Hét grote Volkswagen Topic - Deel 5 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 131 ... 140 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nlreiniernl
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 17-09 12:48
MLLL schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 17:06:
[...]

Zet je hem thuis toch gewoon aan de laadpaal?
Hoe moeilijk kan het zijn.

Anders de batteryhold op 100%, heb je bij aankomst thuis een volle accu.
Nou moeilijk blijkbaar want jullie lezen niet.
In m'n eerste bericht vraag ik of de modi welke de auto heeft kloppen. Ik heb nog geen GTE dus ik heb geen idee van de interface.

Vervolgens leggen andere lui hier mij de woorden in de mond dat ik niet weet wat hybride is, dat ik denk dat ik niet kan rijden zonder stroom, dat ik een laadpaal thuis heb, dat ik 700 km alleen in 1 keer ga rijden en weet ik wat allemaal. Allemaal aannames en zijn allen geen antwoord op de vraag hoe ik nog wat batterij over hou als ik 700 km heb gereden.

Het enige wat ik vroeg is nu wel beantwoord maar ga vooral nog ff door joh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MLLL
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 18-09 00:05

MLLL

Palm Treo 650

nlreiniernl schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 17:42:
[...]

Nou moeilijk blijkbaar want jullie lezen niet.
In m'n eerste bericht vraag ik of de modi welke de auto heeft kloppen. Ik heb nog geen GTE dus ik heb geen idee van de interface.

Vervolgens leggen andere lui hier mij de woorden in de mond dat ik niet weet wat hybride is, dat ik denk dat ik niet kan rijden zonder stroom, dat ik een laadpaal thuis heb, dat ik 700 km alleen in 1 keer ga rijden en weet ik wat allemaal. Allemaal aannames en zijn allen geen antwoord op de vraag hoe ik nog wat batterij over hou als ik 700 km heb gereden.

Het enige wat ik vroeg is nu wel beantwoord maar ga vooral nog ff door joh.
Vorig jaar 1440km in één keer gereden, dus die 700km kan makkelijk in 1 keer.

Niet op elektra, dan moet je minimaal 30 keer laden onderweg en kom je evengoed nog thuis met een lege accu en dat wil je juist niet _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperVeloce
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 10:48
Als ie na 700km niet leeg mag zijn van jou... dan doe je toch hele tijd normaal hybride rijden en als je ziet dat accu op 20% is, zet je accu hold aan, klaar..
dan rijd je vanaf dan alleen met benzine en kom je met 20% accu thuis aan.

Intel i5 13600K | ASUS ROG RTX 4080 | ASUS ROG Z790-E | Corsair DDR5 32GB 6000Mhz | WD SN850X 1TB | ASUS ROG Helios | 27" 4K 60Hz | 27" ROG QD-OLED 360Hz | ASUS ROG Scope Deluxe | ASUS ROG Delta S | ASUS ROG Chakram X | 16ProMax | WatchUltra 2 zw

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nlreiniernl
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 17-09 12:48
SuperVeloce schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 18:45:
Als ie na 700km niet leeg mag zijn van jou... dan doe je toch hele tijd normaal hybride rijden en als je ziet dat accu op 20% is, zet je accu hold aan, klaar..
dan rijd je vanaf dan alleen met benzine en kom je met 20% accu thuis aan.
Thanks, dit is alles wat ik wilde weten en waar ik naar vroeg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 16:25

GerCor

Zonder dallen geen pieken

Zo, mijn eerste kennismaking met verkeersbordenherkenning. We hebben een nieuwe Caddy op het werkt, erg 'fancy' volgens mijn teamleider. Alleen hij komt er niet te rijden, dat is dan wel weer grappig.

Goed. Valt me op dat het op zich wel aardig werkt maar niet bijster intelligent is. Zijn er werkzaamheden dan ziet de auto dat prima maar, en dat leer je volgens mij tijdens de rijlessen. Als je een bocht neemt dan vervalt het verkeersbord qua snelheid. Dat moet bij elke bocht opnieuw worden aangegeven. Nu woon ik in Overijssel en Overijssel is, volgens mij, de uitvinder van de groene tussenstrook. Geeft aan dat je er maximaal 100 km p/u mag rijden. Komt er hooguit een bord autoweg te staan maar het bord 100 km p/u ontbreekt. Wat gaat er nou fout? Er zijn werkzaamheden. Bord 70 km p/u. Er volgt een rotonde, die verlaat ik. Nergens een bord 100 km p/u want groene tussenstrook. Dat snapt het systeem niet. Ik ben allang blij dat er geen geluidsignaal afgaat want dan word je natuurlijk knettergek.

Wilde ik even kwijt. Verder nog een paar opties zoals Lane assist, ACC, start stop en inklapbare spiegels. Digitale dashboard vind ik helemaal top.

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
GerCor schreef op woensdag 18 september 2024 @ 15:59:
Zo, mijn eerste kennismaking met verkeersbordenherkenning. We hebben een nieuwe Caddy op het werkt, erg 'fancy' volgens mijn teamleider. Alleen hij komt er niet te rijden, dat is dan wel weer grappig.

Goed. Valt me op dat het op zich wel aardig werkt maar niet bijster intelligent is. Zijn er werkzaamheden dan ziet de auto dat prima maar, en dat leer je volgens mij tijdens de rijlessen. Als je een bocht neemt dan vervalt het verkeersbord qua snelheid. Dat moet bij elke bocht opnieuw worden aangegeven. Nu woon ik in Overijssel en Overijssel is, volgens mij, de uitvinder van de groene tussenstrook. Geeft aan dat je er maximaal 100 km p/u mag rijden. Komt er hooguit een bord autoweg te staan maar het bord 100 km p/u ontbreekt. Wat gaat er nou fout? Er zijn werkzaamheden. Bord 70 km p/u. Er volgt een rotonde, die verlaat ik. Nergens een bord 100 km p/u want groene tussenstrook. Dat snapt het systeem niet. Ik ben allang blij dat er geen geluidsignaal afgaat want dan word je natuurlijk knettergek.

Wilde ik even kwijt. Verder nog een paar opties zoals Lane assist, ACC, start stop en inklapbare spiegels. Digitale dashboard vind ik helemaal top.
Ga met dat systeem maar eens op de snelweg rijden én passeer vervolgens een tankstation. Veel kans dat de 'intelligente' systemen (lees: camera's) de borden op de afrit gaan zien én je dus gaan melden dat je daar 50km/h (én vervolgens 30km/h) dient te gaan rijden.... Sowieso zijn dat soort systemen IMHO praktisch waardeloos in een land als Nederland waar het creëren van een 'verkeersborden-jungle' tot nationale volkssport verheven is terwijl het bord 'einde (alle) geboden' bijna nooit geplaatst wordt op de plekken waar dat wenselijk is en het 'systeem' dus pas weer terug valt naar de juiste waarden als er een op/afrit gepasseerd wordt én de navigatiekaart de juiste (?) waarde mee kan gaan geven.

Gelukkig hebben onze 'EU verkeersdeskundigen' daar goed over na gedacht en moet iedere nieuwe auto welke ná 01-07-2024 op de weg gekomen is een audiovisuele waarschuwing over brengen op het moment dat de plaatselijke vMax overschreden wordt door de boefjes genaamd AUTO mobilsten. :'( :*)

[ Voor 3% gewijzigd door Will_M op 18-09-2024 17:25 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• GerCor

GerCor

Dan ga ik 100 rijden maar het display blijft aangeven dat ik maximaal 70 km p/u mag rijden. Gelukkig zonder geluid maar het leidt wel af.

Dat op de snelweg rijden langs een tankstation nog niet meegemaakt. We hebben de Caddy sinds vorige week vrijdag. Maar, goed dat je het alvast meldt.

[ Voor 48% gewijzigd door GerCor op 18-09-2024 20:58 ]

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

• giovanni2903
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 15:43
in de golf heb ik verkeersbordherkenning, maar ik blijf nog altijd mn eigen ogen gebruiken. vaak klopt er toch niks van en geeft flitsmeister wel de juiste snelheid aan. zou zoiets zelf nooit op een auto bestellen in ieder geval :p

| VW Golf MK7 GTI Performance 2015 2.0 TSI 340pk | Samsung Galaxy S23 | PC | PS5: Gi0vanni2903 |

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
giovanni2903 schreef op woensdag 18 september 2024 @ 22:35:
in de golf heb ik verkeersbordherkenning, maar ik blijf nog altijd mn eigen ogen gebruiken. vaak klopt er toch niks van en geeft flitsmeister wel de juiste snelheid aan. zou zoiets zelf nooit op een auto bestellen in ieder geval :p
Je koopt dus een tweedehands auto van ± 45K (gemiddeld) én gaat dan alsnog moeten vertrouwen op een externe leverancier om berichten te kunnen ontvangen terwijl ook de provider van die berichten z'n gratis diensten ineens betaald aan gaat bieden nadat de verworven data 'gratis' verkregen is?

• giovanni2903
flitsmeister gebruik ik voornamelijk vanwege de flitsers natuurlijk, snelheidsbordjes langs/boven de weg kunnen mn ogen ook prima zien :p

| VW Golf MK7 GTI Performance 2015 2.0 TSI 340pk | Samsung Galaxy S23 | PC | PS5: Gi0vanni2903 |

• Antera
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 14:42

Antera

VCDS/obd11 en Odis coderingen

Kijk eens in je mediasysteem bij hulpsystemen daarr staat die functie onder. En ze noemen het niet voor niets HULP systemen. Kunnen ook geen rechten aan ontleent worden 😀

Seat Leon KL 2020. www.vcds-coding.nl

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 19-09 13:28
Het klopt wel hoor. Maar wat mensen vaak niet weten is dat het linker verkeersbord wat op je instrumentarium staat uit de navigatie komt (dat kan dus verouderd zijn) en als er rechts van een verkeersbord staat met zo'n zandlopericoon dan is dat het bord dat de camera echt gezien heeft.

• Ravvv
  • Registratie: Augustus 2024
  • Laatst online: 12-09 09:38
Ik rij nu een week of 3 in mijn Golf 8 GTE, wat een genot om mee te rijden. ACC i.c.m. Lane assist is geweldig, kan niet wachten tot autonoom rijden komt. Van de week een +/- 300km snelweg rit gemaakt bij redelijk druk verkeer, niet één keer het gas of rempedaal aan hoeven te raken.

• GerCor

GerCor

Scrtz schreef op donderdag 19 september 2024 @ 10:42:
[...]

Het klopt wel hoor. Maar wat mensen vaak niet weten is dat het linker verkeersbord wat op je instrumentarium staat uit de navigatie komt (dat kan dus verouderd zijn) en als er rechts van een verkeersbord staat met zo'n zandlopericoon dan is dat het bord dat de camera echt gezien heeft.
Op mijn display zie ik links de verkeersborden die over snelheid gaan en rechts verschillende borden zoals fietsers, oversteekplaats herten, inhaalverbod enz. Als het uit het navigatiesysteem zou komen hoe kan het dan dat wanneer ik een autoweg oprij ik geen 100 km p/u in beeld krijg? En wanneer de aannemer borden heeft geplaatst zoals 30 km p/u en einde 30 km p/u dat netjes in beeld komt. In Overijssel zijn op diverse plaatsen werkzaamheden en verkeerstekenherkenning werkt prima. Zolang er maar een begin en een einde wordt aangegeven.

Misschien heb jij het over iets anders?

• Scrtz
GerCor schreef op donderdag 19 september 2024 @ 14:01:
[...]

Op mijn display zie ik links de verkeersborden die over snelheid gaan en rechts verschillende borden zoals fietsers, oversteekplaats herten, inhaalverbod enz. Als het uit het navigatiesysteem zou komen hoe kan het dan dat wanneer ik een autoweg oprij ik geen 100 km p/u in beeld krijg? En wanneer de aannemer borden heeft geplaatst zoals 30 km p/u en einde 30 km p/u dat netjes in beeld komt. In Overijssel zijn op diverse plaatsen werkzaamheden en verkeerstekenherkenning werkt prima. Zolang er maar een begin en een einde wordt aangegeven.

Misschien heb jij het over iets anders?
Nee dat zou het wel moeten zijn eigenlijk dan.. maar als er rechts niks komt heeft ie nog niks kunnen meten van max snelheid

• Soppyscroll
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 07:33
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mwcK1fa3IF2yxC89D1PfHNaLI8w=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/z0q9s9881UNFLhDWABraVE4c.jpg?f=fotoalbum_large

Na maanden geen problemen, heb ik sinds gisteravond geen verbinding met de auto. Kreeg al geen melding van de auto na het opladen. Nu vandaag nog steeds last van. Ben ook op en neer Groningen geweest maar nop. Laatst gezien gisteravond. Ik zie dat wereldbolletje niet wit is maar grijs. Wat kan ik hieraan doen om hem weer online te krijgen?!?

De sos knop is wel groen

• CzMichiel
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17-09 12:22
Iemand hier die een idee heeft wat de bpm gaat doen met de prijs komend jaar (PHEV). Heb zelf een Tiguan R-line hybride in bestelling staat sinds einde maart. Steeds uitstel en nu zelfs bericht dat hij pas in 2025 gaat geleverd worden. Ik probeer een inschatting te maken hoeveel duurder ik ga uit zijn en of ik niet snel een Kodiaq moet bestellen (levertijd 8 weken). Alle info is welkom!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:37

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Eigen auto of lease @CzMichiel ?
Indien eigen auto: even in koopcontract kijken wat er staat, en anders de dealer even bellen.
Lease uiteraard leasemaatschappij, maar daar heb je in principe een overeenkomst over de leaseprijs en niet over hoe die opgebouwd is.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• CzMichiel
  • Laatst online: 17-09 12:22
The Eagle schreef op donderdag 19 september 2024 @ 22:02:
Indien eigen auto: even in koopcontract kijken wat er staat, en anders de dealer even bellen.
Lease uiteraard leasemaatschappij, maar daar heb je in principe een overeenkomst over de leaseprijs en niet over hoe die opgebouwd is.
Koop. Dealer weet natuurlijk.... van niks.

• Scrtz
The Eagle schreef op donderdag 19 september 2024 @ 22:02:
Dat staat gewoon in de kleine lettertjes, wordt doorbelast.

@CzMichiel meen maar paar honderd euro dat hybride nu duurder ging worden.

Even opgezocht, het is nog niet definitief:
https://ondernemersplein....Bn1xLdymU93hoC9foQAvD_BwE

Overheid is de laatste paar jaar zo verschrikkelijk onbetrouwbaar geweest, dealer kan daar ook niks aan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antera

Antera

Soppyscroll schreef op donderdag 19 september 2024 @ 18:31:
[Afbeelding]

Na maanden geen problemen, heb ik sinds gisteravond geen verbinding met de auto. Kreeg al geen melding van de auto na het opladen. Nu vandaag nog steeds last van. Ben ook op en neer Groningen geweest maar nop. Laatst gezien gisteravond. Ik zie dat wereldbolletje niet wit is maar grijs. Wat kan ik hieraan doen om hem weer online te krijgen?!?

De sos knop is wel groen
Van Prive instellingen af halen. Of brand je sos lampje rood? Dan OCU defect en moet die vervangen worden. Anders kan een reset van het systeem het soms ook oplossen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soppyscroll
Antera schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 19:12:
[...]

Van Prive instellingen af halen. Of brand je sos lampje rood? Dan OCU defect en moet die vervangen worden. Anders kan een reset van het systeem het soms ook oplossen
Heb gelijk gecheckt naar de sos lampje, dat streepje is groen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Technofreakz
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 17:04
Soppyscroll schreef op donderdag 19 september 2024 @ 18:31:
[Afbeelding]

De sos knop is wel groen
Aan het middelste icoontje te zien is je entertainment systeem aan het poepen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• verguldebarman
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 15:09
CzMichiel schreef op donderdag 19 september 2024 @ 21:58:
Iemand hier die een idee heeft wat de bpm gaat doen met de prijs komend jaar (PHEV). Heb zelf een Tiguan R-line hybride in bestelling staat sinds einde maart. Steeds uitstel en nu zelfs bericht dat hij pas in 2025 gaat geleverd worden. Ik probeer een inschatting te maken hoeveel duurder ik ga uit zijn en of ik niet snel een Kodiaq moet bestellen (levertijd 8 weken). Alle info is welkom!
Houd ook rekening met motorrijtuigenbelasting, want die veranderd voor PHEV's ook na 2025. Zie:

https://ondernemersplein....ng-autos-zonder-uitstoot/

Scroll even omlaag tot: Geen korting voor elektrische bestelbussen en plug-in hybrides na 2025

[ Voor 6% gewijzigd door verguldebarman op 22-09-2024 11:09 ]

Vrijstaande woning, dubbel glas, veel ramen, alles open verbonden, ca 300m3, geen extra isolatie, vvw in de woonkamer, rest type 10 zonder boosters, T6 op 20°C & 19,5°C nacht, 4,5kW Quatt, Intergas Xtreme36, 6MWh Wp, Warmteverl. (-10°C) 7kW bij max 15°C

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
verguldebarman schreef op zondag 22 september 2024 @ 11:07:
[...]

Houd ook rekening met motorrijtuigenbelasting, want die veranderd voor PHEV's ook na 2025. Zie:

https://ondernemersplein....ng-autos-zonder-uitstoot/

Scroll even omlaag tot: Geen korting voor elektrische bestelbussen en plug-in hybrides na 2025
Dat klopt maar dat staat los van zijn bestelling of vraag. Al komt die auto in 2024, vanaf 2025 ga je toch die hogere wegenbelasting betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soppyscroll
Antera schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 19:12:
[...]

Hoe kan ik het beste het systeem resetten? Heb al radio aan/uit knop lang ingedrukt gedaan maar mocht niet baten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antera

Antera

Zekering eruit trekken wil soms ook helpen eenn andere manier is er helaas niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soppyscroll
Antera schreef op maandag 23 september 2024 @ 17:06:
Zekering eruit trekken wil soms ook helpen eenn andere manier is er helaas niet
Het probleem is uit zichzelf opgelost, kreeg op werk ineens bericht dat de auto vol geladen was. Verbaasd was ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Hopelijk komend weekend niet teveel regen.
Subwoofer onderweg uit Duitsland :Y)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperVeloce
Ik heb sinds kort een flip camera liggen, mja dat installeer je niet even in 1.2.3 😅

Intel i5 13600K | ASUS ROG RTX 4080 | ASUS ROG Z790-E | Corsair DDR5 32GB 6000Mhz | WD SN850X 1TB | ASUS ROG Helios | 27" 4K 60Hz | 27" ROG QD-OLED 360Hz | ASUS ROG Scope Deluxe | ASUS ROG Delta S | ASUS ROG Chakram X | 16ProMax | WatchUltra 2 zw

• Antera

Antera

Uurtje werk.

Doe het regelmatig

• Tristan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-09 10:37
Ravvv schreef op donderdag 19 september 2024 @ 13:25:
Ik rij nu een week of 3 in mijn Golf 8 GTE, wat een genot om mee te rijden. ACC i.c.m. Lane assist is geweldig, kan niet wachten tot autonoom rijden komt. Van de week een +/- 300km snelweg rit gemaakt bij redelijk druk verkeer, niet één keer het gas of rempedaal aan hoeven te raken.
Tijdens de rit, neem ik aan. Je moet toch initieel op gang komen door het gaspedaal (noemen we dat nog steeds zo?) te gebruiken?

• DerOllie
  • Laatst online: 18-09 14:26

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

Tristan schreef op woensdag 25 september 2024 @ 06:38:
[...]

Tijdens de rit, neem ik aan. Je moet toch initieel op gang komen door het gaspedaal (noemen we dat nog steeds zo?) te gebruiken?
In theorie hoeft dit niet, volgens mij kan je vanaf stil stand de ACC meteen aanzetten, op 30 kmh en dan met de knop de snelheid verhogen, of verlagen. Helemaal stoppen lijkt me nog wel een rem voor nodig, maar denk dat hij praktisch niet gebruikt bedoeld, gedurende de hogere snelheid gedeeltes. Zodra ik op de snelweg zit, zet ik ook zsm de ACC aan, en juist in druk verkeer is het makkelijk met afstandhouden enzo.

www.youtube.com/DerOllie

• Alive11
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 16:40
[...]

In een file geeft mijn Golf 8 gewoon gas, ook als die een tijdje stil heeft gestaan. De auto dus rijdt gewoon mee met het verkeer. Ik zet alleen de afstand tot de voorligger in files op enorm groot, want de auto heeft er anders een handje van om enorm laat te remmen.

• Antera

Antera

Moet je wel je handen aan het stuur houden anders dan moet je een tikje op het gas pedaal geven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Zo, even een nacht gereden met Lane Assit. Wat een vreselijk systeem is dat zeg. Je hebt constant het idee dat je wegslipt en moet ingrijpen. Uitgeschakeld. Dat kan gelukkig.

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
GerCor schreef op donderdag 26 september 2024 @ 05:49:
Zo, even een nacht gereden met Lane Assit. Wat een vreselijk systeem is dat zeg. Je hebt constant het idee dat je wegslipt en moet ingrijpen. Uitgeschakeld. Dat kan gelukkig.
Een goede vriendin van me rijdt met een Skoda Octavia en daarin zet ik dat lane assist systeem ook altijd uit omdat het een rete-irritant systeem is (systeem wordt iedere keer bij het starten van de auto helaas weer aan gezet).

In m'n Tiguan heb ik de 'luxe' variant van dat systeem, genaamd 'Travel-Assist', zitten en dat werkt in combinatie met de ACC echt heel prettig.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Goldman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16:56
Ik vind altijd de reacties zo vermakelijk over lane assist en hoe vreselijk het is.... misschien hebben mensen dat niet door hoe dicht/over de streep ze rijden voordat het systeem ingrijpt.

En zoals zoveel systemen, leer er mee rijden, ACC is ook iets engs in het begin, maar lange termijn, top!

Tjaaaaa...c[_] <- een lege care cup! - D3 Profile

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• moosdekat
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 19-09 11:45
Ik heb ook een golf 8 en vind de lane assist juist wel fijn. Ongemerkt kom je wel eens over een lijntje en dan krijg je een waarschuwing. Ik vind het systeem best wel subtiel. Moet trouwens met de ACC na langere tijd stilstaan wel even een tikje op het gas geven om weer mee te rijden.

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Alive11 schreef op woensdag 25 september 2024 @ 09:44:
[...]

In een file geeft mijn Golf 8 gewoon gas, ook als die een tijdje stil heeft gestaan. De auto dus rijdt gewoon mee met het verkeer. Ik zet alleen de afstand tot de voorligger in files op enorm groot, want de auto heeft er anders een handje van om enorm laat te remmen.
Die in mijn polo gaat na een paar seconde stilstaan piepen en dan moet je het rempedaal intrappen, anders rijdt hij gewoon tegen de voorligger aan gok ik. Als je kort stilstaat rijdt hij wel gewoon door. Handig voor files met langzaam rijdend verkeer. Systeem in de Golf of nieuwe auto's zal wel anders zijn.

• DvE
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12:40

DvE

ORA-00000

Viper® schreef op donderdag 26 september 2024 @ 10:33:
[...]

Die in mijn polo gaat na een paar seconde stilstaan piepen en dan moet je het rempedaal intrappen, anders rijdt hij gewoon tegen de voorligger aan gok ik. Als je kort stilstaat rijdt hij wel gewoon door. Handig voor files met langzaam rijdend verkeer. Systeem in de Golf of nieuwe auto's zal wel anders zijn.
Electronische handrem nodig.

• GerCor

GerCor

Goldman schreef op donderdag 26 september 2024 @ 09:13:
Ik vind altijd de reacties zo vermakelijk over lane assist en hoe vreselijk het is.... misschien hebben mensen dat niet door hoe dicht/over de streep ze rijden voordat het systeem ingrijpt.

En zoals zoveel systemen, leer er mee rijden, ACC is ook iets engs in het begin, maar lange termijn, top!
Het begint al te trillen als je van rijstrook wisselt. Toen we de Caddy net hadden wist ik niet dat Lane Assist erop zit. Ik naderde een rotonde, snelheid ging van 100 naar 70 en ik moest de linker rijstrook kiezen. Ik schrok best wel even. Ik dacht: Jezus. Hebben we een nieuwe auto maar die banden mogen best wel even uitgelijnd worden. Mijn collega vindt het ook helemaal niks. En misschien moeten we er aan wennen maar voorlopig vind ik het een nutteloze, bloedirritante toevoeging en zet ik het liever uit. Dat moet je dus steeds doen. Systeem staat weer ingeschakeld als je de auto weer start.

• SuperVeloce
Misschien kan je het met bijv. OBD11 het uitgeschakeld houden, ook na herstart auto

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Quantor
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
GerCor schreef op donderdag 26 september 2024 @ 11:49:
[...]

Het begint al te trillen als je van rijstrook wisselt. Toen we de Caddy net hadden wist ik niet dat Lane Assist erop zit. Ik naderde een rotonde, snelheid ging van 100 naar 70 en ik moest de linker rijstrook kiezen. Ik schrok best wel even. Ik dacht: Jezus. Hebben we een nieuwe auto maar die banden mogen best wel even uitgelijnd worden. Mijn collega vindt het ook helemaal niks. En misschien moeten we er aan wennen maar voorlopig vind ik het een nutteloze, bloedirritante toevoeging en zet ik het liever uit. Dat moet je dus steeds doen. Systeem staat weer ingeschakeld als je de auto weer start.
Misschien de richtingaanwijzer gebruiken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scrtz
Goldman schreef op donderdag 26 september 2024 @ 09:13:

Eens, en Travel Assist is nog véél beter! Ik kan daar echt urenlang super ontspannen mee rijden.

• GerCor

GerCor

SuperVeloce schreef op donderdag 26 september 2024 @ 11:57:
Misschien kan je het met bijv. OBD11 het uitgeschakeld houden, ook na herstart auto
Er rijden meerdere collega's in. Het is een leaseauto. Met droog weer vind ik het minder erg. Ik, wij, rijden nauwelijks op de snelweg. Eigenlijk alleen maar autowegen en binnen de bebouwde kom wordt het systeem automatisch uitgeschakeld. Ik heb vroeger een geavanceerde rijopleiding gedaan. Dan probeer je zoveel rechtdoor te rijden. Dus bij wegen waar je bijvoorbeeld een vluchtheuvel hebt dan zoek je de zijkanten van de weg (rijstrook) op zodat je zo weinig mogelijk stuurbewegingen maakt. Blijf je netjes binnen de rijstrook maar wel een melding: blijf in het midden rijden. En dan denk ik: wat dacht je ervan als je je muil dichthoudt? Schiet me net te binnen. Je hebt van die stickers: Rij jij of rij ik?

:)

@Quantor. Zit in mijn systeem. Ik gebruik altijd de richtaanwijzer.

[ Voor 3% gewijzigd door GerCor op 26-09-2024 12:14 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
DvE schreef op donderdag 26 september 2024 @ 11:42:
[...]

Electronische handrem nodig.
Ik kan wel old school handbrake turns nu >:)

• EvoII
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 05-09 09:24
Ik kom net ergens een bericht tegen dat er een terugroepaktie zou zijn voor golfs van de bouwjaren 2020 heden mbt de ecall functie. Op de Australische vw site heb ik mijn chassis nummer ingevoerd en de mijne valt er ook onder.
Rij nog steeds met een kapotte module rond en was toevallig net bezig om hem te laten fixen. Maar denk dat ik er beter mee kan wachten…

https://www.volkswagen.co...ce-campaigns-recalls#secb

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4_J3kfw984-Agytlzs9Drl-8HS0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gq93oh20pPFE2ru899HoZB4w.jpg?f=fotoalbum_large

2021 Golf Style 1.5 eTSI lime yellow|Iphone 15 pro 1Tb

• Antera

Antera

Je kan voor Lane assist de geheugenstand coderen dan is hij niet elke keer aan na contact uit.

Ook kan je ander stuur plaatsen als je acc en la hebt en kan je travel assist krijgen

• Antera

Antera

EvoII schreef op donderdag 26 september 2024 @ 13:49:
Ik kom net ergens een bericht tegen dat er een terugroepaktie zou zijn voor golfs van de bouwjaren 2020 heden mbt de ecall functie. Op de Australische vw site heb ik mijn chassis nummer ingevoerd en de mijne valt er ook onder.
Rij nog steeds met een kapotte module rond en was toevallig net bezig om hem te laten fixen. Maar denk dat ik er beter mee kan wachten…

[Afbeelding]
Is alleen een update alsnik het goed heb. Of ze vervanging doen indien echt defect geen idee maar vrees van niet

• EvoII
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 05-09 09:24
Vraag me af of wij hier in nl überhaupt wat te horen krijgen over deze terugroepaktie. Denk dat ze bij Pon liever doen alsof hun neus bloedt.

2021 Golf Style 1.5 eTSI lime yellow|Iphone 15 pro 1Tb

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Antera

Antera

Terug roep actie qord pas uitgevoerd als je voor onderhoud gaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ploeftia
  • Registratie: September 2024
  • Laatst online: 17:24
Goede middag.
Wij hebben een tweede hands Caddy KO Life 84 TSI SG6 aangeschaft van april 2022

Na dit Forem vanaf 2022 gelezen te hebben heb een vraag over Updates en recalls

Op https://www.volkswagen.co...service-campaigns-recalls vond ik voor onze VIN de volgende recalls.

Service Campaign/Recall Number OUG2
Commencement Date 23/08/2023
Service Campaign/Recall Description S-OTA update OCU3
Repair Date
Status (Complete or Outstanding) Outstanding

Service Campaign/Recall Number OUI9
Commencement Date 11/10/2023
Service Campaign/Recall Description S-OTA update MIB
Repair Date

Ik heb deze recall info naar de dealer toe gestuurd voor aflevering..

Het lijkt erop dat dit allemaal software dingen zijn. Hoe weet ik of dit gebeurt is, of onzin is daar het om Autstralie gaat.

Verder begrijp dat Discover media 1896 software niet meer up to date is. Maar alle forums die ik lees gaan over Volkswagen golf en anderen modellen maar over Caddy mk5 vind ik niet zo veel.

Vraag valt hier nog iets te updaten ?.

Begevoegt software versions CaddyAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aH66E69YiRECVVWnAUWYO1oEEQA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HXKdOhwXHcMUn9Syi5KA7D9U.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
Ploeftia schreef op vrijdag 27 september 2024 @ 16:11:
Goede middag.
Wij hebben een tweede hands Caddy KO Life 84 TSI SG6 aangeschaft van april 2022

Na dit Forem vanaf 2022 gelezen te hebben heb een vraag over Updates en recalls

Op https://www.volkswagen.co...service-campaigns-recalls vond ik voor onze VIN de volgende recalls.

Service Campaign/Recall Number OUG2
Commencement Date 23/08/2023
Service Campaign/Recall Description S-OTA update OCU3
Repair Date

Service Campaign/Recall Number OUI9
Commencement Date 11/10/2023
Service Campaign/Recall Description S-OTA update MIB
Repair Date

Ik heb deze recall info naar de dealer toe gestuurd voor aflevering..

Het lijkt erop dat dit allemaal software dingen zijn. Hoe weet ik of dit gebeurt is, of onzin is daar het om Autstralie gaat.

Verder begrijp dat Discover media 1896 software niet meer up to date is. Maar alle forums die ik lees gaan over Volkswagen golf en anderen modellen maar over Caddy mk5 vind ik niet zo veel.

Vraag valt hier nog iets te updaten ?.

Begevoegt software versions Caddy[Afbeelding]
Welke regio zit je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ploeftia
  • Registratie: September 2024
  • Laatst online: 17:24
In Noord Holland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antera

Antera

@Ploeftia Deze kan nog geüpdate worden. Kan je zelf eventueel. Stuur je even een pgb met info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Nu online
The Eagle schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 21:11:
Hopelijk komend weekend niet teveel regen.
Subwoofer onderweg uit Duitsland :Y)
Al gelukt? Ik wil zo'n ding ook nog aanschaffen. :)

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

LuPo schreef op vrijdag 27 september 2024 @ 20:53:
[...]

Al gelukt? Ik wil zo'n ding ook nog aanschaffen. :)
Yup. Gisteren binnengekomen, hoop morgen droog en installeren :)

• MrSweety66
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 19-09 23:32
The Eagle schreef op vrijdag 27 september 2024 @ 20:54:
[...]

Yup. Gisteren binnengekomen, hoop morgen droog en installeren :)
Even nieuwsgierig: komt die sub van de VW Zubehör site? Is dat inclusief kabelset en programmeerdongle?

• Antera

Antera

Na een
online update systeem in bootloop. Unit moeten vervangen maar hij doet het gelukkig weer

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SX_8NYQ-9iYuoucPnZIj5vLv_9U=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RbvlOx7eLP0MftlJyBSaFzuZ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

MrSweety66 schreef op zaterdag 28 september 2024 @ 12:52:
[...]

Even nieuwsgierig: komt die sub van de VW Zubehör site? Is dat inclusief kabelset en programmeerdongle?
Nee, Duitse dealer via eBay :)
https://www.ebay.nl/itm/182630706500

Ex dongle, coderen doen ze voor je. Voor de rest helemaal compleet met kabelboom etc.

[ Voor 12% gewijzigd door The Eagle op 28-09-2024 13:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Inmiddels ingebouwd en werkend. Nog flink ruzie gemaakt met de headunit in het dashboard kastje, die is denk ik niet gewend dat er zoveel kabel achter zit. Maar ding doet het en idd, flink verschil.

* The Eagle happy camper :)

Heb hem ook al in de beveiliging gehad btw. SVS subwoofer test playlist op Spotify en hoog volume was iets teveel geloof ik :X :+

[ Voor 4% gewijzigd door The Eagle op 28-09-2024 15:33 ]

• The Eagle

The Eagle

Overigens is die beveiliging even een twijfelgeval. Na auto uit en weer aan deed ie het weer, en dat effect heb ik ook gezien zonder hoog volume.
Kan een los contact qua aansluiting zijn maar ook iets anders. Zit aan een timeout oid te denken, ding heeft vrij veel stil gestaan en de accu leeg getrokken. Dus ga er eerst maar eens mee rijden morgen, kijken wat ie doet. Hopelijk gewoon werken :)

@Antera zegt jou dit wellicht iets, dat de sub uitvalt (dus al het geluid) en het na even rust weer doet? Bij stilstand, that is :)

• Antera

Antera

Dit zegt me zo niks. Kan van alles zijn maar kan zijn dst de accu leeg raakte? Dan kunnen er zaken uitvallen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Antera schreef op zaterdag 28 september 2024 @ 18:41:
Dit zegt me zo niks. Kan van alles zijn maar kan zijn dst de accu leeg raakte? Dan kunnen er zaken uitvallen
Dat idee heb ik ook ja. Dus ik ga er morgen mee rijden en kijk het even aan. Keep you posted :)

Overigens lijkt de amp die er in zit een versie van de Match PP 62DSP te zijn, zo kwam ik op mijn zoektochten achter (het non- B of C model heeft daar een oudere versie van). Dat helpt wel bij evt troubleshooting :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Update: subwoofer valt niet uit tijdens het rijden, dus zal idd uitschakelen wegens accu besparing zijn geweest :)

Wat me wel opvalt: ik had zonder de sub de boel zo ingesteld dat achter iets harder stond dan voor zodat ik midden in het geluid zat. Nu met de sub lijkt ie wat meer op de voorkant uit te sturen. Dat zal uiteraard de DSP zijn verwacht ik. Maar hoe hebben anderen de fader instelling staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
ik heb m gewoon in het midden staan en dan de equalizer lage+hoge tonen +1 en de bass -3. het dreunt echt veel te erg anders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alive11
The Eagle schreef op zondag 29 september 2024 @ 17:10:
Update: subwoofer valt niet uit tijdens het rijden, dus zal idd uitschakelen wegens accu besparing zijn geweest :)

Wat me wel opvalt: ik had zonder de sub de boel zo ingesteld dat achter iets harder stond dan voor zodat ik midden in het geluid zat. Nu met de sub lijkt ie wat meer op de voorkant uit te sturen. Dat zal uiteraard de DSP zijn verwacht ik. Maar hoe hebben anderen de fader instelling staan?
Golf 8, alles neutraal. Dreunt anders heel erg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Qua verhouding hoog/mid/laag heb ik geen issue. Geen bonkige bas iig. Wel bas stuk lager staan dan mid en hoog, net als jullie.
Maar vraag me wel af hoe dat met de balans voor / achter zit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Andere vraag:
Ik heb nu dus dit:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QXPruOSpfp4S6BlLJaCnjRwm0VY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jJWrKyMlB0X4LhSTcqvNI4eG.jpg?f=fotoalbum_large

Maar ik had eerst zon tool organizer van styrofoam in die bak zitten. En dat past er dus niet bovenop.
Waar nu mijn sleepoog, moet voor slotbout etc in te doen? Wat gebruiken jullie als alternatief?
Moet niet gaan rammelen natuurlijk. Iets van foam zou handig zijn. Tips? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
The Eagle schreef op maandag 30 september 2024 @ 22:27:
Andere vraag:
Ik heb nu dus dit:
[Afbeelding]

Maar ik had eerst zon tool organizer van styrofoam in die bak zitten. En dat past er dus niet bovenop.
Waar nu mijn sleepoog, moet voor slotbout etc in te doen? Wat gebruiken jullie als alternatief?
In de tijd dat er af-fabriek nog gewoon 'DynAudio' bij VW te bestellen was zaten die op maat gemaakte foam stukken er gewoon bij (ook als je dat spel achteraf pér type bestelde).

Die passtukken moet/mag je er tegenwoordig dus ook nog zelf bij gaan bestellen? :o

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• giovanni2903
inderdaad wat will_m zegt, ik zal morgen even kijken wat de onderdeelnummers daarvan zijn. zijn zwarte stukken piepschuim/foam. weet niet of die van een golf7 in jouw auto passen natuurlijk

[ Voor 20% gewijzigd door giovanni2903 op 30-09-2024 22:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Dat is dus idd het probleem een beetje.
Zie wel van die inlays of hoe ze ook heten, maar originele en passend wordt een dingetje.
Degene die ik had is nu iig te hoog. En leasebak, dus versnijden van de bestaande is geen optie. Veel geld er tegenaan gooien ook niet. Tientje is eigenlijk al teveel.

Maar misschien sloop onderdeel ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AE69
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 19-09 08:16
The Eagle schreef op maandag 30 september 2024 @ 23:09:
Dat is dus idd het probleem een beetje.
Zie wel van die inlays of hoe ze ook heten, maar originele en passend wordt een dingetje.

Maar misschien sloop onderdeel ofzo.
Ik heb bij AliExpress een kleine gereedschapstasje gekocht. Kost minder dan een tientje, alles blijft bij elkaar en je kan het meenemen naar de volgende auto (heb ik ook gedaan van de Chili Red TDi naar de Lapiz Blauw Hybride Arteon).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ravvv
EvoII schreef op donderdag 26 september 2024 @ 13:49:

[Afbeelding]
Kom dit inderdaad ook net tegen. Mijn VIN nummer valt hier ook onder, de 23ste heeft ie nog bij de dealer gestaan voor een software update. Waarschijnlijk heeft het zich net gekruist..? :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ravvv
[...]

Ik zet de ACC inderdaad aan bij het opkomen van de snelweg, maar in files stopt de auto compleet en gaat ook weer rijden. Geen idee of dat een losse optie is o.i.d.? In de optielijst staat wel ACC Stop & Go.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
Ravvv schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 11:09:
[...]

Ik zet de ACC inderdaad aan bij het opkomen van de snelweg, maar in files stopt de auto compleet en gaat ook weer rijden. Geen idee of dat een losse optie is o.i.d.? In de optielijst staat wel ACC Stop & Go.
Heb je Travel Assist ook al eens geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ravvv
Scrtz schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 13:02:
[...]

Heb je Travel Assist ook al eens geprobeerd?
Goede vraag, staat dit standaard aan? De auto remt wel zelf voor rotondes en kruisingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antera

Antera

Travel assist moet je zelf elke keer aan zetten.

Dat remmen kan je aanpassen bij je hulpsystemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
Ravvv schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 10:58:
[...]

Goede vraag, staat dit standaard aan? De auto remt wel zelf voor rotondes en kruisingen.
Nee dat is de knop aan de linkerzijde van je stuur maar dan vervolgens rechts onderin.
Afbeeldingslocatie: https://www.vwidtalk.com/attachments/26811842-85cd-4a8c-abb3-401ca9d1215e-jpeg.9748/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ravvv
Scrtz schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 13:08:
[...]

Nee dat is de knop aan de linkerzijde van je stuur maar dan vervolgens rechts onderin.
[Afbeelding]
Nooit gebruikt... Ik dacht dat die knop de lane assist aan/uit was. :/
Ik laat het je binnenkort weten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
Ravvv schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 14:38:
[...]

Nooit gebruikt... Ik dacht dat die knop de lane assist aan/uit was. :/
Ik laat het je binnenkort weten..
Haha dan gaat er nog een wereld voor je open! Zag je post al dat je ACC + Lane Assist zo fijn vind, nou Travel Assist wordt next level fijn kan ik je garanderen. Ik rij daar 90% van al mijn afstanden mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Scrtz schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 15:45:
[...]

Haha dan gaat er nog een wereld voor je open! Zag je post al dat je ACC + Lane Assist zo fijn vind, nou Travel Assist wordt next level fijn kan ik je garanderen. Ik rij daar 90% van al mijn afstanden mee.
Yup, same here. Eerste keer is het een vreemde gewaarwording om de auto met 100+ een bocht te voelen nemen, maar went snel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 19-09 22:23
The Eagle schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 21:16:
[...]

Yup, same here. Eerste keer is het een vreemde gewaarwording om de auto met 100+ een bocht te voelen nemen, maar went snel ;)
Ja je moet wel even wennen aan hoe Ome Travel Assist rijdt, maar eens je het gewend bent, heerlijk!

Enige wat mij tegenstaat is het late remmen bij (veel) trager verkeer voor me, of file die ontstaat. Waarschijnlijk helpt het om dan standaard meer afstand te laten houden, maar tijdens regulier verkeer vind ik dat hij dan te grote gaten laat. (Passat B8 Variant)

PSN ID: Henkiepenkie56 - tickets zijn te boeken via Henkiepenkie-airlines.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alive11
Scrtz schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 15:45:
[...]

Voor de auto's zonder travel assist is dit de lane assist knop toch?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Scrtz
Alive11 schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 07:38:
[...]

Voor de auto's zonder travel assist is dit de lane assist knop toch?
Volgens mij zit er dan een knop waarbij je in het veiligheidssystemen menu komt waar je dan ACC of lane assist kan aan/uitzetten
Henkie schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 22:40:
[...]

Ja je moet wel even wennen aan hoe Ome Travel Assist rijdt, maar eens je het gewend bent, heerlijk!

Enige wat mij tegenstaat is het late remmen bij (veel) trager verkeer voor me, of file die ontstaat. Waarschijnlijk helpt het om dan standaard meer afstand te laten houden, maar tijdens regulier verkeer vind ik dat hij dan te grote gaten laat. (Passat B8 Variant)
Je kan wel de ACC in het veiligheidsystemen menu aanpassen op bijv sport/comfort/eco. Dan wijzigt ook de snelheid/manier van ingrijpen qua remmen en acceleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

The Eagle schreef op maandag 30 september 2024 @ 22:27:
Andere vraag:
Ik heb nu dus dit:
[Afbeelding]

Ik heb geen subwoofer, maar wel een volledige maat reservewiel onder de vloer gelegd. Die bak paste dus ook niet meer.

Oplossing: een verhuisdeken (zo'n dikke) "rond om" het reservewiel heen en daar alle losse troep in gelegd/gedraaid. Heb je direct iets om op de grond te leggen wanneer je je velg moet wisselen. Krijg je ook geen smerige broek. :P

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

max schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 11:12:
[...]

Ik heb geen subwoofer, maar wel een volledige maat reservewiel onder de vloer gelegd. Die bak paste dus ook niet meer.

Oplossing: een verhuisdeken (zo'n dikke) "rond om" het reservewiel heen en daar alle losse troep in gelegd/gedraaid. Heb je direct iets om op de grond te leggen wanneer je je velg moet wisselen. Krijg je ook geen smerige broek. :P
Handig, zo'n deken. Maar als je een subwoofer hebt dan hoef je geen banden te wisselen want je hebt geen reserveband.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• max
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Het punt van mijn reactie gaat dan ook niet over het reservewiel of het wisselen daarvan en geen vieze broek krijgen, maar over een deken die ik om het reservewiel heb liggen en prima doet wat die moet doen: spullen bij elkaar houden en zorgen dat die niet rammelen.

Aangezien die subwoofer ongeveer dezelfde vorm heeft als een reservewiel.... you catch my drift.

;)

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Ik snap @max prima. Was ook een beetje mijn workaround.
Overigens begreep ik dat er mensen zijn die een sub bovenop een thuiskomer wel passend hebben gekregen door de pootjes onder de sub uit te draaien.

Maar goed, voor mij niet relevant want heb ook geen thuiskomen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lilboogs
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19-09 08:07
The Eagle schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 09:19:
Ik snap @max prima. Was ook een beetje mijn workaround.
Overigens begreep ik dat er mensen zijn die een sub bovenop een thuiskomer wel passend hebben gekregen door de pootjes onder de sub uit te draaien.

Maar goed, voor mij niet relevant want heb ook geen thuiskomen :+
Ligt inderdaad volledig aan het model. Zelf had ik golf 7,5 variant, waar de Helix subwoofer + 18 inch thuiskomer boven op elkaar passen zonder aanpassingen. Enige wat je hiervoor nodig had was een extra lange plastic bout die je zo bij de dealer kan halen (na betaling).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
ik heb een dynaudio sub, daar pas wel een reservewiel omheen. is dus echt afhankelijk van model

[ Voor 22% gewijzigd door giovanni2903 op 04-10-2024 16:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

giovanni2903 schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 16:07:
ik heb een dynaudio sub, daar pas wel een reservewiel omheen. is dus echt afhankelijk van model
De Dynaudio is idd een stuk kleiner ja, die past in het wiel. Dat lukt met de Helix niet echt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odrai
  • Laatst online: 12-01 21:17
Op de website van Volkswagen staat het volgende beschreven: "Met Travel Assist rijdt je Volkswagen grote stukken zelfstandig. Ook op de snelweg, want het systeem werkt tot maar liefst 210 kilometer per uur. In bochten houdt Travel Assist z’n hoofd koel. Op basis van GPS-gegevens weet ‘ie precies hoeveel hij moet bijsturen en afremmen.". Deze functionaliteit wordt ook wel predictive cruise control genoemd.

Daarnaast staat in de brochure van de Polo:
"In combinatie met een optioneel navigatiesysteem wordt die ACC uitgebreid met functies als anticiperende snelheidsregeling en bochtenassistentie. Je wordt dan ook geholpen om je aan de maximumsnelheid te houden doordat het systeem de plaatselijk geldende snelheidsvoorschriften overneemt. Bovendien kan het systeem aan de hand van routegegevens uit de navigatie de snelheid van de auto aanpassen in bochten, op kruisingen of afslagen en in het rotondeverkeer.".

Volgens bovenstaande beschrijvingen zou een Volkswagen Polo dit nu standaard moeten bevatten (indien deze navigatie heeft ingebouwd). Ik zie deze optie echter niet terug in het infotainment systeem. Is dit (nog) niet beschikbaar in Nederland? Moet het systeem een update krijgen?

[ Voor 35% gewijzigd door Odrai op 06-10-2024 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antera

Antera

Helaas werkt dit niet met de gps zoals omschreven werkt met lane assist die de lijntjes ziet en je acc en eventueel in combinatie met verkeersbordenherkenning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michaelvo
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 16:15
Je hebt wel degelijk een onderdeel van Travel Assist dat op basis van gps en kaartgegevens aan de hand van de scherpte van de bocht de juiste snelheid voor de ACC bepaald. Dit staat dus los van verkeersborden herkenning. Maar mijn ervaring met dit systeem is dat hij elke bocht veel te langzaam neemt 😄. Een programmeerbare offset voor dit systeem zou wel mooi zijn.

WP: ME PUHZ-SW100YAA + EHSC-VM2D + HTWBOI-300 || AC: MHI SRK/C 50 ZS-W + MHI SRK/C 35 ZS-W || PV: 10.4 kWp ZO/ZW + Enphase IQ8+ || MV: Itho Daalderop CVE-S Optima Inside CO2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antera

Antera

Sorry weet nu wat je bedoeld dst klopt idd. En de snelheid is altijd met een save marge.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SuperVeloce
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xEdnJVy4oPMiCirbNuis03qx3HI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aXDHG3LfK1fl1LWBxcxNqv8v.jpg?f=fotoalbum_large

Vandaag flip logo camera ingebouwd :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• giovanni2903
het loshalen van het frame wilde niet helemaal lukken? :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SuperVeloce
giovanni2903 schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 18:26:
het loshalen van het frame wilde niet helemaal lukken? :p
Bedoel je lichte krasjes? Die zaten er al op door vorige eigenaar

Pagina: 1 ... 131 ... 140 Laatste