@
Krode Kijk dat je de sd kaart ook in het juiste formaat formatteert. Misschien kan het daarom ook misgaan.
Nou, ik heb mijn golf vorige week vrijdag bij de dealer gebracht. Heeft 15k gelopen en wilde alvast de olie laten vervangen.
Ze meldden dat er ook 3 terugroepacties open stonden. Zouden ze ook fixen. Vrijdagmiddag laat belden ze met de mededeling dat de auto helaas nog niet klaar was. Hij stond te updaten en dat duurde nogal lang.
Gezegd dat dat niet uitmaakte. Heb momenteel toch vakantie en ga niet weg. Vrouw is nog aan het werk. Vandaar.
Vanmorgen belden ze dat ie klaar was. Gehaald, en hoefde alleen een brief te tekenen. Stond een grote stempel met garantie op. Hoefde niets af te rekenen.
De olie hebben ze niet ververst want dat was bij lange na nog niet nodig vertelden ze, en zonde van het geld., Had ook om een extra fles olie gevraagd en die stond netjes in de kofferbak.
De oliewissel staat in het menu wel weer op 30k km nu, en de servicebeurt op 15k km. Laat de volgende keer die 2 beurten dus gewoon maar tegelijk doen.
Onderweg naar huis gestopt en gekeken welke software er nu opstaat. Het is de nieuwste versie: 1896.
Toen moest ik weer het gebruikersaccount instellen. Wat een rampenplan is dat! Het begon er al mee dat het wereldbolletje grijs was, dus dan is de auto offline. Zolang hij dat is lukt een gebr. acc. instellen niet,. Het systeem connecten met je telefoon als hotspot gaat wel, maar dan blijft het wereldbolletje nog steeds grijs. Gebr.acc. instellen gaat dan nog steeds niet.
Uiteindelijk een oplossing gevonden om hem toch online te krijgen. Het zit denk ik in de privacy settings van de auto. Daar heb ik wat mee zitten spelen. Eerst op privé gezet en toen weer naar volledig openbaar, net zolang totdat het wereldbolletje wit werd. Dat werkte warempel. Even later was hij nadat ik de auto even uitgezet en verlaten had weer offline. Hetzelfde proces weer herhaald, en het werkte weer.
Dan het account aanmaken zelf. Ook een hell of a job. Het mailadres was al in gebruik. Ander mailadres gebruikt maar daar kreeg ik geen bevestigingslink voor binnen. Als je op wachtwoord vergeten tikt gebeurd er niets. Uiteindelijk het wachtwoord weer gewijzigd op de site van vw id. Wel bevestigingslink gehad en aangeklikt. In de auto hetzelfde ww ingevoerd, gewoon met mn oude mailadres en warempel, toen werkte het opeens! Heb het hele proces een aantal malen moeten herhalen, en soms kon ik niet eens de velden met mailadres en m'n naam etc. invullen omdat in het betreffende veld tikken niets deed. Kreeg dan gewoon geen toetsenbord zogezegd....
Al met al een uur of 2 bezig geweest om een hoofdaccount opnieuw aan te maken dus.Hij doet het weer in elk geval en heb nu de nieuwste software. En Dab+ werkt nu! Heeft vanaf het begin dat ik de auto had nooit gewerkt. Was blijkbaar ook een fout in de software.
Heb met de oude sw versie eigenlijk geen noemenswaardige problemen gehad, dus hoop dat dat zo blijft, Volgens mij kan hij nu wel het systeem ook ota updaten. Dat zou dus wel mooi zijn.