Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Hét grote Volkswagen Topic - Deel 5 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 94 ... 141 Laatste
Acties:

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Nu online
Tot nu toe valt het nog wel mee. Geen drukte in Zuid en je kan via de andere brug zo de stad in en uit. Maargoed, nu is het hoogzomer… over 2 weken zijn de eerste vakanties afgelopen en is het echt ellende :P

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 23-11 11:25
Dennisdn schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 17:25:
[...]

Tot nu toe valt het nog wel mee. Geen drukte in Zuid en je kan via de andere brug zo de stad in en uit. Maargoed, nu is het hoogzomer… over 2 weken zijn de eerste vakanties afgelopen en is het echt ellende :P
Stond bij die brug, dat je bij de Willemstunnel uitkomt, (met die lange bocht) vrijdag helemaal vast.
Sindsdien ontwijk ik het, de N325 zal binnenkort ook wel goed vollopen :'(

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tH7pkebrm0gjqEcSzDwrpYHKPmE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OPQpTOnePw9REswaoJrGitaq.jpg?f=fotoalbum_large

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

• Toppe
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online

Toppe

Oké ✅

Famous schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 18:04:
[...]

Stond bij die brug, dat je bij de Willemstunnel uitkomt, (met die lange bocht) vrijdag helemaal vast.
Sindsdien ontwijk ik het, de N325 zal binnenkort ook wel goed vollopen :'(

[Afbeelding]
Heb je nou een automaat om vervolgens zelf te gaan schakelen? :D als je lekker wil gassen snap ik het, maar je staat in de file :D

[ Voor 5% gewijzigd door Toppe op 04-08-2022 19:26 ]

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

• giovanni2903
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 11:12
Muncher schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 10:05:
[...]

Die odbeleven ziet er wel veel vragend uit. Je moet zo te zien een kastje kopen, een abonnement om het kastje te laten werken en dan nog losse credits om wijzigingen te maken. Gratis credits bestaan niet meer.
die obd11 is inderdaad een steeds grotere teleurstelling aan het worden. wellicht iemand die in de buurt woont die wat opties voor je aan kan zetten (weet niet waar je ongeveer vandaan komt? ) of bij rainesh langsgaan voor meerdere dingen tegelijk. je kunt wel zelf je kaarten vast updaten, je hebt een discover media, dus je hoeft alleen maar de bestanden op de sd kaart te zetten die in je dashboard kastje zit en that's it :)

| VW Golf MK7 GTI Performance 2015 2.0 TSI 340pk | Samsung Galaxy S23 | PC | PS5: Gi0vanni2903 |

• Muncher
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 30-11 10:45
giovanni2903 schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 23:12:
[...]

die obd11 is inderdaad een steeds grotere teleurstelling aan het worden. wellicht iemand die in de buurt woont die wat opties voor je aan kan zetten (weet niet waar je ongeveer vandaan komt? ) of bij rainesh langsgaan voor meerdere dingen tegelijk. je kunt wel zelf je kaarten vast updaten, je hebt een discover media, dus je hoeft alleen maar de bestanden op de sd kaart te zetten die in je dashboard kastje zit en that's it :)
Thanks! Waar kan ik die kaarten downloaden?

• giovanni2903
Muncher schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 23:30:
[...]

Thanks! Waar kan ik die kaarten downloaden?
https://app-connect.volkswagen.com/mapupdates/en/car/

touran > from 2017 > discover media > afhankelijk van of je sd kaartje 32gb (europe bundle 1) of 16gb (europe bundle 2) is downloaden

[ Voor 38% gewijzigd door giovanni2903 op 04-08-2022 23:47 ]

| VW Golf MK7 GTI Performance 2015 2.0 TSI 340pk | Samsung Galaxy S23 | PC | PS5: Gi0vanni2903 |

• yamahabest
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 29-11 12:18
Toppe schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 19:25:
[...]

Heb je nou een automaat om vervolgens zelf te gaan schakelen? :D als je lekker wil gassen snap ik het, maar je staat in de file :D
Ik begrijp het wel. Bij dat kruipen op ACC in de file hoeft van mij de bak niet continue van de 1 naar 2 en weer terug naar de 1 te schakelen. Dus ik rij ook wel eens in M dan. Ik gok ook dat er minder slijtage is van de wat hogere toeren, dan het continue schakelen van de bak.

[ Voor 10% gewijzigd door yamahabest op 05-08-2022 02:33 ]

• Rainesh
  • Laatst online: 10:57
Muncher schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 08:10:
[...]

Wat zijn leukere dingen? En wat zijn regelapparaten? Klinkt allemaal interessant, gaat weer een wereld open.

[...]

Ik ga er even naar kijken. Alvast bedankt voor de tip!
Softwareversie 879 is de laatste versie voor jouw systeem. Daarmee wordt het een stuk sneller.

Leuke dingen zoals de gebruikelijke vcds opties maar ook dingen zoals traffic jam assist, emergency assist en 60sec lane assist.
joppybt schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 10:55:
In mijn Golf uit 2017 heb ik dezelfde unit maar dan met software versie 0369
Is dat dan een enorm oude versie? Is er ergens een lijst van software versies?
(Ik heb verder nergens problemen mee en heb geen update behoefte)
0369 is de laatste versie voor jouw unit. :) en zeker niet oud

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
giovanni2903 schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 23:45:
[...]

touran > from 2017 > discover media > afhankelijk van of je sd kaartje 32gb (europe bundle 1) of 16gb (europe bundle 2) is downloaden
Of bij een origineel VW 16GB kaartje even die SIMPELE 'handleiding' volgen welke ik hier een paar dagen geleden nog gepost heb zodat je 'Europe-Bundle-1' daar wél op kunt installeren zonder dat je hiervoor het navigatiesysteem óf SD kaartje hoeft aan te passen? Bundle-6 is overigens voor NL meestal een betere vervanger, als je niet wilt hobbieën...

:9

Als je écht zelf wilt hobbieën en een @random SD kaartje wilt kunnen gebruiken van méér dan 16GB dan zet je het MIB systeem in Developer Mode (met VCDS bijvoorbeeld) en haal je de beperking naar de VW-Batch SD kaartjes er vanaf middels MIB-2-STD / MIB-Toolbox.... >:)

[ Voor 32% gewijzigd door Will_M op 05-08-2022 10:57 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Na de lofzang over de GTE (nog steeds top verbruikt) ook een kritiekpunt: 1 op 2500 olieverbruik. Bij de fles vandaag bij de Volkswagen dealer bij Sinalunga vonden ze het wel meevallen _O- Ze gaven aan dat het vanaf 2021 modellen weer veel gebruikt wordt, terwijl het daarvoor juist weer goed was.

Ga er maar vanuit dat de heuvels/bergen de TSI nog steeds niet helemaal bevallen.

• FrankGTE
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 06-08-2022
Goedemiddag!

ik ben sinds februari dit jaar de eigenaar van een Volkswagen Golf 8 GTE. De auto had 14.000 km gelopen en zit nu op ruim 25.000 km. De auto rijdt zeer goed, is vol opties uitgerust en is bijzonder zuinig: een gemiddeld verbruik van 5,8 liter per 100 km. Dit ondanks mijn sportieve rijstijl.

Begin juni kreeg ik een storing in de aandrijving en is de gehele DSG bak vervangen. Gelukkig viel dit onder de garantie...

ik lees in dit topic dat er meerder Golf 8 rijders zijn die de auto een software-update hebben moeten geven. Zodoende was mijn auto ook deze week aan de beurt. Helaas heeft de update er nu voor gezorgd dat er meerdere opties en instellingen uit mijn auto zijn verdwenen. Zo kan ik geen rijprofielen meer instellen, zijn er verschillende veiligheidsopties niet meer toegankelijk en kan ik geen gebruik maken van het navigatie-systeem. Zijn er meer mensen die hier tegen aanlopen? Het multimedia systeem geeft aan dat er licenties zijn verlopen.

De garage heeft nu de vraag bij Volkswagen zelf neergelegd omdat zij er niet uit komen. Achteraf gezien hadden ze die update maar achterwege hoeven laten :+

Hierbij mijn auto:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Y-gG9hQte_XaPuh9qnoflnhh0nU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uWjrs1lE0hrhS9c2Y8U747hj.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hO5Quwykd0M62pZV6TzsN-B9KtQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GR5S4qgGkoKJ52TukBuW1atG.jpg?f=fotoalbum_large

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Nu online
PWM schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 12:07:
Na de lofzang over de GTE (nog steeds top verbruikt) ook een kritiekpunt: 1 op 2500 olieverbruik. Bij de fles vandaag bij de Volkswagen dealer bij Sinalunga vonden ze het wel meevallen
Meevallen? Dat vinden zij nog veel. Ik had steeds 1:1500 ofzo (elke week dus een bus) en vroeg of ze daar eens naar wilden kijken. Ze wilden überhaupt de motorkap pas open maken als het 1:500 zou zijn (klonk voor mij als een Pon-regeltje). Daar was de leasemaatschappij het mee eens, die vonden het ook geen probleem. 8)7

[ Voor 3% gewijzigd door Dennisdn op 05-08-2022 13:38 ]

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 29-11 08:18
FrankGTE schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 12:39:
Goedemiddag!

ik ben sinds februari dit jaar de eigenaar van een Volkswagen Golf 8 GTE. De auto had 14.000 km gelopen en zit nu op ruim 25.000 km. De auto rijdt zeer goed, is vol opties uitgerust en is bijzonder zuinig: een gemiddeld verbruik van 5,8 liter per 100 km. Dit ondanks mijn sportieve rijstijl.

Begin juni kreeg ik een storing in de aandrijving en is de gehele DSG bak vervangen. Gelukkig viel dit onder de garantie...

ik lees in dit topic dat er meerder Golf 8 rijders zijn die de auto een software-update hebben moeten geven. Zodoende was mijn auto ook deze week aan de beurt. Helaas heeft de update er nu voor gezorgd dat er meerdere opties en instellingen uit mijn auto zijn verdwenen. Zo kan ik geen rijprofielen meer instellen, zijn er verschillende veiligheidsopties niet meer toegankelijk en kan ik geen gebruik maken van het navigatie-systeem. Zijn er meer mensen die hier tegen aanlopen? Het multimedia systeem geeft aan dat er licenties zijn verlopen.

De garage heeft nu de vraag bij Volkswagen zelf neergelegd omdat zij er niet uit komen. Achteraf gezien hadden ze die update maar achterwege hoeven laten :+

Hierbij mijn auto:

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Welkom! Heb een identiek exemplaar maar dan Delphin Grey Metallic: https://tweakers.net/gallery/251589/fotoalbum/?MapID=114062 (voor foto's)

Stekker je veel? IK stekker nooit en zit met een (behoorlijk) sportieve rijstijl tussen de 6-7L/100km.

Onlangs ook de grote SW update met 1896 ontvangen maar nergens problemen mee gehad. Moest enkel opnieuw inloggen met mijn WeConnect account (dat moest sowieso na elke SW update die ik gehad heb vanuit de dealer) en ditmaal voor het eerst ook mijzelf opnieuw aanmelden als hoofdgebruiker met beide sleutels.

• AndRo555
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 30-11 18:22
PWM schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 12:07:
Na de lofzang over de GTE (nog steeds top verbruikt) ook een kritiekpunt: 1 op 2500 olieverbruik. Bij de fles vandaag bij de Volkswagen dealer bij Sinalunga vonden ze het wel meevallen _O- Ze gaven aan dat het vanaf 2021 modellen weer veel gebruikt wordt, terwijl het daarvoor juist weer goed was.

Ga er maar vanuit dat de heuvels/bergen de TSI nog steeds niet helemaal bevallen.
Volgens mij hangt het nog heel erg af van hoe er mee gereden wordt. PHEV is natuurlijk de ideale kandidaat om (veel) vaker met volledig koude motor op zijn staart getrapt te worden.
Met een hoog leeggewicht en een niet extreem krachtige batterij/motor krijg je situaties dat de verbrandingsmotor bij een snelwegoprit volledig koud vol aan de bak mag... dat er dan olieverbruik komt verbaasd mij ergens niet.

Ter vergelijking, mijn 1.5TSI zit al boven de 60°C als ik de wijk uit rijdt (<1km).

In de 1.5 TSI zit ik nu op 1l per ~30000km en dan met VW508/509 0W-20. En daar wordt vaak ook maximaal belast voor langere tijd (wel enkel warm).

• dokteronline
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14:56
Toen ik de gti kocht, zei de verkoper er zit een uitklapbare trekhaak onder.
Die zal ik vast niet veel gebruiken zei ik nog, aangezien ik nog nooit met een kar heb gereden. Maar goed zat er op, dus wie weet.

Afgelopen weekend kwam die dan toch van pas 😂 weekendje weg geweest met wat vrienden met een camper en caravan.

De auto gaf geen krimp en lag super stabiel op de weg. Ook geen problemen met de verlaging en spacers.

Voor herhaling vatbaar! Kreeg onderweg leuke reacties als mensen er voorbij reden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kXFpMSzUj3bDc7hPVTFrcQlQRAM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BittY81Du1ZHGbiLvfcIA3gK.jpg?f=fotoalbum_large

• Krode
  • Registratie: November 2012
Rainesh schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 06:46:
[...]

Of je komt gewoon een keer langs en dan doen we veel leukere dingen en updaten we ook wat regelapparaten met Odis :)
Ik wordt ook wel nieuwsgierig als ik dit zo lees... Waar woon je Rainesh? :P

• Scrtz
AndRo555 schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 17:20:
[...]

Volgens mij hangt het nog heel erg af van hoe er mee gereden wordt. PHEV is natuurlijk de ideale kandidaat om (veel) vaker met volledig koude motor op zijn staart getrapt te worden.
Met een hoog leeggewicht en een niet extreem krachtige batterij/motor krijg je situaties dat de verbrandingsmotor bij een snelwegoprit volledig koud vol aan de bak mag... dat er dan olieverbruik komt verbaasd mij ergens niet.

Ter vergelijking, mijn 1.5TSI zit al boven de 60°C als ik de wijk uit rijdt (<1km).

In de 1.5 TSI zit ik nu op 1l per ~30000km en dan met VW508/509 0W-20. En daar wordt vaak ook maximaal belast voor langere tijd (wel enkel warm).
Heb hier tussen de beurten door nog niks hoeven bijvullen, nu 46k op de teller dus al 3 beurten gehad. Kijk nooit offie warm is, rij voornamelijk korte stukken.

• Mozart
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-11 17:53
Sinds afgelopen maart ben ik in het bezit van een Arteon uit 2018. Tot nu toe probleemloos gereden. Nu, op weg naar zuid Duitsland heb ik ineens last van een radio die niet meer van de mute af wil 😢
Gisteren, na iets van 500 km te hebben gereden wou ik het volume van de radio aanpassen. Harder lukte niet, zachter wel. Na een paar keer proberen stond hij dus op mute en hij wil er niet meer vanaf. Eerst had ik nog het idee dat een nachtje rust wellicht de oplossing zou zijn maar helaas, het heeft niet geholpen. Wel werken de navigatiemeldingen via CarPlay. Dit volume durf ik niet meer aan te passen, straks staat die ook op mute…
Volume regeling via de volumeknop of de knoppen op het stuur werken dus niet.
Heeft iemand dit al eens gehad en wellicht een oplossing?

PSN: PcDCch

• giovanni2903
dokteronline schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 17:21:
Toen ik de gti kocht, zei de verkoper er zit een uitklapbare trekhaak onder.
Die zal ik vast niet veel gebruiken zei ik nog, aangezien ik nog nooit met een kar heb gereden. Maar goed zat er op, dus wie weet.

Afgelopen weekend kwam die dan toch van pas 😂 weekendje weg geweest met wat vrienden met een camper en caravan.

De auto gaf geen krimp en lag super stabiel op de weg. Ook geen problemen met de verlaging en spacers.

Voor herhaling vatbaar! Kreeg onderweg leuke reacties als mensen er voorbij reden.

[Afbeelding]
ik heb m er ook op zitten, maar als ik aan die hendel trek komt er niks. terwijl de verkoper het in 1x lukte toen ik ging proefrijden..

• giovanni2903
Mozart schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 19:54:
Sinds afgelopen maart ben ik in het bezit van een Arteon uit 2018. Tot nu toe probleemloos gereden. Nu, op weg naar zuid Duitsland heb ik ineens last van een radio die niet meer van de mute af wil 😢
Gisteren, na iets van 500 km te hebben gereden wou ik het volume van de radio aanpassen. Harder lukte niet, zachter wel. Na een paar keer proberen stond hij dus op mute en hij wil er niet meer vanaf. Eerst had ik nog het idee dat een nachtje rust wellicht de oplossing zou zijn maar helaas, het heeft niet geholpen. Wel werken de navigatiemeldingen via CarPlay. Dit volume durf ik niet meer aan te passen, straks staat die ook op mute…
reset je scherm is, aanknop ingedrukt houden net zolang totdat ie opnieuw opstart

• dokteronline
giovanni2903 schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 20:13:
[...]

ik heb m er ook op zitten, maar als ik aan die hendel trek komt er niks. terwijl de verkoper het in 1x lukte toen ik ging proefrijden..
Soms blijft die wel wat haken, dan moet je even met je hand onder de bumper om de trekhaak even een zetje te geven. Dan komt die wel tevoorschijn bij mij.

• AE69
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 11:52
Toen ik de mijne uit zette (motor of de radio) en dan weer aan werkte het weer. Heb jij zonder CarPlay het geprobeerd? Zonder BT?

• Rayzilt
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 26-11 23:26
Ik kan mijn vinger er niet opleggen waarom dit nu gebeurd, misschien komt jullie dit bekend voor?

Ik heb een Golft 7 GTE uit 2015 en heb een bijzonder iets met het sluiten van het dak.

Als het dak open staat, ongeacht op klapstand of helemaal open, dan;

Als de auto rijd, en ik denk boven de snelheid van 15 km, dan sluit het dak prima en volledig.
Als de auto stilstaat, dan sluit het dak tot de klapstand, hierna moet ik drie keer de schuif naar voren duwen. Bij de eerste twee pogingen probeert het dak wel te sluiten maar gaat weer terug.

In denk een beveiligings sensor iets, welke niets te vertellen heeft boven een bepaalde snelheid.
Of misschien een software update? Deze auto heeft volgens mijn geen updates meer gehad sinds release.

Dit is voornamelijk vervelend als je met de sleutel het dak probeert te sluiten, dat lukt dan niet.

Enig idee?

[ Voor 6% gewijzigd door Rayzilt op 05-08-2022 21:42 ]

• giovanni2903
Rayzilt schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 21:35:
Ik kan mijn vinger er niet opleggen waarom dit nu gebeurd, misschien komt jullie dit bekend voor?

Ik heb een Golft 7 GTE uit 2015 en heb een bijzonder iets met het sluiten van het dak.

Als de auto rijd, en ik denk boven de snelheid van 15 km, dan sluit het dak prima en volledig.
Als de auto stilstaat, dan sluit het dak tot de klapstand, hierna moet ik drie keer de schuif naar voren duwen. Bij de eerste twee pogingen probeert het dak wel te sluiten maar gaat weer terug.

In denk een beveiligings sensor iets, welke niets te vertellen heeft boven een bepaalde snelheid.
Of misschien een software update? Deze auto heeft volgens mijn geen updates meer gehad sinds release.

Dit is voornamelijk vervelend als je met de sleutel het dak probeert te sluiten, dat lukt dan niet.

Enig idee?
ik heb dus precies hetzelfde op mijn gti uit 2015, terwijl mijn rline uit 2015 hiervoor dat probleem niet had. kon nergens de oplossing vinden voor dit "probleem"

• Rainesh
Krode schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 19:28:
[...]

Ik wordt ook wel nieuwsgierig als ik dit zo lees... Waar woon je Rainesh? :P
Ik woon in Den Haag. :) je mag me altijd een PB sturen
Rayzilt schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 21:35:

Enig idee?
Probeer een herkalibratie van je dak

[ Voor 66% gewijzigd door Rainesh op 06-08-2022 07:24 ]

• EvoII
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 30-11 20:54
FrankGTE schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 12:39:
Goedemiddag!

Hierbij mijn auto:

[Afbeelding]

[Afbeelding]
De mijne heeft afgelopen week deze update gehad bij de dealer. Na het opnieuw instellen van een hoofdgebruiker werkt alles weer gewoon normaal. Ben van 1664 naar 1896 gegaan,

Wat ik wel heb is het volgende: Als ik in een bepaald gebied rij dan vallen 1 voor 1 de veiligheidssystemen uit. Altijd in hetzelfde gebied.
Ik vermoed dat dit niet aan de auto ligt maar aan een bepaalde straling of iets in dat gebied. Er staan daar heel veel elektriciteitsmasten en er ligt ook een soort tussenstation voor elektriciteit.
Het vermoeden dat het niet aan de auto zelf ligt baseer ik op het feit dat mijn vorige auto, een 2019 Mazda 3 exact hetzelfde had in dat gebied. En de auto die ik daarvoor had, een 2018 Seat Ibiza ook.

Denk dat het een soort microwave gebied is waardoor de elektrische systemen ontregeld raken. Iemand dit deze ervaring ook heeft in bepaalde gebieden?

Het gebied waar ik het over heb is de Noordwaard. Dat is een gebied bij Werkendam, tegen de Biesbosch aan. Het gebeurd altijd op ongeveer dezelfde plekken. Niet overal.

Mijn theorie is dat het een soort magnetische velden zijn of iets van dien aard.

2021 Golf Style 1.5 eTSI lime yellow|Iphone 15 pro 1Tb

• Muncher
Ik heb in mijn Touran uit 2017 regelmatig dat hij via Apple CarPlay de weg kwijtraakt in Google Maps. De GPS lijkt dan van slag. Ik weet niet zo goed waar ik dit probleem moet zoeken. Zit het in mijn telefoon, in CarPlay of ergens anders?

• Scrtz
Muncher schreef op zaterdag 6 augustus 2022 @ 13:28:
Ik heb in mijn Touran uit 2017 regelmatig dat hij via Apple CarPlay de weg kwijtraakt in Google Maps. De GPS lijkt dan van slag. Ik weet niet zo goed waar ik dit probleem moet zoeken. Zit het in mijn telefoon, in CarPlay of ergens anders?
Welke iPhone heb je en welke iOS versie?

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:30

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Muncher schreef op zaterdag 6 augustus 2022 @ 13:28:
Zit in je telefoon. He. Her zelfde met Android auto gehad. Pas toen ik (na de lockdown) weer meer ging rijden, was de GPS weer bij de tijd en ging het vanzelf weg :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Muncher
Scrtz schreef op zaterdag 6 augustus 2022 @ 16:47:
[...]

Welke iPhone heb je en welke iOS versie?
Had ik natuurlijk moeten melden. Een iPhone 11 Pro met iOS 15.6.

• Rayzilt
Rainesh schreef op zaterdag 6 augustus 2022 @ 07:21:

[...]

Probeer een herkalibratie van je dak
Thanks! Ik zal dit proberen als ik terug ben van vakantie. Lijkt mij niet handig om dit nu te proberen mocht het dak niet meer dichtgaan :X Geeft nogal een lawaai terug naar huis met een dakkoffer.

Ik heb ODBeleven, denk dat het daarmee kan.

• giovanni2903
Rayzilt schreef op zaterdag 6 augustus 2022 @ 20:01:
[...]

Thanks! Ik zal dit proberen als ik terug ben van vakantie. Lijkt mij niet handig om dit nu te proberen mocht het dak niet meer dichtgaan :X Geeft nogal een lawaai terug naar huis met een dakkoffer.

Ik heb ODBeleven, denk dat het daarmee kan.
op youtube zie ik: trek de knop naar achter zodat ie open gaat, wacht daarna 5 sec met loslaten
dan knop naar voor duwen zodat dak dicht gaat en wacht weer 5 sec. ga het zelf zo ff testen

• AE69
EvoII schreef op zaterdag 6 augustus 2022 @ 10:49:
[...]
Wat ik wel heb is het volgende: Als ik in een bepaald gebied rij dan vallen 1 voor 1 de veiligheidssystemen uit. Altijd in hetzelfde gebied.

Mijn theorie is dat het een soort magnetische velden zijn of iets van dien aard.
In mijn Arteon (2018) had ik ook hetzelfde dat ACC, en soms Lane Assist uitvielen in Eindhoven bij Leostraat komende vanuit de Piuslaan, net na de kruising, en heel soms iets verder bij Boutenslaan. |:( Komende vanuit de andere richting gaf het nooit een probleem. 8)7

Ik had bij de van Mossel in Valkenswaard gemeld, maar ze konden er niets aan doen.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:30

The Eagle

I wear my sunglasses at night

AE69 schreef op zaterdag 6 augustus 2022 @ 20:27:
[...]

In mijn Arteon (2018) had ik ook hetzelfde dat ACC, en soms Lane Assist uitvielen in Eindhoven bij Leostraat komende vanuit de Piuslaan, net na de kruising, en heel soms iets verder bij Boutenslaan. |:( Komende vanuit de andere richting gaf het nooit een probleem. 8)7

Ik had bij de van Mossel in Valkenswaard gemeld, maar ze konden er niets aan doen.
Da's serieus maf, maar ik denk dat zoiets eerder iets te maken kan hebben met lichtval in de camera op de voorruit cq radar, of in combinatie.
Vroeger zou ik hebben gezegd: daar zit een flinke zender van Omroep Brabant. Maar die is al lang weg, en verder zitten daar geen gekke dingen.

Electromagnetische golven lijkt me heel stug, dan was er vanalles meer uitgevallen .

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Rayzilt
giovanni2903 schreef op zaterdag 6 augustus 2022 @ 20:07:
[...]

op youtube zie ik: trek de knop naar achter zodat ie open gaat, wacht daarna 5 sec met loslaten
dan knop naar voor duwen zodat dak dicht gaat en wacht weer 5 sec. ga het zelf zo ff testen
Dat durfde ik nog wel aan, maar helaas zelfde resultaat. Misschien dat het bij jou wel werkte?

• AE69
The Eagle schreef op zaterdag 6 augustus 2022 @ 20:44:
[...]
Da's serieus maf, maar ik denk dat zoiets eerder iets te maken kan hebben met lichtval in de camera op de voorruit cq radar, of in combinatie.
Nee, daar zou het niet aan liggen, want het gebeurde ‘s-ochtends en dan zit de zon aan de achterkant van de auto.
Vroeger zou ik hebben gezegd: daar zit een flinke zender van Omroep Brabant. Maar die is al lang weg, en verder zitten daar geen gekke dingen.
Tijdens het rijden niet echt opgelet of er andere masten staan… Flitscamera (rood & snelheid) icm linksafslaande verkeer die vaak eerst naar rechts stuurt en kronkelende wegontwerp.
Electromagnetische golven lijkt me heel stug, dan was er vanalles meer uitgevallen .
Diverse componenten kunnen gevoelig zijn voor verschillende frequenties. De resultaten van de EMC tests van de Arteon heb ik niet gezien om daar een uitspraak over te doen. 8)

• JTB81
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15:45
Gisteren terug gekomen van vakantie. Op de heenweg viel om de 20 minuten de radio/navigatie/carplay uit en reboote het ding steeds. Dit had ik vorig jaar ook en krijg het gevoel dat het komt door een hoge (buiten)temperatuur. Daar gaat ie volgende week een dagje voor naar de dealer. Verwachting is dat die, net als vorig jaar, niets gaan vinden.

Op de terugweg in de nacht gereden en nergens last van gehad. Gisteren 1145 km op 1 tank gereden met 4 personen en een volgeladen auto. 1 op 17 met continu 130/140 km/u vanuit zuid frankrijk naar hier. Had nog 40 k range over, erg netjes van een grote zware auto als de arteon met de 2.0 tsi.

Ik mag alweer heel langzaam gaan nadenken over een vervanger gezien de huidige levertijden, maar het kan zomaar een nieuwe arteon worden.

www.tweakers.net/gallery/107938/sys

• Toppe
  • Nu online

Toppe

Oké ✅

JTB81 schreef op zondag 7 augustus 2022 @ 08:13:
Gisteren terug gekomen van vakantie. Op de heenweg viel om de 20 minuten de radio/navigatie/carplay uit en reboote het ding steeds. Dit had ik vorig jaar ook en krijg het gevoel dat het komt door een hoge (buiten)temperatuur. Daar gaat ie volgende week een dagje voor naar de dealer. Verwachting is dat die, net als vorig jaar, niets gaan vinden.

Op de terugweg in de nacht gereden en nergens last van gehad. Gisteren 1145 km op 1 tank gereden met 4 personen en een volgeladen auto. 1 op 17 met continu 130/140 km/u vanuit zuid frankrijk naar hier. Had nog 40 k range over, erg netjes van een grote zware auto als de arteon met de 2.0 tsi.

Ik mag alweer heel langzaam gaan nadenken over een vervanger gezien de huidige levertijden, maar het kan zomaar een nieuwe arteon worden.
40k over? Das een serieuze tank die je dan hebt ;)

• JTB81
Toppe schreef op zondag 7 augustus 2022 @ 08:41:
[...]

40k over? Das een serieuze tank die je dan hebt ;)
Hahaha, daar is een letter weggevallen. Nee 40km.

• Scrtz
Hoeveel liter tank heeft zo'n Arteon 2.0 TSI @JTB81 ? Klinkt idd zeker netjes!

• Robinho96
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 10:34
Scrtz schreef op zondag 7 augustus 2022 @ 11:06:
Hoeveel liter tank heeft zo'n Arteon 2.0 TSI @JTB81 ? Klinkt idd zeker netjes!
De gewone en de Shooting Brake hebben allebei een brandstoftank van 66L volgens de VW-website (2.0 TSI is er enkel in R-line).

• JTB81
Ja volgens het boekje 65 liter, maar er zijn er gisteren 67 liter in gegaan.

• EvoII
Ik zie hier berichten over tankinhoud. Afgelopen week viel me opeens op dat een 1.5 tsi met 130 pk 45 liter tankinhoud heeft, en een 1.5 tsi met 150 pk 50 liter...

• giovanni2903
Rayzilt schreef op zaterdag 6 augustus 2022 @ 21:27:
[...]

Dat durfde ik nog wel aan, maar helaas zelfde resultaat. Misschien dat het bij jou wel werkte?
maakt bij mij ook geen verschil. ene keer gaat het dak wel in 1 keer dicht als ik stil sta en de andere keer niet..

• Martinus
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:20
Robinho96 schreef op zondag 7 augustus 2022 @ 11:48:
[...]

De gewone en de Shooting Brake hebben allebei een brandstoftank van 66L volgens de VW-website (2.0 TSI is er enkel in R-line).
Martinus in "Hét grote Volkswagen Topic - Deel 5"

no comment

• Martinus
JTB81 schreef op zondag 7 augustus 2022 @ 08:13:
bizar dat ik een soortgelijke ervaring heb. Vorig jaar voor het eerst met de Arteon in Z-FR geweest. Bij de hele hete dagen, lees 35+, ging de bochtenkoplamp assist, de interieurverlichting en rechter knipper licht in de flip modus.

dit jaar weer Fr, met de hitte, en hetzelfde euvel.

Oplossing is nog gekker, als ik daarna 2 keer de auto volledig start en afsluit en klein stukje rijd, is het probleem weg. Er gaat denk ik ergens iets niet goed in de contacten? zekeringen? en ja, hier in NL, is er niks te reconstrueren.

no comment

• Martinus
ja wel eens gehad, ook met mn oude passat. Er gaat dan iets verkeerd met de BT verbinding. Alleen zachter kan id. had het vooral als ik media streamde via mn foon.
Koppel eens zonder kabel en/of BT. Dan was het bij mij weg. Her-koppelen, en das was alles weer ok.

no comment

• Mozart
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-11 17:53
Martinus schreef op maandag 8 augustus 2022 @ 11:37:
[...]

ja wel eens gehad, ook met mn oude passat. Er gaat dan iets verkeerd met de BT verbinding. Alleen zachter kan id. had het vooral als ik media streamde via mn foon.
Koppel eens zonder kabel en/of BT. Dan was het bij mij weg. Her-koppelen, en das was alles weer ok.
Ik denk dat het inderdaad met BT te maken had, het werkt nu gelukkig allemaal weer. Ik heb niet de radio herstart zoals eerder aangegeven. Bedankt iedereen voor het meedenken.

PSN: PcDCch

• AE69
Martinus schreef op maandag 8 augustus 2022 @ 11:24:
[...]

bizar dat ik een soortgelijke ervaring heb. Vorig jaar voor het eerst met de Arteon in Z-FR geweest. Bij de hele hete dagen, lees 35+, ging de bochtenkoplamp assist, de interieurverlichting en rechter knipper licht in de flip modus.

dit jaar weer Fr, met de hitte, en hetzelfde euvel.

Oplossing is nog gekker, als ik daarna 2 keer de auto volledig start en afsluit en klein stukje rijd, is het probleem weg. Er gaat denk ik ergens iets niet goed in de contacten? zekeringen? en ja, hier in NL, is er niks te reconstrueren.
De komende dagen worden er tropische temperaturen in NL verwacht. Gauw een afspraak boeken! :*)

• Muncher
giovanni2903 schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 23:45:
[...]

Classic, zelfs de partial downloads past niet meer op de SD kaart :D.

Kan de directories Skoda en SEAT met een gerust hart weggooien?

maps\00\cfg\mapcfg\SEAT
maps\00\cfg\mapcfg\Skoda

• dokteronline
Volgens mij doet mijn regensensor het niet.. Volgens de boekje moet je de hendel op stand ''interval'' zetten en dan zou de regensensor geactiveerd moeten zijn. Maar ook al is het droog, de wissers gaan op standaard aantal seconden heen en weer afhankelijk in welke stand het schakelaartje boven op de hendel staat...

In het menu staat de regensensor wel ingeschakeld en kan zo 1,2,3 geen beschadigingen zien aan de sensor zelf. Ook als ik water over de sensor gooi gebeurt er niks.

Kan ik zelf nog iets resetten/testen of wordt dit een ritje naar de dealer?

• ZesBarkiePK
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 15:50
Ik heb in mijn Golf een jaar geleden de originele EFB accu voor een nieuwe AGM accu vervangen. Nu een jaar later is deze AGM accu alweer defect. Dus er gaat iets niet goed. Omdat het een AGM accu is heb ik met de OBD11 voor “Fleece” gekozen ipv EFB. Zodat de accu op de juiste manier opgeladen zou worden. Natuurlijk heb ik ook de nieuwe naam en serienummer er in gezet.

Ik heb inmiddels weer een nieuwe AGM accu gekocht, dit keer van Bosch ipv VARTA, niet dat het merk veel uit zal maken, maar ik twijfel nu of de gekozen accu technologie in OBD11 wel “Fleece” had moeten zijn of dat ik deze beter op EFB kan laten staan. Of misschien nog iets anders?

Ik weet dat bepaalde Audi’s met een AGM accu wel op Fleece worden geprogrammeerd.

Wat is nu handig? Ik wil niet over een jaar weer de accu moeten vervangen.

De dynamo is in ieder geval in orde, misschien was de accu al brak of heb ik iets anders over het hoofd gezien.

LG OLED G5 65” | Sonos Arc Ultra, 2x Sonos Five, 2x Sonos Sub 4 | Playstation 5 Pro | Panasonic UB450

• Kadketz
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 21-10 12:44
Weet iemand toevallig of het ook mogelijk is om instellingen op te slaan (zoals het uitzetten van lane assist) zonder gebruik te hoeven maken van We Connect?

Ik rijd in een Polo uit 2022 maar beschik ivm leaseconstructie maar over 1 sleutel. Nu begreep ik dat instellingen kunnen worden opgeslagen in je VW account/We Connect, deze dien je echter eerst te activeren. Dit zou alleen de hoofdgebruiker kunnen met met 2 sleutels..

• Scrtz
Kadketz schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 12:58:
Weet iemand toevallig of het ook mogelijk is om instellingen op te slaan (zoals het uitzetten van lane assist) zonder gebruik te hoeven maken van We Connect?

Ik rijd in een Polo uit 2022 maar beschik ivm leaseconstructie maar over 1 sleutel. Nu begreep ik dat instellingen kunnen worden opgeslagen in je VW account/We Connect, deze dien je echter eerst te activeren. Dit zou alleen de hoofdgebruiker kunnen met met 2 sleutels..
Veiligheidssystemen gaan altijd opnieuw aan bij het opnieuw starten van de auto. Een WeConnect account maakt daar geen verschil in. En ja je moet 2 sleutels hebben ervoor.

• Famous
Afgelopen weekend naar Keulen geweest.
Heen weg was helaas erg druk en totaal niet kunnen doorrijden, de terugweg was vooral het einde rustig dat ik hem paar keer naar 200+ kon laten gaan. Altijd weer oppassen als je in de verte een geel kentekenplaatje ziet :p

Afgesloten met een middagje op de Nurburgring (Brunchen) en daar kan je je ogen uit kijken. Wat zowel op de parkeerplaats staat als op de baan voorbij komt. Erg veel nieuwe GT3's gezien maar dit trio kon ik ook wel waarderen :*)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PksT5xFuv15ocKwWnASghyn_X_E=/800x/filters:strip_exif()/f/image/4rKuk6qYGzqPfCPoARuMYAFw.png?f=fotoalbum_large

Zeker voor herhaling vatbaar om daar een dag door te brengen!

• giovanni2903
Famous schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 13:26:
Afgelopen weekend naar Keulen geweest.
Heen weg was helaas erg druk en totaal niet kunnen doorrijden, de terugweg was vooral het einde rustig dat ik hem paar keer naar 200+ kon laten gaan. Altijd weer oppassen als je in de verte een geel kentekenplaatje ziet :p

Afgesloten met een middagje op de Nurburgring (Brunchen) en daar kan je je ogen uit kijken. Wat zowel op de parkeerplaats staat als op de baan voorbij komt. Erg veel nieuwe GT3's gezien maar dit trio kon ik ook wel waarderen :*)

[Afbeelding]

Zeker voor herhaling vatbaar om daar een dag door te brengen!
ik heb over 3.5 week pas vakantie en wil dan ook wel een zaterdagje bij de ring kijken. is er daar verder in omgeving nog wat te beleven? want dan maak ik er een weekendje van. ben totaal niet bekend in het grote duitsland

• Famous
giovanni2903 schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 16:29:
[...]

ik heb over 3.5 week pas vakantie en wil dan ook wel een zaterdagje bij de ring kijken. is er daar verder in omgeving nog wat te beleven? want dan maak ik er een weekendje van. ben totaal niet bekend in het grote duitsland
Mooie wegen naar Brunchen inclusief een paar goed scherpe haardspeld bochten :p
In het dorpje zaten wel op het oog leuke tentjes, die overigens allemaal vol zaten.

Verder heb ik eigenlijk geen idee, het was niet gepland maar zagen dat het vanaf Keulen maar een klein stukje was. Wellicht kan je die erbij aan plakken? Dat is ook een mooie en leuke stad!

Zal zelf drinken/eten meenemen en als het mogelijk is een (camping)stoeltje en dan heb je een prima dag 8)

• giovanni2903
Famous schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 16:48:
[...]

Mooie wegen naar Brunchen inclusief een paar goed scherpe haardspeld bochten :p
In het dorpje zaten wel op het oog leuke tentjes, die overigens allemaal vol zaten.

Verder heb ik eigenlijk geen idee, het was niet gepland maar zagen dat het vanaf Keulen maar een klein stukje was. Wellicht kan je die erbij aan plakken? Dat is ook een mooie en leuke stad!

Zal zelf drinken/eten meenemen en als het mogelijk is een (camping)stoeltje en dan heb je een prima dag 8)
heb vorig jaar een mooie coolbox "gehad" bij de zomercheck bij de dealer, dus die gaat sws mee. stoeltje is ook een goeie ja. kijken bij de ring is gratis? bedankt voor de tip in ieder geval, keulen is een uurtje rijden dus kan daar idd ook wel heen

• Famous
giovanni2903 schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 16:59:
[...]

heb vorig jaar een mooie coolbox "gehad" bij de zomercheck bij de dealer, dus die gaat sws mee. stoeltje is ook een goeie ja. kijken bij de ring is gratis? bedankt voor de tip in ieder geval, keulen is een uurtje rijden dus kan daar idd ook wel heen
Zeker is het gratis, Brunchen is de bekende "Youtube" bocht.
Daar rijdt je een open veld op (parkeerplaats) en dan zit je eigenlijk al aan de baan. Er zit een etenskraampje en iets waar je drinken kan halen maar betaal je wel de hoofdprijs (en moet met cash).

Oh, en vergeet de zonnebrand niet mocht het deze temperaturen zijn :+

• Scrtz
Famous schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 10:17:
[...]

Zeker is het gratis, Brunchen is de bekende "Youtube" bocht.
Daar rijdt je een open veld op (parkeerplaats) en dan zit je eigenlijk al aan de baan. Er zit een etenskraampje en iets waar je drinken kan halen maar betaal je wel de hoofdprijs (en moet met cash).

Oh, en vergeet de zonnebrand niet mocht het deze temperaturen zijn :+
DE is sowieso van de cash haha, dat is niet zo'n PIN land zoals hier in NL :P

Haha en inderdaad, van de zonnebrand kan ik be-amen, ik was bij de F1 GP van Oostenrijk op de vrijdag al knalrood verbrand..

• Audi-Arjan
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 13:01

Audi-Arjan

★★★★★

Iemand een idee wat er mis is?

Mijn raam aan de bestuurderszijde onthoud niet dat ie automatisch open en dicht kan.

Als de auto een uurtje heeft gestaan moet ik het raam opnieuw inleren door de raam omhoog stand ingedrukt te houden.

De andere ramen doen het wel gewoon.

Irritante van dit is dat ik de ramen met de afstandbediening op dat moment ook niet open of dicht kan doen. Dat werkt pas weer als het bestuurdersraam is ingeleerd.

Ik ben inmiddels gewend het panoramadak niet dicht te doen in de auto maar met de afstandsbediening. En dat werkt dan niet zonder het bestuurdersraam eerst ingeleerd te hebben.

Wat is er stuk of doe ik niet goed?
Het gaat om een Golf 7.

• Baskeman
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 19-05-2023
Ik wil graag interieur led inbouwen in mijn golf 7.5

En nu wil ik het graag zo oem mogelijk houden qua kleur. Weet iemand waar ik ze het beste zou kunnen bestellen?

[ Voor 3% gewijzigd door Baskeman op 11-08-2022 22:18 ]

• 3_s
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 12:38

3_s

Grr, storing op de elektronische handrem in m’n Tiguan.
Morgen maar eens de garage bellen.

ACC werkt ook niet, geen idee wat dat met elkaar te maken heeft…

[ Voor 27% gewijzigd door 3_s op 11-08-2022 21:47 ]

• giovanni2903
Baskeman schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 19:41:
Ik wil graag led inbouwen in mijn golf 7.5

En nu wil ik het graag zo oem mogelijk houden qua kleur. Weet iemand waar ik ze het beste zou kunnen bestellen?
deze zijn origineel: https://www.kunzmann.de/s...olkswagen-upgrade-kit.htm
weet alleen niet wat voor adapters je nodig hebt om van led naar halogeen te gaan

[ Voor 9% gewijzigd door giovanni2903 op 11-08-2022 21:49 ]

• Baskeman
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 19-05-2023
giovanni2903 schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 21:47:
[...]

deze zijn origineel: https://www.kunzmann.de/s...olkswagen-upgrade-kit.htm
weet alleen niet wat voor adapters je nodig hebt om van led naar halogeen te gaan
Ik bedoel voor het interieur :)

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 16:15

GerCor

Zonder dallen geen pieken

Baskeman schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 19:41:
Ik wil graag interieur led inbouwen in mijn golf 7.5

Ik had ze voor mijn Golf 7 destijds online gekocht. Via Ebay of zoiets. Gewoon wit. Het is niet zo dat er 15.000 kleuren wit zijn. Duurde alleen 8 weken voordat ik ze zou ontvangen. En ze kwamen maar niet. Toen gewoon bij zo'n automaterialenboer gekocht. Veel duurder maar gelijk meenemen en inbouwen. Ik had ze er nog niet in of, ja hoor, de lampen uit China vielen in de brievenbus. 😫

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

• Leffunk
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 20-11 14:01
VW Passat GTE, besteld via leasemaatschappij 5 augustus 2021. Eerste termijn was laaste week mei 2022. Daarna werd dit 8 augustus, toen plots 19 juli, daarna 10 augustus.
Update gevraagd aan dealer. Dealer (België) zag dat auto gemaakt was. Hij zei dit omdat er een VIN nummer zichtbaar was in zijn systeem. Maar er stond ook status "blocked" bij. Dat verklaarde hij dat vermoedelijk een onderdeel nog ontbrak, maar dat het nu allemaal wel snel zou gaan, gezien auto gemaakt is en zo snel mogelijk uit voorraad moet...Lijkt me rare uitleg. Meer info had hij niet. Kortom, leek me meer dat ze praatjes aan verkopen waren en zelf totaal geen idee hebben.

Bij deze dus vraag: is het inderdaad zo dat als er VIN nummer is, dat auto reeds geproduceerd is? Of kan het gerust zijn dat ze er zelfs nog niet aan begonnen zijn? Nog iemand ervaringen met die status "blocked"?

Verwijderd

Lekker handig, ik ben de reservesleutel kwijt. Ik dacht, gelijk maar een comfortsleutel, vraagt de dealer iets van 180 voor de sleutel en iets van 80 euro voor het inleren (wtf), totaal 260 euro. Verschilt dit toevallig per dealer of zijn er andere opties voor een VW Up Electric?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 12-08-2022 14:00 ]

• giovanni2903
Verwijderd schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 14:00:
Lekker handig, ik ben de reservesleutel kwijt. Ik dacht, gelijk maar een comfortsleutel, vraagt de dealer iets van 180 voor de sleutel en iets van 80 euro voor het inleren (wtf), totaal 260 euro. Verschilt dit toevallig per dealer of zijn er andere opties voor een VW Up Electric?
Mt automotive (facebook/instagram) kan sleutels maken, vraag hem even naar een prijs

• Toppe
  • Nu online

Toppe

Oké ✅

Verwijderd schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 14:00:
Mocht je een leuker adres gevonden hebben dan hou ik me graag aanbevolen!

• Scrtz
Leffunk schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 12:57:
VW Passat GTE, besteld via leasemaatschappij 5 augustus 2021. Eerste termijn was laaste week mei 2022. Daarna werd dit 8 augustus, toen plots 19 juli, daarna 10 augustus.
Update gevraagd aan dealer. Dealer (België) zag dat auto gemaakt was. Hij zei dit omdat er een VIN nummer zichtbaar was in zijn systeem. Maar er stond ook status "blocked" bij. Dat verklaarde hij dat vermoedelijk een onderdeel nog ontbrak, maar dat het nu allemaal wel snel zou gaan, gezien auto gemaakt is en zo snel mogelijk uit voorraad moet...Lijkt me rare uitleg. Meer info had hij niet. Kortom, leek me meer dat ze praatjes aan verkopen waren en zelf totaal geen idee hebben.

Bij deze dus vraag: is het inderdaad zo dat als er VIN nummer is, dat auto reeds geproduceerd is? Of kan het gerust zijn dat ze er zelfs nog niet aan begonnen zijn? Nog iemand ervaringen met die status "blocked"?
Als er een VIN nummer is, oftewel chassisnummer dan is de auto inderdaad (zo ver als kan) gebouwd.

Verwijderd

Dank voor de tip, ik heb ze een mail gestuurd, eens zien wat er terug komt.

• giovanni2903
Verwijderd schreef op zaterdag 13 augustus 2022 @ 14:17:
Dank voor de tip, ik heb ze een mail gestuurd, eens zien wat er terug komt.
hij kan heel erg veel en is zeer kundig voor normale prijzen. sleutels maken, beeldschermpjes van je dashboard fixen (voor als je veel dode pixels hebt of helemaal defect is), coderen, cruise control inbouwen, egr wegschrijven etc etc. echt een topper :)

• EvoII
Kreeg weer een melding dat de batterij van de sleutel vervangen moest worden. Best snel, na een maand of 4 weer trouwens. Had er nog liggen dus dat was geen probleem.

Waar ik wel een probleem mee heb is het kapje van de sleutel er weer goed op krijgen. Aan de bovenkant sluit het niet goed meer aan, en krijg ik het met geen mogelijkheid meer strak aangedrukt.

Heb de reservesleutel gecheckt, daar zat het wel goed aan, maar na een keer open gemaakt te hebben en weer dicht sluit die ook niet goed aan... Zijn die kapjes zo snel krom of hoe kan dit? Het is maar een simpel iets, maar ik erger me er behoorlijk aan...

Betreft hier dus de sleutel van een golf 8. Volgens mij heeft elke vw tegenwoordig zo'n type sleutel.

• Scrtz
EvoII schreef op zaterdag 13 augustus 2022 @ 22:28:
Kreeg weer een melding dat de batterij van de sleutel vervangen moest worden. Best snel, na een maand of 4 weer trouwens. Had er nog liggen dus dat was geen probleem.

Waar ik wel een probleem mee heb is het kapje van de sleutel er weer goed op krijgen. Aan de bovenkant sluit het niet goed meer aan, en krijg ik het met geen mogelijkheid meer strak aangedrukt.

Heb de reservesleutel gecheckt, daar zat het wel goed aan, maar na een keer open gemaakt te hebben en weer dicht sluit die ook niet goed aan... Zijn die kapjes zo snel krom of hoe kan dit? Het is maar een simpel iets, maar ik erger me er behoorlijk aan...

Betreft hier dus de sleutel van een golf 8. Volgens mij heeft elke vw tegenwoordig zo'n type sleutel.
Dat geeft ie bij mij al een half jaar aan ofzo maar doet het nog steeds. Heb ontgrendelen bij naderen ook aanstaan wat meer batterij zal verbruiken. Kan bijna niet echter dat zo’n batterij na 1 jaar al leeg is lijkt mij..

• giovanni2903
op m golf 7 zijn ze na een half jaar ook leeg. als die melding komt duurt t vaak maar 2 weken voordat ie echt leeg is. wel beiden (vorige golf 7 en huidige) een auto volledig keyless (dus openen en starten).

nog even een mooi plaatje gister met de zonsondergang, blijft een prachtwagen zeg 😍
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ic4qwvxGIZMkD5aL_epwvKQRSgg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1lIvW3BcXmKe86Il6mLv4oNp.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 53% gewijzigd door giovanni2903 op 14-08-2022 01:33 ]

• EvoII
Ik heb open gaan bij benaderen wel aanstaan inderdaad. Maar dat is toch een instelling van de auto zelf, die geen invloed zou mogen hebben op de levensduur van de sleutelbatterij zou je zeggen?

Het lijkt trouwens wel dat na de software-update van 1664 naar 1896 de auto eerder opent. Vanaf een grotere afstand dus.

Ik heb Varta batterijen trouwens. 4 maanden vind ik wel echt kort. Heb dat nog nooit meegemaakt. Heb ook een 2018 Seat Ibiza met kessy gehad, maar toen ik die na 1,5 jaar verkocht zat daar nog steeds de eerste batterij in de sleutel.

• AE69
giovanni2903 schreef op zondag 14 augustus 2022 @ 00:35:
op m golf 7 zijn ze na een half jaar ook leeg. als die melding komt duurt t vaak maar 2 weken voordat ie echt leeg is. wel beiden (vorige golf 7 en huidige) een auto volledig keyless (dus openen en starten).
In de 4 jaar tijd dat ik in een Arteon (bouwjaar 2018) reed, zijn de batterijen van de afstandsbediening na ongeveer 2,5 jaar vervangen.

• Famous
EvoII schreef op zondag 14 augustus 2022 @ 01:54:
Ik heb open gaan bij benaderen wel aanstaan inderdaad. Maar dat is toch een instelling van de auto zelf, die geen invloed zou mogen hebben op de levensduur van de sleutelbatterij zou je zeggen?
Hoe moet de auto weten dat de sleutel in de buurt is? :p

• GerCor

GerCor

Bij mijn Golf 7 zijn de batterijen van beide sleutels tegelijkertijd aan vervanging toe. Lijkt wel of er dagteller op zit. Ik denk dat ik ze elk jaar vervang.

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

• giovanni2903
vandaag rode gordels laten plaatsen. volgende aankoop worden 4 nieuwe remschijven en blokken....
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mh_KcmOuIHoRJekdUHtA8LudIlk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Yh7v8RCfbBIKFpEQIc0jNFOa.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YuOwS1mTgSHq56Z7iaz9xDozWV4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3IB3BPT3CQuHwbzQDQSgxJVg.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 28% gewijzigd door giovanni2903 op 14-08-2022 19:10 ]

• Krus
  • Laatst online: 15:26
Mooie GTI @giovanni2903 laat mijne er nou net ook zo uit zien. ;)

---

Mijn MK7 GTI uit 2014 is al een tijdje aan het afbladeren aan de rand van het dakraam, is hier iets aan te doen of is dit een gevalletje laten wrappen?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YS1u7BZ1OEgdyGdhOEECbAwtgxg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/S9YAbh3dKkuJGHhKV2QUrDiR.jpg?f=fotoalbum_large

Dit was in augustus vorig jaar, inmiddels is het al 3x zo erg...

• dokteronline
giovanni2903 schreef op zondag 14 augustus 2022 @ 19:09:
vandaag rode gordels laten plaatsen. volgende aankoop worden 4 nieuwe remschijven en blokken....
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Nice waar laten doen?
Krus schreef op zondag 14 augustus 2022 @ 22:05:

---

Mijn MK7 GTI uit 2014 is al een tijdje aan het afbladeren aan de rand van het dakraam, is hier iets aan te doen of is dit een gevalletje laten wrappen?

[Afbeelding]

Hier precies het zelfde probleem. Ook ondertussen een rand van dikke 5-10 cm.
Ben benieuwd of er ook een oplossing voor is

• giovanni2903

---

[Afbeelding]

@dokteronline
Tm customize in leiderdorp voor 250€. Ben bij het hele proces geweest en ze gaan echt goed te werk. Laat jouw wagen is zien

• GerCor

GerCor

---

[Afbeelding]

Ik gelijk kijken bij mijn dakraam. Het is niet het raam zelf maar het gedeelte wat er omheen zit. Was mij niet eens opgevallen.

Edit: geen idee of het door de hitte komt maar nu al 2 keer mijn banden gereset. Systeem geeft aan dat ik verlies heb maar dat is dikke onzin. Allemaal tegelijk zeker. Ook gaat mijn dimlicht aan terwijl er geen wolkje aan de lucht is. Komt de temperatuur onder de 30 graden dan gaat het dimlicht weer uit.

Strange.... 🤔

[ Voor 17% gewijzigd door GerCor op 14-08-2022 22:56 ]

• dokteronline
GerCor schreef op zondag 14 augustus 2022 @ 22:49:
[...]

Ik gelijk kijken bij mijn dakraam. Het is niet het raam zelf maar het gedeelte wat er omheen zit. Was mij niet eens opgevallen.

Edit: geen idee of het door de hitte komt maar nu al 2 keer mijn banden gereset. Systeem geeft aan dat ik verlies heb maar dat is dikke onzin. Allemaal tegelijk zeker. Ook gaat mijn dimlicht aan terwijl er geen wolkje aan de lucht is. Komt de temperatuur onder de 30 graden dan gaat het dimlicht weer uit.

Strange.... 🤔
Owja bij mij is het ook niet het dakraam zelf, maar inderdaad het gedeelte wat er omheen zit. Daar zit nu echt een dikke “afgebladerde” rand.

@giovanni2903 krus bedoel je denk ik 😁, ik heb een grijze gti.
Helaas is Leiderdorp net wat te ver, maar zal eens kijken of er hier wat in de buurt van friesland zit. Vind die rode riemen wel mooi matchen met het rode van de gti.

[ Voor 9% gewijzigd door dokteronline op 14-08-2022 23:18 ]

• giovanni2903
Is helaas een kwaaltje, je kunt t opnieuw laten spuiten

• Krus
  • Laatst online: 15:26
Net snel gemaakt, ook zelfde alcantara interieur. :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/clE2STQ8nHANv17w5gmmAFykKCc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0FT38n5WUhPo9UDhnigOY8l8.jpg?f=fotoalbum_large

• Krode
Beste mensen,
Ik heb nu al twee keer meegemaakt dat de Discover in mijn Sportsvan uit 2018 niet aangaat. Welke knop ik ook indruk, het scherm gaat niet aan. Zojuist gebeurde het weer. Herstart van de auto helpt niet, en na 10 minuten ongeveer ging het scherm weer aan. Wat kan ik hieraan doen? Heel irritant namelijk.

• GerCor

GerCor

Krode schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 14:15:
Beste mensen,
Ik heb nu al twee keer meegemaakt dat de Discover in mijn Sportsvan uit 2018 niet aangaat. Welke knop ik ook indruk, het scherm gaat niet aan. Zojuist gebeurde het weer. Herstart van de auto helpt niet, en na 10 minuten ongeveer ging het scherm weer aan. Wat kan ik hieraan doen? Heel irritant namelijk.
Discover resetten? Aanknop ingedrukt houden totdat het systeem opnieuw opstart. Hadden we ook wel eens last van in de Caddy's.

• Xrypta
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 09:29
Mag me sinds een korte maand ook (weer) officieel eigenaar van een VW noemen. Na 2x eerder een Golf 7 gehad te hebben vanuit de lease (1.6 TDI & een 1.5 TSI) nu een GTE FL, maar dan van mijzelf! *O*

Tot dus ver erg content mee, en afgelopen maand met gemak (zonder extreem stekkeren) 1:33 gemiddeld getokkeld!

Oud en nieuw;
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zO9UldlWpsI1ksYhTw_iyOZc-yE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gd9LjWbajtahF7civFT5HcZL.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7QFuvqbu-o4chipzwEhZ7kWqQyM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0PJZCgLVZJcccLbkoTUNWXQP.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/err1q7Potd3dtNAxUKW-ARfGKkw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dlH8kU9F9Tx4qznqVMPqRyT6.jpg?f=fotoalbum_large

3960wp SE | Model Y RWD

• Krode
GerCor schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 22:36:
[...]

Discover resetten? Aanknop ingedrukt houden totdat het systeem opnieuw opstart. Hadden we ook wel eens last van in de Caddy's.
Tijdens z'n 'blackout' hielp het ook niet om de aanknop vast te houden. Daar reageerde ie ook niet op. Is het slim om het nog wel een keer te doen ondanks dat ie nu wel weer normaal lijkt te doen?

• GerCor

GerCor

Krode schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 22:47:
[...]

Tijdens z'n 'blackout' hielp het ook niet om de aanknop vast te houden. Daar reageerde ie ook niet op. Is het slim om het nog wel een keer te doen ondanks dat ie nu wel weer normaal lijkt te doen?
Dat maakt helemaal niks uit hoor. Maar nuttig lijkt het mij niet als het nu weer werkt. Bij de Caddy's, en dat had ik eigenlijk ook moeten vragen aan jou, hadden we wel geluid maar geen beeld.

• giovanni2903
Xrypta schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 22:37:
Mag me sinds een korte maand ook (weer) officieel eigenaar van een VW noemen. Na 2x eerder een Golf 7 gehad te hebben vanuit de lease (1.6 TDI & een 1.5 TSI) nu een GTE FL, maar dan van mijzelf! *O*

Tot dus ver erg content mee, en afgelopen maand met gemak (zonder extreem stekkeren) 1:33 gemiddeld getokkeld!

Oud en nieuw;
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
erg mooi, een FL gte (mét pano helemaal) is bijna niet te krijgen omdat ze in NL niet geleverd zijn. doe er voorzichtig mee O+

• Xrypta
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 09:29
giovanni2903 schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 23:56:
[...]

erg mooi, een FL gte (mét pano helemaal) is bijna niet te krijgen omdat ze in NL niet geleverd zijn. doe er voorzichtig mee O+
Dit is ook een import hoor ;) ! Helaas waren ze destijds uit de gratie van wegen de bijtelling… |:(

3960wp SE | Model Y RWD

• giovanni2903
Dat weet ik, maar zijn in nederland alsnog erg zeldzaam ;)

• Rainesh
Krode schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 14:15:
Beste mensen,
Wat is je softwareversie? Kan me iets van herinneren dat er een bug was bij bepaalde temperaturen.

@Xrypta congrats! Een FL GTE met lane assist en acc is idd vrij zeldzaam in NL. Mooie bak :)

• Krode
Rainesh schreef op dinsdag 16 augustus 2022 @ 07:18:
[...]

Wat is je softwareversie? Kan me iets van herinneren dat er een bug was bij bepaalde temperaturen.
Gelijk even gecheckt (ben op vakantie in Duitsland) en dit komt er in beeld:
Systeeminformatie
Onderdeelnummer apparaat: 3Q0035846B
Hardware: H41
Software: 0472
Navigate database:
5NA919866CK
1910
ECE AS 2023
Bluetooth version:
C300
App-Connect:
4101 438.15
Radio database version:
1.9.4
USB surfstick version:
4101.438.1.4

Kan je hier iets mee?!

• Rainesh
Krode schreef op dinsdag 16 augustus 2022 @ 09:42:
[...]

Gelijk even gecheckt (ben op vakantie in Duitsland) en dit komt er in beeld:
Systeeminformatie
Onderdeelnummer apparaat: 3Q0035846B
Hardware: H41
Software: 0472
Navigate database:
5NA919866CK
1910
ECE AS 2023
Bluetooth version:
C300
App-Connect:
4101 438.15
Radio database version:
1.9.4
USB surfstick version:
4101.438.1.4

Kan je hier iets mee?!
Jazeker. Systeem even updaten naar 0480 en dan zit je gelijk op de laatste versie. Als je terug bent van vakantie kunnen we dat wel regelen

• Shanquish
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
giovanni2903 schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 23:56:
[...]

ik heb denk ik onder een steen geleefd, maar wat maakt de FL versie van de GTE zo speciaal?
Pagina: 1 ... 94 ... 141 Laatste