Toon posts:

Hét grote Volkswagen Topic - Deel 5 Vorige deelOverzicht

Pagina: 1 ... 6 ... 105 Laatste
Acties:

• ThaddeusX
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 09-11-2021
Famous schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 12:54:
[...]

Prima auto, ziet er aan de binnenzijde ook goed uit :Y
Vind hem ook goed rijden alleen het missen van het motorgeluid is toch een dingetje imo. Je hoort dan natuurlijk de rest van de auto goed.

Actieradius op een volle accu is ook zeker te doen!
Achja zolang ik geen ferrari rijd heb ik geen motor geluid nodig hehe :) dan heb ik liever de stilte.

Volle accu is te doen? Dat is het enige waar ik me zorgen om maakte.

Ik begreep dat je met een volle accu max 180 tot 200 km uit kan halen.

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 18:08
ThaddeusX schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 13:08:
[...]

Achja zolang ik geen ferrari rijd heb ik geen motor geluid nodig hehe :) dan heb ik liever de stilte.

Ja en dan moet je al achter een vrachtwagen plakken haha. Maargoed als je nooit lang rijdt kan het prima

• ThaddeusX
Scrtz schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 13:11:
[...]

Ja en dan moet je al achter een vrachtwagen plakken haha. Maargoed als je nooit lang rijdt kan het prima
Ik rijd hooguit 60km op een dag. Dus is zeker te doen.

2 of 3 keer per jaar ga ik alleen naar de andere kan van NL (220km enkeltje). Dat word ff uitrusten onderweg hehe >:)

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 24-03 17:45
[...]

Het is inderdaad geen Tesla nee :P
Maar 60km ga je makkelijk redden!

Die stilte die krijg je niet.
Je krijgt er plaatsvervangend geluid voor, al is het niet zo hard natuurlijk.

Maar je banden hoor je aanzienlijk beter, een kraakje of de schokbreker of wat dan ook ga je horen.

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

• ThaddeusX
Famous schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 13:15:
[...]

Het is inderdaad geen Tesla nee :P
Maar 60km ga je makkelijk redden!

Die stilte die krijg je niet.
Je krijgt er plaatsvervangend geluid voor, al is het niet zo hard natuurlijk.

Maar je banden hoor je aanzienlijk beter, een kraakje of de schokbreker of wat dan ook ga je horen.
Ik heb niet eens proef gereden in zo een ding.

Heb nooit een automaat of elektrisch gereden. Dat gaat spannend worden >:)

Mijn huidige auto heb ik ook meteen ge'leased zonder proefrit. Zolang het maar een upgrade is zal het wel goed zijn haha

• TrueGamer
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 24-03 12:36
Famous schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 12:35:
[...]

Mijn broertje rijdt hem, is er tevreden mee.
Voor mij blijft het ongewennig :9

* Famous rijdt op een drukke N-weg, staat in de file met vooral stilstaand verkeer.
Na ongeveer 25 minuten neem ik de afslag en sta bij het stoplicht stil

En dan bedenkt de navigatie opeens, HE, die N325 is druk, verkeershinder.
Ja bedankt, ongeveer een half uur te laat. Fijn dat dat nog steeds niet goed werkt :+
Laat me raden toevallig vanuit omgeving Dieren gisteren? ;)

• Famous
TrueGamer schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 13:38:
[...]

Laat me raden toevallig vanuit omgeving Dieren gisteren? ;)
Neen, Bemmel -> Arnhem :)
Maandag was het ook al zo ontzettend druk (normaal is het stukje N325 die ik mee pak 10 minuten, maandag 50 :o )

• slooffmaster
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 17:49
Cubix schreef op zondag 27 oktober 2019 @ 15:17:
Iemand een idee of dit normaal is?

[Afbeelding]
Ik doel voornamelijk op dat de twee rijtjes plaklood niet bij elkaar in de buurt zitten...
Een band/velg combinatie kan statische (dit veroorzaakt een verticaal "stuiterend" effect) en dynamische (dit veroorzaakt een heen en weer trillend stuur) onbalans hebben.

Ter compensatie kan het hierdoor soms nodig zijn het lood te verdelen over binnen en buitenzijde van de velg.

• Twan V
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22-03 14:55

Twan V

...en er stralend uitzien

Dennisdn schreef op zondag 27 oktober 2019 @ 16:59:
[...]

Als ze hem willen hebben nemen ze hem echt wel mee...
Ik snap dat een Clubsport of een R interessant is voor boefjes om te 'lenen', maar hoe zit het met andere types? De Golf staat hoog in de jatistieken, maar ik vind het lastig om te vinden hoe de getallen zijn per bouwjaar/type.

Bij mij staat binnenkort (hopelijk) een Golf 7 Variant R-Line voor de deur (daarom lurk ik al een tijdje mee). Keyless entry lijkt me erg handig, maar niet ten koste van diefstal :X

Blaat het niet dan schaadt het niet...
Reflex Discoshow - Het beste wat je bruiloft kan overkomen

• Famous
Twan V schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 14:24:
[...]

Ik snap dat een Clubsport of een R interessant is voor boefjes om te 'lenen', maar hoe zit het met andere types? De Golf staat hoog in de jatistieken, maar ik vind het lastig om te vinden hoe de getallen zijn per bouwjaar/type.

Bij mij staat binnenkort (hopelijk) een Golf 7 Variant R-Line voor de deur (daarom lurk ik al een tijdje mee). Keyless entry lijkt me erg handig, maar niet ten koste van diefstal :X
Alles is interessant.
Of ze jatten de koplampen, of de airbags, of.. daar heb je er ook aanzienlijk meer van dus het verkopen van een los onderdeel valt niet op.

Als jij een interieur van een R/GTI/Clubsport verkoopt valt het al meer op natuurlijk.
Zeker als je ook nog de koplampen, velgen, uitlaat en motorblok ook verkoopt :+

• Vissa66
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 03-03 18:54
[...]

Tijdens de winter nog wel iets minder. Dan moet je niet veel meer dan +-75km enkele reis hoeven te doen, anders haal je het niet. :P

• ThaddeusX
Vissa66 schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 15:31:
[...]

Tijdens de winter nog wel iets minder. Dan moet je niet veel meer dan +-75km enkele reis hoeven te doen, anders haal je het niet. :P
Dat is wel best karig ja :D :D

Maar goed...ik rijd straks wel voor goedkoop in een dikke VW Golf O-)

Als ik een dikke Mercedes/BMW voor goedkoop kan tekenen had ik dat ook wel gedaan. Ookal zou het een actieradius van 100km hebben hahaha >:)

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Nu online

GerCor

Zonder dallen geen pieken

Viel me direct op aan de GTI van @Vissa66 ...... spacers. 15 voor, 20 achter. Hmm, wordt mijn volgende retrofit denk ik.

Me.

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 17:59
Twan V schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 14:24:
[...]

Keyless entry lijkt me erg handig, maar niet ten koste van diefstal :X
Toevallig vandaag nog in het nieuws... auto van Nicky Romero volledig gestript voor de deur afgelopen nacht terwijl iedereen thuis was... maar ja, keyless.....
https://www.telegraaf.nl/...-nicky-romero-leeggeroofd

[Voor 10% gewijzigd door Dennisdn op 30-10-2019 17:40]

• Vissa66
GerCor schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 17:33:
Viel me direct op aan de GTI van @Vissa66 ...... spacers. 15 voor, 20 achter. Hmm, wordt mijn volgende retrofit denk ik.
Staat idd echt 10x beter! 8)

https://www.ebay.co.uk/it...ad-4937-a0d1-90a244d4f46b

https://www.ebay.co.uk/it...b5-472c-8b7b-0d812ba32293

[Voor 34% gewijzigd door Vissa66 op 30-10-2019 18:04]

• Dennisdn
Famous schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 14:31:
[...]

Alles is interessant.
Of ze jatten de koplampen, of de airbags, of.. daar heb je er ook aanzienlijk meer van dus het verkopen van een los onderdeel valt niet op.

Als jij een interieur van een R/GTI/Clubsport verkoopt valt het al meer op natuurlijk.
Zeker als je ook nog de koplampen, velgen, uitlaat en motorblok ook verkoopt :+
Ik denk eigenlijk niet dat het meerendeel zo verkocht wordt. Ik rij dagelijks een paar keer langs het RDW-station in Arnhem. Dichtste bij Duitsland en dus dagelijks vele Duitse opgekochte verzekeringswrakken van recente automodellen. Ik denk dat de meeste er gewoon een donor bij zoeken op bestelling.

De rest gaat naar de groothandel in het buitenland.

[Voor 3% gewijzigd door Dennisdn op 30-10-2019 18:35]

• Famous
Het gebeurd genoeg, spijtig.

Schadebak uit Duitsland en dan hier een donor oppikken gebeurd uiteraard ook. En dan heeft RDW het tegenwoordig nog makkelijker gemaakt ook.. je kan eindelijk een afspraak maken ipv first come first serve.

Daarbij verkopen Duitsers graag voor de export gezien ze best streng zijn ivm oplossing/garantie verlenen bij problemen bij 2ehansjes.
Risky business maar blijkbaar loont het goed als je soms garages opgerold ziet worden met 20+ gestolen wagens :'(

• Dennisdn
Grappig, ik vroeg me al een tijd af waarom er niet elke ochtend meer een hele zooi autoambulances staat te wachten voor het hek open gaat. Alleen op vrijdag zie je het nog wel.

• Dennisdn
Vet irritant.... De CarNet/WeConnect ligt er nu al 24u uit. Dan merk je pas hoe handig het is om alle bestemmingen vanuit huis naar de auto te schieten :(

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:30

Croga

The Unreasonable Man

Dennisdn schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 08:07:
Vet irritant.... De CarNet/WeConnect ligt er nu al 24u uit. Dan merk je pas hoe handig het is om alle bestemmingen vanuit huis naar de auto te schieten :(
Bij mij ligt ie er al bijna een week uit. Dat betekend dus ook dat ik m'n verwarming niet aan kan zetten wat weer betekend dat ik moet krabben....

Maar ja, we zijn het ondertussen redelijk gewend. Op dit moment is mijn score ongeveer 20%. 20% van de tijd dat ik het wil gebruiken is het niet beschikbaar.

• RomeoJ
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

RomeoJ

Matched: (.*)

Heeft iemand iets aan onderstaand kabeltje voor een iPhone? Komt van mijn VW Passat 2013 welke ik niet meer in bezit heb. Als niemand er iets mee kan dan gaat het de prullenbak in.

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

• Goldman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 24-03 14:50
Nieuwe achterlampen zijn ingebouwd, ik vind het veel netter er uit zijn, het zijn de lampen met dynamisch knipper.

Lampjes
https://tweakers.net/ext/f/96IB6mvpYn5ekunF9oJxDicy/thumb.jpghttps://tweakers.net/ext/f/C6cEoQLAy7alG0xnwCWLvAvk/thumb.jpghttps://tweakers.net/ext/f/gHiicab45UMC7XgQ0t35sSBE/thumb.jpg
https://tweakers.net/ext/f/2rfeV2kvEdyph06JXoydWRUz/thumb.jpghttps://tweakers.net/ext/f/GkWdKPgpXq9lAJwc9CopKixW/thumb.jpg

Tjaaaaa...c[_] <- een lege care cup! - D3 Profile

• GerCor
  • Nu online

GerCor

Goldman schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 10:54:
Nieuwe achterlampen zijn ingebouwd, ik vind het veel netter er uit zijn, het zijn de lampen met dynamisch knipper.

Lampjes
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
[Afbeelding][Afbeelding]
OEM? Waar heb je ze gekocht en wat kosten ze (tegenwoordig)?

Me.

• boschaj
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 24-03 16:39
Croga schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 09:33:
[...]

Bij mij ligt ie er al bijna een week uit. Dat betekend dus ook dat ik m'n verwarming niet aan kan zetten wat weer betekend dat ik moet krabben....

Maar ja, we zijn het ondertussen redelijk gewend. Op dit moment is mijn score ongeveer 20%. 20% van de tijd dat ik het wil gebruiken is het niet beschikbaar.
Hier zelfde problemen, heb net een nieuwe e-Golf en frustreerde me al dat het niet werkte. (stond in de ochtend bij een ½ geladen koude e-golf)
Even gebeld met VW, probleem is er al sinds maandag en er is nog geen indicatie wanneer het is opgelost....

• Pannekoek81
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 18:41

Lampjes
[Afbeelding][Afbeelding]
Zijn ook netter/mooier. Helemaal eens. Maar je hebt een R-Line zie ik dat goed? Daar zitten ze toch standaard in? Tenminste bij mij wel :?

• Vissa66
GerCor schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 11:00:
[...]

Wat voor jou Ger! 8)

• GerCor
  • Nu online

GerCor

Yep. Zit er wel aan te denken inderdaad. Ik heb al prijzen gezien van € 500. Bij VW kosten de achterlichten die ik nu heb € 839

Edit
Ook nog aanvullende informatie op de site van Volkswagen: Let op: Niet voorzien van geanimeerde richtingaanwijzer. Auto's van voor de facelift kunnen niet voorzien worden van de LED achterlichten met geanimeerde richtingaanwijzer

Lijkt mij onzin.

[Voor 33% gewijzigd door GerCor op 31-10-2019 11:38]

Me.

• Vissa66
Dat is inderdaad onzin. Zolang de juiste bekabeling erbij zit werkt het prima. Kijk maar naar mijne. :P

• Dennisdn
Croga schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 09:33:
[...]

Ah het kan inderdaad een stuk langer zijn al, maar hij heeft een paar weken op Schiphol gestaan en merkte het dus nu pas. Dan is het nog erger dan ik dacht. Bijna gênant om zo lang uit de lucht te zijn.

[Voor 6% gewijzigd door Dennisdn op 31-10-2019 11:47]

• Famous
Is onzin, ik heb in het vorige topic al eens een post gemaakt dat een bedrijfje in Alblasserdam dit meerder keren heeft ingebouwd mét dynamic.

Lampjes
[Afbeelding][Afbeelding]
Erg mooi, complimenten!

• GerCor
  • Nu online

GerCor

Famous schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 14:14:
Is onzin, ik heb in het vorige topic al eens een post gemaakt dat een bedrijfje in Alblasserdam dit meerder keren heeft ingebouwd mét dynamic.
Ik weet dat het onzin is maar kan misschien zo gelezen worden dat je hiervoor niet bij VW garages terecht kunt. Vissa66 heeft het zelf gedaan. Alleen even de hulp ingeroepen van Rainesh voor het coderen.

Me.

• Furr_xL
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 08-11-2022

Furr_xL

Get mad, then get over it.

Lampjes
[Afbeelding][Afbeelding]
Dit ziet er inderdaad heel erg mooi uit! Veel plezier ermee. Het is zo jammer dat je je zelf niet ermee kan zien rondrijden.. :+ :+

Even offtopic; what's up with the similar avatars zoals bij boschaj en Pannekoek81 bijvoorbeeld? :/

"Don't let the fear of losing be greater than the excitement of winning."

• Famous
Als mensen er zelf geen ingesteld hebben krijgen ze zulke toegewezen :+

• MeltedForest
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 22-03 12:32
Kudo's voor de Helix sub en de achterlichten hierboven! Ik zal het zelf nooit doen.. andere prioriteiten voor mijn geld.
Furr_xL schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 14:37:
[...]
Even offtopic; what's up with the similar avatars zoals bij boschaj en Pannekoek81 bijvoorbeeld? :/
Identicons, zo kan je gebruikers zonder avatar toch nog een beetje van elkaar onderscheiden, want ze krijgen allemaal een 'uniek' plaatje. Zie plan: Werkervaring, opleidingen en Identicons - Development-iteratie #167

[Voor 10% gewijzigd door MeltedForest op 31-10-2019 15:12]

• Dennisdn
Het valt mij al een paar dagen op onder de nieuwstopics inderdaad. Nooit opgevallen dat zoveel geen avatar hadden :)

Carnet/WeConnect lijkt hier weer online te zijn...

[Voor 6% gewijzigd door Dennisdn op 31-10-2019 16:29]

• dollyking
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 23-03 12:50

dollyking

duck tape

RomeoJ schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 09:34:
Heeft iemand iets aan onderstaand kabeltje voor een iPhone? Komt van mijn VW Passat 2013 welke ik niet meer in bezit heb. Als niemand er iets mee kan dan gaat het de prullenbak in.

[Afbeelding]
Ik graag, stuur even een pm waar ik het kan ophalen

• Antera
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10:29

Antera

VCDS/obd11 en Odis coderingen

GerCor schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 11:00:
[...]

Kan ze aanbieden incl de montage en de juiste modules en coderen voor € 729

Dan krijg je de facelift achterlampen incl dynamic knipperlicht.

Wil je het liever zelf doen dan kan ik ze je ook los aanbieden.

[Voor 11% gewijzigd door Antera op 31-10-2019 17:24]

Seat Leon KL 2020 en Skoda Octavia RS 2001. www.vcds-coding.nl

• GerCor
  • Nu online

GerCor

Antera schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 17:23:
[...]

Kan ze aanbieden incl de montage en de juiste modules en coderen voor € 729

Dan krijg je de facelift achterlampen incl dynamic knipperlicht.

Wil je het liever zelf doen dan kan ik ze je ook los aanbieden.
Denk ik nog even over na.

Me.

• AMARONE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 13:56
Als je bij de e golf het assistent plus pakket neemt, krijg je dan ook die luxere led voor en achterverlichting?

Überhaupt veel verschil tussen brochures en het stel samen gebeuren online, apart?

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
AMARONE schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 19:46:
Als je bij de e golf het assistent plus pakket neemt, krijg je dan ook die luxere led voor en achterverlichting?

Überhaupt veel verschil tussen brochures en het stel samen gebeuren online, apart?
En dan heb je met een E-Golf waarschijnlijk ook nog te maken met een Lease Maatschappij van je werkgever welke er een 'eigen' sausje over aan het gieten gaat?

Weinig particulieren welke zo'n auto nú al privé aan (durven te) gaan schaffen 8)

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• RomeoJ
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

RomeoJ

Matched: (.*)

dollyking schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 16:38:
[...]

Ik graag, stuur even een pm waar ik het kan ophalen
Helaas, er was iemand anders eerder met een PM @dollyking. Excuus.

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

• Antera

Antera

AMARONE schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 19:46:

Led standaard maar de dynamic meen ik niet standaard als je dat bedoeld

• Padje87
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 18:30
Liep er ook al bijna een week tegenaan dat Car-net niet werkte. Vanavond connecte de auto dan weer eindelijk met de telefoon. Lijkt voor mij dus opgelost. Je mist het dan wel gelijk de live file info als het niet werkt.

4800Wp - 225° ZW - 12°

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18:59
Padje87 schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 21:01:
Liep er ook al bijna een week tegenaan dat Car-net niet werkte. Vanavond connecte de auto dan weer eindelijk met de telefoon. Lijkt voor mij dus opgelost. Je mist het dan wel gelijk de live file info als het niet werkt.
Waren wat grote issues mee, bij Audi werkte het ook niet.

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

• AMARONE
Antera schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 20:26:
[...]

Led standaard maar de dynamic meen ik niet standaard als je dat bedoeld
Bij het assistent pakket, volgt automatisch dit:
Koplampverlichting LED Plus ( alleen voor Lane Assist met Active Light Assist)

Ik bedoel dus deze achterlichten, aan de voorkant krijg je dan die knappe dynamische verlichting, maar achter is onduidelijk voor mij, weet iemand dat?

[Voor 17% gewijzigd door AMARONE op 01-11-2019 07:49]

• GerCor
  • Nu online

GerCor

AMARONE schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 07:47:
[...]

Bij het assistent pakket, volgt automatisch dit:
Koplampverlichting LED Plus ( alleen voor Lane Assist met Active Light Assist)

Ik bedoel dus deze achterlichten, aan de voorkant krijg je dan die knappe dynamische verlichting, maar achter is onduidelijk voor mij, weet iemand dat?

[Afbeelding]
Ja hoor, dat weten wij wel. De foto is van dynamische achterlichten.

Koplampen: Dynamic Light Assist/Active Light Assist/Cornering Lights.
Met DLA schakelt het grootlicht automatisch aan (grootlichtassistent) en uit bij tegenliggers of schakelt het grootlicht uit waar de tegenligger rijdt en de rest van de lichtbundel blijft aan. Of, als je de bocht ingaat, gaat er extra verlichting aan.

[Voor 21% gewijzigd door GerCor op 01-11-2019 08:17]

Me.

• AMARONE
GerCor schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 08:05:
[...]

Ja hoor, dat weten wij wel. De foto is van dynamische achterlichten.

Koplampen: Dynamic Light Assist/Active Light Assist/Cornering Lights.
Met DLA schakelt het grootlicht automatisch aan (grootlichtassistent) en uit bij tegenliggers of schakelt het grootlicht uit waar de tegenligger rijdt en de rest van de lichtbundel blijft aan. Of, als je de bocht ingaat, gaat er extra verlichting aan.
Dank, maar die achterlichten staan nergens als optie?

• GerCor
  • Nu online

GerCor

AMARONE schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 08:19:
[...]

Dank, maar die achterlichten staan nergens als optie?
Snel even gekeken bij de Golf Highline en daar staan ze toch duidelijk genoemd:

Me.

• AMARONE
GerCor schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 08:23:
[...]

[Afbeelding]
Klopt, maar bij de Egolf zie ik weinig staan. Misschien dat bij die 2019/2020 versie het niet meer mogelijk is dus?

• Tarin
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18:44

Tarin

Just plain weird.

GerCor schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 08:23:
[...]

[Afbeelding]
Ik dacht even 'prut, vinkje vergeten', maar deze optie is niet beschikbaar voor de Variant; en is standaard op de Alltrack. Wat natuurlijk technisch complete onzin is, maar verkooptechnisch een argument is voor de Alltrack te gaan?

Maar goed, zoals een wijs man hier al zei: je ziet er zelf toch niks van :P. Ik ben blij met m'n LED koplampen, die geven lekker veel en mooi wit licht.

Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN

• AMARONE
Tarin schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 09:35:
[...]

Ik dacht even 'prut, vinkje vergeten', maar deze optie is niet beschikbaar voor de Variant; alleen voor de Alltrack. Wat natuurlijk technisch complete onzin is, maar verkooptechnisch een argument is voor de Alltrack te gaan?

Maar goed, zoals een wijs man hier al zei: je ziet er zelf toch niks van :P. Ik ben blij met m'n LED koplampen, die geven lekker veel en mooi wit licht.
Klopt ook wel weer ja. Zag gisteren een E-golf voorbij rijden met die led verlichting. Het is inderdaad prachtig en het maakt de auto een stuk moderner, daarnaast voor de bestuurder zelf lijkt het mij heerlijk.

• GerCor
  • Nu online

GerCor

Tarin schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 09:35:
[...]

Ik dacht even 'prut, vinkje vergeten', maar deze optie is niet beschikbaar voor de Variant; en is standaard op de Alltrack. Wat natuurlijk technisch complete onzin is, maar verkooptechnisch een argument is voor de Alltrack te gaan?

Zelfs ietsje paars.... vind ik ook prachtig. Kom je ze van een afstand tegen, dan is het licht paars. Komen ze dichterbij, wordt het wit.

Ik heb die dynamische achterlichten nog nooit op een Variant gezien.

Me.

• Famous
Wel fijn dat inmiddels de symbolen op de knoppen vast staan, oh wacht :+
Gelukkig kan het volume via het stuur aangepast worden #irritatie

* Famous snapt niet dat ze dit nog steeds niet goed hebben :'(

• GerCor
  • Nu online

GerCor

Famous schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 10:57:
Wel fijn dat inmiddels de symbolen op de knoppen vast staan, oh wacht :+
Gelukkig kan het volume via het stuur aangepast worden #irritatie

[Afbeelding]

* Famous snapt niet dat ze dit nog steeds niet goed hebben :'(
Lijkt mij een retrofit. Stickertje van een paar eurocent. :9

Me.

• Famous
Ze moeten het logo gewoon statisch (recht) maken en enkel de ring laten draaien.
Persoonlijk vind ik dit echt een designflaw welke er al jaren in zit.

• Furr_xL
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 08-11-2022

Furr_xL

Get mad, then get over it.

Ik snap je helemaal Famous.. *triggered*

"Don't let the fear of losing be greater than the excitement of winning."

• yamahabest
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 24-03 15:57
Daarom laten ze de knop weg op de Discover Pro ;)

• GerCor
  • Nu online

GerCor

Famous schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 11:17:
Ze moeten het logo gewoon statisch (recht) maken en enkel de ring laten draaien.
Persoonlijk vind ik dit echt een designflaw welke er al jaren in zit.
In het donker zie je alleen de ring. Nog slechter.

Me.

• MeltedForest
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 22-03 12:32
Mijn OCD gaat er ook altijd van tintelen. Ik doe het volume via het stuur :+

• Famous
MeltedForest schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 11:33:
Mijn OCD gaat er ook altijd van tintelen. Ik doe het volume via het stuur :+
Ik ook normaal gesproken maar mijn collega had de auto even mee gister.
Zelfde als mensen die volume op 11 zetten 8)7
yamahabest schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 11:33:
Daarom laten ze de knop weg op de Discover Pro ;)
En dan een hoogglans touchscreen waar je alle vingerafdrukken op ziet, weet niet wat ik erger vind :P

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Nu online
Zo, sinds vandaag ben ik connected en alle trillingen zijn eruit. :)

Het is helaas geen mooie dag, maar heb wel wat mooie foto's geschoten; vond deze het leukst:

https://tweakers.net/ext/f/6M8dFJy7dpppvT5OaeR8Eilq/thumb.jpg

@wimmel_1 mag ie zo in de TS staan? :7

Hehe ik regel ook altijd het volume via het stuur, ik kan er niet tegen wanneer het logo scheef staat.

[Voor 12% gewijzigd door RnB op 01-11-2019 16:53]

• Antera

Antera

Dynamic achterlichten op de passat zijn ook helaas nog niet leverbaar alleen de LED versie zonder dynamic

• Famous
RnB schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 16:52:
Zo, sinds vandaag ben ik connected
Moest direct hieraan denken :+

• SadisticPanda
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

Iemand hier met niet legale odis (of iig geen odis online) en een recente vw auto met een mib erin? Als dns je niet vreemd is, mag je me altijd mailtje sturen. Zoek nog een testpersoon

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Wat vinden jullie nou echt nog 'must haves' op een e-Golf? Heb zo even gekeken en het lijstje is voorlopig als volgt:

- Metallic lak (Indiumgrijs)
- 17" Madrid velgen
- Active info display
- Achteruitrijcamera
- Warmtepomp

Verwarmde stoelen vind ik niet zo interessant, derhalve geen winterpakket. Bestuurdersassistentiepakket is ook geen vereiste. Discover Media lijkt ook alle nodige dingen te kunnen doen. Twijfel nog wel over Dynaudio, DAB+ en het ambientepakket.

You save everyone, but who saves you?

• Dennisdn
S_Chief schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 23:45:
Wat vinden jullie nou echt nog 'must haves' op een e-Golf?

Verwarmde stoelen vind ik niet zo interessant, derhalve geen winterpakket. Bestuurdersassistentiepakket is ook geen vereiste. Discover Media lijkt ook alle nodige dingen te kunnen doen. Twijfel nog wel over Dynaudio, DAB+ en het ambientepakket.
Op nummer 1 zou ik zeker het bestuurdersassistentiepakket nog eens overwegen, dat is echt autorijden 1.5. Dat vind ik een mooi voorbeeld van 'de optie-val', als je het eenmaal hebt wil je nooit meer zonder.

Als je een AID-display wilt tussen de klokken moet je volgens mij een Discover Pro hebben?

Als je nu een nieuwe auto uitzoekt is DAB+ denk ik wel logisch. Gek eigenlijk dat het nog niet standaard/verplicht is. Want de auto's die nu de band af rollen gaan het einde van de FM wel meemaken.

Blijft er dan nog wat over kan je voor een Dynn gaan, maar geluid is iets wat heel goed nog achteraf is in te bouwen.

• GerCor
  • Nu online

GerCor

Dennisdn schreef op zaterdag 2 november 2019 @ 06:15:
Als je een AID-display wilt tussen de klokken moet je volgens mij een Discover Pro hebben?
Niet volgens de configurator.

Me.

• S_Chief
  • Niet online
M'n eigen auto is wel voorzien van al die gadgets, maar dit gaat een boodschappenwagen worden, dus daarom twijfel ik over het bestuurdersassistentiepakket en Dynaudio.

Wat betreft dab+ heb je gelijk, alleen gebruik ik dat in de leaseauto vrijwel niet.. :+

En je kan prima de AID nemen zonder Discovery Pro.

Goed, straks proefrijden. Ben benieuwd.

• Tarin
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18:44

Tarin

Just plain weird.

Discover Media is genoeg voor een AID, heb ik ook. Heb je tenminste nog een volume-en optiesdraaiknop. Ben een beetje teleurgesteld over de mogelijkheden van het AID, daar hadden ze meer mee kunnen doen, maar ik ben er wel blij mee want de weergave van restbereik en huidig verbruik in de klokjes is wel fijn.

Dab+ heb ik niet, ik luister nooit naar de radio.. ofwel podcasts via USB of bluetooth, of MP3 van onze eigen cd's op SD-kaart.

Ambiente vind ik fijn rijden in het donker, je zit niet in zo'n donker hok.

Verwarmde stoelen wil ik niet meer zonder, ik rij vaak tussen 5 en 6 uur weg en heb geen Standheizung, maar in een e-golf is dat natuurlijk een andere afweging.

Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
Ik krijg hier net bericht van VW dat ze volgende week m'n nieuwe Tiguan in elkaar gaan lassen / schroeven / kitten. Zou dus willen zeggen dat 'ie medio week 48 hier nog voor de deur kan staan *O*

[Voor 3% gewijzigd door Will_M op 02-11-2019 09:38]

• Famous
wimmel_1 schreef op zaterdag 2 november 2019 @ 09:35:
Ik krijg hier net bericht van VW dat ze volgende week m'n nieuwe Tiguan in elkaar gaan lassen / schroeven / kitten. Zou dus willen zeggen dat 'ie medio week 48 hier nog voor de deur kan staan *O*
Zou je dan niet 3 weekjes willen wachten voor nieuw kenteken?

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
Famous schreef op zaterdag 2 november 2019 @ 09:43:
[...]

Zou je dan niet 3 weekjes willen wachten voor nieuw kenteken?
't Is lease, dus mij maakt 't niets uit. Sowieso snap ik die hele heisa omtrent een 'jaartal' niet zo bij auto's. Zelfde als bij mensen, die worden ook niet ineens een jaar ouder op 't moment dat 't 1-Januari is tenzij dat ze daadwerkelijk op die dag geboren zijn :9

En met die aangekondigde BPM verhoging per 01-01-2020 zit ik er sowieso niet op te wachten dat 't ding nog langer weg blijft…

Nieuwe kentekenserie loopt al weer sinds 31 Maart dit jaar. Zal voor mij dus een G-xxx-XX kenteken worden, de H wordt waarschijnlijk volgend jaar pas aangesproken, ze zijn nu bij G-xxx-PX

[Voor 30% gewijzigd door Will_M op 02-11-2019 10:06]

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08:00

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

Tarin schreef op zaterdag 2 november 2019 @ 09:10:
Discover Media is genoeg voor een AID, heb ik ook. Heb je tenminste nog een volume-en optiesdraaiknop. Ben een beetje teleurgesteld over de mogelijkheden van het AID, daar hadden ze meer mee kunnen doen, maar ik ben er wel blij mee want de weergave van restbereik en huidig verbruik in de klokjes is wel fijn.

Dab+ heb ik niet, ik luister nooit naar de radio.. ofwel podcasts via USB of bluetooth, of MP3 van onze eigen cd's op SD-kaart.

Ambiente vind ik fijn rijden in het donker, je zit niet in zo'n donker hok.

Verwarmde stoelen wil ik niet meer zonder, ik rij vaak tussen 5 en 6 uur weg en heb geen Standheizung, maar in een e-golf is dat natuurlijk een andere afweging.
Ik heb ehhh, alle bovenstaande opties ook maar gebruik ipv DAB+ gewoon de Nederland.fm app via Apple Carplay om radio te luisteren :+

Heb ik iig niet meer dat de radio wegvalt in tunnel x of uithoek y. 8)

Vingerafdrukken op de Discover Pro vallen best mee vind ik. Volume doe ik altijd via het stuur en als je af en toe een doekje erover haalt valt het best mee :)

[Voor 7% gewijzigd door MisteRMeesteR op 02-11-2019 10:24]

www.google.nl

• Dennisdn
S_Chief schreef op zaterdag 2 november 2019 @ 09:10:
M'n eigen auto is wel voorzien van al die gadgets, maar dit gaat een boodschappenwagen worden, dus daarom twijfel ik over het bestuurdersassistentiepakket en Dynaudio.

Wat betreft dab+ heb je gelijk, alleen gebruik ik dat in de leaseauto vrijwel niet.. :+

En je kan prima de AID nemen zonder Discovery Pro.

Goed, straks proefrijden. Ben benieuwd.
Ah, voor een boodschappen-auto is het assistentiepakket inderdaad wat overkill, het meeste plezier eraan heb je op de snelweg. Zelfs Dynn gaat dan misschien al te ver want het normale geluid is al prima en zeker voor hele korte afstanden zou het mij de meerprijs niet meer waard zijn.

Juist dan misschien stoelverwarming, die is op korte afstanden een stuk sneller op temperatuur dan de auto zelf :)

• Dennisdn
wimmel_1 schreef op zaterdag 2 november 2019 @ 09:47:
[...]

't Is lease, dus mij maakt 't niets uit. Sowieso snap ik die hele heisa omtrent een 'jaartal' niet zo bij auto's. Zelfde als bij mensen, die worden ook niet ineens een jaar ouder op 't moment dat 't 1-Januari is tenzij dat ze daadwerkelijk op die dag geboren zijn :9

En met die aangekondigde BPM verhoging per 01-01-2020 zit ik er sowieso niet op te wachten dat 't ding nog langer weg blijft…

Nieuwe kentekenserie loopt al weer sinds 31 Maart dit jaar. Zal voor mij dus een G-xxx-XX kenteken worden, de H wordt waarschijnlijk volgend jaar pas aangesproken, ze zijn nu bij G-xxx-PX
Het bouwjaar op 1 januari is inderdaad altijd wat gek, maar toch zijn er nog mensen die naar het bouwjaar kijken. Meestal leveren de leasemaatschappijen ook niet meer af tussen 1 november en 1 januari. Voor de BPM of bijtelling willen ze gelukkig nog wel eens uitzondering maken.

• Ferrr
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19-03 10:05
S_Chief schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 23:45:
Wat vinden jullie nou echt nog 'must haves' op een e-Golf? Heb zo even gekeken en het lijstje is voorlopig als volgt:

- Metallic lak (Indiumgrijs)
- 17" Madrid velgen
- Active info display
- Achteruitrijcamera
- Warmtepomp

Heb ook een aantal dagen getwijfeld over de opties. Maar eigenlijk ook continue in het achterhoofd gehouden dat het een "boodschappenwagen" (en opvolger van een Citigo) wordt waar maximaal 10kkm per jaar mee wordt gereden. Dus warmtepomp viel af, achteruitrijcamera leek me met pdc ook niet echt noodzakelijk evenals DABT+ ivm Spotify. Lang verhaal kort, de standaard velgen echt niet mooi dus die vervangen door de 17" Madrid en geblindeerde achterramen voor de kids.

En nogmaals: "Let op! "Mijn Volkswagen module" zit niet op e-Golf E-DITION 2020"
Dus niet standaard:

Mijn Volkswagen app met:
- Dashboard met inzicht in brandstof niveau, bewegingsalert en status van deurvergrendeling en handrem
- Think Blue-score op jouw rijprestaties
- Locatiebepaling van de auto
- Eerst komend onderhoud en eventuele storingen
- Pechhulp: inschakeling van de mobiliteitsservice via de app
- Koppeling Parkmobile

• GerCor
  • Nu online

GerCor

11 november, ergens in Breda. @Antera and Me. In-/opbouw OEM Dynamische LED achterlichten op mijn SUPERGolf7HE. :Y

Me.

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
@Ferrr Ik heb op m'n Tiguan ook de camera aan de achterkant laten vervallen. Ding was alleen leverbaar in combinatie met het automatisch in-parkeer gebeuren en die optie wilde ik niet hebben vanwege de prijs én het feit dat ik dat 'spel' toch nooit gebruik.

Op m'n Golf 7 werd die camera in 2014 (MY15) nog 'gratis' gemonteerd als onderdeel van 't Highline pakket en anders kost 't ding op de Golf €280,- als optie in plaats van de €621,- op de Tiguan doordat er daar persé dat parkeergebeuren bij moet.

Ik ben benieuwd hoelang 't gaat duren voordat ik de dissel van de aanhanger een keer 'aantik' met de bumper doordat ik geen zicht (meer) heb op de trekhaak…. Aan de andere kant: Dat gaat al bijna 30 jaar goed bij me, dus zó erg ga ik 't ding waarschijnlijk ook niet missen.

Eerste dag dat ik m'n huidige (tijdelijke) BMW had was 't wel weer even wennen voor me, je kijkt stiekem toch best vaak naar het scherm als je zo'n ding eenmaal gehad hebt.

• GerCor
  • Nu online

GerCor

wimmel_1 schreef op zaterdag 2 november 2019 @ 11:44:
knip

Ik ben benieuwd hoelang 't gaat duren voordat ik de dissel van de aanhanger een keer 'aantik' met de bumper doordat ik geen zicht (meer) heb op de trekhaak….
Gewoon een extra achterbumper in de juiste kleur gespoten op voorraad laten leggen bij het schadeherstelbedrijf. _O-

Me.

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
GerCor schreef op zaterdag 2 november 2019 @ 11:48:
[...]

Gewoon een extra achterbumper in de juiste kleur gespoten op voorraad laten leggen bij het schadeherstelbedrijf. _O-
't Is 'maar' een Comfortline met Business én Advance pakket (+nog wat losse 'meuk' aan opties om 't ding alsnog €45K duur te maken)… Bumpers zijn dus helaas niet volledig gespoten :9

Ik zit er overigens wel over te denken om die dingen een keer zelf even te spuiten óf te wrappen. Op een witte auto vallen die ongespoten bumpers wel érg uit de toon.

[Voor 3% gewijzigd door Will_M op 02-11-2019 13:29]

• GerCor
  • Nu online

GerCor

wimmel_1 schreef op zaterdag 2 november 2019 @ 11:51:
[...]

't Is 'maar' een Comfortline met Business én Advance pakket (+nog wat losse 'meuk' aan opties om 't ding 45K duur te maken)… Bumpers zijn dus helaas niet gespoten :9

Ik zit er overigens wel over te denken om die dingen een keer zelf even te spuiten óf te wrappen. Op een witte auto vallen die ongespoten bumpers wel érg uit de toon.
Volgens mij had jij oorspronkelijk zoiets in gedachte.

Me.

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
GerCor schreef op zaterdag 2 november 2019 @ 11:55:
[...]

Volgens mij had jij oorspronkelijk zoiets in gedachte.

[Afbeelding]
Klopt!!

Alleen kreeg ik 't bij de Lease Maatschappij én VW niet voor elkaar om het R-Line Black Style pakket in combinatie met de gewenste opties bestelt te krijgen. Zelfs een Comfortline Business óf Highline Business was niet samen te stellen met de combinatie welke ik aan opties wenste (kwam hoofzakelijk door de 18 óf 19" velgen welke er dan onder komen waardoor de CO2 uitstoot (WLTP) buiten de normen van m'n werkgever kwamen te liggen.

Toen dus maar besloten om die 'plastic opsmuk' aan de buitenkant te laten vervallen én ook gewoon voor de 17" velgen te gaan.

• Gerbenger
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 10-05-2022
Dennisdn schreef op zaterdag 2 november 2019 @ 11:04:
[...]

Het bouwjaar op 1 januari is inderdaad altijd wat gek, maar toch zijn er nog mensen die naar het bouwjaar kijken. Meestal leveren de leasemaatschappijen ook niet meer af tussen 1 november en 1 januari. Voor de BPM of bijtelling willen ze gelukkig nog wel eens uitzondering maken.
Als je op internet naar occasions zoekt, dan kun je alleen op jaartallen zoeken. Als je auto's onderling vergelijkt, dan maakt voor of 1 januari dus veel verschil uit. Dat zie je uiteindelijk ook weer terug in de waarde.

• GerCor
  • Nu online

GerCor

Gerbenger schreef op zaterdag 2 november 2019 @ 12:06:
[...]

Als je op internet naar occasions zoekt, dan kun je alleen op jaartallen zoeken. Als je auto's onderling vergelijkt, dan maakt voor of 1 januari dus veel verschil uit. Dat zie je uiteindelijk ook weer terug in de waarde.
Het is maar hoe je zoekt. Als ik een auto wil kopen begin ik met het bedrag dat ik wil uitgeven. Als ik kan/moet kiezen tussen een 2019 1.0 liter of een 2018 1.5 of 2 liter dan wordt het eerder de 2018 dan de 2019.

Me.

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
Gerbenger schreef op zaterdag 2 november 2019 @ 12:06:
[...]

Als je bij een dealer / handelaar vervolgens de auto gaat aanschaffen dat wordt er ineens wél weer met maanden gewerkt :+ M'n "oude" Golfje" staat inmiddels ook weer te koop bij de Lease Maatschappij zie ik nét. Ik mocht 't ding op 23-September 2019 nog overnemen voor 12K incl. de winterbanden los erbij.

@GerCor Je kunt in de vermelde onderhoudshistorie zélfs zien wanneer ik de batterij van de sleutel heb láten vervangen door de dealer. Bij 125K zijn er 4 Nieuwe Michelins onder gekomen en met EXACT 135K op de teller heb ik er afscheid van genomen :9

[Voor 37% gewijzigd door Will_M op 02-11-2019 13:26]

• S_Chief
  • Niet online
Ferrr schreef op zaterdag 2 november 2019 @ 11:19:
[...]

Heb ook een aantal dagen getwijfeld over de opties. Maar eigenlijk ook continue in het achterhoofd gehouden dat het een "boodschappenwagen" (en opvolger van een Citigo) wordt waar maximaal 10kkm per jaar mee wordt gereden. Dus warmtepomp viel af, achteruitrijcamera leek me met pdc ook niet echt noodzakelijk evenals DABT+ ivm Spotify. Lang verhaal kort, de standaard velgen echt niet mooi dus die vervangen door de 17" Madrid en geblindeerde achterramen voor de kids.

En nogmaals: "Let op! "Mijn Volkswagen module" zit niet op e-Golf E-DITION 2020"
Dus niet standaard:

Mijn Volkswagen app met:
- Dashboard met inzicht in brandstof niveau, bewegingsalert en status van deurvergrendeling en handrem
- Think Blue-score op jouw rijprestaties
- Locatiebepaling van de auto
- Eerst komend onderhoud en eventuele storingen
- Pechhulp: inschakeling van de mobiliteitsservice via de app
- Koppeling Parkmobile
De app integratie is ook niet meer leverbaar begrijp ik. Jammer, maar het is niet anders.

Proefrit is goed bevallen. 'Het' lijstje:
- Indium Grey
- 17" Madrid
- Ambientepakket
- Achteruitrijcamera
- Warmtepomp
- DAB+
- Active Info Display

Dat er geen Carnet is vind ik wel erg jammer.. Voorverwarmen op afstand is toch wel een fijne optie bij een elektrische auto.

Of wacht: staat dat weer los van de Mijn Volkswagen-module? Want ik zie Car-Net e-Remote: gratis abonnement (looptijd 36 maanden) wel gewoon in de lijst staan..

Iemand?

[Voor 24% gewijzigd door S_Chief op 02-11-2019 17:17]

• Dennisdn
S_Chief schreef op zaterdag 2 november 2019 @ 12:58:
[...]
Dat er geen Carnet is vind ik wel erg jammer.. Voorverwarmen op afstand is toch wel een fijne optie bij een elektrische auto.

Of wacht: staat dat weer los van de Mijn Volkswagen-module? Want ik zie Car-Net e-Remote: gratis abonnement (looptijd 36 maanden) wel gewoon in de lijst staan..

Iemand?
Carnet (nieuwe naam is WeConnect) is inderdaad iets anders als de Mijnvolkswagen-app. Je hebt er dan ook geen extra module voor nodig. Wel moet het systeem een hotspot hebben in de vorm van een smartphone of losse WiFi-router.

Volgens mij zijn de verschillen tussen MijnVolkswagen en Carnet (WeConnect) niet echt noemenswaardig. Nooit begrepen waarom er 2 systemen waren.

[Voor 22% gewijzigd door Dennisdn op 02-11-2019 18:23]

• S_Chief
  • Niet online
Dennisdn schreef op zaterdag 2 november 2019 @ 18:18:
[...]
Carnet (nieuwe naam is WeConnect) is inderdaad iets anders als de Mijnvolkswagen-app. Je hebt er dan ook geen extra module voor nodig. Wel moet het systeem een hotspot hebben in de vorm van een smartphone of losse WiFi-router.

Volgens mij zijn de verschillen tussen MijnVolkswagen en Carnet (WeConnect) niet echt noemenswaardig. Nooit begrepen waarom er 2 systemen waren.
Als ik hier kijk dan lees ik het volgende:
Als u bij de bestelling van uw Volkswagen het dienstenpakket “Security & Service” of “e-Remote” erbij heeft besteld, wordt in uw wagen de Online Connectivity Unit (OCU) ingebouwd. Deze OCU beschikt over een simkaart, waarmee uw wagen automatisch een internetverbinding met het We Connect portaal opbouwt.
E-Remote is standaard, dus er zit al een OCU in? Weet nog niet zeker of ik deze conclusie kan/mag trekken..

Edit: Security & Service zit er ook standaard op.

• Famous
wimmel_1 schreef op zaterdag 2 november 2019 @ 12:17:
[...]

Als je bij een dealer / handelaar vervolgens de auto gaat aanschaffen dat wordt er ineens wél weer met maanden gewerkt :+ M'n "oude" Golfje" staat inmiddels ook weer te koop bij de Lease Maatschappij zie ik nét. Ik mocht 't ding op 23-September 2019 nog overnemen voor 12K incl. de winterbanden los erbij.
Bizar veel geld :+

Waarom de keuze voor een handbak bij een lease?
GerCor schreef op zaterdag 2 november 2019 @ 12:17:
[...]

Het is maar hoe je zoekt. Als ik een auto wil kopen begin ik met het bedrag dat ik wil uitgeven. Als ik kan/moet kiezen tussen een 2019 1.0 liter of een 2018 1.5 of 2 liter dan wordt het eerder de 2018 dan de 2019.
Over het algemeen is een auto met BJ 2019 meer waard dan een precies dezelfde auto met BJ 2018. Is nou eenmaal hoe de markt werkt, ook al is het verschil 2 maanden.
Daarom worden leveringen vaak verschoven naar week 2 ipv week 50.

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
Famous schreef op zaterdag 2 november 2019 @ 18:45:
[...]

Bizar veel geld :+

Waarom de keuze voor een handbak bij een lease?

>>knip<<
Omdat ik zélf wil kunnen bepalen wat een voertuig gaat doen en daarbij nooit afhankelijk wil zijn van allerlei electronica welke '@random' kan gaan bepalen welke versnelling de béste is. M'n motorfietsen hebben ook gewoon een 'handmatig' (lees: voet) bediende bak, ook al kan ik daar op gevoel schakelen zónder de koppeling te gebruiken.

:+

• Famous
Als je hard genoeg duwt heeft de auto ook een quickshifter
Denk alleen wel dat je van ‘t gas af moet :D

Maar een DSG kan ook in handmatig als je wilt.
Vaak rij je met een leasebak wel meer km’s en/of files. Dan heb ik echt een hekel aan handbak :(

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
Famous schreef op zaterdag 2 november 2019 @ 18:57:
Als je hard genoeg duwt heeft de auto ook een quickshifter
Denk alleen wel dat je van ‘t gas af moet :D

Maar een DSG kan ook in handmatig als je wilt.
Vaak rij je met een leasebak wel meer km’s en/of files. Dan heb ik echt een hekel aan handbak :(
De BMW 116 welke ik nu tijdelijk voor m'n werk rijd had inderdaad wél van een automaat voorzien mogen worden. "Dikke 3 Cylinder EDE Diesel / 115PK" … Maar wel voorzien van een volledig M-Sport interieur én onderstel 8)7

't Ding heeft gewoon serieus te weinig vermogen om lekker te kunnen rijden met een hand-bak.

• Dennisdn
S_Chief schreef op zaterdag 2 november 2019 @ 18:37:
[...]

Als ik hier kijk dan lees ik het volgende:
[...]

E-Remote is standaard, dus er zit al een OCU in? Weet nog niet zeker of ik deze conclusie kan/mag trekken..

Edit: Security & Service zit er ook standaard op.
Het is wat verwarrend wat die OCU is.

Ik denk dat ze doelen op de simkaart en connectie die ze zelf ergens weggebouwd hebben en die het contact legt met de app voor een paar functies en de noodoproep-verbinding. Die module zit volgens mij in alle nieuwe VW’s. In dat geval moet je alsnog een hotspot er bij hebben om het volledige Carnet te kunnen gebruiken.

E-remote functies werken wel zonder extra hotspot, net als het uitlezen van de boordcomputer en ontvangen van alarm-meldingen. Maar om bijvoorbeeld uitgebreide verkeersinformatie uit Carnet te halen moet je weer een hotspot hebben.

[Voor 23% gewijzigd door Dennisdn op 02-11-2019 19:18]

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
Dennisdn schreef op zaterdag 2 november 2019 @ 19:09:
[...]

Ik denk dat ze doelen op de simkaart en connectie die ze zelf ergens weggebouwd hebben en die het contact legt met de app voor een paar functies en de noodoproep-verbinding. Die module zit volgens mij in alle nieuwe VW’s. In dat geval moet je alsnog een hotspot er bij hebben om het volledige Carnet te kunnen gebruiken.

E-remote functies werken wel zonder extra hotspot, net als het uitlezen van de boordcomputer en ontvangen van alarm-meldingen. Maar om bijvoorbeeld uitgebreide verkeersinformatie uit Carnet te halen moet je weer een hotspot hebben.
Geloof maar dat ALLE nieuwe auto's (niet alleen VW) tegenwoordig van een E-Sim voorzien zijn en dat al die functies in principe dus ook schakelbaar zijn op basis van een abonnement 8)

• S_Chief
  • Niet online
Dennisdn schreef op zaterdag 2 november 2019 @ 19:09:
[...]

Zolang ik maar kan voorverwarmen en de laadstatus kan zien... De rest maakt mij weinig uit. :P

Edit: zie net je edit. Mooi om te weten, want daar ging het mij vooral om. Thanks. d:)b Voor de traffic info kan ik nog altijd de telefoon automatisch als hotspot laten functioneren.

[Voor 10% gewijzigd door S_Chief op 02-11-2019 21:06]

• SadisticPanda
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

wimmel_1 schreef op zaterdag 2 november 2019 @ 18:54:
[...]

Omdat ik zélf wil kunnen bepalen wat een voertuig gaat doen en daarbij nooit afhankelijk wil zijn van allerlei electronica welke '@random' kan gaan bepalen welke versnelling de béste is. M'n motorfietsen hebben ook gewoon een 'handmatig' (lees: voet) bediende bak, ook al kan ik daar op gevoel schakelen zónder de koppeling te gebruiken.

:+
My man!

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 18:08
wimmel_1 schreef op zaterdag 2 november 2019 @ 19:02:
[...]

De BMW 116 welke ik nu tijdelijk voor m'n werk rijd had inderdaad wél van een automaat voorzien mogen worden. "Dikke 3 Cylinder EDE Diesel / 115PK" … Maar wel voorzien van een volledig M-Sport interieur én onderstel 8)7

't Ding heeft gewoon serieus te weinig vermogen om lekker te kunnen rijden met een hand-bak.
Ja idem hier, golf 3 cilinder 110pk met handbak en volledig voorzien van R-line sportpakket en sportonderstel. Alleen maar roeren in dat ding. Zitten overigens Uniroyal 4seizoensbanden onder, waar-de-loos. Helft van de tijd rij ik met piepende bandjes weg bij ons op het terrein en dan doe ik niks geks

• Vissa66
GerCor schreef op zaterdag 2 november 2019 @ 11:27:
11 november, ergens in Breda. @Antera and Me. In-/opbouw OEM Dynamische LED achterlichten op mijn SUPERGolf7HE. :Y
Gelijk ook dynamische knippers in de zijspiegels? 8)

• GerCor
  • Nu online

GerCor

Vissa66 schreef op zondag 3 november 2019 @ 10:21:
Gelijk ook dynamische knippers in de zijspiegels? 8)
Is geen OEM hè.

Ik ben van de Original Zubehör.

Die knippers staan niet eens op mijn wenslijstje.

* GerCor vindt deze wel leuk bedacht

Dynamische naafkappen: Nu in de aanbieding op de Volkswagensite. van € 99,95 voor € 59,95

https://shop.volkswagen.n...roup=golf&kenteken=8svh84

[Voor 48% gewijzigd door GerCor op 03-11-2019 11:33]

Me.

• Vissa66
GerCor schreef op zondag 3 november 2019 @ 10:34:
[...]

Is geen OEM hè.

Ik ben van de Original Zubehör.

Die knippers staan niet eens op mijn wenslijstje.

* GerCor vindt deze wel leuk bedacht

Dynamische naafkappen: Nu in de aanbieding op de Volkswagensite. van € 99,95 voor € 59,95

[YouTube: Nivelation / Dynamic center caps for ALU wheels]

https://shop.volkswagen.n...roup=golf&kenteken=8svh84
Volkswagen heeft ze ook hoor, die dynamische knippers. Dus het is wel OEM. :P

Je moet wel even zeker stellen of die naafkappen passen. Op mijn velgen paste ze dus niet, ik had ze al liggen maar ze waren te klein. Op de Pretoria's paste ze weer wel.
Pagina: 1 ... 6 ... 105 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee