Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:37

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Welke stand heb je de ACC staan qua profiel? Indien sport, pak de comfort eens of iig een standje minder dan sport.
Eco wil je sowieso niet btw, dan kun je beter wachten tot ie ook koffie leert zetten :P

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AE69
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 18:50
The Eagle schreef op dinsdag 11 februari 2025 @ 21:31:
Welke stand heb je de ACC staan qua profiel? Indien sport, pak de comfort eens of iig een standje minder dan sport.
Eco wil je sowieso niet btw, dan kun je beter wachten tot ie ook koffie leert zetten :P
Volgens mij op stand sport of individueel (nog sportiever).
Rare is dat ACC meestal goed functioneert (zonder wijziging van profiel noch afstand) alleen merk ik dat het (zoals eerder beschreven) af en toe niet lijkt te werken zoals verwacht.

Of wilden de VW ingenieurs de berijders wakker houden met deze feature? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• procaliber
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 20:40
Henkie schreef op dinsdag 11 februari 2025 @ 20:01:
[...]

Ja ik herken me hier wel in (Passat '21). Zeker bij files of druk verkeer wat beetje in harmonica effect rijdt..

Dan zie ik de auto voor me al afremmen, maar de Passat stuitert (bij wijze van spreke) nog net niet van de revlimiter af om door te accelereren. Ik krijg er een heel ongemakkelijk gevoel van, omdat het snelheidsverschil als die auto remt en ik nog (vol) gas rij zo snel groot wordt.
Welke afstand heb je dan geselecteerd van de ACC?
Mijn ervaring is dat je hem beter verder weg kan zetten in de file, jouw auto kan namelijk niet zien dat er verderop weer geremd word.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

AE69 schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 06:08:
[...]

Volgens mij op stand sport of individueel (nog sportiever).
Rare is dat ACC meestal goed functioneert (zonder wijziging van profiel noch afstand) alleen merk ik dat het (zoals eerder beschreven) af en toe niet lijkt te werken zoals verwacht.

Of wilden de VW ingenieurs de berijders wakker houden met deze feature? :+
Hoe sportiever de stand, hoe later het ding remt (lees: vol in zijn ankers gaat). Zet maar eens op standaard en probeer dan nog eens.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 20:00
AE69 schreef op dinsdag 11 februari 2025 @ 20:07:
[...]

En heb je het gemeld bij VW garage?
Aan de ene kant dient het als een van de eerste stappen voor ADAS en “veiliger” verkeer maar met de huidige stand van zaken twijfel ik nog heel erg…
Nee hoor, volgens mij is het gewoon te 'wijten' aan de onvolwassenheid van al dit soort systemen. Ik ben zelf extra behoedzaam en/of zet het uit in dergelijke situaties.

PSN ID: Henkiepenkie56 - tickets zijn te boeken via Henkiepenkie-airlines.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 15:26
AE69 schreef op dinsdag 11 februari 2025 @ 16:01:
Zijn er mensen met “bijna ongeval” gevallen doordat ACC:
  • Niet automatisch gaat remmen bij het benaderen van langzamere voertuigen, of
  • Gaat accelereren terwijl voertuigen afremmen of al gestopt zijn
in Arteon/Passat/Tiguan vanaf bouwjaar 2021..2023?

In mijn oude Arteon bouwjaar 2018, had ik geen problemen. Maar ik merk dat ik de laatste tijd (na SW update???) met mijn bouwjaar 2023 Arteon, de hierboven vermelde problemen.
(Er zijn/waren geen recente meldingen dat ACC niet beschikbaar is).

Hoe loste de VW garage de problemen op?
  1. SW update
  2. HW update
  3. Combo HW & SW update
  4. Niet
Heel afentoe ervaren in mijn golf 8 gte. Enkele keer dat ie gewoon niet wou ingrijpen op ACC. Maar besef je het zijn HULP systemen dus er kan niet 100% op vertrouwd worden. Dat zal ook het antwoord zijn van de dealer. Buiten of ze controleren op updates oid, veel meer kunnen ze ook niet doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AE69
Scrtz schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 19:18:
[...]

Heel afentoe ervaren in mijn golf 8 gte. Enkele keer dat ie gewoon niet wou ingrijpen op ACC. Maar besef je het zijn HULP systemen dus er kan niet 100% op vertrouwd worden. Dat zal ook het antwoord zijn van de dealer. Buiten of ze controleren op updates oid, veel meer kunnen ze ook niet doen.
Vandaag moest het naar VW garage (voor de 3de keer omdat niet alle onderdelen voor reparatie van hybride regel unit binnen waren) en ze hebben gelijk als werkzaamheid de ACC gekalibreerd. Ik ga het meemaken of het geholpen heeft (met ACC op stand Sport).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AE69
procaliber schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 08:13:
[...]

Welke afstand heb je dan geselecteerd van de ACC?
Mijn ervaring is dat je hem beter verder weg kan zetten in de file, jouw auto kan namelijk niet zien dat er verderop weer geremd word.
ACC afstand altijd op de kortste afstand en dat laat ik 99% van de tijd zo staan, ook als ik in een file rij. Alleen als het glad is door sneeuw/ijzel/veel regen dan verhoog ik de afstand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19:43
AE69 schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 21:16:
[...]

Vandaag moest het naar VW garage (voor de 3de keer omdat niet alle onderdelen voor reparatie van hybride regel unit binnen waren) en ze hebben gelijk als werkzaamheid de ACC gekalibreerd. Ik ga het meemaken of het geholpen heeft (met ACC op stand Sport).
Ik sluit mij aan bij @The Eagle, waarom heb je hem op sport staan? In de file zet ik hem bewust op eco en langere afstand omdat hij zich anders als een soort van opgehitst steigerend paard gedraagt....

Op normaal trekt hij hier al meeer dan vlot genoeg op... Maar goed, mogelijk is dat ook verschillend per model (ik rij nog met een generatie ouder)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ButcherJF
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 18:59
ButcherJF schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 19:56:
[...]

De auto is een hele dag bij de dealer geweest, maar die is er nog niet uit. Geen idee hoe lang ze daadwerkelijk bezig geweest zijn overigens.
In februari gaat ie weer heen.
Twijfel of ik niet naar een digitale storingsdeskundige moet gaan ivm specifieke kennis.
De auto is twee dagen bij de dealer geweest. In eerste instantie dachten/hoopten ze het op te lossen door een software update die de auto nog moest hebben. Geen succes helaas.

Vervolgens werd vermoed dat het toch hardwarematig zou zijn, het regelapparaat bandenspanningscontrolesysteem (…) moest worden vervangen. Niet op voorraad bij de dealer, dus bestellen bij Pon.
De dag erna vervangen en ik kon de auto ophalen, hij was klaar.

Rij ik weg, was ik eerst verbaasd dat de systeemtaal op Duits stond voordat ik er achter kwam dat hetzelfde storingslampje nog steeds brandde :? :X

De mail met factuur fijntjes beantwoord, die komt hier in het bakje ‘kan wel even wachten’.

Wordt vervolgd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
misschien ram ik de verkeerde zoekterm in... maar goed

sinds afgelopen maandag hebben we een andere Golf Variant, nu heeft deze er een RNS310 unit in zitten... echter deze gaat er asap uit want ik wil de ZE-2055 uit de vorige (total loss) Golf er weer in bouwen.. dat gaat het probleem niet zijn..

echter nu heeft de Golf met de RNS310 er in een Media In aansluiting (lees USB) bij de armsteun tussen de voorstoelen..
nu lijkt het mij echter best handig om die aansluiting weer tegebruiken icm de ZE-2055..

alleen heeft de ZE-2055 gewone USB aansluitingen achterop, en geen pinheader...

zou ik met een verloop van USB-A naar iets van een pinheader de Media In poort kunnen gebruiken als USB poort?
de pinout op de RNS310 unit wordt ik nog niet heel veel wijzer van, al heb ik het vermoeden dat er inderdaad een 12 polige connector (welke deels) bedraad is wordt gebruikt voor de media in aansluiting..

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

AE69 schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 00:17:
[...]

ACC afstand altijd op de kortste afstand en dat laat ik 99% van de tijd zo staan, ook als ik in een file rij. Alleen als het glad is door sneeuw/ijzel/veel regen dan verhoog ik de afstand.
Zet hem eens op standaard, en dan afstand standje drie. Als je er dichter op wilt rijden trap je je gas in, dan override je de accu (en rij je toch nog actief auto). Laat je het gas dan weer los zal de auto zelf rustig bij remmen, of soms wat feller afhankelijk van de afstand. Maar dat werkt echt dikke primaenige voordeel van de sport stand van de acc is dat ie snel optrekt, net alsof je een normale acc aanklikt die zsm naar de ingestelde snelheid wilt. Maar ook dat kun je zelf met je voet bijregelen (en zo rij je ook actiever) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperVeloce
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19:05
SMSfreakie schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 11:21:

sinds afgelopen maandag hebben we een andere Golf Variant, nu heeft deze er een RNS310 unit in zitten... echter deze gaat er asap uit want ik wil de ZE-2055 uit de vorige (total loss) Golf er weer in bouwen.. dat gaat het probleem niet zijn..

echter nu heeft de Golf met de RNS310 er in een Media In aansluiting (lees USB) bij de armsteun tussen de voorstoelen..
nu lijkt het mij echter best handig om die aansluiting weer tegebruiken icm de ZE-2055..

zou ik met een verloop van USB-A naar iets van een pinheader de Media In poort kunnen gebruiken als USB poort?
de pinout op de RNS310 unit wordt ik nog niet heel veel wijzer van, al heb ik het vermoeden dat er inderdaad een 12 polige connector (welke deels) bedraad is wordt gebruikt voor de media in aansluiting..
Als je type connector weet, valt er denk ik wel te zoeken naar usb naar connector, vaak wel iemand die adapters in vrije tijd maakt.

Intel i5 13600K | ASUS ROG RTX 4080 | ASUS ROG Z790-E | Corsair DDR5 32GB 6000Mhz | WD SN850X 1TB | ASUS ROG Helios | 27" 4K 60Hz | 27" 1080P 165Hz | ASUS ROG Scope Deluxe | ASUS ROG Delta S | ASUS ROG Chakram X | 16ProMax | WatchUltra 2 zw | iPad Air 5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
SuperVeloce schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 12:12:
[...]

Als je type connector weet, valt er denk ik wel te zoeken naar usb naar connector, vaak wel iemand die adapters in vrije tijd maakt.
Gok dat ik met zo iets wel uit de voeten kom.. Maar dan moet ik nog wel de originele pinout achterhalen? En deze aanpassen zodat het met elkaar matched?

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/wrjDwyG0/61n-KT2-IZQ0-L-AC-UF1000-1000-QL80-FMwebp.webp

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

SMSfreakie schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 11:21:

Aansluiting achterop de unit heet Quadlock, misschien helpt dat :)

Maar weet je zeker dat je een RNS310 hebt? Die zou als ik het het en der goed lees, geen multimedia interface moeten hebben. Usb aansluiting kan wel maar is dan alleen laden...
How can you tell the difference between the RNS 310 and the RNS 315? Press the "SETUP" button until the service mode is displayed. If the part number 3C0 035 279 appears there, it is an RNS 315. The part number 3C0 035 270 stands for an RNS 310 without a telephone display and the part number 3C0 035 270 with the letter B attached for a device with a telephone Display
Dus welke unit heb je (of nog een ander model)?

Alternatief: gewoon een usb contra kabeltje uit je dashboard, of op Ali een usb aansluiting voor je auto halen en de boel omkatten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
The Eagle schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 21:55:
[...]

Maar weet je zeker dat je een RNS310 hebt? Die zou als ik het het en der goed lees, geen multimedia interface moeten hebben. Usb aansluiting kan wel maar is dan alleen laden...

[...]

Alternatief: gewoon een usb contra kabeltje uit je dashboard, of op Ali een usb aansluiting voor je auto halen en de boel omkatten.
Een Af-Fabriek RNS300 / 310 heeft wel degelijk een volledig werkende USB Media aansluiting maar daar heb je een proprieatary VW kabeltje voor nodig om naar USB-A te kunnen komen vanuit de aansluiting in de midden-console.

(De Golf VI / Scirocco MK3 modellen hadden deze aansluiting bijvoorbeeld wel aan boord en het (dure!!) verloop-kabeltje werd alléén bij de Highline / Highline-Plus uitvoeringen standaard meegeleverd).

[ Voor 10% gewijzigd door Will_M op 14-02-2025 22:33 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
The Eagle schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 21:55:
[...]

[...]

Alternatief wordt inderdaad gewoon weer USB contra uit t dashboard bungelen laten...zo als het bij de vorige golf ook zat.. maar echt elegant vond dat niet..
Will_M schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 22:20:
[...]

Een Af-Fabriek RNS300 / 310 heeft wel degelijk een volledig werkende USB Media aansluiting maar daar heb je een proprieatary VW kabeltje voor nodig om naar USB-A te kunnen komen vanuit de aansluiting in de midden-console.

(De Golf VI / Scirocco MK3 modellen hadden deze aansluiting bijvoorbeeld wel aan boord en het (dure!!) verloop-kabeltje werd alléén bij de Highline / Highline-Plus uitvoeringen standaard meegeleverd).
Dat kabeltje heb ik er wel bij *O* alleen tja aan de andere kant krijg ik nu een deels bedrade 12 polige stekker.. welke onderdeel is van de quadlock (thnx!) alleen heb ik niks aan die 12 polige stekker maar wil ik er gewoon een usb A stekkertje aan freubelen.. (mits dat relatief simpel te doen is :) )

Afbeeldingslocatie: https://usb-nachruesten.de/media/image/storage/opc/Radios-Kategorien/VW/RNS310/RNS310-g.jpg deze unit zit er nu in...

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
Ik zie je plaatje niet ;)

Maar je hebt maar 4 kabeltjes nodig om USB-A werkend te kunnen krijgen. Twee daarvan zijn voor de voeding (5,5V DC) en dus gemakkelijk te meten middels een multi-meter, de andere 2 zijn voor de 'Data' en die meet je daarna ook wel uit als je weet welke er voor de voeding waren.

Zie het plaatje nú wel, maar.... Geen kabeltjes :o

[ Voor 9% gewijzigd door Will_M op 14-02-2025 23:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

En laat eens een foto van de achterkant van die Unit zien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ButcherJF
ButcherJF schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 09:03:
[...]

De auto is twee dagen bij de dealer geweest. (…) hij was klaar.

Rij ik weg, was ik eerst verbaasd dat de systeemtaal op Duits stond voordat ik er achter kwam dat hetzelfde storingslampje nog steeds brandde :? :X

De mail met factuur fijntjes beantwoord, die komt hier in het bakje ‘kan wel even wachten’.

Wordt vervolgd.
Na een belletje met de dealer kan ik volgende week langsrijden om uit te laten lezen.

Toch ook zelf maar even de foutcodes uitgelezen: B200500, U140600 en U112200.
Hopelijk is het een kwestie van de nieuwe hardware nog (even) officieel aanmelden :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Joy. De DSG in mijn Passat heeft nu al de kuren. Schurend geluid bij schakelen van 3 naar 4 als ie iets meer toeren maakt. En soms in 4 lage toeren ook nog ff. Voorbeeld (niet van mezelf):

Zal de leasemaatschappij leuk vinden, dure fix . Auto is 1 april 2023 door de dealer geleverd, maar stond al in januari op kenteken. Nu ca 42k gelopen. Randgeval qua fabrieksgarantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mb1
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 09:27

mb1

The Eagle schreef op zaterdag 15 februari 2025 @ 11:37:
Joy. De DSG in mijn Passat heeft nu al de kuren. Schurend geluid bij schakelen van 3 naar 4 als ie iets meer toeren maakt. En soms in 4 lage toeren ook nog ff. Voorbeeld (niet van mezelf):

[YouTube: 1 8TSI problem2]

Zal de leasemaatschappij leuk vinden, dure fix . Auto is 1 april 2023 door de dealer geleverd, maar stond al in januari op kenteken. Nu ca 42k gelopen. Randgeval qua fabrieksgarantie.
Gewoon 4 jaar en 100000 km standaard garantie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

mb1 schreef op zaterdag 15 februari 2025 @ 20:29:
[...]

Gewoon 4 jaar en 100000 km standaard garantie!
Nope. 4 jaar totaal voor auto's geleverd vanaf 2021. 2 jaar alles gecoverd, daarna 2 jaar extended garantie maar die dekt geen zaken die aan slijtage onderhevig kunnen zijn, zoals remblokken, koppelingsplaten etc.
https://www.volkswagen.nl/service/garantie
Directe link: https://www.volkswagen.nl...antievoorwaarden-2022.pdf

Maar goed, leasebak dus sowieso niet mijn probleem :)

[ Voor 5% gewijzigd door The Eagle op 15-02-2025 20:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pellicaantje
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
Ook ik kan me hier melden. Een maand geleden mijn nieuwe Passat opgehaald. De R-Line in het Diabase Gray met de 1.5 plug-in hybride 272 PK. Wel die gekke “sterren”/ wieldoppen van de velgen laten halen. Fijne auto, wel even wennen vanaf een 320i in volledig m-trim en onderstel. Die auto had ruim 80 PK minder en was op papier even snel, maar de Passat voelt toch wel een stuk trager. Wel bergen van ruimte in deze auto: heerlijk met kinderen. Wat opvalt is het remgedrag. Je moet echt behoorlijk krachtig het rempedaal bedienen. Weet niet of anderen dat herkennen?

Deze week helaas VW mobiliteit wel nodig gehad. De auto stond met een lege 12v accu. De monteur gaf aan dat het vaak aan de laadpaal lag en hij heeft ook geen reparatie of iets dergelijks uitgevoerd. Ik had zoiets nog nooit gehoord, maar nu maar even afwachten of het vaker gebeurd.

De bedoeling is om mijn speedboot er mee te gaan trekken (incl trailer 2.000kg). Ik ben benieuwd hoe de auto dat gaat vinden. Het zou kunnen volgens de specificaties…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
The Eagle schreef op zaterdag 15 februari 2025 @ 20:41:
[...]

Nope. 4 jaar totaal voor auto's geleverd vanaf 2021. 2 jaar alles gecoverd, daarna 2 jaar extended garantie maar die dekt geen zaken die aan slijtage onderhevig kunnen zijn, zoals remblokken, koppelingsplaten etc.
https://www.volkswagen.nl/service/garantie
Directe link: https://www.volkswagen.nl...antievoorwaarden-2022.pdf

Maar goed, leasebak dus sowieso niet mijn probleem :)
Klopt ja, de eerste 2 jaar zijn fabrieksgarantie, de 2 jaar daarna zijn eigenlijk een verzekeringsproduct met ook aanvullende beperkingen
Pellicaantje schreef op zaterdag 15 februari 2025 @ 22:05:
Ook ik kan me hier melden. Een maand geleden mijn nieuwe Passat opgehaald. De R-Line in het Diabase Gray met de 1.5 plug-in hybride 272 PK. Wel die gekke “sterren”/ wieldoppen van de velgen laten halen. Fijne auto, wel even wennen vanaf een 320i in volledig m-trim en onderstel. Die auto had ruim 80 PK minder en was op papier even snel, maar de Passat voelt toch wel een stuk trager. Wel bergen van ruimte in deze auto: heerlijk met kinderen. Wat opvalt is het remgedrag. Je moet echt behoorlijk krachtig het rempedaal bedienen. Weet niet of anderen dat herkennen?

Deze week helaas VW mobiliteit wel nodig gehad. De auto stond met een lege 12v accu. De monteur gaf aan dat het vaak aan de laadpaal lag en hij heeft ook geen reparatie of iets dergelijks uitgevoerd. Ik had zoiets nog nooit gehoord, maar nu maar even afwachten of het vaker gebeurd.

De bedoeling is om mijn speedboot er mee te gaan trekken (incl trailer 2.000kg). Ik ben benieuwd hoe de auto dat gaat vinden. Het zou kunnen volgens de specificaties…
Zelf een Terramar sinds kort maar zelfde techniek, herken dat ook. Rij vooral in sportstand maar je moet idd vooral als je echt wilt doorremmen echt hard dat rempedaal intrappen. Stuk harder dan ik moest bij mijn vorige Golf 8 GTE. En die vond ik toen al behoorlijk hard

[ Voor 51% gewijzigd door Scrtz op 15-02-2025 23:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MLLL
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 11-05 03:46

MLLL

Palm Treo 650

Jammer dat VW zo weinig vertrouwen heeft in hun producten getuige de karige fabrieksgarantie.
Blijkt ook wel gezien die dsg-bak na 40.000km / 2jaar al kuren begint te vertonen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

@Pellicaantje @Scrtz als je naar je idee te hard moet remmen is je afstand op je voorligger te kort ;)
Bedenk je ook dat die auto's zelf behoorlijk zwaar zijn door de accus enzo. Iig meer dan een doorsnee ICE model.

Of je er 2000 kilo speedboot achter moet hangen: technisch zal het mogen. Maar de DSG staat niet perse bekend als een goede optie om lasten te trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 20:21
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xhDoEZmbGxj_b2kOBDx2c1wNd18=/x800/filters:strip_exif()/f/image/06Gn6HevGlTLS4WNSZm8zXMc.png?f=fotoalbum_large

auto heeft een week stil gestaan, gister opeens een rare piep bij remmen voor t stoplicht. auto uitgelezen en bovenstaande fouten. gewist, maar vandaag weer diezelfde piep. komt iemand dit bekend voor? nog geen tijd gehad om m te wassen, maar vorige week was er niks aan de hand en een week later dus wel :p

auto zit op 156k, tijd om m weg te doen binnenkort :X

[ Voor 13% gewijzigd door giovanni2903 op 16-02-2025 20:15 ]

| VW Golf MK7 GTI Performance 2015 2.0 TSI 340pk | Samsung Galaxy S23 | PC | PS5: Gi0vanni2903 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Week stilgestaan en dus een hoop troep op de sensoren getrokken kennelijk. Haal het ding eens door de wasstraat zou ik zeggen ;)
En kijk eens naar de accu. Kan beetje laag niveau hebben na een week stilstand. Flink eind rijden en mogelijk ook opgelost.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bartje1983
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 15:51
Pellicaantje schreef op zaterdag 15 februari 2025 @ 22:05:

Je hebt goeie smaak. Heb exact de zelfde.
Mbt de rem, klopt het wel. Maar dacht dat het aan mij lag. Kom vanaf one-pedal-drive. Wij gaan een caravan trekken van 1700kg. (gaan het zien)
Wat ik zelf vervelend vind, is dat alle instellingen weg zijn. Hij valt altijd terug op volledig electrisch rijden. En kan de accu niet volledig opladen. Dit leek mij wel fijn voor de trekkracht. En auto voorverwarmen in de winter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
Bartje1983 schreef op maandag 17 februari 2025 @ 08:58:
[...]

Mbt de rem, klopt het wel. Maar dacht dat het aan mij lag. Kom vanaf one-pedal-drive. Wij gaan een caravan trekken van 1700kg. (gaan het zien)
Wat ik zelf vervelend vind, is dat alle instellingen weg zijn. Hij valt altijd terug op volledig electrisch rijden. En kan de accu niet volledig opladen. Dit leek mij wel fijn voor de trekkracht. En auto voorverwarmen in de winter.
Klopt je rijdt altijd standaard in elektrische modus weg. De theorie erachter is dat je dan iig elektrisch je dorp/stad uitrijdt en dan pas de motor aan hoeft te slaan. Ik rij het soort van broertje (qua techniek dan), de Terramar, daar heb ik het voordeel dat de rijmodusknop op het stuur zit, dus altijd standje Cupra en dan is het iig hybride.

De Cupra verkoper zei trouwens dat het wettelijk niet meer mag, om de accu te laten opladen onder het rijden, dno wat daar van waar is. Bij de golf 8 GTE kon dat iig wel nog, selecteren dat de accu vol op laadt tijdens het rijden. Nu kun je enkel nog de accu inhoud laten behouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

The Eagle schreef op zaterdag 15 februari 2025 @ 11:37:

[YouTube: 1 8TSI problem2]

Update: zit nu bij de dealer op leenauto te wachten. Koppeling idd stuk, bak mag er onder uit. Diagnose duurde nog geen 200 meter :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartje1983
The Eagle schreef op maandag 17 februari 2025 @ 15:16:
[...]

Update: zit nu bij de dealer op leenauto te wachten. Koppeling idd stuk, bak mag er onder uit. Diagnose duurde nog geen 200 meter :+
Toch niet door een speedboot of caravan trekken!?
Wel balen! Krijg je wat deftigs mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Bartje1983 schreef op maandag 17 februari 2025 @ 15:30:
[...]

Toch niet door een speedboot of caravan trekken!?
Wel balen! Krijg je wat deftigs mee?
Tenzij ik iets gemist heb niet - er zit niet eens een trekhaak onder :+
Geen idee wat de oorzaak is. Het is een DQ200, meer hoef ik niet te weten :P

En hagelnieuwe Passat meegekregen. Automaat met stengel aan het stuur en allerlei dingen die beginnen te zeuren als ik harder rij dan toegestaan. Heb nu al een hekel aan die bak :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ButcherJF
ButcherJF schreef op zaterdag 15 februari 2025 @ 11:07:
[...]

Na een belletje met de dealer kan ik volgende week langsrijden om uit te laten lezen.

Toch ook zelf maar even de foutcodes uitgelezen: B200500, U140600 en U112200.
Hopelijk is het een kwestie van de nieuwe hardware nog (even) officieel aanmelden :Y
Vandaag naar de dealer geweest, uitgelezen en geen oorzaak kunnen vinden. Was de laatste keer dat ik de dealer er naar liet kijken.

Wie weet een echte specialist in het noorden des lands? Ik weet dat bijv. Antera wel ideeën heeft maar zoek het liever eerst wat dichterbij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pellicaantje
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
Bartje1983 schreef op maandag 17 februari 2025 @ 08:58:
[...]

Ik heb de snelkoppeling boven aan in het scherm gezet zodat je met twee drukken op de knop kunt schakelen naar de hybride modus. Daarnaast snel de snelheidswaarschuwing uitschakelen, wat is dat bloedje irritant zeg.

Overigens kun je ook de sport modus selecteren op je versnellingshandel en dan gaat hij ook van elektro naar hybride. Daarna weer terug naar Drive en dan blijft hij op hybride staan.

Je kunt via de instellingen overigens ook de battery hold instellen. Dan zakt je accu niet onder dat niveau als het goed is. Nog niet geprobeerd want laad gewoon elke keer op. Maar wellicht helpt het jou.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
Pellicaantje schreef op maandag 17 februari 2025 @ 20:10:
[...]

Ik heb de snelkoppeling boven aan in het scherm gezet zodat je met twee drukken op de knop kunt schakelen naar de hybride modus. Daarnaast snel de snelheidswaarschuwing uitschakelen, wat is dat bloedje irritant zeg.

Overigens kun je ook de sport modus selecteren op je versnellingshandel en dan gaat hij ook van elektro naar hybride. Daarna weer terug naar Drive en dan blijft hij op hybride staan.

Je kunt via de instellingen overigens ook de battery hold instellen. Dan zakt je accu niet onder dat niveau als het goed is. Nog niet geprobeerd want laad gewoon elke keer op. Maar wellicht helpt het jou.
Poah ja die snelheidswaarschuwing. Echt verschrikkelijk. Slaat eigenlijk nergens op dat we gewoon elke rit dat uit moeten zetten. Ja veiligheid dit dat maar je rijdt overal wel vaker een paar km te hard en dan is het al raak.

Nu dus elke rit doe ik de snelheidswaarschuwing uit en auto in cupra (sport+) stand zetten om in hybride modus te komen. Sommige instellingen mochten wel gewoon opgeslagen blijven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beyond
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-05 20:19

Beyond

Dussssss.......

Die snelheidswaarschuwing is verplicht vanuit de overheid toch? Alle merken hebben daar ‘last’ van. Zet het ook gelijk uit in mijn nieuwe Golf 8.5 Variant

Al het goeie.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperVeloce
Dat snelheids piepje valt vast wel uit te schakelen met zoiets als obd11 denk ik

Intel i5 13600K | ASUS ROG RTX 4080 | ASUS ROG Z790-E | Corsair DDR5 32GB 6000Mhz | WD SN850X 1TB | ASUS ROG Helios | 27" 4K 60Hz | 27" 1080P 165Hz | ASUS ROG Scope Deluxe | ASUS ROG Delta S | ASUS ROG Chakram X | 16ProMax | WatchUltra 2 zw | iPad Air 5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scrtz
SuperVeloce schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 00:34:
Dat snelheids piepje valt vast wel uit te schakelen met zoiets als obd11 denk ik
Zover ik weet (nog) niet. @Rainesh weet jij daar toevallig al meer over?
Beyond schreef op maandag 17 februari 2025 @ 22:14:
Die snelheidswaarschuwing is verplicht vanuit de overheid toch? Alle merken hebben daar ‘last’ van. Zet het ook gelijk uit in mijn nieuwe Golf 8.5 Variant
Klopt Europese verplichting sinds juli 2024.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

In de leen-Passat die ik mee heb zit ook zo'n irritante ping, Kun je uitzetten, gaat bij elke start weer aan.
Bij lane assist is op oudere modellen de tweak mogelijk om hem de laatste stand te laten onthouden, maar op de laatste nieuwe modellen is dat vziw (vrijwel) niet meer mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartje1983
The Eagle schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 16:06:
In de leen-Passat die ik mee heb zit ook zo'n irritante ping, Kun je uitzetten, gaat bij elke start weer aan.
Bij lane assist is op oudere modellen de tweak mogelijk om hem de laatste stand te laten onthouden, maar op de laatste nieuwe modellen is dat vziw (vrijwel) niet meer mogelijk.
Nee en die ping blijft bij alle autos zo. Ik hoor het piepje soms al niet meer. Vraag mij wel eens af als dit het beste idee uit de bus was. Wat waren dan de slechte ideeen? man man man..

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ButcherJF
ButcherJF schreef op maandag 17 februari 2025 @ 19:12:
[...]

Vandaag naar de dealer geweest, uitgelezen en geen oorzaak kunnen vinden. Was de laatste keer dat ik de dealer er naar liet kijken.

Wie weet een echte specialist in het noorden des lands? Ik weet dat bijv. Antera wel ideeën heeft maar zoek het liever eerst wat dichterbij.
Update, hopelijk de laatste over dit probleem.
Ik heb, toen ik de auto net had, een trekhaak laten monteren door Bouma AutoComfort in Groningen. Omdat ik uit ervaring weet dat hij ook handig is met coderen ben ik vrijdagmiddag bij hem langsgereden.

Hoewel hij eigenlijk gesloten was, wilde hij wel even kijken. Codes uitgelezen, reactie: “O, dan hebben ze de nieuwe unit niet (goed) aangemeld.”
Hij heeft de dataset (database?) teruggezet en binnen een kwartier was het opgelost.

Sindsdien geen storing meer gehad, bandenspanning keurig in het display.
Kudo’s voor Bouma AutoComfort, aanrader voor Noorderlingen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• linovb
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 16-04 09:06
Mijn vandaag opgehaalde Tiguan eHybrid gaat bij het verlaten van de auto in de offline modus. Hierdoor kan ik thuis via de VW-app geen autogegevens inzien. Hoe kan ik dit oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSweety66
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 11-05 20:10
Wie kan mij even helpen?
Ik ben voor mijn Arteon SB R-line TSI 190pk (okt 2021) een audio-upgrade aan het plannen. Het wordt een actief 3-weg systeem in de voordeuren, een passief coaxiaal in de achterdeuren en een actieve basreflex sub in de kofferbak. Alles gevoed via een 8 kanaals DSP versterker en monoblok voor de sub.

Even focussend op de voordeuren: daar past een 16,5cm woofer in, een tweeter, maar ook een middentoner.
Over deze middentoner gaat nu mijn vraag.

Ik weet dat de middentoner (veelal een dynaudio 7 of 8cm) met 3 bevestigingspunten aan het interieurpaneel bevestigd moet worden. Ik heb ETKA bestudeerd en gezocht op VW Speaker Dynaudio 3G0035415D. Maar ik kan nergens de specificaties vinden. Geen montageafmetingen, type boutjes, afmetingen tussen de gaten, geen tekeningen, enz.
Wie kan mij helpen aan tekeningen/afmetingen? Dank alvast.

• The Eagle

The Eagle

MrSweety66 schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 22:44:
Wie kan mij even helpen?
Ik ben voor mijn Arteon SB R-line TSI 190pk (okt 2021) een audio-upgrade aan het plannen. Het wordt een actief 3-weg systeem in de voordeuren, een passief coaxiaal in de achterdeuren en een actieve basreflex sub in de kofferbak. Alles gevoed via een 8 kanaals DSP versterker en monoblok voor de sub.

Even focussend op de voordeuren: daar past een 16,5cm woofer in, een tweeter, maar ook een middentoner.
Over deze middentoner gaat nu mijn vraag.

Ik weet dat de middentoner (veelal een dynaudio 7 of 8cm) met 3 bevestigingspunten aan het interieurpaneel bevestigd moet worden. Ik heb ETKA bestudeerd en gezocht op VW Speaker Dynaudio 3G0035415D. Maar ik kan nergens de specificaties vinden. Geen montageafmetingen, type boutjes, afmetingen tussen de gaten, geen tekeningen, enz.
Wie kan mij helpen aan tekeningen/afmetingen? Dank alvast.
Gezien eerdere reacties: is er een reden dat je voor een bespoke systeem gaat ipv het Helix Soundsystem, dat ook in je auto past, de DSP, versterker etc aan boord heeft en je standaard speakers sowieso al een stuk beter laat klinken?
https://www.ebay.nl/itm/182630706500 ben je voor 500 ex verzending klaar :)

• MrSweety66
@The Eagle Tja, waarom kiest de een voor een polo gti, de ander een 911GT, en een derde voor een exotische Koenigseg….
De reden is dat ik met de standaard Helix nog steeds met rammelende deurvakken zit, en de sub niet op mijn reservewiel past (9 versus 12 cm als ik me niet vergis) 😁 Maar zonder gekheid, ik verwacht met akoestische demping in deuren en een 3 weg systeem op een hoger kwaliteitsniveau uit te komen. En ja, ik neem de losse sub-kast nu voor lief om mijn reservewiel te kunnen behouden.

Maar goed, terug naar mijn vraag…..

[ Voor 41% gewijzigd door MrSweety66 op 27-02-2025 19:21 ]

• The Eagle

The Eagle

Wist niet dat je de standaard Helix al had :)
Zul je vast al eens gemeld hebben, maar heb ik geen actieve herinnering aan zeg maar :+

Rammelende deurvlakken doe je met akoestische demping niet veel aan, dan moet er gewoon een stukje rubber tussen de krakende delen. Zelfs zonder helix kan het al rammelen zeg maar. Standaard VAG dingetje :+
Al zal akoestische demping en andere drivers vast wel wat uitmaken voor het geluid :)

Vwb de maten: https://www.oemvwshop.com...mid-tone-speaker-p739319/
3 cm diep, 11 in doorsnede (zal inc de bevestigingspunten zijn).
Schroefjes enzo: als je de boel 1 op 1 vervangt is het niet relevant toch? Zet je gewoon de oude terug. Of doel je ergens anders op? :)

[ Voor 6% gewijzigd door The Eagle op 27-02-2025 19:50 ]

• MrSweety66
The Eagle schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 19:49:
Wist niet dat je de standaard Helix al had :)
Zul je vast al eens gemeld hebben, maar heb ik geen actieve herinnering aan zeg maar :+

Rammelende deurvlakken doe je met akoestische demping niet veel aan, dan moet er gewoon een stukje rubber tussen de krakende delen. Zelfs zonder helix kan het al rammelen zeg maar. Standaard VAG dingetje :+
Al zal akoestische demping en andere drivers vast wel wat uitmaken voor het geluid :)

Vwb de maten: https://www.oemvwshop.com...mid-tone-speaker-p739319/
3 cm diep, 11 in doorsnede (zal inc de bevestigingspunten zijn).
Schroefjes enzo: als je de boel 1 op 1 vervangt is het niet relevant toch? Zet je gewoon de oude terug. Of doel je ergens anders op? :)
Je (niet actieve) herinnering klopt ;) ik heb nu geen Helix (want die past niet) en luister naar de standaard 8 speakers af fabriek.
En 1 op 1 vervangen kan helaas niet, omdat er nu geen middentoner inzit (terwijl daar wel de ruimte voor in het deurpaneel is). Nu zie ik dat ook in de high end infotainment optie van Harman Kordan, de middentoner ook ontbreekt. Waarom VW deze optie wel heeft ingebouwd :?

Nu wil ik deze middentoner plaatsen:
https://www..nl/artikel/boxmore/boxmore-bxs-m100fl-s3-1-100-mm-shallow-midrange-set-bxsm100fls3_1
Met jouw gevonden maten moet dat dus passen _/-\o_

• The Eagle

The Eagle

Passen zal het wel, maar het merk Boxmore zegt me helemaal niks. Relatief weinig hits op google ook...vraag me af of je er zoveel op vooruit zult gaan.
Met de helix upgrade gaat de geluidskwaliteit er ook al behoorlijk op vooruit, wat er in zit is zeker niet slecht. Alleen de standaard headunit is qua versterking geen wonder van techniek ;)

Realiseer je ook dat je je filters ergens weg moet werken. Kan je alvast melden dat dat niet achter het dashboard past ;)

Maar zonder gekheid: heb je de Helix voor de GTE overwogen? Das die kist. Verder zelfde ding en zelfde aansluiting. Handleiding van kist en reservewiel sub zijn exact gelijk, heb hem hier thuis liggen :) Lever je wel wat kofferbak ruimte in, maar loopback plug wordt bij het kistmodel wel meegeleverd mocht ie er even uit moeten.

• MrSweety66
Boxmore is Nederlands, daarbuiten ook als Gladen bekend.
Filters zijn met DSP niet nodig.
Zie PM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nasdude
  • Laatst online: 12:55
linovb schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 20:21:
Mijn vandaag opgehaalde Tiguan eHybrid gaat bij het verlaten van de auto in de offline modus. Hierdoor kan ik thuis via de VW-app geen autogegevens inzien. Hoe kan ik dit oplossen?
Heb je een hoofdbestuurde aangemeld (met 2 sleutels etc)
Bij het starten heb je ongeveer 2 seconde de tijd om 'andere gebruiker' te selecteren en dan jezelf te kiezen

Dan kun je de privacy slider instellen dat het wel gezien mag worden en zou het moeten werken.

Hopelijk heb je niet zoveel gezeik als ik met dezelfde auto, inmiddels is er een stuk hoogspanning vervangen en zouden de problemen verholpen moeten zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oxyle
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 09-05 22:15
Iemand die weet wat op dit moment de laatste versie van een Arteon met Discover Media Pro is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mb1

mb1

Ik heb een '24 Passat B9.
Als ik bij de start de lanekeeping uitzet dan blijft deze uit totdat ik de cruisecontrol aanzet.
Dus met cruisecontrol aan heb ik effectief altijd lanekeeping...
Iemand een idee hoe ik dat uitzet?
Tijdens cruisecontrol staat er het groene symbool van een stuur op het active info display.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hjder
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 15:02
mb1 schreef op zondag 2 maart 2025 @ 09:03:
Ik heb een '24 Passat B9.
Als ik bij de start de lanekeeping uitzet dan blijft deze uit totdat ik de cruisecontrol aanzet.
Dus met cruisecontrol aan heb ik effectief altijd lanekeeping...
Iemand een idee hoe ik dat uitzet?
Tijdens cruisecontrol staat er het groene symbool van een stuur op het active info display.
Dan staat travel assist aan i.p.v. ACC. Dit kun je wijzigen door meerdere keren op de mode knop van het stuur te drukken tot ACC is geselecteerd.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/E7tgCC9J1j7smzstz6NbRyieyH8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ji8mKOvo4SBkylu8QyFSQ9ul.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 24% gewijzigd door hjder op 02-03-2025 15:23 . Reden: plaatje toegevoegd ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Dat idd :)

En dat je LA uitzet snap ik helemaal, maar op de snelweg is travel assist echt een hele fijne optie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn v o
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 18:51

martijn v o

Certified by Enphase.

oxyle schreef op zondag 2 maart 2025 @ 08:54:
Iemand die weet wat op dit moment de laatste versie van een Arteon met Discover Media Pro is?
Software unit of kaarten?
Kun je zelf controleren hier: https://mib-helper.com/

PV Output 12*suntech 325wp met Enphase IQ7+ op zuid-oost 116 en 45 graad. WP Panasonic J serie 5kw. Gasloos sinds juni 2021. ID-4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WirelessErik
  • Registratie: Oktober 2005
Zijn er meer mensen die momenteel geen toegang krijgen tot de auto via de app? Ik heb een melding staan <gesynchroniseerd, gegevens niet meer up-to-date>. Wat ik ook probeer, hij heeft er geen zin in. Zou vanmorgen even de auto voorverwarmen, nou ho maar.

Erik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjder
WirelessErik schreef op maandag 3 maart 2025 @ 06:42:
Zijn er meer mensen die momenteel geen toegang krijgen tot de auto via de app? Ik heb een melding staan <gesynchroniseerd, gegevens niet meer up-to-date>. Wat ik ook probeer, hij heeft er geen zin in. Zou vanmorgen even de auto voorverwarmen, nou ho maar.

Erik
Ja, hier ook en nog steeds. Gelukkig was het ingestelde schema nog wel actief dus wel netjes voorverwarmd bij vertrek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nasdude

Erik
zelfde probleem, voorverwarmen onmogelijk

ik begin echt spijt te krijgen van mijn volkswagen, echt heel veel spijt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
  • Laatst online: 17:59

Erik
Is altijd als er ineens een onverwachte koude ochtend is.
Dan gaat iedereen via de app proberen voor te verwarmen maar het enige dat verwarmt wordt zijn de servers van VW en die klappen er vervolgens uit.
Zowel bij reguliere VWs als bij de ID.x series. Al jaren het geval bij VW helaas.

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nasdude
DonJunior schreef op maandag 3 maart 2025 @ 08:51:
[...]

Is altijd als er ineens een onverwachte koude ochtend is.
Dan gaat iedereen via de app proberen voor te verwarmen maar het enige dat verwarmt wordt zijn de servers van VW en die klappen er vervolgens uit.
Zowel bij reguliere VWs als bij de ID.x series. Al jaren het geval bij VW helaas.
Dan hebben ze hun shit gewoon niet op orde, dit was te voorspellen. en het is niet het enige wat ze elektronisch gezien niet op orde hebben, het zijn fijne auto's die lekker rijden, daar valt niets over te zeggen. Elektronisch gezien hebben ze de boel niet onder controle zowel in de hardware (niet kunnen laden, regelmatig diverse foutmeldingen etc) en op software gebied (in de auto, de app etc)

Voor mij geen Volkswagen meer, zodra deze afloopt ben ik klaar met VAG auto's

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
@nasdude Ik rijd nu sinds bijna 3 maanden met een ID.3 Pro-S Business (MY25) en die is inmiddels voorzien van ID Software versie 5.2 (en heeft dus ook de meest recente hardware). Ik heb de ID nog niet één keer kunnen betrappen op een softwarematige error of verstoring aan de verbinding met de back-end, ook niet op tijden dat andere mensen hier in de diverse topics aan het melden waren dat er iets met de VW App / VW Servers niet op orde was.

Vanochtend dus m'n auto om 06:15 uur de opdracht gegeven om te gaan verwarmen zodat ik 10 minuten later zonder problemen in een ontdooide en lekker warme auto kon gaan rijden.

Ik heb bij me thuis overigens wel bijna altijd perfect 4G |(en 5G) beschikbaar maar vooral die eerste is voor de connected VW's van belang omdat de auto's daarover middels een eigen e-SIM communiceren met de VW Back-End (ik weet helaas niet welke provider er in NL als roaming partner van 'VW - CubicTelecom' onder zit maar ik vermoed persoonlijk dat dit T-Mobile / Odido is).

Wat ik er mee wil zeggen: De issues welke er met de App ooit ervaren worden zijn absoluut niet altijd aan alléén VW te wijten. Cubic Telecom is een vrij belangrijke factor in de totale gebruikerservaring (en is dat voor meerdere automotive industrieën / fabrikanten).

[ Voor 38% gewijzigd door Will_M op 03-03-2025 17:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moosdekat
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 07-05 07:48
bij mij werkte de app ook niet.... nu net getest en hij is er weer. lijkt idd op drukte bij de servers. volgende keer maar voorprogrammeren. Schijnt bij peugeot nog slechter te zijn via een app. VW valt nog mee.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 06:40

GerCor

Zonder dallen geen pieken

Wij hebben in onze Caddy ook regelmatig 5 meldingen. Verkeersbordenherkenning, Lane Assist enz. werken niet. En dan kan het zomaar zijn dat ineens alles weer werkt. Ontstaan nadat ik die haas platgereden heb. Ach ja. Mij boeit het niet eens meer. Auto rijdt er niet minder om en daar schaf je een auto voor aan. Niet voor al die nutteloze zooi. Rij privé nog steeds in een Golf 7 uit 2013. Zit vaak te kijken naar Golf 8 GTI maar ik zit niet te wachten op storingen waar je kapot aan ergert als het een privéauto is. En de Golf 7 rijdt nog steeds heerlijk.

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WirelessErik
  • Registratie: Oktober 2005
Inderdaad hier vanmorgen ineens de melding, auto 100% opgeladen. Dus de connectie schijnt er weer te zijn 🙂.
Software blijft inderdaad niet super stabiel. Ik snap dat dat bij de 1e versie misschien nog wat kuren heeft, maar op een gegeven moment moet je dit toch onder controle krijgen/hebben.

Erik

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DonJunior
  • Laatst online: 17:59
nasdude schreef op maandag 3 maart 2025 @ 09:03:
[...]

Dan hebben ze hun shit gewoon niet op orde, dit was te voorspellen. en het is niet het enige wat ze elektronisch gezien niet op orde hebben, het zijn fijne auto's die lekker rijden, daar valt niets over te zeggen. Elektronisch gezien hebben ze de boel niet onder controle zowel in de hardware (niet kunnen laden, regelmatig diverse foutmeldingen etc) en op software gebied (in de auto, de app etc)

Voor mij geen Volkswagen meer, zodra deze afloopt ben ik klaar met VAG auto's
Hier idem. Na 8 jaar VW ben ik ook wel klaar ermee. Teveel gedoe met de ID.3 en te weinig begrip. Ja facturen sturen dat doen ze maar al te graag.

*sowieso

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• driel24
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18:47
Ik kreeg van @DonJunior de tip om mijn vraag hier ook even te stellen.
DonJunior in "Het grote Volkswagen ID.3/4/5/Buzz topic - Deel 1"

Is er iemand die (tegen een kleine vergoeding) mij kan helpen om via ODB11 Scandinavian DRL aan te zetten?

Wie nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperVeloce
driel24 schreef op dinsdag 4 maart 2025 @ 10:47:

Is er iemand die (tegen een kleine vergoeding) mij kan helpen om via ODB11 Scandinavian DRL aan te zetten?
Waar woon je?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 06:40

GerCor

Zonder dallen geen pieken

driel24 schreef op dinsdag 4 maart 2025 @ 10:47:

En je hebt ook al antwoord gekregen. Dus dat is geregeld. 👍

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19:59
Ik rij tijdelijk de laatste versie van de golf met het "grote" infotainment-scherm.
Ik kan echter niet vinden hoe de achterruit-verwarming aan gaat.
Deze gaat iig niet aan samen met de spiegelverwarming.

Iemand die weet waar deze zit?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• nooberke
  • Laatst online: 19:43
pitchdown schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 08:08:
Ik rij tijdelijk de laatste versie van de golf met het "grote" infotainment-scherm.
Ik kan echter niet vinden hoe de achterruit-verwarming aan gaat.
Deze gaat iig niet aan samen met de spiegelverwarming.

Iemand die weet waar deze zit?
Die hebben ze verstopt links van het stuur bij je lichtcluster geloof ik (waar je vroeger zo'n draaiknop had die iedereen begreep)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracula
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20:19
Iemand nog tips en suggesties hoe de "voeten" ruimte aan de bestuurders kant droog te krijgen na wat ik vermoed een lekkage was door een verstopte afvoer panorama dak?

De bekleding, en vooral de schuim rubberlaag die kennelijk onder de bekleding zit blijft klets nat.

Wat ik al gedaan heb:

- Met waterstofzuiger de boel zo goed mogelijk opgezogen (paar liter water eruit gehaald)
- Elektrische ontvochtiger dagen laten draaien in de auto
- Met een föhn drogen
- Oude kranten erin leggen
- Elke rit uitblaas bij voeten van de airco CC

Helaas helpt dit nog geen snars, het wordt niet droog onder de bekleding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• procaliber
Kan het schuim luchten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvoII
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07-05 11:24
Dracula schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 14:56:
Iemand nog tips en suggesties hoe de "voeten" ruimte aan de bestuurders kant droog te krijgen na wat ik vermoed een lekkage was door een verstopte afvoer panorama dak?

De bekleding, en vooral de schuim rubberlaag die kennelijk onder de bekleding zit blijft klets nat.

Wat ik al gedaan heb:

- Met waterstofzuiger de boel zo goed mogelijk opgezogen (paar liter water eruit gehaald)
- Met een föhn drogen

Enigste optie is de isolatie onder de vloerbedekking verwijderen en drogen. Anders krijg je het nooit droog en gaat het schimmelen. Dat wil je beslist niet.

2021 Golf Style 1.5 eTSI lime yellow|Iphone 15 pro 1Tb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracula
Nee er zit een hele kleine opening onder de stoel maar dat is alles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracula
EvoII schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 18:04:
[...]

Enigste optie is de isolatie onder de vloerbedekking verwijderen en drogen. Anders krijg je het nooit droog en gaat het schimmelen. Dat wil je beslist niet.
Hoe? Vloerbedekking zit vast, dan wel vast op een manier die ik niet los kan maken.

En ben bang dat er al schimmel zit. Het was al maanden steeds vochtig in de auto en snapte maar niet waarom. Tot ik laatst de matten eruit haalde om ze schoon te zuigen en het water letterlijk eruit liep. Heb de afvoer van panorama dak gechecked en die leek niet goed door te lopen. Na verwijderen spider trap liep alles weer
vlot door dus verwacht dat de oorzaak is weggenomen maar nu het vocht dus nog.

[ Voor 36% gewijzigd door Dracula op 05-03-2025 22:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvoII
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07-05 11:24
Dracula schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 21:35:
[...]

Hoe? Vloerbedekking zit vast, dan wel vast op een manier die ik niet los kan maken.
Dan zal er vanalles los moeten en de stoel eruit etc... Zelf ooit met een toledo 1M gehad. Heel het interieur moest eruit. Heb nu ook nog een oude caddy die ook lekt. Daar heb ik ook alle isolatie uit getrokken. En plaats het pas terug als het lek gevonden is. Heb het bij de caddy ook wekenlang geprobeerd zoals jij deed maar ook zonder resultaat. Die isolatie werkt als een spons en houd enorm veel water vast. Als je die laat zitten wordt ie nooit droog.

2021 Golf Style 1.5 eTSI lime yellow|Iphone 15 pro 1Tb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VW-Arjan
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 16:39

VW-Arjan

★★★★★

@Dracula Weet je ook zeker dat het lek dicht is?

Weet niet wat voor model auto je hebt, maar bij een Golf kun je volgens mij beste vanuit achter het dashboardkastje en de dorpel beginnen met losmaken.
Wellicht dat je het dan enkel open kan vouwen tot (onder) de stoel.

Als je dat gelukt is zou ik ook even alles daaronder goed droogmaken en dan wat keukenrol papiertjes neerleggen om te checken of er geen nieuw vocht bij komt.

Naast de panorama afvoer heb je volgens mij ook nog een aircobuis die kan verstoppen en er kan water binnenkomen als je parafaan vol zit met bladeren. Die verstoppen de afvoer en dan loopt die over en je interieur in.

Wij zijn ooit helemaal knetter geworden van een lek aan het panorama dak, bleek uiteindelijk dat carglass iets niet goed had gedaan met de voorruit lijmen. We hadden toen een waterval bij de binnenverlichting bij regen en wasstraat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• procaliber
Dracula schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 21:33:
[...]

Nee er zit een hele kleine opening onder de stoel maar dat is alles.
Dan zul je de stoel(en) en stukken bekleding eruit moeten halen, anders droogt het nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracula
EvoII schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 22:38:
[...]

Dan zal er vanalles los moeten en de stoel eruit etc... Zelf ooit met een toledo 1M gehad. Heel het interieur moest eruit. Heb nu ook nog een oude caddy die ook lekt. Daar heb ik ook alle isolatie uit getrokken. En plaats het pas terug als het lek gevonden is. Heb het bij de caddy ook wekenlang geprobeerd zoals jij deed maar ook zonder resultaat. Die isolatie werkt als een spons en houd enorm veel water vast. Als je die laat zitten wordt ie nooit droog.
Dan heb ik een uitdaging want dan moet ik opzoek naar iemand die dat kan doen, gaat mij niet lukken.

Zit aan de bestuurders kant niet bijrijder.
VW-Arjan schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 08:20:
@Dracula Weet je ook zeker dat het lek dicht is?

Weet niet wat voor model auto je hebt, maar bij een Golf kun je volgens mij beste vanuit achter het dashboardkastje en de dorpel beginnen met losmaken.
Wellicht dat je het dan enkel open kan vouwen tot (onder) de stoel.

Als je dat gelukt is zou ik ook even alles daaronder goed droogmaken en dan wat keukenrol papiertjes neerleggen om te checken of er geen nieuw vocht bij komt.

Naast de panorama afvoer heb je volgens mij ook nog een aircobuis die kan verstoppen en er kan water binnenkomen als je parafaan vol zit met bladeren. Die verstoppen de afvoer en dan loopt die over en je interieur in.

Wij zijn ooit helemaal knetter geworden van een lek aan het panorama dak, bleek uiteindelijk dat carglass iets niet goed had gedaan met de voorruit lijmen. We hadden toen een waterval bij de binnenverlichting bij regen en wasstraat.
Ik hoop / ga er vanuit dat lek weg is, na dat ik het gefixt had is er voor zover ik kan inschatten geen water bij gekomen. Niet alles is meer helemaal zeiknat na een regenbui en na water over de auto gegoten te hebben niks zien lekken.

Paravan heb ik los gehad om de spider trap onderaan de afvoer van panoramadak weg te halen. Deze liep gewoon keurig leeg.

Airco zou nog kunnen maar gezien het feit dat de auto niet veel gebruikt wordt kan het bijna niet anders dan dat net lekkage was door regen want het najaar was zeik en zeik nat.
procaliber schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 11:57:
[...]

Dan zul je de stoel(en) en stukken bekleding eruit moeten halen, anders droogt het nooit.
Voor nu auto vol in de zon staan met ramen en dakraam stuk open.

Al wist ik maar hoe ik ergens aan een kant de bekleding los kom halen om alles er onder te drogen. Meeste is denk ik naar vlak voor de stoel gelopen aangezien dat het laagste punt is.

[ Voor 6% gewijzigd door Dracula op 06-03-2025 12:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 20:21
wat in mijn seat ibiza toen hielp was handdoeken ertussen. elke dag nieuwe droge doeken eronder. duurde bij mij 2/3 weken en alles was droog en geur/schimmelvrij

| VW Golf MK7 GTI Performance 2015 2.0 TSI 340pk | Samsung Galaxy S23 | PC | PS5: Gi0vanni2903 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracula
giovanni2903 schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 00:59:
wat in mijn seat ibiza toen hielp was handdoeken ertussen. elke dag nieuwe droge doeken eronder. duurde bij mij 2/3 weken en alles was droog en geur/schimmelvrij
Ja alleen hoe krijg ik een handdoek er tussen? Ik zou niet weten waar ik de bekleding los kan maken. Er zit een heel klein openingetje onder de bestuurders stoel, misschien ooit gescheurd ofzo, al hoewel een keurig rechthoekje is misschien wel heel toevallig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
@Dracula Meestal (lees: bijna altijd, bij iedere auto) kun je de vloerbekleding los halen door de kunststof dorpelbeschermers en overige binnen panelen in de voetruimten los te halen. De vloerbedekking zit met metalen klemmetjes daar achter op/aan de dorpelranden en andere carrosserie openingen bevestigd.

Het seizoen is er nu nog niet naar maar als je daar alles los haalt dan is een auto in de zomer vrij snel droog te krijgen zonder dat je het hele interieur hoeft te strippen (waarbij je de zijruiten en/of het schuifdak gewoon open kunt en ook moet laten staan).

Als het snel moet: Hele interieur er uit strippen en vervolgens in een spuit / droog-cabine laten drogen gedurende een paar dagen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dracula
Will_M schreef op zaterdag 8 maart 2025 @ 17:17:
@Dracula Meestal (lees: bijna altijd, bij iedere auto) kun je de vloerbekleding los halen door de kunststof dorpelbeschermers en overige binnen panelen in de voetruimten los te halen. De vloerbedekking zit met met metalen klemmetjes daar achter op/aan de dorpelranden en andere carrosserie openingen bevestigd.

Het seizoen is er nu nog niet naar maar als je daar alles los haalt dan is een auto in de zomer vrij snel droog te krijgen zonder dat je het hele interieur hoeft te strippen (waarbij je de zijruiten en/of het schuifdak gewoon open kunt en ook moet laten staan).

Als het snel moet: Hele interieur er uit strippen en vervolgens in een spuit / droog-cabine laten drogen gedurende een paar dagen.
Ik ga uitzoeken hoe dat moet.

Voor nu heb ik met dit mooie weer steeds de boel open staan en pak ik zon mee om de boel lekker warm te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Dracula schreef op zaterdag 8 maart 2025 @ 17:26:
[...]

Ik ga uitzoeken hoe dat moet.

Voor nu heb ik met dit mooie weer steeds de boel open staan en pak ik zon mee om de boel lekker warm te maken.
Zoek op YT even hoe je een subwoofer bij een golf in moet bouwen (helix). Dan zie je ook meteen hoe de boel los moet. Supersimpel :)

[ Voor 6% gewijzigd door The Eagle op 09-03-2025 00:36 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Goldia
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 10-05 18:25
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DZ1Fn2xlTpsKwz0-zFhI0SlhKHk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/w1P34xtTTiPFeLY7nrIwxZ1g.jpg?f=fotoalbum_large

Sinds eind vorig jaar ook eigenaar van een VW Tiguan! Wat een heerlijke wagen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SuperVeloce
Mooie R-Line Tiquan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LogiZ5500
  • Laatst online: 19:38
Dracula schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 14:56:

Wat ik al gedaan heb:

- Met een föhn drogen

Ik heb ook een panorama dak in mijn Leon ST uit 2015.
Natte voeten bij de bijrijder en een plons water in de kofferbak onder het reserve wiel.

Vier drains van het panorama dak zaten verstopt waardoor het water in de 'bak' onder het dakraam bleef staan, wat her en der eruit klotst tijdens rijden.
Heb jij alle vier de drains al schoon gekregen? of door geprikt?
Zowel twee voor als twee achter.
Dan heb je de oorzaak wellicht al te pakken!

Dit is bij mij een terugkerend probleem geweest. Om het voor te zijn heb ik een reminder in m'n agenda gezet om eens in de vier maanden warm water met een beetje sop in de 'bak' te doen om alle vier de drains te spoelen.

[ Voor 10% gewijzigd door LogiZ5500 op 10-03-2025 10:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

LogiZ5500 schreef op maandag 10 maart 2025 @ 10:03:
[...]

Ik heb ook een panorama dak in mijn Leon ST uit 2015.
Natte voeten bij de bijrijder en een plons water in de kofferbak onder het reserve wiel.

Vier drains van het panorama dak zaten verstopt waardoor het water in de 'bak' onder het dakraam bleef staan, wat her en der eruit klotst tijdens rijden.
Heb jij alle vier de drains al schoon gekregen? of door geprikt?
Zowel twee voor als twee achter.
Dan heb je de oorzaak wellicht al te pakken!

Dit is bij mij een terugkerend probleem geweest. Om het voor te zijn heb ik een reminder in m'n agenda gezet om eens in de vier maanden warm water met een beetje sop in de 'bak' te doen om alle vier de drains te spoelen.
Dat soort dingen horen bij de standaard VAG dealer onderhoudsbeurt (controle en reinigen). Wel iets om rekening mee te houden als je je auto niet bij de dealer laat onderhouden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LogiZ5500
  • Laatst online: 19:38
The Eagle schreef op maandag 10 maart 2025 @ 13:36:
[...]

Dat soort dingen horen bij de standaard VAG dealer onderhoudsbeurt (controle en reinigen). Wel iets om rekening mee te houden als je je auto niet bij de dealer laat onderhouden :)
Zou kunnen dat t bij de dealer zou moeten gebeuren.
Ik had mijn auto (ex lease en dealer onderhouden) gekocht, met water achterin. Dus of men controleert en reinigt niet grondig, of t probleem is zo hardnekkig dat t tussen controles al optreed.

Anyhow, t is relatief makkelijk te voorkomen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

LogiZ5500 schreef op maandag 10 maart 2025 @ 15:36:
[...]

Zou kunnen dat t bij de dealer zou moeten gebeuren.
Ik had mijn auto (ex lease en dealer onderhouden) gekocht, met water achterin. Dus of men controleert en reinigt niet grondig, of t probleem is zo hardnekkig dat t tussen controles al optreed.

Anyhow, t is relatief makkelijk te voorkomen!
Het HOEFT natuurlijk niet bij de dealer te gebeuren. het maakt bij de dealer deel uit van het standaard onderhoud indien van toepassing. Doe je geen onderhoud bij een dealer, moet je eea zelf regelen. EN of je het dan zelf uitvoert of uit laatvoeren is aan jou :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartje1983
Rij ik net naar mijn werk, met frisse tegenzin. Heb ik geen geluid van de radio en carplay.
Heb wel geluid van het systeem, en piepers. Maar dat is het ook. Heb zitten zoeken of ik de display kan resetten oid. Maar kan niets vinden. Heeft iemand dit ook gehad?
Gaat om een Passat 2024.

ps. gelukkig is het een stille auto. Maar leuk muziekje is ook wel fijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mb1

mb1

Powerknop lang ingedrukt houden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hjder
Bartje1983 schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 09:13:
Rij ik net naar mijn werk, met frisse tegenzin. Heb ik geen geluid van de radio en carplay.
Heb wel geluid van het systeem, en piepers. Maar dat is het ook. Heb zitten zoeken of ik de display kan resetten oid. Maar kan niets vinden. Heeft iemand dit ook gehad?
Gaat om een Passat 2024.

Bij mijn vorige Passat B8 trad dit ook wel eens op. Dan werkte de volumeknop (stuur en radio) alleen maar op het meldingsgeluid en dus niet meer op de radio en/of media. Het meldingsgeluid symbool kwam dan ook in beeld op het moment dat je het volume ging aanpassen. Dit issue was dan snel te verhelpen door Android auto/Carplay even uit te zetten (bijvoorbeeld door WiFi op de telefoon uit te zetten, vliegtuigmodus oid.). Daarna werkt het geluid weer. De telefoon weer laten verbinden met de auto en geen probleem meer. Bij de Passat B9 dit issue gelukkig nog niet gezien...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• djiedjee
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13:34
Bartje1983 schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 09:13:
Gaat om een Passat 2024.

Bij mij heb ik wel eens iets soortgelijks. De volume regeling doet het dan niet meer voor de audio.
Even de voice-knop op het stuur indrukken verhelpt het probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartje1983
hjder schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 10:24:
[...]

Bij mijn vorige Passat B8 trad dit ook wel eens op. Dan werkte de volumeknop (stuur en radio) alleen maar op het meldingsgeluid en dus niet meer op de radio en/of media. Het meldingsgeluid symbool kwam dan ook in beeld op het moment dat je het volume ging aanpassen. Dit issue was dan snel te verhelpen door Android auto/Carplay even uit te zetten (bijvoorbeeld door WiFi op de telefoon uit te zetten, vliegtuigmodus oid.). Daarna werkt het geluid weer. De telefoon weer laten verbinden met de auto en geen probleem meer. Bij de Passat B9 dit issue gelukkig nog niet gezien...
Helaas deed FM radio het ook niet. Ga zo even voicecontrol even testen. Maar snel uitzetten en aanzetten van de auto leek ook niet te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkEisDS
  • Laatst online: 20:15
Ik denk er aan om mijn leaseauto na het contract over een jaar over te nemen. Het gaat om een Golf Variant 1.5 eTSI 96kW DSG R-Line uit begin 2021 met straks iets van 80.000KM op de teller, LED Matrix ('IQ.Light'), panoramadak en de meeste elektrische snufjes en veiligheidsdingen.

Wat zijn dingen die in specifiek deze auto, motor en bij volkswagen in het algemeen vaak stuk gaan na 5 jaar?

Ik ben uiteraard niet van plan om mijn auto te saboteren/frauderen, maar als er vaak problemen ontstaan in de versnellingsbak bijvoorbeeld zou ik die uitvoerig en grondig willen testen zodat ik bij de kleinste afwijking het kan laten repareren op kosten van de leasemaatschappij.

Of zullen dit ook dingen zijn die de leasemaatschappij straks in de prijsbepaling gaat meenemen en schiet ik er netto niets mee op? "Deze auto heeft recent een nieuwe versnellingsbak gekregen, dus doe maar 5.000 bovenop de prijs?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

De bak zou idd mijn eerste vraag zijn, maar een eTSI heeft (meen ik) geen DQ200 dus dat voelt al beter :+
Zou ik wel zeker willen weten though (welke bak en evt onderhoud dat gedaan is). Maar dat kan een dealer zo voor je uitdraaien als het goed is :)

Verder niet echt specifieke dingen. Hooguit draagarmen wat smeren (standaard Passat kwaaltje maar heeft de Golf Variant ook last van iirc). Panodak kan een aandachtspunt zijn ivm evt lekken, maar indien dealeronderhouden zou dat ook geod moeten zijn (zit in standaard servicebeurt).

En als je toch de dealer belt: daar even vragen ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• f.keller
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 14:22
anderhalve maand geleden ineens een hoop storingen in onze t-roc uit eind '22, lane assist storing geen verkeersborden herkenning meer later kwam daar ook nog de CC bij
Dealer heeft het stuur vervangen en de camera. Gelukkig zit er verlengde garantie op. Hij is nu weer helemaal in orde. We waren blij dat het nu is gebeurt en niet over een paar jaar want dan had de rekening er heel anders uit gezien denk ik.
Pagina: 1 ... 137 138 Laatste