Hét grote Volkswagen Topic - Deel 5 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 21 ... 141 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 13-10 08:26
Er zijn MY<18 varianten met 210 radar. Al kannher heel goed zijn dat vanaf MY18 alles 210 was op de Passat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 13:23
Mijn huidige golf highline r-line 1.0 tsi van jan 2018 heeft ook al 210 radar. Volgens mij toen ze de radars in het VW logo hebben gestopt is het allemaal 210 geworden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tha Render_2
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 10:37
Famous schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 09:46:
[...]

Wanneer heb je hem besteld?

Ik was vorige week aan het informeren over de Polo (GTI) maar dat werd gewoon augustus leveren. Hoogstwaarschijnlijk verschuift dat wel als ik de berichten lees in het leasetopic :+
Gisterenavond, moet wel nog akkoord krijgen van de leasing, hopelijk duurt al dat papierwerk niet te lang en kan die gewoon in productie! :) Collega van me heeft net zijn Arteon ontvangen en die levering heeft 6 maand in beslag genomen.

Ter info, heb een Volkswagen New Passat Variant Business Elegance 1.6TDI DSG7 besteld (België, weet niet of jullie ook die business editie hebben?).

In die business editie zit standaard: achteruitrijcamera, app-connect wireless, DAB+, kofferklep elektrisch, LED Matrix lampen, pack airco, pack ambiente plus, buitenspiegels elektrisch/verwarmbaar,..
Daarbovenop nog de Elegance versie met zijn snufjes, dat was nog niet genoeg dus als extra:

- R-Line Exterior (Mangan grey metaalkleur gekozen trouwens)
- 18" Bonnville velgen
- Verwarmd stuur met peddels
- Trekhaak
- Zijruiten achteraan en achterruit verdonkerd
- Dynaudio Confidence audiosysteem
- Discover Pro inclusief Digital Cockpit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17-09 05:36
Ben erg benieuwd hoe de Bonneville velgen onder een Passat staan :)
Op een Polo vind ik ze in elk geval erg geslaagd!

Bij 'ons' heb je de Elegance Business R, daar zit veel al in inderdaad.
Denk alleen dat je de prijs wat anders is hier :+

https://www.volkswagen.nl...assat/elegance-business-r

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
Famous schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 10:51:
Ben erg benieuwd hoe de Bonneville velgen onder een Passat staan :)
Op een Polo vind ik ze in elk geval erg geslaagd!

Bij 'ons' heb je de Elegance Business R, daar zit veel al in inderdaad.
Denk alleen dat je de prijs wat anders is hier :+

https://www.volkswagen.nl...assat/elegance-business-r
Onder de lapiz blue nieuwe Passat staan die Bonneville's erg mooi imo :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tha Render_2
Was wel aan het twijfelen voor dat Lapiz Blue, in alle boekjes staat die zo afgebeeld, maar in de showroom geen wagen met Lapiz Blue maar wel een Mangan Grey met Bonnville velgen en R-line exterior en ... zowel ikzelf, als het vrouwtje en baby waren er niet meer bij weg te slaan :P Dus dan maar zo besteld ook..

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/ElnWIf1.jpg

Dat donkergrijs, met de zwarte accenten van de r-line & velgen + chrome accenten r-line & velgen .. perfect match imo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
Mag wel een centimeter of drie lager :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha Render_2
Famous schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 11:13:
Mag wel een centimeter of drie lager :D
Zou hem inderdaad mooier staan, maar comfort zakt dan mee verwacht ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
Tha Render_2 schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 11:13:
[...]

Zou hem inderdaad mooier staan, maar comfort zakt dan mee verwacht ik?
Mijn ervaring is dat het niet veel scheelt.
Ik weet niet of jij DCC op de auto hebt maar zeker dan in combo met comfort rijdt het perfect!

Meestal had ik hem nog in de sport staan incl. verlaging maar dat waren wel de sportievere modellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
Tha Render_2 schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 09:01:
Heb het niet lang getest ook, zitten daar op je vingers te kijken, hooguit minuutje naar geluisterd met een track naar keuze, ik besef dat dat te weinig is om feeling te krijgen met het systeem. Heb het bij deze dus ook bij de bestelling bijgevoegd en neem me voor om geen al te grote verwachtingen te creëren en rustig te finetunen over meerdere dagen gebruik.

Ben benieuwd naar de leveringstermijn, hoop hem nog voor onze vakantie trip van eind juni te ontvangen.
Momenteel 2.5 maanden op een 1.5TSI DSG (volgens mij is dat ongeveer de minimum dat je ooit in een VW groep product build to order kan krijgen)

8 speaker "basis" systeem op de Highline is best goed. Geen idee of Dynaudio daar nog veel verbetering op geeft.
Tha Render_2 schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 10:24:
[...]

Gisterenavond, moet wel nog akkoord krijgen van de leasing, hopelijk duurt al dat papierwerk niet te lang en kan die gewoon in productie! :) Collega van me heeft net zijn Arteon ontvangen en die levering heeft 6 maand in beslag genomen.

Ter info, heb een Volkswagen New Passat Variant Business Elegance 1.6TDI DSG7 besteld (België, weet niet of jullie ook die business editie hebben?).

In die business editie zit standaard: achteruitrijcamera, app-connect wireless, DAB+, kofferklep elektrisch, LED Matrix lampen, pack airco, pack ambiente plus, buitenspiegels elektrisch/verwarmbaar,..
Daarbovenop nog de Elegance versie met zijn snufjes, dat was nog niet genoeg dus als extra:

- R-Line Exterior (Mangan grey metaalkleur gekozen trouwens)
- 18" Bonnville velgen
- Verwarmd stuur met peddels
- Trekhaak
- Zijruiten achteraan en achterruit verdonkerd
- Dynaudio Confidence audiosysteem
- Discover Pro inclusief Digital Cockpit
Jammer van de 1.6TDI dat is echt een klimaatdelict tegenover de nieuwe 2.0TDI of 1.5TSI. (innige deelneming als VAA op WLTP gebaseerd gaat worden)
WLTP 2.0TDI 135g/km (128 handbak)
WLTP 1.6TDI 151g/km
WLTP 1.5TSI 149g/km (141 handbak)

Verder wel een leuke config. :)

[ Voor 44% gewijzigd door AndRo555 op 26-02-2020 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha Render_2
Ja onze fleet loopt serieus achter, zelfs geen hybride modellen te bestellen en de 2.0TDI zit in een hogere klasse waarin ik niet kan bestellen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
Tha Render_2 schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 11:39:
Ja onze fleet loopt serieus achter, zelfs geen hybride modellen te bestellen en de 2.0TDI zit in een hogere klasse waarin ik niet kan bestellen..
Ja dat merk ik ook voor vele grote bedrijven in Belgie. Sinds dit jaar kan je voor de kostprijs voor het bedrijf van een 1.6TDI Passat kan je ook een Jaguar I-pace, Audi E-tron of Model 3/S/X rijden. Kost de werkgever niets meer.
Je kan zelfs een Passat GTE rijden, die nooit inpluggen en als goedkoper uit zijn dan de diesel/benzine versies.

Op de hilariteit te illustreren: hier is er een 1.5TSI DSG Passat besteld voor 60000+km per jaar mee te rijden. 8)7 2.0 TDI ging niet in budget, ook al is die (veel) goedkoper dan de 1.5TSI bij deze km's.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

Tip met panodak, kijk aub elk jaar je afvoeren na van je open dak.

Duurt 5 minuten om ze te controleren en schoon te maken. (Desnoods knip je de knippels om verstoppingen te vermijden)

Net een Passat gehad met vocht in de hemel.....

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha Render_2
AndRo555 schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 11:45:
[...]

Ja dat merk ik ook voor vele grote bedrijven in Belgie.

hier is er een 1.5TSI DSG Passat besteld voor 60000+km per jaar mee te rijden. 8)7 2.0 TDI ging niet in budget, ook al is die (veel) goedkoper dan de 1.5TSI bij deze km's.
Wij kunnen zelf geen TSI bestellen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yamahabest
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12:37
SadisticPanda schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 11:52:

Duurt 5 minuten om ze te controleren en schoon te maken. (Desnoods knip je de knippels om verstoppingen te vermijden)

Waar moet je dat precies nakijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

yamahabest schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 13:01:
[...]

Waar moet je dat precies nakijken?
Dak open toen en met gietertje in de 4 hoeken voldoende water knallen. IS de makkelijkste manier.
Als je giet, moet er onmiddelijk een vette plas onder je auto liggen. Met 2 is handiger. 1 gieten, de andere kijken of er dikke straal loopt onder je wagen....geen iel straalje want dan zijn ze ver verstopt.

Meestal begin je het te merken als je ruiten makkelijker aandampen of af matten/hemel klam aanvoelt/ mesnat is. Maar dan is het eigenlijk al te laat

Als je de nippels wilt checken of afknippen. De achterste zitten onder de wagen net achter de achterwielen (je kijkt er snel over als je niet weet wat je zoeken).

De voorste komen uit in dat stuk plastiek wat onder je voorste ruit zit (stuk met ruitenwissers in. Vooraan losklikken en je kan aan de rechtste nippel aan, de linker zit nog extra kap in de weg want luchtinlaat interieur zit daar)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
GerCor schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 13:39:
[...]

€ 3.000 erbij en je had de TCR uit 2019 met 12K op de teller.
Zag toevallig vanochtend een TCR met schade in Duitsland staan voor een erg schappelijke prijs.
Wil hem net delen maar hij is al weg ;w
Viper® schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 11:29:
[...]

Polo gti in 2018 gekocht zat over de 37k :X
Ik dank u :*)
Was echt in de veronderstelling dat die krengen duurder waren.. to be continued!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:31

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Famous schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 11:19:
[...]

Mijn ervaring is dat het niet veel scheelt.
Ik weet niet of jij DCC op de auto hebt maar zeker dan in combo met comfort rijdt het perfect!

Meestal had ik hem nog in de sport staan incl. verlaging maar dat waren wel de sportievere modellen.
Verlagingssetje is geen dealeroptie meer in NL, PON ligt daarin dwars. Geldt voor heel VAG vziw. Dealer kan het evt nog wel leveren, maar dan OEM er onder. Je moet alleen de goede dealer hebben die zijn contacten heeft, wat bij Pon zelf bestellen kan al lang niet meer.
Kan het in BE uberhaupt wel besteld worden?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeltedForest
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 10-10 00:00

MeltedForest

Lenny-t

SadisticPanda schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 11:52:

Goed dat je er over begint, ik heb vorige week net mijn auto bij de dealer gehad met een terugroepactie op het panoramadak..... want de afvoeren kunnen verstopt raken. Oplossing is inderdaad de ventielen onderin de afvoer weg te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13-10 10:45
Dankje voor de tip. Maar waar moet ik precies kijken bij het panoramadak?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

TranceSetter schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 16:10:
Dankje voor de tip. Maar waar moet ik precies kijken bij het panoramadak?
Panorama dak zelf zijn normaal zelden problemen mee. Probleem is dat de afvoeren onderaan verstop geraken omdat een geniale ingenieur beslits heeft om die darm op het einde toe te smelten zodat om het einde de afvoer ipv 6mm ofso door iets geperst moet worden van millimeter.

In theorie moeten deze flapjes opengaan, als er water door komt. Doen ze ook maar bij weing water en veel zand, gaan ze niet open en stapel het zand op. NA verloop geraakt het verstopt en de enige plaats langs waar het wegkan is de aansluiting van die darm op je darkraam.

Als gevolg; je krijgt op je hemel natte vlekken, water loopt in je schoot je vloetmatten zijn nat.

Als je water giet in de randen kan het panoramadak, moet het water direct weglopen en even hard als je het erin giet, aan de onderkant van de wagen.

Beste is de nippels zelf controleren of ze niet verstopt zitten....(gewoon op nijpen, voel je direct of per prut in zit)

De voorste nipples zitten op dezelfde plaats normaal bij elke VW. De achterste kunnnen verschillen...Lange wagens meestal net voor achterste wielen. Hatchbacks meestal erachter.

Beste is schoonmaken of laatse cm eraf knippen.

Hier vind je uitleg en prentjes voor een passat. Hatchbacks zijn makkelijker :)

https://forums.vwvortex.c...t-rains-Solutions-In-Here

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• C-sharp
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 08-10 13:13
Scrtz schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 10:14:
Mijn huidige golf highline r-line 1.0 tsi van jan 2018 heeft ook al 210 radar. Volgens mij toen ze de radars in het VW logo hebben gestopt is het allemaal 210 geworden?
Golf 7 pre-facelift had radar onder de bumper (160 km/h) en bijkomend camera aan spiegel (210 km/h).
Golf 7 facelift had radar in het VW-logo en is inderdaad steeds 210 km/h.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rainesh
  • Laatst online: 13-10 07:52
C-sharp schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 16:53:
[...]

Golf 7 pre-facelift had radar onder de bumper (160 km/h) en bijkomend camera aan spiegel (210 km/h).
Golf 7 facelift had radar in het VW-logo en is inderdaad steeds 210 km/h.
Camera in de spiegel heeft niks met snelheid te maken. Is alleen voor lane assist etc

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 13:00
De GTI,GTD en GTE zijn officieel

https://www.autoblog.nl/n...olkswagen-golf-gti-141770

Een nieuwe GTE had ik niet verwacht en vind ik verrassend naast de ID3.

[ Voor 31% gewijzigd door Dennisdn op 27-02-2020 08:49 ]

• Scrtz
Dennisdn schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 08:47:

GTE zou sowieso komen he, was al tijdje geleden aangekondigd. Vraag me wel af wat de prijs van dat ding doet, denk dat er niet veel mensen die particulier zullen kopen laat staan leasen..

Ik vind de GTI maar een beetje saai, zelfs de achterspoiler lijkt gwn een standaard spoiler? Bumpers worden ook dezelfde als van een R-Line zo te zien? Interieur is wel weer gaaf met die kuipstoelen en verlichting rondom het dashboard.

• Famous

Ik vind hem echt niet geslaagd, wellicht dat die beter smoelt in het echt..?
Doe mij maar een Golf 7.5 GTI als ik de keuze moest maken :O

@Scrtz Ik vind die ambiant verlichting juist erg goedkoop ogen.
Kijk maar net boven de schakelpook, één ledje die aangestuurd wordt 8)7 Konden ze beter even bij Mercedes spieken hoe het wél moet.

[ Voor 18% gewijzigd door Famous op 27-02-2020 09:27 ]

• Scrtz
Famous schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 09:23:
[...]

Ik vind hem echt niet geslaagd, wellicht dat die beter smoelt in het echt..?
Doe mij maar een Golf 7.5 GTI als ik de keuze moest maken :O

@Scrtz Ik vind die ambiant verlichting juist erg goedkoop ogen.
Kijk maar net boven de schakelpook, één ledje die aangestuurd wordt 8)7 Konden ze beter even bij Mercedes spieken hoe het wél moet.
Ja denk dat we deze even in het echt moeten gaan zien, dan zal ie toch wel wat beter ogen dan die photoshop beelden van nu.

Die 3 letters onder het VW logo op de achterklep vind ik maar niks. Bij een lange naam zoals PASSAT heeft het wel wat maar bij GTI of GOLF vind ik het maar meh

• Famous
Scrtz schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 09:29:
[...]

Ja denk dat we deze even in het echt moeten gaan zien, dan zal ie toch wel wat beter ogen dan die photoshop beelden van nu.

Die 3 letters onder het VW logo op de achterklep vind ik maar niks. Bij een lange naam zoals PASSAT heeft het wel wat maar bij GTI of GOLF vind ik het maar meh
Zou goed kunnen, ik vind de nieuwe A-klasse eigenlijk ook niet heel mooi.
Tot ik hem in het echt zag, best een geslaagde bak :)
Al zie je die natuurlijk meer dan een GTI rijden.

Is er hier iemand die een Polo rijdt met Beats?
Hoe zijn de ervaringen hiermee?

• TheGhostInc
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
De GTE is belangrijker voor de Golf lijn dan de ID.3.

De EU normen zorgen ervoor dat praktisch alle niet hybride auto's teveel uitstoten. Zelfs de instap VW Up zit op 100g/km.
Dus om in 2020+ niet enorm te moeten betalen zullen er veel hybride's verkocht moeten worden.
Die ID.3's zijn leuk, maar die heb je al hard nodig om te compenseren voor de echt 'vette' varianten. Daar ga je niet de goedkoopste Golf of UP mee subsidiëren.

Ik verwacht aan het einde van het jaar dat sommige (instap)motoren gewoon niet leverbaar zijn. Dan staan er 5 hybride's op de parkeerplaats om direct mee weg te rijden en is de levertijd van de goedkope vervuilende modellen ineens 6 maanden vanwege productieproblemen oid.

• ThisGuy
  • Registratie: Januari 2013
  • Niet online

ThisGuy

Get mad, then get over it.

Famous schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 09:35:
[...]

Vriend van me heeft die een tijd gehad.. Ik vond de hoge tonen goed/helder, midi's ietswat op de achtergrond en de bass zwaar geforceerd. Hij maakt zelf muziek dus ik vertrouw zijn EQ-kennis, maar ik vond de eigen kevlar setjes + mono sub wel echt 1000x beter klinken. Voelde allemaal zo.. blikkerig en geforceerd aan. :|

"Don't let the fear of losing be greater than the excitement of winning."

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 09:15

GerCor

Zonder dallen geen pieken

[...]

Ik ken niemand die een Polo met Beats heeft maar ik heb er ook nog nooit iets positiefs over gelezen. :N

Aan de voorkant is het dus nauwelijks te zien of het het GTI, GTD of GTE is. Vooral van een afstandje. En, hoewel nog niet in het echt gezien, ik blijf de achterkant een verlaagde Tiguan vinden.

Ik zag trouwens een foto van het interieur van de nieuwe Caddy. Lijkt opvallend veel op die van de Golf 8.

Tsja.

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

• Famous
ThisGuy schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 09:44:
[...]

Vriend van me heeft die een tijd gehad.. Ik vond de hoge tonen goed/helder, midi's ietswat op de achtergrond en de bass zwaar geforceerd. Hij maakt zelf muziek dus ik vertrouw zijn EQ-kennis, maar ik vond de eigen kevlar setjes + mono sub wel echt 1000x beter klinken. Voelde allemaal zo.. blikkerig en geforceerd aan. :|
Lees een beetje gemixte ervaringen inderdaad.
Vooral over de bass die over de speakers gaat in plaats van de sub en bij hoger volume dat het niet van beste kwaliteit is.

Nu is het natuurlijk geen DynAudio optie á €900,- maar je zou denken dat het beter moet zijn dat de stock boxen?

• ThisGuy
  • Registratie: Januari 2013
  • Niet online

ThisGuy

Get mad, then get over it.

Famous schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 09:52:
[...]

Lees een beetje gemixte ervaringen inderdaad.
Vooral over de bass die over de speakers gaat in plaats van de sub en bij hoger volume dat het niet van beste kwaliteit is.

Nu is het natuurlijk geen DynAudio optie á €900,- maar je zou denken dat het beter moet zijn dat de stock boxen?
De eerste keren had ik wel een verwachting vanwege de naam - als je zo'n beats studio headset gebruikt met fatsoenlijke flacjes, hoor je duidelijk de kwaliteit die qua verhouding met de prijs goed genoeg is. Persoonlijk denk ik dat het nog steeds harman karton boxjes zijn en dat beats alleen de equalizer software verzorgt en dat je meer betaald voor de naam en de logootjes in je Polo dan echt voor de kwaliteit die er eventueel geleverd had kunnen worden.

Persoonlijk zou ik nooit 900 euro aan een standaardoptie uitgeven - je kunt beter zelf een composetje inbouwen of een subje leggen. Zeker voor dat budget kun je een mooi systeempje kopen. Zelf inbouwen of laten inbouwen.. Dat is dan de meerprijs, maar kun je wel gelijk deurpanelen isoleren.

Dan ten slotte, de Golf. Ik heb soms een tijdje nodig om een auto te leren kennen en waarderen. Ik heb de Golf 5 vroeger niet mooi gevonden, en 'm vervolgens 3 jaar gehad. De golf 6 was mijn aller favoriet en de Golf 7 was te hoekig, echter heb ik in plaats van de 6 toch een 7 gekocht toen hij er opeens in Sunset Red tussenuit sprong. Nu bij de Golf 8 doet het me gewoon niks. Andere autos vond ik wel mooi of niet mooi, hier kijk ik naar en voel ik geen enkele emotie. Het doet me een beetje denken aan een Franse voorkant en een Kia achterkant ofzo, totaal oninteressant. Even afwachten hoe hij in het echt uitziet denk ik, maar als je een foto van de Golf 7 GTI en de Golf 8 GTI naast elkaar zet nu.. }:O

"Don't let the fear of losing be greater than the excitement of winning."

• Famous
ThisGuy schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 10:00:
[...]

Persoonlijk zou ik nooit 900 euro aan een standaardoptie uitgeven - je kunt beter zelf een composetje inbouwen of een subje leggen. Zeker voor dat budget kun je een mooi systeempje kopen. Zelf inbouwen of laten inbouwen.. Dat is dan de meerprijs, maar kun je wel gelijk deurpanelen isoleren.
Ik kan wel begrijpen dat mensen die hem leasen ervoor kiezen. Die willen niet snel aan de auto 'klooien'.
Bij een 2ehandse kan je er natuurlijk ook niets aan doen als die verder goed is. Ik zou een auto niet laten staan omdat er een optie inzit voor betere audio :9

Hopelijk staat de auto dinsdag klaar hier om de hoek en dan kan ik hem bekijken/meenemen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/ETgrB8BZAdKwpIOHN3LyUT0z/full.jpg

• GerCor

GerCor

@ThisGuy

Dat heb ik ook met auto's. Toen ik mijn Opel Vectra had besteld, maar ook daarvoor natuurlijk al toen ik de folder thuis had, was ik er helemaal verliefd op. Prachtige auto. Maar ik keek ook met een schuin oog naar de Golf 7 (wit met zwart open dak). Superauto wat mij betreft, en ik vind de Golf 7 nog steeds mooi.

Dat gevoel heb ik totaal niet met de Golf 8. Interieur is prima maar die kun je dus ook in de nieuwe Caddy krijgen.

Ik vind de Golf 8 - nu, van de foto's - een saai, mislukt ontwerp. Voorkant echt spuuglelijk. Flauwekullampjes in de bumper. Maar het zou zo maar kunnen als ik de auto in het echt zie en kopers gaan ermee aan de slag, dat het -voor mij- een mooie auto gaat worden.

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisdn
[...]

Van de week reed de nieuwe A-AMG voor mij. Echt heel dik en netjes. Alleen die spoiler maakt het een beetje over de top. Maar die kan je er vast af slopen.

• Famous
Dennisdn schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 12:12:
[...]

Van de week reed de nieuwe A-AMG voor mij. Echt heel dik en netjes. Alleen die spoiler maakt het een beetje over de top. Maar die kan je er vast af slopen.
Klopt! <3 <3

Vorige week heb ik in de A45s mogen rijden, wat een apparaat.
Het interieur blijft toch ook wel superieur tov andere merken.

Helaas is het voor mij onbetaalbaar -O-
Hoop ooit nog een E63s in de garage te hebben staan :o

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scrtz
Famous schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 11:11:
[...]

Ik kan wel begrijpen dat mensen die hem leasen ervoor kiezen. Die willen niet snel aan de auto 'klooien'.
Bij een 2ehandse kan je er natuurlijk ook niets aan doen als die verder goed is. Ik zou een auto niet laten staan omdat er een optie inzit voor betere audio :9

Hopelijk staat de auto dinsdag klaar hier om de hoek en dan kan ik hem bekijken/meenemen.

[Afbeelding]
Ik vind dat 'GTI' stuurwiel echt supergaaf, beter dan dat 'sportstuurwiel' in de nieuwe Golf 8 GTI. Al vind ik dat std nieuwe VW stuur wel weer beter dan wat er voorheen ingeduwd werd.

Volgende week krijg ik mijne ook wss :P

• Famous
Scrtz schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 12:29:
[...]

Ik vind dat 'GTI' stuurwiel echt supergaaf, beter dan dat 'sportstuurwiel' in de nieuwe Golf 8 GTI. Al vind ik dat std nieuwe VW stuur wel weer beter dan wat er voorheen ingeduwd werd.

Volgende week krijg ik mijne ook wss :P
En dat is nog een Polo ook :9

• Scrtz
Famous schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 12:31:
[...]

En dat is nog een Polo ook :9
Ja true, 'maar een Polo' als je het heel zwart/wit bekijkt maar door dat stuur oogt het hele interieur al 100x dikker imo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

@Scrtz Al doen een fysieke contactslot en een fysieke handrem wel weer wat afbreuk aan dat moderne interieur. Interieurverlichting is ook rood. Heeft de Golf 5 van mijn zoon ook. Bij een GTI niet zo heel erg maar had het liever wit of zelf instelbaar gehad.

• Scrtz
GerCor schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 13:32:
@Scrtz Al doen een fysieke contactslot en een fysieke handrem wel weer wat afbreuk aan dat moderne interieur. Interieurverlichting is ook rood. Heeft de Golf 5 van mijn zoon ook. Bij een GTI niet zo heel erg maar had het liever wit of zelf instelbaar gehad.
Ja fysieke handrem ziet er wel minder uit. Hebben die nieuwe Skoda's dat nu eigenlijk eindelijk ook niet meer? Vorige generatie nog wel iig..

Contactslot vind ik eigenlijk niet eens zo erg, had keyless go op de Audi maar ik mis het niet. Was eerder bang mijn auto niet goed af te sluiten en weglopen en op de sleutel duwen is sneller dan keer over die handgreep wrijven..

• Famous
Scrtz schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 13:40:
[...]

Ja fysieke handrem ziet er wel minder uit. Hebben die nieuwe Skoda's dat nu eigenlijk eindelijk ook niet meer? Vorige generatie nog wel iig..

Contactslot vind ik eigenlijk niet eens zo erg, had keyless go op de Audi maar ik mis het niet. Was eerder bang mijn auto niet goed af te sluiten en weglopen en op de sleutel duwen is sneller dan keer over die handgreep wrijven..
Ik heb snel aan- of opmerkingen aan een interieur maar een ouderwetse handrem kan mij dan weer niet storen :P

• GerCor

GerCor

Nou, ik heb nog wel eens als ik in de Caddy rij van het werk dat ik het contact wil uitschakelen en dan in de middelconsole zoek naar de START/STOP knop. :+

Maar dan ben ik ook echt moe. Is een automatisme geworden.

Golf 7 sluit ik eigenlijk altijd met de deurhendel, ook op de automatische piloot. Als ik een keer de sleutel wel gebruik dan is het bewust.

@Famous Ouderwetse handrem heeft maar 1 voordeel. In de winter, dik pak sneeuw. Parkeerterrein en verder niemand.

[ Voor 14% gewijzigd door GerCor op 27-02-2020 14:59 ]

• Famous
GerCor schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 14:57:

@Famous Ouderwetse handrem heeft maar 1 voordeel. In de winter, dik pak sneeuw. Parkeerterrein en verder niemand.
Dat is al eens verkeerd gegaan hier :+
Samen met een maatje 'driften' met de auto's, kom de hoek om staat meneer opeens stil daar. Vol in de zijkant. Meeneer moest 3 dagen later ermee op vakantie en moest dus ff snel gerepareerd worden.. 8)7
Kan je ook beter niet doen als je beide net je RBW en eerste auto hebt.

Als ik hier in een auto rij met start/stop ben ik altijd de sleutel kwijt.
Verder is het wel een fijn systeem maar die knop is wel zo aanwezig (bij een Polo AW) dat vind ik dan weer jammer.

• Scrtz
Famous schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 15:06:
[...]

Dat is al eens verkeerd gegaan hier :+
Samen met een maatje 'driften' met de auto's, kom de hoek om staat meneer opeens stil daar. Vol in de zijkant. Meeneer moest 3 dagen later ermee op vakantie en moest dus ff snel gerepareerd worden.. 8)7
Kan je ook beter niet doen als je beide net je RBW en eerste auto hebt.

Als ik hier in een auto rij met start/stop ben ik altijd de sleutel kwijt.
Verder is het wel een fijn systeem maar die knop is wel zo aanwezig (bij een Polo AW) dat vind ik dan weer jammer.
Denk dat je Keyless en start/stop door elkaar haalt :P?

Maandagmiddag als het goed is auto's omruilen :)

[ Voor 3% gewijzigd door Scrtz op 27-02-2020 15:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Famous
e
Scrtz schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 15:37:
[...]

Denk dat je Keyless en start/stop door elkaar haalt :P?

Maandagmiddag als het goed is auto's omruilen :)
Ja ik bedoelde de knop :9
Om het te starten en uit te zetten O+

Edit: Deze dus @Scrtz , die valt echt goed op..
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/nrdWpryoIJf3KDXqkKEO9h52/full.png

[ Voor 20% gewijzigd door Famous op 27-02-2020 16:02 ]

• Scrtz
https://www.autoweek.nl/a...-gtd-eerste-kennismaking/

Zie ik nou goed dat die 'sport'bumpers nou allemaal matzwarte of zelfs kunststof afgewerkt zijn? Ik vind dat er namelijk wel erg goedkoop uitzien. Bij de Golf 7.5 is dat hoogglans zwart, ziet er iig nog strak uit..
Famous schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 15:39:
e
[...]

Ja ik bedoelde de knop :9
Om het te starten en uit te zetten O+

Edit: Deze dus @Scrtz , die valt echt goed op..
[Afbeelding]
Ja snapte wat je bedoelde hoor, vind je dat niet mooi dan? Ik vind dat opvallende en relatief grote juist wel ruig. Vind het daar iig beter zitten dan midden op het dashboard wat je ook wel eens ziet. Of zoals bij Volvo dat je die sleutel midden op t dashboard er in moet doen en dan op de knop moet duwen.

[ Voor 50% gewijzigd door Scrtz op 27-02-2020 16:12 ]

• Famous
Scrtz schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 15:42:

Ja snapte wat je bedoelde hoor, vind je dat niet mooi dan? Ik vind dat opvallende en relatief grote juist wel ruig. Vind het daar iig beter zitten dan midden op het dashboard wat je ook wel eens ziet. Of zoals bij Volvo dat je die sleutel midden op t dashboard er in moet doen en dan op de knop moet duwen.
Nee, ik vind dit echt niet mooi.
In mijn ogen was het al beter geweest als die niet zo glossy was.

Is het trouwens die Golf geworden die je mag ophalen?
Hoop hier echt dat ik hem dinsdag kan ophalen :9

• Scrtz
Famous schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 16:31:
[...]

Nee, ik vind dit echt niet mooi.
In mijn ogen was het al beter geweest als die niet zo glossy was.

Is het trouwens die Golf geworden die je mag ophalen?
Hoop hier echt dat ik hem dinsdag kan ophalen :9
Ja die witte inderdaad! Zinin :) Ik vind Lapiz Blue erg gaaf, maar ben toch meer liefhebber van een witte Golf :P

• Dennisdn
Scrtz schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 13:40:
[...]

Contactslot vind ik eigenlijk niet eens zo erg
Grappig. Die stok tussen de stoelen was voor mij één van de belangrijkste redenen om niet voor een 3-serie te gaan in 2018. Dat maakte het voor mij echt een gedateerd interieur. En met de wetenschap er 3 jaar mee te moeten doen....

Contactslot vind ik een handige plek om de sleutel op te bergen 😀

• GerCor

GerCor

Dennisdn schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 17:25:
[...]
Contactslot vind ik een handige plek om de sleutel op te bergen 😀
Ik heb de sleutel in mijn broekzak. Daar zat de sleutel al voordat ik in de auto stapte, daar zit de sleutel gedurende de gehele rit, en bij het verlaten van de auto.

Altijd zo'n gedoe. Sleutel pakken, in het contact doen. Sleutel omdraaien. Sleutel weer loslaten. Niet normaal. Ik zou bijna een arbeidsovereenkomst eisen voor de geleverde werkzaamheden. >:)

• roland kroes
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12:31
Afgelopen auto's BMW gereden en er gewend aan geraakt. Nu weer sleutel insteken, (demo wagen vol opties, behalve comfort acces en achteruitrijcamera......)

Och, na een paar weken al aan gewend. En ook een stuk minder diefstal gevoelig :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vissa66
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10:04
Vandaag een Golf 8 gespot, nee, kan het ook in het echt geen mooi model vinden.

M3P 24'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
Vissa66 schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 00:18:
Had die geen mooie GTI letters in het midden? :+

Wat een gedrocht zeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

En dan kun je nagaan. In de VS zijn matrix koplampen dus verboden. Ik zat een filmpje te kijken van een Amerikaan over de nieuwe 8. Hij vond de koplampen prachtig, alleen, die mooie lampen zijn daar NU nog verboden. Daar zie je - op YouTube dan hè - ook GTI's rijden met halogeen koplampen. En dan tunen met APR naar stage 3 maar wel halogeen.

Man man man.

EDIT: maar, dan treurig nieuws. We hebben met @Vissa66 dus wel de meeste boterhammen gegeten. Die gaat overstappen naar één of ander wazig merk. KIA of zoiets...... brrr.

[ Voor 20% gewijzigd door GerCor op 28-02-2020 01:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vissa66
GerCor schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 01:32:
En dan kun je nagaan. In de VS zijn matrix koplampen dus verboden. Ik zat een filmpje te kijken van een Amerikaan over de nieuwe 8. Hij vond de koplampen prachtig, alleen, die mooie lampen zijn daar NU nog verboden. Daar zie je - op YouTube dan hè - ook GTI's rijden met halogeen koplampen. En dan tunen met APR naar stage 3 maar wel halogeen.

Man man man.

EDIT: maar, dan treurig nieuws. We hebben met @Vissa66 dus wel de meeste boterhammen gegeten. Die gaat overstappen naar één of ander wazig merk. KIA of zoiets...... brrr.
:w :>

M3P 24'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
GerCor schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 01:32:

Man man man.

Beetje hetzelfde als een Golf 6 GTI met de normale achterlichten in plaats van LED. Dat heb ik ook nooit gesnapt.
Dan toch de i30N Fastback?
Al een ritje mee gemaakt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vissa66
Famous schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 09:09:
[...]

Beetje hetzelfde als een Golf 6 GTI met de normale achterlichten in plaats van LED. Dat heb ik ook nooit gesnapt.

[...]

Dan toch de i30N Fastback?
Al een ritje mee gemaakt?
De CS is nog niet weg. Er melden zich nu wel geïnteresseerden dus ik denk dat het niet lang meer duurt. Ook niet zo gek voor de prijs waarvoor hij nu tekoop staat. :9 Kreeg al boze reacties dat ik de waarde van de CS'n naar beneden haal. :+ :D

Ik heb nog niks definitiefs als vervanger. Zou zo maar kunnen dat ik er een barreltje voor terug koop tot ik echt mijn beslissing heb gemaakt. :P

M3P 24'

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scrtz
Aflevering uitgesteld naar woensdag, nog paar daagjes langer wachten :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Famous
@Vissa66 Staan er wel wat meer toch die niet voor de topprijs staan?
Zelfs autobedrijven kan ik me heugen, zal zo eens kijken!
Scrtz schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 15:18:
Aflevering uitgesteld naar woensdag, nog paar daagjes langer wachten :P
Gezonde spanning :9
Ik hoop nog steeds op dinsdag maar ik heb nog geen bevestiging ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vissa66
Famous schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 15:59:
@Vissa66 Staan er wel wat meer toch die niet voor de topprijs staan?
Zelfs autobedrijven kan ik me heugen, zal zo eens kijken!

[...]

Gezonde spanning :9
Ik hoop nog steeds op dinsdag maar ik heb nog geen bevestiging ;w
Klopt, als het goed is ben ik nu de goedkoopste. De reacties zijn ook van mensen die denken dat een CS nog 30k+ waard is. Die leven in een droomwereld. :+

M3P 24'

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Famous
Vissa66 schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 16:06:
[...]

Klopt, als het goed is ben ik nu de goedkoopste. De reacties zijn ook van mensen die denken dat een CS nog 30k+ waard is. Die leven in een droomwereld. :+
Moet zeggen dat ik het toen met mijn oude R ook had hoor.
Ik wilde hem van de hand doen en vroeg er toen ergens rond de 20,5k voor. Was toen een van de goedkopere voor de KM stand en onderhoud (al was die wel redelijk getuned).

Opeens gingen mensen op 19k zitten en later zelfs op 18k :+
Waren wel schade importjes en minder opties maarja.. mensen zien wel goedkopere erop en proberen af te dingen.

Gelukkig mijne net onder de VP verkocht maar ik dacht inderdaad wel van; waar de f*ck ben je mee bezig

@Scrtz Krijg net een telefoontje dat dinsdag moet lukken en hij hem zelfs bij mij komt afgeven op het werk. O+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/2uKUgMIwXIKBlnoGlyiwEYud/full.png

[ Voor 4% gewijzigd door Famous op 29-02-2020 09:15 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

@Famous Maar is dat nou ook jouw nieuwe auto op de foto?

Trouwens, 'opgeven'. Is dat Arnhems voor afleveren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Famous
GerCor schreef op zaterdag 29 februari 2020 @ 02:23:
@Famous Maar is dat nou ook jouw nieuwe auto op de foto?

Trouwens, 'opgeven'. Is dat Arnhems voor afleveren?
Jazeker!

En nee, dat moest afgeven zijn :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Antera
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 11-10 18:57

Antera

VCDS/obd11 en Odis coderingen

Vissa66 schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 00:18:
Heb er vorige week een verlaagde gespot:

Afbeeldingslocatie: https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/85057205_3442915052445465_4184952211224133632_o.jpg?_nc_cat=107&_nc_sid=dd9801&_nc_ohc=FTQRRQhPYlQAX-t7MhI&_nc_ht=scontent-amt2-1.xx&oh=9af1321f85f48bd396e49325556905c1&oe=5EBB2BCF

Afbeeldingslocatie: https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/87454855_3427413940662243_8247967522070986752_o.jpg?_nc_cat=101&_nc_sid=8024bb&_nc_ohc=mVn9ptLlzCgAX9S8XVj&_nc_ht=scontent-amt2-1.xx&oh=0ab67d34b6eb2c35aa9082259b203226&oe=5EBC5D05

Seat Leon KL 2020. www.vcds-coding.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
Moeten gewoon eens snel R-line gaan krijgen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vissa66
Echt verschrikkelijk inderdaad. De R line is al veel dikker. :)

M3P 24'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Gewoon die hele gril aanpakken. Het is nu net een breedbekkikker. Geen porum. Maakt trouwens niet uit of het een Style is of een GTI. Gewoon dikke ontwerpfout. Ik heb al aardig wat filmpjes gezien op YouTube en steeds is het commentaar bij die filmpjes - van de kijkers dus - dat ze het een dikke faal vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12:51
Gisteren bij Van Mossel in Waalwijk diverse Golf 8 modellen in de showroom gezien. Werd er niet warm van. Interieur wel netjes en grote schermen zijn mooi, maar overall vond ik de auto niet WAUW.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
Nouja, dat is natuurlijk ook de kracht van de Golf. Een middle of the road grijze muis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Vissa66 schreef op zaterdag 29 februari 2020 @ 16:30:
Echt verschrikkelijk inderdaad. De R line is al veel dikker. :)
Da's nog even afwachten toch? Afaik is die nog niet onthuld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Shanquish schreef op zaterdag 29 februari 2020 @ 22:53:
[...]

Al een maand geleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 12:04
Antera schreef op zaterdag 29 februari 2020 @ 15:40:
[...]

Heb er vorige week een verlaagde gespot:

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Geen mooie auto inderdaad. Doe mij dan maar de Leon.

Taycan ST ‘22 - GLC300e ‘25 - 1250 GSA HP ‘20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atweak
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 28-02-2023
Mijn motormanagement lampje staat aan. Deze heb ik uit laten lezen en kom op een EGR fout. Heb een VW Polo Diesel. De meeste garages willen het gelijk vervangen , maar de kosten zijn enorm. €1000+ waarvan meeste in de arbeidskosten.

Heb trouwens geen enkel probleem met de auto. Rijdt nog prima. Er zijn ook geen symptomen betreft de melding.

Wat kan ik het beste doen schoonmaken of vervangen? Ik zou het erg vinden om iets te vervangen als het uberhaupt niet eens nodig is maar makkelijker opgelost kan worden.

Chassis nummer heb ik gecheckt op VW website en kom overeen met dezelfde motor (sjoemeldiesel), maar ze hebben deze geupdate voordat ik de auto overnam van de vorige eigenaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vissa66
Shanquish schreef op zaterdag 29 februari 2020 @ 22:53:
[...]

Kun je al vinden hoor. Nog niet officieel onthuld maar staat wel op het net. :)

M3P 24'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Atweak schreef op zondag 1 maart 2020 @ 09:13:
Mijn motormanagement lampje staat aan. Deze heb ik uit laten lezen en kom op een EGR fout. Heb een VW Polo Diesel. De meeste garages willen het gelijk vervangen , maar de kosten zijn enorm. €1000+ waarvan meeste in de arbeidskosten.

Heb trouwens geen enkel probleem met de auto. Rijdt nog prima. Er zijn ook geen symptomen betreft de melding.

Wat kan ik het beste doen schoonmaken of vervangen? Ik zou het erg vinden om iets te vervangen als het uberhaupt niet eens nodig is maar makkelijker opgelost kan worden.

Chassis nummer heb ik gecheckt op VW website en kom overeen met dezelfde motor (sjoemeldiesel), maar ze hebben deze geupdate voordat ik de auto overnam van de vorige eigenaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antera

Antera

Egr is veel voorkomend schoon maken kan helpen maar is vaak maar een tijdelijke oplossing. Vervangen of verwijderen en weg laten schrijven in de motor ecu lost jw probleem op.

Ervanuitgaand dat dat het is geen idee van de storingscode

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
Hier ook weer terug vanuit Oostenrijk (Gerlös / Koningsleiten) en de 'Tig' heeft zich voorbeeldig gedragen in de sneeuw. De Continental AllSeasonContacts M+S hebben in de sneeuw / sludge véél minder te melden dan de Klébèr HP3 KrisAlp banden welke ik normaal in de winter onder de auto laat leggen maar met uitgeschakeld ESP systeem was er dagelijks nét mee beneden te komen zonder sneeuwkettingen te trekken (én ook weer boven). Dagelijks twee keer een besneeuwde Gerlös Pass rijden is wel leuk om te doen, ook zonder 4-Motion / vierwielaandrijving .... :o

Volgens de boordcomputer: Gemiddeld 5,5L / 100Km over ~2400Km .... Valt me alles behalve tegen voor een 1510Kg zware auto met een 1.5L / 130PK blokje. Ding liep op de Duitste autobahnen lekker constant door op de CruiseControl, ook bergopwaarts, waar de NL (lease?) Golf R-Line wagens met 1.0L 3 cilinder blokjes in de klim continue terug vielen om me vervolgens in de afdalingen weer met "160Km/h +'" voorbij te komen stuiven...Met m'n vorige wagen (Golf VII / 2.0TDi 184PK / 1373Kg) hoefde ik bergopwaarts helemaal niet te schakelen, de 'Tig' moest helaas ooit wél even handmatig terug naar '5' gezet worden :9

Overigens wél absurd: Benzine (E10) kost in Oostenrijk maar €1,189/L (Shell Kitzbühel Centrum)..... Waar verdwijnt die €0,45/L ergens in de NL staatskas :? (Waarschijnlijk net als de spreekwoordelijke "Sneeuw voor de zon"... Én weg is 't).

[ Voor 14% gewijzigd door Will_M op 01-03-2020 13:07 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atweak
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 28-02-2023
Antera schreef op zondag 1 maart 2020 @ 10:15:
Egr is veel voorkomend schoon maken kan helpen maar is vaak maar een tijdelijke oplossing. Vervangen of verwijderen en weg laten schrijven in de motor ecu lost jw probleem op.

Ervanuitgaand dat dat het is geen idee van de storingscode
Afschrijven wil ik heel graag, echter wil ik nog minimaal 5 jaar rijden in de auto. Ik lees op internet dat ze met APK deze willen controleren in de toekomst. Hierdoor durf ik het niet om achteraf problemem te voorkomen.

Stel ik laat het vervangen krijg ik dan opnieuw weer problemen denk je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antera

Antera

De egr loopt vaak vol in de loop der jaren. De kans dat het in de toekomst weer gaat gebeuren is altijd aanwezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
Will_M schreef op zondag 1 maart 2020 @ 10:45:
Hier ook weer terug vanuit Oostenrijk (Gerlös / Koningsleiten) en de 'Tig' heeft zich voorbeeldig gedragen in de sneeuw. De Continental AllSeasonContacts M+S hebben in de sneeuw / sludge véél minder te melden dan de Klébèr HP3 KrisAlp banden welke ik normaal in de winter onder de auto laat leggen maar met uitgeschakeld ESP systeem was er dagelijks nét mee beneden te komen zonder sneeuwkettingen te trekken (én ook weer boven). Dagelijks twee keer een besneeuwde Gerlös Pass rijden is wel leuk om te doen, ook zonder 4-Motion / vierwielaandrijving .... :o

Volgens de boordcomputer: Gemiddeld 5,5L / 100Km over ~2400Km .... Valt me alles behalve tegen voor een 1510Kg zware auto met een 1.5L / 130PK blokje. Ding liep op de Duitste autobahnen lekker constant door op de CruiseControl, ook bergopwaarts, waar de NL (lease?) Golf R-Line wagens met 1.0L 3 cilinder blokjes in de klim continue terug vielen om me vervolgens in de afdalingen weer met "160Km/h +'" voorbij te komen stuiven...Met m'n vorige wagen (Golf VII / 2.0TDi 184PK / 1373Kg) hoefde ik bergopwaarts helemaal niet te schakelen, de 'Tig' moest helaas ooit wél even handmatig terug naar '5' gezet worden :9

Overigens wél absurd: Benzine (E10) kost in Oostenrijk maar €1,189/L (Shell Kitzbühel Centrum)..... Waar verdwijnt die €0,45/L ergens in de NL staatskas :? (Waarschijnlijk net als de spreekwoordelijke "Sneeuw voor de zon"... Én weg is 't).
5.5 in een Tiguan op benzine is wel echt extreem goed. :o
Hoe bevalt de respons onderin de toeren? Dat lijkt mij zowat de meest kritische punt van een handbak 1.5TSI in een redelijk zware auto als de Tiguan. Van uit de techniek gezien zou die het best goed moeten doen.

Blijft een technisch huzarenstukje die 130pk 1.5TSI, zeker in dit segment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
AndRo555 schreef op zondag 1 maart 2020 @ 13:09:
[...]

5.5 in een Tiguan op benzine is wel echt extreem goed. :o
Hoe bevalt de respons onderin de toeren? Dat lijkt mij zowat de meest kritische punt van een handbak 1.5TSI in een redelijk zware auto als de Tiguan. Van uit de techniek gezien zou die het best goed moeten doen.

Blijft een technisch huzarenstukje die 130pk 1.5TSI, zeker in dit segment.
Gasrespons is middels VCDS door @Antera voor me aangepast zodat de 'Tig' onderin nét wat eerder / gemakkelijker oppakt en dat kleine béétje extra bij lage toeren is wel erg prettig. Dat béétje verschil merk je zelfs op de vlakke NL wegen al goed op.

Aangaande dat verbruik: Ik maak er al sinds járen een sport van om zo zuinig mogelijk te rijden zónder daarmee andere mensen te hinderen. M'n Golf liep, toen 'ie naar 210 PK gechipped was, ook véél zuiniger dan dat 'ie met de originele 184 PK deed (is iets wat nog uit de tijd komt dat ik nog met 'groot materiaal' reed en ik als ZZP'er / eigen rijder m'n eigen Diesel moest betalen... Op 900L tankinhoud scheelde dat behoorlijk wat kilometers... >:) ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MLLL
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 06:49

MLLL

Palm Treo 650

Hier een korte uitleg over de EGR in de Polo

https://www.autoweek.nl/a...1-508-714-km-klokje-rond/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Atweak schreef op zondag 1 maart 2020 @ 11:29:
[...]

Afschrijven wil ik heel graag, echter wil ik nog minimaal 5 jaar rijden in de auto. Ik lees op internet dat ze met APK deze willen controleren in de toekomst. Hierdoor durf ik het niet om achteraf problemem te voorkomen.

Stel ik laat het vervangen krijg ik dan opnieuw weer problemen denk je?
Ik zou het weg laten schrijven, kost iets van 200 a 300 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
Will_M schreef op zondag 1 maart 2020 @ 10:45:
Hier ook weer terug vanuit Oostenrijk (Gerlös / Koningsleiten) en de 'Tig' heeft zich voorbeeldig gedragen in de sneeuw.

Volgens de boordcomputer: Gemiddeld 5,5L / 100Km over ~2400Km
Even snel gerekend, een euro of 130 aan benzine, 10tje tol voor Oostenrijk is 140 euro.
Had je de auto vol met 4 personen?

Zo niet, met zijn 2en kun je voor dat geld ook in 50 minuten vliegen naar Salzburg of Innsbruck en laatste stukje met taxi. Sinds dat zo goedkoop is gaan wij (volledig zonder vliegschaamte) die wintersport echt niet meer rijden >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

Wanneer is update gedaan. Normaal heb je 2 jaar geloof ik op de egr.
Als je egr weg is' komt je motor slechter op temperatuur en gaat naar wss je dpf regelmatiger regeneren.

Schoonmaken of vervangen is beste oplossing. Wegschrijven de goedkoopste.

@rainesh, wegschrijven voor 300 euro.?. Holy fuck...pure afzetterij :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
@SadisticPanda pff i know. Absurde prijzen hierzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

Kan je beter voor 100€ zo een EGR emulator kopen. Ik ken paar mensen die er mee rondrijden en hebben geen enkel probleem. Kan je makkelijk zelf plaatsen.

Of als je echt wil laten wegsschrijven, velen doen het wel voor kratje bier ofso...

Voor 300€ Kan je beter ff doortikken en gelijk mapje doen. Desnoods standaardmapje met EGR eruit.

300€ voor enkel EGR is waanzinnig :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
Dennisdn schreef op maandag 2 maart 2020 @ 06:38:
[...]

Even snel gerekend, een euro of 130 aan benzine, 10tje tol voor Oostenrijk is 140 euro.
Had je de auto vol met 4 personen?

Zo niet, met zijn 2en kun je voor dat geld ook in 50 minuten vliegen naar Salzburg of Innsbruck en laatste stukje met taxi. Sinds dat zo goedkoop is gaan wij (volledig zonder vliegschaamte) die wintersport echt niet meer rijden >:)
Dat tientje tol heb je niet nodig, je kunt tegenwoordig weer tot Kufstein Süd kostenloos doorrijden op de A12. Ik pak dat stuk ook niet en ga in Duitsland al bij Kiefersfelden van de 93 en rijd vervolgens dwars door Kufstein heen. Vliegen is inderdaad spotgoedkoop tegenwoordig maar ik vind 't altijd wel prettig om een auto bij te hebben om naar de skilift te rijden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
Will_M schreef op maandag 2 maart 2020 @ 10:15:
[...]

Vliegen is inderdaad spotgoedkoop tegenwoordig maar ik vind 't altijd wel prettig om een auto bij te hebben om naar de skilift te rijden ;)
Daarvoor namen wij ook altijd de auto mee. Maar de laatste jaren hebben we een mooi apartement in Wagrain/Flachou op 30 meter van de eerste lift. Echt ideaal :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hammetje
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12:55
Mijn vrouw heeft een van de ventilator schuifjes gesloopt. Ze wilde de ventilator/airflow van richting veranderen, dat deed ze met zo weinig beleid, dat het schuifje brak... Gaat om een Golf 7.5 uit 2019. Het is dat zwarte schuifje met zilver/chromen lijntje erop. Gaat om één van de 2 ventilatoren boven de radio unit, de linkerkant (rechts van het stuur dus). Het ziet er naar uit dat het klikmechanisme van de boven- en onderkant (die in elkaar klikken) is gebroken, lijmen is dus geen optie.

Wie weet hoe zoiets heet en of dit los verkrijgbaar is? Mijn google skills zijn blijkbaar niet goed genoeg?

"Het is pas haute cuisine als het de frituurpan heeft gezien" - @VanRoyal (2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
Is dat dan bij de dealer zelf? :+

Ik heb 1,5 jaar terug een Polo 1.2 BM stage 1 laten tunen incl het wegschrijven van de EGR en dat was (dacht ik) €350,-. inclusief factuur :)

@Hammetje Naar de dealer rijden en zeggen dat het kapot is gegaan onder normaal gebruik.
Ik neem aan dat je garantie hebt?

[ Voor 15% gewijzigd door Famous op 02-03-2020 14:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tienuien
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 12-10 19:05
Hammetje schreef op maandag 2 maart 2020 @ 14:38:
Mijn vrouw heeft een van de ventilator schuifjes gesloopt. Ze wilde de ventilator/airflow van richting veranderen, dat deed ze met zo weinig beleid, dat het schuifje brak... Gaat om een Golf 7.5 uit 2019. Het is dat zwarte schuifje met zilver/chromen lijntje erop. Gaat om één van de 2 ventilatoren boven de radio unit, de linkerkant (rechts van het stuur dus). Het ziet er naar uit dat het klikmechanisme van de boven- en onderkant (die in elkaar klikken) is gebroken, lijmen is dus geen optie.

Wie weet hoe zoiets heet en of dit los verkrijgbaar is? Mijn google skills zijn blijkbaar niet goed genoeg?
Heb ik ook ooit gehad, viel reuze mee om te vervangen. Bij FZN Parts besteld.
https://fznparts.nl/produ...hboard-midden-klein-navi/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hammetje
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12:55
@Famous Auto is pas 1 jaar en 2 maanden oud, maar ik was erbij toen mijn vrouw dit sloopte - die had net een kut bui door wat er op haar werk was gebeurd, die heeft gewoon veel te hard dat schuifje opzij gegooid. Ik ben waarschijnlijk te eerlijk, maar ik vind dat niet meer binnen de normen garantie vallen....

@tienuien Dank! Zoiets ziet er goed uit! Ik moet de auto volgende week langsbrengen voor zijn 60k beurt, dan zal ik gelijk aan de dealer vragen wat dit kost. Ik weet dat t onderdeel dus zelf 35 euro kost, kan ik t altijd zelf doen!

"Het is pas haute cuisine als het de frituurpan heeft gezien" - @VanRoyal (2021)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dennisdn
Hammetje schreef op maandag 2 maart 2020 @ 15:02:
@Famous Auto is pas 1 jaar en 2 maanden oud, maar ik was erbij toen mijn vrouw dit sloopte - die had net een kut bui door wat er op haar werk was gebeurd, die heeft gewoon veel te hard dat schuifje opzij gegooid. Ik ben waarschijnlijk te eerlijk, maar ik vind dat niet meer binnen de normen garantie vallen....
Eigenlijk denk ik dat dit wél onder garantie valt en er al een haarbreukje vanuit fabriek in zat. Dat spul is allemaal zo foolproof dat het een meer dan stevige uithaal wel zou moeten kunnen hebben. Het is ook geen bekende VW-kwaal. Dus ik vind dat je gewoon eerlijk moet zijn en zeggen: “hij brak af toen mijn vrouw hem bewoog”.
Niet meer en niet minder.

[ Voor 3% gewijzigd door Dennisdn op 02-03-2020 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
Bij Wegmisbruikers gisteravond viel het mij weer op dat de politie in hun auto's camerabeelden op de Media Discover tonen. Nu snap ik dat die auto's eerst langs een ombouwboer gaan, maar hoe doet die dat?
Is het systeem (soft- of hardwarematig) aan te passen of slopen ze alles eruit en zit er gewoon een eigen systeem in een lege Media Discover-ombouw?

Ik hoef zelf niet de dashcam op het scherm, maar in de file wel leuk om het ochtend- en avond-journaal op te zetten met Digitenne ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MLLL
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 06:49

MLLL

Palm Treo 650

Dennisdn schreef op maandag 2 maart 2020 @ 17:23:

Ik hoef zelf niet de dashcam op het scherm, maar in de file wel leuk om het ochtend- en avond-journaal op te zetten met Digitenne ofzo.
Is het niet verstandiger om op het verkeer te letten tijdens een file? Zo maar een ideetje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
MLLL schreef op maandag 2 maart 2020 @ 17:47:
[...]

Is het niet verstandiger om op het verkeer te letten tijdens een file? Zo maar een ideetje...
Ik neem aan dat het systeem dan op zwart gaat bij beweging, zoals de Pro dat nu ook doet. Dat lijkt me nou juist het handige. TV kijken zelf zou op een simpele iPad nog kunnen.

[ Voor 12% gewijzigd door Dennisdn op 02-03-2020 18:16 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Famous
Dennisdn schreef op maandag 2 maart 2020 @ 17:23:
Bij Wegmisbruikers gisteravond viel het mij weer op dat de politie in hun auto's camerabeelden op de Media Discover tonen. Nu snap ik dat die auto's eerst langs een ombouwboer gaan, maar hoe doet die dat?
Is het systeem (soft- of hardwarematig) aan te passen of slopen ze alles eruit en zit er gewoon een eigen systeem in een lege Media Discover-ombouw?

VIM en met hulp van PON dunkt mij.

Pagina: 1 ... 21 ... 141 Laatste