Nou, ik zit inmiddels met de GTI tussen de witte bergen. Infotainment module is afgelopen maandag vervangen door de dealer en geactiveerd. Werkt weer perfect

Alles bij elkaar heeft het update-grapje dus:
- 75,- kosten diagnose/onderzoek/etc
- 300,- kosten tweedehands module
- 135,- kosten installatie
Maakt 510,- gekost. Toch wat aantrekkelijker dan de 75,- diagnosekosten + 1956,- voor een nieuwe module die de dealer mij eerst als optie gaf

Ik heb de oude module trouwens open geschroefd en daar zitten gewoon ouderwetse caps in die over 10 jaar in iedere Golf 7 gaan springen. Echt top dus.
[rant]
Meteen onderzoek laten doen naar waarom aan de bijrijderskant geen warme lucht uit de ventilatieroosters kwam. Oorzaak was waarschijnlijk een defect kachelhuis á 500,-

Eerst dachten ze dat die zone niet goed ontlucht was na het vervangen van de waterpomp en thermostaat (1300,-) maar dat bleek het dus niet te zijn.
Gek genoeg kwam er nadat we met de auto naar huis reden wel weer warme lucht uit de roosters

Dus misschien heeft het uitlezen/resetten van alle modules die met de HVAC te maken hebben toch iets uitgericht. Scheelt alweer, want er kwam gewoon ijskoude lucht uit aan die kant.
Piep in het koppelingspedaal kost trouwens 280,- om op te lossen, nieuwe achterruitenwisser-motor zou op ongeveer 380,- uitkomen, en het vervangen van de lamellen over de bekerhouders zou ergens tussen de 100 en 200,- gaan kosten omdat de hele middenconsole uit elkaar moet. Het vervangen van de schijven en blokken zou overigens ook (offerte) 1200,- hebben gekost bij de dealer, blij dat we dat elders (en met beter materiaal) voor minder dan 1/3'de hebben laten doen. Want roestende OEM hubs is trouwens ook iets dood normaals. Ik kan echt niet wachten op het volgende 1000,-+ kostend euvel op een f*cking Golf 7.
Volkswagen. Das Auto
[/rant]. Het blijft een hele fijne auto om te zien, om in te zitten, en vooral om in te rijden. Tot je er wat aan krijgt.