Hét grote Volkswagen Topic - Deel 5 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 92 ... 139 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-12-2024
2020 had eentje met brandgevaar :p

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:45

The Eagle

I wear my sunglasses at night

EvoII schreef op maandag 18 juli 2022 @ 20:46:
Ik heb een afspraak bij de dealer gemaakt voor de eerste oliewissel. Auto heeft dan 15k gelopen. Hoeft eigenlijk over 15k pas, maar doe het liever wat eerder voor mijn gevoel.

De mijne is import en ik check het kenteken weleens bij het rdw om te zien of er terugroepacties zijn. Die staan er niet, maar kreeg van de dealer bericht terug dat er 3 terugroepacties open staan. Blijkbaar ziet het rdw dat niet bij importauto's dus? De dealer voert die gewoon uit. Verder gaan ze kijken naar het Dab+ wat het niet doet.

Iemand enig idee welke terugroepacties dat zijn? Productiedatum van de golf is september 2020.
Zou hier moeten staan: https://www.rdw.nl/partic.../terugroepacties-opzoeken

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 10:46
Alleen mogelijk gevaarlijke terugroepacties zie je terug op de website van het RDW. Er zijn ook vaak zat andere terugroepacties zoals een softwareupdate voor bepaalde kleinere zaken oid. Niet direct (mogelijk) levensbedreigend maar wel noodzakelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvoII
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 01-06 22:50
Had dit inderdaad gevonden ook. Staan er in elk geval 2 van de 3. Niet echt spannend. Niets met brandgevaar. Het is een modeljaar 21. De rdw meldt alleen zaken die de verkeersveiligheid in het gedrang brengen ook. De 3e zal wel een software-update zijn ofzo. De Dab+ kijken ze ook gelijk naar Die heeft het nog nooit gedaan. Staat er gewoon niet tussen. Alleen FM en webradio. Zal wel een softwarefout in een module zijn of iets.

2021 Golf Style 1.5 eTSI lime yellow|Iphone 15 pro 1Tb

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZesBarkiePK
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 09:17
EvoII schreef op maandag 18 juli 2022 @ 20:46:
Ik heb een afspraak bij de dealer gemaakt voor de eerste oliewissel. Auto heeft dan 15k gelopen. Hoeft eigenlijk over 15k pas, maar doe het liever wat eerder voor mijn gevoel.
Doe je goed hoor, je auto zal veel langer meegaan. Standaard olie wissels/onderhoud is berekend op een x aantal KM/jaren meegaan van de motor/auto en meer niet.

LG OLED C2 65" | Playstation 5 Pro LE | Nintendo Switch OLED | Sonos Arc Ultra Sub 4 | 2x Sonos Five Sub Gen 3 | Philips PureProtect Pro 4200 | VW Golf MK 7.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Downstar2
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 08-06 00:50
Downstar2 schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 15:01:
[...]

hahaha inderdaad!

Zie overigens nu dat het Assistance pakket (Precrash, Park assistent en Dodehoeksensoren) nu geen optie meer is op de nieuwe Polo... Zal daar dan eventueel leverproblemen mee zijn?

[Afbeelding]

Ook op nieuwe voorraad autos viel het me op dat deze niet beschikbaar waren..

Deze heb ik wel als optie destijds gekozen:

[Afbeelding]
Nou daar moet ik mijzelf toch helaas gaan quoten, maar zoals zelf zon 3 weken terug geconstateerd..
krijg ik vandaag een berichtje van de dealer dat hij onderstaande heeft ontvangen;

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GiA_cI27l6KPOXMNW4Y3NWzkdRs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/V1ckz21abRynDG8Gno89Bk9n.png?f=fotoalbum_large

Oftewel precies wat ik zelf al had ontdekt. Vreemd dat dealer mij/fabriek de dealer, daar nu pas over kan informeren.
Dat had ook weer tijd gescheeld in de productie, die nu ook stil ligt omdat ik dus een keus moet maken of ik het assistance pakket nog wel wil behouden... 8)7

Wat overigens ook vervelend is in dit geval dat doordat 1 optie uit het pakket (De dodehoeksensoren) niet leverbaar is, dan maar het hele pakket moet worden geschrapt. (tenminste zo haal ik het uit het bericht..)

Dit pakket bevat bijvoorbeeld ook Precrash (dat je ramen, panodak sluit, je gordel spant etc bij een dreigend ongeluk) alsmede de park assistent om de auto zelfstandig te kunnen laten inparkeren..
Daar spreekt de dealer dan verder niet over in zijn bericht. Want als alleen de dodehoeksensoren een probleem geven, laat die dan lekker weg en bied me een wat korting aan op het assistance pakket om de andere opties wel te laten.. |:(

Verder ook vreemd dat ik her en der wel Polo's voorbij zie komen die wel geleverd konden worden die ansich gelijke configuraties als mij hebben gehad, die zijn dan binnen 8 maanden uitgeleverd na samenstelling..
Dat zou suggeren dat er juist problemen zijn op (kleine) opties zoals achteruitrij camera's, panodak, en dus dit soort dodehoeksensoren etc.
Maar volgens mijn dealer zit het daar niet in en gaat het nog puur om de kabelbomen.

[ Voor 9% gewijzigd door Downstar2 op 20-07-2022 21:04 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Toppe
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07:50

Toppe

Oké ✅

Famous schreef op maandag 18 juli 2022 @ 21:22:
2020 had eentje met brandgevaar :p
Dat is alleen als Jeroen in de buurt is

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scrtz
Downstar2 schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 20:51:
[...]

Nou daar moet ik mijzelf toch helaas gaan quoten, maar zoals zelf zon 3 weken terug geconstateerd..
krijg ik vandaag een berichtje van de dealer dat hij onderstaande heeft ontvangen;

[Afbeelding]

Oftewel precies wat ik zelf al had ontdekt. Vreemd dat dealer mij/fabriek de dealer, daar nu pas over kan informeren.
Dat had ook weer tijd gescheeld in de productie, die nu ook stil ligt omdat ik dus een keus moet maken of ik het assistance pakket nog wel wil behouden... 8)7

Wat overigens ook vervelend is in dit geval dat doordat 1 optie uit het pakket (De dodehoeksensoren) niet leverbaar is, dan maar het hele pakket moet worden geschrapt. (tenminste zo haal ik het uit het bericht..)

Dit pakket bevat bijvoorbeeld ook Precrash (dat je ramen, panodak sluit, je gordel spant etc bij een dreigend ongeluk) alsmede de park assistent om de auto zelfstandig te kunnen laten inparkeren..
Daar spreekt de dealer dan verder niet over in zijn bericht. Want als alleen de dodehoeksensoren een probleem geven, laat die dan lekker weg en bied me een wat korting aan op het assistance pakket om de andere opties wel te laten.. |:(

Verder ook vreemd dat ik her en der wel Polo's voorbij zie komen die wel geleverd konden worden die ansich gelijke configuraties als mij hebben gehad, die zijn dan binnen 8 maanden uitgeleverd na samenstelling..
Dat zou suggeren dat er juist problemen zijn op (kleine) opties zoals achteruitrij camera's, panodak, en dus dit soort dodehoeksensoren etc.
Maar volgens mijn dealer zit het daar niet in en gaat het nog puur om de kabelbomen.
Dealer zegt ook maar wat, die weten het ook niet precies. Ze krijgen enkel bericht dat X en Y niet meer kan en daar moeten ze het maar mee doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarin
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05:36

Tarin

Just plain weird.

[...]

Side Assist is voor de ID.4 op het moment ook niet bestelbaar; ik ben bovendien benieuwd of die sensoren niet ook nodig zijn voor het volautomatische inparkeren op opgeslagen locaties. Maar dat de ID.4 niet genoemd wordt in quote voelt erg scheef aan, alsof de mensen die een duurdere auto hebben besteld meer recht hebben op de schaarse onderdelen - veel zooi zal toch in de basis gelijk zijn en pas bij assemblage differentieren.

Ik denk dat ik maar eens voorzichtig bij onze wagenparkbeheerder na ga vragen - volgende maand loopt de WeConnect af en zou ik theoretisch geen live verkeersinformatie en zo meer krijgen, wat toch wel treurig zou zijn.

Een beetje transparantie zou op dit gebied best fijn zijn, maar het zullen wel zo idioot veel factoren zijn dat de leek er toch geen kaas van kan maken.

[ Voor 6% gewijzigd door Tarin op 20-07-2022 22:08 ]

Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
Tarin schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 22:04:
[...]

Side Assist is voor de ID.4 op het moment ook niet bestelbaar; ik ben bovendien benieuwd of die sensoren niet ook nodig zijn voor het volautomatische inparkeren op opgeslagen locaties. Maar dat de ID.4 niet genoemd wordt in quote voelt erg scheef aan, alsof de mensen die een duurdere auto hebben besteld meer recht hebben op de schaarse onderdelen - veel zooi zal toch in de basis gelijk zijn en pas bij assemblage differentieren.

Ik denk dat ik maar eens voorzichtig bij onze wagenparkbeheerder na ga vragen - volgende maand loopt de WeConnect af en zou ik theoretisch geen live verkeersinformatie en zo meer krijgen, wat toch wel treurig zou zijn.

Een beetje transparantie zou op dit gebied best fijn zijn, maar het zullen wel zo idioot veel factoren zijn dat de leek er toch geen kaas van kan maken.
Ja denk vooral dat laatste. En er zijn wss zo ontzettend veel toeleveranciers dat het ook continu veranderd waar de knelpunten liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 08:55
Ik had het bij het bestelproces van BMW ook. Leek wel daghandel. Ene dag was headup display bestellen mogelijk, andere dag niet. 2 dagen later ook geen lane assist meer, "Maar vandaag is de HK-geluidsset juist wel weer beschikbaar geworden".

Ik was in de veronderstelling: ik bestel gewoon alles-erop-en-eraan en het maakt me niet uit hoe lang de wachtrij is. Maar je komt niet eens in de wachtrij met die opties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kortfragje
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21-05 14:02

Kortfragje

......

Ik heb recent (13-7) een volkswagen passat GTE gekocht (bj 2016). Car-Net is bij de dealer geactiveerd (middels hotspot verkoper) en gekoppeld met Weconnect aan mijn account als primary user.

Omdat het verlopen was heb ik gisteren het eRemote pakket aangeschaft. Dat staat nu correct in Weconnect, maar de auto maakt geen verbinding (geeft storing carnet).

In de Weconnect app is de data van het moment activatie, erna niet meer (13-7-2022). Update geeft storing.

Na contact met de chat werd me aangeraden de app te verwijderen en te herinstalleren. Dit heb ik gedaan maar onderstaand probleem blijft. De app doet het uitstekend, maar het probleem is dat de auto geen verbinding wil maken.

Kan ik die 'heractiveren' of zoiets? of is het zo dat er een abonnement op guide en inform plus nodig is voor eRemote? (dat staat namelijk niet op de site aangegeven, daar staan ze als losse services).

http://www.gjpvanwesten.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10:59

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

[...]

[Afbeelding]

Als je die opties echt wilt, dan is het simpel: gewoon langer wachten.

Of jong gebruikt/demo kopen waar alles al op zit?

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ik ga zo op vakantie met een nieuwe Passat GTE. De boordcomputer heeft "vanaf start" "vanaf tanken" en "lange tijd".

Nu wil ik die laatste resetten, gewoon om de vakantie voor de lol bij te houden. Alles geprobeerd, maar nergens gevonden. Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mb1
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 10:11

mb1

PWM schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 11:41:
Ik ga zo op vakantie met een nieuwe Passat GTE. De boordcomputer heeft "vanaf start" "vanaf tanken" en "lange tijd".

Nu wil ik die laatste resetten, gewoon om de vakantie voor de lol bij te houden. Alles geprobeerd, maar nergens gevonden. Iemand een idee?
Ok knopje langer ingedrukt houden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
mb1 schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 11:49:
[...]

Ok knopje langer ingedrukt houden ;)
Dat was mijn optie ook :p Maar die reset alleen de trip computer in het centrale display en niet deze

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aF9IcqH19g_vhwaz_zyJxPjMPnU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jGFzIjWyQ9pefkZj53B5gB6U.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mb1
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 10:11

mb1

Via het stuur met het ok knopje.
Met kort op ok drukken wissel je tussen sinds tanken > lange tijd > sinds start.
Als je dan op de gewenste teller ingedrukt houd reset deze ook.

Of rechtsonder in je scherm op het "tandwieltje" drukken > Multifunctionele indicatie> verbruiksteller lange tijd>teller resetten

[ Voor 31% gewijzigd door mb1 op 21-07-2022 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Downstar2
Scrtz schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 21:19:
[...]

Dealer zegt ook maar wat, die weten het ook niet precies. Ze krijgen enkel bericht dat X en Y niet meer kan en daar moeten ze het maar mee doen.
Daar lijkt het inderdaad wel op. Men wordt zelf dus ook amper geupdate begrijp ik.
Toch triest, zij moeten de klanten maar tevreden zien te houden ook..
Tarin schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 22:04:
[...]

Dat is nou juist het verwarrende wat mij betreft, zoals in de afbeelding in mijn bericht staat wordt aangehaald dat side assist een probleem is. Dit is onderdeel van het Assistance pakket. Maar de fabriek adviseert dus om heel het pakket te schrappen zover ik het lees.

Ik heb de dealer dus ook gevraagd waarom heel het pakket weg moet, als alleen side assist een probleem is. Dealer gaf per mail vandaag het volgende aan;
Ik heb zojuist Volkswagen Nederland gesproken en zij gaven me aan dat ze het nog goed neergezet hadden, het zal alleen gaan op de optie ''Side Assist'' die in het pakket zit, alleen ''Side Assist'' zal dus komen te vervallen, rest van het pakket blijft.
Ik denk ik dit geval dat 'nog' in zijn eerste zin, niet moet zijn. Dus kortom niet goed neergezet.
maar volgens hem blijven de andere opties dus wel staan. Alleen suggeert de gestuurde afbeelding dus wel degelijk dat het assistance pakket weg verwijderd wordt. Ze spreken elkaar tegen.. 8)7

Maar voor nu dus akkoord gegaan om Side assist dan maar te verwijderen met behoud van de andere opties. Zie wel waar ze meekomen.
BeQuietAndDrive schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 11:03:
[...]

Als je die opties echt wilt, dan is het simpel: gewoon langer wachten.

Of jong gebruikt/demo kopen waar alles al op zit?
Nou het geluk is dat ik niet echt heel erg gehecht ben aan deze opties. Het assistance pakket is leuk, maar ik zie mezelf inderdaad niet zo vaak een automatische parkeerasssitent gebruiken :+. Het gaat me er alleen om dat het nu lijkt dat heel een pakket geschrapt wordt omdat 1 optie niet te leveren valt. Dat is wat vreemd natuurlijk.

Ik bedoel volgende maand kunnen ze ook opbellen om te zeggen dat het design pakket geschrapt moet worden, omdat bijvoorbeeld de optie 'Zijruiten achter en achterruit getint, 65% lichtabsoberend' niet mogelijk is. Moet ik dan ook mijn panoramadak, IQ Matrix led lampen, Digitaal cockpit pro die ook in het pakket zitten laten verwijderen? _O-

Jong/demo naar zitten kijken, maar gezien ik de auto zakelijk lease zitten daar ook weer restricties aan (mag niet ouder dan een jaar zijn etc.). Daar zit nu ook geen auto bij Pon dealer tussen die voldoet aan de opties die ik nu heb. De polo's zijn daar immers ook slecht leverbaar helaas. Dus ik wacht voor nu nog wel gewoon.

[ Voor 4% gewijzigd door Downstar2 op 21-07-2022 21:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
Gemiddeld over net geen 5.000km rij ik nu 1:12.4.
Althans, via de boardcomputer.

Zulke cijfers heb ik met vorige auto’s niet gehaald, en dan zijn de ritjes vaak wat korter en met een verzwaarde voet.
1:15 kan je dus makkelijk halen en toch een beetje vermogen onder de kont :)
De vorige auto zat ik gemiddeld op 1:8.2 :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Famous schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 17:51:
Gemiddeld over net geen 5.000km rij ik nu 1:12.4.
Althans, via de boardcomputer.

Zulke cijfers heb ik met vorige auto’s niet gehaald, en dan zijn de ritjes vaak wat korter en met een verzwaarde voet.
1:15 kan je dus makkelijk halen en toch een beetje vermogen onder de kont :)
Gemiddeld hier tussen 1:16 en 1:18. Met een zware voet ;)

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
Tylen schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 17:55:
[...]

Hier ook inderdaad. En dan moet ik er nog bij zeggen dat ik de GTE bijna nooit oplaad. Dan zou het verbruik nog een heel stuk beter zijn en dat met gemiddeld behoorlijk trappen,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
Downstar2 schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 17:32:
[...]

Daar lijkt het inderdaad wel op. Men wordt zelf dus ook amper geupdate begrijp ik.
Toch triest, zij moeten de klanten maar tevreden zien te houden ook..

[...]

Dat is nou juist het verwarrende wat mij betreft, zoals in de afbeelding in mijn bericht staat wordt aangehaald dat side assist een probleem is. Dit is onderdeel van het Assistance pakket. Maar de fabriek adviseert dus om heel het pakket te schrappen zover ik het lees.

Ik heb de dealer dus ook gevraagd waarom heel het pakket weg moet, als alleen side assist een probleem is. Dealer gaf per mail vandaag het volgende aan;

[...]

Ik denk ik dit geval dat 'nog' in zijn eerste zin, niet moet zijn. Dus kortom niet goed neergezet.
maar volgens hem blijven de andere opties dus wel staan. Alleen suggeert de gestuurde afbeelding dus wel degelijk dat het assistance pakket weg verwijderd wordt. Ze spreken elkaar tegen.. 8)7

Maar voor nu dus akkoord gegaan om Side assist dan maar te verwijderen met behoud van de andere opties. Zie wel waar ze meekomen.

[...]

Nou het geluk is dat ik niet echt heel erg gehecht ben aan deze opties. Het assistance pakket is leuk, maar ik zie mezelf inderdaad niet zo vaak een automatische parkeerasssitent gebruiken :+. Het gaat me er alleen om dat het nu lijkt dat heel een pakket geschrapt wordt omdat 1 optie niet te leveren valt. Dat is wat vreemd natuurlijk.

Ik bedoel volgende maand kunnen ze ook opbellen om te zeggen dat het design pakket geschrapt moet worden, omdat bijvoorbeeld de optie 'Zijruiten achter en achterruit getint, 65% lichtabsoberend' niet mogelijk is. Moet ik dan ook mijn panoramadak, IQ Matrix led lampen, Digitaal cockpit pro die ook in het pakket zitten laten verwijderen? _O-

Jong/demo naar zitten kijken, maar gezien ik de auto zakelijk lease zitten daar ook weer restricties aan (mag niet ouder dan een jaar zijn etc.). Daar zit nu ook geen auto bij Pon dealer tussen die voldoet aan de opties die ik nu heb. De polo's zijn daar immers ook slecht leverbaar helaas. Dus ik wacht voor nu nog wel gewoon.
Die pakketten zijn door PON zelf samengesteld en niet door de fabriek. Dus als optie X uit een pakket vervalt dan blijft de rest gewoon staan normaal gesproken ;).

Ik werk bij een VW bedrijfswagens dealer en kan je garanderen dat wij ook amper informatie krijgen. Het ergste is gewoon dat het allemaal ook zo onbetrouwbaar is dat de huidige informatie die je bijv op dit moment hebt weinig zin heeft om uberhaupt te delen want over 3 weken kan het al weer helemaal anders zijn. Je probeert het een tijdje en na de zoveelste tegenvaller probeer je ook geen vaak helaas valse hoop te creeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
[...]

Niet zwaar genoeg dus :Y)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• giovanni2903
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 10-06 22:31
Famous schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 17:51:

1 op 8 / 8.5 is wat ik met de 7 gti doe. mn r-line met 190 pk scoorde wel wat beter , 1 op 13 / 13.5 namelijk :9
blij dat het een weekendauto is, want kan me niet inhouden in dat ding haha

| VW Golf MK7 GTI Performance 2015 2.0 TSI 340pk | Samsung Galaxy S23 | PC | PS5: Gi0vanni2903 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvoII
giovanni2903 schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 22:50:
[...]

1 op 8 / 8.5 is wat ik met de 7 gti doe. mn r-line met 190 pk scoorde wel wat beter , 1 op 13 / 13.5 namelijk :9
Ik zit rond de 1 op 18 met 190 pk. 1.5 etsi. Daadwerkelijk gemeten verbruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
Downstar2 schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 17:32:
Het gaat me er alleen om dat het nu lijkt dat heel een pakket geschrapt wordt omdat 1 optie niet te leveren valt. Dat is wat vreemd natuurlijk.
Eigenlijk is het heel plausibel op dit moment. De chip-achterstand is al redelijk ingehaald, het grootste probleem zijn nu de kabelbomen. En ik kan mij voorstellen dat het hele assistentie-pakket aan een (sub)kabelboom zit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Diesel he ;). Met lichtte voet zit ik op 1:22 en zuiniger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
EvoII schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 23:19:
[...]

Ik zit rond de 1 op 18 met 190 pk. 1.5 etsi. Daadwerkelijk gemeten verbruik.
Is dat hetzelfde als een eHybride?
Die stond gisteren naast me, nooit eerder gezien.

Meneer dacht dat die snel was, net als alle ID.3 en ID.4's :')
Kende alleen de aanduiding niet. Twijfel of er nou TSI bijstond, kan ik nog wel op de dashcam terug zien denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
giovanni2903 schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 22:50:
[...]

Pas maar op, anders zit je zo een keertje boven de 50km/u :X

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dennisdn
Famous schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 08:47:
[...]
Meneer dacht dat die snel was, net als alle ID.3 en ID.4's :'
Ik had dat gister nog… voor het stoplicht was er ongemerkt een Elektrische Corsa ofzoiets naast me komen staan, die bij groen blijkbaar dacht dat we een wedstrijdje gingen doen…. Het pedaal vol intrappen kon die auto blijkbaar niet hebben en hij stuiterde en slipte alle kanten op. Dat ik totaal niet reageerde zette hem nog verder voor schut _O-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Famous
Dennisdn schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 09:29:
[...]

Ik had dat gister nog… voor het stoplicht was er ongemerkt een Elektrische Corsa ofzoiets naast me komen staan, die bij groen blijkbaar dacht dat we een wedstrijdje gingen doen…. Het pedaal vol intrappen kon die auto blijkbaar niet hebben en hij stuiterde en slipte alle kanten op. Dat ik totaal niet reageerde zette hem nog verder voor schut _O-
Ik weet niet wat dat is hoor maar het is altijd hetzelfde groepje mensen.
7,5+ seconde doen naar de 100km/h maar wel denken dat ze in een Tesla rijden 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AE69
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 10-06 21:14
Famous schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 09:59:
[...]

Ik weet niet wat dat is hoor maar het is altijd hetzelfde groepje mensen.
7,5+ seconde doen naar de 100km/h maar wel denken dat ze in een Tesla rijden 8)7
Als je van een 15+ oude middenklasser ICE komt is zo een e-Corsa natuurlijk nondeju snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Nu online

RnB

Ik vind mijn 1.5 TSI ook snel. :+

Ik ben niet zo van de wedstrijdjes, maar wel van zo snel mogelijk op kantoor of thuis komen. Ben daardoor wel altijd als eerste weg bij de stoplichten. En dat met mijn 9 seconden naar de 100. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Registratie: November 2013
  • Niet online

MK_

Sneller dan het licht :)

[...]

Kende alleen de aanduiding niet. Twijfel of er nou TSI bijstond, kan ik nog wel op de dashcam terug zien denk ik.
eHybrid is toch de nieuwe benaming van de PHEV?

Niet hetzelfde als de eTSI, dat is een "gewone" TSI met 48V boordnet en een krachtigere starter/generator welke lichte boosts kan geven (MHEV).

eHybrid kan bij de Golf Mk8 ook nog eHybrid GTE zijn, bij de reguliere eHybrid een systeemvermogen van 204pk en de eHybrid GTE 245pk. Bij de Tiguan is de eHybrid de 245pk variant ondanks het ontbreken van de GTE aanduiding :P Arteon heeft ook enkel de eHybrid aanduiding, maar daar met 218pk. Diezelfde aandrijflijn met 218pk heet in de Passat weer GTE zonder eHybrid, en in de Multivan heet hij wel weer eHybrid. Volg je het nog :+

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Mijn vrouw ook in haar cupra born. “Hij is super snel”. Euh schat, ik sta al 3 seconden te wachten op je bij de 100. Ze komt uit een 12 seconden Fiesta.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• funk-e
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22-05 22:45
Ik heb gisteren een 2016 Passat B8 gekocht.

App Connect activeren kost bij de dealer 347 euro. Ik vind dit nogal een bedrag en ik vraag me af of dit de moeite waard is. Daarnaast vraag ik me af: is dit aan mijn weconnect account gekoppeld? En als ik mijn auto verkoop is deze optie dan weer verdwenen? Ik heb ook opties gezien buiten de dealer om die we hier niet mogen bespreken denk ik. Maar dat lijkt me dan weer een beetje risicovol.

...less is more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Downstar2
Scrtz schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 22:06:
[...]

Die pakketten zijn door PON zelf samengesteld en niet door de fabriek. Dus als optie X uit een pakket vervalt dan blijft de rest gewoon staan normaal gesproken ;).

Ik werk bij een VW bedrijfswagens dealer en kan je garanderen dat wij ook amper informatie krijgen. Het ergste is gewoon dat het allemaal ook zo onbetrouwbaar is dat de huidige informatie die je bijv op dit moment hebt weinig zin heeft om uberhaupt te delen want over 3 weken kan het al weer helemaal anders zijn. Je probeert het een tijdje en na de zoveelste tegenvaller probeer je ook geen vaak helaas valse hoop te creeren.
Vanuit de dealer vanmorgen nog even tegenbericht gekregen op mijn vragen en daarbij heeft hij inderdaad nogmaals bevestigd dat de berichtgeving vanuit Volkswagen wat verwarrend was en dat ze daar ook bedoelen dat alleen Side assist verwijderd wordt. De rest van de opties in het pakket blijven voor nu staan.

Ben overigens wel benieuwd waar de verwachte levertijden op gebaseerd worden.
Ik zie hier en daar op internet ook wat andere mensen die Polo's (Rline + DSG) later hebben besteld, maar wel gelijke verwachte levertijden als mij nu krijgen (mei 2023). Dan lijkt het bijna dat VW verwacht een lading onderdelen in een bepaalde periode te ontvangen, waardoor ze in een korte periode dan opeens weer een hele bulk autos kunnen uitleveren.

Werkt dat op die manier, of komen er gewoon steeds mondjes maat wat onderdelen binnen van leveranciers die dan weer gewoon in auto's gebouwd worden om er weer enkele te kunnen uitleveren?
Dennisdn schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 06:23:
[...]

Eigenlijk is het heel plausibel op dit moment. De chip-achterstand is al redelijk ingehaald, het grootste probleem zijn nu de kabelbomen. En ik kan mij voorstellen dat het hele assistentie-pakket aan een (sub)kabelboom zit.
Op die manier zou het inderdaad plausible kunnen zijn, maar dan zou men alsnog spreken over een probleem voor heel het pakket toch, en niet puur voor de side assist die niet mogelijk is.
Afijn, zoals hier boven vermeldt, het was een wat ongelukkige communicatie, maar ik hoef dus alleen side assist te schrappen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
Tylen schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 11:52:
Mijn vrouw ook in haar cupra born. “Hij is super snel”. Euh schat, ik sta al 3 seconden te wachten op je bij de 100. Ze komt uit een 12 seconden Fiesta.
Die heb je toch wel in een snellere uitvoering? Rond de 6 seconde?
Kwam eens eentje tegen maar die zat over de 50k :D

Het is natuurlijk wel "instant"power dus snel wel dat het snel voelt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Famous schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 12:46:
[...]

Die heb je toch wel in een snellere uitvoering? Rond de 6 seconde?
Kwam eens eentje tegen maar die zat over de 50k :D

Het is natuurlijk wel "instant"power dus snel wel dat het snel voelt.
Nope. Toen ik hem kocht was het uit de folder en reden ze nog nergens. Enigste motorisering was de 204pk versie. Nu hebben ze een 240pk (tijdelijk met een boost knop) maar die red ook geen 6 seconden denk ik.

Ja het voelt wel snel. Bij het verkeerslicht wint ze het op reactie zeg maar. Maar om nou steeds de launch control te activeren om die eerste 10 meter ook te winnen vind ik overdreven 😂😂

[ Voor 15% gewijzigd door Tylen op 22-07-2022 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
Tylen schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 12:49:
[...]

Nope. Toen ik hem kocht was het uit de folder en reden ze nog nergens. Enigste motorisering was de 204pk versie. Nu hebben ze een 240pk (tijdelijk met een boost knop) maar die red ook geen 6 seconden denk ik.

Ja het voelt wel snel. Bij het verkeerslicht wint ze het op reactie zeg maar. Maar om nou steeds de launch control te activeren om die eerste 10 meter ook te winnen vind ik overdreven 😂😂
https://www.autoblog.nl/n...0-kilometer-bereik-895407

"De 58 kWh uitvoering is, door het lagere gewicht, sneller in die sprint en doet het kunstje in 6,6 seconden."
In elk geval beter dan de ID.3 met 7,5+ seconde :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
Aan de andere kant van het spectrum: Ik heb een (middels zakelijke lease via de werkgever) 130PK 1.5Tsi VW Tiguan uit 2019 welke ik privé, en dus op eigen kosten, heb laten 'chippen' naar ~160PK.

Ik rijd met die auto volgens de boordcomputer gemiddeld 4.9L/100Km aan 69km/h oftewel een slordige 1:20, maar volgens de cijfertjes van de leasemaatschappij / MultiTankCard ligt dat in de praktijk op 5.2L/100Km. Dat is RUIM 1,5L/100Km minder dan dat alle gelijkwaardige / dezelfde auto's van dat type in de 'pool' van de leasemaatschappij gemiddeld verstoken. ;)

Nou is zo'n 1.5TSi Tiguan in geen enkele uitvoering een 'strepentrekker' dus ik ga er daarom ook niet eens mee proberen om er stoplichtsprintjes mee aan te gaan met wie dan ook....De hobby zit er meer in om zover mogelijk op één tank brandstof te kunnen rijden (volgens de cijfertjes) en daarmee staat m'n record nu op 1248Km op 60L. (volgens de boordcomputer).

Als ik snelle 1 - 100Km/h tijden weg wil zetten dan pak ik wel één van de motorfietsen uit m'n garage (of als het op 4 wielen moet dan haal ik m'n "Platte Kever uit Züffenhausen" uit de stalling).....

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Famous
Will_M schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 13:15:

Nou is zo'n 1.5TSi Tiguan in geen enkele uitvoering een 'strepentrekker' dus ik ga er daarom ook niet eens mee proberen om er stoplichtsprintjes mee aan te gaan met wie dan ook....
Dat hoeft natuurlijk ook helemaal niet, maar er is een slag volk (vooral in de ID.3's) die zien een GTI bijvoorbeeld naast hun en dan zie je gewoon aan ze dat ze denken "die ga ik een poepje laten ruiken, want elektrisch is snel!".

Misschien als de Polo niet gechipt was dat ik moest opletten om bijvoorbeeld geen wielspin te krijgen maar nu is het gewoon met half gas rustig optrekken en je blijft ernaast.
Om vervolgens het volgende stoplicht vol weg te trekken :D

Was laatst wel trots op de Polo, een Golf 7R tussensprint ging gelijk op en kreeg ook nog een duimpje _/-\o_

Maarja, er is altijd een grotere vis.
Zo werd ik gisteren aardig hard opgedrukt door een M5 competition, al kwam dat natuurlijk door de slipstream :D :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
  • Laatst online: 09:55
Famous schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 13:28:
[...]

[..] maar er is een slag volk (vooral in de ID.3's) ..
[..]
Zo jammer ook dat niemand anders dan jij een stoplicht/tussen sprint mag doen.. want dan worden ze meteen afgeschilderd als 'een bepaald slag volk'.
Maar mooi dat je blij bent met je auto, ik hoop dat je het anderen (die wellicht minder vermogen/koppel hebben dan jij) ook ooit eens gunt. Dat zou je sieren.

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Famous schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 12:56:
[...]

https://www.autoblog.nl/n...0-kilometer-bereik-895407

"De 58 kWh uitvoering is, door het lagere gewicht, sneller in die sprint en doet het kunstje in 6,6 seconden."
In elk geval beter dan de ID.3 met 7,5+ seconde :)
Artikel is van mei vorig jaar (de eerste op kenteken zijn van december 2021). Wltp doen ze allemaal 420km en in 7,5 sec. De nieuwe heeft alleen een boost knop erbij zodat je 240pk hebt. Dan zal je misschien 6,6 halen. Maar dat is nog steeds geen 6 ;).

[ Voor 3% gewijzigd door Tylen op 22-07-2022 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AE69
Downstar2 schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 12:19:
[...]

Ik zie hier en daar op internet ook wat andere mensen die Polo's (Rline + DSG) later hebben besteld, maar wel gelijke verwachte levertijden als mij nu krijgen (mei 2023). Dan lijkt het bijna dat VW verwacht een lading onderdelen in een bepaalde periode te ontvangen, waardoor ze in een korte periode dan opeens weer een hele bulk autos kunnen uitleveren.

Afijn, zoals hier boven vermeldt, het was een wat ongelukkige communicatie, maar ik hoef dus alleen side assist te schrappen. ;)
Ik weet niet wanneer jij jouw bestelling hebt geplaatst maar ik heb mijn Arteon hybride begin februari 2022 besteld (zitten alle assistentie pakketten op) en levertijd is medio mei 2023. De dealer had in april geïnformeerd of ik akkoord ging om de hele hulp pakket te laten vervallen omdat side assist (blinde hoek detectie toch?) de levertijd negatief beïnvloedde (maar hij kon niet vertellen hoeveel weken dat zou schelen). De leasemaatschappij zei aan de andere kant dat de bestelling nog steeds is zoals ik wil en dat de dealer geen aanpassingen mag doen… We wachten rustig af en trek sprintjes met de Tesla S 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Downstar2
AE69 schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 13:59:
[...]

Ik weet niet wanneer jij jouw bestelling hebt geplaatst maar ik heb mijn Arteon hybride begin februari 2022 besteld (zitten alle assistentie pakketten op) en levertijd is medio mei 2023. De dealer had in april geïnformeerd of ik akkoord ging om de hele hulp pakket te laten vervallen omdat side assist (blinde hoek detectie toch?) de levertijd negatief beïnvloedde (maar hij kon niet vertellen hoeveel weken dat zou schelen). De leasemaatschappij zei aan de andere kant dat de bestelling nog steeds is zoals ik wil en dat de dealer geen aanpassingen mag doen… We wachten rustig af en trek sprintjes met de Tesla S 8)
Mijn auto is halverwege november 2021 besteld en staat dus nu ook op mei 2023.
Die ETA (mei '23 dus) kom ik bij best veel mensen nu tegen. Vandaar ook de vraag waar op dat gebaseerd is, maar dat lijkt voorlopig niemand te kunnen antwoorden. Het voelt eerder alsof ze mijn vorige ETA weer met een half jaartje hebben verlengd (stond dus eerst op week 48 en daarvoor op 26 van 2022)

Maar bij jou wilde/hebben ze dus ook heel het pakket laten vallen, omdat side assist (=dode hoek sensoren ) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
DonJunior schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 13:47:
[...]

Zo jammer ook dat niemand anders dan jij een stoplicht/tussen sprint mag doen.. want dan worden ze meteen afgeschilderd als 'een bepaald slag volk'.
Maar mooi dat je blij bent met je auto, ik hoop dat je het anderen (die wellicht minder vermogen/koppel hebben dan jij) ook ooit eens gunt. Dat zou je sieren.
Tuurlijk 'mogen' ze dat, het gaat juist om de rest wat het een slag volk maakt ;)
Tylen schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 13:50:
[...]

Artikel is van mei vorig jaar (de eerste op kenteken zijn van december 2021). Wltp doen ze allemaal 420km en in 7,5 sec. De nieuwe heeft alleen een boost knop erbij zodat je 240pk hebt. Dan zal je misschien 6,6 halen. Maar dat is nog steeds geen 6 ;).
En die is altijd beschikbaar of alleen als je stilstaat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
DonJunior schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 13:47:
[...]

Ik kan @Famous daar stiekem ook wel een klein beetje gelijk in geven. Je moet voor de grap eens gaan letten op kentekens op de weg (daar kun je meestal de leeftijd van een auto redelijk goed uit afleiden tenzij het een 'grijze import' auto betreft) en dan met name op de categorie VW-Polo / Renault Clio / Ford Fiësta / Peugeot 208 / Opel Corsa met RECENTE kentekens gaan letten. Dat zijn 9/10 keer zakelijke lease auto's welke aan bijvoorbeeld de 'Junior IT-Medewerkers' worden uitgegeven.... Een ID-3 past dankzij de lage bijtelling nú nog binnen het zelfde leasebudget.

Die auto's, overigens vaak met ~1.0L 3-Cilinder ECO blokjes mogen schijnbaar alléén op de meeste linker baan van de autosnelwegen rijden waarbij ze uiteraard de prestaties van een 5-Liter V8 moeten kunnen overtreffen, athans: Daar lijkt het vaak wél op 8)

@Famous rijdt met een Polo GTi en die uitvoering zit meestal niet in het leasebudget van dat type rijder wat ik hierboven beschrijf. Hij had voor dat zelfde leasebudget waarschijnlijk ook wel een 'kale' Arteon 1.5TSi kunnen leasen.

:+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Famous schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 14:09:
[...]

Tuurlijk 'mogen' ze dat, het gaat juist om de rest wat het een slag volk maakt ;)
Idd. Zijn altijd leaserijders ;)

Edit: Wat willem hierboven zegt dus hahaha
[...]

En die is altijd beschikbaar of alleen als je stilstaat?
Als je stilstaat heb je er niets aan he ;). Maar ik weet niet hoe die knop precoes werkt. Volgens mij iets van een x aantal keer in x minuten.

[ Voor 4% gewijzigd door Tylen op 22-07-2022 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Hard rijden is niet zo moeilijk. Snel rijden daarentegen... ;)

Overigens ben ik met de Passat (nog steeds een flinke boot) sneller op de linkerbaan dan een willekeurige Polo. Niet dat de Passat fiesiek sneller is, maar in de binnenspiegel maakt ie kennelijk aanzienlijk meer indruk dan een Calimero die er graag langs wil :+

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

funk-e schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 12:19:
Ik heb gisteren een 2016 Passat B8 gekocht.

App Connect activeren kost bij de dealer 347 euro. Ik vind dit nogal een bedrag en ik vraag me af of dit de moeite waard is. Daarnaast vraag ik me af: is dit aan mijn weconnect account gekoppeld? En als ik mijn auto verkoop is deze optie dan weer verdwenen? Ik heb ook opties gezien buiten de dealer om die we hier niet mogen bespreken denk ik. Maar dat lijkt me dan weer een beetje risicovol.
App connect is vziw een interne functionaliteit, kwestie van een stukje software activeren. In 2016 had je nog VW connect, dat was een abo. Maar dat staat los van elkaar.
Volgens mij even in Verborgen autofuncties activeren d.m.v. VCDS vragen, @Rainesh en co weten dat vast wel / kunnen dat voor je fixen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
The Eagle schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 14:53:
Hard rijden is niet zo moeilijk. Snel rijden daarentegen... ;)

Overigens ben ik met de Passat (nog steeds een flinke boot) sneller op de linkerbaan dan een willekeurige Polo. Niet dat de Passat fiesiek sneller is, maar in de binnenspiegel maakt ie kennelijk aanzienlijk meer indruk dan een Calimero die er graag langs wil :+
Snel rijden zónder hard te rijden én hard te remmen, da's de kunst :9

Remmen = ANGST!!! ... Tot zover dat ACC "spel" in m'n auto :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AE69
Downstar2 schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 14:07:
[...]
Maar bij jou wilde/hebben ze dus ook heel het pakket laten vallen, omdat side assist (=dode hoek sensoren ) ?
Ja, volgens de dealer was het alles of niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
AE69 schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 15:01:
[...]

Ja, volgens de dealer was het alles of niets.
Een dealer in Nederland moet z'n auto via PON betrekken en heeft feitelijk niets te zeggen over de pakketen welke PON samengesteld heeft voor de Nederlandse markt. Heel veel opties zijn vaak niet eens 'los' te selecteren óf worden ineens heel erg duur als je dat wel gaat doen.

Je moet voor de grap eens kijken wat er gebeurd als je een gelijkwaardig pakket samen gaat stellen in Nederland (via PON dus) óf de auto in DLD. samen gaat stellen.

Ik heb in 2014 gelukkig nog een fabriekslevering kunnen bedingen voor m'n toenmalige VW Golf 2.0 TDi Higline. Dankzij die fabriekslevering kon ik het 184PK blok in een Golf 7 Highline laten leggen terwijl PON dat blok alléén in de Golf 7 GTD aan bood waarbij ik die optische en externe opsmuk niet nodig achtte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
Will_M schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 14:57:
[...]

tot zover dat ACC "spel" in m'n auto :'(
ACC rij ik echt zelden op.
Toen ik naar Stuttgart ging niet gebruikt.

5 augustus een weekend naar Keulen, wat dichterbij en hopelijk minder Baustelle.
Dan is het misschien beter te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AE69
Will_M schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 14:19:
[...]
@Famous rijdt met een Polo GTi en die uitvoering zit meestal niet in het leasebudget van dat type rijder wat ik hierboven beschrijf. Hij had voor dat zelfde leasebudget waarschijnlijk ook wel een 'kale' Arteon 1.5TSi kunnen leasen.

:+
Tegenwoordig (halve jaar geleden) heb je alleen de keuze uit Arteon:
- R-Line Business+
- R-Line Business+ Shooting Braak :r
Met:
- 1.4 TSI eHybrid DSG, of
- 2.0 TSI DSG

4/5 jaar geleden kon je nog een ‘kale’ instapper bestellen met analoge dashboard, stoffen bekleding, 17” velgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
AE69 schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 15:15:
[...]

Tegenwoordig (halve jaar geleden) heb je alleen de keuze uit Arteon:
- R-Line Business+
- R-Line Business+ Shooting Braak :r
Met:
- 1.4 TSI eHybrid DSG, of
- 2.0 TSI DSG

4/5 jaar geleden kon je nog een ‘kale’ instapper bestellen met analoge dashboard, stoffen bekleding, 17” velgen.
Ik had begin 2019 nog een 1.5TSi 150PK Arteon in bestelling staan maar toen werden de WLTP normeringen én de regels qua uitstoot bij m'n werkgever ineens bijgesteld waarna dat 1.5TSi blok vervolgens helemaal niet meer leverbaar was in die auto. Toen heb ik dus de Tiguan (met technisch dat zelfde blok maar met een kleinere turbo) als vervanger voor m'n Golf gekozen en daar rijd ik nu ook met veel plezier mee :9

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• AE69
Famous schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 15:11:
[...]

5 augustus een weekend naar Keulen, wat dichterbij en hopelijk minder Baustelle.
Ik heb 95% van de tijd op de auto/snel-wegen alleen maar met ACC gereden (met kortste volg afstand). Lekker ontspannen, ook bij de Baustelle.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
AE69 schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 15:27:
[...]

Ik heb 95% van de tijd op de auto/snel-wegen alleen maar met ACC gereden (met kortste volg afstand). Lekker ontspannen, ook bij de Baustelle.
Ieder zijn ding natuurlijk (CC gebruikte ik overigens ook zelden).
Ik vind de afstand te groot en dan gaan andere ertussen, remt de auto weer af.

Het rijdt imo onnatuurlijk :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Nu online

GerCor

Zonder dallen geen pieken

Famous schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 15:40:
[...]

Ik rij in het oosten en het noorden van het land. Daar is het niet zo druk op de wegen. Dan is CC heel prettig.

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Downstar2
[...]

Ik deel je mening. In mijn vorige auto had ik ook acc maar kon er niet aan wennen. Het voelt inderdaad onnatuurlijk als hij opeens weer in de rem moet als er toch iemand tussen gaat. Dan wil ik juist zelf reageren door te remmen...

In mijn tijdelijke auto nu geen acc.
Misschien moet ik in mijn nieuwe auto het straks maar er eens een kans geven (met travel assist). :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvoII
[...]

Nee volgens mij is dat anders. Er zit bij een eTsi een ondersteunende accu in van 9,5 kw. Hoe het systeem precies werkt durf ik niet te zeggen. Heb wel ook een gewone 1.5 tsi gehad, in een Seat Ibiza, maar die was niet zo zuinig als deze. Die was ook niet gechipt overigens want dat kon toen nog niet. Heb hem wel op de rollenbank gehad bij JD toen, en daar had ie standaar al 164 pk met 98. Denk dat de golf ook zoiets had, dus 190 pk is maar een heel lichte tuning eigenlijk. Alleen het koppel is flink hoger met 364 nm nu. Origineel 250.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Famous schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 15:11:
[...]

Die moet je even uitleggen. Dese post icm de post:
[...]

Hoe kan je kiezen tussen acc en cc? Want dat kan imho niet in een auto uit de vag groep (bmw kan het wel)

* Tylen rijdt 99,9% van de tijd op acc icm la.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Famous
Tylen schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 17:40:
[...]

Die moet je even uitleggen. Dese post icm de post:

[...]

Hoe kan je kiezen tussen acc en cc? Want dat kan imho niet in een auto uit de vag groep (bmw kan het wel)

* Tylen rijdt 99,9% van de tijd op acc icm la.
Gebruikte is verleden tijd, als in mijn vorige auto die geen ACC had :p

Kan inderdaad niet switchen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Downstar2 schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 16:52:
[...]

Ik deel je mening. In mijn vorige auto had ik ook acc maar kon er niet aan wennen. Het voelt inderdaad onnatuurlijk als hij opeens weer in de rem moet als er toch iemand tussen gaat. Dan wil ik juist zelf reageren door te remmen...

In mijn tijdelijke auto nu geen acc.
Misschien moet ik in mijn nieuwe auto het straks maar er eens een kans geven (met travel assist). :*)
Acc met la (ta in vw terminologie) is echt een genot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
Downstar2 schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 12:19:
[...]

Vanuit de dealer vanmorgen nog even tegenbericht gekregen op mijn vragen en daarbij heeft hij inderdaad nogmaals bevestigd dat de berichtgeving vanuit Volkswagen wat verwarrend was en dat ze daar ook bedoelen dat alleen Side assist verwijderd wordt. De rest van de opties in het pakket blijven voor nu staan.

Werkt dat op die manier, of komen er gewoon steeds mondjes maat wat onderdelen binnen van leveranciers die dan weer gewoon in auto's gebouwd worden om er weer enkele te kunnen uitleveren?

[...]

Op die manier zou het inderdaad plausible kunnen zijn, maar dan zou men alsnog spreken over een probleem voor heel het pakket toch, en niet puur voor de side assist die niet mogelijk is.
Ik kan je maar een advies geven over logica zoeken in de levertijden, geef het op. Echt er is totaal geen enkele logica in te vinden. Ik heb er auto's bij zitten die 1,5 jaar wegblijven en anderen staan na 6-8 maanden al op de stoep. Je zou zeggen dat kale auto's makkelijker geproduceerd kunnen worden of dat ze juist hele dikke eerder bouwen omdat daar meer marge op zit voor de fabriek. Maar niks is minder waar..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
Tylen schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 18:18:
[...]

Acc met la (ta in vw terminologie) is echt een genot.
Op de snelweg is het inderdaad redelijk tot goed te hebben, als je echter in de bebouwde kom rijdt dan grijpt 'de rem' vaak al veel te snel automatisch in (naar mijn mening) doordat het spel op iedere voetganger en fietser reageert alsof dat die mensen zich vrijwillig vóór je auto willen gaan werpen.

:9

M'n Lane-Assist / Traffic Assist werkt overigens (al?) vanaf en ook tót 30km/h ...(én verder tot het einde van dat wat de auto kan).

[ Voor 13% gewijzigd door Will_M op 22-07-2022 19:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Nu online

GerCor

Zonder dallen geen pieken

Toen ik destijds mijn Opel Vectra bestelde wist ik op de dag precies wanneer ik de auto kon ophalen. Na 2 maanden. Nu zijn we een aantal jaar verder en helemaal niks slimmer. 'u kunt bij ons een auto kopen maar gezien de vooruitgang in techniek weet niemand wanneer u die daadwerkelijk krijgt'.

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
GerCor schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 19:10:
Toen ik destijds mijn Opel Vectra bestelde wist ik op de dag precies wanneer ik de auto kon ophalen. Na 2 maanden. Nu zijn we een aantal jaar verder en helemaal niks slimmer. 'u kunt bij ons een auto kopen maar gezien de vooruitgang in techniek weet niemand wanneer u die daadwerkelijk krijgt'.
Als we een jaar of tien á vijftien verder zijn dan kun je waarschijnlijk niet eens meer een nieuwe 'eigen' auto kopen (als in de letterlijke zin van het woord 'AUTO'). Zo'n ding met een aantal wielen en een elektromotor aanschaffen is dan waarschijnlijk nog de enige manier om 'iets' te bezitten, alle nuttige functies (zoals er zelfstandig mee kunnen rijden van A. naar B.) mag je af gaan nemen op basis van abonnementen bij de fabrikant én /of de overheid / een leverancier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Will_M schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 19:07:
[...]

Op de snelweg is het inderdaad redelijk tot goed te hebben, als je echter in de bebouwde kom rijdt dan grijpt 'de rem' vaak al veel te snel automatisch in (naar mijn mening) doordat het spel op iedere voetganger en fietser reageert alsof dat die mensen zich vrijwillig vóór je auto willen gaan werpen.

:9

M'n Lane-Assist / Traffic Assist werkt overigens (al?) vanaf en ook tót 30km/h ...(én verder tot het einde van dat wat de auto kan).
Ik vindt juist in de bebouwde kom het perfect. Ingrijpen alleen als het echt jodig is. Op de snelweg heb ik vaak het issue wat @Famous ook beschrijft. Maar daar kan je tegen anticiperen. Mijne werkt vanaf 0 tot eind. Ik merk wel verschil in werking tussen de merken van VAG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G33st
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 08:27
Skinnyice schreef op woensdag 13 april 2022 @ 11:16:
[...]

Daar heb je absoluut een punt en ik neig daardoor ook om hem te laten zitten en het verder te laten. Maar het is wel heel bijzonder dat ik extra moet gaan betalen voor een optie die zij zonder toestemming van mij erop hebben gezet.
Hoe bevalt de auto eigenlijk? En heb je er nog wat foto’s van die je met ons wilt delen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvoII
Als je traffic assist hebt werkt dat toch gewoon al vanaf 0 km? Kan er ook gewoon mee filerijden. Dan hoef je helemaal niets te doen. Wel apart als je dat voor het eerst gewaar wordt, en je het rem of gaspedaal gewoon onder je voet voelt verdwijnen...

Heb zelf wel gehad dat de traffic assist er weleens mee stopte als het helemaal stil stond in de file en het duurde te lang ofzo. Meestal als het even stil staat komt er in het display te staan 'acc rijklaar' als het dan weer gaat rijden moet je alleen even het gas aanraken en dat gaat ie weer. Maar heb volgens mij ook weleens gehad dat hij na een volledige stilstand gewoon weer uit zichzelf ging rijden als het verkeer voor me weer optrok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
EvoII schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 00:56:
Als je traffic assist hebt werkt dat toch gewoon al vanaf 0 km? Kan er ook gewoon mee filerijden. Dan hoef je helemaal niets te doen. Wel apart als je dat voor het eerst gewaar wordt, en je het rem of gaspedaal gewoon onder je voet voelt verdwijnen...

Heb zelf wel gehad dat de traffic assist er weleens mee stopte als het helemaal stil stond in de file en het duurde te lang ofzo. Meestal als het even stil staat komt er in het display te staan 'acc rijklaar' als het dan weer gaat rijden moet je alleen even het gas aanraken en dat gaat ie weer. Maar heb volgens mij ook weleens gehad dat hij na een volledige stilstand gewoon weer uit zichzelf ging rijden als het verkeer voor me weer optrok.
Traffic Jam Assist. Het klopt dat die de eerste tellen na stilstand weer vanzelf weg rijdt, als het stilstaan iets langer duurt dan moet je met het gas of de OK-knop aangeven dat je nog zit op te letten.

Ik vind het maar gedoe. Een rechtervoet kan het een stuk netter en beheerster dan hoe het TJA-systeem door een file gaat.

[ Voor 5% gewijzigd door Dennisdn op 23-07-2022 07:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AutisticPinguin
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 07:40
Het ligt ook aan het type file denk ik. Ik gebruik het heel regelmatig in langzaam rijdende files. Maar als het een stilstaande file is met af en toe een meter rijden heeft het niet gek veel zin.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Downstar2
Scrtz schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 18:48:
[...]

Ik kan je maar een advies geven over logica zoeken in de levertijden, geef het op. Echt er is totaal geen enkele logica in te vinden. Ik heb er auto's bij zitten die 1,5 jaar wegblijven en anderen staan na 6-8 maanden al op de stoep. Je zou zeggen dat kale auto's makkelijker geproduceerd kunnen worden of dat ze juist hele dikke eerder bouwen omdat daar meer marge op zit voor de fabriek. Maar niks is minder waar..
Haha dat is een goed advies inderdaad. Maar toch, je bent toch wel eens benieuwd waar het op gebaseerd wordt. Er zal toch echt iemand aangegeven dat de auto's maar weer opgeschoven moeten worden. Wat mij dus alleen verbaasde is dat echt veel auto's momenteel allemaal op mei '23 staan.(inmiddels weer wat mensen kunnen vinden met die ETA). Ook mensen die vrij recent een auto hebben besteld, daarom lijkt het me dat er gewoon geen echte indicatie wordt gegeven.

Zoals eerder gemeld hier in het topic stond tot voor kort nog op de website bij Volkswagen dat de levertijd wat vertraagd was, maar dat je rekening moest houden met 3 tot 5 maanden ofzo.. dat was toen natuurlijk al lulkoek.. maar het schrikt mensen natuurlijk af als ze horen dat ze nu 1.5 jaar moeten wachten, dat wil Volkswagen ook voorkomen en dan geven ze dus liever onrealistische tijden aan..

[ Voor 22% gewijzigd door Downstar2 op 23-07-2022 13:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tarin

Tarin

Just plain weird.

Downstar2 schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 13:18:
[...]

Haha dat is een goed advies inderdaad. Maar toch, je bent toch wel eens benieuwd waar het op gebaseerd wordt. Er zal toch echt iemand aangegeven dat de auto's maar weer opgeschoven moeten worden. Wat mij dus alleen wordt gegeven.

Zoals eerder gemeld hier in het topic stond tot voor kort nog op de website bij Volkswagen dat de levertijd wat vertraagd was, maar dat je rekening moest houden met 3 tot 5 maanden ofzo.. dat was toen natuurlijk al lulkoek.. maar het schrikt mensen natuurlijk af als ze horen dat ze nu 1.5 jaar moeten wachten, dat wil Volkswagen ook voorkomen en dan geven ze dus liever onrealistische tijden aan..
Toen ik in september met verschillende verkopers sprak, wilde niemand zijn vingers branden aan het noemen van zelfs maar een grove schatting van een levertijd, voor geen enkel model.

Maar op het moment druppelen hier langzaam de in de tweede helft van 2021 bestelde VWs binnen (een Golf Alltrack, besteld in Juli, en een Passat GTE; besteld in december - de andere tegelijk bestelde bijna gelijk geconfigureerde Passat is nog niet aangekondigt). Dus er gebeurt wel wat, maar er is zoals gezegd absoluut geen pijl op te trekken.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Nou, met een 2022 Passat GTE bepakt met gezin en bagage over de autobahn geblazen. 235 blijkt de max. Bergen over en aangekomen in Italië.

Onder aan de streep: 1 op 16.8. Daar mogen de handjes wel voor op elkaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarin

Tarin

Just plain weird.

PWM schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 20:13:
Nou, met een 2022 Passat GTE bepakt met gezin en bagage over de autobahn geblazen. 235 blijkt de max. Bergen over en aangekomen in Italië.

Onder een de streep: 1 op 16.8. Daar mogen de handjes wel voor op elkaar :)
Da's heel netjes! Wij mogen als we veelrijder zijn alleen een benzine-hybride als we beloven minder dan 7 liter op 100km te verbruiken, iets waar mijn collega's een hard hoofd in hadden maar zo klinkt het alsof dat best haalbaar kan zijn.
Is een beetje een truc om mensen te bewegen ook af en toe die kabel uit te rollen, dus op zich geen slecht idee ook. Heb een paar collega's met een zware voet, maar die zullen wel lekker door blijven dieselen zolang het kan.

[ Voor 16% gewijzigd door Tarin op 23-07-2022 20:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Billieach
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 26-03 11:39
Hallo allen,

Hopelijk plaats ik dit op de juiste plek. Ik heb overal op Tiguan gezocht en dit is de enige plek waar ik mijn vraag kwijt kan. En anders hoor ik graag waar ik mijn vraag kan stellen.

Ik ben van plan om zsm een Tiguan te bestellen. De bestelling zal plaats vinden via Directlease.nl Mijn werkgever zal op basis daarvan een dealer uitkiezen. Ik ben er in principe helemaal uit. Het wordt een 1.4 TSI eHybr 180kW DSG R-Line Business+, Black Style.

Weet iemand of heeft iemand enig idee hoelang het ongeveer kan duren? Het kan natuurlijk verschillen. Maar moet ik rekenen op een jaar? Half jaar? 2 jaar?

Ik heb zelf geen idee.

Dank!

[ Voor 8% gewijzigd door Billieach op 26-07-2022 13:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scrtz
Billieach schreef op maandag 25 juli 2022 @ 18:04:
Hallo allen,

Hopelijk plaats ik dit op de juiste plek. Ik heb overal op Tiguan gezocht en dit is de enige plek waar ik mijn vraag kwijt kan. En anders hoor ik graag waar ik mijn vraag kan stellen.

Ik ben van plan om zsm een Tiguan te bestellen. Ik ben er in principe helemaal uit. Het wordt een 1.4 TSI eHybr 180kW DSG R-Line Business+, Black Style.

Weet iemand of heeft iemand enig idee hoelang het ongeveer kan duren? Het kan natuurlijk verschillen. Maar moet ik rekenen op een jaar? Half jaar? 2 jaar?

Ik heb zelf geen idee.

Dank!
Niemand heeft echt een idee omdat het zo onbetrouwbaar is momenteel. Hou rekening met 1-2 jaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Billieach schreef op maandag 25 juli 2022 @ 18:04:
Hallo allen,

Ik ben van plan om zsm een Tiguan te bestellen. Ik ben er in principe helemaal uit. Het wordt een 1.4 TSI eHybr 180kW DSG R-Line Business+, Black Style.

Ik heb zelf geen idee.

Dank!
Bel de dealer, die kan het grofweg vertellen. Hoe meer opties hoe langer het kan duren (want meer afhankelijkheid van beschikbaarheid hardware, chips, onderdelen). Jij wilt een hybrid, dus die duren nog langer. Als je minder dan een jaar hoeft te wachten mag je in je handjes klappen.
Je voordeel is wel dat de Tiguan in Wolfsburg in elkaar gesleuteld wordt. Maar als je per ongeluk onderdelen nodig hebt die in Oekraïne gemaakt worden ben je het boekje, dat kan ff duren ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AE69
The Eagle schreef op maandag 25 juli 2022 @ 18:52:
[...]

Bel de dealer, die kan het grofweg vertellen.
… Maar als je per ongeluk onderdelen nodig hebt die in Oekraïne gemaakt worden ben je het boekje, dat kan ff duren ;)
Inderdaad de dealer kan aangeven wat de verwachte leverdatum zal zijn. De grondstoffen voor de hybride accu en de kabelboomleverancier uit Ukraine is nu een bottleneck.
Ik ben benieuwd of ze de *magische* datum mei/2023 doorgeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aries.Mu
  • Laatst online: 07-06 23:30
PWM schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 20:13:

Onder aan de streep: 1 op 16.8. Daar mogen de handjes wel voor op elkaar :)
Wij met volle koffer en volle dakkoffer naar Correze 1 op 14.
130 (137 op de ACC) waar mogelijk.
Heerlijke cruiser, by far de beste allrounder die ik ooit heb gehad.
Geen centje pijn. Tot nu toe (197k) bulletproof.

iPhone 12 | Switch Lite | Sony 55A89 | Passat Variant GTE | Tesla MY RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aries.Mu
Naar zee of reizen zonder dakkoffer is 1 op 18 makkelijk haalbaar.

[ Voor 72% gewijzigd door Aries.Mu op 25-07-2022 21:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Aries.Mu schreef op maandag 25 juli 2022 @ 21:05:
[...]

Wij met volle koffer en volle dakkoffer naar Correze 1 op 14.
130 (137 op de ACC) waar mogelijk.
Heerlijke cruiser, by far de beste allrounder die ik ooit heb gehad.
Geen centje pijn. Tot nu toe (197k) bulletproof.
Als je op een Passat een dakkoffer nodig hebt neem je serieus veel mee :D
Ok, je hebt in een GTE geen kofferbak die je dieper kunt maken, maar nog genoeg hoekjes en gaatjes in de kofferbak en de cabine die je kunt vullen. Hoe dan :?

* The Eagle kon met de bagage van een gezin met kleine kinderen nog steeds door zijn binnenspiegel kijken, dekzeil kon er net niet over

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aries.Mu
The Eagle schreef op maandag 25 juli 2022 @ 21:14:
[...]

Ok, je hebt in een GTE geen kofferbak die je dieper kunt maken, maar nog genoeg hoekjes en gaatjes in de kofferbak en de cabine die je kunt vullen. Hoe dan :?

* The Eagle kon met de bagage van een gezin met kleine kinderen nog steeds door zijn binnenspiegel kijken, dekzeil kon er net niet over
Bench incl boxer.
En een peuter van 17 maand.

Enough said :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
Tarin schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 20:49:
[...]

Da's heel netjes! Wij mogen als we veelrijder zijn alleen een benzine-hybride als we beloven minder dan 7 liter op 100km te verbruiken, iets waar mijn collega's een hard hoofd in hadden maar zo klinkt het alsof dat best haalbaar kan zijn.
Is een beetje een truc om mensen te bewegen ook af en toe die kabel uit te rollen, dus op zich geen slecht idee ook. Heb een paar collega's met een zware voet, maar die zullen wel lekker door blijven dieselen zolang het kan.
Als je genoeg stekkert kun je dat makkelijk halen, zelfs met een hele zware rechtervoet. Donderdag zou bij ons de laadpaal eindelijk komen, ben benieuwd wat mijn verbruik dan gaat doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
The Eagle schreef op maandag 25 juli 2022 @ 21:14:
[...]

Erg handig voor de ondeelbare lading, voor kampeerders bijv. De tent, tafel, stoelen, weber to go. Kookstel, opblaaszooi etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

@Aries.Mu @Shanquish ok, fair point. Wel ooit met honden gedeeld, maar dat was een boerenfox en die pastte prima op de achterbank tussen ons in (inclusief mand) :+
En kampeerspullen doe ik niet aan, dus die had ik even niet in scope. Ik huur liever een stacaravan oid dan. Luxeprobleem :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dennisdn
Even snel op site gekeken en VW heeft 144 Tiguans op voorraad staan. Ik zou er lekker daar eentje van uit zoeken. Als je nu besteld weet je niet wát je wánneer voor hoeveel geld krijgt. Dat hij eventueel bij een andere dealer staat maakt niet uit, die flippen ze onderling wel heen en weer.

[ Voor 24% gewijzigd door Dennisdn op 26-07-2022 07:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarin

Tarin

Just plain weird.

Scrtz schreef op maandag 25 juli 2022 @ 21:34:
[...]

Als je genoeg stekkert kun je dat makkelijk halen, zelfs met een hele zware rechtervoet. Donderdag zou bij ons de laadpaal eindelijk komen, ben benieuwd wat mijn verbruik dan gaat doen.
De grap is dat wij nog geen regeling voor thuislaadvergoeding hebben (want velen hebben geen eigen oprit/parkeerplaats waar ze iets kunnen (laten) installeren en dan is het oneerlijk :? ).
Ik ben zeer benieuwd hoe dat gaat veranderen in de komende paar jaar, maar veel incentive om effe te stekkeren is er niet. Hoewel er op de kantoren waar een laadpaal (aan de straat) is vrolijk gestoelendanst wordt :).

[ Voor 11% gewijzigd door Tarin op 26-07-2022 09:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
[...]

Ondanks de lage gemiddelde snelheid toch een stuk zuiniger. Kom al bij een diesel in de buurt :p
Ik weet dat 1:20 mogelijk is (kennis rijdt dit serieus met een GTI) maar dan moet je echt rustig rijden en niet snel optrekken. Vooral dat laatste is iets wat ik juist doe.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wCmu5CtXGmqDXoDa0gtCFr84xps=/x800/filters:gifsicle():strip_exif()/f/image/b4LTxNTxmHRui0aNJ1CRWvtz.gif?f=fotoalbum_large

Ps. note to self; even een Swiffer door de auto halen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Famous schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 10:03:
[...]

Ondanks de lage gemiddelde snelheid toch een stuk zuiniger. Kom al bij een diesel in de buurt :p
Ik weet dat 1:20 mogelijk is (kennis rijdt dit serieus met een GTI) maar dan moet je echt rustig rijden en niet snel optrekken. Vooral dat laatste is iets wat ik juist doe.

[Afbeelding]

Ps. note to self; even een Swiffer door de auto halen :D
Maar bij een gti mag hij zuipen he ;). Hoort erbij.

Zondag zelf dit gedaan vanuit Frejus (zuid frankrijk).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/44PhqVRYzUwqHT-w8nlIIzS9IJ8=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Xr3ZBSaQpBfPTfdRi8JQtTu6.jpg?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Famous
Tylen schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 10:54:
[...]

Maar bij een gti mag hij zuipen he ;). Hoort erbij.

Zondag zelf dit gedaan vanuit Frejus (zuid frankrijk).

[Afbeelding]
Zeker, heb ook niet bewust zuinig gereden.
De A12 stond een paar keer vast dus dan rij ik om via een 80km/h weg. Dat zal vast geholpen hebben.

Heb je gemiddeld 122km/h over 1300km?
Dat lukt hier in Nederland niet :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Famous schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 11:08:
[...]

Zeker, heb ook niet bewust zuinig gereden.
De A12 stond een paar keer vast dus dan rij ik om via een 80km/h weg. Dat zal vast geholpen hebben.

Heb je gemiddeld 122km/h over 1300km?
Dat lukt hier in Nederland niet :P
Yuup. Van Frejus naar Zeewolde :P (met ook (net als jij) nog stukje door platteland ivm File ergens in Limburg)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
Tarin schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 09:09:
[...]

De grap is dat wij nog geen regeling voor thuislaadvergoeding hebben (want velen hebben geen eigen oprit/parkeerplaats waar ze iets kunnen (laten) installeren en dan is het oneerlijk :? ).
Ik ben zeer benieuwd hoe dat gaat veranderen in de komende paar jaar, maar veel incentive om effe te stekkeren is er niet. Hoewel er op de kantoren waar een laadpaal (aan de straat) is vrolijk gestoelendanst wordt :).
Hoe zit dat eigenlijk als je een paal laad plaatsen met pasje?

Ik ga enkel op de zaak laden, 10km afstand :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
Scrtz schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 12:05:
[...]

Hoe zit dat eigenlijk als je een paal laad plaatsen met pasje?

Ik ga enkel op de zaak laden, 10km afstand :P
Was die bewust? :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scrtz
Hahaha zie het nu pas. Toen ik het typte was er ook iemand tegen mij aan het praten dus onbewust :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Dennisdn schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 07:06:
[...]

Even snel op site gekeken en VW heeft 144 Tiguans op voorraad staan. Ik zou er lekker daar eentje van uit zoeken. Als je nu besteld weet je niet wát je wánneer voor hoeveel geld krijgt. Dat hij eventueel bij een andere dealer staat maakt niet uit, die flippen ze onderling wel heen en weer.
Dat zou je denken ja, toch is de werkelijkheid vaak anders. Niet iedere dealer zal aan iedere leasemij willen leveren (ben ik vorige week nog tegengekomen). Daarnaast heeft Pon lease een flinke vinger in de pap bij de dealers. Dus via hen zal de voorkeur hebben. Last: als jij een voorraadauto neemt krijgen de leasemij's geen fleetownerkorting, en valt die auto dus duurder uit.
betreft het een ex-demo of iets met km's op de teller, zie je vaak ook nog dat er extra berekend wordt ivm mogelijk extra onderhoud.

Dus ja, een voorraadauto is sneller. Maar niet noodzakelijk slimmer / goedkoper om te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jannen
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 10-06 20:39
Hallo jongens, misschien een vreemde vraag…

Net terug met m’n Golf 8 van VW Dealer in België, na een software update is mijn app Connect niet meer beschikbaar. Hun uitleg is dat het een jaar gratis is en daarna betalend.

Mag dit zomaar? Kan ik dit omzeilen door ergens anders het te laten activeren?

Kan het nergens terugvinden online vanwege het zeer recente model (03/2021)
Pagina: 1 ... 92 ... 139 Laatste