Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Rainesh
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 15:34
witterholt schreef op zondag 9 februari 2020 @ 09:02:
[...]

Yep, ik heb gewoon met VW discovercare op updates gecontroleerd...
Heb je het versienummer erbij?

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

• witterholt
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 01-04 21:34
Rainesh schreef op zondag 9 februari 2020 @ 09:08:
[...]

Heb je het versienummer erbij?
DiscoverCare

• Pierre
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 14:58

Pierre

Geen zin vandaag.

Pierre schreef op zondag 9 februari 2020 @ 07:23:
Ik heb vrijdag mijn T Cross opgehaald bij de garage, maar die vette vingers op het bedieningspaneel daar wordt ik kriegel van. Zijn er mensen hier de er een protector opgedaan hebben, en zo ja welke maat?
Heb inmiddels deze gevonden en gekocht bij Amazon ;)

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

• roland kroes
  • Registratie: april 2009
  • Nu online
Ik heb een brilledoekje in de middenconsole liggen. Als de vingerafdrukken gaan storen, ff vegen en weer schoon.

• GerCor
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 12:15

GerCor

Zonder dalen geen pieken

Lijkt mij dat de 1430, die we in november al hadden, actueler is.

Me.

• Rainesh
GerCor schreef op zondag 9 februari 2020 @ 15:39:
[...]

Lijkt mij dat de 1430, die we in november al hadden, actueler is.
Inderdaad

• Illusion
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 13:11

Illusion

(the art of)

edit:

oeps

[Voor 90% gewijzigd door Illusion op 09-02-2020 16:12]

Soms ben ik er wel, en soms ook weer niet.

• TranceSetter
  • Laatst online: 11:18
Pierre schreef op zondag 9 februari 2020 @ 11:37:
[...]

Heb inmiddels deze gevonden en gekocht bij Amazon ;)
Maar dan krijg je toch vingerafdrukken op je screen protector? Ik ben ook niet blij met vingerafdrukken, maar zoals anderen ook al aangeven dan maar een brillendoekje in de auto leggen.

Mijn website
5DII + TS-EF17-200 f/2.8-4 L IS USM II + 2xIII + licht

• GerCor

GerCor

Zonder dalen geen pieken

TranceSetter schreef op zondag 9 februari 2020 @ 17:18:
[...]

Maar dan krijg je toch vingerafdrukken op je screen protector? Ik ben ook niet blij met vingerafdrukken, maar zoals anderen ook al aangeven dan maar een brillendoekje in de auto leggen.
In de beschrijving staat dat het krassen, vet en vingerafdrukken reduceert. Naast dat het natuurlijk spuuglelijk is zijn er altijd mensen te vinden die het kopen.

Me.

• iAdema
  • Registratie: oktober 2011
  • Laatst online: 13:04
De kofferbak van mijn Passat B8 Variant gaat niet meer goed dicht helaas. Het palletje wat opzij moet schuiven om over het deel aan het chassis heen te klikken gaat niet ver genoeg open. Gevolg is dat ik nu met een kofferbak sta die 1-2cm geopend is en niet vergrendeld. De auto denkt zelf dat hij dicht is. Iemand een tip voor een quick fix om naar de garage te rijden? Anders doe ik er een touwtje omheen van binnenuit. Ik denk dat het slot sowieso kapot is, maar wie weet is er een workaround om veilig naar de garage te komen ;)

• witterholt
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 01-04 21:34
Heb je daar een link van? Raar dat die dan niet naar voren komt in DiscoverCare.

• Rainesh
witterholt schreef op zondag 9 februari 2020 @ 20:17:
[...]

Heb je daar een link van? Raar dat die dan niet naar voren komt in DiscoverCare.
Moet je even hier in het topic zoeken. Is hier gepost

• Illusion
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 13:11

Illusion

(the art of)

iAdema schreef op zondag 9 februari 2020 @ 18:46:
De kofferbak van mijn Passat B8 Variant gaat niet meer goed dicht helaas. Het palletje wat opzij moet schuiven om over het deel aan het chassis heen te klikken gaat niet ver genoeg open. Gevolg is dat ik nu met een kofferbak sta die 1-2cm geopend is en niet vergrendeld. De auto denkt zelf dat hij dicht is. Iemand een tip voor een quick fix om naar de garage te rijden? Anders doe ik er een touwtje omheen van binnenuit. Ik denk dat het slot sowieso kapot is, maar wie weet is er een workaround om veilig naar de garage te komen ;)
Misschien even in de handleiding opzoeken hoe je een noodopening doet vanbinnenuit, en daarna opnieuw op slot proberen te zetten?

Soms ben ik er wel, en soms ook weer niet.

• iAdema
  • Registratie: oktober 2011
  • Laatst online: 13:04
Illusion schreef op zondag 9 februari 2020 @ 21:23:
[...]

Misschien even in de handleiding opzoeken hoe je een noodopening doet vanbinnenuit, en daarna opnieuw op slot proberen te zetten?
Geprobeerd, helaas opent het slot niet ver genoeg om hem helemaal dicht te krijgen. Hij opent maar half, en hoe hard ik ook duw ik krijg hem helaas niet dicht.

• MadDog2K
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 01-04 23:20

MadDog2K

The Great Puppy Dog :>

Ben bezig om een nieuwe lease auto samen te stellen.
Vanwege veranderingen in de lease regeling (van vrije merken keus -> 6, geen -> maximale CO2 uitstoot van 119 gram, 0 -> eigen bijdrage voor prive gebruik)
en eigen wensen automaat + station kom ik alleen maar uit op de Golf Variant Highline Business R 1.5TSI DSG (alternatief is alleen Opel Astra Sports Tourer of Peugeot 308 SW...wat niet de voorkeur geniet)
Dit zou mijn 6e VAG auto dan worden.

Ik neig naar de volgende configuratie :

- Indium Grey metallic
- Winterpakket
- Kessy (evt. risico's bekend, vorige ne huidige auto zat het er ook al op)
- Verwarmbare voorruit
- LED plus
- Dynaudio
- Bestuurdersassistentiepakket plus (side assist + lane assist + file assistent + spiegelpakket + ...)
- Discover Pro
- Achteruitrijcamera
- Zij-airbags achter (met name ivm. 1e kleine op komst)
Wat dan op ruim 41K uitkomt

Wegens limitatie in eigen bijdrage is dit het maximum wat ik er uit kan halen.
Is het bestuurdersassistentie pakket de moeite waard ?
Of is het spiegelpakket of een losse optie beter de moeite waard ? (iig. het spiegelpakket ivm. inklapbaar)

Achteruitrijcamera of toch Driving Profiles ? (past er nl. net niet meer bij)
Ik heb nog nooit een achteruitrijcamera gehad, maar ik ben tevens (voorlopig iig.) de enige die met de auto rijdt.
Ik ga er van uit dat je zonder camera op het scherm ook wel de PDC info ziet (met kleurtjes oranje/rood oid voor de afstand en welke hoek, etc) ?

Of kan je driving profiles ook nog via OBDeleven een soort van 'semi-statisch' bereiken ?

Reden voor Discover Pro : als ik het goed begrepen heb kan je met de Discover Media niet de navigatie tussen de klokken hebben, en iets als Flitsmeister gelijktijdig oid. op het gewone scherm ?
Zijn er nog andere redenen/voordelen voor de Pro ?
(behalve groter display, 3D nav, geen knoppen, kaarten op harddisk ipv SD card)
Of is de Discover Media echt helemaal prima, en zijn er juist redenen om het niet te doen ? (Naast prijs natuurlijk)

Wat 'mis' ik nu ik 'telefoonvoorbereiding plus' niet neem ?
Ik lees draadloos opladen, koppeling met auto antenne als de telefoon op die plek ligt, en een extra USB poort.
Mis ik nog meer ?

Draadloos opladen heb ik nu en gebruik ik toch niet ivm. Carplay.
Ik neem aan dat de iPhone met de standaard USB poort (ergens in de middenconsole?) ook gewoon prima de iPhone oplaadt (waar deze toch aan komt, want wederom ivm. Carplay)

• Dennisdn
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 13:13
MadDog2K schreef op zondag 9 februari 2020 @ 22:25:

Of is het spiegelpakket of een losse optie beter de moeite waard ? (iig. het spiegelpakket ivm. inklapbaar)

Reden voor Discover Pro : als ik het goed begrepen heb kan je met de Discover Media niet de navigatie tussen de klokken hebben, en iets als Flitsmeister gelijktijdig oid. op het gewone scherm ?
Of is de Discover Media echt helemaal prima, en zijn er juist redenen om het niet te doen ? (Naast prijs natuurlijk)

Ik neem aan dat de iPhone met de standaard USB poort (ergens in de middenconsole?) ook gewoon prima de iPhone oplaadt (waar deze toch aan komt, want wederom ivm. Carplay)
Wat mij betreft is de bestuurdersassistentie de eerste optie ik aanvink, zeker het geld waard.
Iphone kan je inderdaad opladen via USB in middenconsole waar hij voor Carplay toch aangesloten moet worden.

Als je de Discover Pro neemt vanwege het scherm tussen de klokken: Bij gebruik van Carplay doet dat AID-scherm het niet.

• SadisticPanda
  • Registratie: februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

Vanwege veranderingen in de lease regeling (van vrije merken keus -> 6, geen -> maximale CO2 uitstoot van 119 gram, 0 -> eigen bijdrage voor prive gebruik)
en eigen wensen automaat + station kom ik alleen maar uit op de Golf Variant Highline Business R 1.5TSI DSG (alternatief is alleen Opel Astra Sports Tourer of Peugeot 308 SW...wat niet de voorkeur geniet)

- Indium Grey metallic
- Winterpakket
- Verwarmbare voorruit
- LED plus
- Dynaudio
- Bestuurdersassistentiepakket plus (side assist + lane assist + file assistent + spiegelpakket + ...)
- Discover Pro
- Achteruitrijcamera

Ik heb nog nooit een achteruitrijcamera gehad, maar ik ben tevens (voorlopig iig.) de enige die met de auto rijdt.
Ik ga er van uit dat je zonder camera op het scherm ook wel de PDC info ziet (met kleurtjes oranje/rood oid voor de afstand en welke hoek, etc) ?

Of kan je driving profiles ook nog via OBDeleven een soort van 'semi-statisch' bereiken ?

Ik lees draadloos opladen, koppeling met auto antenne als de telefoon op die plek ligt, en een extra USB poort.
Mis ik nog meer ?

Achteruitrij camera is enkel handig voor als je trekhaak hebt voor zware aanhanger voor de rest gebruik je het ding niet. De draaiende lijnen zijn al geheel nuteloos. De PDC sensoren zijn meestal mee da' voldoende...

• Damian
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 31-03 23:47

Damian

Insane Obtrusion

Kan je zelf ook iets updaten aan de Discover Media zonder dat er navigatie in zit? Of is updaten alleen van toepassing op de kaarten?

• Scrtz
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 15:25

- Indium Grey metallic
- Winterpakket
- Verwarmbare voorruit
- LED plus
- Dynaudio
- Discover Pro
- Achteruitrijcamera

Lane assist is wel fijn imo maar spiegelpakket ook, ligt er ook beetje aan waar je je auto veel neer moet zetten. Ingeklapte spiegels zorgt er wel voor dat je altijd weet dat je auto 100% is afgesloten :P

Sowieso AUR camera, driving profiles vind ik maar een gimmick, leuk als het er op zit maar zou er nog geen euro extra voor betalen. Ik gebruik de AUR camera echt superveel, maakt inparkeren echt super makkelijk. Met alleen parkeersensoren moet je toch nog vrij goed opletten.

Met de Pro kun je je kaarten laten zien op je active info display (je digitale tellers) en tegelijkertijd op je middenconsole navi scherm. Met de media moet je kiezen tussen welk van de 2 je laat zien. Flitsmeister, dat via carplay gaat staat hier los van. Ik zou persoonlijk gewoon de media nemen.

Mis ik nog meer ?
Zoals je zelf al aangeeft, dat dus.

Ja klopt, als je veel carplay gebruikt heeft draadloos laden dus eigenlijk geen zin idd.
Zie dikgedrukte.

• Rainesh
Damian schreef op maandag 10 februari 2020 @ 08:06:
Kan je zelf ook iets updaten aan de Discover Media zonder dat er navigatie in zit? Of is updaten alleen van toepassing op de kaarten?
Wat is je huidige versie? Welk systeem?

@MadDog2K
- bestuurder hulp pakket = ja!
- driving profile = nee
- camera = ja
- Discover Pro tov Media, ligt eraan hoe vaak je navi kaarten in AId gebruikt.

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

@Scrtz

het is een variant/golf. Achterkant inparkeren is altijd makkelijk. Bij passat (non variant) zou ik het wel een handigere optie vinden omdat je het einde van de koffer niet kan zien.

Moet wel zeggen, heb nu front cam op Tiguan. Wel nog handig. Gebruik ik meer dan de achterste camera.

• GerCor

GerCor

Zonder dalen geen pieken

Rainesh schreef op maandag 10 februari 2020 @ 11:12:
[...]

@MadDog2K
- driving profile = nee
- camera = ja
Wat ik gelezen heb, als je de Media neemt heb je geen Voice control. Ik gebruik het zelf nooit maar is ook een dingetje die sommigen graag hadden willen hebben.

En, eenmaal een achteruitrijcamera, dan wil je nooit meer zonder. Ik gebruik dat altijd.

Daarnaast, maar is vaak een keuze van het bedrijf waar je werkt. Wie geeft nou 41K uit aan zo'n saaie kleur auto?

Me.

• Shanquish
  • Registratie: maart 2002
  • Niet online

- Indium Grey metallic
- Winterpakket
- Verwarmbare voorruit
- LED plus
- Dynaudio
- Discover Pro
- Achteruitrijcamera

Mis ik nog meer ?

Ik denk dat je je de moeite kunt besparen want die auto is niet meer nieuw te bestellen, dat is althans wat mijn dealer vertelde, ik was in de 2e week Januari nog nét op tijd, de week erop werden er geen orders meer aangenomen.

maar je zou voor de zekerheid natuurlijk even bij je lokale dealer kunnen navragen. :)

• GerCor

GerCor

Zonder dalen geen pieken

SadisticPanda schreef op maandag 10 februari 2020 @ 11:12:
@Scrtz

het is een variant/golf. Achterkant inparkeren is altijd makkelijk. Bij passat (non variant) zou ik het wel een handigere optie vinden omdat je het einde van de koffer niet kan zien.

Moet wel zeggen, heb nu front cam op Tiguan. Wel nog handig. Gebruik ik meer dan de achterste camera.
Hoogstwaarschijnlijk maak je ook de meeste kilometers door vooruit te rijden. Dan werkt de achteruitrijcamera niet.

Me.

• Dennisdn
Moet zeggen dat ik het nu een paar jaar heb maar nog steeds standaard over m’n schouders kijk. Dat zit er gewoon ingebrand.

• MadDog2K
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 01-04 23:20

MadDog2K

The Great Puppy Dog :>

Bedankt voor alle reacties, nuttige info en logischerwijs veel verschillende meningen/wensen :)

De kleur Lapiz Blue sprak me ook aan, maar mijn vrouw totaal niet.
Van de paar kleuren die er bestelbaar zijn, zou het dan of Deep Black of Indium Grey worden. Heb nu ook Deep Black op de Octavia, en nu dan even net iets anders.

@ Shanquish:
Ik was afgelopen zaterdagmiddag bij de lokale dealer (Wittebrug), en mij werd verteld dat deze nog net aan besteld zou kunnen worden (idd. ivm. komst van de nieuwe)

Dus ik hoop dat deze gelijk heeft, anders ben ik het haasje.

• Scrtz
Configurator van de variant staat ook nog online, lijkt me dat hij dan ook nog te bestellen valt aangezien de hatchback een tijdje terug al niet meer te configureren viel.

• Dennisdn
De nieuwe Variant is toch ook nog niet officieel gepresenteerd?
Normaal gaan de bestellingen naadloos in elkaar over en kan je altijd “het nieuwste” model bestellen. Dat is nu nog de 7.5. Maar dat kunnen ze net als bij de hatchback zonder aankondiging in een nacht omgooien.

[Voor 27% gewijzigd door Dennisdn op 10-02-2020 17:57]

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

GerCor schreef op maandag 10 februari 2020 @ 17:38:
[...]

Hoogstwaarschijnlijk maak je ook de meeste kilometers door vooruit te rijden. Dan werkt de achteruitrijcamera niet.
Kan gewoon al rijdend zowel de voorste als de achterste bekijken :-)

• Famous
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 15:22
Wie o wie heeft hier de Polo AW 1.5tsi en had contact met JD?

Heb je de tuning laten doen?
DSG7 bak eronder, is die aangepakt?
Belangrijker nog, hoe rijdt het? :D

Xbox live: Ghesous

• GerCor

GerCor

Zonder dalen geen pieken

MadDog2K schreef op maandag 10 februari 2020 @ 17:48:

De kleur Lapiz Blue sprak me ook aan, maar mijn vrouw totaal niet.
Ja, nou en?

Ik ken helemaal niemand die aan zijn vrouw vraagt wat ze er van vindt. Niet de kleur, niet het merk. Het maakt ze helemaal niet uit wat ze er van vindt. Maar goed. Dat is dus de reden.

Me.

• MLLL
  • Registratie: augustus 2019
  • Laatst online: 06:56

MLLL

My first Sony PSP 1

Stoere praat, maar ondertussen.....

• Scrtz
Dennisdn schreef op maandag 10 februari 2020 @ 17:53:
De nieuwe Variant is toch ook nog niet officieel gepresenteerd?
Normaal gaan de bestellingen naadloos in elkaar over en kan je altijd “het nieuwste” model bestellen. Dat is nu nog de 7.5. Maar dat kunnen ze net als bij de hatchback zonder aankondiging in een nacht omgooien.
Ja klopt inderdaad. Variant duurt sowieso altijd wel stukje langer bij de Golf heb ik het idee?

Scrtz krijgt wellicht weer een andere auto voor komend half jaar, weet alleen nog niet welke :P

• Rainesh
Scrtz schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 10:19:
[...]

Ja klopt inderdaad. Variant duurt sowieso altijd wel stukje langer bij de Golf heb ik het idee?

Scrtz krijgt wellicht weer een andere auto voor komend half jaar, weet alleen nog niet welke :P
PON fiets :9

• Scrtz
Dat zou iig wat gezonder zijn als al dat stilzitten :9

• Furr_xL
  • Registratie: januari 2013
  • Laatst online: 12:20

Furr_xL

Get mad, then get over it.

GerCor schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 06:13:
[...]

Ja, nou en?

Ik ken helemaal niemand die aan zijn vrouw vraagt wat ze er van vindt. Niet de kleur, niet het merk. Het maakt ze helemaal niet uit wat ze er van vindt. Maar goed. Dat is dus de reden.
In sommige relaties gaan dingen wel in goed overleg vriend :+

Edit; Als ik naar de vrouwen uit mijn omgeving kijk, ik het zelfs juist de kleur wat hun meestal boeit. Merk, type, maakt vaak allemaal niks uit. (Het praktische wel) Ze kunnen naar een witte Ford Fiesta kijken en zeggen bah wat een lelijke auto, vervolgens een rij verder diezelfde auto zien in een fancy/andere kleur en reagereen met "Oooh wat een mooie auto wat voor iets is dit?" en dan vol ongeloof reageren als je dan aangeeft dat het de wagen is die ze zojuist afkraakte. Het gebeurt mijn eigen wederhelft, het gebeurt mijn moeder, het gebeurt de partner van mijn beste vriend. 8)7 "Maar hij moet wel stoelverwarming hebben hoor!"

[Voor 45% gewijzigd door Furr_xL op 11-02-2020 10:51]

"Don't let the fear of losing be greater than the excitement of winning."

• ReneLou
  • Registratie: december 2019
  • Laatst online: 14:54
Vraag,

Mijn car net diensten via telefoon moet ik elke keer opnieuw verbinden met de hotspot van mijn iPhone. Dus nadat de auto heeft stil gestaan is de procedure als volgt.

* Hotspot op telefoon even UIT en weer Aan zetten
* Wlan zoeken en verbinden met iPhone
* Is de verbinding gemaakt werkt de Carnet.

Waarom kan de Wlan niet automatisch verbinding maken met mijn iPhone, en moet ik elke keer de Hotspot even uit en weer aan zetten ?

Of heeft iedereen dit euvel.

• Soullancer
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 14:57
Heeft de tiguan vanaf 2016 sws een natte dsg bak in alle motoren? In tegenstelling tot de Passat?

En de 1.5 evo motoren krijgen ook allemaal natte bakken?
Soms maar lastig uit te vinden of er een natte of droge bak in een model ligt

• Rainesh
Soullancer schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 11:04:
Heeft de tiguan vanaf 2016 sws een natte dsg bak in alle motoren? In tegenstelling tot de Passat?

En de 1.5 evo motoren krijgen ook allemaal natte bakken?
Soms maar lastig uit te vinden of er een natte of droge bak in een model ligt
Oef, dan moet ik even in mijn logs kijken maar ik meen dat ik ze ook met de natte gezien heb. @Antera kun jij dat ook even checken?

• Famous
DSG6
● De DQ250 komt voor in alle DSG6 van 2003-heden.
● De DQ400 is gebaseerd op de DQ250 en wordt met name gebruikt in de Golf 7 GTE (hybride) en de Audi A3 E-tron (hybride).

DSG7
● De lightweight DQ200 is als enige DSG7 uitgevoerd met een droge koppeling. Deze vindt u onder alle motoren met maximaal 250Nm koppel, en maximaal 1.6 liter motorinhoud. Dit zijn de Golf, Polo, Passat A1/A3 en de Ibiza, Leon Fabia, Octavia, Rapid en Superb
● De DQ500 is een zwaarder uitgevoerde DSG7. Deze vind u onder de Transporter van 2009- Heden, de Audi RS3, de TT-RS, de Audi Q3 en de Tiguan.
● De DL501 is de grootste en zwaarste DSG7. Hij zit in de lengte ingebouwd in de grote Audi modellen met Quattro A4/A6/A7 S4/S5/RS4 Q5.
● De DQ380 en de DQ381 zijn kleinere versies van de DQ500. Ze worden gebruikt in de VW Golf Mk7 R/S3 vanaf 2016/2017.

• roland kroes
  • Nu online
DSG7
● De lightweight DQ200 is als enige DSG7 uitgevoerd met een droge koppeling. Deze vindt u onder alle motoren met maximaal 250Nm koppel, en maximaal 1.6 liter motorinhoud. Dit zijn de Golf, Polo, Passat A1/A3 en de Ibiza, Leon Fabia, Octavia, Rapid en Superb
vanaf 2016/2017.
Ik neem aan, dat mijn 1.5TSI DSG T-Roc sport van 09-2019 daar ook bijhoort? :P

• Rainesh
roland kroes schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 11:31:
[...]

Ik neem aan, dat mijn 1.5TSI DSG T-Roc sport van 09-2019 daar ook bijhoort? :P
Ja die heeft zeker een DQ200

De DQ380/381 ben ik dus al paar keer in de Tiguan en Kodiaq tegengekomen. Denk dat die auto's te zwaar zijn voor een DQ200.

[Voor 20% gewijzigd door Rainesh op 11-02-2020 12:00]

• Tomba
  • Registratie: mei 2000
  • Laatst online: 12:47

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

ReneLou schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 10:50:
Vraag,

Mijn car net diensten via telefoon moet ik elke keer opnieuw verbinden met de hotspot van mijn iPhone. Dus nadat de auto heeft stil gestaan is de procedure als volgt.

Waarom kan de Wlan niet automatisch verbinding maken met mijn iPhone, en moet ik elke keer de Hotspot even uit en weer aan zetten ?

Volgens mij is dat een iPhone dingetje; om stroom te besparen gaat de Hotspot uit (je telefoon is dan ook niet zichtbaar op andere apparaten). Ik heb hetzelfde euvel; echt bloed irritant....

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

• Dennisdn
Misschien kan je er een automatisering van maken. Als in: verbinden met Bluetooth carkit = Hotspot aan.

Maar iets in mij zegt dat Apple het gewoon niet wil uit veiligheidsoverwegingen.

Een beter oplossing is gewoon een dongel ergens wegwerken.

[Voor 14% gewijzigd door Dennisdn op 11-02-2020 12:52]

• Tomba

Tomba

Dennisdn schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 12:50:
Misschien kan je er een automatisering van maken. Als in: verbinden met Bluetooth carkit = Hotspot aan.

Maar iets in mij zegt dat Apple het gewoon niet wil uit veiligheidsoverwegingen.

Een beter oplossing is gewoon een dongel ergens wegwerken.
Daar zeg je wel wat, mbv Shortcuts zou je wellicht iets kunnen (if CarPlay enable Hotspot oid)
Zucht, never mind; Apple staat dit niet toe :O

[Voor 5% gewijzigd door Tomba op 11-02-2020 13:10]

• pwillemske
  • Registratie: november 2014
  • Laatst online: 08:59
Ik ben al een tijdje afwezig hier, maar lees wel mee uiteraard. Ik ga binnenkort naar een Scirocco R uit 2015 kijken, deze heeft ook de 6 traps DSG. Weet iemand waar ik bij dit type auto extra op moet letten? Ik heb momenteel een 2010 scirocco met de 2 liter motor dus helemaal vreemd is de auto niet :D

Lord-The-Gamer (L-T-G)

• GerCor

GerCor

Zonder dalen geen pieken

Furr_xL schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 10:46:
[...]

In sommige relaties gaan dingen wel in goed overleg vriend :+

Edit; Als ik naar de vrouwen uit mijn omgeving kijk, ik het zelfs juist de kleur wat hun meestal boeit. Merk, type, maakt vaak allemaal niks uit. (Het praktische wel) Ze kunnen naar een witte Ford Fiesta kijken en zeggen bah wat een lelijke auto, vervolgens een rij verder diezelfde auto zien in een fancy/andere kleur en reagereen met "Oooh wat een mooie auto wat voor iets is dit?" en dan vol ongeloof reageren als je dan aangeeft dat het de wagen is die ze zojuist afkraakte. Het gebeurt mijn eigen wederhelft, het gebeurt mijn moeder, het gebeurt de partner van mijn beste vriend. 8)7 "Maar hij moet wel stoelverwarming hebben hoor!"
'Niks mis mee dat vrouwen meedenken en meepraten. Zolang dat maar niet ontaardt in medezeggenschap.'
Een gevleugelde uitspraak van een oud adjunct-directeur.

Meestal is het de lease-maatschappij die de kleur bepaalt als mensen teleurgesteld zijn dat ze niet de kleur hebben gekozen die ze eigenlijk hadden willen hebben.

Mijn vriendin: 'eigenlijk moeten we een nieuwe bank.' Ik: hoezo, we hebben een prima bank. We hoeven helemaal geen nieuwe bank. Deze bank kostte € 2.000'.

Een week later komt mijn zwager met zijn zwarte A6 met aanhanger bij ons thuis. Hij, mijn vriendin en mijn dochter stappen uit. Huisdeur gaat open en ja hoor....... 'ik heb een nieuwe bank gekocht'.

Sjeeeeeesus.

Toen de bank eenmaal stond kreeg ik een hele lijst met instructies van haar wat ik allemaal NIET mocht doen op de bank. _O-

Mijn dochter stuurde mij een foto: 'kijk pap, hier staat nog zo'n auto zoals die van jou'. Ik een berichtje terug: 'dat is een VW Polo. Ik heb een VW Golf'. 'O, lijkt er precies op'.

Hoe dan ook, het is verder geen verwijt. Ik kom het alleen, zelf, nooit tegen dat een man overlegt met zijn vrouw welke kleur de auto mag zijn, volgens haar.

Me.

• Furr_xL

Furr_xL

GerCor schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 13:17:
Hoe dan ook, het is verder geen verwijt. Ik kom het alleen, zelf, nooit tegen dat een man overlegt met zijn vrouw welke kleur de auto mag zijn, volgens haar.
Kijk, het belangrijkste stukje ontbrak. :+ Iets met "My wife wanted cats. I didn't want cats. So we compromised and got 5 cats." 8)7

• Famous
pwillemske schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 13:16:
Ik ben al een tijdje afwezig hier, maar lees wel mee uiteraard. Ik ga binnenkort naar een Scirocco R uit 2015 kijken, deze heeft ook de 6 traps DSG. Weet iemand waar ik bij dit type auto extra op moet letten? Ik heb momenteel een 2010 scirocco met de 2 liter motor dus helemaal vreemd is de auto niet :D
Dat moet dan een import zijn, dus goed kijken of het een schadebak is geweest of niet.
DSG natuurlijk goed aanvoelen, verder ken ik dat facelift model eigenlijk niet :+

Wel gaaf met de drie tellertjes op het dashboard :)

• Antera
  • Registratie: december 2008
  • Laatst online: 01-04 19:23

Antera

www.lowering.nl/vcds

Rainesh schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 11:08:
[...]

Oef, dan moet ik even in mijn logs kijken maar ik meen dat ik ze ook met de natte gezien heb. @Antera kun jij dat ook even checken?
1.5tsi hebben dq200 bakken gezien in de logs andere nog niet gevonden.

www.vcds-coding.nl voor nagenoeg alle VCP/VCDS coderingen en verlagingen kan U bij mij terecht meer info via Whatsapp +31 6 15 22 87 09.

• GerCor

GerCor

Zonder dalen geen pieken

Furr_xL schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 13:28:
[...]

Kijk, het belangrijkste stukje ontbrak. :+ Iets met "My wife wanted cats. I didn't want cats. So we compromised and got 5 cats." 8)7
Ik ben je even helemaal kwijt. Maakt ook niet uit verder, als jij en je vrouw elkaar maar begrijpen, dan komt er vast iets uit, wat je eigenlijk niet wilde.

Goed, volgende onderwerp.

Me.

• pwillemske
Famous schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 13:35:
[...]

Dat moet dan een import zijn, dus goed kijken of het een schadebak is geweest of niet.
DSG natuurlijk goed aanvoelen, verder ken ik dat facelift model eigenlijk niet :+

Wel gaaf met de drie tellertjes op het dashboard :)
Ja is inderdaad import, heeft net geen 55000 gelopen en is al 3,5 jaar in Nederland. Zijn er "testjes" voor de DSG of kun je het best gewoon normaal rijden en kijken of ie alles goed afhandelt?

Lord-The-Gamer (L-T-G)

• Famous
pwillemske schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 14:23:
[...]

Ja is inderdaad import, heeft net geen 55000 gelopen en is al 3,5 jaar in Nederland. Zijn er "testjes" voor de DSG of kun je het best gewoon normaal rijden en kijken of ie alles goed afhandelt?
Inderdaad kijken of er vloeiend geschakeld wordt op verschillende momenten bij alle versnellingen.
Niet dat er hapering gedaan wordt of er een schokje is wanneer je hem bijv. in de R zet.

Heb je toevallig het kenteken (mag ook via pm)?
Zal ik de bpm bedragen eens vergelijken.

• Just_I
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 14:50

Just_I

What did you just say?

Ik ben op zoek naar een nieuwe auto en daarbij komt onder andere de VW Sharan in ons lijstje voor. Nu lees ik veel dat de de 1.4 liter TSI motoren beter te vermijden zijn en elke Sharan die ik tegenkom (budget/leeftijd) heeft een 1.4 TSI motor erin hangen.
Ik las op een website van een hut die revisies van dit soort motoren doet dat het gaat om de 140,160 en de 180pk varianten. In de genoemde modellen op die site staat de Sharan er niet tussen. De Sharan heeft een 150pk 1.4 TSI motor.
Ook als ik naar de motor codes kijk kom ik er niet helemaal uit. Volgens de website van Autoweek heeft de Sharan motor code CAV, volgens eerder genoemde website hebben motor codes CAVA-CAVG last van dit probleem.

Kortom ik twijfel nu dus of de Sharan het bekende 1.4TSI motor probleem wel of niet heeft. Iemand van jullie een idee?

\o\o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o

Ten Thousand fists in the air! \o

• Furr_xL

Furr_xL

pwillemske schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 14:23:
[...]

Beoordeel 'm goed als hij koud is, maar ook als hij goed warm is - pak dus ook een goed stuk snelweg en ga erna weer wat kruispunten/rotondes nemen zodat je goed kan beoordelen hoe hij van z'n plek komt en de eerste versnelling wegschakelt. Als je trillingen voelt of eerst toeren ziet oplopen alvorens je acceleeert, is het feest. :Y

• Tomba

Tomba

ReneLou schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 10:50:
Vraag,

Ik heb pas net weer een Volkswagen en een google zoekopdracht bracht me zo 1-2-3 niet het antwoord dus wellicht dat hier 1 van de experts het weet; wat biedt het verbinden met WiFi überhaupt aan voordelen?

En daarop volgend; ik heb nu al paar keer een melding gehad dat er een kaart update is (zodra hij thuis met WiFi verbindt), als ik die download start kan ik dan het contact afschakelen? (e-Golf met Discovery Pro)

• Damian
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 31-03 23:47

Damian

Insane Obtrusion

Rainesh schreef op maandag 10 februari 2020 @ 11:12:
[...]

@MadDog2K
- driving profile = nee
- camera = ja
Waar kan ik dat zien?

• Rainesh
Menuknop ingedrukt houden en dan softwareversie

• dollyking
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 30-03 13:30

dollyking

duck tape

Just_I schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 15:37:
Ik ben op zoek naar een nieuwe auto en daarbij komt onder andere de VW Sharan in ons lijstje voor. Nu lees ik veel dat de de 1.4 liter TSI motoren beter te vermijden zijn en elke Sharan die ik tegenkom (budget/leeftijd) heeft een 1.4 TSI motor erin hangen.
Ik las op een website van een hut die revisies van dit soort motoren doet dat het gaat om de 140,160 en de 180pk varianten. In de genoemde modellen op die site staat de Sharan er niet tussen. De Sharan heeft een 150pk 1.4 TSI motor.
Ook als ik naar de motor codes kijk kom ik er niet helemaal uit. Volgens de website van Autoweek heeft de Sharan motor code CAV, volgens eerder genoemde website hebben motor codes CAVA-CAVG last van dit probleem.

Kortom ik twijfel nu dus of de Sharan het bekende 1.4TSI motor probleem wel of niet heeft. Iemand van jullie een idee?
Sharan rijder hier,
1.4TSI ?
er zijn meerdere problemen geweest.
voor 2012 was er een distributie ketting probleem.daarna werd een riem gebruikt, deze werd in 2015 verbeterd en is te herkennen aan de cilinder inhoud.
voorheen had deze 1390cc, daarna 1395cc
de 2.0tsi heeft nog altijd een ketting.
Als de sharan volgepakt aan het werk moet met een 1.4TSI is het verbruik navenant hoog.
het model na 2015 is redelijk bedrijfszeker en zijn de ziektes er wel uit. maar als het even kan had ik doorgezocht of gespaard voor een 2.0TSI voor zo'n een grote auto

• Dennisdn
Tomba schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 16:13:
[...]

Ik heb pas net weer een Volkswagen en een google zoekopdracht bracht me zo 1-2-3 niet het antwoord dus wellicht dat hier 1 van de experts het weet; wat biedt het verbinden met WiFi überhaupt aan voordelen?

En daarop volgend; ik heb nu al paar keer een melding gehad dat er een kaart update is (zodra hij thuis met WiFi verbindt), als ik die download start kan ik dan het contact afschakelen? (e-Golf met Discovery Pro)
Googlen op CarNet of WeConnect en je ziet alle voordelen.

Na het starten van het updaten via de SD of USB kan je inderdaad het contact uitschakelen en auto afsluiten. Maar als je het downloaden via het systeem doet durf ik niet te zeggen of hij die verbinding vast houdt. (Het lijkt me wel).
Gewoon even proberen....

• pwillemske
@Famous @Furr_xL Bedankt voor de antwoorden, hier kan ik wat mee :D . Kenteken is KB-802-G

Lord-The-Gamer (L-T-G)

• Famous
pwillemske schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 17:44:
@Famous @Furr_xL Bedankt voor de antwoorden, hier kan ik wat mee :D . Kenteken is KB-802-G
Uit mijn hoofd is de BPM wat aan de lagere kant, hij is dus wel (waarschijnlijk) als schadeauto binnengekomen. Nieuwwaarde is lekker hoog dus er zullen genoeg opties op zitten.

Wel al redelijk wat eigenaren gehad in die 3,5 jaar waar de nieuwste eigenaar hem maar 1 maand heeft gehad.
Zou hem wel enigszins voorzichtig benaderen.

• Tomba

Tomba

Dennisdn schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 16:56:
[...]

Googlen op CarNet of WeConnect en je ziet alle voordelen.
[...]
Was het maar zo simpel ;) Ik krijg het daar niet mee boven water. WeConnect werkt sowieso merk ik waar de auto ook staat (dus geen WiFi nodig schijnbaar) dus daar is het alvast niet voor nodig. Iemand anders een idee? De dealer heeft in ieder geval geen idee behalve dat ik via WiFi de map kan bijwerken van de navigatie (maar hij wist dan weer niet of ik het contact aan moest laten tijdens de update...)
Dennisdn schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 16:56:
[...]

Na het starten van het updaten via de SD of USB kan je inderdaad het contact uitschakelen en auto afsluiten. Maar als je het downloaden via het systeem doet durf ik niet te zeggen of hij die verbinding vast houdt. (Het lijkt me wel).
Gewoon even proberen....
Ik heb de Discovery Pro dus geen SD. Ik denk te snappen dat ik deze tool moet downloaden en dat ik dan via een USB stick de map bij moet werken:
https://webspecial.volksw...e4-4be9-b8c4-5cb805deaa59
Klopt dat?

Ik ga het niet zomaar proberen sorry, wellicht heeft iemand hier het al eens gedaan die wel uitsluitsel kan geven?

• Dennisdn
Tomba schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 18:21:
[...]

Was het maar zo simpel ;) Ik krijg het daar niet mee boven water. WeConnect werkt sowieso merk ik waar de auto ook staat (dus geen WiFi nodig schijnbaar) dus daar is het alvast niet voor nodig. Iemand anders een idee? De dealer heeft in ieder geval geen idee behalve dat ik via WiFi de map kan bijwerken van de navigatie (maar hij wist dan weer niet of ik het contact aan moest laten tijdens de update...)

[...]

Ik heb de Discovery Pro dus geen SD. Ik denk te snappen dat ik deze tool moet downloaden en dat ik dan via een USB stick de map bij moet werken:
https://webspecial.volksw...e4-4be9-b8c4-5cb805deaa59
Klopt dat?

Ik ga het niet zomaar proberen sorry, wellicht heeft iemand hier het al eens gedaan die wel uitsluitsel kan geven?
WeConnect werkt maar gedeeltelijk als je geen WiFi-spot hebt. De app werkt wel met alle informatie uit de boordcomputer. Maar om bijvoorbeeld de CarNet-verkeerslaag over de kaarten te krijgen of bestemmingen naar de navigatie te sturen moet je een WiFi hebben.
Verder ook voor het nieuws, het weer en wat andere onlinediensten.

De SD’s van de Discover Pro zitten in het handschoenenkastje.

Maar je zou gewoon eens kunnen beginnen met het teruglezen in dit topic. Dan waren alle vragen al beantwoord. Ook het updaten van navigatie komt hier nog net niet dagelijks voorbij.

[Voor 9% gewijzigd door Dennisdn op 11-02-2020 19:02]

• pwillemske
Famous schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 18:15:
[...]

Uit mijn hoofd is de BPM wat aan de lagere kant, hij is dus wel (waarschijnlijk) als schadeauto binnengekomen. Nieuwwaarde is lekker hoog dus er zullen genoeg opties op zitten.

Wel al redelijk wat eigenaren gehad in die 3,5 jaar waar de nieuwste eigenaar hem maar 1 maand heeft gehad.
Zou hem wel enigszins voorzichtig benaderen.
Ja dat had ik ook gezien, puntje om te onderhandelen :9 . Volgens het Carfax rapport is er geen enkele geregistreerde schade (doe ik ook nooit meer, tientje neerleggen voor zo'n rapport...). Vind het wel enigszins apart dat ie al zoveel eigenaren heeft gehad, ik bedoel, zo'n auto koop je toch omdat je liefhebber bent?

Lord-The-Gamer (L-T-G)

• Famous
pwillemske schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 18:47:
[...]

Ja dat had ik ook gezien, puntje om te onderhandelen :9 . Volgens het Carfax rapport is er geen enkele geregistreerde schade (doe ik ook nooit meer, tientje neerleggen voor zo'n rapport...). Vind het wel enigszins apart dat ie al zoveel eigenaren heeft gehad, ik bedoel, zo'n auto koop je toch omdat je liefhebber bent?
Bij een import altijd de importpapieren vragen, zeker met deze bedragen (hoge aankoop en het lage bpm bedrag). Hier staat alles in wat aangegeven is qua schade. Nu is het eigenaar nummer zoveel met de bedrijven erbij maar je kan het proberen.

Bij een auto wat uberhaupt niet geleverd is (in NL) denk je inderdaad dat het een liefhebbers auto is! Echter; degene die mijn oude golf kocht had altijd BMW gehad maar was toch eens benieuwd naar een Golf, zeker in combo met het vermogen. Twee maanden later stuurde die dat hij hem weer van de hand deed en terug ging naar BMW :Y)

• pwillemske
@Famous Oke dat is inderdaad een goede, zal eens bij mijn huidige papieren kijken (huidige Scirocco is ook geïmporteerd) of ik iets kan vinden. Hoe weet jij eigenlijk het bpm bedrag? Heb je daar een tooltje ofzo voor?

Zou inderdaad kunnen dat die laatste eigenaar een Scirocco helemaal niks vind, maar we zullen het (vrijdag) zien :P Ik vermoed dat deze nou ongeveer een maand te koop staat, laatste overschrijving was een maand geleden. Maar dit kan ook komen omdat zo'n auto nou niet bepaald populair is.

Lord-The-Gamer (L-T-G)

• Famous
pwillemske schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 19:18:
@Famous Oke dat is inderdaad een goede, zal eens bij mijn huidige papieren kijken (huidige Scirocco is ook geïmporteerd) of ik iets kan vinden. Hoe weet jij eigenlijk het bpm bedrag? Heb je daar een tooltje ofzo voor?

Zou inderdaad kunnen dat die laatste eigenaar een Scirocco helemaal niks vind, maar we zullen het (vrijdag) zien :P Ik vermoed dat deze nou ongeveer een maand te koop staat, laatste overschrijving was een maand geleden. Maar dit kan ook komen omdat zo'n auto nou niet bepaald populair is.
Vroeger was er een website voor, die is ermee gestopt maar Finnik heeft het gelukkig opgepakt! Gewoon een app voor op de telefoon :)

Ik heb hem vergeleken met een Nederlandse Golf 7 R uit hetzelfde jaar (zowel import als origineel). Origineel zie je dat het resterende gedeelte BPM aanzienlijk hoger is, zelfs met 10k mindere nieuwprijs.

Echter heeft een import 7 R (schadevrij) met een lagere nieuwprijs ook een stukkie meer rest bpm. Nu kan de schade van alles zijn geweest tot aan zelf toegebracht (zodat ze minder bpm hoefde af te rekenen) maar ik ben altijd een beetje huiverig dan.

Al kan het natuurlijk een schade import zijn die ontzettend netjes gemaakt is!

• MeltedForest
  • Registratie: februari 2007
Of gewoon ovi zonder poespas en reclame : https://ovi.rdw.nl/

• Famous
Waar kan ik resterend bpm vinden? :D

• Just_I
  • Registratie: april 2004

Just_I

What did you just say?

dollyking schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 16:48:
[...]

Sharan rijder hier,
1.4TSI ?
er zijn meerdere problemen geweest.
voor 2012 was er een distributie ketting probleem.daarna werd een riem gebruikt, deze werd in 2015 verbeterd en is te herkennen aan de cilinder inhoud.
voorheen had deze 1390cc, daarna 1395cc
de 2.0tsi heeft nog altijd een ketting.
Als de sharan volgepakt aan het werk moet met een 1.4TSI is het verbruik navenant hoog.
het model na 2015 is redelijk bedrijfszeker en zijn de ziektes er wel uit. maar als het even kan had ik doorgezocht of gespaard voor een 2.0TSI voor zo'n een grote auto
De 1.4 TSI heeft 150pk, dat is te weinig? Een Sharan met een 2.0 TSI van na 2015 heeft een prijskaartje van 3 keer het budget, een 1.4 TSI vanaf 2015 begint vanaf 5k boven budget.

Kortom ik kan de Sharan dus beter links laten liggen? De Sharan heeft dus dezelfde motor problemen als de rest van VW modellen?

\o\o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o

Ten Thousand fists in the air! \o

• Scrtz
Just_I schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 20:30:
[...]

De 1.4 TSI heeft 150pk, dat is te weinig? Een Sharan met een 2.0 TSI van na 2015 heeft een prijskaartje van 3 keer het budget, een 1.4 TSI vanaf 2015 begint vanaf 5k boven budget.

Kortom ik kan de Sharan dus beter links laten liggen? De Sharan heeft dus dezelfde motor problemen als de rest van VW modellen?
Kan prima hoor, zou gewoon voor de 1.4 tsi gaan. Elke keer duikt er wel weer iemand op in een VAG topic om weer even wat mensen af te schrikken voor de TSI problemen die er ooit waren..

• Jeroen1985vag
  • Registratie: februari 2017
  • Laatst online: 01-04 16:57
s

[Voor 96% gewijzigd door Jeroen1985vag op 11-02-2020 22:43]

• ReneLou
Dennisdn schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 18:28:
[...]
WeConnect werkt maar gedeeltelijk als je geen WiFi-spot hebt. De app werkt wel met alle informatie uit de boordcomputer. Maar om bijvoorbeeld de CarNet-verkeerslaag over de kaarten te krijgen of bestemmingen naar de navigatie te sturen moet je een WiFi hebben.
Ik word er momenteel een beetje gek van.....

Auto na veel pogingen eindelijk aan kunnen melden vorige week ( ter info : heb de auto sinds november ) en het was niet gelukt om de auto aan te melden met de VIN code. Ook met behulp van de helpdesk van We-Connect lukte het niet. Diverse keren heen en weer gemaild met alles resetten - contact uit / uitstappen / na 2 minuten weer proberen enz. enz.

De medewerker aan de andere kant van de lijn heeft zelfs eens geprobeerd met mijn toestemming om aan te melden met mijn email en WW en dan de VIN in te voeren ... LUKTE NIET. Alles met spoed doorgestuurd naar de technische dienst, en toen vorige week.

Ik moest even op mijn vrouw wachten bij d'r werk. Contact van de auto was uit en ik dacht probeer nogmaals te resetten wat er terug kan naar fabriek instellingen ( Wlan / carnet diensten / enz. ). Vrouw ingestapt en naar huis gereden, en geen acht meer op geslagen. De dag erna zit ik achter de PC en denk zal mijn VIN nog eens proberen. EN HIJ WERKT !!! Ik kan mijn VIN invoeren - zie Guide & Inform en krijg de koppelcode die ik in mijn systeem ( Discover Media ) in moet voeren.

Ik voer de koppelcode in en hoezanna : het werkt ...... gedeeltelijk.
https://www.mupload.nl/img/7igfqgr0opx4s.40.33.png

Ik denk sluit gelijk een verlenging af voor 1 jaar en ook dat lukt - betalen via iDeal maar ik krijg geen mail terug om de betaling te doen. Niet leuk, maar ik denk er zit toch nog een contract op. Ik bel met de helpdesk om te vragen hoe het nu werkt. De medewerkster zegt me dat er nu 2 datums zijn : tot eind 2022 en met de verlenging tot 2023... de laatste mag ik dus van afzien en ik krijg een bevestiging :
https://www.mupload.nl/img/p80cqkbpg6.43.16.png

Dus nu zou het moeten werken volgens de medewerkster, maar helaas nu een week verder zie ik enkel nog maar dat er geen licentie is voor Guide en Inform diensten.
https://www.mupload.nl/img/93dqgei30sdza.45.39.png

Ook de App zegt als ik een adres door wil sturen dat de online dienst is verlopen ?? ( Contract tot 2022 ) :?

Ik stuur een mail over dit geheel en krijg een nette mail terug over het opzetten van de Wlan verbinding en hoe dit moet. Het was me dus al een tijdje eerder gelukt om de verbinding te maken - anders zie ik ook niet dat er geen licentie is..... ik heb weken GEEN VERBINDING ) gezien omdat ik juist de VIN niet kon aanmelden...

Dus ik stuur de mail met de screen shots van de app en het scherm van Discover Media direct terug omdat ze een antwoord willen hebben. En NU komt het , krijg ik na 15 minuten al een mail terug :
https://www.mupload.nl/img/go69rlnds.52.58.png

Ik word er niet goed van !!

:( 8)7 :( 8)7 :( 8)7 :( 8)7

• GerCor

GerCor

Zonder dalen geen pieken

Waarschijnlijk, nee, hoogstwaarschijnlijk gebruiken ze de servers van Microsoft. _O-

Me.

• Famous
Scrtz schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 22:22:
[...]

Kan prima hoor, zou gewoon voor de 1.4 tsi gaan. Elke keer duikt er wel weer iemand op in een VAG topic om weer even wat mensen af te schrikken voor de TSI problemen die er ooit waren..
Agree to disagree.. :o

• Dennisdn
ReneLou schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 22:57:
[...]

Ik word er momenteel een beetje gek van.....
Zou het kunnen dat de auto bij het werk van vrouw beter bereik heeft en je het proces bent verder gegaan op de parkeerplaats waar het in eerste instantie al niet wilde lukken?

Ik blijf bij mijn vorige tip, probeer het volledige proces eens op een andere plek met beter bereik af te ronden.

[Voor 32% gewijzigd door Dennisdn op 12-02-2020 07:19]

• Denko
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 01-04 16:21

Denko

|{ing Øf ßlitz

Just_I schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 20:30:
[...]

Niks mis met de 1.4TSI, hou gewoon een 2750 euro achter de hand voor een revisie/modificatie. Want kapot gaan ze.

PSN: Denkoyugo

• ReneLou
Dennisdn schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 07:15:
[...]Zou het kunnen dat de auto bij het werk van vrouw beter bereik heeft en je het proces bent verder gegaan op de parkeerplaats waar het in eerste instantie al niet wilde lukken?

Ik blijf bij mijn vorige tip, probeer het volledige proces eens op een andere plek met beter bereik af te ronden.
Bereik gaat via mijn iPhone en die is voor de deur nog beter. Toen ik bij mijn vrouw d'r werk stond deed ik een reset zonder dat ik verbonden was. Ik weet ook niet of dat het daarna dankzij die actie wel gelukt was of door de inzet van We-Connect support want daar lag het balletje al een 2 maanden.

Zelfs de auto aanmelden lukte niet door de medewerkster van We-Connect niet met mijn toestemming vanaf hun systemen - en die hebben er vlgs. mij toch ook wel sjoege van. O-)

• Dennisdn
ReneLou schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 10:58:
[...]

Bereik gaat via mijn iPhone en die is voor de deur nog beter. Toen ik bij mijn vrouw d'r werk stond deed ik een reset zonder dat ik verbonden was. Ik weet ook niet of dat het daarna dankzij die actie wel gelukt was of door de inzet van We-Connect support want daar lag het balletje al een 2 maanden.

Zelfs de auto aanmelden lukte niet door de medewerkster van We-Connect niet met mijn toestemming vanaf hun systemen - en die hebben er vlgs. mij toch ook wel sjoege van. O-)
Nee ik doel echt op het bereik van de ingebouwde module en niet de iPhone. Ik weet uit meerdere eigen ervaringen dat het proces afronden wél goed gaat op een plek met beter bereik.

Maar als de helpdesk het beter weet laat ik het los.

• ReneLou
Dennisdn schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 12:50:
[...]
Nee ik doel echt op het bereik van de ingebouwde module en niet de iPhone. Ik weet uit meerdere eigen ervaringen dat het proces afronden wél goed gaat op een plek met beter bereik.

Maar als de helpdesk het beter weet laat ik het los.
Ik heb geen module in de wagen ( een zogenaamde eSim ). Ik neem aan dat je die bedoelt. Mijn verbinding werkt enkel via hotspot naar de iPhone. We hebben het er al eens over gehad op pag. 47 geloof ik - eind december.

Net getracht We-Connect even te bellen , moet ik ineens Tsjechisch gaan praten geloof ik :+ ..... ook daar zijn ze de kluts kwijt.

[Voor 22% gewijzigd door ReneLou op 12-02-2020 16:47]

• Dennisdn
ReneLou schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 16:38:
[...]

Ik heb geen module in de wagen ( een zogenaamde eSim ). Ik neem aan dat je die bedoelt.
Hoe denk je dat de auto de hulpdiensten voor je belt als je een klapper maakt?

• ik222
  • Registratie: maart 2007
  • Niet online
Dennisdn schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 18:21:
[...]

Dat gaat inderdaad via de ingebouwde SIM net als het doorgeven van informatie aan de We Connect app.

Echter de CarNet diensten inclusief de registratie daarvan gaat altijd via een eigen internetverbinding. Bij sommige modellen heb je daarvoor een SIM kaart slot maar bij de meeste moet dat via de hotspot die je mobiel opzet.

• Tarin
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 13:49

Tarin

Just plain weird.

ik222 schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 19:30:
[...]

Dat gaat inderdaad via de ingebouwde SIM net als het doorgeven van informatie aan de We Connect app.

Echter de CarNet diensten inclusief de registratie daarvan gaat altijd via een eigen internetverbinding. Bij sommige modellen heb je daarvoor een SIM kaart slot maar bij de meeste moet dat via de hotspot die je mobiel opzet.
Of je regelt een Car-Stick LTE. Ik heb ook een nood-knopje in mijn Golf 7.5 Variant, en apart daarvan voor Car-Net een stick met een SIM-kaartje (2e SIM van m'n telefoon van de zaak) onder de armsteun, omdat mijn Discover Media geen eigen SIM-kaartslot heeft (maar wel een draaiende volumeknop).
Werkt altijd, en direct, ook als ik in het weekende de telefoon van de zaak niet bij me heb of als m'n vrouw de auto mee heeft.

Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN

• ik222
  • Niet online
Bij mij gaat middels MacroDroid automatisch de hotspot aan bij bluetooth koppeling met de auto en weer uit bij ontkoppeling. Ook op meerdere telefoons kan je dat instellen met elk een eigen SSID, de auto kiest dan zelf wel een beschikbaar WiFi netwerk. De hoeveelheid data die de auto verbruikt is sowieso verwaarloosbaar.

Overigens voor de mensen met een Android telefoon waar de Discover Media geen internet van krijgt op de hotspot, software 0876 lost dat issue op. Ook als je nu 0890 of 0891 hebt heeft de dealer instructies om 0876 te installeren en dat werkt ook. Dealer blijft wel volhouden dat het een upgrade is, volgens mij is het gewoon een downgrade vanaf 0891 maar who cares :+ Merk verder geen veranderingen ook met 0876 t.o.v. 0891 behalve dat alle hotspots nu werken.

[Voor 42% gewijzigd door ik222 op 12-02-2020 20:17]

• ReneLou
Dennisdn schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 18:21:
[...]

Mijn auto is ook helemaal niet geschikt voor Security en Service, welke 1 van de 4 modules is van We Connect. 8)7 Je kan n.l. zien aan het kenteken en VIN Nummer welke diensten er voor de auto beschikbaar zijn en dat is voor mijn 2015 Passat Guide en Inform - voor de rest niets.

• Dennisdn
ik222 schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 19:30:
[...]

Echter de CarNet diensten.....
CarNet en WeConnect zijn exact hetzelfde, is alleen nieuwe naam.....

Hoe denk je dat je de locatie van de auto online kan volgen?
Hoe denk je dat je de auto op afstand kan uitlezen via app en site?

Dat gaat allemaal via de ingebouwde SIM. Net als de eerste registratie van CarNet/WeConnect.
Tarin schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 19:43:
[...]

Of je regelt een Car-Stick LTE
Dat is mijn inziens inderdaad ook de fijnste methode voor de CarNet/WeConnect-diensten in de auto als je eenmaal up-and-running bent.. Ik gebruik deze:
https://www.coolblue.nl/p...-e3372-153-4g-dongle.html

Die ligt onder de kofferbak en na éénmalig installeren heb je er geen omkijken meer naar. In een bepaald optiepakket (Pro+Telefoonvoorbereiding +?) krijg je een SIMslot in het dashboardkastje hiervoor. Maar in de praktijk heb ik die zelden gezien.

[Voor 46% gewijzigd door Dennisdn op 13-02-2020 06:55]

• ik222
  • Niet online
Dennisdn schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 06:33:
[...]

CarNet en WeConnect zijn exact hetzelfde, is alleen nieuwe naam.....

Hoe denk je dat je de locatie van de auto online kan volgen?
Hoe denk je dat je de auto op afstand kan uitlezen via app en site?

Dat gaat allemaal via de ingebouwde SIM. Net als de eerste registratie van CarNet/WeConnect.
WeConnect is de app en hetgeen waar je online kan inloggen, CarNet zijn diensten zoals online verkeer informatie Maar los van de naamgeving, de dingen die jij noemt gaan inderdaad via de ingebouwde SIM, echter die online verkeersinformatie en ook het de eerste keer registeren daarvoor kan echt alleen als je de auto zelf internet geeft via een hotspot of carstick, Daar heeft de interne SIM helemaal niets mee te maken.

• Tomba

Tomba

[...]

[...]
Wat is de ‘CarNet-verkeerslaag’ dan?
Sowieso lijkt uitwisseling van bestemmingen niet plaats te vinden, ook niet met WiFi (althans mijn verwachting zou zijn dat ik in WeConnect de bestemming die ik opsla in de auto terug zie zodra hij thuis aan de WiFi hangt)
Denk dat ik er geen tijd meer in ga steken, tov Apple Maps is de navi dusdanig matig dat ik m niet snel ga gebruiken. (Is sowieso een ding met navigatie units in auto’s niet een specifiek Volkswagen issue)
[...]

[...]
De SD’s van de Discover Pro zitten in het handschoenenkastje.
[...]
Er zitten inderdaad 2 lege slots in het handschoenenkastje, dat klopt maar daar zitten geen SD-kaartjes in.
[...]

Maar je zou gewoon eens kunnen beginnen met het teruglezen in dit topic. Dan waren alle vragen al beantwoord. Ook het updaten van navigatie komt hier nog net niet dagelijks voorbij.
Je zou in plaats van zo te reageren ook gewoon een link naar de reactie kunnen toevoegen waar je dan naar verwijst, dat is een stuk vriendelijker en behulpzamer. Nb Ik kan in het topic in ieder geval geen antwoord vinden op mijn vraag ‘als ik de update via WiFi start, kan ik de auto dan gewoon uitzetten’ ;)

• roland kroes
  • Nu online
Toevallig iemand in Limburg, die met een helix audio upgrade rijd?

Ben aan het twijfelen om deze aan te schaffen voor mijn 2019 T-Roc.

Qua prijs valt het reuze mee, zelfs incl. inbouw bij de dealer valt me reuze mee. Jaren lang BMW gereden, vandaar :*)

[Voor 4% gewijzigd door roland kroes op 13-02-2020 11:47]

• GerCor

GerCor

Zonder dalen geen pieken

roland kroes schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 11:46:
Moet je daarvoor in Limburg wonen?

Me.

• roland kroes
  • Nu online
Nou ja, van Zuid-Limburg naar Heereveen op en neer voor ff te luisteren is ook weer zoiets.

• Rainesh
Tomba schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 09:47:
[...]
Je zou in plaats van zo te reageren ook gewoon een link naar de reactie kunnen toevoegen waar je dan naar verwijst, dat is een stuk vriendelijker en behulpzamer. Nb Ik kan in het topic in ieder geval geen antwoord vinden op mijn vraag ‘als ik de update via WiFi start, kan ik de auto dan gewoon uitzetten’ ;)
Of je doet de auto uit en drukt alleen je Discover Pro aan en start dan de update :)

• Tomba

Tomba

Rainesh schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 12:02:
[...]

Of je doet de auto uit en drukt alleen je Discover Pro aan en start dan de update :)
Wow, goede tip! Dat werkt ook als ik daarna de auto lock? Vanavond even testen, dank je voor je hulp @Rainesh

• Scrtz
Tomba schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 12:05:
[...]

Wow, goede tip! Dat werkt ook als ik daarna de auto lock? Vanavond even testen, dank je voor je hulp @Rainesh
Als goed is wel, zo heb ik toen mijn Golf 6 ook geupdate.

Als je vriendin vaker langs je zit met tanken zet ik altijd de radio voor dr aan maar gaat de auto wel op slot als ik naar binnen loop om te betalen. :P

• Vissa66
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 30-03 03:50
roland kroes schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 11:46:

Ben aan het twijfelen om deze aan te schaffen voor mijn 2019 T-Roc.

Qua prijs valt het reuze mee, zelfs incl. inbouw bij de dealer valt me reuze mee. Jaren lang BMW gereden, vandaar :*)
Nu compleet standaard systeem? Dan gewoon doen, is echt een verbetering. :)

• roland kroes
  • Nu online
Ik heb Discover media. Er zitten tweeters in de voorstijlen. Geen Beats in ieder geval.

• RnB
  • Registratie: september 2005
Scrtz schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 12:09:
Als je vriendin vaker langs je zit met tanken zet ik altijd de radio voor dr aan maar gaat de auto wel op slot als ik naar binnen loop om te betalen. :P
Ik doe mijn auto niet meer op slot, want zowel bij mijn vorige Polo als mijn huidige Golf gaat het alarm af als ze niet compleet stil zit. :+

• Rainesh
Tomba schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 12:05:
[...]

Ik zou het zelf met een usb stick of sd kaartje doen, stuk sneller.

• Tomba

Tomba

Rainesh schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 13:31:
[...]

Ik zou het zelf met een usb stick of sd kaartje doen, stuk sneller.
Ik heb ruim 10 pagina’s door gespit maar volgens mij heb ik t gevonden; hier heb jij een link naar de update voor de Discovery Pro gezet en die moet dan op een USB stick (Ik heb geen SD kaart) gezet worden conform de instructie van @GerCor klopt dat?

Pagina: 1 ... 18 ... 24 Laatste

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True