Hét grote Volkswagen Topic - Deel 5 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 93 ... 139 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Downstar2
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 08-06 00:50
jannen schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 15:25:
Hallo jongens, misschien een vreemde vraag…

Net terug met m’n Golf 8 van VW Dealer in België, na een software update is mijn app Connect niet meer beschikbaar. Hun uitleg is dat het een jaar gratis is en daarna betalend.

Mag dit zomaar? Kan ik dit omzeilen door ergens anders het te laten activeren?

Kan het nergens terugvinden online vanwege het zeer recente model (03/2021)
Ik raak altijd een beetje in de war wat men bij VW nou verstaat onder App Connect.
Maar als ik google, Is dat puur android auto, Apple Car play en mirror link? Daarvoor heb je hopelijk toch geen betalend subscription nodig.. of is dat tegenwoordig ook al?

Ik dacht even dat het App connect te maken had met die online service van VW dat je kan zien waar je auto gepakeerd staat, brandstof niveau, Of de deuren op slot zijn etc. Daarvoor had je eerder wel een lopend abbonement voor nodig en die zat bij duurdere versies dan maar een jaar weet ik. Maar dat noemen ze dus We connect 8)7

Update:
Dit zijn dus de twee smaken, hebben ze het dus niet over de We Connect?

https://www.volkswagen.nl...onnectiviteit/app-connect

https://www.volkswagen.nl...connectiviteit/we-connect

[ Voor 12% gewijzigd door Downstar2 op 26-07-2022 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-12-2024
Dat bedoeld die ook en is inderdaad 1 jaar gratis.
Daarna mag je betalen, dit krijg je meermaals te zien tijdens het activeren.

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Downstar2
Famous schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 15:44:
Dat bedoeld die ook en is inderdaad 1 jaar gratis.
Daarna mag je betalen, dit krijg je meermaals te zien tijdens het activeren.
Ik raak er ook wel van in de war al die namen en diensten.
Ik twijfelde ook over onderstaande bericht namelijk of daar niet gewoon We connect bedoelde:
funk-e schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 12:19:
Ik heb gisteren een 2016 Passat B8 gekocht.

App Connect activeren kost bij de dealer 347 euro. Ik vind dit nogal een bedrag en ik vraag me af of dit de moeite waard is. Daarnaast vraag ik me af: is dit aan mijn weconnect account gekoppeld? En als ik mijn auto verkoop is deze optie dan weer verdwenen? Ik heb ook opties gezien buiten de dealer om die we hier niet mogen bespreken denk ik. Maar dat lijkt me dan weer een beetje risicovol.
Maar app connect is dus ook als optie nog extra (eenmalig?) te koop, om zo doende dan Android Auto,Car play te krijgen, als dat niet standaard in de auto zit?

Update: lees zelfs dat Android auto dan alsnog niet werkt als je dat pakket voor 347 aanschaft.. :+
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wY3DGFyHLiSQ8BVxQ0bN8TPRE2o=/800x/filters:strip_exif()/f/image/sLqn41x0PEUGz1RY8l3yIaRf.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 15% gewijzigd door Downstar2 op 26-07-2022 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
Downstar2 schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 15:47:
[...]

Maar app connect is dus ook als optie nog extra (eenmalig?) te koop, om zo doende dan Android Auto,Car play te krijgen, als dat niet standaard in de auto zit?
Voor CarPlay kan je bij @Rainesh terecht :)

Android is een ver van mijn bed show.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16:20
Appconnect is zowel Android Auto als Carplay. Tekst is gedateerd

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Downstar2
Rainesh schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 15:53:
Appconnect is zowel Android Auto als Carplay. Tekst is gedateerd
Maar dat pakket van 347 is dus puur als je het App connect niet al hebt?
dit is toch niet zoals user hierboven aangaf een pakket dat je ook nog jaarlijks weer moet verlengen?

Verder staat op de site dus dat je geen Android auto bij dit pakket zou krijgen, maar dat is dus achterhaald?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• borft
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18-06 09:18
Ik heb een Passat GTE B8, die had al app connect toen ik hem (tweedehands) kocht. Daar is geen abonnement voor nodig, voor We Connect wel.

in tegenstelling to We Connect, vind ik App Connect (Android Auto) wel goed werken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rainesh
Downstar2 schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 15:57:
[...]

dit is toch niet zoals user hierboven aangaf een pakket dat je ook nog jaarlijks weer moet verlengen?

Verder staat op de site dus dat je geen Android auto bij dit pakket zou krijgen, maar dat is dus achterhaald?
Eenmalig

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Famous
Downstar2 schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 15:57:
[...]

App connect is inderdaad eenmalig maar hoeft niet via de dealer ;)

We connect is een jaarlijks abonnement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Downstar2
Famous schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 15:59:
[...]

Duidelijk, thanks mannen ;)!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Downstar2 schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 16:17:
[...]

[...]

Duidelijk, thanks mannen ;)!
Stuur me een pb met je softwareversie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jannen
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20:27
Het gaat inderdaad over app-Connect (Android auto en CarPlay).

Maar net nog telefoon gekregen van de dealer. Blijkbaar een fout en gaan dit volgende week rechtzetten. Software update zou dit niet mogen weghalen.

@Rainesh Kan jij dingen programmeren zoals file lane assist?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
jannen schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 17:49:
Het gaat inderdaad over app-Connect (Android auto en CarPlay).

Maar net nog telefoon gekregen van de dealer. Blijkbaar een fout en gaan dit volgende week rechtzetten. Software update zou dit niet mogen weghalen.

@Rainesh Kan jij dingen programmeren zoals file lane assist?
Ze gaan een functie vrijgave herstel doen. Dan moet het weer goed zijn.

Wat is je huidige softwareversie nu na de update?

Ja, maar sommige hebben toch een capacitieve stuurwiel nodig.

[ Voor 5% gewijzigd door Rainesh op 26-07-2022 17:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jannen
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20:27
Rainesh schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 17:50:
[...]

Ze gaan een functie vrijgave herstel doen. Dan moet het weer goed zijn.

Wat is je huidige softwareversie nu na de update?

Ja, maar sommige hebben toch een capacitieve stuurwiel nodig.
Software staat op 1788

Pfff de mijne heeft zelfs geen inklapbare spiegels! Wat een klucht, paar maand later hadden ze het allemaal standaard. :(

Wat meesturen in de bochten zou leuk zijn, ipv elke keer hij een lijn ziet te mopperen.

Ik zie ook net dat verkeersbordherkenning en vermoeidheidsdetectie verdwenen zijn…

[ Voor 7% gewijzigd door jannen op 26-07-2022 18:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 20:33
The Eagle schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 13:29:
[...]

Dat zou je denken ja, toch is de werkelijkheid vaak anders. Niet iedere dealer zal aan iedere leasemij willen leveren (ben ik vorige week nog tegengekomen). Daarnaast heeft Pon lease een flinke vinger in de pap bij de dealers. Dus via hen zal de voorkeur hebben. Last: als jij een voorraadauto neemt krijgen de leasemij's geen fleetownerkorting, en valt die auto dus duurder uit.
betreft het een ex-demo of iets met km's op de teller, zie je vaak ook nog dat er extra berekend wordt ivm mogelijk extra onderhoud.

Dus ja, een voorraadauto is sneller. Maar niet noodzakelijk slimmer / goedkoper om te doen.
Klopt inderdaad. Vaak hebben leasemij's afspraken met bepaalde dealers waar ze dus alles bestellen. Een andere dealer wil dan ook enkel een voorraadauto afstaan als ze daar ook een vergelijkbare voorraadauto voor terug krijgen in de huidige tijd. Maar dat kun je nu dus volledig vergeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Yup. Skoda is nog erger, zeker in de lease. In principe mogen alle productieplekken van de dealers alleen gebruikt worden voor leaseauto's als die bij Pon's leasemij (XL Lease) gaan lopen. Zo niet: achteraan sluiten tot er een productieplek komt.

Superb levertijd is momenteel "nu niet, dan waarschijnlijk niet en mogelijk nooit niet" :X
Iets met binnenpanelen van de deuren en kabelbomen die in Ukraine gemaakt worden :X

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
The Eagle schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 19:47:
Yup. Skoda is nog erger, zeker in de lease. In principe mogen alle productieplekken van de dealers alleen gebruikt worden voor leaseauto's als die bij Pon's leasemij (XL Lease) gaan lopen. Zo niet: achteraan sluiten tot er een productieplek komt.

Superb levertijd is momenteel "nu niet, dan waarschijnlijk niet en mogelijk nooit niet" :X
Iets met binnenpanelen van de deuren en kabelbomen die in Ukraine gemaakt worden :X
Onze Caddy is van XLLease, kregen vorig jaar een mailtje dat dat PON werd en nieuwe incasso moesten registreren.. :+ Regel dat lekker zelf :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

_eLMo_

Formerly: marowi

De VW ID.4 is nog binnen 6 maanden leverbaar :+ En dan wel met alle opties.

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tarin
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:06

Tarin

Just plain weird.

_eLMo_ schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 19:57:
De VW ID.4 is nog binnen 6 maanden leverbaar :+ En dan wel met alle opties.
Ik ben benieuwd, ik wacht pas 8,5 maanden ;).

Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

_eLMo_

Formerly: marowi

ID.4 productie is/was onderbroken door de ID.5 productie. Tevens draaide de fabriek maar op 1/3e. Dat is allebei al een maand opgelost nu. Diverse leveringen zijn al naar voren getrokken.

Ik wacht sinds 30 mei. Geplande productie datum week 46.

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

Famous schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 19:54:
[...]

Onze Caddy is van XLLease, kregen vorig jaar een mailtje dat dat PON werd en nieuwe incasso moesten registreren.. :+ Regel dat lekker zelf :P
Dan hebben ze helemaal gek gesplitst, want de mijne was voormalig VWPFS :+

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 20:51
[...]
Dat zou je denken ja, toch is de werkelijkheid vaak anders. Niet iedere dealer zal aan iedere leasemij willen leveren (ben ik vorige week nog tegengekomen).
Ik heb er een zwikje open gemaakt in de voorraadselectie en zie nergens kleine lettertjes dat een leasemaatschappij hem niet mag kopen. Er staat een consumentenprijs, een lease- en bij sommige een private-lease-bedrag. Ik zou niet weten waarom een leasemaatschappij hem niet voor de consumentenprijs mag kopen. Ze moeten alleen niet gaan zeuren over korting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarin
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:06

Tarin

Just plain weird.

Dennisdn schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 11:25:
[...]

Ze moeten alleen niet gaan zeuren over korting.
Maar volgens mij gaat een leasemaatschappij er van uit dat ze (flink) korting krijgen dankzij grote afnamehoeveelheden, en berekenen ze dat door in de leaseprijs - dat zal niet allemaal in het winstpotje landen, al is het maar om competitief te blijven.
Op de offerte voor de Focus die ik 4 jaar geleden kreeg werd een korting van meer dan 25% genoemd..

Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niekserr
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 14:51
Dag allen, ik probeer nu van mijn VW up! De achterbank te demonteren zodat ik meer pakruimte heb voor vakantie, maar ik kom er niet helemaal uit. De rugleuning is er al uit, maar bij het zitvlak zitten 2 clips vooraan waar hij in hangt. veel mensen zeggen online; gewoon trekken, maar ik ben bang iets te slopen. Kan ik deze op de een of andere manier met een platte schroevendraaier open duwen of zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvoII
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 01-06 22:50
Niekserr schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 12:14:
Dag allen, ik probeer nu van mijn VW up! De achterbank te demonteren zodat ik meer pakruimte heb voor vakantie, maar ik kom er niet helemaal uit. De rugleuning is er al uit, maar bij het zitvlak zitten 2 clips vooraan waar hij in hangt. veel mensen zeggen online; gewoon trekken, maar ik ben bang iets te slopen. Kan ik deze op de een of andere manier met een platte schroevendraaier open duwen of zo?
Ff Googlen: https://www.google.com/se...ar+seat&ie=UTF-8&oe=UTF-8

2021 Golf Style 1.5 eTSI lime yellow|Iphone 15 pro 1Tb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niekserr
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 14:51
Dat heb ik gedaan :+. Maar ook in t eerste filmpje zeggen ze dat je t er gewoon uit moet trekken. Ik priegel liever dat ding open met een schroevendraaier dan dat ik risico heb dat ik iets kapot maak. Dus mijn vraag is of dat kan, want ik kan het zelf slecht zien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

Dennisdn schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 11:25:
[...]

Ik heb er een zwikje open gemaakt in de voorraadselectie en zie nergens kleine lettertjes dat een leasemaatschappij hem niet mag kopen. Er staat een consumentenprijs, een lease- en bij sommige een private-lease-bedrag. Ik zou niet weten waarom een leasemaatschappij hem niet voor de consumentenprijs mag kopen. Ze moeten alleen niet gaan zeuren over korting.
Omdat een dealer ook afhankelijk is van wat de importeur dicteert, en voor VAG geldt dat helemaal.
Als ik kijk naar onze leasemij zijn dat ex medewerkers van een grote NL multimerk dealer. Die vond het niet zo leuk dat ze voor zichzelf begonnen en het eea aan kennis meenamen ;) Dus daar zit een dealer / leasemij relatie die niet goed is. Zie jij als berijder niks van, behalve dan dat het de vraag is of die merkdealer überhaupt een voorraadmodel aan die leasemij wil verkopen gezien de slechte relatie. Een verkoper mag nog altijd kiezen aan wie hij wel of niet verkoopt het, zeker in B2B ;)
Daarnaast: consumentenprijs is voor jou alleen relevant voor je bijtelling. Wat de leasemaatschappij betaalt voor een auto is bepalend voor het maandbedrag van de auto. Fleetowner korting kan best oplopen. Als je die mist vanwege voorraadauto kan een auto zomaar 100 euro duurder worden per maand . En dat voel jij in je salaris ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
The Eagle schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 13:15:
[...]
Wat de leasemaatschappij betaalt voor een auto is bepalend voor het maandbedrag van de auto. Fleetowner korting kan best oplopen. Als je die mist vanwege voorraadauto kan een auto zomaar 100 euro duurder worden per maand . En dat voel jij in je salaris ;)
Dat laatste gaat het om, zolang je er gewoon voor wilt betalen zal het de leasemaatschappij een zorg zijn. Heb in het voorjaar zelf nog 6 dealer-offertes opgevraagd van voorraad-auto's (wel andere merken dan VW) en heb er 4 gekregen, de andere 2 waren al verkocht, wat natuurlijk wel kan betekenen: we geven je gewoon geen offerte omdat we ze liever zelf verleasen. Degene die ik wél kreeg waren allemaal 1000 tot zo'n 2500 duurder dan ik ze zelf in de calculator samenstelde. Dat moet je nu overhebben voor zekerheid denk ik.

Uiteindelijk geeneen van die gekozen omdat ik voor allemaal te grote concessies moest doen. Achteraf gezien wat spijt van en had ik dat liever gehad dan de onzekerheid van nu wat er wanneer geleverd gaat worden. Missende opties heb je als leaser gewoon 4 jaar last van.

[ Voor 13% gewijzigd door Dennisdn op 28-07-2022 07:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
The Eagle schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 13:15:
[...]

Omdat een dealer ook afhankelijk is van wat de importeur dicteert, en voor VAG geldt dat helemaal.
Als ik kijk naar onze leasemij zijn dat ex medewerkers van een grote NL multimerk dealer. Die vond het niet zo leuk dat ze voor zichzelf begonnen en het eea aan kennis meenamen ;) Dus daar zit een dealer / leasemij relatie die niet goed is. Zie jij als berijder niks van, behalve dan dat het de vraag is of die merkdealer überhaupt een voorraadmodel aan die leasemij wil verkopen gezien de slechte relatie. Een verkoper mag nog altijd kiezen aan wie hij wel of niet verkoopt het, zeker in B2B ;)
Daarnaast: consumentenprijs is voor jou alleen relevant voor je bijtelling. Wat de leasemaatschappij betaalt voor een auto is bepalend voor het maandbedrag van de auto. Fleetowner korting kan best oplopen. Als je die mist vanwege voorraadauto kan een auto zomaar 100 euro duurder worden per maand . En dat voel jij in je salaris ;)
Dat voel je toch juist niet in je salaris? Het gaat om de fiscale waarde van de auto en daar betaal je bijtelling over. Of de leasemij die auto van een dealer nou voor 50.000 of voor 53.000 euro koopt.

Voorraadauto's zie je nu gewoon minimaal bruto aangeboden worden want waarom zouden dealers nog korting geven als er geen ruk te krijgen valt. Bij de bedrijfswagens lijkt het zelfs nog gekker te zijn. Vooral Caddy's en Transporters waar gewoon meer dan 10k+ voor gevraagd wordt. Nieuwe Caddy 5 Exclusive Editions die 27-28k gekost hebben met paar duizend km op de teller en waar vervolgens 35-40k voor gevraagd wordt omdat ze er een chipje, wat spuitwerk en leuke velgjes onder geduwd hebben. Bizarre tijden..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scrtz
@Toppe Vandaag is de terugroepactie uitgevoerd bij mijn golf 8, SW versie geupdate naar 1896. Wat een verademing zeg, klein stukje naar huis gereden maar alles werkt echt merkbaar sneller. Dit lijkt dé update te zijn die we eigenlijk vanaf dag 1 al hadden moeten hebben. AUR camera zou ook consistent en sneller zichtbaar moeten worden. Ben benieuwd. Afentoe duurde dat gewoon tot 20-30 sec.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toppe
  • Laatst online: 21:45

Toppe

Oké ✅

Scrtz schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 22:02:
@Toppe Vandaag is de terugroepactie uitgevoerd bij mijn golf 8, SW versie geupdate naar 1896. Wat een verademing zeg, klein stukje naar huis gereden maar alles werkt echt merkbaar sneller. Dit lijkt dé update te zijn die we eigenlijk vanaf dag 1 al hadden moeten hebben. AUR camera zou ook consistent en sneller zichtbaar moeten worden. Ben benieuwd. Afentoe duurde dat gewoon tot 20-30 sec.
Yep! Zeker een grote verbetering, helemaal vergeleken met 16xx 8)7

Enige wat nu nog mis zijn Apple Maps op het instrumenten display :9

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
Toppe schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 22:40:
[...]

Yep! Zeker een grote verbetering, helemaal vergeleken met 16xx 8)7

Enige wat nu nog mis zijn Apple Maps op het instrumenten display :9
Haha true, maar dat is een beperking vanuit Apple momenteel, ze zijn er wel mee bezig. Pijlen en andere navigatiemeldingen werkt gelukkig wel al sinds 1668

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
Scrtz schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 21:57:
[...]

Dat voel je toch juist niet in je salaris? Het gaat om de fiscale waarde van de auto en daar betaal je bijtelling over. Of de leasemij die auto van een dealer nou voor 50.000 of voor 53.000 euro koopt.
In theorie blijft het salaris gelijk, maar er wordt aan het einde van de maand wel meer ingehouden. Mijn eerste lease-werkgever zei dan ook altijd "Ja hoor, jij mag gewoon een SL-AMG leasen, moet je waarschijnlijk wél weer bij je moeder gaan wonen" >:) ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Scrtz schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 23:19:
[...]

Haha true, maar dat is een beperking vanuit Apple momenteel, ze zijn er wel mee bezig. Pijlen en andere navigatiemeldingen werkt gelukkig wel al sinds 1668
Bij Seat kan het al wel…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
Dennisdn schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 07:26:
[...]

In theorie blijft het salaris gelijk, maar er wordt aan het einde van de maand wel meer ingehouden. Mijn eerste lease-werkgever zei dan ook altijd "Ja hoor, jij mag gewoon een SL-AMG leasen, moet je waarschijnlijk wél weer bij je moeder gaan wonen" >:) ...
Maar dan heffen ze een eigen bijdrage bedoel je of?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
Scrtz schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 08:18:
[...]

Maar dan heffen ze een eigen bijdrage bedoel je of?
Bij mij wordt de bijtelling maandelijks ingehouden op het salaris, dus hoe hoger de bijtelling, hoe minder ze einde van de maand overmaken. Een eventuele eigen-bijdrage zou met de bijtelling verrekend moeten worden door de werkgever. Ik heb ook de oude tijd nog meegemaakt, dan moest je het zelf aan het einde van het jaar afrekenen met de belastingdienst.

[ Voor 25% gewijzigd door Dennisdn op 29-07-2022 08:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
Dennisdn schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 08:33:
[...]

Bij mij wordt de bijtelling maandelijks ingehouden op het salaris, dus hoe hoger de bijtelling, hoe minder ze einde van de maand overmaken. Een eventuele eigen-bijdrage zou met de bijtelling verrekend moeten worden door de werkgever. Ik heb ook de oude tijd nog meegemaakt, dan moest je het zelf aan het einde van het jaar afrekenen met de belastingdienst.
Ja dat snap ik en klopt ook zeker! Maar het ging over het stukje waarvoor de leasemij de auto koopt en dat daarom de bijtelling hoger zou worden. Maar stel een auto heeft een fiscale waarde van 50.000. Als de leasemij deze voor 52.000 moet kopen van een dealer blijft die 50K het bedrag waar jij als werknemer bijtelling over moet betalen. Jou maandbedrag wordt dan dus niet hoger, dat van je werkgever wel omdat het in het leasebedrag wordt verrekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

Scrtz schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 13:01:
[...]

Ja dat snap ik en klopt ook zeker! Maar het ging over het stukje waarvoor de leasemij de auto koopt en dat daarom de bijtelling hoger zou worden. Maar stel een auto heeft een fiscale waarde van 50.000. Als de leasemij deze voor 52.000 moet kopen van een dealer blijft die 50K het bedrag waar jij als werknemer bijtelling over moet betalen. Jou maandbedrag wordt dan dus niet hoger, dat van je werkgever wel omdat het in het leasebedrag wordt verrekend.
Dan heb je verkeerd gelezen denk ik. Zal mezelf even quoten:
Daarnaast: consumentenprijs is voor jou alleen relevant voor je bijtelling. Wat de leasemaatschappij betaalt voor een auto is bepalend voor het maandbedrag van de auto.
Je maandbedrag aan bijtelling wordt weliswaard niet hoger (klopt wat je zegt). Maar als een auto de leasemij meer kost aan aanschaf ivm hogere aanschafprijs en wegvallen fleetowner korting, ga je dat ook zeker in je maandbedrag voelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
The Eagle schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 13:23:
[...]

Dan heb je verkeerd gelezen denk ik. Zal mezelf even quoten:

[...]

Je maandbedrag aan bijtelling wordt weliswaard niet hoger (klopt wat je zegt). Maar als een auto de leasemij meer kost aan aanschaf ivm hogere aanschafprijs en wegvallen fleetowner korting, ga je dat ook zeker in je maandbedrag voelen.
Ja dat klopt! Excuses heb ik verkeerd gelezen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HenkEisDS
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01:25
Goed om te lezen dat die update de moeite waard is. Ik ga direct een afspraak maken! :)
Scrtz schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 23:19:
[...]

Nee dit ligt helemaal bij Volkswagen of bij de makers van de navigatieapp. Het framework is er in elk geval klaar voor:
https://developer.apple.c...App-Programming-Guide.pdf
Pagina 47.
turkeyhakan schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 08:33:
Heeft de Golf Variant van januari 2022 een 12V aansluiting? Zo ja, hoeveel en waar zitten die?
Beetje laat, maar ik heb een Golf Variant van 2021 en ik heb twee 12V sigarettenaansluitingen. Eén in mijn middenconsole en één in de kofferbak.

[ Voor 9% gewijzigd door HenkEisDS op 29-07-2022 16:09 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dennisdn
Scrtz schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 13:01:
[...]

Oh ja, uiteraard, vanuit die kant gezien blijft de bijtelling hetzelfde inderdaad als de catalogusprijs hetzelfde blijft. Dat werkt ook andersom, multinationals krijgen hele, hele grote kortingen bij de fabrieken zelf maar daar zie je als berijder weer niets van terug.

[ Voor 9% gewijzigd door Dennisdn op 29-07-2022 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eenmans
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 29-05 00:41
[...]

Dat zou je denken ja, toch is de werkelijkheid vaak anders. Niet iedere dealer zal aan iedere leasemij willen leveren (ben ik vorige week nog tegengekomen). Daarnaast heeft Pon lease een flinke vinger in de pap bij de dealers. Dus via hen zal de voorkeur hebben. Last: als jij een voorraadauto neemt krijgen de leasemij's geen fleetownerkorting, en valt die auto dus duurder uit.
betreft het een ex-demo of iets met km's op de teller, zie je vaak ook nog dat er extra berekend wordt ivm mogelijk extra onderhoud.

Dus ja, een voorraadauto is sneller. Maar niet noodzakelijk slimmer / goedkoper om te doen.
Heb je hem al besteld ? Ik ben ook de Tiguan Phev aan het overwegen maar die levertijden liegen er niet om!

IT is what IT is

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AE69
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 18-06 07:45
Ik checkte zojuist mijn zakelijke e-mail. Blijkbaar is de leveringsdatum van de hybride Arteon verschoven van medio mei 2023 naar week 49 2022. Nu na denken hoe ik de Tesla model S eerder kwijt kan (is van andere leasemaatschappij)….

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinus
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07:46
Famous schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 15:59:
[...]

weconnect is inmiddels bij een aantal modellen 36 maanden… voelt wat :(

no comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
Martinus schreef op zondag 31 juli 2022 @ 21:51:
[...]

weconnect is inmiddels bij een aantal modellen 36 maanden… voelt wat :(
Oa bij de Polo maar wat moet je ermee?

Nooit gebruikt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
Famous schreef op zondag 31 juli 2022 @ 23:32:
[...]

Weinig meerwaarde dan inderdaad, enkel bij hybrides en volledig elektrische auto’s kun je de climatronic/standkachel ermee (voor)programmeren of alvast aanzetten.

Voor diegene die het niet wisten, app-connect is enkel de verzamelnaam van VAG voor Apple Carplay, Android Auto en Mirrorlink.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisdn
Ik heb de Guide&Inform net voor de 2e keer verlengt. Die vind ik toch wel erg handig voor de extra verkeerslaag én het verzenden van adressen naar de navi, dat gebruik ik echt elke werkdag. De 3 jaar die je gratis krijgt voelt echt als precies goed uitgerekend dat ze van alle leasers nog ff 1 of 2 jaartjes erbij pakken. En met 99 euro per jaar is het ook geen MickeyMouse-prijsje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinus
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07:46
Famous schreef op zondag 31 juli 2022 @ 23:32:
[...]

bv verkeer in navigatie?

no comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krode
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 10:23
Hey allemaal,
Ik heb al even lopen zoeken op dit forum, maar ik kan het niet vinden, dus daarom stel ik hier maar de vraag:

Ik heb sinds een paar weken een Volkswagen Sportsvan uit 2018. Super blij mee, wat een topauto.
Nu zag ik dat de bijgeleverde SD kaart nog de navigatie uit 2018 heeft. Deze wilde ik updaten, maar alles wat ik doe lijkt niet te werken. Wat doe ik verkeerd?

Ten eerste: Ik had de update op mijn pc gedownload en de SD mapje genaamd MAPS naar mijn pc gekopierd als backup en het gedownloade update wilde ik er op zetten, maar de SD kaart is te klein... Andere 32GB SD kaart gebruikt en in de auto gestopt, maar dan krijg ik een foutmelding. Als ik op navigatie klik in de discover kan hij niets laden.
Tweede poging: Oude SD kaart gebruikt, backup terug op de SD kaart en deze in de Discover gestopt, 32GB SD kaart in de andere kaartslot van de disover, maar dan krijg ik de 2018 kaarten in beeld. Software update ingevoerd, maar dan zegt ie: Geen bestanden beschikbaar.

Door de frustratie verder lopen zoeken en zag ik het programma DiscoverCare. Die geprobeerd. Eerst poging met bestaande SD kaart up te daten, maar toen kreeg ik een foutmelding. Daarna de 32GB kaart geprobeerd en als nieuwe SD kaart ingesteld, maar na een lange tijd downloaden en instellen kreeg ik weer een foutmelding. Installatie mislukt of iets dergelijks.

Ik voel me echt mega dom hierdoor, maar wat doe ik nou fout? Zijn er andere tips? Ik heb nu zoveel pogingen gedaan maar alles lijkt niet te werken...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
Krode schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 12:15:
Hey allemaal,
Ik heb al even lopen zoeken op dit forum, maar ik kan het niet vinden, dus daarom stel ik hier maar de vraag:

Ik heb sinds een paar weken een Volkswagen Sportsvan uit 2018. Super blij mee, wat een topauto.
Nu zag ik dat de bijgeleverde SD kaart nog de navigatie uit 2018 heeft. Deze wilde ik updaten, maar alles wat ik doe lijkt niet te werken. Wat doe ik verkeerd?

Ten eerste: Ik had de update op mijn pc gedownload en de SD mapje genaamd MAPS naar mijn pc gekopierd als backup en het gedownloade update wilde ik er op zetten, maar de SD kaart is te klein... Andere 32GB SD kaart gebruikt en in de auto gestopt, maar dan krijg ik een foutmelding. Als ik op navigatie klik in de discover kan hij niets laden.
Tweede poging: Oude SD kaart gebruikt, backup terug op de SD kaart en deze in de Discover gestopt, 32GB SD kaart in de andere kaartslot van de disover, maar dan krijg ik de 2018 kaarten in beeld. Software update ingevoerd, maar dan zegt ie: Geen bestanden beschikbaar.

Door de frustratie verder lopen zoeken en zag ik het programma DiscoverCare. Die geprobeerd. Eerst poging met bestaande SD kaart up te daten, maar toen kreeg ik een foutmelding. Daarna de 32GB kaart geprobeerd en als nieuwe SD kaart ingesteld, maar na een lange tijd downloaden en instellen kreeg ik weer een foutmelding. Installatie mislukt of iets dergelijks.

Ik voel me echt mega dom hierdoor, maar wat doe ik nou fout? Zijn er andere tips? Ik heb nu zoveel pogingen gedaan maar alles lijkt niet te werken...
Je hebt waarschijnlijk een 16GB SD kaartje en dat ding is nét te klein voor heel Europa (sinds een jaartje of twee al). Je kunt het oplossen door een hoop overbodige 'rommel' te verwijderen uit de kaarten set.
  1. Download de meest recente kaartenset voor je systeem welke héél Europa bevat.
  2. Extract de gedownloade file naar disk (op je laptop / pc). Liefst met 7Zip op een Windows machientje.
  3. Ga naar die uitgepakte map en verwijder uit de map "maps\000\sds\" ALLE submappen behálve de map "NL" (dit zijn de gesproken aanwijzingen van je Navi in alle Europese talen). De index file moet je uiteraard ook laten staan!!
  4. Zorg dat 'Write Protection' van het SD kaartje af gehaald is (schuifje op het kaartje).
  5. Formateer het door VW geleverde SD kaartje (ClusterSize / FileSystem naar 'Default' zettten (FAT32 / 4096 bytes) en geef 't kaartje een 'fancy naam'.
  6. Kopieer de uitgepakte map / alleen de héle map "maps" incl. de inhoud naar het SD kaartje.
  7. Zet de 'Write Protection' weer terug op het SD kaartje.
  8. Plaats het kaartje terug in de SD kaartlezer van je auto.
  9. NAVIGEER ZE!!!
d:)b

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krode
Will_M schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 13:57:
[...]

Je hebt waarschijnlijk een 16GB SD kaartje en dat ding is nét te klein voor heel Europa (sinds een jaartje of twee al). Je kunt het oplossen door een hoop overbodige 'rommel' te verwijderen uit de kaarten set.
  1. Download de meest recente kaartenset voor je systeem welke héél Europa bevat.
  2. Extract de gedownloade file naar disk (op je laptop / pc). Liefst met 7Zip op een Windows machientje.
  3. Ga naar die uitgepakte map en verwijder uit de map "maps\000\sds\" ALLE submappen behálve de map "NL" (dit zijn de gesproken aanwijzingen van je Navi in alle Europese talen).
  4. Zorg dat 'Write Protection' van het SD kaartje af gehaald is (schuifje op het kaartje).
  5. Formateer het door VW geleverde SD kaartje (ClusterSize / FileSystem naar 'Default' zettten (FAT32 / 4096 bytes) en geef 't kaartje een 'fancy naam'.
  6. Kopieer de uitgepakte map / alleen de héle map "maps" incl. de inhoud naar het SD kaartje.
  9. NAVIGEER ZE!!!
TOP!
Dat ga ik vanavond gelijk testen. Dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joppybt
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22:43
Of kijk kritisch welke plattegronden set je downloadt. Heel Europa klinkt leuk maar hoeveel mensen hier gaan de komende jaren met de auto naar Spanje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvoII
@Krode Kijk dat je de sd kaart ook in het juiste formaat formatteert. Misschien kan het daarom ook misgaan.

Nou, ik heb mijn golf vorige week vrijdag bij de dealer gebracht. Heeft 15k gelopen en wilde alvast de olie laten vervangen.
Ze meldden dat er ook 3 terugroepacties open stonden. Zouden ze ook fixen. Vrijdagmiddag laat belden ze met de mededeling dat de auto helaas nog niet klaar was. Hij stond te updaten en dat duurde nogal lang.
Gezegd dat dat niet uitmaakte. Heb momenteel toch vakantie en ga niet weg. Vrouw is nog aan het werk. Vandaar.
Vanmorgen belden ze dat ie klaar was. Gehaald, en hoefde alleen een brief te tekenen. Stond een grote stempel met garantie op. Hoefde niets af te rekenen.
De olie hebben ze niet ververst want dat was bij lange na nog niet nodig vertelden ze, en zonde van het geld., Had ook om een extra fles olie gevraagd en die stond netjes in de kofferbak.
De oliewissel staat in het menu wel weer op 30k km nu, en de servicebeurt op 15k km. Laat de volgende keer die 2 beurten dus gewoon maar tegelijk doen.

Onderweg naar huis gestopt en gekeken welke software er nu opstaat. Het is de nieuwste versie: 1896.

Toen moest ik weer het gebruikersaccount instellen. Wat een rampenplan is dat! Het begon er al mee dat het wereldbolletje grijs was, dus dan is de auto offline. Zolang hij dat is lukt een gebr. acc. instellen niet,. Het systeem connecten met je telefoon als hotspot gaat wel, maar dan blijft het wereldbolletje nog steeds grijs. Gebr.acc. instellen gaat dan nog steeds niet.

Uiteindelijk een oplossing gevonden om hem toch online te krijgen. Het zit denk ik in de privacy settings van de auto. Daar heb ik wat mee zitten spelen. Eerst op privé gezet en toen weer naar volledig openbaar, net zolang totdat het wereldbolletje wit werd. Dat werkte warempel. Even later was hij nadat ik de auto even uitgezet en verlaten had weer offline. Hetzelfde proces weer herhaald, en het werkte weer.

Dan het account aanmaken zelf. Ook een hell of a job. Het mailadres was al in gebruik. Ander mailadres gebruikt maar daar kreeg ik geen bevestigingslink voor binnen. Als je op wachtwoord vergeten tikt gebeurd er niets. Uiteindelijk het wachtwoord weer gewijzigd op de site van vw id. Wel bevestigingslink gehad en aangeklikt. In de auto hetzelfde ww ingevoerd, gewoon met mn oude mailadres en warempel, toen werkte het opeens! Heb het hele proces een aantal malen moeten herhalen, en soms kon ik niet eens de velden met mailadres en m'n naam etc. invullen omdat in het betreffende veld tikken niets deed. Kreeg dan gewoon geen toetsenbord zogezegd....

Al met al een uur of 2 bezig geweest om een hoofdaccount opnieuw aan te maken dus.Hij doet het weer in elk geval en heb nu de nieuwste software. En Dab+ werkt nu! Heeft vanaf het begin dat ik de auto had nooit gewerkt. Was blijkbaar ook een fout in de software.

Heb met de oude sw versie eigenlijk geen noemenswaardige problemen gehad, dus hoop dat dat zo blijft, Volgens mij kan hij nu wel het systeem ook ota updaten. Dat zou dus wel mooi zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

EvoII schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 14:40:

Heb met de oude sw versie eigenlijk geen noemenswaardige problemen gehad, dus hoop dat dat zo blijft, Volgens mij kan hij nu wel het systeem ook ota updaten. Dat zou dus wel mooi zijn.
OTA kon altijd al ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvoII
Nope. Alleen kleine updates van de shop en digitale handleiding. Geen compleet nieuwe firmware. En dat kan nu wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

EvoII schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 17:48:
[...]

Nope. Alleen kleine updates van de shop en digitale handleiding. Geen compleet nieuwe firmware. En dat kan nu wel.
Volgens wie? De updates die ik binnen haalde op 16xx bevatte ook bug fixes, kleine aanpassingen, nieuwe opties (al heb ik die nooit gezien?) en dat soort ongein.

Ze kunnen niet eens een update via USB fatsoenlijk in één keer uitvoeren dus ik bedank voor een OTA update

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Krode
Will_M schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 13:57:
[...]

3. Ga naar die uitgepakte map en verwijder uit de map "maps\000\sds\" ALLE submappen behálve de map "NL" (dit zijn de gesproken aanwijzingen van je Navi in alle Europese talen). De index file moet je uiteraard ook laten staan!!
  9. NAVIGEER ZE!!!
Ik heb alles gedaan zoals je zei en het lijkt te werken!
Ik krijg nu dit als versie informatie:
5NA919866CK
1910
ECE AS 2023
SHIELD: SHIELD 2016-44 (build 309)

Klopt dit? Is dit de laatste versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvoII
Toppe schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 17:51:
[...]

Volgens wie? De updates die ik binnen haalde op 16xx bevatte ook bug fixes, kleine aanpassingen, nieuwe opties (al heb ik die nooit gezien?) en dat soort ongein.

Ze kunnen niet eens een update via USB fatsoenlijk in één keer uitvoeren dus ik bedank voor een OTA update
Dat zeg je precies goed: Bugfixes en kleine aanpassingen. Geen complete nieuwe firmware. Ik heb zelf altijd alle updates geïnstalleerd en had nog steeds versie 1664. Heb nu dus versie 1896. Versie 1898 wordt ota geïnstalleerd. Daar hoef je dus niet meer voor naar de dealer. Als je echter de oude versie hebt, 1664 dus, gebeurd er niets. Omdat die geen ota ondersteund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

EvoII schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 19:04:
[...]

Dat zeg je precies goed: Bugfixes en kleine aanpassingen. Geen complete nieuwe firmware. Ik heb zelf altijd alle updates geïnstalleerd en had nog steeds versie 1664. Heb nu dus versie 1896. Versie 1898 wordt ota geïnstalleerd. Daar hoef je dus niet meer voor naar de dealer. Als je echter de oude versie hebt, 1664 dus, gebeurd er niets. Omdat die geen ota ondersteund.
Waar haal je die info vandaan? Ik ga wel bij iedere grote update naar de dealer. Het gaat een keer mis en dan sta je stil met je auto :')

En elke update is een firmware update. Er hangen revisies onder maar die zie je niet

[ Voor 8% gewijzigd door Toppe op 01-08-2022 19:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EvoII
Toppe schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 19:07:
[...]

Waar haal je die info vandaan? Ik ga wel bij iedere grote update naar de dealer. Het gaat een keer mis en dan sta je stil met je auto :')

En elke update is een firmware update. Er hangen revisies onder maar die zie je niet
Van diverse andere fora. Vanaf 1890 kan het systeem zelf ota updaten. Daaronder niet. Als ik niet naar de dealer hoef dan vind ik het prima!

Dat er revisies onderhangen zou zomaar kunnen. Maar zoals ik al zei, als je denkt dat wanneer je bijvoorbeeld 1664 hebt 1896 er vanzelf opkomt, omdat het ota zou gaan dan kun je lang wachten >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
Klinkt goed, ben erg benieuwd. Zou inderdaad een positieve toevoeging zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• giovanni2903
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 22:19
Krode schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 18:47:
[...]

Ik heb alles gedaan zoals je zei en het lijkt te werken!
Ik krijg nu dit als versie informatie:
5NA919866CK
1910
ECE AS 2023
SHIELD: SHIELD 2016-44 (build 309)

Klopt dit? Is dit de laatste versie?
"ECE AS 2023" is waar je naar moet kijken, 2023 is inderdaad de laatste versie :)

[ Voor 3% gewijzigd door giovanni2903 op 01-08-2022 22:18 ]

| VW Golf MK7 GTI Performance 2015 2.0 TSI 340pk | Samsung Galaxy S23 | PC | PS5: Gi0vanni2903 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Downstar2
Overigens staat op VW zelf ook de melding dat de bundel van Europa alleen past op een 32GB kaart

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VCPxFJ8PKbVFhLozRzvajBVdt-g=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/zGwAxDvCecRSpvSlr9zs6jJA.png?f=user_large

Overigens wel een goede reminder om zelf ook eens die kaarten weer te updaten :)!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
mijn MIB2 discover pro van de week ook maar eens geupdate naar de nieuwste versie kaarten.

maar 1 ding hebben ze nog steeds niet gefixed en dat is het nieuwe stuk rijksweg tussen schiedam en Delft, de A4.
de navigatie wijst je hardnekkig over de A13, en als je dan toch zo eigenwijs bent om toch de A4 te pakken dan trekt ie de rode lijn niet mee.
overigens zie je op de kaart de A4 wel gewoon liggen, maar doet ie er niks mee met navigatie, alsof het stuk weg niet wordt erkent :+
het is zelfs zo erg dat als je op dat stuk rijksweg rijdt en je besluit je navigatie aan te zetten dan krijg je de melding dat het niet is gelukt om een berekening te maken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AE69
Shanquish schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 17:03:
mijn MIB2 discover pro van de week ook maar eens geupdate naar de nieuwste versie kaarten.

maar 1 ding hebben ze nog steeds niet gefixed en dat is het nieuwe stuk rijksweg tussen schiedam en Delft, de A4.
...
Bedoel je met het stuk van de Ketheltunnel? Dat is in 2015 opgeleverd (ik heb ook een stukje bijgedragen). Ik weet niet wie de kaart data aanlevert aan VW maar daar mogen ze wel een aanpassing doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Downstar2
AE69 schreef op zondag 31 juli 2022 @ 16:36:
Ik checkte zojuist mijn zakelijke e-mail. Blijkbaar is de leveringsdatum van de hybride Arteon verschoven van medio mei 2023 naar week 49 2022. Nu na denken hoe ik de Tesla model S eerder kwijt kan (is van andere leasemaatschappij)….
Kreeg zojuist ook een bericht vanuit mijn wagenparkbeheerder van mijn werk.

Vanuit de leasemaatschappij verwachten ze dit jaar nog een volgens hen vergelijkbare Polo.
Alleen daar zit dan geen assistance pakket op. Maargoed, die moest ik bij mijn eigen auto ook al laten schrappen (of tenminste side assist) om geen langere levertijd te krijgen.

Verder krijg ik er dan wel Keyless entry bij. Iets wat ik juist in mijn eigen auto niet had gekozen i.v.m. de gevoeligheid van diefstal. Maar is dat iets wat nu nog gemakkelijk te doen is met de huidige generatie keyless auto's?

Voorheen zag ik wel eens filmpjes waarbij ze met een zender het signaal van de sleutel konden opvangen en doorzetten vanuit huis. Toen kreeg je van die tips om hem dan maar in een metalen bakje te leggen etc 8)7 .

Dat zouden de verschillen zijn, voor nu even gevraagd of ik een volledige optielijst/offerte kan zien van de geboden auto. Dan kan ik zelf even checken of deze daadwerkelijk overeen komt met mijn bestelde auto.
Mocht hij eind van het jaar komen dan scheelt dat toch weer bijna een half jaar met mijn eigen auto. Daar wil ik die parkassist en Precrash wel voor opgeven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvoII
Keyless entry is bij vw tegenwoordig heel veilig. Werkt op een andere manier dan een aantal jaren geleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Downstar2 schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 18:12:
[...]

Vanuit de leasemaatschappij verwachten ze dit jaar nog een volgens hen vergelijkbare Polo.
Alleen daar zit dan geen assistance pakket op. Maargoed, die moest ik bij mijn eigen auto ook al laten schrappen (of tenminste side assist) om geen langere levertijd te krijgen.

Verder krijg ik er dan wel Keyless entry bij. Iets wat ik juist in mijn eigen auto niet had gekozen i.v.m. de gevoeligheid van diefstal. Maar is dat iets wat nu nog gemakkelijk te doen is met de huidige generatie keyless auto's?

Voorheen zag ik wel eens filmpjes waarbij ze met een zender het signaal van de sleutel konden opvangen en doorzetten vanuit huis. Toen kreeg je van die tips om hem dan maar in een metalen bakje te leggen etc 8)7 .

Dat zouden de verschillen zijn, voor nu even gevraagd of ik een volledige optielijst/offerte kan zien van de geboden auto. Dan kan ik zelf even checken of deze daadwerkelijk overeen komt met mijn bestelde auto.
Mocht hij eind van het jaar komen dan scheelt dat toch weer bijna een half jaar met mijn eigen auto. Daar wil ik die parkassist en Precrash wel voor opgeven :)
Keyless entry kan je gewoon uitzetten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Downstar2
EvoII schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 18:32:
Keyless entry is bij vw tegenwoordig heel veilig. Werkt op een andere manier dan een aantal jaren geleden.
Toppe schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 19:02:
[...]

Keyless entry kan je gewoon uitzetten :)
gaat me niet zo zeer om dat ik de optie niet wil hebben of moet kunnen uitschakelen.
maar ging mij meer om de gevoeligheid voor diefstal. Maar dat valt dus wel mee begrijp ik nu uit bovenstaande comment.

Ik hoop snel een optie lijst onder ogen te krijgen waarbij ik zelf even kijk kijken of het enige verschil daadwerkelijk een Assistancepakket en keyless entry zijn. Niet dat ik straks in een handgeschakelde polo style in kings red rij ofzo :9

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Scrtz
EvoII schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 18:32:
Ja de sleutel stopt met zenden als deze stil ligt/staat. Dus er valt geen signaal meer te versterken zoals dat eerder wel ging met de bekende diefstal trucjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZesBarkiePK
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 22:35
Scrtz schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 19:16:
[...]

Ja de sleutel stopt met zenden als deze stil ligt/staat. Dus er valt geen signaal meer te versterken zoals dat eerder wel ging met de bekende diefstal trucjes.
Ik wist al dat je het kon uitzetten, dit wist ik nog niet. Top!

LG OLED G5 65" | Playstation 5 Pro LE | Nintendo Switch OLED | Sonos Arc Ultra Sub 4 | 2x Sonos Five Sub Gen 3 | Philips PureProtect Pro 4200 | VW Golf MK 7.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
[...]

Ze mogen mijne wel overnemen :p

Heb alleen geen camera en side assist, verder zit alles erop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
[...]

Dat wist ik ook niet, sinds wanneer is dit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
Waar maak je / maken jullie jezelf druk over? Als bepaalde personen geïnteresseerd zijn in je (lease) wagen dan halen ze 'm tóch wel weg, ook al werkt 'Kessy' niet meer volledig.

Als een verzekeraar 'm niet binnen de geldende polisvoorwaarden op wenst te nemen dan heb je pas een probleem (en in geval van een lease wagen: Dan heeft de leasemaatschappij een probleem).

[ Voor 3% gewijzigd door Will_M op 02-08-2022 19:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
Will_M schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 19:29:
Waar maak je / maken jullie jezelf druk over? Als bepaalde personen geïnteresseerd zijn in je (lease) wagen dan halen ze 'm tóch wel weg, ook al werkt 'Kessy' niet meer volledig.

Als een verzekeraar 'm niet binnen de geldende polisvoorwaarden op wenst te nemen dan heb je pas een probleem (en in geval van een lease wagen: Dan heeft de leasemaatschappij een probleem).
Opzicht is er best wat om druk te maken in deze tijd, vooral praktisch in de zin van lange levertijden. Je hebt niet zomaar even een identieke auto terug hoogstwaarschijnlijk. En door de constante prijsverhogingen ga je er indien je bijtelling betaald vaak toch wat op achteruit. Bij elektrische voertuigen kan dit financieel aanzienlijk oplopen (bijv als je nog een 8-12% bijtelling auto hebt)
Famous schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 19:29:
[...]

Weet ik zo niet precies maar in ieder geval bij de nieuwere keyless entry/start systemen, onder andere in de golf 8.

[ Voor 13% gewijzigd door Scrtz op 02-08-2022 19:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Famous

Leuk voor de LM, maar auto’s van 6 jaar oud hebben dit (start/stop) ook en normaal prive gekocht met deze leeftijd. Ik heb dit altijd ontweken ondanks all risk verzekering.

Je bent opzoek naar de perfecte auto, past eventueel dingen aan en dan krijg je dagwaarde. No thanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
Famous schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 19:43:
[...]

Leuk voor de LM, maar auto’s van 6 jaar oud hebben dit (start/stop) ook en normaal prive gekocht met deze leeftijd. Ik heb dit altijd ontweken ondanks all risk verzekering.

Je bent opzoek naar de perfecte auto, past eventueel dingen aan en dan krijg je dagwaarde. No thanks.
Die dagwaarde is in dat geval (tweedehands) ook écht een dagwaarde als je je voertuig hebt laten taxeren, wat overigens niet niet eens zo héél duur is. Doe je dat taxeren niet dan krijg je inderdaad bij diefstal alleen de dagwaarde op basis van de "Bovag lijsten" (lees; inkoop uit handel).

[ Voor 3% gewijzigd door Will_M op 02-08-2022 19:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Downstar2
[...]

Ah handig, dat scheelt inderdaad al een hoop.
Thanks voor de uitleg!

Waar maak je je druk om? Nou eigenlijk precies zoals Scrtz zegt; in deze tijd heb je niet snel een vergelijkebare auto weer terug. Dat zie je nu al als je huidige bestelde auto niet te leveren is en je zoekt nu naar een vervangend voertuig. Dat is al moeilijk.

Verder is het inderdaad helemaal pijnlijk als je een elektrische auto of hybride had met een gunstige bijtelling. Zo heb ik mijn Golf GTE enkele jaren geleden helaas total loss gereden.. Daarna kreeg ik een tijdelijke Audi A1. Die in bijtelling nog duurder was dan de GTE.. :+. Dat soort dingen wil je dan ook niet hebben als je auto gejat wordt en je daardoor ook nog eens een hogere bijtelling krijgt..
.
Daarnaast behandel ik mijn lease auto alsof het mijn prive auto is, ook al ben je goed verzekerd en is het een zorg van de leasemaatschappij, niemand wil toch zijn geliefde auto gestolen zien worden ;)?

[ Voor 13% gewijzigd door Downstar2 op 02-08-2022 19:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
Will_M schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 19:49:
[...]

Die dagwaarde is in dat geval (tweedehands) ook écht een dagwaarde als je je voertuig hebt laten taxeren, wat overigens niet niet eens zo héél duur is. Doe je dat taxeren niet dan krijg je inderdaad bij diefstal alleen de dagwaarde op basis van de "Bovag lijsten" (lees; inkoop uit handel).
Je gaat toch niet elke prive auto taxeren :p
Als je een Mercedes 190 SL hebt oke, maar een Golf 7 uit 2015?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
Famous schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 19:59:
[...]

Je gaat toch niet elke prive auto taxeren :p
Als je een Mercedes 190 SL hebt oke, maar een Golf 7 uit 2015?
Hoeveel mensen gaan er nu kijken wat een Mercedes 190 waard is (en dan de waarde van zo'n 'Baby-Benz' opzoeken waar niet eens een SL versie van was) :9 :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
AE69 schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 17:31:
[...]

Bedoel je met het stuk van de Ketheltunnel? Dat is in 2015 opgeleverd (ik heb ook een stukje bijgedragen). Ik weet niet wie de kaart data aanlevert aan VW maar daar mogen ze wel een aanpassing doen.
Kaarten komen van 'Here Maps' en voor zover ik weet is dat stukje A4 toch al best wel een tijdje opgenomen in de VW kaartenset?

Ik heb een tijdje als 'Extern Personeel' gewerkt in een groot kantoorpand wat bij het voormalige 'Einde van de A4' in Delft (aan de Derde Werleddreef) staat :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EvoII
De sleutel van de Golf 8 zend na 40 seconden geen signaal meer uit als je hem weg legt, maar hij maakt ook gebruik van andere zendtechniek. Hij maakt gebruik van ultra breedband. Openen werkt alleen als de originele sleutel fysiek in de buurt is. De golf 8 is de eerste wagen uit het goedkopere segment die deze techniek kreeg. Of de polo het ook heeft durf ik niet te zeggen.

[ Voor 1% gewijzigd door EvoII op 03-08-2022 02:12 . Reden: 15 minuten moest 40 seconden zijn... ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MLLL
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 22:26

MLLL

Palm Treo 650

Will_M schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 20:02:
[...]

Hoeveel mensen gaan er nu kijken wat een Mercedes 190 waard is (en dan de waarde van zo'n 'Baby-Benz' opzoeken waar niet eens een SL versie van was) :9 :*)
get your facts straight _/-\o_

Dingen gaan dik over de 100.000 euro weg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JvllI1aH5V9PD0srnHQGz9w4etk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gz0bIfKFu4ESIDmfrics75Lj.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
MLLL schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 21:15:
[...]

[Afbeelding]
Ik denk overigens dat een 'echte' 190 E 2.3 EVO (W201) ook wel (ruim) aan dat bedrag zit. En dan heb je dus een 'Baby-Benz' uit de jaren '80 >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Famous
Will_M schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 21:34:
[...]

Ik denk overigens dat een 'echte' 190 E 2.3 EVO (W201) ook wel (ruim) aan dat bedrag zit. En dan heb je dus een 'Baby-Benz' uit de jaren '80 >:)
Dat is toch echt 60, eind 50.

Stond laatst, denk nu nog, een Evo II te koop voor 400k.
Beide niet te vergelijken met een Golf 7 :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Famous
MLLL schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 21:15:
[...]

[Afbeelding]
Die bedoelde ik inderdaad 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
Famous schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 21:55:
[...]

Die bedoelde ik inderdaad 8)
Jij bedoelde eigenlijk gewoon de Mercedes 'Pagode' dus :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mb1
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 22:52

mb1

Famous schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 19:29:
[...]

Bij de Passat iig vanaf de M in het chassisnummer en dat betekent vanaf modeljaar 2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
AE69 schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 17:31:
[...]

Yep, die bedoel ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AE69
Ik weet niet of er een manier is om een melding te maken bij Here maps dat de weg inmiddels in gebruik is genomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roland kroes
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 11-06 21:33
Zijn er nog eigenaars die hun T-roc lager gelegd hebben met eibach veren?

Ik hoef geen drempelscraper te hebben, maar hij mag wel iets lager op de 18".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Muncher
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14:12
Ik ben sinds een paar weken de trotse bezitter van een VW Touran uit 2017. Ik heb mij eigenlijk nooit bezig gehouden met VW software, firmware updates, VCDS, etc. Wat zijn de stappen die elke VW eigenaar moet zetten op dit vlak? Hoe check ik de versie van de firmware en hoe update ik die? Zin die VCDS dingen de moeite waard?

Ik gebruik vooral CarPlay en heb als enige “probleem” ervaren dat de GPS af en toe de weg kwijt is. Verder niets bijzonders.

Edit: dit is tevens mijn eerste auto ooit. So be gentle _/-\o_

[ Voor 6% gewijzigd door Muncher op 03-08-2022 23:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
Muncher schreef op woensdag 3 augustus 2022 @ 23:11:
Ik ben sinds een paar weken de trotse bezitter van een VW Touran uit 2017. Ik heb mij eigenlijk nooit bezig gehouden met VW software, firmware updates, VCDS, etc. Wat zijn de stappen die elke VW eigenaar moet zetten op dit vlak? Hoe check ik de versie van de firmware en hoe update ik die? Zin die VCDS dingen de moeite waard?

Ik gebruik vooral CarPlay en heb als enige “probleem” ervaren dat de GPS af en toe de weg kwijt is. Verder niets bijzonders.

Edit: dit is tevens mijn eerste auto ooit. So be gentle _/-\o_
je MIB systeem (dus je navischerm) kun je niet zelf updaten (@Rainesh kan dit wel doen), de kaarten overigens wel via: https://app-connect.volkswagen.com/mapupdates/en/car/
vcds is een duur programma op computers, dus dat zou ik niet zelf kopen. in plaats daarvan kun je het best obd11 kopen, dat is een obd dongle die in de obdpoort van je auto gaat en waar je je mobiel aan kunt koppelen dmv bluetooth: https://obdeleven.com/en/
je kunt alvast de app downloaden > openen > linksboven 3 streepjes > ondersteunde voertuigen > volkswagen > touran > 2015... > apps aanklikken zodat je kunt zien wat er allemaal mogelijk is in jouw auto (wel beetje afhankelijk van de opties/configuratie van de auto natuurlijk) afhankelijk daarvan kun je besluiten die dongle te kopen of niet. rainesh kan ook tegen betaling bepaalde opties aanzetten voor je

om te kijken welke software er nu op je navischerm zit:
YouTube: VW MIB Infotainment version check
plaats die info even hier, dan kan rainesh kijken of dit de laatste versie is of dat er updates beschikbaar zijn

[ Voor 8% gewijzigd door giovanni2903 op 04-08-2022 00:12 ]

| VW Golf MK7 GTI Performance 2015 2.0 TSI 340pk | Samsung Galaxy S23 | PC | PS5: Gi0vanni2903 |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rainesh
giovanni2903 schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 00:07:
[...]

je MIB systeem (dus je navischerm) kun je niet zelf updaten (@Rainesh kan dit wel doen), de kaarten overigens wel via: https://app-connect.volkswagen.com/mapupdates/en/car/
vcds is een duur programma op computers, dus dat zou ik niet zelf kopen. in plaats daarvan kun je het best obd11 kopen, dat is een obd dongle die in de obdpoort van je auto gaat en waar je je mobiel aan kunt koppelen dmv bluetooth: https://obdeleven.com/en/
je kunt alvast de app downloaden > openen > linksboven 3 streepjes > ondersteunde voertuigen > volkswagen > touran > 2015... > apps aanklikken zodat je kunt zien wat er allemaal mogelijk is in jouw auto (wel beetje afhankelijk van de opties/configuratie van de auto natuurlijk) afhankelijk daarvan kun je besluiten die dongle te kopen of niet. rainesh kan ook tegen betaling bepaalde opties aanzetten voor je

plaats die info even hier, dan kan rainesh kijken of dit de laatste versie is of dat er updates beschikbaar zijn
Of je komt gewoon een keer langs en dan doen we veel leukere dingen en updaten we ook wat regelapparaten met Odis :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muncher
Rainesh schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 06:46:
[...]

Of je komt gewoon een keer langs en dan doen we veel leukere dingen en updaten we ook wat regelapparaten met Odis :)
Wat zijn leukere dingen? En wat zijn regelapparaten? Klinkt allemaal interessant, gaat weer een wereld open.
[...]

Ik ga er even naar kijken. Alvast bedankt voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muncher
[...]

Hierbij de info.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/L8LEAVLjkX9A2SF_XHp8h8mRyJ0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zrzO2liIiiYJFPZ6Bh6MxLj0.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RtdJDAYouZ-8U-gC6y1xBujCX3U=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/So2XdMAIFv6ZjjoH0AXSJ7ZS.jpg?f=fotoalbum_large

Die odbeleven ziet er wel veel vragend uit. Je moet zo te zien een kastje kopen, een abonnement om het kastje te laten werken en dan nog losse credits om wijzigingen te maken. Gratis credits bestaan niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joppybt
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22:43
In mijn Golf uit 2017 heb ik dezelfde unit maar dan met software versie 0369
Is dat dan een enorm oude versie? Is er ergens een lijst van software versies?
(Ik heb verder nergens problemen mee en heb geen update behoefte)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
Rainesh schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 06:46:
[...]

Mn hele gti updaten kan vast geen kwaad na 7jaar, enige wat ik zelf doe is 2x per jaar de kaarten updaten :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Downstar2
[...]

Gisteren de offerte gekregen zodat ik even kon checken of de opties inderdaad gelijk waren aan de door mij bestelde auto. Enige versdchil was inderdaad + Keyless entry en dan het assistance pakket eraf.
Voor nu akkoord gegeven. Zou mooi zijn als de auto daadwerkelijk sneller kan komen dan mijn huidige.
Alleen kreeg ik nu wel door dat hij voor 30 november stond. Dat is week 48 weer..
Daar stond mijn eigen auto ook op totdat hij een maand geleden werd verschoven naar week 19 '23.

Dus ik vraag me af of ik er daadwerkelijk wel wat mee ga opschieten of dat deze auto straks ook gewoon weer verschroven gaat worden.. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous

Pagina: 1 ... 93 ... 139 Laatste