Hét grote Volkswagen Topic - Deel 5 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 134 ... 140 Laatste
Acties:

• EvoII
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 05-09 09:24
Net nog even gekeken maar hij stond nog steeds op de helft van de download, net als vanmiddag net voor ik uitstapte... Vreemd.

2021 Golf Style 1.5 eTSI lime yellow|Iphone 15 pro 1Tb

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Antera
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 14:42

Antera

VCDS/obd11 en Odis coderingen

Niet altijd gaan de dowloads vlekkeloos.

Dit zijn de spannende momenten of het goed gaat 😀

Seat Leon KL 2020. www.vcds-coding.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AE69
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 20:28
Welkom in de club van Lapiz Blauw Hybrid Arteon rijders.

[ Voor 8% gewijzigd door AE69 op 28-11-2024 23:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 20:23

Wokschotel

Op 6 wielen

AE69 schreef op donderdag 28 november 2024 @ 23:03:
[...]

Thanks! Ondanks dat je geen fan bent van Shooting Brakes lees ik :P AE69 in "Hét grote Volkswagen Topic - Deel 5"

De islam kan uw vrijheid schaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moosdekat
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 19-09 11:45
gisteren de OTA update van 1941 naar 1985 gehad. Ging soepel en alles werkt prima. Merk nog geen verbeteringen, maar bij mij liep de 1941 versie ook wel goed.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wokschotel

Wokschotel

Op 6 wielen

Wokschotel schreef op donderdag 28 november 2024 @ 07:10:
[...]

Het was ook een mooie deal. Snel handelen helpt dan. En wat de BPM betreft, het is een hybride, dat scheelt veel in de BPM. 700 euro bpm is te hoog, als ik nog een keer alles invoer op calculatiesites kom ik uit op 350-400. Maar eerst zien, dan geloven.
@mb1 Vanochtend is de auto (goed)gekeurd bij de RDW, gelijk BPM-aangifte gedaan. Te bepalen BPM was 357 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrDelete
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18:23
moosdekat schreef op vrijdag 29 november 2024 @ 07:05:
gisteren de OTA update van 1941 naar 1985 gehad. Ging soepel en alles werkt prima. Merk nog geen verbeteringen, maar bij mij liep de 1941 versie ook wel goed.
bij mij ook vandaag

het is een grote update, en let op: bij installatie mag je de auto niet gebruiken! dus ff slim inplannen, moest vanmiddag de fiets pakken 🙈

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvoII
Bij mij bleef de ota update op 1021 Mb een dag hangen. Tot ik vanmiddag de auto nodig had. Tijdens het rijden rondde hij de complete download af. Toen ik weer thuis kwam op installeren getikt. Moet zo weer weg dus ben benieuwd of het gelukt is.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• MrSweety66
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 19-09 23:32
AE69 schreef op donderdag 28 november 2024 @ 23:03:
[...]

Dan moet ik maar m’n eigen clubske oprichten 😇Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/unHiXmoYjYwIs1zZfqu3o9ORCxY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YhyyiIZXxNx6oJTLVZhRU3S6.jpg?f=fotoalbum_large
Op de 12v accu na niet hybride. Met 20” Nashville

[ Voor 3% gewijzigd door MrSweety66 op 30-11-2024 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel

Wokschotel

Op 6 wielen

MrSweety66 schreef op vrijdag 29 november 2024 @ 22:48:
[...]

Dan moet ik maar m’n eigen clubske oprichten 😇[Afbeelding]
Op de 12v accu na niet hybride.
Je mag ook meedoen hoor, je hebt dan alleen geen stemrecht ;) Ook een schitterende kleur. Lijkt wel een Mazda :P

Op mijn nieuwe Arteon zit nu een setje Montevideo velgen met zomerbanden. Ik ben nog aan het twijfelen of ik een extra setje velgen van Marktplaats haal met winterbanden, of dat ik de banden laat vervangen door all-seasons. Vandaag zal ik even goed kijken naar de profieldiepte op de huidige banden. Ik doe niet aan wintersport en de hele discussie over winterbanden vs all season hoeven we hier niet uitgebreid te voeren, maar ik ben benieuwd hoe jullie dat doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSweety66
Gisteren toevallig een mooie, originele 18” Sebring set met winterbanden van MP gehaald. Wat voor mij de doorslag gaf:
- de huidige 20” zijn te corrosiegevoelig om in het zout te rijden,
- all-seasons zijn (hoe gemakkelijk het ook is) toch een compromis van allerlei zaken. Misschien voor het Nederlandse klimaat prima, maar echte sneeuwbanden bieden toch meer grip en controle.
- in sneeuw rij ik liever op banden met een iets hogere wanghoogte. Dit dempt de kleine obstakels beter (heb in het verleden wel eens een kromme velg gehad door een brok ijs).
- niet dat ik het verwacht nodig te hebben, maar op 18” past nog een set sneeuwkettingen…
- …en de setprijs op MP lag heel dicht tegen de prijs van 4 losse banden…😜

PS. Let er bij MP op of er bandendruksensoren in zitten die met de auto communiceren.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nfiP8xK0FQsiji3xITL4JcKxEuw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JrrEhxrSNojoYW40PPGn6K85.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AE69
MrSweety66 schreef op zaterdag 30 november 2024 @ 08:48:
Gisteren toevallig een mooie, originele 18” Sebring set met winterbanden van MP gehaald.
Die had ik ook op mijn eerste Chili Red TDi Arteon. Omdat er ook winterbanden in het leasecontract zaten, waren ze ideal. In 2018 waren de 19” Montevideo velgen nog niet uitgebracht. “Mooiste” optie voor mij waren de 20” Rosarios in zilver, maar dat betekende dat ik ook nog de DCC optie er bij moest leasen. Ik heb gekozen om zelf 19” Veemann V-FS12 velgen & banden te nemen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EPSQNAgjNI0y38b1m28FA2VAOys=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ir6G9TedOH9jm8z52zOuKIOB.jpg?f=fotoalbum_large
PS. Let er bij MP op of er bandendruksensoren in zitten die met de auto communiceren.
[Afbeelding]
Jij bedoelt TPMS sensoren. Mijn 2018 model had ze destijds niet, werkte op basis van ABS. VW is denk ik vanaf de facelift of vanaf een bepaalde bouwjaar overgestapt op TPMS.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Antera

Antera

Superdikke kleur. Komen de lijnen mooi tot hun recht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElCasa
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 18:45
Ik heb voor mijn Arteon een setje winterwielen aangeschaft waar bandendruksensoren inzitten. In mijn zomervelgen zitten die niet. Kan ik hier nog iets mee om in mijn Discover Pro de bandendruk per band te zien, of moet er dan nog iets extra's ingebouwd worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElCasa
Nice! Hier ook dezelfde! Blijft een schitterende kleur!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/n_r_m1zU--_nyvMrrk2QkJMC3H4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XC4gcMvu7E2a18HbbuHSwqOg.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ElCasa
Gisteren toevallig een mooie, originele 18” Sebring set met winterbanden van MP gehaald. Wat voor mij de doorslag gaf:
- all-seasons zijn (hoe gemakkelijk het ook is) toch een compromis van allerlei zaken. Misschien voor het Nederlandse klimaat prima, maar echte sneeuwbanden bieden toch meer grip en controle.
- in sneeuw rij ik liever op banden met een iets hogere wanghoogte. Dit dempt de kleine obstakels beter (heb in het verleden wel eens een kromme velg gehad door een brok ijs).
- niet dat ik het verwacht nodig te hebben, maar op 18” past nog een set sneeuwkettingen…

[Afbeelding]
Die heb ik er nu ook onderliggen, mijn zomervelgen hadden geen TPMS en de winterwielen wel. Nu kijken of ik hier nog iets mee kan doen! Die rode kleur is ook fantastisch!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UPf93ldtkwOxLVQr1xgw38Ki7U0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2mNwvtPNi2I3cBRU9H7hlsfM.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSweety66
Bij mij herkende de auto na enige tijd (ook Disco Pro) dat er een andere bandenspanning was (zie Wagenstatus). Omdat de winterbanden op maar 2.2 bar stonden, kreeg ik een waarschuwing. Inmiddels heb ik ze weer op 2.6 bar gezet (er is ook een comfort bandenspanning van 2.3 bar maar dat wordt mij na de 20” wat te sponzig).

Leuk, al die Arteon’s op een rijtje. Blijft gave bak! 🥰
Hee, ik zie nu dat je een andere kleur spiegelkap hebt? Even een persoonlijke touch 😁

[ Voor 12% gewijzigd door MrSweety66 op 30-11-2024 12:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel

Wokschotel

Op 6 wielen

[Afbeelding]
Heb je die banden en velgen van iemand uit Gilze toevallig gekocht?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrSweety66
Even een leuke site over een aantal wetenswaardigheden over de VW Arteon in Nederland:
https://allecijfers.nl/auto/volkswagen-arteon/

Zo valt er te lezen dat 51% van de 3831 geregistreerde Arteons in de kleur grijs is geleverd, en 10% in een afwijkende kleur (niet wit, zwart of grijs).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSweety66
Wokschotel schreef op zaterdag 30 november 2024 @ 13:03:
[...]
Heb je die banden en velgen van iemand uit Gilze toevallig gekocht?
Nee, bij VVC in Nunspeet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel

Wokschotel

Op 6 wielen

Ah ok. Hier vlakbij in Gilze staat/stond ook een setje te koop. Maar ik krijg van een andere aanbieder te horen dat de set die hij aanbiedt (https://www.marktplaats.n...lgen-235-55-18-winter-8mm) niet onder een Arteon past. Blijkbaar is de ene Sebring de andere niet?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ElCasa
MrSweety66 schreef op zaterdag 30 november 2024 @ 12:35:
Bij mij herkende de auto na enige tijd (ook Disco Pro) dat er een andere bandenspanning was (zie Wagenstatus). Omdat de winterbanden op maar 2.2 bar stonden, kreeg ik een waarschuwing. Inmiddels heb ik ze weer op 2.6 bar gezet (er is ook een comfort bandenspanning van 2.3 bar maar dat wordt mij na de 20” wat te sponzig).

Leuk, al die Arteon’s op een rijtje. Blijft gave bak! 🥰
Hee, ik zie nu dat je een andere kleur spiegelkap hebt? Even een persoonlijke touch 😁
Klopt, die heb ik zelf laten wrappen. Mijn vorige HB Atalntic Blue had ik ze zwart gewrapt, maar daar zag je het minder goed. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JA46gYaT3ZPerS1Yyjz6XIi2E14=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wB8vwVkWb1hEvPEr0RzVvAFH.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSweety66
Wokschotel schreef op zaterdag 30 november 2024 @ 13:14:
[...]

Ah ok. Hier vlakbij in Gilze staat/stond ook een setje te koop. Maar ik krijg van een andere aanbieder te horen dat de set die hij aanbiedt (https://www.marktplaats.n...lgen-235-55-18-winter-8mm) niet onder een Arteon past. Blijkbaar is de ene Sebring de andere niet?
Heeft niets met de 18” velg te maken. Maar de bandmaat klopt niet. Volgens de handleiding moet je band 245/45/r18 hebben met load/snelheidsklasse 96 V (of hoger).
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7piVUR4OnRzTlqEiAq6iDfYnSvQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ouvhj830WaBb7rNghfYLhnpn.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSweety66
@Wokschotel je hebt een PB

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• giovanni2903
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 19:38
blijft een mooie auto, jammer dat je ze niet heel veel ziet

| VW Golf MK7 GTI Performance 2015 2.0 TSI 340pk | Samsung Galaxy S23 | PC | PS5: Gi0vanni2903 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel

Wokschotel

Op 6 wielen

MrSweety66 schreef op zaterdag 30 november 2024 @ 13:47:
[...]

Heeft niets met de 18” velg te maken. Maar de bandmaat klopt niet. Volgens de handleiding moet je band 245/45/r18 hebben met load/snelheidsklasse 96 V (of hoger).
[Afbeelding]
Ja, de bandmaat. Maar ik kan toch willekeurige velgen op de auto doen, als steek/naafmaat (en van de banden load en snelheid) maar kloppen? Deze zouden er bijvoorbeeld ook gewoon op moeten kunnen: https://www.marktplaats.n...n-winterbanden-volkswagen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSweety66
Wokschotel schreef op zaterdag 30 november 2024 @ 15:55:
[...]

Ja, de bandmaat. Maar ik kan toch willekeurige velgen op de auto doen, als steek/naafmaat (en van de banden load en snelheid) maar kloppen? Deze zouden er bijvoorbeeld ook gewoon op moeten kunnen: https://www.marktplaats.n...n-winterbanden-volkswagen
Klopt, dat is natuurlijk helemaal aan jou. Maar de bandenset in het MP-voorbeeld is maar 205mm breed terwijl de handleiding (blz 311) spreekt over 215/55/r17 banden. Nu weet ik niet of het verstandig is om bewust voor smallere banden te kiezen. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AE69
ElCasa schreef op zaterdag 30 november 2024 @ 12:19:
Ik heb voor mijn Arteon een setje winterwielen aangeschaft waar bandendruksensoren inzitten. In mijn zomervelgen zitten die niet. Kan ik hier nog iets mee om in mijn Discover Pro de bandendruk per band te zien, of moet er dan nog iets extra's ingebouwd worden?
Als jouw auto velgen standaard met TPMS is uitgerust dan zit er een TPMS ontvanger in jouw auto. Dat is achteraf een prijzige €300+ optie om achteraf nog er op te zetten zag ik op een FB Arteon groep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AE69
Antera schreef op zaterdag 30 november 2024 @ 09:37:
Superdikke kleur. Komen de lijnen mooi tot hun recht
Klopt, ik neem aan dat je mijne ex Chili Red bedoelt die tot 2021? werd geleverd, daarna zijn ze overgestapt op Kings Red zoals van @MrSweety66 . Pyrit zilver vind ik ook een van de mooiere grijze muizen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:47

The Eagle

I wear my sunglasses at night

MrSweety66 schreef op zaterdag 30 november 2024 @ 16:29:
[...]

Klopt, dat is natuurlijk helemaal aan jou. Maar de bandenset in het MP-voorbeeld is maar 205mm breed terwijl de handleiding (blz 311) spreekt over 215/55/r17 banden. Nu weet ik niet of het verstandig is om bewust voor smallere banden te kiezen. :?
Goed in je handleiding kijken. Screenshot is van de R, die heeft iets andere banden vermoedelijk. Maar de rest moet er ook in staan. En anders bij de tankdop of b stijl opeen sticker. Of je belt de dealer even.
Maar in principe zijn de Arteon en de Passat allemaal het zelfde, ook qua onderdelen. Zal dus ongetwijfeld passen allemaal.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19-09 10:12
rmr1 schreef op zaterdag 23 november 2024 @ 22:39:
Is er al iemand met een golf 8 die OTA een update heeft gekregen naar versie 1985?
Zie in de UK berichten voorbij komen die deze nu binnen krijgen.
Heb zelf nog versie 1941.
@Rainesh hebben jullie versie 1985 al beschikbaar?
[Afbeelding]
Inmiddels is die beschikbaar.

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antera

Antera

@Rainesh en ik kunnen hem aan leveren voor de liefhebbers.

Deze kan je zelf doen als je geen connect abonnement hebt. Als je die wel hebt komt hij OTA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WirelessErik
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 21:16
Vanmorgen loop ik de oprit op, zie ik de knipperlichten oplichten en springt het alarm aan?
Had de afstandsbediening bij me, dus, deur los, deur vast, maar het alarm blijft maar doorgaan.
Deur weer los, auto gestart, maar nog steeds alarm. Ben maar weggereden ivm de overlast en 500 meter verder, stil.
Waarom kan ik het alarm niet stoppen met mijn ab? Of moet ik daar iets anders voor doen met de afstandsbediening.
Heb in het scherm eerst de interieur bewaking maar uitgezet.

Erik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

WirelessErik schreef op zondag 1 december 2024 @ 16:02:
Vanmorgen loop ik de oprit op, zie ik de knipperlichten oplichten en springt het alarm aan?
Had de afstandsbediening bij me, dus, deur los, deur vast, maar het alarm blijft maar doorgaan.
Deur weer los, auto gestart, maar nog steeds alarm. Ben maar weggereden ivm de overlast en 500 meter verder, stil.
Waarom kan ik het alarm niet stoppen met mijn ab? Of moet ik daar iets anders voor doen met de afstandsbediening.
Heb in het scherm eerst de interieur bewaking maar uitgezet.

Erik
Welke auto? Zal geen Toyota zijn verwacht ik, maar simpelweg roepen "alarm blijft aan" helpt ook niet natuurlijk ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WirelessErik
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 21:16
Sorry,
Je hebt gelijk 😄. Betreft een Golf 8 GTE 2022.
Nee, een Toyota probleem in een Volkswagen forum zou raar zijn ja

Erik

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Wokschotel

Wokschotel

Op 6 wielen

Om de bandenvraag over mijn Arteon af te ronden: de auto staat nu op zomerbanden die bij nadere inspectie bij daglicht einde levensduur bleken te zijn zijn (1e set, 77k gereden). Ik ga ze laten vervangen door all-seasons (GoodYear Vector 4Seasons G3).

De verzekering is inmiddels ook rond (1000 euro per jaar all risk); nu alleen de platen nog en ik kan eindelijk rijden :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theman36
  • Laatst online: 17:44
Misschien een domme vraag, maar klopt het dat als ik mijn navigatie wil updaten (discover pro, golf 8 bj dec. 2020), ik de kaarten moet downloaden van de vw site, uit moet pakken op een usb-stick en vervolgens de stick gewoonweg in de usb-poort van de auto kan drukken en de boel begint te updaten? En welke grootte van de stick is minimaal benodigd, dan wel kan maximaal worden uitgelezen door de auto?

[ Voor 7% gewijzigd door theman36 op 02-12-2024 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 21:08
theman36 schreef op maandag 2 december 2024 @ 12:28:
Misschien een domme vraag, maar klopt het dat als ik mijn navigatie wil updaten (discover pro, golf 8 bj dec. 2020), ik de kaarten moet downloaden van de vw site, uit moet pakken op een usb-stick en vervolgens de stick gewoonweg in de usb-poort van de auto kan drukken en de boel begint te updaten? En welke grootte van de stick is minimaal benodigd, dan wel kan maximaal worden uitgelezen door de auto?
Klopt volgens mij ja, al dacht ik dat de Golf 8 ook zelf die updates kan ophalen? Maar zelf eigenlijk nooit geprobeerd, ik gebruik altijd Apple Carplay.

Je moet gewoon een usb stick pakken die groot genoeg is om het kaartbestand op te zetten.. Bij updates pakt ie iig 16gb sowieso al.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• theman36
  • Laatst online: 17:44
Scrtz schreef op maandag 2 december 2024 @ 15:59:
[...]

Klopt volgens mij ja, al dacht ik dat de Golf 8 ook zelf die updates kan ophalen? Maar zelf eigenlijk nooit geprobeerd, ik gebruik altijd Apple Carplay.

Je moet gewoon een usb stick pakken die groot genoeg is om het kaartbestand op te zetten.. Bij updates pakt ie iig 16gb sowieso al.
Ik krijg wel ota updates, maar dat is van het systeem zelf en niet van de navigatie. Toen ik nog een weconnect abonnement had kreeg ik wel navigatie updates volgens mij. Ik heb hier nog een 64gb stick liggen, dus dat moet dan goed gaan lijkt me.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scrtz
theman36 schreef op maandag 2 december 2024 @ 16:20:
[...]

Ik krijg wel ota updates, maar dat is van het systeem zelf en niet van de navigatie. Toen ik nog een weconnect abonnement had kreeg ik wel navigatie updates volgens mij. Ik heb hier nog een 64gb stick liggen, dus dat moet dan goed gaan lijkt me.
Ah idd ik heb weconnect actief en staat bij navigatie versie 24.10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:46
Wokschotel schreef op maandag 2 december 2024 @ 12:02:
Om de bandenvraag over mijn Arteon af te ronden: de auto staat nu op zomerbanden die bij nadere inspectie bij daglicht einde levensduur bleken te zijn zijn (1e set, 77k gereden). Ik ga ze laten vervangen door all-seasons (GoodYear Vector 4Seasons G3).

De verzekering is inmiddels ook rond (1000 euro per jaar all risk); nu alleen de platen nog en ik kan eindelijk rijden :9
Ik betaal bij de ANWB €477 per jaar voor een all-risk verzekering van een Golf Variant 150pk. Stuk duurder zo'n Arteon ;)
Heb je veel schadevrije jaren?

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel

Wokschotel

Op 6 wielen

LuPo schreef op maandag 2 december 2024 @ 17:18:
[...]

Ik betaal bij de ANWB €477 per jaar voor een all-risk verzekering van een Golf Variant 150pk. Stuk duurder zo'n Arteon ;)
11 schadevrije jaren. Ik weet niet uit welk jaar jouw Golf is, maar de Arteon is net 2 jaar oud en misschien wel wat euro's duurder in aanschaf ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
Wokschotel schreef op maandag 2 december 2024 @ 17:35:
[...]

11 schadevrije jaren. Ik weet niet uit welk jaar jouw Golf is, maar de Arteon is net 2 jaar oud en misschien wel wat euro's duurder in aanschaf ;)
2019 en €35.195

Dat zal het wel zijn dan, maar vind *2 qua jaarpremie wel fors. Hier 9 schadevrije jaren.

[ Voor 3% gewijzigd door LuPo op 02-12-2024 18:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
Heeft ook weer te maken met regio waar je woont, je eigen leeftijd en natuurlijk schadevrije jaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alive11
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 22:22
Laten we het dan maar niet hebben over mijn all-riskverzekering op de golf 8 1.5 eTsi met 3 schadevrije jaren (jongere bestuurder) :P

Ik ben i.i.g. jaloers op jullie bedragen.

[ Voor 6% gewijzigd door Alive11 op 02-12-2024 21:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
Het hangt er vooral vanaf wat voor blok erin ligt. Een vw met 2.0 is veel duurder om te verzekeren dan een 1.0/1.4/1.5. mijn 7 gti kost me 1100 per jaar all-risk met 7 schadevrije jaren

| VW Golf MK7 GTI Performance 2015 2.0 TSI 340pk | Samsung Galaxy S23 | PC | PS5: Gi0vanni2903 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
Scrtz schreef op maandag 2 december 2024 @ 20:10:
Heeft ook weer te maken met regio waar je woont, je eigen leeftijd en natuurlijk schadevrije jaren.
Ik zit in een van de duurste provincies: Zuid-Holland
Leeftijd: 32

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• procaliber
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 18:01
Schade vrije jaren zegt niet alles.
Wat veel mensen vergeten zijn de kleine dingen die verzekerd worden met een all-risk verzekering:
Inzittenden verzekering, bedrag letselschade, accessoires, aanschafwaarderegeling, vrije keuze schade hersteller etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• procaliber
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 18:01
LuPo schreef op maandag 2 december 2024 @ 17:18:
[...]

Voor mijn Passat uit 2019 gekeken bij de ANWB, hier kom ik uit op 68 euro per maand incl. 10% rijderskorting.
Momenteel betaal ik 78 euro bij mijn tussenpersoon met betere voorwaarden, dus zo goedkoop is de ANWB ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvoII
Ik betaal met 28 schadevrije jaren bijna 900,00 allrisk voor de golf die ik heb. Best veel als ik het hier zo lees...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
procaliber schreef op dinsdag 3 december 2024 @ 09:22:
[...]

Voor mijn Passat uit 2019 gekeken bij de ANWB, hier kom ik uit op 68 euro per maand incl. 10% rijderskorting.
Momenteel betaal ik 78 euro bij mijn tussenpersoon met betere voorwaarden, dus zo goedkoop is de ANWB ook niet.
Ik heb geen rijders korting. Dan moet je toch rustig gaan rijden om zo korting te sparen? 8)7
Één keer lekker optrekken en weg is je korting :+
Ik houd wel van een beetje sportief rijden dus die verzekering is niets voor mij.

Die van mij is €39,75. Gewoon de reguliere autoverzekering all-risk.

[ Voor 13% gewijzigd door LuPo op 03-12-2024 09:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperVeloce
  • Registratie: December 2010
EvoII schreef op dinsdag 3 december 2024 @ 09:40:
Ik betaal met 28 schadevrije jaren bijna 900,00 allrisk voor de golf die ik heb. Best veel als ik het hier zo lees...
Er zit ook een max aan kwa schadevrije jaren korting.

Intel i5 13600K | ASUS ROG RTX 4080 | ASUS ROG Z790-E | Corsair DDR5 32GB 6000Mhz | WD SN850X 1TB | ASUS ROG Helios | 27" 4K 60Hz | 27" ROG QD-OLED 360Hz | ASUS ROG Scope Deluxe | ASUS ROG Delta S | ASUS ROG Chakram X | 16ProMax | WatchUltra 2 zw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvoII
SuperVeloce schreef op dinsdag 3 december 2024 @ 10:52:
[...]

Er zit ook een max aan kwa schadevrije jaren korting.
Klopt. In geval van schade raak ik ook niet direct nog claim kwijt. Pas na 3x ofzo volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18:31

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Ik ben vast niet de enige met een import auto en alarm. Ik ga er sowieso vanuit dat @Wokschotel z'n Arteon ook alarm heeft.

Hoe hebben jullie dat gedaan met de verzekering? Mijn Passat B8 is een duitse import. Mijn ANWB verzekering vereist een (test)certificaat dat het alarm voldoet aan SCM Klasse 2 en deze moet jaarlijks gekeurd worden, wil ik aanspraak kunnen maken op uitbetaling bij diefstal van de auto of bij diefstal van delen van de auto.
Ik heb de vraag aan de VW dealer in Alphen a/d Rijn voorgelegd of ze hem konden keuren, maar ik werd voor m'n gevoel afgescheept met een lul verhaal dat dit niet mogelijk was, want niet in Nederland geleverd, moest voorzien zijn van breekbouten en dat was niet te controleren, etc. Enige oplossing volgens hen was het installeren van een aftermarket systeem.

Ik vind dat een nogal raar verhaal, sowieso verwacht ik niet dat de eisen in Nederland anders zullen zijn dan in Duitsland en dat het systeem dus zo goed als zeker voldoet aan SCM Klasse 3 (interieur bewaking, hellingshoeksensor, inbraakdetectie, alarm en startonderbreker). (ik twijfel alleen over de hellingshoeksensor)

Ik wil de auto dus laten keuren, zodat ook dat deel van de verzekering gedekt is, maar VW werkt niet mee.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Dat soort dingen is ook op de NL modellen standaard vziw.
Maar dan bel je toch een andere dealer? Iedere dealer kan op basis van vin zien welke opties er op een auto geleverd zijn. Ongeacht land van levering.
Kwestie van een uitdraai richting verzekering lijkt me en aangetoond.

Alternatief: tegen de anwb zeggen dat ze in de stront kunnen zakken met hun moeilijke eisen, en naar een echte verzekeraar gaan. Anwb zal eea vast ook elders ondergebracht hebben, dus alles wat ze willen is in principe gewoon extra red tape vanuit hun. Bel voor de grap de fbto eens of ze zoiets ook vereisen. Verwacht van niet.

[ Voor 37% gewijzigd door The Eagle op 03-12-2024 22:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
deepbass909 schreef op dinsdag 3 december 2024 @ 20:58:
Ik heb de vraag aan de VW dealer in Alphen a/d Rijn voorgelegd of ze hem konden keuren, maar ik werd voor m'n gevoel afgescheept met een lul verhaal dat dit niet mogelijk was, want niet in Nederland geleverd, moest voorzien zijn van breekbouten en dat was niet te controleren, etc. Enige oplossing volgens hen was het installeren van een aftermarket systeem.
Aftermarket lijkt mij niet echt zinvol als (vrijwel) alles aanwezig is. Volgens mij weet deze dealer gewoon niet wat ze moeten doen. A-Point Hoofddorp (niet ver van jouw aankoopplek, tegenwoordig zijn het zelfs buren) kan dat wel doen zoals @Pollewob hier al eens heeft omschreven: Pollewob in "Show je auto - deel 174 - 2024!"

Ik heb zelf een NL Passat met alarm, maar toen ik vroeg bij de VW dealer of zij een sleutelbatterij konden vervangen (met Keyless Protector) verwezen ze mij ook door naar een alarmentoko. Zoiets zit vast bij jou in de buurt ook als je er bij VW Alphen niet uit komt.

Overigens ben ik sowieso verrast dat je geen verplicht alarm hebt. Een aantal verzekeraars waaronder ANWB en Ohra waar ik zelf zit hebben het gewoon als eis voor de verzekering, waarschijnlijk vanwege de catalogusprijs >€45k en/of vermogen. Zonder geldig klasse 3 alarm kan ik iig fluiten naar m'n centen bij diefstal.

[ Voor 12% gewijzigd door J0YR1D3R op 03-12-2024 22:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

The Eagle schreef op dinsdag 3 december 2024 @ 21:58:
Dat soort dingen is ook op de NL modellen standaard vziw.
Maar dan bel je toch een andere dealer? Iedere dealer kan op basis van vin zien welke opties er op een auto geleverd zijn. Ongeacht land van levering.
Kwestie van een uitdraai richting verzekering lijkt me en aangetoond.

Alternatief: tegen de anwb zeggen dat ze in de stront kunnen zakken met hun moeilijke eisen, en naar een echte verzekeraar gaan. Anwb zal eea vast ook elders ondergebracht hebben, dus alles wat ze willen is in principe gewoon extra red tape vanuit hun. Bel voor de grap de fbto eens of ze zoiets ook vereisen. Verwacht van niet.
Ik verwacht dat vrijwel iedere verzekeraar deze eis zal hebben voor de GTE. En als ze het niet hebben, zal het me niks verbazen dat de premie een stuk hoger is. En mijn GTE is niet Nederlands hè. Al verwacht ik dat het uitvoeringsniveau in DE hetzelfde zal zijn geweest als in NL.

En dat de verzekeraar het eist, vind ik het punt niet. Dat een dealer in mijn ogen gewoon keihard staat te liegen, dat stoort me.
J0YR1D3R schreef op dinsdag 3 december 2024 @ 22:05:
[...]

Aftermarket lijkt mij niet echt zinvol als (vrijwel) alles aanwezig is. Volgens mij weet deze dealer gewoon niet wat ze moeten doen. A-Point Hoofddorp (niet ver van jouw aankoopplek, tegenwoordig zijn het zelfs buren) kan dat wel doen zoals @Pollewob hier al eens heeft omschreven: Pollewob in "Show je auto - deel 174 - 2024!"

Ik heb zelf een NL Passat met alarm, maar toen ik vroeg bij de VW dealer of zij een sleutelbatterij konden vervangen (met Keyless Protector) verwezen ze mij ook door naar een alarmentoko. Zoiets zit vast bij jou in de buurt ook als je er bij VW Alphen niet uit komt.

Overigens ben ik sowieso verrast dat je geen verplicht alarm hebt. Een aantal verzekeraars waaronder ANWB en Ohra waar ik zelf zit hebben het gewoon als eis voor de verzekering, waarschijnlijk vanwege de catalogusprijs >€45k en/of vermogen. Zonder geldig klasse 3 alarm kan ik iig fluiten naar m'n centen bij diefstal.
Er zit hier in Alphen een onafhankelijke garage die KIWA gecertificeerd is, die wil ik nog benaderen.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel

Wokschotel

Op 6 wielen

Ik ben vast niet de enige met een import auto en alarm. Ik ga er sowieso vanuit dat @Wokschotel z'n Arteon ook alarm heeft.

Hoe hebben jullie dat gedaan met de verzekering? Mijn Passat B8 is een duitse import. Mijn ANWB verzekering vereist een (test)certificaat dat het alarm voldoet aan SCM Klasse 2 en deze moet jaarlijks gekeurd worden, wil ik aanspraak kunnen maken op uitbetaling bij diefstal van de auto of bij diefstal van delen van de auto.
Om eerlijk te zijn, ik heb hier totaal niet bij stilgestaan. De Arteon is uitgerust met alarm, maar welke klasse, geen idee en ik heb ik de gauwigheid bij mijn verzekeraar (ZLM) geen rare eisen gezien over keuringen etc. Mijn vorige auto's waren het stelen niet waard dus ik ga het voor de Arteon toch maar eens nazoeken. Thanks voor de reminder :P

/edit
Gelijk maar even nagegaan. ZLM stelt alleen een alarm verplicht bij cataloguswaarde > 60.000. Mijn Arteon heeft een cataloguswaarde van 59.780 dus no problem :o

[ Voor 8% gewijzigd door Wokschotel op 04-12-2024 08:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Wokschotel schreef op woensdag 4 december 2024 @ 07:38:
[...]

Om eerlijk te zijn, ik heb hier totaal niet bij stilgestaan. De Arteon is uitgerust met alarm, maar welke klasse, geen idee en ik heb ik de gauwigheid bij mijn verzekeraar (ZLM) geen rare eisen gezien over keuringen etc. Mijn vorige auto's waren het stelen niet waard dus ik ga het voor de Arteon toch maar eens nazoeken. Thanks voor de reminder :P

/edit
Gelijk maar even nagegaan. ZLM stelt alleen een alarm verplicht bij cataloguswaarde > 60.000. Mijn Arteon heeft een cataloguswaarde van 59.780 dus no problem :o
Bij de ANWB kan ik alleen vinden dat boven de 60k een autovolgsysteem verplicht is, dus ik vermoed dat de grens voor klasse 2 op 50 of 55 zal liggen.

Ik vind de Arteon wel een mooie wagen, maar ik snap hem alleen niet. Qua maten is hij vrijwel gelijk aan de Passat, ook qua prestaties en ook uitrusting is eigenlijk gelijk. En ik ben niet de enige. Qua design is hij wel mooier, de shooting brake heeft een mooiere lijn dan de Passat in mijn ogen. En om de één of andere reden oogt hij wel net wat sjieker. Maar binnen het gamma van VW was het toch vooral een concurrent voor de Passat.

ZLM is blijkbaar regio gebonden (Noord Brabant en Zeeland) en daar kan ik niet een verzekering afsluiten (ik woon in Zuid Holland).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wokschotel

Wokschotel

Op 6 wielen

deepbass909 schreef op woensdag 4 december 2024 @ 09:09:
[...]

Bij de ANWB kan ik alleen vinden dat boven de 60k een autovolgsysteem verplicht is, dus ik vermoed dat de grens voor klasse 2 op 50 of 55 zal liggen.

Ik vind de Arteon wel een mooie wagen, maar ik snap hem alleen niet. Qua maten is hij vrijwel gelijk aan de Passat, ook qua prestaties en ook uitrusting is eigenlijk gelijk. En ik ben niet de enige. Qua design is hij wel mooier, de shooting brake heeft een mooiere lijn dan de Passat in mijn ogen. En om de één of andere reden oogt hij wel net wat sjieker. Maar binnen het gamma van VW was het toch vooral een concurrent voor de Passat.

ZLM is blijkbaar regio gebonden (Noord Brabant en Zeeland) en daar kan ik niet een verzekering afsluiten (ik woon in Zuid Holland).
De Arteon is gewoon een opgepimpte Passat, dat klopt helemaal. Maar dan met wat mooiere lijnen. Dat is ook de redenen waarom ik mijn vrouw de Arteon wilde en niet de Passat.

Ik woon in Noord-Brabant en dan is ZLM prima. No-nonsense en gewoon altijd een mens aan de lijn als je vragen hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MLeJeune
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 23-06 14:55
Ik heb met P370_N60S5MIBH3_EU gemerkt dat je maar kunt inzoomen tot 40km!

Is dit in de P390 opgelost? Anders moet ik terug naar de P350.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
Wokschotel schreef op woensdag 4 december 2024 @ 09:18:
[...]

De Arteon is gewoon een opgepimpte Passat, dat klopt helemaal. Maar dan met wat mooiere lijnen. Dat is ook de redenen waarom ik mijn vrouw de Arteon wilde en niet de Passat.

Ik woon in Noord-Brabant en dan is ZLM prima. No-nonsense en gewoon altijd een mens aan de lijn als je vragen hebt.
Vind Arteon echt een supermooie auto! Enige punt van zaniken wat ik kan bedenken is dat het dashboard dan ook wat unieker had gemogen dan een 95% kopie van de Passat, maar lekker boeiend ook verder.. veel plezier ermee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvoII
Heb contact gehad met de dealer over een volgende beurt en aangekaart dat de sos module ook stuk is. Die wordt zowaar onder garantie vervangen. Ze hadden ze zelfs op voorraad. Ding moet het doen voor de apk.

Vreemd dat hier in NL nog niets bekend is over die terugroepaktie die er wereldwijd is, ook iets met software en die sos module. Dat had ik ook nog aangekaart in dezelfde mail aan de dealer. Misschien dat het daarom wel garantie is ook...

Verder heb ik het ook nog over het stuur gehad en dat moesten ze checken of dat onder coulance valt ofzo. Maar ze wilden eerst checken wat er mis mee is. Vreemd genoeg afgelopen avond zo'n 150 km gereden en geen enkele foutmelding van het stuur gehad. Zou dat te maken hebben met die ota update naar 1985 misschien?
Lijkt me sterk, maar je weet het nooit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Antera

Antera

Die update lost dat niet op. Trek/duw eens aan je stuur aan de onderzijde als je rijd. Meestal kan je het dsn opwekken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvoII
Antera schreef op zaterdag 7 december 2024 @ 06:56:
Die update lost dat niet op. Trek/duw eens aan je stuur aan de onderzijde als je rijd. Meestal kan je het dsn opwekken
Klopt inderdaad. Heb de storingen meestal ook zo weer weg dmv drukken linksonder op het stuur.

Heb ook regelmatig dat ik 2 icoontjes heb van de travel assist. Er komt dan aan de linkerkant van het standaard ta icoontje, een extra icoontje bij wat soms geel en soms groen is.

Iemand enig idee wat dat te betekenen heeft toevallig?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/P19p-H-g11dVLyFo9S2r931_6xA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1h0NDSuZ6gHLyzzFWRR6NLOd.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gx5eMyau9e2RKVx1W1ti9CLQzCk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ipPmu1awtB3B1e8Z5SCZ7ZKY.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrDelete
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18:23
Ik heb met mjjn Golf 8 de update naar 1985 gedaan vorige week. Wat me opgevallen is, is dat sinds die update 3 x al een melding langs kwam over emergency assist die niet beschikbaar is, en na paar seconden weer weg zonder blijvend oranje icoontje.. stuur is vorig jaar nog vervangen

hebben er meer zo’n situatie ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hotymoty
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 20:39
procaliber schreef op dinsdag 3 december 2024 @ 09:08:
Schade vrije jaren zegt niet alles.
Wat veel mensen vergeten zijn de kleine dingen die verzekerd worden met een all-risk verzekering:
Inzittenden verzekering, bedrag letselschade, accessoires, aanschafwaarderegeling, vrije keuze schade hersteller etc
Ben toch benieuwd wat jullie allemaal meepakken bij all risk? Ik heb alleen Inzittenden en Verkeersrechtsbijstand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJ Le Funk
  • Niet online

JJ Le Funk

:twk

EvoII schreef op zaterdag 7 december 2024 @ 14:20:
[...]

Klopt inderdaad. Heb de storingen meestal ook zo weer weg dmv drukken linksonder op het stuur.

Heb ook regelmatig dat ik 2 icoontjes heb van de travel assist. Er komt dan aan de linkerkant van het standaard ta icoontje, een extra icoontje bij wat soms geel en soms groen is.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Kleur verschil: Lane assist vs travel assist?
Dat rechter icoontje is speed limiter enabled?

d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antera

Antera

DrDelete schreef op zaterdag 7 december 2024 @ 16:16:
Ik heb met mjjn Golf 8 de update naar 1985 gedaan vorige week. Wat me opgevallen is, is dat sinds die update 3 x al een melding langs kwam over emergency assist die niet beschikbaar is, en na paar seconden weer weg zonder blijvend oranje icoontje.. stuur is vorig jaar nog vervangen

hebben er meer zo’n situatie ??
EA storingen kan van alles zijn maar is vermoedelijk niet het stuur maar problemen met de OCU

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Antera

Antera

EvoII schreef op zaterdag 7 december 2024 @ 14:20:
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Dat is geen travel assist dat is los ACC aan hebben staan en lane assist werkt dan ook op zichzelf. Hij doet dit omdat hij de lijntjes kwijt is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvoII
Antera schreef op zaterdag 7 december 2024 @ 16:49:
[...]

Dat is geen travel assist dat is los ACC aan hebben staan en lane assist werkt dan ook op zichzelf. Hij doet dit omdat hij de lijntjes kwijt is
Lane assist staat standaard uit. Heb je zelf gedaan _/-\o_

Heb die icoontjes maar af en toe. Volgens mij ook alleen als ie de lijnen niet goed ziet ofzo. Als de lijnen naast het reguliere icoontje wit zijn dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MLeJeune
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 23-06 14:55
MK_ schreef op zondag 27 oktober 2024 @ 21:16:
Voor de geinteresseerden:

Navi 2025 voor MIB2 High (Discover Pro/Columbus):
https://vw-maps-cdn.light...aps/P390_N60S5MIBH3_EU.7z
https://navigation-maps.v...aps/P390_N60S5MIBH3_EU.7z
P390

Note: sinds 2024/2025 is MIB1 High support gestopt.

Ik kon niet terug vinden dat het hier al gedeeld was, indien wel mijn oprechte excuses :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
MLeJeune schreef op maandag 9 december 2024 @ 17:13:
[...]

Niet verder kunnen inzoomen dan 40km? :o
Bedoel je niet uitzoomen?

Ik zit op een oudere navi gelukkig :>

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AE69
Scrtz schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 18:43:
[...]

Vind Arteon echt een supermooie auto! Enige punt van zaniken wat ik kan bedenken is dat het dashboard dan ook wat unieker had gemogen dan een 95% kopie van de Passat, maar lekker boeiend ook verder.. veel plezier ermee!
Hetzelfde hoor je ook van mensen die een Corrado dashboard vergelijken met een Passat (eind jaren 80-medio 90). Waarom zou je iets veranderen als het al goed (genoeg) is en als je potentiële klanten weg gaat jagen omdat ze een “exclusievere” dashboard krijgen?

Voor mij maakt het niet echt of VW hetzelfde dashboard heeft gebruikt uit een naaste model reeks, ook al kijk ik naar het dashboard als ik er in zit. Wat mij meer boeit is o.a. hoe ziet het er uit aan de buitenkant, hoeveel ruimte is er binnen?

Arteon en Corrado rijder 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heroic_Nonsense
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 14:46

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

Ach, mijn Tiguan (2008) heeft hetzelfde dashboard als de Golf Plus uit die periode. Niks mis mee, toch?

Such Heroic Nonsense - Proud admin of https://www.bartonsontheweb.nl and owner of https://netstek.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Ik vind dat een nogal raar verhaal, sowieso verwacht ik niet dat de eisen in Nederland anders zullen zijn dan in Duitsland en dat het systeem dus zo goed als zeker voldoet aan SCM Klasse 3 (interieur bewaking, hellingshoeksensor, inbraakdetectie, alarm en startonderbreker). (ik twijfel alleen over de hellingshoeksensor)

Ik wil de auto dus laten keuren, zodat ook dat deel van de verzekering gedekt is, maar VW werkt niet mee.
Apart, mijn Tiguan heeft een klasse 3 alarm, mijn verzekeraar heeft hier geen voorwaarden mbt jaarlijkse keuring. De auto heeft wel een cataloguswaarde <60.000, dat zal het dan zijn.

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Slasher schreef op woensdag 11 december 2024 @ 08:58:
[...]

Apart, mijn Tiguan heeft een klasse 3 alarm, mijn verzekeraar heeft hier geen voorwaarden mbt jaarlijkse keuring. De auto heeft wel een cataloguswaarde <60.000, dat zal het dan zijn.
Die voorwaarde heb je alleen als je sowieso al de voorwaarde hebt dat de auto een alarm moet hebben (wat weer per verzekeraar en mogelijk regio verschilt).

De eerste 3 jaar hoeft die keuring niet, daarna jaarlijks als een soort APK.

Maar als dit teveel gedoe oplevert, moet ik maar eens gaan shoppen naar een andere verzekering, de ANWB is goedkoop voor mij (hoge bonus-malus en al lang lid), maar dit kan wel reden zijn om naar een andere verzekeraar over te stappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

deepbass909 schreef op woensdag 11 december 2024 @ 09:15:
[...]

Die voorwaarde heb je alleen als je sowieso al de voorwaarde hebt dat de auto een alarm moet hebben (wat weer per verzekeraar en mogelijk regio verschilt).

De eerste 3 jaar hoeft die keuring niet, daarna jaarlijks als een soort APK.

Maar als dit teveel gedoe oplevert, moet ik maar eens gaan shoppen naar een andere verzekering, de ANWB is goedkoop voor mij (hoge bonus-malus en al lang lid), maar dit kan wel reden zijn om naar een andere verzekeraar over te stappen.
Het klinkt al als een behoorlijk gedoe, de enige vraag die mijn verzekeraar had: Heeft de auto een Klasse 3 alarm? Ja? Ok! :P

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Slasher schreef op woensdag 11 december 2024 @ 09:17:
[...]

Het klinkt al als een behoorlijk gedoe, de enige vraag die mijn verzekeraar had: Heeft de auto een Klasse 3 alarm? Ja? Ok! :P
Check dan even goed je polisvoorwaarden. Want bij aanvragen was dat ook alleen een vraag, maar in het polisblad staat het volgende:
Op basis van de door u verstrekte gegevens, zijn de onderstaande aanvullende voorwaarden van toepassing:
082: Alarmsysteem (Klasse 2)
Het voertuig dat op het polisblad staat, moet uitgerust zijn met:
  • een alarmsysteem met het Keurmerk CCV Voertuigbeveiliging. Dit systeem is ingebouwd door een inbouwbedrijf
  • CCV voertuigbeveiliging erkend door Kiwa SCM;
  • of een alarmsysteem met dezelfde specificaties als alarmsysteem (Klasse 2), dat door de fabrikant, importeur of merkdealer is ingebouwd.
Het voertuig is uitgerust met een goedgekeurd alarmsysteem met het Keurmerk CCV Voertuigbeveiliging.
Wat verwachten wij van de verzekeringnemer?
  • Hij moet zelf nagaan of het voertuig over het vereiste alarmsysteem beschikt.
  • Dat hij over een geldig certificaat CCV Voertuigbeveiliging beschikt. Dat betekent dat hij het alarmsysteem laat keuren volgens de richtlijnen van het Keurmerk CCV Voertuigbeveiliging. Zie hiervoor het certificaat.
  • Bij diefstal van het voertuig of onderdelen van of uit het voertuig kan hij dit certificaat overleggen.
Het voertuig is uitgerust met een alarmsysteem van een fabrikant, importeur of merkdealer. Wat
verwachten wij van de verzekeringnemer?
  • Hij moet zelf nagaan bij de fabrikant, importeur of merkdealer of het voertuig over het vereiste alarmsysteem beschikt en of het aan de vereiste specificaties voldoet.
  • Dat hij het alarmsysteem jaarlijks laat keuren.
  • Bij diefstal van het voertuig of onderdelen van of uit het voertuig kan hij dit aantonen door middel van een aankoop- en/of onderhoudsnota.
Recht op vergoeding
Is er voldaan aan bovenstaande voorwaarden? En was het alarmsysteem na het verlaten van het voertuig
ingeschakeld? Dan heeft de verzekeringnemer recht op een vergoeding bij onderstaande situaties:
  • Diefstal van het gehele voertuig.
  • Diefstal van onderdelen van of uit het voertuig.
Het is dus een keiharde eis dat ik een keuringscertificaat moet kunnen overleggen bij diefstal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
Eisen verschillen heel erg per verzekeringsmaatschappij. Een vind alarm klasse 1 voldoende (startonderbreker is dat), ander klasse 3 zonder certificaat en sommige vragen wel weer met. Maar wel goed om na te kijken inderdaad om niet achteraf met gedoe te zitten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
Kak, vanochtend is een monteur van Kwik-fit tegen mijn auto aangereden. Ik kwam voor de bandenwissel en stond stil om achteruit een parkeervak in te draaien. Op het moment dat ik bezig ben van D naar R te switchen komt de monteur in een klantauto de garage uitgereden en rijdt gewoon vol tegen mijn rechtervoorkant aan. Monteur bood wel gelijk zijn excuses aan, maarja..

'Gelukkig' lijkt de schade beperkt tot 1 paneel, maar het is wel lak- en deukschade.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nT6GUGSlGDoyyRg8OWAelJDiGIQ=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/L1aMDzxUR3AcFrBtn6rxb0km.jpg?f=user_large

Filiaalmanager was wel erg vriendelijk en het lijkt allemaal goed opgelost te gaan worden, maar het is wel weer een gedoe natuurlijk. Kwik-fit neemt verantwoordelijkheid en gaat mij bellen. Foto's van de hele situatie en alle schades zijn gemaakt. Ben benieuwd. Iemand nog tips wat ik nu het beste kan doen? Al op zoek naar een schadehersteller of even wachten tot ik gebeld word?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Je verzekering bellen en hen het lekker af laten handelen :)
Hun schuld, zij betalen, je verzekering regelt de rest :)

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 19:55

GerCor

Zonder dallen geen pieken

Tjeesss. Ik rij 100 km p/u, collega belt.... en in een flits zie ik een haas voor de auto. En knal en ravage. Gril kapot, bodemplaat kapot van de bedrijfsCaddy. Die is voorlopig uitgeschakeld.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LFw316lzYND7v-K9wslEKuNS0Aw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/o2t2tK5j6GXGkPPISvuylquK.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KXMJBTe2AP2ZiD_Sqk8HYHjjomY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rykVmXudKYsMON310NuvVmpX.jpg?f=fotoalbum_large

Collega een paar jaar geleden met een vrij nieuwe bedrijfsFord een hert aangereden. Direct Total loss.

Edit: kreeg vandaag een bericht dat de Caddy weer mag rijden. Missen nog wel een paar onderdelen. 🙈

[ Voor 62% gewijzigd door GerCor op 12-12-2024 18:59 ]

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
GerCor schreef op donderdag 12 december 2024 @ 01:17:
Tjeesss. Ik rij 100 km p/u, collega belt.... en in een flits zie ik een haas voor de auto. En knal en ravage. Gril kapot, bodemplaat kapot van de bedrijfsCaddy. Die is voorlopig uitgeschakeld.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Collega een paar jaar geleden met een vrij nieuwe bedrijfsFord een hert aangereden. Direct Total loss.

Edit: kreeg vandaag een bericht dat de Caddy weer mag rijden. Missen nog wel een paar onderdelen. 🙈
En die haas? Die gaat nu toch zeker wel, met de kerstdagen in aantocht, z'n aangerichte schade compenseren als een overheerlijke Hazepeper bij jou thuis?

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Will_M schreef op zaterdag 14 december 2024 @ 16:12:
[...]

En die haas? Die gaat nu toch zeker wel, met de kerstdagen in aantocht, z'n aangerichte schade compenseren als een overheerlijke Hazepeper bij jou thuis?
Haha. Ik weet niet waar die haas is. Het is daar nogal donker. En ik ben verderop gestopt omdat de auto het geluid maakte of de haas er nog onder zat. Gestopt bij een tankstation en geen haas gezien. Wel de schade. Ik moest nog 10 minuten naar kantoor. Dus, oren dicht, blik op oneindig en dan maar hopen dat ik het haal. 🙈

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nasdude
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 09-09 00:45
Tiguan 2024 - R-Line

Ik rijdt er nu 2 maanden mee, Ik kan wel janken wat een kut auto

De software is zwaar ondermaats en ik krijg letterlijk iedere rit meldingen dat er weer eens wat niet werkt, vaak dezelfde meldingen. De dealer kan er niets mee, ze wachten op een antwoord van Volkswagen duitsland, misschien komt er een update.

Zijn er meer mensen met deze auto en hoe bevalt hij jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
vind m sowieso al lelijk, maar software was bij de golf 8 ook jarenlang slecht. hopelijk komen ze snel met een update..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antera

Antera

Hoor dat zelfs de facelift niet alles is.

Maar heb je een van 2020 2021 en is die niet volledig geupdate danken je veel issues hebben

Wel.goed om te weten welke issues je hebt om een duidelijker antwoord te geven of een goede oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Wij gisteren onderweg naar mijn zusje in Emmeloord gaat het EPC lampje branden. Electronic Powertrain Control. Opgezocht. Direct stoppen. Maar goed, ik reed bij Kampen en het is een geel lampje. Rood, dan stop ik. Garage gebeld. Werkplaats gesloten. Eenmaal in Emmeloord, de wegenwacht via omwegen proberen te bereiken. Via hun site gegevens opgegeven. Ondertussen de VW dealer in Emmeloord gebeld. Werkplaats gesloten. Word ik gebeld. 'merkt u iets aan het rijgedrag van de auto?'. Niet echt. 'Meneer, waarschijnlijk iets met de emissie. Wij adviseren u het te laten uitlezen bij de garage maar voor EPC komen we niet. U mag 1.000 km rijden met een EPC lampje. Als u gaat rijden en het rijgedrag verandert neem dan contact met ons op, dan komt de wegenwacht naar u toe.' Afijn, tijd om naar huis te gaan. Geen EPC lampje. De hele rit niet.

Vraag: heeft het nog zin maandag naar de garage te gaan om het systeem te laten uitlezen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Uitlezen zou ik sowieso doen, kan geen kwaad. Die foutmelding moet ergens vandaan komen en dat zal vast wel gelogd zijn. Mocht je obd11 hebben kun je mogelijk ook zelf uitlezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Vraag mijnerzijds: ik heb in de Passat twee usb-C aansluitingen onder de middenarmsteun. Beiden met het zelfde logo er bij, zou beiden data moeten doen.
De linkse weigert een usb stick met muziek te laden. Media unit zegt no data available oid. Rechtse doet het prima. Linkse heeft het wel gedaan in het begin. Gewone usb stick met verloop of echte usb-C stick maakt geen verschil; links niet en recht werkt wel.
Idem voor de usb aansluiting naar telefoon en Android auto (die ik bedraad wil hebben): links werkt alleen voor opladen, rechts snapt ook AA etc.

Hebben meer mensen dit effect, of is er gewoon iets stuk?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Antera

Antera

Uitlezen weinig zin. Kan goed zijn dat er niks meer in staat omdat het niet voorkomt continu en hij hem dsn zelf wist.

Omtrent data overdracht usb kan de usb module defect zijn of iets anders. Dit is ene blijft gokken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
The Eagle schreef op zondag 15 december 2024 @ 11:59:
Vraag mijnerzijds: ik heb in de Passat twee usb-C aansluitingen onder de middenarmsteun. Beiden met het zelfde logo er bij, zou beiden data moeten doen.
De linkse weigert een usb stick met muziek te laden. Media unit zegt no data available oid. Rechtse doet het prima. Linkse heeft het wel gedaan in het begin. Gewone usb stick met verloop of echte usb-C stick maakt geen verschil; links niet en recht werkt wel.
Idem voor de usb aansluiting naar telefoon en Android auto (die ik bedraad wil hebben): links werkt alleen voor opladen, rechts snapt ook AA etc.

Hebben meer mensen dit effect, of is er gewoon iets stuk?
Probeer eens met een compressor mét vochtvanger (óf een goedkoop busje perslucht van de Action) die niet werkende USB-C poort welke niet werkt schoon te blazen. Veel kans dat er gewoon wat vuiligheid in terecht is gekomen waardoor er één van de datakanalen/contacten niet meer lekker mee werkt.

Er is een rede waarom Apple de Lightning Connector qua design ooit 'precies andersom' ontworpen én gemaakt heeft, die connector is redelijk veilig schoon te borstelen in tegenstelling tot de USB-C variant.

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Will_M schreef op zondag 15 december 2024 @ 16:19:
[...]

Probeer eens met een compressor mét vochtvanger (óf een goedkoop busje perslucht van de Action) die niet werkende USB-C poort welke niet werkt schoon te blazen. Veel kans dat er gewoon wat vuiligheid in terecht is gekomen waardoor er één van de datakanalen/contacten niet meer lekker mee werkt.

Er is een rede waarom Apple de Lightning Connector qua design ooit 'precies andersom' ontworpen én gemaakt heeft, die connector is redelijk veilig schoon te borstelen in tegenstelling tot de USB-C variant.
Daar zeg je zoiets...had ik nog helemaal niet aan gedacht. Zelfde effect als je mobiele telefoon, stofje uit je broekzak in de aansluiting en je hebt ellende. Van de week even testen. Busje perslucht heb ik, sinds Sinterklaas ook een blaas apparaat juist hiervoor.
Wordt vervolgd dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJ Le Funk
  • Niet online

JJ Le Funk

:twk

nasdude schreef op zaterdag 14 december 2024 @ 23:38:
[...] ik krijg letterlijk iedere rit meldingen dat er weer eens wat niet werkt, vaak dezelfde meldingen. [...]
kan je iets specifieker zijn wat de exacte foutmelding is? misschien is het een bekend issue.

d:)b

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nasdude
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 09-09 00:45
JJ Le Funk schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 11:59:
[...]

kan je iets specifieker zijn wat de exacte foutmelding is? misschien is het een bekend issue.
Deze 5 komen dagelijks voorbij, meestal in de eerste 10~15 minuten van iedere rit:
Front assist niet beschikbaar
Emergency assist is momenteel niet beschikbaar
Travel Assist is momenteel niet beschikbaar
Proactive inzittendebescherming is beperkt
Lane assist is momenteel niet beschikbaar. Raadpleeg het instructieboekje
(cruisecontrol valt dan weg, bijna iedere rit gedurende +/- 3 minuten)

Verder, niet dagelijks wel meerdere keren voorgekomen
- Sleutel niet aanwezig (terwijl die in de middenconsole ligt)
- ROOD: Problemen met de versnellingsbak, stop de auto (zoiets, 2x gehad, na het opnieuw starten is de weg)
- Problemen met de aandrijflijn, motorstoringslampje bleef de hele dag aan
- Infotainment systeem is uitgeschakelt (en niet in te schakelen)
- Telefoon niet te koppelen via BT, herstart telefoon werkt niet, 10 seconde de powerknop van de radio wel

[ Voor 8% gewijzigd door nasdude op 17-12-2024 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• runner83
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 18-08 17:52
nasdude schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 12:17:
[...]

Deze 5 komen dagelijks voorbij, meestal in de eerste 10~15 minuten van iedere rit:

- ROOD: Problemen met de versnellingsbak, stop de auto (zoiets, 2x gehad, na het opnieuw starten is de weg)
- Telefoon niet te koppelen via BT, herstart telefoon werkt niet, 10 seconde de powerknop van de radio wel
Wat dagelijks plaatsvind heb ik ook gehad met een skoda wat een volkswagen probleem breed was dit kwam door het stuur na 4 stuur vervangingen was dit eindelijk weg. en dit begon ook pas meestal als het buiten vochtig was geweest.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• giovanni2903
vorige week de golf 7 gti bij Carrec gehad voor 4 dagen voor de volgende dingen:
grote beurt
vervangen waterpomp+thermostaat
wallnutblasting
oliewissel

helaas bij het vervangen van de waterpomp/thermostaat ging er wat kapot aan de hogedrukbrandstofleiding, dus dit kwam er ook nog even bij.

totale kosten: €2400

uit de grote beurt kwamen vooral dingen die met onderstel te maken hebben, bijv:
draagarm
motorkantelsteun
schokdemper zweet
aandrijfashoes lekt

maar ook: aircocendensor, achterste velgen hebben een slag en nog wat dingetjes.

als ik dat allemaal laat aanpakken ben ik makkelijk nog 2k kwijt vermoed ik, dus denk ik nog tot de zomer rijden en dan een 7.5 tcr of 8 cs kopen. nadeel is weer dat inruil lastig(er) is ivm alle upgrades en 150k+ km-stand en particuliere verkoop is ook geen pretje is mijn ervaring. wat een stomme hobby :p

moet zeggen dat carrec hun werk erg goed en zorgvuldig doen, zeker een aanrader!

[ Voor 5% gewijzigd door giovanni2903 op 17-12-2024 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krus
  • Registratie: November 2011
  • Nu online
Is dat een ding voor de mk7, en merk je een verschil? Lees dat voornamelijk voor Amerikaanse modellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antera

Antera

nasdude schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 12:17:
[...]

Welke firmware staat erop? Andere zaken lijken ook software issues en zal je bij de dealer alles eens moeten laten updaten. Of uit laten lezen kijken of er meldingen zijn die ergens naar wijzen

Pagina: 1 ... 134 ... 140 Laatste