Hét grote Volkswagen Topic - Deel 5 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 136 ... 140 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ButcherJF
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 24-07 09:20
ButcherJF schreef op dinsdag 7 januari 2025 @ 08:05:
De banden zijn niet gewisseld, die zitten er al minimaal een jaar onder. Daar ligt het dus niet aan.
Gisteren naar VW geweest waar de auto is uitgelezen. Volgende week een afspraak om het verder te laten uitzoeken en hopelijk op te lossen.
De auto is een hele dag bij de dealer geweest, maar die is er nog niet uit. Geen idee hoe lang ze daadwerkelijk bezig geweest zijn overigens.
In februari gaat ie weer heen.
Twijfel of ik niet naar een digitale storingsdeskundige moet gaan ivm specifieke kennis.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19-09 10:12
ButcherJF schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 19:56:
[...]

De auto is een hele dag bij de dealer geweest, maar die is er nog niet uit. Geen idee hoe lang ze daadwerkelijk bezig geweest zijn overigens.
In februari gaat ie weer heen.
Twijfel of ik niet naar een digitale storingsdeskundige moet gaan ivm specifieke kennis.
Module zit in de achterbumper uit m'n hoofd. Kan zijn dat die vocht heeft in de stekker. Zekering ook gecheckt?

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ButcherJF
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 24-07 09:20
Ik weet niet wat ze precies gedaan hebben. Die zekering check ik nog even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DypFrys
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 15-01 21:04
Scrtz schreef op maandag 13 januari 2025 @ 21:55:
[...]

Waarom weten ze nog niet ‘zoveel’? Vrijwel alle kleuren zijn bekend en worden op andere modellen ook geleverd.

Jou foto is niet heel duidelijk maar ik denk dan toch oyster silver metallic. Zijn er niet meer foto’s van andere hoeken?
Ik was laatst even bij de dealer in Drachten en de verkoper was nog niet echt heel erg geïnformeerd over deze auto. Hij zou februari pas in de showroom komen maar kon ook maart worden. Boekjes had hij ook nog niet.

Nee, geen meer foto's. Deze stond op instagram bij een Belgisch bedrijf. Zal eens kijken wat die kleur die jij noemt oplevert in de configurator. Deze met een zwart optiek pakket zou het wel goed doen denk ik!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SuperVeloce
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 10:48
DypFrys schreef op maandag 13 januari 2025 @ 21:08:
Hey mensen, ik overweeg de nieuwe VW Tayron maar de dealers weten nog niet zoveel. Kan iemand mij zeggen welke kleur dit is?
[Afbeelding]
Dolphin Grey (delfingrau)

Intel i5 13600K | ASUS ROG RTX 4080 | ASUS ROG Z790-E | Corsair DDR5 32GB 6000Mhz | WD SN850X 1TB | ASUS ROG Helios | 27" 4K 60Hz | 27" ROG QD-OLED 360Hz | ASUS ROG Scope Deluxe | ASUS ROG Delta S | ASUS ROG Chakram X | 16ProMax | WatchUltra 2 zw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:43

The Eagle

I wear my sunglasses at night

DypFrys schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 10:19:
[...]

Ik was laatst even bij de dealer in Drachten en de verkoper was nog niet echt heel erg geïnformeerd over deze auto. Hij zou februari pas in de showroom komen maar kon ook maart worden. Boekjes had hij ook nog niet.

Nee, geen meer foto's. Deze stond op instagram bij een Belgisch bedrijf. Zal eens kijken wat die kleur die jij noemt oplevert in de configurator. Deze met een zwart optiek pakket zou het wel goed doen denk ik!
Vd Brug is een prima dealer (het mijn Passat er eigenhandig de showroom uit gereden om naar Brabant te krijgen;) ), maar een relatief kleine organisatie. Die krijgen zeker niet als eerste dit soort modellen ;)
Ik zou als ik jou was even contact leggen met bijvoorbeeld van Mossel of een andere grote dealer, of desnoods met Pon, over waar de auto evt als eerste bezichtigd kan worden. Die zullen vast wel meer weten :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DypFrys
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 15-01 21:04
Goed idee, ik zoek even contact met Pon. Zie dat ze een whatsapp functie hebben. Ik laat het weten !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soppyscroll
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 07:33
@The Eagle Vd Brug is inderdaad een prima dealer voor als je een auto wilt kopen. Alleen voor onderhoud vragen ze echt de hoofdprijs.. daar zijn ze echt heel goed in

[ Voor 10% gewijzigd door Soppyscroll op 16-01-2025 11:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WirelessErik
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 17-09 20:53
Hoe werkt nu eigenlijk de dynamische bochtenverlichting van mijn Golf GTE MK8 (2022). Ik merk bijvoorbeeld niet dat hij meedraait in de bochten, maar kan ook niet echt iets vinden of en wanneer hij dit zou doen?

Erik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Soppyscroll schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 11:18:
@The Eagle Vd Brug is inderdaad een prima dealer voor als je een auto wilt kopen. Alleen voor onderhoud vragen ze echt de hoofdprijs.. daar zijn ze echt heel goed in
Geen idee. Het onderhoud doe ik bij een dealer 200km verderop in mijn eigen woonplaats :+
Al neig ik er naar dat de dealer prijzen qua onderhoud over heel NL vrijwel gestandaardiseerd zijn.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSweety66
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 19-09 23:32
Tuners, op VWVortex worden de tuningsbedrijven APR en Unitronic positief beoordeeld daar waar het via OBD upgraden van de software van VAG gaat. Hier in Nld zie je eigenlijk alleen maar verhalen die verwijzen naar JDEngineering of VAGNetics, oid.
Is daar een reden voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 19-09 20:41
MrSweety66 schreef op zaterdag 18 januari 2025 @ 23:49:
Tuners, op VWVortex worden de tuningsbedrijven APR en Unitronic positief beoordeeld daar waar het via OBD upgraden van de software van VAG gaat. Hier in Nld zie je eigenlijk alleen maar verhalen die verwijzen naar JDEngineering of VAGNetics, oid.
Is daar een reden voor?
simpel, omdat het amerikaanse bedrijven zijn..

| VW Golf MK7 GTI Performance 2015 2.0 TSI 340pk | Samsung Galaxy S23 | PC | PS5: Gi0vanni2903 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSweety66
giovanni2903 schreef op zondag 19 januari 2025 @ 15:53:
[...]

simpel, omdat het amerikaanse bedrijven zijn..
En betekent dit dat Amerikaanse/canadese software niet geschikt is voor Europese VAG wagens? Het is toch dezelfde OBDpoort waarlangs de software wordt geüpload?
Of krijgen we in Europa geen support zoals in de States/Can?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AE69
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 19-09 08:16
MrSweety66 schreef op zondag 19 januari 2025 @ 18:52:
[...]
En betekent dit dat Amerikaanse/canadese software niet geschikt is voor Europese VAG wagens? Het is toch dezelfde OBDpoort waarlangs de software wordt geüpload?
Of krijgen we in Europa geen support zoals in de States/Can?
Amerikaanse modellen kunnen andere versnellingsbakken (8 versnellingsbak van Aisin ipv 6 of 7 bakken van … in EU) en andere motor tuning hebben ivm andere milieu eisen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

MrSweety66 schreef op zaterdag 18 januari 2025 @ 23:49:
Is daar een reden voor?
Wilde je zelf via OBD je eigen auto tunen dan? Lijkt me niet iets wat je als amateur wilt doen eigenlijk. Als het mis gaat heb je een serieus issue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartje1983
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 18-09 15:50
WirelessErik schreef op zaterdag 18 januari 2025 @ 17:08:
Hoe werkt nu eigenlijk de dynamische bochtenverlichting van mijn Golf GTE MK8 (2022). Ik merk bijvoorbeeld niet dat hij meedraait in de bochten, maar kan ook niet echt iets vinden of en wanneer hij dit zou doen?

Erik
Wat ik merk bij mijn Passat 2024, is dat zodra ik de bocht inzet, er extra licht word geschenen naar bijv links of rechts. De koplampen draaien naar mijn gevoel niet mee. Dat had ik wel op mijn oude volvo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• procaliber
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 07:49
Bartje1983 schreef op maandag 20 januari 2025 @ 08:51:
[...]

Wat ik merk bij mijn Passat 2024, is dat zodra ik de bocht inzet, er extra licht word geschenen naar bijv links of rechts. De koplampen draaien naar mijn gevoel niet mee. Dat had ik wel op mijn oude volvo.
Heb je de IQ.Light led lampen of de gewone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartje1983
procaliber schreef op maandag 20 januari 2025 @ 09:27:
[...]

Heb je de IQ.Light led lampen of de gewone?
IQ.Light led lampen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 19-09 13:28
Volgens mij doen die lampen zelf ook niet heel erg veel. Je moet de grootlichtassistent aanzetten s'avonds en dan wordt het (slimme) matrix gedeelte pas actief. Dat is wel een heel erg mooi systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WirelessErik
Zo'n vermoeden had ik al. Hier ook de IQ verlichting. Zal eens kijken bij grootlicht, of hij dan ook meegaat in de bochten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WirelessErik
Goedemorgen,

Vanmorgen sloot ik mijn auto af, knipperen af en toe de lampen aan de voorkant. Heb er een filmpje van, maar geloof niet dat ik die hier kan plaatsten?
Lijkt net of er in de lh/ch iets misgaat. Na ingestelde tijd gaat wel gewoon het lucht uit. Zal hem vanmiddag eens uitlezen met obd11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

WirelessErik schreef op maandag 20 januari 2025 @ 11:25:
Goedemorgen,

Vanmorgen sloot ik mijn auto af, knipperen af en toe de lampen aan de voorkant. Heb er een filmpje van, maar geloof niet dat ik die hier kan plaatsten?
Lijkt net of er in de lh/ch iets misgaat. Na ingestelde tijd gaat wel gewoon het lucht uit. Zal hem vanmiddag eens uitlezen met obd11
Welke auto? Merkte het bij mijn Passat ook al een paar keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WirelessErik
Golf GTE, 2022

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JeeHaaa
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 13-08 09:56
Scrtz schreef op donderdag 2 januari 2025 @ 15:52:
Oud vs nieuw, erg blij mee! Zag alleen dat de VZ Performance 1.000,- goedkoper is geworden, toch maar kenteken in 2025 moeten aanvragen maar ach.. verwachting eind oktober was 1.500,- duurder juist..

Helaas geen VW meer, maar gelukkig wel nog VAG groep :)

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Dikke bak! Ik zit in een soortgelijke situatie en heb net zoals jou met veel plezier Golf 8 GTE gereden de afgelopen 2 jaar. Inmiddels komt echter binnen enkele maanden koter #2 eraan en wil ik toch op zoek naar wat groters. Ik heb het geluk dat mijn werkgever heel flexibel is hierin dus mag na 2 jaar alweer wat nieuws zoeken tot 65K. Ben een beetje aan het zoeken maar vindt het lastig.

Voorkeur voor Plug-In Hybride / Sportieve uitstraling / vermogen 200PK+ / Budget tot 65K

Opties die ik nu had (op basis van voorkeur):
Audi Q3
Mercedes CLA Shooting Brake
Volvo V60 T8

Iemand suggesties/toevoegingen wat nog interessante opties zouden zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• procaliber
@JeeHaaa
Passat Station R-Line Edition 1.5 eHybrid 272 pk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TMobile
  • Laatst online: 18-09 13:55
JeeHaaa schreef op maandag 20 januari 2025 @ 15:49:
[...]

Dikke bak! Ik zit in een soortgelijke situatie en heb net zoals jou met veel plezier Golf 8 GTE gereden de afgelopen 2 jaar. Inmiddels komt echter binnen enkele maanden koter #2 eraan en wil ik toch op zoek naar wat groters. Ik heb het geluk dat mijn werkgever heel flexibel is hierin dus mag na 2 jaar alweer wat nieuws zoeken tot 65K. Ben een beetje aan het zoeken maar vindt het lastig.

Voorkeur voor Plug-In Hybride / Sportieve uitstraling / vermogen 200PK+ / Budget tot 65K

Audi Q3
Volvo V60 T8

Binnen het VAG gamma zijn er nog wel een paar opties (maar misschien had je die al uitgesloten)
- zoals procaliber ook al noemde; Nieuwe Passat (1.5 plug-in, 272 pk)
- Cupra Terramar en Leon Sportstourer (1.5 plug-in, 272 pk)
- Skoda Superb of Kodiaq (zelfde 1.5 plug-in, maar dan 204 pk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeeHaaa
TMobile schreef op maandag 20 januari 2025 @ 16:20:
[...]

Binnen het VAG gamma zijn er nog wel een paar opties (maar misschien had je die al uitgesloten)
- zoals procaliber ook al noemde; Nieuwe Passat (1.5 plug-in, 272 pk)
- Cupra Terramar en Leon Sportstourer (1.5 plug-in, 272 pk)
- Skoda Superb of Kodiaq (zelfde 1.5 plug-in, maar dan 204 pk)
procaliber schreef op maandag 20 januari 2025 @ 16:08:
@JeeHaaa
Passat Station R-Line Edition 1.5 eHybrid 272 pk
Die opties had ik inderdaad al meegenomen in mijn vergelijk.
Vind de laatste facelifts van VW/Skoda/Cupra minder fraai dan de vorige modellen.
Anders was Tiguan/Cupra Formentor of een van bovenstaande zeker een optie geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMobile
  • Laatst online: 18-09 13:55
JeeHaaa schreef op maandag 20 januari 2025 @ 16:23:
[...]

[...]

Die opties had ik inderdaad al meegenomen in mijn vergelijk.
Vind de laatste facelifts van VW/Skoda/Cupra minder fraai dan de vorige modellen.
Anders was Tiguan/Cupra Formentor of een van bovenstaande zeker een optie geweest.
Ik denk dat ik snap waar je op doelt, de VW's vind ik van buiten en binnen aan de saaie kant, de Cupra's te veel van het goede en de Skoda's zijn ook niet je van het, ookal vind ik dat het interieur van de Superb wel goed gelukt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorsjuhmaniac
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11:04
Weet iemand of je tegenwoordig rechts inhalen al als optie ergens in het menu staat?

In mijn bmw was het een instelling bij de acc, maar ik kan het hier nergens vinden in een 2025 tiguan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MLLL
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 18-09 00:05

MLLL

Palm Treo 650

TMobile schreef op maandag 20 januari 2025 @ 16:45:
[...]

Ik denk dat ik snap waar je op doelt, de VW's vind ik van buiten en binnen aan de saaie kant, de Cupra's te veel van het goede en de Skoda's zijn ook niet je van het, ookal vind ik dat het interieur van de Superb wel goed gelukt is.
Dat vierkante instrumentendisplay onder die ronde koepel is echt een misser.

https://www.motor1.com/ne...perb-digital-cluster-bad/

[ Voor 33% gewijzigd door MLLL op 20-01-2025 18:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scrtz
JeeHaaa schreef op maandag 20 januari 2025 @ 15:49:
[...]

Audi Q3
Volvo V60 T8

Q3 komt pas medio dit jaar volgens mij uit.
Nieuwe Audi A5 station? (De A4 opvolger)
Cupra Terramar (smaak, maar ik moet VAG rijden want vw bedrijfswagens dealer en vind Cupra momenteel sportiefste/leukste merk) Terramar ook lekker sportief bakkie en nog vrij uniek op NL wegen.
Cupra Leon sportstourer

Zag dat je Formentor ook mogelijk overwoog, maar besef je dat deze een kleinere kofferbak heeft dan een Golf.

Alle VW’s vind ik wat aan de saaie kant momenteel, Tiguan is meh en Passat is echt een lang slagschip geworden ofzo..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSweety66
The Eagle schreef op zondag 19 januari 2025 @ 22:25:
[...]

Wilde je zelf via OBD je eigen auto tunen dan? Lijkt me niet iets wat je als amateur wilt doen eigenlijk. Als het mis gaat heb je een serieus issue.
Nou ja, waarom eigenlijk niet als je leest dat vele Amerikanen het zelf doen. Je koopt de OBD dongle en je krijgt de juiste software aangeboden. APR laat geloven dat iedereen dat in zijn eigen garage kan uitvoeren…..
Klinkt verleidelijk toch? 😳

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

MrSweety66 schreef op maandag 20 januari 2025 @ 20:15:
[...]

Nou ja, waarom eigenlijk niet als je leest dat vele Amerikanen het zelf doen. Je koopt de OBD dongle en je krijgt de juiste software aangeboden. APR laat geloven dat iedereen dat in zijn eigen garage kan uitvoeren…..
Klinkt verleidelijk toch? 😳
Zoek op YT maar eens "customer states" op ;)
Als je ziet hoe ze daar soms rondrijden dan snap ik dat ze zoiets daar klakkeloos aanbieden :+ :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeeHaaa
Scrtz schreef op maandag 20 januari 2025 @ 19:44:
[...]

Q3 komt pas medio dit jaar volgens mij uit.
Nieuwe Audi A5 station? (De A4 opvolger)
Cupra Terramar (smaak, maar ik moet VAG rijden want vw bedrijfswagens dealer en vind Cupra momenteel sportiefste/leukste merk) Terramar ook lekker sportief bakkie en nog vrij uniek op NL wegen.
Cupra Leon sportstourer

Zag dat je Formentor ook mogelijk overwoog, maar besef je dat deze een kleinere kofferbak heeft dan een Golf.

Alle VW’s vind ik wat aan de saaie kant momenteel, Tiguan is meh en Passat is echt een lang slagschip geworden ofzo..
Ja Audi A5 station ook heel mooi. Maar dan vind ik de basis versies meestal teveel plastic/optisch minder fraai. Duurdere pakketten ga je snel richting 70K+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
JeeHaaa schreef op dinsdag 21 januari 2025 @ 08:33:
[...]

Ja Audi A5 station ook heel mooi. Maar dan vind ik de basis versies meestal teveel plastic/optisch minder fraai. Duurdere pakketten ga je snel richting 70K+
Ja zeker waar. Vrees dat het met de nieuwe Q3 een idem verhaal gaat worden..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bartje1983
Scrtz schreef op dinsdag 21 januari 2025 @ 12:33:
[...]

Ja zeker waar. Vrees dat het met de nieuwe Q3 een idem verhaal gaat worden..
Rij nu zelf met de Passat 2024 R-Line 272 Pk. Merk dat het een fijne auto is. Voordeel is dat de opties nog beetje op te plussen zijn. En dat er niet veel van rond rijden. De optie voor aanpasbaar onderstel maakt het net wel af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 11:24

Wokschotel

Op 6 wielen

In mijn Arteon Shooting Brake (2022, eHybrid) zit ik nu op onderstaande softwareversie in mijn MIB3 systeem. Ik lees hier dat we inmiddels op 0332 zitten. Kan ik updates via OTA verwachten, of moet ik één van de specialisten hier benaderen om te updaten? De knop 'software updaten' doet niet zoveel :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mQ1b7UttzOV0ewEsmSnqBErpdO8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FGIEIfELLcmG3921TBbeaZUF.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 44% gewijzigd door Wokschotel op 22-01-2025 07:49 ]

De islam kan uw vrijheid schaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
Bartje1983 schreef op dinsdag 21 januari 2025 @ 13:26:
[...]

Rij nu zelf met de Passat 2024 R-Line 272 Pk. Merk dat het een fijne auto is. Voordeel is dat de opties nog beetje op te plussen zijn. En dat er niet veel van rond rijden. De optie voor aanpasbaar onderstel maakt het net wel af.
Foto's! En ja DCC heb ik nu ook op de Cupra voor het eerst, verschil merk je erg goed! Al rij ik zelf eigenlijk alleen maar op de sportmodus, vind dat stugge wel lekker :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WirelessErik
Ik las dat er een nieuwe versie kaartmateriaal beschikbaar is. Ik heb nu 24.10 staan in mijn infotainment scherm en heb de laatste versie gedownload, vervolgens uitgepakt op een USB-C stick en in 1 van de USB poorten voor in de auto (Golf GTE, 2022) gedaan.
Ondertussen al 3 dagen rondgereden maar zie geen enkele verandering. Versie blijft ook gewoon op die 24.10 staan.
Doe ik iets verkeerd?

Erik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 10:37

GerCor

Zonder dallen geen pieken

WirelessErik schreef op donderdag 23 januari 2025 @ 21:20:
Ik las dat er een nieuwe versie kaartmateriaal beschikbaar is. Ik heb nu 24.10 staan in mijn infotainment scherm en heb de laatste versie gedownload, vervolgens uitgepakt op een USB-C stick en in 1 van de USB poorten voor in de auto (Golf GTE, 2022) gedaan.
Ondertussen al 3 dagen rondgereden maar zie geen enkele verandering. Versie blijft ook gewoon op die 24.10 staan.
Doe ik iets verkeerd?

Erik
Ik neem aan dat je wel even de opdracht moet geven dat hij moet installeren. Nog nooit eerder gedaan?

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WirelessErik
Zal vast die opdracht moeten geven, zo stond het niet in de beschrijving, hoe zou ik dat moeten doen dan?
Volgens mij staat een paar paginas terug hier dat het een kwestie is van usb in de auto en geduld hebben.
Staat op pagina 540, reactie van Anterra

[ Voor 9% gewijzigd door WirelessErik op 24-01-2025 08:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperVeloce
WirelessErik schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 08:14:
Zal vast die opdracht moeten geven, zo stond het niet in de beschrijving, hoe zou ik dat moeten doen dan?
Volgens mij staat een paar paginas terug hier dat het een kwestie is van usb in de auto en geduld hebben.
Staat op pagina 540, reactie van Anterra
Weet niet of je 2 poorten hebt, maar probeer die andere ook eens

Intel i5 13600K | ASUS ROG RTX 4080 | ASUS ROG Z790-E | Corsair DDR5 32GB 6000Mhz | WD SN850X 1TB | ASUS ROG Helios | 27" 4K 60Hz | 27" ROG QD-OLED 360Hz | ASUS ROG Scope Deluxe | ASUS ROG Delta S | ASUS ROG Chakram X | 16ProMax | WatchUltra 2 zw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WirelessErik
Heb ik inderdaad. Ga ik proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glimmertwin123
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18-09 19:27
WirelessErik schreef op donderdag 23 januari 2025 @ 21:20:
Doe ik iets verkeerd?

Erik
Ik had dezelfde vraag, zie forum. Ik heb de laatste versie van de VW site gedownload op de USB gezet en deze in de auto gedaan. Een week laten zitten, wel de nodige kilometers gereden, en inderdaad zonder melding of zo was mijn kaartmateriaal geupdate naar 24.10. Ik denk dus dat dit de meest recente versie is.

Met dank aan Antera

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jean-Paul Bidet
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 30-08 13:04
Ik sta op het punt om een VW Tayron R-line met het Black Style-pakket te bestellen en twijfel over de kleurkeuze. Mijn voorkeur gaat momenteel uit naar “Ultra Violet”, maar ik realiseer me dat dit een behoorlijk opvallende kleur is.

Maandag ga ik langs bij de dealer om de Tayron te bekijken, maar ze hebben deze kleur helaas niet in huis. Ik begrijp dat deze kleur in het verleden ook beschikbaar was voor de VW Polo en zelfs de Porsche GT3, dus ik vraag me af of iemand deze kleur ooit in het echt heeft gezien? Wat was je indruk daarvan?

Hoewel ik de kleur op foto’s erg mooi vind, ben ik bang dat ik na verloop van tijd spijt zou kunnen krijgen van zo’n uitgesproken kleur. Hebben jullie misschien ervaring met opvallende kleuren op auto’s en of je daar uiteindelijk blij mee was?

Andere gedachten of adviezen over de kleur “Ultra Violet” zijn natuurlijk ook welkom!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tpX2gcj10DfMwgcEmVU79r-LDM4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YbmjUD5D7pr1t2BTFqXQfVlE.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Oklpub_2jJjQpwLT8fH_rcvRz1c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8FTegpR3meaXAffOeK8WwKCP.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AE69
Jean-Paul Bidet schreef op zondag 26 januari 2025 @ 08:56:
Ik sta op het punt om een VW Tayron R-line met het Black Style-pakket te bestellen en twijfel over de kleurkeuze. Mijn voorkeur gaat momenteel uit naar “Ultra Violet”, maar ik realiseer me dat dit een behoorlijk opvallende kleur is.

Hoewel ik de kleur op foto’s erg mooi vind, ben ik bang dat ik na verloop van tijd spijt zou kunnen krijgen van zo’n uitgesproken kleur. Hebben jullie misschien ervaring met opvallende kleuren op auto’s en of je daar uiteindelijk blij mee was?

Andere gedachten of adviezen over de kleur “Ultra Violet” zijn natuurlijk ook welkom!

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Na verschillende tinten grijs en 2 afwijkingen:
  • 2de hands 1996-… Volkswagen Corrado G60 - Antraciet Grijs Metallic (LB7V)
  • Lease 1999 Mercedes A170CDi Avant Garde - zilver
  • Lease 2003 Mazda 6 CiTD - zilver
  • Lease 2007 Citroen C4 Grand Picasso - zwart
  • Lease 2011 Toyota Prius - Antraciet grijs
  • Lease 2014 Peugeot 308 SW - Donker grijs (uni-lak)
  • Lease 2018 Volkswagen Arteon TDi R-line - Chili Red (metallic)
  • Pool Lease 2022 Tesla S - Grijs metallic
  • Pool Lease 2022 Opel Insignia SW - Zwart uni lak
  • Lease 2023 Volkswagen Arteon Hybrid R-line - Lapiz Blue
ben ik tevreden met mijn keuze voor de afwijkende/opvallende kleuren. Het valt gewoon lekker op in de grijze massa https://www.ad.nl/auto/bi...3A%2F%2Fwww.google.com%2F

Vragen/aandachtspunten voor jou:
- koop of lease?
- luxe lakken (parelmoer/metallic/flip-flop) zijn duurder in de lease/aanschaf/schade herstel (bij flip-flop of Mazda Soul Red Crystal hele auto opnieuw spuiten).
- hoe vaak wil je jouw auto wassen? Wit, donker grijs en zwart tinten vallen sneller op als ze vies zijn.

Ik zou via:
- PON
- mobile.de
-2dehands.be
informeren of er een dealer is die Tayron in “Ultra Violet” heeft staan om het in het echt te zien mocht je nog twijfelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Nadeel van die sprekende kleuren in metallic is dat ze er recht uit de wasstraat heel gaaf uitzien, maar na even rijden doffer worden door vuil etc, en dat geeft een heel ander uiterlijk. De jouwe is dan, plat gezegd, gewoon paars.

Heb het zelf ervaren met een robijn rode seat Altea. Mocht je verschil willen zien kan ik wel even foto's zoeken, is 16 jaar geleden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mb1
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 08:47

mb1

Maandag ga ik langs bij de dealer om de Tayron te bekijken, maar ze hebben deze kleur helaas niet in huis. Ik begrijp dat deze kleur in het verleden ook beschikbaar was voor de VW Polo en zelfs de Porsche GT3, dus ik vraag me af of iemand deze kleur ooit in het echt heeft gezien? Wat was je indruk daarvan?

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik kom uit een Lapiz Blue Passat, wat ik zelf een vele anderen met mij altijd een prachtige kleur heb gevonden.
Nog steeds mis ik deze opvallende auto, ik hou zelf wel van een gewaagd kleurtje.

Bij de VW dealer in Ede stonden eind december een aantal auto's in volgens mij deze kleur.
Mijn mening, deprimerend donker en niet mooi!

Als je zo'n donkere auto dan ook nog eens gaat voorzien van een black optic pakket....
Mijn persoonlijke mening is een black optic pakket op auto's met een lichte lakkleur en chroom op donkere auto's.
Maar het blijft een mening en een persoonlijke smaak.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jean-Paul Bidet
Dit is een leaseauto, en ik moet zeggen dat de argumenten hierboven me wel aan het denken hebben gezet. Eerlijk gezegd ben ik niet iemand die vaak zijn auto wast—hooguit vijf keer per jaar. 😊

Bedankt voor de reacties! Ik ga er nog even goed over nadenken, maar op dit moment neig ik naar de combinatie Oryx White (pareleffectlak) met het Black Style-pakket. Misschien wat minder spannend, maar ik denk dat de kans groter is dat ik daar de komende vier jaar tevreden mee blijf!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
  • Laatst online: 11:32
Jean-Paul Bidet schreef op zondag 26 januari 2025 @ 12:12:
Dit is een leaseauto, en ik moet zeggen dat de argumenten hierboven me wel aan het denken hebben gezet. Eerlijk gezegd ben ik niet iemand die vaak zijn auto wast—hooguit vijf keer per jaar. 😊

Bedankt voor de reacties! Ik ga er nog even goed over nadenken, maar op dit moment neig ik naar de combinatie Oryx White (pareleffectlak) met het Black Style-pakket. Misschien wat minder spannend, maar ik denk dat de kans groter is dat ik daar de komende vier jaar tevreden mee blijf!
Hou enorm van wat kleur in het wagenpark, maar zo'n aparte kleur bestellen op basis van een foto is wel gevaarlijk. Ik zou is aan Pon navragen of ze ergens iets in die kleur hebben staan.

Hier Flash Red <3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Ik zou dan eerder voor Nightshade Blue of gewoon strak wit unilak gaan. Pearl white kan ook maar is duurdere lak, en heeft parelmoer glans. Dat zie je ongewassen ook niet echt meer, wordt meer vies wit zeg maar :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MLLL
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 18-09 00:05

MLLL

Palm Treo 650

Als je 's nachts een zonnebril op hebt maakt het niet uit voor kleur je auto heeft _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJ Le Funk
  • Niet online

JJ Le Funk

:twk

Blauw of wit zijn toch de goedkope unilak kleuren?

d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jean-Paul Bidet
Dat klopt, maar voor de R-Line maakt de prijs geen verschil. Alleen parelmoer lak is een meerprijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Kan in de lease nog wel in maandbedrag schelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• procaliber

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Met de Tayron heb je maar weinig sprekende kleuren, zelf zou ik voor Nightshade Blue kiezen.
Als je zoekt op google afbeeldingen naar de kleur Ultra Violet, vind ik het er wel anders uit zien dat op het plaatje van Volkswagen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WirelessErik
Vreemd vwb die navigatie update. Auto voor de kerst gekocht, met 24.10 erop. Nu lees ik over die nieuwe update en zou dit dan dezelfde zijn?
Is de ota update dan eerder als de versie die online komt? Kan ik in de files ergens zien, welke versie het is, die ik heb gedownload?

Erik

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PBOU01
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 03:00

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik rijd op dit moment een Polo uit 2022 met de lakkleur Vibrant Violet. Lijkt er denk ik veel op? Het is en blijft een opvallende kleur. Ze rijden weinig rond met deze kleur dus mensen herkennen ‘m snel. Kleur is niet lelijk paars, precies de juiste tint. In de zon paars, in het donker gaat hij wat meer richting blauw. Het went snel, erg snel en dat komt vooral omdat het geen lelijk paarse kleur is. En je zit vaak in de auto, dus zie je de buitenkant niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jweetje
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 08:35
jweetje schreef op maandag 18 november 2024 @ 21:49:
Dag iedereen,
Ik lurk al een tijdje mee in dit topic en nu mag ik mij eindelijk melden met mijn eerste VW. Ik heb sinds twee weken een Passat variant b8 facelift uit 2020, 1.5 TSI elegance business. Rijk uitgerust, althans voor mij 😊. Komend vanuit een focus station rijdt dit wel luxe 8)

Nu ik de auto een beetje ken wil ik jullie een paar vragen stellen waar ik online niet helemaal uit kom:

1)Het is mij niet helemaal duidelijk hoe je zelf de software van de discover pro kunt updaten (groot touch scherm zonder fysieke knoppen. Ik kan op mib-helper.com met mijn SW train vinden welke versie ik zou moeten hebben maar kan het vervolgens niet vinden op de mibsolution.one. Kan iemand daar misschien mee helpen? De update voor de maps heb ik gedownload en dat gaat wel lukken.

2)Ik kwam er vandaag helaas achter dat als de DSG bak schakelt van 3 naar 4, bij 3000 a 3500 toeren en je net de kickdown niet intrapt de bak een soort kort gillend geluid maakt. Is dit normaal of een teken van bijv. versleten koppeling (1 van de 2)? Het geluid is kort maar is in deze opname te horen.https://youtu.be/tPOxlMZlAsM

3)Ik krijg het niet voor elkaar hoofdgebruiker te worden. Dit komt waarschijnlijk doordat de auto niet online komt. Op het scherm staat nergens iets van LTE of een wereld bolletje. De SOS module brandt groen maar als ik via de “privesfeer en diensten” instelling probeer de auto online te zetten dan springt hij naar een donker blauw scherm met een grote grijze wereldbol op de achtergrond en blijft daar eindeloos laden. Zekering 17 eruit gehaald (om esim module spanningsloos te maklen) en 30 min wachten ik heb ik ook geprobeerd. Dan krijg ook nog steeds geen wereld bolletje te zien en na indrukken “privesfeer en diensten” geeft hij de melding: ‘Apps en diensten kon niet worden gestart”. Ik heb een afspraak bij de dealer maar die heeft pas begin januari tijd maar ik vind dat wat lang duren ;-)

Sorry voor de lap teks :+
Even terugkomend op deze post:
De auto heeft twee dagen bij de dealer gestaan: Koppeling is vervangen en grote software update uitgevoerd ivm het niet online kunnen komen van de auto. De koppeling vervangen lijkt geholpen te hebben :*) . Echter krijg ik de auto met geen mogelijkheid online :'( , ik ben alleen maar gast gebruiker en kan geen nieuwe gebruiker aanmaken en hoofdgebruiker worden. De dealer zegt dat de opdate het probleem opgelost heeft. Ik heb een grijze wereld bol en de instelling om hem maximaal online te zetten geeft de melding: “privesfeer en diensten is momenteel niet beschikbaar”. Momenteel betekend dus elke keer dat ik het probeer. De dealer morgen maar weer bellen, iemand hier nog tips? Google levert veel problemen op maar geen oplossing.

Ander simple vraagje: Hoe kan ik het scherm in het midden van het dashboard (niet digital cockpit) een soort van uitzetten zonder dat de muziek uit gaat, scherm donker of alleen een klok. Ik weet hoe ik er een mooie klok op krijg maar dan gaat ik de audio uit. Ik heb twee nieuwsgierige kids achterin die ik liever heb slapen in de avond ;) Ik heb gelezen dat je een derde homescreen kan maken en deze leeg laten. Alleen hoe je een derde homescreen maakt is mij niet duidelijk, de methode die ik gevonden heb werkt niet. Het gaat om een passat B8 facelift uit 2020 het discover pro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvoII
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 05-09 09:24
jweetje schreef op zondag 26 januari 2025 @ 21:38:
[...]

Even terugkomend op deze post:
De auto heeft twee dagen bij de dealer gestaan: Koppeling is vervangen en grote software update uitgevoerd ivm het niet online kunnen komen van de auto. De koppeling vervangen lijkt geholpen te hebben :*) . Echter krijg ik de auto met geen mogelijkheid online :'( , ik ben alleen maar gast gebruiker en kan geen nieuwe gebruiker aanmaken en hoofdgebruiker worden. De dealer zegt dat de opdate het probleem opgelost heeft. Ik heb een grijze wereld bol en de instelling om hem maximaal online te zetten geeft de melding: “privesfeer en diensten is momenteel niet beschikbaar”. Momenteel betekend dus elke keer dat ik het probeer. De dealer morgen maar weer bellen, iemand hier nog tips? Google levert veel problemen op maar geen oplossing.

Ander simple vraagje: Hoe kan ik het scherm in het midden van het dashboard (niet digital cockpit) een soort van uitzetten zonder dat de muziek uit gaat, scherm donker of alleen een klok. Ik weet hoe ik er een mooie klok op krijg maar dan gaat ik de audio uit. Ik heb twee nieuwsgierige kids achterin die ik liever heb slapen in de avond ;) Ik heb gelezen dat je een derde homescreen kan maken en deze leeg laten. Alleen hoe je een derde homescreen maakt is mij niet duidelijk, de methode die ik gevonden heb werkt niet. Het gaat om een passat B8 facelift uit 2020 het discover pro.
Ik weet 1 ding zeker: Zolang dat wereldbolletje grijs is gaat het nooit lukken. Bij mij lukte het nadat ik alles open gezet had, dus niks prive. Zonder dat lukte het simpelweg niet.

2021 Golf Style 1.5 eTSI lime yellow|Iphone 15 pro 1Tb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jweetje
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 08:35
Daar ben ik ook bang voor, alleen hoe ik dat ding wit krijgt....... Ik kom niet in die settings voor de prive modus, ik kan hem dus niet maximaal vrijgeven. Heel vaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
jweetje schreef op zondag 26 januari 2025 @ 22:21:
Daar ben ik ook bang voor, alleen hoe ik dat ding wit krijgt....... Ik kom niet in die settings voor de prive modus, ik kan hem dus niet maximaal vrijgeven. Heel vaag.
Probeer eens de eSIM verbinding uit te zetten in het menu. En dan nachtje uit laten staan bijv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJ Le Funk
  • Niet online

JJ Le Funk

:twk

het is jammer dat je niet zelf een update kan initiëren.
OTA gaat uiteindelijk wel werken maar je weet niet wanneer deze op de achtergrond aan de slag gaat met downloaden en installeren van de kaart update.

d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperVeloce
Iemand nog aanraders kwa zomer banden?

Ik had vorig jaar 18" Pretoria velgen gekocht, met gebruikte Continental banden, maar 1 band of misschien 2, hebben last van cuppen.

Ik rijd zelf Golf 7.5 hatchback 1.5 TSI en een collega die oud VW monteur was, rijd zelf Golf 7 variant en heeft er Pirelli onder liggen met 80k kilometers zonder problemen.

Ik dacht zelf aan (225/40/18)

Pirelli P7 of Powergy
GoodYear Eagle F1 Asymmetric 6
Michelin E Primacy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
ik was zelf erg te spreken over michelin pilot sport 4 onder mijn golf 7 1.4 tsi (18inch). met michelin zit je altijd wel goed, betaal je ook wel voor. pirelli is ook goed, alleen ik hoor altijd dat deze snel (kunnen) slijten. onder de 7 gti heb ik ook continental, sportcontact 7 (19inch)

| VW Golf MK7 GTI Performance 2015 2.0 TSI 340pk | Samsung Galaxy S23 | PC | PS5: Gi0vanni2903 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperVeloce
giovanni2903 schreef op maandag 27 januari 2025 @ 15:33:
ik was zelf erg te spreken over michelin pilot sport 4 onder mijn golf 7 1.4 tsi (18inch). met michelin zit je altijd wel goed, betaal je ook wel voor. pirelli is ook goed, alleen ik hoor altijd dat deze snel (kunnen) slijten. onder de 7 gti heb ik ook continental, sportcontact 7 (19inch)
En geen gedoe met cuppen op je 7 GTI? Want die collega zei dat Continental bekend staat om cuppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
SuperVeloce schreef op maandag 27 januari 2025 @ 15:30:

Ik had vorig jaar 18" Pretoria velgen gekocht, met gebruikte Continental banden, maar 1 band of misschien 2, hebben last van cuppen.

Ik rijd zelf Golf 7.5 hatchback 1.5 TSI en een collega die oud VW monteur was, rijd zelf Golf 7 variant en heeft er Pirelli onder liggen met 80k kilometers zonder problemen.

Pirelli P7 of Powergy
Michelin E Primacy
Ik heb de GoodYear's op mijn Polo GTI liggen, ook in 225/40/18, zonder goed vergelijkingsmateriaal lastig om er wat over te zeggen. Ze zijn in ieder geval een stuk stiller, comfortabeler en beter in natte omstandigheden dan de standaard Bridgestone Turanza's die er onder kwamen.

Naar mijn idee geven ze een goed compromis tussen comfort en sportiviteit

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Pirelli P7 of Powergy
Michelin E Primacy
Welke je ook kiest, zorg dat je iets van velgrandbeschermers op de band zelf hebt zitten. Zie https://www.bandenleader.nl/banden-met-velgbeschermer
Mijn 18" zomerbanden hebben dat nu niet en dat heeft me al redelijk wat lelijkheid op de velg opgeleverd :/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• giovanni2903
SuperVeloce schreef op maandag 27 januari 2025 @ 15:39:
[...]

En geen gedoe met cuppen op je 7 GTI? Want die collega zei dat Continental bekend staat om cuppen.
ik rij ze te snel op om ze te laten cuppen :9 (nurburgring+autobahn) , ik hoor van veel mensen dat ze het fijne banden vinden.

[ Voor 3% gewijzigd door giovanni2903 op 27-01-2025 19:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
giovanni2903 schreef op maandag 27 januari 2025 @ 19:13:
[...]

ik rij ze te snel op om ze te laten cuppen :9 (nurburgring+autobahn) , ik hoor van veel mensen dat ze het fijne banden vinden.
Het 'cuppen' van banden ontstaat bijna altijd doordat mensen met een verkeerde bandenspanning voor het 'eigen' gebruik van juist die band onder wisselende belasting en omstandigheden rondrijden.

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperVeloce
Will_M schreef op maandag 27 januari 2025 @ 19:54:
[...]

Het 'cuppen' van banden ontstaat bijna altijd doordat mensen met een verkeerde bandenspanning voor het 'eigen' gebruik van juist die band onder wisselende belasting en omstandigheden rondrijden.
Hoeveel bar bij 225/40/18 raad je aan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
SuperVeloce schreef op maandag 27 januari 2025 @ 19:56:
[...]

Hoeveel bar bij 225/40/18 raad je aan?
Bij 'normaal straat gebruik' mag je met een Golf 7(.5) op 18" gewoon op 2.6 Bar gaan rijden (koud gemeten).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scrtz

Pirelli P7 of Powergy
Michelin E Primacy
Rij je sportief of valt dat allemaal wel mee? De sportcontact7 plakt iig heel goed op de weg, vrij populaire band ook en kan goed concurreren met de Michelin pilotsport 4S. Wellicht zelfs beter omdat de contact7 stuk nieuwer is. Heb nu Pirelli Scorpion’s onder mijn Cupra Terramar affabriek, kijken hoe die straks presteren in de zomer. Daarna wss sportcontact 6 (6 is enkel voor suv bandenmaten) of de Michelin pilotsport 4S (of 5S als die van de zomer uit is).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
Scrtz schreef op maandag 27 januari 2025 @ 21:44:
[...]

Rij je sportief of valt dat allemaal wel mee? De sportcontact7 plakt iig heel goed op de weg, vrij populaire band ook en kan goed concurreren met de Michelin pilotsport 4S. Wellicht zelfs beter omdat de contact7 stuk nieuwer is. Heb nu Pirelli Scorpion’s onder mijn Cupra Terramar affabriek, kijken hoe die straks presteren in de zomer. Daarna wss sportcontact 6 (6 is enkel voor suv bandenmaten) of de Michelin pilotsport 4S (of 5S als die van de zomer uit is).
o.a. Dát (y)

Maar wat er meestal gebeurd is dat mensen met een (tè) lage bandenspanning voor de band én het daadwerkelijk gebruik rond gaan rijden waardoor de temperatuur in de band te hoog oploopt.... En dus gaat een setje banden wringen (en vervolgens cuppen) in iedere bocht. Een tè hoge bandenspanning kost je daar in tegen grip.

Circuit-Rijden is een kunst.... Als je zo snel (en goedkoop) mogelijk ove de finisch wenst te gaan komen :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scrtz
Haha nja wat wel lache is dat we zelf de banden omleggen en indienen bij lease dus ik kies ze zelf uit :P wou bij deze auto eigenlijk eens Michelin gaan uitproberen. Veel collega’s/vrienden vragen zich af je uberhaupt het verschil merkt in banden, nou dan heb je dus echt nog nooit een sportief bochtje gepakt met zo’n uitspraak..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SuperVeloce
Jij raadt ook 2,6bar aan bij 225/40/18 @Scrtz ?

Ik denk dat ik voor de Sport Contact 7 ga, heb reviews en YouTube gekeken, zijn veel belovend.

[ Voor 50% gewijzigd door SuperVeloce op 28-01-2025 08:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
SuperVeloce schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 02:38:
Jij raadt ook 2,6bar aan bij 225/40/18 @Scrtz ?

Ik denk dat ik voor de Sport Contact 7 ga, heb reviews en YouTube gekeken, zijn veel belovend.
Volgens mij wel, staat ook in auto bij bestuurdersdeur toch aanbevolen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperVeloce
Scrtz schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 13:37:
[...]

Volgens mij wel, staat ook in auto bij bestuurdersdeur toch aanbevolen?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6Fy_y9rjg8BcpzA7rQQ-mXdVb6k=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cHR9pvZ88liQBZXqm5LaEPni.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JeeHaaa
@Scrtz Het is de CUPRA Leon Sportstourer VZ Performance geworden. Als het goed is rijd ik al in april! Ben heel benieuwd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scrtz
JeeHaaa schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 09:27:
@Scrtz Het is de CUPRA Leon Sportstourer VZ Performance geworden. Als het goed is rijd ik al in april! Ben heel benieuwd.
Gaaf man gefeliciteerd! Welke opties/kleur heb je genomen? Cupra wordt wel populair zo haha :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JeeHaaa
Scrtz schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 14:00:
[...]

Gaaf man gefeliciteerd! Welke opties/kleur heb je genomen? Cupra wordt wel populair zo haha :D
Magnetic Tech Matt, panorama dak en Mistral Copper 19' velgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antera
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 19-09 19:32

Antera

VCDS/obd11 en Odis coderingen

Wokschotel schreef op woensdag 22 januari 2025 @ 07:48:
In mijn Arteon Shooting Brake (2022, eHybrid) zit ik nu op onderstaande softwareversie in mijn MIB3 systeem. Ik lees hier dat we inmiddels op 0332 zitten. Kan ik updates via OTA verwachten, of moet ik één van de specialisten hier benaderen om te updaten? De knop 'software updaten' doet niet zoveel :P

[Afbeelding]
Soms komt die OTA maar vaak ook niet. Is een keus aan jezelf :-). Indien je hem zelf wenst te doen hoor ik het wel.

Seat Leon KL 2020. www.vcds-coding.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Anvil_
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 19-09 14:29
Ha Vw Tweakers,

Vraagje, mijn vriendin (Nederlandse woonachtig bij Antwerpen) heeft een Vw Beetle van 2011 die ze niet meer nodig heeft ivm een auto van de zaak.

Ze is er nogal aan gehecht, maar na lang wikken en wegen heeft ze hem toch te koop gezet. Met een gratis rijdende en ruime auto vd zaak (plus 2 lange pubers) staat de Vw toch voornamelijk stof te happen in de garage.

Nu hebben we hem een beurt laten geven en netjes gemaakt voor de verkoop, maar het schiet nog niet echt op.

https://www.autoscout24.b...atsapp&utm_campaign=share

@admin: dit is puur even ter illustratie, niet om de auto te pluggen.. ik vraag hier om verkoop tips, heb niet de illusie hem hier op een tech forum vol Prius en model 3 rijders te verkopen :P

Kilometerstand: 72.201 km
Bouwjaar: 12/2011

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CfzcM1UQVKvD5W_jLwqL0xfhmAU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Fz0XKjBmtZ7W7foPaXoag48B.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FZk0ZoKnZs6XgjaUMpC5vcVnuTc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/C1Em0gWenoFdxhPYqCptbYAf.jpg?f=fotoalbum_large

Waar zouden we deze het beste aan kunnen bieden? Als Nederlander ben ik totaal niet bekend met hoe dat in Be gaat.

Zou het ook een opties zijn om hem op Nederlandse sites aan te bieden? Neem aan dat er nauwelijks nog BPM op zit...

[ Voor 33% gewijzigd door _Anvil_ op 03-02-2025 15:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
@_Anvil_

Probeer het eens op diezelfde site met een .nl TLD als daar waar je 'm nu met een .be TLD aanbiedt :+

Volgens mij worden ze 'beide' óók door gaspedaal.nl doorzocht....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MvanS
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 19-09 13:51
Mijn garage heeft een T-Cross voor me gezocht naar mijn specificaties en vond er een op 2dehands.be. Deze wordt nu deze week opgehaald, nagekeken en geïmporteerd 🤞

@_Anvil_ Zet hem op verschillende sites en heb even geduld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
_Anvil_ schreef op zondag 2 februari 2025 @ 11:39:
Ha Vw Tweakers,

Vraagje, mijn vriendin (Nederlandse woonachtig bij Antwerpen) heeft een Vw Beetle van 2011 die ze niet meer nodig heeft ivm een auto van de zaak.

Ze is er nogal aan gehecht, maar na lang wikken en wegen heeft ze hem toch te koop gezet. Met een gratis rijdende ruime auto vd zaak en 2 pubers staat de Vw toch voornamelijk stof te happen in de garage.

Nu hebben we hem een beurt laten geven en netjes gemaakt voor de verkoop, maar het schiet nog niet echt op.

https://www.autoscout24.b...atsapp&utm_campaign=share

@admin: dit is puur even ter illustratie, niet om de auto te pluggen.. ik vraag hier om verkoop tips, heb niet de illusie hem hier op een tech forum vol Prius en model 3 rijders te verkopen :P

Kilometerstand: 72.201 km
Bouwjaar: 12/2011

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Waar zouden we deze het beste aan kunnen bieden? Als Nederlander ben ik totaal niet bekend met hoe dat in Be gaat.

Zou het ook een opties zijn om hem op Nederlandse sites aan te bieden? Neem aan dat er nauwelijks nog BPM op zit...
Is die schade achter echt zo lelijk of lijkt dat erger door de lichtval?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Anvil_
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 19-09 14:29
nooberke schreef op maandag 3 februari 2025 @ 14:40:
[...]

Is die schade achter echt zo lelijk of lijkt dat erger door de lichtval?
Goeie! door de schaduw lijkt het veel erger dan het is ja, nu je het zegt :/

Zal haar aanraden een betere foto te maken. Of een filmpje voor mensen met echte interesse.

Via een BPM calculator kom ik 300-400 euro nog aan BPM, dus hij zal voor een Nederlandse koper best interessant zijn. Hij is in echt hele nette staat, heb er zelf pas mee gereden nog.. dus wellicht is het beter die schade nog te fixen voor verkoop..

sidenote: ik woon zelf 100km verderop, dus ik heb zelf weinig gelegenheid me met de verkoop bezig te houden.

[ Voor 8% gewijzigd door _Anvil_ op 03-02-2025 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartenmu
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 08-07 12:43
Hallo,

Ik ben sinds kort de trotse eigenaar van een Volkswagen Tiguan uit 2023. Door het accupakket is de kofferbak wat kleiner. Ik zag dat er geen bevestigingspunten voor bagagenetten zijn. Heeft een van jullie hier een oplossing voor (behalve minder meenemen of een dakkoffer)?

Alvast bedankt voor jullie reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Boodschappenkrat en een paar van die bagageklemmen?
Sowieso snap ik mensen die een net dwars over de vloer spannen niet, kan niks meer op dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DvE
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19-09 20:50

DvE

ORA-00000

The Eagle schreef op dinsdag 4 februari 2025 @ 19:54:
....
Sowieso snap ik mensen die een net dwars over de vloer spannen niet, kan niks meer op dan.
Simply clever... oh wacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartenmu
Weet iemand hoe je in het digitale dashboard van de Tiguan 2023 het de gereden afstand kunt instellen op de dagteller en niet op de handmatige teller? Ik kan van alles aanpassen, maar dit is me nog niet gelukt.

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracula
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10:02
Iemand enig idee waar je precies het onderhoudsschema van een vw tiguan mj 2017 kan vinden?

Twee garages zeggen verschillende dingen over wat er gedaan moet worden tijden onderhoudsbeurt,

In dit geval gaat het om het vervangen van de bougies. De km stand is ongeveer 88000.

Advies vervangen is 60000 of na 6 jaar (internet) of 4 jaar en 40000 (garage 1)

En mijn huidige garage wil het nu doen bij bijna 90.000 (garage 2).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• A. Ben
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 19-09 11:55
Dracula schreef op dinsdag 11 februari 2025 @ 09:25:
Iemand enig idee waar je precies het onderhoudsschema van een vw tiguan mj 2017 kan vinden?

Twee garages zeggen verschillende dingen over wat er gedaan moet worden tijden onderhoudsbeurt,

In dit geval gaat het om het vervangen van de bougies. De km stand is ongeveer 88000.

Zeker geen 60.000 of 6 jaar. Vaker wordt het juist aangeraden om het om de 30.000 te doen. Persoonlijk zou ik voor garage 2 gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maartenmu
Dracula schreef op dinsdag 11 februari 2025 @ 09:25:

Die van mij heeft net een beurt gehad. De garage zei over 30.000 km of over 2 jaar moet hij weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
Zover ik weet is het bij de TSI motoren gewoon elke 60.000km. En oliewissel 30.000km.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperVeloce
Nog aanrader vervangingsfilter? Welke papieren is goed?

K&N wordt veel afgeraden ivm meer vuil doorlaat.

[ Voor 77% gewijzigd door SuperVeloce op 11-02-2025 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AE69
Zijn er mensen met “bijna ongeval” gevallen doordat ACC:
  • Niet automatisch gaat remmen bij het benaderen van langzamere voertuigen, of
  • Gaat accelereren terwijl voertuigen afremmen of al gestopt zijn
in Arteon/Passat/Tiguan vanaf bouwjaar 2021..2023?

In mijn oude Arteon bouwjaar 2018, had ik geen problemen. Maar ik merk dat ik de laatste tijd (na SW update???) met mijn bouwjaar 2023 Arteon, de hierboven vermelde problemen.
(Er zijn/waren geen recente meldingen dat ACC niet beschikbaar is).

Hoe loste de VW garage de problemen op?
  1. SW update
  2. HW update
  3. Combo HW & SW update
  4. Niet

[ Voor 12% gewijzigd door AE69 op 11-02-2025 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 19-09 22:23
AE69 schreef op dinsdag 11 februari 2025 @ 16:01:
Zijn er mensen met “bijna ongeval” gevallen doordat ACC:
  • Niet automarisch gaat remmen bij het benaderen van langzamere voertuigen, of
  • Gaat accelereren terwijl voertuigen afremmen of al gestopt zijn
in Arteon/Passat/Tiguan vanaf bouwjaar 2021..2023?

In mijn oude Arteon bouwjaar 2018, had ik geen problemen. Maar ik merk dat ik de laatste tijd (na SW update???) met mijn bouwjaar 2023 Arteon, de hierboven vermelde problemen.
(Er zijn/waren geen recente meldingen dat ACC niet beschikbaar is).

Hoe loste de VW garage de problemen op?
  1. SW update
  2. HW update
  3. Combo HW & SW update
  4. Niet
Ja ik herken me hier wel in (Passat '21). Zeker bij files of druk verkeer wat beetje in harmonica effect rijdt..

Dan zie ik de auto voor me al afremmen, maar de Passat stuitert (bij wijze van spreke) nog net niet van de revlimiter af om door te accelereren. Ik krijg er een heel ongemakkelijk gevoel van, omdat het snelheidsverschil als die auto remt en ik nog (vol) gas rij zo snel groot wordt.

PSN ID: Henkiepenkie56 - tickets zijn te boeken via Henkiepenkie-airlines.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AE69
Henkie schreef op dinsdag 11 februari 2025 @ 20:01:
[...]

Ja ik herken me hier wel in (Passat '21). Zeker bij files of druk verkeer wat beetje in harmonica effect rijdt..

Ik krijg er een heel ongemakkelijk gevoel van, omdat het snelheidsverschil als die auto remt en ik nog (vol) gas rij zo snel groot wordt.
En heb je het gemeld bij VW garage?
Aan de ene kant dient het als een van de eerste stappen voor ADAS en “veiliger” verkeer maar met de huidige stand van zaken twijfel ik nog heel erg…
Pagina: 1 ... 136 ... 140 Laatste