Hét grote Volkswagen Topic - Deel 5 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 139 140 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WirelessErik
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 07-09 21:21
Dat is dus verstandig om wel te doen, aan de andere kant. Er hoeven geen stekker van de airbag los, wil alleen die module in het stuur vervangen en daar moet je bij kunnen door de airbag los te halen, maar niet perse los te koppelen volgens mij.
Maar verstandiger dus om wel te doen. Kan ik bij mijn GTE gewoon de 12V accu loskoppelen zonder problemen achteraf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 18:37
na het terug aankoppelen kan het zijn dat je foutcodes hebt, die moeten verdwijnen na een stukje te rijden

| VW Golf MK7 GTI Performance 2015 2.0 TSI 340pk | Samsung Galaxy S23 | PC | PS5: Gi0vanni2903 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WirelessErik
Helder, ik begrijp dus wel dat er nog geen ervaring is met het vervangen van deze module?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WirelessErik
Mijn obdeleven geeft na een scan vanmorgen geen enkele foutmelding meer. Bijzonder. Van de week een kleine update gehad, zou dat ermee te maken kunnen hebben? Kreeg altijd wel iets van storingen in de app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
ligt eraan wat voor storingen het zijn. ik had voorheen altijd die van mn tankklep omdat het motortje kapot was en regelmatig een van de turbo omdat mn auto gechipt isen soms net even iets teveel boost vraagt maar niet kan leveren. hij laat die storingen echt niet voor niks zien

| VW Golf MK7 GTI Performance 2015 2.0 TSI 340pk | Samsung Galaxy S23 | PC | PS5: Gi0vanni2903 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WirelessErik
Begrijp ik, maar zolang ik de auto heb, sinds eind vorig jaar kwamen er altijd meldingen naar voren in obdeleven en kon ze ook niet allemaal wissen. Dus vond ik het bijzonder, dat er vanmorgen gewoon helemaal niets meer werd aangegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
WirelessErik schreef op maandag 4 augustus 2025 @ 17:24:
Begrijp ik, maar zolang ik de auto heb, sinds eind vorig jaar kwamen er altijd meldingen naar voren in obdeleven en kon ze ook niet allemaal wissen. Dus vond ik het bijzonder, dat er vanmorgen gewoon helemaal niets meer werd aangegeven.
Kan ook nog een 'bug' in de OBD11 software (en dus niet het OBDII protocol ansich) geweest zijn. In het geval van 'onuitwisbare' spookmeldingen probeer ik meestal als éérste nog even een 'second-opinion' te krijgen middels een andere tool (VCDS i.e.). Heb het al vaker gezien dat er daar dan géén storingen (meer?) te vinden zijn.

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WirelessErik
Kan zeker ook een mogelijkheid zijn ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N!els
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 12:49
Rainesh schreef op woensdag 23 juli 2025 @ 18:32:
Updaten naar 883 en dan de OTA update daarna installeren en dan moet het opgelost zijn.
Dank voor je reactie, door de vakantie had ik even geen tijd om te reageren.

Eerder heb ik van Antera de 0883 update ontvangen en geïnstalleerd. Direct daarna volgde via OTA de OUG8 update, die ik ook heb geïnstalleerd.

Het systeem is inmiddels merkbaar sneller geworden en er zijn een aantal apps bijgekomen. Helaas is het oorspronkelijke probleem echter nog niet opgelost. Er is nu wel een andere foutmelding:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5TlHtTO7ZgHtijrLRnsfZzcSAww=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IgzjBqD5J5neJha6L8XwaNn6.jpg?f=fotoalbum_large

Zal het systeem nog eens naar resetten naar fabrieksinstellingen, anders zal het een tripje naar de dealer worden vrees ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09-09 11:55
N!els schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 10:20:
[...]

Dank voor je reactie, door de vakantie had ik even geen tijd om te reageren.

Eerder heb ik van Antera de 0883 update ontvangen en geïnstalleerd. Direct daarna volgde via OTA de OUG8 update, die ik ook heb geïnstalleerd.

Het systeem is inmiddels merkbaar sneller geworden en er zijn een aantal apps bijgekomen. Helaas is het oorspronkelijke probleem echter nog niet opgelost. Er is nu wel een andere foutmelding:

[Afbeelding]

Zal het systeem nog eens naar resetten naar fabrieksinstellingen, anders zal het een tripje naar de dealer worden vrees ik.
Trek je zekering eruit van je Sos module voor 30min

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N!els
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 12:49
Rainesh schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 10:21:
[...]

Trek je zekering eruit van je Sos module voor 30min
Bedankt voor de suggestie, de module wordt niet expliciet benoemd in de handleiding/zekering overzicht:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_u2bZs2_20E0OwKqw2-zbqOvs0M=/x800/filters:strip_exif()/f/image/RjjujtC0ktqz2yNHnuu6KOHz.png?f=fotoalbum_large

Kun jij aangeven welk nummer het is?

Op internet las ik dat het F17 of F19 zou kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
  • Laatst online: 09-09 11:55
N!els schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 11:24:
[...]

Bedankt voor de suggestie, de module wordt niet expliciet benoemd in de handleiding/zekering overzicht:

[Afbeelding]

Kun jij aangeven welk nummer het is?

Op internet las ik dat het F17 of F19 zou kunnen zijn.
Noodoproep heet het of emergency call. Staat expliciet erbij, is namelijk verplicht voor alle modules. Soms is het ook gekoppeld met je digitale tellerbak (zitten op zelfde zekering)

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lynx
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:33
Ik was het linker voorscherm van onze 2015 polo aan het vervangen en heb met een instructie filmpje alles voor elkaar gekregen. Op enig moment. Vond ik alleen onder de as, op de grond, een stuk demping materiaal en ik kan met geen mogelijkheid vinden waar het weg komt. Iemand hier een idee? Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/R3h1i8LIyTDf30pzPY1xTGNclfE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VtjE8kmoEDStQSbjQ5dpYyFp.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• procaliber
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 15:45
Lynx schreef op woensdag 13 augustus 2025 @ 09:55:
Ik was het linker voorscherm van onze 2015 polo aan het vervangen en heb met een instructie filmpje alles voor elkaar gekregen. Op enig moment. Vond ik alleen onder de as, op de grond, een stuk demping materiaal en ik kan met geen mogelijkheid vinden waar het weg komt. Iemand hier een idee? [Afbeelding]
Bij nummer 18

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zI6dP-_eA4hpx5NsF3S-E_TheKQ=/x800/filters:strip_exif()/f/image/ej3fU6wgSHDqiXRbdONgtPGw.png?f=fotoalbum_large

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:39

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Tijdens onze terugreis uit Frankrijk is de jongste over zijn nek gegaan. Gelukkig meeste spul over kleding en kinderstoel, dus wasbaar. Maar ik ruik die lucht nog steeds. Kan dat het interieurfilter in gegaan zijn, en heeft het zin om dat te vervangen? Climate Control stond aan, heb air filter ook aan gezet en soms circulatie modus.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Lynx
In mijn herinnering duurt dat gewoon een tijd. En meerdere keren poetsen. Een van de meest penetrante geuren. Ik ben uiteindelijk wegens gebrek aan geduld naar een professional gegaan. Dat hielp …

Vervolgvraag van mijn post deze week. (@procaliber misachien?) Ik heb een plastic spiegel sier stuk moeten verwijderen om bij de laatste bout te komen maar krijg het niet meer terug geplaatst omdat er pluggen gebruikt worden voor eenmalig gebruik. Iemand een idee waar ik ze kan vinden? Het gaat om die wit/doorzichtige druk pluggen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9WsVMLALkNCbMZmWXabQotfbNro=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/k4iHgbKyuRHLL4jltZhcLkn7.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 6% gewijzigd door Lynx op 14-08-2025 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• procaliber
@Lynx kan je de pluggen er niet uit halen in de deur drukken en dan de kap erin drukken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
  • Laatst online: 16:07

Toppe

Oké ✅

The Eagle schreef op donderdag 14 augustus 2025 @ 01:25:
Tijdens onze terugreis uit Frankrijk is de jongste over zijn nek gegaan. Gelukkig meeste spul over kleding en kinderstoel, dus wasbaar. Maar ik ruik die lucht nog steeds. Kan dat het interieurfilter in gegaan zijn, en heeft het zin om dat te vervangen? Climate Control stond aan, heb air filter ook aan gezet en soms circulatie modus.
De Bissel er op :9

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lynx
procaliber schreef op vrijdag 15 augustus 2025 @ 08:08:
@Lynx kan je de pluggen er niet uit halen in de deur drukken en dan de kap erin drukken?
Dat heb ik geprobeerd maar ik kan ze er niet in 1 stuk afhalen. 1 is inmiddels ook al wat gescheurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Al niet meer nodig. Alles van het kinderstoeltje kon er af en is wasbaar :)
En de bissel op mijn leren / alcantara bekleding zetten lijkt me geen geslaagd plan :P

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• procaliber
Lynx schreef op vrijdag 15 augustus 2025 @ 23:22:
[...]

Dat heb ik geprobeerd maar ik kan ze er niet in 1 stuk afhalen. 1 is inmiddels ook al wat gescheurd.
Artikelnummer 5Z0 853 695 heb je dan nodig

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Vanitas1996
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 13:49
Hallo allemaal, Afgelopen zaterdag hebben mijn vrouw en ik een Volkswagen Golf Variant R-Line uit 2018 gekocht. Het is een 1.0 TSI met 110pk, wat rijdt de auto verrukkelijk! Het is voor ons een hele upgrade, we ruilen er namelijk een Renault Clio Estate 0.9TCE uit 2014 op in. Aankomende zaterdag mogen wij hem ophalen (dan volgen er natuurlijk ook wat foto's!).

Direct al een vraagje! Zijn er mensen die een 1.0 TSI hebben en wel eens een caravan hebben getrokken? Volgens de opgave zou dit tot 1300kg zijn, maar twijfel of ik een trekhaak eronder moet zetten of niet. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Technofreakz
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 18:31
Vanitas1996 schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 13:29:
Hallo allemaal, Afgelopen zaterdag hebben mijn vrouw en ik een Volkswagen Golf Variant R-Line uit 2018 gekocht. Het is een 1.0 TSI met 110pk, wat rijdt de auto verrukkelijk! Het is voor ons een hele upgrade, we ruilen er namelijk een Renault Clio Estate 0.9TCE uit 2014 op in. Aankomende zaterdag mogen wij hem ophalen (dan volgen er natuurlijk ook wat foto's!).

Direct al een vraagje! Zijn er mensen die een 1.0 TSI hebben en wel eens een caravan hebben getrokken? Volgens de opgave zou dit tot 1300kg zijn, maar twijfel of ik een trekhaak eronder moet zetten of niet. :)
Gefeliciteerd met de aankoop.

Ik zou hem voor het comfort laten chippen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
@Vanitas1996 Gefeliciteerd met je 'nieuwe auto' alvast d:)b

Wat betreft die trekhaak en een moderne caravan: Zolang je er maar binnen de NL landgrenzen mee blijft sturen is zo'n combi nog wel te hebben, ga je er ook mee de heuvels en/of bergen mee willen bedwingen dan heb je liever iets meer 'Paardjes' en Newton/Meters ter beschikking.... En daarbij dus indirect eigenlijk ook méér dan 3-cilinders met de totale inhoud van amper één melkpak.

Een trekhaak voor de fietsendrager kan natuurlijk al-tijd, hé >:)

[ Voor 8% gewijzigd door Will_M op 19-08-2025 15:53 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

@Vanitas1996 Leuke bak, ga je veel plezier van hebben, Schakelbak of automaat? :)
Een beetje caravan weegt inclusief belading al snel 1500 kilo, dat wordt dus een kleine caravan dan ;)
Verder idd met mijn voorganger. Die 1.0 mag weliswaar 110 pk hebben, maar is een driepitter en moet dus meer toeren maken (en meer verbruik / slijtage) als ie veel moet trekken. Kan en mag uiteraard wel, of het een goed idee is vraag ik me af. Dan liever een viercylinder en iig meer PK / Nm's.

Fwiw: Onze Ibiza heeft de zelfde motor, maar is gechipt naar ca 130pk en meer Nm's. Hoewel ie prima een sleurhut zou kunnen trekken is het, los van het feit dat het een kleine auto is, nog steeds geen goed idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanitas1996
Bedankt allemaal en ook bedankt voor de tips!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09:19
Ach ik heb vaker zo'n 1.0 3 cilinder gereden en het is toch echt wel een gretig motortje al is het maar een klein blok met 110pk. Veel levendiger iig dan de 1.2 TSI 4 cilinder VAG (wat zeg maar de voorganger was). Voor het NL verkeer iig meer dan prima. Gefeliciteerd met de aanschaf @Vanitas1996 !

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Scrtz schreef op woensdag 20 augustus 2025 @ 08:59:
Ach ik heb vaker zo'n 1.0 3 cilinder gereden en het is toch echt wel een gretig motortje al is het maar een klein blok met 110pk. Veel levendiger iig dan de 1.2 TSI 4 cilinder VAG (wat zeg maar de voorganger was). Voor het NL verkeer iig meer dan prima. Gefeliciteerd met de aanschaf @Vanitas1996 !
Zeker, prima motor, niks mis mee. Maar meer als zuinige motorisering bedoeld dan als caravanbeul :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wsiev
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08:51
ik zie hier ea aan updates voorbijkomen voor de navi units
kan iemand mij aan een update helpen voor mijn tiguan ?
Hardware H22
Software 0306

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• moosdekat
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 15:15
https://www.autoweek.nl/a...i-kan-dik-270-pk-leveren/

Het blokje kan wel redelijk wat hebben, dus af en toe caravan beulen kan geen probleem zijn :-)

• JJ Le Funk
  • Niet online

JJ Le Funk

:twk

wsiev schreef op woensdag 20 augustus 2025 @ 16:30:
ik zie hier ea aan updates voorbijkomen voor de navi units
kan iemand mij aan een update helpen voor mijn tiguan ?
Hardware H22
Software 0306
volgens mij kan dit ook OTT [over the air] geleverd worden. als je nog een trial periode beschikbaar hebt voor o.a. de navigatie, dan is dat waarschijnlijk lang genoeg voor het navi-systeem om zichzelf bij te werken.

d:)b

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PKHS
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 15:17
The Eagle schreef op woensdag 20 augustus 2025 @ 16:14:
[...]

Zeker, prima motor, niks mis mee. Maar meer als zuinige motorisering bedoeld dan als caravanbeul :P
Gisteren op weg naar Den Haag in de Golf 8 1.0 van de vrouw.
Zuinigheidsrecord gebroken. :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/s7_qkAv3DxKykzlQgcoOC8nfDuw=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rUh9Sr8fZvDDRn8uj0eqXkDE.jpg?f=fotoalbum_medium

[ Voor 5% gewijzigd door PKHS op 21-08-2025 15:55 ]

• Vanitas1996
moosdekat schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 10:51:
https://www.autoweek.nl/a...i-kan-dik-270-pk-leveren/

Het blokje kan wel redelijk wat hebben, dus af en toe caravan beulen kan geen probleem zijn :-)
Leuk tunen! :P Is het precies dezelfde motor als dat in de variant ligt met enkel een andere mapping? Of is dit dezelfde motor waar wel heel veel aan gesleuteld is links en rechts? Ik zou het erg knap vinden als ze dit bereiken met enkel een mapping.

Maar ik denk inderdaad dat Nederland prima kan met het 1.0 tsi blok met mijn caravan. Denk dat de wat hogere heuvelgebieden en de bergen wat lastiger gaan zijn, maar dat kan ook met de XC60 van het werk! })

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Nu online
Vanitas1996 schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 16:02:
[...]

Leuk tunen! :P Is het precies dezelfde motor als dat in de variant ligt met enkel een andere mapping? Of is dit dezelfde motor waar wel heel veel aan gesleuteld is links en rechts? Ik zou het erg knap vinden als ze dit bereiken met enkel een mapping.

Maar ik denk inderdaad dat Nederland prima kan met het 1.0 tsi blok met mijn caravan. Denk dat de wat hogere heuvelgebieden en de bergen wat lastiger gaan zijn, maar dat kan ook met de XC60 van het werk! })
Met de 1.0TSI zal je ook niet snel tegen grote problemen aanlopen hoor, je moet alleen soms wat meer geduld hebben en wat meer geluid voor lief nemen.

vroegâh had menig combinatie een ongeblazen 1.6/1.8/2.0 met significant minder koppel bij een hoger toerental :P

Jaartje of tien/vijftien geleden gingen mijn ouders van een ongeblazen 1.6 naar een 1.4TSI 122, wat een wereld van verschil was dat met de caravan...die 1.6 was echt niet vooruit te fikken als je niet doortrok

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dorest0rm
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 09-09 12:09
Vanitas1996 schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 13:29:

Ja hoi!
Ik ben net een paar dagen terug vanuit Noord Spanje met mijn T-Roc uit 2024 en een 1.0 blok (110pk)
We zijn weggeweest met een Weinsberg CaraCito 450FU die denk ik zo rond de 1100 woog met de spullen erin. Daarnaast was de auto ook wel goed gevuld.

We zijn via de A71/A75 naar Spanje gereden je rijdt dan dus wel een aantal goeie bergen op en dit ging best soepel. Uiteraard brulde de motor wel een paar keer bij het klimmen maar het ging wel allemaal.

Moet wel zeggen dat het mijn allereerste caravan is dus ik het niet kan vergelijken, maar ik had nergens last van.
Kijk ook even op https://caravantrekker.nl/ daar staat heel veel informatie over verschillende combinaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanitas1996
Dorest0rm schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 11:30:
[...]

Ja hoi!
Ik ben net een paar dagen terug vanuit Noord Spanje met mijn T-Roc uit 2024 en een 1.0 blok (110pk)
We zijn weggeweest met een Weinsberg CaraCito 450FU die denk ik zo rond de 1100 woog met de spullen erin. Daarnaast was de auto ook wel goed gevuld.

We zijn via de A71/A75 naar Spanje gereden je rijdt dan dus wel een aantal goeie bergen op en dit ging best soepel. Uiteraard brulde de motor wel een paar keer bij het klimmen maar het ging wel allemaal.

Moet wel zeggen dat het mijn allereerste caravan is dus ik het niet kan vergelijken, maar ik had nergens last van.
Kijk ook even op https://caravantrekker.nl/ daar staat heel veel informatie over verschillende combinaties.
Kijk! Een mooi voorbeeld uit eerste hand! Je hebt het dus als comfortabel ervaren? Dat de motor brult lijkt me dan wel logisch natuurlijk! Vlakke wegen ben ik met onze auto niet bang voor, enkel de heuvels/bergen waar ik wat huiverig voor was... :) wilde hij naast het brullen wel een beetje doorpakken, of bleef er niet veel over?

[ Voor 3% gewijzigd door Vanitas1996 op 22-08-2025 14:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dorest0rm
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 09-09 12:09
Vanitas1996 schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 14:09:
[...]

Kijk! Een mooi voorbeeld uit eerste hand! Je hebt het dus als comfortabel ervaren? Dat de motor brult lijkt me dan wel logisch natuurlijk! Vlakke wegen ben ik met onze auto niet bang voor, enkel de heuvels/bergen waar ik wat huiverig voor was... :) wilde hij naast het brullen wel een beetje doorpakken, of bleef er niet veel over?
Er was best wat ruimte over, paar keer ook gewoon vrachtwagens in kunnen halen op de wat steverige heuvels.

Het was zeker comfortabel en ik heb nergens echt het idee gehad dat het te langzaam of te zwaar ging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ID-College
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09-09 21:44
Ik was benieuwd naar ervaringen. Ik rij een VW Passat B8 station, 2018. De 1.4 met 150PK en dsg bak.

Volgens mijn garage zijn deze motoren gevoelig en is elke 2 jaar olie verversen en motor spoelen echt nodig. Ik rijd 10, max 15k per jaar.. tegenwoordig zelfs nog minder omdat ik fiets naar mijn werk.

Elke +/-10k wordt de olie ververst, met periodes van 1,5 jaar ertussen. Klopt dat een beetje of overdrijven ze hier? Ik krijg t gevoel dat ze de boel aan t bedonderen zijn, want kom altijd met beste rekeningen thuis 🫢

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

@Vanitas1996 @Dorest0rm hebben jullie handbakkken of automaten? De DQ200 DSG krijgt namelijk nogal wat krachten te verduren als ie een sleurhut moet trekken en dat vinden ze niet allemaal even leuk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

ID-College schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 17:23:
Ik was benieuwd naar ervaringen. Ik rij een VW Passat B8 station, 2018. De 1.4 met 150PK en dsg bak.

Volgens mijn garage zijn deze motoren gevoelig en is elke 2 jaar olie verversen en motor spoelen echt nodig. Ik rijd 10, max 15k per jaar.. tegenwoordig zelfs nog minder omdat ik fiets naar mijn werk.

Elke +/-10k wordt de olie ververst, met periodes van 1,5 jaar ertussen. Klopt dat een beetje of overdrijven ze hier? Ik krijg t gevoel dat ze de boel aan t bedonderen zijn, want kom altijd met beste rekeningen thuis 🫢
Ik weet niet of dat een universele garage of een dealer is. Duur zijn ze beiden, maar iirc is de onderhoudsinterval voor de olie gewoon 20k of x dagen, whatever comes first. Auto houdt het zelf bij, zie je menu van de boordcomputer.
Motor spoelen lijkt me wat overbodig, maar dan zou je even moeten kijken wat er in een standaard beurt van VAG zit.
Then again, als motor spoelen niet al te veel kost kan het ook zeker geen kwaad :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanitas1996
The Eagle schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 21:48:
@Vanitas1996 @Dorest0rm hebben jullie handbakkken of automaten? De DQ200 DSG krijgt namelijk nogal wat krachten te verduren als ie een sleurhut moet trekken en dat vinden ze niet allemaal even leuk ;)
Ik roer lekker in de soepkom met mijn handbak straks. Morgen trouwens ophalen! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperVeloce
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 17:14
Vanitas1996 schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 22:52:
[...]

Ik roer lekker in de soepkom met mijn handbak straks. Morgen trouwens ophalen! :)
Nice nice, foto morgen ;)

Intel i5 13600K | ASUS ROG RTX 4080 | ASUS ROG Z790-E | Corsair DDR5 32GB 6000Mhz | WD SN850X 1TB | ASUS ROG Helios | 27" 4K 60Hz | 27" ROG QD-OLED 360Hz | ASUS ROG Scope Deluxe | ASUS ROG Delta S | ASUS ROG Chakram X | 16ProMax | WatchUltra 2 zw

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• A. Ben
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 18:38
The Eagle schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 21:52:
[...]

Ik weet niet of dat een universele garage of een dealer is. Duur zijn ze beiden, maar iirc is de onderhoudsinterval voor de olie gewoon 20k of x dagen, whatever comes first. Auto houdt het zelf bij, zie je menu van de boordcomputer.
Motor spoelen lijkt me wat overbodig, maar dan zou je even moeten kijken wat er in een standaard beurt van VAG zit.
Then again, als motor spoelen niet al te veel kost kan het ook zeker geen kwaad :)
Mwah voor 20k intervallen zou ik geen enkele auto aanraden. VW en BMW en waarschijnlijk meerdere andere fabrikanten staan bekend om hun grote onderhoudsintervallen, maar wat is nou de moeite om de auto gewoon om de 10k een beurt te geven? Tuurlijk, het is ‘maar’ een 1.4 bak en geen Clubsport of een R waar het meer noodzakelijk is, maar toch zou ik maximaal om de 10k mijn olie verversen. Op lange termijn echt veel beter voor je auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:47
A. Ben schreef op zaterdag 23 augustus 2025 @ 00:12:
[...]

Mwah voor 20k intervallen zou ik geen enkele auto aanraden. VW en BMW en waarschijnlijk meerdere andere fabrikanten staan bekend om hun grote onderhoudsintervallen, maar wat is nou de moeite om de auto gewoon om de 10k een beurt te geven? Tuurlijk, het is ‘maar’ een 1.4 bak en geen Clubsport of een R waar het meer noodzakelijk is, maar toch zou ik maximaal om de 10k mijn olie verversen. Op lange termijn echt veel beter voor je auto.
Dan zou ik dus 6x per jaar bij de dealer staan, dat lijkt mij wat overdreven. Zeker met huidige longlife oliën/smeermiddelen is het volgens mij zelfs pas elke 30k km’s. Tenzij je een hoog performant uniek blok hebt maar dat is ook een gti niet tegenwoordig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Distortion
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:42

Distortion

Bottle to Throttle

Hallo allemaal. Wij zijn ben trotse bezitters geworden van een 2015 Sportsvan DSG7 150 pk.helaas is CarPlay, spraak en performance monitor niet geactiveerd. Is er hier iemand uit het noorden die mij kan helpen dit te activeren?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2ae5dycwHOHhc3E7B062-QSzXfE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/g2Ns4iKUTNhisYC11e9ueRUx.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hz9qh0SxNDOL7z9Qh_3tSLguhrg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZTy0FRxPKsbcszjltzo6954j.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_w-a0O1C5zoFJMabY912977oaqU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4rkOPO8Wfwh4pJhH28ah2wu0.jpg?f=fotoalbum_large

The only mystery in life is why the kamikaze pilots wore helmets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• procaliber
ID-College schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 17:23:

Lijkt me in eerste instantie niet verkeerd, bij veel korte ritten heb je kans op sludge vorming waardoor je juist sneller je olie wilt vervangen.
Wat zijn de rekeningen dan? Welke extra dingen staan erop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ID-College
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09-09 21:44
The Eagle schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 21:52:
[...]

Vakgarage is het. Ik rijd niet meer zoveel, dus het voelt beetje als geldklopperij. Die inspectieservice is idd jaarlijks, en valt samen met de APK. Ze doen nu eigenlijk standaard elke keer kleine beurt (dus alle filters en olie vervangen + APK). Spoeling was rond de 80, maar dat betekent dus idd dat je jaarlijks rond de 500 a 600 kwijt bent. Prima, maar mijn seat (die daar niet gaat, simpele 1.2) kost geen drol
procaliber schreef op zaterdag 23 augustus 2025 @ 07:22:
[...]

Lijkt me in eerste instantie niet verkeerd, bij veel korte ritten heb je kans op sludge vorming waardoor je juist sneller je olie wilt vervangen.
Wat zijn de rekeningen dan? Welke extra dingen staan erop?
Niets bijzonders verder.. rond de 500 meestal. Alle filters + olie. Kan er mee leven hoor maar vroeg mij af of het echt nodig was jaarlijks te boel te verversen, zeker als je niet veel meer rijdt. Staat nu vooral stil dus ga de 10k wss niet halen volgend jaar. Zou verwachten dat je met minder KM minder kosten hebt, maar ze lijken tegenwoordig standaard kleine beurt te doen, + spoeling om het jaar.. heeft nu 85k gelopen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Bel de dealer eens, vraag wat een kleine cq grote beurt kost. Denk dat je Vakgarage stiekem duurder is dan de dealer als ik dat zo hoor. En eigenwijzer over wat er in een beurt hoort en wat niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
  • Nu online
Ik rijd ook relatief weinig (pak hem beet 10dkm per jaar) en de VAG specialist waar ik ga adviseerd ook om ieder jaar de olie te doen voor behoud van de techniek... Is een 2018 GTI bij mij...

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Vanitas1996
Zoals beloofd zou ik nog even een foto delen, maar heb helaas nog geen hele goede foto! In ieder geval vandaag de auto opgehaald en hij rijdt als een droom! :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/l2DhIut2JTp04PzkaBHAuYwXeiU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nVip5vxDosaXbY6H69BfklbS.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Laatst online: 17:29
The Eagle schreef op zaterdag 23 augustus 2025 @ 13:16:
Bel de dealer eens, vraag wat een kleine cq grote beurt kost. Denk dat je Vakgarage stiekem duurder is dan de dealer als ik dat zo hoor. En eigenwijzer over wat er in een beurt hoort en wat niet ;)
Wat ik van familie hoor kost een onderhoudsbeurt bij de VW dealer zo €800 zonder gekke dingen. Dus ik vrees dat je bij de dealer niet goedkoper uit gaat zijn. Ben wel benieuwd als dat anders is.

Ik had bij een specialist onlangs inspectieservice (filters, olie bijvullen etc) met complete airco-service en was €387 kwijt.

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ÜberWicked
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18:12
Iemand een idee waar je relatief goedkoop een reservesleutel kunt laten maken?
Betreft een sleutel voor een Polo van 2018. Bij de dealer koste het 250 eu.. en online zie ik alleen opties voor polo’s tot en met 2017.
Het hoeft voor mij geen echte klapsleutel met knopjes te zijn maar kan een reserve nood sleutel zijn zonder opties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Een nieuwe sleutel moet ook ingeleerd en gekoppeld worden. Alleen aan een (klap) sleutel met baard heb je niks. Dealer vraagt idd dat geld, dan heb je een nieuwe.

• Lynx
@procaliber je hebt me zo feilloos geholpen dat ik nog een poging waag.

Er is tot twee keer toe al een plastic sierlijst van onze polo afgetrokken terwijl deze geparkeerd staat. Het gaat om een soort spoiler die links en rechts op de voorruit geplakt zitten over de naad. De linker is wederom verdwenen. Ik zal evt nog een foto toevoegen maar mogelijk is het zo al aan te geven om welk onderdeel het gaat?

Ik heb al gezocht onder allerlei titels maar kan het niet vinden. “Spoiler voorruit polo”, “afdichting voor ruit”, etc.

Ik denk dat het 6R0854327A 5AP is maar kan deze niet bij een verkoper vinden.

[ Voor 6% gewijzigd door Lynx op 29-08-2025 08:19 ]

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Wom
  • Laatst online: 00:06

Wom

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lGANvePoRgkU-C5OeLPIEfdlujU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/9ZUgrAIBeTXG7wZmdy5mjPF2.png?f=fotoalbum_large

De Arteon is bij de garage voor een beurt. Vier nieuwe banden (voorbanden waren op en achter niet goed uitgelijnd en scheef afgesleten). Eigenlijk leg ik altijd Pirelli P Zero's, bij mijn vorige auto's ook gedaan, maar nu Vredestein Ultrac Pro eronder laten leggen. Scheelde toch wel wat in prijs.

Verder nog zeer tevreden van de Arteon. Probleemloze auto. Blijf het een mooi model vinden en de hybride aandrijflijn is zuinig zat. Stiekem wel eens zitten kijken naar chippen, maar iets weerhoudt mij dan toch. Zal het de leeftijd zijn? :P

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PKHS
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 15:17
Met verse APK, dacht ik al. -)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AE69
  • Laatst online: 18:41
Wom schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 10:37:
[Afbeelding]

De Arteon is bij de garage voor een beurt. Vier nieuwe banden (voorbanden waren op en achter niet goed uitgelijnd en scheef afgesleten). Eigenlijk leg ik altijd Pirelli P Zero's, bij mijn vorige auto's ook gedaan, maar nu Vredestein Ultrac Pro eronder laten leggen. Scheelde toch wel wat in prijs.
Er zijn door meerdere Arteon rijders posts van problemen (bobels, scheuren) met de Pirellis. Niet getreurd 8) Ik heb Michelins er onder als zomer set (zal nu rond de 40000km oud zijn).
Verder nog zeer tevreden van de Arteon. Probleemloze auto. Blijf het een mooi model vinden en de hybride aandrijflijn is zuinig zat. Stiekem wel eens zitten kijken naar chippen, maar iets weerhoudt mij dan toch. Zal het de leeftijd zijn? :P
Het is ook een hele mooi auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSweety66
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 09-09 17:10
AE69 schreef op zaterdag 30 augustus 2025 @ 08:57:
[...]

Er zijn door meerdere Arteon rijders posts van problemen (bobels, scheuren) met de Pirellis. Niet getreurd 8) Ik heb Michelins er onder als zomer set (zal nu rond de 40000km oud zijn).

[...]

Het is ook een hele mooi auto.
Laat ik er dan ook eentje aan toevoegen: mijn Arteon staat ook op 20” Pirelli Zeros. Achterzijde is ook aan het cuppen hetgeen het comfort niet echt verbeterd (set zal nu zo’n 32.000km oud zijn).

Daarnaast krijg ik regelmatig een waarschuwing over de bandenspanning veela veroorzaakt door temperatuur (koude banden, buiten temp). Staat de spanning overdag op 2.6bar, dan heb ik na een koude nacht al gauw 2.4 over. Ik rij nu standaard met 2.7bar.

Verder fantastische auto (2.0 TSI) en nog stiller geworden na de audio upgrade. Ik betrap me erop dat ik steeds vaker die familiebezoekjes op 180km afstand maak. Blijft genieten 8) Ik hoor graag jullie ervaring over de Michelin of Vredenstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
Hangt beetje van de maat velg af wat de prijzen zijn. Maar voor mijn gti zijn michelin ps4s in 19" echt veel te duur waardoor ik continental sc7 ben gaan rijden, rijdt ook heerlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSweety66
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 09-09 17:10
@Wom valt me op dat jouw Arteon een black-out kuurtje heeft gehad. Alle chroomlijsten zijn zwart, en ook dak en grill zijn in zwart uitgevoerd. Heb je deze laten wrappen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
  • Laatst online: 00:06

Wom

MrSweety66 schreef op zaterdag 30 augustus 2025 @ 23:43:
@Wom valt me op dat jouw Arteon een black-out kuurtje heeft gehad. Alle chroomlijsten zijn zwart, en ook dak en grill zijn in zwart uitgevoerd. Heb je deze laten wrappen?
Black Optic pakket, dat was mijn zoekterm toentertijd. Is vanuit de fabriek is mij verteld. Mijne komt wel uit Duitsland, misschien dat het enkel daar optie was?

[ Voor 5% gewijzigd door Wom op 31-08-2025 00:47 ]

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperVeloce
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 17:14
giovanni2903 schreef op zaterdag 30 augustus 2025 @ 20:47:
Hangt beetje van de maat velg af wat de prijzen zijn. Maar voor mijn gti zijn michelin ps4s in 19" echt veel te duur waardoor ik continental sc7 ben gaan rijden, rijdt ook heerlijk
Die bandjes heb ik ook, zijn top

Intel i5 13600K | ASUS ROG RTX 4080 | ASUS ROG Z790-E | Corsair DDR5 32GB 6000Mhz | WD SN850X 1TB | ASUS ROG Helios | 27" 4K 60Hz | 27" ROG QD-OLED 360Hz | ASUS ROG Scope Deluxe | ASUS ROG Delta S | ASUS ROG Chakram X | 16ProMax | WatchUltra 2 zw

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sleehond
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-09 21:40
Lees weinig over de Tayron hier!

Woensdag ga ik hem ophalen (1.5 Hybrid met 204 PK, R-Line, Black Pack, Dolphin Grey, Panorama dak, multimedia plus, comfort plus, assistance plus en trekhaak)

Zijn er foto’s gewenst voor mensen die deze auto overwegen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Dat mag altijd :)

[ Voor 3% gewijzigd door The Eagle op 07-09-2025 21:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DropjesLover
  • Registratie: November 2004

DropjesLover

Dit dus ->

Enkele weken geleden heft mijn 2020 Passat GTE een software update gehad en sindsdien crasht de Android Auto Spotify eigenlijk direct bij opstarten. Als in, het plaatje/icoontje wordt zichtbaar, maar geen geluid. Tik je het aan "encountered an unknown problem -> OK" en daarna op het spotify app icoontje tikken en alles werkt weer.
Voornamelijk met mijn telefoon (Fairphone 4) wel met alle (app) updates, met mijn vrouw d'r Samsung niet schijnbaar.

Geen ramp, maar wel irritant -O-

Ook laatst de auto geladen bij een laadpaal. Accu (13kWh) was helemaal leeg, auto weigerde nog elektrisch te rijden.
Opgeladen, ging er maar 9,7kWh in volgens de paal. Wel de accu onderste laadgrens op 10% staan, maar dan nog, ik lijk wat te missen :?

BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

@DropjesLover AA cache van je telefoon even verwijderen, net als die van Spotify. Helpt vaak goed :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• giovanni2903
Afgelopen weekend teruggekomen van 10 dagen spanje, 2e keer met de GTI daarheen geweest zonder problemen. Blijft een mooie wagen, maar gaat binnenkort wel de verkoop in na 3,5 jaar plezier..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/h6YrE0pheuYLj70Jvd9bB92eeQI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zc9xbSBWSVugnygSLWWnavUZ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hlumEVwZCegAGpEmfOjjX33HLxg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JxfTzMthITSiegnJDnzsjaWJ.jpg?f=fotoalbum_large

• Krus
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 18:43
giovanni2903 schreef op woensdag 10 september 2025 @ 01:30:
Afgelopen weekend teruggekomen van 10 dagen spanje, 2e keer met de GTI daarheen geweest zonder problemen. Blijft een mooie wagen, maar gaat binnenkort wel de verkoop in na 3,5 jaar plezier..

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Hoezo in de verkoop en wat komt er voor in de plaats? :9

• giovanni2903
Krus schreef op woensdag 10 september 2025 @ 05:40:
[...]

Hoezo in de verkoop en wat komt er voor in de plaats? :9
Km-stand vooral, auto heeft 165k gelopen en wil m niet oprijden. Komt waarschijnlijk even niks voor terug aangezien ik prive geen auto nodig heb..

• ZesBarkiePK
  • Registratie: Maart 2014
Er staat nu bijna 100.000KM op mijn Golf uit 2019 en ook gezien de leeftijd van de auto is het binnenkort tijd om de distributieriem te laten vervangen. Ik kan misschien eerst nog een inspectie laten doen, maar volgens mij is het gewoon tijd na deze KM stand en gezien het bouwjaar.

Is het handig om dit bij de dealer te laten doen? Er zit een Bosch garage vlakbij mijn huis die eigenlijk de voorkeur heeft, maar bij grote dingen zoals de distributieriem en waterpomp bied de dealer misschien nog meerwaarde in de vorm van garantie?

Wat is jullie ervaring hiermee?

LG OLED G5 65" | Playstation 5 Pro LE | Nintendo Switch OLED | Sonos Arc Ultra Sub 4 | 2x Sonos Five Sub Gen 3 | Philips PureProtect Pro 4200 | VW Golf MK 7.5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nooberke
  • Nu online
ZesBarkiePK schreef op woensdag 10 september 2025 @ 14:30:
Er staat nu bijna 100.000KM op mijn Golf uit 2019 en ook gezien de leeftijd van de auto is het binnenkort tijd om de distributieriem te laten vervangen. Ik kan misschien eerst nog een inspectie laten doen, maar volgens mij is het gewoon tijd na deze KM stand en gezien het bouwjaar.

Is het handig om dit bij de dealer te laten doen? Er zit een Bosch garage vlakbij mijn huis die eigenlijk de voorkeur heeft, maar bij grote dingen zoals de distributieriem en waterpomp bied de dealer misschien nog meerwaarde in de vorm van garantie?

Wat is jullie ervaring hiermee?
Welk blok? eGolf heeft geen distributie (beetje flauw, maar je snapt de strekking)

• ZesBarkiePK
  • Registratie: Maart 2014
nooberke schreef op woensdag 10 september 2025 @ 14:57:
[...]

Welk blok? eGolf heeft geen distributie (beetje flauw, maar je snapt de strekking)
Het is een 1.0 TSI!

LG OLED G5 65" | Playstation 5 Pro LE | Nintendo Switch OLED | Sonos Arc Ultra Sub 4 | 2x Sonos Five Sub Gen 3 | Philips PureProtect Pro 4200 | VW Golf MK 7.5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
Dan had 'ie eigenlijk vorig jaar al voor de tweede keer gecontroleerd moeten worden ;)

Eerste controle bij 60.000 Km. óf 3 jaar. Daarna iedere 60.000 Km óf 2 jaar. Vervangen is overigens zélden noodzakelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• giovanni2903
Mijne is al 10 jaar oud en 165k op de teller, nog steeds niet vervangen 😅

Pagina: 1 ... 139 140 Laatste