Hét grote Volkswagen Topic - Deel 5 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 5 ... 141 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17-09 05:36
GerCor schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 23:13:
[...]

Jawel, even de telefoon kantelen naar Landscape. d:)b
Dan nog niet :+
We zien het maandag wel weer op kantoor!

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antera
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 07:47

Antera

VCDS/obd11 en Odis coderingen

AMARONE schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 22:09:
Je ziet wel echt dat de golf qua afwerking binnen ver boven de id3 blijft staan.
vermoed dat dat met de tijd wel anders zal worden al zal de ID3 misschien wat kaler ogen

Seat Leon KL 2020. www.vcds-coding.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
Famous schreef op zaterdag 26 oktober 2019 @ 00:07:
[...]

Ahá ... Een nieuw 'slachtoffer' om als mede auteur voor de OP in te gaan stellen, zie ik >:)

@The Eagle Ik ben benieuwd naar hoe je dat "Helix" spul gaat ervaren. Ik kon in m'n nog te leveren Tiguan deze keer géén Dynaudio bestellen (was gewoon helemaal niet beschikbaar in de optielijst) dus ik was er ook al over aan 't denken om er achteraf zo'n Helix set in te gaan (laten?) schroeven.

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 09-10 13:53

GerCor

Zonder dallen geen pieken

Famous schreef op zaterdag 26 oktober 2019 @ 00:07:
[...]

Aaifoon? Ik help wel even kereltie.

Landscape

@wimmel_1 Uitstekend plan om vrijwilliger @Famous medetopicstarter te maken. A. Hij is het al geweest dus weet van de hoed en de rand, en B. Hij heeft tijd zat. :+

En, ik kan helemaal geen TS worden want Tweakers heeft bij mij de 'modstatus' uitgeschakeld.

[ Voor 28% gewijzigd door GerCor op 26-10-2019 11:45 ]

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22:17

RnB

Ik was toch niet gek!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/pIdXbbrszHbqy7gQ7i1nQMlL/thumb.jpg

Er zaten toch transportblokjes onder de schokdemper, vandaag weg laten halen, want het weggedrag vrat aan me.

Inmiddels rijd de Golf sportief én comfortabel, heerlijk! _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

RnB schreef op zaterdag 26 oktober 2019 @ 11:29:
Ik was toch niet gek!

[Afbeelding]

Er zaten toch transportblokjes onder de schokdemper, vandaag weg laten halen, want het weggedrag vrat aan me.

Inmiddels rijdt de Golf sportief én comfortabel, heerlijk! _/-\o_
En die heb je zelf niet kunnen zien zitten? Toch een opvallend kleurtje.......

Maar, geniet van de Golf.

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vissa66
  • Registratie: Januari 2011
  • Nu online
RnB schreef op zaterdag 26 oktober 2019 @ 11:29:
Ik was toch niet gek!

[Afbeelding]

Inmiddels rijd de Golf sportief én comfortabel, heerlijk! _/-\o_
Apart, op de foto waren ze niet eens te zien. Gelukkig gevonden dus, dat zal wel een verschilletje zijn! :*)

Hapsnurkers daar hoor he, om dat te vergeten. :+

M3P 24'

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Druppelt her en der meer informatie over de nieuwe Golf 8 binnen via YouTube:

GTE: 245 PK
GTI: tegen, maar onder de 300 PK
R: 333 PK

Ook al gezien minpuntjes. De motorkap mag je weer vastzetten met een - hoe heet zo'n ding - metalen staaf. En een afdekplaatje voor de autosleutel bestuurderszijde werd ook te duur.

GTE, GTI en R krijgen een andere voorbumper. GTE verlichting in de bumper in een X-vorm.

Je kunt maar liefst 15 profielen maken. En, die kunnen dus op 15 apparaten geïnstalleerd worden zoals een mobiele telefoon.

Opties die je kunt bijkopen, tot nu toe, mij, bekend: ACC en Voice Control (Alexa).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vissa66
  • Nu online
GerCor schreef op zaterdag 26 oktober 2019 @ 12:33:

Opties die je kunt bijkopen, tot nu toe, mij, bekend: ACC en Voice Control (Alexa).
Dynamic light assist zag ik ook als optie om achteraf te kopen voorbij komen.

M3P 24'

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Vissa66 schreef op zaterdag 26 oktober 2019 @ 12:56:
[...]

Dynamic light assist zag ik ook als optie om achteraf te kopen voorbij komen.
Maar dan moet je wel een camera in de voorruit hebben. En volgens mij - maar dat wordt vanzelf duidelijk - zijn de knopjes ACC en VC standaard op het stuurwiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vissa66
  • Nu online
Camera zal ook wel standaard aanwezig zijn dan. :)

M3P 24'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Vissa66 schreef op zaterdag 26 oktober 2019 @ 13:38:
Camera zal ook wel standaard aanwezig zijn dan. :)
ACC is nu al standaard op de goedkoopste Golf 7.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:04

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Vziw is ACC idd standaard. Voice control knopje zit er wel standaard op maar software niet geladen. Was iig bij mijn voorloop Golf 7 comfortline het geval.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vissa66
  • Nu online
GerCor schreef op zaterdag 26 oktober 2019 @ 13:56:
[...]

ACC is nu al standaard op de goedkoopste Golf 7. 8
:P

Of is dat op de huidige 7.5 nu standaard? Op de 7 niet in ieder geval.

[ Voor 16% gewijzigd door Vissa66 op 26-10-2019 14:29 ]

M3P 24'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09-10 12:40

aex351

I am the one

Zag gisteren dat de nieuwe Golf 8 gepresenteerd was. Vind de auto best tegenvallen eerlijk gezegd. De neus van de gepresenteerde auto die ik zag was echt wel een tegenvaller. Kan er niet helemaal bij was het nu precies is, misschien de kleur van de auto. Vanaf de zijkant/achterkant ziet de auto er best wel mooi uit. Hoop dat ze iets aan de slechte situatiepositie hebben gedaan in de nieuwe Golf. Golf 6 en 7 is/was gewoon slecht.

< dit stukje webruimte is te huur >

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MK_
  • Registratie: November 2013
  • Niet online

MK_

Sneller dan het licht :)

Vissa66 schreef op zaterdag 26 oktober 2019 @ 14:23:
[...]

:P

Of is dat op de huidige 7.5 nu standaard? Op de 7 niet in ieder geval.
Alles vanaf de Comfortline, de Trendline bijv. niet.

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

MK_ schreef op zaterdag 26 oktober 2019 @ 14:43:
[...]

Alles vanaf de Comfortline, de Trendline bijv. niet.
De Comfortline is de goedkoopste Golf 7,5. Hoezo vanaf?
aex351 schreef op zaterdag 26 oktober 2019 @ 14:40:
..... Hoop dat ze iets aan de slechte situatiepositie hebben gedaan in de nieuwe Golf. Golf 6 en 7 is/was gewoon slecht.
De wat? 'Slechte situatiepositie' :? :S

[ Voor 37% gewijzigd door GerCor op 26-10-2019 14:48 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

GerCor schreef op zaterdag 26 oktober 2019 @ 14:46:
[...]

In NL misschien ja, maar eigenlijk staat de Trendline onder de Comfortline. Trendline is/was in NL tegenwoordig enkel met de dieselmotor verkrijgbaar, en dan was die wel goedkoper dan de Comfortline 1.6TDI (€29.979 vs €32.100). De Trendline was in NL niet leverbaar met de benzinemotoren, waar dit in het buitenland wel het geval is.

Edit: de Variant was wel leverbaar als 1.0 TSI in Trendline: €27.026. De Comfortline kost €29.131, maar dan krijg je wel direct de 115pk i.p.v 85pk 1.0TSI.

Trendline blijft de instap-uitvoering zonder ACC ;)

[ Voor 17% gewijzigd door MK_ op 26-10-2019 14:53 ]

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351

aex351

I am the one

GerCor schreef op zaterdag 26 oktober 2019 @ 14:46:
[...]

[...]
De wat? 'Slechte situatiepositie' :? :S
Ja, de zitpositie in de Golf is slecht. Je zit of ver van het stuur / scherm af (dan moet je voorover leunen om erbij te kunnen). Of je zit er te dicht op waardoor je benen het stuurkolom/sleutelbos raken. Ik heb inmiddels in genoeg andere auto's gereden om te weten dat de zitpositie in de Golf daardoor gewoon categorie: slecht is. Misschien een beetje een overstatement, maar het kan dus echt wel beter. In de video's waarin ze de Golf 8 presenteren / ID.3 (die lijkt hetzelfde te hebben) kan je dit ook zien. Vandaar mijn opmerking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 07:38
aex351 schreef op zaterdag 26 oktober 2019 @ 14:40:
Zag gisteren dat de nieuwe Golf 8 gepresenteerd was. Vind de auto best tegenvallen eerlijk gezegd. De neus van de gepresenteerde auto die ik zag was echt wel een tegenvaller. Kan er niet helemaal bij was het nu precies is, misschien de kleur van de auto. Vanaf de zijkant/achterkant ziet de auto er best wel mooi uit. Hoop dat ze iets aan de slechte situatiepositie hebben gedaan in de nieuwe Golf. Golf 6 en 7 is/was gewoon slecht.
Zitpositie zul je bedoelen? Ja als een kaal hol hebt zonder verstelbare (sport)stoelen, maar als je gewoon die sportstoelen hebt van een Highline of hoger dan zit dat meer dan prima.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aex351

aex351

I am the one

Scrtz schreef op zaterdag 26 oktober 2019 @ 15:05:
[...]

Zitpositie zul je bedoelen? Ja als een kaal hol hebt zonder verstelbare (sport)stoelen, maar als je gewoon die sportstoelen hebt van een Highline of hoger dan zit dat meer dan prima.
Nee hoor, van Highline tot GTE. Zelfs de basisstoelen in een A3 die ik later had zat beter dan de Golf 6 Highline. Maar dat is een ander verhaal. Maar dit veranderd niets aan de slechte zitpositie in de Golf. Zelfs al zet je de stoel tot de bodem. De hoek en alles klopt gewoon niet. Stuurkolom komt vanuit een te lage hoek opzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

aex351 schreef op zaterdag 26 oktober 2019 @ 15:10:
[...]

Nee hoor, van Highline tot GTE. Zelfs de basisstoelen in een A3 die ik later had zat beter dan de Golf 6 Highline. Maar dat is een ander verhaal. Maar dit veranderd niets aan de slechte zitpositie in de Golf. Zelfs al zet je de stoel tot de bodem. De hoek en alles klopt gewoon niet. Stuurkolom komt vanuit een te lage hoek opzetten.
Laten we het er op houden dat jij het een slechte zitpositie vindt.

* GerCor stapt regelmatig in de bedrijfscaddy en denkt: godgloeiende, welke pygmee heeft in deze auto gereden? Stoel standje kan niet hoger en verder naar voren en het stuur zover mogelijk naar achteren en op de laagste stand..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weerstand
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 05-10 20:27
YouTube: De nieuwe Golf - ErgoActive Seat
Na heel veel proefritten en zitten deze ergo active stoelen gekozen en daar een auto ,golf variant,bijgekocht. Wilde eigenlijk octavia voor de grotere kofferbak maar skoda kreeg je niet met deze stoelen. Erg fijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

weerstand schreef op zaterdag 26 oktober 2019 @ 15:41:
YouTube: De nieuwe Golf - ErgoActive Seat
Na heel veel proefritten en zitten deze ergo active stoelen gekozen en daar een auto ,golf variant,bijgekocht. Wilde eigenlijk octavia voor de grotere kofferbak maar skoda kreeg je niet met deze stoelen. Erg fijn
Er zijn natuurlijk bedrijven die de fabrieksstoel uit de auto halen en een tailormade stoel voor je plaatsen.

Maar wat jij gedaan hebt kan ook.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Famous
@wimmel_1 geen probleem hoor!

@GerCor Uiteraard een iPhone, past goed bij mijn hippe gymschoentjes :+

@RnB Zal vast een stuk beter rijden zo :D
Wel een domme fout zeg..

@weerstand uhm, kan best zijn dat ik die stoelen in de Caddy heb als ik dat filmpje bekijk, zitten in elk geval prima!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22:17

RnB

Ja zeker! Heerlijk rijden nu! :D
GerCor schreef op zaterdag 26 oktober 2019 @ 11:33:
[...]

En die heb je zelf niet kunnen zien zitten? Toch een opvallend kleurtje.......

Maar, geniet van de Golf.
Nope, ze zaten schijnbaar achter de omhulsel van de schokdemper. Deze schijfjes had ik zeker gezien.
Vissa66 schreef op zaterdag 26 oktober 2019 @ 12:23:
[...]

Apart, op de foto waren ze niet eens te zien. Gelukkig gevonden dus, dat zal wel een verschilletje zijn! :*)

Hapsnurkers daar hoor he, om dat te vergeten. :+
Man, wat een genot nu! <3
Drempels, bochten, de algehele rij-ervaring is top. En geen gekke geluiden meer tijdens het rijden, rijdt ook wat rustiger zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
RnB schreef op zaterdag 26 oktober 2019 @ 17:49:
Ja zeker! Heerlijk rijden nu! :D

[...]

Nope, ze zaten schijnbaar achter de omhulsel van de schokdemper. Deze schijfjes had ik zeker gezien.

[...]

Man, wat een genot nu! <3
Drempels, bochten, de algehele rij-ervaring is top. En geen gekke geluiden meer tijdens het rijden, rijdt ook wat rustiger zo.
Ik zou de naam en locatie van je dealer hier maar niet gaan vernoemen. Die auto is waarschijnlijk van de trailer gereden zónder er een 'afleverbeurt' op uit te voeren en vervolgens zó aan je mee gegeven :O

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 07:57
Ik heb de afgelopen 20 jaar een hoop gezeur over vele vele mankementen van de Golf voorbij zien komen... De zitpositie is nieuw.

We zetten hem erbij op de lijst...

[ Voor 13% gewijzigd door Dennisdn op 26-10-2019 18:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
Dennisdn schreef op zaterdag 26 oktober 2019 @ 18:34:
Ik heb de afgelopen 20 jaar een hoop gezeur over vele vele mankementen van de Golf voorbij zien komen... De zitpositie is nieuw.

Nou: Als ik ooit de 'moderne jeugd' in een oudere Golf zie rijden dan lijkt 't wel of er een stapel revetjes onder de linker kant van de stoel bij-geschroefd moest worden zodat ze met d'r gezicht voor 't midden van de voorruit uit konden komen :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Dat heeft een andere oorzaak, doen ze dat niet is de smartphone niet meer te lezen :+

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisdn
The Eagle schreef op zaterdag 26 oktober 2019 @ 18:40:
Dat heeft een andere oorzaak, doen ze dat niet is de smartphone niet meer te lezen :+
Nee joh, dat..
..kreeg je in de jaren '90 al gratis bij je eerste 16v-embleem uit de Autostyle-folder :)

[ Voor 4% gewijzigd door Dennisdn op 26-10-2019 19:14 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Famous
wimmel_1 schreef op zaterdag 26 oktober 2019 @ 18:39:
[...]

Nou: Als ik ooit de 'moderne jeugd' in een oudere Golf zie rijden dan lijkt 't wel of er een stapel revetjes onder de linker kant van de stoel bij-geschroefd moest worden zodat ze met d'r gezicht voor 't midden van de voorruit uit konden komen :9
Blame the armsteun :+

Volgens mij kan je die “jeugd” nog wel verder specificeren, althans hier in Arnhem...
Kunnen beter een Tesla kopen en gewoon op de passagiersstoel gaan zitten 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351

aex351

I am the one

Dennisdn schreef op zaterdag 26 oktober 2019 @ 18:34:

Klopt waarschijnlijk ook wel, ik denk dat maar weinig mensen daar echt over nadenken of er een punt van maken. Bij andere auto's / merken wellicht net zo. Dan wordt het al snel geaccepteerd as-is of je went er aan. Ik denk wel dat veel Golf rijders zich best kunnen herkennen in de punten die ik noemde (maar misschien vervelend om te horen?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
aex351 schreef op zondag 27 oktober 2019 @ 01:06:
[...]
misschien vervelend om te horen?
Geen zorgen. Misschien dat de ontwerpers zich geraakt zouden voelen, maar denk niet dat ze hier meelezen.

[ Voor 16% gewijzigd door Dennisdn op 27-10-2019 02:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351

aex351

I am the one

Dennisdn schreef op zondag 27 oktober 2019 @ 02:34:
[...]

Geen zorgen. Misschien dat de ontwerpers zich geraakt zouden voelen, maar denk niet dat ze hier meelezen.
Nee dat was niet zozeer een verwijzing naar de ontwerpers. Maar naar de Golf eigenaren/bestuurders op dit forum. Het ontwerp van de Golf is natuurlijk in lijn met hoe de ontwerpers dit zien. En dat zorgt ervoor dat een Audi / Seat en Skoda elk weer ruimte hebben op dit vlak. Maar je hoort bijvoorbeeld nog wel eens zeggen dat een A3 een luxere Golf is.

Ik ben daarnaast wel echt oprecht benieuwd wie hier van de Golf rijders niet zowat met zijn knieën tegen het stuurkolom / sleutelbos aan zit (zelfs in een relaxte positie). En prima bij de bediening kan zonder voorover te buigen dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

aex351 schreef op zondag 27 oktober 2019 @ 02:06:
[...]

Nee dat was niet zozeer een verwijzing naar de ontwerpers. Maar naar de Golf eigenaren/bestuurders op dit forum. Het ontwerp van de Golf is natuurlijk in lijn met hoe de ontwerpers dit zien. En dat zorgt ervoor dat een Audi / Seat en Skoda elk weer ruimte hebben op dit vlak. Maar je hoort bijvoorbeeld nog wel eens zeggen dat een A3 een luxere Golf is.

Ik ben daarnaast wel echt oprecht benieuwd wie hier van de Golf rijders niet zowat met zijn knieën tegen het stuurkolom / sleutelbos aan zit (zelfs in een relaxte positie). En prima bij de bediening kan zonder voorover te buigen dan.
Ik, als Golfrijder, herken helemaal niks in jouw verhaal. Maar, nu hoorde ik - toevallig - wel net op de radio dat veel producten worden gemaakt op basis van een man. Voor auto's geldt: 1,77 m en 76 kg. Nou voldoe ik ook niet aan deze maten maar blijkbaar zijn vrouwen over het algemeen kleiner dan 1,77 m. en wegen - ik ken ze nauwelijks - minder dan 76 kg. En mijn dochter komt inderdaad met haar benen tegen het stuur. Hoe dan ook, ik zit prinsheerlijk in mijn Golf.

Daarnaast. Wat ik vind, maar zal misschien ook weinig medestanders hebben: een Audi oogt groot maar ik vind de binnenruimte altijd BIZAR weinig. Ooit in een A6 gereden. Forse voordeur maar een kinderachtig klein achterdeurtje.

Wij - mijn ouders dan hè - hadden vroeger een Opel Kadett met kofferbak. Maar Audi noemt een A3 met kofferbak 'Limousine'. Wie houdt wie nou voor de gek? Een limousine...... man man man.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Famous
GerCor schreef op zondag 27 oktober 2019 @ 05:07:
[...]

Ik, als SUPER Golfrijder, herken helemaal niks in jouw verhaal..
FTFY >:)

Maar ben het met je eens dat Audi niet ruimer is dan een Golf en het nieuwe type A3 heeft in mijn ogen de bediening van de deur ook raar geplaatst.

Limousine is trouwens heel gebruikelijk bij onze Oosterburen, die keuze snap ik dan weer wel :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tarin
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07:27

Tarin

Just plain weird.

Limousine is hier in Duitsland normaal gesproken de niet-Variant-versie van de Passat bijvoorbeeld. Een standaard Golf of A3 (of onze oude Punto) is een Schräghecklimousine (of Kombilimousine). Kwamen we achter toen we ons geïmporteerde Puntootje destijds registreerden, moesten we even over grijnzen.

[ Voor 4% gewijzigd door Tarin op 27-10-2019 07:13 ]

Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

[...]

Het zijn gelukkig bij lange na niet alleen de ontwerpers, maar ook de bouwers, marketing, leiding etc. Anders had de golf er vermoedelijk heel anders uitgezien. Als een Porsche ofzo :+
Nergens laat van gehad, ook niet in een golf. Heb jij nog een Golf uit het jaar kruik waar de sleutel echt fysiek in het contact moet dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

The Eagle schreef op zondag 27 oktober 2019 @ 09:40:
[...]
[...]
Nergens laat van gehad, ook niet in een golf. Heb jij nog een Golf uit het jaar kruik waar de sleutel echt fysiek in het contact moet dan?
Als ik even gauw door de prijslijst kijk, was het op geen enkele Golf 7.5 uitvoering standaard, en optioneel enkel op de Highline (Business R) à €365 (normale uitvoeringen, GTI/R uitgesloten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarin

Tarin

Just plain weird.

The Eagle schreef op zondag 27 oktober 2019 @ 09:40:

[...]

Ik heb een 7.5 Highline van 40k met een contactslot omdat ik keyless entry irritant vind (het idee is gaaf, vooral in combinatie met een voetsensorgestuurde achterklep, maar ik controleer uit gewoonte altijd of de auto afgesloten is met de deurhendel.. en in mijn voorloopauto waren toen ik hem overnam, binnen 1,5 jaar, beide sleutelbatterijtjes leeg).

Maar m'n rechterknie zitten niet in de buurt van de sleutel, mijn onderbeen rust tegen het middenconsole). 1m96 is op het randje in de meeste auto's, daarom ben ik met lange stukken Autobahn zo blij met ACC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vissa66
  • Nu online
[...]

Ik heb zelf flink wat verschillende auto's gehad, dit is mijn 1e Golf. Ik ben 1.83 en moet zeggen dat ik gewoon prima zit. Het was wel even zoeken naar de juiste positie, maar ik zit verder goed en kan overal zonder problemen bij. Knie'tjes zitten ook niet tegen de stuurkolom o.i.d. :)

M3P 24'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Vraag me nu ineens wel af wat voor vreemde benen / knieen @aex351 dan wel niet heeft.
Of een vreemde zithouding. Of zijn sleutels verkeerd aan zijn sleutelbos. Die laatste kan heel irritant zijn idd, dan zit ie net tegen je knie aan soms. Maar is een kwestie van je sleutels op de juiste manier aan de ring doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarin

Tarin

Just plain weird.

Oh wacht, maar ik heb geen bos aan mijn autosleutels. Heb ik altijd vervelend gevonden, mogelijk iets met knieën :P. Het is natuurlijk ook afhankelijk van hoeveel sleutels je mee moet slepen, ik heb nu nog maar 2 sleutels (poort/huisdeur/schuur is dezelfde, en dan eentje voor de brievenbus, maar vroeger was dat voordeur, achterdeur, kelderdeur, brievenbus buiten, brievenbus binnen, huisdeur,...) Als je dan ook nog een geinige sleutelhanger hebt bungelt er wel wat in de weg ja.

[ Voor 60% gewijzigd door Tarin op 27-10-2019 10:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Tarin schreef op zondag 27 oktober 2019 @ 10:09:
[...]

Ik heb een 7.5 Highline van 40k met een contactslot omdat ik keyless entry irritant vind (het idee is gaaf, vooral in combinatie met een voetsensorgestuurde achterklep, maar ik controleer uit gewoonte altijd of de auto afgesloten is met de deurhendel.. en in mijn voorloopauto waren toen ik hem overnam, binnen 1,5 jaar, beide sleutelbatterijtjes leeg).

Maar m'n rechterknie zitten niet in de buurt van de sleutel, mijn onderbeen rust tegen het middenconsole). 1m96 is op het randje in de meeste auto's, daarom ben ik met lange stukken Autobahn zo blij met ACC.
Ik heb mijn batterij voor de autosleutels, in de 2 jaar dat ik de auto heb, al 2 keer vervangen. Bleek erg eenvoudig want ze zijn gewoon bij o.a. de AH te koop.

Als ik mijn auto afsluit met de hand (Key Less) dan geeft mijn auto een piepje, de richtingaanwijzers lichten op en de spiegels klappen in.

Oja, autosleutel in de broekzak. d:)b

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Keyless? Geef je adres ff, ik zoek nog een helix voor weinig, stuur ik over een paar weken ff een mannetje langs :P

J/k natuurlijk, maar je snapt me denk ik wel. Gemak dient de mens maar maakt het ook makkelijker om de boel er uit te rippen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

The Eagle schreef op zondag 27 oktober 2019 @ 12:15:
Keyless? Geef je adres ff, ik zoek nog een helix voor weinig, stuur ik over een paar weken ff een mannetje langs :P

J/k natuurlijk, maar je snapt me denk ik wel. Gemak dient de mens maar maakt het ook makkelijker om de boel er uit te rippen
Helix voor weinig?..... eBay. Bestel .... kerel. Duurt allemaal veel te lang. 4 november is de inbouwparty al. *;

Maar je snapt mij natuurlijk ook wel, denk ik. Ik bewaar de sleutels altijd in een blikje. :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Uiteraard ;)

Overigens is 4 november een maandag. Weet niet hoe het met jullie zit, maar ik wordt dan geacht gewoon te werken. En de 3e is voor mij sowieso geen optie, week later ook niet. Maar komt vast goed :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vissa66
  • Nu online
GerCor schreef op zondag 27 oktober 2019 @ 13:09:
[...]

Helix voor weinig?..... eBay. Bestel .... kerel. Duurt allemaal veel te lang. 4 november is de inbouwparty al. *;

Maar je snapt mij natuurlijk ook wel, denk ik. Ik bewaar de sleutels altijd in een blikje. :Y
Blikje is niet heilig. Dat signaal van je sleutel krijgen ze ook wel op een andere manier als ze het echt hebben voorzien op jou auto. :) Keyless is enorm kwetsbaar. :9
The Eagle schreef op zondag 27 oktober 2019 @ 13:22:
Uiteraard ;)

Overigens is 4 november een maandag. Weet niet hoe het met jullie zit, maar ik wordt dan geacht gewoon te werken. En de 3e is voor mij sowieso geen optie, week later ook niet. Maar komt vast goed :)
Continu-dienst he! :*) Als ik moet helpen, laat maar weten! 8)

[ Voor 28% gewijzigd door Vissa66 op 27-10-2019 13:44 ]

M3P 24'

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

The Eagle schreef op zondag 27 oktober 2019 @ 13:22:
Uiteraard ;)

Jazeker, 4 november is een maandag. Ik word ook geacht te werken en dat ga ik ook doen. Vanaf 19:00 uur. :9

@Vissa66 Iets jatten kan altijd. De angst daarvoor weegt voor mij niet op tegen het voordeel van Key Less.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351

aex351

I am the one

The Eagle schreef op zondag 27 oktober 2019 @ 10:16:
Vraag me nu ineens wel af wat voor vreemde benen / knieen @aex351 dan wel niet heeft.
Of een vreemde zithouding. Of zijn sleutels verkeerd aan zijn sleutelbos. Die laatste kan heel irritant zijn idd, dan zit ie net tegen je knie aan soms. Maar is een kwestie van je sleutels op de juiste manier aan de ring doen.
Wellicht dat lengte een rol speelt hierin, maar ik en velen andere die ik erop wijs om mij heen hebben dit hoor. Misschien dat wanneer je hele lange armen hebt en 180+ bent je er minder last van hebt, want dan kan je verder van het stuur af blijven zitten. Dat zou het wellicht kunnen verklaren (lees ook de reactie van @GerCor over zijn dochter). Of sommige hier zitten gewoon onwijs rechtop om het e.e.a. te compenseren.

In mijn A3 heb ik geen enkele last van de stuurkolom / sleutels. Dus ik denk niet dat het komt omdat ik de sleutels verkeerd aan mijn sleutelbos heb zitten hoor. Misschien een andere factor is juist omdat het media gebeuren in een Audio/BMW hoofdzakelijk naast de versnellingspook gebeurd dat de hele inrichting erop is ingesteld dat je wat verder naar achteren zit. Bij een Golf kom je vervolgens niet meer bij de knopje anders zonder naar voren te moeten leunen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
aex351 schreef op zondag 27 oktober 2019 @ 15:08:
[...]

Wellicht dat lengte een rol speelt hierin, maar ik en velen andere die ik erop wijs om mij heen hebben dit hoor. Misschien dat wanneer je hele lange armen hebt en 180+ bent je er minder last van hebt, want dan kan je verder van het stuur af blijven zitten. Dat zou het wellicht kunnen verklaren (lees ook de reactie van @GerCor over zijn dochter). Of sommige hier zitten gewoon onwijs rechtop om het e.e.a. te compenseren.

In mijn A3 heb ik geen enkele last van de stuurkolom / sleutels. Dus ik denk niet dat het komt omdat ik de sleutels verkeerd aan mijn sleutelbos heb zitten hoor. Misschien een andere factor is juist omdat het media gebeuren in een Audio/BMW hoofdzakelijk naast de versnellingspook gebeurd dat de hele inrichting erop is ingesteld dat je wat verder naar achteren zit. Bij een Golf kom je vervolgens niet meer bij de knopje anders zonder naar voren te moeten leunen.
Nu ik er zo over nadenk snap ik wel wat je bedoeld. Ik moet zeggen dat ik ook nooit echt weet hoe ik mijn stoel/zithouding moet instellen bij mijn Golf 7.5, Golf 6 idem. Audi A3 e-tron had de standaard stoeltjes en daar had ik veel minder moeite mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cubix
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Iemand een idee of dit normaal is?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/6MNNEv2saEVkwDXb1kqkQCBC/full.jpg
Ik doel voornamelijk op dat de twee rijtjes plaklood niet bij elkaar in de buurt zitten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
apart, volgens mij is plaklood om kleine onbalans te compenseren, en meestal heb je aan 1 strip op een juiste locatie genoeg. Mogelijk was er na de eerste strip nog steeds onbalans. Ook apart dat hij zo ver aan de binnenkant zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vissa66
  • Nu online
Cubix schreef op zondag 27 oktober 2019 @ 15:17:

[Afbeelding]
Ik doel voornamelijk op dat de twee rijtjes plaklood niet bij elkaar in de buurt zitten...
De locatie van plaklood is afhankelijk waar de onbalans zit. (volgens mij) De onbalans kan zowel door de velg als door de band worden veroorzaakt. Het kan dus best zo zijn dat er flink wat lood nodig is. Of het normaal is? Dat durf ik niet te zeggen wat onder ,,normaal'' valt.

M3P 24'

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Famous
GerCor schreef op zondag 27 oktober 2019 @ 14:13:
[...]
@Vissa66 Iets jatten kan altijd. De angst daarvoor weegt voor mij niet op tegen het voordeel van Key Less.
Startknop oke, maar de deuren heeft imo echt weinig voordeel :P

[Afbeelding]
Het kan dat het aan de binnen- en buitenzijde van de velg zit. Je kan immers geen lood op de rand van de velg slaan. Daarom doe je lood aan de binnenste zijde van de velg.

Op een klein stukje zit echter wel veel lood (gewicht), mijn ervaring met balanceren is dat ze vaak wat meer gespreid zitten (al hoeft het niet natuurlijk). Wil je de velgen kopen of?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubix
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Dit zijn mijn wintervelgen/banden die er binnenkort weer op gaan. Had vorige winter veel issues met trillingen en heb m'n wielen meerdere keren laten balanceren. Heeft helaas niet geholpen. Nu zie ik dit. Al had ik het idee dat de trilling niet van dit wiel kwam.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Famous
Trillingen aan het stuur kan veroorzaakt worden door van alles :9

Krom velgje, slecht uitgelijnd misschien?
Opnieuw balanceren is echter het makkelijkst, laat ze dan wel eerst al het lood eraf halen.. heb wel eens gekke dingen gezien :+

Of deed die het vooral met remmen?
Dan zal ik beginnen met de remblokken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisdn
[...]

Ik ben daarnaast wel echt oprecht benieuwd wie hier van de Golf rijders niet zowat met zijn knieën tegen het stuurkolom / sleutelbos aan zit
Ik.. (1,78).
[...]
Maar je hoort bijvoorbeeld nog wel eens zeggen dat een A3 een luxere Golf is.
Dan snappen ze het, want dat is ook de bedoeling van het VAG-concern.

[ Voor 80% gewijzigd door Dennisdn op 27-10-2019 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
-

[ Voor 99% gewijzigd door Dennisdn op 27-10-2019 16:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Famous schreef op zondag 27 oktober 2019 @ 15:59:
Startknop oke, maar de deuren heeft imo echt weinig voordeel :P
Het is gewenning. Ik doe de sleutels in mijn broekzak en raak ze verder niet meer aan. In het begin had ik de sleutel wel in de hand, stap in de auto, leg de sleutel in de middenconsole. Ben ik ergens, helemaal vergeten dat de sleutel in de middenconsole ligt, wil ik de deur op slot doen met mijn hand ........ kan niet.

En wat de bediening in de auto betreft en of je overal bij kan komen zonder 'uit je stoel te komen'. Tsja, waar zijn die knopjes op het stuurwiel nou voor uitgevonden?

Maar goed. Zoals ik al schreef: de auto wordt gemaakt met de man als uitgangspunt. Nog zoiets bij auto's. Vrouwen hebben veel meer moeite met het dichtdoen van de achterklep, zijnde de vijfde deur. Is fysiek te zwaar voor een vrouw. Vrouwen maken in verhouding 47% meer ongelukken dan mannen en dat komt omdat ze geen goede zitpositie kunnen vinden in de auto.

Let wel, dat werd gisteravond gezegd op de radio. Er is onderzoek naar gedaan. Niet dat ik dat ineens uit mijn duim zuig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisdn
Vissa66 schreef op zondag 27 oktober 2019 @ 13:41:
[...]
Keyless is enorm kwetsbaar. :9
Heel bewust niet genomen vanwege de risico's.
Misschien ben ik ouderwets maar op een knopje drukken van de AB vind ik géén moeite.
En een jaren '90-sleutelgat onder het stuur is alleen maar een fijne opbergplek waar ik hem niet kwijt raak.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Dennisdn schreef op zondag 27 oktober 2019 @ 16:26:
[...]

Misschien ben ik ouderwets maar op een knopje drukken van de AB vind ik géén moeite.
En een jaren '90-sleutelgat onder het stuur is alleen maar een fijne opbergplek waar ik hem niet kwijt raak.
Dat is ook geen moeite maar als ik mijn handen vol heb met boodschappen en de sleutel in mijn broekzak heb, dan opent mijn vriendin met haar hand de auto. Het is extra comfort. Moet niet, kan wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vissa66
  • Nu online
Dennisdn schreef op zondag 27 oktober 2019 @ 16:26:
[...]

Ik had hiervoor wel keyless, nu op de Clubsport juist zonder genomen i.v.m. diefstalgevoeligheid van deze wagen.

Moet zeggen dat ik het soms wel mis, het is wel erg makkelijk, maar noodzaak is het nu ook weer niet. :)

M3P 24'

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Famous
Gezien jouw auto een zeer verstandige keuze!

Volgens mij zijn ze alweer goed bezig, zie alweer redelijk wat “gestolen” posts voorbij komen op Facebook. :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vissa66
  • Nu online
Denk je met een dikke bimmer slim te zijn om geen keyless te nemen, knippen ze je dak open. Bij BMW kun je net zo goed wel keyless nemen. :+

M3P 24'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Vissa66 schreef op zondag 27 oktober 2019 @ 16:41:
Denk je met een dikke bimmer slim te zijn om geen keyless te nemen, knippen ze je dak open. Bij BMW kun je net zo goed wel keyless nemen. :+
Daarom. Ik heb het al eens geschreven. Mijn oudste broer in Sneek. Lease Mercedes voor de deur. Hij wil 's morgens weg, auto gestolen. Hadden ze gewoon in zijn huis ingebroken. Zat Track and Trace in. Hij bellen, stond de auto in Emmeloord in een woonwijk. Volgens de politie: ze jatten je auto en zetten de auto ergens neer, Staat die auto er na een paar dagen nog, halen ze hem op. Is de auto weg, is het een auto met Track and Trace.

Je voorkomt het toch niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
GerCor schreef op zondag 27 oktober 2019 @ 16:50:
[...]

Daarom. Ik heb het al eens geschreven. Mijn oudste broer in Sneek. Lease Mercedes voor de deur. Hij wil 's morgens weg, auto gestolen. Hadden ze gewoon in zijn huis ingebroken. Zat Track and Trace in. Hij bellen, stond de auto in Emmeloord in een woonwijk. Volgens de politie: ze jatten je auto en zetten de auto ergens neer, Staat die auto er na een paar dagen nog, halen ze hem op. Is de auto weg, is het een auto met Track and Trace.

Afkoelperiode is heel gebruikelijk.
Zo is het simpel te controleren of er iets onderzit waardoor die te traceren is.
Vaak gewoon in de buurt dat die geplaatst wordt.

Staat die er naar een dag of 4 nog? Hop, naar het buitenland. Bedankt en goed weekend!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Precies. Dus, als ze een koper hebben voor die Clubsport ED40 GTI van @Vissa66 dan is hij hem morgen kwijt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisdn
GerCor schreef op zondag 27 oktober 2019 @ 16:50:
[...]

Daarom.....Is de auto weg, is het een auto met Track and Trace.

Als ze hem willen hebben nemen ze hem echt wel mee. Auto van m’n collega verdween van de radar op een parkeerplaats langs de A50. Waarschijnlijk een zeecontainer ingereden.

Waar ik meer bang voor ben is een groepje handige-Harry’s die in no-time de koplampen en het halve interieur eruit sleutelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vissa66
  • Nu online
GerCor schreef op zondag 27 oktober 2019 @ 16:58:
Precies. Dus, als ze een koper hebben voor die Clubsport ED40 GTI van @Vissa66 dan is hij hem morgen kwijt.
Moeten ze wel een auto voor die van mij verplaatsen. :+

Maar als ze echt kwaad willen komen ze je gewoon even wakker maken, of je de auto even wilt verplaatsen en de sleutel wilt overhandigen van de Clubsport. :+

M3P 24'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Dennisdn schreef op zondag 27 oktober 2019 @ 16:59:
[...]

Als ze hem willen hebben nemen ze hem echt wel mee. Auto van m’n collega verdween van de radar op een parkeerplaats langs de A50. Waarschijnlijk een zeecontainer ingereden.

Waar ik meer bang voor ben is een groepje handige-Harry’s die in no-time de koplampen en het halve interieur eruit sleutelen.
Ha, ja. Dit soort lui stuurt niet vooraf een berichtje over welke vaardigheden ze beschikken.

Maar goed, misschien slapen sommige mensen beter als ze geen Key Less hebben omdat ze denken iets te kunnen voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
Vissa66 schreef op zondag 27 oktober 2019 @ 17:00:
[...]

Maar als ze echt kwaad willen komen ze je gewoon even wakker maken, of je de auto even wilt verplaatsen en de sleutel wilt overhandigen van de Clubsport. :+
Maar het helpt wel, hoe moeilijk je ze het maakt.
Best een kans aanwezig dat ze opzoek gaan naar een ander slachtoffer die minder “zorgzaam” is.

Mijn auto’s staan altijd binnen (beste optie), maatje met Pirelli ED30 deed altijd een stuurslot erop en parkeerde een auto ervoor.

Omkatten is inmiddels wel een stuk lastiger dus de kans dat ze in NL blijven is zeer klein.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vissa66
  • Nu online
Famous schreef op zondag 27 oktober 2019 @ 17:12:
[...]

Maar het helpt wel, hoe moeilijk je ze het maakt.
Best een kans aanwezig dat ze opzoek gaan naar een ander slachtoffer die minder “zorgzaam” is.

Mijn auto’s staan altijd binnen (beste optie), maatje met Pirelli ED30 deed altijd een stuurslot erop en parkeerde een auto ervoor.

Omkatten is inmiddels wel een stuk lastiger dus de kans dat ze in NL blijven is zeer klein.
Daar ben ik ook wel van overtuigd. In ieder geval de georganiseerde boefjes pakken zeker de makkelijke, minder risicovolle, modellen. Het aanbod is reuze, dus waarom het risico nemen. :)

M3P 24'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
Vind keyless wel fijn, enige jammer is dat je dan eigenlijk geen leaving home verlichting hebt omdat je anders de sleutel uit je zak moet pakken. Minder patsergedrag dus :D

[Afbeelding]
Zijn het originele velgen of niet? Bij imitatie komt het wel vaker voor dat er veel onbalans is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Scrtz schreef op zondag 27 oktober 2019 @ 19:43:
Vind keyless wel fijn, enige jammer is dat je dan eigenlijk geen leaving home verlichting hebt omdat je anders de sleutel uit je zak moet pakken. Minder patsergedrag dus :D
_O- Hoe lang heb je daarover gedaan om dat te bedenken?

Doe net zoals ik: sleutel uit het blikje pakken, met de AB de auto openen, LH gaat aan. Sleutel in de broekzak, naar de auto lopen en instappen.

100% gebruikmaken van Leaving Home. d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
GerCor schreef op zondag 27 oktober 2019 @ 19:59:
[...]

_O- Hoe lang heb je daarover gedaan om dat te bedenken?

Doe net zoals ik: sleutel uit het blikje pakken, met de AB de auto openen, LH gaat aan. Sleutel in de broekzak, naar de auto lopen en instappen.

100% gebruikmaken van Leaving Home. d:)b
:')

Meen je dit? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Uh, ja. Anders schreef ik het niet op. Of begrijp ik @Scrtz verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Ik heb CH en LH maar gebruik het niet. Lampen staan nooit op automatisch maar altijd op aan, en dan werken beiden vziw niet. Gaat aan en uit bij contact.
En vind beiden niet heel erg om te missen. LH leuk, maar aangezien ik achteruit en voor de deur inparkeer krijg ik dan ineens een bundel LEDs in mijn gezicht. Nee dank u. En idem voor CH. Ik heb een lantaarnpaal pal voor de voordeur en een sensor buitenlamp. Mijn voordeursleutel zie ik echt wel :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Golf GTE. Lampen in de bumper, blauwe kleur in de koplamp, GTE onder het logo i.p.v. Golf

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/G5vxDauBLthXAVs3MuyGcq3V/full.png
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/x3cHEQFyuX9MVR5e152pP3Du/full.png
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/LLCqG8AsLpA7K4T5wNFU5UO9/full.png

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

Die set lampen in de bumper is echt wel spuuglelijk. Een lamp ok, maar die,dobbelsteen 5 lijkt echt nergens op.

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisdn
Ik vind het op de vorige GTE ook geen gezicht en zie het als straf voor de bijtelling-ontlopers :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vissa66
  • Nu online
Mooi afgekeken van de Renault Megane. Althans, laat dat mooi maar weg, verschrikkelijk.

M3P 24'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

@Dennisdn mooi vind ik het ook niet op oude gte maar zeker niet lelijk. Geen reden om de oude niet te kopen. Maar de nieuwe.....bleh.

Voor de rest niks nieuw onder de zon. (Gte label in het midden vind ik ook maar niet); ben nog klassiek ingesteld waar enkel merk in het midden staat. De rest van de badges staat links of rechts op de koffer (of geen)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scrtz
Mwa vind het wel wat hebben. Moet zeggen hoe vaker ik de Golf 8 nu voorbij zie komen hoe mooier ik hem ga vinden. Maar ik zou toch eerst eens willen proefrijden in de 8 voordat ik hem nog zou bestellen, windgeruis moet echt minder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Famous
SadisticPanda schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 07:58:

Voor de rest niks nieuw onder de zon. (Gte label in het midden vind ik ook maar niet); ben nog klassiek ingesteld waar enkel merk in het midden staat. De rest van de badges staat links of rechts op de koffer (of geen)
Anders gewoon als BMW doen, logo’s op de zijkanten :'( :'(

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/AVNvm1j7jXU2YaR45w2v1CPs/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThisGuy
  • Registratie: Januari 2013
  • Niet online

ThisGuy

Get mad, then get over it.

GerCor schreef op zaterdag 26 oktober 2019 @ 15:19:
[...]

Laten we het er op houden dat jij het een slechte zitpositie vindt.

* GerCor stapt regelmatig in de bedrijfscaddy en denkt: godgloeiende, welke pygmee heeft in deze auto gereden? Stoel standje kan niet hoger en verder naar voren en het stuur zover mogelijk naar achteren en op de laagste stand..
Heh, Pygmee, lang niet meer gehoord. Thanks voor de maandagochtend roffel. :+

"Don't let the fear of losing be greater than the excitement of winning."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 22:02

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Vissa66 schreef op zondag 27 oktober 2019 @ 17:00:
[...]

Zo was een jaar geleden de auto van de buren gestolen (Golf IV 2.0) terwijl onze GTI ook gewoon de oprit af te rijden is :+ Volgens mij gaat dat gewoon op bestelling. Die Golf IV hoorde je niet lopen trouwens, zo'n GTI is wel een aardig gedreun bij een koude start, daar word je gewoon wakker van.

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Gisteren tijden het werk een berichtje van @Vissa66 'Kun je morgen ook, wordt mooi weer?'. Ik kan wel en we spreken af. 11 uur.

Dus, vanmorgen vroeg op pad en 5 files bezocht. Navigatie gaf bij vertrek als aankomsttijd aan: 09:45 uur. Uiteindelijk werd dat 10:58 uur. Na een bak koffie ging Vissa66 vakkundig aan de slag. Duidelijk te zien dat hij het eerder heeft gedaan. Eerst de accu ontkoppelen. Alles wat losgehaald moest worden is losgemaakt en draden trekken maar. De kabel in het handschoenenvak doorvoeren is de moeilijkste klus want het past allemaal net. Aansluitschema als geheugensteuntje erbij, en als je maar 'klik' hoort wanneer de connectoren en afdekplaten op de juiste plek zitten geeft dat de burger moed. Alles is aangesloten en even testen. Het werkt prima. Wel komen er, omdat de accu los is geweest een aantal meldingen in het scherm. Stuur een keer naar links, stuur een keer naar rechts. 1 melding blijft staan: airbag. Dat weet Vissa66 ook snel op te lossen met de OBDeleven dongle. Al met al een anderhalf uur werk.

Mijn complimenten en dank gaan naar Vissa66. _/-\o_

Na nog een bak koffie op weg naar huis, volop genieten van de Helix. Het geld dubbel en dwars waard.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/58eGOWl1YtXQa57miUjY1oTe/full.jpg

Ik heb nu een SUPERGolf7HE (Helix edition).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Vissa66
  • Nu online
GerCor schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 17:10:
Gisteren tijden het werk een berichtje van @Vissa66 'Kun je morgen ook, wordt mooi weer?'. Ik kan wel en we spreken af. 11 uur.

Dus, vanmorgen vroeg op pad en 5 files bezocht. Navigatie gaf bij vertrek als aankomsttijd aan: 09:45 uur. Uiteindelijk werd dat 10:58 uur. Na een bak koffie ging Vissa66 vakkundig aan de slag. Duidelijk te zien dat hij het eerder heeft gedaan. Eerst de accu ontkoppelen. Alles wat losgehaald moest worden is losgemaakt en draden trekken maar. De kabel in het handschoenenvak doorvoeren is de moeilijkste klus want het past allemaal net. Aansluitschema als geheugensteuntje erbij, en als je maar 'klik' hoort wanneer de connectoren en afdekplaten op de juiste plek zitten geeft dat de burger moed. Alles is aangesloten en even testen. Het werkt prima. Wel komen er, omdat de accu los is geweest een aantal meldingen in het scherm. Stuur een keer naar links, stuur een keer naar rechts. 1 melding blijft staan: airbag. Dat weet Vissa66 ook snel op te lossen met de OBDeleven dongle. Al met al een anderhalf uur werk.

Mijn complimenten en dank gaan naar Vissa66. _/-\o_

Na nog een bak koffie op weg naar huis, volop genieten van de Helix. Het geld dubbel en dwars waard.

[Afbeelding]

Ik heb nu een SUPERGolf7HE (Helix edition).
Leuk om je te mogen ontmoeten Ger! Tof dat je ook dat hele eind hierheen bent gereden!

Klusje was snel geklaard! Dat je er maar veel plezier van mag beleven! 8)

M3P 24'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:25

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

Geen Work-in-progress foto’s? @Vissa66 @GerCor

www.google.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vissa66
  • Nu online
Nee helaas, te druk bezig. :P

M3P 24'

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

AVG.

Nee hoor. Vissa66 heeft een uitgebreid filmpje gebruikt om het de eerste keer bij zijn eigen GTI te installeren.

Belangrijkste om te weten is: accu loskoppelen voordat je begint.
En, nadat alles is aangesloten, krijg je een aantal foutmeldingen. Die kun je dus oplossen door de auto op contact te zetten en het stuur helemaal naar links en helemaal naar rechts te doen.

In het zijpaneel zit de aansluiting van de airbag. Die was nog losgekoppeld toen Vissa66 de accu weer aansloot. En dan heb je een foutmelding die je bijvoorbeeld met OBDeleven kunt resetten. En anders moet je naar de dealer.

Maar als ik van alles een fotoreportage zou maken dan moet ik elke stap ook laten zien. En dat zijn nogal wat stappen. Dus, beter dat filmpje op YouTube.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vissa66
  • Nu online
GerCor schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 09:44:
[...]

In het zijpaneel zit de aansluiting van de airbag. Die was nog losgekoppeld toen Vissa66 de accu weer aansloot. En dan heb je een foutmelding die je bijvoorbeeld met OBDeleven kunt resetten. En anders moet je naar de dealer.
Die was ik bij mezelf niet vergeten aan te sluiten voordat de accu er weer op ging. Dan is de foutmelding er dus niet. 8) Achja, OBDeleven fixte dat ook weer! :)

M3P 24'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

GerCor schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 09:44:
[...]

Belangrijkste om te weten is: accu loskoppelen voordat je begint.
Is dat niet het basisbeginsel van sleutelen aan de wagen? ( Min pool altijd eerst trouwens, minder geknetter :D)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaddeusX
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 09-11-2021
Zijn er mensen die in een e-Golf rijden? Ik ben benieuwd naar hun ervaringen ermee.

Ik heb vandaag de e-Golf besteld (private lease).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
ThaddeusX schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 12:31:
Zijn er mensen die in een e-Golf rijden? Ik ben benieuwd naar hun ervaringen ermee.

Ik heb vandaag de e-Golf besteld (private lease).
Mijn broertje rijdt hem, is er tevreden mee.
Voor mij blijft het ongewennig :9

* Famous rijdt op een drukke N-weg, staat in de file met vooral stilstaand verkeer.
Na ongeveer 25 minuten neem ik de afslag en sta bij het stoplicht stil

En dan bedenkt de navigatie opeens, HE, die N325 is druk, verkeershinder.
Ja bedankt, ongeveer een half uur te laat. Fijn dat dat nog steeds niet goed werkt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaddeusX
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 09-11-2021
Famous schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 12:35:
[...]

Mijn broertje rijdt hem, is er tevreden mee.
Voor mij blijft het ongewennig :9

* Famous rijdt op een drukke N-weg, staat in de file met vooral stilstaand verkeer.
Na ongeveer 25 minuten neem ik de afslag en sta bij het stoplicht stil

En dan bedenkt de navigatie opeens, HE, die N325 is druk, verkeershinder.
Ja bedankt, ongeveer een half uur te laat. Fijn dat dat nog steeds niet goed werkt :+
Door een super actie heb ik mezelf geforceerd om het te leasen :+

Voor zo een bedrag krijg je namelijk alleen een Polo Highline.

Ik moet nu helaas 2/3 maanden wachten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

SadisticPanda schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 11:31:
[...]

Is dat niet het basisbeginsel van sleutelen aan de wagen? ( Min pool altijd eerst trouwens, minder geknetter :D)
Trial and Error.

Ik kreeg gisteren -ook- een nieuw modem van Ziggo. Alles aangesloten en Wi-Fi geactiveerd op de telefoon. Komt er een internetpagina in beeld op mijn laptop: wacht even met een Wi-Fi verbinding maken.....(haha)

>:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
ThaddeusX schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 12:39:
[...]

Door een super actie heb ik mezelf geforceerd om het te leasen :+

Voor zo een bedrag krijg je namelijk alleen een Polo Highline.

Ik moet nu helaas 2/3 maanden wachten...
Prima auto, ziet er aan de binnenzijde ook goed uit :Y
Vind hem ook goed rijden alleen het missen van het motorgeluid is toch een dingetje imo. Je hoort dan natuurlijk de rest van de auto goed.

Actieradius op een volle accu is ook zeker te doen!

[ Voor 4% gewijzigd door Famous op 30-10-2019 12:55 ]

Pagina: 1 ... 5 ... 141 Laatste