Hét grote Volkswagen Topic - Deel 5 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 24 ... 140 Laatste
Acties:

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 23:54
Aries.Mu schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 21:31:
[...]

Denk er ook aan dat bij die 2.0 TDI's de distributie vaak nog moet gebeuren (ex lease gaan meestal net weg voor de "grote" kosten)
Valt op zich wel mee hoor. Met 20 jaar leasen al heel wat maatschappijen en auto’s gehad. Waar ze in het laatste stukje op bezuinigen zijn banden of remmen. Als dat niet of zelfs net over de wettelijke limiet zitten doen ze er niets meer aan. Daar tegenover weet je dat ze een perfecte onderhoudshistorie hebben. Het ligt echt aan de stand van de km of de dure zaken al zijn geweest. Bij 90k twijfel, bij 120 is het gedaan en bij 180 komt het weer in de buurt.

Je moet alleen goed naar de auto kijken. Er zijn 2 soorten leaserijders. Je hebt ze zoals ik en de forumbewoners hier die de auto als eigendom zien en er super zuinig op zijn. Je hebt ze ook die ze als gereedschap zien en helemaal aftrappen onder het mom: niks van mij bij.

[ Voor 14% gewijzigd door Dennisdn op 20-03-2020 10:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AndRo555
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 19-09 08:53
Arval deed de distributieriem bij 210k toch gewoon. Maar dieselfilter, luchtfilters, etc. allemaal niet meer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ReneLou
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 05-01-2021
Ik weet niet of het je zal helpen maar wij zijn in het bezit van een B8 1.6 TDI sinds november 2019. Heerlijke reis auto en ruime genoeg. Wel handgeschakeld omdat de DSG bakken van de 1.6 weg de mindere factor zijn , zo is mij ook verteld door de VW dealer. Of het allemaal waar is , dat is natuurlijk afwachten en koffiedik kijken.

Verbruik gemiddeld 1:17.5 over 11.000 km sinds november waarvan 2100 km met dakkoffer richting de wintersport. Wielen zijn niet meer smal en 16" maar breder en 19" geworden ( invloed op verbruik ). Distributie moet bij 210.000 km gedaan worden, echter laat ik het volgend jaar doen bij 150.000 km als we deze km aantallen blijven rijden.

Nu staat de wagen op 130.000 km en laat ik in april een onafhankelijke garantie check doen ( heb garantie tot mei ) en tevens een Long-Life oliebeurt. Wellicht komt er dan een chip in naar 150 Pk, maar daar twijfel ik nog een beetje over.

Voors :

* Ruim - stil - zuinig - zeer goede ergo stoelen ( Vol leder ) - goede standaard muziek installatie ( Zou iets voller mogen ) - LED + verlichting is heerlijk - zeer fijne schakelbak.

Tegens :

* Klokje en benzine klepje kapot gehad ( garantie ) - We Connect werkt nog steeds niet ( Erg slecht ) - Auto zou iets feller mogen zijn, zeker in lagere toeren ( gas respons is reeds aangepast ).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AndRo555
1:17.5 is best goed, maar ter vergelijking over 230k km, en alle omstandigheden (+40C, -20C, regelmatig 220+ op de teller) deed mijn 2.0TDI handbak ~5.5l/100km oftewel 1:18.2.

[ Voor 4% gewijzigd door AndRo555 op 21-03-2020 10:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Dennisdn schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 10:32:
[...]

Valt op zich wel mee hoor. Met 20 jaar leasen al heel wat maatschappijen en auto’s gehad. Waar ze in het laatste stukje op bezuinigen zijn banden of remmen. Als dat niet of zelfs net over de wettelijke limiet zitten doen ze er niets meer aan.
Mwah, dat hoeft ook weer niet, mijn auto is gisteren voor een grote beurt geweest, 2 nieuwe voorbanden, nieuwe remmen, interieurfilter vervangen, airco is gereinigd en het achterwisserblad is vervangen.

De auto gaat er over 2 maanden uit.

Ook de dealer nog even gesproken over de nieuwe auto, die is week 11 gebouwd dus gelukkig geen effect met de fabriekssluiting, weet alleen niet hoe t met het transport is geregeld, of ie al onderweg is etc.

[ Voor 14% gewijzigd door Shanquish op 21-03-2020 17:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisdn
Shanquish schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 17:41:
[...]

Mwah, dat hoeft ook weer niet, mijn auto is gisteren voor een grote beurt geweest, 2 nieuwe voorbanden, nieuwe remmen, interieurfilter vervangen, airco is gereinigd en het achterwisserblad is vervangen.

De auto gaat er over 2 maanden uit.
Zo is het netjes ja. Je betaald er gewoon nog steeds de volle mep voor dus behoren ze dat ook altijd te doen vind ik. De enige ervaring die ik zelf heb is met banden. Die waren in februari over de limiet terwijl ik op wintersport moest. Maar na poosje zeuren kreeg ik ze alsnog. De remmen zijn ervaring van collega’s.

Veruit het meeste gaat in grote partijen tegelijk met de handel naar het buitenland. Wat ik ook niet altijd snap. Ik check ze nog wel eens bij de RDW en zelfs m’n Golf 7GTD was met 3 dagen geëxporteerd. Terwijl die nergens zo duur zijn als in Nederland 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 21:41

GerCor

Zonder dallen geen pieken

Vanmorgen voor het eerst een stuk snelweg gereden met maximaal 100 km p/u. Duurt even voordat je een kolonne vrachtwagens voorbij bent. Het snelheidsverschil is wel erg klein geworden.

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roland kroes
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 18-09 21:29
Ja, heb ik ook gemerkt. Voor de rest gaat het wel redelijk ontspannen. Al is het nu sowieso wat rustiger op de weg.... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
GerCor schreef op maandag 23 maart 2020 @ 19:43:
Vanmorgen voor het eerst een stuk snelweg gereden met maximaal 100 km p/u. Duurt even voordat je een kolonne vrachtwagens voorbij bent. Het snelheidsverschil is wel erg klein geworden.
En wat was je verbruik? ;)

Als is verbruik in deze tijden weer minder relevant met benzineprijzen van onder de euro de liter. :+

[ Voor 14% gewijzigd door AndRo555 op 24-03-2020 21:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

AndRo555 schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 21:47:
[...]

En wat was je verbruik? ;)

Als is verbruik in deze tijden weer minder relevant met benzineprijzen van onder de euro de liter. :+
Geen idee, interesseert mij ook geen biet. Is een Caddy van de zaak. De ene dag rij ik erin, de volgende dag een collega.

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krus
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 04:10
Vanochtend viel rechter spiegelglas er af tijdens het rijden, doei doei ;w

edit: inmiddels nieuwe gehaald en 't zit er weer op :9

[ Voor 28% gewijzigd door Krus op 25-03-2020 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19:48
Met de nieuwe max. Snelheid van 100 rij ik nu 5l/100km niet slecht vind ik zelf (Golf 7.5)

Tjaaaaa...c[_] <- een lege care cup! - D3 Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-09 14:02
Ik zou jullie op de hoogte houden van de bestelling van mijn Polo;

"Hier volgt een korte update over de bestelstatus van uw leaseauto. De fabrikant heeft de bestelling opgenomen in zijn productieplanning. Een eerste indicatie voor de afleverweek is week 42 in 2020."

We hebben het dus over oktober van dit jaar. Zo'n 7 maanden levertijd. Poeh.

Hier had uw reclame kunnen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 23:59
Goldman schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 20:15:
Met de nieuwe max. Snelheid van 100 rij ik nu 5l/100km niet slecht vind ik zelf (Golf 7.5)
Welk blok? De 1.3 of 1.5TSI of de diesel?

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hotymoty
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 20:45
Goedemorgen allemaal,

Ik ben aan het kijken voor een leuke Volkswagen Polo uit het jaar 2010 en 2011. Ik zie deze auto's ook heel veel rijden. Ik heb in de Polo (1.4) al eerder gereden bij een vriend en was zeer tevreden. Zo tevreden dat ik er zelf ook eentje wil. In mijn prijsklasse zie ik vooral Polo's met kilometerstanden tussen de 100dkm en 140dkm. Ik heb echter slechte verhalen gehoord over de 1.2 TSI motoren, maar ik zie wel leuke 1.4 (voor zover ik weet geen TSI) motoren. Op basis hiervan heb ik een paar vragen. Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen!

- Zijn de 1.4 motoren betrouwbaarder dan de 1.2 TSI motoren? Minder problemen?
- Maakt het veel uit dat de Polo's deze dergelijke kilometerstanden hebben?

Alvast bedankt! Ik hoop dat de 1.4 motoren goed zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roland kroes
Dezelfde vragen op alle autofora.

Een auto kopen van 10 jaar oud blijft altijd een gok.

Onderhoud, rijstijl en wat geluk bepalen achteraf hoe gelukkig je bent met de keus :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
  • Laatst online: 19-09 13:28
hotymoty schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 08:42:
Goedemorgen allemaal,

Ik ben aan het kijken voor een leuke Volkswagen Polo uit het jaar 2010 en 2011. Ik zie deze auto's ook heel veel rijden. Ik heb in de Polo (1.4) al eerder gereden bij een vriend en was zeer tevreden. Zo tevreden dat ik er zelf ook eentje wil. In mijn prijsklasse zie ik vooral Polo's met kilometerstanden tussen de 100dkm en 140dkm. Ik heb echter slechte verhalen gehoord over de 1.2 TSI motoren, maar ik zie wel leuke 1.4 (voor zover ik weet geen TSI) motoren. Op basis hiervan heb ik een paar vragen. Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen!

- Zijn de 1.4 motoren betrouwbaarder dan de 1.2 TSI motoren? Minder problemen?
- Maakt het veel uit dat de Polo's deze dergelijke kilometerstanden hebben?

Alvast bedankt! Ik hoop dat de 1.4 motoren goed zijn.
De 1.4 non TSI motoren zijn prima blokken ja, wel tergend langzaam. De 1.2 TSI motoren zijn prima imo, opletten dat ze geen olie verbruiken en even bellen naar een VW dealer of er een terugroepactie op de ketting is geweest. Persoonlijk zou ik voor de 1.2 TSI gaan, loopt een stuk vlotter.
Eiríkr schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 07:53:
Ik zou jullie op de hoogte houden van de bestelling van mijn Polo;

"Hier volgt een korte update over de bestelstatus van uw leaseauto. De fabrikant heeft de bestelling opgenomen in zijn productieplanning. Een eerste indicatie voor de afleverweek is week 42 in 2020."

We hebben het dus over oktober van dit jaar. Zo'n 7 maanden levertijd. Poeh.
Corona helpt daar ook niet echt aan mee momenteel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hotymoty
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 20:45
Scrtz schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 09:06:
[...]

De 1.4 non TSI motoren zijn prima blokken ja, wel tergend langzaam. De 1.2 TSI motoren zijn prima imo, opletten dat ze geen olie verbruiken en even bellen naar een VW dealer of er een terugroepactie op de ketting is geweest. Persoonlijk zou ik voor de 1.2 TSI gaan, loopt een stuk vlotter.
Thanks voor de informatie. Ik zal mijn blik meer werpen op de 1.2 TSI!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19:48
DonJunior schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 08:14:
[...]

Welk blok? De 1.3 of 1.5TSI of de diesel?
Het is de 1.4 TSI - 125pk (tuned naar 175pk via JD).

Tjaaaaa...c[_] <- een lege care cup! - D3 Profile

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisdn
Scrtz schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 09:06:
[...]

[...]

Corona helpt daar ook niet echt aan mee momenteel :P
Toevallig net op Autoblog zitten lezen dat leasemaatschappijen voorlopig zijn gestopt met afleveringen.

Dit omdat afleveren toch een contact-moment is dat voorkomen moet worden. Maar ook omdat er geen auto's ingenomen kunnen worden, om dezelfde reden. Daarbij staan staan alle parkeerplaatsen vol omdat handelaren niets naar het buitenland kunnen brengen. En als laatste klap geeft de RDW vrijwel geen kentekens meer af omdat ook zij plat liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
Goldman schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 15:07:
[...]

Het is de 1.4 TSI - 125pk (tuned naar 175pk via JD).
Da's vreemd want de 1.4 is toch niet geleverd op de facelift Golf 7 (tenminste je zei eerder dat je een Golf 7.5 hebt toch?) Ik heb namelijk zelf ook een Golf 7.5 facelift maar met het 1.5 TSI (150pk) blok. (vandaar mijn interesse)

*sowieso

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hammetje
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 22:50
tienuien schreef op maandag 2 maart 2020 @ 14:57:
[...]

Heb ik ook ooit gehad, viel reuze mee om te vervangen. Bij FZN Parts besteld.
https://fznparts.nl/produ...hboard-midden-klein-navi/
Vandaag moest de auto naar de dealer. Ik denk; ik meld het gewoon, van dat schuifje, met wat de kosten zijn. Zonder blikken of blozen: €260,- (geen garantie). Bi-facking-zar.

Ik ga inderdaad zelf wel aan de knutsel met dit ding. Nogmaals dank voor het meedenken, ookal is het even geleden :).

"Het is pas haute cuisine als het de frituurpan heeft gezien" - @VanRoyal (2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
Hammetje schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 16:44:
[...]

Vandaag moest de auto naar de dealer. Ik denk; ik meld het gewoon, van dat schuifje, met wat de kosten zijn. Zonder blikken of blozen: €260,- (geen garantie). Bi-facking-zar.

Ik ga inderdaad zelf wel aan de knutsel met dit ding. Nogmaals dank voor het meedenken, ookal is het even geleden :).
Dat is inderdaad bizar. Het knutseltarfief in de werkplaats zal tegenwoordig al snel 1,50 per minuut zijn (of hoger). Maar dan nóg is het wel heel erg hoog, lijkt me geen klus van uren voor een ervaren monteur.

Heb hier nog een unit gevonden voor 22,50. Maar ik denk dat dat wel gebruikte onderdelen zijn.
https://vws-parts.nl/vw-o...-dashboard-vw-golf-7.html

Van de Golf 7 zijn er wel werkplaats-handleidingen te vinden op het interweb verwacht ik.

[ Voor 4% gewijzigd door Dennisdn op 27-03-2020 06:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19-09 10:12
DonJunior schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 16:31:
[...]

Da's vreemd want de 1.4 is toch niet geleverd op de facelift Golf 7 (tenminste je zei eerder dat je een Golf 7.5 hebt toch?) Ik heb namelijk zelf ook een Golf 7.5 facelift maar met het 1.5 TSI (150pk) blok. (vandaar mijn interesse)
De eerste facelift versies wel nog

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
Rainesh schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 07:09:
[...]

De eerste facelift versies wel nog
Zijn er meerdere facelifts geweest van de Golf 7?
Ik heb hem van eind 2017 namelijk en toen kon ik kiezen uit een 3 cylinder 1.3 of een 1.5 4 cylinder. Dat was eigenlijk geen keuze zeg maar.

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
DonJunior schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 19:16:
[...]

Ik heb hem van eind 2017 namelijk en toen kon ik kiezen uit een 3 cylinder 1.3 of een 1.5 4 cylinder. Dat was eigenlijk geen keuze zeg maar.
Toen de facelift net uit kwam is die nog geleverd met de oude motoriseringen.

1.3?? Vw heeft geen 1.3 in de golf gehad, volgens mij überhaupt nooit een 1.3. Wel een 1.0 en 1.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
De facelift(s) en motor-updates zijn lang niet allemaal gesyncroniseerd. Voor elke nieuwe stap in emissies is er altijd wel het een of het ander veranderd. Voor EURO 6d-temp was dat een partikelfilter op de TSI's en Adblue op alle TDI's bij de Golf. Nu met EURO 6d op de Golf 8 is de 1.6TDI er zelfs uitgekegeld.

Hoe de line-up van motoren er uit zag bij introductie in 2013: http://www.vaglinks.com/v...SSP_891143C_2014_Golf.pdf

[ Voor 19% gewijzigd door AndRo555 op 27-03-2020 19:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
DonJunior schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 19:16:
[...]

Kan de verwarring zitten in de keuze: 1.5 130 pk en 1.5 150pk?
Die zijn in 2017 uitgekomen in de Golf 7.5. Volgens mij beide 4 cilinder.

[ Voor 3% gewijzigd door Dennisdn op 28-03-2020 07:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Heeft iemand hier al eens de VW Ident-procedure via de smartphone geprobeerd? Overweeg het in te stellen zodat ik ook de auto kan sluiten/openen met We Connect.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
@AndRo555

Dat 1.5TSi / 130PK blokje is ook in een MY2020 Tiguan nog bést redelijk zuinig (mixed verkeer / wegen) ;)

Grappig detail wat me nú overigens pas op gevallen is: Hoe meer brandstof er uit de tank verdwenen is, hoe dichter de afbeelding van de auto in 't CAR Menu bij 't 'brandstofpomp' symbooltje met 't aantal nog af te leggen kilometers komt te staan. De auto rijdt als 't ware zelf naar de pomp :*)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iAc2nG2SRGnHlybwLGzPiaiIuY0=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IuBOXJJ500xjb4Y6r1EtsVIF.jpg?f=fotoalbum_medium

Dat is me in de vijf jaar dat ik met een Golf VII (MIB-1) gereden heb nóóít opgevallen :o

[ Voor 7% gewijzigd door Will_M op 28-03-2020 19:02 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• roland kroes
Als ie nou ook zou betalen _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scrtz
Daar is de tankpas voor :P

Ik reed laatst 4-4.5l op 100km met de 1.5 tsi als 2 cilinders uit staan, zeker niet slecht inderdaad. Mijn vorige 1.0 tsi was ook wel zuinig in de binnenstad enzo maar op de snelweg 150-160 rijden was gewoon 1 op 10. Dat doet de 1.5 tsi gelukkig toch wat zuiniger met 1 op 12-13 ofzo ^^

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thaMini
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:55

thaMini

Tool !!

S_Chief schreef op zaterdag 28 maart 2020 @ 11:22:
Heeft iemand hier al eens de VW Ident-procedure via de smartphone geprobeerd? Overweeg het in te stellen zodat ik ook de auto kan sluiten/openen met We Connect.
Ik moest voor een correcte werking van de VW We Connect app me komen legitimeren bij een VW dealer.
Hou daar even rekening mee :)

Be small, act BIG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Scrtz schreef op zaterdag 28 maart 2020 @ 23:43:
[...]

Daar is de tankpas voor :P

Ik reed laatst 4-4.5l op 100km met de 1.5 tsi als 2 cilinders uit staan, zeker niet slecht inderdaad. Mijn vorige 1.0 tsi was ook wel zuinig in de binnenstad enzo maar op de snelweg 150-160 rijden was gewoon 1 op 10. Dat doet de 1.5 tsi gelukkig toch wat zuiniger met 1 op 12-13 ofzo ^^
Je hebt een tankpas maar bent blij dat de 1.5 zuiniger is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roland kroes
Scherp hoor :*)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MLLL
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 18-09 00:05

MLLL

Palm Treo 650

GerCor schreef op zondag 29 maart 2020 @ 10:49:
[...]

Ik heb ook een tankpas, moet alleen zelf de factuur betalen.... _/-\o_ \

De mijne doet 1 op 8, een 6 cilinder i.c.m. korte ritjes met 10.000 per jaar is het allemaal te overzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
GerCor schreef op zondag 29 maart 2020 @ 10:49:
[...]

Ja want dan hoef ik minder vaak naar de pomp. Met 2-3x per week wordt dat al snel vervelend.
thaMini schreef op zondag 29 maart 2020 @ 10:25:
[...]

Ik moest voor een correcte werking van de VW We Connect app me komen legitimeren bij een VW dealer.
Hou daar even rekening mee :)
Ik kan mijn deuren ook ontgrendelen en vergrendelen via de app, of bedoelen jullie echt de telefoon als 'sleutel' zoals op de nieuwe Passat? Hoefde daarvoor niet naar de dealer iig.

[ Voor 44% gewijzigd door Scrtz op 29-03-2020 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTB81
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16-09 12:10
Ik ben zeer blij dat mij Arteon nog net in week 12 geproduceerd is en morgen bij de dealer aankomt. Vermoedelijke uitlevering is komende vrijdag. het is vrij standaard Arteon Business R Exclusive met 190 pk en de standaard wielen in het zilver. Nu dacht ik dat er standaard sfeerverlichting op de arteon zat. Maar de dealer is hier niet helemaal zeker van, vermoed dat het maar 1 kleur is. (Ik heb het advance pakket niet aangevinkt, alleen sper en side assist) Weet iemand hier hoe dat zit? Is dat anders achteraf te coderen?

[ Voor 3% gewijzigd door JTB81 op 29-03-2020 12:00 ]

www.tweakers.net/gallery/107938/sys

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Scrtz schreef op zondag 29 maart 2020 @ 11:21:
[...]
Ik kan mijn deuren ook ontgrendelen en vergrendelen via de app, of bedoelen jullie echt de telefoon als 'sleutel' zoals op de nieuwe Passat? Hoefde daarvoor niet naar de dealer iig.
Gaat om de app. Niet de telefoonsleutel via NFC.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_jAMhEFS4MSOIq7ZIxTShJWkpbQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dB0JjOsoh63z5rk0EKXmvkgY.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 28% gewijzigd door S_Chief op 29-03-2020 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

JTB81 schreef op zondag 29 maart 2020 @ 11:59:
Weet iemand hier hoe dat zit? Is dat anders achteraf te coderen?
Vast niet. Wit licht is ook sfeerverlichting. Maar het blijft wit. Had je 'Sfeerverlichting Plus' a € 398 voor moeten selecteren.

@Verwijderd Wat een waardeloze tankpas dan.

@Scrtz Bij de lokale Shell staat een kereltje die voor je tankt. "Ik heb nu denk ik wel 20 keer voor je getankt". Ik zou het niet weten kerel, ik hou dat niet bij. Eerder 4 keer, maar ach, hij is niet helemaal 100% dus ..... vriendelijke lachen.

[ Voor 59% gewijzigd door GerCor op 30-03-2020 04:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisdn
JTB81 schreef op zondag 29 maart 2020 @ 11:59:
Ik ben zeer blij dat mij Arteon nog net in week 12 geproduceerd is en morgen bij de dealer aankomt. Vermoedelijke uitlevering is komende vrijdag. het is vrij standaard Arteon Business R Exclusive met 190 pk en de standaard wielen in het zilver. Nu dacht ik dat er standaard sfeerverlichting op de arteon zat. Maar de dealer is hier niet helemaal zeker van, vermoed dat het maar 1 kleur is. (Ik heb het advance pakket niet aangevinkt, alleen sper en side assist) Weet iemand hier hoe dat zit? Is dat anders achteraf te coderen?
Hopelijk doet je dealer mee met de test om tijdelijk kentekens aan te kunnen vragen, anders kan het nog wel een poosje duren. Als ik het goed begrijp gaat de wachtende rij import sowieso nog voor.
https://www.rdw.nl/over-r...nschrijven-van-voertuigen
Scrtz schreef op zondag 29 maart 2020 @ 11:21:

Ik heb mij ook niet hoeven legitimeren en het werkt prima. (Heb het welgeteld 1x gebruikt, alleen om te testen of het werkte). Op de website staat: auto's van ná 1 januari 2019 terwijl de mijne van voorjaar 2018 is.

[ Voor 24% gewijzigd door Dennisdn op 30-03-2020 07:20 ]

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• pwillemske
  • Registratie: November 2014
  • Niet online
Na een ruime maand een voor mij nieuwe Scirocco in bezit te hebben, kan ik concluderen dat het een geweldige bak is! De OP mag ook aangepast worden naar deze auto;

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-52tQ_ptuOmuJomEe8n2dPRalQA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wbRyj1qFqZMV5lHY3yyXbuDS.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/P9i1oTagIZN04g07jZQrTIG_13g=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0TzhfzdHWTgphpU5CYqWSl6F.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lfn71tPVub8_YLDHCR8kJO2AAHQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pDFCXo9u0wU3hLhYTKNt5ytz.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Hkv803TTQqoybT814Sj28SWNKpk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zYX0sMurdfow8yDbDjM3NGN0.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/k7c0ktfJkYmO-t4AoPeZnzghOfM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7BPuP7n9EQNT2TCD7IW2YlWD.jpg?f=fotoalbum_large

Helaas nog geen foto's van het interieur maar dat is 'gewoon' met zwarte lederen bekleding, leuke tellertjes op het dashboard en de rest hetzelfde als een golf :P
Wat specs;

2.0L 280pk 350Nm
Modeljaar 2016
DSG 6

Nu heb ik nog wel wat dingetjes opgemerkt, hij schakelt ontzettend snel op (motor komt niet boven 2000RPM bij normaal rijden, dit zou van mij wel wat hoger mogen. Verbruik is meer dan mijn oude 2.0L Scirocco. En App connect is niet ingeschakeld, kun je dat met VCDS inschakelen?

Lord-The-Gamer (L-T-G)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JTB81
Gave bak!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThisGuy
  • Registratie: Januari 2013
  • Niet online

ThisGuy

Get mad, then get over it.

Ik heb ook wat nieuws besteld.. Ging kijken voor een zakelijke lease maar neem 'm uiteindelijk private.

Ford Fiesta ST-Line
- Zwart metallic kleur
- Privacy Glass
- Winter pack
- LED headunit
- ST-Line X Upgrade

Levertijd 12 weken (Ben benieuwd.. Verwacht hem dit jaar niet meer :') )

[ Voor 25% gewijzigd door ThisGuy op 02-10-2020 13:56 ]

"Don't let the fear of losing be greater than the excitement of winning."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianGTI
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 21:26
Ik kom hier ook maar weer eens voorbij wandelen
Af en toe toch naar iets anders aan het kijken

Huidige Golf 6 zit inmiddels ook alweer op de 233.000 km (TDI) en moet vrees ik binnenkort toch een keer groot onderhoud krijgen, zul je net zien dat alles tegelijk komt

Op het moment naar de volgende types aan het kijken:

Golf 6 GTI, blijf het gewoon een mooi model vinden, maar durf ik het aan een 2.0 TSI te nemen vanwege de ketting, ik lees her en der dat ze vanaf 2011 een stuk beter zijn, iemand daar meer informatie over?

Golf 7 TSI (ACT), Veelal 1.4 TSI's gezien met ACT, bouwjaar 2013, zijn dit inmiddels wat meer betrouwbare blokken geworden, ze hebben immers pas distributieriemen gekregen bij de 1.5 TSI's, dus er zal nog een ketting in zitten?

Dan de automaat, destijds met de huidge Golf gekozen voor een handbak omdat de automaat een drama was met de droge koppeling, hoe zit dat met de DSG7 in de Golf 7?
Van de Golf 6 GTI is het een DSG6, een redelijk betrouwbare bak

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17-09 05:36
@pwillemske erg mooie bak, complimenten!
Nu nog een foto van de tellers :+

@GerCor In deze stand wel goed te zien dat die een dakje heeft? ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2gvLv-T0L15W4oy_AAGwqZSOXx4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lNiV5Izspuorp3WDAOrWKUqg.jpg?f=fotoalbum_large

@Scrtz heb jij jouw auto al in ontvangst mogen nemen?

Ps. Volgende week donderdag gaat er een stage 1 op :)

[ Voor 11% gewijzigd door Famous op 30-03-2020 22:26 ]

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
FabianGTI schreef op maandag 30 maart 2020 @ 16:27:
Ik kom hier ook maar weer eens voorbij wandelen
Af en toe toch naar iets anders aan het kijken

Huidige Golf 6 zit inmiddels ook alweer op de 233.000 km (TDI) en moet vrees ik binnenkort toch een keer groot onderhoud krijgen, zul je net zien dat alles tegelijk komt

Op het moment naar de volgende types aan het kijken:

Golf 6 GTI, blijf het gewoon een mooi model vinden, maar durf ik het aan een 2.0 TSI te nemen vanwege de ketting, ik lees her en der dat ze vanaf 2011 een stuk beter zijn, iemand daar meer informatie over?

Golf 7 TSI (ACT), Veelal 1.4 TSI's gezien met ACT, bouwjaar 2013, zijn dit inmiddels wat meer betrouwbare blokken geworden, ze hebben immers pas distributieriemen gekregen bij de 1.5 TSI's, dus er zal nog een ketting in zitten?

Dan de automaat, destijds met de huidge Golf gekozen voor een handbak omdat de automaat een drama was met de droge koppeling, hoe zit dat met de DSG7 in de Golf 7?
Van de Golf 6 GTI is het een DSG6, een redelijk betrouwbare bak
Golf 7 is altijd een riem.
DSG7 in de Golf 7 (en dan de kleinere DSG7 in de 1.0/1.2/1.4/1.5 TSI en 1.6TDI) zijn nooit de betrouwbaarste bakken geweest, maar ze zijn er zo ver ik weet zeker niet slechter op geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwillemske
  • Niet online
@Famous Dankjewel! Maar jij hebt daar ook een leuk bommetje, naar hoeveel pk gaat ie met stage 1?

Lord-The-Gamer (L-T-G)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
pwillemske schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 08:48:
@Famous Dankjewel! Maar jij hebt daar ook een leuk bommetje, naar hoeveel pk gaat ie met stage 1?
Ik "ken" er twee die zonder OPF richting de 270pk gingen.
Nu weet ik dat de bank bij mijn tuner net wat anders is afgesteld en ik heb wel de OPF, als ik de 250pk aantik ben ik blij! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwillemske
  • Niet online
Ah jij hebt die rommel er al wel op zitten :+ Wel wat anders dan die golf die je had, dat was ook een beest! Maar 250pk is best netjes voor die auto :D . Zeker als je je bedenkt dat dat het ea888 blok is en niet de ea113 (wat de sterkste 2 liter van vag is). Is die in de polo nog steeds een ketting motor of riem ondertussen?

Lord-The-Gamer (L-T-G)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTB81
Dennisdn schreef op maandag 30 maart 2020 @ 07:13:
[...]

Hopelijk doet je dealer mee met de test om tijdelijk kentekens aan te kunnen vragen, anders kan het nog wel een poosje duren. Als ik het goed begrijp gaat de wachtende rij import sowieso nog voor.
https://www.rdw.nl/over-r...nschrijven-van-voertuigen
Kenteken duurde 1 dag dus die wachtrij lijkt ernstig mee te vallen. Ik denk dat dat vooral import betreft. Dus vrijdag kan ik mijn bolide gewoon gaan halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
JTB81 schreef op woensdag 1 april 2020 @ 09:53:
[...]

Kenteken duurde 1 dag dus die wachtrij lijkt ernstig mee te vallen. Ik denk dat dat vooral import betreft. Dus vrijdag kan ik mijn bolide gewoon gaan halen.
wel netjes snel geleverd dan zeg, we zitten nu in week 14
in mijn beleving duurt het een week of 6 eer dat een auto vanaf de fabrieksband via PON leusden bij de dealer terecht komt.

de mijne is ook ergens rond die periode gefabriceerd, maar die staat pas voor uitlevering begin Juni, maar dat komt meer omdat het contract van m'n huidige auto tot 1e week juni loopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTB81
Shanquish schreef op woensdag 1 april 2020 @ 14:52:
[...]

in mijn beleving duurt het een week of 6 eer dat een auto vanaf de fabrieksband via PON leusden bij de dealer terecht komt.

de mijne is ook ergens rond die periode gefabriceerd, maar die staat pas voor uitlevering begin Juni, maar dat komt meer omdat het contract van m'n huidige auto tot 1e week juni loopt.
Ja best vlot, productie is ergens week 11/12 geweest (stond gepland voor week 14) en hij was afgelopen maandag al bij de dealer. Dat lijkt dus best snel te gaan. Voor mij is dit mijn eerste lease-auto, dus heb geen andere ervaring anders dan wat ik van collega's hoor.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02:09

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

Afgelopen zondag was het perfect weer om het 'opendak'-seizoen te openen :9
  • Dakje open Check!
  • Stoelverwarming op standje 3 Check!
  • Verwarming zelf tikje hoger Check!
  • Kindertjes blij (dus papa blij O-) ) Check!
  • Doel voor een lekker ritje (soortvan dan :+) Check!
d:)b Dikke prima!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TEgRfzNJEVRYZnLBZPgUxe7qAk4=/f/image/CR42XtJkLf2UiK0Yt8IeK7Nu.jpg

p.s., Wat een ontiegelijk gevaarte zeg :o
p.s., Ja, het zwarte blok boven de auto zijn de kindjes welke (als altijd) uit het dakraam de boel bekijken, schoentjes uit en gaan! :>

[ Voor 4% gewijzigd door MisteRMeesteR op 01-04-2020 15:42 ]

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
Shanquish schreef op woensdag 1 april 2020 @ 14:52:
[...]

Bij bedrijfswagens duurt dat 2 weken. Maar kan anders zijn bij personenwagens idd, zullen er ook wel stuk meer zijn :P

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
Deze moet ik HIER toch ook maar even delen _O-

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LH6YqJQ9sGEcfcpRMBqgEKZfwoQ=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/G9ZTv63b05huFRFFcZuHQPBV.jpg?f=fotoalbum_medium

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:44

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Even een vraag over onze 2015 Golf (150pk TSI DSG). Is volledig in onderhoud bij de VW dealer. Onlangs heb ik de wintervelgen laten wisselen voor de zomervelgen bij een lokale garage. Dat doe ik omdat onze reguliere VW garage in de buurt zit van het werk, en ik daar nu even niet veel meer kom. Overigens heb ik verder goede ervaringen met deze lokale garage.

Nu viel me op dat na de wissel, bij het starten, van alles gereset was. De stoelverwarming stond vol aan, de gewone verwarming stond op maximaal, de adaptieve cruise was gereset enz.

Allemaal terug gezet, geen probleem, maar sindsdien werkt het bellen in de auto ook niet goed meer. Verbinden van beide iPhones gaat goed. Je kunt gesprekken starten vanuit het systeem in de auto (Discover Pro) maar je kunt niet spreken via de speakers in de auto. Als je op de iPhone dan tijdens het gesprek tikt en aangeeft dat je de VW speaker wilt gebruiken, dan pakt 'ie dat niet. Het geluid van degene die je belt, gaat dus via de iPhone. Dit is zowel bij de iPhone 7 van mijn vrouw, als bij mijn iPhone 8.

Toen de auto verteld 'vergeet deze iPhone maar even' en compleet opnieuw aangekoppeld als 'nieuwe' telefoon. Helaas zonder resultaat. Ik verbind via Bluetooth, de auto heeft helaas geen CarPlay.

De garage weet het niet, is wel bereid te zoeken en zegt 'kom maar langs'. De VW dealer zelf ging ook zo geen belletje rinkelen. Liefst heb ik enige voorkennis, dus is er hier iemand die dit bekend voorkomt? Of is er nog iets wat ik zelf kan proberen?

[ Voor 6% gewijzigd door BeQuietAndDrive op 02-04-2020 11:53 ]

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xrypta
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 16:57
Ik denk dat het eerst taak is de problemen te scheiden. De (stoel)-verwarming en adaptive zou ik los laten, gezien dit niet direct iets met de verbinding van de telefoon te maken zal hebben.

Qua verbinding; Verbind je met Carplay of Bluetooth?
Hier in het verleden met mijn vorige Golf ook wel eens problemen met Bluetooth gehad en een iPhone (Discover Media), dan was het vaak een kwestie van Bluetooth uit/aan en/of toestel herstarten en was het issue verholpen.
Carplay is een ander verhaal, dit heeft soms wat quirks...

3960wp SE | Model Y RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naafkap
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 19:50
Will_M schreef op woensdag 1 april 2020 @ 17:42:
Deze moet ik HIER toch ook maar even delen _O-

[Afbeelding]
De crisis is inderdaad verkeerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Xrypta schreef op donderdag 2 april 2020 @ 11:35:
Ik denk dat het eerst taak is de problemen te scheiden. De (stoel)-verwarming en adaptive zou ik los laten, gezien dit niet direct iets met de verbinding van de telefoon te maken zal hebben.

Qua verbinding; Verbind je met Carplay of Bluetooth?
Hier in het verleden met mijn vorige Golf ook wel eens problemen met Bluetooth gehad en een iPhone (Discover Media), dan was het vaak een kwestie van Bluetooth uit/aan en/of toestel herstarten en was het issue verholpen.
Carplay is een ander verhaal, dit heeft soms wat quirks...
Goede vraag inderdaad. Ik heb het nog even toegevoegd aan mijn post. Ik verbind via Bluetooth, de auto heeft helaas geen CarPlay.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xrypta
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 16:57
BeQuietAndDrive schreef op donderdag 2 april 2020 @ 11:54:
[...]

Goede vraag inderdaad. Ik heb het nog even toegevoegd aan mijn post. Ik verbind via Bluetooth, de auto heeft helaas geen CarPlay.
Dan zou ik het volgende proberen;
- Bluetooth uit/aan zetten op toestel en opnieuw proberen (wijz. -> via instellingen, anders blijft bluetooth aan op een iPhone)

Werkt het dan nog niet
- Pairing verwijderen in infotainment en toestel -> Infotainment herstarten (10 seconden uit/aan knop ingedrukt houden) en opnieuw proberen te verbinden

Vaak wil het dan wel weer beginnen te tokkelen.

[ Voor 5% gewijzigd door Xrypta op 02-04-2020 12:00 ]

3960wp SE | Model Y RWD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ReneLou
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 05-01-2021
Vandaag via mail en telefonisch geholpen door @Rainesh voor de update van mijn Discover Media systeem. Updaten ging van een leien dakje - en nadat een scherm vast stond gelijk @Rainesh aan de lijn om me verder te helpen. Scherm hoorde zo te staan ( was einde van de update ), alleen ging de update sneller dan verwacht - dus ik had ook niet verwacht dat het scherm vast zou staan.

Morgen komt mijn VW carstick binnen , kijken of de integratie met de DM beter is dan met de Huawei LTE stick. Dan nog eens kijken of de We-Connect aan de gang te krijgen is en dan ben ik een happy man.

2 weken geleden de zomerschoentjes trouwens gemonteerd onder de wagen :

Afbeeldingslocatie: https://forum.vwpassat.nl/uploads/monthly_2020_03/IMG_0810.thumb.JPG.7e6df2989c123156ad7b1c497a03f6ec.JPG

[ Voor 14% gewijzigd door ReneLou op 02-04-2020 13:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Famous
pwillemske schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 22:38:
Ah jij hebt die rommel er al wel op zitten :+ Wel wat anders dan die golf die je had, dat was ook een beest! Maar 250pk is best netjes voor die auto :D . Zeker als je je bedenkt dat dat het ea888 blok is en niet de ea113 (wat de sterkste 2 liter van vag is). Is die in de polo nog steeds een ketting motor of riem ondertussen?
Ik weet niet vanaf wanneer het erop zit maar bouwjaar van deze Polo is januari 2019 dus ga er wel vanuit.
Fwd voelt sowieso “sportiever”. Ondanks dat de Golf erg snel was, was die ook simpel. Geen wielspin, geen stuurgetrek, geen moeite met bochten, etc. Dit heeft dan ook wel weer wat.

Ik heb geen idee of er een ketting of riem op zit, zal dat binnenkort eens bekijken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
S_Chief schreef op zondag 29 maart 2020 @ 13:59:
[...]

Gaat om de app. Niet de telefoonsleutel via NFC.

[Afbeelding]
Ohja zag het vd week ook. Was wel ingelogd in Weconnect en de alarmlichten+sirene knop werkte. Dacht dat open/sluiten dan ook gewoon werkte omdat het daarboven staat maar als je daar op klikt dan krijg je idd dezelfde melding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
@Scrtz Claxonneren en knipperen moet ik nog proberen. Ben benieuwd hoe lang 'ie gaat toeteren. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scrtz
S_Chief schreef op donderdag 2 april 2020 @ 15:34:
@Scrtz Claxonneren en knipperen moet ik nog proberen. Ben benieuwd hoe lang 'ie gaat toeteren. :+
3x 😜

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
  • Laatst online: 19-09 14:51
Ik dacht ook de eerste keer, zal ie vast 1x doen. Nee, gewoon tooooooooet -pauze- tooooooet -pauze- tooooooet...
Oftewel, eens maar nooit meer :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
TranceSetter schreef op donderdag 2 april 2020 @ 18:30:
[...]

Ik dacht ook de eerste keer, zal ie vast 1x doen. Nee, gewoon tooooooooet -pauze- tooooooet -pauze- tooooooet...
Oftewel, eens maar nooit meer :+
Haha ja het gaat wel erg langzaam. Als het wat sneller ging was het nog eens leuk als geintje afentoe :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
BeQuietAndDrive schreef op donderdag 2 april 2020 @ 11:27:
Nu viel me op dat na de wissel, bij het starten, van alles gereset was. De stoelverwarming stond vol aan, de gewone verwarming stond op maximaal, de adaptieve cruise was gereset enz.
Klinkt eerder als een monteur met dikke vingers die door het menu heeft zitten navigeren en te veel heeft zitten rommelen. (In het Car-menu passen ze de banden aan).

Heb je de Media Discover al naar fabrieksinstellingen gezet? Als je dan tegelijk het Bluetooth profiel uit je telefoon gooit zou het een nieuwe start moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
BeQuietAndDrive schreef op donderdag 2 april 2020 @ 11:27:
Even een vraag over onze 2015 Golf (150pk TSI DSG). Is volledig in onderhoud bij de VW dealer. Onlangs heb ik de wintervelgen laten wisselen voor de zomervelgen bij een lokale garage. Dat doe ik omdat onze reguliere VW garage in de buurt zit van het werk, en ik daar nu even niet veel meer kom. Overigens heb ik verder goede ervaringen met deze lokale garage.

Allemaal terug gezet, geen probleem, maar sindsdien werkt het bellen in de auto ook niet goed meer. Verbinden van beide iPhones gaat goed. Je kunt gesprekken starten vanuit het systeem in de auto (Discover Pro) maar je kunt niet spreken via de speakers in de auto. Als je op de iPhone dan tijdens het gesprek tikt en aangeeft dat je de VW speaker wilt gebruiken, dan pakt 'ie dat niet. Het geluid van degene die je belt, gaat dus via de iPhone. Dit is zowel bij de iPhone 7 van mijn vrouw, als bij mijn iPhone 8.

Toen de auto verteld 'vergeet deze iPhone maar even' en compleet opnieuw aangekoppeld als 'nieuwe' telefoon. Helaas zonder resultaat. Ik verbind via Bluetooth, de auto heeft helaas geen CarPlay.

De garage weet het niet, is wel bereid te zoeken en zegt 'kom maar langs'. De VW dealer zelf ging ook zo geen belletje rinkelen. Liefst heb ik enige voorkennis, dus is er hier iemand die dit bekend voorkomt? Of is er nog iets wat ik zelf kan proberen?
Vreemd, heb je discover Pro MIB1 of 2? Wat is je huidige softwareversie? Unit zelf al even naar fabrieksinstellingen gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Thanks voor alle tips. Ik ga er morgen even mee aan de slag.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• JTB81
Zo, vanochtend mijn auto kunnen gaan ophalen, ben er erg blij mee.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/V_qH3PxVhg54TmkCEMMHPo_yKps=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Z9pbhbiJHdwqZFXjkibAh50p.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ElCasa
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 23:17
Veel plezier ermee JTB81, ik rij al 1,5 jaar in een blauwe Arteon! Stap nog steeds met veel plezier in! EN het blijft een plaatje op te zien!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Ik zag net een nieuwe Zwarte Golf 8 IRL.

En, ik vind het een mooie auto geworden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisdn
GerCor schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 18:39:
Ik zag net een nieuwe Zwarte Golf 8 IRL.

En, ik vind het een mooie auto geworden.
Dat klinkt positief want volgens mij had je vooraf wat bedenkingen?

Ik twijfel om even bij de dealer te gaan kijken omdat ik deze weken door Corona-thuiswerken niet meer in de spits sta, waar ik hem ongeveer nu wel voor het eerst in het echt gezien zou hebben. Maar vanwege hetzelfde virus is het natuurlijk niet de bedoeling dat ik naar een showroom te gaan om alleen even te kijken. Denk dat ik maar even in Duiven langs ga. Die hebben altijd een boel af-te-leveren buiten staan en anders staat ie vast wel voor het glas om van buiten te kunnen bekijken.

[ Voor 12% gewijzigd door Dennisdn op 04-04-2020 06:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Dennisdn schreef op zaterdag 4 april 2020 @ 06:38:
[...]

Dat klinkt positief want volgens mij had je vooraf wat bedenkingen?

Ik twijfel om even bij de dealer te gaan kijken omdat ik deze weken door Corona-thuiswerken niet meer in de spits sta, waar ik hem ongeveer nu wel voor het eerst in het echt gezien zou hebben. Maar vanwege hetzelfde virus is het natuurlijk niet de bedoeling dat ik naar een showroom te gaan om alleen even te kijken. Denk dat ik maar even in Duiven langs ga. Die hebben altijd een boel af-te-leveren buiten staan en anders staat ie vast wel voor het glas om van buiten te kunnen bekijken.
Dat klopt. Ik had zeker mijn bedenkingen. Maar ik had verwacht dat wanneer de auto zwart is het zwarte plastic op de voorbumper niet zou opvallen. Dat vind ik echt vreselijk bij een andere kleur. Veel te breed gemaakt. Het viel mij op dat de achterlichten - hoe verder er vanaf - drie verticale strepen lijken. Dat zie je van dichtbij dan weer niet. Zijn details waar ik op let. Ik had ook verwacht dat de neus - met die koplampen - veel te laag zou lijken maar ook dat viel mij enorm mee. Kortom, zoals eerder geschreven: eerst in het echt zien en dan een oordeel geven. Foto's en filmpjes geven - vind ik - nooit een goed beeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mb1
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 21:50

mb1

Will_M schreef op zaterdag 28 maart 2020 @ 15:54:
@AndRo555

Dat 1.5TSi / 130PK blokje is ook in een MY2020 Tiguan nog bést redelijk zuinig (mixed verkeer / wegen) ;)

Grappig detail wat me nú overigens pas op gevallen is: Hoe meer brandstof er uit de tank verdwenen is, hoe dichter de afbeelding van de auto in 't CAR Menu bij 't 'brandstofpomp' symbooltje met 't aantal nog af te leggen kilometers komt te staan. De auto rijdt als 't ware zelf naar de pomp :*)

[Afbeelding]

Dat is me in de vijf jaar dat ik met een Golf VII (MIB-1) gereden heb nóóít opgevallen :o
Is in de VII niet anders😉Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DlE-SJlxMm_sSeoxGTZ7APlPfuc=/f/image/VGThJb4uebuLvdD0uvxnKxrt.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Famous
@Scrtz het is een ketting :)

Vandaag de achterremmen losgehaald in verband met piepen als je zachtjes remt, wat die overigens alleen in de achteruit doet. Scheen een veel voorkomend probleem te zijn.
Nu is die weer geluidloos :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTB81
Vraagje, mijn auto heeft draadloze apple carplay. Nu is het zo dat als ik dat gebruik ik steeds korte hickups heb iin de audio, zowel als ik bel alsook met spotify. Dat is vrij vervelend. Nu heb ik vernomen dat dit een issue kan zijn van mijn iphone 11 pro ism carplay. iemand bekend met deze problemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !kk3
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22:51
JTB81 schreef op zaterdag 4 april 2020 @ 19:23:
Vraagje, mijn auto heeft draadloze apple carplay. Nu is het zo dat als ik dat gebruik ik steeds korte hickups heb iin de audio, zowel als ik bel alsook met spotify. Dat is vrij vervelend. Nu heb ik vernomen dat dit een issue kan zijn van mijn iphone 11 pro ism carplay. iemand bekend met deze problemen?
Heb hetzelfde met mijn iPhone XR. r...irritant.
Hoop dat er snel een oplossing komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Verwacht maar dat er aardig wat software updates aankomen. Ze hebben de nieuwe MIB3 systemen heel snel uitgerold maar met behoorlijk wat software bugs erin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkiFan
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01:31
Zonet de Eos van de zomerbanden voorzien. Zo maar eens even andere banden bestellen, voor zijn ze uit 2009 en achter scheef afgesleten en 2 verschillende banden. Doet vermoeden dat het vorige baasje m niet met heel veel liefde behandeld heeft.

Jurist in zijn vrije tijd, IT'er van beroep.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:10
@mb1 ik heb mij mateloos geirriteerd aan de MMI van mijn Seat Leon uit 2016. Exact hetzelfde systeem maar daar rijd de auto dus niet :+ . En ik kwam uit een Golf die het wel had :). Na de Seat een Tiguan (MY2018) gaan rijden en die had het gelukkig wel weer. Toen was mijn gemoedsrust weer terug :p

[ Voor 7% gewijzigd door GeeMoney op 04-04-2020 21:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTB81
!kk3 schreef op zaterdag 4 april 2020 @ 20:26:
[...]

Heb hetzelfde met mijn iPhone XR. r...irritant.
Hoop dat er snel een oplossing komt.
Is de telefoon aansluiten op de usb poort een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !kk3
JTB81 schreef op zaterdag 4 april 2020 @ 22:59:
[...]

Is de telefoon aansluiten op de usb poort een oplossing?
Ja dat werkt. Draadloos opladen is dan een nutteloze optie geworden.

Helaas start CarPlay op regelmatig een andere telefoon draadloos, en werkt dan bedraad niet meer. Ik had er meer van verwacht anno 2020.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
!kk3 schreef op zaterdag 4 april 2020 @ 23:15:
[...]

Helaas start CarPlay op regelmatig een andere telefoon draadloos, en werkt dan bedraad niet meer. Ik had er meer van verwacht anno 2020.
Wat voor wagen heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !kk3
Arteon, geleverd week 7 dit jaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
!kk3 schreef op zaterdag 4 april 2020 @ 23:24:
[...]

Arteon, geleverd week 7 dit jaar
Kun je je softwareversie posten? Menuknop ingedrukt houden tot je in service menu komt en dan softwareversie. Eerste twee regels zijn belangrijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
!kk3 schreef op zaterdag 4 april 2020 @ 23:15:
[...]

Hij pakt voor Carplay toch de telefoon die via Bluetooth is verbonden? Als er meerdere telefoons in de auto tegelijk zijn verboden met BT kan ik mij voorstellen dat ie er één uit kiest voor Carplay. Of is dat niet wat je bedoeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTB81
Dennisdn schreef op zondag 5 april 2020 @ 06:42:
[...]

Hij pakt voor Carplay toch de telefoon die via Bluetooth is verbonden? Als er meerdere telefoons in de auto tegelijk zijn verboden met BT kan ik mij voorstellen dat ie er één uit kiest voor Carplay. Of is dat niet wat je bedoeld?
Wireless Carplay gaat via wifi voor zo ver ik weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
JTB81 schreef op zondag 5 april 2020 @ 07:47:
[...]

Dan is het nog makkelijker, gewoon alle andere phones van de hotspot af gooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !kk3
Rainesh schreef op zaterdag 4 april 2020 @ 23:32:
[...]

Kun je je softwareversie posten? Menuknop ingedrukt houden tot je in service menu komt en dan softwareversie. Eerste twee regels zijn belangrijk :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3vKc_lXf3lspr3-9sTzWOz4nVOM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mTdxmVyXNE1jOBrlmNmTpBn1.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTB81
Hier dezelfde versie, arteon productie week 12.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !kk3
JTB81 schreef op zondag 5 april 2020 @ 07:47:
[...]

CarPlay is een combi van BT en WiFi

Muziek en bellen via BT gaat zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !kk3
Dennisdn schreef op zondag 5 april 2020 @ 06:42:
[...]

Ja, helaas meestal die van mijn zoon. CarPlay omschakelen naar mijn iPhone wil niet meer. BT geen probleem

Daarnaast ook enkele andere onhebbelijkheden:
- deuren ontgrendelen vaak niet
- Melding in display dat ACC niet werkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23:01

The Legend

*Plop*

Mijn VAG specialist heeft een originele VW achteruitrijcamera ingebouwd in onze Sharan van 11-2015. De camera geeft nu wel beeld en projecteert een groen vlak achter de auto, maar geeft niet de gele rijcurve aan de hand van de stuuruitslag. Dat moet wel kunnen toch? Als je vooruit rijd met PDC actief dan geeft ‘ie in de ‘standaard’ PDC-weergave wel de rijcurve aan de hand van de stuuruitslag.

Verder heb ik nog steeds het vermoeden dat front assist niet goed werkt, maar ik heb nog geen manier gevonden om het te testen. De garage heeft iig alle sensoren gereset en opnieuw gekalibreerd. Alle storingsmeldingen die ik had zijn sindsdien niet meer voorgekomen.

Ik ben toch malle pietje niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
!kk3 schreef op zondag 5 april 2020 @ 10:09:
[...]

Ja, helaas meestal die van mijn zoon. CarPlay omschakelen naar mijn iPhone wil niet meer. BT geen probleem.
Je kunt CarPlay in telefoon van zoon blokkeren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rainesh
@!kk3 dat is de laatste softwareversie, verwacht wel een nieuwe over een aantal weken/maanden.

@The Legend simpel, heeft ie je camera gekalibreerd? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23:01

The Legend

*Plop*

@Rainesh geen idee, dat moet vast ook via VCDS oud? Zal het navragen!

Ik ben toch malle pietje niet!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rainesh
The Legend schreef op zondag 5 april 2020 @ 11:54:
@Rainesh geen idee, dat moet vast ook via VCDS oud? Zal het navragen!
Als het een mqb wagen is dan via Odis. Als het nog een pq35 wagen dan via vcds

Pagina: 1 ... 24 ... 140 Laatste