Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm
Wat wil je updaten? Firmware of kaart?234FaTaLiTy schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 12:51:
Iemand hier ervaring met het updaten van een Discover Pro uit 2013? Ik hoor van iemand anders dat de files van een MIB2 ook zouden moeten werken (ik heb een MIB1) maar ben daar een beetje huiverig voor.
http://tweakers.net/gallery/103719/sys.
als het gaat om de kaarten, ongeacht of je mib1 of mib2 kiest op de connectcare website. hij download het zelfde winrar bestand234FaTaLiTy schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 12:51:
Iemand hier ervaring met het updaten van een Discover Pro uit 2013? Ik hoor van iemand anders dat de files van een MIB2 ook zouden moeten werken (ik heb een MIB1) maar ben daar een beetje huiverig voor.
| VW Golf MK7 GTI Performance 2015 2.0 TSI 340pk | Samsung Galaxy S23 | PC | PS5: Gi0vanni2903 |
Ah, vergeten te vermelden inderdaad. De kaarten heb ik al up to date - het gaat me om de firmware
Wat is je huidige softwareversie234FaTaLiTy schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 13:45:
[...]
Ah, vergeten te vermelden inderdaad. De kaarten heb ik al up to date - het gaat me om de firmware
MHIG_EU_VW_S0344
0192
Ik heb nu gedownload: MST2_EU_VW_P0635 maar ik wacht even met het daadwerkelijk installeren tot ik een verlossend antwoord heb
Je kan niet mib2 low firmware op een mib1 high installeren......daarnaast heb je een "gelockte" firmware. Eeprom moet eerst aangepast worden om de hogere versies te installeren.234FaTaLiTy schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 16:56:
[...]
MHIG_EU_VW_S0344
0192
Ik heb nu gedownload: MST2_EU_VW_P0635 maar ik wacht even met het daadwerkelijk installeren tot ik een verlossend antwoord heb
Thanks, dan doe ik niets met deze file. Kan ik wel ergens een hogere versie van mijn MIB1 vinden dat jij weet?Rainesh schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 16:58:
[...]
Je kan niet mib2 low firmware op een mib1 high installeren......daarnaast heb je een "gelockte" firmware. Eeprom moet eerst aangepast worden om de hogere versies te installeren.
Ik heb 2 leuke golf 7's gevonden. Allebei komen ze uit 2017 en zijn ook de face lift versie.
Het verschil is alleen dat één de 1.4 tsi motor heeft en de andere de 1.5 tsi.
De 1.4 versie zit bomvol met opties hij heeft echt bijna alles.
De 1.5 heeft eigenlijk alleen de standaard opties. Dus is in die zin best kaal. Hebben beide een vergelijkebare kilometerstand van 95k.
Nu is mijn vraag. Is het waard om voor de 1.4 tsi motor te gaan of is de 1.5 tsi motor zoveel beter?
Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost
De 1.5 is Echt niet beter l sterker nog als je nog aan chippen denkt is de 1.4 beter te tunen.A. Ben schreef op woensdag 7 september 2022 @ 18:45:
Hey, ik had even een vraagje.
Ik heb 2 leuke golf 7's gevonden. Allebei komen ze uit 2017 en zijn ook de face lift versie.
De 1.5 heeft eigenlijk alleen de standaard opties. Dus is in die zin best kaal. Hebben beide een vergelijkebare kilometerstand van 95k.
Nu is mijn vraag. Is het waard om voor de 1.4 tsi motor te gaan of is de 1.5 tsi motor zoveel beter?
Mijn auto stamt uit 2014 en ik ben eigenaar sinds 2017, voor zo ver ik weet is dit de eerste keer dat het thermostaathuis is vervangen. Heb de auto sinds gister terug en kostte mij 1095.- euro.Kuusj schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 11:34:
[...]
Het is echt van de zotte dat we in Nederland gewoon geen coulanceregeling hebben voor onderdelen die enorm vaak kapot gaan, het thermostaathuis bij de Golf 7(.5) GTI is echt het zwakste punt van die hele auto en vroeg of laat gaat die gewoon kapot. Bij ons ook, auto was 3 jaar oud (Mk7 GTI). Vervangen bij de dealer: 1350,-. Uiteindelijk bij een Belgische VW-dealer laten doen voor 1050,-. In ongeveer elk land behalve Nederland (bedankt PON) bestaan er wel regelingen voor dit soort problemen.
Wel vervelend dat je zo veel pech hebt met de auto, bij ons was dat in de afgelopen 6 jaar wel het enige technische defect. Buiten normaal onderhoud helemaal niks gehad. Wil overigens niet zeggen dat het ding geen gebreken heeft, onderstel piept en kraakt als een malle, achterruitenwisser werkt de helft van de tijd niet, vocht in het infotainmentscherm.. Heeft nu net 100dkm op de teller.
Vocht in het infotainmentscherm heb ik geen last van.
Wat betreft het onderstel vraag ik bij elke bandenwissel of ze de draagarm rubbers weer in het vet willen zetten, dan blijft het gekraak meestal wel weg.
sws voor de 1.4 gaan dan. een kale golf 7 word je niet heel vrolijk van en qua chippen valt er meer uit een 1.4 dan een 1.5 te halenA. Ben schreef op woensdag 7 september 2022 @ 18:45:
Hey, ik had even een vraagje.
| VW Golf MK7 GTI Performance 2015 2.0 TSI 340pk | Samsung Galaxy S23 | PC | PS5: Gi0vanni2903 |
een schone motor wil niet zeggen dat ie altijd netjes is warm gereden, vooral voor lange stukken is gebruikt etc. je neemt altijd een risicoPieter91 schreef op woensdag 7 september 2022 @ 23:48:
Ben kijken naar een golf en kwam deze golf tegen. Golf dateert uit 2017
.
Hoe ziet de motor op het eerste oog eruit? Eigenaar geeft aan dat recent de bougies en bobines zijn vervangen.
[Afbeelding]
Hoe een motor eruit ziet zegt vrij weinig. Als je er niet zoveel verstand van hebt zou ik een aankoopkeuring laten doen bij een vertrouwde garage.Pieter91 schreef op woensdag 7 september 2022 @ 23:48:
Ben kijken naar een golf en kwam deze golf tegen. Golf dateert uit 2017
.
Hoe ziet de motor op het eerste oog eruit? Eigenaar geeft aan dat recent de bougies en bobines zijn vervangen.
[Afbeelding]
Denk dat ik dan dus voor de 1.4 ga als de verschillen met de 1.5 nihil zijn.
Het zegt eigenlijk enkel wat als de motorruimte te overdreven schoon is. Dat kan dan betekenen dat deze is schoongemaakt om bepaalde gebreken (vaak lekken) te verbergen.234FaTaLiTy schreef op donderdag 8 september 2022 @ 09:49:
[...]
Hoe een motor eruit ziet zegt vrij weinig. Als je er niet zoveel verstand van hebt zou ik een aankoopkeuring laten doen bij een vertrouwde garage.
Mijne is meestal wel schoon hoor, niet om gebrekenScrtz schreef op donderdag 8 september 2022 @ 16:32:
[...]
Het zegt eigenlijk enkel wat als de motorruimte te overdreven schoon is. Dat kan dan betekenen dat deze is schoongemaakt om bepaalde gebreken (vaak lekken) te verbergen.
Jouw auto's zagen er ook voor de rest altijd uit om door een ringetje te kunnen halen, athans: Voor zover ik ze hier ooit bekeken heb op de foto's welke je poste.Famous schreef op donderdag 8 september 2022 @ 17:21:
[...]
Mijne is meestal wel schoon hoor, niet om gebreken
Dat waar @Scrtz op doelt zijn vaak auto's welke bij een "2e hands" handelaar te koop staan en waarbij de motorruimte op dat moment overdreven goed schoon is in vergelijk tot de rest van de auto qua algehele staat. Die auto's hebben dan vaak ook vochtige bekleding in de motorruimte / bodemplaat welke naar Diesel ruikt, zelfs al het benzine auto's zijn
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
net als @A. Ben heb ik ook een golf 7.5 op het oog. De auto komt uit 02/2017 en heeft de 1.4 tsi act 150pk versie.
Iemand die hier ervaringen mee heeft? Die bijv. bij een garage werkt etc.
prima blokken. Niks mis mee. De 1.5 is een vernieuwde versieKilopo schreef op donderdag 8 september 2022 @ 20:08:
Ik zie dat het hier een paar keer al gesteld is maar hoe zit het tegenwoordig met de 1.4 tsi act 150pk motoren?
net als @A. Ben heb ik ook een golf 7.5 op het oog. De auto komt uit 02/2017 en heeft de 1.4 tsi act 150pk versie.
:strip_exif()/f/image/doMVvMs5a6niw0DfGBjd5wf4.jpg?f=fotoalbum_large)
Update laten uitvoeren op mijn Golf Variant. Merk weinig verschil. ACC in de file is nog steeds kut, stopt veel te vroeg en remt veel te hard. Die irritant slechte verkeersbordherkenning stond ineens weer aan (dat ding dat mijn ACC ineens naar 120 laat optrekken terwijl er een matrix op 70 staat of ineens afremt omdat er op een ventweg een bordje 60 staat).
Enige lichtpuntje is dat Apple Maps nu in de HUD zichtbaar is. Google Maps nog niet, Waze nog niet geprobeerd.
[ Voor 38% gewijzigd door HenkEisDS op 08-09-2022 20:38 ]
Wat ik heb begrepen na een beetje onderzoek gedaan hebben is dat de blokken na 2015/2016 gwn prima zijn (misschien dat iemand dit kan bevestigen). De kinderziektes zijn er uit en is gewoon een betrouwbare bak mits je het goed onderhoud anders kan elke motor niet betrouwbaar zijnKilopo schreef op donderdag 8 september 2022 @ 20:08:
Ik zie dat het hier een paar keer al gesteld is maar hoe zit het tegenwoordig met de 1.4 tsi act 150pk motoren?
[ Voor 3% gewijzigd door A. Ben op 08-09-2022 20:36 ]
Raar dat je niet meteen 1896 hebt gekregen, dat is de nieuwste. En zeg maar de update waar de auto eigenlijk op geleverd had moeten worden, stuk sneller en stabieler. Zou hier naar vragen. ACC rijgedrag kun je aanpassen, op comfort/sport/eco en dan grijpt ie al heel anders in ook qua remgedrag. Verkeerstekenherkenning koppelen met ACC is idd een afrader.HenkEisDS schreef op donderdag 8 september 2022 @ 20:34:
[Afbeelding]
Update laten uitvoeren op mijn Golf Variant. Merk weinig verschil. ACC in de file is nog steeds kut, stopt veel te vroeg en remt veel te hard. Die irritant slechte verkeersbordherkenning stond ineens weer aan (dat ding dat mijn ACC ineens naar 120 laat optrekken terwijl er een matrix op 70 staat of ineens afremt omdat er op een ventweg een bordje 60 staat).
Enige lichtpuntje is dat Apple Maps nu in de HUD zichtbaar is. Google Maps nog niet, Waze nog niet geprobeerd.
heb zelf bijna 1,5 jaar in een 1.4 met 150pk gereden, heerlijke auto en geen problemen. kocht m met 90k km en verkocht met 116k erop ofzo. was wel een handbak en vw dealer onderhoudenKilopo schreef op donderdag 8 september 2022 @ 20:08:
Ik vroeg het aan een monteur hier in de buurt en die zei dat ze rond 100-120k echt vervangen moeten worden.
Maar als ik bijv. naar Duitsland kijk zie ik dat VW en mensen daar aangeven om het rond de 200k te doen?
Iemand die hier wat meer van afweet?
er staat geen interval voor, bij onderhoud kijken ze of ie versleten is dat is alles. als dit zo is krijg je advies m te vervangen. ik zou m afhankelijk van de leeftijd bij 150k km doenNiko89 schreef op vrijdag 9 september 2022 @ 01:30:
Hoe zit het met de distributieriemen bij deze 1.4 tsi (handbak)?
Ik vroeg het aan een monteur hier in de buurt en die zei dat ze rond 100-120k echt vervangen moeten worden.
Maar als ik bijv. naar Duitsland kijk zie ik dat VW en mensen daar aangeven om het rond de 200k te doen?
Iemand die hier wat meer van afweet?
Handig, even besparen op de kosten voor het vervangen van de distributieriem (en spanrollen) om vervolgens even wat meer aftikken voor het vervangen van je blok omdat de distributieriem geknapt is…giovanni2903 schreef op vrijdag 9 september 2022 @ 11:27:
[...]
er staat geen interval voor, bij onderhoud kijken ze of ie versleten is dat is alles. als dit zo is krijg je advies m te vervangen. ik zou m afhankelijk van de leeftijd bij 150k km doen
Mwah, een beetje auto is bij 116.000km pas net ingereden. Dan mag ie wel probleemloos zijn...giovanni2903 schreef op vrijdag 9 september 2022 @ 01:02:
[...]
heb zelf bijna 1,5 jaar in een 1.4 met 150pk gereden, heerlijke auto en geen problemen. kocht m met 90k km en verkocht met 116k erop ofzo. was wel een handbak en vw dealer onderhouden
Zoiets als dit, liefst gewoon van alle 5 de kanten een losse afbeelding.

Waarom?
Bezig met m’n thuis domotica en vind het wel handig als ik in één overzicht alles kan zien. Nu wordt het nogal snel ‘rommelig’ dus heb liever vanaf de bovenkant alleen de motorkap, dakraam en kofferbak en dan de losse zijkanten. Dan kan ik ook de ramen er in zetten
/f/image/fVGv9QAPaTKarzONCIZsUH67.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 89% gewijzigd door Toppe op 11-09-2022 20:44 ]
Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!
Google even op "bouwplaat vw golf". Al zie ik ze voor de 8 niet zo snel verschijnen.Toppe schreef op zondag 11 september 2022 @ 20:40:
Gekke vraag maar weet iemand ook of er afbeeldingen beschikbaar zijn van de Golf 8 van alle kanten?
Zoiets als dit:
[Afbeelding]
Heb je er eentje stuk gereden dan?
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Bericht al ge-edit omdat ik wist dat dit vragen ging oproepenThe Eagle schreef op zondag 11 september 2022 @ 20:44:
[...]
Google even op "bouwplaat vw golf". Al zie ik ze voor de 8 niet zo snel verschijnen.
Heb je er eentje stuk gereden dan?
Maar het is denk ik het makkelijkst om gewoon een top view, side views en rear en front view plaatje te zoeken en die te combineren in een enkel plaatje.
Met wat simpel copy / paste werk ben je er dan zo. In gimp kun je vrij simpel freeform selecteren en dat is wat je dan nodig hebt
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

voor de mensen die een golf 8 met 2.0tsi motor rijden, het is eindelijk mogelijk om te chippen

Nu een paar dagen onze nieuwe tweedehands Passat B8 in bezit. Fijne wagen totnutoe zeg!
Het is een 2018 1.4 ACT 150PK Comfortline Business met Executive Pack. Heb hem vergeleken met vrienden van ons die ook 2018 1.4 ACT hebben maar dan Highline. Verdere aankleding niet duidelijk. Grappige is dat sommige dingen bij mij beter zijn en anderen bij hem. Zo klappen zijn spiegels wel in en bij mij niet. Maar ik heb weer digitaal dashboard wat mij doet vermoeden dat ik een nieuwer modelyear heb.
Heb zijn dakdragers geleend (OEM volkswagen) om een zeilbootje op het dak te vervoeren, maar in de praktijk bleken ze te smal. Uiteindelijk boot rechtop vervoerd (als badkuip door de regen, maar je wil op de kop). Ik had vroeger universeel die uitstaken voorbij de klauwen maar deze lopen rond mee naar de dakgoot. Tips voor betaalbare (tweedehands) dragers voor Passat variant? En is B8 compatibel met B7 qua dragers?
[ Voor 7% gewijzigd door Jazzper op 15-09-2022 22:39 . Reden: foto ]
webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl
Lijkt mij wel, B8 is enkel een facelift namelijk.Jazzper schreef op donderdag 15 september 2022 @ 22:29:
[Afbeelding]
Nu een paar dagen onze nieuwe tweedehands Passat B8 in bezit. Fijne wagen totnutoe zeg!
Het is een 2018 1.4 ACT 150PK Comfortline Business met Executive Pack. Heb hem vergeleken met vrienden van ons die ook 2018 1.4 ACT hebben maar dan Highline. Verdere aankleding niet duidelijk. Grappige is dat sommige dingen bij mij beter zijn en anderen bij hem. Zo klappen zijn spiegels wel in en bij mij niet. Maar ik heb weer digitaal dashboard wat mij doet vermoeden dat ik een nieuwer modelyear heb.
Heb zijn dakdragers geleend (OEM volkswagen) om een zeilbootje op het dak te vervoeren, maar in de praktijk bleken ze te smal. Uiteindelijk boot rechtop vervoerd (als badkuip door de regen, maar je wil op de kop). Ik had vroeger universeel die uitstaken voorbij de klauwen maar deze lopen rond mee naar de dakgoot. Tips voor betaalbare (tweedehands) dragers voor Passat variant? En is B8 compatibel met B7 qua dragers?
Jou auto was meen ik geïmporteerd toch? Daarom zijn de uitrustingslinies zo verschillend. PON stelt zijn eigen pakketten samen voor de Nederlandse markt.
Zowel op de elektronische handrem als op de ACC.
De handremschakelaar heeft het begeven, deze vervangen komt op +- € 140.
Het kan zijn dat dit beide problemen oplost, anders moet de radar vervangen worden: dan is het een 1000tal euro's.
Fingers crossed dat de schakelaar voldoende is!
Maar, heb je nou OEM LED-koplampenJazzper schreef op donderdag 15 september 2022 @ 22:29:
[Afbeelding]
www.google.nl
auto begin vd week naar de dealer gebracht. het slot was doormidden gebrokengiovanni2903 schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 23:02:
rij een caddy cargo maxi uit 2021 voor werk, afgelopen vrijdag de 10duizend km aangetikt. gaan vanmiddag halverwege de werkdag de achterdeuren niet meer open (gelukkig mn schuifdeur nog wel).. er zit niks tussen oid.. iemand ervaring hiermee? heb in 10k km al zoveel pech buiten mijn schuld om (iemand schade gemaakt aan mn deur en een schroef in mn band), geen zin om voor de 3e keer die auto achter te laten bij de dealer
vrij snel na 10k km maargoed, was binnen een dag gefixt
Als koper ben je meestal de berijder
Ja bleift een irittatie puntje dat dyslectie…The Eagle schreef op zondag 18 september 2022 @ 20:20:
Bereider....heb je dat ding gekookt dan ofzo? Dan vind ik het niet gek dat je naar de dealer moet
Als koper ben je meestal de berijder
Is er iemand die een Helix heeft laten plaatsen in een Golf 7 GTE?
Ik heb gelezen dat er verschillende modellen zijn, en zo zou er ook een model zijn die past in de Golf 7 GTE.
Iemand een idee welk model dit is? Is dit het kofferbak model die tegen de rugleuning aankomt?
Mocht er iemand zijn die mij verder kan helpen met wat vragen hoor ik het graag.
klopt inderdaad. is dat rechthoekige dingR-FA schreef op zondag 18 september 2022 @ 21:31:
Beste mede Volkswagen liefhebbers/bezitters,
Ik heb gelezen dat er verschillende modellen zijn, en zo zou er ook een model zijn die past in de Golf 7 GTE.
Iemand een idee welk model dit is? Is dit het kofferbak model die tegen de rugleuning aankomt?
Mocht er iemand zijn die mij verder kan helpen met wat vragen hoor ik het graag.
Geen Helix en ook geen Golf 7, maar ik had een Match DSP met versterker en een aparte subwoofer (tegen de achterleuning in een kist) https://www.audiotec-fischer.de/en/match/subwoofers/ in mijn Arteon. Helix heeft een subwoofer waar de reservewiel in hoort en ze hebben blijkbaar ook een model tegen de achterbank https://www.autopar.nl/pr...ersterker-480w-plug-play/R-FA schreef op zondag 18 september 2022 @ 21:31:
Voordeel van Match, meer keuze in subwoofers en via verschillende kabelbomen ook aan te sluiten op niet VAG auto’s.
hoe kan ik dat zien? De twee hoofdlampen in de unit heeft er een een traditioneel achtig iets en de ander een onbestendig iets. Duidelijk antwoord he!MisteRMeesteR schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 19:58:
[...]
Maar, heb je nou OEM LED-koplampen?
webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl
Deze is volgens diverse sites sinds januari van dit jaar te koop. Alleen heb ik er zelf nog geen gezien. Neem aan dat dit waarschijnlijk door de chiptekorten komt?
https://www.discogs.com/user/TheBlackestCrow/collection
Bij mij in de buurt is iemand die een Taigo heeft (ik zie deze regelmatig staan wanneer ik mijn auto aan de laadpaal zet)TheBlackestCrow schreef op maandag 19 september 2022 @ 10:27:
Heeft iemand toevallig al een Volkswagen Taigo op de openbare weg zien rijden?
Deze is volgens diverse sites sinds januari van dit jaar te koop. Alleen heb ik er zelf nog geen gezien. Neem aan dat dit waarschijnlijk door de chiptekorten komt?
Ja hoor. Een stuk of 3 al.TheBlackestCrow schreef op maandag 19 september 2022 @ 10:27:
Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost
Ah, oké.Killah_Priest schreef op maandag 19 september 2022 @ 10:31:
[...]
Bij mij in de buurt is iemand die een Taigo heeft (ik zie deze regelmatig staan wanneer ik mijn auto aan de laadpaal zet)
Ik twijfel over de Taigo en wil hem een keer zien. Had al wel plannen om even bij de dealer te kijken. In de omgeving verder nog geen tegengekomen.
https://www.discogs.com/user/TheBlackestCrow/collection
Ik denk dat je de 000051419C bedoeld maar die is niet geschikt voor een Golf 7 GTE volgens Volkswagen, maar je zou hem misschien passend kunnen maken.R-FA schreef op zondag 18 september 2022 @ 21:31:
Ik heb zelf de 000051419B en die kan je al helemaal niet kwijt.
LG OLED G5 65" | Playstation 5 Pro LE | Nintendo Switch OLED | Sonos Arc Ultra Sub 4 | 2x Sonos Five Sub Gen 3 | Philips PureProtect Pro 4200 | VW Golf MK 7.5
Jazeker, heel kort nadat ie uit was in t groen 🤮TheBlackestCrow schreef op maandag 19 september 2022 @ 10:27:
En al paar keer een witte, waarvan eentje r-line, dan vind ik m wel mooi. Woon in noord-holland
Dealer hier heeft er 2 staan, wit en blauw, vind die blauwe ook wel wat hebben. Gewoon even bij jouw dealer langsgaan
[ Voor 10% gewijzigd door giovanni2903 op 19-09-2022 13:54 ]
Even uit mijn hoofd: De standaard Helix sub past in de sparing voor het reservewiel. Die sparing heeft een GTE niet (daar ziten namelijk accu'sR-FA schreef op zondag 18 september 2022 @ 21:31:
Verder zou ik zeggen dat het qua aansluiting etc niks uit maakt. Alleen zul je hem voor een GTE wel andere moeten af laten regelen; er zit namelijk een DSP in dat ding, en door de plaatsing van de sub zal de akoestiek (en dus ook de DSP) net its anders afgesteld moeten worden.
Ik hoop dat andere mensen hier inmiddels ook positief nieuws hebben ontvangen m.b.t. levertijden?!
Was het niet 2023?JeeHaaa schreef op maandag 19 september 2022 @ 15:44:
Ik kom net terug van de dealer (v. Mossel) voor de APK van mijn huidige VW Golf 7. Ik dacht, vraag ook meteen even een update rondom de leverdatum (die maart 2023 was) en ik krijg door dat mijn nieuwe GTE definitief gepland staat voor productie in week 40 en afgeleverd zal worden in week 43. Dus ergens rond 24 oktober komt mijn auto al, die pas in maart 2023 geleverd zou worden! Heel goed nieuws!
Ik hoop dat andere mensen hier inmiddels ook positief nieuws hebben ontvangen m.b.t. levertijden?!
Ik ging ook meer even checken met het idee dat het alleen maar ná maart 2023 zou worden, maar hij gaf aan dat als een order definitief ingeboekt staat voor productie ze ook helemaal niks meer kunnen wijzigen aan de order. Niet gedacht dat ik dit jaar al een nieuwe bak op de oprit zou krijgen.. Ben benieuwd!
Ik ging er van uit dat de C wel passend zou zijn inderdaad, maar ook niet. In de shop van Volkswagen zelf zie ik de opmerking bij de B staan dat deze niet passend zou zijn. Voer ik mijn kenteken in, dan kan ik hem wel bestellen inclusief montageZesBarkiePK schreef op maandag 19 september 2022 @ 11:02:
[...]
Ik denk dat je de 000051419C bedoeld maar die is niet geschikt voor een Golf 7 GTE volgens Volkswagen, maar je zou hem misschien passend kunnen maken.
Ik heb zelf de 000051419B en die kan je al helemaal niet kwijt.

Ook even contact gezocht met Autohaus Stoye (verkoper van oa Helix op ebay) geven aan dat ze er een stuk of 4-5 aan GTE klanten hebben verkocht met succes (de B variant).
Is de DSP zelf af te stellen dat je weet?The Eagle schreef op maandag 19 september 2022 @ 14:53:
[...]
Even uit mijn hoofd: De standaard Helix sub past in de sparing voor het reservewiel. Die sparing heeft een GTE niet (daar ziten namelijk accu's) dus daar heb je een andere voor nodig.
Verder zou ik zeggen dat het qua aansluiting etc niks uit maakt. Alleen zul je hem voor een GTE wel andere moeten af laten regelen; er zit namelijk een DSP in dat ding, en door de plaatsing van de sub zal de akoestiek (en dus ook de DSP) net its anders afgesteld moeten worden.
Ik ga even verder in mijn zoektocht naar andere alternatieven of eventuele mogelijkheden met een Helix.
Bij Match hebben ze op hun website voor een aantal auto’s de instellingen die je kan downloaden en overzetten mbv SD-kaart (dacht ik) of via USB. Voor mijn auto was er geen instelling beschikbaar en men heeft toen met een meetmicrofoon het ingesteld.R-FA schreef op maandag 19 september 2022 @ 18:55:
[...]
Ik ging er van uit dat de C wel passend zou zijn inderdaad, maar ook niet. In de shop van Volkswagen zelf zie ik de opmerking bij de B staan dat deze niet passend zou zijn. Voer ik mijn kenteken in, dan kan ik hem wel bestellen inclusief montage.
Ook even contact gezocht met Autohaus Stoye (verkoper van oa Helix op ebay) geven aan dat ze er een stuk of 4-5 aan GTE klanten hebben verkocht met succes (de B variant).
[...]
Is de DSP zelf af te stellen dat je weet?
Ik ga even verder in mijn zoektocht naar andere alternatieven of eventuele mogelijkheden met een Helix.
DSP is niet zelf in te stellen nee, das een programmering van de sub (zit versterker en dsp in).R-FA schreef op maandag 19 september 2022 @ 18:55:
[...]
Ik ging er van uit dat de C wel passend zou zijn inderdaad, maar ook niet. In de shop van Volkswagen zelf zie ik de opmerking bij de B staan dat deze niet passend zou zijn. Voer ik mijn kenteken in, dan kan ik hem wel bestellen inclusief montage.
[...]
Is de DSP zelf af te stellen dat je weet?
Maar uiteindelijk is het de vraag of je het ding fysiek gewoon goed kwijt kunt. Qua audio coderen en bekabeling zal het het zelfde zijn, want massaproductie.
Als jij een ronde helix in de auto vast kunt zetten of in kunt bouwen ben je er ook.
Heb je misschien niet gewoon een ruimte voor het reservewiel (en vergis ik me daarin)?
Kreeg na opladen al direct de kabel niet meer uit de auto getrokken, maar bon, via de zogenaamde "noodprecedure" uiteindelijk toch geluk, fjew.
Liep wel al onmiddellijk tegen iets aan: zodra ik van autostrade afrijd, zet ik standaard mijn speed limiter aan op 70km/uur. Waar dat in mijn vorige Passat Variant (bouwjaar 2017) een simpel knopje aanklikken was, lijkt dat met deze versie niet te lukken? Ik heb knopje om ACC aan en uit te schakelen, en daaronder zit dan nog knopje, waar vroeger dus knop speed limiter zat als ik me niet vergis. Maar als ik daar nu op druk, dan aciveert hij de ACC Travel assist of zoiets, maar dat is het dus niet wat ik nodig heb.
Uiteindelijk achter gekomen dat ik op knopje op pinkerhendel (?) kan klikken, dan iets naar beneden moet navigeren, om daar dan tenslotte keuze op speed limiter te zetten. Zie ik iets over het hoofd, of is dat daadwerkelijk zo omslachtig om aan te zetten?
Wat me ook nog niet volkomen duidelijk is; heb twee sleutels, en heb gebruiker als hoofdgebruiker aangemaakt. Kan je eigenlijk de sleutels apart programmeren? Dus dat vb de reservesleutel gelinkt wordt aan gebruiker van mijn vrouw, waardoor vb de stoelinstelling etc vanzelf juist komt te staan (heb stoel met geheugenfunctie)? In vorige VW was dat altijd gepriel om eerst op geheugenknop te drukken zodat zetel heel stuk achteruit ging, zodat ik kon instappen. DIt gezien de vrouw des huizes nooit de stoel terug zette op geheugenstandje 1 na gebruik.
:strip_exif()/f/image/NN31CKO20kfbpKq7JXz5ZBkQ.jpg?f=fotoalbum_large)
Content, autostrade, speed limiter. Mooi taaltje dat VlaamsLeffunk schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 20:13:
Yes ! Vandaag eindelijk mijn VW Passat Variant GTE in ontvangst genomen (besteld 10 augustus 2021, lease in BE). Toch een genot zo electrisch rijden precies :-). Ook wel top voor in de winter als auto aan stekker hangt om die te kunnen laten opwarmen (of in zomer te laten koelen) voor vertrek; de vrouw zal ook content zijn.
Kreeg na opladen al direct de kabel niet meer uit de auto getrokken, maar bon, via de zogenaamde "noodprecedure" uiteindelijk toch geluk, fjew.
Liep wel al onmiddellijk tegen iets aan: zodra ik van autostrade afrijd, zet ik standaard mijn speed limiter aan op 70km/uur. Waar dat in mijn vorige Passat Variant (bouwjaar 2017) een simpel knopje aanklikken was, lijkt dat met deze versie niet te lukken? Ik heb knopje om ACC aan en uit te schakelen, en daaronder zit dan nog knopje, waar vroeger dus knop speed limiter zat als ik me niet vergis. Maar als ik daar nu op druk, dan aciveert hij de ACC Travel assist of zoiets, maar dat is het dus niet wat ik nodig heb.
Uiteindelijk achter gekomen dat ik op knopje op pinkerhendel (?) kan klikken, dan iets naar beneden moet navigeren, om daar dan tenslotte keuze op speed limiter te zetten. Zie ik iets over het hoofd, of is dat daadwerkelijk zo omslachtig om aan te zetten?
Wat me ook nog niet volkomen duidelijk is; heb twee sleutels, en heb gebruiker als hoofdgebruiker aangemaakt. Kan je eigenlijk de sleutels apart programmeren? Dus dat vb de reservesleutel gelinkt wordt aan gebruiker van mijn vrouw, waardoor vb de stoelinstelling etc vanzelf juist komt te staan (heb stoel met geheugenfunctie)? In vorige VW was dat altijd gepriel om eerst op geheugenknop te drukken zodat zetel heel stuk achteruit ging, zodat ik kon instappen. DIt gezien de vrouw des huizes nooit de stoel terug zette op geheugenstandje 1 na gebruik.
[Afbeelding]
/f/image/Xli11DP9PAUDX9VXIYpNI4Rh.png?f=fotoalbum_large)
verder vandaag de remmen rondom laten vervangen, rijdt een stuk beter zo
:strip_exif()/f/image/29DEZ7LNpREW7qA02pGFV1tY.jpg?f=fotoalbum_large)
(en de klauwen lijken roze, maar in t echt zijn ze rood. komt door de gare camera van de galaxy s20)
[ Voor 33% gewijzigd door giovanni2903 op 24-09-2022 17:45 ]
Werkte perfect op 2 golf 7.5’s. Bouwjaar 2018 en 2020giovanni2903 schreef op zaterdag 24 september 2022 @ 17:42:
mensen met een golf 7(.5) gti die mij kunnen vertellen of dit zonder storingen werkt als ik m op audi zet? mijn 1.4 rline die ik hiervoor had kreeg namelijk storingen en dat voorkom ik natuurlijk liever tijdens het rijden
[Afbeelding]
verder vandaag de remmen rondom laten vervangen, rijdt een stuk beter zo
[Afbeelding]
(en de klauwen lijken roze, maar in t echt zijn ze rood. komt door de gare camera van de galaxy s20)
staat ook bij dat het op de 1.5 goed werkt, maar dat het op andere motores fouten kan geven op module3-brakes. hierdoor werkte op mijn 1.4 CC niet meer.Dennisdn schreef op zaterdag 24 september 2022 @ 19:05:
Hier ook al 2 jaar probleemloos, alleen geen gti maar een 1.5.
1.5 of 2.0? en merk je ook echt verschilScrtz schreef op zaterdag 24 september 2022 @ 18:53:
[...]
Werkte perfect op 2 golf 7.5’s. Bouwjaar 2018 en 2020
[ Voor 7% gewijzigd door giovanni2903 op 24-09-2022 19:47 ]
1.0 en 1.5. bij Passat 2.0 TDI werkte het ook goed.giovanni2903 schreef op zaterdag 24 september 2022 @ 19:47:
[...]
1.5 of 2.0? en merk je ook echt verschil
Ja beetje, ik denk dat jij het meer zal merken bij een GTI.
Zorg wel dat de originele waarden bekend zijn bij je zodat je ook weer 'terug' kunt als het niet werkt zoals verwacht, maar dat mag wel duidelijk zijn (hoop ik).
[ Voor 31% gewijzigd door Will_M op 24-09-2022 20:26 ]
ga het wel gewoon even proberen inderdaad, maar als hier al werd gezegd dat het errors geeft bespaarde mij dat weer moeite natuurlijkWill_M schreef op zaterdag 24 september 2022 @ 20:04:
@giovanni2903 Zet die 'setting' gewoon even om en kijk of je er problemen mee krijgt? Die setting veranderd niets aan je ECU maar past alleen de response-snelheid en standen van een actuator/servo (TPS) aan waardoor de auto sneller óf juist trager / en eventueel 'vérder' of minder ver op de input van het gaspedaal reageert (= Drive By Wire).
Zorg wel dat de originele waarden bekend zijn bij je zodat je ook weer 'terug' kunt als het niet werkt zoals verwacht, maar dat mag wel duidelijk zijn (hoop ik).
Ik heb een vraagje. Ik heb een setje remschijven en remblokken voor de voorzijde gekocht. Plan was om het zelf te monteren. Maar helaas gaat dat op dit moment niet. Is er iemand hier die dit voor mij voor een schappelijke prijs kan doen? Gaat om een golf 7.5 uit 2018. Alvast bedankt!
Vrouw is stuk kleiner dus hebben elk onze zetelinstelling opgeslaan in geheugen van de zetel. Nu staat in de manual dat je blijkbaar ook zetelgeheugen kan linken met een sleutel, zodat als je auto unlocked, de zetelpositie zich automatisch aanpast naar de preset die daarmee gelinkt is.
Volgens die manual (zie foto) zou je dus ook in menu --> wagen --> set-up --> zetels moeten kunnen aanduiden dat "wagensleutel geactiveerd" moet aangevinkt zijn omdat standaard die geheugenfunctie van de sleutels uit zou staan. Maar ik zie dus die optie nergens. Ik zie enkel onder zetels staan "comfortinstap" dat ik kan aan of uitvinken.
Dus ik geraak ook niet verder met de vermelde stappen in de manuel omdat ik dus al vastloop met dat eerste stuk.
Betreft dus VW Passat variant 2022, net geleverd. Systeeminfo staat ook op foto vermeld.
Iemand enig idee hoe ik dat toch werkend krijg? Nu moet ik me telkens in auto wurmen of eerst op geheugenknopje van zetel klikken vooraleer ik kan instappen nadat de vrouw dus de auto gebruikt heeft
:strip_exif()/f/image/4jwIFNwlGDJGXXBW1NLj91DH.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/piJ2g7GwiaKJGTmhHgYPfabC.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/ZUtCarp4Q1p7gVsDKgPagSi5.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik wil dat m'n radio gewoon het volume aanhoudt ongeacht of ik er wat mee doe of niet. (Voor bijv. flitsmeister, maar WhatsApp spraakmemo's kan ik ook niet afluisteren. Dan gooit m'n radio het volume gewoon uit.)
Gaat om een Golf 7 GTI Performance van 2013.
Ik heb ook een MIB1 Discover Pro maar gebruik Flitsmeister niet en ook geen spraakmemo's van WhatsApp. Maar het is natuurlijk wel zo dat als ik iemand bel het volume van de radio wordt uitgeschakeld. Lijkt me logisch.234FaTaLiTy schreef op donderdag 29 september 2022 @ 16:20:
Zijn er hier meer mensen die met een MIB1 Discover Pro het "probleem" hebben dat de radio het volume uitzet als je geen muziek meer afspeelt?
Ik wil dat m'n radio gewoon het volume aanhoudt ongeacht of ik er wat mee doe of niet. (Voor bijv. flitsmeister, maar WhatsApp spraakmemo's kan ik ook niet afluisteren. Dan gooit m'n radio het volume gewoon uit.)
Geluid harder zetten?234FaTaLiTy schreef op donderdag 29 september 2022 @ 16:20:
Zijn er hier meer mensen die met een MIB1 Discover Pro het "probleem" hebben dat de radio het volume uitzet als je geen muziek meer afspeelt?
Die dempt nog wel eens.
Dan zet ie m’n muziek weer aan :VFamous schreef op donderdag 29 september 2022 @ 20:11:
[...]
Geluid harder zetten?
Die dempt nog wel eens.
Heel irritant als ik bv een whatsapp voice note af wil spelen, dat doet ie dus gewoon niet haha
[ Voor 63% gewijzigd door 234FaTaLiTy op 29-09-2022 21:17 ]
Dus je mute het geluid van je telefoon gezien muziek weer aan gaat.234FaTaLiTy schreef op donderdag 29 september 2022 @ 21:16:
Haha, als ik zou bellen is het logisch ja. Nee, het gaat niet om als ik aan het bellen ben.
[...]
Dan zet ie m’n muziek weer aan :V
Heel irritant als ik bv een whatsapp voice note af wil spelen, dat doet ie dus gewoon niet haha
Als ik muziek stream en krijg een spraakbericht gooit die hem eroverheen, waar iPhone niet twee dingen tegelijk afspeelt vind MIB dat geen probleem
Maar ene op stil is alles stil.
Ja, ik snap wat je bedoelt. Maar in alle andere auto's die ik tot nu toe gehad en gereden heb heb ik dit probleem nooit gehad.Famous schreef op donderdag 29 september 2022 @ 22:23:
[...]
Dus je mute het geluid van je telefoon gezien muziek weer aan gaat.
Als ik muziek stream en krijg een spraakbericht gooit die hem eroverheen, waar iPhone niet twee dingen tegelijk afspeelt vind MIB dat geen probleem
Maar ene op stil is alles stil.
Het is echt de autoradio die zich er zelf mee bemoeit.
Zodra ik mijn muziek via de telefoon op pauze zet, zie ik op de radio het "mute" icoontje verschijnen.
Zodra ik de muziek weer van pauze af haal, gaat het icoontje weg.
Stel dat ik de muziek op pauze zet op mijn telefoon en het mute icoontje verschijnt, en ik zet via de stuurwielbediening het volume weer harder, wordt op de telefoon de muziek weer hervat.
Het lijkt er een beetje op dat deze "vooruitstrevende" ouwe Golf dus een soort iPod-modus gebruikt ofzo waardoor die dit doet. Ik word er een beetje gek van, ik heb liever gewoon een constante audio stream
Ik hoopte op een beschikbare firmware update maar ik vind alleen maar MIB2 update files..
Heb nog wel m'n ouwe android telefoon liggen, ik zou die volgende week als ik een keer vrij ben eens kunnen testen of die hetzelfde issue vertoont. Zou me niet verbazen als het daar wel op werkt, heb alleen geen zin om terug te gaan naar android
EDIT:
Na het hele internet afgestruind te hebben 1 vergelijkbaar topic gevonden, de laatste reactie hierop legt het goed uit. Helaas niemand die een oplossing gepost heeft. https://www.vwvortex.com/...on-15-gti-iphone.8063658/
[ Voor 17% gewijzigd door 234FaTaLiTy op 29-09-2022 23:17 ]
Als je het klepje van de sleutel er nou gewoon eens even af pakt en gewoon zelf kijkt?theman36 schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 11:22:
Klopt het dat je voor het vervangen van de batterij in de autosleutel een CR2032 nodig hebt bij een Golf 8?
Had even internet bekeken en kwam dit tegen en de CR2025. Ja openen had ik eventueel al wel kunnen doen alleen is mijn ervaring met dit soort dingen dat die klepjes van dermate slechte kwaliteit zijn dat ze na één keer openen al minder goed dicht te klikken zijn... Zelf heb ik er een hekel aan als dat soort dingen niet meer goed of minder mooi sluiten dan eerst, of ik heb daarmee altijd pech. Maar is het nu de 32 dan?Will_M schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 11:41:
[...]
Als je het klepje van de sleutel er nou gewoon eens even af pakt en gewoon zelf kijkt?
In de sleutel van de Golf 7 is het de 2025. De 2032 is te dik. Net even gekeken. Ik heb de batterij in beide sleutels al meerdere malen vervangen.theman36 schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 11:57:
[...]
Had even internet bekeken en kwam dit tegen en de CR2025. Ja openen had ik eventueel al wel kunnen doen alleen is mijn ervaring met dit soort dingen dat die klepjes van dermate slechte kwaliteit zijn dat ze na één keer openen al minder goed dicht te klikken zijn... Zelf heb ik er een hekel aan als dat soort dingen niet meer goed of minder mooi sluiten dan eerst, of ik heb daarmee altijd pech. Maar is het nu de 32 dan?
Eens, maar dat beperk ik het liefst tot het minimumgiovanni2903 schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 13:28:
Golf 8 kan 32 in dacht ik. Gok dat je m zelf ff moet openmaken
O, Golf 8 is een 32.theman36 schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 13:42:
[...]
Eens, maar dat beperk ik het liefst tot het minimum
Als dát je hele punt is: Dan maak je de sleutel pas open op het moment dat je in de winkel staat waar je dat batterijtje gaat aanschaffen?theman36 schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 13:42:
[...]
Eens, maar dat beperk ik het liefst tot het minimum
TIP: Neem een paperclip (AKA Mc.Guyver Tool) mee om de batterij uit z'n bay te 'wippen'. Dat lukt meestal niet met je nagels.
En als je zo meteen met de opmerking komt dat je dat batterijtje On-Line gaat bestellen ... In die tijd dat je er hier nu om aan het vragen bent had je het zélf al 'tig keer' op kunnen zoeken in de (ONLINE?) handleiding van je auto
Iedere fabrikant heeft een andere kijk op UX234FaTaLiTy schreef op donderdag 29 september 2022 @ 22:39:
[...]
Ja, ik snap wat je bedoelt. Maar in alle andere auto's die ik tot nu toe gehad en gereden heb heb ik dit probleem nooit gehad.
Wat had jij verwacht dat er ging gebeuren? Dat het nog steeds op pauze bleef en het pas ging afspelen als je op je telefoon op afspelen/volgende/vorige knop indrukte?Het is echt de autoradio die zich er zelf mee bemoeit.
Zodra ik mijn muziek via de telefoon op pauze zet, zie ik op de radio het "mute" icoontje verschijnen.
Zodra ik de muziek weer van pauze af haal, gaat het icoontje weg.
Stel dat ik de muziek op pauze zet op mijn telefoon en het mute icoontje verschijnt, en ik zet via de stuurwielbediening het volume weer harder, wordt op de telefoon de muziek weer hervat.
Ik snap niet hoe je constante audio stream wil als jij zelf het pauze zet dmv pauze knop en het weer hervat door aan de volume knoppen te zitten?… ik heb liever gewoon een constante audio stream
Waarom zit je met je telefoon te spelen tijdens het rijden?
Ik heb me hier ook al een tijdje niet in het topic gemeld.JeeHaaa schreef op maandag 19 september 2022 @ 15:44:
Ik kom net terug van de dealer (v. Mossel) voor de APK van mijn huidige VW Golf 7. Ik dacht, vraag ook meteen even een update rondom de leverdatum (die maart 2023 was) en ik krijg door dat mijn nieuwe GTE definitief gepland staat voor productie in week 40 en afgeleverd zal worden in week 43. Dus ergens rond 24 oktober komt mijn auto al, die pas in maart 2023 geleverd zou worden! Heel goed nieuws!
Maar mijn (omgewisselde order) auto stond voor week 45 '22 volgens de dealer. (Originele order staat nog steeds op week 23 2023
Dat is begin November. Voor de zekerheid maar even contact gezocht met de dealer of dit nog realistisch was (gezien ik dus steeds verschuivingen van ETA doorkreeg..)
Maar het lijkt toch goed te komen, kreeg van de dealer door dat de auto op transport naar Nederland staat!
Volgens het Chassisnr heb ik kunnen achterhalen dat hij uit Uitenhage - Zuid Afrika moet komen.
Neem aan dat zoiets eerst per boot naar Europa komt en dat zoiets wel een tijdje nog kan duren?
[ Voor 3% gewijzigd door Downstar2 op 05-10-2022 17:55 ]
Dat gaat inderdaad niet per speedbootDownstar2 schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 17:52:
[...]
Volgens het Chassisnr heb ik kunnen achterhalen dat hij uit Uitenhage - Zuid Afrika moet komen.
Neem aan dat zoiets eerst per boot naar Europa komt en dat zoiets wel een tijdje nog kan duren?
hahah nee dat snap ik, maar ik had geen idee of dit echt 14 dagen of bijv 40 dagen zou moeten zijn.AE69 schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 18:28:
[...]
Dat gaat inderdaad niet per speedbooten kan ongeveer 2 weken duren (Cape Town - Hamburg met 24 knopen) http://ports.com/sea-rout...f-cape-town,south-africa/ Daarna nog transport van Hamburg naar Pon? of direct naar de dealer.
We wachten af
Ik zal morgen ook even aan de dealer wanneer mijn Paashaas23/Sinterklaas22/Carnaval23 editie Arteon hybride geleverd gaat wordenDownstar2 schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 17:52:
[...]
Ik heb me hier ook al een tijdje niet in het topic gemeld.
Maar mijn (omgewisselde order) auto stond voor week 45 '22 volgens de dealer. (Originele order staat nog steeds op week 23 2023)
Dat is begin November. Voor de zekerheid maar even contact gezocht met de dealer of dit nog realistisch was (gezien ik dus steeds verschuivingen van ETA doorkreeg..)
Dat is inderdaad goed nieuws! Ik ben benieuwd waar mijn GTE vanaf komt want die zou deze week geproduceerd worden en in de week van 24 oktober staat die bij de dealer voor me klaar. Ik was ook in de veronderstelling dat de GTE enkel in Wolfsburg zou worden gemaakt.Downstar2 schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 17:52:
[...]
Ik heb me hier ook al een tijdje niet in het topic gemeld.
Maar mijn (omgewisselde order) auto stond voor week 45 '22 volgens de dealer. (Originele order staat nog steeds op week 23 2023)
Maar het lijkt toch goed te komen, kreeg van de dealer door dat de auto op transport naar Nederland staat!.
Verder nog even een praktische vraag; bij ons op de zaak staat een laadpaal van Ecotap, enig idee hoe lang het daarmee duurt om te laden? Thanks!
[ Voor 8% gewijzigd door JeeHaaa op 07-10-2022 13:44 ]
GTE kan enkel 1 fase, was iets van 3 uur en een beetje om helemaal vol te laden.JeeHaaa schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 13:38:
[...]
Dat is inderdaad goed nieuws! Ik ben benieuwd waar mijn GTE vanaf komt want die zou deze week geproduceerd worden en in de week van 24 oktober staat die bij de dealer voor me klaar. Ik was ook in de veronderstelling dat de GTE enkel in Wolfsburg zou worden gemaakt.
Verder nog even een praktische vraag; bij ons op de zaak staat een laadpaal van Ecotap, enig idee hoe lang het daarmee duurt om te laden? Thanks!
Met het chassisnummer kun je achterhalen waar hij vandaan komt.JeeHaaa schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 13:38:
[...]
Dat is inderdaad goed nieuws! Ik ben benieuwd waar mijn GTE vanaf komt want die zou deze week geproduceerd worden en in de week van 24 oktober staat die bij de dealer voor me klaar. Ik was ook in de veronderstelling dat de GTE enkel in Wolfsburg zou worden gemaakt.
Digit 11: This is the exact place where that Volkswagen was made. VW has tried to assign specific characters for each of its factories, although there have been some double-ups. If in doubt, consult Digit 1 which gives the region (see above). The factory codes are:
A - Ingolstadt, Germany
B - Brussels, Belgium
C - Chattanooga, USA
D - Bratislava, Slovakia
E - Emden, Germany
F - Ipiranga / Resende, Brazil
G - Graz, Austria
H - Hanover, Germany
K - Osnabrück, Germany
L - Lagos, Nigeria
M - Puebla, Mexico
N - Neckarsulm, Germany
P - Mosel, Germany
P - Anchieta, Brazil
R - Martorell, Spain
S - Salzgitter, Germany
T - Sarajevo, Yugoslavia (up to 1994)
T - Taubaté, Brazil
U - Uitenhage, South Africa
V - Westmoreland, USA (up to 1994)
V - Palmela, Portugal (from 1994)
W - Wolfsburg, Germany
X - Poznan, Poland
Y - Pamplona, Spain
1 - Győr, Hungary
2 - Anting, China
3 - Changchun, China
4 - Curitiba, Brazil
6 - Düsseldorf, Germany (Mercedes-Benz)
7 - Ludwigsfelde, Germany (Mercedes-Benz)
8 - Dresden, Germany
8 - General Pacheco, Argentina
9 - Wrzesnia, Poland