Hét grote Volkswagen Topic - Deel 5 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 22 ... 140 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tienuien
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 17:06
Dennisdn schreef op maandag 2 maart 2020 @ 17:23:
Bij Wegmisbruikers gisteravond viel het mij weer op dat de politie in hun auto's camerabeelden op de Media Discover tonen. Nu snap ik dat die auto's eerst langs een ombouwboer gaan, maar hoe doet die dat?
Is het systeem (soft- of hardwarematig) aan te passen of slopen ze alles eruit en zit er gewoon een eigen systeem in een lege Media Discover-ombouw?

Ik hoef zelf niet de dashcam op het scherm, maar in de file wel leuk om het ochtend- en avond-journaal op te zetten met Digitenne ofzo.
Ik gebruik AA Mirror en clone zo mijn telefoon naar het discover scherm. Dan is het ook mogelijk om het journaal te kijken. Maar of dat nu wenselijk is O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Antera
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 19:32

Antera

VCDS/obd11 en Odis coderingen

De discover zelf ondersteund normaal geen streaming maar zal omgebouwd zijn door pon/vw. Alles kan op bestelling en zal deels software maar ook hardware zijn vermoed ik. Zo kan je ook geen extra schermen aansluiten op de media systemen.

Seat Leon KL 2020. www.vcds-coding.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:24

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ik verwacht met een module als deze: https://www.audio4cars.nl...av-in-rgb-cam-av-out-ipas

Volgens mij is er een medetweaker die op zijn (VAG iirc) een extra video in en uitgang gemaakt had. Alleen geen idee welke meer.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shanquish
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Famous schreef op maandag 2 maart 2020 @ 20:01:
[...]

VIM en met hulp van PON dunkt mij.
Zou zomaar kunnen inderdaad, modiforce zit vast niet voor niks op het PON terrein ;)

Wel gaaf om daar te lopen trouwens, apart om gloednieuwe auto's met half gestript interieur te zien staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Nu online
Zo'n module zal het inderdaad wel zijn. Ik dacht als het bestaat hadden we het wel vaker in het wild gezien. Maar het bestaat dus gewoon.

Ach, ik was ook meer benieuwd naar de techniek dan dat ik het zelf echt zou willen hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

Antera schreef op maandag 2 maart 2020 @ 20:59:
De discover zelf ondersteund normaal geen streaming maar zal omgebouwd zijn door pon/vw. Alles kan op bestelling en zal deels software maar ook hardware zijn vermoed ik. Zo kan je ook geen extra schermen aansluiten op de media systemen.
De aux slikt het wel, en toont het ook. Je moet er gewoon (dure) module tussen steken die voor de aansluitingen zorgt. De mib krijgt gewoon signaal op de input en knalt het op het scherm...

Geloof ik wel enkele richting. Hij toont wel wat die binnen krijgt op het scherm maar de externe unit bedienen (zoals play drukken of whatever) moet je op de externe module doen, desnoods met 2 touchscreentje eraan op de extra module.

Zelfs op rns510 kon je al video input krijgen....(wel enkele video, geluid moest je anders regelen)

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 18:25

GerCor

Zonder dallen geen pieken

Nederlandse politie rijdt ook met bijvoorbeeld Mercedes en daar is het ook ingebouwd. Lijkt mij een externe AV module aansluiten. Bediening gaat, wat ik ervan gezien heb, met een afstandsbediening.

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Weet iemand of het mogelijk is om de mogelijkheid om met de afstandsbediening de achterklep te openen UIT te zetten?

Leuk die patser optie om lopend naar je auto die klep te openen. Maar in de praktijk gaat deze ook heel vaak ongewild open als de auto gewoon thuis voor de deur staat. (heeft al heel wat keren de hele nacht open gestaan) Ik ben die functie echt goed zat (zo erg dat dit waarschijnlijk bij mijn volgende auto knock-out is en dat ik dus niet snel weer een VW zal kiezen)

alles kan off-topic

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17-09 05:36
De auto al redelijk vroeg in ontvangst mogen nemen!
Vanavond meer eens alles opties doorlopen. :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/xqabFVv0HXkLzftZEekwuoii/full.jpg

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:24

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ankona schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 09:44:
Weet iemand of het mogelijk is om de mogelijkheid om met de afstandsbediening de achterklep te openen UIT te zetten?

Leuk die patser optie om lopend naar je auto die klep te openen. Maar in de praktijk gaat deze ook heel vaak ongewild open als de auto gewoon thuis voor de deur staat. (heeft al heel wat keren de hele nacht open gestaan) Ik ben die functie echt goed zat (zo erg dat dit waarschijnlijk bij mijn volgende auto knock-out is en dat ik dus niet snel weer een VW zal kiezen)
Ik ken het. Gebeurt meestal als je je sleutels in je iets te strakke broekzakken hebt zitten en bukt ofzo. Vrij simpel op te lossen volgens mij, gewoon even de print uit de sleutel halen en knopje onklaar maken. SOftwarematig uitprogrammeren gaat hem niet worden volgens mij.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Vast wel. Als je iets 'aan' kunt zetten kun je het ook uitzetten. Klusje voor de VCDS mannen. Zal wel iets staan van: actief. En dan veranderen in: niet actief

Desgewenst in het Duits of Engels.

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 13:28
Famous schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 09:53:
De auto al redelijk vroeg in ontvangst mogen nemen!
Vanavond meer eens alles opties doorlopen. :P

[Afbeelding]
Dik maat ik mag morgen eindelijk :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:12

Wat voor model? Bouwjaar?

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Rainesh schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 11:36:
[...]

Wat voor model? Bouwjaar?
Passat , 2018

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

@Famous Verlagingset al in bestelling? Vanavond monteren? Staat een beetje hoog op de poten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
Nee, geen behoefte aan moet ik zeggen.

Net wel een ritje achter de rug, nog nooit zo zuinig gereden, 6.0L/100km O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
Famous schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 17:58:
Nee, geen behoefte aan moet ik zeggen.

Net wel een ritje achter de rug, nog nooit zo zuinig gereden, 6.0L/100km O-)
(y)

Maar: Dat 2.0TSi blok(je) moet toch wel zuiniger kunnen lopen in zo'n Polo, hé :P

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Famous
Vandaag ongeveer 280km gereden maar echt een fijne auto!

@Will_M kan ook meer verbruiken :p
Thuis stond die op 7.1liter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
Famous schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 20:23:
Vandaag ongeveer 280km gereden maar echt een fijne auto!

@Will_M kan ook meer verbruiken :p
Thuis stond die op 7.1liter.
* Will_M kán (zelf) al wel ooit meer verbruiken maar heeft daarnaast ook ander speelgoed wat bij normaal gedrag al ±10L/100Km nodig heeft.... Dat speeltje heeft dan ook nog maar 2 wielen én maar een simpel 998cc blokje O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
Ik rij 1 op 12,5 max met mijn 1.0 tsi, volgens mij stond ie op 12,3 :P ben benieuwd wat de 1.5 tsi eco 150pk daarvan gaat maken ^^

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Famous
Scrtz schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 23:22:
Ik rij 1 op 12,5 max met mijn 1.0 tsi, volgens mij stond ie op 12,3 :P ben benieuwd wat de 1.5 tsi eco 150pk daarvan gaat maken ^^
Op zijn meest of op zijn zuinigst?

Dit was de longe range data dus 1:12 moet wel te doen zijn gemiddeld. De R had gemiddeld 1:8,2 :o
Kwam er vanavond achter dat er ambient light in zat.. zag de optie wel in het menu maar viel pas in ‘t donker op :)

Een voorwiel aangedreven auto voelt wel echt weer sportief al. De dsg bak heeft nog wat moeite met de 1 naar de 2 in de normale stand, op het gas. maar gelukkig kan je manueel schakelen.
Ben erg benieuwd met een chip erbij maar twijfel nog even om de bak erbij te doen..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_wJFk9Q6sx0CyST3SOypVIrCdKo=/800x/filters:strip_icc()/f/image/ApLPssSnLJAO09wKiflWQBEa.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SjoerdGTI
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 15-09 22:29
Vandaag een proefrit gemaakt in de Golf 8
Dit was de 1.5 etsi variant met DSG.

Leuke auto, al vind ik de buitenkant nogal saai...

Edit: sorry voor de scheve foto’s 🙃

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-ibYneksrI86bJFThFqFrPK02hk=/f/image/NIXVnLDVPKr54lQ7nw0AtwuU.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9i60aNsQEqTdLpg92xXopQEZaMo=/f/image/Na13StrYpHA54nFyjslTqriZ.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/h8XE-AqeqseqJqMLIjMG69rIeUA=/f/image/Jq6VrL88ehLKi8yrCKIUkXyM.jpg

Wat vinden jullie ervan?

[ Voor 4% gewijzigd door SjoerdGTI op 04-03-2020 14:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19:53

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

SjoerdGTI schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 14:09:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Wat vinden jullie ervan?
De kleur en het feit dat ik mijn hoofd moet draaien voor elke foto helpen beide niet echt.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SjoerdGTI
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 15-09 22:29
Touchdomex schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 14:10:
[...]

De kleur en het feit dat ik mijn hoofd moet draaien voor elke foto helpen beide niet echt.
Ja sorry! Kan het even niet aanpassen op m’n tel.. heb al een edit toegevoegd met excuses 😇

Oh en als je je telefoon draait dan scheelt het weer voor je nek 😋

[ Voor 10% gewijzigd door SjoerdGTI op 04-03-2020 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakin77
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 26-01 13:19
Hmm, vandaag zat ik even (10-15 min) met het instructieboekje op schoot in de auto te klooien en toen gaf het display prompt aan 'accu spanning zwak, schakel entertainment systeem uit of start de auto' (oid).

Auto meteen gestart, dit lukte echter 2-3 keer niet (amper stroom over om te starten). Daarna gelukkig wel aan en meteen stuk gaan rijden om eea weer voldoende op te laden.

Nou vraag ik me dus af: ik rij veelal korte stukjes met zo'n beetje alle comfortzaken (spiegels, navi, verlichting, airco en soms de stoelmassage) aan. En dan moet de accu natuurlijk ook nog starten om te gaan rijden.

Heeft dit alles zo'n grote impact op het (ont-)laden van de accu? Mijn mijnvolkswagen app zegt dat de accu in orde is. (nu na de rit een accuspanning van 13.45v)

Het gaat trouwens om mijn golf 7.5 1.0TSI - 2018

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakin77
Nog een vraag: ik zag op de volkswagen website deze optie staan:

https://www.volkswagen.nl/service/onderhoud/occasioncheck

Mijn golf 7.5 1.0TSI - 2018 loopt straks in juni af mbt de garantie. Ik wil eigenlijk nog even een goede inspectie een stukje daarvoor zodat eventuele gekke dingen die aan het licht komen dan nog misschien bij de garantie opgepakt kunnen worden. Bovendien vind ik dat je 'best waar voor je geld krijgt' voor die 59 euro. Die mattenset is altijd handig ook.

Hebben jullie hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
Touchdomex schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 14:10:
[...]

Vind de kleur wel gaaf, maar er moet gewoon R-line op :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Li1quid
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 19:01
SjoerdGTI schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 14:09:

Edit: sorry voor de scheve foto’s 🙃

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Wat vinden jullie ervan?
Ik vind het interieur met glossy plastic er zeer goedkoop uitzien. En na een jaartje zal het vol met krassen zitten..
Zeer spijtig van de materiaalkeuze..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
@Freakin77 nooit mis zo een check

Als je veel korte ritjes rijdt dan is het niet gek dat je accu niet goed opgeladen wordt maar dit is wel erg snel voor 10-15min

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Nu online
Niet helemaal VW, maar voor de geïnteresseerden: bij Opsporing Verzocht hadden ze gister een uitgebreid item over de oost Europese bendes die met keyless op de oprit de auto’s strippen. Heel veel beelden van verschillende gevallen. Echt bizar hoe makkelijk het gaat en ze gewoon een half uurtje op dooie gemak zitten te sleutelen.

Maar ze laten ook het netwerk erachter zien en waar het naartoe gaat.

https://www.npostart.nl/o...cht/03-03-2020/AT_2127379

*edit: link toegevoegd

[ Voor 10% gewijzigd door Dennisdn op 05-03-2020 06:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 08:53
Freakin77 schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 14:29:
Hmm, vandaag zat ik even (10-15 min) met het instructieboekje op schoot in de auto te klooien en toen gaf het display prompt aan 'accu spanning zwak, schakel entertainment systeem uit of start de auto' (oid).

Auto meteen gestart, dit lukte echter 2-3 keer niet (amper stroom over om te starten). Daarna gelukkig wel aan en meteen stuk gaan rijden om eea weer voldoende op te laden.

Nou vraag ik me dus af: ik rij veelal korte stukjes met zo'n beetje alle comfortzaken (spiegels, navi, verlichting, airco en soms de stoelmassage) aan. En dan moet de accu natuurlijk ook nog starten om te gaan rijden.

Heeft dit alles zo'n grote impact op het (ont-)laden van de accu? Mijn mijnvolkswagen app zegt dat de accu in orde is. (nu na de rit een accuspanning van 13.45v)

Het gaat trouwens om mijn golf 7.5 1.0TSI - 2018
Is geen probleem. Hoogstens zul je merken dat je start-stop er geen zin meer in heeft omdat de batterij aan de lage kant vind en/of er te veel elektrische belasting zit.
Mocht je echt geïnteresseerd zijn kan je altijd je batterijspanning eens meten (multimeter of diagnostics tool). 11.8V is quasi leeg, 12.8V quais vol en hoger is de batterij ladende.

Typisch wordt de alternator enkel ingeschakeld bij het uitrollen/afremmen om brandstof te besparen. Maar bij een lage batterij lading zal die op andere moment ook werken.
Dennisdn schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 18:04:
Niet helemaal VW, maar voor de geïnteresseerden: bij Opsporing Verzocht hadden ze gister een uitgebreid item over de oost Europese bendes die met keyless op de oprit de auto’s strippen. Heel veel beelden van verschillende gevallen. Echt bizar hoe makkelijk het gaat en ze gewoon een half uurtje op dooie gemak zitten te sleutelen.

Maar ze laten ook het netwerk erachter zien en waar het naartoe gaat.
Niet meer zo heel relevant voor de nieuwere/ste VW groep modellen.

[ Voor 22% gewijzigd door AndRo555 op 04-03-2020 18:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Nu online
AndRo555 schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 18:14:
[...]

Niet meer zo heel relevant voor de nieuwere/ste VW groep modellen.
Daar zitten geen interessante onderdelen meer in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
Dennisdn schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 18:28:
[...]

Daar zitten geen interessante onderdelen meer in?
Daar werkt een keyless entry relay attack niet meer. ;)

[ Voor 3% gewijzigd door AndRo555 op 04-03-2020 18:33 ]

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Scrtz
Vanmiddag opgehaald! :D Golf Highline Business R 1.5 TSI 150pk met AUR camera en spiegelpakket.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/B0gP5AaxrPJ3d2csbDozpjZxWVE=/f/image/zBdyDkPjUFpy101QL0zLcI3t.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/imdCgBUPMVId3aeisPOyCAFqmrE=/f/image/rysQ9mEuYdbCqr49rTN8h4IQ.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Lsk_8e5NWSNTU9xavbTsG3JHEk0=/f/image/hTqT8dZIQbm2ZuF9I2aLGyss.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Scrtz schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 18:45:
Vanmiddag opgehaald! :D Golf Highline Business R 1.5 TSI 150pk met AUR camera en spiegelpakket.

[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Gave bak, veel plezier ermee!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Famous
Scrtz schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 18:45:

[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Beter dan zon Golf 8 :9
Gefeliciteerd!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robinho96
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 19:33
Famous schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 18:56:
[...]

Beter dan zon Golf 8 :9
Gefeliciteerd!
Ik vind de Golf 7 aan de binnenkant ook veel mooier dan dat van de Golf 8.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Nu online
AndRo555 schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 18:32:
[...]

Voorlopig rijden er een miljard rond waarbij het wél werkt.

Maar dat was ook niet het hoofditem. Ze laten zien hoe professioneel die bendes werken vooraf, tijdens en na. Op dit moment is de keyless gewoon makkelijk voor ze, maar deze gaan gewoon weer over op andere methodes als het niet meer werkt. In de vorige generaties modellen knipte de RNS-bendes gaten op de juiste plek in de deur. Bij de Golf6 pakten ze simpel het raam eruit met een zuignap. Toen werden hele straten tegelijk van de RNS ontdaan.

[ Voor 5% gewijzigd door Dennisdn op 04-03-2020 19:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Nu online
Vind ik tot nu toe ook. Maar dat had ik ook bij 5>6 en van 6>7 en bij de vorige 3 serie, en die daarvoor en nu weer. Maar na een tijdje ga ik het vanzelf mooi vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• revolution-nl
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 14-09 12:19

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

Robinho96 schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 19:06:
[...]

Ik vind de Golf 7 aan de binnenkant ook veel mooier dan dat van de Golf 8.
De Golf 8 vind ik aan de binnenkant een verschrikking, het oogt goedkoop (lees: plastic fantastic) door het materiaal gebruik. De bezels rond de displays... de plastic middentunnel :'( 8)7

De Golf 7 oogt en voelt velen malen hoogwaardiger.

[ Voor 15% gewijzigd door revolution-nl op 04-03-2020 19:31 ]

Vroemt met EV | 10.000WP | 14kWh Thuisaccu | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS | LG-WH27s Boiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
AndRo555 schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 18:32:
[...]
Ook de laatste Golf 7.5? Zou wel prettig zijn (e-Golf in bestelling).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Famous
Dennisdn schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 19:13:
[...]

Vind ik tot nu toe ook. Maar dat had ik ook bij 5>6 en van 6>7 en bij de vorige 3 serie, en die daarvoor en nu weer. Maar na een tijdje ga ik het vanzelf mooi vinden.
Bij de 5 en 6 vond ik de opvolger echt een stuk beter smoelen, zowel interieur als exterieur. Heb het wel over de GTI/R modellen.

Bij de 7R waren alleen de pijpjes ff wennen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
S_Chief schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 19:34:
[...]

Nee op een Golf 7.5 niet. Momenteel enkel de dure nieuwe auto's maar dat komt wel snel naar de goedkoperen ook.

[ Voor 16% gewijzigd door AndRo555 op 04-03-2020 19:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Nu online
S_Chief schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 19:34:
[...]

De Golf 7.5 heeft nog het oude systeem. Bij volgende modellen gaat de sleutel in slaapstand. Maar vraag me af of de Golf8 dat al heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakin77
AndRo555 schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 18:14:
[...]

Is geen probleem. Hoogstens zul je merken dat je start-stop er geen zin meer in heeft omdat de batterij aan de lage kant vind en/of er te veel elektrische belasting zit.
Mocht je echt geïnteresseerd zijn kan je altijd je batterijspanning eens meten (multimeter of diagnostics tool). 11.8V is quasi leeg, 12.8V quais vol en hoger is de batterij ladende.

Typisch wordt de alternator enkel ingeschakeld bij het uitrollen/afremmen om brandstof te besparen. Maar bij een lage batterij lading zal die op andere moment ook werken.
Het start/stop systeem is nou altijd iets wat ik weer wel uitzet bij aanvang van de rit :)

Hmm, dan vraag ik me toch af waarom mijn accu zo leeg gelopen was.. even in de smiezen houden. De app geeft nu aan dat de accuspanning 12.35 is, en volgens deze tabel (https://www.awaccu.nl/pagina/21-ontladingstabel-12v-accu-s) zou de accu dan 70% volzitten, terwijl ik vandaag (met uitgeschakelde stroomvreters) zo'n 50km snelweg heb gereden om de accu op te laden. Geen idee hoe betrouwbaar de waarde in de app is, maar goed.

Als de (fabrieks-)accu na 1,7 jaar minder wordt, is deze dan 'garantie werk' of gewoon part of the deal (een 'slijtage onderdeel')? Ik kan me niet indenken dat dat ding nu al minder wordt, maar als dat wel het geval is dan vind ik dat retevroeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
Klinkt zo'n 1.5 TSI eco nou heel anders dan een 1.4 TSI? Ik vind hem vrij sportief klinken, of het komt omdat ie nog gloednieuw is, OF omdat ik zolang dat 3cilinder geluid heb moeten aanhoren :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Nu online
Scrtz schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 08:26:
Klinkt zo'n 1.5 TSI eco nou heel anders dan een 1.4 TSI? Ik vind hem vrij sportief klinken, of het komt omdat ie nog gloednieuw is, OF omdat ik zolang dat 3cilinder geluid heb moeten aanhoren :P
Volgens mij is de 1.5 130 pk de Eco (met zijlfunctie) en de 150 PK geen-eco (zonder zijlfunctie).

[ Voor 4% gewijzigd door Dennisdn op 05-03-2020 08:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
Dennisdn schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 08:40:
[...]

Volgens mij is de 1.5 130 pk de Eco en de 150 PK geen-eco (zonder zijlfunctie).
Oops, ik bedoelde evo idd :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Nu online
Scrtz schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 08:42:
[...]

Oops, ik bedoelde evo idd :P
Ach, bij het uitrollen verschijnt er wel eco op het AID, dus er zal nog steeds iets van BlueMotion in zitten :)
Maar de 130pk heeft wat meer functies daarin (naast zijlfunctie volgens mij ook het uitschakelen van een cilinder als die niet nodig is).

[ Voor 14% gewijzigd door Dennisdn op 05-03-2020 08:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
Dennisdn schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 08:44:
[...]

Ach, bij het uitrollen verschijnt er wel eco op het AID, dus er zal nog steeds iets van BlueMotion in zitten :)
Maar de 130pk heeft wat meer functies daarin (naast zijlfunctie volgens mij ook het uitschakelen van een cilinder als die niet nodig is).
Die 150pk heeft toch ook cilinderuitschakeling? Zie eco links onder staan als ik constant rij. Dan schakelen 2 cilinders uit dacht ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
Dennisdn schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 08:44:
[...]

1.5TSi 130PK blokje in m'n Tiguan schakelt twee cilinders uit als dat mogelijk is. Boordcomputer geeft dan ook aan dat 't ding maar iets van 3 á 3,5L/100KM aan het verbruiken is. In de Trajectcontrole op de A2 tussen Amsterdam en Utrecht loopt 't apparaat continue op twee 'poten' met 105Km/h op de (A)CC:P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Nu online
Scrtz schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 09:19:
[...]

Die 150pk heeft toch ook cilinderuitschakeling? Zie eco links onder staan als ik constant rij. Dan schakelen 2 cilinders uit dacht ik?
Volgens mij is het verschil dat de 150 het alleen bij het uitrollen doet en de 130 ook bij gewoon rijden én in de zijlfunctie zelfs het hele blok uitzet. Maar heel zeker weet ik het niet.

Hier wat meer info, maar dat gaat alleen over de 130 en vertellen niet het verschil met de 150 :(
https://050auto.nl/autoni...luemotion-met-zeilfunctie
Zeilfunctie en cilinderuitschakeling
Voor het eerst voorziet Volkswagen een benzinemotor van een zeilfunctie. Daarbij wordt deze TSI-motor, indien gekoppeld aan de DSG-automaat, tot een snelheid van 130 km/u onder bepaalde omstandigheden volledig uitgeschakeld als de bestuurder het gas loslaat. Ondertussen neemt een compacte lithium-ion batterij de stroomvoorziening waar voor elektrische systemen als de ruitenwissers, verlichting en het audiosysteem. Nog een innovatieve technologie die helpt brandstof te besparen en de uitstoot te verminderen, is Active Cylinder Management. Hierbij worden twee van de vier cilinders uitgeschakeld als de bestuurder met een constante snelheid tussen de 1.400 en 3.200 tpm rijdt.
Ach.... Als we volgende week nog maar 100 mogen rijden heeft het weinig zin nog een 150pk te bestellen :'(

[ Voor 63% gewijzigd door Dennisdn op 05-03-2020 09:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HawVer
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-09 16:51
The Eagle schreef op zondag 29 december 2019 @ 17:19:
Als daar toevallig een DQ200 DSG in zit dan is dat vermoedelijk de oorzaak. Alleen geen idee wat er toen geleverd werd. Weet wel dat er hier meer zijn die een issue hadden met een slippende DSG.
Ik heb de auto toentertijd naar de garage gebracht. Toen konden ze niets vinden. Nu opnieuw gebracht. Het is de koppeling die ze gaan vervangen. Gelukkig nog in de garantietermijn. Heel verhaal erbij dat ze een verkeerd type koppeling er onder gezet hebben. Deze nieuwe zou beter bestand zijn tegen de krachten... ? Raar verhaal. Ik ga ook maar contact opnemen met de DSG dokter

http://hawvie.deviantart.com/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
@RnB Je hebt je plaatje uit de OP weg gepoetst door het ding uit je T.Net fotoalbum weg te halen, er staat nou een 'deadlink' :o :(

@Famous Heb bij jou de 'R' er tussenuit gehaald (EIN-DE-LIJK) en de 6AW GTi er in gezet :P

[ Voor 3% gewijzigd door Will_M op 05-03-2020 10:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Dennisdn schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 09:25:

[...]

Ach.... Als we volgende week nog maar 100 mogen rijden heeft het weinig zin nog een 150pk te bestellen :'(
alsof heel autorijdend nederland massaal ineens 100 gaat rijden :+
ik heb de 150pk in bestelling staan, kom ook regelmatig in het buitenland waarbij ie gewoon aan het werk mag :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Nu online

RnB

Will_M schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 10:13:
@RnB Je hebt je plaatje uit de OP weg gepoetst door het ding uit je T.Net fotoalbum weg te halen, er staat nou een 'deadlink' :o :(

@Famous Heb bij jou de 'R' er tussenuit gehaald (EIN-DE-LIJK) en de 6AW GTi er in gezet :P
Oeps, iemand attendeerde me op een ''privacy'' gevoelige foto en ben toen iets te ver gegaan in het verwijderen van mijn foto's.....

Hierbij weer de foto:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/O1dqYdJguCVCe1O_WsNG4tW9qvg=/800x/filters:strip_icc()/f/image/gGekmVG2fL04nWe7Psnfncfh.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Famous
Wat rijdt die Polo toch lekker, of je nou rustig rijdt of wat sportiever.
Door de voorwielaandrijving voelt het ook rap.

Nog wel een VCDS eraan laten hangen want van die start/stop word ik gek van :P

@Rainesh @Antera @Scrtz (?) Bij driving profiles kan ik het "geluid" op sport zetten.
Is dit dan vooral via de boxjes of zit er een klep in de Polo? Dat laatste lijkt mij sterk eigenlijk.

Heb (helaas) wel de OPF filter erin, stilstaand kan je niet boven de ±3800 RPM revven.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LyeX3AXvZtehZN2-9i_9VZr6-ak=/f/image/YnypxNP5oVlG2FJDGGDSHX6c.jpg

@Will_M Daar zal @GerCor voorral erg blij mee zijn ;)

Edit; zal trouwens binnenkort zorgen voor een goede foto!

[ Voor 4% gewijzigd door Famous op 05-03-2020 10:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Dennisdn schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 09:25:
[...]

Volgens mij is het verschil dat de 150 het alleen bij het uitrollen doet en de 130 ook bij gewoon rijden én in de zijlfunctie zelfs het hele blok uitzet. Maar heel zeker weet ik het niet.

Hier wat meer info, maar dat gaat alleen over de 130 en vertellen niet het verschil met de 150 :(
https://050auto.nl/autoni...luemotion-met-zeilfunctie

[...]

Kan me herinneren dat ik een keer in de polo gti de driving mode op economy gezet, dan krijg je een E in plaats van een D. Als je dan aan het cruisen bent en je laat je gas los gaat ook automatisch de motor uit, bij hard remmen gaat hij weer aan, vermoedelijk voor de rembekrachtiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Nu online
Famous schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 10:28:
Nog wel een VCDS eraan laten hangen want die start/stop word ik gek van :P
Ik had het via de OBD11 uitgezet. Maar dan is ie meteen helemaal uit en doet de knop niets meer. Soms is het wel handig als je hem alsnog uit kan zetten (file, bij de Mac, etc).
Dus nu doe ik het maar weer handmatig na elke start.

Had liever gezien dat met de tweak de knop gewoon de stand laat vasthouden zoals met de stoelverwarmingstweak.

[ Voor 5% gewijzigd door Dennisdn op 05-03-2020 10:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Will_M schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 10:13:

Nu die van @Scrtz even aanpassen. Daar staat een blauwe Golf 7.5 terwijl hij toch echt - net - een witte heeft.

@Famous Nu nog even je avantar aanpassen. En, oprotten met die herrie, inderdaad. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vissa66
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 19:57
Wat rijdt die Polo toch lekker, of je nou rustig rijdt of wat sportiever.
Door de voorwielaandrijving voelt het ook rap.

@Rainesh @Antera @Scrtz (?) Bij driving profiles kan ik het "geluid" op sport zetten.
Is dit dan vooral via de boxjes of zit er een klep in de Polo? Dat laatste lijkt mij sterk eigenlijk.

Heb (helaas) wel de OPF filter erin, stilstaand kan je niet boven de ±3800 RPM revven.

[Afbeelding]

@Will_M Daar zal @GerCor voorral erg blij mee zijn ;)

Edit; zal trouwens binnenkort zorgen voor een goede foto!
Bijna zeker dat het gewoon een soundaktuator is, zoals bij alle VAG modellen. :+

M3P 24'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antera

Antera

Start stop kan niet altijd uit als het laat 2019 of jonger is kan het niet meer met software alleen stekkertje los maken op de - pool

Geluid is een aparte speaker in de auto die dit geluid genereert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Ik heb zelf het idee dat dit weer ideaal is voor START/STOP. Mijn auto en onze Caddy's, wordt, worden, nu heel vaak uitgeschakeld. Maar de weken daarvoor en ook bij hogere temperaturen is dat veel minder vaak het geval (geweest).

Overigens vind ik het nog steeds een geweldig functie maar weet dat het met een automaat erg vervelend is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
Antera schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 12:46:
[...]

Start stop kan niet altijd uit als het laat 2019 of jonger is kan het niet meer met software alleen stekkertje los maken op de - pool

Geluid is een aparte speaker in de auto die dit geluid genereert
Heb jij daar een schema van of kan er een zekering uitgetrokken worden?
Of spreekt dit voor zich als je de klep open hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Nu online
Famous schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 12:57:
[...]

In de OBD11 zit een app om in de Polo GTI de soundactor uit te zetten. Maar daar inderdaad geen optie om startstop uit te zetten.

[ Voor 8% gewijzigd door Dennisdn op 05-03-2020 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
Dennisdn schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 12:59:
[...]

In de OBD11 zit een app om in de Polo GTI de soundactor uit te zetten.
Ging meer om het start/stop verhaal :P

OBD11 zal ik er niet aanhangen, liever een VCDS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krus
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 14:20
GerCor schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 12:49:
Ik heb zelf het idee dat dit weer ideaal is voor START/STOP. Mijn auto en onze Caddy's, wordt, worden, nu heel vaak uitgeschakeld. Maar de weken daarvoor en ook bij hogere temperaturen is dat veel minder vaak het geval (geweest).

Overigens vind ik het nog steeds een geweldig functie maar weet dat het met een automaat erg vervelend is.
Start/Stop is echt verschrikkelijk bij mij met DSG, ene keer rolt de auto vloeiend naar voren direct na het starten/los laten rem en de andere keer sta je nog 1-2 seconde stil en schiet je naar voren..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Krus schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 13:57:
[...]

Start/Stop is echt verschrikkelijk bij mij met DSG, ene keer rolt de auto vloeiend naar voren direct na het starten/los laten rem en de andere keer sta je nog 1-2 seconde stil en schiet je naar voren..
Bij handbak moet je de auto in zijn vrij zetten en de koppeling mag ook niet ingehouden worden. Dat doen niet veel mensen. Vaak de koppeling in, klaar om te schakelen. M.a.w. het gaat nogal bewust.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
[...]

Uitschakelen dat ding :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RnB schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 10:28:
[...]

Oeps, iemand attendeerde me op een ''privacy'' gevoelige foto en ben toen iets te ver gegaan in het verwijderen van mijn foto's.....

Hierbij weer de foto:

[Afbeelding]
1.5 tsi?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

@Famous heb je nou wel of geen open dak? Moeilijk te zien bij een zwarte auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
@Famous Heb je nou eindelijk een nieuwe echte auto :D

GTI chippen kan, resultaat is ik vermoed rond de 260 - 270 pk.
resultaat is veel wielspin in 1 en 2.

[ Voor 48% gewijzigd door Viper® op 05-03-2020 16:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Famous
Viper® schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 15:53:
@Famous Heb je nou eindelijk een nieuwe echte auto :D

GTI chippen kan, resultaat is ik vermoed rond de 260 - 270 pk.
resultaat is veel wielspin in 1 en 2.
Dat is echt even wennen ja.. eergisteren was het wat vochtig en dan zoekt die al (manuele stand).
Het is ook wel weer grappig dat je moet 'werken' want in dat opzicht was de R onwijs saai, zelfs met 405pk.

Toch komt er wel een chipje in :+
GerCor schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 15:51:
@Famous heb je nou wel of geen open dak? Moeilijk te zien bij een zwarte auto.
Vooral lastig te zien als die dicht zit :P
Yesch, zit erin!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Antera

Antera

Famous schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 12:57:
[...]

Op de min pool zit een klein kastje tbv monitoring accu. daar zit een klein stekkertje in die je eruit kan halen. dan werkt start stop niet meer. Soms kan dit voor storingen start stop in je display zorgen maar vaak niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Nu online

RnB

Jep, de 150pk motor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HawVer
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-09 16:51
[...]
Dat wordt bepaald door de mate waarmee je remt. Hoe harder je remt hoe eerder start stop systeem inschakelt. Als je zacht remt en dan het rempedaal niet te ver doordrukt blijft hij draaien.

http://hawvie.deviantart.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
Meerdere mensen ervaring met de 1.0 tsi en 1.5 tsi Golf 7.5 toevallig? Ik merk namelijk dat de 150pk veel stiller is op de snelweg dan de 1.0 tsi was. Vooral het windgeruis lijkt een stuk minder te zijn? Zal zo'n hogere motorisering dan toch meer geluidsdemping gebruiken? Of wellicht het R-Line interieur tov het Highline interieur dat ik in de 1.0 tsi had?

Overigens is het blok wel nog wat gehorig maar denk dat dat komt omdat ie nog ingereden moet worden? 3000 toeren bij 140km/h in de 6 momenteel.

[ Voor 17% gewijzigd door Scrtz op 06-03-2020 10:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roland kroes
  • Laatst online: 18-09 21:29
Bij mijn ex-BMW kon je de start / stop knop zo aanpassen (software), dat deze andersom werkte. Bij starten standaard uit, indien gewenst aan.

Maar ik heb mij ondertussen aangewend om te starten, weg te rijden en de start/stop uit te zetten.

Bij mijn 09-2019 T-ROC DSG 1.5 Tsi, schakelen ook 2 cilinders uit bij gas loslaten, of wanneer de motor niet hoeft "te werken".

Dingetje waar ik ff aan heb moeten wennen is dat de richtingaanwijzerindicators (jaja, 3x woordwaarde :+ ) zo ver uit elkaar staan op het digitale display :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Nu online
roland kroes schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 13:39:
Dingetje waar ik ff aan heb moeten wennen is dat de richtingaanwijzerindicators (jaja, 3x woordwaarde :+ ) zo ver uit elkaar staan op het digitale display :P
Die zitten in de Golf ook niet handig op het AID. Als ik de perfecte zit- en stuurstand heb zitten ze precies áchter het stuur uit het zichtveld. En met 178cm ben ik volgens mij redelijk gemiddeld. Ik zie ze beter in de buitenspiegels dan in het AID.

[ Voor 12% gewijzigd door Dennisdn op 06-03-2020 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 14:03
Wij zijn ook naar een nieuwe auto aan het kijken en ons oog is hierbij gevallen op de T-Cross. De Life uitvoering.

Een ding waar ik geen duidelijkheid over krijg is de ondersteuning van Apple Carplay/Android auto.

Kan iemand mij aangeven of dit aanwezig is bij de Standaard Life uitvoering van de T-Cross? (Dus zonder optie pakketten o.i.d).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roland kroes
  • Laatst online: 18-09 21:29
Kan je dat niet zien bij het samenstellen van de auto?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krus
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 14:20
HawVer schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 08:56:
[...]

Dat wordt bepaald door de mate waarmee je remt. Hoe harder je remt hoe eerder start stop systeem inschakelt. Als je zacht remt en dan het rempedaal niet te ver doordrukt blijft hij draaien.
Klopt, maar zodra de motor uit staat en je laat het rempedaal los dan is het maar gokken of ik eerst 1-2 seconde nog stil sta of direct vloeiend op gang kom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Robbie T schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 13:45:
Wij zijn ook naar een nieuwe auto aan het kijken en ons oog is hierbij gevallen op de T-Cross. De Life uitvoering.

Een ding waar ik geen duidelijkheid over krijg is de ondersteuning van Apple Carplay/Android auto.

Kan iemand mij aangeven of dit aanwezig is bij de Standaard Life uitvoering van de T-Cross? (Dus zonder optie pakketten o.i.d).
Zo te zien niet standaard. Je moet minimaal Composition Media hebben dan komt er nog eens € 208 bij om het te activeren.

EDIT: maar goed, bij een nieuwe auto wil je dat gewoon gratis hebben. Kijken wie de sterkste zenuwen heeft, jij of de verkoper. Wat ik altijd zeg tegen een verkoper als ik iets wil hebben en hij mij dat niet gratis wil geven: meer autodealers dan kerken......

[ Voor 18% gewijzigd door GerCor op 06-03-2020 14:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MK_
  • Registratie: November 2013
  • Niet online

MK_

Sneller dan het licht :)

Robbie T schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 13:45:

Nee, standaard komt de T-Cross Life met Composition Colour, deze beschikt niet over App-Connect.

Je hebt een "Media" infotainment systeem nodig, in het geval van de T-Cross dus Executive Pack. Sowieso een aanraden ten opzichte van het standaard geluidssysteem, wat als ik de prijslijst mag geloven slechts 2 (!) luidsprekers heeft.

Aangezien die optie al €924 kost (Executive pakket) is het misschien handig om te kijken naar een Life Business, die is €1215 duurder dan de Life maar biedt naast het Executive Pack ook automatische airconditioning en parkeersensoren voor en achter (€500 besparing mocht je die opties ook op de Life willen selecteren).

Edit: wow overheen gelezen in de brochure, maar voor €208 kan je het inderdaad krijgen als Composition Media zonder Executive pakket.

Edit 2: die optie staat nieteens in de Prijslijst zelf, enkel in de Configurator 8)7

Edit 3: alvorens moet "Radio- en multimediasysteem 'Composition Media' incl. 'App-Connect'" à €311 ook geseleteerd worden voordat "Mobiele online diensten (Car-Net): 'App-Connect' smartphone-integratie (Alleen bestelbaar met Composition Media)" à €208 geselecteerd kan worden.

[ Voor 17% gewijzigd door MK_ op 06-03-2020 14:19 ]

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Persoonlijk zou ik ook kijken naar een 2ehands T-Cross met alle denkbare opties die net zo duur is als een nieuwe T-Cross Live.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yamahabest
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18-09 20:09
Krus schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 13:58:
[...]

Klopt, maar zodra de motor uit staat en je laat het rempedaal los dan is het maar gokken of ik eerst 1-2 seconde nog stil sta of direct vloeiend op gang kom.
Dat kan je deels oplossen door de automatische handrem aan te zetten.
Maar dan nog hou je het zelfde probleem bij het starten bij weer gas geven. Ik zet start/stop daarom ook standaard uit.

Mijn inziens gaat de motor ook veelstevroeg uit, waarbij je nog rolt, mogelijk nog moet sturen, en helemaal geen stuurbekrachtiging meer hebt. Een rare gewaarwording de eerste keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

GerCor schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 14:19:
Persoonlijk zou ik ook kijken naar een 2ehands T-Cross met alle denkbare opties die net zo duur is als een nieuwe T-Cross Live.
Of zelfs een nieuwe voorraadauto, voor minder dan een nieuwe basis Life kan je ook een Life met Executive pack en climate control krijgen :9
https://www.century.nl/vo...onic-vsb-24455-22583505#/

Of zelfs een Style met de krachtigere 115pk 1.0TSI/6-bak:
https://www.autotrack.nl/...lkswagen/t-cross/45503752

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

MK_ schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 14:27:
[...]

Of zelfs een nieuwe voorraadauto, voor minder dan een nieuwe basis Life kan je ook een Life met Executive pack en climate control krijgen :9
https://www.century.nl/vo...onic-vsb-24455-22583505#/

Of zelfs een Style met de krachtigere 115pk 1.0TSI/6-bak:
https://www.autotrack.nl/...lkswagen/t-cross/45503752
Ik zou even doorzoeken. De eerste is met halogeen koplampen en de tweede zonder AID.

Deze dus, bijvoorbeeld: https://www.autotrader.nl...kswagen&safemodel=t-cross

[ Voor 16% gewijzigd door GerCor op 06-03-2020 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakin77
Scrtz schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 10:11:
Meerdere mensen ervaring met de 1.0 tsi en 1.5 tsi Golf 7.5 toevallig? Ik merk namelijk dat de 150pk veel stiller is op de snelweg dan de 1.0 tsi was. Vooral het windgeruis lijkt een stuk minder te zijn? Zal zo'n hogere motorisering dan toch meer geluidsdemping gebruiken? Of wellicht het R-Line interieur tov het Highline interieur dat ik in de 1.0 tsi had?

Overigens is het blok wel nog wat gehorig maar denk dat dat komt omdat ie nog ingereden moet worden? 3000 toeren bij 140km/h in de 6 momenteel.
Ik rijdt nu de 1.0TSI en had hiervoor de (golf 6)1.4TSI (160pk versie). Geen last van windgeruis, heel stil!
R line intereur heb ik niet, wel exterieur. Binnen is dus highline nu.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

GerCor schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 14:30:
[...]

Ik zou even doorzoeken. De eerste is met halogeen koplampen en de tweede zonder AID.

Deze dus, bijvoorbeeld: https://www.autotrader.nl...kswagen&safemodel=t-cross
Ik had echt gekeken met "0" km, dus echt nieuw. Maar ja, genoeg keuze dus :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
Freakin77 schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 14:30:
[...]

Ik rijdt nu de 1.0TSI en had hiervoor de (golf 6)1.4TSI (160pk versie). Geen last van windgeruis, heel stil!
R line intereur heb ik niet, wel exterieur. Binnen is dus highline nu.
Ja dat had ik dus ook R-line buitenkant en highline binnenkant maar ik vond dat er toch wel wat windgeruis aanwezig was (kwam van een A3 af). Echter nu 2x R-Line en 1.5 150pk lijkt stuk stiller te zijn.

Ach wellicht maandagochtend modelletje gehad ofzo, was een golf uit jan 2018 dus eerste serie ofzo, misschien dat het laterna beter is geworden, heb nu eind 2019 en vd week op kenteken gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 14:03
@GerCor @MK_
In dit geval gaat het om private lease e is het maandag bedrag een overwegende factor ;-).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThisGuy
  • Registratie: Januari 2013
  • Niet online

ThisGuy

Get mad, then get over it.

Vraagje, is de DSG Park en Neutrale stand begrenst op 4000 toeren?

"Don't let the fear of losing be greater than the excitement of winning."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
ThisGuy schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 17:17:
Vraagje, is de DSG Park en Neutrale stand begrenst op 4000 toeren?
Dacht 3,5k maar kan net zo goed 4k zijn. Kortom ja :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
Rainesh schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 19:23:
[...]

Dacht 3,5k maar kan net zo goed 4k zijn. Kortom ja :Y
Is dat niet de opf filter dan?

Dan kan het zijn dat die toch niet in de GTI zit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThisGuy
  • Niet online

ThisGuy

Thanks Rainesh.

[ Voor 105% gewijzigd door ThisGuy op 02-10-2020 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
Valt wel beetje in het niets hiernaast :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mL3uycHr0P-RuRwpy_HYO0c8Tkc=/f/image/tuqmiMV3rlVFxLEd4qZQCyQ1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Robbie T schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 15:53:
@GerCor @MK_
In dit geval gaat het om private lease e is het maandag bedrag een overwegende factor ;-).
En het private-lease bedrag eens navragen voor de auto die ik eerder linkte (https://www.century.nl/vo...onic-vsb-24455-22583505#/)? Kan namelijk ook als private lease verkocht worden staat er :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
ThisGuy schreef op zaterdag 7 maart 2020 @ 01:16:
Thanks Rainesh. Ik heb opeens een zwaarder V6 achtig geluid bij de 2800-3200 toeren dat tevens te voelen is.. Ik merkte dit ook op door te testen maar weet niet of dat begrenzing was,. Maar er is iets vreemds.. Ik hou mijn hart vast voor de turbo.. (Overigens geen foutcodes)

Er duiken zoveel dingetjes op in deze auto, ik overweeg serieus om 'm alweer weg te doen, heb hier niet echt zin in. En dan is de DSG ellende niet eens opgelost.. (trilletje van 1 naar 2 schakelen, paar andere kleine dingetjes die wijzen op vervanging koppelingsplaten)
Echt ander motor geluid? Is het te reproduceren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThisGuy
  • Niet online

ThisGuy

Ja het lijkt 2-tonig te zijn.

[ Voor 82% gewijzigd door ThisGuy op 02-10-2020 13:58 ]

Pagina: 1 ... 22 ... 140 Laatste