Hét grote Volkswagen Topic - Deel 5 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 130 ... 140 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DerOllie
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18-09 14:26

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

giovanni2903 schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 21:08:
nieuwste tiguan vandaag zien rijden, ze komen er dus aan/zijn er wel :p

edit, vandaag nog één:
[Afbeelding]
Heb er toevallig afgelopen weekend ook eentje "gespot" in Veendam, nog even met de tijdelijke eigenaar gesproken, want het was een leenauto van Century (zie stickers op zijkant).

Zeker mooie wagen, ben niet zo'n fan van de velgen, doe mij de standaard R-Line velgen maar. Verder komt ie / staat ie wel zo bij me op het verlanglijstje :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dS7MLKX2V2kSfDeXz5SsEjsWzm0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5J1BH2Z2qwQ0WtjA1YR12TFJ.jpg?f=fotoalbum_large

Op korte termijn knal ik hier eerst wel in verder... _/-\o_ Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sW0XU-_apjgNzjvmQM4eVWADml8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Xqe0VHiKOlJkyjEhZcrntg1Q.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 54% gewijzigd door DerOllie op 23-08-2024 15:55 ]

www.youtube.com/DerOllie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:40

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Antera schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 20:14:
@The Eagle

000051419A: is het systeem met subwoofer voor in de kofferruimte
000051419: subwoofer op plaats reservewiel
000051419B: voor de nieuwste wagens zoals de B8 (excl. GTE)

Die zal zeker werken.

Een Helix subwoofer komt simpelweg tussen je bestaande aansluitingen op je mediasysteem. Je moet alleen wel een dongle hebben om hem af te stellen voor jouw auto.

Let wel je moet geen Dynaudio hebben want dan kan het niet
@Antera sta min of meer op het punt om de B te bestellen.
Moet bij inbouw de accu er af en kan ik dan meldingen krijgen die ik niet meer zomaar weg krijg (of lukt dat met obd11 in voorkomend geval)?
Of is het een kwestie van aansluiten en gaan?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antera
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 19:32

Antera

VCDS/obd11 en Odis coderingen

Accu hoeft er niet af

Contact uit sleutel eruit deur openen en slot dicht drukken van de deuren als ze open staan zodat je erin kan werken 1 minuut wachten . Unit demonteren kabels aanbrengen en aansluiten. Alles weer terug stoppen en klaar. Contact aan en gaan

Seat Leon KL 2020. www.vcds-coding.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 19-09 13:28
DerOllie schreef op vrijdag 23 augustus 2024 @ 15:44:
[...]

Heb er toevallig afgelopen weekend ook eentje "gespot" in Veendam, nog even met de tijdelijke eigenaar gesproken, want het was een leenauto van Century (zie stickers op zijkant).

Zeker mooie wagen, ben niet zo'n fan van de velgen, doe mij de standaard R-Line velgen maar. Verder komt ie / staat ie wel zo bij me op het verlanglijstje :)

[Afbeelding]

Op korte termijn knal ik hier eerst wel in verder... _/-\o_ [Afbeelding]
Ik moet echt nog wennen aan de nieuwe Tiguan, maar zo in het zwart valt het al meer mee. Heb in de regio vooral de gekke kleurtjes gezien. Velgen zijn idd echt afschuwelijk, maar dat vind ik bij de nieuwe Passat ook niet veel beter..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Antera schreef op vrijdag 23 augustus 2024 @ 21:08:
Accu hoeft er niet af

Contact uit sleutel eruit deur openen en slot dicht drukken van de deuren als ze open staan zodat je erin kan werken 1 minuut wachten . Unit demonteren kabels aanbrengen en aansluiten. Alles weer terug stoppen en klaar. Contact aan en gaan
Wat bedoel je met "slot dicht drukken van de deuren als ze open staan "?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antera

Antera

Het slot in xe deur aan de kopse kant met we pen of schroevendraaier dicht drukke dat hij denkt dat de deur dicht is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn v o
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 18:49

martijn v o

Certified by Enphase.

ja dat, alleen niet vergeten deze weer open te maken als je de deur keihard dichtslaat.

PV Output 12*suntech 325wp met Enphase IQ7+ op zuid-oost 116 en 45 graad. WP Panasonic J serie 5kw. Gasloos sinds juni 2021. ID-4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antera

Antera

Deur moet je ook rustig dicht doen nooit mee gooien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Antera schreef op zaterdag 24 augustus 2024 @ 15:21:
Deur moet je ook rustig dicht doen nooit mee gooien
Heb je kinderen? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antera

Antera

Yep maar vanaf dag 1 geleerd zachtjes dicht te doe. Kwestie van aanleren

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ravvv
  • Registratie: Augustus 2024
  • Laatst online: 12-09 09:38
Antera schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 14:43:
Check of het mediasysteem geupdate is naar de laatste versie 1969 en tevens of de andere software dit ook is en of travel assist geen issues geeft want sturen zijn ook een probleem in dat bouwjaar
Nog bedankt, ik heb er een aangekocht. Ze gaan de fitmware nog updaten. :)

Verder werkte alles naar behoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pieterr88
  • Laatst online: 26-08-2024
Dag heren,

Ik ben nieuw op tweakers en hoop dat jullie het niet erg vinden dat ik mijn vraag hier stel in jullie topic.

Ik heb mijn oog laten vallen op een Golf 8 GTI. Ik rijd momenteel ook een Golf, maar ik wil graag wat meer trekkracht en vind de Golf 8 GTI een mooie wagen. Ik heb nu een exemplaar gevonden, maar er zit een addertje onder het gras en ik hoop dat jullie me daarmee kunnen helpen.

De auto is voorzien van een stage 1+ tuning (324 pk) en 462 Nm koppel, plus een stage 2 dsg tuning. Normaal gesproken zou dit voor mij geen probleem zijn. Meer kracht is immers meer plezier, zeg ik altijd. Echter de auto heeft nog fabrieksgarantie tot 12/2025. Als deze tuning de fabrieksgarantie laat vervallen, vind ik dat zonde, zeker omdat er nog garantie op zit. Ik heb Volkswagen gecontacteerd en zij gaven aan dat de garantie inderdaad vervalt door de tuning. Ik vroeg hen of de garantie weer geldig zou zijn als de tuning wordt verwijderd en de auto teruggezet wordt naar de originele staat. De medewerker bij VW zei dat dit inderdaad mogelijk zou kunnen zijn, maar of je daar volledig op kunt vertrouwen is natuurlijk de vraag...

Ik heb ook aan de verkoper gevraagd waar de tuning is uitgevoerd. Hij gaf aan dat dit gedaan is bij "VAG Techniek" en dat het ongeveer 1200 euro heeft gekost. Zelf weet ik niet veel van tuning, dus ik heb geen idee of dit een goede tuner is (gezien de naam denk ik wel?).
Ik heb de mensen van VAG Techniek ook een e-mail gestuurd over de fabrieksgarantie, maar daar werd ik ook niet veel wijzer van. Zij gaven aan dat elke vorm van software-aanpassing de garantie kan laten vervallen (politiek correct antwoord) en dat het terugdraaien van de tuning 279 euro kost.

De tuning is uitgevoerd in juli 2023 bij een kilometerstand van 58.000 km, en de auto heeft nu 78.000 km op de teller. De vorige eigenaar heeft zijn GTI ingeruild voor een Tesla. Ik neem aan dat er veel snelwegkilometers mee zijn gemaakt, maar dat is natuurlijk alleen maar gissen (en hopen).

Hopelijk kunnen jullie me verder helpen. Hieronder vinden jullie foto’s van de facturen.

Alvast bedankt!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lunQtCEobiZQRFR5GH4tXNqdPNU=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/64CXtbtDrBT7zMFYxtKtS7ZO.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YY7IBpuOpSeLWHWlfgFLTAOexBQ=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/tpotD3UpICjnixzgFLs9e0eq.png?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antera

Antera

Garantie bepaald de dealer. Als ze zien dst de software herschreven is dan kan bij problemen idd dd garantie in heg geding komen. Je kan altijd zien of een motor ecu herschreven is geweest of niet. Dit zegt niks of deze door een update is gedaan of door tuning.

Dus alleen de dealer bepaald de garantie niet ik of iemand anders.

VT is een goede tuner btw

[ Voor 4% gewijzigd door Antera op 26-08-2024 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
Antera schreef op maandag 26 augustus 2024 @ 14:25:
Garantie bepaald de dealer. Als ze zien dst de software herschreven is dan kan bij problemen idd dd garantie in heg geding komen. Je kan altijd zien of een motor ecu herschreven is geweest of niet. Dit zegt niks of deze door een update is gedaan of door tuning.

Dus alleen de dealer bepaald de garantie niet ik of iemand anders.

VT is een goede tuner btw
Dit idd. Stel er gebeurd iets waarvoor een garantieclaim nodig is. Deze doet de dealer en stuurt deze in na de fabriek. Als de fabriek dan ziet dat er wijzigingen zijn gedaan in de ECU/software is herschreven wat niet origineel is dan wordt de garantieclaim direct volledig afgekeurd en kun jij er dus naar fluiten.

Zal dit standaard gebeuren? Waarschijnlijk niet. Maar stel je hebt net iets qua garantie dat te maken heeft met de ECU of iets wat in de richting komt/ daar direct mee samenwerkt dan wordt de kans natuurlijk aanzienlijk.

Dat is ook precies de reden dat VAG Techniek een politiek correct antwoord geeft, niet heel gek ook. Het is en blijft je eigen risico als eigenaar van het voertuig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvoII
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 05-09 09:24
Ik had net wat aparts. Een leuke bug... Heb een kilometer of 30 met travel assist gereden zonder dat ik een melding gehad heb om het stuur vast te pakken. Gewoon met losse handen gereden. Wel klaar om zelf in te grijpen uiteraard.
Heb dit nog nooit meegemaakt. Later kon ik weer een km of 6 rijden zonder een melding te krijgen.

Zou die melding eruit te halen zijn trouwens, zodat je langer zonder handen kan rijden?

2021 Golf Style 1.5 eTSI lime yellow|Iphone 15 pro 1Tb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antera

Antera

Ik rijd met een module in me stuur dat ik nooit meer handen aan het stuur hoef te houden 😀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soppyscroll
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 22:09
Antera schreef op woensdag 28 augustus 2024 @ 17:12:
Ik rijd met een module in me stuur dat ik nooit meer handen aan het stuur hoef te houden 😀
Nou ben ik benieuwd😜😜 ik hou hem altijd lichtjes vast maar gaat altijd piepen, zeer irritant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AE69
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 19-09 08:16
Scrtz schreef op dinsdag 27 augustus 2024 @ 11:16:
[...]
Dit idd. Stel er gebeurd iets waarvoor een garantieclaim nodig is. Deze doet de dealer en stuurt deze in na de fabriek. Als de fabriek dan ziet dat er wijzigingen zijn gedaan in de ECU/software is herschreven wat niet origineel is dan wordt de garantieclaim direct volledig afgekeurd en kun jij er dus naar fluiten.
Wat (hele auto, motor met onderdelen, ecu) denk jij dat er verstuurd gaat worden naar de fabriek?
Zal dit standaard gebeuren? Waarschijnlijk niet. Maar stel je hebt net iets qua garantie dat te maken heeft met de ECU of iets wat in de richting komt/ daar direct mee samenwerkt dan wordt de kans natuurlijk aanzienlijk.
Voor een of ander reden is chip tuning toch een redelijk ingeburgerd fenomeen van de laatste 25+ jaar. Er zijn wellicht partijen die de randen opzoeken van wat er mogelijk is, maar in NL zijn JD, en VT toch gerenommeerde bedrijven. (Als ik me niet vergis gingen de Donkervoort (Audi) motoren langs JD voor een pep kuur).
Dat is ook precies de reden dat VAG Techniek een politiek correct antwoord geeft, niet heel gek ook. Het is en blijft je eigen risico als eigenaar van het voertuig.
Als de fabriek alleen kan zien dat er een wijziging is geweest maar niet weet wat het is geweest en ze kunnen ook niet bewijzen dat je de brandstof mapping gewijzigd hebt, ligt de bewijslast niet bij hun om te bewijzen dat de aangebrachte wijziging (stel je hebt het start/stop systeem uit gezet en dan weer aan omdat je milieubewust werd) resulteerde met het kapot gaan van …?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:21

Toppe

Oké ✅

Antera schreef op woensdag 28 augustus 2024 @ 17:12:
Waar te koop? 😏

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AE69
Tesla rijders gebruikten toch een 0,5l fles cola? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
  • Laatst online: 22:21

Toppe

Oké ✅

AE69 schreef op woensdag 28 augustus 2024 @ 19:11:
[...]

Tesla rijders gebruikten toch een 0,5l fles cola? :P
Ongetwijfeld, maar dat is niet handig

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scrtz
AE69 schreef op woensdag 28 augustus 2024 @ 19:01:
[...]

Wat (hele auto, motor met onderdelen, ecu) denk jij dat er verstuurd gaat worden naar de fabriek?

[...]

Voor een of ander reden is chip tuning toch een redelijk ingeburgerd fenomeen van de laatste 25+ jaar. Er zijn wellicht partijen die de randen opzoeken van wat er mogelijk is, maar in NL zijn JD, en VT toch gerenommeerde bedrijven. (Als ik me niet vergis gingen de Donkervoort (Audi) motoren langs JD voor een pep kuur).

[...]

Als de fabriek alleen kan zien dat er een wijziging is geweest maar niet weet wat het is geweest en ze kunnen ook niet bewijzen dat je de brandstof mapping gewijzigd hebt, ligt de bewijslast niet bij hun om te bewijzen dat de aangebrachte wijziging (stel je hebt het start/stop systeem uit gezet en dan weer aan omdat je milieubewust werd) resulteerde met het kapot gaan van …?
Ze kunnen een hoop uitlezen tegenwoordig, genoeg computers in elke auto die van alles op slaan.

Ik werk bij een MAN/VW Bedrijfswagens dealer en heb er dus al vaker over gehoord. Fabriek is keihard, afwijkingen die onverklaarbaar zijn = afkeur. Dan kun je gewoon fluiten naar je garantie.

Leuk dat er zoveel goede tuners zijn, maar de risico’s zijn er wel zeker. Dat is aan een ieder zelf om te bepalen of ze dat willen.

We hebben paar jaar geleden bijv iemand gehad die een nieuwe Caddy naar 7.000km ofzo had laten tunen, motor in de soep. Kon fluiten naar garantie, was door vagtechniek getuned. Dan besef je wel dat het toch echt wel mis kan gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antera

Antera

Soppyscroll schreef op woensdag 28 augustus 2024 @ 18:24:
[...]

Nou ben ik benieuwd😜😜 ik hou hem altijd lichtjes vast maar gaat altijd piepen, zeer irritant
YouTube: Unlimited Travel assist MQB Seat Leon KL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dajo
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 29-08 09:00
Goedemorgen!

Van mijn T-Roc uit 2023 is het knipperlicht rechtsvoor defect. Ik zou graag het lampje vervangen maar ik weet niet hoe ik erbij kom. Iemand een idee?

Ik ben tot hier gekomen maar daar houd het op haha. Ik probeerde de connector los te krijgen met de draden met het vermoeden dat de lamp daarachter zat maar die kreeg ik ook niet los.

Alvast heel erg bedankt!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/V_-iGl5LBRbgn9mVpsmgm7S60bk=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mefsccdFYoey9xjvFwVc5EoG.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1sn06FwRUKzqWGyUMfxqAFXgCtY=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/md9a8Hr8XYcPrvJK9CmSNbZw.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R2-D2
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Je moet de dop waar 'Valeo' opstaat eraf halen. Dan kun je bij je lampje komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dajo
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 29-08 09:00
Hoi RD-D2, bedankt voor het meedenken!
Heb ik geprobeerd maar dan kan ik het zwarte ding wat erin zit 30 graden draaien, dan komt het enigszins los, maar krijg het er niet verder uit.
Zit daar overigens ook het knipperlicht lampje achter of alleen de normale koplamp?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audi-Arjan
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 17:56

Audi-Arjan

★★★★★

@Dajo Staat er in je instructieboekje niet waar je knipperlampje precies zit?
En anders je andere kant aanzetten en kijken waar die knippert.

Bij mijn golf is het de zwarte houder een slagje draaien en dan eruit trekken. Zit uiteraard een rubberrandje omheen dus kan wat stroef zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R2-D2
  • Niet online
Dajo schreef op vrijdag 30 augustus 2024 @ 10:12:
Hoi RD-D2, bedankt voor het meedenken!
Heb ik geprobeerd maar dan kan ik het zwarte ding wat erin zit 30 graden draaien, dan komt het enigszins los, maar krijg het er niet verder uit.
Zit daar overigens ook het knipperlicht lampje achter of alleen de normale koplamp?
Als het goed is heeft je auto twee van die deksels, eentje aan de binnenzijde en de andere aan de buitenzijde van de unit. Zo was het in ieder geval bij mijn oude Polo. Om bij de deksel te komen van je knipperlicht moet je eerst de gehele koplampunit uitbouwen aangezien de deksel aan de buitenzijde tegen de carrosserie van de auto zit waardoor je in feitelijk geen ruimte hebt om met je vingers bij het lampje te komen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ravvv
Antera schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 14:43:
Check of het mediasysteem geupdate is naar de laatste versie 1969 en tevens of de andere software dit ook is en of travel assist geen issues geeft want sturen zijn ook een probleem in dat bouwjaar
Heb je toevallig patch notes van de updates m.b.t. de versies? Heb inmiddels de GTE opgehaald, maar vrij snel problemen met een "endless loop" aan restarts van het infotainment systeem. Ik zie dat er nu nog of weer versie 1896 op staat. Iets werd getriggerd (volgens mij) toen ik Apple carplay aan had en ik daarbij mijn telefoon voorin het "laad" bakje had gelegd. Kwam een melding op het dashboard dat dit niet samen ging en vrijwel direct daarna bleef het infotainment systeem crashen en opstarten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Scrtz
Ravvv schreef op maandag 2 september 2024 @ 09:00:
[...]

Heb je toevallig patch notes van de updates m.b.t. de versies? Heb inmiddels de GTE opgehaald, maar vrij snel problemen met een "endless loop" aan restarts van het infotainment systeem. Ik zie dat er nu nog of weer versie 1896 op staat. Iets werd getriggerd (volgens mij) toen ik Apple carplay aan had en ik daarbij mijn telefoon voorin het "laad" bakje had gelegd. Kwam een melding op het dashboard dat dit niet samen ging en vrijwel direct daarna bleef het infotainment systeem crashen en opstarten.
Patchnotes zijn volgens mij niet echt te vinden maar je kunt zelf updaten naar 1969, @Antera kan je aan de bestanden helpen evt. Carplay en draadloos laden kan gewoon, moet geen rare combi zijn. Enige nadeel is dat draadloos Carplay best wat CPU capaciteit van je iPhone trekt en dus warmte genereert. Draadloos laden genereert ook warmte waardoor in de zomerse dagen je iPhone gewoon bijna heet kan worden. Plus door deze combi laadt je iPhone bijna niet op omdat Carplay best wat batterijcapaciteit slurpt. Zelf doe ik altijd maar een kabeltje tegenwoordig om op te laden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• max
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

@Dajo

In Elsa staat dat het via de wielkast moet:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/bJ1Nwyt.png

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ravvv
Scrtz schreef op maandag 2 september 2024 @ 09:04:
[...]

Patchnotes zijn volgens mij niet echt te vinden maar je kunt zelf updaten naar 1969, @Antera kan je aan de bestanden helpen evt. Carplay en draadloos laden kan gewoon, moet geen rare combi zijn. Enige nadeel is dat draadloos Carplay best wat CPU capaciteit van je iPhone trekt en dus warmte genereert. Draadloos laden genereert ook warmte waardoor in de zomerse dagen je iPhone gewoon bijna heet kan worden. Plus door deze combi laadt je iPhone bijna niet op omdat Carplay best wat batterijcapaciteit slurpt. Zelf doe ik altijd maar een kabeltje tegenwoordig om op te laden.
Bedankt voor de terugkoppeling, vervalt de fabrieksgarantie dan niet? Als je de software zelf update?

Heb de auto aangeschaft bij een zaak met garantie, dus laat het hun oplossen, dan kan er ook geen discussie ontstaan over eventuele opvolgende problemen. De auto gaat op korte termijn naar de dealer voor een update en analyse. Gebruiken jullie Apple carplay i.c.m. het infotainment systeem? Of is het gewoon "veiliger" om in de toekomst via bluetooth af te spelen?

In de tussentijd ga ik nogmaals proberen het systeem te resetten en dan maar tot die tijd in ieder geval van geen andere functies gebruik maken. Alles werkte namelijk naar behoren tot ik Apple carplay i.c.m. het laden gebruikte. Geen idee of het toeval is, maar vervelend is het wel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antera

Antera

Carplay kan niet via BT moet bekabeld en als je wifi optie hebt kan het draadloos vanaf firmware 17xx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ravvv
Antera schreef op maandag 2 september 2024 @ 17:35:
Carplay kan niet via BT moet bekabeld en als je wifi optie hebt kan het draadloos vanaf firmware 17xx
Ik heb inderdaad wel wireless carplay. Heb natuurlijk nog even van alles geprobeerd straks en heb het “volledig” werkend nu. Zolang de auto op “privé” offline modus staat werkt alles naar behoren en blijft het multimedia systeem niet crashen en herstarten.

Zodra ik de service aanzet en de auto zijn automatische updates wilt gaan draaien blijft ie hangen in een reboot loop.

De status blijft hangen op zo’n 70% en komt ook niet verder dan de afbeelding.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hwErZ2VsbT4_VMbVCae5I6ClQPU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DNULlb2NFxZGCGvYoMjzJn9k.jpg?f=fotoalbum_large

Ik heb dus goede hoop dat een update van de firmware mijn problemen oplost en waardoor ik de auto gewoon “online” kan gebruiken.

Of hebben jullie de auto ook offline zolang alles maar goed werkt?

P.S. Voor degene die ooit hetzelfde probleem heeft en dit leest. Mijn gast account stond op privé, dus snel switchen zorgt ervoor dat die niet blijft herstarten. Vervolgens switch je weer naar het hoofdaccount en zet je de prive sfeerinstellingen onder gebruiker op incognito/offline voordat ie weer crasht. Software versie: 1896

Dit zijn de meldingen die wel open blijven staan met offline modus, maar alles werkt in ieder geval..
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oYjsfHNQXymXPuwajsyhYV8gFYo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ieLwWvYRjpCIccRkobuU2tcx.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scrtz
Bij mij werkte alles prima al met 1896. Altijd alles online gehad verder. Golf 8 gte van januari 2021. Is eind 2020 gebouwd. Eerste versie die ik had was 1664 of 1668 weet niet meer precies.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• giovanni2903
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 20:41
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/12ozYwSbLG_1w_0tN-qlXYaD85o=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QrMIGoq4hBR5tpPK97pkNKnK.jpg?f=fotoalbum_large

Terug van ritje naar Spanje, €487 aan euro98 getankt alles bij elkaar. Erg netjes al zeg ik t zelf (aantal liters exact weet ik niet, maar ligt ergens tussen de 230-260 :P)

[ Voor 3% gewijzigd door giovanni2903 op 03-09-2024 00:44 ]

| VW Golf MK7 GTI Performance 2015 2.0 TSI 340pk | Samsung Galaxy S23 | PC | PS5: Gi0vanni2903 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A. Ben
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 19-09 11:55
Dag allen, sinds kort ben ik eigenaar van een Golf 8 GTI. De softwareversie die erop staat is 1896. De auto heeft verlengde garantie tot volgend jaar, maar als ik het goed heb begrepen, dekt die garantie alleen defecte onderdelen en zijn onderhoudskosten voor eigen rekening. Als ik de dealer vraag om de software te updaten naar de nieuwste versie, is dit dan gratis of zal dit dan geld kosten?

P.s

Welke VW dealer is het prettigst op basis van jullie ervaringen? VW Woerden is het dichtstbij, dus ik hoor graag jullie ervaringen.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinho96
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 23:41
Goede avond iedereen,

Ik had voor overmorgen een afspraak ingepland omdat ik een melding had gekregen dat er een storing was in het noodoproepsysteem, maar deze melding is intussen niet meer aanwezig. Zou ik die afspraak annuleren of laten staan om hem (mijn auto) eens volledig te laten uitlezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Robinho96 schreef op dinsdag 3 september 2024 @ 19:02:
Goede avond iedereen,

Ik had voor overmorgen een afspraak ingepland omdat ik een melding had gekregen dat er een storing was in het noodoproepsysteem, maar deze melding is intussen niet meer aanwezig. Zou ik die afspraak annuleren of laten staan om hem (mijn auto) eens volledig te laten uitlezen?
Indien bij de dealer: lekker cancellen. Ze hebben namelijk staan waar je voor komt, dat wordt niet aangetroffen maar je betaalt wel voor de uren.
En wat voor meerwaarde zit er aan uitlezen? Wat denk je daar voor informatie uit te halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinho96
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 23:41
The Eagle schreef op dinsdag 3 september 2024 @ 20:25:
[...]

Indien bij de dealer: lekker cancellen. Ze hebben namelijk staan waar je voor komt, dat wordt niet aangetroffen maar je betaalt wel voor de uren.
En wat voor meerwaarde zit er aan uitlezen? Wat denk je daar voor informatie uit te halen?
Ik bedoelde niet per se het uitlezen, meer in het algemeen kijken of er niets anders nog scheelt ofzo. :)

Edit: afspraak is geannuleerd. Had ze deze ochtend al een mailtje gestuurd, want gisterenavond (voor sluitingstijd) geraakte ik na een half uur bellen nog steeds niet binnen... 🙄 Daarnet rond 9u nog eens geprobeerd, nog steeds niet, maar kort na dat ik afgelegd had kreeg ik een mailtje terug dat het in orde was.

[ Voor 25% gewijzigd door Robinho96 op 04-09-2024 09:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antera

Antera

A. Ben schreef op dinsdag 3 september 2024 @ 18:48:
Dag allen, sinds kort ben ik eigenaar van een Golf 8 GTI. De softwareversie die erop staat is 1896. De auto heeft verlengde garantie tot volgend jaar, maar als ik het goed heb begrepen, dekt die garantie alleen defecte onderdelen en zijn onderhoudskosten voor eigen rekening. Als ik de dealer vraag om de software te updaten naar de nieuwste versie, is dit dan gratis of zal dit dan geld kosten?

P.s

Welke VW dealer is het prettigst op basis van jullie ervaringen? VW Woerden is het dichtstbij, dus ik hoor graag jullie ervaringen.

Alvast bedankt!
Of iets garantie is of er kosten aan zitten bepaald de dealer niet wij.

Dus die zou ik informeren

Update kan geld kosten aangezien een update niet perse gedaan word bij gee klachten

Updaten kan je zelf. Kan je daarmee helpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvoII
Antera schreef op woensdag 4 september 2024 @ 10:58:
[...]

Of iets garantie is of er kosten aan zitten bepaald de dealer niet wij.

Dus die zou ik informeren

Update kan geld kosten aangezien een update niet perse gedaan word bij gee klachten

Updaten kan je zelf. Kan je daarmee helpen
Heb je toevallig een linkje ofzo naar de nieuwste sw versie? Dan ga ik er die ook eens op zetten. Heb momenteel nog 1942.
Werkt de nieuwste versie beter?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Antera

Antera

Zie je pb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PKHS
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 02:23
Vandaag het koetsje van de vrouw gewassen.
Betreft een golf 8 1.0 handgeschakeld, vermoedelijk bouwjaar eind 2022. Kenteken van 03-01-2023.

Om bladeren te verwijderen de motorkap geopend.
Diverse propjes aluminium folie op de accu vielen me op.
Amsterdamse ratten, hier ruimschoots aanwezig, of de aluminium smurf bezig geweest?
Zie foto's van 29 april en 6 september 2024.

Software van infotainment is 1325.
Begrijp dat forumlid Antera :w er meer van weet.
Hulp welkom.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OculMiOtXH8GbI0hg8ojATtrK3k=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/H3niAtwrskz6fb96lbCMorEe.jpg?f=fotoalbum_medium

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/K8YxotSWcTymX5b8ca3p7N3N1q0=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rczqZY4OzX1nMNcrOP4rd3Hz.jpg?f=fotoalbum_medium

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-09 10:37
Ik wil een nieuwe auto kopen, maar ik twijfel ernstig of een ID.3 wel een goed idee is. Mede vanwege de MRB die in 2026 tegen 0% korting gaat zijn.

Het alternatief is een jong occasion Golf 8.

Budget €35k
Verwachte km/jaar 15.000-20.000
geen zonnepanelen mogelijk, wel laden in de gezamenlijke garage tegen normale stroom tarieven
0 schadevrije jaren (hebben 4 jaar geen auto gehad dus ik verwacht dat we die kwijt zijn)
Regio Zuid-Holland (de duurste)

Volgens mij kom ik uit op de volgende getallen (per maand):

ID.3Golf
MRB292/3=97235/3=78
Verzekering176167

Op zich vallen de getallen mee zo, maar ik twijfel of ze kloppen. En dan zou ik ook de benzine/stroom kosten per km moeten vergelijken, maar ik weet niet zo goed hoe ik tegenover elkaar zet.

Kunnen jullie me helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AE69
Tristan schreef op zaterdag 7 september 2024 @ 23:01:
Ik wil een nieuwe auto kopen, maar ik twijfel ernstig of een ID.3 wel een goed idee is. Mede vanwege de MRB die in 2026 tegen 0% korting gaat zijn.

Het alternatief is een jong occasion Golf 8.

….

Kunnen jullie me helpen?
Heb je al een kostenberekening uitgevoerd via ANWB site?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
Ja, maar het is niet duidelijk met welke MRB tarief deze berekening is gemaakt. De kosten lijken nu nog in het voordeel van de ID.3 te vallen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iGUag0VZouLw2eqHKgaXjtCDLnI=/x800/filters:strip_exif()/f/image/lOV4nXKirbe85uydKMnnEvsN.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MTd2Xez77U4IAak5yDHxBB4rq-0=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/5GKwHE2xWPA7RDiTa365Fs2d.png?f=user_large

[ Voor 4% gewijzigd door Tristan op 08-09-2024 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AE69
Tristan schreef op zondag 8 september 2024 @ 10:56:
[...]

Ja, maar het is niet duidelijk met welke MRB tarief deze berekening is gemaakt. De kosten lijken nu nog in het voordeel van de ID.3 te vallen.
Moest je niet aangeven in welke provincie jij woont?
Mijn aanname is dat zij uitgaan van de bekende (gemiddelde) kosten nu. ANWB heeft geen glazen bol om te voorspellen welke keuzes Den Haag gaat maken mbt MRB, en autorijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
AE69 schreef op zondag 8 september 2024 @ 11:22:
[...]

Moest je niet aangeven in welke provincie jij woont?
Mijn aanname is dat zij uitgaan van de bekende (gemiddelde) kosten nu. ANWB heeft geen glazen bol om te voorspellen welke keuzes Den Haag gaat maken mbt MRB, en autorijden.
Jawel, heb ik gedaan. Nee snap ik, maar er staat voor de ID.3 nu al wel een MRB in die pdf. Dat zou dan op basis van de voorjaarsnota 2024 moeten zijn. En als ze dan uitgaan van 2025, waarbij de korting 75% is dan gaat de ID.3 nog wel duurder uitvallen na 2025.

En dan hebben we het nog niet gehad over restwaarde. Wat gaat deze zijn voor elektrische auto's nu het allemaal zo onduidelijk is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerwinnn
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 23:00
Tristan schreef op zondag 8 september 2024 @ 10:56:
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik ben wel benieuwd waar ze de onderhoud en reparatie kosten op baseren voor de ID3, zo veel onderhoud heeft het toch niet?

Jaarlijks interieurfilter ruitenwissers en wat vloeistoffen die zou ik lekker zelf doen dan blijft er een apk over die de eerste 4 jaar niet hoeft, daarbij heb je garantie bij beide auto’s dus dan verwacht ik ook geen gekke kosten.

Of is bij de ID3 er ook een verdien model aan gekoppeld dat je elke 30k bij de dealer een uur tarief van 180 euro af kan tikken zodat ze te veel verkopers en een te grote showroom kunnen hebben.

(Ik heb de pech gehad dat ik tijdelijk een enyaq mocht rijden die naar een VW Audi Skoda dealer mocht waar de klant dat werkplaatstarief aftikte)

[ Voor 4% gewijzigd door Gerwinnn op 08-09-2024 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tux3.14
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Weet niet of dit hier thuis hoort, maar: https://www.autoblog.nl/n...bestaan-in-gevaar-6946711

Hopelijk gaat dat niet betekenen dat Volkswagens duurder worden en dat er ook ingeleverd word op kwaliteit (mindere materialen bijvoorbeeld).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alive11
  • Laatst online: 21:04
Tux3.14 schreef op maandag 9 september 2024 @ 09:03:
Weet niet of dit hier thuis hoort, maar: https://www.autoblog.nl/n...bestaan-in-gevaar-6946711

Hopelijk gaat dat niet betekenen dat Volkswagens duurder worden en dat er ook ingeleverd word op kwaliteit (mindere materialen bijvoorbeeld).
In Duitsland worden de meeste modellen al duurder: https://www.autoblog.nl/n...verbrandingsmotor-6946536

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MLLL
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 18-09 00:05

MLLL

Palm Treo 650

Tux3.14 schreef op maandag 9 september 2024 @ 09:03:

Beide is gaande.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glydoscoop
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 21:07
Sinds een week in bezit van een 2024 Tiguan.

Heb echter een dingetje, over de speakers hoor ik regelmatig een stoort storing geluiden alsof je de kabel van je elektrische gitaar niet helemaal lekker in plugt.

Pops, Piepjes e.d. lastig uit te leggen maar het gebeurd eigenlijk met elke bron van audio, iemand dit eerder gehad?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rainesh
  • Laatst online: 19-09 10:12
PKHS schreef op vrijdag 6 september 2024 @ 17:30:
Vandaag het koetsje van de vrouw gewassen.
Betreft een golf 8 1.0 handgeschakeld, vermoedelijk bouwjaar eind 2022. Kenteken van 03-01-2023.

Om bladeren te verwijderen de motorkap geopend.
Diverse propjes aluminium folie op de accu vielen me op.
Amsterdamse ratten, hier ruimschoots aanwezig, of de aluminium smurf bezig geweest?
Zie foto's van 29 april en 6 september 2024.

Software van infotainment is 1325.
Begrijp dat forumlid Antera :w er meer van weet.
Hulp welkom.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Stuur me even je chassisnummer in een pb. Heb je een windows computer en usb-c stick?

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PKHS
  • Laatst online: 02:23
Rainesh schreef op maandag 9 september 2024 @ 14:20:
[...]
Stuur me even je chassisnummer in een pb. Heb je een windows computer en usb-c stick?
Toevallig vanmorgen software 1805 van Antera ontvangen.
Samsung USB-C 64GB stick is onderweg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
glydoscoop schreef op maandag 9 september 2024 @ 11:29:

Heb echter een dingetje, over de speakers hoor ik regelmatig een stoort storing geluiden alsof je de kabel van je elektrische gitaar niet helemaal lekker in plugt.

Pops, Piepjes e.d. lastig uit te leggen maar het gebeurd eigenlijk met elke bron van audio, iemand dit eerder gehad?
De allernieuwste Tiguan heb je? Die is pas net op de markt, zullen nog weinig ervaringen zijn lijkt mij..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glydoscoop
Scrtz schreef op maandag 9 september 2024 @ 15:50:
[...]

De allernieuwste Tiguan heb je? Die is pas net op de markt, zullen nog weinig ervaringen zijn lijkt mij..
Klopt inderdaad! Ik dacht misschien mensen mer nieuwere ID’s? Beetje zelfde platform dacht ik misschien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AE69

Vraag het aan de dealer waar u het heeft gehaald of car-audio zaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephanN93
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 12-09 16:28

Had dit in mijn Golf 8, ze hebben toen 2 speakers en wat kabeltjes vervangen en toen was het weg. Hoop niet dat jij hetzelfde hebt.. duurde ze een goede week om hier achter te komen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glydoscoop
AE69 schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 12:08:
[...]

Vraag het aan de dealer waar u het heeft gehaald of car-audio zaak.
Dealer wilt natuurlijk bewijs horen, ik ben er nog niet achter hoe ik het kan her-produceren makkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvoII
Thnx! Zie het nu pas.

• giovanni2903
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 20:41
zag vandaag een instagram video van de VW Tayron. blijkbaar een model die in china al sinds 2018 op de markt is en volgend jaar naar Nederland komt als vervanger van de Tiguan Allspace.
https://www.autoweek.nl/a...3A%2F%2Fwww.google.com%2F
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/E9ONhf9.png

[ Voor 7% gewijzigd door giovanni2903 op 11-09-2024 01:58 ]

| VW Golf MK7 GTI Performance 2015 2.0 TSI 340pk | Samsung Galaxy S23 | PC | PS5: Gi0vanni2903 |

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 21:41

GerCor

Zonder dallen geen pieken

Oja, die R moeten we ook nog ergens opplakken.

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

• Tristan
Ik ben in de markt voor een nieuwe jong occasion auto en twijfel tussen een uit 08/2021 elektrische Cupra Born en een uit 02/2023 benzine Volkswagen Golf eTSI 1.5 R-Line.

Ik heb over beide auto’s gehoord dat het infotainment systeem erg laggy kan zijn (zie bijvoorbeeld YouTube: 2023 Cupra Born Review - THE Electric Hot Hatch vanaf 11:35)

Wat is jullie ervaring hiermee? Klopt dit? Is het erg storend? Zijn er fixes?

• Scrtz
Tristan schreef op donderdag 12 september 2024 @ 07:19:
Ik ben in de markt voor een nieuwe jong occasion auto en twijfel tussen een uit 08/2021 elektrische Cupra Born en een uit 02/2023 benzine Volkswagen Golf eTSI 1.5 R-Line.

Ik heb over beide auto’s gehoord dat het infotainment systeem erg laggy kan zijn (zie bijvoorbeeld YouTube: 2023 Cupra Born Review - THE Electric Hot Hatch vanaf 11:35)

Wat is jullie ervaring hiermee? Klopt dit? Is het erg storend? Zijn er fixes?
Cupra weet ik niet maar Golf valt wel mee sinds alle updates die er inmiddels gedaan zijn.

• Antera

Antera

Bekend ding geen oplossing voor updates brengen kleine verbeteringen maar de lag blijft

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 21:41

GerCor

Zonder dallen geen pieken

Volkswagen is niet meer wat het geweest is. In de Caddy van het werk regelmatig dat de binnenverlichting niet aan wil en dan werkt binnenverlichting uit bij deur open ook niet meer.

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

• Heroic_Nonsense
  • Laatst online: 21:46

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

In het 8 uur journaal van gisteren (NOS) een interessant item over de problemen waar VAG zich op dit moment in bevindt.

Er staan flink wat banen op de tocht, en er wordt gesproken over het sluiten van een aantal fabrieken (onder andere in Duitsland en België).

Linkje voor wie het wil zien:

https://npo.nl/start/seri...s-journaal_95225/afspelen

[ Voor 19% gewijzigd door Heroic_Nonsense op 12-09-2024 11:26 ]

Such Heroic Nonsense - Proud admin of https://www.bartonsontheweb.nl and owner of https://netstek.nl

• Antera

Antera

GerCor schreef op donderdag 12 september 2024 @ 10:49:
Volkswagen is niet meer wat het geweest is. In de Caddy van het werk regelmatig dat de binnenverlichting niet aan wil en dan werkt binnenverlichting uit bij deur open ook niet meer.
Binnenuit vervangen ook bekend kwaaltje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leffunk
  • Laatst online: 06-09 15:43
Heb leasewagen Passat Variant GTE 2022 met panoramisch schuifdak. Nu heeft één of ander knaagdier of vogel aan de rubbers zitten vreten. Gaat dus om rubber op vaste deel van het dak, die je precies er ook zo kan uittrekken.

Naar garage hier geweest, uiteraard gemeld dat het leasewagen was, wagen is 15 min in werkplaats geweest om bestek te kunnen opmaken.
Komt onthaalmedewerker terug met boodschap: dat wordt een volledig nieuw dak en je moet rekenen dat je wagen week kwijt bent.

Hè??? Klopt dit? Moet voor zo'n kapotte / beschadigde rubber het hele dak vervangen worden? Dat is toch absurd als dat waar is? Als ik beetje trek aan die rubber komt die gewoon uit zijn gleuf, dus zou denken dat ze zo'n aparte rubber dan ook kunnen vervangen? Heb dit ook al gezegd in garage zelf, maar medewerker claimde dat die rubber aan frame vastzit en niet los is en dus hele dak vervangen moet worden...Of zie ik iets over het hoofd?
Of wordt er hier misbruik van situatie gemaakt omdat men weet dat het een leasewagen is, en ze er aan kunnen verdienen?

Tweede vraag: als inderdaad dak moet vervangen worden, heb je daar dan een volledige week voor nodig om dat gedaan te krijgen? Met andere woorden gaat daar effectief iemand 5 werkdagen 8 uur per dag werk aan hebben om dat te vervangen?

Enkele foto's ter illustratie.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RfMZCanAuFzRUWiIvi4I-12Lzvc=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/HA720OuwX75z98fKghwutyp1.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/b_CdGzj8EbXZtXDs873NuDdO_6c=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/c8lYSifXwKL1i2PNBE6RoIYU.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5gAPC82opn36vnZkX6WvrDCoZas=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/mQ3yE03tN082qM5tGeSCPmNa.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
een week? als in 40 uur?
Wat doen ze al die tijd?

zeg een halve dag demontage van de binnenkant,
hemeltje, abc stijlen etc.
Daarna het dak los bouten en er uithalen.
nieuw dak en constructie weer vast zetten en een halve dag opbouwen.
2 dagen misschien?

en ik kan mij niet voorstellen dat het rubber niet los te krijgen is.
Maar ik ben even mijn zoek onderdelen site kwijt..
zal vanavond even zoeken of ik hem weer kan vinden en mogelijk een onderdeel nummer weet te vinden

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• procaliber
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 18:58
De vraag is waarom het dakrubber kapot is gegaan, als het dak er scheef in zit of intern iets niet goed is?
Het dakrubber hebben ze bij mij ook een keer vervangen, maar die waren uitgedroogd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audi-Arjan

Audi-Arjan

★★★★★

@procaliber dat zegt hij al. Knaagdieren of vogels.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Leffunk schreef op zondag 15 september 2024 @ 10:42:
Heb leasewagen Passat Variant GTE 2022 met panoramisch schuifdak. Nu heeft één of ander knaagdier of vogel aan de rubbers zitten vreten. Gaat dus om rubber op vaste deel van het dak, die je precies er ook zo kan uittrekken.

Naar garage hier geweest, uiteraard gemeld dat het leasewagen was, wagen is 15 min in werkplaats geweest om bestek te kunnen opmaken.
Komt onthaalmedewerker terug met boodschap: dat wordt een volledig nieuw dak en je moet rekenen dat je wagen week kwijt bent.

Hè??? Klopt dit? Moet voor zo'n kapotte / beschadigde rubber het hele dak vervangen worden? Dat is toch absurd als dat waar is? Als ik beetje trek aan die rubber komt die gewoon uit zijn gleuf, dus zou denken dat ze zo'n aparte rubber dan ook kunnen vervangen? Heb dit ook al gezegd in garage zelf, maar medewerker claimde dat die rubber aan frame vastzit en niet los is en dus hele dak vervangen moet worden...Of zie ik iets over het hoofd?
Of wordt er hier misbruik van situatie gemaakt omdat men weet dat het een leasewagen is, en ze er aan kunnen verdienen?

Tweede vraag: als inderdaad dak moet vervangen worden, heb je daar dan een volledige week voor nodig om dat gedaan te krijgen? Met andere woorden gaat daar effectief iemand 5 werkdagen 8 uur per dag werk aan hebben om dat te vervangen?

Enkele foto's ter illustratie.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Het is niet jouw auto, dus niet druk maken over hoe eea gemaakt wordt.
VAG heeft voor alle reparaties standaard protocollen, wijken ze niet vanaf bij de dealer.
Een universele garage zal dat wellicht wel doen, maar das niet wat de leasemaatschappij wil.

Vraag me wel af hoe ze dit behandelen, als defect of als schade van buitenaf. In het laatste geval zou ik ook eens vragen of een autoschade bedrijf dit anders zou kunnen maken. Maar hoe dan ook, indien schade kost het je misschien een stukje eigen risico. En boeit het hoe van de reparatie totaal niet.
En dat is uiteindelijk ook niet jouw keuze, maar die van de leasemaatschappij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leffunk
The Eagle schreef op zondag 15 september 2024 @ 14:52:
[...]

Vraag me wel af hoe ze dit behandelen, als defect of als schade van buitenaf.
Garage zei dat ik het moest aangeven aan verzekering, dus vermoed dat ze dit als schade van buitenaf bekijken. Heb dan ook via website alvast bij verzekering (van de leasewagen) dit aangegeven. Benieuwd wat die daarvan gaan zeggen.

Met de herfst in zicht, kan het eigenlijk kwaad dat die rubber kapot is? Kan er daardoor ook nog eens waterschade optreden en moet ik dat bijvoorbeeld beter afplakken met iets?
jack zomer schreef op zondag 15 september 2024 @ 10:50:
een week? als in 40 uur?
Wat doen ze al die tijd?
Tja, dat was mijn idee ook dat dat echt wel zeer veel tijd is (40 uur). Heb al meegemaakt dat auto al lang klaar is maar dat ze werken met blok (vb 8u00 - 10u00) en dat ze dan iets voor 10u00 plots alle auto's "vrijgeven" en je dus de wagen kan gaan afhalen.
Of nog iets van enkele jaren geleden: een lampje van dimlicht vervangen, motorkap open, paar minuten mee bezig, motorkap blijft openstaan, en gebeurt niets meer mee gedurende 30 min (kon werkplaats en mijn auto zien...). Tot ik even ga polsen om te vragen hoe het met auto zit, en dan verschijnt er paar minuten later iemand bij wagen en is auto binnen enkele minuten toch ook weer klaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• procaliber
Audi-Arjan schreef op zondag 15 september 2024 @ 14:47:
@procaliber dat zegt hij al. Knaagdieren of vogels.
Dat is zijn aanname ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leffunk
Op auto zitten voetsporen door de slijk / aarde / zand die werd achtergelaten door dat dier. Garage zelf claimt dan weer dat het vogel was (wat ik dan weer moeilijker kan aannamen door de afdrukken en die zand / aarde etc die op auto lag.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• procaliber
Waarom zou de dealer het hele raam vervangen als alleen het rubber kapot is?

Het rubber kan je gemakkelijk zelf vervangen:
YouTube: Replacing the seal panoramic roof VW Passat b8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scrtz
Nieuwe auto is besteld, helaas geen VW meer, het is een Cupra Terramar VZ Performance geworden. Zwart met 20" velgen met koperen accenten. Standaard al supervolle auto en nog enigzins betaalbaar (56k). Maar dit topic blijft favoriet voor mij!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jack zomer
  • Niet online
ik kan op mijn lijstjes geen gte passat onderdelen vinden,.
dus of het 1 of vervangbaar is weet ik niet.

wel genoeg dakjes vw los en vast en vervangen om te weten dat 40 uur een hele hoop tijd is.
Maar ja, vw. ik heb ooit een prijs gerkegen voor het vervangen van een 50 euro onderdeel.
8 uur werk op de brug. alleen het onderdeel gaat er met 30 seconden via de motorkap uit...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
jack zomer schreef op maandag 16 september 2024 @ 12:54:
ik kan op mijn lijstjes geen gte passat onderdelen vinden,.
dus of het 1 of vervangbaar is weet ik niet.

wel genoeg dakjes vw los en vast en vervangen om te weten dat 40 uur een hele hoop tijd is.
Maar ja, vw. ik heb ooit een prijs gerkegen voor het vervangen van een 50 euro onderdeel.
8 uur werk op de brug. alleen het onderdeel gaat er met 30 seconden via de motorkap uit...
Die 'Seal' voor o.a. een B8 Passat zou OEM No. 8D0877297 moeten zijn.

https://parts.vw.com/p/Vo...l/49153167/8D0877297.html

Op AliExpress te vinden voor ~€15,- maar of je daar je heil durft te gaan zoeken voor specifiek dit soort onderdelen....

[ Voor 6% gewijzigd door Will_M op 16-09-2024 13:13 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack zomer
  • Niet online
Will_M schreef op maandag 16 september 2024 @ 13:10:
[...]

Die 'Seal' voor o.a. een B8 Passat zou OEM No. 8D0877297 moeten zijn.

https://parts.vw.com/p/Vo...l/49153167/8D0877297.html

Op AliExpress te vinden voor ~€15,- maar of je daar je heil durft te gaan zoeken voor specifiek dit soort onderdelen....
ja die vond ik ook. Maar zeker weet ik het niet.
Het dak op de foto lijkt groter dan de afbeelding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
  • Laatst online: 19-09 10:12
jack zomer schreef op maandag 16 september 2024 @ 14:09:
[...]
ja die vond ik ook. Maar zeker weet ik het niet.
Het dak op de foto lijkt groter dan de afbeelding.
stuur me even je chassisnummer, dan kijk ik voor je

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack zomer
  • Niet online
Rainesh schreef op maandag 16 september 2024 @ 16:03:
[...]

stuur me even je chassisnummer, dan kijk ik voor je
@Leffunk betrof het. Dus ik heb hem even een tag gegeven.

[ Voor 8% gewijzigd door jack zomer op 16-09-2024 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nlreiniernl
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 17-09 12:48
Ik sta op het punt een Golf GTE uit 2021 aan te schaffen.
Dit gaan we doen bij de buren; welteverstaan Nürnberg.

Dit is net geen 700 km naar huis toe. Nu vertelt internet mijn alleen het bereik als je vol elektrisch gaat rijden.
Er zijn 5 opties om mee te rijden als ik het goed zie.

In welke modus kan ik het beste terug naar huis rijden? Ik kan alleen iets van de interface van een ouder model vinden. Brandstofverbruik speelt op deze rit geen rol. Ik zoek in Nederland wel uit hoe en wat. Ik wil sowieso niet met een compeet lege accu thuis komen.

Klopt onderstaande?

E-mode
Hybrid auto
Battery hold
Battery charge
GTE mode

Zo ja, dan kan ik het beste in de battery hold modus terug rijden denk ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
nlreiniernl schreef op maandag 16 september 2024 @ 20:52:
Ik sta op het punt een Golf GTE uit 2021 aan te schaffen.
Dit gaan we doen bij de buren; welteverstaan Nürnberg.

Dit is net geen 700 km naar huis toe. Nu vertelt internet mijn alleen het bereik als je vol elektrisch gaat rijden.
Er zijn 5 opties om mee te rijden als ik het goed zie.

In welke modus kan ik het beste terug naar huis rijden? Ik kan alleen iets van de interface van een ouder model vinden. Brandstofverbruik speelt op deze rit geen rol. Ik zoek in Nederland wel uit hoe en wat. Ik wil sowieso niet met een compeet lege accu thuis komen.

Klopt onderstaande?

E-mode
Hybrid auto
Battery hold
Battery charge
GTE mode

Zo ja, dan kan ik het beste in de battery hold modus terug rijden denk ik?
Bijna, GTE mode bestaat niet meer bij de golf 8 GTE. Er is verder geen ‘beste modus’ ofzo, je kan gewoon gaan rijden en de auto kiest het zelf afhankelijk van hoe vol of leeg je batterij is OF als je je navigatie (lees, de fysiek aanwezige navi in je auto, dus niet via carplay, dat pakt ie niet) en berekent dan de zuinigste modus. Stel je hebt 40km actieradius elektrisch en je moet 30km rijden met je navi aan, dan zal ie elektrisch blijven rijden. Stel je moet 150km rijden dan zal ie al snel op hybride modus springen om het verbruik zo laag mogelijk te houden. Meestal in woonwijken rij je elektrisch eruit en buiten de wijk/woongebied gaat de benzinemotor aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nlreiniernl
Scrtz schreef op maandag 16 september 2024 @ 20:57:
[...]

Bijna, GTE mode bestaat niet meer bij de golf 8 GTE. Er is verder geen ‘beste modus’ ofzo, je kan gewoon gaan rijden en de auto kiest het zelf afhankelijk van hoe vol of leeg je batterij is OF als je je navigatie (lees, de fysiek aanwezige navi in je auto, dus niet via carplay, dat pakt ie niet) en berekent dan de zuinigste modus. Stel je hebt 40km actieradius elektrisch en je moet 30km rijden met je navi aan, dan zal ie elektrisch blijven rijden. Stel je moet 150km rijden dan zal ie al snel op hybride modus springen om het verbruik zo laag mogelijk te houden. Meestal in woonwijken rij je elektrisch eruit en buiten de wijk/woongebied gaat de benzinemotor aan.
Bedankt voor je reactie. Maar ik bedoel niet de "beste" modus van de auto maar de beste modus voor de situatie welke ik net schetste.
Ik moet 700 km naar huis, wil niet laden onderweg of andere gekke fratsen.
Hier in NL heb ik alle tijd om modi te proberen etc. Enige wat telt is dat ik z.s.m. thuis kom zonder aan een laadpaal te hoeven hangen en het liefst niet met 0% batterij.

Er moeten immers dingen geregeld worden om te kunnen laden en zo lang ik de auto niet gezien heb is er nog niks zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
nlreiniernl schreef op maandag 16 september 2024 @ 21:16:
[...]

Bedankt voor je reactie. Maar ik bedoel niet de "beste" modus van de auto maar de beste modus voor de situatie welke ik net schetste.
Ik moet 700 km naar huis, wil niet laden onderweg of andere gekke fratsen.
Hier in NL heb ik alle tijd om modi te proberen etc. Enige wat telt is dat ik z.s.m. thuis kom zonder aan een laadpaal te hoeven hangen en het liefst niet met 0% batterij.

Er moeten immers dingen geregeld worden om te kunnen laden en zo lang ik de auto niet gezien heb is er nog niks zeker.
Dat antwoord heb ik je ook gegeven, dat regelt de auto zelf. Hybride modus dus. Volgens mij ben je in de veronderstelling dat als de accu leeg is je niet meer verder kan rijden, dat is niet zo. Dus gewoon gassen, succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nlreiniernl
Scrtz schreef op maandag 16 september 2024 @ 21:19:
[...]

Dat antwoord heb ik je ook gegeven, dat regelt de auto zelf. Hybride modus dus. Volgens mij ben je in de veronderstelling dat als de accu leeg is je niet meer verder kan rijden, dat is niet zo. Dus gewoon gassen, succes!
Nou ik ben helemaal nergens van in de veronderstelling maar waarom heeft de auto een battery hold functie?
In hybride rij je je accu toch gewoon leeg?
Tuurlijk snap ik dat je met een lege accu kan rijden maar ik rij hem het liefst niet leeg als ik geen mogelijkheid tot laden heb de eerste dag dat ik in Nederland ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
nlreiniernl schreef op maandag 16 september 2024 @ 21:26:
[...]

Nou ik ben helemaal nergens van in de veronderstelling maar waarom heeft de auto een battery hold functie?
Tuurlijk snap ik dat je met een lege accu kan rijden maar ik rij hem het liefst niet leeg als ik geen mogelijkheid tot laden heb de eerste dag dat ik in Nederland ben.
Wat @Scrtz wil zeggen is dat het geen éne moer uit maakt wat jij tijdens die rit van 700Km. naar huis doet, al rijdt je de 'accu' helemaal leeg (en geeft de meter op je display aan dat je '0' Km's meer af kunt leggen op 100% elektra, dan nog heb je het volle vermogen van de GTE aandrijflijn ter beschikking.

Kortom: Met een volle tank benzine kom jij gewoon thuis én kun je de GTE volledig belasten zoals je dat gewend bent van een 'normale' ICE auto waarbij je tevens het genot hebt van het hybride deel van de GTE,

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

@nlreiniernl die GTE is gewoon een benzine auto die ook een elektromotor heeft. Geen elektrische die ook nog een benzinemotor heeft ;)
Zoals gezegd: gewoon mee naar huis rijden zoals je met elke auto zou doen. En in DLD tanken is goedkoper dan in NL, dus vlak voor de grens een tankstop. In 700km moet je sowieso toch af en toe pauzeren. Dat in 1 ruk is voor niemand een goed idee ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nlreiniernl
@The Eagle @Will_M

Dat snap ik allemaal wel hahah.
Ik vraag ook niet of ik met een lege accu kan rijden, of waar ik moet tanken.

Ik vraag; in welke modus kom ik thuis zonder te laden en zonder 0% batterij over te houden bij thuiskomst.
Dat vroeg ik.

[ Voor 11% gewijzigd door nlreiniernl op 16-09-2024 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
nlreiniernl schreef op maandag 16 september 2024 @ 21:26:
[...]

Battery hold, het woord zegt het eigenlijk al behoud je ingestelde accu. Dus stel je hebt 20% en wilt dat behouden dan doet ie dat. De auto heeft sowieso zelf een ingebouwde reserve, dus als ie 1% aangeeft kun je vaak nog 4-5x kickdown voor de boost gebruiken. Daarna issie pas echt helemaal leeg. Maar bespaar jezelf een hoop hoofdpijn, let er niet teveel op. Waarom? Omdat die accu echt in no time leeg is, 40-50 km is met een fluwelen voet te behalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nlreiniernl
Scrtz schreef op maandag 16 september 2024 @ 21:55:
[...]

Battery hold, het woord zegt het eigenlijk al behoud je ingestelde accu. Dus stel je hebt 20% en wilt dat behouden dan doet ie dat. De auto heeft sowieso zelf een ingebouwde reserve, dus als ie 1% aangeeft kun je vaak nog 4-5x kickdown voor de boost gebruiken. Daarna issie pas echt helemaal leeg. Maar bespaar jezelf een hoop hoofdpijn, let er niet teveel op. Waarom? Omdat die accu echt in no time leeg is, 40-50 km is met een fluwelen voet te behalen.
Thanks, dat is een antwoord op mijn vraag.

Waarom? Nou omdat ik 700 km naar huis moet. En omdat ik thuis niet kan laden, en omdat de auto niet op NL kenteken staat en nog veel meer maar dat boeit allemaal niet zo.

Ik vroeg iets heel anders waar jij antwoord op gegeven heb.
Bedankt ik weet genoeg zo 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Audi-Arjan

Audi-Arjan

★★★★★

@nlreiniernl Snap je wel wat je koopt?
Al sta je thuis met een lege accu dan nog kan je rijden.
Je hebt een hybride. Die rijd ook alleen op benzine.

Voor de extra duidelijkheid. Je hebt een accu voor de electro motor. En je hebt een accu voor de radio, startmotor etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nlreiniernl
Audi-Arjan schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 12:14:
@nlreiniernl Snap je wel wat je koopt?
Al sta je thuis met een lege accu dan nog kan je rijden.
Je hebt een hybride. Die rijd ook alleen op benzine.

Voor de extra duidelijkheid. Je hebt een accu voor de electro motor. En je hebt een accu voor de radio, startmotor etc.
Ja joh ik heb het nu al 2 keer uitgelegd.
Tuurlijk snap ik wat hybride is en dat je met een lege accu kan rijden.

Nog maals; ik vroeg hoe ik thuis kom ZONDER dat de accu VOLLEDIG leeg is ná 700 km.
Ik vraag niet OF ik kan rijden met een lege accu maar in welke modus ik het beste kan rijden dat hele eind.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MLLL
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 18-09 00:05

MLLL

Palm Treo 650

nlreiniernl schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 15:53:
[...]

Ja joh ik heb het nu al 2 keer uitgelegd.
Tuurlijk snap ik wat hybride is en dat je met een lege accu kan rijden.

Nog maals; ik vroeg hoe ik thuis kom ZONDER dat de accu VOLLEDIG leeg is ná 700 km.
Ik vraag niet OF ik kan rijden met een lege accu maar in welke modus ik het beste kan rijden dat hele eind.
Zet je hem thuis toch gewoon aan de laadpaal?
Hoe moeilijk kan het zijn.

Anders de batteryhold op 100%, heb je bij aankomst thuis een volle accu.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Antera

Antera

Waarom een hybride kopen als je bang bent dat die leeg is 😀

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Audi-Arjan

Audi-Arjan

★★★★★

@nlreiniernl oke, ik hap nog 1x.
Waarom mag de accu niet leeg zijn?
Wat probeer je te bereiken buiten niet kunnen laden?
Pagina: 1 ... 130 ... 140 Laatste