Hét grote Volkswagen Topic - Deel 5 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 3 ... 140 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 20:57
Doet me allemaal denken aan de ShowYoureSound-community waar ik in de jaren ‘90 in zat :)

Ik heb nog een hele rits Kenwood-versterkers, Gescheiden speakers en Caliber subs in de schuur staan. Alleen staan ze er al 20 jaar dus zal niet veel meer van over zijn :)

[ Voor 6% gewijzigd door Dennisdn op 18-10-2019 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rontiguan
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 18-07-2022
Goedemiddag forumleden

Ik ben Ron, sindskort eigenaar van een VW Tiguan Allspace (2018) en ik heb de volgende vraag:
Momenteel zitten er voorin met de hand verstelbare voorstoelen (incl hoogteverstelling en lendesteun en stoelverwarming).
Echter kan ik met mijn 1,96 m geen fijne zithouding aannemen.
Ik zou willen overstappen op elektrisch verstelbare stoelen. Is het mogelijk om, als ik originele, elektrisch verstelbare vw Tiguan stoelen op de kop kan tikken, deze over te zetten in mijn auto?
En weet iemand een bedrijf (omgeving Rotterdam) die dat kan doen als het mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17-09 05:36
Rontiguan schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 14:06:
Goedemiddag forumleden

Ik ben Ron, sindskort eigenaar van een VW Tiguan Allspace (2018) en ik heb de volgende vraag:
Momenteel zitten er voorin met de hand verstelbare voorstoelen (incl hoogteverstelling en lendesteun en stoelverwarming).
Ik zou willen overstappen op elektrisch verstelbare stoelen. Is het mogelijk om, als ik originele, elektrisch verstelbare vw Tiguan stoelen op de kop kan tikken, deze over te zetten in mijn auto?
En weet iemand een bedrijf (omgeving Rotterdam) die dat kan doen als het mogelijk is.
@Rainesh ? of EMS in Alblasserdam.

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
Dennisdn schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 11:24:
Doet me allemaal denken aan de ShowYoureSound-community waar ik in de jaren ‘90 in zat :)

Ik heb nog een hele rits Kenwood-versterkers, Gescheiden speakers en Caliber subs in de schuur staan. Alleen staan ze er al 20 jaar dus zal niet veel meer van over zijn :)
Zo heb ik hier nog een hele installatie liggen met Philips (Alpine) DAP versterkers / RCF speakers + Tweeters / Cerwin Vega sub's .... 2400W aan effectieve versterking (4 x 600W RMS) paste destijds precies in m'n Peugeot 205 1.9GTi 8)

Mooie tijden waren dat.... :*)

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
wimmel_1 schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 14:32:
[...]

Zo heb ik hier nog een hele installatie liggen met Philips (Alpine) DAP versterkers / RCF speakers + Tweeters / Cerwin Vega sub's .... 2400W aan effectieve versterking (4x600) paste destijds precies in m'n Peugeot 205 1.9GTi 8)
Mooi spul ook! En die GTI had mijn vader ook. Cultstatus!

Ik zal eens kijken of ik de demo-cd’s van die tijd nog ergens heb. Ik was meer van de soundquality-zijde, maar heb de Wooferland-cd’s ook wel gehad. Als je niet meer door de binnenspiegel kon kijken was het goed :)

Ik moet zelfs de neonverlichting van onder de auto nog wel ergens hebben liggen...

[ Voor 6% gewijzigd door Dennisdn op 18-10-2019 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
Die Philips DAP 600 dingen waren écht bril-jant, destijds. Je kon er alle kanten mee op ...
  • 1 x 600
  • 1 x 300 + 2 x 150
  • 2 x 300
  • 4 x 150
Ik had er één om één Cerwin Vega S14 (14" Sub) aan te sturen, één om twee S10's (10" Slag Woofers) aan te sturen en 2 welke ieder 2 sets van RCF met eigen cross-overs aan stuurde (Front - Rear gescheiden).

[ Voor 34% gewijzigd door Will_M op 18-10-2019 14:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisdn
wimmel_1 schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 14:43:
Die Philips DAP 600 dingen waren écht bril-jant, destijds. Je kon er alle kanten mee op ...
  • 1 x 600
  • 1 x 300 + 2 x 150
  • 2 x 300
  • 4 x 150
Heb bij de keuze van de huidige auto nog getwijfeld om de boel zelf weer te gaan bouwen, want heb ook nog wel ergens een Alpine klapscherm liggen wat toen helemaal de bomb was. Maarja, lease, dus ben maar voor de Dynnaudio gegaan. Buiten dat is het toch allemaal oude meuk wat ik heb en zou ik weer moeten gaan investeren, Maar stiekem kriebelt het nog wel eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16:47
Rontiguan schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 14:06:
Goedemiddag forumleden

Mijn collega kan het allemaal inbouwen voor je. Zit alleen in Berlicum maar absoluut de moeite waard.

Stoelen met memory? Zorg je wel dan dta alle modules aanwezig zijn als je ook memory werkend wilt hebben. Er moeten ook wat kabels bijgetrokken worden.

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lochtejans
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 17-09 22:12
Heeft iemand hier ervaringen met een VW Passat Variant 1.4 TSI GTE?

Ik ben momenteel aan het kijken naar een grotere auto en aangezien ik momenteel een overschot heb op m'n zonnepanelen en ik op het werk (enkele afstand 42 km) kan laden, lijkt me een hybride icm benzine mogelijk wel interessant. Ook omdat de korting op de wegenbelasting is verlengd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21:04

RnB

Vandaag mijn Golf opgehaald! :D

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/fyQrgq0lAQaDU0IodXUzigwU/thumb.jpg

Ik ben ontzettend blij, maar na 350km gereden te hebben, is de blijheid veranderd naar teleurstelling.
De dealer is vergeten de Connect module te installeren (dus geen Mijn Volkswagen app), maar het ergste is nog dat ze (volgens mij, met mijn beperkte kennis) vergeten zijn de “transportvering”(?) weg te halen, waardoor de voorkant wat naar boven helt en het rijden uiterst stug en stuiterig gaat....

Ben nu een weekendje naar Gent, dus de autorit was echt zuur. Hopelijk kan het geen kwaad (weet iemand dat?) om er tot volgende week vrijdag mee te rijden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
Zou je niet beter gewoon even met je dealer kunnen bellen in plaats van hier suggestieve vragen te gaan stellen?

Niet lullig bedoeld, maar....

[ Voor 12% gewijzigd door Will_M op 18-10-2019 21:56 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RnB

RnB

Ik ga de dealer morgen sowieso bellen, maar nu is alles gesloten en wil het toch graag weten. :p

Misschien heeft iemand er ervaring mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisdn
RnB schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 20:44:

[Afbeelding]

Ik ben ontzettend blij, maar na 350km gereden te hebben, is de blijheid veranderd naar teleurstelling.
De dealer is vergeten de Connect module te installeren (dus geen Mijn Volkswagen app), maar het ergste is nog dat ze (volgens mij, met mijn beperkte kennis) vergeten zijn de “transportvering”(?) weg te halen, waardoor de voorkant wat naar boven helt en het rijden uiterst stug en stuiterig gaat....
Zijn ze bij mij ook eens vergeten. Meestal zijn ze fel geel, groen of rood. Je ziet ze in ieder geval duidelijk áls ze erop zitten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 15-09 21:27

[Afbeelding]

Ben nu een weekendje naar Gent, dus de autorit was echt zuur. Hopelijk kan het geen kwaad (weet iemand dat?) om er tot volgende week vrijdag mee te rijden.
Is dat 17” of 18”? Lijkt altijd kleiner op de foto vind ik dan in het echt haha.

Mijn volkswagen app kunnen ze achteraf ook monteren, dus als dat op de order staat dan heb je er ook recht op. Voorheen deden ze dat meteen bij PON in Leusden maar dat is aangepast vanwege WLTP wetgeving, daarom wordt dat nu lokaal bij de dealer gedaan (en dus vergeten in jou geval).
lochtejans schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 15:37:
Heeft iemand hier ervaringen met een VW Passat Variant 1.4 TSI GTE?

Ik ben momenteel aan het kijken naar een grotere auto en aangezien ik momenteel een overschot heb op m'n zonnepanelen en ik op het werk (enkele afstand 42 km) kan laden, lijkt me een hybride icm benzine mogelijk wel interessant. Ook omdat de korting op de wegenbelasting is verlengd.
Lease of 2e hands? Nja maakt beiden eigenlijk niet uit want de meerprijs van enkele duizenden euro’s ga je er echt niet mee terugverdienen. Of je moet een fluwelen voet hebben maar die 40km haal je nooit, eerder 20 of met wat geluk 30. Al helemaal niet met zo’n zware Passat.

Een GTE kocht je alleen voor de bijtelling, of voor de snelheid, maar om je zonnepanelen mee te gebruiken dien je toch echt voor volledig elektrisch te gaan.

[ Voor 28% gewijzigd door Scrtz op 19-10-2019 00:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rontiguan
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 18-07-2022
Rainesh schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 15:05:
[...]

Mijn collega kan het allemaal inbouwen voor je. Zit alleen in Berlicum maar absoluut de moeite waard.

Stoelen met memory? Zorg je wel dan dta alle modules aanwezig zijn als je ook memory werkend wilt hebben. Er moeten ook wat kabels bijgetrokken worden.
Bedankt voor je antwoord!

Ja dat zou om stoelen met memory gaan. Weet jij naar welke modules ik moet vragen?
Heb je een naam van je collega. Berlicum is te doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
@Scrtz Als je je zonnepanelen er ná 2023 nog voor wilt gebruiken dan moet je 's-nachts gaan werken en overdag je auto thuis opladen (als de zon schijnt) :9

[ Voor 11% gewijzigd door Will_M op 19-10-2019 00:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vissa66
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 19:31

[Afbeelding]

Even in je wielkasten kijken. Je zou ze zo moeten zien als ze er zitten.

Echt heel erg slecht om dat te vergeten + je connect app. Zou mooi pissed op ze zijn.

M3P 24'

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 14:17

GerCor

Zonder dallen geen pieken

Vissa66 schreef op zaterdag 19 oktober 2019 @ 10:18:
[...]

Even in je wielkasten kijken. Je zou ze zo moeten zien als ze er zitten.

Echt heel erg slecht om dat te vergeten + je connect app. Zou mooi pissed op ze zijn.
Ik heb altijd 'reserveringen' als iemand de auto net een dag heeft. Eerst maar eens wachten wat de dealer te zeggen heeft.

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB

RnB

Toppie, ik zou terug gebeld worden door de dealer, maar na nog niks gehoord te hebben, heb ik zelf maar even gebeld, waren de techneuten er maar tot 13:00.... :+
Ik rijd van de week wel even langs, na een nachtje geïrriteerd geslapen te hebben, heb ik het nu wel een plekje kunnen geven.

Ik heb wat foto’s geschoten, misschien maakt dat de situatie duidelijker:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/DS1Xc1C8ILjoaRtovUCV0LpC/thumb.jpg

Hoogteverschil voor en achter

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/IAY6o32bQ3echWGLpkL1Li2D/thumb.jpg

(Transport)Vering voorwiel

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/1qx4ljh07i2cPDAjZcvl0ISC/thumb.jpg

Vering achterwiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vissa66
Ik zie er niks geks aan, op de foto van de vering aan de voorkant is in ieder geval het transportblokje niet aanwezig.

M3P 24'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB

RnB

Meen je.

Nou ja, als ik naar de dealer ga voor de Mijn Volkswagen app module, stel ik voor om even mee te rijden om het gestuiter en het trillen te evalueren.

Thanks voor de reacties in ieder geval. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

RnB schreef op zaterdag 19 oktober 2019 @ 15:16:
Toppie, ik zou terug gebeld worden door de dealer, maar na nog niks gehoord te hebben, heb ik zelf maar even gebeld, waren de techneuten er maar tot 13:00.... :+
Ik rijd van de week wel even langs, na een nachtje geïrriteerd geslapen te hebben, heb ik het nu wel een plekje kunnen geven.

Als je dit ziet mag je je zorgen maken: d:)b

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/MhxW8SbRqMQ8n4ckT0ZUPsla/full.jpg

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:14

The Eagle

I wear my sunglasses at night

"Remove before flight"
Hoop niet dat de jouwe zo werd afgeleverd :P

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Famous
RnB schreef op zaterdag 19 oktober 2019 @ 15:16:

[Afbeelding]

Hoogteverschil voor en achter

[Afbeelding]

(Transport)Vering voorwiel

[Afbeelding]

Vering achterwiel
Niet toevallig wat zwaars in de kofferbak liggen?

Vanaf 3:20 :9

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
@Famous Vroeger hadden we thuis een 'Simca 1000 Rally' als boodschappenauto voor Ma. Daar ging in de winter altijd minimaal één 'zak kunstmest' (á 50Kg) vóór onder het kofferdeksel omdat 't ding anders niet de bocht door te krijgen was op glad wegdek.....

Je kunt er een auto dus ook mee 'verlagen' _o-

Ma rijdt nú overigens met een Peugeot 208GTi ... Ze moest en zou persé weer een 1.6L hebben want zoiets lag er ook in de vorige 207 welke ze had én dat autootje beviel 'r wel goed.... Ma is inmiddels in de 70, overigens 8)

[ Voor 30% gewijzigd door Will_M op 20-10-2019 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
wimmel_1 schreef op zondag 20 oktober 2019 @ 14:00:
@Famous Vroeger hadden we thuis een 'Simca 1000 Rally' als boodschappenauto voor Ma. Daar ging in de winter altijd minimaal één 'zak kunstmest' (á 50Kg) vóór onder het kofferdeksel omdat 't ding anders niet de bocht door te krijgen was op glad wegdek.....

Je kunt er een auto dus ook mee 'verlagen' _o-

Ma rijdt nú overigens met een Peugeot 208GTi ... Ze moest en zou persé weer een 1.6L hebben want zoiets lag er ook in de vorige 207 welke ze had én dat autootje beviel 'r wel goed.... Ma is inmiddels in de 70, overigens 8)
Moeders en auto’s, leuk!
Hier toch wel enkele druppels zweet gehad toen ze voor de eerste keren in mijn “nieuwe” auto reed!
Typisch vrouw :+ :+
mams helaas veels te vroeg gestorven maar herinneringen blijven!

Filmpje blijft toch apart, ik wil een “snellere” auto maar deze moet lager!
Laat ik een baksteen of 18 in de kofferbak leggen, zo ligt die op de goede hoogte!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

Famous schreef op zondag 20 oktober 2019 @ 13:35:
[...]

Niet toevallig wat zwaars in de kofferbak liggen?

Vanaf 3:20 :9

[Video: Klokje rond - Subaru Impreza]
Bwa bwa. Weet je direct dat die nooit hard door de bocht gaat. Als dat ding begint te schuiven ga, je geheid de graskant in;

Dutch Engineering :+ _/-\o_

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Famous schreef op zondag 20 oktober 2019 @ 21:22:
[...]

Moeders en auto’s, leuk!
Hier toch wel enkele druppels zweet gehad toen ze voor de eerste keren in mijn “nieuwe” auto reed!
Typisch vrouw :+ :+
mams helaas veels te vroeg gestorven maar herinneringen blijven!

Filmpje blijft toch apart, ik wil een “snellere” auto maar deze moet lager!
Laat ik een baksteen of 18 in de kofferbak leggen, zo ligt die op de goede hoogte!
Mijn vriendin en dochter rijden regelmatig in mijn SUPERGolf7. Geen krasje. Mijn zoon reed eerder in mijn Opel Vectra. 2 x keer een aanrijding. In zijn eigen Golf 5, 1 x een aanrijding.

Dus .....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 20:23
De km's beginnen zijn tol te eisen op de 2015 Passat, 228000 nu:

- ACC is er vandaag mee gekapt (sensor misaligned code, hopelijk geen defecte radar)
- VVT actuator loopt op zijn laatste benen. (moeilijk starten in de ochtend, wat oliesporen op de VVT module en camshaft position error code)

Recent nieuwe zomer voorbanden er op, de oude zaten erg dicht op de slijtageindicators. Bandenslijtage is overigens meer dan prima: 65k km op de vooras en 140k km per set op de achteras.

Al bij al geen grote of dure mankementen maar zonder ACC is het wel triestig rijden, enkel speed limiter is functioneel. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 10:58

Oekol

waka waka hey hey

GerCor schreef op zondag 20 oktober 2019 @ 23:21:
[...]

Mijn vriendin en dochter rijden regelmatig in mijn SUPERGolf7. Geen krasje. Mijn zoon reed eerder in mijn Opel Vectra. 2 x keer een aanrijding. In zijn eigen Golf 5, 1 x een aanrijding.

Dus .....
Lijkt me een gevalletje: vrouwen die zo zenuwachtig zijn en de ogen niet van de weg af halen & zoon die zo zelfverzekerd is dat die in de auto tijd heeft om voor elk bericht waar die golf in typt SUPER voor te zetten.

Zal die wel van z'n pa hebben. Waar ik overigens niet mee impliceer dat je schade rijdt ;)

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Leoon. schreef op zondag 20 oktober 2019 @ 23:35:
[...]

Lijkt me een gevalletje: vrouwen die zo zenuwachtig zijn en de ogen niet van de weg af halen & zoon die zo zelfverzekerd is dat die in de auto tijd heeft om voor elk bericht waar die golf in typt SUPER voor te zetten.

Zal die wel van z'n pa hebben. Waar ik overigens niet mee impliceer dat je schade rijdt ;)
Ik rij geen schade en krijg ook nooit bekeuringen. En natuurlijk heeft mijn zoon wel iets van mij, zoals ik vroeger reed, dan. Op de snelweg tussen 2 auto's door (linker baan/rechter baan). Of 160 waar je 80 mag. Ik kan me die tijd nog goed herinneren trouwens, hehe. Maar ik lulde me onder elke bekeuring uit. 8) :+

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Vissa66
Is de Helix al onderweg? @GerCor 8)

Eindelijk droog afgelopen weekend. Een wasbeurtje was hoog nodig! :9

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/cdLq286.jpg

[ Voor 63% gewijzigd door Vissa66 op 21-10-2019 09:46 ]

M3P 24'

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Vissa66 schreef op maandag 21 oktober 2019 @ 09:42:
Is de Helix al onderweg? @GerCor 8)

Eindelijk droog afgelopen weekend. Een wasbeurtje was hoog nodig! :9

[Afbeelding]
Zeker. Moet vandaag of morgen binnenkomen. :Y

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/7cdzE3qc3buOsABvhqrtlMgZ/full.png

[ Voor 15% gewijzigd door GerCor op 21-10-2019 10:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeltedForest
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 09-08 18:30

MeltedForest

Lenny-t

Iemand ervaring met foutcode P16C7 in een Golf 7 1.6 TDI? Het is gerelateerd aan de V488 waterpomp / heater support pump en het repareren daarvan heb ik nu een offerte van de dealer gekregen van ~450 euro (diagnose, onderdelen, vloeistoffen en arbeid).

Ik kan op Google vrij weinig prijzen vinden op Nederlandse onderdelen sites, wellicht zoek ik op de verkeerde termen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Famous
Morgenochtend de Caddy ophalen, ben benieuwd :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Famous schreef op maandag 21 oktober 2019 @ 12:55:
Morgenochtend de Caddy ophalen, ben benieuwd :Y
Stuur je de foto gelijk door om de 'R' te vervangen op de beginpagina? >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Famous
GerCor schreef op maandag 21 oktober 2019 @ 12:59:
[...]

Stuur je de foto gelijk door om de 'R' te vervangen op de beginpagina? >:)
Ik zal hier een fotootje plaatsen, kan @wimmel_1 hem vervangen. ;)
Is je frustratie dan weg? B)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Famous schreef op maandag 21 oktober 2019 @ 13:08:
[...]

Ik zal hier een fotootje plaatsen, kan @wimmel_1 hem vervangen. ;)
Is je frustratie dan weg? B)
Nah, ik ben iemand van 'updates'. Zodra er een update beschikbaar is MOET ik die hebben. :+

* GerCor drukt de hele dag op verversen van de DHL pagina voor zijn Helix en op zijn telefoon voor de oktoberupdate van Samsung.

[ Voor 18% gewijzigd door GerCor op 21-10-2019 13:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

MeltedForest schreef op maandag 21 oktober 2019 @ 11:51:
Iemand ervaring met foutcode P16C7 in een Golf 7 1.6 TDI? Het is gerelateerd aan de V488 waterpomp / heater support pump en het repareren daarvan heb ik nu een offerte van de dealer gekregen van ~450 euro (diagnose, onderdelen, vloeistoffen en arbeid).

Ik kan op Google vrij weinig prijzen vinden op Nederlandse onderdelen sites, wellicht zoek ik op de verkeerde termen?
Onderdeel = 5Q0121591AB / 5Q0965561B

Vind je 2e hands voor heel weinig. Relatief simpel te vervangen. Paar boutjes en wat spanringen.

Zit aan de onderkant je je blok en redelijk makkelijk te bereiken langs de onderkant als je de bodemplaat eraf haalt.

Je moet wel daarna koelstof bijvullen/ontluchten want dat gaat eruit lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeltedForest

MeltedForest

Lenny-t

SadisticPanda schreef op maandag 21 oktober 2019 @ 17:05:
[...]

Onderdeel = 5Q0121591AB / 5Q0965561B

Vind je 2e hands voor heel weinig. Relatief simpel te vervangen. Paar boutjes en wat spanringen.

Zit aan de onderkant je je blok en redelijk makkelijk te bereiken langs de onderkant als je de bodemplaat eraf haalt.

Je moet wel daarna koelstof bijvullen/ontluchten want dat gaat eruit lopen.
Thanks! Dat is dan goed geld verdienen voor de dealer.. Maar eens kijken wat ik ga doen. Kan ik gewoon doorrijden met zo'n kapotte pomp? Ik merk er helemaal niks van, ook niet aan de verwarming.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

MeltedForest schreef op maandag 21 oktober 2019 @ 20:10:
[...]

Thanks! Dat is dan goed geld verdienen voor de dealer.. Maar eens kijken wat ik ga doen. Kan ik gewoon doorrijden met zo'n kapotte pomp? Ik merk er helemaal niks van, ook niet aan de verwarming.
Ja. Op zich kan geen kwaad. Pomp van microcircuit. Zorgt ervoor dat bij koude motor het water de rad niet passeert en dat warmte in het blok en het interieur gaat. Als die dood is, gaat je interieur minder snel opwarmen en maybe je blok ook. Maar echt schadelijk voor het blok is het niet.

Mja op een zonnige zaterdag eens je bodemplaat verwijderen en normaal zie je direct zitten onderzan die pomp. Als je onderdeel nummer in google typt zie je hoe het eruit zit.

Makkelijk zelf te vervangen en die dingen geven op veel wagens fouten/defect. Wss zijn je fouten nog intermittent, dus meestal werkt die nog en soms niet. Voor die paar tientjes zou ik hem zelf vervangen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Het is bijna 01:15, ik ga maar eens naar bed......

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/MKLMq82HbaBZEvhculwQczxU/full.jpg

[ Voor 67% gewijzigd door GerCor op 22-10-2019 01:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RnB

RnB

Wat een groentje ben ik....

Nu na bijna 1000km rijdt de auto veel soepeler. Ergo, de auto was zo nieuw, dat alles nog even los moest komen. Dat krijg je als je nooit nieuw rijdt..... :+

ik begrijp nu de paar sceptische replies.

De auto trilt nog wel boven de 120kmpu, maar wel minder dan eerst, dus ook dat zal na verloop van tijd wel loslopen.

1 november naar de dealer om de Mijn Volkswagen App module in te laten bouwen en dan is ie compleet.

Wat een genot om nu naar en vooral van werk te rijden. :9

Ik zal op een mooie dag wat foto's schieten voor in de TS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DerOllie
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14:26

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

RnB schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 10:38:
Wat een groentje ben ik....

Nu na bijna 1000km rijdt de auto veel soepeler. Ergo, de auto was zo nieuw, dat alles nog even los moest komen. Dat krijg je als je nooit nieuw rijdt..... :+

ik begrijp nu de paar sceptische replies.

De auto trilt nog wel boven de 120kmpu, maar wel minder dan eerst, dus ook dat zal na verloop van tijd wel loslopen.

1 november naar de dealer om de Mijn Volkswagen App module in te laten bouwen en dan is ie compleet.

Wat een genot om nu naar en vooral van werk te rijden. :9

Ik zal op een mooie dag wat foto's schieten voor in de TS.
Wellicht was je ook het sport onderstel niet gewend? Hoe dan ook, ik kan me voorstellen dat je overal op let. Mijn Scirocco in 2010 lette ik ook meteen overal op, en ik was overtuigd dat de uitlijning van de banden voor niet goed was, waardoor de auto heel snel naar rechts trok. Dat hebben ze bij de garage eens opnieuw uitgelijnd, en daarna nog bij een bandenboer. Daarna nog niet echt ok, conclusie maar getrokken dat de auto erg gevoelig was voor spoorvorming in de weg, reeds snel in de reeds bestaande sporen. Auto's daarna eigenlijk nooit weer last van gehad...

www.youtube.com/DerOllie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB

RnB

Het sportonderstel is wel wat harder dan ik gewend ben inderdaad, maar ik heb uitvoerig proef gereden in eenzelfde Golf (Highline Business R standaard) en die reed toch een stuk comfortabeler dan de mijne.
Maar oké, ik voel dat ie steeds lekkerder gaat rijden. :)

En wat je zegt, je let overal op, want ja, het is nieuw en het is geen goedkoop broodje van de bakker.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Famous
Nou Caddy is opgehaald, erg blij mee :)
Lekker aangekleed en de Exclusive Edition maakt hem helemaal af met oa. de velgen en de kleinere zijspiegels.

Aanstaande donderdag bedrijfsstickers erop (zijkanten) en gaan met die banaan :)
De dealer maakt nog even een afspraak voor:
- Armsteun plaatsen
- Dakrails plaatsen

Wat zelf nog op het lijstje staat:
- Iets lager leggen, zon ±4cm
- Over wat km's stage 1 erop.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/TWZcpkhap1MIKyC5MAogFLkO/full.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/29OqUNvIlnEkjDnVvbnK5rNV/full.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/EXV8Cp7OsugSaQ2wCFB9pO2i/full.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/1cSwpapVOkQgRAqaY4G9GjAB/full.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/L0Ldy7MY4LlS2P7RQJmqNr6I/full.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vissa66
Welkom terug! :P

M3P 24'

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Famous schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 13:02:
Lekker aangekleed en de Exclusive Edition maakt hem helemaal af met oa. de velgen en de kleinere zijspiegels.

Aanstaande donderdag bedrijfsstickers erop (zijkanten) en gaan met die banaan :)
- Armsteun plaatsen
- Dakrails plaatsen

[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Mooie sokjes over de schoenen. Maar, luxe hoor. _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Famous
GerCor schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 13:33:
[...]

Mooie sokjes over de schoenen.
Queu? :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Ik keek op een (te) klein schermpje. 7(8)7 Leek net zo maar hippe schoenen hoorrrrrrrrr. En eh, volgende maand kun je de Kaarten van de Discover alweer updaten. Mooi man.

Tada, het is pakjesdag. @Famous een mooie Caddy en ik heb vanmiddag de BOOM BOOM Helix ontvangen. Is me even een doos zeg.....

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/ibfJxIchf0FjNVw9o8XP40Js/full.jpg

[ Voor 26% gewijzigd door GerCor op 22-10-2019 17:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Zelfde maat als je reservewiel he. Zou ze overigens niet door elkaar halen. De snelweg op met 3 wielen en een Helix sub lijkt me niet zo lekker rijden :X :+

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
The Eagle schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 17:13:
Zelfde maat als je reservewiel he. Zou ze overigens niet door elkaar halen. De snelweg op met 3 wielen en een Helix sub lijkt me niet zo lekker rijden :X :+
Doe je nois- cancelation met je Helix en dan merk (nou ja hoor) je er niets meer van. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

The Eagle schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 17:13:
Ik denk dat de subwoofer vastgeschroefd wordt. Dus, dan moet ik wel heel erg dronken zijn, en ik drink hooguit 1 keer per jaar alcohol. Met kerstviering ..... op kantoor. Haalt 'de baas' altijd een fles vieux voor mij. Paar liter cola ernaast, en hup, die draaikolk in. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scrtz

- Armsteun plaatsen
- Dakrails plaatsen

[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Heb je nog een benzine kunnen vinden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:47

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

- Armsteun plaatsen
- Dakrails plaatsen

[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Lekker hoor!

Stoelverwarming, voorruitverwarming, automaatje, adaptieve CC, schakelpaddles. Zo rijden die ‘gymschoenen’ bij de opdrachtgever niet rond hoor :+ :*)

www.google.nl

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Famous
Scrtz schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 17:26:
[...]

Heb je nog een benzine kunnen vinden?
Het is een 2.0 diesel, met adblue :+

Volgende week donderdag staat de afspraak voor de armsteun en de dakrails.
Binnenkort de veren aanpassen en dan is het enkel nog km’s maken tot het vermogen wat leuker kan.

@GerCor ja, daar nog op inlezen.
Had ook Car-net, appconnect en nog iets.. helaas is Carplay niet draadloos dat is met de nieuwe modellen wel mogelijk dacht ik.
En dan nog de VW bedrijfswagen app welke ook meldingen stuurt als bijv. de deur opengaat of laat zien waar die is geparkeerd. Wel grappig :)

@MisteRMeesteR Ja, erg blij mee!
Dealer zei ook al dat een Caddy niet vaak werd samengesteld op deze manier :+
en die gymschoentjes zijn soort van hobby :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Stelt niks voor, je moet er alleen wat tijd voor nemen
Had ook Car-net, appconnect en nog iets.. helaas is Carplay niet draadloos dat is met de nieuwe modellen wel mogelijk dacht ik.
Voor zover ik weet, MIB3. Maar dat draadloos. Ach, je gebruikt je telefoon toch niet tijdens het rijden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• yamahabest
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20:09
GerCor schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 20:11:
Voor zover ik weet, MIB3. Maar dat draadloos. Ach, je gebruikt je telefoon toch niet tijdens het rijden.
Het voornaamste is dat je de telefoon niet uit je broekzak hoeft te vissen voor de korte ritjes.
En daarnaast gewoon op de draadloze lader kan leggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wouterkaas
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 16-09 09:10
Scrtz schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 23:12:
[...]

Dat is gewoon een modeljaarmap update, helaas krijg jij dus nog zonder.
Hierop terugkomend: ik heb de auto inmiddels opgehaald en er zaten toch zijsensoren (en dus park assist etc.) op. Daarnaast ook spraakbediening. Leuke extraatjes om het lange wachten te belonen zou ik zeggen :)

[ Voor 4% gewijzigd door Wouterkaas op 22-10-2019 20:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Idd. Losse spraakbediening heb ik eens nagevraagd. Kost je ca 3 a 400 euro, moet via de dealer. Is gewoon een stukkie software laden, de knoppen op het stuur waren er al :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
@Famous 'Dikke 2-Liter' onder de kap?

Door m'n werkgever worden die Caddy's (2.0TDi) als 'warme broodjes' in 't wit afgenomen en iedere servicemonteur is er goed over te spreken (voor zover ik 't hoor en dus weet).

Feli met de aanschaf!!

[ Voor 3% gewijzigd door Will_M op 22-10-2019 21:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
wimmel_1 schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 21:34:

Door m'n werkgever worden die Caddy's (2.0TDi) als 'warme broodjes' in 't wit afgenomen en iedere servicemonteur is er goed over te spreken (voor zover ik 't hoor en dus weet).

Feli met de aanschaf!!
De TDI's zijn ook alleen nog maar 2.0's, zelfs de 75pk varianten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
wimmel_1 schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 21:34:

Feli met de aanschaf!!
Yes, onderin is die prima maar boven de 100 kan je beter uitstappen en duwen :+
nee, valt wel mee eigenlijk.
Met een kieteltje maakt die een flinke stap richting de 180pk dus dat maakt het al leuker!

Overigens zon 135km gereden vandaag en vind het een fijne auto.
Ligt goed op de weg en lekker stil van binnen :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Wouterkaas schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 20:54:
[...]

Hierop terugkomend: ik heb de auto inmiddels opgehaald en er zaten toch zijsensoren (en dus park assist etc.) op. Daarnaast ook spraakbediening. Leuke extraatjes om het lange wachten te belonen zou ik zeggen :)
Dat spraakbediening..... heb ik ook, gebruik het nooit. Ik tik het sneller dan dat spraakbediening het kan snappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trafico
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 19-08 13:38
Ik zit er aan te denken een Passat station aan te schaffen, de B6 generatie(2005-2010).
Eisen zijn in ieder geval benzine en automaat.
Welk type/uitvoering kan ik het beste voor gaan, of beter gesteld; waar moet ik met een boog omheen lopen en bij wegblijven? Iemand tips en specifieke aandachtspunten wanneer ik naar deze auto ga kijken? Waar moet ik op letten bij bezichtiging en proefrit? Alvast bedankt voor eventuele reacties!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Famous
Trafico schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 09:33:
Ik zit er aan te denken een Passat station aan te schaffen, de B6 generatie(2005-2010).
Eisen zijn in ieder geval benzine en automaat.
Welk type/uitvoering kan ik het beste voor gaan, of beter gesteld; waar moet ik met een boog omheen lopen en bij wegblijven? Iemand tips en specifieke aandachtspunten wanneer ik naar deze auto ga kijken? Waar moet ik op letten bij bezichtiging en proefrit? Alvast bedankt voor eventuele reacties!
Stuurkolommodule gaat wel eens kapot en ik zou wegblijven bij de 1.4 TSI blokken. :D

ACC is toch wel fijn, dacht eerst dat je enkel met 10km/h kon verhogen of verlagen maar als je op RES drukt gaat die met 1km/h omhoog per klik O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:52
Vraagje,

Ik heb een Golf 7 Variant (2019) met Discover Pro.

Als de navigatie aanstaat, dan heb ik zo'n blokje in beeld met daarin de aankomende manoeuvres.
Alleen, in dat blokje staan dan ook aankondigingen voor de toekomende parkeerplaatsen en tankstations.
Die info vind ik eigenlijk overbodig, dus zou ik weg willen hebben. Ik wil alleen de nodige acties zien, geen suggesties.
Ik heb een paar keer zoektochten gedaan door de settings, maar nog niet gevonden hoe ik dat weg krijg.

Heeft iemand een idee of het kan en hoe dat te doen?

Voor het idee een plaatje...
Let wel, dit is van een Skoda (online gevonden). Maar laat wel dat blok met manoeuvres zien;

Afbeeldingslocatie: https://objectstore.true.nl/webstores:pondealer-nl/content/files/Images/Acties/SKODA/2019/Sales/Businessdeals_Sportieve_Actiemodellen/Octavia_Sport_Business/UPDATE_03-19/SKODA_Octavia_-_Navigatiesysteem_Amundsen_.jpg

Leeg - Sinds 20180907

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB

RnB

Er bevind zich een knop ''Weergave'' onderin het beeld, daarin kan je POI's uitvinken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MisteRMeesteR

MisteRMeesteR

Famous schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 09:39:
[...]

Stuurkolommodule gaat wel eens kapot en ik zou wegblijven bij de 1.4 TSI blokken. :D

ACC is toch wel fijn, dacht eerst dat je enkel met 10km/h kon verhogen of verlagen maar als je op RES drukt gaat die met 1km/h omhoog per klik O+
Yup, en met SET 1km/h omlaag uiteraard :)

Is al eens eerder langsgekomen in het voorgaande deel :)
yamahabest in "Het grote Volkswagen topic - Deel 4"

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
Heb juist in 80% van de gevallen een schurft hekel aan ACC, heb liever een auto zonder. Active info display vind ik qua navigeren ook waardeloos bij VW, is 100x duidelijk bij Audi. Snap niet dat het bij VW zo beperkt is en de vervolg manouevres zo onduidelijk zijn dat ik meestal maar gewoon de kaarten op het navischerm weergeef. Dat terwijl ik bij de A3 juist eigenlijk nooit keek naar het navischerm en met alleen het AID al prima uit de voeten kon.

Hopelijk is het nieuwe AID3 wat in de Passat en de nieuwe Golf komt een stuk beter geregeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HvdBent
  • Laatst online: 17:14
@famous vanwaar kleine zijspiegels op een bus waar je gewone spiegel weinig zicht geeft. Lijkt mij een no-go

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Famous
MisteRMeesteR schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 11:31:
[...]

Yup, en met SET 1km/h omlaag uiteraard :)

Is al eens eerder langsgekomen in het voorgaande deel :)
yamahabest in "Het grote Volkswagen topic - Deel 4"
Gelukkig is het "pas" voorbij gekomen :D
Maar de auto's waar ik hiervoor in reed hadden het niet, dus niet op gelet verder :+
Scrtz schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 11:35:
Heb juist in 80% van de gevallen een schurft hekel aan ACC, heb liever een auto zonder. A
Ik vind het wel lekker, stel hem gewoon in en voor de rest hoef je weinig te doen.
Als je voorganger minder hard rijdt en het is druk remt die van zelf en als je hem naar links gooit doet die vanzelf de snelheid weer verhogen.
HvdBent schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 11:36:
@famous vanwaar kleine zijspiegels op een bus waar je gewone spiegel weinig zicht geeft. Lijkt mij een no-go
Een "bus" vind ik het niet qua grote en het zijn geen VW Up spiegels :9. Het staat wel chiquer in mijn ogen.
Overigens zit er gewoon één grote glasplaat in, dus het zicht naar achter is compleet vrij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vissa66
Famous schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 12:26:
Ik vind het wel lekker, stel hem gewoon in en voor de rest hoef je weinig te doen.
Als je voorganger minder hard rijdt en het is druk remt die van zelf en als je hem naar links gooit doet die vanzelf de snelheid weer verhogen.
De een vindt het fantastisch, de ander een drama blijkbaar. Ik zou geen auto meer zonder willen. Als ik in mijn vriendin haar auto stap betrap ik mezelf erop dat ik af en toe zelf niet afrem als een auto dichterbij komt. :D Helemaal gewend aan ACC. Fantastisch.

M3P 24'

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MisteRMeesteR

MisteRMeesteR

Vissa66 schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 12:42:
[...]

De een vindt het fantastisch, de ander een drama blijkbaar. Ik zou geen auto meer zonder willen. Als ik in mijn vriendin haar auto stap betrap ik mezelf erop dat ik af en toe zelf niet afrem als een auto dichterbij komt. :D Helemaal gewend aan ACC. Fantastisch.
Dit heb ik dus ook, vroeg me tijdens het rijden vandeweek voor een split second af waarom de auto van mijn collega niet afremde maar zijn snelheid (ouderwetse CC) vasthield :o :$ .

Hetzelfde met de lane-assist, zonder lane-assist en alle andere fratsen merkte ik pas op hoeveel ik meer moet opletten op de weg dan in mijn eigen auto waarbij ik mijn handen uiteraard wel aan het stuur heb maar de lane-assist 'laat rijden' zeg maar...

www.google.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Famous
Vissa66 schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 12:42:
[...]

Moet alleen wel instellen dat de afstand dichterbij mag, die reset volgens mij.
Eens kijken of dat aan te passen is dat die standaard op de laatste stand kan blijven.

Verder nog even kijken wat mogelijk is voor de Caddy wat betreft VCDS, volgens Stemei niet zoveel :'( .
Mijn originele kabel is echter verkocht, oeps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR

MisteRMeesteR

Famous schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 13:04:
[...]

Moet alleen wel instellen dat de afstand dichterbij mag, die reset volgens mij.
Eens kijken of dat aan te passen is dat die standaard op de laatste stand kan blijven.

Verder nog even kijken wat mogelijk is voor de Caddy wat betreft VCDS, volgens Stemei niet zoveel :'( .
Mijn originele kabel is echter verkocht, oeps
Yup, gaat in het menu van de Discover. Al reset deze eens in de paar maanden bij mij naar de default setting van 3 streepjes.. #raar.

www.google.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rainesh
  • Laatst online: 16:47
MisteRMeesteR schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 13:02:
[...]

Dit heb ik dus ook, vroeg me tijdens het rijden vandeweek voor een split second af waarom de auto van mijn collega niet afremde maar zijn snelheid (ouderwetse CC) vasthield :o :$ .

Hetzelfde met de lane-assist, zonder lane-assist en alle andere fratsen merkte ik pas op hoeveel ik meer moet opletten op de weg dan in mijn eigen auto waarbij ik mijn handen uiteraard wel aan het stuur heb maar de lane-assist 'laat rijden' zeg maar...
Vanochtend de A3 weggebracht voor 60k beurt. Heb ik een A1 meegekregen, ging ik net parkeren bleef ik maar naar het scherm staren......tot ik opeens door had dat het geen parkeersensoren heeft 8)7 :F

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vissa66
Morgen de lancering van de nieuwe SUPERgolf 8. Wat een spanning!

:O

M3P 24'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeltedForest

MeltedForest

Lenny-t

SadisticPanda schreef op maandag 21 oktober 2019 @ 21:38:
[...]

Ja. Op zich kan geen kwaad. Pomp van microcircuit. Zorgt ervoor dat bij koude motor het water de rad niet passeert en dat warmte in het blok en het interieur gaat. Als die dood is, gaat je interieur minder snel opwarmen en maybe je blok ook. Maar echt schadelijk voor het blok is het niet.

Mja op een zonnige zaterdag eens je bodemplaat verwijderen en normaal zie je direct zitten onderzan die pomp. Als je onderdeel nummer in google typt zie je hoe het eruit zit.

Makkelijk zelf te vervangen en die dingen geven op veel wagens fouten/defect. Wss zijn je fouten nog intermittent, dus meestal werkt die nog en soms niet. Voor die paar tientjes zou ik hem zelf vervangen.
Thanks hiervoor! In ieder geval houd ik die 450 euro in mijn zak :)

Inmiddels bijna 300km gereden en de foutmelding is nog niet weer terug gekomen. Ook was vanochtend (met buiten 7 graden) mijn interieur binnen 5 minuten warm. Dus alles lijkt gewoon te werken... Glitch in de sensor?

Zal eens kijken of ik die pomp ergens kan kopen en dan komt ie er met de winterbandenwissel wel in...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dennisdn
Vissa66 schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 13:44:
Morgen de lancering van de nieuwe SUPERgolf 8. Wat een spanning!

:O
Niet spannend. Maar ben er zelf stiekem wel gevoelig voor dat ik vanaf morgen een oud model heb :'(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Famous
Dennisdn schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 15:03:
[...]

Niet spannend. Maar ben er zelf stiekem wel gevoelig voor dat ik vanaf morgen een oud model heb :'(
Mooie reden om te upgraden toch :*) :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
Famous schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 15:42:
[...]

Mooie reden om te upgraden toch :*) :*)
Ben bang dat ik er nog een jaar of 2 mee moet doen van de leasemaatschappij....
Al hebben wij in Arnhem wel een bekend autokerkhof bij de Rijnkade waar men wel eens de handrem "vergeet". :X Maar een auto heeft ook een ziel, dus dat kan ik niet over mijn hart verkrijgen. O-)

[ Voor 10% gewijzigd door Dennisdn op 23-10-2019 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Ach, als je hem lang genoeg door blijft rijden wordt het vanzelf een classic :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
Dennisdn schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 15:03:
[...]

Hopelijk verlengen ze mijn shortlease niet in december, dan kan ik volgend jaar mooi de nieuwe Golf of A3 gaan rijden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
Dennisdn schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 15:56:
[...]

Ben bang dat ik er nog een jaar of 2 mee moet doen van de leasemaatschappij....
Al hebben wij in Arnhem wel een bekend autokerkhof bij de Rijnkade waar men wel eens de handrem "vergeet". :X Maar een auto heeft ook een ziel, dus dat kan ik niet over mijn hart verkrijgen. O-)
Check dan gelijk even in bij Scuba World :+

Maar ik neem aan dat je een automaat hebt als leaseauto?
Word het wel wat lastiger uitleggen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
Famous schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 16:31:
[...]

Maar ik neem aan dat je een automaat hebt als leaseauto?
Word het wel wat lastiger uitleggen :D
Ja inderdaad, daar zou ik (komt de foute woordspeling) op nat gaan....

Maar de ziel van de auto gaat bij mij zo ver, dat als ik een auto inlever, ik hem aan de andere kant van het gebouw neerzet dan waar ik met de nieuwe weg ga rijden, om geen afscheid te hoeven nemen. Dus te water laten zou ik zelf nooit doen :)

Ben ook nog elke dag super blij met de 7.5 en daar ga ik nog 2 jaar met veel plezier in rijden. De 8 zal toch eerst alleen wat introductiemodellen hebben voor de hoofdprijs.

[ Voor 14% gewijzigd door Dennisdn op 23-10-2019 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
  • Laatst online: 12:07
Ik heb vorige week zelf een nieuwe Golf 7.5 besteld. Variant, dat wel, en als ik de geruchten mag geloven duurt het nog wel even voordat er een Golf 8 Variant beschikbaar komt (ik hoop minimaal een jaar... :))
Zoals Dennis aangeeft verwacht ik ook dat er inderdaad een aantal introductiemodellen komen die met een behoorlijke prijs in de markt worden gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

MeltedForest schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 14:30:
[...]

Thanks hiervoor! In ieder geval houd ik die 450 euro in mijn zak :)

Inmiddels bijna 300km gereden en de foutmelding is nog niet weer terug gekomen. Ook was vanochtend (met buiten 7 graden) mijn interieur binnen 5 minuten warm. Dus alles lijkt gewoon te werken... Glitch in de sensor?

Zal eens kijken of ik die pomp ergens kan kopen en dan komt ie er met de winterbandenwissel wel in...
Ze geven inderdaad makkelijk fouten. Meestal is het voorbode dat het later voor problemen zal zorgen. Maar totaal geen haast bij, werkt ook zonder werkende pomp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
TranceSetter schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 16:45:
Ik heb vorige week zelf een nieuwe Golf 7.5 besteld. Variant, dat wel, en als ik de geruchten mag geloven duurt het nog wel even voordat er een Golf 8 Variant beschikbaar komt (ik hoop minimaal een jaar... :))
Zoals Dennis aangeeft verwacht ik ook dat er inderdaad een aantal introductiemodellen komen die met een behoorlijke prijs in de markt worden gezet.
De Golf 8 wordt ook gewoon het eerste volle software product (a la Tesla) van VW. Voor sommigen erg leuk, maar ik denk dat lang niet iedereen daar op zit te wachten. Op auto vlak zelf verwacht ik geen grote stappen, gewoon net wat beter dan de Golf 7.

En hopelijk niet zoals de T-roc vol harde plastics.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vissa66
Het neusje is gelekt!

Afbeeldingslocatie: https://static.autoblog.nl/images/wp2019/volkswagen-golf-viii-white-front-2019-750.jpg

Vind het niet slecht, al vond ik de neus van de facelift 7 ook erg strak. Ben benieuwd naar de rest.

[ Voor 28% gewijzigd door Vissa66 op 23-10-2019 19:33 ]

M3P 24'

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MisteRMeesteR

MisteRMeesteR

Hangt die ‘kentekenplaat’ nu uit het lood?

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
Rare dagrijverlichting weer.. ze hadden het met de 7.5 net goed aangepakt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vissa66
https://www.autoweek.nl/a...volkswagen-golf-8-gelekt/

En geheel gelekt....

Dash is dus volledig digitaal, als ook de climate control. Weet niet of ik dat laatste zo fijn vind. Misschien is het wennen. Bijna geen fysieke knopjes meer te bekennen.

[ Voor 50% gewijzigd door Vissa66 op 23-10-2019 20:54 ]

M3P 24'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
Vissa66 schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 20:49:
https://www.autoweek.nl/a...volkswagen-golf-8-gelekt/

En geheel gelekt....

Dash is dus volledig digitaal, als ook de climate control. Weet niet of ik dat laatste zo fijn vind. Misschien is het wennen. Bijna geen fysieke knopjes meer te bekennen.
Eerste wat ik ook dacht was een.... Opel stuur 8)7

Als de bediening enkel daar is lijkt mij niet prettig, te ver weg.
Konden ze beter Audi immiteren, immers vag..

[ Voor 11% gewijzigd door Famous op 23-10-2019 21:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Vosje
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 15:52
Vraagje aan de hardware kenners:

Heb een 'nieuwe' RNS315BT uit RMA gekregen, en vroeg me af of het qua hardware een gangbaar model is en of die qua software up to date is.

Onderdeelnummer
2k0035279B

Softwareversie
0501

Hardwareversie
H85

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tolga07
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 15:12
Iemand enig idee waarom de Polo 1.2 TSI 6C bij vochtig/koud weer zoals de afgelopen 2 dagen slipt met de koppeling (tussen de 2500 en 3000 toeren en niet daaronder of daarboven) Bij weersomstandigheden zoals vandaag, droog en redelijk warm zijn de problemen als sneeuw voor de zon verdwenen.

Met mijn koppeling lijkt alles goed en lijkt alleen onder bepaalde weersomstandigheden te voorkomen want ik had dit een halfjaar geleden ook en sindsdien was het niet meer voorgekomen totdat de weersomstandigheden verslechterde..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Afbeeldingslocatie: https://media.autoweek.nl/m/d11yv73bl7ff_800.jpg

Gaat imho best een eindje naar het design van de laatste Scirocco.
En voor de rest: tsja, het is en blijft een Golf. Als je hem zilvergrijs maakt valt ie niet op in de massa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
De buitenkant is eigenlijk precies hoe ik het ook zonder de eerste spyshots al wel had verwacht. Het is ook een bewezen model waar je niet te veel aan moet willen veranderen. Ik vergelijk een Golf wel eens met een maatpak. Niet mooi, niet lelijk. Vrij tijdloos maar toch up-to-date.

Het dashboard weet ik nog niet zo goed wat ik ervan ga vinden. Uiteraard snap ik dat een hoger scherm beter is voor de verkeersveiligheid als in: sneller kunnen schakelen tussen beeld en de weg. Maar denk dat het iets lager zoals in de 7(.5) wat mooier is.... gelukkig nog geen Mercedes tablet bovenop.

[ Voor 18% gewijzigd door Dennisdn op 23-10-2019 22:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aomi
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 17-09 09:41
Die neus vind ik echt afzichtelijk. De kont ook overigens.
Het dashboard vind ik daarentegen wel mooi geworden.
De vorige Golfs hadden wel een wat saai interieur, zeker als je het vergelijkt met andere modellen in het C-segment. Dan is dit toch wel een stuk vrolijker en moderner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Ik weet wel zeker dat het een prachtige auto wordt. Kijk, die foto van de voorkant witte Golf slaat natuurlijk nergens op. Lijkt wel een Mexicaanse Jetta. In werkelijkheid wordt het neusje lager dan de huidige Golf 7.

Maar eh .... welke uitvoering je ook kiest, dat Head Up Display is de dikke vette Must Have. Prachtige techniek.

Pagina: 1 ... 3 ... 140 Laatste