Ah jammer, dat is niet echt in de buurt voor mij, omgeving Leidschendam..
Dat wil ik natuurlijk niet maar wil wel bij een officiele dealer terecht kunnen, voor standaard onderhoud is even wachten geen probleem. Ik bedoel regulier onderhoud zie je altijd aankomen toch? Voor nood onderhoud hebben ze altijd plek.GerCor schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 01:47:
@Slasher Het is geen VW dealer maar wel een officiële VW/Seat/Skoda garage. Is een paar jaar achter elkaar uitgeroepen als beste garage van Nederland.
Heb je een Suzuki dan zullen ze je doorverwijzen naar de Suzuki dealer.
Maar goed, als jij andere halve maand wil wachten omdat jouw garage het megadruk heeft dan moet je dat gewoon doen.
Ik kan ook bij een service dealer sneller terecht, maar ga liever naar een hoger aangeschreven garage.
[ Voor 4% gewijzigd door Slasher op 11-06-2025 09:04 ]
Elect a clown, expect a circus.
De discussie was het afleveren van een voorraadauto. Dat moet anderhalve maand duren omdat het zo druk is in de garages. Mijn zwager heeft vorig jaar een Audi gekocht. Reed er een week later in. Kijk, als ze tegen mij zeggen. Nu kopen over anderhalve kunt u hem ophalen dan zou ik zeggen. Hou hem maar. Ik kijk wel ergens anders.Slasher schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 09:04:
[...]
Dat wil ik natuurlijk niet maar wil wel bij een officiele dealer terecht kunnen, voor standaard onderhoud is even wachten geen probleem. Ik bedoel regulier onderhoud zie je altijd aankomen toch? Voor nood onderhoud hebben ze altijd plek.
Ik kan ook bij een service dealer sneller terecht, maar ga liever naar een hoger aangeschreven garage.
Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost
In Ommen en omgeving wonen dan ook een stuk minder volkswagen klanten dan in zeg het westen van het landGerCor schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 09:30:
[...]
De discussie was het afleveren van een voorraadauto. Dat moet anderhalve maand duren omdat het zo druk is in de garages. Mijn zwager heeft vorig jaar een Audi gekocht. Reed er een week later in. Kijk, als ze tegen mij zeggen. Nu kopen over anderhalve kunt u hem ophalen dan zou ik zeggen. Hou hem maar. Ik kijk wel ergens anders.
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Normaal gesproken zou een auto klaar moeten dat er weinig aan hoeft te gebeuren. De vraag is welke extra eisen de klant ook nog gesteld heeft, wil die specifieke soort banden of een (afneembare) trekhaak.GerCor schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 09:30:
[...]
De discussie was het afleveren van een voorraadauto. Dat moet anderhalve maand duren omdat het zo druk is in de garages. Mijn zwager heeft vorig jaar een Audi gekocht. Reed er een week later in. Kijk, als ze tegen mij zeggen. Nu kopen over anderhalve kunt u hem ophalen dan zou ik zeggen. Hou hem maar. Ik kijk wel ergens anders.
Ooh ooh waar we ons toch druk om kunnen maken. Of het nou een week duurt of een maand het feit is dat er een nieuwe auto voor de oprit komt. En door…
Wie kan mij helpen, sinds van de week gaat mijn cabrioletkap niet meer open. Probleem, het rechter achterraam doet het niet. (golf 6) Uitgelezen met obd 11 en krijg op verschillende modules 01334 deur module rechts achter. Klopt er zit daar geen deur, en dat de kap niet opengaat komt omdat het ruitje achter niet zakt.
Ik heb de raam bedienings knoppen in voor portier even gewisseld , zonder resultaat. Tevens een andere motor gemonteerd met exact dezelfde nummers zonder resultaat. spanning gemeten op de stekker, is goed.
Heeft iemand een idee wat het nog kan zijn, ik kom met obd 11 niet verder. Misschien is er in flevoland noord en omstreken iemand met VCDS die mij verder kan helpen
Ik heb de raam bedienings knoppen in voor portier even gewisseld , zonder resultaat. Tevens een andere motor gemonteerd met exact dezelfde nummers zonder resultaat. spanning gemeten op de stekker, is goed.
Heeft iemand een idee wat het nog kan zijn, ik kom met obd 11 niet verder. Misschien is er in flevoland noord en omstreken iemand met VCDS die mij verder kan helpen
Ik ben sedert een jaar eigenaar van een T-Cross Life 2024 (facelift) en heb dezelfde problemen.Siewert schreef op maandag 9 juni 2025 @ 21:43:
Sinds 4 dagen in het bezit van hagel nieuwe T-Cross Life.
En zoek een oplossing voor iets wat ik nog niet heb kunnen vinden.
Ik erger mij dood aan Android Auto.
Ben geen leek op het gebied van Android en heb al van alles geprobeerd.
Maar het probleem is dat AA soms wel soms niet de gesproken route aanwijzingen van Maps afspeelt.
Maakt niet uit of ik draadloos of bedraad mijn Samsung s24+ aansluit.
Iemand hier een oplossing?
Issue is al het nu consequent was dan kun je verder zoeken.
Maar de ene rit speelt die geen aanwijzingen af en de andere rit weer wel.
Zeer regelmatig wordt geen geluid weergegeven bij routegeleiding met gebruikmaking van Google Maps, TomTom Go, Here, TomTom Amigo, Onderweg (ANWB) en Waze.
En in het geval geluid wordt weergegeven varieert de geluidssterkte sterk, van luid naar zacht en weer hard.
Vele uren in het vinden van een oplossing gestoken, doch geen resultaat.
Heb gebruik gemaakt van Samsung A52S, A54 en A55 en met het laatstgenoemde toestel werd het probleem enigszins minder frequent.
Ben voornemens eens een test te doen met iPhone/Carplay.
Raar probleem… Even hard mee denken:Siewert schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 21:16:
[...]
Alle volume instellingen zowel op de telefoon als media console staan aan.
…
De tijd dat ik de winkel was niks veranderd aan de telefoon of auto.
1. Heb je geprobeerd om alleen maar een smartphone draadloos (BT?) te koppelen aan jouw auto? Alle andere kennissen/familieleden/toestellen verwijderen van de opgeslagen apparaten.
2. Treedt het probleem ook op als jouw smartphone bedraad gekoppeld is met jouw auto?
Zo is dat. Ik maak me helemaal niet druk om een ander.A. Ben schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 12:51:
Ooh ooh waar we ons toch druk om kunnen maken. Of het nou een week duurt of een maand het feit is dat er een nieuwe auto voor de oprit komt. En door…
Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost
Mijn vriendin heeft vanmiddag een Polo uit 2015 gekocht. Nu is Android Auto, Mirrorlink en Apple Carplay wel zichtbaar in het scherm, maar de kabel doet alleen opladen en geen andere opties. Ik heb al meerdere kabels getest.
Online lees ik dat dit geactiveerd moet worden. Klopt dit en kan ik controleren of dit is gedaan? En zo ja, toevallig een Tweaker regio Arnhem die dat kan en wil doen
?
Online lees ik dat dit geactiveerd moet worden. Klopt dit en kan ik controleren of dit is gedaan? En zo ja, toevallig een Tweaker regio Arnhem die dat kan en wil doen

Verkoopt gebruikte computers, laptops en meer: https://tweakers.net/aanbod/user/412392/ | https://www.ipsumcomputerservice.com
Ik ben vandaag iets verder gekomen; Met een USB naar USB-C inzetstukje en USB-C naar Lightning kabel heb ik de Iphone werkend gekregen. Bij Android gebeurt er nog steeds niets helaas.
Verkoopt gebruikte computers, laptops en meer: https://tweakers.net/aanbod/user/412392/ | https://www.ipsumcomputerservice.com
Van alles al geprobeerd niks wat helpt.AE69 schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 22:42:
[...]
Raar probleem… Even hard mee denken:
1. Heb je geprobeerd om alleen maar een smartphone draadloos (BT?) te koppelen aan jouw auto? Alle andere kennissen/familieleden/toestellen verwijderen van de opgeslagen apparaten.
2. Treedt het probleem ook op als jouw smartphone bedraad gekoppeld is met jouw auto?
Maar denk een aantal oorzaken gevonden te hebben.
1. Als ik via maps op de telefoon een route instel en heb ik dus wel de beschrijving en kaart in het scherm maar geen geluid.
Wist je via het scherm de route en stel je hem weer in via het scherm heb je wel geluid.
2. Als AA bezig is met connecten met de auto en heb de kabel er ook in raakt AA een beetje in de war en dus geen geluid.
Laat ik AA eerst draadloos connecten en daarna de laad kabel erin heb ik wel geluid.
Enphase IQ8+ PV @ 8,1kWp (Oost/West °51) \-/ Segway E125s \-/ DIY 7.5kWh Thuisbatterij \-/ My piBattery Project @ GitHub
Ah, dan zit ie vermoedelijk in het draadloze deel en welke verbinding je gebruikt, heb je met kabel minder last van.
Al eens overwogen om wireless AA uit te zetten? Kan via developer options en bijladen onderweg doe je meestal toch. Heb je ook nog eens extra schermpje op je tel voor Flitsmeister
Al eens overwogen om wireless AA uit te zetten? Kan via developer options en bijladen onderweg doe je meestal toch. Heb je ook nog eens extra schermpje op je tel voor Flitsmeister
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Voor de geinteresseerden:
Navi 2025/2026 voor MIB2 High (Discover Pro):
https://infotainment-cdn..../HIGH2_P410_EU_202522.zip
Note: sinds 2024/2025 is MIB1 High support gestopt.
Ik kon niet terug vinden dat het hier al gedeeld was, indien wel mijn oprechte excuses
Navi 2025/2026 voor MIB2 High (Discover Pro):
https://infotainment-cdn..../HIGH2_P410_EU_202522.zip
Note: sinds 2024/2025 is MIB1 High support gestopt.
Ik kon niet terug vinden dat het hier al gedeeld was, indien wel mijn oprechte excuses
12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered
Excuses aanvaard. 😉
Sleuteltje 10 en de accu in de kofferbak loshalen, ik heb zelf de r-line variant sinds oktober met een hoop gezeik en meldingen. Als het goed is komt er Q2 (wat al bijna afgelopen is) een update wat een hoop problemen zou moeten verhelpen.glydoscoop schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 13:11:
Sinds een klein jaartje een Tiguan 2024 model (1.5 eTSI Life Edition). Sinds dag 1 software en assistenten problemen. (ook een kleine dingetje met ploppende speakers). Al meermaals teruggeweest maar nu zijn ALLE assistenten al 3 dagen uit en in storing.. Dealer heeft over 2 wekend tijd en zegt gewoon doorrijden.
Zijn er meer mensen met dit probleem op het nieuwe platform? het begon met ingrijpende assistent zonder aanleiding dus het zien van strepen op de weg die er niet zijn en remmen voor zogenaamd stilstaande auto's die er niet zijn (je schrikt je kapot). Kan ik de assistenten computer (o.i.d.) zelf herstarten? het ontbreken van enige vorm van cruise control begint vervelend te worden. Dank!
Ik heb zelf het loshalen van de 12volt accu nog niet nodig gehad, een kennis van mij wel, daar kwam de anwb meneer al aanlopen met sleutel 10 in zijn hand zonder überhaupt naar de auto te hebben gekeken, in zijn geval wilde de auto helemaal niet meer starten, deze klacht ben ik al vaker tegen gekomen.
Topp dank, uiteindelijk bij een rit van 300KM maar gestopt en wat zekeringen geprobeerd. Geen idee welke maar het werkte prima. Ik heb sinds dag 1 problemen. Voor de eerste update grepen dat assistenten constant in (parkeren bij een stoeprandje bijvoorbeeld meteen een whiplash en een hartverzakking veder) de rotonde oprijden achter een voorligger aan.. je durfde niet meer normaal te rijden.nasdude schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 12:58:
[...]
Sleuteltje 10 en de accu in de kofferbak loshalen, ik heb zelf de r-line variant sinds oktober met een hoop gezeik en meldingen. Als het goed is komt er Q2 (wat al bijna afgelopen is) een update wat een hoop problemen zou moeten verhelpen.
Ik heb zelf het loshalen van de 12volt accu nog niet nodig gehad, een kennis van mij wel, daar kwam de anwb meneer al aanlopen met sleutel 10 in zijn hand zonder überhaupt naar de auto te hebben gekeken, in zijn geval wilde de auto helemaal niet meer starten, deze klacht ben ik al vaker tegen gekomen.
Dat is nu iets beter maar nu vallen ze regelmatig weg helaas. Keyless werkt maar 60% van de tijd, multimedia scherm loopt wel eens vast. Automatisch inparkeren werkt nooit, hij gaat eigenlijk altijd de fout in en zegt dan maar dat de bestuurder de parkeer actie moet overnemen.
Lang verhaal kort, ontevreden! Het lijkt alsof dit soort functies gewoon niet uitvoerig getest zijn?
Voor de eerste update? Kan ik ergens vinden of er een update nodig is? Of moet ik daarvoor langs een dealer?glydoscoop schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 07:41:
[...]
Voor de eerste update grepen dat assistenten constant in (parkeren bij een stoeprandje bijvoorbeeld meteen een whiplash en een hartverzakking veder) de rotonde oprijden achter een voorligger aan.. je durfde niet meer normaal te rijden.
Ik heb het helaas nog steeds met mijn Passat B9.... Dus het werkt echt nog steeds niet vlekkeloos. Mijn oude BMW uit 2019 deed dit beter, eigenlijk echt schofterig.
Ze hebben mij verteld dat er een terugroepactie was (software matig). Dit duurt wel een hele dag bij de dealer helaas.. niet zoals vele andere gewoon OTA.. helaas.Pellicaantje schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 10:30:
[...]
Voor de eerste update? Kan ik ergens vinden of er een update nodig is? Of moet ik daarvoor langs een dealer?
Ik heb het helaas nog steeds met mijn Passat B9.... Dus het werkt echt nog steeds niet vlekkeloos. Mijn oude BMW uit 2019 deed dit beter, eigenlijk echt schofterig.
Met een AA-wireless is het inmiddels gelukt om Android Auto werkend te krijgen.Detmer schreef op zaterdag 14 juni 2025 @ 12:06:
Ik ben vandaag iets verder gekomen; Met een USB naar USB-C inzetstukje en USB-C naar Lightning kabel heb ik de Iphone werkend gekregen. Bij Android gebeurt er nog steeds niets helaas.
Even een 'algemene' vraag, wij zijn op zoek naar een Crafter die wij om willen bouwen naar camper, maar wij willen er ook een passagiersairbag in. Soms staat het in de advertentie dat die er in zit, maar dan zien wij het niet terug op de foto's van het dashboard. Waar zou je het allemaal aan kunnen herkennen?
Zou op het dashboard airbag moeten staan
Seat Leon KL 2020. www.vcds-coding.nl
Ik ben in de race om een Golf 8.5 GTE te kopen, de dealer heeft een nieuwe staan maar er zit geen trekhaak onder. Nu zeggen ze wel een trekhaak te kunnen monteren, maar de software is niet beschikbaar. Begrijp het niet helemaal wat ze hiermee bedoelen. A fabriek kun je ze ook met trekhaak krijgen. Klopt dit verhaal? Is het achteraf bijna onmogelijk om er een trekhaak op te zetten?
De bij de trekhaak behorende elektrische aansluitingen moeten achteraf bekend gemaakt worden in de boordcomputer van een auto en dat is voor veel 'dealers' nog steeds een ding wat ze niet kúnnen uitvoeren op de huidige softwareversie van het systeem in nieuwe auto's.Timo002 schreef op donderdag 26 juni 2025 @ 17:21:
Ik ben in de race om een Golf 8.5 GTE te kopen, de dealer heeft een nieuwe staan maar er zit geen trekhaak onder. Nu zeggen ze wel een trekhaak te kunnen monteren, maar de software is niet beschikbaar. Begrijp het niet helemaal wat ze hiermee bedoelen. A fabriek kun je ze ook met trekhaak krijgen. Klopt dit verhaal? Is het achteraf bijna onmogelijk om er een trekhaak op te zetten?
Vroeger was het nog gewoon een kwestie van simpelweg wat kabeltjes aftakken / doorlussen / verlengen en klaar was 'Kees'....
Tegenwoordig mag je een volledig gecertificeerd programmeur gaan zoeken om wat elektrische signaaltjes te beïnvloeden (o.a. om zo te kunnen voorkomen dat de WETTELIJK VERPLICHTE hulpsystemen over de zeik gaan bij het aankoppelen van een aanhanger en dat de auto daardoor simpelweg helemaal niets meer doet).
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
wel is het natuurlijk vreemd dat in de fabriek die software wel beschikbaar is, maar bij een dealer niet. VW = VW toch? ik zou altijd gaan voor een auto die alle opties heeft die je zoekt ipv achteraf nog dingen moeten inbouwen etc
| VW Golf MK7 GTI Performance 2015 2.0 TSI 340pk | Samsung Galaxy S23 | PC | PS5: Gi0vanni2903 |
@giovanni2903 Het is een heel gedoe met mijn huidige auto die ik bij ze gekocht heb. Die moet ingeruild worden op een andere omdat er van alles aan mankeert, vanaf de aankoop al. Ik heb dus niet zo heel veel keuze dan bij hun te kopen.
@Will_M Begrijp hoe het werkt, maar dat zou toch gewoon een checkbox ergens in de software moeten zijn. Het is een configuratie optie.
@Will_M Begrijp hoe het werkt, maar dat zou toch gewoon een checkbox ergens in de software moeten zijn. Het is een configuratie optie.
Helaas ik codeer al vele jaren maar indien het een model is met een piep bij te hard rijden is aanmelden geen optie.
Er zijn er bij die het kunnen doen via duistere kanalen maar kost dan behoorlijk wat. Daarnaast bij de eerste beste update ben je weer terug bij af
Er zijn er bij die het kunnen doen via duistere kanalen maar kost dan behoorlijk wat. Daarnaast bij de eerste beste update ben je weer terug bij af
Ik heb zelf een Golf 7 gehad, heeft volgens mij de zelfde software. Ik heb het ‘gewoon’ bij de garage laten doen en nooit problemen gehad. De dealer kreeg het niet meer werkend. Na 2 dagen gaven ze het op, tot ik aangaf even de motorkap open te zetten: binnen 2 minuten gepieptTimo002 schreef op donderdag 26 juni 2025 @ 17:21:
Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!
Dat is knap want elke golf 7 kan met de kap dicht geprogrammeerd worden. Alleen de Golf 8 niet
Is zeker niet hetzelfde
Golf 7 werkt mwr inloggen
Golf 8 met sfd en login
Golf 8,5 sfd2
Is zeker niet hetzelfde
Golf 8 met sfd en login
Golf 8,5 sfd2
[ Voor 34% gewijzigd door Antera op 26-06-2025 20:25 ]
Welcome to 'ID MEB Platform' operating systemsAntera schreef op donderdag 26 juni 2025 @ 20:24:
Dat is knap want elke golf 7 kan met de kap dicht geprogrammeerd worden. Alleen de Golf 8 niet
Is zeker niet hetzelfde
Golf 8 met sfd en login
Golf 8,5 sfd2
https://www.autoweek.nl/a...ogelijk-foutieve-airbags/
Terugroepregister bij de RDW zou up to date moeten zijn, dus controleerbaar.Er zou sprake zijn van een mogelijk probleem met de bijrijdersairbag. Niet alle modellen van Volkswagen zijn bij de nieuwe terugroepactie betrokken. Het gaat om de Volkswagen Polo, Taigo, Passat, ID7 (en ID7 Tourer) en de Volkswagen ID Buzz. Ook heeft de terugroepactie lang niet betrekking op alle exemplaren van die auto's. Het zou wereldwijd gaan om 16.510 exemplaren, zo zegt een woordvoerder van Volkswagen tegen Autobild.
Dat klopt inderdaad. Vanwege de nieuwe UN-ECE wetgeving met cybersecurity die juli vorig jaar is ingegaan is er iig bij VAG auto's bijna niks vrijgegeven om te programmeren al dan niet heel erg lastig. De trekhaken beginnen nu langzaam aan los te komen qua programmeerbaarheid bij meerdere VAG auto's maar dat heeft echt tergend lang geduurd.Timo002 schreef op donderdag 26 juni 2025 @ 17:21:
Bron: Ik werk bij een VW Bedrijfswagens dealer.
@Scrtz Onder die voorwaarde heb ik nu wel de Golf GTE gekocht. Hoop dus dat binnen nu en een half jaar hier verandering in komt.
Denk dat het wel goed komt dan hoor. Het begint nu wel los te komen zegmaar de laatste paar weken/maanden.Timo002 schreef op dinsdag 1 juli 2025 @ 09:05:
@Scrtz Onder die voorwaarde heb ik nu wel de Golf GTE gekocht. Hoop dus dat binnen nu en een half jaar hier verandering in komt.
Aangaande dat Takata Airbag debacle: Daar had ik al een keer een reactie in het ID.7 topic aan gewijd....
Will_M in "Het grote Volkswagen ID.7 topic"
Will_M in "Het grote Volkswagen ID.7 topic"
Ik heb sinds vorige week een nieuwe Tiguan. In 2 vorige auto’s, een Skoda Octavia en een Tiguan mj 2020 heb ik een marterverjager laten inbouwen nadat bij beide een steenmarter zich tegoed deed aan de kabels.
Heb ik bij de nieuwste Tiguan nog steeds de kans dat eea wordt aangevreten door een marter, of is de huidige niet lekker genoeg meer?
Heb ik bij de nieuwste Tiguan nog steeds de kans dat eea wordt aangevreten door een marter, of is de huidige niet lekker genoeg meer?
ja, Ik heb ook op mijn Tiguan nieuw model martenverjager via dealer ingebouwd
Deze kl... beestjes hadden al diverse dempingsblokjes kapot gebeten nu gaan ze mijn auto voorbij ( hopelijk blijvend )
Deze kl... beestjes hadden al diverse dempingsblokjes kapot gebeten nu gaan ze mijn auto voorbij ( hopelijk blijvend )
Als je in een (rand)bosgebied woont en voorheen al bij meerdere auto's daar problemen mee gehad hebt dan denk ik dat je zelf het antwoord ook wel weet, niet?ButcherJF schreef op maandag 7 juli 2025 @ 10:42:
Ik heb sinds vorige week een nieuwe Tiguan. In 2 vorige auto’s, een Skoda Octavia en een Tiguan mj 2020 heb ik een marterverjager laten inbouwen nadat bij beide een steenmarter zich tegoed deed aan de kabels.
Nou, ik meen gelezen te hebben dat ze wel degelijk een voorkeur voor bepaalde merken/types hebben ivm de daarin voorkomende materialen, vandaar mijn vraag.
Ondertussen heb ik voor de zekerheid toch maar weer een verjager ingebouwd. Was nog even een dingetje omdat ik de accu niet kon vinden onder de motorkap🫣🤭
Ondertussen heb ik voor de zekerheid toch maar weer een verjager ingebouwd. Was nog even een dingetje omdat ik de accu niet kon vinden onder de motorkap🫣🤭
Vraagje, kan hier iemand bevestigen danwel ontkennen dat je in een ehybrid (PHEV) de cabine via de app kunt voorverwarmen (en koelen)? Kan het niet echt vinden op Google, volgens ChatGPT moet het kunnen maar de bronnen verwijzen dan weer naar de ID reeks…
WP: ME PUHZ-SW100YAA + EHSC-VM2D + HTWBOI-300 || AC: MHI SRK/C 50 ZS-W + MHI SRK/C 35 ZS-W || PV: 10.4 kWp ZO/ZW + Enphase IQ8+ || MV: Itho Daalderop CVE-S Optima Inside CO2
Je zou de prijslijst even moeten checken op de site. Daar stond het bij toen ik ging kiezen, maar ik kan bevestigen dat het bij de Passat en Tiguan e-hybrid mogelijk is.michaelvo schreef op woensdag 9 juli 2025 @ 19:01:
Vraagje, kan hier iemand bevestigen danwel ontkennen dat je in een ehybrid (PHEV) de cabine via de app kunt voorverwarmen (en koelen)? Kan het niet echt vinden op Google, volgens ChatGPT moet het kunnen maar de bronnen verwijzen dan weer naar de ID reeks…
Voor de Passat-rijders met DSG: Klopt het dat er een knopje moet zijn om te kunnen kiezen of de automaat wel of niet gaat kruipen als je de rem los laat? Of bedoelde degene die mij dat vertelde gewoon de Auto-hold functie en kun je niet expliciet het kruipen helemaal aan of uit zetten?
Welk bouwjaar /type?Dennisdn schreef op woensdag 9 juli 2025 @ 20:31:
Voor de Passat-rijders met DSG: Klopt het dat er een knopje moet zijn om te kunnen kiezen of de automaat wel of niet gaat kruipen als je de rem los laat? Of bedoelde degene die mij dat vertelde gewoon de Auto-hold functie en kun je niet expliciet het kruipen helemaal aan of uit zetten?
Dat is inderdaad autohold, iets anders is er niet qua instelling.Dennisdn schreef op woensdag 9 juli 2025 @ 20:31:
Jazeker, dat kan! Dus zowel verwarmen als koelen.michaelvo schreef op woensdag 9 juli 2025 @ 19:01:
Je moet net andersom denkenDennisdn schreef op woensdag 9 juli 2025 @ 20:31:
Auto hold zet er automatische de handrem op als je stilstaat. Zet je die niet aan, zal de auto kruipen als je de rem los laat - standaard gedrag bij een automaatbak zonder verdere tierelantijnen.
Auto hold is standaard op de Passat (net als DSG overigens). Maar werkt dus ook voor het stoplicht waarbij je de rem gewoon los kunt laten. Gaat er automatisch weer af als je het gas in trapt
Icm hill hold (ook standaard) ook ideaal bij helling trekken.
[ Voor 20% gewijzigd door The Eagle op 09-07-2025 22:04 ]
Het gaat eigenlijk om een Bentley Bentayga, maar onder een laagje bling bling is het ook maar gewoon een VAG-auto. Met wat Googlen op het wonderlijke knopje kwam ik in een ander forum een reactie tegen dat een Passat ook dat knopje zou hebben, maar ik heb zelf nooit een Passat gehad.
Scrtz schreef op woensdag 9 juli 2025 @ 21:23:
[...]
Dat is inderdaad autohold, iets anders is er niet qua instelling.
Nou waarom ik in verwarring ben en bijna ging geloven dat er misschien tóch zo'n knopje is is omdat ik iemand help die hem net heeft en nooit Auto-hold heeft gehad. En toen ik zelf ging rijden het Auto-hold gedrag anders is als ik gewend ben in m'n Golfjes en BMW. Normaal gaat de Auto-hold erop als je de rem stevig in drukt en er af na een tikje gas en blijft ie gewoon kruipen als je in de file de rem maar heel lichtjes gebruikt. Dat gedrag willen we hebben maar ook al raak ik de rem zachtjes aan, stopt ie zonder erna weer te gaan kruipen.
Ik zal vandaag nog even wat gaan proberen, misschien heeft ie gewoon een wat luxere versie van Auto-hold en zit daar een extra instelling aan.
(Het is natuurlijk ook een gevalletje RTFM, maar het handboek zat er niet bij en heeft een langere levertijd dan de auto zelf....).
[ Voor 11% gewijzigd door Dennisdn op 10-07-2025 06:04 ]
Bedankt! Nog een aanvullende vraag, springt dan de ice aan op de oprit of zit er iets van een elektrisch verwarmingselement of warmtepomp in?Scrtz schreef op woensdag 9 juli 2025 @ 21:23:
Jazeker, dat kan! Dus zowel verwarmen als koelen.
WP: ME PUHZ-SW100YAA + EHSC-VM2D + HTWBOI-300 || AC: MHI SRK/C 50 ZS-W + MHI SRK/C 35 ZS-W || PV: 10.4 kWp ZO/ZW + Enphase IQ8+ || MV: Itho Daalderop CVE-S Optima Inside CO2
Elektrisch verwarmingselement!michaelvo schreef op donderdag 10 juli 2025 @ 10:11:
[...]
Bedankt! Nog een aanvullende vraag, springt dan de ice aan op de oprit of zit er iets van een elektrisch verwarmingselement of warmtepomp in?
Ik heb gisteren mijn nieuwe Golf 8.5 GTE opgehaald. Ik heb twee gebruikers ingesteld, maar als ik van gebruiker wissel, dan blijven alle instellingen hetzelfde. Daarmee bedoel ik dus bv kleur van de sfeer verlichting. Info die op het dashboard getoond wordt etc. Moet ik daarvoor nog iets anders instellen? Of kan dit gewoon niet?
Zo nee, wat is dan het nut van gebruikers…?
Zo nee, wat is dan het nut van gebruikers…?
Persoonlijke instellingen voor stoelen, spiegels, kleuren wellicht, en vast nog wel wat meer. Maar als je die opties allemaal niet hebt op de auto is het beperkt tot "hoi <gebruikersnaam> " als je instapt
Heb een ongeluk gezocht (spreekwoordelijk). Maar kan dat nergens vinden: autohold. Zou het ook echt heel fijn vinden in mijn Passat 2024. Het is ook beetje zonde, want het is niet de motor die duwt, maar de electromotor. Hij faked de motor. Maar zou veel rustiger rijden als hij niet blijft duwen..Dennisdn schreef op donderdag 10 juli 2025 @ 05:54:
[...]
Het gaat eigenlijk om een Bentley Bentayga, maar onder een laagje bling bling is het ook maar gewoon een VAG-auto. Met wat Googlen op het wonderlijke knopje kwam ik in een ander forum een reactie tegen dat een Passat ook dat knopje zou hebben, maar ik heb zelf nooit een Passat gehad.
[...]
[...]
Nou waarom ik in verwarring ben en bijna ging geloven dat er misschien tóch zo'n knopje is is omdat ik iemand help die hem net heeft en nooit Auto-hold heeft gehad. En toen ik zelf ging rijden het Auto-hold gedrag anders is als ik gewend ben in m'n Golfjes en BMW. Normaal gaat de Auto-hold erop als je de rem stevig in drukt en er af na een tikje gas en blijft ie gewoon kruipen als je in de file de rem maar heel lichtjes gebruikt. Dat gedrag willen we hebben maar ook al raak ik de rem zachtjes aan, stopt ie zonder erna weer te gaan kruipen.
Ik zal vandaag nog even wat gaan proberen, misschien heeft ie gewoon een wat luxere versie van Auto-hold en zit daar een extra instelling aan.
(Het is natuurlijk ook een gevalletje RTFM, maar het handboek zat er niet bij en heeft een langere levertijd dan de auto zelf....).
Zo zie je maar dat een keuze ideaal zou zijn, ik wil juist heel graag dat ie kruipt en jij juist nietBartje1983 schreef op vrijdag 11 juli 2025 @ 10:44:
[...]
Heb een ongeluk gezocht (spreekwoordelijk). Maar kan dat nergens vinden: autohold. Zou het ook echt heel fijn vinden in mijn Passat 2024. Het is ook beetje zonde, want het is niet de motor die duwt, maar de electromotor. Hij faked de motor. Maar zou veel rustiger rijden als hij niet blijft duwen..
Helpt dit:Bartje1983 schreef op vrijdag 11 juli 2025 @ 10:44:
[...]
Heb een ongeluk gezocht (spreekwoordelijk). Maar kan dat nergens vinden: autohold. Zou het ook echt heel fijn vinden in mijn Passat 2024. Het is ook beetje zonde, want het is niet de motor die duwt, maar de electromotor. Hij faked de motor. Maar zou veel rustiger rijden als hij niet blijft duwen..
Zit een fysiek knopje bij je electronische handrem. Passat 2024 zou ik verwachten dat het er gewoon op zit, ik rij zelf een MY2023 iirc en dat is vziw gewoon standaard op de Passat (en vele andere modellen vanaf Golf en hoger)
Wellicht zit het ergens verborgen in de instellingen in het infotainmentsysteem?