Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Hét grote Volkswagen Topic - Deel 5 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 91 ... 141 Laatste
Acties:

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 19:59
Uitrusting van de ID. BUZZ (Cargo) is ook een heel stuk voller dan een kale Polo, dus verre van appels met appels vergelijken.

De Cargo heeft bijv standaard:
- Actieradius van 424km WLTP met 77kWh accupakket
- Snellaadfunctie t/m 170kW die opladen in 30 minuten van 5% naar 80% mogelijk maakt
- Inclusief 7 jaar onderhoud (maximum van 160.000km)
- 8 jaar garantie op accupakket (maximum van 160.000km)
- Geen wegenbelasting
- 204pk elektromotor
- Maximaal laadvermogen 650kg
- 1.000kg trekgewicht
- Rijke standaard uitrusting:
o Climatronic airco
o 10” infotainmentscherm
o ACC
o LED-koplampen en LED achterlichten
o Parkeersensoren voor+achter
o Verwarmbare bestuurdersstoel
o Digitale cockpit
o Keyless Start
o Multifunctioneel stuurwiel met touch bediening
o Bumpers in carrosseriekleur
o App connect draadloos (Apple Carplay & Android Auto)
o Houten laadvloer
o Tussenschot

En dan heb je nog subsidiemogelijkheden zoals SEBA, Milieuinvesteringsaftrek en kleinschaligheidsinvesteringsaftrek.

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 23-11 11:25
Scrtz schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 11:18:
Uitrusting van de ID. BUZZ (Cargo) is ook een heel stuk voller dan een kale Polo, dus verre van appels met appels vergelijken.
Een "volle" Polo is alsnog kaal 8)7

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 16:15

GerCor

Zonder dallen geen pieken

Scrtz schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 11:18:

- Inclusief 7 jaar onderhoud (maximum van 160.000km)
- 8 jaar garantie op accupakket (maximum van 160.000km)
Dat rij je met een bedrijfsbusje binnen 2 jaar. Dus, een beetje nietszeggend.

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

• Famous
GerCor schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 13:01:
[...]

Dat rij je met een bedrijfsbusje binnen 2 jaar. Dus, een beetje nietszeggend.
80k kilometers per jaar?

• giovanni2903
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 20:26
Auto's zijn op t moment toch allemaal veel te duur joh, zal ook alleen maar erger worden. Gewoon lekker een mooie full option occasion kopen 👌🏼

| VW Golf MK7 GTI Performance 2015 2.0 TSI 340pk | Samsung Galaxy S23 | PC | PS5: Gi0vanni2903 |

• EvoII
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 30-11 20:54
MK_ schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 11:02:
[...]

ID. Buzz 1ST: €69990 (incl BTW)
ID. Cargo: €46200 (excl BTW)

Inderdaad 24k verschil, maar het verschil zit daar ook grotendeels in de BTW:
ID. Cargo: €57132 (incl BTW)

Dan is het verschil nog "maar" 13k, en daarbij zit ook wel een verschil in uitrusting. ID. Buzz:
[Afbeelding]
[Afbeelding]

ID. Buzz Cargo:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Dus nogal appels met peren vergelijken :P

Edit: waarschijnlijk komen er ook "lagere" versies van de personen ID. Buzz, maar het begint met de 1st nu (net als voorheen met de ID.3 en ID.4)
Zo'n interieur voor dat geld. Sorry, maar ik vind het er niet uitzien. Bij geen enkele van die id's van vw trouwens. De winstmarges op die ev's zullen ook wel een klap groter zijn vermoed ik zo. Het interieur van een fiat panda is ongeveer hetzelfde. Voor zoveel geld verwacht je toch wel wat meer.

2021 Golf Style 1.5 eTSI lime yellow|Iphone 15 pro 1Tb

• Downstar2
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 29-11 23:57
giovanni2903 schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 13:27:
Auto's zijn op t moment toch allemaal veel te duur joh, zal ook alleen maar erger worden. Gewoon lekker een mooie full option occasion kopen 👌🏼
Want full options occasions zijn niet evenredig in prijs gestegen 8)7?

Zoals ik hier eerder gemeld heb zie ik momenteel ook auto's van 1/2 jaar oud, voor meer weggaan dan de nieuwprijs destijds. Als je dan toch voor occassions wil gaan dan moet je denk ik echt denken aan autos >5 jaar en die zullen ook wel zijn gestegen.

terugkomend op mijn Polo GTI 2020 als eventuele vervanger voor mijn bestelde Polo Rline Bussiness+ 2022.
Wagenparkbeheerder van mijn bedrijf geeft aan liever geen youngtimers te nemen ouder dan een jaar.
Dat zou betekenen dat de GTI dus geen optie is. Maar ook overige auto's die ik als optie had gekregen vallen dan net buiten een jaar :+ .. Hij gaat er nu nog even over nadenken en komt er op terug.

Opties voor nu lijken dus niet anders dan of wachten of voor een Taigo(Rline Business+) uit voorraad te gaan met iets minder opties.

Update: Net nog even contact gehad met de dealer. Hij gaf aan ook een GTI 2022 binnen te krijgen over enkele weken. Wellicht dat dat ook nog een optie is.

Verder zie ik bij andere dealers (Vallei groep, Pouw) vrijwel identieke autos staan als mijn geconfigureerde auto. Zal ook eens vragen aan mijn wagenparkbeheerder hoe gebonden we zijn aan de huidige Pon dealer. :X. Anders annuleren we de order daar gewoon..

[ Voor 15% gewijzigd door Downstar2 op 01-07-2022 14:35 ]

• Famous
Downstar2 schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 14:02:
[...]

Want full options occasions zijn niet evenredig in prijs gestegen 8)7?
Nee, die zijn harder gestegen :D

• Downstar2
Famous schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 14:53:
[...]

Nee, die zijn harder gestegen :D
hahaha inderdaad!

Zie overigens nu dat het Assistance pakket (Precrash, Park assistent en Dodehoeksensoren) nu geen optie meer is op de nieuwe Polo... Zal daar dan eventueel leverproblemen mee zijn?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cK_yI8xEw0rgaCffMKtYkTdXq9M=/800x/filters:strip_exif()/f/image/KpnjWxUj2v1JIbwgfXUguFXb.png?f=fotoalbum_large

Ook op nieuwe voorraad autos viel het me op dat deze niet beschikbaar waren..

Deze heb ik wel als optie destijds gekozen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sXUselghOmz4NkscW1gw6d-Pl6U=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/8smcutB3O8T53IoSd2AXQBUZ.png?f=user_large

[ Voor 12% gewijzigd door Downstar2 op 01-07-2022 15:01 ]

• Toppe
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online

Toppe

Oké ✅

Downstar2 schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 15:01:
[...]

hahaha inderdaad!

Zie overigens nu dat het Assistance pakket (Precrash, Park assistent en Dodehoeksensoren) nu geen optie meer is op de nieuwe Polo... Zal daar dan eventueel leverproblemen mee zijn?

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Nog even en er komen auto’s uit de fabriek rollen zonder stuurbekrachtiging :D

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
Famous schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 08:32:
[...]

Ook al geleverd?
Die heb ik nog niet in het 'wild' gespot dacht ik.
Iin 't wild' heb ik ze ook nog niet vaak gezien, laatst toevallig één keer. Ik kom sinds Corona / het nieuwe normaal ook nog maar zelden in/bij één van onze kantoorpanden :+

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• Tolga07
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 21:05
MK_ schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 11:02:
[...]

ID. Buzz 1ST: €69990 (incl BTW)
ID. Cargo: €46200 (excl BTW)

Inderdaad 24k verschil, maar het verschil zit daar ook grotendeels in de BTW:
ID. Cargo: €57132 (incl BTW)

Dan is het verschil nog "maar" 13k, en daarbij zit ook wel een verschil in uitrusting. ID. Buzz:
[Afbeelding]
[Afbeelding]

ID. Buzz Cargo:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Dus nogal appels met peren vergelijken :P

Edit: waarschijnlijk komen er ook "lagere" versies van de personen ID. Buzz, maar het begint met de 1st nu (net als voorheen met de ID.3 en ID.4)
46k voor de Cargo en je krijgt er niet eens een binnenspiegel bij :)

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
Tolga07 schreef op zaterdag 2 juli 2022 @ 10:28:
[...]

46k voor de Cargo en je krijgt er niet eens een binnenspiegel bij :)
Die zullen wel in de zonnekleppen zitten :9

Ik reed medio jaren '90 met een eigen touringcar (van Hooll / EOS233 | 13,60Mtr.) als chauffeur/reisleider door héél Europa. Was altijd wel grappig om tegen de passagiers te zeggen dat ze moesten gaan zitten in plaats van door het gangpad te blijven wandelen tijdens het achteruit rijden / fileparkeren omdat ik niets in m'n binnenspiegel zag.... 8)

Achteruitrijd camera's waren toen overigens ook nog geen gemeengoed en al helemaal NIET als fabrieksoptie beschikbaar.

[ Voor 12% gewijzigd door Will_M op 02-07-2022 15:05 ]

• EvoII
Vanmorgen toen ik naar het werk reed viel me opeens op dat de automatische verlichting ook aan gaat als je de lage opkomende zon in de rug hebt. Was me nog niet eerder opgevallen. Heb de iq lights trouwens.

• DonJunior
  • Laatst online: 21:14
Famous schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 18:02:
[...]

Golf 7.5 is inderdaad mooi, imo echt stuk beter nog dan de 7. Die oogt gewoon wat ouderwetser. Denk oa door de achterlichten.
Als dagelijk bestuurder van een ID.3 .. moet ik zeggen dat ik mijn Golf 7.5 inderdaad nog vaak mis.
Vooral qua interieur afwerking eigenlijk. .. en qua Dynaudio.. vooral Dynaudio :'(

*sowieso

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:08

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Was er hier niet iemand die een passat in Aquamarine blue reed?
Asking for myself ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Tarin
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:23

Tarin

Just plain weird.

Downstar2 schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 15:01:
[...]

hahaha inderdaad!

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik kan op het moment de in november 2021 bestelde ID.4 niet zo samenstellen zoals hij besteld is:
Tarin in "Het grote Volkswagen ID.X topic - Deel 1"

Ik ben benieuwd wanneer ze deze gaan kunnen leveren, of dat ze net als Mercedes gaan beginnen met het uitleveren van auto's met missende opties.

Niet dat we haast hebben, de Golf Variant 7.5 al 3 jaar prima (en ik mag nog bijna 20.000km dankzij Corona en veel thuis werken) en ik denk dat ze met de huidige leverproblematiek geen problemen maken van meer dan de probleemloze 3 maanden verlenging.

Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN

• Downstar2
Tarin schreef op vrijdag 8 juli 2022 @ 16:40:
[...]

Ik kan op het moment de in november 2021 bestelde ID.4 niet zo samenstellen zoals hij besteld is:
Tarin in "Het grote Volkswagen ID.X topic - Deel 1"

Ik ben benieuwd wanneer ze deze gaan kunnen leveren, of dat ze net als Mercedes gaan beginnen met het uitleveren van auto's met missende opties.

Niet dat we haast hebben, de Golf Variant 7.5 al 3 jaar prima (en ik mag nog bijna 20.000km dankzij Corona en veel thuis werken) en ik denk dat ze met de huidige leverproblematiek geen problemen maken van meer dan de probleemloze 3 maanden verlenging.
Ik probeer juist bij de dealer bekend te krijgen waar het het wachten op is. Maar er lijken dus geen kleine dingen te zijn waardoor zij mijn auto met wat minder opties al zouden kunnen leveren ofzo..

Verder zie ik in jou bericht staan dat de id4 wel goedkoper was geworden, maar dus opties mist.

Als ik mijn polo nu weer zou bestellen is hij al ruim 1500 euro duurder geworden. En dan mist dus ook nog het assistance pakket.

Ben overigens nog steeds bezig om te kijken voor een andere auto uit voorraad die ook zou kunnen voldoen. De beiden GTI's(gebruikte van 2020, was te oud volgens wagenparkbeheer. De nieuwe 2022 die snel te leveren was, valt nu opeens weer buiten het uitstoot bereik waar ik opeens aan moet houden. Die is nu vast volgens hem vast gezet op 125 gram CO2 uitstoot.

Dat zou zelfs betekenen dat ik mijn bestelde polo niet meer kan rijden... 😅. Maar die mocht ik voor nu laten staan omdat de auto dus al eerder besteld was. Maar als ik een andere order zou plaatsen gold wel het nieuwe limiet.

Het een en ander loopt nu via personeelszaken.
Ben nog aan het aankaarten om dan voor iets van een hybrid te gaan. Maar dan kom je al gauw boven mijn leasebudget.. maar goed, het is het een of het ander. Dan moeten ze het budget maar iets op krikken.

Keuze wordt wel lastig om een geen budget te hebben voor een elektrische/hybride auto, te voldoen aan de Max 125gr co2 uitstoot en nog een leuke auto te kunnen rijden.

Als je bijv. De meest simpele polo life pakt met 1.0l motor en 95pk DSG dan voldoe je al niet meer 8)7

• Toppe
  • Nu online

Toppe

Oké ✅

Downstar2 schreef op zondag 10 juli 2022 @ 00:36:
[...]
Keuze wordt wel lastig om een geen budget te hebben voor een elektrische/hybride auto, te voldoen aan de Max 125gr co2 uitstoot en nog een leuke auto te kunnen rijden.
Ga je privé er in rijden?

• The Eagle

The Eagle

The Eagle schreef op vrijdag 8 juli 2022 @ 16:25:
Was er hier niet iemand die een passat in Aquamarine blue reed?
Asking for myself ;)
Nevermind. Toevallig stond er bij de dealer een klantauto in die kleur. Eigenlijk toch niet zo mooi.
Wel mooi: in moonstone grey:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/52A2ape7gRsUJ-ZiCd8Ydm3FKCU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KKTknSi7WOvPbu7DjWaRccxL.jpg?f=fotoalbum_large

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Downstar2
Toppe schreef op zondag 10 juli 2022 @ 12:45:
[...]

Ga je privé er in rijden?
Wordt inderdaad ook mijn privé auto.

• ZesBarkiePK
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 20:07
Mark (Antera) heeft dit weekeind de Bilstein B12 Sportline kit onder mijn (standaard) Golf gemonteerd. De auto ziet er meteen een heel stuk sportiever uit. En het stuurt ook erg lekker. De auto is alleen wel een beetje bouncy geworden. (Ik weet niet hoe ik het anders moet zeggen). Maar dat hoort er bij, want de auto staat toch 3 CM lager dan origineel. Verder geen bij geluiden of zo, we hebben ook meteen de veerpootlagers vervangen. Erg blij mee! Zeker nog, omdat we zagen dat een van de originele schokdempers begon te lekken. Volgende maand een afspraak voor de Powerflex montage en dan kan ik er voorlopig weer tegenaan.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zmdANdbxoHUkEc4I2El_FMoATus=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7dMCalwNlybnJI3QhLNBIC1A.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/R_gVaysKx1DUXQVVvLfBqnXH44o=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aPG5pSfgGokLtjopteN1vtkj.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KBPySBkFfmC5Lemjsrrjeb6swOY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fydpab0Ib80O8Ro8niILMAbJ.jpg?f=fotoalbum_large

LG OLED G5 65” | Sonos Arc Ultra, 2x Sonos Five, 2x Sonos Sub 4 | Playstation 5 Pro | Panasonic UB450

• Toppe
  • Nu online

Toppe

Oké ✅

Ik kwam dit tegen: https://emeraldstruts.com/collections/models

Nu zie ik hem niet voor de Golf 8 maar ongetwijfeld zijn er nog andere fabrikanten van dit systeem. Iemand hier ervaring mee?

• Famous
Toppe schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 08:02:
Ik kwam dit tegen: https://emeraldstruts.com/collections/models

Nu zie ik hem niet voor de Golf 8 maar ongetwijfeld zijn er nog andere fabrikanten van dit systeem. Iemand hier ervaring mee?
1. Wat een geld :P
2. Het 'automatisch' openen is leuk maar hij gaat echt aanzienlijk zwaarder dicht. Ik had het op de Polo 6R door Skoda veren te plaatsen en later op de Golf 6 R maar daarna was ik wel afgekickt :p

• Toppe
  • Nu online

Toppe

Oké ✅

Famous schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 08:39:
[...]

1. Wat een geld :P
2. Het 'automatisch' openen is leuk maar hij gaat echt aanzienlijk zwaarder dicht. Ik had het op de Polo 6R door Skoda veren te plaatsen en later op de Golf 6 R maar daarna was ik wel afgekickt :p

[YouTube: Golf Mk6 R20 automatische achterklep via afstandbediening]
Ja dat het zwaarder gaat is wel te verwachten maar heb daar niet zoveel moeite mee. Vervangen voor volledig elektrisch is nog beter maar zal wel kostbare optie zijn :+

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
Toppe schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 08:47:
[...]

Ja dat het zwaarder gaat is wel te verwachten maar heb daar niet zoveel moeite mee. Vervangen voor volledig elektrisch is nog beter maar zal wel kostbare optie zijn :+
Dat volledig elektrische systeem heb ik (af-fabriek) op m'n Tiguan zitten en da's ooit wel erg handig maar.... Die sensor onder de bumper heeft er vaak een handje van om NIET op m'n voet te reageren op het moment dat ik met een volle krat boodschappen in m'n handen onder de bumper door sta te 'trappen' ....

Zal er beslist heel komisch uitzien voor passanten, iemand met een vol kratje boodschappen die aan het 'dansen' is bij z'n auto 8)7

• Toppe
  • Nu online

Toppe

Oké ✅

Will_M schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 09:50:
[...]

Dat volledig elektrische systeem heb ik (af-fabriek) op m'n Tiguan zitten en da's ooit wel erg handig maar.... Die sensor onder de bumper heeft er vaak een handje van om NIET op m'n voet te reageren op het moment dat ik met een volle krat boodschappen in m'n handen onder de bumper door sta te 'trappen' ....

Zal er beslist heel komisch uitzien voor passanten, iemand met een vol kratje boodschappen die aan het 'dansen' is bij z'n auto 8)7
Heb dit een keer gezien bij een Engelsman die met z’n V90 ging kamperen. Ding afgeladen vol en wel 200 keer geprobeerd die klep elektronisch te sluiten, bleef open gaan _O-

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
Toppe schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 10:00:
[...]

Heb dit een keer gezien bij een Engelsman die met z’n V90 ging kamperen. Ding afgeladen vol en wel 200 keer geprobeerd die klep elektronisch te sluiten, bleef open gaan _O-
Af en toe moet je de klep ook wel eens een 'beetje helpen' tijdens het sluiten, ja.... :+

• Toppe
  • Nu online

Toppe

Oké ✅

Will_M schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 10:13:
[...]

Af en toe moet je de klep ook wel eens een 'beetje helpen' tijdens het sluiten, ja.... :+
Ja, maar 200 keer proberen? Dat is niet gewoon onhandig of het werkt niet maar je staat dan echt keihard voor lul :+

• chario2
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 14-06 19:52

chario2

Chario2 (818126)

Mag van mijn nieuwe werkgever een lease auto uitzoeken.
Nu ben ik al lang gek op de aerteon hatchback, 1.4 hybrid wil ik voor gaan.
Iemand bekend met de levertijd toevallig? Richting maart volgend jaar reken ik mee, maar veel langer zou toch niet zo fijn zijn. Dealer gaf aan maart volgend jaar, maar dat neem ik met een korrel zout.

Chario2 (818126)

• giovanni2903
chario2 schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 21:44:
Iemand bekend met de levertijd toevallig? Richting maart volgend jaar reken ik mee, maar veel langer zou toch niet zo fijn zijn. Dealer gaf aan maart volgend jaar, maar dat neem ik met een korrel zout.
denk dat je meer rekening moet houden met december volgend jaar of maart 2024. 8 maanden lijkt me totaal niet realistisch

| VW Golf MK7 GTI Performance 2015 2.0 TSI 340pk | Samsung Galaxy S23 | PC | PS5: Gi0vanni2903 |

• GerCor

GerCor

Ja, precies.

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

• The Eagle

The Eagle

Ik kreeg voor de Passat een indicatie van april, ze zijn weer iets bijgetrokken lijkt het.
De vraag is echter of je de hybrid nog kunt krijgen met die zelfde levertijd.
En ook hoe je qua lease zit. Vergis je niet in de huidige brandstofvoorschotten. Passat had bij onze leasemij voor de reguliere 1.5 TSI bij 35k per jaar een voorschot van 282 euro per maand :X
Zal bij de anderen niet heel veel schelen.

[ Voor 4% gewijzigd door The Eagle op 12-07-2022 22:53 ]

• Scrtz
Zo, 3500km erop zitten met de GTE in een week tijd. Van Venlo naar Fossombrone, Italië a 1442km met maar liefst 30 en 45 min powernaps langs de weg. 17 uur over gedaan in totaal. Gemiddeld verbruik 5,5/100km (begonnen met volle accu). Alles op Travel Assist 130km/h gereden

Daarna naar Wolfsberg 669km (5,9/100km) en hele weekend F1 Spielberg meegepakt. Vanuit Wolfsberg terug naar huis a 1038km met gem verbruik van 6,1/100km met heel veel wegwerkzaamheden en alles vol gas 200+ gereden tijdens de onbeperkt stukken in Duitsland. Precies 13 uur over gedaan, 3x 5-10min gestopt..

Verbruik valt mij zwaar mee, zeker gezien ik op de terugreis bijna 2 uur lang 200+ heb gereden in totaal. Ook de accu niet meer bijgeladen onderweg, altijd (automatische) hybride modus gereden

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9L-WOgrdL_UqeeYheaH4yqD4CHU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/r5uAjwe8ROscWFc5HnthVtle.jpg?f=fotoalbum_large
Ergens bij een tankstation in Italië, weet locatie niet meer precies

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YDdC-pp2x9KPSi0hXbkkSvpA4gU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/B8J03ur9TjNgtDMS7SJlpRIb.jpg?f=fotoalbum_large
Op 2 uur afstand van Fossombrone

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CNyh9miieXmU2X-9bOxm9q2NzBE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Gqc1QdeuuhbO7BZjnlD2xeC4.jpg?f=fotoalbum_large
Op de trouwbestemming! (Van vrienden :P)

• giovanni2903
nette prestaties en mooie plaatjes zeg 😍
gefeliciteerd met het huwelijk ook!

• Scrtz
giovanni2903 schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 00:37:
nette prestaties en mooie plaatjes zeg 😍
gefeliciteerd met het huwelijk ook!
Ohja, huwelijk van een vriendenst, niet ons :P

• GerCor

GerCor

En toch heeft de Golf 8 bij mij nog steeds niet de 'WOW' factor. Ik kan maar niet enthousiast worden van de voorkant.

• Mark_GAE
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 28-07 19:08
GerCor schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 09:00:
En toch heeft de Golf 8 bij mij nog steeds niet de 'WOW' factor. Ik kan maar niet enthousiast worden van de voorkant.
En als R uitvoering dan? :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/v0qVy4yrnC6s-KBh77WNFRF_zsI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5AjroApSJX6w1RANNvkoVOH3.jpg?f=fotoalbum_large

• ZesBarkiePK
Ik vind de GTI eerlijk gezegd nog mooier! Moest eerst ook even wennen aan de Golf 8, maar ik vind hem modern en mooi.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/um1IYOB-rF4Coxqo4PQBGsG0gXY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZujbQoAauvAUw60ckv6afYap.jpg?f=fotoalbum_large

LG OLED G5 65” | Sonos Arc Ultra, 2x Sonos Five, 2x Sonos Sub 4 | Playstation 5 Pro | Panasonic UB450

• Famous
Het is wachten tot @Vissa66 mooie plaatjes kan delen :p

• theman36
  • Laatst online: 14:15
Deze van jou? Gemaakt in Lochem dicht bij het station toevallig?

• AE69
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 11:52
Ik heb de mijne hybride Arteon (niet de Shooting Braak :r ) ongeveer eind januari 2022 besteld en ik kreeg de mededeling dat het mei 2023 zou worden.

• AE69
Ook niet, behalve voor de kleur. De andere foto’s van het Golfje zien er zwart/wit uit 8)
De ontwerpers konden de 7 en 7,5 niet overtreffen. De uni-brow lichtbalk, en achterlicht design vind ik 3 keer niets, maar dat is mijn persoonlijke smaak.

• Toppe
  • Nu online

Toppe

Oké ✅

AE69 schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 12:05:
[...]

Ook niet, behalve voor de kleur. De andere foto’s van het Golfje zien er zwart/wit uit 8)
De ontwerpers konden de 7 en 7,5 niet overtreffen. De uni-brow lichtbalk, en achterlicht design vind ik 3 keer niets, maar dat is mijn persoonlijke smaak.
Ik vind de 7,5 zo’n ‘we weten niet zo goed wat we willen’ ontwerp. Je kan de 8 lelijk vinden maar ze hebben hem wel vernieuwd en een nieuwe eigen stijl gegeven terwijl je wel ziet dat het een golf is.

Moest laatst even mijn vrouw van het werk halen en toen kwamen er allemaal kinders ‘meneer u hebt echt een mooie auto’ :+

Ja hier praten ze nog met U en spelen ze nog met barbies en lego

[ Voor 5% gewijzigd door Toppe op 13-07-2022 12:18 ]

• Mark_GAE
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 28-07 19:08
theman36 schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 11:49:
[...]

Deze van jou? Gemaakt in Lochem dicht bij het station toevallig?
Heel scherp ;)

• Vissa66
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 12:21
Famous schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 11:46:
Het is wachten tot @Vissa66 mooie plaatjes kan delen :p
Mark kan hele mooie plaatjes delen, dat is een gelukkig man! :9

Ben nog steeds bezig. Vrijdag een bezichtiging bij een rode CS.

M3P 24'

• theman36
  • Laatst online: 14:15
Apart en zeer veel toeval wel :P

• AE69
Toppe schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 12:14:
[...]

Ik vind de 7,5 zo’n ‘we weten niet zo goed wat we willen’ ontwerp. Je kan de 8 lelijk vinden maar ze hebben hem wel vernieuwd en een nieuwe eigen stijl gegeven terwijl je wel ziet dat het een golf is.

Moest laatst even mijn vrouw van het werk halen en toen kwamen er allemaal kinders ‘meneer u hebt echt een mooie auto’ :+

Ja hier praten ze nog met U en spelen ze nog met barbies en lego
Ik weet ook niet waarom ze met de 7,5 uitkwamen…

Hmmm lijkt wel een achtergebleven buurt, ze hebben zeker nog geen Chili Red Arteon niet gezien :)

• Toppe
  • Nu online

Toppe

Oké ✅

AE69 schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 13:07:
[...]

Ik weet ook niet waarom ze met de 7,5 uitkwamen…

Hmmm lijkt wel een achtergebleven buurt, ze hebben zeker nog geen Chili Red Arteon niet gezien :)
Gemiddelde auto in die buurt is in de klasse van de GT3RS, Continental GT, Veyron’s, RS8 dus een Golf of Arteon is niet zo spannend hoor :)

• Famous
Toppe schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 13:16:
[...]

Gemiddelde auto in die buurt is in de klasse van de GT3RS, Continental GT, Veyron’s, RS8 dus een Golf of Arteon is niet zo spannend hoor :)
Tijd voor de nieuwe GT3RS, wat een p*rno vleugel zit daar op zeg :D :D

• Toppe
  • Nu online

Toppe

Oké ✅

Famous schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 13:20:
[...]

Tijd voor de nieuwe GT3RS, wat een p*rno vleugel zit daar op zeg :D :D
Dat ding stijgt nog eens op :+

• The Eagle

The Eagle

Toppe schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 13:24:
[...]

Dat ding stijgt nog eens op :+
Als je de spoiler omdraait zou me dat niet eens verbazen :X :D

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
The Eagle schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 15:47:
[...]

Als je de spoiler omdraait zou me dat niet eens verbazen :X :D
Waar staat de 'tap' bij deze bar? :9

Afbeeldingslocatie: https://s1.cdn.autoevolution.com/images/news/2023-porsche-911-gt3-rs-strips-camo-before-imminent-reveal-191950_1.jpg

• Famous
Will_M schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 15:54:
[...]

[Afbeelding]
Vind het echt onwijs bruut.
Zal zelf alleen eerder voor de Turbo S kiezen (daily) maar beide laten mijn bankrekening net niet toe :p

Misschien volgend jaar..

[ Voor 3% gewijzigd door Famous op 13-07-2022 18:26 ]

• The Eagle

The Eagle

Will_M schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 15:54:
[...]

[Afbeelding]
Afbeeldingslocatie: https://www.staveren.nl/wp-content/uploads/2022/01/Urk-scaled.jpg

In ieder dorp :+

• Naafkap
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 29-11 08:55
Waar is dat? Wat een mooie prijsjes daar :+

• 7Sins
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 04-11 14:39
Lezers,
Als je twijfelt tussen de facelifted ford fiesta of polo aw, dan zeg ik dat ik mijn polo aw stiekem wel mis!
Het reed een stuk soepeler en de ford's stuuronderbreking probeert op te veel rare manieren te helpen.

[ Voor 30% gewijzigd door 7Sins op 13-07-2022 20:18 ]

• Toppe
  • Nu online

Toppe

Oké ✅

7Sins schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 20:16:
Lezers,
Als je twijfelt tussen de facelifted ford fiesta of polo aw, dan zeg ik dat ik mijn polo aw stiekem wel mis!
Kan je daar tussen twijfelen dan? :9

• 7Sins
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 04-11 14:39
Toppe schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 20:17:
[...]
Kan je daar tussen twijfelen dan? :9
Voor de baas was geen twijfel meer mogelijk :/

[ Voor 23% gewijzigd door 7Sins op 13-07-2022 20:19 ]

• Toppe
  • Nu online

Toppe

Oké ✅

7Sins schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 20:19:
[...]

Voor de baas was geen twijfel meer mogelijk :/
Slechte werkgever ;)

• The Eagle

The Eagle

Naafkap schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 20:02:
[...]

Waar is dat? Wat een mooie prijsjes daar :+
Volgens de link in Urk. Ik zou dan ook niet van die prijzen uitgaan, ze geloven daar nogal in sprookjes :+

Puur toeval btw, eerste de beste pomp op google images gepakt. Zul je altijd zien :+

• Scrtz
AE69 schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 12:05:
[...]

Ik moest ook wennen aan de 8 in het begin, maar als ik hem nu langs een 7(.5) zie dan is de 7(.5) toch ineens wel heel erg gedateerd qua design. Maar begrijp me niet verkeerd, de 7(.5) is ook nog steeds een supermooie auto. Als ik nu mijn zaakwagen weg moest doen dan zou ik instant een 7.5 GTI kopen! Maar de 8 is imo echt wel een geslaagde opvolger qua design.

• Scrtz
Toppe schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 08:47:
[...]

Zwaarder dicht maar ook minder hoog omdat je de bevestigingen moet omdraaien. Ben zelf niet superlang maar vond het toch al aan de vervelende kant. Ik zou het zeker niet aanraden om te doen.

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 20:55
Scrtz schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 23:58:
[...]
Maar de 8 is imo echt wel een geslaagde opvolger qua design.
Mij zijn ze kwijtgeraakt door alle bezuinigingen die binnenin zijn doorgevoerd. Gewoon simpele dingen. Het ontbreken van een rolluikje boven de bekerhouders was echt de druppel, ik ga niet 4 uur per dag tegen bekerhouders aan kijken. De buitenkant is mooi, maar die zie ik alleen 10 seconden als ik aan kom lopen.... :-(

• Toppe
  • Nu online

Toppe

Oké ✅

Dennisdn schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 07:23:
[...]

Mij zijn ze kwijtgeraakt door alle bezuinigingen die binnenin zijn doorgevoerd. Gewoon simpele dingen. Het ontbreken van een rolluikje boven de bekerhouders was echt de druppel, ik ga niet 4 uur per dag tegen bekerhouders aan kijken. De buitenkant is mooi, maar die zie ik alleen 10 seconden als ik aan kom lopen.... :-(
Als je op de weg let zie je die beker houders toch ook niet?

• Toppe
  • Nu online

Toppe

Oké ✅

Scrtz schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 00:02:
[...]

Zwaarder dicht maar ook minder hoog omdat je de bevestigingen moet omdraaien. Ben zelf niet superlang maar vond het toch al aan de vervelende kant. Ik zou het zeker niet aanraden om te doen.
Ah, dat wist ik niet. Ben zelf tegen de 2 meter dus lager is echt geen optie :+

• Dennisdn
Toppe schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 07:31:
[...]

Als je op de weg let zie je die beker houders toch ook niet?
Ok, punt uitgedeeld. O-)
Maar.... ik sta meer stil dan ik rij, en áls ik rij stuurt de Golf 50% van de tijd :9

• Toppe
  • Nu online

Toppe

Oké ✅

Dennisdn schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 07:53:
[...]

Ok, punt uitgedeeld. O-)
Maar.... ik sta meer stil dan ik rij, en áls ik rij stuurt de Golf 50% van de tijd :9
Taxi chauffeur? Professioneel file veroorzaker? Pooier bij een tippel zone? :+

• Dennisdn
Toppe schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 07:56:
[...]

Taxi chauffeur? Professioneel file veroorzaker? Pooier bij een tippel zone? :+
Nee, gewoon inwoner van Arnhem. Zolang de A15 er niet ligt elke ochtend en avond file. En altijd wel een belangrijke weg of brug in onderhoud :'(

• ZesBarkiePK
[...]

Daar heb je wel een punt, de Golf 8 heeft niet eens een gasveer meer om de motorkap omhoog te houden, dat mag je nu met het handje doen.

Maar goed, volgens mij was het bij de Golf 7 ook dat VW van een stalen naar een plastic olie pan is gegaan, dus de kwaliteit gaat er in het algemeen niet echt op voorruit.

• Famous
Dennisdn schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 08:18:
[...]

Nee, gewoon inwoner van Arnhem. Zolang de A15 er niet ligt elke ochtend en avond file. En altijd wel een belangrijke weg of brug in onderhoud :'(
Die brug is ook echt..
Volgens mij gaat die dadelijk helemaal dicht, zelfs voor de bussen en hulpdiensten voor zes weken 8)7
Toppe schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 07:32:
[...]

Ah, dat wist ik niet. Ben zelf tegen de 2 meter dus lager is echt geen optie :+
Met 1.86 ben ik er al meerdere keren tegenaan gelopen en zonder de 'mod' nog nooit.
Als je 2m ben zal ik een helm op doen in elk geval :P

• Toppe
  • Nu online

Toppe

Oké ✅

Famous schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 08:57:
[...]

Die brug is ook echt..
Volgens mij gaat die dadelijk helemaal dicht, zelfs voor de bussen en hulpdiensten voor zes weken 8)7

[...]

Met 1.86 ben ik er al meerdere keren tegenaan gelopen en zonder de 'mod' nog nooit.
Als je 2m ben zal ik een helm op doen in elk geval :P
Gewoon overal bukken… is de beste methode :+

M’n schoonvader is 210 lang, das pas irritant :D

• Dennisdn
Famous schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 08:57:
[...]

Die brug is ook echt..
Yep, niet komend maar volgend weekend gaat de ellende echt beginnen :(
Heb maar 6 weken vakantie opgenomen....

• GerCor

GerCor

Het is niet zo dat ik de Golf 8 spuuglelijk vind maar de 'WOW' factor ontbreekt (nog). De GTI, bijvoorbeeld een witte of zwarte met de rode badges en best wel mooie gril, maken het een stuk mooier. Maar ik kijk altijd nog even om als ik een Golf 7 R zie. Net zoiets als een Audi S3 of RS3. Dat zijn toch auto's waar ik warm van word.

Ik heb al een aantal Golf 8 GTI gezien op de weg en die komen in de buurt van WOW. In ieder geval mooi. Een R heb ik nog niet gezien. Maar alles daaronder .... ach ja, een Golf 8.

Ook zoiets heb ik met de ID.3. Heeft de ID.3 geen dynamische richtingaanwijzers in de achterlichten, ja, laat dan maar. Zo nietszeggend.

Apart eigenlijk, dat je auto's op details gaat beoordelen. Maar blijkbaar doe ik dat.

Trouwens, zo'n aanduwbeugel op de Porsche GT3RS. Ik vind het afschuwelijk. Je rijdt toch echt voor lul met zo'n stuk plastic. Doet, wat mij betreft, enorm veel afbreuk aan zo'n supermooie Porsche.

[ Voor 11% gewijzigd door GerCor op 14-07-2022 10:03 ]

• Toppe
  • Nu online

Toppe

Oké ✅

GerCor schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 09:56:
Het is niet zo dat ik de Golf 8 spuuglelijk vind maar de 'WOW' factor ontbreekt (nog). De GTI, bijvoorbeeld een witte of zwarte met de rode badges en best wel mooie gril, maken het een stuk mooier. Maar ik kijk altijd nog even om als ik een Golf 7 R zie. Net zoiets als een Audi S3 of RS3. Dat zijn toch auto's waar ik warm van word.

Ik heb al een aantal Golf 8 GTI gezien op de weg en die komen in de buurt van WOW. In ieder geval mooi. Een R heb ik nog niet gezien. Maar alles daaronder .... ach ja, een Golf 8.

Ook zoiets heb ik met de ID.3. Heeft de ID.3 geen dynamische richtingaanwijzers in de achterlichten, ja, laat dan maar. Zo nietszeggend.

Apart eigenlijk, dat je auto's op details gaat beoordelen. Maar blijkbaar doe ik dat.

Trouwens, zo'n aanduwbeugel op de Porsche GT3RS. Ik vind het afschuwelijk. Je rijdt toch echt voor lul met zo'n stuk plastic. Doet, wat mij betreft, enorm veel afbreuk aan zo'n supermooie Porsche.
Zo’n spoiler zal er niet voor niets opzitten ;)

• Famous
Toppe schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 10:06:
[...]

En het is ook gewoon een auto gebouwd voor het circuit die straat legaal is :P

• HenkEisDS
  • Laatst online: 20:37
Toppe schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 10:06:
[...]

spoiler:
Wel Spoiler Tags gebruiken aub ;)

• The Eagle

The Eagle

Ok, vraagje voor de kenners: bezig met een nieuwe Passat (lease). Discover Pro optie kost me 16 euro bruto extra per maand. Maar als ik ga zoeken is het lastig om de verschillen te vinden. Wat ik zelf al gehoord of gevonden heb, maar nooit bevestigd kreeg:
Pro:
- groter scherm
- hogere resolutie?
- volledige touch
- Navi ook op active info display mogelijk (geen issue maar ook geen idee)
- Betere dab antenne (beter dan wat, huidige dab in discover Pro van 2017 is prima)?
- snellere respons?
- extra kaartlezer (geen issue)?
- extra connected opties (gebruik ik niet)?

Praktisch gebruik is Spotify en waze weergeven, soms radio. Ik zou me wel ergeren aan de fysieke knoppen denk ik. Maar is het dat waard?

Iemand die kan aangeven of dit alles klopt en of ik iets mis?

• mb1
  • Registratie: September 2011

mb1

The Eagle schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 16:58:
Ok, vraagje voor de kenners: bezig met een nieuwe Passat (lease). Discover Pro optie kost me 16 euro bruto extra per maand. Maar als ik ga zoeken is het lastig om de verschillen te vinden. Wat ik zelf al gehoord of gevonden heb, maar nooit bevestigd kreeg:
Pro:
- groter scherm
- hogere resolutie?
- volledige touch
- Betere dab antenne (beter dan wat, huidige dab in discover Pro van 2017 is prima)?
- snellere respons?

Praktisch gebruik is Spotify en waze weergeven, soms radio. Ik zou me wel ergeren aan de fysieke knoppen denk ik. Maar is het dat waard?

Virtuele sleutel. Of hoe dat ook precies heet

• Famous
Pro:
- groter scherm
- hogere resolutie?
- volledige touch
- snellere respons?

Volgens mij als je naar de update pagina (van Discover) gaat kan je daar doorlinken naar de systemen.
Daar kan je dan die specs zien.

• GerCor

GerCor

Pro:
- groter scherm
- hogere resolutie?
- volledige touch
- snellere respons?

Bij de Pro, ik weet niet of dat nog zo is, heeft een harde schijf. Ik heb daar mijn muziekvideo's op gezet.

• AE69
Pro:
- groter scherm
- hogere resolutie?
- volledige touch
- snellere respons?

Mijn eigen ervaring met de 2018 versies van de Discovery model in mijn Chili Red Arteon:
- Pro had je ook gestures support. Ik weet niet of ze die verschil nog hebben in de 2022/2023 modellen.
- Navi kon ik ook projecteren op de actieve digitale dashboard. Het was wel “of”, bij projectie kreeg je op de Discovery de aanwijzingen van de afslagen en geen kaart view.
- Ik weet niet welke andere connected opties de Pro meer zou hebben??? Waar moet ik aan denken?

Ik weet het niet zeker, wellicht handig om bij de dealer te informeren of beter zelf testen is weergave van Google maps satellite view (zoals bij Audi, MB en Tesla) ipv alleen Google maps “default” view.

• Toppe
  • Nu online

Toppe

Oké ✅

AE69 schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 18:51:
[...]

Mijn eigen ervaring met de 2018 versies van de Discovery model in mijn Chili Red Arteon:
- Pro had je ook gestures support. Ik weet niet of ze die verschil nog hebben in de 2022/2023 modellen.
- Navi kon ik ook projecteren op de actieve digitale dashboard. Het was wel “of”, bij projectie kreeg je op de Discovery de aanwijzingen van de afslagen en geen kaart view.
- Ik weet niet welke andere connected opties de Pro meer zou hebben??? Waar moet ik aan denken?

Ik weet het niet zeker, wellicht handig om bij de dealer te informeren of beter zelf testen is weergave van Google maps satellite view (zoals bij Audi, MB en Tesla) ipv alleen Google maps “default” view.
Kan je vertellen dat gesture control er in de loop der jaren niet beter op is geworden 8)7

• AE69
Toppe schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 18:54:
[...]

Kan je vertellen dat gesture control er in de loop der jaren niet beter op is geworden 8)7
Dat was voor mij destijds ook de reden waarom ik niet de Pro versie had besteld. Maar voor de Lapiz Blauwe Arteon (geen Shooting Braak :r ) die ik ooit ga ontvangen heb ik wel de Pro besteld vanwege het grotere scherm. De randen/bezel in de niet Pro vond ik zodanig groot dat het in de praktijk eigenlijk te klein is voor de 2020+ standaarden.

• The Eagle

The Eagle

Gesture heb ik er nu ook op, eigenlijk geen last van. Gebruik het simpelweg nooit, alles via de knoppen op het stuur. Maar snap dat het irritant is :)

Wel jammer: vind de standaard 17" velgen (Monterey) op de R Line mooi, de 18" vijfspaaks Dartford ook. Alleen moet het een goedkopere business versie worden, dus de 17" valt af en de 18" kost me knaken extra :(

Then again, vijfspaaks (hier de Monterey) staat hem wel erg goed icm moon grey unilak (da's dan weer goedkoper, want geen metallic :9 ):
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/52A2ape7gRsUJ-ZiCd8Ydm3FKCU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KKTknSi7WOvPbu7DjWaRccxL.jpg?f=fotoalbum_large

18" maakt hem nog net wat sportiever, Staat heel goed in combi :)

[ Voor 46% gewijzigd door The Eagle op 14-07-2022 21:52 ]

• Scrtz
[...]

Ja eens, dat rolluikje had mogen blijven, nu doe ik standaard de armleuning volledig naar voren, zie je het ook amper. En het opbergkastje links onder het stuur was altijd perfect voor de tankpas ik te doen :P
Toppe schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 18:54:
[...]

Ik snap ook echt helemaal niks van die gesture controls, ofja het heeft nog nooit gewerkt in de 2x dat ik wat probeerde, bij jou wel toevallig?

[ Voor 21% gewijzigd door Scrtz op 15-07-2022 23:25 ]

• Toppe
  • Nu online

Toppe

Oké ✅

Scrtz schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 23:23:
Ik snap ook echt helemaal niks van die gesture controls, ofja het heeft nog nooit gewerkt in de 2x dat ik wat probeerde, bij jou wel toevallig?
Nope. Werkt hier totaal niet :+

• Dennisdn
Dat gesture.. echt... hoezo zit dat erin? Zou er echt iemand vinden dat 7x zwaaien handiger is dan 1x op een knopje drukken? Iemand van het designteam heeft dus ooit met zijn manager voor een demo gestaan met "Kijk, het werkt". Dan moet het daar toch wel echt perfect hebben gewerkt voor zo'n design-chef zegt: "Top, gaan we doen"....

• DonJunior
GerCor schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 09:56:
..
..
Grappig, ik heb die dynamische knipperlichten juist uitgezet (is een optie) in mijn ID.3 omdat ik het weinig vind toevoegen. Bij de eerste generatie Audi's en de Golf 7 facelift vond ik het nog wel tof. Maar nu bijna elk VAG product het heeft... not so much.
Daarbij is het knipperlicht van de ID3 zo klein dat het 'swipen' helemaal niks toevoegt.

Herken verder wel het gevoel dat je omschrijft, ik vind de Golf 7.5 (vanaf Highline, GTI en R) vele malen mooier dan de 8. Maar zo vind ik een goed onderhouden Golf 1 en 2 heel tof maar de 3 t/m 6.. niet zo.. (met uitzondering van de vr6/R32 versies)
De 8 past mooi in dat rijtje.. wellicht de 9 dan ook en hopelijk is de 10 dan weer tof :P

*sowieso

• DonJunior
Dennisdn schreef op zaterdag 16 juli 2022 @ 07:28:
Dat gesture.. echt... hoezo zit dat erin? Zou er echt iemand vinden dat 7x zwaaien handiger is dan 1x op een knopje drukken? Iemand van het designteam heeft dus ooit met zijn manager voor een demo gestaan met "Kijk, het werkt". Dan moet het daar toch wel echt perfect hebben gewerkt voor zo'n design-chef zegt: "Top, gaan we doen"....
Heb laatst een stuk mogen rijden in een recente BMW 5 serie.. en daar werkt het echt verrassend goed. Mogelijk heeft VAG gezien dat het bij andere merken wordt gebruikt "dus dat moeten wij ook doen".

*sowieso

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:23
AE69 schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 21:13:
[...]

Dat was voor mij destijds ook de reden waarom ik niet de Pro versie had besteld. Maar voor de Lapiz Blauwe Arteon (geen Shooting Braak :r ) die ik ooit ga ontvangen heb ik wel de Pro besteld vanwege het grotere scherm. De randen/bezel in de niet Pro vond ik zodanig groot dat het in de praktijk eigenlijk te klein is voor de 2020+ standaarden.
Altijd de Pro bestellen.
Gesture control is gewoon uit te schakelen in mijn MY2018 Tiguan in ieder geval en in mijn nieuwe Audi ook.

• GerCor

GerCor

@DonJunior geinig dat je die knipperlichten zelf kunt instellen. Ik ken de ID.3 verder niet maar wat ik tot nu toe, op de weg, heb gezien:
- Geen dynamische knipperlichten, dan ook een streepje als remlicht
- Wel dynamische knipperlichten, dan een kruisje als remlichten.

• Dennisdn
Mijn Discover Pro lijkt het te hebben begeven. Het scherm dan. Het scherm blijft zwart, muziek van USB blijft wel afspelen en het cockpitscherm doet het wél. Daarop kan ik zien dat een reset (knop 10sec inhouden) wel werkt, maar geen resultaat.

Is er nog een andere reset die ik kan proberen voor ik hem morgen bij de dealer neer zet?

• Toppe
  • Nu online

Toppe

Oké ✅

Dennisdn schreef op zondag 17 juli 2022 @ 08:15:
Mijn Discover Pro lijkt het te hebben begeven. Het scherm dan. Het scherm blijft zwart, muziek van USB blijft wel afspelen en het cockpitscherm doet het wél. Daarop kan ik zien dat een reset (knop 10sec inhouden) wel werkt, maar geen resultaat.

Is er nog een andere reset die ik kan proberen voor ik hem morgen bij de dealer neer zet?
Accu ‘s los trekken?

• Dennisdn
Toppe schreef op zondag 17 juli 2022 @ 08:51:
[...]

Accu ‘s los trekken?
Met deze tip vol goede moed naar de auto gelopen. Kreeg onderweg nog een helder moment "Laat ik eerst de OBD11 eens een run op foutcodes draaien"... En jawel, toen ie bij multimedia was aangekomen een kleine plof uit de speakers en zowaar.... beeld :)

Toch thanks voor de tip!

Was ondertussen al het nummer van de dealer aan het zoeken. Omdat het onderhoud nu bij Profile moet was het mij volledig ontgaan dat de Zijm-groep helemaal niet meer bestaat en tijdje geleden is overgenomen door Vallei....

[ Voor 21% gewijzigd door Dennisdn op 17-07-2022 09:39 ]

Verwijderd

Kent iemand een goeie garage voor een DSG service, het liefst in de buurt van Rotterdam?

• Technofreakz
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 10:37
Verwijderd schreef op zondag 17 juli 2022 @ 15:18:
Kent iemand een goeie garage voor een DSG service, het liefst in de buurt van Rotterdam?
Woerden?

• The Eagle

The Eagle

Definieer(t voor de Rotterdammert :P) in de buurt?
Nuenen is uur en 20 min ofzo, daar ben je zo :)
* The Eagle rijdt dan ook rustig anderhalf uur om iets op te halen, maar ja, dat ben ik.

• CaDje
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 13:51

CaDje

Framedrops for life

VAG Car Service, Bergschenhoek

• EvoII
Ik heb een afspraak bij de dealer gemaakt voor de eerste oliewissel. Auto heeft dan 15k gelopen. Hoeft eigenlijk over 15k pas, maar doe het liever wat eerder voor mijn gevoel.

De mijne is import en ik check het kenteken weleens bij het rdw om te zien of er terugroepacties zijn. Die staan er niet, maar kreeg van de dealer bericht terug dat er 3 terugroepacties open staan. Blijkbaar ziet het rdw dat niet bij importauto's dus? De dealer voert die gewoon uit. Verder gaan ze kijken naar het Dab+ wat het niet doet.

Iemand enig idee welke terugroepacties dat zijn? Productiedatum van de golf is september 2020.

Pagina: 1 ... 91 ... 141 Laatste