Hét grote Volkswagen Topic - Deel 5 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 89 ... 140 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07:18

Toppe

Oké ✅

Vissa66 schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 16:35:
[...]

Het was hem verteld, maar hij is een klein tikkeltje eigenwijs. Dure les. :P
Niet te hopen dat hij 8 dagen oud was toen hij voor het eerst op kenteken kwam, anders is het een heel duur lesje :+

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theman36
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 21:18
Hier net terug van de dealer (30k km onderhoudsbeurt en vervanging luchtfilter, helaas valt dit niet onder de garantie) waarbij de software js geüpdatet naar 189x (discover pro, golf8 ) Het lukt mij alleen niet meer om mij aan te melden als hoofdgebruiker in de auto.... mensen die dit ook hadden en hier een oplossing voor hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17-09 05:36
theman36 schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 18:15:
Hier net terug van de dealer (30k km onderhoudsbeurt en vervanging luchtfilter, helaas valt dit niet onder de garantie) waarbij de software js geüpdatet naar 189x (discover pro golf 8). Het lukt mij alleen niet meer om mij aan te melden als hoofdgebruiker in de auto.... mensen die dit ook hadden en hier een oplossing voor hebben?
30k km’s en geen garantie?
Dat snap ik niet :'(

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theman36
Famous schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 18:18:
[...]

30k km’s en geen garantie?
Dat snap ik niet :'(
Regulier onderhoud valt hier schijnbaar niet onder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MLLL
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 18-09 00:05

MLLL

Palm Treo 650

theman36 schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 18:37:
[...]

Regulier onderhoud valt hier schijnbaar niet onder?
Garantie is als er iets stuk gaat buiten slijtagedelen om, remmerij /luchtfilter e.d. vallen daaronder.

Even de garantievoorwaarden doorlezen en je weet wat er wel en niet onder valt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

theman36 schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 18:15:
Hier net terug van de dealer (30k km onderhoudsbeurt en vervanging luchtfilter, helaas valt dit niet onder de garantie) waarbij de software js geüpdatet naar 189x (discover pro, golf8 ) Het lukt mij alleen niet meer om mij aan te melden als hoofdgebruiker in de auto.... mensen die dit ook hadden en hier een oplossing voor hebben?
Heb je problemen met de hoofd gebruiker, of met We Connect in z’n algemeenheid?

Dit is het stappen plan vanuit We Connect, werkte alleen hier niet dus kon weer naar de dealer…
Hartelijk dank voor het contact opnemen met uw We Connect support team.

Wij sturen u deze mail naar aanleiding van ons telefonisch contact.

Het lijkt erop dat uw wagen geen actieve internet verbinding heeft met onze server waardoor het niet mogelijk is uzelf aan te melden als hoofdgebruiker.

Wij zouden u graag vriendelijk willen verzoeken om de volgende stappen uit te voeren in het Infotainment systeem van uw Volkswagen:
Kies in het menu voor ‘gebruikers’
Ga rechtsonder naar ‘instellingen/setup’
Kies voor ‘Privesfeer en diensten’
Stel de privacymodus in op ‘maximum’ voor ongeveer 10-20 seconden
Daarna terug naar de oorspronkelijke waarde ‘Deel mijn positie’
Verlaat de wagen en laat deze minimaal 15 minuten vergrendeld staan (zodat de OCU de "DeepSleep" -status bereikt)
De online services zouden bij de volgende start weer beschikbaar moeten zijn

Voor het geval dat het onverhoopt nog steeds niet naar behoren werkt, raden wij u aan om onderstaande stappen te nemen:
Parkeer het voertuig op een locatie met sterk data bereik
Ga op de bestuurdersstoel zitten.
Sluit het bestuurdersportier (alle andere portieren en achterklep zijn gesloten).
Zet het contact aan.
Wacht tot het infotainmentsysteem volledig is gestart. Bovenaan het display-bedieningspaneel van het infotainmentsysteem wordt nu de privacy-instelling "Maximum privacy" (offline) weergegeven naast een grijze wereldbol
Wijzig de privacy-instelling in "Deel mijn positie": Veeg hiervoor in het midden van de bovenkant van het bedieningspaneel van het infotainmentsysteem naar beneden. Het menu Privacy en services wordt weergegeven. Selecteer de instelling aan de rechterkant "Deel mijn positie"
Wacht 30 seconden.
Zet het contact uit > Sleutel uit het contact (indien mogelijk)
Open het bestuurdersportier (binnenverlichting moet branden).
Sluit het bestuurdersportier weer.
Zet het contact aan.
Wacht tot het infotainmentsysteem volledig opnieuw is opgestart
Veeg weer naar beneden bovenaan het display bedieningspaneel van het infotainmentsysteem. Zet de privacy-instelling terug naar "Deel mijn positie"
Wacht tot de wereldbol in het wit verschijnt. Als de wereldbol in het wit wordt weergegeven, is er een online verbinding tot stand gebracht (dit proces kan tot 5 minuten duren, afhankelijk van de kwaliteit/ontvangststerkte van het mobiele netwerk)

Mogelijk zult u bovenstaande stappen een tweede keer moeten uitvoeren, om de 'privacy modus' te deactiveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theman36
Toppe schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 20:16:
[...]

Heb je problemen met de hoofd gebruiker, of met We Connect in z’n algemeenheid?

Dit is het stappen plan vanuit We Connect, werkte alleen hier niet dus kon weer naar de dealer…

[...]
Inloggen als hoofdgebruiker lukt niet in de auto, waardoor ik de app dus niet kan verbinden. Jouw instructie is hier een mogelijk oplossing voor dus zo te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

theman36 schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 20:20:
[...]

Inloggen als hoofdgebruiker lukt niet in de auto, waardoor ik de app dus niet kan verbinden. Jouw instructie is hier een mogelijk oplossing voor dus zo te zien.
Zie je dit?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UIy8Gx7SpX5Ur6Ssfvsz41LaHaA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BrNYQutrVxipkVMHeyKs7Eud.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theman36
Kan de gegevens niet ophalen geeft ie aan als ik met mijn account wil inloggen als hoofdgebruiker

[ Voor 11% gewijzigd door theman36 op 16-06-2022 20:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

theman36 schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 20:29:
[...]

Kan de gegevens niet ophalen geeft ie aan als ik met mijn account wil inloggen als hoofdgebruiker
Hmmm, niet exact de zelfde foutmelding maar deze kreeg ik de vorige versie (1869). Als dit het niet opgelost stuur me dan een PB, geef ik je het referentie nummer van mijn dossier, hopelijk duurt het dan bij jou niet ook 6 weken voor ze je naar de dealer sturen :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• theman36
Toppe schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 20:37:
[...]

Hmmm, niet exact de zelfde foutmelding maar deze kreeg ik de vorige versie (1869). Als dit het niet opgelost stuur me dan een PB, geef ik je het referentie nummer van mijn dossier, hopelijk duurt het dan bij jou niet ook 6 weken voor ze je naar de dealer sturen :(
Zojuist het eerste gedeelte van jouw bericht uitgevoerd. Over 20 minuten maar even kijken hoe het ervoor staat. Anders doorgaan naar optie 2. Bedankt in ieder geval!

Edit: mijzelf als gebruiker aanmaken is gelukt,, maar mijzelf toewijzen als hoofdgebruiker lukt niet.... zie onderstaand Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pV2l-sJb5F90QJaI21b9X-GJyNQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/v09e8FmQTo6m7fSwbphWdz2K.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 31% gewijzigd door theman36 op 16-06-2022 21:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:25
Heeft de Golf Variant van januari 2022 een 12V aansluiting? Zo ja, hoeveel en waar zitten die?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

turkeyhakan schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 08:33:
Heeft de Golf Variant van januari 2022 een 12V aansluiting? Zo ja, hoeveel en waar zitten die?
In je console? Achterbak hangt af van het gekozen pakket volgens mij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianGTI
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 07:52
Mister_Gaus schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 21:32:
[...]

Ik rijd sinds twee jaar met een GTE uit 2015. Wel weinig km gemaakt ivm corona. Elektrisch rijd prachtig en verder ook een heerlijke auto.

De electrische motor zit in de versnellingsbak. De DSG is dus niet de beruchte droge versie.

Ik zou goed naar de onderhoudsgeschiedenis kijken. Er zijn/waren veel van deze auto's met terugkerende electra problemen.
Dat klinkt opzich ook wel logisch, het is natuurlijk een hele andere DSG bak.
En qua verbruik, is het nog een beetje netjes of slaat het eigenlijk nergens op?

Wat ik me ook wel afvraag met de GTE, wanneer de accu leeg is of je vraagt teveel vermogen springt de ICE bij, maar die is natuurlijk knetter koud en moet meteen vol aan de bak.
Het lijkt me dat die 1.4 TSI daardoor een stuk sneller slijt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BluRay
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 18-09 19:52
FabianGTI schreef op zaterdag 18 juni 2022 @ 09:24:
[...]

Dat klinkt opzich ook wel logisch, het is natuurlijk een hele andere DSG bak.
En qua verbruik, is het nog een beetje netjes of slaat het eigenlijk nergens op?

Wat ik me ook wel afvraag met de GTE, wanneer de accu leeg is of je vraagt teveel vermogen springt de ICE bij, maar die is natuurlijk knetter koud en moet meteen vol aan de bak.
Het lijkt me dat die 1.4 TSI daardoor een stuk sneller slijt?
Hi,

Wij rijden zelf ook een Golf GTE uit 2015 nu bijna 2 jaartjes in bezit en ruim 50k verder.
Doordat de motor regelmatig afslaat, schommelt de temp van de olie. Daarom is de service interval van een GTE ook anders dan een non-hybrid. De GTE moet om de 15k een olie wissel hebben.

Verder bevalt de auto prima. Geen gekke dingen mee gehad behalve 12v accu die aan vervanging toe was. Let er wel op dat zo’n GTE volledig elektrisch helemaal niet zo ver komt (winter: 20 - 30, zomer: 30 - 40 geen snelweg!!) en dat de benzine tank best klein is. Als je niet kan opladen heeft het naar mijn mening geen zin om deze auto te rijden.

Wat betreft de distributie heb ik mij het volgende laten vertellen door Vagtechniek: “De riem van je auto hoeft pas bij 210.000 km vervangen te worden, er staat geen officiële leeftijd voor. Meestal adviseren we na een jaar of 7 a 8 deze te vervangen omdat het natuurkijk een rubberen riem is.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianGTI
@BluRay , bedankt voor de uitleg. :)
Service is wel iets om goed in de gaten te houden dus, ondanks de long-life olie van VW.
Met de distributie is een bekende (ik wist niet of dit blok een ketting of riem had). Mijn huidige 1.6 TDI heeft ook een riem die 210k km mee ging.

Wij zitten hier een beetje rond te kijken naar een GTE of E-Golf, we willen namelijk 2 auto's inruilen en 1 auto weer terug kopen.
Een E-Golf wordt vaak afgeraden wanneer het je enige auto zou zijn, zodoende dat we ook naar de GTE kijken.

We maken of hele korte stukjes (werk/boodschappen) of wat langere ritten als we een dagje/weekend weg gaan, daar komt voornamelijk de E-Golf in het nadeel en lijkt de GTE de betere keuze.
In beide gevallen is een thuislaadpunt dus inderdaad belangrijk, maar dat is bij ons geen probleem.

Aan de andere kant, we maken gewoon best weinig kilometers, zo'n 1000 kilometer per 1,5/2 maand (afhankelijk van de periode), veel kleine stukjes zouden dus perfect elektrisch kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 07:37

GerCor

Zonder dallen geen pieken

Zo. Xenon zit erin. Nog even gezegd dat de lamp wel erg duur is, maar dat ik ook begrijp dat de vriendelijke vriend niet bepaald wat de prijzen zijn. Hij deed er verder ook niet moeilijk over. 'Wij gaan voor originele onderdelen. Je kunt op internet overal Xenonlampen kopen. Zelf monteren is ook niet het slimste. Lamp kan ontploffen. In de garage dragen de monteurs een veiligheidbril bij het vervangen van een Xenonlamp.' Nou ja, hoe dan ook. Gelijk een zomercheck laten doen en dan krijg je zo'n beker met '75' erop. Dat dan weer wel.

Ook geen kleurverschil. 👍

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• roland kroes
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 18-09 21:29
75e lamp geplaatst? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

FabianGTI schreef op zaterdag 18 juni 2022 @ 14:22:
Service is wel iets om goed in de gaten te houden dus, ondanks de long-life olie van VW.
Met de distributie is een bekende (ik wist niet of dit blok een ketting of riem had). Mijn huidige 1.6 TDI heeft ook een riem die 210k km mee ging.

Wij zitten hier een beetje rond te kijken naar een GTE of E-Golf, we willen namelijk 2 auto's inruilen en 1 auto weer terug kopen.
Een E-Golf wordt vaak afgeraden wanneer het je enige auto zou zijn, zodoende dat we ook naar de GTE kijken.

We maken of hele korte stukjes (werk/boodschappen) of wat langere ritten als we een dagje/weekend weg gaan, daar komt voornamelijk de E-Golf in het nadeel en lijkt de GTE de betere keuze.
In beide gevallen is een thuislaadpunt dus inderdaad belangrijk, maar dat is bij ons geen probleem.

Aan de andere kant, we maken gewoon best weinig kilometers, zo'n 1000 kilometer per 1,5/2 maand (afhankelijk van de periode), veel kleine stukjes zouden dus perfect elektrisch kunnen.
Met een volledig elektrische auto betaal je straks minder voor parkeren. Voor mij is dat geen argument want in mijn woonplaats is parkeren gratis. Maar als....

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online

Hoe ver ga je in zo'n lang weekend? Als je van tevoren een snellader of twee incalculeert dan kan het prima met een e-Golf.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• giovanni2903
  • Laatst online: 21:59
vond die coolbox van vorig jaar een stuk boeiender dan een koffiebeker. niet het geld waard :p
Afbeeldingslocatie: https://www.volkswagen.nl/-/media/vwpkw/images/zomer/zomer-2022/koffiebeker.ashx?h=250&w=250&la=nl-nl&hash=565C3F9572695FA2EED0CFEA9B98A3B8

| VW Golf MK7 GTI Performance 2015 2.0 TSI 340pk | Samsung Galaxy S23 | PC | PS5: Gi0vanni2903 |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EvoII
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 05-09 09:24
GerCor schreef op zaterdag 18 juni 2022 @ 18:20:
Zo. Xenon zit erin. Nog even gezegd dat de lamp wel erg duur is, maar dat ik ook begrijp dat de vriendelijke vriend niet bepaald wat de prijzen zijn. Hij deed er verder ook niet moeilijk over. 'Wij gaan voor originele onderdelen. Je kunt op internet overal Xenonlampen kopen. Zelf monteren is ook niet het slimste. Lamp kan ontploffen. In de garage dragen de monteurs een veiligheidbril bij het vervangen van een Xenonlamp.' Nou ja, hoe dan ook. Gelijk een zomercheck laten doen en dan krijg je zo'n beker met '75' erop. Dat dan weer wel.

Wat een onzin, van die ontploffende xenon lampen. Heb vroeger zelf honderden van die pilot setjes verkocht en zelf weet ik hoeveel koplampen geretrofit naar xenon icm projectors. Nooit handschoenen gebruikt en nooit een probleem gehad. Nee, ze kunnen me vanalles wijsmaken, maar toevallig niet over xenonlampen.

2021 Golf Style 1.5 eTSI lime yellow|Iphone 15 pro 1Tb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

EvoII schreef op zondag 19 juni 2022 @ 01:25:
[...]

Wat een onzin, van die ontploffende xenon lampen. Heb vroeger zelf honderden van die pilot setjes verkocht en zelf weet ik hoeveel koplampen geretrofit naar xenon icm projectors. Nooit handschoenen gebruikt en nooit een probleem gehad. Nee, ze kunnen me vanalles wijsmaken, maar toevallig niet over xenonlampen.
Tsja, dat wordt mij verteld. Ik heb er geen verstand van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:25
GerCor schreef op zaterdag 18 juni 2022 @ 18:20:

Ik heb zelf laatst Xenon lampen vervangen. Ging prima. Met beleid en handschoenen aan.

PS: de dealer vroeg ruim 300 euro voor 2 lampen, via internet exact dezelfde besteld voor 100 euro :)

[ Voor 6% gewijzigd door turkeyhakan op 19-06-2022 08:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

EvoII schreef op zondag 19 juni 2022 @ 01:25:
[...]

Dat het goed gaat wil niet zeggen dat niet fout kan gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianGTI
GerCor schreef op zaterdag 18 juni 2022 @ 18:27:
[...]

Met een volledig elektrische auto betaal je straks minder voor parkeren. Voor mij is dat geen argument want in mijn woonplaats is parkeren gratis. Maar als....
Daar zal ik inderdaad ook weinig gebruik van maken, dat is echt iets voor de Randstad, maar daar kom ik vrijwel nooit. ;)
En het is gewoon een achterlijke regel, maargoed, dan gaan we off-topic.
S_Chief schreef op zaterdag 18 juni 2022 @ 18:29:
[...]

Hoe ver ga je in zo'n lang weekend? Als je van tevoren een snellader of twee incalculeert dan kan het prima met een e-Golf.
Mja, dat is verschillend en ook lang niet elk weekend zo, we hebben bijvoorbeeld vrienden/familie op zo'n 80 kilometer enkele reis, maar het is niet dat we daar elk weekend heen gaan (gelukkig :+ ).

Als ik de echt langere ritten van afgelopen jaar bekijk zijn dat 137km, 228km en 208km enkele reis, maar dat waren ook ritten met overnachting (lang weekend weg).
Vakanties doen we ook niet met de auto, mits Schiphol er geen zooitje van maakt.

Voor dagjes weg zal het maximaal 100 kilometer enkele reis zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvoII
Gisteravond toen we bij mijn ouders weg reden opeens de melding dat de parkeersensoren rondom niet meer werkten. 4 km naar huis gereden en auto herstart op de parkeerplaats hielp niet. Net in de app gekeken maar geeft geen storingsmelding aan. Alles werkt zoals het hoort zegt ie.

Zou het kunnen dat insecten daar invloed op hebben? Heb er namelijk enorm veel insecten op zitten. Kijken of de storing vanavond weg is.

Maak me overigens niet echt druk over dit soort storingen, maar parkeersensoren zijn op zich wel handig natuurlijk.

Heb inmiddels 11k gereden met de auto, staat bijna 12k op de teller nu, en eigenlijk nog geen serieuze meldingen gehad. Softwareversie is nog steeds 1664. Hij moet de eerste oliewissel nog krijgen. Zit erover te denken om dit bij de 15k maar te laten doen.

Dan vraag ik gelijk een liter mee van wat ze erin doen. Heb nu wel 0w20 staan om bij te vullen, maar misschien zit er wel 0W30 in nu. Geen idee. Heb ook pas 1x 200 ml bijgevuld om hem weer op het maximum peil te krijgen. Die 0W20 is echt net water.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
FabianGTI schreef op zondag 19 juni 2022 @ 11:19:
[...]
Mja, dat is verschillend en ook lang niet elk weekend zo, we hebben bijvoorbeeld vrienden/familie op zo'n 80 kilometer enkele reis, maar het is niet dat we daar elk weekend heen gaan (gelukkig :+ ).

Als ik de echt langere ritten van afgelopen jaar bekijk zijn dat 137km, 228km en 208km enkele reis, maar dat waren ook ritten met overnachting (lang weekend weg).
Vakanties doen we ook niet met de auto, mits Schiphol er geen zooitje van maakt.

Voor dagjes weg zal het maximaal 100 kilometer enkele reis zijn.
Als ik het zo lees dan is een e-Golf een prima kandidaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

EvoII schreef op zondag 19 juni 2022 @ 15:47:
Gisteravond toen we bij mijn ouders weg reden opeens de melding dat de parkeersensoren rondom niet meer werkten. 4 km naar huis gereden en auto herstart op de parkeerplaats hielp niet. Net in de app gekeken maar geeft geen storingsmelding aan. Alles werkt zoals het hoort zegt ie.

Zou het kunnen dat insecten daar invloed op hebben? Heb er namelijk enorm veel insecten op zitten. Kijken of de storing vanavond weg is.
Zou kunnen, elektromagnetische interferentie zou ook nog wel kunnen.

Woon nu in Sappemeer, als ik langs gieten rij (waar we 8 maanden gewoond hebben) dan heb ik meteen een sloot storingen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:12

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Sensoren en de radar in de neus werken samen, en worden ook gebruikt voor front assist ed.
Onder de streep: als er eentje die st weigert, weigeren ze allemaal. En een geplette wesp kan prima een sensor blokkeren.

Met natte sneeuw onderweg heb ik het zelfde ervaring. Acc weigerde ook dienst. Sensoren en radar schoongeveegd en we konden weer.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvoII
Nou, afgelopen avond werkte alles weer gewoon zonder storingen. Maar het zal wel een insect geweest zijn. De rest van de systemen werkten wel gewoon overigens. Normaal als front assist een storing heeft meldt hij dat apart. Los van de parkeersensoren zogezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Is er hier al iemand die een contract gewicht heeft gezien voor de Golf 8 stuur?

Voor tesla zijn ze er zodat je auto pilot kan bedonderen, ben benieuwd of zoiets ook werkt voor de Golf :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:12

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Toppe schreef op maandag 20 juni 2022 @ 15:44:
Is er hier al iemand die een contract gewicht heeft gezien voor de Golf 8 stuur?

Voor tesla zijn ze er zodat je auto pilot kan bedonderen, ben benieuwd of zoiets ook werkt voor de Golf :+
Bearlock is er ook voor een Golf 8 iirc :+

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

The Eagle schreef op maandag 20 juni 2022 @ 17:30:
[...]

Bearlock is er ook voor een Golf 8 iirc :+
Das een slot. Ik zoek een gewicht zodat ik m’n hand van het stuur kan halen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
Zou ik ook wel willen op mn 7gti :p

| VW Golf MK7 GTI Performance 2015 2.0 TSI 340pk | Samsung Galaxy S23 | PC | PS5: Gi0vanni2903 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
  • Laatst online: 21-09 10:48
giovanni2903 schreef op maandag 20 juni 2022 @ 17:40:
Zou ik ook wel willen op mn 7gti :p
als je nou een 7.5 had, dan had ik je lane assist wel kunnen verlengen naar 60sec. Dat rijdt echt goud :)

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Rainesh schreef op maandag 20 juni 2022 @ 17:58:
[...]

als je nou een 7.5 had, dan had ik je lane assist wel kunnen verlengen naar 60sec. Dat rijdt echt goud :)
Kan dat bij een 8 ook? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Toppe schreef op maandag 20 juni 2022 @ 18:36:
[...]

Kan dat bij een 8 ook? O-)
Helaas :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Dat wordt met een stuk lood en een schaar aan de slag :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AndRo555
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21-09 17:34

Nog leuk leesvoer: https://procarmanuals.com/vag-ssp-537-golf-gte/

De motor is op bepaalde details anders dan de gewone 1.4TSI, net rekening gehouden dat er vaker hogere belasting koud gereden wordt. (bv. snelweg oprit na een stuk EV rijden in de stad)

Van wat je leest op het internet zijn het best betrouwbare auto's, maar als het misgaat is het wel vaak duur om te repareren. Nieuw is het dan ook een heel stuk duurdere wagen dan een TSI of TDI. (zonder BPM etc. gerekend)

[ Voor 6% gewijzigd door AndRo555 op 20-06-2022 19:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 21-09 14:53
AndRo555 schreef op maandag 20 juni 2022 @ 19:11:
[...]

Nog leuk leesvoer: https://procarmanuals.com/vag-ssp-537-golf-gte/

De motor is op bepaalde details anders dan de gewone 1.4TSI, net rekening gehouden dat er vaker hogere belasting koud gereden wordt. (bv. snelweg oprit na een stuk EV rijden in de stad)

Van wat je leest op het internet zijn het best betrouwbare auto's, maar als het misgaat is het wel vaak duur om te repareren. Nieuw is het dan ook een heel stuk duurdere wagen dan een TSI of TDI. (zonder BPM etc. gerekend)
De interval bij de GTE's is 15k, long life zijn ze mee gestopt omdat het veel problemen gaf.

Door de lage BPM op een hybride valt het prijsverschil wel mee. Toen ik mijn huidige auto mocht bestellen heb ik de GTE vergeleken met een identiek aangekleedde 1.5 tsi 150pk dsg R-Line, dat scheelde maar een paar duizend euro..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Ik heb een aanhanger met Aspock bekabeling. Nu draai ik alleen continu de 13 polige stekker los, kan hem weer vast draaien maar blijft gebeuren.

Al een aantal keer gehad dat hij los achter de auto hing, worden we dus niet vrolijk van.

Zit er nu aan te denken om die stekker gewoon vast te plakken, vervangen kan maar ben bang dat al die dingen dit probleem hebben.

Iemand nog een suggestie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AndRo555
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21-09 17:34
Scrtz schreef op maandag 20 juni 2022 @ 19:33:
[...]

De interval bij de GTE's is 15k, long life zijn ze mee gestopt omdat het veel problemen gaf.

Door de lage BPM op een hybride valt het prijsverschil wel mee. Toen ik mijn huidige auto mocht bestellen heb ik de GTE vergeleken met een identiek aangekleedde 1.5 tsi 150pk dsg R-Line, dat scheelde maar een paar duizend euro..
Het prijs verschil was vooral om aan te tonen dat er gewoon veel duurdere componenten inzitten, los van wat de BPM maskeert. Een DQ400e DSG in een GTE is gewoon veel duurder om te vervangen dan een DQ250 in een TSI'tje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mb1
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 07:51

mb1

Na lang wikken en wegen weer voor een VW gegaan, de Golf variant gaat er in augustus uit en dan komt er een 2021 Passat B8.5 1.5 TSI DSG R-line in de kleur lapiz blue voor terug.
Ik heb een originele wegklapbare trekhaak op de kop getikt met regelapparaat en kabelboom, die moet na montage nog geactiveerd worden en liefst in combinatie met trailer ESP.
Iemand (@Rainesh toevallig?) Die weet of dit mogelijk is.
Wat kan er allemaal nog meer geprogrammeerd worden?
De auto heeft driehoek camera in de voorruit en lane en front assist en automatisch inparkeren.
In m'n golf vond ik geheugen op de stoelverwarming goud!
Kan de ACC ook op kortere afstand?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

mb1 schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 08:22:
Na lang wikken en wegen weer voor een VW gegaan, de Golf variant gaat er in augustus uit en dan komt er een 2021 Passat B8.5 1.5 TSI DSG R-line in de kleur lapiz blue voor terug.
Ik heb een originele wegklapbare trekhaak op de kop getikt met regelapparaat en kabelboom, die moet na montage nog geactiveerd worden en liefst in combinatie met trailer ESP.
Iemand (@Rainesh toevallig?) Die weet of dit mogelijk is.
Wat kan er allemaal nog meer geprogrammeerd worden?
De auto heeft driehoek camera in de voorruit en lane en front assist en automatisch inparkeren.
In m'n golf vond ik geheugen op de stoelverwarming goud!
Kan de ACC ook op kortere afstand?
Denk dat je het beste hier kan zijn: Verborgen autofuncties activeren d.m.v. VCDS

Sowieso kan je de app van OBD11 downloaden om te zien wat de meest gangbare opties zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mb1

mb1

Toppe schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 08:55:
[...]

Denk dat je het beste hier kan zijn: Verborgen autofuncties activeren d.m.v. VCDS

Sowieso kan je de app van OBD11 downloaden om te zien wat de meest gangbare opties zijn
Ik heb de auto nog niet, dus uitlezen gaat nog niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

mb1 schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 10:15:
[...]

Ik heb de auto nog niet, dus uitlezen gaat nog niet..
Je hoeft hem ook niet uit te lezen, je kan gewoon zien welke opties er zijn. Uiteindelijk hangt het af van de exacte opties die je hebt, maar je krijgt wel een idee

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Engineer Stewie
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 23:46
Rainesh schreef op maandag 20 juni 2022 @ 17:58:
[...]

Zou idd zalig zijn. Krijg in mijn Arteon om de haverklap de melding dat ik mijn stuur moet vastnemen op de autosnelweg.
Heb dat dan wel vast, maar oefen blijkbaar geen druk uit :+ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinus
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-09 09:29
Engineer Stewie schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 10:19:
[...]

Zou idd zalig zijn. Krijg in mijn Arteon om de haverklap de melding dat ik mijn stuur moet vastnemen op de autosnelweg.
Heb dat dan wel vast, maar oefen blijkbaar geen druk uit :+ .
heb ik ook zo vaak in mn arteon, helemaal gek van.
En helemaal vaak om dat ik kennelijk relatief vaak tegen de zijlijn rij.. omdat ik dan wel dingen kan zien.

no comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
Martinus schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 10:50:
[...]

En helemaal vaak om dat ik kennelijk relatief vaak tegen de zijlijn rij.. omdat ik dan wel dingen kan zien.
Of mensen die onnodig links rijden weg te drukken :o

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinus
Famous schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 10:58:
[...]

nee joh, zn jongetje ben ik niet :9

no comment

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rainesh
Wat betreft de Arteon, als je de juiste camera en softwareversie hebt dan kan ik het ook aanpassen naar 60 sec :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mb1

mb1

Famous schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 10:58:
[...]

Dat drukken gaat me wel wat ver, maar het lijkt wel of dat op de middelste/linker baan blijven rijden besmettelijk is! Helemaal gek wordt je er van.
Bejaarden snappen echt geen ruk van het fenomeen spitsstrook.
Duitsers dit weekeinde ben ik er geen één tegen gekomen die naar rechts ging op driebaans...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinus
mb1 schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 11:09:
[...]

Dat drukken gaat me wel wat ver, maar het lijkt wel of dat op de middelste/linker baan blijven rijden besmettelijk is! Helemaal gek wordt je er van.
Bejaarden snappen echt geen ruk van het fenomeen spitsstrook.
Duitsers dit weekeinde ben ik er geen één tegen gekomen die naar rechts ging op driebaans...
nou... ben blij dat die Arteon redelijk gemene leds heeft... knetter van de linksrijders.
Dat heeft zowel met snelheid als met veiligheid te maken. Een voorbeeld die ik maar al te vaak tegenkom, rij gewoon veel, dat mensen links blijven met knipperende en lawaai makende ambulance in de nek .. je hebt nondeju 3 spiegels, en 2 oren... en toch vertikken omdat links ofzo spannend is, en ja dat bord van 100.. je zou toch eens ff gasgeven voor een ambulance :F :F :F

no comment

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

[...]

Ga je links op de rijbaan rijden zie je rechts niets. Ga je rechts op de rijbaan rijden zie je links niets. Enige kaliber wat ik tegenkom dat helemaal links gaat rijden is om je er af te drukken en niet omdat je zicht beter is.

Vanochtend nog, ik rij lekker 135/140. Komt er zo’n sneu figuur naar links om met 95(!!) een vrachtwagen in te halen. Prima. Vol in de ankers, ik ook 95 rijden, komt er z’n 107 plakken en seinen met z’n lampen dat ik aan de kant moet 8)7

Wat mij betreft moeten ze eens wat minder op snelheid controleren en meer controleren op asociale weg gebruikers en van die mensen die hem er voor drukken ‘want jij rijd te hard’.

Die Duitsers houden zich wel strikt aan de regels en trappen op de rem als ze een zone inrijden maar snappen tenminste wel waar een spiegel voor bedoeld is. Als je daar 200+ rijd komt er zelden iemand opzij die levensmoe is.

Sowieso:
- Alchohol achter het stuur verbieden, meteen een jaar rij ontzegging.
- Beginnende bestuurders rijbewijs inleveren bij 20km/u te hard
- Boetes voor asociaal rijgedrag naar boven en snelheid naar beneden
- Mobiel apparaat achter het stuur belonen met 2 weken rij ontzegging
- Makkelijker EMG’s uitdelen
- Stoplichten niet rood-groen maar rood-oranje-groen
- rijden over een X belonen met 4 weken rijontzegging
- Krant/kaart lezen, opmaken of scheren (ja, meer dan eens gezien) achter het stuur: 2 weken lopen naar je werk

:+

Ja, ik rij (veel) te hard maar daar is relatief onschuldig dan die idioten die lekker met 103 opzij komen omdat ze bezig zijn met hun telefoon

[ Voor 41% gewijzigd door Toppe op 21-06-2022 11:35 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Martinus schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 11:15:
[...]

nou... ben blij dat die Arteon redelijk gemene leds heeft... knetter van de linksrijders.
Dat heeft zowel met snelheid als met veiligheid te maken. Een voorbeeld die ik maar al te vaak tegenkom, rij gewoon veel, dat mensen links blijven met knipperende en lawaai makende ambulance in de nek .. je hebt nondeju 3 spiegels, en 2 oren... en toch vertikken omdat links ofzo spannend is, en ja dat bord van 100.. je zou toch eens ff gasgeven voor een ambulance :F :F :F
Ambu’s Hulpdiensten gewoon voorzien van een fatsoenlijke dashcam en iedereen die ze onnodig ophoudt een waarschuwing per post opsturen. Tweede keer binnen 2 jaar:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/z0c8nWx1kFXRSk5cIqZTPPW2hB0=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/fES6sePaHPBsyPadjRd2iuku.jpg?f=user_large

Hulpdiensten rijden echt niet voor Jan kut met blauw/blauw…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Engineer Stewie
[...]

Laat hem gewoon in het midden rijden, dat stuurt die. Maar daarvoor geeft die toch geen melding, die drukt je gewoon weg om terug in het midden te rijden. Vind de lane keeping wel subliem, altijd goed gewerkt.

Nuja, als alles goed zit, is het laatste kwartaal van de Arteon reeds ingegaan. Hij is ondertussen bijna 4,5 jaar oud wat hem meteen de auto maakt die ik het langst gehad heb.
Rainesh schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 11:09:
Wat betreft de Arteon, als je de juiste camera en softwareversie hebt dan kan ik het ook aanpassen naar 60 sec :)
Ik heb 1 van de eerste Arteons denk ik. Hij is reeds einde lease, enkel is de nieuwe er nog niet :+

[ Voor 19% gewijzigd door Engineer Stewie op 21-06-2022 12:19 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Martinus
Toppe schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 11:22:
[...]

Wat mij betreft moeten ze eens wat minder op snelheid controleren en meer controleren op asociale weg gebruikers en van die mensen die hem er voor drukken ‘want jij rijd te hard’.

Die Duitsers houden zich wel strikt aan de regels en trappen op de rem als ze een zone inrijden maar snappen tenminste wel waar een spiegel voor bedoeld is. Als je daar 200+ rijd komt er zelden iemand opzij die levensmoe is.
id beide, hard rechtdoor is toch echt anders, dan die idioten die een appjes sturen... en als je ze er op wijst dat ze slingeren en gevaarlijk zijn... standaard DE vinger...

en ja, alleen die Nederlanders in Duitsland zijn gevaarlijk.... nog hartkloppingen van als ik er aan denk... reed dik 220+ gooit een Nederlander zn dikke Volvo en caravan voor de auto....
denk dat ik op 10 cm van de caravan dezelfde snelheid pas had...
om vervolgens DE vinger te geven, en vrouw en 2 kinderen in de auto.... nja was nog zo van de schrik dat ik niet eens kon reageren.

Ja, ik rij (veel) te hard maar daar is relatief onschuldig dan die idioten die lekker met 103 opzij komen omdat ze bezig zijn met hun telefoon
ja dat.. zo mee eens...

no comment

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Engineer Stewie
@Martinus Ik beschouw iedereen op de baan als onkundig. Ik rij zelf dus heel defensief in drukker verkeer.
Vroeger reed ik altijd wat aggressief, maar na veel close calls ben ik daarmee gestopt. Op korte afstanden (<100km) maakt het houden aan de limieten ook nagenoeg niets uit met hard rijden.

Wordt daar gewoon veel te oud voor om mij nog enigsinds op te jagen in het verkeer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• giovanni2903
tis heel simpel, als mensen besluiten 100 op de linkerbaan te rijden ga ik er wel rechts voorbij. de gehele a9 is hierin echt verschrikkelijk, overdag is dat 3 baans (want spitsstrook) en NIEMAND rijdt erop.. ze moeten is meer controleren op onnodig links rijden, politie is nergens te bekennen op de snelweg (hier). en inderdaad die figuren die savonds wanneer je 130 mag, vrachtwagen inhalen met 100 waardoor je vol op de rem moet mogen ze ook t rijbewijs van innemen.

[ Voor 7% gewijzigd door giovanni2903 op 22-06-2022 00:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Nu online
giovanni2903 schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 00:19:
tis heel simpel, als mensen besluiten 100 op de linkerbaan te rijden ga ik er wel rechts voorbij. de gehele a9 is hierin echt verschrikkelijk, overdag is dat 3 baans (want spitsstrook) en NIEMAND rijdt erop.. ze moeten is meer controleren op onnodig links rijden, politie is nergens te bekennen op de snelweg (hier). en inderdaad die figuren die savonds wanneer je 130 mag, vrachtwagen inhalen met 100 waardoor je vol op de rem moet mogen ze ook t rijbewijs van innemen.
Nou hier raak je een punt waar ik mij de laatste tijd óf meer aan erger als voorheen óf men doet het echt veel meer. Spitsstrook Apeldoorn-Arnhem net zo.... Dan ben ik de enige die op de rechterbaan zit op dat hele stuk en denk ik: Zien jullie die groene pijlen nou echt niet? Of kennen jullie de regels nou echt niet? En dan 90 rijden op de middenbaan, waarbij ik weer denk: Zie je nou echt niet dat je een onbstakel bent en een file veroorzaakt van auto's die naar de linkerbaan moeten? Vast toeval maar het zijn vaak ANWB-boomers in het zelfde trainingspak met fietsen achterop.

Zucht...

[ Voor 5% gewijzigd door Dennisdn op 22-06-2022 06:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Engineer Stewie schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 14:02:
Op korte afstanden (<100km) maakt het houden aan de limieten ook nagenoeg niets uit met hard rijden.
Dat hangt er vanaf hoeveel je te hard rijd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Dennisdn schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 06:48:
[...]

Nou hier raak je een punt waar ik mij de laatste tijd óf meer aan erger als voorheen óf men doet het echt veel meer. Spitsstrook Apeldoorn-Arnhem net zo.... Dan ben ik de enige die op de rechterbaan zit op dat hele stuk en denk ik: Zien jullie die groene pijlen nou echt niet? Of kennen jullie de regels nou echt niet? En dan 90 rijden op de middenbaan, waarbij ik weer denk: Zie je nou echt niet dat je een onbstakel bent en een file veroorzaakt van auto's die naar de linkerbaan moeten? Vast toeval maar het zijn vaak ANWB-boomers in het zelfde trainingspak met fietsen achterop.

Zucht...
Misschien weten die mensen, net zoals jij, het verschil niet tussen een rijbaan en een rijstrook. En ja, als je zoveel mogelijk rechts moet rijden op de rijbaan, dan maakt het natuurlijk helemaal niks uit op welke rijstrook je rijdt. 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
giovanni2903 schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 00:19:
Komt natuurlijk ook wel door de auto.
Het is gewoon makkelijk om op korte afstand meer snelheid te maken en er even 'snel' langs te gaan.

In een Kia Picanto met 65pk zal je het minder snel doen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Nu online
GerCor schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 08:55:
[...]

Misschien weten die mensen, net zoals jij, het verschil niet tussen een rijbaan en een rijstrook. En ja, als je zoveel mogelijk rechts moet rijden op de rijbaan, dan maakt het natuurlijk helemaal niks uit op welke rijstrook je rijdt. 😉
Bedoel je dat je bij een geopende spitsstrook niet rechts hoeft te rijden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Je rijdt in Nederland altijd op de rechter rijbaan. In GB rijden ze allemaal links.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
GerCor schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 09:55:
Je rijdt in Nederland altijd op de rechter rijbaan. In GB rijden ze allemaal links.
Als ik ga inhalen rij ik toch echt links ;) >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Famous schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 09:56:
[...]

Als ik ga inhalen rij ik toch echt links ;) >:)
Ja, maar wel op de rechter rijbaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Famous
GerCor schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 09:57:
[...]

Ja, maar wel op de rechter rijbaan.
Linkerrijstrook bekt ook niet lekker, linkerbaan wel :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Famous schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 10:02:
[...]

Ik heb het niet bedacht. Een snelweg bestaat uit 2 rijbanen. En een rijbaan bestaat dan uit meerdere rijstroken. Rijstrook 1 is de linker rijstrook. Dus, als de rijbaan 4 rijstroken bevat en je rijdt op de meest rechter rijstrook dan rij je op rijstrook 4. Zo heet dat nou eenmaal.

Neem even koffie. 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Famous schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 10:02:
[...]

En als ze opzij moeten is het ‘pleur op naar rechts’ ipv baan of strook :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Nu online
Wel heel toevallig, 1 minuut geleden op RTL7 😂

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-DDiaVyf4c8NRyEB4VPQd6bXUWE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4Bliu2Gykouj4VlaxAphApbe.jpg?f=fotoalbum_large

@GerCor maar ik weet dat je gelijk hebt hoor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DonJunior
  • Laatst online: 06:44
Guys echt? Kom op.. rijles 101 - theorie

Afbeeldingslocatie: http://jacob.beginnenmetrijles.nl/wp-content/uploads/2017/06/Wegen.jpg

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

DonJunior schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 11:29:
Guys echt? Kom op.. rijles 101 - theorie

[Afbeelding]
We weten ook wel officieel heet maar wat bekt lekkerder?

‘T zelfde als friet of patat

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DonJunior
  • Laatst online: 06:44
offtopic:
@Toppe Friet dus... precies.
Dat lijkt overigens een 'onder-vs-boven-de-rivieren' ding te zijn.
.. en terug on topic :o

*sowieso

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Net als stoplicht terwijl het verkeerslicht is ;) (het rode gedeelte in een verkeerslicht is het stoplicht)
Of knipperlicht vs richtingaanwijzer vs alarmlichten.
etc etc.

[ Voor 4% gewijzigd door Tylen op 22-06-2022 13:24 ]

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Tylen schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 13:23:
Net als stoplicht terwijl het verkeerslicht is ;) (het rode gedeelte in een verkeerslicht is het stoplicht)
Of knipperlicht vs richtingaanwijzer vs alarmlichten.
etc etc.
En die je de richtingaanwijzer aan of uit? :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

DonJunior schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 13:08:
offtopic:
@Toppe Friet dus... precies.
Dat lijkt overigens een 'onder-vs-boven-de-rivieren' ding te zijn.
.. en terug on topic :o
Jij gaat te veel met die Belgen om, nog even en je rijdt een Renault of Peugeot :')

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Toppe schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 13:33:
[...]

En die je de richtingaanwijzer aan of uit? :D
Ik doe ze aan, ze gaan vanzelf weer uit ;)

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
Famous schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 09:31:
[...]

Komt natuurlijk ook wel door de auto.
Het is gewoon makkelijk om op korte afstand meer snelheid te maken en er even 'snel' langs te gaan.

In een Kia Picanto met 65pk zal je het minder snel doen :P
Zowel in mn 1.4 deed ik t (190pk) als nu in mn gti met 280 pk oid. Maar ook mn trage slak caddy met 75pk doe ik t mee. Links gaan mensen die slakken van t midden inhalen met 100-105 en rechts kan ik er gwn voorbij met 110-115. Aangezien ze toch niet controleren ben ik niet zo bang voor een boete oid. Tis gewoon vervelend dat het uberhaupt zo moet 😅

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinus
Dennisdn schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 06:48:
[...]

Zucht...
Wat een collega en mij als conclusie is opgevallen, mensen (thuisblijvers/thuiswerkers/bang voor types/etc) kunnen een stuk slechter autorijden na de corona periode. Net of ze regels verleerd zijn, en de drukte nu als bedreigend zien.

Heb zelf ervaren door een schouder-complicatie (sleutelbeen uit de kom/tossy), mocht 5 week niet autorijden, dat je toch ff anders in de auto zit. Ff weer "schakelen", kan me voorstellen dat als je vele maanden minder rijd, ofwel niet alleen naar de appie en terug, dat je dan de grote snelweg toch ff andere koek is.

no comment

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Naafkap
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 21-09 19:09
Ach ja, de vlotte rijders vinden altijd van zichzelf en van elkaar dat ze zo goed kunnen rijden. Toch zijn deze jongens vaak betrokken bij een ongeval en overschatten ze zichzelf.

Begrijp me niet verkeerd, het is af en toe best leuk om sportief te rijden, maar afgeven op mensen die met 105 een vrachtwagen inhalen overdag terwijl je zelf illegaal met 130 komt aanblazen is een beetje flauwekul natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
Naafkap schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 09:39:
Ach ja, de vlotte rijders vinden altijd van zichzelf en van elkaar dat ze zo goed kunnen rijden. Toch zijn deze jongens vaak betrokken bij een ongeval en overschatten ze zichzelf.

Begrijp me niet verkeerd, het is af en toe best leuk om sportief te rijden, maar afgeven op mensen die met 105 een vrachtwagen inhalen overdag terwijl je zelf illegaal met 130 komt aanblazen is een beetje flauwekul natuurlijk.
Als je zie dat iemand sneller rijdt kan jij toch even gas los laten en daarna naar links?.
Nu moet iemand afremmen omdat hij/zij er perse voor wilt op het laatste moment.

105 is overigens een prima snelheid, praktijk is vaak alleen 95 op de teller en dan langzaam voorbij kruipen.
Gelukkig gaan die mensen wel redelijk snel naar rechts, linksplakkers zijn helemaal irritante mensen.

Zelf rij ik eigenlijk altijd 110 op de ACC, prima snelheid en is niet "blazen".

/rant :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Wees blij dat er mensen zijn die te hard rijden. Met 6.641.936 snelheidsovertredingen in 2021 en met een gemiddelde van €63,60 praat je toch over een aanzienlijk bedrag. Als iedereen zich aan de snelheid gaat houden dan moeten ze die gemiste inkomsten wel op een andere manier compenseren :9

Te hard rijden is een spelletje. Wordt je gepakt moet je lachend betalen en weer door. Iedereen die er over klaagt had niet te hard moeten rijden.

En wat betreft inhalen, het gaat er niet om of ik wel of niet te hard rij. Laten we voorop stellen dat 80% van de weg gebruikers die hem met 105 op de linkerbaan knalt dit ook ná 19:00 doet. Nee, het gaat er om dan die gebruikers niet goed kunnen anticiperen.

Over het algemeen genomen en die brake-test gaten niet mee genomen zijn de mensen die consequent te hard rijden beter in staat te anticiperen op dan de andere weggebruikers.

[ Voor 27% gewijzigd door Toppe op 23-06-2022 10:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
@Toppe Met 2.4 Miljoen overtredingen tijdens de eerste 4 maanden zijn we dit jaar ook weer 'goed op weg' ;)

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Will_M schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 10:49:
@Toppe Met 2.4 Miljoen overtredingen tijdens de eerste 4 maanden zijn we dit jaar ook weer 'goed snel op weg' ;)
Waarvan 1.981.082 snelheidsovertredingen ;) ja, we blijven sponsoren :D

*FTFY

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-09 23:44

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Mee eens. Ik rij ook wel eens te hard, maar hou er dan altijd rekening mee dat een ander mijn snelheid niet goed zal/kan inschatten. Ik begrijp namelijk prima dat iemand niet verwacht dat ik 140 rijdt waar 100 is toegestaan. Ik ga daar ook niet moeilijk over doen: even remmen, geduld bewaren en daarna weer verder. Er zijn veel ergere dingen in het leven, en ik heb weinig te klagen.

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

BeQuietAndDrive schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 11:17:
[...]

Mee eens. Ik rij ook wel eens te hard, maar hou er dan altijd rekening mee dat een ander mijn snelheid niet goed zal/kan inschatten. Ik begrijp namelijk prima dat iemand niet verwacht dat ik 140 rijdt waar 100 is toegestaan. Ik ga daar ook niet moeilijk over doen: even remmen, geduld bewaren en daarna weer verder. Er zijn veel ergere dingen in het leven, en ik heb weinig te klagen.
Het wordt pas gevaarlijk als mensen hem op ‘t laatste moment er voor gooien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SkiFan
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08:45
Toppe schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 11:02:
[...]

Waarvan 1.981.082 snelheidsovertredingen ;) ja, we blijven sponsoren :D

*FTFY
En laten we eerlijk zijn, met die zeurneuzerige 100 km/uur is een dergelijk aantal niet heel vreemd.

Jurist in zijn vrije tijd, IT'er van beroep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

SkiFan schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 11:29:
[...]

En laten we eerlijk zijn, met die zeurneuzerige 100 km/uur is een dergelijk aantal niet heel vreemd.
Ach. Mogen we 130 dan rijden we 140 en als we 100 mogen dan rijden we 120 :D

Ben blij dat ik ACC heb :+

[ Voor 4% gewijzigd door Toppe op 23-06-2022 11:31 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-09 23:44

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Toppe schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 11:24:
[...]

Het wordt pas gevaarlijk als mensen hem op ‘t laatste moment er voor gooien.
Ja ok, maar dan nog, iedereen maakt wel eens een foutje. En misschien is het voor mij makkelijker, omdat ik ver van de randstad af woon. Het is hier toch net ff anders allemaal, denk ik.

Alleen bumperklevers terwijl ik zelf achter langzamere auto's zit, of niet opzij kan om andere redenen, daar erger ik me wel aan. Je brengt mij en mijn inzittenden onnodig in gevaar, daar kan ik slecht bij. Ik ga dan altijd net ff iets minder snel rijden, flauw misschien maar het is niet anders,,. Of hier op een lange provinciale 80-weg: als je 100+ wilt, ga me dan voorbij. Inhalen mag daar niet, maar ja: 100 rijden ook niet, en bumperkleven ook niet, dus waar ligt die grens...

Als ik met de VW onderweg ben is het wel een stuk relaxter, die heeft ACC, dat regelt zichzelf allemaal :)

[ Voor 43% gewijzigd door BeQuietAndDrive op 23-06-2022 11:38 ]

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

BeQuietAndDrive schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 11:34:
[...]

Ja ok, maar dan nog, iedereen maakt wel eens een foutje. En misschien is het voor mij makkelijker, omdat ik ver van de randstad af woon. Het is hier toch net ff anders allemaal, denk ik.

Alleen bumperklevers terwijl ik zelf achter langzamere auto's zit, of niet opzij kan om andere redenen, daar erger ik me wel aan. Je brengt mij en mijn inzittenden onnodig in gevaar, daar kan ik slecht bij. Ik ga dan altijd net ff iets minder snel rijden, flauw misschien maar het is niet anders,,. Of hier op een lange provinciale 80-weg: als je 100+ wilt, ga me dan voorbij. Inhalen mag daar niet, maar ja: 100 rijden ook niet, en bumperkleven ook niet, dus waar ligt die grens...

Als ik met de VW onderweg ben is het wel een stuk relaxter, die heeft ACC, dat regelt zichzelf allemaal :)
Herkenbaar van de locatie. Hier in het noorden is het ook allemaal wat relaxter. Met regelmaat komen we nog in Almere en daar probeer ik zoveel mogelijk vrouwlief te laten rijden, wordt er agressief en ga schelden als een bootwerker :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
Toppe schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 11:31:
[...]

Ach. Mogen we 130 dan rijden we 140 en als we 100 mogen dan rijden we 120 :D

Ben blij dat ik ACC heb :+
Het wordt waarschijnlijk ook in de avond/nacht gewoon '100Km/h' dus dan is dat ook weer duidelijk....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Famous
Will_M schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 11:52:
[...]

Het wordt waarschijnlijk ook in de avond/nacht gewoon '100Km/h' dus dan is dat ook weer duidelijk....
Al maken ze er 80 van.. ik vind het gewoon fijn om net iets harder te rijden dan de rest.
Niet met 40+ om iedereen voor te blijven maar wel met 10km harder ofzo.

Maar 80 zullen ze er hopelijk niet van maken, dan pakken nog meer mensen het mobieltje tijdens het rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Famous schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 12:28:
[...]

Al maken ze er 80 van.. ik vind het gewoon fijn om net iets harder te rijden dan de rest.
Niet met 40+ om iedereen voor te blijven maar wel met 10km harder ofzo.

Maar 80 zullen ze er hopelijk niet van maken, dan pakken nog meer mensen het mobieltje tijdens het rijden.
80 op de snelwegen is voor niemand goed, alle voertuigen rijden dan de zelfde maximum snelheid wat betekend dat je weer heel veel personenwagens tussen de vrachtwagens krijgt. Dat is geen wenselijke situatie en levert, uiteindelijk, maar ongevallen op.

Hulpdiensten mogen wettelijk gezien 40km/u harder rijden dan het overige verkeer met hun signalering aan. Politie mag 20km/u harder omdat ze de dan beter hun werk kunnen uitvoeren en niet constant in de buurt zitten van de zelfde auto’s

Terug gaan naar 80 betekend maximaal 120 waar ze nu anders 140 mogen en na 19:00 zelfs 170. Die 50km/u merken ze echt wel in de aanrijdtijd.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• EvoII
Heb ook een gruwelijke hekel aan bumperklevers! Had er net weer eentje voor me.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Nu online
BeQuietAndDrive schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 11:34:
[...]
k ga dan altijd net ff iets minder snel rijden, flauw misschien maar het is niet anders
Ik doe dat precies zo en wonderbaarlijk vaak begrijpt men dan wat de bedoeling is zónder dat er onenigheid is ontstaan. Om het te belonen weer een extra dotje gas als ze afstand houden. Zo ook vaak als ze willen inhalen en hem dan uit laten lopen op je bumper omdat ze zelf nog ingehaald worden. Een remtest doe ik niet meer maar even het gas loslaten wil dan nog wel eens gebeuren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
EvoII schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 13:02:
Heb ook een gruwelijke hekel aan bumperklevers! Had er net weer eentje voor me.
Ook altijd leuk hè: Van die mensen welke je eerst héél langzaam inhalen en dan vervolgens hooguit twee meter vóór je weer terug naar rechts gaan ..... ACC trapt de rem dan weer even fel in waarbij ook de remlichten gaan branden met als gevolg dat er áchter je weer een spookfile aan het ontstaan gaat 8)7 :?

Of mensen die je in aan het halen gaat op de ACC welke vervolgens gas bij gaan geven zodat je er niet aan voorbij komt zonder zelf ook gas bij te gaan geven... Ga je er weer achter rijden dan gaan ze weer van het gas áf :X

Voor mij zijn alle Kilometers welke ik tijdens werktijd maak, dus ook woon-werk verkeer, gewoon facturabel... Heeft voor mij dan ook geen enkel nut om in de baas z'n tijd té hard te gaan rijden.

[ Voor 31% gewijzigd door Will_M op 23-06-2022 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinus
wat een onzin, gaan we werkelijk naar 100... altijd?

no comment

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
Martinus schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 13:30:
wat een onzin, gaAN we werkelijk naar 100... altijd?
https://www.autoweek.nl/a...ok-s-avonds-naar-100-km-h

ALLES!!! voor het milieu, hé :o

[ Voor 8% gewijzigd door Will_M op 23-06-2022 13:34 ]

Pagina: 1 ... 89 ... 140 Laatste