Hét grote Volkswagen Topic - Deel 5 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 135 ... 140 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
  • Registratie: Juni 2015
  • Nu online
Krus schreef op woensdag 18 december 2024 @ 12:24:
[...]

Is dat een ding voor de mk7, en merk je een verschil? Lees dat voornamelijk voor Amerikaanse modellen.
Nouja, ding is 10 jaar oud en 153k verder. Dus aanslag op de kleppen krijg je dan wel. Ik merk wel dat de motor iets lekkerder loopt, maar niet heel veel. T ding was dat ze daar toch al bij moesten en alles dan open lag, dus montage/demontage betaal je dan niet. Ik zou niet mn auto ergens brengen alleen daarvoor iig

| VW Golf MK7 GTI Performance 2015 2.0 TSI 340pk | Samsung Galaxy S23 | PC | PS5: Gi0vanni2903 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nasdude
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 09-09 00:45
Antera schreef op woensdag 18 december 2024 @ 14:40:
[...]

Welke firmware staat erop? Andere zaken lijken ook software issues en zal je bij de dealer alles eens moeten laten updaten. Of uit laten lezen kijken of er meldingen zijn die ergens naar wijzen
Hij is 'pas' 4x bij de dealer geweest, er staat een case open bij volkswagen duitsland en volgens de dealer staat de laatste software er op.

Als ik in de boordcomputer bij app updates (weet niet of dit het juiste view is) kijk zie ik dat alle versies de laatste zijn, allemaal bijgewerkt op 13-10-2024 en er geen nieuwe updates zijn
De enige waar geen datum bij staat is
Handmatig 4.8.1
Registratie 2.14.5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
Voor mij is er pér vandaag (al dan niet helaas?) een 'End of an Era' situatie ontstaan waarbij ik graag zou zien dat een ander de 'OP' hier als 'beheerder' uit zou willen gaan voeren......

Onderstaande is m'n huidige vehicle voor de komende jaren en daarvoor hebben 'we' hier op Tweakers.Net een ander Topique :o

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4uMGgi4bi5OwfDsmhtDfNZFjefI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ejd1gzcCv5n9bAFkd8jENfSP.jpg?f=fotoalbum_large

Als er iemand zichzelf hier geroepen voelt om het (huidige) topic over te nemen of een nieuw topic op te gaan zetten: Be My Guest (y)

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 19-09 13:28
Will_M schreef op woensdag 18 december 2024 @ 23:24:
Voor mij is er pér vandaag (al dan niet helaas?) een 'End of an Era' situatie ontstaan waarbij ik graag zou zien dat een ander de 'OP' hier als 'beheerder' uit zou willen gaan voeren......

Onderstaande is m'n huidige vehicle voor de komende jaren en daarvoor hebben 'we' hier op Tweakers.Net een ander Topique :o

[Afbeelding]

Als er iemand zichzelf hier geroepen voelt om het (huidige) topic over te nemen of een nieuw topic op te gaan zetten: Be My Guest (y)
Ach blijft een VW toch! :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• moosdekat
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 19-09 11:45
leuke nummerplaat GTL was altijd een luxe uitvoering van VW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AE69
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 19-09 08:16
The Eagle schreef op zondag 15 december 2024 @ 11:59:
Vraag mijnerzijds: ik heb in de Passat twee usb-C aansluitingen onder de middenarmsteun. Beiden met het zelfde logo er bij, zou beiden data moeten doen.
De linkse weigert een usb stick met muziek te laden. Media unit zegt no data available oid. Rechtse doet het prima. Linkse heeft het wel gedaan in het begin. Gewone usb stick met verloop of echte usb-C stick maakt geen verschil; links niet en recht werkt wel.
Idem voor de usb aansluiting naar telefoon en Android auto (die ik bedraad wil hebben): links werkt alleen voor opladen, rechts snapt ook AA etc.

Hebben meer mensen dit effect, of is er gewoon iets stuk?
Bij mijn Arteon bouwjaar 2023 heb ik ook hetzelfde probleem met USB stick (met adapter van A naar C). Bij mij kan ik via de bestuurderskant wel media afspelen op stick en bijrijderskant wordt het niet herkend. Schoonblazen van USB poort heb ik nog niet uitgeprobeerd, en ook niet bij stil gestaan omdat beide poorten bezet zijn (usb stick en oplaadkabel).

[ Voor 7% gewijzigd door AE69 op 20-12-2024 07:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DonJunior
  • Laatst online: 08:43
Will_M schreef op woensdag 18 december 2024 @ 23:24:

[Afbeelding]

Is toch een VW? Ik roam met mijn ID.3 ook gewoon in beide topics. ;)

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AE69
nasdude schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 12:17:
[...]

Deze 5 komen dagelijks voorbij, meestal in de eerste 10~15 minuten van iedere rit:
Front assist niet beschikbaar
Emergency assist is momenteel niet beschikbaar
Travel Assist is momenteel niet beschikbaar
Proactive inzittendebescherming is beperkt
Lane assist is momenteel niet beschikbaar. Raadpleeg het instructieboekje
(cruisecontrol valt dan weg, bijna iedere rit gedurende +/- 3 minuten)l
3 weken geleden had ik bij iedere rit voor ongeveer 10 dagen de volgende 2 meldingen:
- Emergency assist is momenteel niet beschikbaar
- Proactive inzittendebescherming is beperkt

Ik hoorde van een kennis met een Passat GTE variant dat het lag aan een sensor achter de achterbumper die vervuild raakte. Schoonmaken (door bumper los te halen) en het plaatsen van een schuim beschermer van de sensor zou het oplossen.

De andere 3 krijg ik eens om de zo veel tijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
moosdekat schreef op donderdag 19 december 2024 @ 12:20:
Past ook wel een beetje bij de auto. Méér opties dan dat er nú op m'n ID.3 zitten heeft VW niet meer in het assortiment tijdens het huidige bestelproces :+

We hadden thuis vroeger, eind jaren '70, een rode VW Golf 1 GLS . Dat was (voor toendertijd) ook een héle erg luxe uitvoering.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:19

The Eagle

I wear my sunglasses at night

moosdekat schreef op donderdag 19 december 2024 @ 12:20:
Weet je het zeker? Volgens mij waren die aanduidingen anders. GTL is overigens wel iets wat ik heel sterk van Renault herken :)

Maar goed, hoeft niet beperkt te zijn tot 1 merk natuurlijk :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
The Eagle schreef op vrijdag 20 december 2024 @ 14:48:
[...]

Weet je het zeker? Volgens mij waren die aanduidingen anders. GTL is overigens wel iets wat ik heel sterk van Renault herken :)

Maar goed, hoeft niet beperkt te zijn tot 1 merk natuurlijk :)
De R4 _/-\o_

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Scrtz
AE69 schreef op vrijdag 20 december 2024 @ 06:50:
[...]

Bij mijn Arteon bouwjaar 2023 heb ik ook hetzelfde probleem met USB stick (met adapter van A naar C). Bij mij kan ik via de bestuurderskant wel media afspelen op stick en bijrijderskant wordt het niet herkend. Schoonblazen van USB poort heb ik nog niet uitgeprobeerd, en ook niet bij stil gestaan omdat beide poorten bezet zijn (usb stick en oplaadkabel).
Volgens mij is ook enkel de linkerzijde voor datatransfer en de rechterzijde puur voor opladen/stroom.

Half off-topic, 2 januari mijn Cupra Terramar in ontvangst nemen! Dan mag de Golf 8 GTE het na 4 jaar en 100k uitzingen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
DonJunior schreef op vrijdag 20 december 2024 @ 07:07:
[...]

Is toch een VW? Ik roam met mijn ID.3 ook gewoon in beide topics. ;)
Ik vond de keuze van de 'ID.7 Rijders' destijds in het algemene ID.x topique daarmee ook wel een klein beetje een 'bijzondere' beslissing .... _O-

[ Voor 3% gewijzigd door Will_M op 20-12-2024 19:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
  • Laatst online: 08:43
Will_M schreef op vrijdag 20 december 2024 @ 19:12:
[...]

Ik vond de keuze van de 'ID.7 Rijders' destijds in het algemene ID.x topique daarmee ook wel een klein beetje een 'bijzondere' beslissing .... _O-
Don't get me started }:| ;)

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
Je mag en kunt hier al jaren gewoon met een simpele VW UP! óf een VW Touareq W12 aankomen, of een VW Crafter/M.A.N. 'T' .... En zelfs met een VW Caddy :P

Maar de ID.7 is/heeft ineens een 'Status Aparte' nodig? :+

[ Voor 9% gewijzigd door Will_M op 20-12-2024 19:52 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Scrtz
Haha ja beetje apart. Vind sowieso wel erg veel aparte topics tegenwoordig, gezien het gros van de hele VAG groep op dezelfde platforms staan. Veel vraagstukken/informatie zijn dan al snel platform breed. Het VW topic sowieso eigenlijk het meest actieve, in het Audi/Skoda/Seat topic is de activiteit bijv al stuk minder. Hele elektrische reeks van VW/Skoda/Cupra zou van mijn part ook net zo goed in 1 topic thuiskomen want gaat vooral over platform/software gerelateerde vragen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperVeloce
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 10:48
Voor een Golf 7.5 '19 met DSG 1.5 TSI 150pk, raden jullie dan VagTechniek of DSG-dokter (TVS-engineering) aan voor bak en moter chiptunen.
Mij werd ten zeerste DSG chiptunen aangeraden, voor betere levensduur en betere schakeltijden.

En ik dacht, als ik dan toch DSG chip, dan ook maar gelijk moter doen ;)

Intel i5 13600K | ASUS ROG RTX 4080 | ASUS ROG Z790-E | Corsair DDR5 32GB 6000Mhz | WD SN850X 1TB | ASUS ROG Helios | 27" 4K 60Hz | 27" ROG QD-OLED 360Hz | ASUS ROG Scope Deluxe | ASUS ROG Delta S | ASUS ROG Chakram X | 16ProMax | WatchUltra 2 zw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AE69
Will_M schreef op vrijdag 20 december 2024 @ 19:20:
[...]

Je mag en kunt hier al jaren gewoon met een simpele VW UP! óf een VW Touareq W12 aankomen, of een VW Crafter/M.A.N. 'T' .... En zelfs met een VW Caddy :P

Maar de ID.7 is/heeft ineens een 'Status Aparte' nodig? :+
Apart dat zulke lelijke hokken een aparte topic hebben… Mooi, dan houden de lelijke hokken berijders zich apart })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
AE69 schreef op vrijdag 20 december 2024 @ 20:26:
[...]

Apart dat zulke lelijke hokken een aparte topic hebben… Mooi, dan houden de lelijke hokken berijders zich apart })
Haha ja zit wat in, al dat gepraat over actieradius, batterij in goede staat houden en software updates heeft ook niet echt mijn voorkeur qua onderwerpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Scrtz schreef op vrijdag 20 december 2024 @ 18:44:
[...]

Volgens mij is ook enkel de linkerzijde voor datatransfer en de rechterzijde puur voor opladen/stroom.

...
Beide kanten hebben het eerder bij mij gedaan, toen ik de auto (Passat MY2023) in gebruik nam werkten beide poorten gewoon. Zowel voor usb sticks als telefoon / Android Auto. En nee, die laatste was niet de wireless versie ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
Scrtz schreef op vrijdag 20 december 2024 @ 20:41:
[...]

Haha ja zit wat in, al dat gepraat over actieradius, batterij in goede staat houden en software updates heeft ook niet echt mijn voorkeur qua onderwerpen.
Klinkt een beetje als dat waar het hier op T.Net (ook) al jaren over gaat qua telefoons (en da's tegenwoordig de discussie Android / iOS). Ik probeer me er al als ouderwetse monteur al jaren tegen te verzetten maar dankzij m'n huidige baan, sinds 2000, weet ik stiekem ook wel dat een moderne auto gewoon een rijdend stuk software en computer(tje) geworden is.

>:)

[ Voor 3% gewijzigd door Will_M op 21-12-2024 20:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
Will_M schreef op vrijdag 20 december 2024 @ 20:58:
[...]

Klinkt een beetje als dat waar het hier op T.Net (ook) al jaren over gaat qua telefoons (en da's tegenwoordig de discussie Android / iOS). Ik probeer me er al als 'Ouderwetse Automonteur' (HTS Apeldoorn / Autotechniek qua opleiding) al jaren tegen te verzetten maar dankzij m'n huidige baan, sinds 2000, weet ik stiekem ook wel dat een moderne auto gewoon een rijdend stuk software en computer(tje) geworden is.

>:)
Haha nee klopt, maar het zijn vaak dezelfde onderwerpen die vrijwel elke pagina terugkomen omdat er nieuwe mensen zich melden in de topics die de moeite niet nemen om terug te lezen. Dat gevoel heb ik in dit topic iig niet. Ben ook wel voorstander van techniek en innovatie hoor, dus ben altijd ook wel koploper qua kennis op dat gebied. Verkoop bedrijfswagens voor MAN/VW dealer in het land dus o.a. de ID. BUZZ Cargo al vaker verkocht. Zelfde techniek/software als ID.3/4 etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvoII
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 05-09 09:24
SuperVeloce schreef op vrijdag 20 december 2024 @ 19:23:
Voor een Golf 7.5 '19 met DSG 1.5 TSI 150pk, raden jullie dan VagTechniek of DSG-dokter (TVS-engineering) aan voor bak en moter chiptunen.
Mij werd ten zeerste DSG chiptunen aangeraden, voor betere levensduur en betere schakeltijden.

Denk dat er met beide weinig mis is. Heb mijn 1.5 etsi bij tvs laten behandelen. Met name om de schakelmomenten aan te passen, omdat ie standaard te vroeg opschakelt.

Heb het 2,5 jaar geleden laten doen en inmiddels 73k ermee gereden. Zonder problemen. 190 pk is ook wel prettig, net als 362 Nm koppel.

2021 Golf Style 1.5 eTSI lime yellow|Iphone 15 pro 1Tb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megapaul
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 12:48
Rainesh schreef op zaterdag 23 november 2024 @ 09:14:
MIB2 Discover Media 2025 maps

https://vw-maps-cdn.light...rMedia2_EU-AS_2310_V20.7z

https://vw-maps-cdn.light...Media2_EU-DL2_2310_V20.7z

2e linkje is west europa (geen spanje/portugal) en past op 16gb kaartje. Eerste linkje is volledig Europa maar past (nog) niet op een 16gb kaartje.
Nog bedankt voor deze links ik heb de navigatie mijn Seat Ibiza 2018 kunnen updaten. :)
En met het aanpassen van de kaartnaam ook andere 2310_V20 kaarten kunnen downloaden.
Wel apart dat deze nog niet via Volkswagen zelf zijn te downloaden je krijgt dan nog de oude versie 8)7 (2210_V19).

Vragen mag altijd, het is alleen de vraag wat het antwoord is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JeeHaaa
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 13-08 09:56
Meer mensen met een VW app die niet meer goed functioneert sinds gisteren? Ik krijg steeds meldingen 'voertuigstatus niet beschikbaar' en in de auto een pop-up auto in offline modus. Heel vreemd, want nergens aangezeten. Betreft een Golf 8 GTE van januari 2023.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11:32

Met mijn vorige Leon 5F 1.2TSI DSG7 ben ik naar TVS geweest, huidige Polo GTI 2.0TSI DSG6 is bij VagTechniek geweest.

De software van TVS beviel mij beter, misschien niet helemaal eerlijk vergelijk met 6 vs 7 versnellingen omdat bij de 7 traps waarschijnlijk de stapjes tussen de versnellingen wat kleiner zijn. De Polo blijft net iets te lang in een versnelling hangen. Als je bijvoorbeeld ~85 rijd blijft hij bij 2000rpm in zijn 5 hangen en denk je echt schakel nou is door joh...Als je dan even net ietsje harder rijd schakelt hij door...laat je hem weer terugzakken naar 85 blijft hij netjes in zijn 6. Los ik vaak op door met de flipper handmatig op te schakelen.

Wat mij betreft schakelt hij op de juiste toerentallen terug maar schakelt hij soms iets te laat op. Voordeel is wel dat hij vanaf die iets hogere toerentallen direct heel veel trekkracht heeft. Kan ook zijn dat ze überhaupt de afstelling bij de GTI wat sportiever maken dan bij de "normale" varianten.

Met de Leon had ik nooit de behoefte om handmatig in te grijpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
JeeHaaa schreef op dinsdag 24 december 2024 @ 08:51:
Meer mensen met een VW app die niet meer goed functioneert sinds gisteren? Ik krijg steeds meldingen 'voertuigstatus niet beschikbaar' en in de auto een pop-up auto in offline modus. Heel vreemd, want nergens aangezeten. Betreft een Golf 8 GTE van januari 2023.
Werkt hier gewoon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nasdude
abonnement verlopen na 2 jaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DvE
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12:40

DvE

ORA-00000

nasdude schreef op dinsdag 24 december 2024 @ 09:35:
[...]

abonnement verlopen na 2 jaar?
Da's een hele goeie. Had ik destijds ook niet door.
Ineens boos dat alles niet werkte.
Maar ook niet even een mailtje of indicatie in de app dat je abo gewoon was verlopen.... (wil je nieuwe?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Laatst online: 13:23
Hier ook bij een Audi. Ik denk een storing.

Staat ook op de webiste: https://support.audi.nl/artikel/audi-connect-lopende-storing.

[ Voor 9% gewijzigd door Jumpman op 24-12-2024 09:58 ]

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shanquish
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
DvE schreef op dinsdag 24 december 2024 @ 09:45:
[...]

Da's een hele goeie. Had ik destijds ook niet door.
Ineens boos dat alles niet werkte.
Maar ook niet even een mailtje of indicatie in de app dat je abo gewoon was verlopen.... (wil je nieuwe?)
Normaliter krijg je zo'n melding wel hoor, sowieso in de app maar ook via de mail.
er staat dan ook bij wélke services verlopen en een link om nieuwe aan te schaffen.

zo was dit bij m'n golf 7.5 bj 2020 in elk geval wel zo, toen nog 2 jaar bijgekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WirelessErik
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 17-09 20:53
Hier inderdaad hetzelfde probleem. Het sneeuwt ook in de app trouwens?
Werkte gisteren voor zover ik weet nog wel gewoon

Erik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
Bij mij vindt de App dat m'n kofferbak open staat .... Ik én de auto vinden van niet :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrDelete
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13:27
Viel me de laatste tijd ook op idd (heb Golf 8 uit 2021). De app geeft aan met beide achterlichten rood maar wel status vergrendeld en hij was ook vergrendeld. Na openen en sluiten met sleutel waren de rode achterlampen op de app uit…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Will_M schreef op zondag 15 december 2024 @ 16:19:
[...]

Probeer eens met een compressor mét vochtvanger (óf een goedkoop busje perslucht van de Action) die niet werkende USB-C poort welke niet werkt schoon te blazen. Veel kans dat er gewoon wat vuiligheid in terecht is gekomen waardoor er één van de datakanalen/contacten niet meer lekker mee werkt.

Er is een rede waarom Apple de Lightning Connector qua design ooit 'precies andersom' ontworpen én gemaakt heeft, die connector is redelijk veilig schoon te borstelen in tegenstelling tot de USB-C variant.
Helaas, uitblazen heeft niet geholpen. Iemand ergens een handleiding hoe die usb module onder de armsteun in de Passat er uit kan ? Wil even wat kabeltjes controleren voor ik de dealer contacteer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antera
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 19-09 19:32

Antera

VCDS/obd11 en Odis coderingen

DrDelete schreef op dinsdag 24 december 2024 @ 11:32:
[...]

Viel me de laatste tijd ook op idd (heb Golf 8 uit 2021). De app geeft aan met beide iachterlichten rood maar wel status vergrendeld en hij was ook vergrendeld. Na openen en sluiten met sleutel waren de rode achterlampen op de app uit…
Het is maar een app en geeft bij vele merken en type valse meldingen. Is ook een hulpsysteem niet iets waar je voorledig op kan bouwen

Seat Leon KL 2020. www.vcds-coding.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DvE
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12:40

DvE

ORA-00000

Antera schreef op dinsdag 24 december 2024 @ 14:48:
[...]

Het is maar een app en geeft bij vele merken en type valse meldingen. Is ook een hulpsysteem niet iets waar je voorledig op kan bouwen
Tuurlijk koop je een auto voor vervoer. Maar het is wel een sellingpoint en software wordt steeds belangrijker.
Als ze (net als bij meerdere merken) dit niet goed op orde hebben, doet dat natuurlijk wel af aan de kwaliteitsindruk en plezier van de auto.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Antera

Antera

I now maar software is een groot drama al jaren slecht ontworpen en ontkom je helaas zelden tot nooit aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvoII
Snap niet dat je in die app het digitale serviceboekje niet kan zien. Dat zou iets zijn waar je echt wat aan hebt.
Had de Mazda app wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:12

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

EvoII schreef op dinsdag 24 december 2024 @ 17:24:
Snap niet dat je in die app het digitale serviceboekje niet kan zien. Dat zou iets zijn waar je echt wat aan hebt.
Had de Mazda app wel.
Heeft de audi app ook.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvoII
Dan moet het toch niet zo moeilijk zijn lijkt me...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Antera

Antera

Verschil moet er zijn. Audi is ook duurder 😀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Kan zo'n digitaal service boekje ook door een niet- dealer bijgewerkt worden? Zo nee heb je er geen reet aan, tenzij je altijd naar de dealer gaat voor onderhoud. En een keer elders een onderhoudsbeurt en de boel klopt niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antera

Antera

Sommige garage kunnen dst wel mer behoud van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
The Eagle schreef op woensdag 25 december 2024 @ 22:06:
Kan zo'n digitaal service boekje ook door een niet- dealer bijgewerkt worden? Zo nee heb je er geen reet aan, tenzij je altijd naar de dealer gaat voor onderhoud. En een keer elders een onderhoudsbeurt en de boel klopt niet meer.
Ja, dan is dat je eigen keuze...
Alhoewel, dat is eigenlijk ook niet zo want als je lease toko je verplicht onderhoud bij een kwikfit uit te laten voeren klopt ie ook niet meer.

Ik zie de app voornamelijk als gimmick en gebruik 'm het meest als verlengstuk voor de navigatie.. thuis op het gemak de bestemming(en) uitzoeken en doorsturen naar de auto.

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Zelf aantal keer bij JDEngineerig geweest voor tuning + DSG. Ooit vroeger ook eens bij of VagTechniek of DSG Dokter voor alleen de DSG.

Chiptuning van JDE nooit problemen mee, goed merkbaar. De DSG tuning merkte ik zelf niet heel veel, zou ook aan de DSG versie kunnen liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• f.keller
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 19-09 14:16
werkt hier goed, nog steeds

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• m0nk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:25

m0nk

16-09-2003 15.15

Ook maar weer even melden, vorige week onze 2e auto (Polo 6R 1.2 TSI uit 2011) ingeruild voor een Polo AW 2.0 GTI.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5tkRvg-Z00omdBcrHJ-Dmz8vRcI=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/4PK7fCyqKeIHGJTkEAA5adC4.jpg?f=user_large

Direct langs de lokale chip tuner gereden en een Stage 1 + DSG aanpassing laten doen. Merkt echt wel veel meer vermogen in de sportmode. Vanuit stilstand merk ik niet superveel verschil maar rijdend wel.

13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PKHS
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 12:10
Yep.
Golf 8 2023.
Kan de rijgegevens van de laatste rit inzien.
Doorklikken en 'Preview kon niet worden geladen'.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nooberke
m0nk schreef op zaterdag 28 december 2024 @ 13:30:
Ook maar weer even melden, vorige week onze 2e auto (Polo 6R 1.2 TSI uit 2011) ingeruild voor een Polo AW 2.0 GTI.

[Afbeelding]

Direct langs de lokale chip tuner gereden en een Stage 1 + DSG aanpassing laten doen. Merkt echt wel veel meer vermogen in de sportmode. Vanuit stilstand merk ik niet superveel verschil maar rijdend wel.
Nice! Welk jaar is hij?

Knalrode AW GTI hier, ook Stage 1.... Ding trekt als een gek.. Vanuit stilstand is vooral de beperkte grip datgene wat de grens bepaald.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• m0nk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:25

m0nk

16-09-2003 15.15

nooberke schreef op zaterdag 28 december 2024 @ 19:08:
[...]

Nice! Welk jaar is hij?

Knalrode AW GTI hier, ook Stage 1.... Ding trekt als een gek.. Vanuit stilstand is vooral de beperkte grip datgene wat de grens bepaald.
Eind 2020.

13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartje1983
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 18-09 15:50
Heb vorige week mijn Passat R-Line in ontvangst mogen nemen. Ben erg onder de indruk van de bouwkwaliteit en alle gadgets :D
In februari gaan wij op vakantie naar de sneeuw. En lijkt mij fijn, om bijv filmpjes te kijken op het grote scherm.
Is het mogelijk als de auto wireless carplay ondersteund, het toch te bedraden met een android kastje?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Video in motion is sowieso iets dat op vorige modellen vrijgeschakeld moest worden. Kon überhaupt standaard alleen bij stilstand.
Nieuwe modellen is tweaken veel lastiger cq onmogelijk.
Makkelijkste optie: tablet. Usb voeding zit er al.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nasdude
Moet je dat willen? video afspelen op het grote scherm terwijl je onderweg bent? Ook al ben je de bestuurder en kijk je niet, het zit wel in je gezichtsveld en onbewust ga je dan toch er naar kijken = afleiding.

Ik snap wel dat ze dat uitprogrammeren zodra de auto in beweging is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartje1983
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 18-09 15:50
nasdude schreef op maandag 30 december 2024 @ 00:23:
Moet je dat willen? video afspelen op het grote scherm terwijl je onderweg bent? Ook al ben je de bestuurder en kijk je niet, het zit wel in je gezichtsveld en onbewust ga je dan toch er naar kijken = afleiding.

Ik snap wel dat ze dat uitprogrammeren zodra de auto in beweging is
Snap je comment. Maar eerlijk gezegd vind ik 3 schermen waarop de navigatie draait ook al aardig wat afleiding (HUD, Dash, en grootte scherm).
Als de kinderen afgeleid zijn, geeft dit ook weer rust. Denk dat ik ga kijken voor ipad er tussen.
Bijkomend voordeel is dat mijn telefoon niet aan de stekker hoeft.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Bartje1983 schreef op maandag 30 december 2024 @ 10:58:
[...]

Snap je comment. Maar eerlijk gezegd vind ik 3 schermen waarop de navigatie draait ook al aardig wat afleiding (HUD, Dash, en grootte scherm).
Als de kinderen afgeleid zijn, geeft dit ook weer rust. Denk dat ik ga kijken voor ipad er tussen.
Bijkomend voordeel is dat mijn telefoon niet aan de stekker hoeft.
De kids zitten op de achterbank. Ik neem aan dat ze verschillende leeftijden hebben, dus verschillende interesses en dus ook verschillende films willen kijken. Dat wordt bij voorbaat gezeik. Bovendien passen die koppies niet met zijn tweeen of drieen tussen de voorstoelen door (en als ze dat wel doen moet de gordel los, red je niet). Last: jij wilt niet op een vakantiereis de hele tijd bow de bouwer door je speakers hebben. En de kids vinden hem niet leuk zonder geluid.

Nogmaals, koop een paar tablets, koptelefoons (draadloos!), usb kabels voor achterin zodat ze aan het sap kunnen, en een paar van die zakken voor achterop de stoelen met een klaptafeltje. Afgezien van de tablets ben je bij de action voor een paar tientjes klaar voor de hele mik. Iedereen blij en veilig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MLLL
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 18-09 00:05

MLLL

Palm Treo 650

Kunnen wij het maken, nou en of!

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Scrtz
Oud vs nieuw, erg blij mee! Zag alleen dat de VZ Performance 1.000,- goedkoper is geworden, toch maar kenteken in 2025 moeten aanvragen maar ach.. verwachting eind oktober was 1.500,- duurder juist..

Helaas geen VW meer, maar gelukkig wel nog VAG groep :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7GNjcsiM03lpyY1_j0Vo3irpRmo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/d0sUEPdZhorEdl9gdSnz2DYw.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-r5cOShqVbGOXbmgSM-POEGeLM8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XMn6yJtUdOkxfoLIYBtw3h6K.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/szaJ-PlRHGmSTvaMTq4Le8GKppI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wZnbZBTBbUpQr6R9kFiA5wKj.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/copWoeck8XXz5cDW4dRws_HTSdo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UwsNLZs4474cBKFOiPdxcpNE.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ENZh8tgX4N7HbkurxebLhg94w5c=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TBzy5T8IbUW61B0vikoOJltq.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dMYhKks5L6UMO1p_IbB9TT7mIFM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9Wo2JPNVw2wYg421Ni6GDIXX.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• snowfactory
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 17-09 14:58
Allereerst, gelukkig nieuwjaar allen! Ik ben sinds een half jaar de trotse eigenaar van een VW Polo AW ABDLAC (2021), een geweldige auto, maar recentelijk ondervind ik problemen met het infotainment systeem. Het systeem crasht regelmatig, vooral wanneer ik Apple CarPlay gebruik. Ook merk ik op dat, hoewel er een eSIM aan boord is voor updates, ik geen updates zie wanneer ik hierop klik.

Na zo'n crash verschijnt er soms de melding "Emergency call restricted. Workshop!" op mijn dashboard, die ik alleen kan verwijderen door het systeem terug te zetten naar de fabrieksinstellingen. Dit is echter slechts een tijdelijke oplossing, aangezien het probleem na een tijdje weer terugkeert.

Hierbij de technische details van mijn systeem:

Apparaat onderdeelnummer: 3G5035820B
Hardware: H56
Softwareversie: 0782
Navigatiedatabase: 19.11
Media Codec: 3.1.4
Ik heb geprobeerd een afspraak te maken bij Witteburg in Den Haag, maar vanwege een lange wachttijd kan ik daar pas in maart terecht. Daarom ben ik op zoek naar aanbevelingen voor een dealer in de regio Den Haag (of omstreken) die ervaring heeft met dit soort problemen.

Daarnaast lukt het me niet om een goede verbinding te krijgen met de VW Connect App, aangezien het me niet lukt om als Primary User geregistreerd te worden. Wellicht dat dit gerelateerd is aan de problemen.

Als laatste, als iemand weet hoe ik zelf de updatebestanden kan verkrijgen, sta ik ook open voor de mogelijkheid om de update zelf uit te voeren, mogelijk bespaart dit me wat tijd.

Thanks allen voor jullie advies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Alle dealers hebben het retedruk. Dus bij een andere dealer ga je dat net zo krijgen. Als je nog garantie hebt zou ik lekker wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antera

Antera

snowfactory schreef op donderdag 2 januari 2025 @ 16:16:
Allereerst, gelukkig nieuwjaar allen! Ik ben sinds een half jaar de trotse eigenaar van een VW Polo AW ABDLAC (2021), een geweldige auto, maar recentelijk ondervind ik problemen met het infotainment systeem. Het systeem crasht regelmatig, vooral wanneer ik Apple CarPlay gebruik. Ook merk ik op dat, hoewel er een eSIM aan boord is voor updates, ik geen updates zie wanneer ik hierop klik.

Na zo'n crash verschijnt er soms de melding "Emergency call restricted. Workshop!" op mijn dashboard, die ik alleen kan verwijderen door het systeem terug te zetten naar de fabrieksinstellingen. Dit is echter slechts een tijdelijke oplossing, aangezien het probleem na een tijdje weer terugkeert.

Ik heb geprobeerd een afspraak te maken bij Witteburg in Den Haag, maar vanwege een lange wachttijd kan ik daar pas in maart terecht. Daarom ben ik op zoek naar aanbevelingen voor een dealer in de regio Den Haag (of omstreken) die ervaring heeft met dit soort problemen.

Daarnaast lukt het me niet om een goede verbinding te krijgen met de VW Connect App, aangezien het me niet lukt om als Primary User geregistreerd te worden. Wellicht dat dit gerelateerd is aan de problemen.

Als laatste, als iemand weet hoe ik zelf de updatebestanden kan verkrijgen, sta ik ook open voor de mogelijkheid om de update zelf uit te voeren, mogelijk bespaart dit me wat tijd.

Er is een nieuwe update die vaak je problemen oplost waarmee je klachten hebt.

Ik stuur je even ee bericht

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
@Scrtz Écht een hele mooie "kar" (y)

Alleen zou ik die auto, zeker gezien de foto's, toch echt een milimeter of 30 á 40 naar beneden (laten) zetten :*)

[ Voor 6% gewijzigd door Will_M op 02-01-2025 17:27 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JJ Le Funk
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JJ Le Funk

:twk

Will_M schreef op donderdag 2 januari 2025 @ 17:24:

Alleen zou ik die auto, zeker gezien de foto's, toch echt een milimeter of 30 á 40 naar beneden (laten) zetten :*)
hoog op de wielen is wel prettig met alle verkeersdrempels, althans in mijn regio ligt het er vol mee.
misschien is voor de SUV look dikkere banden eronder nog een idee zodra de huidige set versleten is. de velgen zijn al vrij fors met 20"

[ Voor 25% gewijzigd door JJ Le Funk op 03-01-2025 09:12 ]

d:)b

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Scrtz
Will_M schreef op donderdag 2 januari 2025 @ 17:24:

Hij ligt wel al 1cm lager dan een Tiguan :P ach vind prima zo!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• giovanni2903
  • Nu online
even verlagen met een schroefset ben je ook zo 3k verder, zou het idd zo laten :p

| VW Golf MK7 GTI Performance 2015 2.0 TSI 340pk | Samsung Galaxy S23 | PC | PS5: Gi0vanni2903 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antera

Antera

Ik zou hem verlagen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
Ach ik vind hem prima staan zo tbh, blijft een semi SUV en door de 20" velgen zijn de wielkasten voldoende gevuld. De Tiguan staat nog iets hoger zelfs.

Zag nu ook dat automatisch grootlicht opgeslagen wordt, dus altijd aan blijft staan, ook als je voertuig hebt uitgezet. Dat is wel chill. En Travel assist is nu een optie in het menu, ipv altijd handmatig op de travel assist knop te moeten duwen kun je nu gewoon SET drukken en alles staat aan. Toch weer wat kleine verbeteringen zo.

Enige wat ik misschien toch had moeten aanvinken was matrix led verlichting, dan had ik de welkomst animatie aan de voorzijde en gezien automatisch grootlicht nu opgeslagen blijft staan en dus altijd aan ook.. Maar afijn, veel s'avonds/s'nachts rij ik ook niet, kan het op 2 handen tellen wanneer ik het nodig heb gehad in mijn golf 8 in 4 jaar tijd..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Nu online

GerCor

Zonder dallen geen pieken

Scrtz schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 10:50:
Ach ik vind hem prima staan zo tbh, blijft een semi SUV en door de 20" velgen zijn de wielkasten voldoende gevuld. De Tiguan staat nog iets hoger zelfs.

Zag nu ook dat automatisch grootlicht opgeslagen wordt, dus altijd aan blijft staan, ook als je voertuig hebt uitgezet. Dat is wel chill. En Travel assist is nu een optie in het menu, ipv altijd handmatig op de travel assist knop te moeten duwen kun je nu gewoon SET drukken en alles staat aan. Toch weer wat kleine verbeteringen zo.

Enige wat ik misschien toch had moeten aanvinken was matrix led verlichting, dan had ik de welkomst animatie aan de voorzijde en gezien automatisch grootlicht nu opgeslagen blijft staan en dus altijd aan ook.. Maar afijn, veel s'avonds/s'nachts rij ik ook niet, kan het op 2 handen tellen wanneer ik het nodig heb gehad in mijn golf 8 in 4 jaar tijd..
Maar dan begin je dus laat en ben je vroeg thuis. 😂

Ik zou hem ook niet verlagen. Zo is het een beest van een auto.

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
GerCor schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 11:21:
[...]

Maar dan begin je dus laat en ben je vroeg thuis. 😂

Ik zou hem ook niet verlagen. Zo is het een beest van een auto.
Haha dat valt ook wel weer mee, maargoed hier in NL is sowieso vrijwel elke straat goed belicht dus dan doet de automatische grootlicht vrij weinig :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antera

Antera

Scrtz schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 12:19:
[...]

Haha dat valt ook wel weer mee, maargoed hier in NL is sowieso vrijwel elke straat goed belicht dus dan doet de automatische grootlicht vrij weinig :P
En die werkt pas vanaf 65km/h

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
Antera schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 13:00:
[...]

Vanaf 30km/h bij de Terramar nu blijkbaar:
https://nieuws.cupraoffic...ie-van-de-cupra-terramar/

Wel mooie techniek, had het eigenlijk wel willen ervaren achteraf maar ergens moet de grens zijn he :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antera

Antera

Dst is wel heel vroeg worden de omwonende blij van die koplampen in je woning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
Antera schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 13:17:
Dst is wel heel vroeg worden de omwonende blij van die koplampen in je woning.
Haha mwah meestal goed verlichte straten dus dan gaat de grootlicht toch niet aan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19-09 10:12
snowfactory schreef op donderdag 2 januari 2025 @ 16:16:

Al opgelost? Ik zit op 3min afstand van Wittebrug en kan alles updaten voor je

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Antera

Antera

Scrtz schreef op zaterdag 4 januari 2025 @ 08:01:
[...]

Haha mwah meestal goed verlichte straten dus dan gaat de grootlicht toch niet aan :P
Doe mij eens een plezier en zoek een donker bos of iets op en probeer het eens of het idd met 30 aan gaat als je eens tijd hebt

Ben wel benieuwd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Antera schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 13:00:
[...]

Wat in de kom ook gewoon een klein beetje je gas intrappen is..zit je voor je het weet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ButcherJF
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 24-07 09:20
Vervelende foutcodes in mijn Tiguan, o.a. ‘U012700 - Regelapparaat bandenspanningscontrole Geen communicatie’.

Ik heb de banden gecheckt nadat in eerste instantie het lampje oplichtte in het dashboard, spanning was oké. Vervolgens gezocht naar de weergave van de bandenspanning in het display, maar die is verdwenen. Resetten van de bandenspanning kan ook niet meer via het menu, ‘deze optie is momenteel niet beschikbaar’.

OBD bekeken, in eerste instantie 10 fouten waarvan ik er een aantal heb kunnen resetten.
Bovenstaande code blijft en het storingslampje blijft ook branden.
Ter info, onlangs de accu vervangen en alles functioneerde een aantal weken probleemloos.

Iemand een idee wat te doen?

Linkje naar het logbestand:

https://drive.google.com/...miuwWQc/view?usp=drivesdk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antera

Antera

Als eerste haal die foutmelding van 5F er even uit na een update ziet er wat netter uit 😀

Daarnaast geen communicatie staat er dus de grote vraag is nu. Zitten er bandenspanning sensoren in de wielen? Zo ja dan mag je gaan nazien of de module voor de bandenspanning sensoren nog spanning heeft bv of dat dede defect is.

Indien je dit zelf hebt aangezet terwijl er geen sensoren in de wielen zit dan weet je waar je oorzaak zit

Ik vermoed het laatste aangezien je met sensoren nooit de deze hoeft te resetten. Wanr die kijkt naar de druk en niet meer dan dat. Deze heeft dan ook geen tmps tmps module nodig

[ Voor 18% gewijzigd door Antera op 05-01-2025 10:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ButcherJF
Ik heb niks zelf geprogrammeerd, daarvoor heb ik er veel te weinig verstand van. Het enige wat ik doe is nu en dan kijken of er fouten zijn, bijv. na een storingsmelding. En laat ik OBD ze resetten voor zover mogelijk. Als dat niet lukt is er kennelijk echt iets aan de hand.

De meeste fouten zijn dus gereset, maar die van de bandenspanning blijft. Ook gek dat ik eerder wel de spanning in het display kreeg en nu niet meer, en dat ik die niet meer kan resetten.

Hieronder nog even een linkje naar een screenshot van wat er nu nog staat:
https://drive.google.com/...67HbvkJ/view?usp=drivesdk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antera

Antera

Daarom hebben veel mensen obd11 en gebruiken de 1click apps met soms dit soort gevolgen. Dat is mijn ervaring daarom ook het antwoord wat ik gaf.

Maar dan zie het eerste stuk van me eerdere antwoord

Je kon dus voorheen zien per wielen hoeveel druk erin zat ga ik dan vanuit

[ Voor 32% gewijzigd door Antera op 05-01-2025 10:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ButcherJF
Klopt, kreeg dat keurig in beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jop33
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 18-09 15:14
Hoi, Mijn Tiguan hybride van 2021 geeft wat problemen bij van binnenuit openen van benzine klepje.Al meerdere keren wou klepje niet open en dacht oei oei bij de pomp
Garage huiskes Doetinchem had verlopig geen tijd niet eerder als de 20e hoorde ik vanmiddag..
Iemand een tip ? Bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antera

Antera

Is het mechanisme van de klep die hem locked en unlocked. Komt veel voor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:12

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

ButcherJF schreef op zondag 5 januari 2025 @ 12:28:
Klopt, kreeg dat keurig in beeld.
Heb je nu winterbanden met eigen velgen eronder waar de tpm sensoren niet inzitten?

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ButcherJF
De banden zijn niet gewisseld, die zitten er al minimaal een jaar onder. Daar ligt het dus niet aan.
Gisteren naar VW geweest waar de auto is uitgelezen. Volgende week een afspraak om het verder te laten uitzoeken en hopelijk op te lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
  • Nu online
jop33 schreef op maandag 6 januari 2025 @ 22:47:
Hoi, Mijn Tiguan hybride van 2021 geeft wat problemen bij van binnenuit openen van benzine klepje.Al meerdere keren wou klepje niet open en dacht oei oei bij de pomp
Garage huiskes Doetinchem had verlopig geen tijd niet eerder als de 20e hoorde ik vanmiddag..
Iemand een tip ? Bedankt
heb t zelfde, mechanisme kapot. bij dealer een duur geintje, opzich wel prima zelf te doen als ik yt mag geloven. heb mijne pas besteld, maar moet m nog inbouwen, is me nu een beetje te koud. als ik buiten de auto sta, de tankklep zachtjes indruk en dan op de sleutel unlock druk, klikt ie open :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dorest0rm
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 19-09 12:44
Mijn T-Roc (2024) heeft nu ook last dat het klepje niet open gaat. Al druk je die van buiten in om hem open te laten springen en kan die niet van binnenuit open.
Als ik er ernaast op de auto sla springt ie wel open. Vorige week een aantal keer dat trucje met de sleutel gedaan en nadat hij open was het mechanisme een paar keer ingedrukt zag toen dat er wat water uit kwam druppelen. Misschien zo nog eens insmeren met wat siliconenspray. Hoop wel dat dat het is want geen zin om wéér langs de dealer te moeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon 73
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online
dit hoort in vraag en aanbod

[ Voor 95% gewijzigd door We Are Borg op 08-01-2025 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yassine
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19-09 10:43

yassine

Nothing to it but to do it!

jop33 schreef op maandag 6 januari 2025 @ 22:47:
Iemand een tip ? Bedankt
Hier ook een Tiguan 2021 hybride, met een vreemd probleem tijdens het tanken ( ook al is de tank leeg ) klikt de vulpistool telkens dicht, maar de tank is verre van vol. Dit is uiteraard bij meerdere tankstations, zowel e10 als e5 Bezine. Gelukkig nog in de garantie, waarbij er nu een nieuwe tankdop inzit, maar nog steeds hetzelfde probleem. Dealer is op de hoogte, maar vroeg me af of iemand hier een vergelijkbaar probleem kent?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
Komende week onderstaande 20" VW Tiguan wielen (Suzuka Black) maar eens op Marktplaats te koop gaan zetten... :'(

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PqpjsrSjWT2dxWqXpL158qezy44=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aB8sOez4JzeqOKiap946huOy.jpg?f=fotoalbum_large

Heb ze net even onder m'n nieuwe ID.3 proberen te monteren maar "da ga nie passe nie" (die 20" is niet het probleem, dat ligt er nu ook onder, maar de ET waarde én velg + bandbreedte is precies té veel van het goede....)

:o :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElCasa
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 09:54
De laatste tijd valt mij op dat de side-assist ook even aanspringt als de vangrail wat dichter op de weg staat, hij gaat na 1-2 seconden ook wel weer uit, maar ik heb het idee dat dit pas na de laatste servicebeurt is gebeurt en dat dit daarvoor niet gebeurde. Wat is jullie ervaring hiermee? Hebben meer mensen dit probleem? Gaat om een Arteon van 2021.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antera

Antera

Dit heb ik nog niet eerder gehoord of gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glimmertwin123
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18-09 19:27
Het lijkt er op dat er nieuwe navi bestanden op de site van VW staan voor de MIB3 (2024/11/25).
Ik heb deze gedownload op een USB en volgens via de handleiding geprobeerd om deze op mijn discover pro te laden.

Zowel de USB stick op NTFS als op EXFAT geprobeerd. Het lijkt er op dat het apparaat niet start met de update. Mogelijk dat iemand hier iets weet of aan kan geven wat ik fout doe.

Volgens mij is mijn software één van de laatste versies MOI3_EU_VWMQB_P33000

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Antera

Antera

Laatste software versie is 332 al diverse malen geinstalleerd

Je moet/kan ze handmatig ook niet starten. USB erin steken en gaan rijden of contact aan zetten, update start vanzelf op de achtergrond en ga je niks van zien, Pas als hij klaar is geeft hij een melding of word het zichtbaar bij je instellingen,

Dit duurt meestal 1 uur. Je kan tussendoor de auto op slot doen en als je dan weer instapt pakt hij hem op de achtergrond weer op als hij no niet klaar was.

Als hij klaar is kan eht zelfs zo zijn dat je pas na een busrust de nieuwe versie ziet

[ Voor 20% gewijzigd door Antera op 11-01-2025 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glimmertwin123
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18-09 19:27
Ga ik proberen, dank je voor de snelle reactie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrSweety66
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 19-09 23:32
Will_M schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 13:45:
Komende week onderstaande 20" VW Tiguan wielen (Suzuka Black) maar eens op Marktplaats te koop gaan zetten... :'(

Heb ze net even onder m'n nieuwe ID.3 proberen te monteren maar "da ga nie passe nie" (die 20" is niet het probleem, dat ligt er nu ook onder, maar de ET waarde én velg + bandbreedte is precies té veel van het goede....)

:o :+
Met 4 spatbordverbreders op de ID.3 is dat toch zo opgelost? 🤡

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
MrSweety66 schreef op zaterdag 11 januari 2025 @ 20:49:
[...]

Met 4 spatbordverbreders op de ID.3 is dat toch zo opgelost? 🤡
Vette Body-Kit Jongûh !!!

Maar met een ET waarde van maar 38 bij 8.5J velgbreedte komen ze wel heel erg ver naar buiten gezien de 20" ID.3 wielen een ET waarde van 44 hebben bij 'maar' 7.5J _O-

Sowieso zouden die 215/45R20 banden van de ID.3 dan een 'beetje' overtrokken op de velg komen te liggen, zoals je dat vroeger in de '90's vaak zag bij de 'Duits Getunede' VW Polo's en Golfjes :9

[ Voor 4% gewijzigd door Will_M op 12-01-2025 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
Will_M schreef op zondag 12 januari 2025 @ 11:08:
[...]

Vette Body-Kit Jongûh !!!

Sowieso zouden die 215/45R20 banden van de ID.3 dan een 'beetje' overtrokken op de velg komen te liggen, zoals je dat vroeger in de '90's vaak zag bij de 'Duits Getunede' VW Polo's en Golfjes :9
Lekker met stoeprandjes ook >:)

Iemand hier uit regio Rotterdam? Van het weekend het vreemde probleem dat DAB+ dienst weigert, geen enkele zender binnen bereik. Route Gouda --> Delft via Rotterdam nergens bereik. Route Gouda --> Moerdijkbrug via Rotterdam weer bereik aan de zuidkant van Rotterdam.

Aangezien hij voorbij Rotterdam weer prima werkt zou je haast denken dat een bepaalde paal niet lekker werkt? Kan op internet zo snel verder geen klachten van mensen vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DypFrys
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 15-01 21:04
Hey mensen, ik overweeg de nieuwe VW Tayron maar de dealers weten nog niet zoveel. Kan iemand mij zeggen welke kleur dit is?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4cCocZmhpkUsEbEzi6l7jxLV0L8=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/0QV9RObjrGZ6jA3hzWSYOW2Y.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
DypFrys schreef op maandag 13 januari 2025 @ 21:08:
Hey mensen, ik overweeg de nieuwe VW Tayron maar de dealers weten nog niet zoveel. Kan iemand mij zeggen welke kleur dit is?
[Afbeelding]
Waarom weten ze nog niet ‘zoveel’? Vrijwel alle kleuren zijn bekend en worden op andere modellen ook geleverd.

Jou foto is niet heel duidelijk maar ik denk dan toch oyster silver metallic. Zijn er niet meer foto’s van andere hoeken?
Pagina: 1 ... 135 ... 140 Laatste