Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 16:07
MK_ schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 14:13:
[...]

Ik heb even een Passat Comfortline Business 1.5TSI gelijk uitgevoerd aan een standaard Passat GTE Business. €43.412 vs €48.440: €5.028‬ verschil dus.

Voor die 5k meer krijg je dan 68pk meer, en een 1.3s snellere 0-100 tijd. Tenzij het echt vanuit milieu oogpunt aangeschaft wordt (vaak helaas niet het geval) of enkel korte stekkerstukjes gereden worden, is de terugverdientijd extreem lang. Zeker met het hogere gewicht (1435kg (€63/maand) vs 1730kg €86/maand).

Prijs ligt anders wel in lijn met bijvoorbeeld een 508 Hybrid: €47.580
Nee daarom, die 5k ga je nooit terugverdienen of je moet echt een fluwelen rechtervoet hebben. De batterij van mijn e-tron was al leeg als ik 2x met mijn ogen had geknipperd..Voor 50k ga je toch voor een A4 station lijkt mij ^^
xantos schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 14:12:
[...]

Zakelijk niet meer heel interessant inderdaad. Blijft wel een mooie auto. Als ik mijn Golf Variant in ga ruilen dan ben ik sterk aan het denken aan een tweedehands Passat GTE als ik die kan vinden in mijn budget.
Vaak krijg je dan alleen zo'n GTE die al veel km's erop heeft zitten of waarvan de BPM nog betaald moet worden waardoor het eigenlijk nooit interessant is als particulier. Plus als er dan iets stuk gaat aan die hybride techniek (alhoewel het volgens mij wel aardig degelijk is) ben je helemaal ver van huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-12-2024
Scrtz schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 15:45:
[...]

De batterij van mijn e-tron was al leeg als ik 2x met mijn ogen had geknipperd..Voor 50k ga je toch voor een A4 station lijkt mij ^^
Zeker een A3 e-tron? :+

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouterkaas
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12-06 20:03
Rainesh schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 08:44:
@Wouterkaas modeljaar update is meestal in Mei/Juni. Dus kans is groot dat jij het niet krijgt, maar voor hetzelfde geldt is/wordt ie pas rond die tijd gebouwd en heb je het wel.
Hij is in de laatste week van augustus gebouwd. Ik ga het meemaken :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:43

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ben ik trouwens de enige die zich een beetje ergert aan die foutieve (en onnodige) trema op de e in de topictitel?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
xantos schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 14:12:
[...]

Zakelijk niet meer heel interessant inderdaad. Blijft wel een mooie auto. Als ik mijn Golf Variant in ga ruilen dan ben ik sterk aan het denken aan een tweedehands Passat GTE als ik die kan vinden in mijn budget.
Zakelijk mogelijk wel, maar niet voor privé gebruik dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
  • Laatst online: 16-06 23:13
Famous schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 13:10:
[...]

Gefeliciteerd!

Je hebt er veel verschil in.
Als die blijft haperen dan is het niet goed, blaast die in één keer af is het volgens mij geen probleem.

Dus het verschil in "flutututuuuush of "fluuush" (altijd mooi geluid uittypen).

Als ik kijk naar mijn ex Golfje die had een hogere turbodruk en die blies in één keer goed hard af.
(ongeveer vanaf 0:10 seconde)
[YouTube: Golf MK6 R20, stage 3 tuning]
Ja die van jou blaast goed af.. maar die polo van dat eerdere filmpje klinkt niet zo mooi en die sputtert ook echt. Nja bijzonder is het wel in ieder geval.

*sowieso

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timmo70
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 05-06 20:31
ThisGuy schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 09:50:
[...]

Werkt die alleen bovenaan/bovenin niet meer? In dat geval, luidt het oude gezegde; meten is weten.
Ik ga wel naar de garagist dan. Ben niet echt een technicus met wagens. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 19:18

GerCor

Zonder dallen geen pieken

The Eagle schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 18:42:
Ben ik trouwens de enige die zich een beetje ergert aan die foutieve (en onnodige) trema op de e in de topictitel?
Ja. Maar ik heb wel veel moeite met 'Volkswagen topic.'

De titel is: 'Hét grote Volkswagentopic - deel 5.' Volkswagentopic is één woord.

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
Ja haha. Ze maken het wel lekker duidelijk bij Audi. Eerst de A3 e-tron en de Q7 e-tron en nu dé e-tron. En er komt nog een hele serie e-tron's aan. Beetje raar om het als serie aan te geven en als individueel product

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:47
Scrtz schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 22:11:
[...]

Ja haha. Ze maken het wel lekker duidelijk bij Audi. Eerst de A3 e-tron en de Q7 e-tron en nu dé e-tron. En er komt nog een hele serie e-tron's aan. Beetje raar om het als serie aan te geven en als individueel product
Ze gaan nu over naar TFSI-E. Dus de komende A3 gaat A3 TFSI-E heten.

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
DonJunior schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 19:11:
[...]

Ja die van jou blaast goed af.. maar die polo van dat eerdere filmpje klinkt niet zo mooi en die sputtert ook echt. Nja bijzonder is het wel in ieder geval.
Sputteren is niet goed.
Bij “mij” gooit die de overige turbodruk terug via de inlaat.

Zij hebben misschien de divertervalve verwijderd? Ik heb geen idee maar goed vind ik het niet klinken!

Wel apart dat zij op 235pk zitten terwijl Vagtechniek 260 zegt. Die staan echt niet bekend om het schrijven van eigen chips.. zeker wel benieuwd waar JD meekomt. :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Padje87
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 21:27
Ik word een beetje gestoord van de bluetooth in de Golf 7.5 uit 2018 met discover (geen pro). Geregeld valt de bluetooth weg of connect deze niet. Pas met veel moeite en tijd moet je opnieuw koppelen voordat het weer werkt. Gaat niet tijdens het rijden dus. Als de auto even stil heeft gestaan van het contact werkt het weer.

Buiten dat als ik media afspeel (spotify, youtube) en ik heb gebeld dan hapert de muziek nog wel 5 minuten erna. Meerdere telefoons geprobeerd met hetzelfde resultaat. Laatst is er bij de garage het hele systeem voorzien van de laatste update maar zonder succes.

Enige tips? Meer rijders hier last van? Dit is al trouwens vanaf het begin. Zou de bluetooth module (zit er zoiets in?) stuk kunnen zijn?

4800Wp - 225° ZW - 12°

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
Viper® schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 13:37:
Oe mag ik ook in de OP *O*

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Standaard TSI 2.0 200 pk
Hopelijk na 23 december 260+
Het heeft helaas even geduurd maar...... Je bent de éérste welke ik er middels een ander format ingezet heb. Als ik in de komende dagen ergens tijd heb dan ga ik ook de rest aanpassen naar dit format zodat de laadtijd ven de OP een beetje binnen de perken blijft én de lay-out niet vernacheld wordt.

François ( @Weemism) had alle plaatjes bij 'Flickr' neergezet dus ik moet eerst alle originele afbeeldingen daar gaan downloaden zodat ze hier qua aspectratio ook weer correct gaan passen zónder dat het hele model auto uit z'n verband getrokken gaat worden :9

Als ik de 'oude' manier van vermelden gebruik om de layout van GoT niet te vernachelen dan komt jouw auto er uit te zien als een 'Scirocco' uitvoering van de Polo. Beetje platter en zo.....

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

wimmel_1 schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 19:08:
[...]

Het heeft helaas éven geduurd maar...... Je bent de éérste welke ik er middels een ander format ingezet heb. Als ik in de komende dagen ergens tijd heb dan ga ik ook de rest aanpassen naar dit formaat zodat de laadtijd ven de OP een beetje binnen de perken blijft én de lay-out niet vernacheld wordt.

François ( @Weemism) had alle plaatjes bij 'Flickr' neergezet dus ik moet eerst alle originele afbeeldingen daar gaan downloaden zodat ze hier qua aspectratio ook correct gaan passen zónder dat het hele model auto uit z'n verband getrokken gaat worden :9

Als ik de 'oude' manier van vermelden gebruik om de layout van GoT niet te vernachelen dan komt jouw auto er uit te zien als een 'Scirocco' uitvoering van de Polo. Beetje platter en zo.....
Goed bezig. (y)

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 17-06 11:48

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Famous schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 23:59:
[...]

Sputteren is niet goed.
Bij “mij” gooit die de overige turbodruk terug via de inlaat.

Zij hebben misschien de divertervalve verwijderd? Ik heb geen idee maar goed vind ik het niet klinken!

Wel apart dat zij op 235pk zitten terwijl Vagtechniek 260 zegt. Die staan echt niet bekend om het schrijven van eigen chips.. zeker wel benieuwd waar JD meekomt. :Y
Ik zie ruim 2.5 bar turbodruk in het filmpje van de Polo. Vraag me af hoe lang die kleine turbo dat leuk gaat vinden. Een stock Mk7 GTI doet 1.3/1.4 bar en haalt daar 220/230 PK mee.. Het zou 'gewoon' de EA888 gen 3 uit de GTI 7 zijn dus helemaal begrijpen doe ik het niet.

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AndRo555
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21:10
Kuusj schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 20:10:
[...]

Ik zie ruim 2.5 bar turbodruk in het filmpje van de Polo. Vraag me af hoe lang die kleine turbo dat leuk gaat vinden. Een stock Mk7 GTI doet 1.3/1.4 bar en haalt daar 220/230 PK mee.. Het zou 'gewoon' de EA888 gen 3 uit de GTI 7 zijn dus helemaal begrijpen doe ik het niet.
Dat is 2.5 bar absoluut en dus 1.5 bar “boost” (met 1bar atmosfeer). Dus niet heel veel meer als een Mk7 GTI. ;)

Edit: wat referentie:
2.0 TSI 190pk/320Nm: tot 1.2 bar (2.2 absoluut)
1.0 TSI 115pk/200Nm: tot 1.6 bar (2.6 absoluut)

de tot staat er aangezien die waardes waarschijnlijk alleen gehaald worden in worst case scenarios, denk aan hoge temperaturen

[ Voor 20% gewijzigd door AndRo555 op 10-10-2019 20:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj

Kuusj

AndRo555 schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 20:17:
[...]

Dat is 2.5 bar absoluut en dus 1.5 bar “boost” (met 1bar atmosfeer). Dus niet heel veel meer als een Mk7 GTI. ;)
Ah ja natuurlijk :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fheerens
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 00:29

fheerens

ir.

Famous schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 13:10:
[...]

Gefeliciteerd!

Je hebt er veel verschil in.
Als die blijft haperen dan is het niet goed, blaast die in één keer af is het volgens mij geen probleem.

Dus het verschil in "flutututuuuush of "fluuush" (altijd mooi geluid uittypen).

Als ik kijk naar mijn ex Golfje die had een hogere turbodruk en die blies in één keer goed hard af.
(ongeveer vanaf 0:10 seconde)
[YouTube: Golf MK6 R20, stage 3 tuning]
Dat in één keer afblazen, dan verdwijnt ook direct alle overmatige druk, maar bij (en deze ga ik onthouden _/-\o_ ) "flutututuuuush" lijkt het alsof de blow-off valve niet constant open staat en dus "pendelt" tussen open en dicht door wisselende druk die precies rondom het open/dicht punt van de controller ligt. Of is dit meer de terugslag in het lucht-inlaat kanaal? Heeft het ook niet te maken met de hoeveelheid "werk" die de motor moet verrichten (wel of geen load)? Als er weinig te doen is zal de blow-off eerder pendelen dan een fijne, volledige blow-off doen toch omdat de druk minder gelijkmatig opbouwt?

Bij die polo lijkt het op een te strak afgestelde blow-off (diverter) controller. Of zit ik er volledig naast?

offtopic:
Mijn ex-Duitser is inmiddels uit de TS Cor

In AvE we trust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
Als je niet weet wat er aan een auto gedaan is, is het lastig zeggen. Misschien heeft die wel problemen met de diverter omdat ze het aan het testen waren. Wellicht net geprogrammeerd of aanpassing gedaan aan de wastegate?

Bij het in één keer uitblazen word de overtollige lucht via het intake traject, luchtfilter, weer naar buiten geblazen.
Wanneer er een probleem is met bijvoorbeeld de divertervalve kan je dit verschil goed horen In het echt, een filmpje blijft echter lastig.
Bij de Polo vind ik het niet goed klinken.

Edit; een diverter of blowoff valve zijn wel andere dingen trouwens.

[ Voor 12% gewijzigd door Famous op 10-10-2019 22:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vissa66
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 12-06 15:44
DV / BF zijn gewoon dezelfde dingen, alleen een andere benaming. Je hebt alleen 2 types, atmosferisch of recirculatie. Atmosferische DV's krijgen vaak de naam blowoff omdat ze keihard afblazen naar buiten maar zijn gewoon net zo goed DV's. :)

M3P 24'

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AndRo555
Aangezien het hier over turbo's gaat en ik uit interesse wel even de (tijdelijke) T-cross voor de deur wou uitlezen/testen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/x6uUi611DWjNwrlOiRZuOWyh/full.png

Intake air temp = ~35C
Ambient = ~14C
Peak cat temp = 798C (<250C drop over de turbine)

De kleine variant van de 1.0TSI (95pk/175Nm) doet dus zo wat 1 bar turbodruk in de hogere versnellingen en heeft duidelijk een gelimiteerd koppel in 1e en 2e.

Ook leuk om te zien in deze grafiek is het tijdseffect (transient gedrag). Tussen de 1000 en 2000 toeren is duidelijk te zien dat er in de hogere versnellingen gewoon meer tijd is om een bepaalde turbo druk te halen,de lagere versnellingen klimmen immers sneller in de toeren en dat zie je op de grafiek (minder meetpunten voor hetzelfde bereik).

Misschien leuk om te vermelden in het verhaal van tuning en turbodruk is dat de absolute turbodruk op zichzelf er eigenlijk niet zo veel zegt over hoe "hard" een turbo moet werken. Veel interessanter is te kijken naar de verhouding van voor en achter de compressor, de zogenaamde drukverhouding.
2bar absoluut bereiken op zeeniveau (1bar atmosfeer) is een drukverhouding van twee. Dezelfde 2 bar bereiken in de bergen op 2000m (~0.8bar atmosfeer) heeft een drukverhouding van 2.5.

Al die marge kan je dus steken in wat meer druk op zeeniveau (lees: meer power in Nederland :+ ).

Uiteraard spelen er nog veel meer andere parameters mee, onder andere flow's en EGT's voor de uiteindelijke tuning/resultaten.

Overigens is die 1.0TSI wel echt een puik stukje engineering tegenover de oudere turbo motoren. Deze loopt stoich (14.7:1 lucht:benzine) over heel het belasting/toeren bereik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
@AndRo555 Zet dat 'blokje' eens af tegen een, qua vermogen, gelijkwaardig blok van amper een jaar of 10 geleden.

Waar diende die extra cilinder destijds eigenlijk voor? 8) :9

[ Voor 6% gewijzigd door Will_M op 11-10-2019 00:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:47
Padje87 schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 18:57:
Ik word een beetje gestoord van de bluetooth in de Golf 7.5 uit 2018 met discover (geen pro). Geregeld valt de bluetooth weg of connect deze niet. Pas met veel moeite en tijd moet je opnieuw koppelen voordat het weer werkt. Gaat niet tijdens het rijden dus. Als de auto even stil heeft gestaan van het contact werkt het weer.

Buiten dat als ik media afspeel (spotify, youtube) en ik heb gebeld dan hapert de muziek nog wel 5 minuten erna. Meerdere telefoons geprobeerd met hetzelfde resultaat. Laatst is er bij de garage het hele systeem voorzien van de laatste update maar zonder succes.

Enige tips? Meer rijders hier last van? Dit is al trouwens vanaf het begin. Zou de bluetooth module (zit er zoiets in?) stuk kunnen zijn?
Serieus nog nooit eerder klachten over gehoord. Misschien toch een defecte unit.

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
Rainesh schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 00:24:
[...]

Serieus nog nooit eerder klachten over gehoord. Misschien toch een defecte unit.
Óf een telefoon(?) met een 'verkeerde manier van interpreteren van 't BT protocol wat de auto qua versie wil zien? Ik had met m'n 2010 Scirocco ook continue gezeik met een Huawei (zakelijk) toestel terwijl m'n iPhone geen enkel issue opleverde.

Zakelijk telefoontoestel heb ik destijds vervangen. dat was goedkoper dan een andere auto uit te gaan zoeken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
Vissa66 schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 22:46:
DV / BF zijn gewoon dezelfde dingen, alleen een andere benaming. Je hebt alleen 2 types, atmosferisch of recirculatie. Atmosferische DV's krijgen vaak de naam blowoff omdat ze keihard afblazen naar buiten maar zijn gewoon net zo goed DV's. :)
Ze hebben dezelfde werking, druk van de turbo weg halen als je het gas los laat.
Maar de manier van werking is wel anders, de blow off pleurt het gewoon in de “lucht” en dat geeft het Subaru geluid.

De Polo in het filmpje hoeft niet persé een blowoff te hebben maar dan zou ik wel willen weten waardoor het dit geluid produceert :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Padje87
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 21:27
wimmel_1 schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 00:31:
[...]

Óf een telefoon(?) met een 'verkeerde manier van interpreteren van 't BT protocol wat de auto qua versie wil zien? Ik had met m'n 2010 Scirocco ook continue gezeik met een Huawei (zakelijk) toestel terwijl m'n iPhone geen enkel issue opleverde.

Zakelijk telefoontoestel heb ik destijds vervangen. dat was goedkoper dan een andere auto uit te gaan zoeken :+
Hoofdzakelijk met een Samsung A8 maar ook met een S9 geprobeerd met hetzelfde gezeur...

4800Wp - 225° ZW - 12°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marascon
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16:24
Rainesh schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 00:24:
[...]

Kan heel goed aan de telefoon liggen,

Met mijn 2013 Scirocco wou mijn Oneplus 3T niet echt verbonden blijven en duurde het ook lang voordat hij deze vond.

Met mijn Oneplus 6T geen enkel probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeltedForest
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 16-06 08:52

MeltedForest

Lenny-t

Mijn Oneplus6 hapert heel af en toe in mijn 2014 Golf maar na reboot van telefoon is dat weer weg, alsof ik teveel met de telefoon heb gedaan die dag ofzo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C-sharp
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 14-06 11:39
Padje87 schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 09:21:
[...]

Hoofdzakelijk met een Samsung A8 maar ook met een S9 geprobeerd met hetzelfde gezeur...
Hier ook Samsung en gelijkaardig probleem. Lijkt beter te gaan nu ik in "Car Mode/Driving Mode" alle opties heb uitgeschakeld. Er is ook een verband met wifi hotspot (niet permanent probleem, moeilijk te diagnosen en al rijdende begin ik er niet aan).

Nokia 6 (pure Android) probleemloos. Nokia Lumia (Windows Phone als wifi hotspot + backup) probleemloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HvdBent
  • Laatst online: 22:41
GerCor schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 19:39:
[...]

Ja. Maar ik heb wel veel moeite met 'Volkswagen topic.'

De titel is: 'Hét grote Volkswagentopic - deel 5.' Volkswagentopic is één woord.
Maar mogen er dan alleen Grote Volkswagens, of mogen de kleintjes ook?
(ik heb een touran, die vind ik groot :p)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Famous
De Caddy staat inmiddels bij de dealer. oOo

Worden nog wat dingen klaar gemaakt, binnen 2 weken wordt die hier afgeleverd!
Mag ik weer officieel deelnemen, of niet @GerCor :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AMARONE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 23:15
34k voor een e golf nu, niet slecht. Dan zou ik hem tot 40k vol kunnen plussen en dan nog goedkoper rijden en veel luxer dan mijn Clio..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
AMARONE schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 18:57:
34k voor een e golf nu, niet slecht. Dan zou ik hem tot 40k vol kunnen plussen en dan nog goedkoper rijden en veel luxer dan mijn Clio..
Er gaat momenteel nog ~4000 van de catalogusprijs vanaf in België, dus de netto vanaf is net geen 29k hier. Op stockmodellen gaat er meer vanaf (tot 7 a 8k).
Blijft een erg goede optie als tweede auto of auto die nooit (echt) lange afstanden doet. Snelladen is immers niet echt zo snel op de e-Golf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMARONE
AndRo555 schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 19:00:
[...]

Er gaat momenteel nog ~4000 van de catalogusprijs vanaf in België, dus de netto vanaf is net geen 29k hier. Op stockmodellen gaat er meer vanaf (tot 7 a 8k).
Blijft een erg goede optie als tweede auto of auto die nooit (echt) lange afstanden doet. Snelladen is immers niet echt zo snel op de e-Golf.
Misschien dat jij het weet. Maar ik moet zo'n 50km per dag rijden. Nu kan ik altijd via een 80km weg en op mijn werk laden. Is het dan te doen met 3en e golf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
AMARONE schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 20:01:
[...]

Misschien dat jij het weet. Maar ik moet zo'n 50km per dag rijden. Nu kan ik altijd via een 80km weg en op mijn werk laden. Is het dan te doen met 3en e golf?
Makkelijk :Y

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AMARONE
100 per dag eigenlijk haha. Dus om de 2 dagen aan de oplader.

Had echt gehoopt dat de id3 eerder zou komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

@Famous Nu je Caddy besteld hebt. De derde Caddy van ons mag naar de garage voor een tikkend geluid als je de bocht maakt. Iets met de aandrijfas. Bij alledrie zo rond een kilometerstand van 165.000/195.000.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
GerCor schreef op zaterdag 12 oktober 2019 @ 18:41:
@Famous Nu je Caddy besteld hebt. De derde Caddy van ons mag naar de garage voor een tikkend geluid als je de bocht maakt. Iets met de aandrijfas. Bij alledrie zo rond een kilometerstand van 165.000/195.000.
Homokineet stuk?

Slijtage onderdeeltje wat @Famous volgens mij binnen een uurtje wel (netjes) zélf vervangen heeft :9
AMARONE schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 23:01:
[...]

100 per dag eigenlijk haha. Dus om de 2 dagen aan de oplader.

Had echt gehoopt dat de id3 eerder zou komen
Misschien moet je dan je 'insteek' qua elektrisch rijden nog even aan gaan passen... AL-TIJD laden als 't kán!!

[ Voor 28% gewijzigd door Will_M op 12-10-2019 18:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorikdelaporik
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 13-04-2023
Dag, een vraag om advies en ervaring. Ik rij momenteel een VW Polo Cross, 2011, 1.2 TSI 105PK. Super fijne auto, compact en ziet er sportief uit, maar op de autobahn/snelweg (120+) heb ik soms het gevoel dat het allemaal wat stabieler kan.
Zou een Golf bijvoorbeeld al steviger rijden, of moet het nog een slag groter? Zit hier voorzichtig aan te denken... :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Famous
GerCor schreef op zaterdag 12 oktober 2019 @ 18:41:
Als het dan pas opspeelt is het goed, dat red ik niet ben ik bang. :+

@wimmel_1 zo vervangen maar het is lease dus dan moet die naar de dealert :)
jorikdelaporik schreef op zaterdag 12 oktober 2019 @ 19:03:
Dag, een vraag om advies en ervaring. Ik rij momenteel een VW Polo Cross, 2011, 105PK. Super fijne auto, compact en ziet er sportief uit, maar op de autobahn/snelweg (120+) heb ik soms het gevoel dat het allemaal wat stabieler kan.
Zou een Golf bijvoorbeeld al steviger rijden, of moet het nog een slag groter? Zit hier voorzichtig aan te denken... :-)
Een Golf is wel een ander kaliber auto ja, zeker als je de “hoge” CrossPolo rijdt nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

wimmel_1 schreef op zaterdag 12 oktober 2019 @ 18:44:
[...]

Homokineet stuk?

Slijtage onderdeeltje wat @Famous volgens mij binnen een uurtje wel (netjes) zélf vervangen heeft :9
Ja, iets met homo ja. _O-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
Als we je hier nu ook nog eens gaan vertellen dat er een hoop vet aan te pas komt én dat 't ding in een 100% dicht rubber hoesje hoort te zitten...

>:) >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorikdelaporik
Famous schreef op zaterdag 12 oktober 2019 @ 19:05:
[...]

Als het dan pas opspeelt is het goed, dat red ik niet ben ik bang. :+

@wimmel_1 zo vervangen maar het is lease dus dan moet die naar de dealert :)

[...]

Een Golf is wel een ander kaliber auto ja, zeker als je de “hoge” CrossPolo rijdt nu.
Thanks, en wat zit er na een golf? Passat, T-cross, Audi A4?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
jorikdelaporik schreef op zaterdag 12 oktober 2019 @ 20:05:
[...]

Ik zou nú gewoon voor een Bugatti Chiron gaan sparen als ik jou was... Alles wat betaalbaar is én éérder op je padje komt én vanuit 't VAG concern komt is een 'nice-2-have' 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

jorikdelaporik schreef op zaterdag 12 oktober 2019 @ 19:03:
Dag, een vraag om advies en ervaring. Ik rij momenteel een VW Polo Cross, 2011, 1.2 TSI 105PK. Super fijne auto, compact en ziet er sportief uit, maar op de autobahn/snelweg (120+) heb ik soms het gevoel dat het allemaal wat stabieler kan.
Ik heb een tijdje 170 km p/u gereden in Duitsland toen ik uit Düsseldorf kwam. Lekker rustig op de weg en mijn vriendin en dochter vielen van verveling in slaap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMARONE
wimmel_1 schreef op zaterdag 12 oktober 2019 @ 18:44:
[...]

Homokineet stuk?

[...]

Misschien moet je dan je 'insteek' qua elektrisch rijden nog even aan gaan passen... AL-TIJD laden als 't kán!!
Ja, gewoon bij aankomst ondanks een halve accu gewoon laden. Tegen de financiële voordelen is dat een makkie om te doen inderdaad. Zie in de straat ook creatieve oplossingen als mensen een keer voor de deur kunnen staan gaat via het raam naar de boom het snoer naar de auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorikdelaporik
wimmel_1 schreef op zaterdag 12 oktober 2019 @ 20:13:
[...]

Ik zou nú gewoon voor een Bugatti Chiron gaan sparen als ik jou was... Alles wat betaalbaar is én éérder op je padje komt én vanuit 't VAG concern komt is een 'nice-2-have' 8)
Hehe. Mijn vraag is misschien meer of een grotere auto ook echt meer stabiliteit biedt, of dat het vooral om de toegevoegde luxe er van gaat.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Mijn ervaring is van wel. Mijn vriendin rijdt een peug 207, die wordt boven de 140 wat minder stabiel. Lease A3 die ik had (1.4 TFSI) lag prima op de weg, daar begon ik pas bij 200 op de teller te merken dat ie wat lichtvoetiger werd. Passat ligt bij 180-200 nog steeds als een blok op de weg, maar goed, das een auto van 1500 kilo. Dat rijdt niet, dat vaart :+

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
jorikdelaporik schreef op zaterdag 12 oktober 2019 @ 20:05:
[...]

Ligt eraan wat je wilt, je kan continu zoeken naar de volgende stap maarja.

Budget is dan misschien een belangrijkere rol?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daantje_1
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 05-02 18:18
Heeft iemand positieve, of juist negatieve ervaringen voor onderhoud in de omgeving van Groningen?. Heb contact met één garage gehad en die vraagt +- 500 euro voor groot onderhoud van mijn Polo 6c (TDI). Daar bovenop zou nog eens 130 euro komen voor airco en remservice, wat vinden jullie van deze prijzen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

daantje_1 schreef op zaterdag 12 oktober 2019 @ 21:24:
Heeft iemand positieve, of juist negatieve ervaringen voor onderhoud in de omgeving van Groningen?. Heb contact met één garage gehad en die vraagt +- 500 euro voor groot onderhoud van mijn Polo 6c (TDI). Daar bovenop zou nog eens 130 euro komen voor airco en remservice, wat vinden jullie van deze prijzen ?
https://objectstore.true....ijzen_per_1_juli_2019.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
jorikdelaporik schreef op zaterdag 12 oktober 2019 @ 21:03:
[...]

Hehe. Mijn vraag is misschien meer of een grotere auto ook echt meer stabiliteit biedt, of dat het vooral om de toegevoegde luxe er van gaat.
Niet perse maar vaak wel vanwege hogere segment.

Polo > golf > a3 > passat > a4 is een beetje grofweg het stappenplan qua luxe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
daantje_1 schreef op zaterdag 12 oktober 2019 @ 21:24:
Ook even kijken wat er bij het grote onderhoud standaard bij zit.
Sommige willen extra moneys voor filters, bougie en olie en de ander neemt dit mee in de totaalprijs (€500,- in dit geval).

Bij Zijm (VW Dealer) is het €650,- voor longlire beurt, filters, remblokken en remolie.
Daar zal dan nog de airco en remmen achter (80 euro) bijkomen.

Voor jouw vergelijk;
Mijn pa had laatst een VW Polo 6R BM van een vriend van mij gedaan, al het bovenstaande + handremkabel vervangen en was €700,- in totaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krus
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 00:27
Is DAB+ activeren/inbouwen mogelijk op een Golf 7 GTI met Discover Pro MIB1?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Krus schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 00:29:
Wel als je een MIB2 inbouwt. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 21:51
Krus schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 00:29:
Er zijn modules zoals deze die via Bluetooth of aux werken.

https://www.dx.com/p/dab0...2093393.html?tc=EUR&ta=NL

Maar vraag me af of DAB op dit moment de moeite waard is. Ik heb het maar vind het nou geen wereld van verschil met de FM. Het zou mij het gedoe met een module niet waard zijn. Wellicht kan je net zo goed wachten op een natuurlijk vervangmoment van de Discover of auto zelf.

[ Voor 4% gewijzigd door Dennisdn op 15-10-2019 12:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scrtz
Dennisdn schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 12:43:
[...]

Maar vraag me af of DAB op dit moment de moeite waard is. Ik heb het maar vind het nou geen wereld van verschil met de FM. Wellicht kan je net zo goed wachten op een natuurlijk vervangmoment van de Discover of auto zelf.
Ik vind het dus echt juist wél een wereld van verschil op gebied van kwaliteit. Zet het volume van FM maar eens wat hoger en zet daarna dezelfde zender maar eens op DAB, dan hoor je supergoed het verschil. Qua bereik is het alleen nog niet het je van het, beetje hetzelfde als FM qua dekking denk ik, maar er zit bij DAB iig wel nog (veel) rek in.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisdn
Scrtz schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 12:46:
[...]

Ik vind het dus echt juist wél een wereld van verschil op gebied van kwaliteit. Zet het volume van FM maar eens wat hoger en zet daarna dezelfde zender maar eens op DAB, dan hoor je supergoed het verschil. Qua bereik is het alleen nog niet het je van het, beetje hetzelfde als FM qua dekking denk ik, maar er zit bij DAB iig wel nog (veel) rek in.
Bij keuze voor een nieuw systeem is het absoluut een meerwaarde. Zeker voor de toekomst. Maar om nu een bestaand systeem aan te passen met altijd gedoe met connecten etc en een lelijke module op het dashboard, dát vind ik het niet waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
Dennisdn schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 12:51:
[...]

Bij keuze voor een nieuw systeem is het absoluut een meerwaarde. Zeker voor de toekomst. Maar om nu een bestaand systeem aan te passen met altijd gedoe met connecten etc en een lelijke module op het dashboard, dát vind ik het niet waard.
Ah op die manier bedoel je, nee daar zou ik ook niet voor kiezen. Lekker zo laten. Gaat toch nooit 100% lekker werken, dan ben je veel makkelijker uit door simpelweg je telefoon te verbinden en via je telefoon internetradio aan te zetten, praktisch hetzelfde resultaat.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• iichel
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16-06 16:18

iichel

Gazoooo

Polo'tje heeft weer een jaartje APK... :)
Eerste keer Nederlandse APK na 8 jaar buitenland. Complimenten van de keurmeester.

Ze waren wel geschrokken van de modificaties... :+

"It's called a motor race." - M. Masi 2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

iichel schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 13:05:
Eerste keer Nederlandse APK na 8 jaar buitenland. Complimenten van de keurmeester.

Zo, dat is een indrukwekkende lijst. (y)

O, en inderdaad, wat DAB + betreft. Veel beter geluid dan FM en ......veel meer zenders. 's Avonds/'s Nachts luister ik veel naar NPO Radio 1, weinig muziek, maar 'Met Het Oog Op Morgen' en daarna, de nacht in, is het oeverloos saai gelul, dus naar Sterrenpunt.nl. Zit niet op FM. :N

EDIT: had ik bijna de Helix Subwoofer besteld, zegt mij dochter: Dat heeft 'broer' ook, ik vind het helemaal niks. Zoals jouw radio nu klinkt vind ik veel mooier dan zoveel bass. :-(

[ Voor 12% gewijzigd door GerCor op 15-10-2019 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
iichel schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 13:05:

Mooie volle zekeringenkast :D
GerCor schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 13:12:
[...]

EDIT: had ik bijna de Helix Subwoofer besteld, zegt mij dochter: Dat heeft 'broer' ook, ik vind het helemaal niks. Zoals jouw radio nu klinkt vind ik veel mooier dan zoveel bass. :-(
Is het echt een Helix?
En is die ingesteld voor die auto?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krus
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 00:27
GerCor schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 03:09:
[...]

Wel als je een MIB2 inbouwt. :9
Lijkt me weer een te grote handeling, dacht vernomen te hebben dat het mogelijk was met een MIB1. :)
Dennisdn schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 12:43:
[...]

Maar vraag me af of DAB op dit moment de moeite waard is. Ik heb het maar vind het nou geen wereld van verschil met de FM. Het zou mij het gedoe met een module niet waard zijn. Wellicht kan je net zo goed wachten op een natuurlijk vervangmoment van de Discover of auto zelf.
Hoopte op een geïntegreerde werking met de Discover Pro. Module gedoe is het mij ook niet waard.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vissa66
GerCor schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 13:12:
[...]

Zo, dat is een indrukwekkende lijst. (y)

O, en inderdaad, wat DAB + betreft. Veel beter geluid dan FM en ......veel meer zenders. 's Avonds/'s Nachts luister ik veel naar NPO Radio 1, weinig muziek, maar 'Met Het Oog Op Morgen' en daarna, de nacht in, is het oeverloos saai gelul, dus naar Sterrenpunt.nl. Zit niet op FM. :N

Dat is nou juist de bedoeling toch, standaard systeem heeft 0,0 bass. Helix kan je zo gek instellen als je zelf wilt. >:) Vrouwtje vind het ook niks, dan zet ik de bass gewoon op 0, en als ze eruit is weer op standje hard. :9

[ Voor 6% gewijzigd door Vissa66 op 15-10-2019 14:33 ]

M3P 24'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Famous schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 13:55:
Is het echt een Helix?
En is die ingesteld voor die auto?
Die van mijn zoon niet. Gewoon zo'n dikke kast in de achterbak.
Krus schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 14:26:
Lijkt me weer een te grote handeling, dacht vernomen te hebben dat het mogelijk was met een MIB1. :)
Nope. Ik heb ook de MIB1. Als het kon had ik het allang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
Mijn Golf uit 2014 met discover pro (MIB 1) had gewoon DAB+ hoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
Ik heb nog een ombouwmodule gevonden zónder extra schermpje op het dashboard.
https://www.cargadgets.nl...scover-pro-vw-tiguan.html

Maar 1600 euro lijkt het mij al helemáál niet waard.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Famous
GerCor schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 22:05:
[...]

Die van mijn zoon niet. Gewoon zo'n dikke kast in de achterbak.

[...]
Een dikke boombox waar je de bass moet voelen in plaats van horen is natuurlijk wel anders dan een Helix achterin :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThisGuy
  • Registratie: Januari 2013
  • Niet online

ThisGuy

Get mad, then get over it.

Die Helix brengt anders best wel wat luchtverplaatsing met zich mee hoor.. :') Tevens versterkt hij de andere boxen in de auto en schijnt hij high- en low pass goed te filteren waardoor de boxen beter doen waar ze voor bedoeld zijn.. (Sub=Low, Deurwoofer=Mid, Tweeters=High) Ik heb het zelf nog niet kunnen ervaren, ik ga begin volgend jaar de Helix bestellen. Eerst nog even de koppelingsplaten vervangen krijgen en richting TVS :Y

"Don't let the fear of losing be greater than the excitement of winning."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vissa66
ThisGuy schreef op woensdag 16 oktober 2019 @ 13:05:
Die Helix brengt anders best wel wat luchtverplaatsing met zich mee hoor.. :') Tevens versterkt hij de andere boxen in de auto en schijnt hij high- en low pass goed te filteren waardoor de boxen beter doen waar ze voor bedoeld zijn.. (Sub=Low, Deurwoofer=Mid, Tweeters=High) Ik heb het zelf nog niet kunnen ervaren, ik ga begin volgend jaar de Helix bestellen. Eerst nog even de koppelingsplaten vervangen krijgen en richting TVS :Y
Als je het standaard systeem hebt is de Helix echt een must have. Geluid wordt er echt vele malen beter door. :)

M3P 24'

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Potverdikkie. Toch maar bestellen dan?

EDIT: Yes, besteld. Als het goed is komt de Helix 21 of 22 oktober al binnenrollen. Incl. verzendkosten, € 399,90. (y)

Gelijk op YouYube wat filmpjes bekijken ....

[ Voor 74% gewijzigd door GerCor op 16-10-2019 20:50 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThisGuy
  • Niet online

ThisGuy

GerCor schreef op woensdag 16 oktober 2019 @ 18:11:
Potverdikkie. Toch maar bestellen dan?

EDIT: Yes, besteld. Als het goed is komt de Helix 21 of 22 oktober al binnenrollen. Incl. verzendkosten, € 399,90. (y)

Gelijk op YouYube wat filmpjes bekijken ....
Nice! Laat je even weten hoe de inbouw is verlopen en hoe goed het klinkt?

Ik bestel 'm in december als een verjaardagscadeau voor mezelf. Waar heb jij hem besteld? Want op ebay komt hij vaak goedkoper langs en wordt hij ook al geprogrammeerd zodat je niet met die dongle zit te kloten.

Edit; kleine tip nog. Als je de auto nog een paar jaar hebt, is het wellicht een goede keuze om meteen langs de lokale audio boer te gaan en even was isolatiemateriaal te scoren. (of dit te laten doen)

1. geen trillende deurkasten
2. minder snelweg geluid (Like: veel minder)
3. nóg beter geluid

[ Voor 19% gewijzigd door ThisGuy op 17-10-2019 10:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

ThisGuy schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 10:39:
[...]

Nice! Laat je even weten hoe de inbouw is verlopen en hoe goed het klinkt?

Ik bestel 'm in december als een verjaardagscadeau voor mezelf. Waar heb jij hem besteld? Want op ebay komt hij vaak goedkoper langs en wordt hij ook al geprogrammeerd zodat je niet met die dongle zit te kloten.

Edit; kleine tip nog. Als je de auto nog een paar jaar hebt, is het wellicht een goede keuze om meteen langs de lokale audio boer te gaan en even was isolatiemateriaal te scoren. (of dit te laten doen)

1. geen trillende deurkasten
2. minder snelweg geluid (Like: veel minder)
3. nóg beter geluid
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/h2JxoVnYUh8M3BCKOYunjqYV/full.png

Ebay, komt uit Duitsland. Ik heb nog nooit iets gelezen van mensen die de Helix hebben ingebouwd die ook de deuren geïsoleerd hebben omdat de deurkasten gaan trillen. Een geacht forumlid heeft aangeboden de Helix in te bouwen. Gelijk een mini Tweakers VAG meet-up najaar 2019

Ik weet niet of de naam mag noemen, dus noem die dan ook niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThisGuy
  • Niet online

ThisGuy

Oh, ik zeg niet dat het ergerlijk is, maar ik vind het wel een toegevoegde waarde bieden gezien de upgrade. Ik hoor zonder de subwoofer al een resonantie vanuit de deurkasten. Door dit te isoleren heb je toch een exclusievere ervaring, maar dat is ook deels mijn mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vissa66
ThisGuy schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 11:04:
Oh, ik zeg niet dat het ergerlijk is, maar ik vind het wel een toegevoegde waarde bieden gezien de upgrade. Ik hoor zonder de subwoofer al een resonantie vanuit de deurkasten. Door dit te isoleren heb je toch een exclusievere ervaring, maar dat is ook deels mijn mening.
Voor de inbouw gaat er vrij weinig open, het is enkel een kabeltje doortrekken van voor naar achter. Inbouw is echt goed te doen! :9

M3P 24'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThisGuy
  • Niet online

ThisGuy

Ja.. dat klopt. Maar wat bedoel je daar nou mee gezien de quote op mijn bericht? :') Ik weet dat de deuren niet open hoeven, maar als je toch al bezig bent met dorpels is het een kleine moeite met een fijn resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

ThisGuy schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 11:08:
Ja.. dat klopt. Maar wat bedoel je daar nou mee gezien de quote op mijn bericht? :') Ik weet dat de deuren niet open hoeven, maar als je toch al bezig bent met dorpels is het een kleine moeite met een fijn resultaat.
Maar dan zou je het nu ook wel kunnen doen. Hoef je niet te wachten op de Helix want die ligt in de kofferbak.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vissa66
ThisGuy schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 11:08:
Meer wat Ger zegt, isoleren kun je altijd doen. Deuren uit elkaar halen kan vervelend werkje zijn als de clips afbreken, die zijn nogal fragiel. Ik heb er toen uit voorzorg een aantal gekocht toen ik mijn deur uit elkaar ging halen. :P

M3P 24'

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Scrtz
@wimmel_1

Startpost mag nog geupdate worden met:

Model: Golf Highline Business R
Bouwjaar: 2018
Motor: 1.0 TSI 110pk
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/62MPC43w16l5A1wQd8dO3rSN/full.jpg

In december hoogstwaarschijnlijk weer een update, maar weet nog niet welke auto :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Wat een baggermuziek. >:)
Vissa66 schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 11:23:
Meer wat Ger zegt, isoleren kun je altijd doen. Deuren uit elkaar halen kan vervelend werkje zijn als de clips afbreken, die zijn nogal fragiel. Ik heb er toen uit voorzorg een aantal gekocht toen ik mijn deur uit elkaar ging halen. :P
Dat was ook de reactie van een ander forumlid toen ik vroeg voor het inbouwen van instapverlichting in de achterdeuren. Klotewerk, die deurpanelen. d:)b

Achteraf, bij een inbouwspecialist vastgesteld dat ik de verkeerde modules heb en instapverlichting toch al niet ging werken.

[ Voor 54% gewijzigd door GerCor op 17-10-2019 11:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vissa66
Het gaat opzich wel, hij is vrij snel uit elkaar. Alleen als er clips afbreken moet je wel spare hebben liggen. 8)

M3P 24'

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Famous
Kan je wel lekker die bass mee testen :*)

@Scrtz Waarom wisselt u zo snel van wagens, is het geen lease?
Of mag je reclame rijden voor auto's van de zaak? 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
Famous schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 11:57:
[...]

@Scrtz Waarom wisselt u zo snel van wagens, is het geen lease?
Of mag je reclame rijden voor auto's van de zaak? 8)
Shortlease tm midden december. Daarna hopelijk zelf wat uitzoeken en dan wordt het gewoon 3 jaar rijden met de mogelijkheid om 1x tussentijds te wisselen, als je bijv de auto beu bent of iets groters/kleiners wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThisGuy
  • Niet online

ThisGuy

GerCor schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 11:13:
[...]

Maar dan zou je het nu ook wel kunnen doen. Hoef je niet te wachten op de Helix want die ligt in de kofferbak.
Tuurlijk zou dat kunnen, maar het is toepasselijker bij een upgrade van je geluidssysteem. :Y

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Famous schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 11:57:
Ik denk dat ik het hier ook wel mee ga redden: d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
GerCor schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 13:04:
[...]

Ik denk dat ik het hier ook wel mee ga redden: d:)b
Ligt eraan of je hem wilt horen of voelen :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Famous schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 13:06:
[...]

Ligt eraan of je hem wilt horen of voelen :9
Zoiets? Vanaf minuut 6.30 _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
Vandaag voor het eerst in een facelift Passat gezeten en wat is me dat voor een tech-fest. :o Matrix-led, NFC deurklinken, capacitief stuurwiel, IQ.DRIVE/Travel Assist (ACC remt voor bochten), MIB3: wireless Android Auto/Carplay, WeConnect, etc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Als dat zo door gaat bestel je over een aantal jaren je Passat bij VW zelf, en rijdt ie als ie in Emden van de band komt zelfstandig naar je oprit toe :D
Lijkt me een goede ontwikkeling trouwens, kan Pon mooi opdoeken :P

Voor wie bas wil testen: zoek Tractor van Combichrist eens op. Hij's fijn ;)

@Vissa66 waar heb j die clipjes gehaald?
* The Eagle binnenkort jarig, inbouwen zou ik zelf moeten kunnen maar lese dus slopen is niet echt een optie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeltedForest
  • Laatst online: 16-06 08:52

MeltedForest

Lenny-t

AndRo555 schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 20:21:
Vandaag voor het eerst in een facelift Passat gezeten en wat is me dat voor een tech-fest. :o Matrix-led, NFC deurklinken, capacitief stuurwiel, IQ.DRIVE/Travel Assist (ACC remt voor bochten), MIB3: wireless Android Auto/Carplay, WeConnect, etc.
NFC deurklinken wat moet ik mij daar bij voorstellen, kan je je telefoon ertegenaan houden? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
The Eagle schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 20:28:
* The Eagle binnenkort jarig, inbouwen zou ik zelf moeten kunnen maar lese dus slopen is niet echt een optie ;)
Ebay, Amazon, Ali, Banggood, etc..

Magic keyphrase: vw golf door panel clips

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
MeltedForest schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 20:48:
[...]

NFC deurklinken wat moet ik mij daar bij voorstellen, kan je je telefoon ertegenaan houden? :+
Jep. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
Samsung exclusive zelfs, voorlopig toch. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj

Kuusj

Haha even in de Kever gedraaid hoor, ligt niet veel bijzonders in (JBL Basspro SL, 125W RMS) maar de kentekenplaat rammelde behoorlijk :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Famous schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 20:53:
[...]

Ebay, Amazon, Ali, Banggood, etc..

Magic keyphrase: vw golf door panel clips
Check. Al zal ik dan maar Passat invullen, anders heb ik alsnog de verkeerde :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Famous
Kuusj schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 21:24:
[...]

Haha even in de Kever gedraaid hoor, ligt niet veel bijzonders in (JBL Basspro SL, 125W RMS) maar de kentekenplaat rammelde behoorlijk :+
:D
sinds mijn housewarming kennen mijn buren hem ook in een goede straal.. om 01:30 leek het een goed idee om de nieuwe geluidsset te testen..
The Eagle schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 21:29:
[...]

Check. Al zal ik dan maar Passat invullen, anders heb ik alsnog de verkeerde :+
Lijkt mij handig dan ja O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

The Eagle schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 20:28:
Als dat zo door gaat bestel je over een aantal jaren je Passat bij VW zelf, en rijdt ie als ie in Emden van de band komt zelfstandig naar je oprit toe :D
Lijkt me een goede ontwikkeling trouwens, kan Pon mooi opdoeken :P

Voor wie bas wil testen: zoek Tractor van Combichrist eens op. Hij's fijn ;)

Nu bestellen, op jouw verjaardag showen aan de visite.

* GerCor is ook net jarig geweest

Pagina: 1 2 ... 139 Laatste