Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Rainesh
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 14:43
Tomba schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 15:01:
[...]

Ik heb ruim 10 pagina’s door gespit maar volgens mij heb ik t gevonden; hier heb jij een link naar de update voor de Discovery Pro gezet en die moet dan op een USB stick (Ik heb geen SD kaart) gezet worden conform de instructie van @GerCor klopt dat?
:Y :Y

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

• ReneLou
  • Registratie: december 2019
  • Laatst online: 14:05
.. Ik gebruik deze:
https://www.coolblue.nl/p...-e3372-153-4g-dongle.html

Die ligt onder de kofferbak en na éénmalig installeren heb je er geen omkijken meer naar.
Heeft het ding geen USB nodig, of heb je in de kofferbak een USB aansluiting zitten. Edit: heb het al gevonden - en ik heb er ook aan zitten denken om zo'n ding te bestellen.

[Voor 5% gewijzigd door ReneLou op 13-02-2020 16:31]

• GerCor
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 12:15

GerCor

Zonder dalen geen pieken

roland kroes schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 11:52:
Nou ja, van Zuid-Limburg naar Heereveen op en neer voor ff te luisteren is ook weer zoiets.
Bespaar je de moeite. Ik heb de Helix ook en ik vind het HELEMAAL TOP.

Om je eventueel te overtuigen, lees je vanaf hier even: Vissa66 in "Hét grote Volkswagen Topic - Deel 5"

Me.

• roland kroes
  • Registratie: april 2009
  • Nu online
Natuurlijk waardeer ik de mening van andere mensen. Maar ja, een luisterend oor is natuurlijk nooit weg :P

Ik zal eens kijken wat ik ga doen. De voorkeur gaat uit naar inbouw door de dealer ivm nog bijna 4 jaar garantie.

• Famous
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 14:27
roland kroes schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 19:15:
Natuurlijk waardeer ik de mening van andere mensen. Maar ja, een luisterend oor is natuurlijk nooit weg :P

Ik zal eens kijken wat ik ga doen. De voorkeur gaat uit naar inbouw door de dealer ivm nog bijna 4 jaar garantie.
Weet niet waar je hem gezien had maar op Ebay.de staan de originele nieuw voor +/- €390,-. :)

Xbox live: Ghesous

• Dennisdn
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 13:13
ik222 schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 08:03:
[...]

WeConnect is de app en hetgeen waar je online kan inloggen, CarNet zijn diensten zoals online verkeer informatie
VW zegt het zelf: "We-Connect (voorheen Car-Net)"
https://www.volkswagen.nl...biele-diensten/we-connect
Tomba schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 09:47:
[...]

Wat is de ‘CarNet-verkeerslaag’ dan?
Sowieso lijkt uitwisseling van bestemmingen niet plaats te vinden, ook niet met WiFi (althans mijn verwachting zou zijn dat ik in WeConnect de bestemming die ik opsla in de auto terug zie zodra hij thuis aan de WiFi hangt)
Denk dat ik er geen tijd meer in ga steken, tov Apple Maps is de navi dusdanig matig dat ik m niet snel ga gebruiken. (Is sowieso een ding met navigatie units in auto’s niet een specifiek Volkswagen issue)

Je zou in plaats van zo te reageren ook gewoon een link naar de reactie kunnen toevoegen waar je dan naar verwijst, dat is een stuk vriendelijker en behulpzamer. Nb Ik kan in het topic in ieder geval geen antwoord vinden op mijn vraag ‘als ik de update via WiFi start, kan ik de auto dan gewoon uitzetten’ ;)
De verkeerslaag betreft de actuele online-verkeersinformatie (niet te vergelijken met TMC).

Uitwisseling van bestemmingen werkt hier dagelijks meerdere keren prima. In 2 jaar tijd nog nooit een bestemming handmatig hoeven invoeren in de Discover. 'smorgens voer ik de bestemming(en) van de klant in via de website van WeConnect en op de dag als ik voor een klant naar een project moet doe ik het via de app. Zodra je de bestemming weggeschoten hebt moet de auto wel even een paar tellen contact maken met een hotspot, want het ontvangen van bestemmingen gaat weer niet via de fabrieks-sim. Meestal staan ze er al in voor ik de parkeergarage uit ben.

In dit topic wordt echt heel veel gesproken over het updaten van navigatie. Een beetje eigen onderzoek wordt wel gewaardeerd. In dit geval hoef je zelfs alleen maar even terug te lezen in dit topic. Maar om toch iets mee te geven: als je onbekend bent is updaten via DiscoverCare denk ik de meest eenvoudige methode. Bij een Pro krijg je inderdaad geen SD-kaart van Volkswagen, doe moet je zelf kopen. Maar het kan ook met een USB-stick. Rechtstreeks via Wifi updaten is natuurlijk nóg makkelijker. Maar omdat ik dat nooit zelf gedaan heb durf ik niet te zeggen of dat goed gaat bij uitgeschakeld contact.
ReneLou schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 15:58:
[...]
Heeft het ding geen USB nodig, of heb je in de kofferbak een USB aansluiting zitten. Edit: heb het al gevonden - en ik heb er ook aan zitten denken om zo'n ding te bestellen.
In de kofferbak zit inderdaad een 12v-aansluiting. Met een 2euro-Action-splitter heb ik daarop de voeding van de Wifi-stick en dashboardcam zitten. Zo'n stick is ideaal omdat je niet steeds een hotspot hoeft op te zetten en hij gaat vanzelf met het contact aan- en uit. Na contact is ie in een paar seconden online. In ieder geval bij een Vodafone-abo kan je voor éénmalig 10 euro een extra SIMkaart krijgen.

[Voor 91% gewijzigd door Dennisdn op 14-02-2020 08:48]

• Tomba
  • Registratie: mei 2000
  • Laatst online: 12:47

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

Dennisdn schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 08:11:
[...]

De verkeerslaag betreft de actuele online-verkeersinformatie (niet te vergelijken met TMC).
[...]
Soort TomTom HD traffic dus? Ik zag inderdaad wel rode strepen verschijnen op de Navi. Klopt mijn constatering dat ie verder niets doet met die info behalve visuele representatie? (TomTom zoekt bij files alternatieve routes die sneller zijn)
[...]
Uitwisseling van bestemmingen werkt hier dagelijks meerdere keren prima. In 2 jaar tijd nog nooit een bestemming handmatig hoeven invoeren in de Discover. 'smorgens voer ik de bestemming(en) van de klant in via de website van WeConnect en op de dag als ik voor een klant naar een project moet doe ik het via de app. Zodra je de bestemming weggeschoten hebt moet de auto wel even een paar tellen contact maken met een hotspot, want het ontvangen van bestemmingen gaat weer niet via de fabrieks-sim. Meestal staan ze er al in voor ik de parkeergarage uit ben.
Mijn auto staat in mijn eigen garage en verbindt daar met mijn huis WiFi. De door mij (tot nog toe enige) opgeslagen locatie (in de auto zelf) zie ik echter niet terug komen in de (iOS) WeConnect app.
In de app kan ik verder ook geen optie vinden om een adres door te sturen (onder Mijn reisdoelen staat ‘U heeft nog geen reisdoelen verstuurd of al verstuurde reisdoelen gewist’ maar geen optie om er 1 toe te voegen, ik kan wel een thuis/werk adres invullen in het volgende tabblad en ik heb een agenda tabblad maar ik wil VW geen toegang geven tot mijn agenda dus ook daar kan ik niks doorsturen)
Bedoel je met ‘de WeConnect website https://www.portal.volksw...rtal/nl_NL/web/guest/home ? (Even gekeken daar kan ik inderdaad reisdoelen toevoegen!)
[...]

In dit topic wordt echt heel veel gesproken over het updaten van navigatie. Een beetje eigen onderzoek wordt wel gewaardeerd. In dit geval hoef je zelfs alleen maar even terug te lezen in dit topic.
[...]
Op zich heb je een punt ware het niet dat de informatie inmiddels 3 maanden en dus ruim 10 pagina’s terug pas te vinden is, vandaar mijn opmerking. Hulp wordt zeer op prijs gesteld.
Wellicht een idee om de links die ik in mijn post heb gezet ook in de TS te zetten? Scheelt een hoop frustratie en negativiteit denk ik.
[...]

Maar om toch iets mee te geven: als je onbekend bent is updaten via DiscoverCare denk ik de meest eenvoudige methode.
[...]
Ah een derde methode om te updaten! Zo te zien heb je daar alsnog een USB stick of SD kaart voor nodig.
[...]
Bij een Pro krijg je inderdaad geen SD-kaart van Volkswagen, doe moet je zelf kopen. Maar het kan ook met een USB-stick. Rechtstreeks via Wifi updaten is natuurlijk nóg makkelijker. Maar omdat ik dat nooit zelf gedaan heb durf ik niet te zeggen of dat goed gaat bij uitgeschakeld contact.

[...]
Zover was ik ja ;) Gelukkig zou het met een USB stick ook moeten werken, dus gaan we het zo maar doen!
Via WiFi mag iemand anders proberen, ik heb nog niet alle vertrouwen in de OTA van VW :p
[...]

In de kofferbak zit inderdaad een 12v-aansluiting. Met een 2euro-Action-splitter heb ik daarop de voeding van de Wifi-stick en dashboardcam zitten. Zo'n stick is ideaal omdat je niet steeds een hotspot hoeft op te zetten en hij gaat vanzelf met het contact aan- en uit. Na contact is ie in een paar seconden online. In ieder geval bij een Vodafone-abo kan je voor éénmalig 10 euro een extra SIMkaart krijgen.
Ow das wel een nette oplossing dan, hoeveel data verbruiken die CarNet opties die niet via de ingebouwde SIM gaan? (Mijn voorkeur zou een Prepaid SIM zijn omdat mijn mobiele provider geen Duo SIM aanbiedt)

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

• Dennisdn
@Tomba

Je kan het inderdaad vergelijken met TomTom HD. Dus de livedata van RWS, ANWB, Vodafone etc. Of hij de tussentijdse routewijzigingen uit deze data haalt of uit TMC durf ik eigenlijk niet te zeggen omdat ik het automatisch wijzigen van routes uit heb staan. (zelf inschatten vind ik veiliger).
Als je op het scherm dikke rode of groene lijnen over de wegen ziet is het uit de WeConnectdata, zie je dunne lijntjes op de kaart dan is het TMC.

Als je een bestemming invoert via de Discover komen ze inderdaad niet terug in de app, het is éénrichtingsverkeer. Het werkt zo:
1) Je voert een bestemming in via WeConnect (app of de site die je hebt gelinked). Dan komt hij daar in een lijst te staan met de aantekening "Klaar voor afroep".
2) Zodra de auto contact maakt met een wifi komt er na een paar tellen op het Discover scherm iets te staan van: "aantal bestemmingen ontvangen" en kan je ze gelijk aanklikken. Maar je kan dat scherm ook wegdrukken en via:
3) In de Discover kiezen voor Bestemmingen > Online Bestemmingen.

De data is nihil en te verwaarlozen. Ik durf het niet exact te zeggen, maar ik heb hem altijd de hele dag aan staan en heb het nooit opvallend teruggezien in mijn dataverbruik.

[Voor 18% gewijzigd door Dennisdn op 14-02-2020 09:30]

• GerCor

GerCor

Zonder dalen geen pieken

@Dennisdn

Ik zie de meerwaarde niet om dat de avond ervoor allemaal in te voeren in de WeConnect app. Ik maak altijd contactpersonen aan. Afspraak gemaakt met Antera. Ik voer zijn adres in bij het contact Antera, start de auto, ga naar telefoon op Discover Pro, contactpersonen, selecteer Antera en kies navigeer naar.

Allemaal lood om oud ijzer wat mij betreft. Maar goed, het kan ook met de WeConnect app. Ik vind het de moeite niet waard, maar dat vind ik.

@Tomba

Kaarten updaten met DiscoverCare kan ook maar die loopt meestal een versie achter. Als @Rainesh de updates plaats dan heb je direct de meest recente update. DiscoverCare maakt die versie vaak weken/maanden later beschikbaar.

[Voor 20% gewijzigd door GerCor op 14-02-2020 10:25]

Me.

• Dennisdn
GerCor schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 10:04:
@Dennisdn

Ik zie de meerwaarde niet om dat de avond ervoor allemaal in te voeren in de WeConnect app. Ik maak altijd contactpersonen aan. Afspraak gemaakt met Antera. Ik voer zijn adres in bij het contact Antera, start de auto, ga naar telefoon op Discover Pro, contactpersonen, selecteer Antera en kies navigeer naar.

Allemaal lood om oud ijzer wat mij betreft. Maar goed, het kan ook met de WeConnect app. Ik vind het de moeite niet waard, maar dat vind ik.
De "hoeveelheid werk" zal elkaar op die wijze niet veel ontlopen als je af en toe een adres moet invoeren. Maar bij meerdere adressen per dag, elke dag, scheelt het wel veel tijd via WeConnect.
Ik start de dag met koffie op mijn thuiswerkplek en in plaats van de adressen zoeken op Google doe ik dat dan in WeConnect en dan zitten ze er gelijk in.

• Krus
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 14:17
Dennisdn schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 06:33:
In een bepaald optiepakket (Pro+Telefoonvoorbereiding +?) krijg je een SIMslot in het dashboardkastje hiervoor. Maar in de praktijk heb ik die zelden gezien.
Dit heb ik in mijn GTI... met een Vodafone data only sim o.i.d.

Probleem is dat ik dan niet meer kan bellen via mijn telefoon omdat dat dan gaat via die sim i.p.v mijn telefoon... Het is altijd de keuze of ik gebeld wil kunnen worden via de auto of live traffic etc. 8)7

• Rainesh
Krus schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 13:10:
[...]

Probleem is dat ik dan niet meer kan bellen via mijn telefoon omdat dat dan gaat via die sim i.p.v mijn telefoon... Het is altijd de keuze of ik gebeld wil kunnen worden via de auto of live traffic etc. 8)7
Je hebt dan een duo sim, geen multi sim.

Heb je al in je instellingen van je Discover gekeken? Met name onder telefoon instellingen. Bij Audi kun je beide tegelijkertijd gebruiken. Zou bij VW ook moeten kunnen.

• GerCor

GerCor

Zonder dalen geen pieken

Rainesh schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 15:41:
[...]

Heb je al in je instellingen van je Discover gekeken? Met name onder telefooninstellingen. Bij Audi kun je beide tegelijkertijd gebruiken. Zou bij VW ook moeten kunnen.
Is dat hetzelfde als 2 telefoons gebruiken op de Discover? Want bij MIB1 bestaat die mogelijkheid niet. Bij MIB2 kun je 2 telefoons gebruiken. Je kunt de ene vervangen of de 2e toevoegen. Staat er 1 actief (contactpersonen) en de ander linksonder in het scherm. Klik je daarop dan wordt die actief. Maar beide zijn bereikbaar.

Me.

• Rainesh
GerCor schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 16:00:
[...]

Is dat hetzelfde als 2 telefoons gebruiken op de Discover? Want bij MIB1 bestaat die mogelijkheid niet. Bij MIB2 kun je 2 telefoons gebruiken. Je kunt de ene vervangen of de 2e toevoegen. Staat er 1 actief (contactpersonen) en de ander linksonder in het scherm. Klik je daarop dan wordt die actief. Maar beide zijn bereikbaar.
Nee dat is weer wat anders. Dat is twee BT connecties tegelijkertijd

• GerCor

GerCor

Zonder dalen geen pieken

Rainesh schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 16:02:
[...]

Nee dat is weer wat anders. Dat is twee BT connecties tegelijkertijd
Aha, oké. Duidelijk.

Me.

• Dennisdn
Krus schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 13:10:
[...]

Dat klinkt zoals Rainesh al zegt als een “ouderwetse” duo-Sim die niet tegelijk online kunnen zijn. Ik zou je provider even bellen of ze een andere versie hebben.

Met de 2e SIM kan ik volgens mij niet bellen en is die echt data only. (Hij zat ooit bij een Voda-branded laptop-dongle).

• TranceSetter
  • Laatst online: 11:18
[...]

Klopt, gebruik je echter Carplay dan vervalt de bluetooth optie en kan je niet meer gebeld worden op je 2e telefoon via bluetooth. Beetje jammer wel.

Mijn website
5DII + TS-EF17-200 f/2.8-4 L IS USM II + 2xIII + licht

• Kuusj
  • Registratie: april 2012
  • Laatst online: 14:30

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Nou, ik zit inmiddels met de GTI tussen de witte bergen. Infotainment module is afgelopen maandag vervangen door de dealer en geactiveerd. Werkt weer perfect :) Alles bij elkaar heeft het update-grapje dus:
- 75,- kosten diagnose/onderzoek/etc
- 300,- kosten tweedehands module
- 135,- kosten installatie
Maakt 510,- gekost. Toch wat aantrekkelijker dan de 75,- diagnosekosten + 1956,- voor een nieuwe module die de dealer mij eerst als optie gaf :) Ik heb de oude module trouwens open geschroefd en daar zitten gewoon ouderwetse caps in die over 10 jaar in iedere Golf 7 gaan springen. Echt top dus.

[rant]
Meteen onderzoek laten doen naar waarom aan de bijrijderskant geen warme lucht uit de ventilatieroosters kwam. Oorzaak was waarschijnlijk een defect kachelhuis á 500,- 8)7 Eerst dachten ze dat die zone niet goed ontlucht was na het vervangen van de waterpomp en thermostaat (1300,-) maar dat bleek het dus niet te zijn.

Gek genoeg kwam er nadat we met de auto naar huis reden wel weer warme lucht uit de roosters :+ Dus misschien heeft het uitlezen/resetten van alle modules die met de HVAC te maken hebben toch iets uitgericht. Scheelt alweer, want er kwam gewoon ijskoude lucht uit aan die kant.

Piep in het koppelingspedaal kost trouwens 280,- om op te lossen, nieuwe achterruitenwisser-motor zou op ongeveer 380,- uitkomen, en het vervangen van de lamellen over de bekerhouders zou ergens tussen de 100 en 200,- gaan kosten omdat de hele middenconsole uit elkaar moet. Het vervangen van de schijven en blokken zou overigens ook (offerte) 1200,- hebben gekost bij de dealer, blij dat we dat elders (en met beter materiaal) voor minder dan 1/3'de hebben laten doen. Want roestende OEM hubs is trouwens ook iets dood normaals. Ik kan echt niet wachten op het volgende 1000,-+ kostend euvel op een f*cking Golf 7.

Volkswagen. Das Auto _O-

[/rant]. Het blijft een hele fijne auto om te zien, om in te zitten, en vooral om in te rijden. Tot je er wat aan krijgt.

R7 3700X - GTX1080 - Kever '74 - 5,025kWp (15x SunPower X21-335BLK & SolarEdge SE5000HD)

• Dennisdn
TranceSetter schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 16:22:
[...]

Klopt, gebruik je echter Carplay dan vervalt de bluetooth optie en kan je niet meer gebeld worden op je 2e telefoon via bluetooth. Beetje jammer wel.
Net als dat je geen CarPlay en USB-muziek kunt combineren en CarPlay niet naar het AID-scherm kan.
Het is het allemaal nét niet terwijl het met wat kleine handigheidjes perfect zou kunnen zijn.

Hopelijk hebben ze dat in de 8 beter doorgevoerd.

• Krus
Rainesh schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 15:41:
[...]

Heb je al in je instellingen van je Discover gekeken? Met name onder telefoon instellingen. Bij Audi kun je beide tegelijkertijd gebruiken. Zou bij VW ook moeten kunnen.
Dennisdn schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 16:18:
[...]

Dat klinkt zoals Rainesh al zegt als een “ouderwetse” duo-Sim die niet tegelijk online kunnen zijn. Ik zou je provider even bellen of ze een andere versie hebben.

Met de 2e SIM kan ik volgens mij helemaal niet bellen en is die echt data only. (Hij zat ooit bij een Voda-branded laptop-dongle).
Ik heb dus een Multi Data Sim, dus internetten op 2 apparaten tegelijk.
Met Duo Sim kan dat niet, zoals op de Vodafone website staat onder "Dit wil je ook weten". Dan moet ik dus eerst mijn telefoon uitzetten of vliegtuigmodus inschakelen. Telefoon uit mijn broekzak halen en vliegtuigmodus inschakelen is dan meer moeite dan even dat simkaartje er in te duwen. :+ Als ik dan gebeld wordt, jammer. :)

Ik zal straks even de telefoon instellingen doornemen, misschien staat die optie er tussen.

https://www.vodafone.nl/s...ties/multi-data-sim.shtml
  • Je hoeft slechts één toestel aan te hebben staan
  • Als er van toestel gewisseld wordt, is het belangrijk dat:
    Je het actieve toestel eerst uitschakelt, je daarna het tweede toestel inschakelt.
  • We raden je aan om op beide kaarten dezelfde pincode in te stellen
  • Bij een Duo Sim-set is de puk-code voor beide kaarten hetzelfde. Dit kan niet worden veranderd
  • Na het wisselen kan het voorkomen dat je niet bereikbaar bent of dat je geen sms-berichten ontvangt. Hoe los je dit op? Bel even naar je voicemail op 1233. Je bent dan daarna gewoon weer bereikbaar op de telefoon die aanstaat

• Rainesh
@Krus bij Audi heet de optie "bellen via" en dan kun je kiezen wagen of mobiele telefoon (Bt). Misschien dat het bij Vw anders heet.

• GerCor

GerCor

Zonder dalen geen pieken

Kuusj schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 16:24:
Nou, ik zit inmiddels met de GTI tussen de witte bergen.
Aha, Van der Valk Hilversum. :9

Me.

• BubbaNL
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 13:41
Krus schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 17:03:

Ik heb dus een Multi Data Sim, dus internetten op 2 apparaten tegelijk.
Met Duo Sim kan dat niet, zoals op de Vodafone website staat onder "Dit wil je ook weten". Dan moet ik dus eerst mijn telefoon uitzetten of vliegtuigmodus inschakelen. Telefoon uit mijn broekzak halen en vliegtuigmodus inschakelen is dan meer moeite dan even dat simkaartje er in te duwen. :+ Als ik dan gebeld wordt, jammer. :)
Ik heb gister ook maar even tijd gemaakt om me in carnet te verdiepen. Hotspot op mn telefoon deed het eerst niet, Tiggy vond hem maar niet. Na alle instellingen opnieuw zetten wel, meteen idd de verkeerslaag. Maar eens even een weekje kijken hoe dat bevalt icm files en ontwijken ervan.

Wel meteen Tasker automation aangemaakt in android om de hotspot te activeren bij BT connectie met de Tiggy en weer uit als deze disconnect. Werkt als een tierelier.

• The Eagle
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 14:34

The Eagle

I wear my sunglasses at night

@Kuusj piepend koppelingspedaal heb ik ook gehad, zij het op een peug 207. Dat kostte een lik vaseline bij de bevestiging en dat was dat. Kun je natuurlijk ook gewoon proberen. Dealer zal wel gewoon nieuw koppelingspedaal plus montage gerekend hebben als ik die bedragen zo zie. Zo kan het idd ook :+

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Minkie
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 00:35

Minkie

Groazers Unite.

Even een vraag.
Ik reed vanavond gewoon rechtuit en opeens een bult kabaal onder de auto wat verder naar voren. Auto even stil gezet en zo goed mogelijk gekeken wat er aan scheelde maar kon niets vinden. Bij het terugrijden naar huis bleef het rommelen en opeens hoorde ik metaal op de weg vallen vanonder de auto. Na even zoeken in het duister kwam ik dit tegen:

Is een VW Touran uit 2002 .

https://tweakers.net/ext/f/KUiV45BuDchSO6ye9zv2Xsp5/full.jpg

https://tweakers.net/ext/f/mJWIfY0phUFMngsmhEyAHCee/full.jpg

https://tweakers.net/ext/f/rdu4dV5UqGACqrIXlc1uECau/full.jpg

https://tweakers.net/ext/f/79UpfPDlsZzovscgw0wuyGqW/full.jpg

1 uiteinde is afgeknapt en het andere deel is lijkt mij een normaal uiteinde maar ik ben er niet helemaal zeker van.

Enig idee wat dit onderdeel is? Kan ik nog veilig naar een garage rijden?

Joke, stop toch met koken, kom uit de keuken. Want ik wil zo graag samen met je neu......tronenbommenstickers op mijn nieuwe tas gaan plakken.

• ik222
  • Registratie: maart 2007
  • Niet online
Lijkt mij een stuk van een veer uit de wielophanging, moet wel gemaakt worden maar naar de garage rijden is niet direct een probleem als een halve ring afgebroken is. Merk je nu nog wat aan het rijden?

• Krus
Rainesh schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 17:11:
@Krus bij Audi heet de optie "bellen via" en dan kun je kiezen wagen of mobiele telefoon (Bt). Misschien dat het bij Vw anders heet.
"bellen via" niet gevonden, kon wel ergens anders een ander apparaat kiezen, maar zodra er een simkaart in zit krijg ik de volgende melding: "Let op: als al toegang is verkregen tot een simkaart kunt u geen Bluetooth-apparaat/profiel verbinden."
BubbaNL schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 20:16:
[...]

Ik heb gister ook maar even tijd gemaakt om me in carnet te verdiepen. Hotspot op mn telefoon deed het eerst niet, Tiggy vond hem maar niet. Na alle instellingen opnieuw zetten wel, meteen idd de verkeerslaag. Maar eens even een weekje kijken hoe dat bevalt icm files en ontwijken ervan.

Wel meteen Tasker automation aangemaakt in android om de hotspot te activeren bij BT connectie met de Tiggy en weer uit als deze disconnect. Werkt als een tierelier.
Ik heb geen optie om de auto met een hotspot te verbinden, mijn auto is de hotspot...

• Minkie
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 00:35

Minkie

Groazers Unite.

ik222 schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 21:48:
Lijkt mij een stuk van een veer uit de wielophanging, moet wel gemaakt worden maar naar de garage rijden is niet direct een probleem als een halve ring afgebroken is. Merk je nu nog wat aan het rijden?
Met remmen vond ik het wat schuurderig aanvoelen, maar na zo'n onderdeel verloren te zijn vind ik alles verdacht en opeens anders klinken :X

Joke, stop toch met koken, kom uit de keuken. Want ik wil zo graag samen met je neu......tronenbommenstickers op mijn nieuwe tas gaan plakken.

• BubbaNL
  • Laatst online: 13:41
Krus schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 22:23:
Ik heb geen optie om de auto met een hotspot te verbinden, mijn auto is de hotspot...
Als ik CarNet open in de discover media (Tiguan MJ20) kreeg ik in WLAN twee opties,HotSpot maken of verbinding gebruiken.
Maar zal wel een optie zijn dan?! Blijft een VAG product natuurlijk :)

• Rainesh
@Krus wat is je huidige softwareversie? Menuknop even ingedrukt houden en dan softwareversie. De eerste twee regels zijn belangrijk

• fheerens
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 02:49
Kuusj schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 16:24:
Nou, ik zit inmiddels met de GTI tussen de witte bergen. Infotainment module is afgelopen maandag vervangen door de dealer en geactiveerd. Werkt weer perfect :) Alles bij elkaar heeft het update-grapje dus:
- 75,- kosten diagnose/onderzoek/etc
- 300,- kosten tweedehands module
- 135,- kosten installatie
Maakt 510,- gekost. Toch wat aantrekkelijker dan de 75,- diagnosekosten + 1956,- voor een nieuwe module die de dealer mij eerst als optie gaf :) Ik heb de oude module trouwens open geschroefd en daar zitten gewoon ouderwetse caps in die over 10 jaar in iedere Golf 7 gaan springen. Echt top dus.

[rant]
Meteen onderzoek laten doen naar waarom aan de bijrijderskant geen warme lucht uit de ventilatieroosters kwam. Oorzaak was waarschijnlijk een defect kachelhuis á 500,- 8)7 Eerst dachten ze dat die zone niet goed ontlucht was na het vervangen van de waterpomp en thermostaat (1300,-) maar dat bleek het dus niet te zijn.

Gek genoeg kwam er nadat we met de auto naar huis reden wel weer warme lucht uit de roosters :+ Dus misschien heeft het uitlezen/resetten van alle modules die met de HVAC te maken hebben toch iets uitgericht. Scheelt alweer, want er kwam gewoon ijskoude lucht uit aan die kant.

Piep in het koppelingspedaal kost trouwens 280,- om op te lossen, nieuwe achterruitenwisser-motor zou op ongeveer 380,- uitkomen, en het vervangen van de lamellen over de bekerhouders zou ergens tussen de 100 en 200,- gaan kosten omdat de hele middenconsole uit elkaar moet. Het vervangen van de schijven en blokken zou overigens ook (offerte) 1200,- hebben gekost bij de dealer, blij dat we dat elders (en met beter materiaal) voor minder dan 1/3'de hebben laten doen. Want roestende OEM hubs is trouwens ook iets dood normaals. Ik kan echt niet wachten op het volgende 1000,-+ kostend euvel op een f*cking Golf 7.

Volkswagen. Das Auto _O-

[/rant]. Het blijft een hele fijne auto om te zien, om in te zitten, en vooral om in te rijden. Tot je er wat aan krijgt.
Wow, sterkte Kuusj! Ben je een beetje handig en kun je zelf e.e.a. oplossen? Golf 7 middenconsole eruit halen staat vast ergens op Youtube. Onderdeel zal een paar euro/tientjes kosten, het is dus vooral het werk dat er in zit gok ik zo. En een piepje in een pedaal oplossen voor 280 euro? Een beetje "lube" kan prima helpen lijkt mij, zolang je kunt achterhalen wat het is.
En ik maar denken dat een Alfa Romeo van 8 jaar oud kostbaar was. O+

In AvE we trust

• GerCor

GerCor

Zonder dalen geen pieken

fheerens schreef op zaterdag 15 februari 2020 @ 00:15:
[...]

Wow, sterkte Kuusj! Ben je een beetje handig en kun je zelf e.e.a. oplossen? Golf 7 middenconsole eruit halen staat vast ergens op Youtube. Onderdeel zal een paar euro/tientjes kosten, het is dus vooral het werk dat er in zit gok ik zo.

[Voor 12% gewijzigd door GerCor op 15-02-2020 02:06]

Me.

• Kuusj
  • Registratie: april 2012
  • Laatst online: 14:30

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

fheerens schreef op zaterdag 15 februari 2020 @ 00:15:
[...]

Wow, sterkte Kuusj! Ben je een beetje handig en kun je zelf e.e.a. oplossen? Golf 7 middenconsole eruit halen staat vast ergens op Youtube. Onderdeel zal een paar euro/tientjes kosten, het is dus vooral het werk dat er in zit gok ik zo. En een piepje in een pedaal oplossen voor 280 euro? Een beetje "lube" kan prima helpen lijkt mij, zolang je kunt achterhalen wat het is.
En ik maar denken dat een Alfa Romeo van 8 jaar oud kostbaar was. O+
Haha ja weet je, een aantal dingen zijn natuurlijk veel goedkoper op te lossen dan wat de dealer voorschrijft. Alleen erger ik me aan het feit dat zo'n relatief jonge auto een aanzienlijk langere lijst met puntjes heeft dan mijn 45 jaar oude VW Kever. Je zou verwachten dat een auto van dergelijk kaliber en van een dergelijke fabrikant beter in elkaar zou zitten.

Dat is hetzelfde met vocht in de randen van het mediasysteem en krakende subframes. Als dit een veel goedkopere Kia was geweest waren al deze problemen (als ze er al waren) kosteloos opgelost onder een garantie van 7 jaar. Bij VW betaal je je zuur aan de auto zelf en vervolgens na 2 jaar ben je ook weer de pineut. Dat maakt het bezitten van een dergelijk leuke en in NL toch wel enigszins exclusieve auto als een Golf 7 GTI geen uitsluitend goede ervaring.

En ik geloof vast dat dit een maandagmorgen modelletje is hoor, maar fijn is anders haha.

R7 3700X - GTX1080 - Kever '74 - 5,025kWp (15x SunPower X21-335BLK & SolarEdge SE5000HD)

• RnB
  • Registratie: september 2005
  • Nu online
Heeft er iemand ervaring met het vervoeren van een 65” tv in doos in een Golf 7 hatchback? :p

We hebben nog een Skoda Fabia combi staan, maar ik rijd toch liever in mijn Golf.

• Krus
BubbaNL schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 22:55:
[...]

Als ik CarNet open in de discover media (Tiguan MJ20) kreeg ik in WLAN twee opties,HotSpot maken of verbinding gebruiken.
Maar zal wel een optie zijn dan?! Blijft een VAG product natuurlijk :)
Nee, geen optie, alleen hotspot met data als er een Sim in zit.
Rainesh schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 23:04:
@Krus wat is je huidige softwareversie? Menuknop even ingedrukt houden en dan softwareversie. De eerste twee regels zijn belangrijk
SW Train Versie: MHIG_EU_VW_S1054 en SW MU Versie: 0290

[Voor 38% gewijzigd door Krus op 15-02-2020 10:36]

• Famous
RnB schreef op zaterdag 15 februari 2020 @ 10:27:
Heeft er iemand ervaring met het vervoeren van een 65” tv in doos in een Golf 7 hatchback? :p

We hebben nog een Skoda Fabia combi staan, maar ik rijd toch liever in mijn Golf.
55” ging net in een Golf 6, zou dus de Fabia combi pakken :9

• GeeMoney
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 13:57

Als je 120cm in de breedte kwijt kan dan moet het lukken denk ik.
Wellicht kan je de specs van de doos van je model tv online even opzoeken en dan nameten.

2017 touchbar MBPr i7-2.8Ghz, 16GB, 1TB SSD, 4GB Radeon 560. LG27UD88-W

• Leoon.
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 14:38

Leoon.

waka waka hey hey

[...]

Uitgezonderd helaas als je Android auto gebruikt. Dan is er maar 1 beschikbaar -O-

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

• KoningPaulus
  • Laatst online: 31-03 09:38
Net mijn volkswagen up van Jan 2016 binnen. Ik wil de navigatie die daarin zin (zo'n Garmin maps & more systeem) updaten. Heeft iemand hier daar updates van of een linkje? _/-\o_

• Rainesh
Krus schreef op zaterdag 15 februari 2020 @ 10:32:
[...]

Nee, geen optie, alleen hotspot met data als er een Sim in zit.

[...]

SW Train Versie: MHIG_EU_VW_S1054 en SW MU Versie: 0290
Dat is MIB1, je firmware kunnen updaten en proberen maar denk niet dat het gaat met mib1. Sim+Bt tegelijkertijd

• Will_M
  • Registratie: maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter

Ja 😔

En ...dat past niet,, ik kon met een open koffertklep over de snelweg naar huis (kilometer of 10).

Why do subtitles never really tell you what's going on?

• RnB
  • Registratie: september 2005
  • Nu online
Bedankt voor de berichten, specs van de doos opgezocht en tot de conclusie gekomen dat het inderdaad niet past.

In de combi pastte het ook maar net, ik zat als een boer in een zelf gefabriceerde auto tegen het stuur aan te rijden. :+

Maar het is gelukt, dat is het belangrijkste!

• pwillemske
  • Registratie: november 2014
  • Laatst online: 08:59
@Famous Gisteren wezen kijken en rond gereden, heb de knoop doorgehakt en kan 'm de 24e ophalen :D . Het is gewoon een erg strakke auto en alles lijkt te kloppen, de verkoper/eigenaar van het bedrijf had de hoeveelheid eigenaren uitgelegd. Tevens rijdt zo'n ding toch echt wel goed :+
Deze is het geworden;
https://www.hentra-autos....0pk-dsg-r20-nieuwstaat/#0

Lord-The-Gamer (L-T-G)

• Famous
Gefeliciteerd!
Mooi uitgevoerd en een chique kleur :)

• pwillemske
Ik had wel vernomen dat Volkswagen een soundaktor gebruikt in de Golf 7 GTI en nog wat modellen, maar kan niks vinden dat dit ook in de Scirocco R zit, kan iemand dit bevestigen?

Lord-The-Gamer (L-T-G)

• Vissa66
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 30-03 03:50
pwillemske schreef op zaterdag 15 februari 2020 @ 16:45:
Ik had wel vernomen dat Volkswagen een soundaktor gebruikt in de Golf 7 GTI en nog wat modellen, maar kan niks vinden dat dit ook in de Scirocco R zit, kan iemand dit bevestigen?
Op alle GTI's en R's sowieso. Op de Scirocco durf ik niet te zeggen. Je zou haast zeggen dat dit er ook op zal zitten, aangezien VW dat bij alle sportieve modellen heeft. :P

• GerCor

GerCor

Zonder dalen geen pieken

KoningPaulus schreef op zaterdag 15 februari 2020 @ 12:26:
Net mijn volkswagen up van Jan 2016 binnen. Ik wil de navigatie die daarin zin (zo'n Garmin maps & more systeem) updaten. Heeft iemand hier daar updates van of een linkje? _/-\o_
Kijk je even op de site van Volkswagen. Systeemupdates zijn gratis, de Kaarten van het navigatiesysteem niet. Je moet met een code inloggen e.d.

YouTube: YouTube

Me.

• Dennisdn
pwillemske schreef op zaterdag 15 februari 2020 @ 16:45:
Volgens Google wel.
http://www.sciroccocentra...&hilit=Soundaktor#p112291
http://www.sciroccocentra...viewtopic.php?f=2&t=13654

Gelijk in OBDeleven even gekeken of je hem daarmee uit kan schakelen. In ieder geval niet met een kant-en-klare OBD11-app, die zijn er maar heel beperkt voor de Sci. Maar wellicht valt er wat uit de losse hand te coderen.

[Voor 25% gewijzigd door Dennisdn op 16-02-2020 08:32]

• GerCor

GerCor

Zonder dalen geen pieken

Dennisdn schreef op zondag 16 februari 2020 @ 08:26:
[...]

Volgens Google wel.
http://www.sciroccocentra...&hilit=Soundaktor#p112291
http://www.sciroccocentra...viewtopic.php?f=2&t=13654

Gelijk in OBDeleven even gekeken of je hem daarmee uit kan schakelen. In ieder geval niet met een kant-en-klare OBD11-app, die zijn er maar heel beperkt voor de Sci. Maar wellicht valt er wat uit de losse hand te coderen.
Ook even gelezen, voor de gein, Want Soundactor was toen nog iets wat niet iedereen in de gaten had.

it was also discussed whether it was possible to switch it off with VCDS - the answer (from the late, great RW1) was no!

Me.

• pwillemske
Nou ja, ik hoef hem niet gelijk uit te zetten hoor :P Tijdens de proefrit klonk het wel gewoon goed omdat ik niet wist dat er zo'n ding in zit. Imo wel beter dan het geluid rechtstreeks over de speakers zoals sommige merken hebben.

Lord-The-Gamer (L-T-G)

• MLLL
  • Registratie: augustus 2019
  • Laatst online: 06:56

MLLL

My first Sony PSP 1

Motorgeluid uit de speakers het moet niet gekker worden, automobiele armoede ...

Ik heb makkelijk praten met mijn atmosferische 6 cilinder in lijn _/-\o_

• pwillemske
Zelfs Porsche heeft het in sommige modellen, maar ik geef jou wel groot gelijk. Maar ach, beter dan een elektrisch gezoem :P

Lord-The-Gamer (L-T-G)

• Dennisdn
Zelfs de M5 heeft het.

Wen er maar aan, het zal vast nog eens verplicht worden voor elektrische auto’s.

• Tomba
  • Registratie: mei 2000
  • Laatst online: 12:47

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

Dennisdn schreef op zondag 16 februari 2020 @ 13:09:
Zelfs de M5 heeft het.

Wen er maar aan, het zal vast nog eens verplicht worden voor elektrische auto’s.
Het is al verplicht (maar dan voor buiten de auto, niet in de auto zelf, bizar idee om dat te doen imho)

https://www.autoevolution...019-in-europe-135022.html

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

• Dennisdn
Een beetje de volwassen versie van een paar speelkaarten tussen de spaken van je eerste crossfiets....

• Scrtz
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 13:18
Ach het bied ook weer kansen, kunnen we V8 geluid in elke auto krijgen ooit :P

Maar snap het wel voor de veiligheid, reed ook vaker zo'n elektrische scooter langs bij mijn toenmalige bijbaantje waar we altijd de poort moesten sluiten met daarvoor een fietspad. Zo'n ding hoor je dan gewoon niet voorbij komen, levensgevaarlijk.

• Will_M
  • Registratie: maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
Scrtz schreef op zondag 16 februari 2020 @ 17:15:
Ach het bied ook weer kansen, kunnen we V8 geluid in elke auto krijgen ooit :P

Maar snap het wel voor de veiligheid, reed ook vaker zo'n elektrische scooter langs bij mijn toenmalige bijbaantje waar we altijd de poort moesten sluiten met daarvoor een fietspad. Zo'n ding hoor je dan gewoon niet voorbij komen, levensgevaarlijk.
Je bedoeld dat we gewoon overstappen op synthesizers welke op verzoek élk geluidje kunnen sampelen in élke (gewenste) toonhoogte?

>:)

Why do subtitles never really tell you what's going on?

• Rivanov
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 13:51

Rivanov

Apple freak

We hebben sinds gisteren de nieuwe Up ontvangen voor m’n vrouw. Nu zag ik dat je deze als een fabrieksupdate van 60pk naar 75pk kunt updaten. Dit zorgt, naast de extra PK’s, ook dat de auto mogelijk wat zuiniger wordt. Iemand enige ervaring hiermee?

Betreft de VW Up met de 1.0 MPI (Bluemotion) motor.

Steam | Twitch | Mixer | Xbox Live: Rivanov | PSN: RivanovNL :: LG OLED55B6v :: PS4 Pro :: Xbox One X

• AndRo555
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 13:50
Als je niet vaak boven de 5200 toeren komt is het nutteloos. Onder de 5200rpm is het namelijk identiek. Tussen 5200 toeren en de begrenzer op 6500rpm zit wat verschil.
Verbruik maakt niets uit.

• Tarin
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 13:49

Tarin

Just plain weird.

Hopelijk een stomme vraag, maarre.. hoe joris ik een 'flagged destination' uit mijn Destination Memory? Ik heb hem al opgeslagen als eigen Destination, maar hij blijft bovenaan mijn eigen Destinations staan :/. Waar andere entries een Edit-knop hebben met Delete-optie, heeft deze alleen een Store-optie, wat ik dus al gedaan heb.

Ik wil liever niet alles weggooien en opnieuw beginnen. Moet ik nu alles exporteren, hopen dat dat bestandje een leesbare XML is, alles wegdoen en daarna alles weer terug doen?

Het is een Discover Media in een Golf 7.5, Hardware: 853, software: 0890 volgens System Information.

[Voor 9% gewijzigd door Tarin op 17-02-2020 07:54]

Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN

• Antera
  • Registratie: december 2008
  • Laatst online: 01-04 19:23

Antera

www.lowering.nl/vcds

Rivanov schreef op zondag 16 februari 2020 @ 18:11:
We hebben sinds gisteren de nieuwe Up ontvangen voor m’n vrouw. Nu zag ik dat je deze als een fabrieksupdate van 60pk naar 75pk kunt updaten. Dit zorgt, naast de extra PK’s, ook dat de auto mogelijk wat zuiniger wordt. Iemand enige ervaring hiermee?

Betreft de VW Up met de 1.0 MPI (Bluemotion) motor.
Dat kan zeker of hij zuiniger word hangt volledig van je voetje af. Meer vermogen is dan makkelijker even inhalen enz wat weer voor meer verbruik kan zorgen. Dus houd je voet in bedwang. :-)

www.vcds-coding.nl voor nagenoeg alle VCP/VCDS coderingen en verlagingen kan U bij mij terecht meer info via Whatsapp +31 6 15 22 87 09.

• Rivanov
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 13:51

Rivanov

Apple freak

Nou, het zal om de voet van m’n vrouw gaan want zij rijdt er in. :+
Thanks voor de reacties so far! :)

Steam | Twitch | Mixer | Xbox Live: Rivanov | PSN: RivanovNL :: LG OLED55B6v :: PS4 Pro :: Xbox One X

• GerCor

GerCor

Zonder dalen geen pieken

Tarin schreef op maandag 17 februari 2020 @ 07:52:
Hopelijk een stomme vraag, maarre.. hoe joris ik een 'flagged destination' uit mijn Destination Memory? Ik heb hem al opgeslagen als eigen Destination, maar hij blijft bovenaan mijn eigen Destinations staan :/. Waar andere entries een Edit-knop hebben met Delete-optie, heeft deze alleen een Store-optie, wat ik dus al gedaan heb.

Ik wil liever niet alles weggooien en opnieuw beginnen. Moet ik nu alles exporteren, hopen dat dat bestandje een leesbare XML is, alles wegdoen en daarna alles weer terug doen?

Het is een Discover Media in een Golf 7.5, Hardware: 853, software: 0890 volgens System Information.
Geen idee. Maar zijn dat niet gewoon de favorieten die je kunt wijzigen in: Windows 10 > Kaarten

Me.

• pwillemske
Weet iemand of er een site bestaat waar aangegeven staat welke velgen er origineel onder een auto geleverd zijn? Dus welke velgen er gekozen konden worden af fabriek?

Lord-The-Gamer (L-T-G)

• Rainesh
pwillemske schreef op maandag 17 februari 2020 @ 11:00:
Weet iemand of er een site bestaat waar aangegeven staat welke velgen er origineel onder een auto geleverd zijn? Dus welke velgen er gekozen konden worden af fabriek?
Gewoon de oude brochure en accessoires lijst opzoeken.

• Dennisdn
pwillemske schreef op maandag 17 februari 2020 @ 11:00:
Gaat denk ik lastig worden. Want behalve de vele keuzes bij de fabriek heeft elke dealer ook nog eens een eigen pakket aan (OEM & niet-OEM)-velgen staan. De eerste berijder zal dan nog steeds vinden dat ze af-fabriek geleverd zijn.

• Famous
pwillemske schreef op zaterdag 15 februari 2020 @ 15:54:
@Famous Gisteren wezen kijken en rond gereden, heb de knoop doorgehakt en kan 'm de 24e ophalen :D . Het is gewoon een erg strakke auto en alles lijkt te kloppen, de verkoper/eigenaar van het bedrijf had de hoeveelheid eigenaren uitgelegd. Tevens rijdt zo'n ding toch echt wel goed :+
Deze is het geworden;
https://www.hentra-autos....0pk-dsg-r20-nieuwstaat/#0
Het zal wel toeval zijn of dat het opeens opviel maar ik zag vandaag de facelift rijden in het blauw.
Reed om 08:28 al de McDrive binnen :+

Ondanks de meningen erg verschillend zijn, blijf ik het toch een geslaagd model vinden!

• pwillemske
@Famous Haha was het een R of een van de vele andere uitvoeringen? Sowieso zie je het nieuwe model erg weinig in Nederland, maar dat is natuurlijk logisch als ze geïmporteerd moeten worden :P .

In het begin moest ik erg wennen aan de strakkere lijnen en vond ik de “oude” Scirocco mooier, maar hoe langer ik er naar kijk hoe mooier alles wordt O+ Daarnaast vind ik een Golf GTI (clubsport) ook erg mooi, maar dan heb je nog steeds gewoon een Golf :P

Lord-The-Gamer (L-T-G)

• Famous
pwillemske schreef op maandag 17 februari 2020 @ 12:40:
@Famous Haha was het een R of een van de vele andere uitvoeringen? Sowieso zie je het nieuwe model erg weinig in Nederland, maar dat is natuurlijk logisch als ze geïmporteerd moeten worden :P .

In het begin moest ik erg wennen aan de strakkere lijnen en vond ik de “oude” Scirocco mooier, maar hoe langer ik er naar kijk hoe mooier alles wordt O+ Daarnaast vind ik een Golf GTI (clubsport) ook erg mooi, maar dan heb je nog steeds gewoon een Golf :P
Ik reed zelf op de N325, 80km/h weg, dus of het 100% een R was durf ik niet te zeggen. Wel de R kleur, grotere wielen en de R-bumper voor in elk geval.

Clubsport kan je nog wel goed eruit halen tov een GTI, zeker een normale Golf :D

Als alles doorgaat mag ik (hopelijk) begin komende week een Polo 1.5tsi Highline/R-line erbij verwelkomen.
Ben erg benieuwd hoe het rijdt want heb eigenlijk nog niet gereden in dit model.
Wel zal er dan een stage 1 op komen met de koppeldruk verhoogd voor de 7traps dsg, gaat het richting de GTI qua performance :)

• GerCor

GerCor

Zonder dalen geen pieken

@Famous Uit Duitsland? (import)

Me.

• Dennisdn
pwillemske schreef op maandag 17 februari 2020 @ 12:40:
Daarnaast vind ik een Golf GTI (clubsport) ook erg mooi, maar dan heb je nog steeds gewoon een Golf :P
Ik kan hem nu zo gauw niet vinden. Maar eens een grappig filmpje gezien van een paar Indiërs die een imitatie Scirocco maakte door een olifant op de achterkant van een Golf te laten zitten... :)

• Famous
Neen, een nieuwe bij de dealer :)
Dennisdn schreef op maandag 17 februari 2020 @ 16:49:
[...]

Ik kan hem nu zo gauw niet vinden. Maar eens een grappig filmpje gezien van een paar Indiërs die een imitatie Scirocco maakte door een olifant op de achterkant van een Golf te laten zitten... :)
Dat wordt er altijd gezegd in de 'Volksmond" :P
Je bedoelt denk ik de 206 reclame?

• Dennisdn
Famous schreef op maandag 17 februari 2020 @ 16:50:
[...]

Neen, een nieuwe bij de dealer :)

[...]

Dat wordt er altijd gezegd in de 'Volksmond" :P
Je bedoelt denk ik de 206 reclame?

[YouTube: Peugeot 206 commercial - India]
Nee die niet, maar hij was wel met een grote knipoog daarop geïnspireerd. Was ook net na die tijd. Kan ook zijn dat ik een plaatje heb gezien en dat het geen filmpje was want op YouTube kan ik hem nu niet vinden.

[Voor 13% gewijzigd door Dennisdn op 17-02-2020 16:53]

• Scrtz
Famous schreef op maandag 17 februari 2020 @ 13:25:
[...]

Ik reed zelf op de N325, 80km/h weg, dus of het 100% een R was durf ik niet te zeggen. Wel de R kleur, grotere wielen en de R-bumper voor in elk geval.

Clubsport kan je nog wel goed eruit halen tov een GTI, zeker een normale Golf :D

Als alles doorgaat mag ik (hopelijk) begin komende week een Polo 1.5tsi Highline/R-line erbij verwelkomen.
Ben erg benieuwd hoe het rijdt want heb eigenlijk nog niet gereden in dit model.
Wel zal er dan een stage 1 op komen met de koppeldruk verhoogd voor de 7traps dsg, gaat het richting de GTI qua performance :)
Netjes man!
Mijn golf highline met r-line 1.0 tsi gaat eruit, komt hopelijk een golf highline business r 1.5 tsi voor de in plaats voor een jaartje. Daarna eindelijk zelf uitkiezen :P

Ze hadden overigens een golf highline 1.5 tsi 130pk met led koplampen en 17" Dijon velgen voorgesteld, maar heb gevraagd of ze geen R-line hebben staan. Staat mooie witte highline business R bij Wealer met 1.5 tsi 150pk handbak, hoop die dan te krijgen..

• Famous
Scrtz schreef op maandag 17 februari 2020 @ 21:22:
[...]

Netjes man!
Mijn golf highline met r-line 1.0 tsi gaat eruit, komt hopelijk een golf highline business r 1.5 tsi voor de in plaats voor een jaartje. Daarna eindelijk zelf uitkiezen :P

Ze hadden overigens een golf highline 1.5 tsi 130pk met led koplampen en 17" Dijon velgen voorgesteld, maar heb gevraagd of ze geen R-line hebben staan. Staat mooie witte highline business R bij Wealer met 1.5 tsi 150pk handbak, hoop die dan te krijgen..
Handbak? :+
Ach als je daarna zelf mag kiezen is het overigens prima!

150pk bakje was hier wel de eis, anders is het een 1.0 in de Polo.
Nog een paar andere “eisen” en kwam er bijna direct eentje op het pad. Wel eerst in Duitsland gekeken (@GerCor je kent me :P ) maar dus snel geslaagd in Nederland welke op voorraad stond bij de dealer om de hoek!

Vandaag akkoord gegeven dus hopelijk staat die met 1,5 week op de stoep :)

https://tweakers.net/ext/f/U5m6q1OJpkFLlHIBrSRUcPE4/full.jpg

• Scrtz
Famous schreef op maandag 17 februari 2020 @ 21:48:
[...]

Handbak? :+
Ach als je daarna zelf mag kiezen is het overigens prima!

150pk bakje was hier wel de eis, anders is het een 1.0 in de Polo.
Nog een paar andere “eisen” en kwam er bijna direct eentje op het pad. Wel eerst in Duitsland gekeken (@GerCor je kent me :P ) maar dus snel geslaagd in Nederland welke op voorraad stond bij de dealer om de hoek!

Vandaag akkoord gegeven dus hopelijk staat die met 1,5 week op de stoep :)

[Afbeelding]
Ja ach handbak met 150pk is al een stuk minder erg dan handbak met 1.0 tsi 110pk, dan blijf je roeren :P

Wel lekker zo'n Polo hoor!

[Voor 3% gewijzigd door Scrtz op 17-02-2020 22:15]

• Hermaniak88
  • Registratie: februari 2012
  • Laatst online: 14:06
Ik hoop dat dit de juiste topic is, anders graag verplaatsen.

We hebben een Passat B7 2.0 TDI. De vorige beurt heeft de VW garage de waterpomp vervangen en daarbij de koelvloeistof er uit getapt. Toen we de auto terug kregen bleek dat de temperatuurmeter (bij je snelheidsmeter) niet tot de 90 graden kwam, maar tot ongeveer 80 en bij langere afstanden zelfs ging dalen. Als gevolg hiervan zijn we terug gegaan naar de garage, waarbij ze een kapotte thermostaat hadden geconstateerd. We hebben een discussie gehad over waar de schuld lag van dit probleem, aangezien voor de grote beurt het geheel goed functioneerde. Uiteindelijk hebben we de kosten (765 euro) 50/50 verdeeld.

Nu lijkt het er op dat de kachel enigzins verstoord is. Er komt namelijk alleen warme lucht uit, ongeacht de temperatuur instelling en of de airco aan of uit staat. Het betreft een climate control systeem. Als ik de kachel uit en aan zet (dus via de off knop) is het probleem verholpen, maar dit lijkt me vrij bijzonder. Herkend iemand dit probleem? Kan dit te maken hebben met de vervanging van de thermosstaat? Ik las dat ik zelf ook de boel kan resetten?

• Famous
Hermaniak88 schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 08:50:
Ik hoop dat dit de juiste topic is, anders graag verplaatsen.
Je kan hem inderdaad 'resetten' maar of dit het probleem gaat verhelpen weet ik niet.
Een how to filmpje:

YouTube: How to reset and calibrate HVAC flaps in VW Climatronic Passat b6 🚗👨‍🔧

@Scrtz Moet zeggen dat ik een handbak totaal niet erg vind (ongeacht het vermogen).
Echter rij ik wel, zeker op de terugweg, in de file. Dan ben je erg blij met een DSG :+

• Dennisdn
Famous schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 09:12:
[...]

@Scrtz Moet zeggen dat ik een handbak totaal niet erg vind (ongeacht het vermogen).
Echter rij ik wel, zeker op de terugweg, in de file. Dan ben je erg blij met een DSG :+
Tot m'n huidige auto had ik altijd schakelbakken en vond ik automaten iets voor bejaarden. Maar eenmaal gewend: nooit meer iets anders! Moest afgelopen weekend een schakel-auto verplaatsen, maar dat was gewoon weer even wennen die koppeling (lees: ik trapte hem vol in de touren alsof ik net mn rijbewijs had).....

[Voor 6% gewijzigd door Dennisdn op 18-02-2020 09:55]

• Scrtz
Dennisdn schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 09:54:
[...]

Tot m'n huidige auto had ik altijd schakelbakken en vond ik automaten iets voor bejaarden. Maar eenmaal gewend: nooit meer iets anders! Moest afgelopen weekend een schakel-auto verplaatsen, maar dat was gewoon weer even wennen die koppeling (lees: ik trapte hem vol in de touren alsof ik net mn rijbewijs had).....
Ja mijn A3 e-tron was uiteraard ook DSG, vind het ook heerlijk en zal zelf ook nooit meer zonder kiezen. Maar met zo'n huur/shortlease ben ik allang blij als het een R-line is en optisch beetje gaaf eruit ziet :P

• Famous
[...]

Mensen die 'tegen' een automaat zijn hebben
of geen goede automaat gereden
of zeggen dat een handbak sportiever rijdt..

Dat laatste is misschien voor het gevoel zo maar het is niet voor niets dat sommige luxe sportwagens enkel met automaat worden geleverd. Je kan er natuurlijk ook niet zelf tegenop schakelen 8)7

Ben wel benieuwd hoe het is de 1.5TSI samen met de DSG, de Polo stond nog in 'dealer'mode en kon niet harder dan 30km/u rijden. Hadden geen andere Polo 1.5 staan om de proefrit mee te maken.

• Dennisdn
Famous schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 11:14:
[...]

Ben wel benieuwd hoe het is de 1.5TSI samen met de DSG, de Polo stond nog in 'dealer'mode en kon niet harder dan 30km/u rijden. Hadden geen andere Polo 1.5 staan om de proefrit mee te maken.
Nou, de 1.5TSI rijdt gewoon hartstikke goed. Dus met een lichtere Polo kan dat alleen maar nóg leuker worden :) Aan de foto te zien (houten vloer) en de wetenschap wat ongeveer om de hoek zal zijn, is het de dealer met de grote Z? Uit eigen ervaring weet ik dat zij bijzonder weinig moeite willen doen om de juiste auto voor een proefrit in te zetten (want dan moeten ze aan Pon betalen). Soms lijkt het wel of ze daar liever géén auto's verkopen.

Ik moet toch eens uitzoeken hoe ik hem in de dealer-mode krijg voor als m'n vriendin hem weer eens wil meenemen...

[Voor 22% gewijzigd door Dennisdn op 18-02-2020 12:26]

• Famous
Dennisdn schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 12:13:
[...]

Nou, de 1.5TSI rijdt gewoon hartstikke goed. Dus met een lichtere Polo kan dat alleen maar nóg leuker worden :) Aan de foto te zien (houten vloer) en de wetenschap wat ongeveer om de hoek zal zijn, is het de dealer met de grote Z? Uit eigen ervaring weet ik dat zij bijzonder weinig moeite willen doen om de juiste auto voor een proefrit in te zetten (want dan moeten ze aan Pon betalen). Soms lijkt het wel of ze daar liever géén auto's verkopen.

Ik moet toch eens uitzoeken hoe ik hem in de dealer-mode krijg voor als m'n vriendin hem weer eens wil meenemen...
Dat denk ik ook wel, imo rijdt VAG altijd wel goed. Een maatje heeft net de nieuwe Leon met hetzelfde blok en die is er in elk geval enthousiast over.
al zal er een stage 1 op komen ;)

Hij staat inderdaad daar.
Had eigenlijk al akkoord gegeven voor ik de auto gezien had. Gisteren was ik toevallig in de buurt dus reed even langs. Proefrit werd wel aangeboden maar dan in de 1.0 ;w
Als je echt een proefrit wil maken regelen ze het wel denk ik, anders zou ik mooi opzoek gaan naar een andere dealer |:(

Moet zeggen dat ik bij Pouw (de Caddy) ook geen proefrit gemaakt had.
Zijn toch nieuwe auto's en wat ik zei, de ervaring is dat VAG eigenlijk wel goed rijdt :)

• Dennisdn
Famous schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 12:40:
[...]

Als je echt een proefrit wil maken regelen ze het wel denk ik, anders zou ik mooi opzoek gaan naar een andere dealer |:(
Dat heb ik toen gedaan. Helaas werd die binnen een paar maanden alsnog door Z overgenomen :(

• Famous
Dennisdn schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 12:44:
[...]

Dat heb ik toen gedaan. Helaas werd die binnen een paar maanden alsnog door Z overgenomen :(
In Nijmegen toevallig?

Zij 'willen' inderdaad groter worden met PON.
Zo moeten ook complete showrooms aangepast worden als PON het op de heupen heeft :+ Uiteraard moet de dealer dit wel zelf bekostigen.

• SadisticPanda
  • Registratie: februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

Famous schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 11:14:
[...]

Mensen die 'tegen' een automaat zijn hebben
of geen goede automaat gereden
of zeggen dat een handbak sportiever rijdt..

Dat laatste is misschien voor het gevoel zo maar het is niet voor niets dat sommige luxe sportwagens enkel met automaat worden geleverd. Je kan er natuurlijk ook niet zelf tegenop schakelen 8)7

Niks zo leuk als "manuele" koppeling....met sequentiele handbak :).

Mijn kromme E30 met sequentiale bak komt toch ook aardig van zijn plaats hoor :)

(Alleen het geluid is "tikkeltje" luider dan andere bak :D

Heb onlangs met I30N gereden met manuele bak en vind die toch stuk leuker dan de GTI met DSG
Famous schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 14:08:
[...]

Is dat niet meer voor sprintjes?

Geen idee precies, nooit mee gereden :X
Rally mee gereden. Ja, helpt wel in sprintjes:) Je hoeft immers niet te koppelen als je genoeg rpm draait. Gewoon hengsten en gaan.

Vertrekken is wel nog met koppeling. Voor de rest is koppelen is optie.

Hoordopjes zijn wel nodig of koptelefoon, als je wat YT filmpjes bekijkt.....dan heb je ongeveer het kwart van het geluid in de wagen:D

On topic: Als je elke dag in de file gaat rijden, dan is automaat wel handig denk ik. Anders kan handbak even goed....het is niet dat schakelen zo veel moeite kost....

[Voor 32% gewijzigd door SadisticPanda op 18-02-2020 14:14]

• Famous
SadisticPanda schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 14:05:
[...]

Niks zo leuk als "manuele" koppeling....met sequentiele handbak :).

Mijn kromme E30 met sequentiale bak komt toch ook aardig van zijn plaats hoor :)

(Alleen het geluid is "tikkeltje" luider dan andere bak :D
Is dat niet meer voor sprintjes?

Geen idee precies, nooit mee gereden :X

• NotSoSteady
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 13:24
[...]

Ik heb persoonlijk geen voorkeur, maar als je een occasion koopt zou ik wel eerder voor een schakelbak kiezen. Daarnaast komen de negatieve verhalen ook vaak van mensen die jaren geleden met een matige automaat hebben gereden.

[Voor 9% gewijzigd door NotSoSteady op 18-02-2020 14:14]

• Dennisdn
Famous schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 13:34:
[...]

In Nijmegen toevallig?

Zij 'willen' inderdaad groter worden met PON.
Zo moeten ook complete showrooms aangepast worden als PON het op de heupen heeft :+ Uiteraard moet de dealer dit wel zelf bekostigen.
Nee dat was Dago die overgenomen is. (Of volgens mij hebben ze vestigingen geruild).

Met die showrooms zit wel een beetje in de automotive. Ik heb een groep Mercedes-dealers als klant die één andere vreemd merk auto in de showroom aanbieden puur en alleen zodat Mercedes de showroomplichten niet op kan leggen.

• Scrtz
Wordt wss dus de Golf highline business R 150pk met AUR camera en spiegelpakket. :D

In wit btw ^^

[Voor 9% gewijzigd door Scrtz op 18-02-2020 16:58]

• sjnelle
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 30-03 06:47
weet iemand of je ook volkswagen sd kaartjes van meer dan 8 gb kunt kopen.
Mijn vader heeft een golf van 2016 en ik wil zijn navigatie updaten maar hij zet dat update niet past.
en de discover media heeft een orgineel volkwagen kaartje nodig.

• GerCor

GerCor

Zonder dalen geen pieken

sjnelle schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 18:48:
Mijn vader heeft een golf van 2016 en ik wil zijn navigatie updaten maar hij zet dat update niet past.
https://shop.volkswagen.n...ronics/navigatie-updates/

Me.

• Shanquish
  • Registratie: maart 2002
  • Niet online
sjnelle schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 18:48:
Heeft ie nu een origineel sd kaartje? Dan moet dat kaartje wellicht even op de juiste manier geformatteerd worden, de update zou dan gewoon moeten passen, is in het topic hier al meerdere malen behandeld.

• Famous
Nou, volgens mij is dit hem enkel dan in plaats van park assist een dsg.
Nu mag die wel geleverd worden :+

• MLLL
  • Registratie: augustus 2019
  • Laatst online: 06:56

MLLL

My first Sony PSP 1

Hermaniak88 schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 08:50:
Als gevolg hiervan zijn we terug gegaan naar de garage, waarbij ze een kapotte thermostaat hadden geconstateerd. We hebben een discussie gehad over waar de schuld lag van dit probleem, aangezien voor de grote beurt het geheel goed functioneerde. Uiteindelijk hebben we de kosten (765 euro) 50/50 verdeeld.
Kostte de thermostaat 765 euro incl. montage? Dat kan ik mij bijna niet voorstellen. 200 euro komt eerder, ik weet niet of je er een beetje knap bij kunt bij een Passat .

• blubbers
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 12:38
Ik heb een vraagje voor de GTE bezittters hier.

Kan je in de computer uitlezen hoeveel KWh je hebt opgeladen via de stekker?

• DonJunior
  • Laatst online: 09:04
MLLL schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 21:58:
[...]

Kostte de thermostaat 765 euro incl. montage? Dat kan ik mij bijna niet voorstellen. 200 euro komt eerder, ik weet niet of je er een beetje knap bij kunt bij een Passat .
Dat is inderdaad wel érg veel voor een thermostaat + man uren.

• Hermaniak88
  • Registratie: februari 2012
  • Laatst online: 14:06
MLLL schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 21:58:
[...]

Ja dat was wel de berekening van Autoland van den Brug. Volgens hun was de thermosstaat erg lastig bereikbaar en daardoor zat er minstens 4 uur aan werk in.

Overigens heb ik de climatronic gereset zoals op het filmpje en dit lijkt voorlopig te werken!

• Furr_xL
  • Registratie: januari 2013
  • Laatst online: 12:20

Furr_xL

Get mad, then get over it.

DonJunior schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 13:13:
[...]

Dat is inderdaad wel érg veel voor een thermostaat + man uren.
Bedoel je gewoon uitlezen in de boordcomputer als in het scherm/systeem zelf of via OBD-poort? Ik kan het me niet herinneren in de boordcomputer, maar ik heb er volgens mij ook nooit naar gezocht..

"Don't let the fear of losing be greater than the excitement of winning."

• DonJunior
  • Laatst online: 09:04
Hermaniak88 schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 13:21:
[...]

Ja dat was wel de berekening van Autoland van den Brug. Volgens hun was de thermosstaat erg lastig bereikbaar en daardoor zat er minstens 4 uur aan werk in.

Overigens heb ik de climatronic gereset zoals op het filmpje en dit lijkt voorlopig te werken!
Even een random thermostaat voor een Passat (en dat is dan dus geen VW originele versie) dus dat zal wel 'iets' in prijs schelen. Stel je rekent 100 euro voor een thermostaat.
https://www.winparts.nl/k...IHI0LD0q9ciRoCa9kQAvD_BwE

Dan blijft er nog 665 euro over.. voor 4 uur werk.. dat is een flinke verdienste voor de garage. :?
Pagina: 1 ... 19 ... 24 Laatste

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True