto's van de stoelen enkel als voorbeeld er bij hebben staan. De stoelen die er daadwerkelijk in staan zijn ook echt anders (heb foto's opgevraagd)
https://voorraad.autodata...line/occ17992890-8958f9f8
Overigens zijn de wielen van een golf, en de originele wielen die er onder zitten zijn stalen velgen met wieldoppen. Dan vind ik dus ook weer een beetje gek voor een Caddy met praktisch alle opties
Ik ga ze vanmiddag even bellen, maar wil even weten wat er wel en niet helemaal klopt. Voor mij zijn het wel een beetje rode vlaggetjes
Edit: ik weet dat de auto uit Zweden komt, dus wellicht is het daar een optie, maar dat kan ik niet vinden.
Ook is het gek dat ze met 160 pk adverteren, wat hij dus alleen heeft nadat hun hem hebben laten chippen. Ja dat snap ik allemaal wel, maar waarom adverteren ze niet gewoon met een auto zoals ie is?
- De frontspoiler en achterspoiler zijn er naderhand opgezet.
- Leder wordt ook door PON altijd achteraf gedaan
- Velgen zijn niet origineel van de Caddy.
- Caddy is gechipt.
Jou aannames kloppen dus allemaal ja. Wordt steeds vaker gedaan omdat er een groeiende markt naar is.Koekstra schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 08:30:
[...]
Ja precies. Maar dat zou dus betekenen dat ze een nieuwe auto importeren en daar dan gelijk aan aan gaan schroeven?
Enfin, de bumpers en spoiler zijn dus zo nooit origineel geleverd op de Caddy?
Heb even gekeken, maar er zit gewoon een aftermarket lip onder de bumper, en een spoiler achterop. Verder lijkt het wel de originele bumper.
Stoelen zullen wel voorbeeldfoto's zijn omdat ze naar de stoffeerder waren gok ik, en ze toch iets wilde laten zien. Er zit namelijk een oranje autounit label aan gestikt.
Dat is dan nog wel te verklaren allemaal.
[ Voor 17% gewijzigd door Scrtz op 19-10-2022 08:56 ]
Verklaard ook meteen waarom de ene Caddy R-Line de andere niet is.Scrtz schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 08:55:
[...]
Ja ik ben bekend met de Caddy, verkoop ze (werk bij een VW bedrijfswagendealer) en de 'R-Line' is iets wat ze zelf hebben verzonnen.
- De frontspoiler en achterspoiler zijn er naderhand opgezet.
- Leder wordt ook door PON altijd achteraf gedaan
- Velgen zijn niet origineel van de Caddy.
- Caddy is gechipt.
[...]
Jou aannames kloppen dus allemaal ja. Wordt steeds vaker gedaan omdat er een groeiende markt naar is.
Kijk je even rond op internet hebben alle aanbieders er wel iets anders van gemaakt.
Degene uit het laatste voorbeeld vond ik wel netjes gedaan, alleen die rode stiksels op de stoelen ziet er niet uit.
LG OLED G5 65" | Playstation 5 Pro LE | Nintendo Switch OLED | Sonos Arc Ultra Sub 4 | 2x Sonos Five Sub Gen 3 | Philips PureProtect Pro 4200 | VW Golf MK 7.5
De Enige officiële uitvoeringen waren de 1ST Edtion die ze een aantal maanden na de introductie de Exclusive Edition hebben genoemd. In NL heeft PON dan weer zijn eigen '75 Edition' verzonnen maar dat is niet veel meer dan een paar extra affabriek opties en een eigen ontworpen leerpakket.ZesBarkiePK schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 09:00:
[...]
Verklaard ook meteen waarom de ene Caddy R-Line de andere niet is.
Kijk je even rond op internet hebben alle aanbieders er wel iets anders van gemaakt.
Degene uit het laatste voorbeeld vond ik wel netjes gedaan, alleen die rode stiksels op de stoelen ziet er niet uit.
Mijn smaak is het ook niet.ZesBarkiePK schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 09:00:
[...]
Verklaard ook meteen waarom de ene Caddy R-Line de andere niet is.
De stoelen die in de caddy zitten waar ik mogelijk interesse in heb zijn deze
:strip_exif()/f/image/8dbe1njNFefSVobLMVD8PNWr.jpg?f=fotoalbum_large)
Hier wordt ik al een stuk meer gelukkig van
Jammer van die smalle armsteun.Koekstra schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 09:22:
[...]
Mijn smaak is het ook niet.
[Afbeelding]
Wij hebben in onze Caddy ook deze laten plaatsen bij bestellen maar het is echt een smal, iel ding
Wel stevig, dat dan weer wel!
https://www.alba-automoti...tegory/vw-bedrijfswagens/Koekstra schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 09:22:
[...]
[Afbeelding]
Dit is de officiele leverancier van PON
Opzich ziet een full ootion caddy er echt wel dik uit, heeft geen rline pakket nodig en uiteraard hebben maxton etc ook genoeg om er nog op te schroeven.
De auto die je op t ook hebt ziet er wel mooi uit, vette stoelen 👌🏼
Hier is het een Exclusive Edition, het is maar net welk naampje je het beestje geeft.giovanni2903 schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 13:07:
Ik zie ze ook wel is rijden met rline badges etc, maar officieel bestaat een caddy rline dus niet. Weer wat geleerd
Opzich ziet een full ootion caddy er echt wel dik uit, heeft geen rline pakket nodig en uiteraard hebben maxton etc ook genoeg om er nog op te schroeven.
De auto die je op t ook hebt ziet er wel mooi uit, vette stoelen 👌🏼
Nieuwprijs van de Caddy is overigens hoger dan de Polo.
En dan hebben wij bij aflevering nog gekozen voor alu dakdragers en dus de armsteun

[ Voor 9% gewijzigd door turkeyhakan op 25-10-2022 07:50 ]
Nee enkel hybrides (geen mild hybrid) en volledig elektrische voertuigen.turkeyhakan schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 07:50:
Ik krijg een nieuwe Golf Variant van de zaak. Kun je deze op afstand verwarmen? Betreft een 1.0 tsi in de Life uitvoering.
Wat een verschil, zachter rijden, zachter schakelen en een streeltje over de rempedaal laat je stilstaan.
Kan dus de laatste 3 maanden met een gerust hart op pad.
Dan is hij 60 maanden en moet hij sowieso ingeleverd worden, meteen ook de auto die ik het langst gereden zal hebben.
Nee ik zelf niet maar ervaring leert tot nu toe dat het niet altijd even betrouwbaar is, dus wel goed mogelijk..nico445 schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 18:07:
Toevallig meer mensen problemen met profielen van dat we connect gebeuren? Ik rij nu een gloednieuwe Polo maar opeens was mn naam uit het scherm en krijg hem ook niet meer ingelogd..
Mijn Golf heeft hiervoor 2 dagen bij de dealer gestaan, succesnico445 schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 18:07:
Toevallig meer mensen problemen met profielen van dat we connect gebeuren? Ik rij nu een gloednieuwe Polo maar opeens was mn naam uit het scherm en krijg hem ook niet meer ingelogd..

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!
Gelukkig een shortlease dus dan maar zonder m'n naam in het displayToppe schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 11:41:
[...]
Mijn Golf heeft hiervoor 2 dagen bij de dealer gestaan, succes
De weg en overige weggebruikersmathman schreef op zondag 30 oktober 2022 @ 16:58:
Ik ga eind deze week een proefrit maken in een Passat GTE van eind 2016. Zijn er nog dingen waar ik specifiek op moet letten? Auto heeft ongeveer 60k gelopen
Haha, goeie 😂
Ik zal iets uitgebreider zijn, waar ik al naar ga kijken:
-sw versies van het systeem en eens zien of ze dat voor mij willen updaten (kan/mag een universele garage dat?)
-verschillende modi proberen (elektrisch, hybride, GTE) en eens zien of we al en beetje het verbruik kunnen inschatten
-kijken of er meerdere laders zijn (granny waarschijnlijk niet, type 2 voor aan de laadpaal wel)
-onderhoud en mogelijk schade
-alle knopjes uitproberen, ook achter
-kijken of ie wel lekker zit en rijdt (ik heb afgelopen woensdag een R-line als test gereden, dus daar heb ik al een goede indicatie over)
Zie ik nog iets obvious over het hoofd?
Zorgen dat je de beurt die bij 60k hoort (als in, nieuwe versnellingsbakolie) er ook bij krijgt. Verder inderdaad de verschillende modi proberen, kijken of het schuifdak goed werkt, of je remschijven niet verroest zijn, wat drempels nemen ivm kraken in het onderstel, etc. Er zitten volgens mij gewoon 2 laders bij (iig vaak genoeg gezien). En aansluitend op het eerste wat ik zei, of hij ook fijn schakelt door de versnellingen heen.mathman schreef op zondag 30 oktober 2022 @ 16:58:
Ik ga eind deze week een proefrit maken in een Passat GTE van eind 2016. Zijn er nog dingen waar ik specifiek op moet letten? Auto heeft ongeveer 60k gelopen
Er was iets waardoor ik mijn Golf GTE bij 60k afscheid heb genomen en dat was volgens mij als je problemen met de DSG bak zou krijgen, gaat je € 11k kosten. Ook het hybride systeem (vooral de software) en lekkage zijn punten van de GTE.mathman schreef op zondag 30 oktober 2022 @ 16:58:
Ik vond de verwarming zo ruk van de GTE door de eco stand waardoor oa de airco nooit uitging (had lekkage dus steeds beslagen ramen, ook binnen 5 min na parkeren) en als je de verwarming nodig had, werkt dat vaak niet of je trok de batterij zo leeg.
Let goed op de banden want de Conti had k ik binnen 8k km plat terwijl Dunlop makkelijk 20k km haalde.
Iemand in de keuken van VW zei al dat je geen GTE moest hebben, wel onder garantie maar niet buiten garantie. Alles is zo schreeuwend duur en kostbaar omdat de aandrijftrein heel erg duur is. Techniek laat ook nog vaak te wensen over want Toyota heeft de techniek beter onder de knie, alleen Toyota en vooral de CVT, hmmmm, het werkt wel een stuk beter dan VW het voor elkaar heeft gekregen. De Corolla waarin ik laatst reed met high power 2 liter, is toch wel heel erg leuk, alleen radio/navigatie heeft Toyota slecht voor elkaar.
[ Voor 27% gewijzigd door itsalex op 31-10-2022 12:45 ]
I hit the CTRL key, but I'm still not in control!
Remschijven roesten toch bij de eerste de beste regenbui? Dat rem je er telkens zo af.J0YR1D3R schreef op zondag 30 oktober 2022 @ 20:12:
[...]
Zorgen dat je de beurt die bij 60k hoort (als in, nieuwe versnellingsbakolie) er ook bij krijgt. Verder inderdaad de verschillende modi proberen, kijken of het schuifdak goed werkt, of je remschijven niet verroest zijn, wat drempels nemen ivm kraken in het onderstel, etc. Er zitten volgens mij gewoon 2 laders bij (iig vaak genoeg gezien). En aansluitend op het eerste wat ik zei, of hij ook fijn schakelt door de versnellingen heen.
DSG olie is bij mijn auto (Arteon diesel) pas op 120k vervangen.
LG OLED G5 65" | Playstation 5 Pro LE | Nintendo Switch OLED | Sonos Arc Ultra Sub 4 | 2x Sonos Five Sub Gen 3 | Philips PureProtect Pro 4200 | VW Golf MK 7.5
Bijna allemaal 0W20 tegenwoordig bij VAG, en longlife bestaat niet echt meer bij de nieuwere wagens. Interval gaat op basis van gereden kilometers/olieverbruik en veel korte/lange stukken.J0YR1D3R schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 10:48:
@ZesBarkiePK het voordeel is wel weer dat het dan geen dure long-life olie isEn wanneer je kijkt naar een normale 1.4TSI in combinatie met een DSG je maar moet hopen dat dat heel blijft.. Alles heeft voor- en nadelen.
Ik heb op 120k olie ververst met oliefilter enzo, dsg-bak olie en nieuwe remblokken vooraan.J0YR1D3R schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 10:30:
@Engineer Stewie Een GTE heeft ook de optie om regeneratief te remmen (B-stand). Daardoor gebruik je je remmen veel minder dan normaal en hoef je ook minder hard te remmen. Uiteindelijk kun je dat er dan niet meer af remmen. Bij de GTE moet de DSG olie elke 60k en elke 15k nieuwe "normale" olie.
Werkgever is 710€ excl BTW kwijt.
Belachelijk duur voor een VW.
Is 0W20 niet extreem dunne olie? De VW dealer heeft dat er namelijk bij mij ook een keer ingestopt.Scrtz schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 11:48:
[...]
Bijna allemaal 0W20 tegenwoordig bij VAG, en longlife bestaat niet echt meer bij de nieuwere wagens. Interval gaat op basis van gereden kilometers/olieverbruik en veel korte/lange stukken.
Ik gebruik zelf liever 0W30.
Ik heb hem inmiddels voor de deur staan! M'n eerste VAGKoekstra schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 09:22:
[...]
[Afbeelding]
Heb wel de originele wielen er onder laten zetten, en de lip haal ik er onder vandaan waarschijnlijk. Mijn smaak is het niet. Wellicht dat ik 'm laat zitten als 'eerste schade vanger'
:strip_exif()/f/image/Qja19v4wJBhnfX3lRWIxAIgH.jpg?f=fotoalbum_large)
De mijne moet gewoon om de 30k een oliewissel hoor. Gewoon longlife dus.Scrtz schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 11:48:
[...]
Bijna allemaal 0W20 tegenwoordig bij VAG, en longlife bestaat niet echt meer bij de nieuwere wagens. Interval gaat op basis van gereden kilometers/olieverbruik en veel korte/lange stukken.
2021 Golf Style 1.5 eTSI lime yellow|Iphone 15 pro 1Tb
Oh excuses, dan is dat enkel zo bij de bedrijfswagens. Ik dacht dat ze dit ook bij personenwagens hadden doorgevoerd.EvoII schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 19:08:
[...]
De mijne moet gewoon om de 30k een oliewissel hoor. Gewoon longlife dus.
Enfin, ik heb nu een 2e afspraak bij de garage want allemachies wat kraakt die auto over drempels. Alsof je in een oude postkoets met bladveren zit. Ze hebben er twee weken terug naar gekeken en een rondje gereden. Kwam bij de balie: ja we horen wel iets. Ik: iets? Dat kan je niet missen.
Nu voor volgende week een nieuwe afspraak waar ze verder gaan kijken. Nu hoorde ik van diverse Passat rijders soortgelijke verhalen. Is dit een typische Passat kwaal? Haalt voor mij de lol er wel een beetje af van het (relatief) nieuw rijden.
webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl
Maar als je garage een dealer is, rij naar een andere dealer. Dit moet gewoon bekend zijn bij een monteur bij een dealer.
Golf ook, en ik had er al vrij snel last van. De rubbers zijn een paar keer ingevet door de dealer, maar binnen een jaar kwam het gekraak weer terug. Toen bij 60K bij een andere garage een Powerflex pakket gekocht. Nooit meer last van gehad. Die draagarm rubbers slijten gewoon super snel.The Eagle schreef op dinsdag 1 november 2022 @ 13:16:
Kraken over drempels is inderdaad een Passat kwaaltje. Even uit mijn hoofd een kwestie van invetten van de stabilisatie en dan is het grotendeels weg. Meestal met name de voorkant.
Maar als je garage een dealer is, rij naar een andere dealer. Dit moet gewoon bekend zijn bij een monteur bij een dealer.
Het is een halve dealer: Broekhuis Volvo/Ford. Hoewel Broekhuis elders ook VW voert. Met half bedoel ik het merk, niet het bedrijfThe Eagle schreef op dinsdag 1 november 2022 @ 13:16:
Kraken over drempels is inderdaad een Passat kwaaltje. Even uit mijn hoofd een kwestie van invetten van de stabilisatie en dan is het grotendeels weg. Meestal met name de voorkant.
[ Voor 4% gewijzigd door Jazzper op 01-11-2022 14:41 ]
webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl
Hier afgelopen juni een Golf GTE FL gekocht. Wat ik mee zou nemen;mathman schreef op zondag 30 oktober 2022 @ 18:35:
[...]
Haha, goeie 😂
Ik zal iets uitgebreider zijn, waar ik al naar ga kijken:
-sw versies van het systeem en eens zien of ze dat voor mij willen updaten (kan/mag een universele garage dat?)
-verschillende modi proberen (elektrisch, hybride, GTE) en eens zien of we al en beetje het verbruik kunnen inschatten
-kijken of er meerdere laders zijn (granny waarschijnlijk niet, type 2 voor aan de laadpaal wel)
-onderhoud en mogelijk schade
-alle knopjes uitproberen, ook achter
-kijken of ie wel lekker zit en rijdt (ik heb afgelopen woensdag een R-line als test gereden, dus daar heb ik al een goede indicatie over)
Zie ik nog iets obvious over het hoofd?
- Nagaan 'GOM' range. Hoewel dit lastig is, daar dit tevens gebaseerd is op rijgedrag, condities etc. maar geeft vaak wel een gevoel aan hoe je elektrische range er bij staat.
Makkelijkste is airco en ventilatie/ verwarming uit en nagaan wat de 'GOM' aangeeft bij vol.
- Hoe schakelt de auto in hybride stand tussen elektrisch en ICE, moet nagenoeg naadloos zijn.
- Schakelgedrag DSG, tevens nagenoeg naadloos zijn, op de bekende DSG trekjes na (zoals langzaam rijden etc. wat af en toe wat horkerig kan zijn)
- Op de brug bekijken > ophanging, schades, accu pakket
- Terugroep acties nagaan, Golf had bijvoorbeeld een accu pakket wat (opnieuw) gekit moest worden, rubber rondom laadpoort etc.
- Remmerij nagaan, door weinig gebruik zéér gevoelig voor roest (vooral achter)
- Beurten/boekjes/facturen door akkeren, geeft beeld over historie
- Banden controleren, voorbanden vreten GTE's voor ontbijt en geeft beeld historie onderhoud
Rij ook zeker eens een lange(re) rit, met stuk snelweg, tussendoor en stadsverkeer en kijk hoe de auto zich gedraagt. Buiten dat houdt rekening mee dat als iets in de aandrijflijn stuk gaat, je potentieel veel geld verder bent. Buiten dat, hier een uitermate tevreden rijder. Hier op de afgelopen 7dkm 4,5l/100km gereden en dat is inclusief vakantie met hutkoffer, volledige bepakking en zonder laden.
edit; Oh en wat betreft de negativiteit over GTE's in het algemeen.. Ja je hebt er een aantal met enorme pech, maar er zijn er zat die zonder moeite over de 2 ton gedraaid hebben.
Ik zou persoonlijk meer angst hebben voor de DQ200

[ Voor 5% gewijzigd door Xrypta op 01-11-2022 15:45 ]
3960wp SE | Model Y RWD
Golf 6? Check. Octavia? Check. Golf 7.5? Check. Passat? Check. Ze hebben het allemaal en het invetten werkt, maar vaak voor maar een korte tijd. Ik heb het zelf eigenlijk al een beetje opgegeven na al die jaren proberen een oplossing te vinden (toen lease) en privé moet ik er eigenlijk nog eens achteraan. Maar ik moet nog een zaak vinden die zoiets kan doen zonder dat het moeilijk is of de hoofdprijs kost.The Eagle schreef op dinsdag 1 november 2022 @ 13:16:
Kraken over drempels is inderdaad een Passat VAG kwaaltje.
2021 Golf Style 1.5 eTSI lime yellow|Iphone 15 pro 1Tb
Persoonlijk; paars, vanwege het gepiep van zwart en stukje comfort.EvoII schreef op dinsdag 1 november 2022 @ 18:48:
Mocht de mijne krakende rubbers krijgen laat ik direct alles vervangen voor powerflex rubbers. Daar zijn volgens mij ook meerdere soorten in. Welke kan je die het beste hebben?
3960wp SE | Model Y RWD
Anyway, muziek aan en je hoort het niet meer. En op de snelweg liggen geen drempels
Ik ben een beetje aan het kijken voor een nieuwe stationwagon en ben wel gecharmeerd van de Volkswagen Golf Variant.
Momenteel heb ik een 1.4L Golf Variant met 122 pk en dat is prima. Een mooi compromis tussen voldoende vermogen en zuinig. Op vakantie huur ik regelmatig een auto en ik neem dan vaak de goedkopere opties. Dit zijn vaak auto's met een beperkt vermogen en ik erger mij dan ook dood aan dat bij elke kleine heuvel de snelheid flink teruggaat. Of dat bij een inhaalmanouvre het gewoonweg erg lang duurt. Ik wil dus wel iets met voldoende vermogen en wat ik nu heb ik is prima.
Ik kijk een beetje naar een auto van 4 jaar oud en dan heb je de 1.0L Golf (3 cilinder) en de 1.4L.
In eerste instantie keek ik alleen naar de 1.4L want 1.0L is echt te weinig en ik wil niet bovengenoemde hebben in mijn eigen auto.
Maar als ik kijk naar de specs dan zie ik bij de 1.0L:
:fill(white):strip_exif()/f/image/6DneC38ZMlM03ORlexZI7nKJ.png?f=user_large)
En bij de 1.4L:
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/aMRiilr73pMZ9Dal0Rel5x9H.jpg?f=user_large)
Lijken mij erg kleine verschillen...
Maar nog vreemder: de 1.0 rijdt 1 op 19 en de 1.4 zelfs zuiniger: 1 op 20.
En koppel is hetzelfde.
(bron: autowereld)
Sluit ik de 1.0 dus onterecht uit? Zijn vaak wel goedkoper.
Wie kan een paar zinnige opmerkingen plaatsen?
1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.
Ik zou de 1.4 TSI 125pk sowieso achterwege laten, dan zou ik de 3 cilinder pakken. Mijn voorkeur zou juist eerder uitgaan naar de 1.4/1.5 tsi met 140/150pk, die zijn voorzien van ACT (active cilinder technology) waarbij op constante snelheid 2 van de 4 cilinders uitgeschakeld worden. Op de rijksweg haalde ik daar makkelijk 1 op 25 mee (1.5 tsi 150pk handbak).Galois schreef op donderdag 3 november 2022 @ 10:19:
Ik weet heel weinig van auto's. Jullie hier heel veel, dus daarom mijn eenvoudige vraag hier.
Ik ben een beetje aan het kijken voor een nieuwe stationwagon en ben wel gecharmeerd van de Volkswagen Golf Variant.
Momenteel heb ik een 1.4L Golf Variant met 122 pk en dat is prima. Een mooi compromis tussen voldoende vermogen en zuinig. Op vakantie huur ik regelmatig een auto en ik neem dan vaak de goedkopere opties. Dit zijn vaak auto's met een beperkt vermogen en ik erger mij dan ook dood aan dat bij elke kleine heuvel de snelheid flink teruggaat. Of dat bij een inhaalmanouvre het gewoonweg erg lang duurt. Ik wil dus wel iets met voldoende vermogen en wat ik nu heb ik is prima.
Ik kijk een beetje naar een auto van 4 jaar oud en dan heb je de 1.0L Golf (3 cilinder) en de 1.4L.
In eerste instantie keek ik alleen naar de 1.4L want 1.0L is echt te weinig en ik wil niet bovengenoemde hebben in mijn eigen auto.
Maar als ik kijk naar de specs dan zie ik bij de 1.0L:
[Afbeelding]
En bij de 1.4L:
[Afbeelding]
Lijken mij erg kleine verschillen...
Maar nog vreemder: de 1.0 rijdt 1 op 19 en de 1.4 zelfs zuiniger: 1 op 20.
En koppel is hetzelfde.
(bron: autowereld)
Sluit ik de 1.0 dus onterecht uit? Zijn vaak wel goedkoper.
Wie kan een paar zinnige opmerkingen plaatsen?
Interessant. Ik zal mij daar ook in verdiepen. Al is het wel zo dat die 150 pk auto's echt wel 2-3k duurder zijn... (??) dat is ook wel een dingetje hoor...Scrtz schreef op donderdag 3 november 2022 @ 10:25:
[...]
Ik zou de 1.4 TSI 125pk sowieso achterwege laten, dan zou ik de 3 cilinder pakken. Mijn voorkeur zou juist eerder uitgaan naar de 1.4/1.5 tsi met 140/150pk, die zijn voorzien van ACT (active cilinder technology) waarbij op constante snelheid 2 van de 4 cilinders uitgeschakeld worden. Op de rijksweg haalde ik daar makkelijk 1 op 25 mee (1.5 tsi 150pk handbak).
1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.
Ik zou zelf ook zeggen, kijk naar 1.4/1.5 motoren. Ik ben zelf voor een Leon gegaan ipv. een Golf met oog op het prijsverschil. Die overweging kun je wellicht ook op het lijstje zetten.Galois schreef op donderdag 3 november 2022 @ 10:52:
[...]
Interessant. Ik zal mij daar ook in verdiepen. Al is het wel zo dat die 150 pk auto's echt wel 2-3k duurder zijn... (??) dat is ook wel een dingetje hoor...
Edit: octavia is wellicht ook interessant.
[ Voor 4% gewijzigd door TMobile op 03-11-2022 10:55 ]
De suggesties om naar een 1.4/1.5 te kijken zou ik dan ook zeker meenemen.
Sure, ze hebben voldoende vermogen, maar omdat het 3 cylinders zijn moeten die 3 harder werken. De 1.0 zou zuiniger moeten zijn, maar als ze flink moeten werken (zeg veel snelweg) dan merk je dat vrij snel in verbruik.
Dus niet zomaar van gemiddelden uit gaan.
Zijn ook fijne zuinige auto's die bovendien zeer betrouwbaar zijn.
-geen elektrische achterklep, terwijl daar wel mee geadverteerd was;
-geen DAB, ook mee geadverteerd. Niet een dealbreaker --> AA en gewoon spotify of een tuner app doen wonderen en anders retrofitten
-hebben nu een Auris met achteruitrijcamera, dat mis je dan toch wel serieus met zo'n bakbeest. Blijkbaar kan dat er achteraf nog ingebouwd worden, dus dat is ook nog een serieuze optie om te doen.
voordeeltje: zat geen granny lader bij maar die wordt erbij gedaan ter compensatie.
Verder heerlijk soepele aandrijvlijn. Omschakeling tussen elektrisch en benzine is alleen merkbaar aan de zachte brom van de motor die erbij komt. Open dakkie gaat soepel, stoelen zitten lekker.
Nu vraag ik me af. Is het met VIN bijvoorbeeld makkelijk te zien welke opties wel en/of niet op de auto zitten? En de firmware van de auto zit op 0814.. volgens mij heeft ie dan wel even een update nodig?
Naar aanleiding van je vraag aangaande de 1.0TSi / 3-Cilinder motoren van VAG: Als je er alleen maar mee gaat rijden in het vlakke deel van Europa dan heb je met zo'n motor(tje) niets / niet veel te klagen. Zodra je er regelmatig mee naar de Alpenlanden of de Pyreneeën wil gaan rijden dan zou ik toch een iets andere keuze gaan maken. Koppel ligt misschien wel gelijk qua aantal Newtonmeters maar het komt pas bij veel hogere toerentallen vrij en het trekvermogen houdt daarna dus ook eerder op.
Een collega van me stond een jaar geleden met z'n Skoda Karoq 1.0 nog in Oostenrijk 'stil' terwijl de bergweg toch écht nog wel een stukje verder doorliep in een stijgende lijn. Vrouw + 2 kinderen er uit.... Die mochten vervolgens een stukje gaan wandelen

[ Voor 9% gewijzigd door Will_M op 04-11-2022 13:19 ]
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
Bij golf 7 in de kofferbak bij het reservewiel te vinden. Bij mij zat er ook een exemplaar in het onderhoudsboekje geplakt.
Bijv : https://images.app.goo.gl/gBm4uVDsgqKEaTGX6
[ Voor 46% gewijzigd door Audi-Arjan op 04-11-2022 11:07 ]
Kijk hier even goed naar. Volgens de dealer kon ik ook een camera achteraf laten inbouwen, dat heb ik dan ook laten doen via de lokale garage (die importeren vanuit Duitsland) en alles werkt perfect. Tot hij bij de garage komt voor een software update. Nu blijkt -achteraf- dat er in Nederland geen camera ingebouwd kan worden (wel in DE) dus bij elke software update stopt de camera met werken, krijgt de dealer hem gegarandeerd niet meer werkend en moet ik weer met de auto naar de persoon die hem ingebouwd heeft. Die drukt een OBDII stick in de poort, zet de motorkap open en activeert hem weer...mathman schreef op vrijdag 4 november 2022 @ 09:25:
-hebben nu een Auris met achteruitrijcamera, dat mis je dan toch wel serieus met zo'n bakbeest. Blijkbaar kan dat er achteraf nog ingebouwd worden, dus dat is ook nog een serieuze optie om te doen.
[ Voor 29% gewijzigd door Toppe op 04-11-2022 11:22 ]
Ik denk dat het wellicht geldt voor de Golf 8 die nogal dichtgetimmerd is maar niet voor een Passat uit 2016.Toppe schreef op vrijdag 4 november 2022 @ 11:22:
[...]
Kijk hier even goed naar. Volgens de dealer kon ik ook een camera achteraf laten inbouwen, dat heb ik dan ook laten doen via de lokale garage (die importeren vanuit Duitsland) en alles werkt perfect. Tot hij bij de garage komt voor een software update. Nu blijkt -achteraf- dat er in Nederland geen camera ingebouwd kan worden (wel in DE) dus bij elke software update stopt de camera met werken, krijgt de dealer hem gegarandeerd niet meer werkend en moet ik weer met de auto naar de persoon die hem ingebouwd heeft. Die drukt een OBDII stick in de poort, zet de motorkap open en activeert hem weer...
Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost
zeg nergens een jaartal staanGerCor schreef op vrijdag 4 november 2022 @ 11:36:
[...]
Ik denk dat het wellicht geldt voor de Golf 8 die nogal dichtgetimmerd is maar niet voor een Passat uit 2016.
Hoe weet je welke versie van navigatie je hebt? Ik heb mijn Arteon van 2018 (de kleine navigatie + AID (kan dus niet samen)).Rainesh schreef op vrijdag 4 november 2022 @ 08:31:
Discover Pro Mib1 en 2 kaart update
2023
https://navigation-maps.v...aps/P310_N60S5MIBH3_EU.7z
Heb nog nooit de kaarten geupdate.
Klopt inderdaad. Op vorige generaties was dit veel makkelijker. Bij de nieuwe Caddy Cargo moet er ook een OEM achteruitrijcamera geinstalleerd worden, iets anders kan niet of gaat niet goed zoals @Toppe ervaren heeft.GerCor schreef op vrijdag 4 november 2022 @ 11:36:
[...]
Ik denk dat het wellicht geldt voor de Golf 8 die nogal dichtgetimmerd is maar niet voor een Passat uit 2016.
Aanvulling: Als je hem in DE laat inbouwen kan het wél!Scrtz schreef op vrijdag 4 november 2022 @ 11:53:
[...]
Klopt inderdaad. Op vorige generaties was dit veel makkelijker. Bij de nieuwe Caddy Cargo moet er ook een OEM achteruitrijcamera geinstalleerd worden, iets anders kan niet of gaat niet goed zoals @Toppe ervaren heeft.
@Toppe Dat kan maar het is een Passat uit 2016.Rainesh schreef op vrijdag 4 november 2022 @ 08:31:
2023
@Engineer Stewie In navigatie, dan setup. Versie informatie.
Let's Go.....
:strip_exif()/f/image/QF9wyUm0fVuCq4fvjfQcfYQC.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 7% gewijzigd door GerCor op 04-11-2022 12:09 ]
Mijne kan niet OTA downloaden denk ik. Is toch nooit opgezet in elk geval. Wel zo een tool gevonden op de VW site voor offline downloaden. Lijk een discovery media te hebben.GerCor schreef op vrijdag 4 november 2022 @ 11:58:
[...]
@Engineer Stewie In navigatie, dan setup. Versie informatie.
Let's Go.....
Is ook maar om te proberen, als het goed is heb ik deze maand nog een nieuwe voor de deur staan
[ Voor 11% gewijzigd door Engineer Stewie op 04-11-2022 12:12 ]
De mijne kan ook niet OTA downloaden. Vandaar de link van Rainesh. Maar heb je nu gezien welke versie je hebt?Engineer Stewie schreef op vrijdag 4 november 2022 @ 12:10:
[...]
Mijne kan niet OTA downloaden denk ik. Is toch nooit opgezet in elk geval. Wel zo een tool gevonden op de VW site voor offline downloaden. Lijk een discovery media te hebben
3G0919866BCGerCor schreef op vrijdag 4 november 2022 @ 12:12:
[...]
De mijne kan ook niet OTA downloaden. Vandaar de link van Rainesh. Maar heb je nu gezien welke versie je hebt?
0820
ECE 2017/18
Als je nog even geduld hebt. Binnenkort plaatst Rainesh een link voor de Discover Media. En hoe je dat verder moet doen is al heel vaak uitgelegd.
Zie commentaar van Rainesh hieronder.
[ Voor 8% gewijzigd door GerCor op 04-11-2022 13:36 ]
Kun jij in België daar de snelwegen nog mee gevonden krijgen of rijdt je inmiddels overal door de weilanden volgens je Navi?

[ Voor 3% gewijzigd door Will_M op 04-11-2022 13:19 ]
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
er lijkt ook een SW update in te zitten?, want kreeg die melding en toen dat was voltooid na zo'n 10 minuten moest de unit opnieuw opstarten en kreeg daarna pas de melding dat er een kaartupdate was (NAVDB23)Rainesh schreef op vrijdag 4 november 2022 @ 08:31:
2023
dit met een 2020 Golf 7.5 met Discover Pro MIB2
Die link is toch niet voor de mib1 discover media?
Nee helaas komen daar geen kaarten meer voor uitAudi-Arjan schreef op vrijdag 4 november 2022 @ 14:55:
[...]
Die link is toch niet voor de mib1 discover media?
@Shanquish bij een kaart update zit nooit een firmware update erbij.
Bij vw op de maps update site kan ik een zip downloaden van 16gb met de update van 2022/06Rainesh schreef op vrijdag 4 november 2022 @ 14:59:
[...]
Nee helaas komen daar geen kaarten meer voor uit
Daar kom ik als ik kies voor Golf en dan voor 2015. Daarna kies ik Discover Media.
Maar daar kan ik dus niks mee?